De ochtend begint bij mijn weten altijd al om 0:00/12:00 AM dus ja dan is 12:15 AM de vroege ochtendquote:Op woensdag 13 december 2006 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Is kwart over twaalf nou al 'de vroege ochtend'?
Dus als deze motie lukt, kunnen ze dan ook moties naar voren brengen over de aanschaf van de JSF of opschorten van no-claim regeling en dat soort zaken?quote:Op woensdag 13 december 2006 01:48 schreef WeirdMicky het volgende:
Maar dan vind ik dit nog vreemd, en als het ergens in het topic al is gemeld excuus daarvoor, maar betekent dit dergelijk probleem dat als een kabinet demissionair is dat een gestegen oppositie dan al direct beleid voor formaties naar voren brengen? Dit lijkt me toch een zeer kwalijke zaak.
Volgens mij niet, maar dat kan maarzo veranderen.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:00 schreef tong80 het volgende:
Komt het op TV ? Ik zie niks staan op teletekst.
Mensen die hier in 2002 zijn gekomen, zijn hier ook al bijna 5 jaar. Is dat de volgende groep waarvoor een generaal pardon wordt aangevraagd? En in 2008 de groep van 2003 enz... Is Nederland een land waar je mag blijven, mits je het voor elkaar krijgt niet binnen 5 jaar uitgezet te worden?quote:Op woensdag 13 december 2006 11:35 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Mensen die al vijf tot tien jaar (of langer) in Nederland zijn.
Asielzoekers zijn geen gelukszoekers hoor. Kom op zeg. Je verlaat echt niet zomaar huis en haard. Er zijn er misschien een paar die alleen maar komen om misbruik te maken, maar dat zijn er echt niet veel hoorquote:Op woensdag 13 december 2006 11:38 schreef Tikorev het volgende:
Allemaal gelukszoekers (anders hadden ze wel een vergunning gekregen) die binnen vijf jaar na aankomst een eerste uitspraak hebben gehad (mensen die langer dan vijf jaar zaten te wachten op een eerste uitspraak heeft verdonk een vergunning gegeven).
Bedankt. Ik probeer het eerst nog via radio-1.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:05 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar dat kan maarzo veranderen.
Maar als het debat begint kan je het altijd nog volgen via deze stream tong
Klopt, een belangrijke drijfveer om naar Nederland te komen is het gunstige economische klimaat, velen hopen daarvan een graantje mee te pikken, en gelijk hebben ze natuurlijk. Maar deze mensen zijn gewoon immigranten en geen asielzoekers. Asielzoekers zijn mensen die uit hun land moeten vluchten omdat ze anders vermoord of gemarteld worden, ik denk dat deze groep behoorlijk in de minderheid is. Het probleem zit hem er voor een deel in dat veel immigranten misbruik willen maken van de asielwetgeving, dit omdat deze gunstiger is.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:18 schreef X. het volgende:
Je verlaat echt niet zomaar huis en haard.
quote:CDA-top bijeen voor crisisberaad
De top van het CDA is woensdagochtend rond half twaalf bijeen gekomen voor overleg, als voorbereiding op het kabinetsberaad over de crisis rond VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken).
Vicefractieleider Maxime Verhagen wilde voor aanvang niet inhoudelijk op de zaak ingaan. ‘Waar een wil is, is een weg', zei hij alleen. De VVD-top heeft geen vooroverleg voor het kabinetsberaad, dat om half een begint.
De ministers Henk Kamp (Defensie) en Agnes van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) hebben hun bezoek aan Afghanistan afgebroken om de extra ministerraad te kunnen bijwonen.
De twee bewindslieden begonnen dinsdag aan een meerdaags bezoek met op het programma onder meer een ontmoeting in Kabul met president Hamid Karzai en andere functionarissen.
De linkse oppositie nam dinsdagavond een motie van afkeuring aan tegen Verdonk omdat zij weigerde een motie uit te voeren over het stopzetten van het uitzetten van asielzoekers. De motie werd gesteund door de oppositiepartijen PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie, D66 en Partij voor de Dieren.
Het kabinet komt aan het begin van de middag bijeen voor spoedberaad. Minister Joop Wijn van Economische Zaken (CDA) en zijn collega Gerrit Zalm van Financiën (VVD) spraken woensdagochtend van een zeer bijzondere situatie. Zij gaven verder geen commentaar.
VVD-leider Mark Rutte heeft gedreigd al zijn ministers uit het kabinet terug te trekken als Verdonk moet vertrekken. Ingewijden sluiten niet uit dat dan het hele al demissionaire kabinet opstapt. Zo'n situatie heeft zich in Nederland nog niet eerder voorgedaan.
Volgens sommige bronnen wordt binnen de coalitie ook overwogen om de motie van afkeuring tegen Verdonk als 'onuitvoerbaar' ter zijde te schuiven, waarna het kabinet gewoon zou blijven zitten.
Rutte wees woensdagochtend PvdA-leider Wouter Bos op zijn internetdagboek aan als hoofdschuldige voor de ontstane crisis. Bos diende twee weken terug een motie in voor een generaal pardon voor uitgeprocedeerde asielzoekers die langer dan vijf jaar in Nederland zijn. Volgens CDA en VVD had Bos dat onderwerp moeten bewaren voor de kabinetsformatie en er niet het demissionaire kabinet mee voor het blok moeten zetten.
Fractieleider André Rouvoet vindt dat de gang van zaken rond het pardon de kabinetsformatie verder heeft gecompliceerd. Hij zei dat woensdagochtend voor een overleg met informateur Rein Jan Hoekstra. De ChristenUnie wordt gezien als de belangrijkste gegadigde om samen met CDA en PvdA een nieuw kabinet te vormen.
een generaal pardon zorgt er in die zin wel voor dat er meer mensen komen. Zie croatie, zie spanje ..quote:Op woensdag 13 december 2006 12:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Klopt, een belangrijke drijfveer om naar Nederland te komen is het gunstige economische klimaat, velen hopen daarvan een graantje mee te pikken, en gelijk hebben ze natuurlijk. Maar deze mensen zijn gewoon immigranten en geen asielzoekers. Asielzoekers zijn mensen die uit hun land moeten vluchten omdat ze anders vermoord of gemarteld worden, ik denk dat deze groep behoorlijk in de minderheid is. Het probleem zit hem er voor een deel in dat veel immigranten misbruik willen maken van de asielwetgeving, dit omdat deze gunstiger is.
Het is toch een pardon regeling voor de mensen die voor 2001 binnenkwamen?quote:Op woensdag 13 december 2006 12:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
een generaal pardon zorgt er in die zin wel voor dat er meer mensen komen. Zie croatie, zie spanje ..
Ah.. dan komen ze met bootjes van Afrika via de Noordzee naar Nederland? Nederland kun je absoluut niet met Spanje vergelijken. Bovendien heeft Spanje alle illegalen een paspoort gegeven als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
een generaal pardon zorgt er in die zin wel voor dat er meer mensen komen. Zie croatie, zie spanje ..
volgens mij niet alle, maar wel een paar honderd duizend ja. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ah.. dan komen ze met bootjes van Afrika via de Noordzee naar Nederland? Nederland kun je absoluut niet met Spanje vergelijken. Bovendien heeft Spanje alle illegalen een paspoort gegeven als ik me niet vergis.
quote:Op woensdag 13 december 2006 12:36 schreef nonzz het volgende:
[..]
Het is toch een pardon regeling voor de mensen die voor 2001 binnenkwamen?
Volgens mij is het; nacht 0u-6u, ochtend 6u-12u, middag 12u-18u, avond 18u-24u.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:02 schreef Chewie het volgende:
De ochtend begint bij mijn weten altijd al om 0:00/12:00 AM dus ja dan is 12:15 AM de vroege ochtend
Schiet mij maar lek hoor, maar errrr......wélke coaltie? Die zijn ze toch nog aan het vormen?quote:Volgens sommige bronnen wordt binnen de coalitie ook overwogen om de motie van afkeuring tegen Verdonk als 'onuitvoerbaar' ter zijde te schuiven, waarna het kabinet gewoon zou blijven zitten.
Precies. Er zit in feite alleen maar een clubje die de zaken nog even draaiende houdt. Dus de linkse oppositie in de Tweede Kamer moet gewoon eens rustig aan doen.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Schiet mij maar lek hoor, maar errrr......wélke coaltie? Die zijn ze toch nog aan het vormen?
quote:Op woensdag 13 december 2006 11:41 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
sja je weet dat je mij met dit woord op de kast krijgt en dat is je dus ook weer gelukt. Wat ben jij een misselijk persoon, een beetje met je volgevreten Hollandse pens mensen waar je niets vanaf weet gelukszoekers noemen.![]()
Er zijn twee asielzoekerscentra bij mij in de buurt. Het gros van de donkergetinte mannen uit Afrika dat hier naartoe komt en in deze centra wordt geplaatst loopt binnen enkele dagen rond in Karl Kani kleding, met vette Nikes eronder. Die komen hier om te rappen, niet om geweld te ontvluchten.quote:Op woensdag 13 december 2006 11:41 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
sja je weet dat je mij met dit woord op de kast krijgt en dat is je dus ook weer gelukt. Wat ben jij een misselijk persoon, een beetje met je volgevreten Hollandse pens mensen waar je niets vanaf weet gelukszoekers noemen.![]()
het heeft geen zin om die linkse ( insert random shit woord ) te overtuigen.quote:Op woensdag 13 december 2006 13:18 schreef Disorder het volgende:
[..]
Er zijn twee asielzoekerscentra bij mij in de buurt. Het gros van de donkergetinte mannen uit Afrika dat hier naartoe komt en in deze centra wordt geplaatst loopt binnen enkele dagen rond in Karl Kani kleding, met vette Nikes eronder. Die komen hier om te rappen, niet om geweld te ontvluchten.
Echt kansarme mensen kunnen Nederland nooit bereiken. Denk eens na.
quote:Op woensdag 13 december 2006 13:18 schreef Disorder het volgende:
[..]
Er zijn twee asielzoekerscentra bij mij in de buurt. Het gros van de donkergetinte mannen uit Afrika dat hier naartoe komt en in deze centra wordt geplaatst loopt binnen enkele dagen rond in Karl Kani kleding, met vette Nikes eronder. Die komen hier om te rappen, niet om geweld te ontvluchten.
....................
Kroatie ????????quote:Op woensdag 13 december 2006 12:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zeg ik. Echt tenenkrommendquote:Op woensdag 13 december 2006 14:22 schreef Justah het volgende:
En Rutte blijft maar huilen dat wouter het BELEID heeft gewijzgd terwijl het enkel om een tijdelijke voorziening is gevraagd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |