quote:Op donderdag 14 december 2006 15:00 schreef Troel het volgende:
Ey, ik vroeg het toen niet om de kerstkaart hoor
lol maar als je dat even vergeet, welke dan? dat lateral stepper ding traint meer spieren, maar de normale stepper is iets goedkoper. op zich maakt die prijs niet uit, omdat ik het van mijn verjaardagsgeld koop, maar ik vind het nogal moeilijk om te kiezen. bij die lateral vind ik het trouwens ook wel handig dat er van die handgrepen bij zitten, maar de ministepper is gewoon weer lekker normaal, een normale houding.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:23 schreef Elwood1802 het volgende:
Allebei niet. Lijkt me dat je zo'n ding 1 maand gebruikt en daarna geen motivatie meer hebt
Hehe, ik werk bij een uitzendbureau in Leiden, misschien kan ik iets voor je betekenen....?quote:Op donderdag 14 december 2006 18:35 schreef gothic-blackie het volgende:
pff ik haat die uitzendbureaus weer even hoor, vroeger drukten ze me alleen maar met schoonmaakwerk in de maag, en nu zeggen ze: tis wel leuk dat je een opleiding hebt gedaan, maar je moet minimaal 4 jaar werkervaring hebben, hoe de fuck (sorry) moet ik aan werkervaring komen als jullie geen banen in die richting hebben voor starters.
misschien dat jullie nog tips hebben om aan een baan te komen zonder werkervaring, want ik weet het nu ff niet meer. en ik maar denken: rotterdam, grote stad, veel werkgelegenheid. volgens mij had ik beter in deventer kunnen blijven zitten.
lol altijd, misschien handig om mijn cv even door te sturen? zo ja geef me maar even een pm met een e-mailadres waar ik het naar toe kan sturen.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:54 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
Hehe, ik werk bij een uitzendbureau in Leiden, misschien kan ik iets voor je betekenen....?
lol thanks. en slaap lekker. goed uitzieken jijquote:Op donderdag 14 december 2006 21:12 schreef Ikiskoel het volgende:
Oke dan! Dan ga ik morgen voor je kijken wat ik voor je kan doenKan ik meteen ontkrachten wat je zei over uitzendbureaus, haha.
En voor de rest: Weltrusten voor straks! Ik ga lekker mn mandje in. Ben al 3 dagen behoorlijk van de leg. Diaree, overgeven, misselijk. Brrrr! Morgen weer aan het werk hopelijk, dus vanavond vroeg mn mandje in.
zo zat ik ook te denken, en ook dat je met de lateral ook je buikspieren en je binnenbeenspieren traint, en die binnenbeenspieren zijn wel nodig, als ik in de zomer een rokje aan trek, kan ik na een uur alleen nog maar au zeggen. ach jullie snappen vast wel wat ik bedoelquote:Op donderdag 14 december 2006 22:47 schreef Pandorah het volgende:
We hadden vandaag op de afdeling een high-tea tijdens een vergadering. Nou, eh, dat is ook niet erg goed voor de lijn.
GB: ik zou voor een laterale stepper gaan als ik hem nu zou kopen. Dan kan je gelijk je armspieren trainen.
Dikke knuffel voor Isa!quote:Op vrijdag 15 december 2006 08:01 schreef Isabeau het volgende:
Goeiemorgen op deze donkere winterse dagIk zit voor de verandering weer eens op ee dieptepunt qua gewicht. Of moet ik hoogtepunt zeggen? Nou ja, ik had vanmorgen voor het eerst 4 getallen op de weegschaal staan waaronder 3 nullen. Nullen klinken niet zo zwaar
Succes, sterkte en beterschap!quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:57 schreef ymme het volgende:
Ik heb net maar even een afspraak gemaakt bij de doktor. Mijn eigen doktor is er niet, nu moet ik naar een andere. Het is een vrouw, en op de een of andere manier vind ik dit heel erg fijn.
Heb nog steeds ontzettend last van mijn keel, en ik had een paar weken geleden een ontstoken evenwichtsorgaan, dit is toen na 2 weken overgegaan, maar een paar weken geleden kwam dit weer lichtelijk terug. En dit is nu al bijna 5 weken aan de gang. Het is niet zo heel erg als de eerste keer, maar als ik buk/omhoog kijken, snel omkijk gaat het flink tekeer in mijn hoofdje.
Ben eigenlijk een beetje bang, omdat dit toch in je hoofd zit![]()
Ik kan om 15.10 uur terecht.
Met de BBM, het ruikt goddelijk hier in huis nuquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:20 schreef Jojogirl het volgende:
Mmm klinkt erg lekker rewimo, maak je dat met een broodmachine of gewoon in de oven?
Dank je wel, Rewimoquote:Op vrijdag 15 december 2006 17:32 schreef Rewimo het volgende:
ymme, beterschap!
En Troel, bedankt voor de kaartowlet
Kaasbrood? MJUM!!!quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:31 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Met de BBM, het ruikt goddelijk hier in huis nuIk heb vanmiddag maar meteen weer een nieuw pak mix gehaald voor kaasbrood en dit brood
lol, kan best zijn dat een van je collega's (of andere uitzendbureau's) me vandaag hadden gebeld. had namelijk twee gemiste oproepen toen ik even niet bij mijn telefoon was. de ene was van start, de andere weet ik nog steeds niet (ben niet een persoon die een nummer terugbelt). trouwens ikiskoel, is er geen personeel nodig bij je bedrijf zelf? want als ik jullie site zo bekijk ziet het er best interresant uit.quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:19 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
Kaasbrood? MJUM!!!![]()
En G-B: Ik ben voor je bezig qua banenDus niet meteen naar de concurrent rennen hoor, haha.
...weet je wat de eerste reactie van mijn vriend was? "Ben je zwanger?!"quote:Op vrijdag 15 december 2006 09:41 schreef Levitation het volgende:
Dikke knuffel voor Isa!
Je weet dat je het kunt... je hebt 't al eerder bewezen. Het komt allemaal goed!![]()
Mocht ie zeker wel willenquote:Op vrijdag 15 december 2006 20:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
...weet je wat de eerste reactie van mijn vriend was? "Ben je zwanger?!"
Ik heb geen idee of we administratief personeel nodig hebben. Of wil je ook consultant worden? Want wat dat betreft hebben we wel personeel nodig. Ik weet alleen niet of ze op het hoofdkantoor ook parttimers aannemen voor deze functie. Ik zou zeggen: bel maandag eens met het hoofdkantoorquote:Op vrijdag 15 december 2006 18:31 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
lol, kan best zijn dat een van je collega's (of andere uitzendbureau's) me vandaag hadden gebeld. had namelijk twee gemiste oproepen toen ik even niet bij mijn telefoon was. de ene was van start, de andere weet ik nog steeds niet (ben niet een persoon die een nummer terugbelt). trouwens ikiskoel, is er geen personeel nodig bij je bedrijf zelf? want als ik jullie site zo bekijk ziet het er best interresant uit.
Dat heb je me zelf gegeven voor de trouwkaarten suffie!quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:50 schreef freecell het volgende:
@ Isabeau *KNMUFFEL!*
Troel, waar had je Maartens adres nou vandaan?
Ojaquote:Op zaterdag 16 december 2006 08:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat heb je me zelf gegeven voor de trouwkaarten suffie!
Goed idee trouwensquote:Op vrijdag 15 december 2006 20:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
...weet je wat de eerste reactie van mijn vriend was? "Ben je zwanger?!"
Was wel koud inderdaadquote:Op zaterdag 16 december 2006 10:16 schreef teigan het volgende:
freecell, je lijkt wel gek joh, het water zal toch wel flink koud zijn geweest??
hmm nee dat is het nou ook niet echt. tenminste, als ik jullie site zo bekijk. omdat consultant ook op hbo niveau is, en ik toch wel net ietsjes lager zit (ook al wil ik best hogerop komen, maar niet zo snelquote:Op zaterdag 16 december 2006 07:43 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of we administratief personeel nodig hebben. Of wil je ook consultant worden? Want wat dat betreft hebben we wel personeel nodig. Ik weet alleen niet of ze op het hoofdkantoor ook parttimers aannemen voor deze functie. Ik zou zeggen: bel maandag eens met het hoofdkantoor
Edit: Goedemorgen trouwensÏk ben weer heerlijk vroeg wakker (lag er dus ook al vroeg in) en vandaag gaan we lekker shoppen! Ik heb er zin in!
quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:38 schreef YPPY het volgende:
Welkom owlet!
Nu we hier toch met z'n drieen zitten, mag het wel vind ikeik valt het best tegen, met dat bv geven. Ik had verwacht dat de kilo's eraf zouden vliegen, nou echt niet. Ik eet nu iets meer dan ik at om op gewicht te blijven (zo'n 2000 kcal per dag gok ik) en het gaat heel langzaam. Nu 'mag' het ook niet sneller, dus op zich niet erg, maar ik had het anders verwacht. Vorige week nog een (bv)vriendin aan de telefoon bij wie het dus wel te snel gaat. Echt gek, dat het zo wisselt.
Oh ja, die taaaaaaaaaaaaaaaaart, die was lekker joh!quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:13 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben weer geschaatstDeze keer met zijn drietjes, en we hebben Christan van het ijs af moeten lokken met de SkyRadiotaart, want hij wist van geen ophouden (was zijn eerste keer)
Doe ikquote:Op zondag 17 december 2006 17:09 schreef teigan het volgende:
Ik denk dat Troel je nog even in de juiste groep moet zetten, maar dat weet ik ook niet zeker owlet..
Even Troel afwachten dus...
Oh balen zeg, blaasontsteking is echt NIET leukquote:ik mag morgen even naar de huisarts toe om een blaasontsteking vast te laten stellen geloof ik. Ik kreeg er vrijdagmiddag 4 uur last van, en het is niet echt beter geworden..
Morgen maar even laten controleren dus..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dan drink je een paar dagen weer genoeg, en slik je wat extra vitamine C, en dan moet het maar weer kunnen.... Maar dat ga ik nu maar even niet doen..You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
Rewimo, klinkt bijna alsof je nierstenen had.quote:Op zondag 17 december 2006 20:00 schreef Rewimo het volgende:
Pffff dat je dat volhoudtIk heb het dit jaar voor het eerst gehad, ik werd er in een rap tempo doodziek van. Moest naar de huisarts met wat urine (dat was al een drama op zich) en daar stond ik al helemaal te zweten van ellende en pijn.
lijkt me wel heel naar. Ik heb zelf nog nooit blaasontsteking gehad voor zover ik weet, gelukkig maar.quote:Op zondag 17 december 2006 20:52 schreef Rewimo het volgende:
Zo voelde het wel jaMaar het was "alleen maar" blaasontsteking.
Bij nierstenen krijg je nierkolieken, en geloof me: nierkolieken wil je nietquote:Op zondag 17 december 2006 20:40 schreef octopussy het volgende:
[..]
Rewimo, klinkt bijna alsof je nierstenen had.![]()
Ow, das ook heel ellendig inderdaad. Dat heb ik een keer of drie gehad toen ik nog niet zo lang iets met Maarten had. Zat ik op een gegeven moment echt met ijs er tegenaan, omdat bevriezen beter voelde dan pijn of jeuk...quote:Op zondag 17 december 2006 21:45 schreef teigan het volgende:
de schimmelinfectie ben ik net 3 weken vanaf .... Dat is ook zo'n ellende...
Hmja, dat valt in de categorie galstenenquote:Op zondag 17 december 2006 23:29 schreef freecell het volgende:
Bij nierstenen krijg je nierkolieken, en geloof me: nierkolieken wil je niet![]()
Volgens mijn mama (die 7 kinderen heeft inclusief mij) gaat ze nog liever een keer weer bevallen dan dat ze weer nierkolieken krijgt.![]()
Ik ben nog nooit bevallen, maar ik weet wel dat nierkolieken mijn ergste pijn ooit zijn geweest.
dan weet ik precies waar je werkt, want mijn schoonvader heeft precies hetzelfde pakket gekregenquote:Op maandag 18 december 2006 09:45 schreef Troel het volgende:
Ik heb een supergaaf kerstpakket
Een heel mooie houten snijplank, een bonnenboekje waar we een keuze uit kunnen maken, een olijvenbakje met olijven, notenmelange met vruchten, crackers met een of andere spread, het zag er goed uit (oja, en port)
Ik ben verliefd op de plank
Dan heeft hij ook een van de 32.000 complimentjes gekregenquote:Op maandag 18 december 2006 13:00 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
dan weet ik precies waar je werkt, want mijn schoonvader heeft precies hetzelfde pakket gekregenwel een mooie plank, de rest is een beetje nutteloos
vastquote:Op maandag 18 december 2006 13:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan heeft hij ook een van de 32.000 complimentjes gekregen
Toen ik -jaren geleden- bij dat zelfde bedrijf werkte zat er (oa) een kaasschaaf in het kerstpakket en servetringen met servetten. 't Bedrijf was destijds aan het bezuinigen en er stonden banen op de tocht. De kaasschaaf werd door nogal wat mensen als een hint gezien.quote:Op maandag 18 december 2006 15:52 schreef Troel het volgende:
MIjn collega vond de plank helemaal niets, die heeft al zat planken staan en haar echtgenoot werkt ook hier
Overigens zijn er in het bonnenboekje ook mogelijkheden om ergens samen heen te gaan, bijvoorbeeld de space expo enzo
Heeft zelfs landelijk nieuws gehaald: Student zorgt voor stank in stadquote:Op maandag 18 december 2006 16:28 schreef teigan het volgende:
hm, we gaan even verder met de pechdag...
- kom je op de uni, gebouw ontruimt vanwege kapotte fles met iets stinkends en giftigs..
het ging vandaag gelukkig beter, mijn klas was best lief vandaag, en op een onverwachtse surveillering na liep alles wel redelijk...quote:Op dinsdag 19 december 2006 08:15 schreef Levitation het volgende:
Teigan, hoe is het er vanmorgen mee? Vandaag wordt vast een betere dag dan gisteren!
Wat lief..quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:47 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik heb vanmorgen een i-pod gekregen van mnEn het is nog niet eens kerst
![]()
Welkom hierquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:21 schreef moedertjelief het volgende:
Het wordt tijd, dat ik me even voorstel. Ik lees al een tijdje mee op deze site en als je jezelf met naam en gewicht in het 'lijstje' kunt zien staan, lijkt me dat een flink steuntje in de rug.
Ik ben 57 jaar, moeder van 1 zoon (al uithuizig) en 1 dochter (bijna uithuizig) en weduwe sinds 1997. Ik heb altijd op m'n gewicht moeten letten, woog zo rond de 75 kg. De laatste 10 jaar is er 14 kg bijgekomen, steeds met kleine stapjes. Dan was er 'ineens' 2 kg bij. Tijdje niets, weer 2 kg erbij. En het ging er ook niet meer af met sporten. Het zal wel met de menopauze te maken hebben. Maar nu moet er wel 14 kg af.
Gelukkig is het al 3 jaar stabiel en ik blijf hopen dat mijn gewicht nog een keertje naar beneden gaat.
Ik wens iedereen fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling. Schep maar 1 keer op bij het kerstdiner, en geniet van de oliebollen.
ten eerste welkom, enne maar een keer opscheppen bij het kerstdiner? dan heb ik een mini stukje vlees. (we gaan bij mijn ouders gourmetten, en bij mijn schoonouders ook). dus ik schep wel iets vaker dan 1 keertje op, maar ik eet er niet zoveel van, zit snel vol bij zulke dingen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:21 schreef moedertjelief het volgende:
Het wordt tijd, dat ik me even voorstel. Ik lees al een tijdje mee op deze site en als je jezelf met naam en gewicht in het 'lijstje' kunt zien staan, lijkt me dat een flink steuntje in de rug.
Ik ben 57 jaar, moeder van 1 zoon (al uithuizig) en 1 dochter (bijna uithuizig) en weduwe sinds 1997. Ik heb altijd op m'n gewicht moeten letten, woog zo rond de 75 kg. De laatste 10 jaar is er 14 kg bijgekomen, steeds met kleine stapjes. Dan was er 'ineens' 2 kg bij. Tijdje niets, weer 2 kg erbij. En het ging er ook niet meer af met sporten. Het zal wel met de menopauze te maken hebben. Maar nu moet er wel 14 kg af.
Gelukkig is het al 3 jaar stabiel en ik blijf hopen dat mijn gewicht nog een keertje naar beneden gaat.
Ik wens iedereen fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling. Schep maar 1 keer op bij het kerstdiner, en geniet van de oliebollen.
ben ik het wel mee eens, want die 3 dagen daarna, hoef je eigenlijk bijna niets meer te eten, beetje sla is al genoeg (bij wijze van) bijna hetzelfde als het paasontbijt, dan hoef je daarna ook niets meer te eten (tenminste wij nooit) want mijn ouders haalden vroeger minimaal 50 eieren voor 5 personenquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:58 schreef Stormqueen het volgende:
bij kerst maar 1 keer opscheppen? Neuh
Kerst is nu net dat ene moment dat ik me NIET schuldig voel als ik daarna nog 3 dagen vol zit
ik heb ook een chocofunduesetje, en ga hem zeker meenemen naar Frankrijk volgende weekquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Ehm... ik heb vandaag een chocoladefonduesetje gekocht
Ja nou hoor, het was maar 3,99 bij het Kruidvat![]()
Jij doet niets verkeerd, Bert doet het verkeerd. Heb hem wederom een mailtje gestuurd.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:42 schreef owlet het volgende:
Welkom, nieuwe mensen!
kan iemand mij misschien in het lijstje zetten of me vertellen wat ik moet doen/verkeerd doe? Troel?
450 euro overhouden in 1 maand?quote:Op woensdag 20 december 2006 09:49 schreef Troel het volgende:
Ik ben gewoon trots op mezelf. Afgelopen maand toch 450 euro overgehouden om te sparen
Ja, dat wel. (Berts kerstbonus is opgegaan aan nieuwe klerenquote:Op woensdag 20 december 2006 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
450 euro overhouden in 1 maand?
Wacht, je woont zeker samen....
Ah, valsspelert, is met kerstbonussen erbijquote:Op woensdag 20 december 2006 09:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat wel. (Berts kerstbonus is opgegaan aan nieuwe kleren)
Ja, het staat op mijn spaarrekening. Het scheelt sowieso door meteen als je je loon binnenhebt een groot gedeelte daarnaartoe over te maken, want het is heel onprettig om het terug te halen.quote:Op woensdag 20 december 2006 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah, valsspelert, is met kerstbonussen erbij
En ga je 't voor de bruiloft opzij doen?
Heb je een linkje voor me?quote:Op woensdag 20 december 2006 09:57 schreef YPPY het volgende:
Dat is mooi Troel.Ik vind het wel mooi, miss_d heeft in een ander topic berekend dat iemand 450 euro over kan houden. Nou Troel, je bent het goede voorbeeld.
Welkom Rixie en moedertjelief.
Ja dat is de keerzijde van veel afvallen. Je kan elke 3 maanden je garderobe vernieuwenquote:Op woensdag 20 december 2006 10:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, het staat op mijn spaarrekening. Het scheelt sowieso door meteen als je je loon binnenhebt een groot gedeelte daarnaartoe over te maken, want het is heel onprettig om het terug te halen.
Bert krijgt in mei en november elke keer een halve vakantietoeslag, dus zodoende. En met de hoeveelheid nieuwe kleren die ik nodig heb, tja, dan gaat dat wat harder. Gelukkig ben ik nu goed bepakt en bezakt, het enige wat ik nog wel wil is nog wat lange mouwen shirts (en van de zomer nieuwe korte mouwen shirts, want die zijn ook weer aan het hobbezakken).
Wij gaan eigenlijk nooit uit, maar gaan wel af en toe uit eten. Meestal is het dan wokken, dus data valt ook wel weer mee qua geld. Ook halen we wel eens chinees, maar daar eten we dan meerdere dagen van, dus dat valt ook wel weer mee. Lidl en ALDI kom ik niet vaak, puur omdat het niet in de buurt is. Als ik bij mijn ouders ben ga ik wel altijd naar de ALDI. Sommige producten daar zijn gewoon erg prettig. Verder haal ik eigenlijk al mijn boodschappen bij de Edah (tegenwoordig PLUS) en heel soms bij de c1000 of de AH.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben aan vaste lasten al 750 kwijt in mijn uppie
Er is echt no wai dat ik ooit 450 overhoud. 200 is echt de bovengrens qua overhouden om te sparen. En ik weiger bij de LIDL te gaan boodschappen
(okee, en ik ga graag uit)
dooretenquote:Op woensdag 20 december 2006 09:43 schreef Rewimo het volgende:
Ach... nu kun je tenminste lekker dooreten, anders is het zonde van je 20 kilo
Maar dat is toch ook het doel van die operatie? Dat je juist niet meer helemaal vol kan eten?quote:Op woensdag 20 december 2006 10:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
dooretennet een boterham op en zit alweer barstensvol
![]()
ben nogsteeds een slechte eter![]()
Waarom ben je een slechte eter dan? Omdat je maar een boterham op kunt? Wees er blij om! Ik ben heel blij geweest dat ik na de operatie een tijd gewoon weinig heb kunnen eten, omdat ik toen weer leerde wat normale porties zijn. Kunnen genieten van wat je eet in plaats van vol vol vol-vreten.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
dooretennet een boterham op en zit alweer barstensvol
![]()
ben nogsteeds een slechte eter![]()
Een flinke warme trui?quote:Op woensdag 20 december 2006 10:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik kan het ook gewoon echt niet. Ik woon al 4 jaar alleen, heb een salaris op HBO-niveau, en ik doe praktisch gewoon waar ik zin in heb. Als ik zin heb om 2 weken lang alleen maar produkten van AH excellent te vreten dan doe ik dat gewoon![]()
En ik ga regelmatig uit of uit eten maar dan wel driegangen
Hoewel ik wel eens berekend heb dat ik door samenwonen alleen al 400 euro per maand kan besparenMagoe, da's geen goede reden om die stap te zetten vind ik
Ach, ik ben gelukkig, heb alles wat ik wil (behalve een auto en een computer die uit deze eeuw stamt), lieve vrienden en familie en ik heb warm water. Wat wil een mens eigenlijk nog meer?
Nee dat bedoel ik absoluut niet maar heb nu af en toe een afkeer van eten en ik vergeet het gewoon als ik niet op de klok kijk van het is weer tijd...quote:Op woensdag 20 december 2006 10:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarom ben je een slechte eter dan? Omdat je maar een boterham op kunt? Wees er blij om! Ik ben heel blij geweest dat ik na de operatie een tijd gewoon weinig heb kunnen eten, omdat ik toen weer leerde wat normale porties zijn. Kunnen genieten van wat je eet in plaats van vol vol vol-vreten.
Als je gigantische hoeveelheden wil gaan eten had je voor een andere operatie moeten kiezen ben ik bang.
jawel hoor, maar die miste ik in je lijstjequote:
Ik heb gisteren met collega's bij Listers (Floraplein) gegeten. Was lekker!quote:Op woensdag 20 december 2006 10:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik kan het ook gewoon echt niet. Ik woon al 4 jaar alleen, heb een salaris op HBO-niveau, en ik doe praktisch gewoon waar ik zin in heb. Als ik zin heb om 2 weken lang alleen maar produkten van AH excellent te vreten dan doe ik dat gewoon![]()
En ik ga regelmatig uit of uit eten maar dan wel driegangen
Hoewel ik wel eens berekend heb dat ik door samenwonen alleen al 400 euro per maand kan besparenMagoe, da's geen goede reden om die stap te zetten vind ik
Ach, ik ben gelukkig, heb alles wat ik wil (behalve een auto en een computer die uit deze eeuw stamt), lieve vrienden en familie en ik heb warm water. Wat wil een mens eigenlijk nog meer?
dank je!quote:Op woensdag 20 december 2006 08:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Jij doet niets verkeerd, Bert doet het verkeerd. Heb hem wederom een mailtje gestuurd.
Het smaakt even goed als die dure prut, waarom dan de dure prut kopen?quote:Op woensdag 20 december 2006 10:36 schreef Levitation het volgende:
Ik koop dus ook gerookte zalm van Euroshopper (of Lidl/Aldi)... slaat helemaal nergens op, maar het zit er gewoon te diep in.![]()
Wij wassen met Lidlwasmiddel. Ben er erg tevreden over. Alles is altijd keurig schoon en de kleur blijft ook prima behouden.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Het smaakt even goed als die dure prut, waarom dan de dure prut kopen?
Ik drink thuis geen campina melk, maar de goedkoopste verse melk die er in de winkel staat, Mellinde ofzo. Ik gebruik geen Ariel of Omo, maar gewoon waspoeder van de ALDI. Tel uit je winst. Mijn kleding wordt net zo goed schoon.
Het is dat ik Blue Band goede start gebruik vanwege de toegevoegde dingen, anders zou ik ook huismerk halvarine enzo gebruiken.
Wij hebben vrijdagavondmarktquote:Op woensdag 20 december 2006 10:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wij wassen met Lidlwasmiddel. Ben er erg tevreden over. Alles is altijd keurig schoon en de kleur blijft ook prima behouden.
Thuis gebruikten we altijd Becel-light op de boterham, maar daar is ook een Lidlvariant van, dus koop ik die. Ook als prima spul.
Fruit is niet altijd even geweldig van de Lidl, maar ook bij AH heb ik al regelmatig fruit gehad dat een dag later rot was. Liefst haal ik fruit op de markt, is meestal veel smakelijker en nog goedkoper ook. Alleen valt het niet mee om naar de markt te gaan als je fulltime werkt.![]()
Albertquote:Op woensdag 20 december 2006 10:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben vrijdagavondmarkt
Ik heb nu voor kerst de bestelling klaar staan bij Albert. Het kost me wel bezorgingskosten, maar het scheelt me enorm veel tijd omdat ik niet zelf de winkels in en uit hoef. Daarnaast heb ik nu (op de knoflooksaus na) alles geregeld terwijl je anders bij meerdere winkels langs moet.
Het is veel belangrijker dat je je wasgoed goed op kleur sorteert. Wit bij wit, zwart bij zwart, enz.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik durf dat dus echt niet he, mijn goeie goed in wasmiddel van de ALDI wassen. Ik weet ook niet waarom. 't Voelt gewoon niet goed
Ik heb een bak "bonte was" "witte was" "overhemdenwas" "(spijker)broekenwas" "kookwas" en een bak "wol/fijnwas"quote:Op woensdag 20 december 2006 11:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het is veel belangrijker dat je je wasgoed goed op kleur sorteert. Wit bij wit, zwart bij zwart, enz.
Het wasmiddel maakt bar weinig uit. Daar komt bij dat er niet veel "zeep fabrikanten" zijn en het dus vaak uit dezelfde fabriek komt als middelen waar je het dubbele (of meer) voor betaalt.
Dat "niet goed voelen" is gewoon een onschuldig vooroordeel.![]()
Zoals ik al zei, het is echt prima spul.![]()
Als het goed is post Maarten straks foto's in TARAraboemdijee & freecell's nieuwe plekjequote:Op woensdag 20 december 2006 11:45 schreef Troel het volgende:
Foto's!
Je moet het ook niet etenquote:Op woensdag 20 december 2006 13:34 schreef Rewimo het volgende:
Die laarzen mogen wel hoor
Ik ga ook geregeld naar Lidl of Aldi, waarom niet? Ze hebben prima spullen, alles is goedkoop dus is er iets nieuws dan probeer ik het gewoon uit. Is het goed, dan koop ik het weer, zo niet, jammer dan.
O, en over wasmiddelen: mijn zwager heeft bij een bedrijf gewerkt dat wasmiddelen verpakte. Voor het ene merk hadden ze een container met blauwe spikkels, voor het andere merk groene, voor merk nummer drie rode enz. Die spikkels werden allemaal bij hetzelfde basiswasmiddel geflikkerdEn dan in de betreffende dozen. Dus eh... Aldi? 100% broertje van Omo/Ariel/Sunil enz.
Overigens heeft ie van dat waspoeder wel een fikse darmbeschadiging overgehoudenReden voor mijn schoonfamilie om alleen nog vloeibaar wasmiddel te kopen
Daarvoor geldt overigens ook dat het allemaal van dezelfde fabriek afkomt hoor.
zet dat er dan bijquote:Op woensdag 20 december 2006 13:39 schreef Rewimo het volgende:
Ja zo'n opmerking had ik wel verwachtDat is allemaal gekomen door inademing.
En zijn z'n longen dan niet aangetast? Lijkt 't me ook niet zo goed voor.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:39 schreef Rewimo het volgende:
Ja zo'n opmerking had ik wel verwachtDat is allemaal gekomen door inademing.
Dat was Omo Power (van Unielever, geloof ik)... en het "onderzoek" was gedaan door Procter & Gamble (makers van Ariel). Ik denk dat er van dat middel geen b-merk variant was, het was namelijk een top-product van de Omo-lijn. Sowieso zijn er de laatste jaren véél meer b-merken en huismerken op de markt dan pakweg 10/15 jaar geleden.quote:Op woensdag 20 december 2006 14:17 schreef Troel het volgende:
Toch zal het verschil dan in die spikkels zitten, want Omo was toch heel goed in gaten maken? Dan zouden alle wasmiddelen dat probleem gehad moeten hebben.
Nee vreemd genoeg is het op zijn darmen geslagen. En goed ook hoor, vooral toen ik Frank net kende lag zwager nogal eens in het ziekenhuisquote:Op woensdag 20 december 2006 14:14 schreef Levitation het volgende:
En zijn z'n longen dan niet aangetast? Lijkt 't me ook niet zo goed voor.![]()
Wel triest dat je ziek wordt van je werk... onvoorstelbaar dat een werkgever niet beter z'n best doet om zoiets te voorkomen.![]()
Gaten in darmen ook jaquote:Op woensdag 20 december 2006 14:17 schreef Troel het volgende:
Toch zal het verschil dan in die spikkels zitten, want Omo was toch heel goed in gaten maken? Dan zouden alle wasmiddelen dat probleem gehad moeten hebben.
Huh, neequote:Op woensdag 20 december 2006 09:57 schreef YPPY het volgende:
Dat is mooi Troel.Ik vind het wel mooi, miss_d heeft in een ander topic berekend dat iemand 450 euro over kan houden. Nou Troel, je bent het goede voorbeeld.
Ik gok dat als wij wat meer op de kleintjes gaan letten dat we ook nog een heleboel zouden besparen.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Huh, nee
Ik heb uitgerekend dat ze 450 euro over hielden om van te leven. Niet over-over, zeg maar.
dat heb ik de laatste tijd ook vaak maar dan op mijn mobielquote:Op woensdag 20 december 2006 17:54 schreef teigan het volgende:
Is het trouwens raar dat ik het eng vind dat we de laatste tijd zo vaak gebeld worden door een geblokkeerd nummer? Hij heeft van 2 tot 4 zo ongeveer om het kwartier gebelt...
Johquote:Op woensdag 20 december 2006 18:03 schreef Troel het volgende:
Gewoon opnemen met "Huppeldepup Jansen" of iets in die geest. In plaats van huppeldepup een andere voornaam gebruiken uiteraard.
Nouja, ik zeg het er voor de zekerheid maar even bijquote:
Hehe, en het is je toch nog gelukt me te bereikenquote:Op woensdag 20 december 2006 15:25 schreef gothic-blackie het volgende:
oehhh, ikiskoel is lief, en nu ga ik der bellen (ze had een vacature voor me)
edit: toch niet bellen, ze is buiten de deur
Ik heb dat ooit gehad met "lege" sms-jes. Ik werd een hele dag bestookt met smsjes waar geen tekst in stond van een nummer dat ik niet kende. Na een tijdje was ik het zat en smste ik "Wie ben je en wat moet je van me" terug. Bleek het mijn broer te zijn die een nieuwe telefoon (met nieuw nummer) had en hij had de toetsblokkering vergeten aan te zetten.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:54 schreef teigan het volgende:
Is het trouwens raar dat ik het eng vind dat we de laatste tijd zo vaak gebeld worden door een geblokkeerd nummer? Hij heeft van 2 tot 4 zo ongeveer om het kwartier gebelt...
heb je een PM gestuurd. beetje laat, maar was nogal druk bezig met een spelletje.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:19 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
Hehe, en het is je toch nog gelukt me te bereiken![]()
Ik doe je nu even een PM-etje
Ik sta er niet in. Maar komt dat omdat ik morgen officieel begin?quote:Op woensdag 20 december 2006 20:42 schreef Troel het volgende:
Als het goed is staat iedereen nu weer in het juiste rijtje
Heb je je lengte enzo al opgegeven? Als het goed is sta je wel in dit lijstje namelijk. Als je pas morgen je eerste gewicht hebt staan kan het ook daardoor komen (denk ik?)quote:Op woensdag 20 december 2006 21:21 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ik sta er niet in. Maar komt dat omdat ik morgen officieel begin?
Heb dat als startdatum aangegeven.
hele dikke knuff rewimo, snap je gevoel helemaal. en christian heeft helemaal gelijk, net zoals jij (op jouw manier) zegt: ik ben blij dat je mijn vader bent. gedenk op deze dagen de mooie dingen samen, maar blijf ook genieten van je eigen leven, en van je lieve zoon (het lijkt me zo'n schatje, ook al heb ik hem nog nooit gezien) en herinner maar dat je vader niet weg is, hij is nog in jou, en in christian, en dat kan niemand jullie ooit afpakken.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:37 schreef Rewimo het volgende:
Ik kom even uithuilen hier hoor... Ik mis mijn vader zo
Vandaag waren Christan en ik naar zijn graf om een kerstboompje neer te zetten en kaarsjes aan te steken.
Christan wilde nog wat zeggen: "Opa, ik ben blij dat jij mijn opa bent."
"Wil jij nog wat zeggen, mama?"
Ik kon alleen maar zeggen: "Ik mis je..."
Vrijdag is het een half jaar geleden dat hij overleed. Dan komt kerst. De 29e zijn verjaardag. En de 5e mijn verjaardag. Dat zijn heel veel eerste keren zonder hem achter elkaar
quote:Op donderdag 21 december 2006 11:18 schreef Troel het volgende:
Goede tip:
neem de suikervrije gummibeertjes mee naar je werk. zorg dat je collega ze allemaal opeet. kijk vervolgens hoe hij regelmatig naar het toilet gaat.
niet lief Troel
Omdat het een alleseter is. Je kan hier niets laten staan of het wordt opgegeten. Het enige wat hij niet lekker vindt zijn van die napoleonzuurtjes. En die vind ik wel weer erg lekkerquote:Op donderdag 21 december 2006 11:26 schreef miss_dynastie het volgende:
RewimoDa's wel heel veel 'eerste keren' zo achter elkaar...
[..]
Waarom eet hij jouw snoepjes
als je die veel eet gaat je bek bloedenquote:Op donderdag 21 december 2006 11:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Omdat het een alleseter is. Je kan hier niets laten staan of het wordt opgegeten. Het enige wat hij niet lekker vindt zijn van die napoleonzuurtjes. En die vind ik wel weer erg lekker
Nee hoor, ik bijt ze meteen door.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als je die veel eet gaat je bek bloeden
Ik ben daar nogal gevoelig voor.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bijt ze meteen door.
Doe mij maar een doos grote danquote:Op donderdag 21 december 2006 11:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb nu een hele doos gekocht bij de Makro (wel die kleine dan, ik zal eens kijken of ze die grote ook hebben). Ben toch niet bang dat ik er teveel van eet, het gaat idd vanzelf zeer doen
Zullen we samen op kookles gaan.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:40 schreef omearos het volgende:
hier nog zo'n inspiratie-loos typje
Echt goed koken kan ik ook nietquote:Op donderdag 21 december 2006 16:46 schreef ymme het volgende:
[..]
Zullen we samen op kookles gaan.![]()
![]()
Niet dat we niet kunnen koken hoor, maar voor de inspiratie![]()
Haha, het ene uitje is nog niet voorbij of de volgende ideeen zijn d'r alweerquote:Op donderdag 21 december 2006 16:52 schreef omearos het volgende:
[..]
Echt goed koken kan ik ook niet
dieetclub-uitje: kookles
Dat is vroeg ja. Maar ondanks dat, heel heel veel plezierquote:Op donderdag 21 december 2006 17:26 schreef Rewimo het volgende:
Wij eten een broodje hamburger vanavond, want we moeten vroeg naar bedOm 4 uur staat de taxi voor
Ik lees dit nu pas. Beetje laat, maar voorals nog een dikke knuffel va mij.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:37 schreef Rewimo het volgende:
Ik kom even uithuilen hier hoor... Ik mis mijn vader zo
Vandaag waren Christan en ik naar zijn graf om een kerstboompje neer te zetten en kaarsjes aan te steken.
Christan wilde nog wat zeggen: "Opa, ik ben blij dat jij mijn opa bent."
"Wil jij nog wat zeggen, mama?"
Ik kon alleen maar zeggen: "Ik mis je..."
Vrijdag is het een half jaar geleden dat hij overleed. Dan komt kerst. De 29e zijn verjaardag. En de 5e mijn verjaardag. Dat zijn heel veel eerste keren zonder hem achter elkaar
En hoe is het nu met zijn oma?quote:Op donderdag 21 december 2006 18:21 schreef Troel het volgende:
ik vind pannenkoeken heerlijk!
Maar ik weet nog niet wat we gaan eten. Bert is laat thuis vandaag en gisteren kreeg hij geen hap door zijn keel omdat zijn oma geopereerd moest worden, dus kon ik driekwart van zijn eten weggooien (hij moest van mij de kipfilet opeten, maar dat ging ook al met lange tanden).
fijne vakantie, fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar, voor jou en christian (en als er een man bij is ook je man, ook al hoor ik je daar minder over dan over christianquote:
Dit is in ieder geval al positiefquote:Op donderdag 21 december 2006 21:51 schreef Troel het volgende:
Oma heeft de operatie doorstaan en was weer aanspreekbaar, maar echt veel ander nieuws heb ik nog niet.
teigan denk maar zo: het is nu vakantie, op het moment dt die kinderen weer op school komen is dat al weer oud nieuws, en dan heb je het veel meer over het illegale vuurwerk wat je gekocht en afgestoken hebt en dergelijke.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:46 schreef teigan het volgende:
Ik ben ws. al veels te laat, maar alsnog een fijne vakantie voor Rewimo..
Freecell, ik ga zo kijken hoe druk je al bezig bent geweest, ik ben wel benieuwd..
Troel, fijn dat ze iig door de operatie is gekomen...
Ik had gisteren mijn laatste lessen voor de vakantie... En de laatste les ging echt bagger.... Na afloop ook in tranen uitgebarsten, wat het meisje die ik eruit had gezet ook heeft gezien...![]()
en aangezien zij zich vanmorgen om 9 uur moest melden, en vannacht ook naar het schoolfeest ging, weet ik niet wat zij met die informatie gaat doen. Ik hoop niks, maar ik ben ergens een beetje bang dat de hele klas het al weet, en dat ze dat na de vakantie een leuk spelletje gaan vinden ofzo..
Maarja, nu eerst vakantie!
Nou hier de adviezen van onze dieetiste (van de thuiszorg)quote:Op dinsdag 19 december 2006 18:14 schreef Rewimo het volgende:
Heel veel succes, Rixie, zowel met afvallen als met het krijgen van een kindjeWat voor adviezen hebben jullie van de diëtiste gekregen? Daar ben ik wel benieuwd naar
Kunnen wij misschien ook ons voordeel mee doen.
Je kan uitgaan van een kant en klare plak Troel, oftewel als je van de kaasschaaf heb doe ik gewoon 3 stukjes wil wel kaas proeven hequote:Op vrijdag 22 december 2006 18:35 schreef Troel het volgende:
1 plakje kaas?
Is dat dan zo'n kant en klare plak of zo'n ieniemienieplakje van de kaasschaaf?
Ik vind het ook wel raar dat je totaal op 3 plakjes beleg uitkomt op 4 boterhammen. Je zou of 2 of 4 verwachten (dubbele boterhammen of enkele boterhammen).
dit lijkt heel veel op wat ik dagelijks eet en hoeveel ik dagelijks sport, werkt goed!quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:28 schreef Rixie het volgende:
[..]
Nou hier de adviezen van onze dieetiste (van de thuiszorg)
4 snee volkoren brood per dag
2 glazen zuivel
2 x fruit
2 plakjes mager vleesbeleg
1 plakje kaas
125 gr aardappels
200 gr groente
100 gram rauw mager vlees (75 gram gaar)
halvarine op brood
zoetjes in plaats van suiker
en 1 uur per dag bewegen
Zie je PM!quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:03 schreef Pandorah het volgende:
Ik ben ook wat laat, maar nog veel plezier op vakantie Rewimo!
Oh, en Levitation: ik vergeet de hele tijd om een kaartje terug te mailenPM of mail even je adres en dan krijg je een kaartje via de post
![]()
Maar weer aan de Yakult Light?quote:'Afvallen is onbegonnen werk'
Uitgegeven: 24 december 2006 12:24
AMSTERDAM - Het gevecht van dikke mensen tegen de kilo's is deels een bij voorbaat verloren strijd. De darmen van dikke mensen bevatten verhoudingsgewijs veel zogenoemde firmicutes-bacteriën. Die maken iedere calorie vrij die in voedsel zit.
Dat blijkt uit onderzoek waarvan de resultaten in het kerstnummer van het gezaghebbende tijdschrift Nature staan.
Bacterie
Een onderzoeksteam onder leiding van de Amerikaan Jeffrey Gordon concludeert dat te veel eten en te weinig bewegen maar deels de oorzaak zijn van overgewicht. De firmicutes-bacterië komt opvallend meer voor bij mensen met overgewicht dan bij slanke mensen. De bacterie zet voedsel efficiënt om.
Wetenschappers pleiten in Nature voor een nieuwe aanpak van overgewicht. De samenstelling van darmflora kan met probiotica worden beïnvloed.
Ja, Kerst is niet prettig, zeker omdat je dan toch snel te veel eet. Volgend jaar zal het een stuk beter gaan. (Het enige wat bij mij mis ging dit jaar was de beschuit met muisjes kerstavond, de anijs viel echt compleet verkeerd).quote:Op woensdag 27 december 2006 09:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
Kerst is kwa eten goed gegaan op zich. Heb wel 4 dagen achter elkaar het avond eten er uit staan gooiendat levert wel deze week -2,2 op
de -20 had ik trouwens wel voor de kerst gehaald
![]()
daarvoor doe ik het niet... Als ik daarvoor moet gaan sporten heb ik meestal al spontaan geen zin meer... Het gaat mij om de ontspanning en de positieve energie die ik eruit haal...quote:Op woensdag 27 december 2006 10:17 schreef ymme het volgende:
Misschien toch even naar het zwembad. De kcal eraf zwemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |