abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44380761
'Yes my son, the raven has landed, it is truely a magnificent creature.' - Arend Glas
  woensdag 13 december 2006 @ 02:41:29 #2
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380775
ja godver.. alweer door het slotje gepost

nog maar eens dan:
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:34 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Maar je voorbeelden t.a.v. landen die prima functioneren is vrij dubieus, omdat je kan aannemen dat dergelijke landen mét democratie veel beter zouden werken. Kijk maar naar de ex-oostbloklanden.
Ok..ik krijg de indruk dat we nogal langs elkaar kletsen. Ondemocratisch is in (bijvoorbeeld) China gelijk aan onvrijheid. Dat gold ook voor de voormalige oostbloklanden. Dat is uiteraard niet waar ik naar streef. Natuurlijk is vrijheid van meningsuiting een groot goed, natuurlijk moet de persvrijheid gegarandeerd blijven, natuurlijk is discriminatie uit den boze... Daarover verschillen we niet van mening.
Waar we over van mening verschillen is de vraag of de bevolking in staat geacht moet worden om besluiten te nemen, terwijl we weten dat diezelfde bevolkiing zich zelden laat leiden door feiten, maar vooral door emotie. Ik vind dat de bevolking dat niet zou moeten doen, omdat beslissingen gebaseerd op emotie zelden de juiste beslissingen zijn
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 december 2006 @ 02:42:30 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44380785
volgens mij mag het "[live topic]" gedeelte er wel vanaf

en oja Rita
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44380791
Ik ben benieuwd.

Kan me voorstellen dat zo goed als niemand, dit leuk vind om te zien. ik vind het prachtig!
Politiek op zijn best, en tergelijkertijd op zijn slechtst. .

Ik bedoel. die campagnes kun je niks mee.
Hieraan zie je hoe partijen werkelijk zijn. en je ziet uiteraard dat de regerende partijen tegen zijn en de rest (zo goed als) voor.
Maar wat er gezegd wordt is erg interessant
'Yes my son, the raven has landed, it is truely a magnificent creature.' - Arend Glas
pi_44380822
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:41 schreef teamlead het volgende:
ja godver.. alweer door het slotje gepost

nog maar eens dan:
[..]

Ok..ik krijg de indruk dat we nogal langs elkaar kletsen. Ondemocratisch is in (bijvoorbeeld) China gelijk aan onvrijheid. Dat gold ook voor de voormalige oostbloklanden. Dat is uiteraard niet waar ik naar streef. Natuurlijk is vrijheid van meningsuiting een groot goed, natuurlijk moet de persvrijheid gegarandeerd blijven, natuurlijk is discriminatie uit den boze... Daarover verschillen we niet van mening.
Waar we over van mening verschillen is de vraag of de bevolking in staat geacht moet worden om besluiten te nemen, terwijl we weten dat diezelfde bevolkiing zich zelden laat leiden door feiten, maar vooral door emotie. Ik vind dat de bevolking dat niet zou moeten doen, omdat beslissingen gebaseerd op emotie zelden de juiste beslissingen zijn
Dan moet jij aangeven waarom die politieke competentie wordt aangetast door het zogenaamde systeem dat de bevolking veelal stemt vanwege emoties. Politieke partijen en het hele ambtenarenstelsel zijn er juist om deze beslissingen te nemen. De media belicht slechts kleine zaken, maar onze bestuurders zijn, ook vergeleken met andere landen, erg competent. Hoogopgeleide mensen met een sterk ambtenarenapparaat die in staat worden gesteld zo goed mogelijke beslissingen te maken. Je kent de burger veel teveel macht toe in mijn ogen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 13 december 2006 @ 02:53:22 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380870
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:46 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dan moet jij aangeven waarom die politieke competentie wordt aangetast door het zogenaamde systeem dat de bevolking veelal stemt vanwege emoties. Politieke partijen en het hele ambtenarenstelsel zijn er juist om deze beslissingen te nemen. De media belicht slechts kleine zaken, maar onze bestuurders zijn, ook vergeleken met andere landen, erg competent.
Ik ben erg benieuwd waar je dit op baseert. Als ik kijk naar de samenstelling van de Kamer op dit moment, ben ik niet onder de indruk van de competenties van onze "leiders"
quote:
Hoogopgeleide mensen met een sterk ambtenarenapparaat die in staat worden gesteld zo goed mogelijke beslissingen te maken. Je kent de burger veel teveel macht toe in mijn ogen.
helaas is de politieke realiteit dat bij de laatste verkiezingen de burger gekozen heeft voor extremen. Links of rechts of Christelijk, maar extreem is het. Ik zie dat als een uiting van onvrede, een verlangen naar duidelijke standpunten...maar het probleem daarvan is dat juist die extremere partijen dus ook meer macht krijgen en dus het beleid (mits deze partijen deel gaan uitmaken van de regering natuurlijk) ook extremer zal gaan worden.

Wat mij betreft, installeert de Koningin een regering van vakministers, met een intelligente MP, om ons land te besturen. De kamer mag dan van mij best een mening hebben en die uiten, maar dan zonder de wetgevende macht. Een soort toetssteen, meer hoeft het wmb niet te zijn. Wie zijn wij om te veronderstellen dat we een onderbouwde mening kunnen hebben over alle verschillende beleidsterreinen? Laat dat lekker over aan de profs
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_44380875
whehehe, 6 topics vol geleuterd, en Rita zit er nog steeds

gelukkig had ik wat beters te doen
pi_44380877
'motie is aangenomen'
hoor je verdonk zeggen: 'en nu?'
daarna jp: 'meneer zalm loop jij zometeen even mee naar mijn kamer'

ik kan me moeilijk voorstellen dat het cda nog met de cu en pvda wil regeren....
dit is like zo een huge issue...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 december 2006 @ 02:58:39 #9
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44380907
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:54 schreef MischaDeGrote het volgende:
'motie is aangenomen'
hoor je verdonk zeggen: 'en nu?'
JP had in zn broek geplast van angst ide ligt vannacht nog wel ff wakker!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44380946
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

JP had in zn broek geplast van angst ide ligt vannacht nog wel ff wakker!
|zit jij naar een andere nl2 te kijken?
JP deed het super rustig, die gozer heeft stijl en klasse.
Bos staat alweer te kutten bij de pers. opsouten en lekker met je medekamerleden uitvechten. niet al conclusies lopen trekken de pers in. aarsch wouter bos
pi_44380982
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:53 schreef teamlead het volgende:
Wie zijn wij om te veronderstellen dat we een onderbouwde mening kunnen hebben over alle verschillende beleidsterreinen? Laat dat lekker over aan de profs
Ja en nee.
Natuurlijk schiet de bevolking in theoretische kennis tekort.
Maar praktisch gezien is de sfeer "op straat" wel voor gewone burgers veel duidelijker dan voor veel politici.

Tegelijkertijd wordt die sfeer ook weer vaak samen met behoorlijk subjectieve perspectieven gevonden, dat maakt het ook zo paradoxaal allemaal.
Dat is misschien nog wel het ergste, dat absolute goedheid en bereidwillendheid tonen qua ideeen en idealen bijna niet lijkt te bestaan onder het leeuwendeel der mensen, en daarom schiet het volk als directe waarnemer tekort, niet eens perse door gebrek aan kennis of het capabel zijn.
Althans, dat is mijn idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lamon op 13-12-2006 03:16:37 ]
pi_44381089
Ik weet een oplossing; laten we een referendum houden over of die asielzoekers wel of niet mogen blijven, wedden dat ze weg moeten ?

Typisch links gedram deze motie.
pi_44381160
quote:
Op woensdag 13 december 2006 03:25 schreef pberends het volgende:
Ik weet een oplossing; laten we een referendum houden over of die asielzoekers wel of niet mogen blijven, wedden dat ze weg moeten ?

ik hoop zo hard dat hierdoor rita wegmag maar een minister met zelfde standpunten terugkomt, wat logisch is aangezien een minister een kabinetsbeleid uitvoert, en niet een eigen beleid.
gevolg: herverkiezingen omdat formatie vastloopt. -> hop lekker doorregeren een aantal maanden met die handel!!

Heeft dat geijle links alleen ZICHZELF er maar mee hihihihi
pi_44381629
Als ze nou na afloop op de tafel het volgende zou zijn gaan zingen; "first I was afraid, I was petrified...
pi_44382075
quote:
Op woensdag 13 december 2006 03:02 schreef MischaDeGrote het volgende:

|zit jij naar een andere nl2 te kijken?
JP deed het super rustig, die gozer heeft stijl en klasse.
Bos staat alweer te kutten bij de pers. opsouten en lekker met je medekamerleden uitvechten. niet al conclusies lopen trekken de pers in. aarsch wouter bos
Ik vond juist dat Bos het uitstekend verwoordde bij Ferry Mingele. Bos steeg onwijs in mijn achting. En ik ben echt niet zo pro-Bos/PvdA ofzo. Idem voor de pardonregeling, daar heb ik ook niet zo'n mening over: ik zie de argumenten van zowel de mensen die voor een pardon zijn als die tegen zijn als legitiem.

Ik vond de Kamer eindelijk handelen zoals het hoort, als een volksvertegenwoordiging die nou een keer niet over zich heen laat lopen (is zo vaak wel gebeurd).

Dus voor 1 keer (hopelijk blijft dat zo) Tweede Kamer:
pi_44382383
En zijn er al goedkope charter vluchten gevuld door Rita?
  woensdag 13 december 2006 @ 08:38:20 #17
3542 Gia
User under construction
pi_44382428
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:54 schreef MischaDeGrote het volgende:

Volgens mij zei hij 'Gerrit'
pi_44382433
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij zei hij 'Gerrit'
Hij zei Gerrit even naar de minister kamer...
  woensdag 13 december 2006 @ 08:39:52 #19
3542 Gia
User under construction
pi_44382453
quote:
Op woensdag 13 december 2006 03:02 schreef MischaDeGrote het volgende:

Inderdaad, en meteen weer beloftes doen die hij misschien niet kan waarmaken.
'Wij zullen zorgen dat het general pardon uitgevoerd wordt'.
pi_44382474
quote:
Op woensdag 13 december 2006 03:25 schreef pberends het volgende:

Onzin. In het eerdere topic stond een link naar een opinie onderzoek waar een ruime meerderheid voor een generaal pardon was. Daarnaast heeft het natuurlijk niets te maken met gedram, deze mensen voeren gewoon hun verkiezingsprogramma uit.
  woensdag 13 december 2006 @ 08:43:11 #21
3542 Gia
User under construction
pi_44382502
quote:
Op woensdag 13 december 2006 03:34 schreef MischaDeGrote het volgende:

[..]

ik hoop zo hard dat hierdoor rita wegmag maar een minister met zelfde standpunten terugkomt, wat logisch is aangezien een minister een kabinetsbeleid uitvoert, en niet een eigen beleid.
gevolg: herverkiezingen omdat formatie vastloopt. -> hop lekker doorregeren een aantal maanden met die handel!!

Heeft dat geijle links alleen ZICHZELF er maar mee hihihihi
Ik hoop dat de gehele VVD opstapt. Wordt het land geregeerd door alleen CDA met Hirsch Ballin op Vreemdelingenzaken en die gaat precies hetzelfde doen als Rita.
Wat dan?
Een motie tegen Hirsch Ballin?

Gaat de heksenjacht gewoon door?

En wat denken ze zelf te doen als er een linkse minister op die post zit? Gewoon het beleid niet uitvoeren? De wet is echt niet een twee drie veranderd, hoor.
  woensdag 13 december 2006 @ 08:58:52 #22
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44382716
Uit 't vorige deel:
quote:
Ik snap niet dat de VVD ook niet eens het vertrouwen in verdonk opzegt en die muts de fractie uitkiepert.
Omdat als verdonk eruitgekeilt wordt en de VVD dat wel best vindt, d'r een risico is dat ze alleen verder gaat als 'fractie verdonk' en 'n deel van de VVD meeneemt in haar ondergang.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_44382763
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:58 schreef gronk het volgende:
Uit 't vorige deel:
[..]

Omdat als verdonk eruitgekeilt wordt en de VVD dat wel best vindt, d'r een risico is dat ze alleen verder gaat als 'fractie verdonk' en 'n deel van de VVD meeneemt in haar ondergang.
Zie ook mijn reactie op die post, ze heeft 670.00 voorkeurs stemmen, je kan er niet meer omheen die griet blijft in de kamer en bij de VVD.
pi_44382820
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik hoop dat de gehele VVD opstapt. Wordt het land geregeerd door alleen CDA met Hirsch Ballin op Vreemdelingenzaken en die gaat precies hetzelfde doen als Rita.
Wat dan?
Een motie tegen Hirsch Ballin?

Gaat de heksenjacht gewoon door?

En wat denken ze zelf te doen als er een linkse minister op die post zit? Gewoon het beleid niet uitvoeren? De wet is echt niet een twee drie veranderd, hoor.
Gaan we weer :

Er is geen wijziging in het beleid vereist ook geen wetsvoorstel o.i.d. enkel een tijdelijk stop op de uitzetting van Asiel zoekertjes tot na de kabinets formatie. Of er dan al dan niet een generaal pardon komt of dat ze er toch nog uit vliegen hangt erg van de formatie af..
pi_44382981
Het verhaal heeft natuurlijk twee kanten. Rita stelt zich hard op en de vraag is of dat slim is.

Maar aan de andere kant de linkse oppositie in de Kamer die iets uitzonderlijks doet. Bos vraagt in een motie om een generaal pardon. De minister komt een beetje tegemoet door te zeggen: ik schort het uitzetten even op. Daarop wil Bos ineens geen generaal pardon meer, maar hij wil dat opschorten verlengen.

Dus eerst wil Bos scoren met een motie die maar nipt wordt aangenomen, en dan wil hij toch laten zien dat hij WEL de formatie kan afwachten. Binnen een week is hij dus alweer gedraaid.

Daarbij kan en mag deze regering geen beleidswijzigingen doorvoeren omdat het demissionair is. Dus zou het van de Kamer wel netjes zijn als ze dat ook niet van het kabinet verlangd. Maar blijkbaar is de drang om politieke winst te halen zo groot, dat het plasje niet opgehouden kan worden.
  woensdag 13 december 2006 @ 09:17:22 #26
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_44383030
quote:
Op woensdag 13 december 2006 08:07 schreef Bagheera het volgende:

[..]

Ik vond juist dat Bos het uitstekend verwoordde bij Ferry Mingele. Bos steeg onwijs in mijn achting. En ik ben echt niet zo pro-Bos/PvdA ofzo. Idem voor de pardonregeling, daar heb ik ook niet zo'n mening over: ik zie de argumenten van zowel de mensen die voor een pardon zijn als die tegen zijn als legitiem.

Ik vond de Kamer eindelijk handelen zoals het hoort, als een volksvertegenwoordiging die nou een keer niet over zich heen laat lopen (is zo vaak wel gebeurd).

Dus voor 1 keer (hopelijk blijft dat zo) Tweede Kamer:
Mij vertegenwoordigen ze in ieder geval niet. Die hele linkse oppositie is een stel kleine kinderen die niet kunnen wachten tot ze aan de beurt zijn, dus na de formatie. Nu dringen ze maar even voor...
Pugna Pro Patria
pi_44383089
De motie Bos vraagt niet om een generaal pardon. De motie Bos is vragen om stoppen met uitzetten in afwachting van een generaal pardon.
quote:
overwegende, dat er nog altijd veel asielzoekers in ons land wonen die al onder de oude Vreemdelingenwet een eerste aanvraag indienden;

overwegende, dat velen van hen in ons land zijn ingeburgerd en een gezin hebben met kinderen die hier zijn geboren en opgegroeid;

van mening, dat aan de slepende onzekerheid voor deze groep en de schrijnende omstandigheden waarin zij verkeren een einde moet komen;

spreekt als haar mening uit, dat er op zo kort mogelijke termijn een pardonregeling moet komen voor alle asielzoekers, behoudens oorlogsmisdadigers en veroordeelden wegens ernstige delicten, die hun eerste aanvraag voor 1 april 2001 indienden en Nederland niet hebben verlaten;

verzoekt de regering in afwachting van de definitieve behandeling van deze pardonregeling door de nieuwe Tweede Kamer, ten aanzien van deze groep geen onomkeerbare beslissingen en stappen te nemen,
pi_44383161
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:20 schreef Ericr het volgende:
De motie Bos vraagt niet om een generaal pardon. De motie Bos is vragen om stoppen met uitzetten in afwachting van een generaal pardon.
[..]
Juist, en aangezien er bij teveel partijen waarschijnlijk grote twijfel heerst omtrent een GP na de kabinets formatie wordt er wederom om uitstel gevraagd.

Van uitstel komt immers vaak afstel...
pi_44383229
Ferry vanochtend op het nieuws bij rtl gaat hij voor zijn eigen camera staan
Wat een rare lollige kerel
pi_44383341
Wat een mooie soap is dit aan het worden, hopelijk houdt het kabinet (zelfs als de vvd ministers weg zijn) voet bij stuk.
  woensdag 13 december 2006 @ 09:35:42 #31
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44383346
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:02 schreef Justah het volgende:

Zie ook mijn reactie op die post, ze heeft 670.00 voorkeurs stemmen, je kan er niet meer omheen die griet blijft in de kamer en bij de VVD.
Of je leest nog eens wat ik schreef. De VVD weet, dat als ze 't verdonk ook maar iets te moeilijk maken binnen de VVD, dat ze dan alleen verder gaat. Ze wordt niet uit de VVD gezet, ze stapt dan zelf uit de VVD. En met haar waarschijnlijk nog een paar aanhangers. Kortom, om te voorkomen dat de VVD uitelkaarscheurt, doet de VVD manhaftig pogingen om achter verdonk te blijven staan. En IMHO is dat ook de reden dat Balkenende achter haar blijft staan: d'r mag best wat gedoe zijn binnen de VVD, maar niet zoveel dat ze scheuren, want 'fractie verdonk' plus de rest van de VVD zou wel eens een zetel of wat van de CDA af kunnen snoepen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_44383432
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:14 schreef X. het volgende:
Het verhaal heeft natuurlijk twee kanten. Rita stelt zich hard op en de vraag is of dat slim is.
Dat zal blijken. Als vandaag, morgen, overmorgen, enz gewoon weer vliegtuigen vertrekken met uitgeprocedeerde gelukszoekers is de harde opstelling zeer slim geweest. En als ze daarvoor moet opstappen heeft ze dat IMO in het landsbelang gedaan.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44383660
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:35 schreef kreischer2000 het volgende:
Wat een mooie soap is dit aan het worden, hopelijk houdt het kabinet (zelfs als de vvd ministers weg zijn) voet bij stuk.
Zou wel grappig zijn want dan zal dat kabinet ook naar huis gestuurd worden vrees ik .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44383696
Even iets citeren van de FP:
quote:
Jeroen Dijsselbloem van de PvdA heeft de motie van afkeuring ingediend tegen minister Verdonk. De SGP heeft kritiek op de motie: de partij vindt het vreemd dat de motie alleen betrekking heeft op Verdonk en niet op het hele kabinet. Immers, Balkenende gaf aan dat Verdonk het kabinetsstandpunt verwoordde.
En daarmee wordt dus, zoals al langer eigenlijk, duidelijk dat het hier om een strijd tegen Verdonk gaat, en niet tegen het beleid. Verdonk is de duivel. En als zij weg wordt gestuurd, en daarmee het hele land weer in chaos wordt gestuurd, ach... So be it. Zo lijkt het motto van links.

Verdonk is ten slotte de duivel. En dan mag ineens alles.
pi_44383725
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:53 schreef Disorder het volgende:
[..]

En daarmee wordt dus, zoals al langer eigenlijk, duidelijk dat het hier om een strijd tegen Verdonk gaat, en niet tegen het beleid. Verdonk is de duivel. En als zij weg wordt gestuurd, en daarmee het hele land weer in chaos wordt gestuurd, ach... So be it. Zo lijkt het motto van links.

Verdonk is ten slotte de duivel.
fuck wat zijn we helder vanochtend. Maar gelijk heb je helemaal!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_44383867
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nu wel ja. Vorige week nog niet.
pi_44384113
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:53 schreef Disorder het volgende:
[..]

Verdonk is ten slotte de duivel. En dan mag ineens alles.
Nonsens Verdonk is gewoon totaal niet capabel voor deze functie. Het zal niet alleen om het punt van het opschorten van de uitzettingen gaan ze ontbeert al veel langer de steun van een groot deel van de kamer. Nu de samenstelling van de kamer is veranderd is de steun voor haar gewoon verdwenen.

En partijen als de CU en D66 zijn echt niet links .
pi_44384205
quote:
Ministers teruggeroepen voor kabinetsberaad
Uitgegeven op woensdag 13 december 2006 om 10:06:14

(Novum) - Minister van Defensie Henk Kamp (VVD) en zijn collega minister voor Ontwikkelingssamenwerking Agnes van Ardenne (CDA) zijn woensdagochtend teruggeroepen voor overleg met de ministerraad. Het beraad vindt plaats naar aanleiding van de motie van afkeuring tegen minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) die dinsdag door de Kamer werd aangenomen. Kamp en Van Ardenne waren net begonnen aan een bezoek aan Afghanistan.

Verdonk liet de Kamer dinsdagavond weten geen gehoor te geven aan de wens van de Kamer geen vreemdelingen uit te zetten die voor 2001 asiel hebben aangevraagd. Een Kamermeerderheid wil dat geen vreemdelingen worden uitgezet tot door een nieuw kabinet een beslissing is genomen over een generaal pardon. Naar aanleiding van Verdonks weigering werd een motie van afkeuring ingediend door PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem. Hij werd daarin gesteund door de SP, GroenLinks, de ChristenUnie, D66 en de Partij voor de Dieren.
quote:
Kabinet eind van ochtend bijeen voor spoedberaad
DEN HAAG (ANP) - Het kabinet komt aan het eind van de ochtend bijeen voor spoedberaad over de politieke situatie. In de vroege ochtend aanvaardde de Tweede Kamer een motie van afkeuring tegen VVD-minister Rita Verdonk van Vreedelingenzaken en Integratie.
Minister Joop Wijn van Economische Zaken en zijn collega Gerrit Zalm van Financiën spraken woensdagochtend van een zeer bijzondere situatie. Zij gaven verder geen commentaar.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44384242
quote:
Hoogleraar staatsrecht: kabinet kan niet aftreden
ANP

NIJMEGEN - 'Het heeft totaal geen zin nu te gaan dreigen met een kabinetscrisis. Het huidige kabinet is demissionair en kan niet in zijn geheel aftreden.' Dat stelt hoogleraar staatsrecht Tijn Kortmann van de Radboud Universiteit Nijmegen woensdag.

Na de motie van afkeuring die de Tweede Kamer dinsdagavond indiende tegen demissionair-minister Verdonk, ziet Kortmann twee mogelijkheden. 'Of Verdonk stapt op, of de hele VVD neemt ontslag. Dat VVD en CDA opstappen, is staatsrechterlijk onmogelijk.'

Volgens de hoogleraar kan een demissionair kabinet niet stoppen. 'Dan is de koningin niet meer gedekt door de ministeriële verantwoordelijkheid. Er moet in ieder geval één minister blijven zitten.' Kortmann ziet in het aftreden van Verdonk en mogelijk andere VVD-ministers staatsrechterlijk de meest zuivere oplossing. 'Verdonk moet weg. Zo heeft de Kamer de motie bedoeld.'
bron
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44384244
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

fuck wat zijn we helder vanochtend. Maar gelijk heb je helemaal!
Bullshit, een motie van wantrouwen tegen dit kabinet gaat nooit gesteund worden door enkele moraalridders in de kamer. Verdonk daarin tegen wekt al veel langer irritatie op bij veel kamerleden en is verantwoordelijk voor het beleid betreffende de uitzettingen. Het feit dat ze daarmee een kabinets mening vertegenwoordigd is dus even haar probleem, indien het gehele kabinet solidair met haar is hadden ze moeten aankondigen om geheel de stekker eruit te trekken indien de motie werd aangenomen.(zoals je hierboven kan lezen is dat echter niet mogelijk..)
pi_44384507
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nonsens Verdonk is gewoon totaal niet capabel voor deze functie. Het zal niet alleen om het punt van het opschorten van de uitzettingen gaan ze ontbeert al veel langer de steun van een groot deel van de kamer. Nu de samenstelling van de kamer is veranderd is de steun voor haar gewoon verdwenen.

En partijen als de CU en D66 zijn echt niet links .
Je beweert nu wel, dat de hele gang van zaken van de oppositie natuurlijk opportunisme van de hoogste orde is. De Kamer wist dat het kabinet grote moeite zou hebben met een regeling zoals voorgesteld in de motie Bos, 'maar dit moet dan wel even doorgedrukt worden om als het ene niet lukt wel Verdonk als gevolg van de afgelopen jaren terug te pakken'.

Erg slecht voor de rust omtrent het toch al controversiële onderwerp asielwetgeving en alle mensen die hiermee valse hoop wordt gewekt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 13 december 2006 @ 10:27:34 #42
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44384548
Wat een vertoning

Ik geef het kabinet gelijk. Demissionair --> is ongewijzigd beleid voeren. Of de meerderheid in de kamer dat nou wil of niet.

Maar dan: stel het hele kabinet gooit de handoek in de ring. Is het dan staatsrechtelijk niet vastgelegd dat er nieuwe verkiezingen moeten komen? Demissionair of niet...
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_44384568
Als men zelfs niet over wil gaan tot een voor bijna iedere partij acceptabele opschorsing van 24 uur vraag ik me af wie er opportunistisch is .
pi_44384570
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:16 schreef venomsnake het volgende:

[..]

bron
Het is heel erg jammer, dat we via het ANP slechts één visie van één enkele persoon te zien krijgen.
pi_44384591
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:27 schreef FritsBom het volgende:

Maar dan: stel het hele kabinet gooit de handoek in de ring. Is het dan staatsrechtelijk niet vastgelegd dat er nieuwe verkiezingen moeten komen? Demissionair of niet...
Het hele kabinet kan niet opstappen er dient minstens 1 minister over te blijven las ik net ergens. Denk dus dat de koningin dan niet alle ontslagen zal accepteren.
pi_44384610
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:28 schreef du_ke het volgende:
Als men zelfs niet over wil gaan tot een voor bijna iedere partij acceptabele opschorsing van 24 uur vraag ik me af wie er opportunistisch is .
De brief aan de Kamer als reactie op de motie Bos was volstrekt helder daarin. Na het debat zou de de wet weer gehandhaafd worden.
pi_44384677
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:27 schreef FritsBom het volgende:
Wat een vertoning

Ik geef het kabinet gelijk. Demissionair --> is ongewijzigd beleid voeren. Of de meerderheid in de kamer dat nou wil of niet.

Ik zeg: Het kabinet moet uitvoeren wat de kamermeerderheid zegt, tenslotte is dat de basis van onze democratie -> kabinet vaart eigen weg -> kabinet houdt zich niet aan de democratie.

Nou daar staat toch vast wel iets over in onze grondwet?
pi_44384678
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De brief aan de Kamer als reactie op de motie Bos was volstrekt helder daarin. Na het debat zou de de wet weer gehandhaafd worden.
Ach het maakt me allemaal ook niet zoveel uit. Vind het vooral erg dom van Balkenende als hij zich in de egotrip en val van Verdonk mee laat slepen .
pi_44384912
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach het maakt me allemaal ook niet zoveel uit. Vind het vooral erg dom van Balkenende als hij zich in de egotrip en val van Verdonk mee laat slepen .
Ik daarentegen vind het een walgelijke vertoning van de oppositie. Ze hebben nog net tijd gehad om de eed te voltooien en dan op deze manier het huidige beleid de nek om proberen te draaien, het kabinet te schofferen en en passant valse hoop wekken bij mensen die het toch al zwaar te verduren hebben gehad.
Simpelweg abject.
pi_44384996
quote:
Op woensdag 13 december 2006 09:14 schreef X. het volgende:

Maar aan de andere kant de linkse oppositie in de Kamer die iets uitzonderlijks doet. Bos vraagt in een motie om een generaal pardon. De minister komt een beetje tegemoet door te zeggen: ik schort het uitzetten even op. Daarop wil Bos ineens geen generaal pardon meer, maar hij wil dat opschorten verlengen.

Dus eerst wil Bos scoren met een motie die maar nipt wordt aangenomen, en dan wil hij toch laten zien dat hij WEL de formatie kan afwachten. Binnen een week is hij dus alweer gedraaid.

Daarbij kan en mag deze regering geen beleidswijzigingen doorvoeren omdat het demissionair is. Dus zou het van de Kamer wel netjes zijn als ze dat ook niet van het kabinet verlangd. Maar blijkbaar is de drang om politieke winst te halen zo groot, dat het plasje niet opgehouden kan worden.
In beide moties werd gevraagd om opschorting van de uitzettingen.
pi_44385009
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik daarentegen vind het een walgelijke vertoning van de oppositie. Ze hebben nog net tijd gehad om de eed te voltooien en dan op deze manier het huidige beleid de nek om proberen te draaien, het kabinet te schofferen en en passant valse hoop wekken bij mensen die het toch al zwaar te verduren hebben gehad.
Simpelweg abject.
Er is een nieuwe kamer verkozen waarbij het pardon een belangrijk verkiezingsonderwerp was. De partijen die voor dat pardon zijn hebben gewonnen. Wat moeten ze dan doen? Lijdzaam toezien hoe Verdonk vele mensen de illegaliteit injaagt?

Dat er een motie in de richting van een pardon zou komen zodra daarvoor een meerderheid in de kamer is kon je toch mijlenver zien aankomen?
pi_44385300
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is een nieuwe kamer verkozen waarbij het pardon een belangrijk verkiezingsonderwerp was. De partijen die voor dat pardon zijn hebben gewonnen. Wat moeten ze dan doen? Lijdzaam toezien hoe Verdonk vele mensen de illegaliteit injaagt?

Dat er een motie in de richting van een pardon zou komen zodra daarvoor een meerderheid in de kamer is kon je toch mijlenver zien aankomen?
Het saldo van alle afgelopen gebeurtenissen hieromtrent is klip en klaar voortzetting van het beleid. Het kabinet heeft gesproken, dat de wet weer wordt gehandhaafd. Dat habben ze al verwoord in de brief aan de Kamer; dat heeft de Kamer mijlenver zien aankomen (dus het uitstel van 24 uur was vragen naar de bekende weg).
Het meest slechte wat gedaan kan worden met omstreden onderwerpen zoals asielwetgeving is onrust aanjagen zoals de oppositie heeft gedaan. Daar zijn mensen in die procedure helemaal niet bij gebaat.
Bovendien kan een mogelijke uitkomst van coalitie-onderhandeling geen pardonregeling opleveren. Dus een voorschot op het ongewisse afdwingen is lichtelijk aanmatigend.
pi_44385339
Het land is in een ongekende constitutionele crisis gestort door de ramkoers van Balkenende/Verdonk.

Hoe is het mogelijk. Kabinet Balkenende 1, 2, 3, 4 en nu een romp van een demissionair rompkabinet.

Wat een rampzalige premier.
pi_44385376
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:59 schreef Genverbrander het volgende:
en nu een romp van een demissionair rompkabinet.

Straks misschien ook nog Balkenende 5..
the horror!
pi_44385405
quote:
Het land is in een ongekende constitutionele crisis gestort door de ramkoers van Balkenende/Verdonk.

Hoe is het mogelijk. Kabinet Balkenende 1, 2, 3, 4 en nu een romp van een demissionair rompkabinet.

pi_44385425
quote:

Er is pas sprake van een crisis als de uitkomst van de ministerraad zal opleveren, dat de VVD-ministers zullen opstappen.
pi_44385487
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er is pas sprake van een crisis als de uitkomst van de ministerraad zal opleveren, dat de VVD-ministers zullen opstappen.
Inderdaad, momenteel is er totaal geen sprake van een crisis. Het parlement en de regering staan al een week lijnrecht tegenover elkaar, maar da's peanuts.
pi_44385602
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:57 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bovendien kan een mogelijke uitkomst van coalitie-onderhandeling geen pardonregeling opleveren. Dus een voorschot op het ongewisse afdwingen is lichtelijk aanmatigend.
Dat de meerderheid in de Kamer voor de pardonregeling is een feit. Als de partijen het nu al zo hard spelen, denk je dat één van die partijen in coalitieonderhandelingen dit punt alsnog inlevert? Dat zou wel erg ongeloofwaardig zijn.

Het is allemaal niet zo raar wat er nu gebeurt. GroenLinks, PvdA, SP en CU maken hier al jaren een punt van. Hun mening is dat de uitzettingen onmenselijk zijn. Er zijn contacten met allerlei verenigingen (Vluchtelingenwerk, kerken) en lokale overheden die het generaal pardon steunen. Het is niet zo vreemd dat bij de eerste de beste mogelijkheid wordt geprobeerd om in ieder geval de omstreden uitzettingen op te schorten, aangezien deze in een later stadium niet meer terug te draaien zijn. Je hebt het over asielzoekers die niet gebaat zijn bij onrust, maar die onrust is er natuurlijk sowieso met dreigende uitzettingen.

De stellingname van Verdonk is aan de andere kant ook niet vreemd, zij staat voor het beleid zoals ze dat de afgelopen jaren heeft uitgevoerd. Maar beide kanten kunnen in dat geval niet midden in de kwestie hun belang terzijde schuiven. Vandaar dat het zo op de spits wordt gedreven, de uitkomst van het debat was al van mijlenver aan zien te komen. De enige die het kan oplossen is Balkenende, die moet nu erkennen dat de wil van de Kamermeerderheid bepalend is en Verdonk voor de keuze stellen: slikken of opzouten. Bij een andere uitkomst zal de Kamer de duimschroeven verder aandraaien.
pi_44385697
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:05 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Inderdaad, momenteel is er totaal geen sprake van een crisis. Het parlement en de regering staan al een week lijnrecht tegenover elkaar, maar da's peanuts.
Ik las het verkeerd (of dacht aan een kabinetscrisis).
pi_44385766
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:09 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat de meerderheid in de Kamer voor de pardonregeling is een feit. Als de partijen het nu al zo hard spelen, denk je dat één van die partijen in coalitieonderhandelingen dit punt alsnog inlevert? Dat zou wel erg ongeloofwaardig zijn.
Ik denk dat die kans aannemelijk is. Voor de SP bijvoorbeeld was het verkleinen van de inkomensverschillen de enige werkelijke breekpunt. En het is niet ondenkbaar dat vanuit idealen bij partijen bepaalde prioriteiten prevaleren.
pi_44385824
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat die kans aannemelijk is. Voor de SP was het verkleinen van de inkomensverschillen de enige werkelijke breekpunt. En het is niet ondenkbaar dat vanuit idealen bij partijen bepaalde prioriteiten prevaleren.
Het is politieke zelfmoord voor de SP & PvdA om straks het generaal pardon te laten vallen bij een evetuele formatie. Zeker na alle heibel afgelopen nacht...
pi_44385842
Rita Verdonk Ik had werkelijk niet verwacht dat ze ooit nog irritanter uit de hoek zou kunnen komen. Met haar misselijkmakende opmerking: 'desnoods gaan we vannacht gewoon door met uitzetten'. Een nieuw dieptepunt in de parlementaire geschiedenis van dit land. En dan zie je dat we een gebrek hebben aan een goeie leider in dit land. Balkenende had dit niet gewild maar durft gewoon niks te zeggen omdat ie gegijzeld wordt door Rita Verdonk en de chantage van Mark Rutte. Ongelooflijk. Ze durven daarmee onze koningin voor het blok te zetten, want wat moet die nou doen als straks de hele regering haar ontslag aanbiedt? Ze moet wel weigeren!

Als Rutte slim is dan kapt ie met die shit en spreekt ie met Balkenende af dat Verdonk nu eindelijk optyft. Dit gaat gewoon over trots niet over die mensen die dreigen dit land te moeten verlaten.
pi_44385900
Jammer genoeg zal het gros van de bevolking geen fuck van begrijpen. Die gaan over een half jaar weer Balkenende stemmen Het CDA moet snel met een nieuwe leider komen. Deze man heeft werkelijk niks goed gedaan op leidinggevend vlak.
pi_44385908
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:17 schreef Justah het volgende:

[..]

Het is politieke zelfmoord voor de SP & PvdA om straks het generaal pardon te laten vallen bij een evetuele formatie. Zeker na alle heibel afgelopen nacht...
Zoals ik al eerder zei zijn er talloze coalitiecombinaties mogelijk die allen verschillende onderhandelingsresultaten zullen gaan opleveren.
pi_44385952
quote:

[..]

De stellingname van Verdonk is aan de andere kant ook niet vreemd, zij staat voor het beleid zoals ze dat de afgelopen jaren heeft uitgevoerd.
Mja dit hoor je wel vaker, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik vind deze houding wel heel vreemd. De Kamer maakte allerlei depolariserende gebaren, maar Verdonk bleef op ramkoers. Ze mag het best een beetje op de spits drijven en aangeven dat ze het er absoluut niet mee eens is, maar nu is ze simpelweg veel te ver gegaan en heeft ze het landsbelang uit het oog verloren.

En het meest verbijsterende is nog dat Balkenende haar daarin tot nu toe steunt. Dit is echt een premier van niets, ieder spoortje van leiderschap ontbreekt.
pi_44385986
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat die kans aannemelijk is. Voor de SP bijvoorbeeld was het verkleinen van de inkomensverschillen de enige werkelijke breekpunt. En het is niet ondenkbaar dat vanuit idealen bij partijen bepaalde prioriteiten prevaleren.
Er is een meerderheid in de Kamer voor een pardon. In feite hoeft het niet eens bij de kabinetsformatie ter sprake te komen, de Kamer zou het zelf kunnen regelen. Het is daarom vrij onwaarschijnlijk dat bijvoorbeeld de CU in een eventueel kabinet over rechts gaat zeggen 'laat maar zitten dat pardon', vooral omdat ze er de afgelopen twee weken en de afgelopen jaren zo'n punt van hebben gemaakt.
pi_44385991
uitgeprocedeerde asielzoekers
pi_44386069
quote:

De stellingname van Verdonk is aan de andere kant ook niet vreemd, zij staat voor het beleid zoals ze dat de afgelopen jaren heeft uitgevoerd. Maar beide kanten kunnen in dat geval niet midden in de kwestie hun belang terzijde schuiven. Vandaar dat het zo op de spits wordt gedreven, de uitkomst van het debat was al van mijlenver aan zien te komen. De enige die het kan oplossen is Balkenende, die moet nu erkennen dat de wil van de Kamermeerderheid bepalend is en Verdonk voor de keuze stellen: slikken of opzouten. Bij een andere uitkomst zal de Kamer de duimschroeven verder aandraaien.
Het kabinet heeft zich bij monde van premier Balkenende hierover uitgelaten. Ondanks dat de motie is aangenomen kan en zal het kabinet daar geen gevolg aangeven.
Van der Staa merkte al op dat het gek is, dat met een kabinetsstandpunt enkel een signaal aan de minister is gegeven en niet het gehele kabinet.
Is ook best vreemd, want de minister zal mogelijk vervangen worden(?), maar het uitgesproken standpunt van het kabinet zal niet gewijzigd gaan worden.
pi_44386167
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:21 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Mja dit hoor je wel vaker, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik vind deze houding wel heel vreemd. De Kamer maakte allerlei depolariserende gebaren, maar Verdonk bleef op ramkoers. Ze mag het best een beetje op de spits drijven en aangeven dat ze het er absoluut niet mee eens is, maar nu is ze simpelweg veel te ver gegaan en heeft ze het landsbelang uit het oog verloren.

En het meest verbijsterende is nog dat Balkenende haar daarin tot nu toe steunt. Dit is echt een premier van niets, ieder spoortje van leiderschap ontbreekt.
Balkenende is vandaag pas echt aan zet. Tot dusver was het het pakkie-aan van Verdonk. Die wil het beleid dat de Kamer voorstaat niet uitvoeren, wat gezien haar houding in de afgelopen jaren toch echt niet zo bizar is. De Kamer heeft een behoorlijk machtswoord uitgesproken met de motie van afkeuring en het is aan Balkenende om daar nu consequenties uit te trekken. Het aanblijven van Verdonk zou politiek gezien zeer ongeloofwaardig zijn, dat leidt tot een nieuwe confrontatie met de Kamer.
pi_44386197
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het kabinet heeft zich bij monde van premier Balkenende hierover uitgelaten. Ondanks dat de motie is aangenomen kan en zal het kabinet daar geen gevolg aangeven.
Dat ging over de motie die de uitzettingen stop wilde zetten en niet over de motie van afkeuring. Die laatste motie kan het kabinet niet zomaar negeren.
pi_44386217
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:29 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Balkenende is vandaag pas echt aan zet. Tot dusver was het het pakkie-aan van Verdonk. Die wil het beleid dat de Kamer voorstaat niet uitvoeren, wat gezien haar houding in de afgelopen jaren toch echt niet zo bizar is. De Kamer heeft een behoorlijk machtswoord uitgesproken met de motie van afkeuring en het is aan Balkenende om daar nu consequenties uit te trekken. Het aanblijven van Verdonk zou politiek gezien zeer ongeloofwaardig zijn, dat leidt tot een nieuwe confrontatie met de Kamer.
Ik hoop toch wel dat Balkenende vandaag duidelijk standpunt inneemt en voor het parlement kiest, want dit is gewoon genant aan het worden.

Het beste scenario is dat Verdonk opstapt, alle andere VVD-ministers ook naar de koningin gaan, en dat Bea dan alleen het ontslag van Verdonk accepteert. Maar wel apart zeg dat de koningin nu zo'n duidelijke politieke houding moet innemen, ik schat zo in dat ze hier gigantisch van baalt en dat ze het vooral Balkenende kwalijk zal nemen.
pi_44386232
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:22 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Er is een meerderheid in de Kamer voor een pardon. In feite hoeft het niet eens bij de kabinetsformatie ter sprake te komen, de Kamer zou het zelf kunnen regelen. Het is daarom vrij onwaarschijnlijk dat bijvoorbeeld de CU in een eventueel kabinet over rechts gaat zeggen 'laat maar zitten dat pardon', vooral omdat ze er de afgelopen twee weken en de afgelopen jaren zo'n punt van hebben gemaakt.
Wanneer dat ingewisseld zou worden met bijvoorbeeld het evalueren van de euthanasiewetgeving zou ik dat niet meteen durven beweren.
Ik bedoel te zeggen, dat de Kamer zich niet uitgesproken heeft over een eis tot het komen van een generaal pardon. De details zullen worden uitgewerkt aan de onderhandelingstafel. Een bepaalde consessie zou kunnen zijn, dat eerst de grootte van de doelgroep wordt onderzocht.
Om maar een voorbeeld te noemen.
pi_44386305
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:22 schreef Godslasteraar het volgende:
uitgeprocedeerde asielzoekers
Mensen die al vijf tot tien jaar (of langer) in Nederland zijn.

Er was wel een aardige reactie van tennisser Jan Siemerink in het programma Pauw & Witteman gisteravond. Hij had wel bewondering voor Verdonk had het over de ongebreidelde immigratiestroom die moest stoppen en over de onaangepaste gastarbeiders, maar hij kende tegelijkertijd via zijn ouders een gezin dat als asielzoeker naar Nederland was gekomen, hier al een jaar of zes was en dat nu werd bedreigd met uitzetting. Keurige geintegreerde en intelligent mensen met kinderen die volledig vernederlandst waren. Enerzijds was hij pro-Verdonk maar anderzijds kon hij ook niet helemaal begrijpen waarom juist deze mensen uitgezet moesten worden.
pi_44386321
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:30 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat ging over de motie die de uitzettingen stop wilde zetten en niet over de motie van afkeuring. Die laatste motie kan het kabinet niet zomaar negeren.
Die zal ze ook niet negeren, maar ik veronderstel dat wanneer het kabinet gevolg laat blijken aan de motie van afkeuring het CDA geen ander standpunt zal innemen ten aanzien van de motie Bos en de motie Dijselbloem.
pi_44386345
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:31 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik hoop toch wel dat Balkenende vandaag duidelijk standpunt inneemt en voor het parlement kiest, want dit is gewoon genant aan het worden.
Balkenende was vannacht toch aardig duidelijk het is geen Verdonk beleid maar Kabinetsbeleid, hij kiest dus tot op heden duidelijk voor het kabinet
quote:
Het beste scenario is dat Verdonk opstapt, alle andere VVD-ministers ook naar de koningin gaan, en dat Bea dan alleen het ontslag van Verdonk accepteert. Maar wel apart zeg dat de koningin nu zo'n duidelijke politieke houding moet innemen, ik schat zo in dat ze hier gigantisch van baalt en dat ze het vooral Balkenende kwalijk zal nemen.
Dat zou mogelijk zijn maar dan verandert er nog niks en kan de kamer volgende week Hirsch-Ballin of wie dan ook die deze portefeuille overneemt naar huis sturen. Ik denk overigens dat Beatrix hier wel van baalt maar dat ze dit Bos ook kwalijk neemt door dit zo idioot op de agenda te zetten.

Wat ik vreemd vind is de houding van de CU. Tegen een debat over een GP maar wel voor de motie stemmen, tegen een motie van afkeur maar vervolgens wel weer voor deze motie stemmen. Dacht dat deze partij zo geroemd werd om haar duidelijkheid en standvastigheid?
pi_44386405
Allemaal gelukszoekers (anders hadden ze wel een vergunning gekregen) die binnen vijf jaar na aankomst een eerste uitspraak hebben gehad (mensen die langer dan vijf jaar zaten te wachten op een eerste uitspraak heeft verdonk een vergunning gegeven).
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44386474
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:38 schreef Tikorev het volgende:
Allemaal gelukszoekers
sja je weet dat je mij met dit woord op de kast krijgt en dat is je dus ook weer gelukt. Wat ben jij een misselijk persoon, een beetje met je volgevreten Hollandse pens mensen waar je niets vanaf weet gelukszoekers noemen.
pi_44386519
Ik denk dat voor de meerderheid vd de mensen die in november op links hebben gestemt dit helemaal niet de bedoeling was. Bij herverkiezingen zal het weer lekker naar het midden draaien.

Waardeloos zoals het nu gaat met (extreem)links erbij. Al die jaren zorgvuldig opgebouwd uitzettingsbeleid willen ze in een klap even afschaffen (van uitstel komt afstel).
Vind dat zowel extreem links en rechts geweerd moeten worden in de kamer.
  woensdag 13 december 2006 @ 11:45:46 #79
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_44386603
Het was mij gisteravond wat te laat aan het worden, maar wat zijn nu de gevolgen, zonder dat rutte de hele VVd terug trekt zeg maar.
pi_44386640
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:41 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Wat ben jij een misselijk persoon
Maar in tegenstelling tot de gelukzoekers wel legaal...
pi_44386649
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:42 schreef Wojworshebn het volgende:
Vind dat zowel extreem links en rechts geweerd moeten worden in de kamer.
Dus iedereen die op zo'n partij heeft gestemt en zich normaal gedraagt moet politiek maar monddood worden gemaakt omdat jij je niet kan vinden in hun ideologie? Zoek een land met een dictator waar je het mee eens bent en ga dan daar wonen, dit(nederland) is(hoewel een kromme) toch nog steeds een democratie.
quote:
Maar in tegenstelling tot de gelukzoekers wel legaal...
En -zoals de amerikanen dat zo leuk zeggen- pathetic...
pi_44386717
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:47 schreef Justah het volgende:

[..]

Dus iedereen die op zo'n partij heeft gestemt en zich normaal gedraagt moet politiek maar monddood worden gemaakt omdat jij je niet kan vinden in hun ideologie? Zoek een land met een dictator waar je het mee eens bent en ga dan daar wonen, dit(nederland) is(hoewel een kromme) toch nog steeds een democratie.
[..]

En -zoals de amerikanen dat zo leuk zeggen- pathetic...
Tja het werkt toch niet dus wat wil je dan?
pi_44386746
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:49 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Tja het werkt toch niet dus wat wil je dan?
Het werkt wel maar volgens mij werkt het niet zoals jij het wil? Het is zo'n keuze waarbij je de minst slechte moet kiezen...

[ Bericht 8% gewijzigd door Justah op 13-12-2006 11:51:43 (+) ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 december 2006 @ 11:52:15 #84
862 Arcee
Look closer
pi_44386795
Wanneer gaat 't debat verder?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44386840
quote:
DEN HAAG - Het kabinet komt aan het eind van de ochtend bijeen voor spoedberaad over de politieke situatie. In de vroege ochtend aanvaardde de Tweede Kamer een motie van afkeuring tegen VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie omdat zij weigerde een motie uit te voeren over het stopzetten van het uitzetten van asielzoekers.
Bron : Nu.nl
pi_44386867
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:52 schreef Arcee het volgende:
Wanneer gaat 't debat verder?
Ik neem aan als het spoeddebat in de ministerraad afgelopen is..
pi_44386939
Half 12 zouden de CDA-ministers en de VVD-ministers afzonderlijk van elkaar vergaderen, en om half 1 zouden ze samenkomen en gezamenlijk gaan vergaderen.
pi_44386950
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:53 schreef Justah het volgende:DEN HAAG - Het kabinet komt aan het eind van de ochtend bijeen voor spoedberaad over de politieke situatie. In de vroege ochtend aanvaardde de Tweede Kamer een motie van afkeuring tegen VVD-minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie omdat zij weigerde een motie uit te voeren over het stopzetten van het uitzetten van asielzoekers.
Is kwart over twaalf nou al 'de vroege ochtend'?
pi_44386985
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:41 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

sja je weet dat je mij met dit woord op de kast krijgt en dat is je dus ook weer gelukt. Wat ben jij een misselijk persoon, een beetje met je volgevreten Hollandse pens mensen waar je niets vanaf weet gelukszoekers noemen.
Zo erg is dat woord toch niet? Ik heb wel sympathie voor gelukszoekers. The pursuit of happiness is zelfs een fundamenteel recht. Vraag is alleen of gelukszoekers mogen blijven als ze hier het geluk niet kunnen vinden wegens het ontbreken van een verblijfsstatus.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44387009
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

het blijven ambtenaren he.

Maar toegegeven, het was laat voor ze vannacht.

Wat zal Balkie balen van zn baan. En het verdient ook al geen zak. Minder dan zijn woordvoerder in ieder geval.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 12:00:48 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_44387048
Komt het op TV ? Ik zie niks staan op teletekst.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44387100
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De ochtend begint bij mijn weten altijd al om 0:00/12:00 AM dus ja dan is 12:15 AM de vroege ochtend
pi_44387179
Ik snap dit nog steeds niet helemaal:
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:48 schreef WeirdMicky het volgende:
Maar dan vind ik dit nog vreemd, en als het ergens in het topic al is gemeld excuus daarvoor, maar betekent dit dergelijk probleem dat als een kabinet demissionair is dat een gestegen oppositie dan al direct beleid voor formaties naar voren brengen? Dit lijkt me toch een zeer kwalijke zaak.
Dus als deze motie lukt, kunnen ze dan ook moties naar voren brengen over de aanschaf van de JSF of opschorten van no-claim regeling en dat soort zaken?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_44387187
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:00 schreef tong80 het volgende:
Komt het op TV ? Ik zie niks staan op teletekst.

Volgens mij niet, maar dat kan maarzo veranderen.

Maar als het debat begint kan je het altijd nog volgen via deze stream tong
pi_44387306
Voorstel van de SGP is om advies te vragen aan de Raad van State.
  woensdag 13 december 2006 @ 12:17:25 #96
3542 Gia
User under construction
pi_44387548
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:35 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Mensen die al vijf tot tien jaar (of langer) in Nederland zijn.
Mensen die hier in 2002 zijn gekomen, zijn hier ook al bijna 5 jaar. Is dat de volgende groep waarvoor een generaal pardon wordt aangevraagd? En in 2008 de groep van 2003 enz... Is Nederland een land waar je mag blijven, mits je het voor elkaar krijgt niet binnen 5 jaar uitgezet te worden?
pi_44387568
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:38 schreef Tikorev het volgende:
Allemaal gelukszoekers (anders hadden ze wel een vergunning gekregen) die binnen vijf jaar na aankomst een eerste uitspraak hebben gehad (mensen die langer dan vijf jaar zaten te wachten op een eerste uitspraak heeft verdonk een vergunning gegeven).
Asielzoekers zijn geen gelukszoekers hoor. Kom op zeg. Je verlaat echt niet zomaar huis en haard. Er zijn er misschien een paar die alleen maar komen om misbruik te maken, maar dat zijn er echt niet veel hoor
  Trouwste user 2022 woensdag 13 december 2006 @ 12:21:11 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_44387645
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:05 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Volgens mij niet, maar dat kan maarzo veranderen.

Maar als het debat begint kan je het altijd nog volgen via deze stream tong
Bedankt. Ik probeer het eerst nog via radio-1.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44387672
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:18 schreef X. het volgende:
Je verlaat echt niet zomaar huis en haard.
Klopt, een belangrijke drijfveer om naar Nederland te komen is het gunstige economische klimaat, velen hopen daarvan een graantje mee te pikken, en gelijk hebben ze natuurlijk. Maar deze mensen zijn gewoon immigranten en geen asielzoekers. Asielzoekers zijn mensen die uit hun land moeten vluchten omdat ze anders vermoord of gemarteld worden, ik denk dat deze groep behoorlijk in de minderheid is. Het probleem zit hem er voor een deel in dat veel immigranten misbruik willen maken van de asielwetgeving, dit omdat deze gunstiger is.
pi_44387819
quote:
CDA-top bijeen voor crisisberaad

De top van het CDA is woensdagochtend rond half twaalf bijeen gekomen voor overleg, als voorbereiding op het kabinetsberaad over de crisis rond VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken).

Vicefractieleider Maxime Verhagen wilde voor aanvang niet inhoudelijk op de zaak ingaan. ‘Waar een wil is, is een weg', zei hij alleen. De VVD-top heeft geen vooroverleg voor het kabinetsberaad, dat om half een begint.

De ministers Henk Kamp (Defensie) en Agnes van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) hebben hun bezoek aan Afghanistan afgebroken om de extra ministerraad te kunnen bijwonen.

De twee bewindslieden begonnen dinsdag aan een meerdaags bezoek met op het programma onder meer een ontmoeting in Kabul met president Hamid Karzai en andere functionarissen.

De linkse oppositie nam dinsdagavond een motie van afkeuring aan tegen Verdonk omdat zij weigerde een motie uit te voeren over het stopzetten van het uitzetten van asielzoekers. De motie werd gesteund door de oppositiepartijen PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie, D66 en Partij voor de Dieren.

Het kabinet komt aan het begin van de middag bijeen voor spoedberaad. Minister Joop Wijn van Economische Zaken (CDA) en zijn collega Gerrit Zalm van Financiën (VVD) spraken woensdagochtend van een zeer bijzondere situatie. Zij gaven verder geen commentaar.

VVD-leider Mark Rutte heeft gedreigd al zijn ministers uit het kabinet terug te trekken als Verdonk moet vertrekken. Ingewijden sluiten niet uit dat dan het hele al demissionaire kabinet opstapt. Zo'n situatie heeft zich in Nederland nog niet eerder voorgedaan.

Volgens sommige bronnen wordt binnen de coalitie ook overwogen om de motie van afkeuring tegen Verdonk als 'onuitvoerbaar' ter zijde te schuiven, waarna het kabinet gewoon zou blijven zitten.

Rutte wees woensdagochtend PvdA-leider Wouter Bos op zijn internetdagboek aan als hoofdschuldige voor de ontstane crisis. Bos diende twee weken terug een motie in voor een generaal pardon voor uitgeprocedeerde asielzoekers die langer dan vijf jaar in Nederland zijn. Volgens CDA en VVD had Bos dat onderwerp moeten bewaren voor de kabinetsformatie en er niet het demissionaire kabinet mee voor het blok moeten zetten.

Fractieleider André Rouvoet vindt dat de gang van zaken rond het pardon de kabinetsformatie verder heeft gecompliceerd. Hij zei dat woensdagochtend voor een overleg met informateur Rein Jan Hoekstra. De ChristenUnie wordt gezien als de belangrijkste gegadigde om samen met CDA en PvdA een nieuw kabinet te vormen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')