abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44456660
Bron AD 15 decenber 2006

vrijdag 15 december 2006
Asieladvocaten slaan toe
Door CHRISTL VISSER JEROEN DE VREEDE

DEN HAAG - Advocaten kondigen massaal rechtszaken aan om zoveel mogelijk uitgeprocedeerde asielzoekers ...

...in Nederland te houden. Ze bestrijden dat het kabinet uitzettingen alleen kan uitstellen voor gezinnen met kinderen of ‘humanitaire gevallen’. De Stichting Rechtsbijstand Asiel kondigt aan iedere keer als een uitzetting dreigt naar de rechter te stappen. Ook andere advocaten zijn dat van plan.

Ze willen bovendien proberen mensen vrij te krijgen, die vastzitten in afwachting van gedwongen uitzetting. Dat kan leiden tot honderden rechtszaken in het hele land. Het is precies de reden waarom minister Verdonk tegen een langdurige uitzetstop is. Verdonks opvolger, Hirsch Ballin, erkende gisteren in de Tweede kamer dat er problemen kunnen ontstaan, maar noemde het besluit verantwoord.

De politieke ontwikkelingen waren voor de Vreemdelingenkamer van de rechtbank in Den Haag reden om gisteren intern overleg te voeren. Een woordvoerder van de rechtbank wil geen uitspraken doen over de uitkomst van het overleg.

Volgens asieladvocaten is het beraad uitzonderlijk: rechters moeten bepalen of ze de wens van het kabinet aanhouden, of luisteren naar een meerderheid van de Tweede Kamer die een zo groot mogelijke groep wil beschermen tegen uitzettingen.

Reacties van lezers

Een Kamermeerderheid toonde zich gisteren tevreden met het kabinetsbesluit tot opschorting van de uitzettingen. PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie en D66 gaan ervan uit dat de uitzettingen zijn opgeschort voor de hele groep van asielzoekers die voor 2001 asiel hebben aangevraagd.

Dit was toch te voorzien. En ook hetgeen we voor gekozen hebben? Het hek is nu van de dam. En nu gaat Woutertje zich ook nog druk maken voor de non-claim van de Ziektenkosten. Goed gestemd!!

Job - Leiden - 15/12/06 - 08:15:49
Met dank aan Femke Halsema, Wouter Bos,
en Jan van de SP.
Waar moet dat heen, we hebben het niet meer in de hand, ongelofelijk gewoon.
Het blijft een verschrikelijke rotstreek van links, om dat nu in deze periode te doen, hierover is tijdens de verkeizingen al in de achterkamertjes gesproken, Wouter, Femke,en Jan...uit eten!

Henson - Den Bosch - 15/12/06 - 08:14:06
De rekening van deze advocaten en de kosten van weer een procedure en lnger verblijf kunnen naar Wouter, Jan, Femke, Rouvoet en die dierenactivisten en een ieder die ze in de bovenkamer niet helemaal op orde hebben

dercks - utrechtutrecht - 15/12/06 - 08:11:25
Belachelijk, zakkenvullers dus die advocaten. Het is toch van de zotte dat uitgeprocedeerde zaken op deze wijze weer terug komen. Alleen maar geld- en tijdverspilling. Wegsturen die hap, UITgeprocedeerd, dus klaar, finito. De voorbode van het linkse geldverkwisten. Haal de broekriem maar weer uit de kast als je werkt, want jij mag deze lui straks onderhouden.

Reacties van lezers

Hans - Westland - 15/12/06 - 08:09:23
Uitgeprocedeerd = uitgeprocedeerd.
Echter voor 2001 asiel aangevraagd en nu nog nog niet weten waar je aan toe bent, dat kan ook eigenlijk niet. 5 Jaar voor een procedure is ook belachelijk lang.
Maar nu die advocaten die geld ruiken, lijkt wel op gieren die boven de prairie boven een zwak dier cirkelen.

hgr - gelderland - 15/12/06 - 08:09:21
Advocaatjes sucses , er is alleen geen wetswijziging , maar een opschorting van uitzetting van 26.000 assiezoekers van voor 2001 !!!!Even doordenken of ruiken jullie poen

h.Dorp - cap a/d ijssel - 15/12/06 - 08:07:30
Bedankt Wouter Bos voor deze extra belasting druk voor de hard werkende mensen.

Michel - Nieuwegein - 15/12/06 - 08:06:53
En weer zakken we verder af, gaat ons weer aardig wat belastingcentjes kosten.

Wim - Holland - 15/12/06 - 08:06:51
nou het hek is van de dam. dit gaat de gemeenschap (u en ik) klauwen vol geld kosten. Ik stel voor dat de advocaatkosten door de asielzoekers zelf opgebracht worden. hebben ze dan niet pech dan, of anders even bij bos, marijnissen en halsema hun hand gaan ophouden. tenslotte zijn zij hier verantwoordelijk voor. IK wil er in ieder geval niet voor betalen

hele boze kiezer - nederland - 15/12/06 - 08:05:06
Asieladvocaten slaan toe. Een andere kop: De haaien ruiken bloed.
pi_44456827
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik voorzie ook weer wachtrijen bij het gerechtelijk apparaat.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44457013
Jarenlang hebben die asielzoekers vastgezeten in een web van allerlei procedures en dan zou het nu ineens een *probleem* zijn als er procedures worden gestart? We hebben te maken met een afgebakende groep mensen en ik vind het overigens niet meer dan terecht dat *iedereen* binnen die groep op dezelfde manier wordt behandeld, of je nu wel of geen kinderen hebt.

Overigens is het veelzeggend dat Hirsh Ballin weliswaar erkent dat er problemen kunnen ontstaan, maar het besluit verantwoord noemt. Er zal op sommige punten maatwerk moeten worden geleverd, dus ontstaan per definitie problemen.

En al die sombere rechtse reacties over dat het veel geld gaat kosten, deel ik ook niet echt. Veel mensen uit deze groep van 26.000 zijn al behoorlijk goed geďntegreerd in Nederland en kunnen straks prima bijdragen aan het arbeidsproces. Banen genoeg. Hoe meer mensen werken, des te beter blijven voorzieningen als AOW betaalbaar.
pi_44457144
Het betreft hier eigenlijk maar één vraag en dat is of asielzoekers ook 'recht' hebben op dat uitstel als het kabinet deze toezegt aan een specifieke groep, nl. gezinnen met kinderen of 'nijpende' gevallen (waarvan Nawijn in 2003 al opmerkte op instignatie van balkenende dat dat geen toepasbaar objectief criterium is) ...

op absis van artikel 1 hebben alle ingezetenen recht op een gelijke behandeling in gelijke omstandigheden en dus hebben ze het recht om te vragen of er hier sprake is van rechtsongelijkheid ...

Oftewel, of het een 'andere omstandigheid' is om gezinnen met kinderen anders te behandelen als alleenstaanden in deze ..

Die uitspraak hoedft eigenlijk één keer gedaan te worden en kan dan gelden als jurispriudentie voor soortgelijke gevallen...
de rechter zou kunnen bepalen dat er wel of geen grond is de opschorting voor alle gevallen die mogelijk onder dat pardon kunnen vallen uit te breiden ..

Het kabinet had dit kunnen voorkomen door inderdaad gewoon de opschorting te laten gelden voor de hele groep, zoals in 2003 ...
Toen waren er namelijk geen rechtzaken nodig, domweg omdat de opschorting veel simpeler was en niet voor een beperkte groep gold.
pi_44457520
Als het kabinet de opschroting gewoon voor de volldige afgebakende groep laat gelden en niet weer met zo'n rare eis komt dat het alleen de schreinende gevallen zoals gezinnen met kinderen betreft, dan is er niks aan de hand. Als die afbakening zo grijs blijft dan kun je idd vele rechtzaken op het gebied van de rechtsgelijkheid krijgen.
Heeft du niks met Bos te maken maar met het kabinet.
A mind with a heart of it's own
pi_44457790
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:45 schreef DrMarten het volgende:
Heeft du niks met Bos te maken maar met het kabinet.
Dat is niet wat TS wil horen hoor
pi_44457922
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:28 schreef dVTB het volgende:
Jarenlang hebben die asielzoekers vastgezeten in een web van allerlei procedures en dan zou het nu ineens een *probleem* zijn als er procedures worden gestart? We hebben te maken met een afgebakende groep mensen en ik vind het overigens niet meer dan terecht dat *iedereen* binnen die groep op dezelfde manier wordt behandeld, of je nu wel of geen kinderen hebt.
De groep is zo afgebakend dat niemand precies weet om hoeveel mensen het gaat
quote:
Overigens is het veelzeggend dat Hirsh Ballin weliswaar erkent dat er problemen kunnen ontstaan, maar het besluit verantwoord noemt. Er zal op sommige punten maatwerk moeten worden geleverd, dus ontstaan per definitie problemen.
Hij kan moeilijk zn eigen besluit onverantwoord noemen, ook al is zn besluit opgelegd door een meerderheis van de kamer en echt niet zn eigen wil.
quote:
En al die sombere rechtse reacties over dat het veel geld gaat kosten, deel ik ook niet echt. Veel mensen uit deze groep van 26.000 zijn al behoorlijk goed geďntegreerd in Nederland en kunnen straks prima bijdragen aan het arbeidsproces. Banen genoeg. Hoe meer mensen werken, des te beter blijven voorzieningen als AOW betaalbaar.
En destemeer mensen er dus ook aanspraak kunnen maken op diezelfde AOW. Ik zie het voordeel niet.
Big dick.
pi_44458016
Het gaat hier volgens mij gewoon om de personen waar de opschorting en het eventueel toekomstig generaal pardon voor is bedoeld. Dus wat bedoel je met 'waar Verdonk al voor waarschuwde' en 'het begint al'?
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:03:03 #9
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_44458084
quote:
De groep is zo afgebakend dat niemand precies weet om hoeveel mensen het gaat
Kenmerkend voor het hele beleid van dit kabinet. Geen flikker weten wie het betreft of wat de gevolgen zijn, maar blind je "beleid" er door rammen. Het gaat wel over mensen!
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_44458158
Toch opvallend dat ze niet weten wie mogen blijvne, maar dat ze wel weten wie er uitgezet moeten worden. Dan is de groep kennelijk wel afgebakend. Of doen ze daar ook maar wat?
pi_44458177
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:54 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Dat is niet wat TS wil horen hoor
Dan moet TS maar even wat beter nadenken voor ie een topic opent
pi_44458282
Dieptreurig dit soort berichtgeving.

Er wordt gezegd dat een groep mag blijven (althans het wordt opgeschort): vervolgens geven asieladvocaten aan dat hun clienten onder die groep vallen.

Tot zover volstrekt normaal. Totdat er gedaan wordt alsof dit abnormaal is en dat dit is waar voor gewaarschuwd is. Dat is dus niet zo.

Houd gewoon het hoofd koel en het verstand erbij
pi_44458382
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:10 schreef SCH het volgende:

Er wordt gezegd dat een groep mag blijven (althans het wordt opgeschort): vervolgens geven asieladvocaten aan dat hun clienten onder die groep vallen.

Tot zover volstrekt normaal. Totdat er gedaan wordt alsof dit abnormaal is en dat dit is waar voor gewaarschuwd is. Dat is dus niet zo.

Het enige waty abnormaal is, is dat Hirsch Ballin in z'n bewoordingen weer ruimte laat voor discussie wie nou wel en niet onder de groep vallen. Volldige de eigen schuld van het kabinet als er dus vele rechtzaken zullen volgen. Al mogen we er in de praktijk denk ik wel vanuit gaan dat Hirsch Ballin niet zo dom is om ook maar iemand uit te zetten die mogelijk onder de groep valt.
pi_44458871
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:10 schreef SCH het volgende:

Ik heb het AD hier voor me liggen... Op de voorkant de kop "Asieladvocaten slaan toe" met de subkop "Angst Verdonk waarheid: massaal processen om vluchtelingen te behouden".

Op pagina 2 en 3 een groot vervolgartikel hierover. Heel kort ergens weggestopt in een klein alineaatje staat dan vervolgens dat het hier gaat om precies de personen waar de motie van PvdA c.s. voor bedoeld was en die waarschijnlijk sowieso niet zullen worden uitgezet door Hirsch Ballin.

Trouwens, waar hebben we het over. 20 personen per maand, volgens Verdonk in het debat. Inclusief de gezinnen met kinderen, waar geen discussie meer over is. Stel dat het nog een half jaar duurt voordat het generaal pardon er daadwerkelijk is, dan gaat het om enkele tientallen gevallen. Echt massaal hoor.
pi_44458954
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik heb het AD hier voor me liggen... Op de voorkant de kop "Asieladvocaten slaan toe" met de subkop "Angst Verdonk waarheid: massaal processen om vluchtelingen te behouden".

Op pagina 2 en 3 een groot vervolgartikel hierover. Heel kort ergens weggestopt in een klein alineaatje staat dan vervolgens dat het hier gaat om precies de personen waar de motie van PvdA c.s. voor bedoeld was en die waarschijnlijk sowieso niet zullen worden uitgezet door Hirsch Ballin.

Trouwens, waar hebben we het over. 20 personen per maand, volgens Verdonk in het debat. Inclusief de gezinnen met kinderen, waar geen discussie meer over is. Stel dat het nog een half jaar duurt voordat het generaal pardon er daadwerkelijk is, dan gaat het om enkele tientallen gevallen. Echt massaal hoor.
Precies, vandaar dat ik zeg: dieptrieste berichtgeving.Pure onnozele en bijna kwaadaardige stemmingmakerij.

Maar ja, de media is nou eenmaal zo links
pi_44462500

[ Bericht 100% gewijzigd door ExtraWaskracht op 15-12-2006 19:10:56 (Herhaaldelijke topic-spam.) ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:33:26 #17
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44462838
quote:
Jarenlang hebben die asielzoekers vastgezeten in een web van allerlei procedures en dan zou het nu ineens een *probleem* zijn als er procedures worden gestart? We hebben te maken met een afgebakende groep mensen
Waarom weet dan niemand om hoeveel personen het precies gaat?
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_44463032
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:33 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom Verdonk precies wist wie er onder de verschillende groepen vallen als het om uitzetten gaat, maar niet als het om het laten blijven gaat?
pi_44463050
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:01 schreef Kozzmic het volgende:
Het gaat hier volgens mij gewoon om de personen waar de opschorting en het eventueel toekomstig generaal pardon voor is bedoeld. Dus wat bedoel je met 'waar Verdonk al voor waarschuwde' en 'het begint al'?
Dat is niet zo moeilijk: merendeel van de personen die onder een gedrocht als een Generaal Pardon zullen vallen zijn meerdere malen afgewezen; zouden allang vertrokken moeten zijn.

Meneertje Bos wil nu een bonus geven op hun racalcitrante gedrag.

De obscure advocatuur ruikt het meevallertje.
pi_44463054
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:33 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Afgebakend betekent toch niet dat je precies weet om hoeveel het gaat?
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:43:47 #21
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_44463143
Hulde voor deze advocaten die hiermee aantonen waarom dat Generaal Pardon er niet moet komen!
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_44463161
Natuurlijk zal het niet bij die 26000 mensen blijven. Het asielbeleid moet streng zijn en dat is de laatste jaren gelukkig ook gebeurd. Als er geschipperd gaat worden dan is het hek van de dam. Bos en cs. worden bedankt. Het zal me niet verbazen als die 26000 asielzoekers een veelvoud blijkt te zijn. Gelukkig zorgen ze wel voor werkgelegenheid, ons gerechtelijk apparaat zal mensen en tijd te kort komen om alles adequaat af te handelen. Is dit wat Bos onder werk scheppen bedoeld ?
Een voordeel is er wel. Over pakweg 3 jaar hebben we weer een regering met CDA-VVD met een overweldigende meerderheid.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_44463241
Jeemig wat een onkunde Molluck en Pedroso. Jullie snappen toch wel dat je er volledig naast zit?

Leg anders eens uit op welke feiten jullie oprispingen zijn gebaseerd.
pi_44463329
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:47 schreef SCH het volgende:
Jullie snappen toch wel dat je er volledig naast zit?
Ik ben er bang voor

Simelweg gaat het om de mensen die vallen onder het project terugkeer. Als Verdonk geen idee heeft hoeveel mensen hieronder vallen dan zegt dat meer over de administratieve vaardigheden van de instanties waar zij verantwoordelijk voor was dan over iemand anders.
pi_44463536
Bos had het over onomkeerbare besluiten maar alle gerechtelijke beslissingen tot uitzetting uit het verleden , moeten als het aan hem ligt omkeerbaar zijn.

Sick !
pi_44463546
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:59 schreef Boosoog het volgende:
Bos had het over onomkeerbare besluiten maar alle gerechtelijke beslissingen tot uitzetting uit het verleden , moeten als het aan hem ligt omkeerbaar zijn.

Sick !
pi_44463921
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Het feit dat het demisionaire kabinet geen onomkeerbare beslissingen mocht nemen.. En er nu een situatie is ontstaan waarbij reeds uitgezette asielzoekers opnieuw protest kunnen aantekenen tegen hun uitzetting, onder het mom, gelijke monniken, gelijke kappen.

Snap je het nog?
Big dick.
pi_44464110
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:15 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Het feit dat het demisionaire kabinet geen onomkeerbare beslissingen mocht nemen.. En er nu een situatie is ontstaan waarbij reeds uitgezette asielzoekers opnieuw protest kunnen aantekenen tegen hun uitzetting, onder het mom, gelijke monniken, gelijke kappen.

Snap je het nog?
Nee, ik snap er niks van. Er is sprake van opschorting. Dat is altijd omkeerbaar.
pi_44464192
Ze maken gebruik van hun rechten! De schoften! Uitzetten zeg ik je, alleen al daarvoor.
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:31:54 #30
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_44464320
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:47 schreef SCH het volgende:
Jeemig wat een onkunde Molluck en Pedroso. Jullie snappen toch wel dat je er volledig naast zit?

Leg anders eens uit op welke feiten jullie oprispingen zijn gebaseerd.
Haha, mijn uitspraak was wel een beetje kort door de bocht, maar het is wel waar wat ik zeg. Verdonk houdt vol dat het onuitvoerbaar is omdat je dan al die mensen die al wel uitgezet zijn tegen je krijgt en de oppositie spreekt dat tegen. Ziehier wie er gelijk heeft, dat Pardon is er nog niet eens en Verdonks waarschuwing komt al uit...
pi_44464494
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:31 schreef Molluck het volgende:

Verdonk houdt vol dat het onuitvoerbaar is omdat je dan al die mensen die al wel uitgezet zijn tegen je krijgt en de oppositie spreekt dat tegen. Ziehier wie er gelijk heeft, dat Pardon is er nog niet eens en Verdonks waarschuwing komt al uit...
verdonk waarschuwt dus 'dat je al eerder uitgezette mensen tegen je krijgt ..."

wat heeft dat in godnsaam te maken met rechtzaken die eventueel aangespand kunnen worden als het kabinet besluit mensen buiten de genoemde groep (gezinnen met kinderen) in de tussentijd wél uit te gaan zetten, omdat die mensen menen op dezelfde rechten als uitgeprocedeerde asielzeoekers mét kinderen te kunnen rekenen?

of maakt dát je niet zo veel uit, het gaat erom dat je vooral wil denken 'dat Verdonk gelijk heeft' ..
dan heb je toch helemal geen nieuwsberichten darvoor meer nodig, een hele goedgemeente gelooft Verdonk op dr woord, die geloven bv ook at verdonk de afgelopen vier jaar goed werk gedaan hebben én geloven dat er nu nog steeds 200.000 uitgeprocedeerde asielzoekers in nederland verblijven ...

Rare jongens, die mensen die Verdonk nog op dr woord geloven...
zefs Nawijn lijkt me een stukken effectievere minister van asielbeleid geweest te zijn: die heeft meet tot stand gebracht dan Verdonk (als je het kapotmaken van de VVD dan eventjes niet meetelt)
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:53:02 #32
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_44464839
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:39 schreef KroJo het volgende:

[..]

verdonk waarschuwt dus 'dat je al eerder uitgezette mensen tegen je krijgt ..."

wat heeft dat in godnsaam te maken met rechtzaken die eventueel aangespand kunnen worden als het kabinet besluit mensen buiten de genoemde groep (gezinnen met kinderen) in de tussentijd wél uit te gaan zetten, omdat die mensen menen op dezelfde rechten als uitgeprocedeerde asielzeoekers mét kinderen te kunnen rekenen?

of maakt dát je niet zo veel uit, het gaat erom dat je vooral wil denken 'dat Verdonk gelijk heeft' ..
dan heb je toch helemal geen nieuwsberichten darvoor meer nodig, een hele goedgemeente gelooft Verdonk op dr woord, die geloven bv ook at verdonk de afgelopen vier jaar goed werk gedaan hebben én geloven dat er nu nog steeds 200.000 uitgeprocedeerde asielzoekers in nederland verblijven ...

Rare jongens, die mensen die Verdonk nog op dr woord geloven...
zefs Nawijn lijkt me een stukken effectievere minister van asielbeleid geweest te zijn: die heeft meet tot stand gebracht dan Verdonk (als je het kapotmaken van de VVD dan eventjes niet meetelt)
Ga nou niet zo zitten te mierenneuken op wat ik zeg. Wat je ook aan het asielbeleid verandert, tenzij je iedereen toelaat zonder arbeidskwaliteiten of maar enig besef van taal en cultuur (iets waar jij zelf ook niet op zit te wachten lijkt me?) krijg je altijd ongelijke behandeling en dan kun je nog zoveel op Verdonk gaan zitten zeiken als jij wilt, maar dat daarover rechtzaken zullen worden aangespannen is nu eenmaal een feit.
pi_44467993
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:53 schreef Molluck het volgende:

[..]

Ga nou niet zo zitten te mierenneuken op wat ik zeg. Wat je ook aan het asielbeleid verandert, tenzij je iedereen toelaat zonder arbeidskwaliteiten of maar enig besef van taal en cultuur (iets waar jij zelf ook niet op zit te wachten lijkt me?) krijg je altijd ongelijke behandeling en dan kun je nog zoveel op Verdonk gaan zitten zeiken als jij wilt, maar dat daarover rechtzaken zullen worden aangespannen is nu eenmaal een feit.
Nou en. Met rechtszaken is toch niks mis?
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:51:56 #34
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_44468066
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 20:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee idd, als we er 100 per week bijkrijgen kunnen we mooi wat Melkertbanen in de juridische sector bijplannen...
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:00:16 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_44468302
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:44 schreef Pedroso het volgende:
Natuurlijk zal het niet bij die 26000 mensen blijven. Het asielbeleid moet streng zijn en dat is de laatste jaren gelukkig ook gebeurd. Als er geschipperd gaat worden dan is het hek van de dam.
Nee hoor, de mensen die er niet toe behoren vallen onder de nieuwe, uitstekend werkende, asielwet van 2001. Hebben dus verder geen poot om op te staan. Niks hek van de dam dus.
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:01:25 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44468327
Verdonk 'waarschuwt' voor 200.000 vluchtelingen die ons land binnenkomen, en vervolgens zijn er een paar honderd aangekondige rechtszaken om uitzetting te voorkomen.

Het begint al, op eenzelfde manier de holocaust begint met een in elkaar geslagen Jood.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_44468333
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 20:51 schreef Molluck het volgende:

[..]

Nee idd, als we er 100 per week bijkrijgen kunnen we mooi wat Melkertbanen in de juridische sector bijplannen...
Een rechtszaak betent toch niet dat mensen dat winnen, bovendien betekent het niet dat er mensen buiten de afgebakende groep bijkomen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:08:43 #38
163566 Penispost
jongeheer van peterpost
pi_44468549
Dat dacht ik al, asielzoekers is big business voor de advocaten.
Geen wonder dat ze al zo lang bezig zijn, de advocaten verdienen aan elke vertragingstacktiek.
Ik geeft het toe, ik ben een eikel.
pi_44468725
Jezus, ik zag de topic titel en dacht dat de eerste roeiboten met Afrikanen al in Noordwijk gesignaleerd waren. [Zou wat zijn trouwens, eerst lieten we ze hierheen roeien onder dwang en nu zouden ze dan vrijwillig in de boot stappen. Geschiedenis is ironisch].

Hirsch Ballin is zeer bewust wat vaag gebleven in zijn omschrijving omdat hij nog zoekt naar een uitwerking van de motie. Er zijn meerdere mogelijkheden en ongetwijfeld zoekt het ministerie nu naar een vorm die de minste 'aanzuigende' en precedentvormende werking heeft. De kamer wist bij het debat ook wel dat de groep wat wazig omschreven was in de regeringsbrief, maar PVDA, D66 en GL hadden al afgesproken daar geen punt van te maken. Ze gunnen hem zijn ruimte nu in het vertrouwen dat de intentie van de kamer uitgevoerd wordt.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 15 december 2006 @ 22:24:29 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44470576
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 20:49 schreef SCH het volgende:
Daar is niets mis mee? Die mensen gaan het aanvechten omdat ze door die opschorting en dat General Pardon valse hoop hebben gekregen.

Dit terwijl ze straks gewoon toch het land uitgestuurd kunnen worden omdat er een wet ligt die nog steeds van kracht is en dus uitgevoerd dient te worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44471637
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee? Die mensen gaan het aanvechten omdat ze door die opschorting en dat General Pardon valse hoop hebben gekregen.
Nee hoor, niks vals.
quote:
Dit terwijl ze straks gewoon toch het land uitgestuurd kunnen worden omdat er een wet ligt die nog steeds van kracht is en dus uitgevoerd dient te worden.
Het volgende kabinet gaat een GP regelen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:10:11 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44471838
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:03 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, niks vals.
En als er dan geen GP komt....
quote:
Eerst zien dan geloven en het zou geen wijze keuze zijn om dit te gaan regelen op de manier zal als dit nu is opgedrongen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44472114
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:10 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En als er dan geen GP komt....
[..]

Eerst zien dan geloven en het zou geen wijze keuze zijn om dit te gaan regelen op de manier zal als dit nu is opgedrongen.
Het is niet opgedrongen, het is democratisch bepaald en ja, dat GP komt er, zeker als deze coalitie met de CU er komt. Het CU gaat echt niet in een regering zitten zonder dat het GP goed geregeld is, voor de achterban van de CU is het een veel belangijker punt dan voor de PvdA.

Deze opschorting is daar een voorbode op en er is geen weg meer terug. Dit gaat ook helemaal goed komen met Hirsch Ballin, die gaat geen rare grappen uithalen zoals Verdonk. Alle vertrouwen in
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:22:15 #44
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44472210
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:18 schreef SCH het volgende:
Deze opschorting is daar een voorbode op en er is geen weg meer terug.
Dus jij zit dit GP als een ingeslagen weg waar geen weg meer terug is. Maar volgens mij moet er nog steeds een wet aangepast worden en dat heeft veel meer voeten in de aarde.

Daarnaast zal dit een geweldig aanzuigende werking hebben op andere gelukszoekers die hun heil in Nederland gaan zoeken. Maar schinbaar is dat wat de linkse partijen willen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:25:44 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44472300
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:22 schreef Martijn_77 het volgende:

Daarnaast zal dit een geweldig aanzuigende werking hebben op andere gelukszoekers die hun heil in Nederland gaan zoeken. Maar schinbaar is dat wat de linkse partijen willen
Wat een onzin. Het GP geldt voor mensen die hier voor 2001 gekomen zijn. Er verandert niets aan de huidige normen voor toelating. Het xenofobie gehalte hier op Fok groeit met het uur, volgens mij.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44472324
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:22 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dus jij zit dit GP als een ingeslagen weg waar geen weg meer terug is. Maar volgens mij moet er nog steeds een wet aangepast worden en dat heeft veel meer voeten in de aarde.
Dat is in dit geval niet zo ingewikkeld en kan vrij eenvoudig in de formatie worden geregeld.
quote:
Oh, op wie heeft het dan een aanzuigende werking? Je weet toch wel dat het om mensen van voor 2001 gaat die vanaf dan aaneensluitend in Nederland moeten hebben verbleven. Of is dat je ontgaan?
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:38:38 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44472634
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:26 schreef SCH het volgende:
Oh, op wie heeft het dan een aanzuigende werking? Je weet toch wel dat het om mensen van voor 2001 gaat die vanaf dan aaneensluitend in Nederland moeten hebben verbleven. Of is dat je ontgaan?
Dat weet ik maar als je naar spanje kijkt zie je wat voor aanzuigende werking een General Pardon kan hebben en dat gaan we straks in NL ook krijgen dankzij Bos!!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:40:19 #48
66444 Lord_Vetinari
pi_44472687
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat weet ik maar als je naar spanje kijkt zie je wat voor aanzuigende werking een General Pardon kan hebben en dat gaan we straks in NL ook krijgen dankzij Bos!!
Ja, al die Afrikanen die met wrakke bootjes de Straat van Hoek van Holland oversteken en aan land kruipen bij Scheveningen
pi_44472693
quote:

[..]

Oh jezus, je vergelijkt het met Spanje?
pi_44472703
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, al die Afrikanen die met wrakke bootjes de Straat van Hoek van Holland oversteken en aan land kruipen bij Scheveningen
Hallo, woont Rita hier???
  vrijdag 15 december 2006 @ 23:50:53 #51
66444 Lord_Vetinari
pi_44472998
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Hallo, woont Rita hier???
Maar er is hoop: Europese kustbewaking tegen bootvluchtelingen
pi_44473263
quote:

[..]

kun je onderbouwen welke 'aanzuigende' werking dat zou hebben in spanje?

de toevloed aan illegale migranten bestaat al sinds de negentiger jaren en is gelijdelijk gestegen ...
Opvallend is dat Spanje voor 1986 geen enkele vorm van emigratie-restrictie had, bij de bijtreding van de EU was één van de eisen dat een beperking werd opgelegd aan de voorwaarden waarop iemand een verblijfsvergunning kon aanvragen : de 'Ley de Extranjería' uit 1985, hun allereerste 'vreemdelingewet'.

Toch was de migratie naar Spanje vroeger niet hoog, Spanje zelf was een emigratieland en veel spanjaarden vertrokken zelf naar het buitenland, nog altijd wonen er meer spanjaarden in het buitenland, dan buitenlanders in spanje, bijna dubbel zoveel..
Het grootste aantal buitenlanders in spanje zijn zuid-amerikanen.

aan spanje kun je goed zijn dat de keuze van een land om naar te immigreren niet ens zozeer bepaald wordt door de 'slappe' regelgeving, veelal in tegendeelde landen met de strengste immigratiewetten, zijn ook de populairste landen om naar te immigreren...

veelal heeft de keuze voor een bepaald land vooral te maken of men al een zeker sociaal netwerk er heeft, of het 'bereikbaar' ligt, geografisch gezien; of men een eventele taalbarriere makkelijk kan overwinnen.

het Pardon in Spanje is eerder het gevolg van de grote illegale migratie sinds de jaren negentig en eigenlijk ook sinds er juist scherpere regels kwamen, het poogt de bestaande toestroom te reguleren , waar 'hard' terugstuur beleid daar gewoonweg niet werkt, omdat de mensen die ze weer uitzetten, binnen een paar weken weer over de grens gaan op een andere plek..

Overigens was het juist de rechtse regering Aznar die juist het huidige immigratiebeleid grotendeels bepaalde...
het is wel degelijk gericht op scherpe en harde grenscontrole (vorig jaar in één dag 14 doden in Ceuta bij de grens-hekwerken daar, door schietende grensbewakers nadat er teveel immigranten de hekwerken bedrongen) ..

wel kiezen de spanjaarden ervoor om illegalen die enkele jaren probleemloos weten te integreren, en een baangarantie hebben, ook de mogelijkheid te bieden legaal te blijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door KroJo op 16-12-2006 11:27:25 ]
pi_44474973
Laat maar komen al die asielzoekers. Ik vind 200.000 nog aan de lage kant, hoop dat het het dubbele wordt. We kunnen onze exorbitante rijkdom makkelijk met nog miljoenen delen.
pi_44476929
quote:

[..]

Dat er in Spanje meet asielzoekers komen heeft er ook mee te maken dat op het Europese vasteland het moeilijker is geworden asiel te krijgen en dat er meer mensen zich op de Canarische eilanden melden.
pi_44477097
Ik wacht nog ff met mijn boetes te betalen, de linkse 5e colonne zal ook nog wel voor een GP zorgen, waardoor deze boetes worden kwijtgescholden.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  Redactie Frontpage zaterdag 16 december 2006 @ 08:49:17 #56
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44477115
Verdonk had haar werk gewoon beter moeten doen
  zaterdag 16 december 2006 @ 09:01:30 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44477141
Ik vind het schandalig, dat gesol met mensen.
Die mensen hadden jaaaaren geleden al teruggestuurd moeten worden.
Nu zijn ze het slachtoffer geworden van linkse politici die mensen al die 10 jaar lang valse hoop hebben gegeven in plaats van snel duidelijkheid te scheppen en mensen terug te sturen.

Daarom was ik het ook 100% eens met de zogenaamd "rechtse" Pim Fortuyn om mensen die langer dan een x-aantal jaren in NL waren dan maar een generaal pardon te verlenen. Het is niet rechtvaardig om hen slachtoffer te laten worden van het wanbeleid uit de jaren '90.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_44477550
quote:

Effe lachen......

Ook nog een bron?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44477595
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Effe lachen......

Ook nog een bron?
Geloof je het niet dan?
pi_44477600
Nee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44477645
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee
Okay! Dat mag. Ik denk dat het lastig aan te tonen is van zomaar een bron, want het gaat steeds over individuele gevallen. En ik ben het met betreffende user eens dat er een behoorlijke groep is die goed geintegreerd is en hier gemakkelijk een plaatsje verwerft of zelfs al heeft. Het asielbeleid en het integratiebeleid hebben niet heel veel met elkaar te maken en het vraagstuk van de asielzoekers wordt vaak maar al te gemakkelijk verward met de problemen die er zijn met de problemen van de oorspronkelijke arbeidsmigranten en de volgende generaties.
pi_44477797
quote:

Aangezien jij kennelijk een glazen bol hebt: geef even de winnende nummers van de oudejaarsloterij 2006. Dank!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44477827
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aangezien jij kennelijk een glazen bol hebt: geef even de winnende nummers van de oudejaarsloterij 2006. Dank!
Heb je geen glazen bol voor nodig
pi_44477879
Hopelijk gaan er nog veel meer mensen hierover huilen. Oh oh oh wat hebben wij Nederlanders het toch moeilijk met al die asielzoekers .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_44485164
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 10:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gaan we nu ook al elkaars speldenprikjes jatten. Ik schreef een paar uur eerder in PvdA gaat kapot:
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:27 schreef Genverbrander het volgende:
TS, mag ik je glazen bol effe lenen, ga morgen mijn totoformulieren invullen.
De glazenbolgrappen zijn weer helemaal in.
pi_44485237
Ohw, ik dacht er is een webcam ofzo waar je massaal vluchtelingen over de Nederlandse grens ziet rennen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  † In Memoriam † zaterdag 16 december 2006 @ 17:59:06 #67
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44486720
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:08 schreef Penispost het volgende:
Dat dacht ik al, asielzoekers is big business voor de advocaten.
Asielzoekers vertegenwoordigen is allemaal pro-deo. Dat verdient geen ruk in vergelijking met ander advocatenwerk. Het is dus helemaal geen big business.
Carpe Libertatem
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:30:26 #68
10710 gday
propria cures
pi_44487499
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Martijn_77 heeft wat mij betreft met recht de Gonny van Oudenallen-trofee gewonnen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:37:22 #69
10710 gday
propria cures
pi_44487681
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:26 schreef Genverbrander het volgende:
Laat maar komen al die asielzoekers. Ik vind 200.000 nog aan de lage kant, hoop dat het het dubbele wordt. We kunnen onze exorbitante rijkdom makkelijk met nog miljoenen delen.
Mja, met die redenatie zouden we natuurlijk gelukszoekers ook moeten toelaten. Maar goed, misschien is dit het echte probleem: hoe meer asielzoekers (en dus inwoners) we in Nederland hebben, des te meer inwoners van de derde wereld we moeten uitbuiten (waarvan ondertussen dus een deel is weggestroomd) om onze op kapitalistische wijze verkregen rijkdom te beschermen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
pi_44488458
Elke (verse) assielzoeker kan nu beweren tot de groep van 26.000 te horen wordt bedoeld met dit topic denk ik. En kan met succes in NL verblijven.
pi_44499099
Ach, de OP geeft haarfijn aan wie je over 10 jaar kunt bedanken voor de ondergang van Nederland: de linkse politici en de asielindustrie.

Vergis je niet, er is in NL een immense groep mensen die hun -zeer goedbelegde- boterham 'verdienen' door eindeloos te procederen en asielzoekers bij te staan, of door op andere wijze misbruik van het systeem of de goedheid van Nederlanders te maken. Daar gaar geld in om - dat wil je gewoon niet weten. Het gaat ze niet om Nederland en zelfs niet om hun clientele, maar om hun eigen portemonnee.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44499111
quote:
Op zondag 17 december 2006 02:55 schreef StefanP het volgende:
Ach, de OP geeft haarfijn aan wie je over 10 jaar kunt bedanken voor de ondergang van Nederland: de linkse politici en de asielindustrie.

Vergis je niet, er is in NL een immense groep mensen die hun -zeer goedbelegde- boterham 'verdienen' door eindeloos te procederen en asielzoekers bij te staan, of door op andere wijze misbruik van het systeem of de goedheid van Nederlanders te maken. Daar gaar geld in om - dat wil je gewoon niet weten. Het gaat ze niet om Nederland en zelfs niet om hun clientele, maar om hun eigen portemonnee.
Bron?
pi_44499222
Wil jij dat ontkennen dan?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44499228
quote:
Op zondag 17 december 2006 03:07 schreef StefanP het volgende:
Wil jij dat ontkennen dan?
Een bron graag.
pi_44499299
Het is goed met je.
-Mark Steyn
pi_44499499
Een bron voor iets wat over 10 jaar gaat gebeuren
pi_44500752
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook vreemd dat voor Asielzoekers (bestaande uit het meerendeel Gelukszoekers, oorlogsmisdadigers en criminelen) een heel bataljon juristen klaar staat en dat we onze eigen mensen laten verotten.

Ik begrijp gewoon niet dat er geen dwangmatige linkse knuffelaars zijn, die zich vast bijten in dit soort gevoelige en menselijke zaken zoals die van Kuijt....

Maargoed i rest my case.
deze quote overlapt dit topic.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 17 december 2006 @ 08:55:34 #78
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_44500771
Ik heb vooral een klein beetje moeite met het feit dat de voorstanders van het generaal pardon Rita Verdonk hebben gedwongen in een spagaat tussen wat de tweede kamer wil en het handhaven van de wetgeving. Dat laatste hebben demissionaire kabinetten al sinds mensenheugenis gedaan zonder dat door een sterk gewijzigde tweede kamer voor de laatste paar weken een sterk afwijkende koers werd opgelegd. Heeft geeft me de bijsmaak van een strafexpeditie tegen verdonk.

Nouja.

Eerst maar eens een beetje werken vandaag.

Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 17 december 2006 @ 13:00:57 #79
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44503907
quote:
En dan over 20 jaar aan je kinderen uit moeten leggen waarom we ontwikkelings hulp krijgen vanuit Ghana

Maar nu even serrieus stel dat het er meer worden hoe gaat de overheid er dan voor zorgen dat dit geen gigantische negatieve impact zal hebben op de economie van Nederland?

Want al die mensen moeten een huis en uitkering enz, enz....
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 december 2006 @ 13:19:26 #80
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_44504453
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:00 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En dan over 20 jaar aan je kinderen uit moeten leggen waarom we ontwikkelings hulp krijgen vanuit Ghana

Maar nu even serrieus stel dat het er meer worden hoe gaat de overheid er dan voor zorgen dat dit geen gigantische negatieve impact zal hebben op de economie van Nederland?

Waarom gaan ze allemaal uitkering trekken dan, waar baseer je dat op?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zondag 17 december 2006 @ 13:20:27 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_44504482
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:19 schreef t-8one het volgende:

[..]

Waarom gaan ze allemaal uitkering trekken dan, waar baseer je dat op?
Waarschijnlijk op de oude geschriften van Janmaat en de retoriek van Wilders.
  zondag 17 december 2006 @ 13:50:38 #82
10710 gday
propria cures
pi_44505617
quote:

[..]

Ik denk dat veel van die asielzoekers blij zouden zijn om een baantje te hebben waar de gemiddelde Nederlander z'n neus voor ophaalt.
pi_44506718
quote:

Waarom een uitkering?
  zondag 17 december 2006 @ 14:24:31 #84
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44506833
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:21 schreef SCH het volgende:
Waarom een uitkering?
Omdat ze niet allemaal gelijk werk hebben misschien

En ze moeten nog inburgeren enzo
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 december 2006 @ 14:26:15 #85
66444 Lord_Vetinari
pi_44506897
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:24 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ze wonen hier al jaren.....
pi_44506918
quote:

[..]

Laten we er vanuit gaan dat dat wel snel gebeurt. De meeste staan te popelen.

Bij mijn bedrijf werkte een hele tijd een Afghaans wat ouder echtpaar in de schoonmaak. Hij chirurg, zij anesthesiste. Om 8.00 in de ochtend liepen ze mijn prullebakken te legen
pi_44506934
Als Verdonk zelf niet zo was doorgeslagen waren dit soort problemen er nooit gekomen.
Starheid leidt vroeg of laat tot ongelukken, maar dat wil Rita maar niet begrijpen.
  zondag 17 december 2006 @ 14:43:32 #88
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_44507425
quote:

[..]

Het gaat om mensen die hier al jaren wonen, het merendeel staat te springen om aan het werk te gaan en eens een echt huis te kunnen bewonen ipv in hun vluchtelingenwoning te bivakeren.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zondag 17 december 2006 @ 15:00:11 #89
10710 gday
propria cures
pi_44508006
quote:

[..]

Begrijp je wel over welke groep asielzoekers het hier gaat?
pi_44525142
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:43 schreef t-8one het volgende:

[..]

Het gaat om mensen die hier al jaren wonen, het merendeel staat te springen om aan het werk te gaan en eens een echt huis te kunnen bewonen ipv in hun vluchtelingenwoning te bivakeren.
links staat ook te springen, echter hoor je ze (tot op heden) nog niet over al die legale illegalen die aan 'legale' EU paspoorten kunnen komen en daarmee min of meer ongezien het land binnen komen en de banen voor de zittende illlegalen wegpikken.. dat zijn er nl wat meer als dat handjevol waarover het nu nog gaat.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_44539970
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Laten we er vanuit gaan dat dat wel snel gebeurt. De meeste staan te popelen.

Bij mijn bedrijf werkte een hele tijd een Afghaans wat ouder echtpaar in de schoonmaak. Hij chirurg, zij anesthesiste. Om 8.00 in de ochtend liepen ze mijn prullebakken te legen
Een ultiem verlies van waarde. Ook nog een zogenoemde 'braindrain' uit Afghanistan, waar opgeleide mensen hard nodig zijn.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 18 december 2006 @ 19:08:53 #92
10710 gday
propria cures
pi_44546738
quote:
Op maandag 18 december 2006 15:56 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Een ultiem verlies van waarde. Ook nog een zogenoemde 'braindrain' uit Afghanistan, waar opgeleide mensen hard nodig zijn.
Je bedoelt vast dat die mensen ook door ons niet goed op waarde worden geschat. Veel van die mensen willen dolgraag terug naar hun thuisland, maar pas als het stabiel en veilig is. Je kunt ze moeilijk dwingen om in ruil voor hun veiligheid het werk te gaan doen waar ze voor geschoold zijn.
pi_44547083
quote:
Op zondag 17 december 2006 23:44 schreef kawotski het volgende:

[..]

links staat ook te springen, echter hoor je ze (tot op heden) nog niet over al die legale illegalen die aan 'legale' EU paspoorten kunnen komen en daarmee min of meer ongezien het land binnen komen en de banen voor de zittende illlegalen wegpikken.. dat zijn er nl wat meer als dat handjevol waarover het nu nog gaat.
Uit welk land zoal?
pi_44547307
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:08 schreef gday het volgende:

[..]

Je bedoelt vast dat die mensen ook door ons niet goed op waarde worden geschat. Veel van die mensen willen dolgraag terug naar hun thuisland, maar pas als het stabiel en veilig is. Je kunt ze moeilijk dwingen om in ruil voor hun veiligheid het werk te gaan doen waar ze voor geschoold zijn.
Zelfs al schatten we ze wel goed op waarde, we stimuleren dan een enorme groep hoog opgeleide mensen om te gaan werken in westerse landen, waardoor er grote tekorten in armere landen ontstaan. Door hier deze mensen toe te laten, gun je enkel de meer gegoede vluchtelingen een kans. De echte arme en bedreigde mensen komen niet aan bod.
pi_44547388
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:23 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Zelfs al schatten we ze wel goed op waarde, we stimuleren dan een enorme groep hoog opgeleide mensen om te gaan werken in westerse landen, waardoor er grote tekorten in armere landen ontstaan. Door hier deze mensen toe te laten, gun je enkel de meer gegoede vluchtelingen een kans. De echte arme en bedreigde mensen komen niet aan bod.
Dan ga je er vanuit dat deze mensen voor de lol zijn weg gegaan daar.
pi_44547522
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat deze mensen voor de lol zijn weg gegaan daar.
Nee, voor hun eigen belang. Opgeleide mensen hebben ook meestal de mogelijkheden daartoe, i.t.t. de armere bevolking.
pi_44547613
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:28 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Nee, voor hun eigen belang. Opgeleide mensen hebben ook meestal de mogelijkheden daartoe, i.t.t. de armere bevolking.
Tuurlijk voor hun eigen belang, dat doet iedere vluchteling toch?
pi_44547740
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk voor hun eigen belang, dat doet iedere vluchteling toch?
Jij stelde 'voor de lol', ik zeg (natuurlijk) uit eigen belang. Feit blijft dat hoger opgeleide bevolking daar meer dan noodzakelijk is. Hier degene een kans gunnen, betekent dat daar mensen sterven vanwege gebrekkige artsen (bijvoorbeeld). Vooral hoger opgeleide mensen hier een kans gunnen is een vorm van discriminatie ook nog.
pi_44547819
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:33 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Jij stelde 'voor de lol', ik zeg (natuurlijk) uit eigen belang. Feit blijft dat hoger opgeleide bevolking daar meer dan noodzakelijk is. Hier degene een kans gunnen, betekent dat daar mensen sterven vanwege gebrekkige artsen (bijvoorbeeld). Vooral hoger opgeleide mensen hier een kans gunnen is een vorm van discriminatie ook nog.
Hou toch op. De hoger opgeleide bevolking is daar dood ook niks waard. Deze mensen zijn gevlucht omdat ze hun leven niet veilig waren.
pi_44547953
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Hou toch op. De hoger opgeleide bevolking is daar dood ook niks waard. Deze mensen zijn gevlucht omdat ze hun leven niet veilig waren.
Deze mensen zijn gevlucht omdat zij de mogelijkheden hadden. Ze waren niet meer in gevaar dan elke andere Afghaan. Als je kijkt naar de financiële kwestie, waarschijnlijk minder in gevaar.
pi_44548019
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoeveel veilige landen zitten er tussen Nederland en pak hem beet Afghanistan?

Met mongolen als Bos, Rooie Jan en Halsema met een meerderheid ging ik ook naar Nederland overigens
pi_44548063
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoeveel veilige landen zitten er tussen Nederland en pak hem beet Afghanistan?
Ja, vluchten doe je met beleid
pi_44548100
Klopt
  maandag 18 december 2006 @ 19:51:52 #104
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_44548430
quote:
Laat maar komen al die asielzoekers. Ik vind 200.000 nog aan de lage kant, hoop dat het het dubbele wordt.
Ik heb hier een dubieuze mening over. Die mensen verdienen een kans op beter leven ja. Maar het is moreel verwerpelijk om perspectiefloze asielzoekers hierheen te halen. Dan creëer je een moderne slavernij, zo die er nog niet is.

Ayaan Hirsi Ali is natuurlijk het voorbeeld van hoe een asielzoeker zich óók kan ontwikkelen, maar zorg dan ook dat mensen die kansen willen grijpen hierheen komen.
quote:
We kunnen onze exorbitante rijkdom makkelijk met nog miljoenen delen.
Met als resultaat dat iedereen armer wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Coldplaya op 18-12-2006 20:00:59 ]
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_44548472
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Elke (verse) assielzoeker kan nu beweren tot de groep van 26.000 te horen wordt bedoeld met dit topic denk ik. En kan met succes in NL verblijven.
Ik mag toch hopen dat wie voor 2001 asiel heeft aangevraagd in Nederland voorkomt in de dossiers van de IND?

Of heeft Rita Verdonk hoogstpersoonlijk alle dossiers opgevroten?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44548525
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat wie voor 2001 asiel heeft aangevraagd in Nederland voorkomt in de dossiers van de IND?
Zijn er maar 250.000
pi_44548569
quote:

[..]

Reken er maar niet op, veel valse namen, mensen zonder papieren en veel met dezelfde naam. Anarchie alom
pi_44548638
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:23 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Daar is volgens mij geen kruid tegen gewassen. We hebben de vluchtelingen nu eenmaal niet voor het uitzoeken. Als je de echt armen wil opvangen, hier, zal je ze moeten gaan halen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44548930
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:55 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Reken er maar niet op, veel valse namen, mensen zonder papieren en veel met dezelfde naam. Anarchie alom
Luister, wie hier voor 2001 asiel aanvroeg, uitgeprocedeerd is geraakt, en het land niet verlaten heeft, daarvan is wel *iets* meer bekend dan x, -, geb 1-1-1960.

Maar goed - het belangrijkste is dat het natuurlijk volstrekt idioot zou zijn als de overheid omdat ze sommigen niet meer mag uitzetten, iedereen maar zou moeten toelaten.

Volgens mij vroeg de Tweede Kamer niet om een opschorting van de grensbewaking.
pi_44549852
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar goed - het belangrijkste is dat het natuurlijk volstrekt idioot zou zijn als de overheid omdat ze sommigen niet meer mag uitzetten, iedereen maar zou moeten toelaten.
Tja dat is het juridische gevolg he. Maar men luistert daar schijnbaar niet naar.
Waar er kansen zijn, zijn er wegen.
pi_44552027
quote:
Op maandag 18 december 2006 20:26 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Tja dat is het juridische gevolg he. Maar men luistert daar schijnbaar niet naar.
Waar er kansen zijn, zijn er wegen.
Het juridische gevolg van stopzetting van uitzetting is dat de douane in Schiphol kan gaan klaverjassen?
pi_44552919
quote:

[..]

Ik weet niet hoe geautomatiseerd dat systeem is. Moet je voorstellen dat het niet digitaal allemaal is, maar in dit archiefkasten, geselecteerd op naam en niet op datum aanvraag asiel.
pi_44552975
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Daar is volgens mij geen kruid tegen gewassen. We hebben de vluchtelingen nu eenmaal niet voor het uitzoeken. Als je de echt armen wil opvangen, hier, zal je ze moeten gaan halen.
Nouja, behalve dat je kan stimuleren dat juist de rijkere vluchteling in het land van herkomst blijft of weer daar naar toe gaat om het land weer hogerop te helpen. Je erkent hopelijk wel de noodzaak van een hoog opgeleide bevolking, zeker als het land weer (redelijk) stabiel is.
pi_44553103
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:48 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe geautomatiseerd dat systeem is. Moet je voorstellen dat het niet digitaal allemaal is, maar in dit archiefkasten, geselecteerd op naam en niet op datum aanvraag asiel.
Dan jas je toch een breinaald door de ruitertjes die het jaartal van aanvraag aangeven?
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:15:29 #115
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_44571815
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 23:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het GP geldt voor mensen die hier voor 2001 gekomen zijn. Er verandert niets aan de huidige normen voor toelating. Het xenofobie gehalte hier op Fok groeit met het uur, volgens mij.
nou gisteren waren er bij 2 Vandaag Asielzoekers in het buitenland aan het woord die te horen hadden gekregen van hun kennissen dat nederland de toelatingen ging versoepelen en allemaal mensen ging toelaten. Met andere woorden, je krijgt hierdoor weer een massale toestroom, die worden weer geweigerd, gaan procederen, gezinnen stichten ondertussen en over 6-7 jaar heb je weer nieuwe schrijnende gevallen waarvoor een pardon geregeld moet worden
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 19 december 2006 @ 16:43:25 #116
10710 gday
propria cures
pi_44572690
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nou gisteren waren er bij 2 Vandaag Asielzoekers in het buitenland aan het woord die te horen hadden gekregen van hun kennissen dat nederland de toelatingen ging versoepelen en allemaal mensen ging toelaten. Met andere woorden, je krijgt hierdoor weer een massale toestroom, die worden weer geweigerd, gaan procederen, gezinnen stichten ondertussen en over 6-7 jaar heb je weer nieuwe schrijnende gevallen waarvoor een pardon geregeld moet worden
Dat zou schandalig zijn. Net zoals de mensen die onder een eventueel pardon zouden vallen, mogen deze mensen ook niet zo lang in onzekerheid worden gehouden. Schandalig als Nederland dat nou nog steeds niet goed op orde zou krijgen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:04:09 #117
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_44573356
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:43 schreef gday het volgende:

[..]

Dat zou schandalig zijn. Net zoals de mensen die onder een eventueel pardon zouden vallen, mogen deze mensen ook niet zo lang in onzekerheid worden gehouden. Schandalig als Nederland dat nou nog steeds niet goed op orde zou krijgen.
als er morgen weer 10.000 aan de deur kloppen hoe wil je die dan netjes in korte tijd wegwerken (als in bepalen of hij rechtmatig asiel aanvraagt) en tegelijkertijd zorgvuldig te werk gaan in afzienbare tijd als ze ook nog eens constant beroep aantekenen?
[..]
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:06:41 #118
10710 gday
propria cures
pi_44573424
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:04 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

als er morgen weer 10.000 aan de deur kloppen hoe wil je die dan netjes wegkrijgen en tegelijkertijd zorgvuldig te werk gaan in afzienbare tijd als ze ook nog eens constant beroep aantekenen?
Hoezo 'weer 10.000'? Waren die asielzoekers die bij Eén Vandaag op TV waren al in Nederland?
  dinsdag 19 december 2006 @ 17:09:40 #119
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_44573518
hoe komen al die stichtingen en rechtsbijstandsadvocaten aan hun geld .
pi_44573634
Wat denk je zelf?
pi_44575972
Die reportage in EenVandaag

"Hebt u het gehoord over Nederland?"
Nee
"Zou u naar Nederland willen"
Jawel hoor

HET GAAT ALS EEN LOPEND VUURTJE DOOR EUROPA

En vervolgens een inkoppertje met de VVD. Tering, dit zou de zgn. linkse media eens moeten flikken dan zaten we nu aan deeltje 7
pi_44576004
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 16:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

EenVandaag maakt die crap dus voor jou
pi_44576064
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:31 schreef SCH het volgende:
Tering, dit zou de zgn. linkse media eens moeten flikken dan zaten we nu aan deeltje 7
EenVandaag is linkse media...
  dinsdag 19 december 2006 @ 18:50:53 #124
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_44576630
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:32 schreef SCH het volgende:

[..]

EenVandaag maakt die crap dus voor jou
voor een journalist is het maar net hoe het je uitkomt
[..]
pi_44576664
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

voor een journalist is het maar net hoe het je uitkomt
Sorry hoor, maar dit was toch een ontzettend slecht item?
pi_44576677
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

EenVandaag is linkse media...
Ja. Da's waar. De TROS is echt enorm rechts
pi_44577456
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 18:52 schreef SCH het volgende:

Ja. Da's waar. De TROS is echt enorm rechts
De TROS is niet enorm rechts, en je vergeet de AVRO.

Hoe dan ook, in medialand heb je links-links en centrum-links. Af en toe duikt er eens iets "rechts" op. Dit alles voor zover van belang...
pi_44577486
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

De TROS is niet enorm rechts, en je vergeet de AVRO.
Het was een repo van de TROS en als de VARA links is, is de TROS rechts.
quote:
Hoe dan ook, in medialand heb je links-links en centrum-links. Af en toe duikt er eens iets "rechts" op. Dit alles voor zover van belang...
Wat een bullshit zeg.
pi_44577592
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:18 schreef SCH het volgende:
Wat een bullshit zeg.
Had ik jou al eens verteld dat jij voor iemand van jouw leeftijd verrassend veel smilies nodig hebt?

Hoe dan ook: vanuit jouw wereldbeeld zal de TROS inderdaad rechts zijn. Maar verder...
pi_44577754
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Had ik jou al eens verteld dat jij voor iemand van jouw leeftijd verrassend veel smilies nodig hebt?

Hoe dan ook: vanuit jouw wereldbeeld zal de TROS inderdaad rechts zijn. Maar verder...

pi_44577942
De boodschap is niet helemaal aangekomen zie ik...
  dinsdag 19 december 2006 @ 19:35:02 #132
66444 Lord_Vetinari
pi_44577984
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vanuit jouw wereldbeeld niet? Het is linkser dan, zeg, Wilders, dus is het links?
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:48:13 #133
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44580417
quote:
'Generaal pardon niet voor alle asielzoekers'
AMSTERDAM - Het is een groot misverstand dat het kabinet een generaal pardon voor alle asielzoekers in Nederland voorbereidt. Dat antwoordde minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) dinsdag op Kamervragen van Edith Schippers (VVD) over de effecten van de uitzetstop op asielzoekers en hun advocaten.

Schippers benadrukte dat de motie die vorige week werd aangenomen kan worden gezien als een 'open uitnodiging' aan iedereen om naar Nederland te komen. Dit geeft volgens haar valse hoop en kan resulteren in juridische procedures tegen de Nederlandse Staat.

"Het gaat alleen om mensen die onder de oude vreemdelingenwet vallen, niet om mensen die Nederland nu inreizen", herhaalde Hirsch Ballin meerdere malen.

Kabinet
De Kamer nam vorige week met een nipte meerderheid een motie aan. Daarin wordt het kabinet opgeroepen het uitzetten van vluchtelingen die voor 2001 asiel hebben aangevraagd te staken tot er een nieuw kabinet is. Een daadwerkelijk generaal pardon moet tijdens de formatie worden geregeld.

Wens
Ook asielzoekers die in de illegaliteit zijn verdwenen mogen aanspraak maken op de regeling. Na lang beraad besloot het demissionaire kabinet aan de wens van de Kamer tegemoet te komen.
Bron

Er zijn dus ook al polititci die bang zijn dat het GP een grote aanzuigende werking heeft.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 19 december 2006 @ 20:55:52 #134
10710 gday
propria cures
pi_44580702
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Er zijn dus ook al polititci die bang zijn dat het GP een grote aanzuigende werking heeft.
Vind je het nou echt verrassend dat een VVD-politica dat zegt? Heb je de afgelopen weken de debatten niet gevolgd?
pi_44581196
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Vanuit jouw wereldbeeld niet? Het is linkser dan, zeg, Wilders, dus is het links?
Nog zo'n rooie rakker... *zucht*
  dinsdag 19 december 2006 @ 21:28:16 #136
10710 gday
propria cures
pi_44581695
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog zo'n rooie rakker... *zucht*
Prachtig argument! Ik ben diep ontroerd *snif*
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:12:50 #137
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44583261
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 20:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Dus eerst had je Verdonk die het zei, nu zegt zelfs een politicus het. Nog even en zelfs competente mensen gaan het zeggen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_44583395
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Uit welk land zoal?
als ik dat wist , als je eenmaal een vals EU-paspoort hebt ben je legaal dus staan ze niet als illegaal te boek
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:18:51 #139
10710 gday
propria cures
pi_44583465
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:16 schreef kawotski het volgende:

[..]

als ik dat wist , als je eenmaal een vals EU-paspoort hebt ben je legaal dus staan ze niet als illegaal te boek
Interessant. Dus, als ik nu een vervalst Amerikaans paspoort shop, sta ik daar in Amerika plotseling ingeschreven als Amerikaans staatsburger? Knap dat een vals paspoort dat kan.

Mensen staan niet als illegaal te boek. Mensen staan als legaal te boek, en als mensen niet als legaal te boek staan zijn ze illegaal, of ze nou een geldig paspoort, vervalst paspoort, geldige bibliotheekpas of wat dan ook hebben.
pi_44583580
quote:

[..]

hmmm, morgen maar eens portugees worden dan.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_44583611
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:18 schreef gday het volgende:

[..]

Interessant. Dus, als ik nu een vervalst Amerikaans paspoort shop, sta ik daar in Amerika plotseling ingeschreven als Amerikaans staatsburger? Knap dat een vals paspoort dat kan.

Mensen staan niet als illegaal te boek. Mensen staan als legaal te boek, en als mensen niet als legaal te boek staan zijn ze illegaal, of ze nou een geldig paspoort, vervalst paspoort, geldige bibliotheekpas of wat dan ook hebben.
nee, met een EU-paspoort neem je een identiteit over, daarmee kun je probleemloos bijv. in Engeland gaan werken
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:43:49 #142
10710 gday
propria cures
pi_44584371
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:23 schreef kawotski het volgende:

[..]

nee, met een EU-paspoort neem je een identiteit over, daarmee kun je probleemloos bijv. in Engeland gaan werken
Valt het niet op dat iemand met hetzelfde SOFI-nummer op twee verschillende plekken werkt? Lijkt me dat de echte eigenaar van die identiteit daar vroeg of laat wel achterkomt.
pi_44587317
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:28 schreef gday het volgende:

Prachtig argument!
Zoek eens in de Van Dale naar de betekenis van "argument"...
  woensdag 20 december 2006 @ 00:29:33 #144
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44587326
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:43 schreef gday het volgende:

[..]

Valt het niet op dat iemand met hetzelfde SOFI-nummer op twee verschillende plekken werkt? Lijkt me dat de echte eigenaar van die identiteit daar vroeg of laat wel achterkomt.
Ik vraag me serieus af of dat wel tegen elkaar wordt gecontroleerd. In verband met 'privacy' wetgeving enzo..
Life is what you make it.
  woensdag 20 december 2006 @ 00:44:02 #145
10710 gday
propria cures
pi_44587621
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:29 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of dat wel tegen elkaar wordt gecontroleerd. In verband met 'privacy' wetgeving enzo..
Ja, als het grensoverschrijdend is zal het inderdaad wel een probleem worden...
  woensdag 20 december 2006 @ 00:45:11 #146
10710 gday
propria cures
pi_44587647
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoek eens in de Van Dale naar de betekenis van "argument"...
quote:
arˇguˇment (het ~, ~en)
1 hetgeen men stelt om op grond daarvan een conclusie te trekken, iets te betogen of te bewijzen => bewijsgrond
Je wilt zeggen dat je wél een argument gebruikte?
pi_44587706
quote:

[..]

Van welk land kan je makkelijk aan een illegaal EU paspoort komen dat ook nog stand houdt?
pi_44587736
Net alsof je in Nederland zomaar een Sofi-nummer kan krijgen :´)

Daar is niet voor niks controle op
pi_44590255
quote:
Op woensdag 20 december 2006 00:45 schreef gday het volgende:

Je wilt zeggen dat je wél een argument gebruikte?
Nee. En het was ook niet de bedoeling. Jij stelt dat het een argument was en kwalificeerde deze als "prachtig", waarbij duidelijk is dat je op semi-humoristische wijze het woord "kul" oid bedoelde.

Hoe dan ook, het valt aan de meeste mensen niet uit te leggen dat Nederland nauwelijks een rechtse stroming kent. Zelfs de VVD kent vele linkse argumenten. Zelfs Verdonk! (om het cirkeltje maar weer even rond te maken)
pi_44590462
quote:
Op woensdag 20 december 2006 09:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. En het was ook niet de bedoeling. Jij stelt dat het een argument was en kwalificeerde deze als "prachtig", waarbij duidelijk is dat je op semi-humoristische wijze het woord "kul" oid bedoelde.

Hoe dan ook, het valt aan de meeste mensen niet uit te leggen dat Nederland nauwelijks een rechtse stroming kent. Zelfs de VVD kent vele linkse argumenten. Zelfs Verdonk! (om het cirkeltje maar weer even rond te maken)
Is het niet zo dat er in veel andere landen nauwelijks linkse stroming is? Of nauwelijks atheistische stroming?
pi_44590542
quote:
Op woensdag 20 december 2006 09:37 schreef sigme het volgende:

Is het niet zo dat er in veel andere landen nauwelijks linkse stroming is? Of nauwelijks atheistische stroming?
Ik zou zo 1-2-3 niet 10 landen kunnen noemen waar nauwelijks een linkse stroming is... Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de politiek niet in alle landen volg.
pi_44591404
quote:
Op woensdag 20 december 2006 09:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zou zo 1-2-3 niet 10 landen kunnen noemen waar nauwelijks een linkse stroming is... Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de politiek niet in alle landen volg.
Hangt er ook vanaf wat je als 'links' aanmerkt he. Net als het ervan afhangt wat je in NL als rechts aanmerkt, en dat aan buitenstaanders / buitenlanders probeert uit te leggen.
  woensdag 20 december 2006 @ 12:45:50 #153
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44595275
Laat die mensen nou maar toe, ook in de toekomst hebben we schoonmakers en vuilnismannen nodig.
pi_44595714
quote:
Op woensdag 20 december 2006 12:45 schreef SjonLok het volgende:
Laat die mensen nou maar toe, ook in de toekomst hebben we schoonmakers en vuilnismannen nodig.
We gaan juist naar een tekort aan hoogopgeleiden...

Dat gezegd hebbende: veel asielverzoekenden zijn allesbehalve laagopgeleiden.
pi_44596315
quote:
Op woensdag 20 december 2006 12:45 schreef SjonLok het volgende:
Mensen als jij hebben waarschijnlijk een kleine penis waaruit allerlei frustraties voortvloeien die vervolgens geprojecteerd worden op 'de vreemdeling'.
pi_44597618
quote:
Op woensdag 20 december 2006 13:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

We gaan juist naar een tekort aan hoogopgeleiden...

Dat gezegd hebbende: veel asielverzoekenden zijn allesbehalve laagopgeleiden.
Waarom gaan ze dan niet terug en vragen dan een vergunning tot kenniswerker aan?

Is een stuk makkelijker en minder frustrerend dan heel de tijd moeten vechten tegen de IND.
pi_44597749
quote:
Op woensdag 20 december 2006 14:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Waarom gaan ze dan niet terug en vragen dan een vergunning tot kenniswerker aan?

Is een stuk makkelijker en minder frustrerend dan heel de tijd moeten vechten tegen de IND.
Dan moet je eerst een werkgever vinden. Deze procedure wordt nl. door de werkgever opgestart.
  woensdag 20 december 2006 @ 15:11:20 #158
10710 gday
propria cures
pi_44599529
quote:
Op woensdag 20 december 2006 09:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan heb je het toch enigszins verkeerd begrepen. Ik bedoelde inderdaad dat je geen argument gebruikte, en dat zo'n post dan verder geen nut heeft in een discussie. Ik kan ook overal gaan raaskallen over 'rechtse rakkers' maar ja.. wat draagt dat bij?
quote:
Ik neem aan dat je onze rechtse partijen dan afzet tegenover partijen in het buitenland? Aangezien we het hier over landelijke politiek hebben lijkt het me handiger om de partijen tegenover elkaar een plek te geven in het politieke spectrum. Anders kun je ook zeggen dat we hier nauwelijks een linkse stroming kennen.

Lijkt me vrij onzinnig dus.
pi_44600381
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:11 schreef gday het volgende:

Dan heb je het toch enigszins verkeerd begrepen. Ik bedoelde inderdaad dat je geen argument gebruikte, en dat zo'n post dan verder geen nut heeft in een discussie. Ik kan ook overal gaan raaskallen over 'rechtse rakkers' maar ja.. wat draagt dat bij?
Ik claim nergens dat die post een bijdrage aan deze draad heeft geleverd. Ik wist overigens niet dat op Fok! onzinberichten zo zeldzaam waren dat er een discussie over gevoerd kan worden...
quote:
Ik neem aan dat je onze rechtse partijen dan afzet tegenover partijen in het buitenland? Aangezien we het hier over landelijke politiek hebben lijkt het me handiger om de partijen tegenover elkaar een plek te geven in het politieke spectrum. Anders kun je ook zeggen dat we hier nauwelijks een linkse stroming kennen.
Nauwelijks een linkse stroming? Huh? Ten opzichte van een communistisch land ofzo?
pi_44600512
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik claim nergens dat die post een bijdrage aan deze draad heeft geleverd. Ik wist overigens niet dat op Fok! onzinberichten zo zeldzaam waren dat er een discussie over gevoerd kan worden...
Welkom in POL .
quote:
[..]

Nauwelijks een linkse stroming? Huh? Ten opzichte van een communistisch land ofzo?
Al onze (noemenswaardige) linkse stromingen steunen van harte het parlementair systeem. Echte revolutionairen geloven daar natuurlijk helemaal niet in. Die hebben trouwens ook niet veel op met mensenrechten.
pi_44600594
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:47 schreef sigme het volgende:

Al onze (noemenswaardige) linkse stromingen steunen van harte het parlementair systeem. Echte revolutionairen geloven daar natuurlijk helemaal niet in. Die hebben trouwens ook niet veel op met mensenrechten.
Ik noem dat extreem-links... Overigens, de wortels van GL en de PvdD liggen in clubjes die helemaal niet zo houden van democratie. Maar je moet je nou eenmaal aanpassen aan je omgeving als je succesvol wenst te zijn.
pi_44600660
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik noem dat extreem-links... Overigens, de wortels van GL en de PvdD liggen in clubjes die helemaal niet zo houden van democratie. Maar je moet je nou eenmaal aanpassen aan je omgeving als je succesvol wenst te zijn.
Wanneer noem jij het een wortel? Als het het verst van de oppervlakte afstaat?
pi_44601287
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:53 schreef sigme het volgende:

Wanneer noem jij het een wortel? Als het het verst van de oppervlakte afstaat?
Nee, als het daadwerkelijk een wortel is.
pi_44604485
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, als het daadwerkelijk een wortel is.
Een wortel is een metafoor en is nooit daadwerkelijk.
pi_44604936
quote:
Op woensdag 20 december 2006 14:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan moet je eerst een werkgever vinden. Deze procedure wordt nl. door de werkgever opgestart.
Echt hoogopgeleid zijn ze dan niet he?
pi_44605873
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:03 schreef WeirdMicky het volgende:

Een wortel is een metafoor en is nooit daadwerkelijk.
Wijsneus.
pi_44605904
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Echt hoogopgeleid zijn ze dan niet he?
Hoezo? Iedere hoogopgeleide kan hier onmiddellijk aan de slag wil jij zeggen?
  woensdag 20 december 2006 @ 19:27:52 #168
10710 gday
propria cures
pi_44606230
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wijsneus.
Beargumenteren is tot nu toe niet bepaald je sterkste punt gebleken.
pi_44606448
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:27 schreef gday het volgende:

Beargumenteren is tot nu toe niet bepaald je sterkste punt gebleken.
En dan te bedenken dat ik mijn geld er toch echt mee verdien.
pi_44606565
quote:

[..]

Wijsneus.
Liever een wijsneus dan een dwaas.
  woensdag 20 december 2006 @ 19:39:49 #171
66444 Lord_Vetinari
pi_44606598
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

woensdag 20 december 2006 @ 19:40:14 #172
10710 gday
propria cures
pi_44606611
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is erg leuk voor je, maar probeer dat dan ook naar de buitenwereld uit te stralen aub.
pi_44607923
quote:

[..]

Hoezo? Iedere hoogopgeleide kan hier onmiddellijk aan de slag wil jij zeggen?
Ja, 30.000 euro bruto voor iemand onder de 30 of 45.000 euro bruto voor iemand van boven de 30 is echt niet zo onmogelijk.

Feit is gewoon dat ze geen baan kunnen vinden, anders zouden ze wel terug gaan en komen als kennismigrant
pi_44607974
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:38 schreef WeirdMicky het volgende:

Liever een wijsneus dan een dwaas.
Gefeliciteerd met je promotie.
pi_44608037
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:40 schreef gday het volgende:

Dat is erg leuk voor je, maar probeer dat dan ook naar de buitenwereld uit te stralen aub.
Hier op Fok!? Is dat belangrijk dan?
pi_44608144
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ja, 30.000 euro bruto voor iemand onder de 30 of 45.000 euro bruto voor iemand van boven de 30 is echt niet zo onmogelijk.

Feit is gewoon dat ze geen baan kunnen vinden, anders zouden ze wel terug gaan en komen als kennismigrant
Misschien is het voor velen wel even handig dat ze eerst de taal leren kennen. Ik noem maar: je bent arts. Je spreekt alleen de taal van het land waar je vandaan komt en een beetje Engels. Zou een ziekenhuis jou nu onmiddellijk aannemen? Nee. Nadat je Nederlands hebt geleerd ben je wel welkom.

De kennismigrant moet echter meteen aan de slag, je krijgt niet eerst een MVV om hier een jaar Nederlands te leren.
pi_44608257
Die GP-parasieten zitten toch allemaal al minimaal 5 jaar in Nederland of niet?
  woensdag 20 december 2006 @ 20:39:57 #178
10710 gday
propria cures
pi_44608404
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hier op Fok!? Is dat belangrijk dan?
Als je het liefst een gezonde en volwassen discussie voert: ja. Ik snap dat het onbegonnen werk is om van POL een gezond discussie-forum te maken, maar ik wil zo af en toe toch even aan de bel trekken als ik vind dat sommigen onvolwassen gedrag vertonen. Ik snap dan ook niet waarom je niet iets zegt als: "Ja inderdaad, het heeft niet zoveel nut" ipv dat je pogingen doet om je posts legitiemer te doen lijken dan ze in werkelijkheid zijn.
pi_44608747
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:39 schreef gday het volgende:

Als je het liefst een gezonde en volwassen discussie voert: ja. Ik snap dat het onbegonnen werk is om van POL een gezond discussie-forum te maken, maar ik wil zo af en toe toch even aan de bel trekken als ik vind dat sommigen onvolwassen gedrag vertonen. Ik snap dan ook niet waarom je niet iets zegt als: "Ja inderdaad, het heeft niet zoveel nut" ipv dat je pogingen doet om je posts legitiemer te doen lijken dan ze in werkelijkheid zijn.
Jongen, zeur niet zo. Als ik in POL alleen maar zeikposts plaats, prima. Maar nu ben je gewoon een vervelend ventje die uiteindelijk de draad alleen maar verder aan het vervuilen is met een totaal oninteressante discussie. Het middel is dus erger dan de kwaal.
pi_44608775
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die GP-parasieten zitten toch allemaal al minimaal 5 jaar in Nederland of niet?
Parasieten? Het gaat echt alleen maar om mensen hoor...
pi_44608957
Nee hoor het zijn parasieten die opzettelijk misbruik maken van de gastvrijheid van Nederland
pi_44608993
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Parasieten? Het gaat echt alleen maar om mensen hoor...
En dan noem je mij een wijsneus.
pi_44609026
Sorry verkeerd gelezen
  woensdag 20 december 2006 @ 21:17:11 #184
10710 gday
propria cures
pi_44609747
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jongen, zeur niet zo. Als ik in POL alleen maar zeikposts plaats, prima. Maar nu ben je gewoon een vervelend ventje die uiteindelijk de draad alleen maar verder aan het vervuilen is met een totaal oninteressante discussie. Het middel is dus erger dan de kwaal.
Ok, ga dan maar verder met zinloze posts plaatsen.
Ik vind het serieus jammer dat je zo moet reageren. Echt jammer, maar ik zal onthouden dat serieuze discussies voor jou dus niet hoeven en dat one-liners en halve scheldwoorden blijkbaar iets meer jouw ding zijn.
pi_44609821
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:55 schreef WeirdMicky het volgende:

En dan noem je mij een wijsneus.
Daar zit wat in. Vooruit dan: ik ben ook een wijsneus.
pi_44609912
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:17 schreef gday het volgende:

Ik vind het serieus jammer dat je zo moet reageren. Echt jammer.
Nou sorry hoor...

Maar ik sta nog wel achter mijn woorden: ik vind jou een zeurpiet in deze.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:22:19 #187
10710 gday
propria cures
pi_44609939
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou sorry hoor...

Maar ik sta nog wel achter mijn woorden: ik vind jou een zeurpiet in deze.
Je bevestigt mijn (nabewerkte) vorige post. Als je het zo erg vindt: post zulke dingen niet, of leer er anders mee leven dat niet iedereen mee wil gaan in zo'n infantiele manier van discussieren.
pi_44610274
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:22 schreef gday het volgende:

Je bevestigt mijn (nabewerkte) vorige post. Als je het zo erg vindt: post zulke dingen niet, of leer er anders mee leven dat niet iedereen mee wil gaan in zo'n infantiele manier van discussieren.
Blijf je nou doorzeiken? Mijn god, ik heb nu al weer spijt van mijn "sorry". Ga eens mijn posthistorie door en tel eens de serieuze posts tov de minder serieuze posts.

Misschien dat jij alleen maar heel serieus bent. Prima, maar ik heb daar dan gruwelijk medelijden mee. Wat ben je dan een enorm saaie drol en zul je een enorm k*tleven hebben. Misschien ben je niet altijd serieus, maar zeik dan niet als ik een keer niet serieus ben.

Het is maar internet.
  woensdag 20 december 2006 @ 21:54:51 #189
10710 gday
propria cures
pi_44611062
Hou toch in godsnaam eens op met persoonlijk over mij te oordelen. Stoer hoor, je bent een hele meneer! Echt! Maar je hebt helemaal gelijk: ik had niet moeten beginnen tegen jou over inhoudsloze posts, want het blijkt nu dat er echt alleen maar kutzooi uit jou kan komen als je aangesproken wordt op je infantiele gedrag. Je zit waarschijnlijk te geilen op je inhoudsloze posts, omdat je denkt dat je echt een geweldige kerel bent als je maar op een quasi-hautaine wijze doet alsof je onaantastbaar ben, boven anderen staat en raaskalt over het 'k*tleven' dat anderen volgens jou zullen leiden aangezien ze zich (wellicht tót dit moment!) volwassener gedragen dan jij.

Speciaal voor jou:

En als je zo stoer bent als je laat blijken in je posts, houd je nu ZELF ook op met deze mini-discussie en ik verwacht dan ook GEEN reactie hierop van jou. Dank je wel.

En als je wel reageert, .. tja, dan moet je toch maar je eigen posts eens nalezen wat betreft 'doorzeiken', stoere meneer.

Ik heb tot deze post geprobeerd vriendelijk te blijven... maar ja, 'wie goed doet, goed ontmoet' gaat helaas niet altijd op.
pi_44611247
quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:54 schreef gday het volgende:
Hou toch in godsnaam eens op met persoonlijk over mij te oordelen.
Jij had geen enkel probleem om over mijn posts te oordelen. Ga dan niet janken als je de wind van voren krijgt. Wie kaatst kan de bal verwachten. Waarvan akte!
  woensdag 20 december 2006 @ 22:02:27 #191
10710 gday
propria cures
pi_44611310
Als een totale verrassing heb je toch gereageerd en doe je zelf vrolijk mee met doorzeiken, waar je zelf op afgaf!

Wie kaatst kan de bal verwachten. Waarvan akte!

Maar om je eigen woorden even aan te halen: het is maar internet toch? Waarom trek je je het zoooo erg aan en waarom probeer je dan zooooo jezelf te verdedigen?

Ik snap trouwens niet welke bal jij kaatst, want ik beoordeelde jouw posts, en niet jouw persoon. Andersom doe je dat wel. Kaats dan wel dezelfde bal terug, aub.
pi_44611538
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:02 schreef gday het volgende:
Kerel, om je eigen woorden even aan te halen: het is maar internet toch? Waarom trek je je het zoooo erg aan en waarom probeer je dan zooooo jezelf te verdedigen?

O, een jij-bak! Hi-laaaaaa-risch.

Wat ben jij een zielig figuur. Maar ik vermaak mij uitstekend met je. Beloof je weer te reageren? Net zo snedig als anders?
pi_44611601
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:02 schreef gday het volgende:
Als een totale verrassing heb je toch gereageerd en doe je zelf vrolijk mee met doorzeiken, waar je zelf op afgaf!

Maar om je eigen woorden even aan te halen: het is maar internet toch? Waarom trek je je het zoooo erg aan en waarom probeer je dan zooooo jezelf te verdedigen?

Ik snap trouwens niet welke bal jij kaatst, want ik beoordeelde jouw posts, en niet jouw persoon. Andersom doe je dat wel. Kaats dan wel dezelfde bal terug, aub.
Hé, ook nog de post aanpassen. Het is echt belangrijk voor je! Grapjas!
  woensdag 20 december 2006 @ 22:11:20 #194
10710 gday
propria cures
pi_44611692
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, een jij-bak! Hi-laaaaaa-risch.

Wat ben jij een zielig figuur. Maar ik vermaak mij uitstekend met je. Beloof je weer te reageren? Net zo snedig als anders?
(Topargumentatie weer. )

Als je maar hard genoeg lacht in het luchtledige, voel je je vast nog stoerder! Gooi er nog een 'hi-laaaaaa-risch' en dan kom je als winnaar uit deze vete, toch?

Wees nou een vent, en doe eerst zelf wat je van mij verwacht: ophouden met doorzeiken.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:13:00 #195
10710 gday
propria cures
pi_44611761
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hé, ook nog de post aanpassen. Het is echt belangrijk voor je! Grapjas!
Ach, het is maar internet. Wat maak je je druk.
pi_44611866
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:11 schreef gday het volgende:

(Topargumentatie weer. )
Het zit je wel dwars, nietwaar?
quote:
Als je maar hard genoeg lacht in het luchtledige, voel je je vast nog stoerder! Gooi er nog een 'hi-laaaaaa-risch' en dan kom je als winnaar uit deze vete, toch?
Vete? Gozertje, ik ben je zo weer vergeten hoor. Je bent voor even vermakelijk. Meer niet.
quote:
Wees nou een vent, en doe eerst zelf wat je van mij verwacht: ophouden met doorzeiken.
Ik heb veel te veel lol in deze non-discussie met iemand die alleen maar heel serieus wil posten...
pi_44611934
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:13 schreef gday het volgende:

Ach, het is maar internet. Wat maak je je druk.
Ik maak mij niet druk. Je vindt het stiekum wel een goede tekst, is het niet?
  woensdag 20 december 2006 @ 22:18:15 #198
10710 gday
propria cures
pi_44612007
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zit je wel dwars, nietwaar?
[..]

Vete? Gozertje, ik ben je zo weer vergeten hoor. Je bent voor even vermakelijk. Meer niet.
[..]

Ik heb veel te veel lol in deze non-discussie met iemand die alleen maar heel serieus wil posten...
Waarom doe je dan toch zo gespannen man? Chill, het is maar internet.

(Ik ken die 'hohohaha je bent voor mij vermakelijk'-tactiek al jaren. Ik trap er echt niet in hoor. Het zit bij mij echt niet hoger dan bij jou.. dat is wel duidelijk. )
  woensdag 20 december 2006 @ 22:19:16 #199
10710 gday
propria cures
pi_44612049
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik maak mij niet druk. Je vindt het stiekum wel een goede tekst, is het niet?
Nee.
pi_44612092
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:18 schreef gday het volgende:

Waarom doe je dan toch zo gespannen man? Chill, het is maar internet.

(Ik ken die 'hohohaha je bent voor mij vermakelijk'-tactiek al jaren. Ik trap er echt niet in hoor. Het zit bij mij echt niet hoger dan bij jou.. dat is wel duidelijk. )
Het is geen tactiek. En als het echt niet zo hoog zat bij jou dan had je het erbij gelaten toen ik in een kerst-bui sorry zei.
pi_44612138
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:19 schreef gday het volgende:

Nee.
Niet liegen.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:22:18 #202
10710 gday
propria cures
pi_44612171
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is geen tactiek. En als het echt niet zo hoog zat bij jou dan had je het erbij gelaten toen ik in een kerst-bui sorry zei.
Ja, eerst 'sorry' zeggen en vervolgens mij een zeurpiet noemen. Dat werkt constructief.
  woensdag 20 december 2006 @ 22:23:45 #203
10710 gday
propria cures
pi_44612232
Overigens, ik heb een topicreport geplaatst om dit topic iets op te kuisen. Als ik had geweten dat deze onzin zou komen van het feit dat ik DS4 aansprak op zijn 'gedrag', had ik het wel gelaten.

Dus, ik ben weg! (Ja, het zit me zo hoog dat ik zelfs iets anders ga doen wat ik belangrijker vind! Of denkt DS4 nu dat ik nu in een hoekje ga zitten huilen?)
pi_44612292
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:22 schreef gday het volgende:

Ja, eerst 'sorry' zeggen en vervolgens mij een zeurpiet noemen. Dat werkt constructief.
De sorry was vanwege het feit dat jij het je kennelijk persoonlijk aantrok. Niet vanwege de kwalificatie die ik je had gegeven, want daar sta ik achter. Als je ziet waar de discussie mee is begonnen dan zal je zelf ook eens af moeten vragen of die opmerking nu echt het waard was om op te reageren. Als het antwoord in jouw beleving "ja" is, dan vrees ik dat je het nog heel druk gaat krijgen op Fok!

Het is maar een mening.
pi_44612442
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:23 schreef gday het volgende:
Overigens, ik heb een topicreport geplaatst om dit topic iets op te kuisen.
Maar verder zit het je niet hoog...
quote:
Als ik had geweten dat deze onzin zou komen van het feit dat ik DS4 aansprak op zijn 'gedrag', had ik het wel gelaten.
Je hebt genoeg kansen gehad om het niet zo ver te laten komen en toen we klaar waren met het eerste deel (dat viel nog mee) vond je het nodig om een andere opmerking aan te grijpen om door te gaan. En dan claim jij nu dat als je geweten had, dan...? Kom op! Dan heb je dus echt een plaat voor je kop.
quote:
Of denkt DS4 nu dat ik nu in een hoekje ga zitten huilen?
Ik sluit het in ieder geval niet uit.
pi_44614459
Slow chat
  donderdag 21 december 2006 @ 13:33:32 #207
10710 gday
propria cures
pi_44626181
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

De sorry was vanwege het feit dat jij het je kennelijk persoonlijk aantrok. Niet vanwege de kwalificatie die ik je had gegeven, want daar sta ik achter. Als je ziet waar de discussie mee is begonnen dan zal je zelf ook eens af moeten vragen of die opmerking nu echt het waard was om op te reageren. Als het antwoord in jouw beleving "ja" is, dan vrees ik dat je het nog heel druk gaat krijgen op Fok!

Het is maar een mening.
quote:
Op woensdag 20 december 2006 22:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar verder zit het je niet hoog...
[..]

Je hebt genoeg kansen gehad om het niet zo ver te laten komen en toen we klaar waren met het eerste deel (dat viel nog mee) vond je het nodig om een andere opmerking aan te grijpen om door te gaan. En dan claim jij nu dat als je geweten had, dan...? Kom op! Dan heb je dus echt een plaat voor je kop.
[..]

Ik sluit het in ieder geval niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')