abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 02:02:13 #251
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44380460
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:59 schreef remlof het volgende:

[ code verwijderd ]

Whehe dat zou wel een stunt zijn als de koningin alleen Verdonk ontslag verleent en tegen de rest zegt "he, doe even normaal, het land moet nog geregeerd worden totdat er een nieuw kabinet is"
Dat zou raar ziin. Dan heeft de koningin wel degelijk invloed op het politieke verloop. Ik dacht dat haar rol alleen maar ceremonieel was.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44380461
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:54 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het kabinet heeft ook steun van de kamer nodig. Ze vroegen niet om een GP (wat een echte beleidswijziging zou zijn), ze vroegen slechts om pauze tot het nieuwe kabinet er in een nieuw regeerakkoord een beslissing over zou kunnen nemen. En dat formeel niet eens.
Feitelijk gaat het wel over de verwachting van de ondertekenaars van de motie Bos, dat een generaal pardon deel uitmaakt van het nieuwe kabinetsbeleid. Opschorting van het uitzettingsbeleid tot de implementatie van nieuwe asielwetgeving is dan effectief een pardon te noemen en staat haaks op het huidige beleid.
Schikking van het kabinet naar het standpunt van de oppositie is ten aanzien van het huidige beleid controversieel te noemen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44380463
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:58 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Nu mag jij mijn vraag beantwoorden wat beter werkt dan een democratie. Je bekritiseert continue het een, maar biedt nooit een alternatief. Mijn inziens een teken van ongenuanceerdheid en gebrekkig verstand van staatscontrole.
Ik geloof dat het Churchill was die zei dat democratie de minst slechte staatsvorm is. In die uitspraak kan ik me wel vinden.
pi_44380464
Ik ben weg, lees het morgen allemaal wel op teletekst!
pi_44380466
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:55 schreef WeirdMicky het volgende:
Dan ben je het toch hopelijk met me eens dat je niet van een demissionair kabinet kan vragen al deze vormen van beleid uit te stellen, dan wel om te draaien?
Uitstellen welzeker.
Een kabinet wat gevallen is, en bij gods gratie nog even kan blijven zitten in minderheid, moet enkel de meest noodzakelijke en meest onomstreden maatregelen nemen, en verder gepaste bescheidenheid tonen.
Het kabinet is veel te arrogant geweest wat die houding betreft, dus lik op stuk is niet meer dan verwacht.
Goed of niet, verstandig of niet, dat verschilt per persoon..
  woensdag 13 december 2006 @ 02:03:07 #256
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380471
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:58 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Zeer kinderachtige reactie. Ik kan tal van voorbeelden van democratiën aangeven die prima functioneren. IJsland, Zweden en Nederland stonden bij de top 3 volgens The Economist.
IJsland en Zweden kan ik niet beoordelen, maar in Nederland werkt democratie m.i. absoluut niet, zoals we vanavond weer eens hebben mogen aanschouwen. Een minister die haar eigen mening wil doordrammen, een kamer die prettige soundbytes wil scoren en ondertussen 26.000 asielzoekers die mogen verrekken, en uiteindelijk nog steeds geen beslissing... prima systeempje hoor
quote:
Nu mag jij mijn vraag beantwoorden wat beter werkt dan een democratie. Je bekritiseert continue het een, maar biedt nooit een alternatief. Mijn inziens een teken van ongenuanceerdheid en gebrekkig verstand van staatscontrole.
als je mijn posthistorie ook maar een beetje zou kennen, zou je weten dat ik bij herhaling heb aangegeven dat het enige voordeel van de democratie is, dat er helaas geen werkbaar alternatief bestaat. Maar dat betekent m.i. niet dat we dus maar alle tekortkomingen van het systeem klakkeloos moeten accepteren. Dat een alternatief nu nog niet bestaat, wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Dat jij dat uitlegt als ongenuanceerdheid is voor jouw rekening. Dat ik het daar niet mee eens ben, is vanzelfsprekend.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_44380473
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:58 schreef Justah het volgende:

[..]

Tip van de dag! : Emigreer, je bent het duidelijk niet eens met de meerderheid van het land...
welke meerderheid? De CDA stemmers?
  Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 02:03:26 #258
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44380475
zal dit nou morgen in de kranten staan of is het al te laat om dit in de ochtendedities mee te nemen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44380479
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:00 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Het opschorten van uitzettingen is niet zo heel drastisch. Niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld het tijdelijk terugtrekken van militairen, stopzetten JSF, tijdelijk afschaffen van het zorgstelsel etc.
Opschorten van uitzettingen is wel net zo drastisch als bijvoorbeeld het opschorten van de aanschaf van de JSF. Dit zou toch de taak moeten zijn van een nieuw kabinet en niet van de kamer om hierop aan te sturen. Vind je niet?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 13 december 2006 @ 02:04:21 #260
10710 gday
propria cures
pi_44380487
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

nee, maar mensen hebben vaak niet door op wat voor partij ze stemmen. Wie er nog meer in de 2e kamer zitten. Wat de echte plannen zijn van de partij. Je krijgt op die manier van die ratten in de 2e kamer. We kunnen uiteraard amerika achterna democrate - republikeine
Daar valt op zich nog wat voor te zeggen, maar de kans dat je het eens bent met een groot deel van de standpunten van een partji is dan wel erg klein, en bovendien vind ik de continuïteit van beleid in zo'n systeem ondermaats.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_44380491
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

welke meerderheid? De CDA stemmers?
maakt geen reet uit, ik ga toch wel emigreren
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 13 december 2006 @ 02:04:56 #262
10710 gday
propria cures
pi_44380494
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

dat ga ik nog doen ook de belasting wordt hier veel te hoog lol.
Te hoog? Wat vind je te hoog, en voornamelijk: waarom vind je het te hoog?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
pi_44380499
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:04 schreef gday het volgende:

[..]

Daar valt op zich nog wat voor te zeggen, maar de kans dat je het eens bent met een groot deel van de standpunten van een partji is dan wel erg klein, en bovendien vind ik de continuïteit van beleid in zo'n systeem ondermaats.
en daarom ben ik voor een kiesdrempel met 5 zetels!
En als het even kan moet iedereen een middelbaarschool diploma hebben wil hij kunnen stemmen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 13 december 2006 @ 02:06:16 #264
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380504
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:03 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Opschorten van uitzettingen is wel net zo drastisch als bijvoorbeeld het opschorten van de aanschaf van de JSF. Dit zou toch de taak moeten zijn van een nieuw kabinet en niet van de kamer om hierop aan te sturen. Vind je niet?
Het is toch een redelijke aanname dat een nieuw kabinet regeert op basis van een meerderheid in de kamer? In dat geval is opschorting helemaal niet zo drastisch. Een volgend kabinet kan een beleid uitstippelen en zal daar naar alle waarschijnlijkheid in gesteund worden door een kamermeerderheid.
Nu wil het kabinet een beleid uitstipplen tegen de wil van de meerderheid, en dat is vragen om problemen
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_44380515
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:04 schreef gday het volgende:

[..]

Te hoog? Wat vind je te hoog, en voornamelijk: waarom vind je het te hoog?
De sp heeft in zn standpunten staan de belasting te verhogen terwijl de je nu alles boven de 50.000 euro 52% !! moet afstaan. Dat moet nog hoger worden volgens hun! Relateer dat naar het zooitje wat wij in het onderwijs en in de zorg hebben is het beter gesteld in scandinavische landen. ( hoge belasting GOED onderwijs GOEDE zorg
pi_44380519
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En als het even kan moet iedereen een middelbaarschool diploma hebben wil hij kunnen stemmen!
Dat is nou niet bepaald een garantie voor verstandig stemmen hoor. In mijn oude VWO-klas zaten mensen die (toentertijd) Wim Kok nog niet zouden herkennnen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2006 02:08:11 ]
pi_44380523
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:03 schreef teamlead het volgende:

[..]

IJsland en Zweden kan ik niet beoordelen, maar in Nederland werkt democratie m.i. absoluut niet, zoals we vanavond weer eens hebben mogen aanschouwen. Een minister die haar eigen mening wil doordrammen, een kamer die prettige soundbytes wil scoren en ondertussen 26.000 asielzoekers die mogen verrekken, en uiteindelijk nog steeds geen beslissing... prima systeempje hoor

als je mijn posthistorie ook maar een beetje zou kennen, zou je weten dat ik bij herhaling heb aangegeven dat het enige voordeel van de democratie is, dat er helaas geen werkbaar alternatief bestaat. Maar dat betekent m.i. niet dat we dus maar alle tekortkomingen van het systeem klakkeloos moeten accepteren. Dat een alternatief nu nog niet bestaat, wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Dat jij dat uitlegt als ongenuanceerdheid is voor jouw rekening. Dat ik het daar niet mee eens ben, is vanzelfsprekend.
Als je loyaal was aan je eigen visie ten aanzien van democratie, dan zou je een dergelijke ontwikkeling van vandaag juist moeten toejuichen. Zodra een democratie tekenen van imperfectie afgeeft, moet daar wat aan gedaan worden. Juist door dit soort calamiteiten wordt dat bespreekbaar. Dat is juist het mooie van een democratie.

Je hebt verder geen werkend alternatief en zou daarom ook genuanceerder ten aanzien van democratiën kunnen kijken. Als je voortdurend strooit met one-liners die het vertrouwen in de democratie erg laag houdt, verander je niks en ga je voorbij aan de positieve kanten van een democratie.

Verder vind ik het flauw dat je een dergelijk akkefietje gebruikt voor een niet-werkende democratie, terwijl je een democratie op heel veel verschillende punten kan beoordelen, zoals je al zag in het artikel van The Economist.
pi_44380526
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is nou niet bepaald een garantie voor verstandig stemmen hoor. In mijn oude VWO-klas zaten mensen die (toentertijd) Wim Kok nog niet zouden herkennnen...
ja dat weet ik maar zo weer je al veel gewetensloze incapabele stemmers!!
  woensdag 13 december 2006 @ 02:09:19 #269
10710 gday
propria cures
pi_44380528
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat betekent dat je partijen met minder dan 328.499 stemmen (uitgerekend op basis van de afgelopen verkiezingen) negeert. Niet erg democratisch, toch? Evenmin wat betreft je punt van opleiding. Zo kun je ook zeggen dat alleen universitair geschoolden mogen stemmen. Ik begrijp wat je bedoelt, maar er is geen rechtvaardige lijn te trekken.
pi_44380529
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De sp heeft in zn standpunten staan de belasting te verhogen terwijl de je nu alles boven de 50.000 euro 52% !! moet afstaan. Dat moet nog hoger worden volgens hun! Relateer dat naar het zooitje wat wij in het onderwijs en in de zorg hebben is het beter gesteld in scandinavische landen. ( hoge belasting GOED onderwijs GOEDE zorg
Ik zie het verband tussen een hoog hoogste belastingtarief en goed onderwijs en goede zorg niet?
pi_44380533
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:06 schreef teamlead het volgende:

[..]

Het is toch een redelijke aanname dat een nieuw kabinet regeert op basis van een meerderheid in de kamer? In dat geval is opschorting helemaal niet zo drastisch. Een volgend kabinet kan een beleid uitstippelen en zal daar naar alle waarschijnlijkheid in gesteund worden door een kamermeerderheid.
Nu wil het kabinet een beleid uitstipplen tegen de wil van de meerderheid, en dat is vragen om problemen
Geen beleid uitstippelen, maar wetgeving handhaven die door een Kamermeerderheid is aangenomen.
pi_44380535
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:09 schreef gday het volgende:

[..]

Dat betekent dat je partijen met minder dan 328.499 stemmen (uitgerekend op basis van de afgelopen verkiezingen) negeert. Niet erg democratisch, toch? Evenmin wat betreft je punt van opleiding. Zo kun je ook zeggen dat alleen universitair geschoolden mogen stemmen. Ik begrijp wat je bedoelt, maar er is geen rechtvaardige lijn te trekken.
het mag dan wel niet democratisch zijn het is beter voor de besluitvormigheid van het land!
Van landsbelang dus!
pi_44380539
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:06 schreef teamlead het volgende:

[..]

Een *huidige demissionaire kabinet regeert niet, het houdt de zaken waar. Daar ligt het fundamentele probleem. Opschortingen zijn dus wel drastisch als je kijkt naar de lopende formatiebesprekingen. Bij een opschorting wordt er dus geanticipeerd op een besluit bij de formaties. Die kunnen op hun beurt weer stuklopen of in elk geval beïnvloed worden door dergelijke moties. Het *huidige demissionaire kabinet stippelt geen beleid uit, het voert wetten uit. Een wezenlijk verschil.

[ Bericht 2% gewijzigd door WeirdMicky op 13-12-2006 02:13:42 (ter verduidelijking dan maar) ]
  woensdag 13 december 2006 @ 02:11:44 #274
10710 gday
propria cures
pi_44380547
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sorry, maar ik begrijp niet wat je met de laatste zin van je post bedoelt.
pi_44380548
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

het mag dan wel niet democratisch zijn het is beter voor de besluitvormigheid van het land!
Van landsbelang dus!
Volgens die redenatie kan je het beste maar een dictator laten regeren, dat is pas besluitvaardig!
pi_44380554
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:09 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik zie het verband tussen een hoog hoogste belastingtarief en goed onderwijs en goede zorg niet?
Mn familie klaagt steen en been dat de belasting waarschijnlijk weer omhoog gaat terwijl het kwaliteit in de zorg en onderwijs hier in nederland belabberd zijn! We betalen dus straks nog meer! Terwijl we afgelopen jaren weinig vooruitgang hebben gezien qua zorg en onderwijs. En dan heb ik het nog niet eens over die uitkeringstrekkers

in scandinavie is het ook vette belasting maar daar krijg je ten minste wat voor terug!
pi_44380556
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:10 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Een kabinet regeert niet, het houdt de zaken waar. Daar ligt het fundamentele probleem. Opschortingen zijn dus wel drastisch als je kijkt naar de lopende formatiebesprekingen. Bij een opschorting wordt er dus geanticipeerd op een besluit bij de formaties. Die kunnen op hun beurt weer stuklopen of in elk geval beïnvloed worden door dergelijke moties. Het kabinet stippelt geen beleid uit, het voert wetten uit. Een wezenlijk verschil.
Dat is lichtelijk lulkoek, maar ik denk dat je doelt op de demissionaire status van het huidige rompkabinet.
pi_44380558
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:09 schreef sitting_elfling het volgende:
ja dat weet ik maar zo weer je al veel gewetensloze incapabele stemmers!!
Uiteraard ben ik niet voor een kiesdrempel, maar als er al 1 te bedenken zou zijn, dan is het wel voor de mensen die opleidingsniveau als gepaste definitie durven te noemen.
  woensdag 13 december 2006 @ 02:13:24 #279
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380572
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:08 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Als je loyaal was aan je eigen visie ten aanzien van democratie, dan zou je een dergelijke ontwikkeling van vandaag juist moeten toejuichen. Zodra een democratie tekenen van imperfectie afgeeft, moet daar wat aan gedaan worden. Juist door dit soort calamiteiten wordt dat bespreekbaar. Dat is juist het mooie van een democratie.

Je hebt verder geen werkend alternatief en zou daarom ook genuanceerder ten aanzien van democratiën kunnen kijken. Als je voortdurend strooit met one-liners die het vertrouwen in de democratie erg laag houdt, verander je niks en ga je voorbij aan de positieve kanten van een democratie.
Er zijn tal van landen in de wereld zonder democratie en in een aantal daarvan gaat het ook prima. De positieve kanten van een democratie zijn m.i. uitermate beperkt. Dat "voortdurend" strooien met one-liners valt volgens mij nogal mee, maar blijkbaar heb je geen trek om je te verdiepen in mijn standpunten die ik in diverse topics al verwoord heb.
quote:
Verder vind ik het flauw dat je een dergelijk akkefietje gebruikt voor een niet-werkende democratie, terwijl je een democratie op heel veel verschillende punten kan beoordelen, zoals je al zag in het artikel van The Economist.
Ten eerste zou ik graag dat artikel waar je steeds naar verwijst wel eens willen lezen, dus een bron zou handig zijn. Ten tweede is dit "akkefietje" exemplarisch voor het functioneren van de democratie in dit land
pi_44380574
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:11 schreef gday het volgende:

[..]

Sorry, maar ik begrijp niet wat je met de laatste zin van je post bedoelt.
In de scandinavische landen heb je een gemiddeld vrij hoog belasting tarief t.o.v andere e.u landen maar de kwaliteit van onderwijs en zorg zijn daar stukken beter! Dan voelt het ook veel beter om zoveel geld uit te geven aan de belasting ipv aan al die hippies die hier straks regeren en ons geld uit gaan geven.
pi_44380583
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:12 schreef Lamon het volgende:

[..]

Uiteraard ben ik niet voor een kiesdrempel, maar als er al 1 te bedenken zou zijn, dan is het wel voor de mensen die opleidingsniveau als gepaste definitie durven te noemen.
Je zou eens een stemming moeten doen onder mensen die niet verder zijn gekomen als de basischool
pi_44380602
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mn familie klaagt steen en been dat de belasting waarschijnlijk weer omhoog gaat terwijl het kwaliteit in de zorg en onderwijs hier in nederland belabberd zijn! We betalen dus straks nog meer! Terwijl we afgelopen jaren weinig vooruitgang hebben gezien qua zorg en onderwijs. En dan heb ik het nog niet eens over die uitkeringstrekkers

in scandinavie is het ook vette belasting maar daar krijg je ten minste wat voor terug!
Dat ligt aan de prioriteiten van dit kabinet. Die betalen liever voor een onwettige oorlog in Irak en een hopeloze strijd in Afghanisten dan geld te investeren in zorg en onderwijs.
  woensdag 13 december 2006 @ 02:16:03 #283
10710 gday
propria cures
pi_44380604
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

In de scandinavische landen heb je een gemiddeld vrij hoog belasting tarief t.o.v andere e.u landen maar de kwaliteit van onderwijs en zorg zijn daar stukken beter! Dan voelt het ook veel beter om zoveel geld uit te geven aan de belasting ipv aan al die hippies die hier straks regeren en ons geld uit gaan geven.
Ik heb zelf in Zweden gewoond dus ik kan wel meepraten over dat belastingtarief en de kwaliteit van onderwijs en zorg. Besef je wel dat dat tot stand is gekomen doordat een linkse partij (de socialdemokraterna) daar jaren aan één stuk heeft geregeerd? Waarom ageer je dan zo tegen de SP?
pi_44380610
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:14 schreef sitting_elfling het volgende:

Je zou eens een stemming moeten doen onder mensen die niet verder zijn gekomen als de basischool
Je zou eens een stemming moeten doen in Rozendaal.
  woensdag 13 december 2006 @ 02:17:28 #285
10710 gday
propria cures
pi_44380617
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:16 schreef Lamon het volgende:

[..]

Je zou eens een stemming moeten doen in Rozendaal.
"Alleen mensen met een zwembad mogen stemmen! *hips*"
pi_44380622
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:13 schreef teamlead het volgende:

[..]

Er zijn tal van landen in de wereld zonder democratie en in een aantal daarvan gaat het ook prima. De positieve kanten van een democratie zijn m.i. uitermate beperkt. Dat "voortdurend" strooien met one-liners valt volgens mij nogal mee, maar blijkbaar heb je geen trek om je te verdiepen in mijn standpunten die ik in diverse topics al verwoord heb.
Ik kijk je topiclijst door, maar kan toch geen relevante topics vinden. Je zou, als je zulke inhoudelijke berichten hebt gegeven, ook zelf dit veel gemakkelijker aandragen. Landen zonder democratie die prima functioneren ook graag.
quote:
Ten eerste zou ik graag dat artikel waar je steeds naar verwijst wel eens willen lezen, dus een bron zou handig zijn. Ten tweede is dit "akkefietje" exemplarisch voor het functioneren van de democratie in dit land
Ik gaf dat op de vorige pagina.
pi_44380624
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:16 schreef gday het volgende:

[..]

Ik heb zelf in Zweden gewoond dus ik kan wel meepraten over dat belastingtarief en de kwaliteit van onderwijs en zorg. Besef je wel dat dat tot stand is gekomen doordat een linkse partij (de socialdemokraterna) daar jaren aan één stuk heeft geregeerd? Waarom ageer je dan zo tegen de SP?
de manier waarop de SP omhoog is gegroeid. PVDA is oke! ...
De groei van de SP vergelijk ik met wilders. Die ! stemmers vind ik dus echt oncapabel. Die draaien met alle winden mee. Als het goed gaat, hoor je ze niet klagen, gaat het kut bleren ze!
pi_44380635
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:18 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik kijk je topiclijst door, maar kan toch geen relevante topics vinden. Je zou, als je zulke inhoudelijke berichten hebt gegeven, ook zelf dit veel gemakkelijker aandragen. Landen zonder democratie die prima functioneren ook graag.
zwitserland komt nog het meest in de buurt
pi_44380641
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

zwitserland komt nog het meest in de buurt
Dat is een semi-democratie.
  woensdag 13 december 2006 @ 02:20:52 #290
10710 gday
propria cures
pi_44380645
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

de manier waarop de SP omhoog is gegroeid. PVDA is oke! ...
De groei van de SP vergelijk ik met wilders. Die ! stemmers vind ik dus echt oncapabel. Die draaien met alle winden mee. Als het goed gaat, hoor je ze niet klagen, gaat het kut bleren ze!
Dus je beoordeelt de SP op basis van de beweegredenen van de stemmers, ipv op eventuele gevolgen van het programma? Ik heb namelijk sterk het idee dat de SP juist geld wil steken in onderwijs en zorg.
pi_44380648
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:20 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dat is een semi-democratie.
daarom zei ik ook.. het meest in de buurt. Het enige wat ik nog kan aankaarten is ten tijde van Napoleon.
pi_44380655
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:20 schreef gday het volgende:
Dus je beoordeelt de SP op basis van de beweegredenen van de stemmers, ipv op eventuele gevolgen van het programma? Ik heb namelijk sterk het idee dat de SP juist geld wil steken in onderwijs en zorg.
Precies, en als je stemmers gaat beoordelen en veroordelen snijdt dat mes aan twee kanten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 december 2006 @ 02:22:37 #293
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44380657
heb ik dit spektakel allemaal moeten missen

maarja Rita
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44380660
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:20 schreef gday het volgende:

[..]

Ja zo beoordeel ik een partij, helemaal na dat fiasco van LPF. Het !! voorbeeld. De SP jat het geld bij de zwaarste schouders vandaan. Onevenredig!
  woensdag 13 december 2006 @ 02:26:38 #295
10710 gday
propria cures
pi_44380682
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja zo beoordeel ik een partij, helemaal na dat fiasco van LPF. Het !! voorbeeld. De SP jat het geld bij de zwaarste schouders vandaan. Onevenredig!
Die bewering kun je alleen hard maken als je ook hard kunt maken dat de lasten de afgelopen jaren wél solidair verdeeld zijn geweest. Dat lijkt me op z'n minst een punt van discussie.
  woensdag 13 december 2006 @ 02:27:21 #296
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44380686
quote:
Op woensdag 13 december 2006 02:18 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik kijk je topiclijst door, maar kan toch geen relevante topics vinden. Je zou, als je zulke inhoudelijke berichten hebt gegeven, ook zelf dit veel gemakkelijker aandragen
De campagne is goddank voorbij is wel een aardige samenvatting
quote:
. Landen zonder democratie die prima functioneren ook graag.
  • Andorra
  • Monaco
  • Saudie Arabie
  • China
  • Maroko
  • Liechtenstein
  • Cuba

om er eens een paar te noemen
  • If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    pi_44380711
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 02:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

De campagne is goddank voorbij is wel een aardige samenvatting
    [..]

• Andorra
  • Monaco
  • Saudie Arabie
  • China
  • Maroko
  • Liechtenstein
  • Cuba

om er eens een paar te noemen
  • Alvorens je topic te lezen, wil ik toch wel even ingaan op je zogenaamde 'prima' regimes die je aandraagt. China? Prima? Als daar daadwerkelijk een democratie was dan had het niet circa 800 miljoen armen, denk je niet? De belangen van extreem grote groepen wordt niet behartigd, er is geen persvrijheid, weinig vrijheden van burgers. Dit is an sich echt een zeer vreemd voorbeeld.
      woensdag 13 december 2006 @ 02:32:48 #298
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_44380726
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 02:30 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Alvorens je topic te lezen, wil ik toch wel even ingaan op je zogenaamde 'prima' regimes die je aandraagt. China? Prima? Als daar daadwerkelijk een democratie was dan had het niet circa 800 miljoen armen, denk je niet? De belangen van extreem grote groepen wordt niet behartigd, er is geen persvrijheid, weinig vrijheden van burgers. Dit is an sich echt een zeer vreemd voorbeeld.
    euh.. ik zeg dan ook niet dat China een democratie is
    pi_44380732
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Omdat ze logischerwijs niet bereid zijn om dat geld voor een fatsoenlijk deel uit zichzelf te geven.
    Als mensen allemaal ongelofelijk zouden deugen hadden we de SP ook niet nodig gehad als partij, maar de realiteit bewijst uiteraard anders, dus dan is dat de beste oplossing.
    pi_44380736
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 02:32 schreef teamlead het volgende:

[..]

euh.. ik zeg dan ook niet dat China een democratie is
    Maar je voorbeelden t.a.v. landen die prima functioneren is vrij dubieus, omdat je kan aannemen dat dergelijke landen mét democratie veel beter zouden werken. Kijk maar naar de ex-oostbloklanden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')