Heeft zelfs landelijk nieuws gehaald: Student zorgt voor stank in stadquote:Op maandag 18 december 2006 16:28 schreef teigan het volgende:
hm, we gaan even verder met de pechdag...
- kom je op de uni, gebouw ontruimt vanwege kapotte fles met iets stinkends en giftigs..
het ging vandaag gelukkig beter, mijn klas was best lief vandaag, en op een onverwachtse surveillering na liep alles wel redelijk...quote:Op dinsdag 19 december 2006 08:15 schreef Levitation het volgende:
Teigan, hoe is het er vanmorgen mee? Vandaag wordt vast een betere dag dan gisteren!
Wat lief..quote:Op dinsdag 19 december 2006 20:47 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik heb vanmorgen een i-pod gekregen van mnEn het is nog niet eens kerst
![]()
Welkom hierquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:21 schreef moedertjelief het volgende:
Het wordt tijd, dat ik me even voorstel. Ik lees al een tijdje mee op deze site en als je jezelf met naam en gewicht in het 'lijstje' kunt zien staan, lijkt me dat een flink steuntje in de rug.
Ik ben 57 jaar, moeder van 1 zoon (al uithuizig) en 1 dochter (bijna uithuizig) en weduwe sinds 1997. Ik heb altijd op m'n gewicht moeten letten, woog zo rond de 75 kg. De laatste 10 jaar is er 14 kg bijgekomen, steeds met kleine stapjes. Dan was er 'ineens' 2 kg bij. Tijdje niets, weer 2 kg erbij. En het ging er ook niet meer af met sporten. Het zal wel met de menopauze te maken hebben. Maar nu moet er wel 14 kg af.
Gelukkig is het al 3 jaar stabiel en ik blijf hopen dat mijn gewicht nog een keertje naar beneden gaat.
Ik wens iedereen fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling. Schep maar 1 keer op bij het kerstdiner, en geniet van de oliebollen.
ten eerste welkom, enne maar een keer opscheppen bij het kerstdiner? dan heb ik een mini stukje vlees. (we gaan bij mijn ouders gourmetten, en bij mijn schoonouders ook). dus ik schep wel iets vaker dan 1 keertje op, maar ik eet er niet zoveel van, zit snel vol bij zulke dingen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:21 schreef moedertjelief het volgende:
Het wordt tijd, dat ik me even voorstel. Ik lees al een tijdje mee op deze site en als je jezelf met naam en gewicht in het 'lijstje' kunt zien staan, lijkt me dat een flink steuntje in de rug.
Ik ben 57 jaar, moeder van 1 zoon (al uithuizig) en 1 dochter (bijna uithuizig) en weduwe sinds 1997. Ik heb altijd op m'n gewicht moeten letten, woog zo rond de 75 kg. De laatste 10 jaar is er 14 kg bijgekomen, steeds met kleine stapjes. Dan was er 'ineens' 2 kg bij. Tijdje niets, weer 2 kg erbij. En het ging er ook niet meer af met sporten. Het zal wel met de menopauze te maken hebben. Maar nu moet er wel 14 kg af.
Gelukkig is het al 3 jaar stabiel en ik blijf hopen dat mijn gewicht nog een keertje naar beneden gaat.
Ik wens iedereen fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling. Schep maar 1 keer op bij het kerstdiner, en geniet van de oliebollen.
ben ik het wel mee eens, want die 3 dagen daarna, hoef je eigenlijk bijna niets meer te eten, beetje sla is al genoeg (bij wijze van) bijna hetzelfde als het paasontbijt, dan hoef je daarna ook niets meer te eten (tenminste wij nooit) want mijn ouders haalden vroeger minimaal 50 eieren voor 5 personenquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:58 schreef Stormqueen het volgende:
bij kerst maar 1 keer opscheppen? Neuh
Kerst is nu net dat ene moment dat ik me NIET schuldig voel als ik daarna nog 3 dagen vol zit
ik heb ook een chocofunduesetje, en ga hem zeker meenemen naar Frankrijk volgende weekquote:Op dinsdag 19 december 2006 22:23 schreef Rewimo het volgende:
Ehm... ik heb vandaag een chocoladefonduesetje gekocht
Ja nou hoor, het was maar 3,99 bij het Kruidvat![]()
Jij doet niets verkeerd, Bert doet het verkeerd. Heb hem wederom een mailtje gestuurd.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:42 schreef owlet het volgende:
Welkom, nieuwe mensen!
kan iemand mij misschien in het lijstje zetten of me vertellen wat ik moet doen/verkeerd doe? Troel?
450 euro overhouden in 1 maand?quote:Op woensdag 20 december 2006 09:49 schreef Troel het volgende:
Ik ben gewoon trots op mezelf. Afgelopen maand toch 450 euro overgehouden om te sparen
Ja, dat wel. (Berts kerstbonus is opgegaan aan nieuwe klerenquote:Op woensdag 20 december 2006 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
450 euro overhouden in 1 maand?
Wacht, je woont zeker samen....
Ah, valsspelert, is met kerstbonussen erbijquote:Op woensdag 20 december 2006 09:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat wel. (Berts kerstbonus is opgegaan aan nieuwe kleren)
Ja, het staat op mijn spaarrekening. Het scheelt sowieso door meteen als je je loon binnenhebt een groot gedeelte daarnaartoe over te maken, want het is heel onprettig om het terug te halen.quote:Op woensdag 20 december 2006 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah, valsspelert, is met kerstbonussen erbij
En ga je 't voor de bruiloft opzij doen?
Heb je een linkje voor me?quote:Op woensdag 20 december 2006 09:57 schreef YPPY het volgende:
Dat is mooi Troel.Ik vind het wel mooi, miss_d heeft in een ander topic berekend dat iemand 450 euro over kan houden. Nou Troel, je bent het goede voorbeeld.
Welkom Rixie en moedertjelief.
Ja dat is de keerzijde van veel afvallen. Je kan elke 3 maanden je garderobe vernieuwenquote:Op woensdag 20 december 2006 10:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, het staat op mijn spaarrekening. Het scheelt sowieso door meteen als je je loon binnenhebt een groot gedeelte daarnaartoe over te maken, want het is heel onprettig om het terug te halen.
Bert krijgt in mei en november elke keer een halve vakantietoeslag, dus zodoende. En met de hoeveelheid nieuwe kleren die ik nodig heb, tja, dan gaat dat wat harder. Gelukkig ben ik nu goed bepakt en bezakt, het enige wat ik nog wel wil is nog wat lange mouwen shirts (en van de zomer nieuwe korte mouwen shirts, want die zijn ook weer aan het hobbezakken).
Wij gaan eigenlijk nooit uit, maar gaan wel af en toe uit eten. Meestal is het dan wokken, dus data valt ook wel weer mee qua geld. Ook halen we wel eens chinees, maar daar eten we dan meerdere dagen van, dus dat valt ook wel weer mee. Lidl en ALDI kom ik niet vaak, puur omdat het niet in de buurt is. Als ik bij mijn ouders ben ga ik wel altijd naar de ALDI. Sommige producten daar zijn gewoon erg prettig. Verder haal ik eigenlijk al mijn boodschappen bij de Edah (tegenwoordig PLUS) en heel soms bij de c1000 of de AH.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben aan vaste lasten al 750 kwijt in mijn uppie
Er is echt no wai dat ik ooit 450 overhoud. 200 is echt de bovengrens qua overhouden om te sparen. En ik weiger bij de LIDL te gaan boodschappen
(okee, en ik ga graag uit)
dooretenquote:Op woensdag 20 december 2006 09:43 schreef Rewimo het volgende:
Ach... nu kun je tenminste lekker dooreten, anders is het zonde van je 20 kilo
Maar dat is toch ook het doel van die operatie? Dat je juist niet meer helemaal vol kan eten?quote:Op woensdag 20 december 2006 10:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
dooretennet een boterham op en zit alweer barstensvol
![]()
ben nogsteeds een slechte eter![]()
Waarom ben je een slechte eter dan? Omdat je maar een boterham op kunt? Wees er blij om! Ik ben heel blij geweest dat ik na de operatie een tijd gewoon weinig heb kunnen eten, omdat ik toen weer leerde wat normale porties zijn. Kunnen genieten van wat je eet in plaats van vol vol vol-vreten.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
dooretennet een boterham op en zit alweer barstensvol
![]()
ben nogsteeds een slechte eter![]()
Een flinke warme trui?quote:Op woensdag 20 december 2006 10:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik kan het ook gewoon echt niet. Ik woon al 4 jaar alleen, heb een salaris op HBO-niveau, en ik doe praktisch gewoon waar ik zin in heb. Als ik zin heb om 2 weken lang alleen maar produkten van AH excellent te vreten dan doe ik dat gewoon![]()
En ik ga regelmatig uit of uit eten maar dan wel driegangen
Hoewel ik wel eens berekend heb dat ik door samenwonen alleen al 400 euro per maand kan besparenMagoe, da's geen goede reden om die stap te zetten vind ik
Ach, ik ben gelukkig, heb alles wat ik wil (behalve een auto en een computer die uit deze eeuw stamt), lieve vrienden en familie en ik heb warm water. Wat wil een mens eigenlijk nog meer?
Nee dat bedoel ik absoluut niet maar heb nu af en toe een afkeer van eten en ik vergeet het gewoon als ik niet op de klok kijk van het is weer tijd...quote:Op woensdag 20 december 2006 10:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarom ben je een slechte eter dan? Omdat je maar een boterham op kunt? Wees er blij om! Ik ben heel blij geweest dat ik na de operatie een tijd gewoon weinig heb kunnen eten, omdat ik toen weer leerde wat normale porties zijn. Kunnen genieten van wat je eet in plaats van vol vol vol-vreten.
Als je gigantische hoeveelheden wil gaan eten had je voor een andere operatie moeten kiezen ben ik bang.
jawel hoor, maar die miste ik in je lijstjequote:
Ik heb gisteren met collega's bij Listers (Floraplein) gegeten. Was lekker!quote:Op woensdag 20 december 2006 10:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik kan het ook gewoon echt niet. Ik woon al 4 jaar alleen, heb een salaris op HBO-niveau, en ik doe praktisch gewoon waar ik zin in heb. Als ik zin heb om 2 weken lang alleen maar produkten van AH excellent te vreten dan doe ik dat gewoon![]()
En ik ga regelmatig uit of uit eten maar dan wel driegangen
Hoewel ik wel eens berekend heb dat ik door samenwonen alleen al 400 euro per maand kan besparenMagoe, da's geen goede reden om die stap te zetten vind ik
Ach, ik ben gelukkig, heb alles wat ik wil (behalve een auto en een computer die uit deze eeuw stamt), lieve vrienden en familie en ik heb warm water. Wat wil een mens eigenlijk nog meer?
dank je!quote:Op woensdag 20 december 2006 08:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Jij doet niets verkeerd, Bert doet het verkeerd. Heb hem wederom een mailtje gestuurd.
Het smaakt even goed als die dure prut, waarom dan de dure prut kopen?quote:Op woensdag 20 december 2006 10:36 schreef Levitation het volgende:
Ik koop dus ook gerookte zalm van Euroshopper (of Lidl/Aldi)... slaat helemaal nergens op, maar het zit er gewoon te diep in.![]()
Wij wassen met Lidlwasmiddel. Ben er erg tevreden over. Alles is altijd keurig schoon en de kleur blijft ook prima behouden.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Het smaakt even goed als die dure prut, waarom dan de dure prut kopen?
Ik drink thuis geen campina melk, maar de goedkoopste verse melk die er in de winkel staat, Mellinde ofzo. Ik gebruik geen Ariel of Omo, maar gewoon waspoeder van de ALDI. Tel uit je winst. Mijn kleding wordt net zo goed schoon.
Het is dat ik Blue Band goede start gebruik vanwege de toegevoegde dingen, anders zou ik ook huismerk halvarine enzo gebruiken.
Wij hebben vrijdagavondmarktquote:Op woensdag 20 december 2006 10:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wij wassen met Lidlwasmiddel. Ben er erg tevreden over. Alles is altijd keurig schoon en de kleur blijft ook prima behouden.
Thuis gebruikten we altijd Becel-light op de boterham, maar daar is ook een Lidlvariant van, dus koop ik die. Ook als prima spul.
Fruit is niet altijd even geweldig van de Lidl, maar ook bij AH heb ik al regelmatig fruit gehad dat een dag later rot was. Liefst haal ik fruit op de markt, is meestal veel smakelijker en nog goedkoper ook. Alleen valt het niet mee om naar de markt te gaan als je fulltime werkt.![]()
Albertquote:Op woensdag 20 december 2006 10:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben vrijdagavondmarkt
Ik heb nu voor kerst de bestelling klaar staan bij Albert. Het kost me wel bezorgingskosten, maar het scheelt me enorm veel tijd omdat ik niet zelf de winkels in en uit hoef. Daarnaast heb ik nu (op de knoflooksaus na) alles geregeld terwijl je anders bij meerdere winkels langs moet.
Het is veel belangrijker dat je je wasgoed goed op kleur sorteert. Wit bij wit, zwart bij zwart, enz.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik durf dat dus echt niet he, mijn goeie goed in wasmiddel van de ALDI wassen. Ik weet ook niet waarom. 't Voelt gewoon niet goed
Ik heb een bak "bonte was" "witte was" "overhemdenwas" "(spijker)broekenwas" "kookwas" en een bak "wol/fijnwas"quote:Op woensdag 20 december 2006 11:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het is veel belangrijker dat je je wasgoed goed op kleur sorteert. Wit bij wit, zwart bij zwart, enz.
Het wasmiddel maakt bar weinig uit. Daar komt bij dat er niet veel "zeep fabrikanten" zijn en het dus vaak uit dezelfde fabriek komt als middelen waar je het dubbele (of meer) voor betaalt.
Dat "niet goed voelen" is gewoon een onschuldig vooroordeel.![]()
Zoals ik al zei, het is echt prima spul.![]()
Als het goed is post Maarten straks foto's in TARAraboemdijee & freecell's nieuwe plekjequote:Op woensdag 20 december 2006 11:45 schreef Troel het volgende:
Foto's!
Je moet het ook niet etenquote:Op woensdag 20 december 2006 13:34 schreef Rewimo het volgende:
Die laarzen mogen wel hoor
Ik ga ook geregeld naar Lidl of Aldi, waarom niet? Ze hebben prima spullen, alles is goedkoop dus is er iets nieuws dan probeer ik het gewoon uit. Is het goed, dan koop ik het weer, zo niet, jammer dan.
O, en over wasmiddelen: mijn zwager heeft bij een bedrijf gewerkt dat wasmiddelen verpakte. Voor het ene merk hadden ze een container met blauwe spikkels, voor het andere merk groene, voor merk nummer drie rode enz. Die spikkels werden allemaal bij hetzelfde basiswasmiddel geflikkerdEn dan in de betreffende dozen. Dus eh... Aldi? 100% broertje van Omo/Ariel/Sunil enz.
Overigens heeft ie van dat waspoeder wel een fikse darmbeschadiging overgehoudenReden voor mijn schoonfamilie om alleen nog vloeibaar wasmiddel te kopen
Daarvoor geldt overigens ook dat het allemaal van dezelfde fabriek afkomt hoor.
zet dat er dan bijquote:Op woensdag 20 december 2006 13:39 schreef Rewimo het volgende:
Ja zo'n opmerking had ik wel verwachtDat is allemaal gekomen door inademing.
En zijn z'n longen dan niet aangetast? Lijkt 't me ook niet zo goed voor.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:39 schreef Rewimo het volgende:
Ja zo'n opmerking had ik wel verwachtDat is allemaal gekomen door inademing.
Dat was Omo Power (van Unielever, geloof ik)... en het "onderzoek" was gedaan door Procter & Gamble (makers van Ariel). Ik denk dat er van dat middel geen b-merk variant was, het was namelijk een top-product van de Omo-lijn. Sowieso zijn er de laatste jaren véél meer b-merken en huismerken op de markt dan pakweg 10/15 jaar geleden.quote:Op woensdag 20 december 2006 14:17 schreef Troel het volgende:
Toch zal het verschil dan in die spikkels zitten, want Omo was toch heel goed in gaten maken? Dan zouden alle wasmiddelen dat probleem gehad moeten hebben.
Nee vreemd genoeg is het op zijn darmen geslagen. En goed ook hoor, vooral toen ik Frank net kende lag zwager nogal eens in het ziekenhuisquote:Op woensdag 20 december 2006 14:14 schreef Levitation het volgende:
En zijn z'n longen dan niet aangetast? Lijkt 't me ook niet zo goed voor.![]()
Wel triest dat je ziek wordt van je werk... onvoorstelbaar dat een werkgever niet beter z'n best doet om zoiets te voorkomen.![]()
Gaten in darmen ook jaquote:Op woensdag 20 december 2006 14:17 schreef Troel het volgende:
Toch zal het verschil dan in die spikkels zitten, want Omo was toch heel goed in gaten maken? Dan zouden alle wasmiddelen dat probleem gehad moeten hebben.
Huh, neequote:Op woensdag 20 december 2006 09:57 schreef YPPY het volgende:
Dat is mooi Troel.Ik vind het wel mooi, miss_d heeft in een ander topic berekend dat iemand 450 euro over kan houden. Nou Troel, je bent het goede voorbeeld.
Ik gok dat als wij wat meer op de kleintjes gaan letten dat we ook nog een heleboel zouden besparen.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Huh, nee
Ik heb uitgerekend dat ze 450 euro over hielden om van te leven. Niet over-over, zeg maar.
dat heb ik de laatste tijd ook vaak maar dan op mijn mobielquote:Op woensdag 20 december 2006 17:54 schreef teigan het volgende:
Is het trouwens raar dat ik het eng vind dat we de laatste tijd zo vaak gebeld worden door een geblokkeerd nummer? Hij heeft van 2 tot 4 zo ongeveer om het kwartier gebelt...
Johquote:Op woensdag 20 december 2006 18:03 schreef Troel het volgende:
Gewoon opnemen met "Huppeldepup Jansen" of iets in die geest. In plaats van huppeldepup een andere voornaam gebruiken uiteraard.
Nouja, ik zeg het er voor de zekerheid maar even bijquote:
Hehe, en het is je toch nog gelukt me te bereikenquote:Op woensdag 20 december 2006 15:25 schreef gothic-blackie het volgende:
oehhh, ikiskoel is lief, en nu ga ik der bellen (ze had een vacature voor me)
edit: toch niet bellen, ze is buiten de deur
Ik heb dat ooit gehad met "lege" sms-jes. Ik werd een hele dag bestookt met smsjes waar geen tekst in stond van een nummer dat ik niet kende. Na een tijdje was ik het zat en smste ik "Wie ben je en wat moet je van me" terug. Bleek het mijn broer te zijn die een nieuwe telefoon (met nieuw nummer) had en hij had de toetsblokkering vergeten aan te zetten.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:54 schreef teigan het volgende:
Is het trouwens raar dat ik het eng vind dat we de laatste tijd zo vaak gebeld worden door een geblokkeerd nummer? Hij heeft van 2 tot 4 zo ongeveer om het kwartier gebelt...
heb je een PM gestuurd. beetje laat, maar was nogal druk bezig met een spelletje.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:19 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
Hehe, en het is je toch nog gelukt me te bereiken![]()
Ik doe je nu even een PM-etje
Ik sta er niet in. Maar komt dat omdat ik morgen officieel begin?quote:Op woensdag 20 december 2006 20:42 schreef Troel het volgende:
Als het goed is staat iedereen nu weer in het juiste rijtje
Heb je je lengte enzo al opgegeven? Als het goed is sta je wel in dit lijstje namelijk. Als je pas morgen je eerste gewicht hebt staan kan het ook daardoor komen (denk ik?)quote:Op woensdag 20 december 2006 21:21 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ik sta er niet in. Maar komt dat omdat ik morgen officieel begin?
Heb dat als startdatum aangegeven.
hele dikke knuff rewimo, snap je gevoel helemaal. en christian heeft helemaal gelijk, net zoals jij (op jouw manier) zegt: ik ben blij dat je mijn vader bent. gedenk op deze dagen de mooie dingen samen, maar blijf ook genieten van je eigen leven, en van je lieve zoon (het lijkt me zo'n schatje, ook al heb ik hem nog nooit gezien) en herinner maar dat je vader niet weg is, hij is nog in jou, en in christian, en dat kan niemand jullie ooit afpakken.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:37 schreef Rewimo het volgende:
Ik kom even uithuilen hier hoor... Ik mis mijn vader zo
Vandaag waren Christan en ik naar zijn graf om een kerstboompje neer te zetten en kaarsjes aan te steken.
Christan wilde nog wat zeggen: "Opa, ik ben blij dat jij mijn opa bent."
"Wil jij nog wat zeggen, mama?"
Ik kon alleen maar zeggen: "Ik mis je..."
Vrijdag is het een half jaar geleden dat hij overleed. Dan komt kerst. De 29e zijn verjaardag. En de 5e mijn verjaardag. Dat zijn heel veel eerste keren zonder hem achter elkaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |