abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44385824
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat die kans aannemelijk is. Voor de SP was het verkleinen van de inkomensverschillen de enige werkelijke breekpunt. En het is niet ondenkbaar dat vanuit idealen bij partijen bepaalde prioriteiten prevaleren.
Het is politieke zelfmoord voor de SP & PvdA om straks het generaal pardon te laten vallen bij een evetuele formatie. Zeker na alle heibel afgelopen nacht...
pi_44385842
Rita Verdonk Ik had werkelijk niet verwacht dat ze ooit nog irritanter uit de hoek zou kunnen komen. Met haar misselijkmakende opmerking: 'desnoods gaan we vannacht gewoon door met uitzetten'. Een nieuw dieptepunt in de parlementaire geschiedenis van dit land. En dan zie je dat we een gebrek hebben aan een goeie leider in dit land. Balkenende had dit niet gewild maar durft gewoon niks te zeggen omdat ie gegijzeld wordt door Rita Verdonk en de chantage van Mark Rutte. Ongelooflijk. Ze durven daarmee onze koningin voor het blok te zetten, want wat moet die nou doen als straks de hele regering haar ontslag aanbiedt? Ze moet wel weigeren!

Als Rutte slim is dan kapt ie met die shit en spreekt ie met Balkenende af dat Verdonk nu eindelijk optyft. Dit gaat gewoon over trots niet over die mensen die dreigen dit land te moeten verlaten.
pi_44385900
Jammer genoeg zal het gros van de bevolking geen fuck van begrijpen. Die gaan over een half jaar weer Balkenende stemmen Het CDA moet snel met een nieuwe leider komen. Deze man heeft werkelijk niks goed gedaan op leidinggevend vlak.
pi_44385908
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:17 schreef Justah het volgende:

[..]

Het is politieke zelfmoord voor de SP & PvdA om straks het generaal pardon te laten vallen bij een evetuele formatie. Zeker na alle heibel afgelopen nacht...
Zoals ik al eerder zei zijn er talloze coalitiecombinaties mogelijk die allen verschillende onderhandelingsresultaten zullen gaan opleveren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44385952
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:09 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De stellingname van Verdonk is aan de andere kant ook niet vreemd, zij staat voor het beleid zoals ze dat de afgelopen jaren heeft uitgevoerd.
Mja dit hoor je wel vaker, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik vind deze houding wel heel vreemd. De Kamer maakte allerlei depolariserende gebaren, maar Verdonk bleef op ramkoers. Ze mag het best een beetje op de spits drijven en aangeven dat ze het er absoluut niet mee eens is, maar nu is ze simpelweg veel te ver gegaan en heeft ze het landsbelang uit het oog verloren.

En het meest verbijsterende is nog dat Balkenende haar daarin tot nu toe steunt. Dit is echt een premier van niets, ieder spoortje van leiderschap ontbreekt.
pi_44385986
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat die kans aannemelijk is. Voor de SP bijvoorbeeld was het verkleinen van de inkomensverschillen de enige werkelijke breekpunt. En het is niet ondenkbaar dat vanuit idealen bij partijen bepaalde prioriteiten prevaleren.
Er is een meerderheid in de Kamer voor een pardon. In feite hoeft het niet eens bij de kabinetsformatie ter sprake te komen, de Kamer zou het zelf kunnen regelen. Het is daarom vrij onwaarschijnlijk dat bijvoorbeeld de CU in een eventueel kabinet over rechts gaat zeggen 'laat maar zitten dat pardon', vooral omdat ze er de afgelopen twee weken en de afgelopen jaren zo'n punt van hebben gemaakt.
pi_44385991
uitgeprocedeerde asielzoekers
pi_44386069
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:09 schreef Kozzmic het volgende:

De stellingname van Verdonk is aan de andere kant ook niet vreemd, zij staat voor het beleid zoals ze dat de afgelopen jaren heeft uitgevoerd. Maar beide kanten kunnen in dat geval niet midden in de kwestie hun belang terzijde schuiven. Vandaar dat het zo op de spits wordt gedreven, de uitkomst van het debat was al van mijlenver aan zien te komen. De enige die het kan oplossen is Balkenende, die moet nu erkennen dat de wil van de Kamermeerderheid bepalend is en Verdonk voor de keuze stellen: slikken of opzouten. Bij een andere uitkomst zal de Kamer de duimschroeven verder aandraaien.
Het kabinet heeft zich bij monde van premier Balkenende hierover uitgelaten. Ondanks dat de motie is aangenomen kan en zal het kabinet daar geen gevolg aangeven.
Van der Staa merkte al op dat het gek is, dat met een kabinetsstandpunt enkel een signaal aan de minister is gegeven en niet het gehele kabinet.
Is ook best vreemd, want de minister zal mogelijk vervangen worden(?), maar het uitgesproken standpunt van het kabinet zal niet gewijzigd gaan worden.
pi_44386167
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:21 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Mja dit hoor je wel vaker, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik vind deze houding wel heel vreemd. De Kamer maakte allerlei depolariserende gebaren, maar Verdonk bleef op ramkoers. Ze mag het best een beetje op de spits drijven en aangeven dat ze het er absoluut niet mee eens is, maar nu is ze simpelweg veel te ver gegaan en heeft ze het landsbelang uit het oog verloren.

En het meest verbijsterende is nog dat Balkenende haar daarin tot nu toe steunt. Dit is echt een premier van niets, ieder spoortje van leiderschap ontbreekt.
Balkenende is vandaag pas echt aan zet. Tot dusver was het het pakkie-aan van Verdonk. Die wil het beleid dat de Kamer voorstaat niet uitvoeren, wat gezien haar houding in de afgelopen jaren toch echt niet zo bizar is. De Kamer heeft een behoorlijk machtswoord uitgesproken met de motie van afkeuring en het is aan Balkenende om daar nu consequenties uit te trekken. Het aanblijven van Verdonk zou politiek gezien zeer ongeloofwaardig zijn, dat leidt tot een nieuwe confrontatie met de Kamer.
pi_44386197
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het kabinet heeft zich bij monde van premier Balkenende hierover uitgelaten. Ondanks dat de motie is aangenomen kan en zal het kabinet daar geen gevolg aangeven.
Dat ging over de motie die de uitzettingen stop wilde zetten en niet over de motie van afkeuring. Die laatste motie kan het kabinet niet zomaar negeren.
pi_44386217
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:29 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Balkenende is vandaag pas echt aan zet. Tot dusver was het het pakkie-aan van Verdonk. Die wil het beleid dat de Kamer voorstaat niet uitvoeren, wat gezien haar houding in de afgelopen jaren toch echt niet zo bizar is. De Kamer heeft een behoorlijk machtswoord uitgesproken met de motie van afkeuring en het is aan Balkenende om daar nu consequenties uit te trekken. Het aanblijven van Verdonk zou politiek gezien zeer ongeloofwaardig zijn, dat leidt tot een nieuwe confrontatie met de Kamer.
Ik hoop toch wel dat Balkenende vandaag duidelijk standpunt inneemt en voor het parlement kiest, want dit is gewoon genant aan het worden.

Het beste scenario is dat Verdonk opstapt, alle andere VVD-ministers ook naar de koningin gaan, en dat Bea dan alleen het ontslag van Verdonk accepteert. Maar wel apart zeg dat de koningin nu zo'n duidelijke politieke houding moet innemen, ik schat zo in dat ze hier gigantisch van baalt en dat ze het vooral Balkenende kwalijk zal nemen.
pi_44386232
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:22 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Er is een meerderheid in de Kamer voor een pardon. In feite hoeft het niet eens bij de kabinetsformatie ter sprake te komen, de Kamer zou het zelf kunnen regelen. Het is daarom vrij onwaarschijnlijk dat bijvoorbeeld de CU in een eventueel kabinet over rechts gaat zeggen 'laat maar zitten dat pardon', vooral omdat ze er de afgelopen twee weken en de afgelopen jaren zo'n punt van hebben gemaakt.
Wanneer dat ingewisseld zou worden met bijvoorbeeld het evalueren van de euthanasiewetgeving zou ik dat niet meteen durven beweren.
Ik bedoel te zeggen, dat de Kamer zich niet uitgesproken heeft over een eis tot het komen van een generaal pardon. De details zullen worden uitgewerkt aan de onderhandelingstafel. Een bepaalde consessie zou kunnen zijn, dat eerst de grootte van de doelgroep wordt onderzocht.
Om maar een voorbeeld te noemen.
pi_44386305
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:22 schreef Godslasteraar het volgende:
uitgeprocedeerde asielzoekers
Mensen die al vijf tot tien jaar (of langer) in Nederland zijn.

Er was wel een aardige reactie van tennisser Jan Siemerink in het programma Pauw & Witteman gisteravond. Hij had wel bewondering voor Verdonk had het over de ongebreidelde immigratiestroom die moest stoppen en over de onaangepaste gastarbeiders, maar hij kende tegelijkertijd via zijn ouders een gezin dat als asielzoeker naar Nederland was gekomen, hier al een jaar of zes was en dat nu werd bedreigd met uitzetting. Keurige geintegreerde en intelligent mensen met kinderen die volledig vernederlandst waren. Enerzijds was hij pro-Verdonk maar anderzijds kon hij ook niet helemaal begrijpen waarom juist deze mensen uitgezet moesten worden.
pi_44386321
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:30 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat ging over de motie die de uitzettingen stop wilde zetten en niet over de motie van afkeuring. Die laatste motie kan het kabinet niet zomaar negeren.
Die zal ze ook niet negeren, maar ik veronderstel dat wanneer het kabinet gevolg laat blijken aan de motie van afkeuring het CDA geen ander standpunt zal innemen ten aanzien van de motie Bos en de motie Dijselbloem.
pi_44386345
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:31 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik hoop toch wel dat Balkenende vandaag duidelijk standpunt inneemt en voor het parlement kiest, want dit is gewoon genant aan het worden.
Balkenende was vannacht toch aardig duidelijk het is geen Verdonk beleid maar Kabinetsbeleid, hij kiest dus tot op heden duidelijk voor het kabinet
quote:
Het beste scenario is dat Verdonk opstapt, alle andere VVD-ministers ook naar de koningin gaan, en dat Bea dan alleen het ontslag van Verdonk accepteert. Maar wel apart zeg dat de koningin nu zo'n duidelijke politieke houding moet innemen, ik schat zo in dat ze hier gigantisch van baalt en dat ze het vooral Balkenende kwalijk zal nemen.
Dat zou mogelijk zijn maar dan verandert er nog niks en kan de kamer volgende week Hirsch-Ballin of wie dan ook die deze portefeuille overneemt naar huis sturen. Ik denk overigens dat Beatrix hier wel van baalt maar dat ze dit Bos ook kwalijk neemt door dit zo idioot op de agenda te zetten.

Wat ik vreemd vind is de houding van de CU. Tegen een debat over een GP maar wel voor de motie stemmen, tegen een motie van afkeur maar vervolgens wel weer voor deze motie stemmen. Dacht dat deze partij zo geroemd werd om haar duidelijkheid en standvastigheid?
pi_44386405
Allemaal gelukszoekers (anders hadden ze wel een vergunning gekregen) die binnen vijf jaar na aankomst een eerste uitspraak hebben gehad (mensen die langer dan vijf jaar zaten te wachten op een eerste uitspraak heeft verdonk een vergunning gegeven).
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44386474
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:38 schreef Tikorev het volgende:
Allemaal gelukszoekers
sja je weet dat je mij met dit woord op de kast krijgt en dat is je dus ook weer gelukt. Wat ben jij een misselijk persoon, een beetje met je volgevreten Hollandse pens mensen waar je niets vanaf weet gelukszoekers noemen.
pi_44386519
Ik denk dat voor de meerderheid vd de mensen die in november op links hebben gestemt dit helemaal niet de bedoeling was. Bij herverkiezingen zal het weer lekker naar het midden draaien.

Waardeloos zoals het nu gaat met (extreem)links erbij. Al die jaren zorgvuldig opgebouwd uitzettingsbeleid willen ze in een klap even afschaffen (van uitstel komt afstel).
Vind dat zowel extreem links en rechts geweerd moeten worden in de kamer.
  woensdag 13 december 2006 @ 11:45:46 #79
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_44386603
Het was mij gisteravond wat te laat aan het worden, maar wat zijn nu de gevolgen, zonder dat rutte de hele VVd terug trekt zeg maar.
pi_44386640
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:41 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Wat ben jij een misselijk persoon
Maar in tegenstelling tot de gelukzoekers wel legaal...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')