abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 december 2006 @ 01:05:47 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44379566
[afbeelding]

• Het live topic van het debat over de pardonregeling.
    [..]

Het debat is live te volgen via Politiek 24

Of via deze stream.

Rita heeft het vooralsnog weer eens overleefd.
  • pi_44379588
    Ja.
    . : ] S T U D I O B E AT S [ : .
    pi_44379591
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:06 schreef JediMindTricks het volgende:
    Ja.
    Nee!
    . : ] S T U D I O B E AT S [ : .
    pi_44379600
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:04 schreef Pool het volgende:
    Verdonk kan slechts blijven zitten als ze alsnog de motie uitvoert. Anders is er gewoon wantrouwen.
    Strikt gezien niet natuurlijk, en je kent Verdonk inmiddels mag ik hopen.
      Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 01:07:03 #5
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_44379602
    maar stel! verdonk kapt. vvd stapt op. cda vult de plek in. cda zal ook niet meewerken aan stopzetten uitzetting. wat dan?
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_44379604
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:06 schreef JediMindTricks het volgende:

[..]

Nee!
    Weet niet.
    pi_44379608
    Verdonk kan gewoon staatsrechtelijk die motie van afkeuring naast zich neerleggen.
    Niet verstandig, maar het kan wel.
    Is al eerder gebeurd.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_44379609
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:07 schreef __Saviour__ het volgende:
    maar stel! verdonk kapt. vvd stapt op. cda vult de plek in. cda zal ook niet meewerken aan stopzetten uitzetting. wat dan?
    We beginnen weer opnieuw!
    pi_44379610
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dát die discussie er zou komen staat vast, ongeacht de uitkomst of dat een enkele gek het onnodig vindt.

Het is dan erg raar dat razende rita als een ware tazmanian devil snel 40 mensen het land uit jenst, om misschien (Vrijwel zeker)te horen dat het beleid wordt uitgesteld (en waarschijnlijk dus uiteindelijk afgesteld).

Dat zou betekenen dat de gedeporteerde mensen een week later horen dat ze weer terug mogen komen? Ik hoop op kosten van tante rita :w
    La derecha oprime, la izquierda libera
    pi_44379611
    Ik hoop stiekem dat het CDA achter verdonk staat en dat ALS verdonk aftreed met de VVD dat het CDA ook aftreed, dan heben we de poppen aan het dansen en is links er geen flikker mee opgeschoten.
      woensdag 13 december 2006 @ 01:07:51 #11
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_44379616
    quote:
    Ik ben benieuwd.
    Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
    Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
    Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
    pi_44379621
    quote:
    Niks, tot aan een nieuw kabinet komt er geen oordeel over.
    pi_44379622
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:04 schreef Tirion het volgende:

[..]

Het kabinet steunt de houding van Verdonk.
    Sterker nog. Ze is van mening dat de uitvoering van de motie Bos en motie Dijselbloem haaks staat op het afgelopen kabinetsbeleid en kort gezegd eerst gesproken moet worden over nieuw beleid (in de formatie) en daaarna pas de feitelijke uitvoering van beleid. De beide moties benaderen deze optiek precies andersom.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
      woensdag 13 december 2006 @ 01:08:10 #14
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_44379623
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_44379624
    quote:
    Geen idee, is het online nog ergens bezig? Zijn ze al gestopt? Gaan ze door?
    Ik lees het nu net pas en ben eik wel benieuwd (en mn tv is stuk, dus als iemand een linkje heeft om online te bekijken, graag!)
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      woensdag 13 december 2006 @ 01:08:25 #16
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_44379628
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:07 schreef golfer het volgende:
    Verdonk kan gewoon staatsrechtelijk die motie van afkeuring naast zich neerleggen.
    Is al eerder gebeurd.
    Maar bij een motie van wantrouwen kan dat toch niet?
    pi_44379633
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:07 schreef golfer het volgende:
    Is al eerder gebeurd.
    Waarom dienden ze dan niet meteen een motie van wantrouwen in? Is daar geen meerderheid voor?
    PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
    pi_44379638
    Zet hem op Ferry.
    "A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
    "Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
    pi_44379639
    quote:
    Verdonk stort kabinet in crisis

DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft dinsdagnacht laat het vertrouwen opgezegd in minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken. Naar verwachting zullen nu alle VVD-ministers opstappen. VVD-leider Rutte had daarmee gedreigd als de Kamer een motie van afkeuring tegen Verdonk aannam. Niettemin stemden PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie, D66 en de Partij voor de Dieren voor deze motie. Deze partijen hebben een nipte meerderheid in de Tweede Kamer. Na de uitspraak van de Kamer ging het kabinet in crisisberaad.

Verdonk werd weggestuurd omdat zij bleef weigeren de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers op te schorten in afwachting van een pardon. ‘De minister is in de schoffering van de Kamer te ver gegaan’, zei het SP-Kamerlid De Wit.

Als de VVD-ministers opstappen, ontstaat een unieke situatie. Het kabinet was al demissionair en zou dan alleen nog uit CDA-ministers bestaan. De premier sprak over de dreiging van een ‘constitutionele patstelling’.

Crisisberaad van het kabinet eerder op de avond had het indienen van een motie van afkeuring niet kunnen voorkomen. Premier Balkenende legde in de Kamer uit dat het kabinet niet een nieuw voortstel van de PvdA kan uitvoeren om de tijdelijke opschorting van de uitzettingen van uitgeprocedeerde asielzoekers te verlengen. Die was kort daarvoor aangenomen.

Volgens de premier hanteert de Kamer een verkeerde volgorde. Een pardonregeling voor uitgeprocedeerde asielzoekers moet volgens hem zijn beslag krijgen in de formatie. Een uitzettingsstop zou betekenen dat al met de uitvoering van het pardon wordt begonnen, zonder dat duidelijk is om welke groep asielzoekers het gaat.

Eerder in het debat had Verdonk daar ook al op gewezen. Zij waarschuwde tevens voor aanzuigende werking en extra opvangkosten van 200 miljoen euro. De minister werd gesteund door VVD, CDA, PVV en SGP. Het CDA-Kamerlid Van de Camp zei dat een formatie vraagt om ‘wederzijdse terughoudendheid van kabinet én Kamer’. Ook zijn collega Weekers van de VVD benadrukte de demissionaire status van het kabinet-Balkenende. ‘U kunt toch niet van dit kabinet, dat op de winkel past, vragen dat het in het zicht van de haven het roer omgooit.’

Maar een meerderheid in de Kamer toonde zich zeer geïrriteerd over de uitlating van Verdonk om onmiddellijk na afloop van het debat de uitzettingen van asielzoekers te hervatten. ‘We moeten niet de komende uren al beginnen met uitzetten, dat gaat ver over elke grens van de Kamer heen’, zei het Kamerlid Pechtold (D66). Verdonk hield vol dat zij de Vreemdelingenwet moet handhaven en geen valse hoop wil wekken bij de asielzoekers. Twee weken geleden eiste de nieuwe Kamer al dat Verdonk zou stoppen met uitzetten. De minister weigerde dat en kreeg daarvoor steun in het kabinet. Uit beleefdheid tegenover de Kamer zette zij tijdelijk de uitzettingen stop.

Verdonk bekritiseerde toen het voorstel dat PvdA-leider Bos had ingediend. Zo zou niet duidelijk zijn omschreven om welke groep asielzoekers het ging. De PvdA diende donderdagavond een nieuw, aangescherpt voorstel in, dat werd aangenomen. De partijen die een uitzettingsstop verlangen, benadrukten dat een pardon een kwestie is voor de formatie. Maar een tijdelijke uitzettingsstop kan volgens hen nu al worden afgekondigd, omdat de groep asielzoekers wel degelijk bekend is.
    http://www.volkskrant.nl/(...)rt_kabinet_in_crisis
      Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 01:09:07 #20
    46149 __Saviour__
    pi_44379640
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Geen idee, is het online nog ergens bezig? Zijn ze al gestopt? Gaan ze door?
    Ik lees het nu net pas en ben eik wel benieuwd (en mn tv is stuk, dus als iemand een linkje heeft om online te bekijken, graag!)
    vergadering is gesloten, de motie is aangenomen. morgen pas meer duidelijkheid. in ieder geval nu nog geen ontslagbrief van verdonk.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
      woensdag 13 december 2006 @ 01:09:26 #21
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_44379645
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:08 schreef arneaux het volgende:

Maar bij een motie van wantrouwen kan dat toch niet?
    Nee.
    Maar dit was een motie van afkeuring.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_44379649
    En Ferry maar wachten..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      woensdag 13 december 2006 @ 01:09:37 #23
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_44379652
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:08 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Waarom dienden ze dan niet meteen een motie van wantrouwen in? Is daar geen meerderheid voor?
    Daar schiet niemand iets mee op, behalve dat Verdonk weg is.

Dan komt er een nieuwe minister....nouja die komt er dan niet want het was al duidelijk dat dan heel de VVD bij het kabinet zou opstappen.
      woensdag 13 december 2006 @ 01:09:38 #24
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_44379654
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 00:58 schreef Arcee het volgende:

[..]

SP en Wilders winnen dan. En dan?
    Liever een grote SP en een grote groep Wilders en duidelijkheid, dan de ongelofelijke verdeeldheid van nu.

De huidige verhoudingen in de kamer kunnen niet leiden tot een stabiele regering. Tijd om de bevolking er nogmaals over te laten nadenken lijkt me

[politiek incorrect]tijd voor een staatsgreep en een krachtige leider, zodat we van deze poppenkast verlost worden?[/politiek incorrect]
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
    pi_44379655
    Als ze morgen verder gaan heeft de kamer alsnog de eerste motie tot uitvoering gekregen(uitstel van uitzetting).
    Zet Verdonk die AZ'ers er wel uit dan eet de SP haar hoofd met kerst....
    pi_44379656
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:06 schreef okee6 het volgende:
    Het zal wel in de middag worden, morgenochtend moet Rita al zwaaien op Schiphol
    Als het om een body bag met Wouter gaat, prima...
      woensdag 13 december 2006 @ 01:09:55 #27
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_44379657
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:09 schreef venomsnake het volgende:
    En Ferry maar wachten..
    Hoeveel wandelgangen zijn er daar eigenlijk?
      woensdag 13 december 2006 @ 01:10:01 #28
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_44379659
    Staatsrechtsgeleerde. Dat lijkt me een heerlijk beroep.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_44379660
    quote:
    Het zou wel eens kunnen dat het uitzetten dan door gaat.
      woensdag 13 december 2006 @ 01:10:30 #30
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_44379669
    quote:

[..]

Ik denk dat daar inderdaad geen meerderheid voor was.
    Dat was te zwaar voor de CU.
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_44379671
    quote:

[..]

De indieners van de motie laten het consequenties trekken over aan het kabinet.
    Ik vind het wel vreemd, dat er geen beroep vanuit de Kamer is gekomen om het kabinet over de laatse motie zich uit te spreken.
    pi_44379677
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:09 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Hoeveel wandelgangen zijn er daar eigenlijk?
    Geen idee, maar die journalisten weten altijd psies bij wel deurtje ze moeten zijn..
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_44379681
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:09 schreef Justah het volgende:
    Als ze morgen verder gaan heeft de kamer alsnog de eerste motie tot uitvoering gekregen(uitstel van uitzetting).
    Zet Verdonk die AZ'ers er wel uit dan eet de SP haar hoofd met kerst....
    Nee toch? Verdonk wilde toch ook de uitzettingen geen 24 uur opschorten?
    Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
    pi_44379684
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kan de kamer het kabinet dan niet dwingen daarmee te stoppen?
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_44379685
    quote:
    VVD-leider Rutte had daarmee gedreigd als de Kamer een motie van afkeuring tegen Verdonk aannam.
    Had Rutte het niet over een motie van wantrouwen?
      Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 01:11:12 #36
    46149 __Saviour__
    pi_44379687
    quote:

[..]

waarna links weer een motie indient. die aangenomen wordt. dan wordt de situatie echt onhoudbaar.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_44379697
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Niet dus.
    Huizinga zei in het gesprek met Ferry dat zij 'de motie van wantrouwen' (zo noemde ze het) ondersteunt en dat de CU niet meer verder willen met Verdonk.
    "A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
    "Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
      woensdag 13 december 2006 @ 01:11:44 #38
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_44379698
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:09 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Daar schiet niemand iets mee op, behalve dat Verdonk weg is.

Dan komt er een nieuwe minister....nouja die komt er dan niet want het was al duidelijk dat dan heel de VVD bij het kabinet zou opstappen.
    Hier schiet ook helemaal niemand iets mee op. Op deze manier willen ze een publieke signaal afgeven. Iets wat iedereen al weet volgens mij.
    pi_44379715
    quote:
    En juist daarom is het gewoon een verkapte motie van wantrouwen.
    Er is toch niemand die denkt dat partijen als Groen-links en SP zeggen dat ze Verdonk niet zo prettig in haar mening vinden, maar zeggen dat ze de periode gewoon kan uitzitten als daar binnen het kabinet behoefte aan is?
    Als ze heel gek gaat doen en zegt dat ze fijn blijft, zal die subtiele vorm van wantrouwen gewoon iets minder subtiel worden, lijkt me.
    pi_44379718
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:11 schreef koningdavid het volgende:
    Niet dus.
    Huizinga zei in het gesprek met Ferry dat zij 'de motie van wantrouwen' (zo noemde ze het) ondersteunt en dat ze niet meer verder willen met Verdonk.
    Onduidelijk is of zij deze motie van afkeuring interpreteerd als een motie van wantrouwen of dat ze een feitelijke motie van wantrouwen ook daadwerkelijk zou steunen.
    pi_44379719
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:11 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Nee toch? Verdonk wilde toch ook de uitzettingen geen 24 uur opschorten?
    Dat bedoel ik, doet ze het niet is ze even geloofwaardig als de PNVD en doet ze het wel dan willen ze bloed zien morgen...
      woensdag 13 december 2006 @ 01:13:16 #42
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_44379720
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Die snap ik ff niet. Waarom is dat dan te zwaar? De boodschap is toch hetzelfde, het gevolg is alleen anders.
    pi_44379739
    Kan iemand mij ajb. vertellen of ik nu nog ergens iets te horen/zien krijg anders ga ik naar bed....
    pi_44379745
    Zonder de motie van afkeuring was het onvermijdelijke gezichtsverlies voor Bos, Dijselbloem cs na de uitdrukkelijk uitgesproken standpunt van het kabinet.
    pi_44379750
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:13 schreef arneaux het volgende:
    Die snap ik ff niet. Waarom is dat dan te zwaar? De boodschap is toch hetzelfde, het gevolg is alleen anders.
    Omdat de VVD zei bij een motie van wantrouwen Verdonk te volgen. Nu is er nog enige speelruimte om als VVD in het kabinet te blijven.
      Donald Duck held woensdag 13 december 2006 @ 01:15:02 #46
    46149 __Saviour__
    pi_44379751
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:14 schreef Justah het volgende:
    Kan iemand mij ajb. vertellen of ik nu nog ergens iets te horen/zien krijg anders ga ik naar bed....
    vanavond niet meer
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    pi_44379755
    quote:
    Niet is zeker jongen, niets is zeker, wie weet valt het kabinet over een uurtje....
      woensdag 13 december 2006 @ 01:15:25 #48
    121125 Gimmick
    I am vomit vomiting
    pi_44379761
    quote:
    Op woensdag 13 december 2006 01:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Had Rutte het niet over een motie van wantrouwen?
    Rutte zei net dat als Verdonk op stapt, alle VVD-ministers opstappen. Die reactie was dus na de motie.
    I am a black hole shitting into the void
      woensdag 13 december 2006 @ 01:15:55 #49
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_44379769
    quote:
    Welterusten
    pi_44379773
    quote:

[..]

Ik geloof niet, dat Balkende zo dom is, om die uitzettingen te laten door gaan.

Want dan krijgt hij ruzie met de kamer.

Misschien krijgt hij dan een motie van wantrouwen aan z'n broek.

Zou wat zijn, Nederland zonder een regering.

Dan is alleen de koningin, nog over.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')