Ok..ik krijg de indruk dat we nogal langs elkaar kletsen. Ondemocratisch is in (bijvoorbeeld) China gelijk aan onvrijheid. Dat gold ook voor de voormalige oostbloklanden. Dat is uiteraard niet waar ik naar streef. Natuurlijk is vrijheid van meningsuiting een groot goed, natuurlijk moet de persvrijheid gegarandeerd blijven, natuurlijk is discriminatie uit den boze... Daarover verschillen we niet van mening.quote:Op woensdag 13 december 2006 02:34 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Maar je voorbeelden t.a.v. landen die prima functioneren is vrij dubieus, omdat je kan aannemen dat dergelijke landen mét democratie veel beter zouden werken. Kijk maar naar de ex-oostbloklanden.
Dan moet jij aangeven waarom die politieke competentie wordt aangetast door het zogenaamde systeem dat de bevolking veelal stemt vanwege emoties. Politieke partijen en het hele ambtenarenstelsel zijn er juist om deze beslissingen te nemen. De media belicht slechts kleine zaken, maar onze bestuurders zijn, ook vergeleken met andere landen, erg competent. Hoogopgeleide mensen met een sterk ambtenarenapparaat die in staat worden gesteld zo goed mogelijke beslissingen te maken. Je kent de burger veel teveel macht toe in mijn ogen.quote:Op woensdag 13 december 2006 02:41 schreef teamlead het volgende:
ja godver.. alweer door het slotje gepost
nog maar eens dan:
[..]
Ok..ik krijg de indruk dat we nogal langs elkaar kletsen. Ondemocratisch is in (bijvoorbeeld) China gelijk aan onvrijheid. Dat gold ook voor de voormalige oostbloklanden. Dat is uiteraard niet waar ik naar streef. Natuurlijk is vrijheid van meningsuiting een groot goed, natuurlijk moet de persvrijheid gegarandeerd blijven, natuurlijk is discriminatie uit den boze... Daarover verschillen we niet van mening.
Waar we over van mening verschillen is de vraag of de bevolking in staat geacht moet worden om besluiten te nemen, terwijl we weten dat diezelfde bevolkiing zich zelden laat leiden door feiten, maar vooral door emotie. Ik vind dat de bevolking dat niet zou moeten doen, omdat beslissingen gebaseerd op emotie zelden de juiste beslissingen zijn
Ik ben erg benieuwd waar je dit op baseert. Als ik kijk naar de samenstelling van de Kamer op dit moment, ben ik niet onder de indruk van de competenties van onze "leiders"quote:Op woensdag 13 december 2006 02:46 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dan moet jij aangeven waarom die politieke competentie wordt aangetast door het zogenaamde systeem dat de bevolking veelal stemt vanwege emoties. Politieke partijen en het hele ambtenarenstelsel zijn er juist om deze beslissingen te nemen. De media belicht slechts kleine zaken, maar onze bestuurders zijn, ook vergeleken met andere landen, erg competent.
helaas is de politieke realiteit dat bij de laatste verkiezingen de burger gekozen heeft voor extremen. Links of rechts of Christelijk, maar extreem is het. Ik zie dat als een uiting van onvrede, een verlangen naar duidelijke standpunten...maar het probleem daarvan is dat juist die extremere partijen dus ook meer macht krijgen en dus het beleid (mits deze partijen deel gaan uitmaken van de regering natuurlijk) ook extremer zal gaan worden.quote:Hoogopgeleide mensen met een sterk ambtenarenapparaat die in staat worden gesteld zo goed mogelijke beslissingen te maken. Je kent de burger veel teveel macht toe in mijn ogen.
JP had in zn broek geplast van angstquote:Op woensdag 13 december 2006 02:54 schreef MischaDeGrote het volgende:
'motie is aangenomen'
hoor je verdonk zeggen: 'en nu?'
daarna jp: 'meneer zalm loop jij zometeen even mee naar mijn kamer'
|zit jij naar een andere nl2 te kijken?quote:Op woensdag 13 december 2006 02:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
JP had in zn broek geplast van angstide ligt vannacht nog wel ff wakker!
Ja en nee.quote:Op woensdag 13 december 2006 02:53 schreef teamlead het volgende:
Wie zijn wij om te veronderstellen dat we een onderbouwde mening kunnen hebben over alle verschillende beleidsterreinen? Laat dat lekker over aan de profs
ik hoop zo hard dat hierdoor rita wegmag maar een minister met zelfde standpunten terugkomt, wat logisch is aangezien een minister een kabinetsbeleid uitvoert, en niet een eigen beleid.quote:Op woensdag 13 december 2006 03:25 schreef pberends het volgende:
Ik weet een oplossing; laten we een referendum houden over of die asielzoekers wel of niet mogen blijven, wedden dat ze weg moeten?
Typisch links gedram deze motie.
Ik vond juist dat Bos het uitstekend verwoordde bij Ferry Mingele. Bos steeg onwijs in mijn achting. En ik ben echt niet zo pro-Bos/PvdA ofzo. Idem voor de pardonregeling, daar heb ik ook niet zo'n mening over: ik zie de argumenten van zowel de mensen die voor een pardon zijn als die tegen zijn als legitiem.quote:Op woensdag 13 december 2006 03:02 schreef MischaDeGrote het volgende:
|zit jij naar een andere nl2 te kijken?
JP deed het super rustig, die gozer heeft stijl en klasse.
Bos staat alweer te kutten bij de pers. opsouten en lekker met je medekamerleden uitvechten. niet al conclusies lopen trekken de pers in. aarsch wouter bos
Volgens mij zei hij 'Gerrit'quote:Op woensdag 13 december 2006 02:54 schreef MischaDeGrote het volgende:
daarna jp: 'meneer zalm loop jij zometeen even mee naar mijn kamer'
Inderdaad, en meteen weer beloftes doen die hij misschien niet kan waarmaken.quote:Op woensdag 13 december 2006 03:02 schreef MischaDeGrote het volgende:
Bos staat alweer te kutten bij de pers. opsouten en lekker met je medekamerleden uitvechten. niet al conclusies lopen trekken de pers in. aarsch wouter bos
Onzin. In het eerdere topic stond een link naar een opinie onderzoek waar een ruime meerderheid voor een generaal pardon was. Daarnaast heeft het natuurlijk niets te maken met gedram, deze mensen voeren gewoon hun verkiezingsprogramma uit.quote:Op woensdag 13 december 2006 03:25 schreef pberends het volgende:
Ik weet een oplossing; laten we een referendum houden over of die asielzoekers wel of niet mogen blijven, wedden dat ze weg moeten?
Typisch links gedram deze motie.
Ik hoop dat de gehele VVD opstapt. Wordt het land geregeerd door alleen CDA met Hirsch Ballin op Vreemdelingenzaken en die gaat precies hetzelfde doen als Rita.quote:Op woensdag 13 december 2006 03:34 schreef MischaDeGrote het volgende:
[..]
ik hoop zo hard dat hierdoor rita wegmag maar een minister met zelfde standpunten terugkomt, wat logisch is aangezien een minister een kabinetsbeleid uitvoert, en niet een eigen beleid.
gevolg: herverkiezingen omdat formatie vastloopt. -> hop lekker doorregeren een aantal maanden met die handel!!
Heeft dat geijle links alleen ZICHZELF er maar mee hihihihi
Omdat als verdonk eruitgekeilt wordt en de VVD dat wel best vindt, d'r een risico is dat ze alleen verder gaat als 'fractie verdonk' en 'n deel van de VVD meeneemt in haar ondergang.quote:Ik snap niet dat de VVD ook niet eens het vertrouwen in verdonk opzegt en die muts de fractie uitkiepert.
Zie ook mijn reactie op die post, ze heeft 670.00 voorkeurs stemmen, je kan er niet meer omheen die griet blijft in de kamer en bij de VVD.quote:Op woensdag 13 december 2006 08:58 schreef gronk het volgende:
Uit 't vorige deel:
[..]
Omdat als verdonk eruitgekeilt wordt en de VVD dat wel best vindt, d'r een risico is dat ze alleen verder gaat als 'fractie verdonk' en 'n deel van de VVD meeneemt in haar ondergang.
Gaan we weer :quote:Op woensdag 13 december 2006 08:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik hoop dat de gehele VVD opstapt. Wordt het land geregeerd door alleen CDA met Hirsch Ballin op Vreemdelingenzaken en die gaat precies hetzelfde doen als Rita.
Wat dan?
Een motie tegen Hirsch Ballin?
Gaat de heksenjacht gewoon door?
En wat denken ze zelf te doen als er een linkse minister op die post zit? Gewoon het beleid niet uitvoeren? De wet is echt niet een twee drie veranderd, hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |