Zou best kunnen.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:46 schreef Videopac het volgende:
Volgens een nieuw onderzoek doodt een te hoog testosteron (en dus ook het gebruik van anabole steroïden) hersencellen. Zie deze link.
Jullie mening?
(tevens tvp)
Dan laat je het de volgende keer doen door iemand wiens IQ wel die van een fruitvliegje met chromosoom 21 teveel overschrijdt.quote:
quote:Op woensdag 29 november 2006 18:46 schreef Videopac het volgende:
Volgens een nieuw onderzoek doodt een te hoog testosteron (en dus ook het gebruik van anabole steroïden) hersencellen. Zie deze link.
Jullie mening?
(tevens tvp)
Mooi, nu horen jullie het ook eens van een ander. Ik kan er helemaal niets aan doen.quote:Professor Barbara Ehrlich, head of the research team, said "Next time a muscle-bound guy in a sports car cuts you off on the highway, don't get mad, just take a deep breath and realise that it might not be his fault."
Ben je helemaal gestopt?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:09 schreef LedZep het volgende:
Aangezien ik gestopt ben met barbells trekken plaats ik hierbij geen tvp
Ik train nog 1x per week in de sportschool, en 1x thuis (www.beastskills.com).quote:Op woensdag 29 november 2006 19:17 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ben je helemaal gestopt?
2Mr J heb je ook een mike gezien bij dat flexweekendje? Die gast werkt in me sportschool in adam.
Staat hij hier tussen?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:17 schreef ivosnivo het volgende:
2Mr J heb je ook een mike gezien bij dat flexweekendje? Die gast werkt in me sportschool in adam.
Waarom zonder aspartaam?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:42 schreef ivosnivo het volgende:
De bodem van me eiwitemmer komt in zicht. Weet iemand een goede goedkope eiwit zonder aspartaan?
Omdat het slecht voor je schijnt te zijn. En ik heb last van bultjes, misschien dat het daar wel van komt. Zoiezo 3 keer per dag die aspartaam lijkt me niet best, af en toe zal het wel meevallen.quote:
Zoiets hebben Lee Priest en Jay Cutler ook.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:01 schreef Frautie het volgende:
http://www.muscletotaal.n(...)23%20(Small)_JPG.htmWat is die Dennis Wolf groot!
En hij mag weleens naar de kapper ofzo. Dat haar is echt een no-no
Die kerel zat bij mij in het groepje. Was meer bezig met foto's maken dan met trainen.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:37 schreef ivosnivo het volgende:
Ik ben ff aan het kijken, misschien kom ik nog een duidelijkere tegen.
[afbeelding]
Die gast met zijn gele jas.
[afbeelding]
Met witte trui.
[afbeelding]
![]()
Hij was ooit 100kg maarja smoesjes dit smoesjes dat. Hij traint al 2 jaar niet meer, maar hij gaat wel overal heen en volgt allesquote:Op woensdag 29 november 2006 22:24 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Die kerel zat bij mij in het groepje. Was meer bezig met foto's maken dan met trainen.
jij bent echt niet te peilenquote:Op woensdag 29 november 2006 19:09 schreef LedZep het volgende:
Aangezien ik gestopt ben met barbells trekken plaats ik hierbij geen tvp
Pas maar op voor MrJ, op DBB heeft hij 60% van de members gebanned toen ze commentaar hadden op deze pic.quote:
Hehe, was gewoon een aardige kerel.quote:Op donderdag 30 november 2006 09:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
Pas maar op voor MrJ, op DBB heeft hij 60% van de members gebanned toen ze commentaar hadden op deze pic.
Dan is het nog steeds een no-noquote:Op woensdag 29 november 2006 22:13 schreef ivosnivo het volgende:
Zoiets hebben Lee Priest en Jay Cutler ook.
Doelen voor het nieuwe jaar:quote:Op donderdag 30 november 2006 00:31 schreef J-Will het volgende:
[..]
jij bent echt niet te peilen
wat doe je op het moment, wat zijn je doelen?
Nee, een beest.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:55 schreef ivosnivo het volgende:
Wil je acrobaat worden?
Ik zie die picca's en ik moet gelijk aan de gemiddelde profi turner denken.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:38 schreef LedZep het volgende:
[..]
Doelen voor het nieuwe jaar:
[afbeelding]
Freestanding handstand pushup
[afbeelding]
Clapping HSPU
[afbeelding]
Van handstand naar elbow lever en weer terug
[afbeelding]
Planche
+
20x pronated pull up
20x pistol + 10kg
10x dragonflag
En wat betreft duurtraining:
Lopen
-halve marathon in 90 minuten
-10km in 40 minuten
Fietsen
-40km in 60 minuten
-100km in 3 uur
Ik ga echt niet stoppen met trainen hoor, alleen zeg ik het trainen met barbells en dumbbells eventjes gedag. Dat heeft grotendeels te maken met een enorm gebrek aan motivatie en dát komt weer doordat ik op beide trainingsplekken niet kan trainen zoals ik zou willen. Had ik plaats voor een homegym zou ik vanaf morgen weer gaan deadliften. Maar dat zit er even niet in.
Ik kan overal deadliften, alleen in die gym van Wout zijn de mogelijkheden (voor mij) te beperkt (wat betreft andere oefeningen) + ze hebben hele andere trainingsprincipes dan ik en in mijn 'gewone' gym doe ik niets anders dan me ergeren aan alles wat ik tegenkom, dus daar kom ik nu ook slechts 1x per week.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:29 schreef J-Will het volgende:
Hoe zit het dan met die gym van Wout Zijlstra? Kun je daar niet deadliften?
Beest, heb je ook foto?quote:Op donderdag 30 november 2006 17:56 schreef Calyptus het volgende:
mijn doelen voor het nieuwe jaar:
-160kg x1 raw bp, zonder arch en geen shoulder retraction(hoop ik rond juni te halen)
-100 punch-ups na elkaar(ga ik me daarna op richten)
-50 explosive push-ups na elkaar(idem)
-112-115kg op 10-12% vet(ook voor rond juni)
-full split kunnen
-salto kunnen(bij wijze van bevestiging van lenigheid van de rug en effectiviteit van mn squat)
-kwalificeren voor BK boksen of thaiboksen(zie ik nog wel voor welk ik ga)
Laat ledzep het maar niet horen.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:03 schreef Skazminko het volgende:
Mijn doel is voor mijn 17e 80 kilo BP. Ik word 14 mei 17.![]()
En over Squat en deadlift moet ik nog nadenken.![]()
Die haat het als mensen bankdrukken "belangrijker" vinden dan deadliften en squaten.quote:
Ik zal foto's nemen vanaf ik terug op goed vetpercentage zitquote:Op donderdag 30 november 2006 18:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Beest, heb je ook foto?
Hoe gruwelijk veel eet je wel niet als je er ook nog thaiboksen bij doet..
[..]
Laat ledzep het maar niet horen.
Ooh, zoveel belangrijker vind ik het niet, ik vind gewoon bankdrukken leuker om te doen. Dan die andere twee.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:29 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Die haat het als mensen bankdrukken "belangrijker" vinden dan deadliften en squaten.
Hou oud ben je hoe lang train je en waar werk je (ergens met een koelkast naast je neem ik aan).quote:Op donderdag 30 november 2006 18:31 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik zal foto's nemen vanaf ik terug op goed vetpercentage zitIk zit nu nog niet aan die 115 kg he
Nog maar net 2 maand terug goed bezig, goed spiergeheugen terug aan het krijgen, en squats doe ik maar aan 30%
Ik eet elke dag zeker 2 kg platte kaas, 1 liter melk en 400 gram tonijn met ketchup, en dat zijn nog maar mn tussendoortjes![]()
6 jaar en nog naar hoge schoolquote:Op donderdag 30 november 2006 18:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hou oud ben je hoe lang train je en waar werk je (ergens met een koelkast naast je neem ik aan).
Dat zijn puike prestaties op je 6equote:Op donderdag 30 november 2006 18:43 schreef Calyptus het volgende:
[..]
6 jaar en nog naar hoge schoolIk heb mn genen ook wel wat mee, ik kom namelijk erg makkelijk aan... Ik zit meer thuis dan daar dus koelkast is altijd dichtbij ja
Kzoek wel dringend weekendjob want ik ben mn oud portierjobje kwijt door er tijdje vantussen te zijn en om terug te komen heb ik papieren nodig en die heb ik niet
Werken + leren, neh, ik wil nog 2 jaar geen vast werk doen, part-time of nietquote:Op donderdag 30 november 2006 18:51 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat zijn puike prestaties op je 6e
Je kunt ook werken en leren doen toch? Als je je diploma dan in 1 jaar haalt is het ook goed.
Wil je die speciaal verbeteren tov de rest dan kun je beter gaan flyen. Gaat je borst veel beter van vooruit dan van bp, als je een zwakke borst hebt wordt de bp eerder overgenomen door schouders en triceps.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:37 schreef Skazminko het volgende:
[..]
En daarbij komt dat mijn borst mijn zwakke spiergroep is.![]()
Is +10kg. Met rechts kan ik wel 20 reps met BW nu, maar met extra gewicht is het anders omdat je een dumbbell vast moet houden dus minder balans kunt houden met je armen.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:54 schreef J-Will het volgende:rare
die 20 pistols + 5 k zit je daar niet al bijna op?
Goede vraag, geen idquote:Op donderdag 30 november 2006 20:36 schreef LedZep het volgende:
[..]
Calyptus: hoe train je voor een salto?
Wow, machtig mooie site, daar kan ik heel veel mee, thanksquote:Op donderdag 30 november 2006 21:20 schreef Calyptus het volgende:
als je van de duivel spreekt komt die net online op msn natuurlijk, en hij heeft me direct site gegeven waar veel op staat
http://www.tricking.be/tutorials.php
http://www.tricking.be/tutorial.php?tutid=2
Kun je niet oefenen met een dikke mat of matras onder je?quote:Op donderdag 30 november 2006 21:14 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Goede vraag, geen idIk ga het vragen aan iemand die elke week (betaald) breakdancete waar ik vroeger portier stond, hopelijk geeft die me wat hints... Hij heeft me in de tijd eens gezegd dat het vooral verticale sprongkracht en lenigheid in rug is dat je moet hebben, dan is het 2 uurtjes de techniek oefenen en je kan het.
Probleem is nu die techniek nog...
http://www.powersupplements.nl/quote:Op woensdag 29 november 2006 20:42 schreef ivosnivo het volgende:
De bodem van me eiwitemmer komt in zicht. Weet iemand een goede goedkope eiwit zonder aspartaan?
En waar ga ik die halen?quote:Op donderdag 30 november 2006 21:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Kun je niet oefenen met een dikke mat of matras onder je?
Thanks man, zal is een pot bestellen. Is vanille trouwens lekker?quote:Op donderdag 30 november 2006 21:51 schreef Sloper het volgende:
[..]
http://www.powersupplements.nl/
Goed, goedkoop, zonder aspartaam en weinig lactose. Ben dr erg tevreden over, en smaakt prima![]()
Die NitroCrea van XXL krijg ik echt dikke diaree van trouwens. Eens kijken van een halve dosis doet...
Of beter nog iemand anders zijn matras, buiten neerlegeen en je uitleven.quote:
In de modderquote:Op donderdag 30 november 2006 22:13 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Thanks man, zal is een pot bestellen. Is vanille trouwens lekker?
[..]
Of beter nog iemand anders zijn matras, buiten neerlegeen en je uitleven.
breaazah, mooi b0i, baco boy!quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:01 schreef J-Will het volgende:
damn, spierpijn in mijn triceps, niet normaal. LeKkAh!
Kut man, sterkte ermee.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:30 schreef ConQuestador het volgende:
En mijn polsblessure duurt verder voort. Gister heeft de sportschooleigenaar / fysio er weer naar gekeken en zijn mening was dat er absurd veel ruimte in het gewricht zit. De pezen moeten eerst herstellen voor de pijn over is. Om dit te bespoedigen heeft ie mijn pols nu ingetaped.
Ik kan bovenlichaam tot het einde van het jaar zeker vergeten, ik hoop maar dat het dan over is want de vorige 2 keren duurde het een half jaar![]()
![]()
Enig voordeel aan dit alles: de benen krijgen volop de aandacht, squat gaat erg goed, en ook de andere beenoefeningen ben ik al aardig sterker geworden. Als dit zo doorzet ben ik zometeen een van de weinigen met een onderlichaam van een beest en een bovenlichaam van een ecto![]()
Ik dacht daarnet ook al, 1 hele dag zonder posts in het bb-topic, wanneer is dat al voorgevallen?quote:
Whehehe idd, en in werkelijkheid ben ik maar een 76 kg wegende ectoquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:28 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik dacht daarnet ook al, 1 hele dag zonder posts in het bb-topic, wanneer is dat al voorgevallen?
Het topic is dus aan zijn recessie bezig, led houdt de meeste mensen buiten met zijn geflame... Ze zitten allemaal van "oh nee die 140 kilo zware powerbeer gaat me in elkaar slagen als ik hier nog post![]()
![]()
"
pff, anabolenboyquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:31 schreef LedZep het volgende:
[..]
Whehehe idd, en in werkelijkheid ben ik maar een 76 kg wegende ecto![]()
![]()
De winter is juist de tijd om te trainen! Zodra het koude weer begint (liep vandaag nog vrolijk in mijn tshirt door de stadquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:33 schreef Calyptus het volgende:
[..]
pff, anabolenboy![]()
ff serieus, ik denk dat de terugval aan fitness/buikspierentopics in het lifestyle/sport forum en die hier te wijten zijn aan de winter, in de gym zie ik trouwens ook altijd veel meer mensen vanaf maart tot september, daarna gaat dat langzaam omlaag(vooral de vrouwtjes en breezahtjes) om in januari op een dieptepunte te zitten waar enkel de hardcore-trainers overblijven![]()
Komt omdat de zomer voorbij is, begin januari zal het wel weer ff opleven (goede voornemens).quote:
Netjes!quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:34 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Komt omdat de zomer voorbij is, begin januari zal het wel weer ff opleven (goede voornemens).
Vandaag pr military press 90kg 1x![]()
Ik ga bij de meeste oefeningen (als het kan tenminste) liggenquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Netjes!
Ik deed afgelopen week staande dumbell shoulderpress met 35kg per hand, 8reps!
Voelt trouwens wel een stuk beter dat staande werk dan zittend!
Ik sta meer bekend als lui tussen de oefeningen door of tussen de setjes door, overal waar je lekker kan zitten/liggen ben ik dan te vindenquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik ga bij de meeste oefeningen (als het kan tenminste) liggen
Ik heb hier nog een pot eiwitten staan van 2,5kg smaak aardbei die mij niet echt kan bekoren, kan ik jou er blij mee maken?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik sta meer bekend als lui tussen de oefeningen door of tussen de setjes door, overal waar je lekker kan zitten/liggen ben ik dan te vinden
Sorry, maar ik maakte toch wel een beetje een vreugdesprongetje toen van de week EINDELIJK die gore perziktroep op was. In het begin was het nog wel een beetje te harden maar op het eind zat ik echt met tegenzin die shake weg te werken. Heb gisteren dan ook mijn oude vertrouwde Bulk Whey weer aangeschaft!quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:08 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een pot eiwitten staan van 2,5kg smaak aardbei die mij niet echt kan bekoren, kan ik jou er blij mee maken?
Van het legendarische merk extreme pro whey
Heel verstandig ik kan je geen ongelijk geven, respect dat je die pot hebt leeg gekregenquote:Op zaterdag 2 december 2006 20:14 schreef McGilles het volgende:
[..]
Sorry, maar ik maakte toch wel een beetje een vreugdesprongetje toen van de week EINDELIJK die gore perziktroep op was. In het begin was het nog wel een beetje te harden maar op het eind zat ik echt met tegenzin die shake weg te werken. Heb gisteren dan ook mijn oude vertrouwde Bulk Whey weer aangeschaft!
Dus dit keer pas ik toch maar
http://www.bardolino.nl/quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:15 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Heel verstandig ik kan je geen ongelijk geven, respect dat je die pot hebt leeg gekregen![]()
Heb je link van die bulk whey?
Heb zelf ook al 1,5 week niet getraindquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:33 schreef Calyptus het volgende:
[..]
pff, anabolenboy![]()
ff serieus, ik denk dat de terugval aan fitness/buikspierentopics in het lifestyle/sport forum en die hier te wijten zijn aan de winter, in de gym zie ik trouwens ook altijd veel meer mensen vanaf maart tot september, daarna gaat dat langzaam omlaag(vooral de vrouwtjes en breezahtjes) om in januari op een dieptepunte te zitten waar enkel de hardcore-trainers overblijven![]()
Ik denk dat je gewoon teveel van je lichaam vraagt op dat moment. Ik heb zelf wel eens last van misselijkheid gecombineerd met duizeligheid als ik zwaar aan het squatten/deadliften ben!quote:Op zondag 3 december 2006 19:35 schreef Skazminko het volgende:
Heel soms, nadat ik zwaar aan het legg pressen ben geweest, ben ik misselijk. Ik drink een halve liter water tijdens een training enaan mijn voeding kan het volgens mij niet liggen. Meestal gaat die misselijkheid na tien minuten weer weg, weten jullie waardoor dit zou kunnen komen?
slechte ademhaling of je lichaam nog niet aangepast aan de intensiteit zou ik zeggen. Of te zwaar voedsel te kort voor de training binnennemenquote:Op zondag 3 december 2006 19:35 schreef Skazminko het volgende:
Heel soms, nadat ik zwaar aan het legg pressen ben geweest, ben ik misselijk. Ik drink een halve liter water tijdens een training enaan mijn voeding kan het volgens mij niet liggen. Meestal gaat die misselijkheid na tien minuten weer weg, weten jullie waardoor dit zou kunnen komen?
Nicequote:Op maandag 4 december 2006 14:38 schreef Calyptus het volgende:
Richtlijnen in het voedingsschema van mn nieuwe bulkperiode vanaf 1 januari
-opstaan (7-9uur): 1kilo platte kaas met 40 gram bruine suiker(700kcal)
-tussendoor(hele dag): 2 liter halfvolle melk(760 kcal)
-uur voor training: 200 gram tonijn met katsiroop(250 kcal)
-training: 0.5 liter isostar(160 kcal)
-direct na de training:whey shake(120 kcal)
-uur na training: 200gram tonijn met katsiroop(250 kcal)
-net voor slapen (11-1uur): 1kilo platte kaas met 40 gram bruine suiker(700 kcal)
-tijdens het slapen(ik slaap nooit echt vast en wordt toch af en toe wakker): 1 liter magere melk(330kcal)
Daartussen komen nog 2 keer 4 boterhammen(8 sneden dus) met eiersalade/tonijnsalade en een avondmaal(stereotype Belgische keuken, bestaande uit aardappelen, groeten en vlees/vis/ei/rommel die ik niet binnekrijg)
trainingsschema ben ik nog aan het uitwerken, voor perfecte balans tussen krachttraining(via 3x3 schema) en de dagen tussenin clean&press,cheat curls, optrekken,BOR,lateral db raises om de balans wat mee te laten groeien.
EDIT: aangezien in zonder die boterhammen en avondmaal al aan 3250kcal zit, ms inkrimpen tot 2*2 boterhammen en avondmaal, anders zit ik boven de 5000kcal wat ms wel wat teveel is(4800kcal is mn richtlijn)
supplementen nog vergeten:quote:Op maandag 4 december 2006 15:05 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nice. Toch misschien iets anders door die kwark proberen te gooien.. appel, banaan, kaneel, honing, zoetstof.. eigenlijk is alles beter dan bruine suiker.
Edit: verder zou het beter zijn meer groentes te eten.. denk dat het neerkomt op een gram of 300 als je het alleen bij het avondeten neemt) wat eigenlijk veel te weinig is voor een 5000kcal is. En hoe zit het met fruit?
Ik ben persoonlijk echt een fan van fullsquats, maar aangezien je daar last van je enkel mee krijgt moet je zoeken naar een oplossing.quote:Op maandag 4 december 2006 17:46 schreef Calyptus het volgende:
Nog een vraagje naar de meningen van de experts, wat effect zou het geven indien ik in een 3x3-schema de squat vervang door clean&press, en dan de push press doe met een quarter squat om momentum te creeren(ik zie dit geregeld in OL filmpes, lijkt me ideaal).
Het feit is dat wanneer ik net voor pararel zit met een zwaar gewicht mn blessure de kop op steekt en ik enorme steken in mn enkel krijg.
Ik ben niet fan van dikke gespierde benen, ik vind ze op het moment goed, maar ik wil er wel nog wat meer kracht in hebben, en die ingebouwde quartersquat zou me volgens mij die extra kracht geven.
3x3 is al krachtschemaquote:Op maandag 4 december 2006 18:12 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk echt een fan van fullsquats, maar aangezien je daar last van je enkel mee krijgt moet je zoeken naar een oplossing.
Aangezien je voor kracht wil trainen zou ik zeker explosieve bewegingen aanraden! Maar dan wel meerdere keren per week.
ps: Vandaag moest ik nog boodschappen doen, stond er een groepje en die hoorde ik zeggen "jezus zag je die arm van die gast" en daarna riepen ze "meneer, doet u aan bodybuilding?"
Klinkt triest maar toch een streling van mijn ego(en de motivatie om pas echt een beer te worden)
Post eens een foto.quote:Op maandag 4 december 2006 18:12 schreef McGilles het volgende:
ps: Vandaag moest ik nog boodschappen doen, stond er een groepje en die hoorde ik zeggen "jezus zag je die arm van die gast" en daarna riepen ze "meneer, doet u aan bodybuilding?"
Klinkt triest maar toch een streling van mijn ego(en de motivatie om pas echt een beer te worden)
Precies, ik zou gewoon 8 weken lang 3x3 doen en dan 8 weken lang 5x5 ofzo, kijken waar je de beste vooruitgang mee boekt!quote:Op maandag 4 december 2006 18:17 schreef Calyptus het volgende:
[..]
3x3 is al krachtschemaExplosief is vanzelfsprekend.
fullsquat is idd echt geen optie... clean&press zie ik nog altijd als perfecte vervanger, omdat het vrijwel alles traint
Zo'n beer ben ik niet echt hoor, momenteel 106kg met zo'n 15% BF gok ik (je kan abs zien, maar het zijn geen duidelijke blokken). Als ik eind januari weer lekker bezig ben voor mijn gevoel dan post ik wel een foto, kijken of ik dan tevreden genoeg benquote:
Ik deed het vroeger stijf, stiff-legged deadlift, clean, en dan een standing militairy press, maar ik vind het beter voor mn rug, de oefening gaat soepeler en ik ga beter vooruit met kniebuigingen. Het is een full body oefening voor iets, dus kun je beter alles gebruiken.quote:Op maandag 4 december 2006 18:23 schreef McGilles het volgende:
[..]
Precies, ik zou gewoon 8 weken lang 3x3 doen en dan 8 weken lang 5x5 ofzo, kijken waar je de beste vooruitgang mee boekt!
Ik doe de fullsquats ook altijd zeer explosief, liever met 100kg op m'n rug en lekker naar boven dan kreunend en steunend met 130kg op de rug met mindere uitvoering.
Hoe voer jij de clean en press uit? Echt door je benen zakken zoals een echte pro. of gewoon lekker cleanen zonder kniebuigingen en dan ook pressen zonder kniebuigingen?
"Push press met quarter squat" noemt men een push jerk. Maar hiervan ga je geen kracht in je benen krijgen, ten eerste omdat het gewicht veel te laag is en ten tweede omdat de ROM veel te klein is. Daarnaast is de squatclean sowieso geen vervanging voor squat omdat het gewicht in het algemeen te laag is, laat staan een powerclean.quote:Op maandag 4 december 2006 17:46 schreef Calyptus het volgende:
Nog een vraagje naar de meningen van de experts, wat effect zou het geven indien ik in een 3x3-schema de squat vervang door clean&press, en dan de push press doe met een quarter squat om momentum te creeren(ik zie dit geregeld in OL filmpes, lijkt me ideaal).
Het feit is dat wanneer ik net voor pararel zit met een zwaar gewicht mn blessure de kop op steekt en ik enorme steken in mn enkel krijg.
Ik ben niet fan van dikke gespierde benen, ik vind ze op het moment goed, maar ik wil er wel nog wat meer kracht in hebben, en die ingebouwde quartersquat zou me volgens mij die extra kracht geven.
Leg pressen vind ik rommel, teveel geisoleerd op benen, en ik heb geen zin met machines te trainen. Ik zoek explosieve kracht, met name die nodig voor een goede stoot. Aangezien je stoot kracht mede haalt uit licht gebogen knieen(zowat dezelfde houding als het onderste punt van een quarter squat) die dan naar volle extentie gaan, zie ik de nut van een leg press absoluut niet in.quote:Op maandag 4 december 2006 18:55 schreef LedZep het volgende:
[..]
"Push press met quarter squat" noemt men een push jerk. Maar hiervan ga je geen kracht in je benen krijgen, ten eerste omdat het gewicht veel te laag is en ten tweede omdat de ROM veel te klein is. Daarnaast is de squatclean sowieso geen vervanging voor squat omdat het gewicht in het algemeen te laag is, laat staan een powerclean.
Na een clean doe je altijd een jerk, en of dat nou een split jerk of een push jerk is, dat maakt niet uit. Als het maar geen push press is want ook dan speelt het gewicht weer een rol; je schouders zouden het gewicht dat je cleant nooit boven moeten krijgen en aangezien je bij een push press naduwt (met je schouders en triceps) is dit niet mogelijk. Daarom altijd jerken, dwz een zekere squatbeweging maken zodat je lichaam omlaag gaat en je niet meer na hoeft te duwen (je lichaam gaat in zekere zin evenveel omlaag als dat je bij een push press zou naduwen, dus je haalt de OH press puur uit je benen). Split jerk is het meest bekend, maar een push jerk kan ook.
Voor alle duidelijkheid wat nou een push jerk precies is, dat is dus dit:
http://www.youtube.com/watch?v=3-hShqLWGjg&mode=related&search=
Enfin, squat door clean vervangen is dus geen optie. Wat ik zou doen is leg pressen, bij voorkeur op een 45 graden apparaat, waar je losse schijven aan kan hangen. Verder (power)clean & jerk voor allround kracht en eventueel high pull (=clean zonder voorslaan) voor posterior chain snelheid.
Edit: voor alle duidelijkheid: squatclean is clean met fullsquat erin, powerclean is met quartersquat. Ivm je enkel dus maar powerclean, waarbij je een quartersquat maakt voordat je de barbell voorslaat.
Pure explosieve beenkracht krijg je ook niet uit olympic lifts (wederom wegens te laag gewicht). Daarvoor moet je box squatten, misschien dat je dat eens kan proberen op 60% 1RM voor 2 reps x 10 setsquote:Op maandag 4 december 2006 19:16 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Leg pressen vind ik rommel, teveel geisoleerd op benen, en ik heb geen zin met machines te trainen. Ik zoek explosieve kracht, met name die nodig voor een goede stoot. Aangezien je stoot kracht mede haalt uit licht gebogen knieen(zowat dezelfde houding als het onderste punt van een quarter squat) die dan naar volle extentie gaan, zie ik de nut van een leg press absoluut niet in.
Die van een quarter squat+push press daarentegen wel, sportgericht lijkt me dat een van de beste oefeningen, omdat het samenspel van je benen, schouders en triceps goed getraind wordt, wat je in een stoot ook hard nodig hebt.
Technisch gezien zou ik de powerclean eruit kunnen halen, en van een gewicht op een squatrack beginnen, ik doe toch al deadlifts voor core training
Ik staar me niet ook niet dood op de gewichten die ik omhoog krijg, een split jerk heb ik geen zin in, en lijkt me te gevaarlijk van door mn enkel te zakken en een nieuwe operatie nodig te hebben. Is het maar 60kg, dan is het maar 60kg, zolang ik dat dan verbeter ben ik tevreden.
Wat een push jerk is ga ik nu eens bekijken
Dus had ik het toch gelijk...quote:Op maandag 4 december 2006 19:28 schreef LedZep het volgende:
Push press:
quarter squat - explosieve press beweging vanuit benen - "naduwen" met triceps (barbell vertraagt, hij lockt em door zen armen te strekken)
Push jerk:
quarter squat - explosieve press beweging vanuit benen en tegelijkertijd een quarter squat zodat het lichaam naar beneden verplaatst. Barbell wordt in 1 keer gelockt ivm naduwen dus je hebt lang zo veel schouderkracht nodig = meer gewicht.
Omdat ik er nú geen zin in heb.. en als ik over 2 jaar in Groningen zit kan ik altijd een wintertje gaan bodybuilden, dan heb ik er zo 10kg bij. Maar nu word ik vooral ontzettend moe van al dat trainen op een kutplek en het altijd maar om eten denken.quote:Op maandag 4 december 2006 19:46 schreef McGilles het volgende:
Zep, waarom ben je nou zo goed als gestopt met zwaar trainen, zo blijf je natuurlijk altijd die dunne kutecto.![]()
Dat altijd aan eten denken moet je ook gewoon niet doen, dat demotiveerd echt heel erg! Doe ik tegenwoordig ook niet meer en ik maak toch mooie gains!quote:Op maandag 4 december 2006 19:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat ik er nú geen zin in heb.. en als ik over 2 jaar in Groningen zit kan ik altijd een wintertje gaan bodybuilden, dan heb ik er zo 10kg bij. Maar nu word ik vooral ontzettend moe van al dat trainen op een kutplek en het altijd maar om eten denken.
ja maar jij bent geen ectoquote:Op maandag 4 december 2006 20:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat altijd aan eten denken moet je ook gewoon niet doen, dat demotiveerd echt heel erg! Doe ik tegenwoordig ook niet meer en ik maak toch mooie gains!
Dat zegt natuurlijk niks, je was hoogstwaarschijnlijk (ook) ondervoedquote:Op maandag 4 december 2006 20:05 schreef McGilles het volgende:
[..]
Voordat ik aan de sport begon woog ik zo'n 65kg, dus ik ben echt wel een ecto.
Ik heb het gevoel dat ik dat ook wel ben. Ben begonnen toen ik 75 was, ik ben 1.91 (volgens mij ben jij kleiner). En ik moet eten als een gek om zwaarder te worden. En heb echt micro polsjes, en niemand die me gelooftquote:Op maandag 4 december 2006 20:05 schreef McGilles het volgende:
[..]
Voordat ik aan de sport begon woog ik zo'n 65kg, dus ik ben echt wel een ecto.
Ik ben 1.93m en was volgens mij 65kg toen ik begon. Ook ik heb hele dunne polsen.quote:Op maandag 4 december 2006 21:49 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat ik dat ook wel ben. Ben begonnen toen ik 75 was, ik ben 1.91 (volgens mij ben jij kleiner). En ik moet eten als een gek om zwaarder te worden. En heb echt micro polsjes, en niemand die me gelooft
Respect!!quote:Op maandag 4 december 2006 22:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben 1.93m en was volgens mij 65kg toen ik begon. Ook ik heb hele dunne polsen.
En over het ondervoed wat ledzep zei, ik at zo'n 10 boterhammen per dag en elke dag frituur + veel avondeten + veel melk, dus echt een rasechte ecto. Om te zijn geworden wat ik nu ben heb ik echt als een gek moeten eten en trainen
Iemand die moeilijk in gewicht aankomt.quote:Op maandag 4 december 2006 22:40 schreef ukga het volgende:
maar wat is nou een ecto?
Je geeft het antwoord al.quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:42 schreef J-Will het volgende:
ik houd deze week een soort van de-load. Ik merkte dat ik pijntjes kreeg en dat het allemaal net wat meer moeite kost om gewichten omhoog te krijgen. Dan is dat wel verstandig toch?
ik heb al iets van twee weken halve rustweken. Pijntje in elleboog, nancy uit, nu weer half ziek, schiet echt niet op. Ik ga 's kijken of ik vanmiddag iets kan doen, al voel ik me de hele dag al kut.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:45 schreef DjMark het volgende:
een rustweek af en toe kan ook geen kwaad J-Will.
Moeilijk, valt heel erg mee..quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[afbeelding]
ik wil dat ook gaan doen, lijkt me echt goede oefening. Komt er alleen niet echt aan toe, en lijkt me ook rete moeilijk ook![]()
HUIGELAAR OPSCHEPPER GA WEG UIT DIT TOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:09 schreef McGilles het volgende:
Vandaag nieuwe PR op de military press!
3x90! Ging eigenlijk best wel makkelijk! Had alleen maar warming up gedaan met 50 en toen zei een maat van me dat ik maar eens 90 erop moest leggen! Zo gezegd zo gedaan en het ging perfect!![]()
Ik heb een tijdlang gedacht dat ik het ook niet kon, tot ik het eens een keer echt goed ging proberen en zowaar kwam er een rep uit. Weken daarna ging het rap naar 5-6 reps, toen naar een twijfelachtige 8, vervolgens 10 en bij mijn laatste rep out kwam ik op 25x. Ik zal als ik weer naar de sportschool ga eens proberen hoeveel extra gewicht ik er bij kan nemenquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:54 schreef mister_popcorn het volgende:
niet moeilijk? dan ga ik 'm MORGEN doen! zo.
Kan er ook niks aan doen ivo, had gewoon een topdag vandaagquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:00 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
HUIGELAAR OPSCHEPPER GA WEG UIT DIT TOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1![]()
LIEGENAAR!!!!!!!!quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:29 schreef McGilles het volgende:
[..]
Kan er ook niks aan doen ivo, had gewoon een topdag vandaag
Welke smaak heb je nu besteld, heb zelf nl. ook weer whey nodig.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:13 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Thanks man, zal is een pot bestellen. Is vanille trouwens lekker?
[..]
Of beter nog iemand anders zijn matras, buiten neerlegeen en je uitleven.
Nog niksquote:Op woensdag 6 december 2006 06:23 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Welke smaak heb je nu besteld, heb zelf nl. ook weer whey nodig.
We willen nieuwe feiten horen zep, niet die ouwe!quote:Op woensdag 6 december 2006 08:21 schreef LedZep het volgende:
ik ben dik
supermarkt, gewoon van zonnaturaquote:Op woensdag 6 december 2006 11:40 schreef Videopac het volgende:
waar kopen jullie dextrose?
Dat is waarschijnlijk niks en heb je morgen compleet geen last meer van!quote:Op woensdag 6 december 2006 11:28 schreef Semargofni het volgende:
Wat fijn. Ik maak net een "gekke" beweging (sokken aantrekken) en ineens schiet er behoorlijke pijn in mijn borstkas!Jeuj! Iedere keer als ik nu adem of uberhaupt iets doe doet het flink pijn van binnen. Godver de godver, dat word zeker weer een paar weken rust nemen. Net nu het zo lekker ging
.
Vriendin blij als er 1,5kg af is? Wat boeit het nou hoe zwaar je bent!quote:Op woensdag 6 december 2006 14:00 schreef Sloper het volgende:
* Sloper meldt zich in een heerlijke rust/bulk week. En neemt nog een lekker stuk chocola![]()
Ik heb ook een nieuwe weegschaal gekocht omdat m'n oude kapot was. De nieuwe geeft 1,5kg minder aanVriendin blij...ik niet.....
![]()
Mja, deze winter maar eens proberen om de 90kg te halen...
ik heb ooit gelezen dat het iets met dippen te maken kon hebben. Dat dat erg veel krachten loslaat op je kraakbeen aan de voorkant van je ribbenkast. (dat stukkie tussen je male boobies dus) Dit zou dan vooral last kunnen veroorzaken bij jongere mensen... Mocht je er langer last van hebben zou je dippen (mocht je dat sowieso doen) kunnen minderen en eventueel skippen.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk niks en heb je morgen compleet geen last meer van!
Ik ben een hele tijd geleden wel eens naar de huisarts geweest met pijnlijke steken in de borststreek, schijnt vaker voor te komen bij krachtsport. De tip is: heel diep inademen, dan voel je een soort "klik" op gegeven moment en dan is het irritante gevoel weg.
ik denk dat wat sloper probeert te zeggen hier is dat z'n vriendin vooral blij voor haarzelf is, dat ze "ineens" 3 pondjes minder weegtquote:Op woensdag 6 december 2006 14:10 schreef McGilles het volgende:
[..]
Vriendin blij als er 1,5kg af is? Wat boeit het nou hoe zwaar je bent!
Ook al weeg ik 120kg, lekker toch?
Heb ik ook elk jaar wel een keer. Altijd als je aparte beweging maakt idd. Duurt geen weken hoor, na 1 of 2 dagen is het al een stuk minder. Denk dat het iets te maken heeft met breder worden.quote:Op woensdag 6 december 2006 11:28 schreef Semargofni het volgende:
Wat fijn. Ik maak net een "gekke" beweging (sokken aantrekken) en ineens schiet er behoorlijke pijn in mijn borstkas!Jeuj! Iedere keer als ik nu adem of uberhaupt iets doe doet het flink pijn van binnen. Godver de godver, dat word zeker weer een paar weken rust nemen. Net nu het zo lekker ging
.
haha ik hoop in de sportschool?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:18 schreef Fugie het volgende:
mijn borstbeen kraakt zich ook helemaal suf
heeft iemand hier nog een griptrain ding liggen die hij/zij niet gebruiktIk liet net profi 95 kg uit me klauwen dondereren tijdens het deadliften
Ik heb nog wel een gripper over! Wat had ik er toentertijd voor betaald per stuk, weet iemand dat nog?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:18 schreef Fugie het volgende:
mijn borstbeen kraakt zich ook helemaal suf
heeft iemand hier nog een griptrain ding liggen die hij/zij niet gebruiktIk liet net profi 95 kg uit me klauwen dondereren tijdens het deadliften
En dan nog 1 x de prijs, grippers per stuk zijn $15,50. Verzendkosten perquote:Op donderdag 7 december 2006 02:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een gripper over! Wat had ik er toentertijd voor betaald per stuk, weet iemand dat nog?
Die zijn lang niet hetzelfde! Daar zit echt weinig spanning op.quote:Op donderdag 7 december 2006 05:41 schreef J-Will het volgende:
Bij de kijkshop kosten die krengen 5 euro ofzo
ja in de sportschool in het powerrackquote:Op woensdag 6 december 2006 21:40 schreef ukga het volgende:
[..]
haha ik hoop in de sportschool?
ik liet eens een dumbel van 12 kilo flikkeren in me kamer op me parket. nou dat gat is niet mis wat ie sloeg
wat voor gripper is hetquote:Op donderdag 7 december 2006 10:14 schreef McGilles het volgende:
Dan is 15 euro een redelijke prijs, maar voor 15 euro verkopen is ook zo iets. Voor zo'n klein bedrag....
Achja, als je accoord gaat hoor ik het wel
Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk te stellen dat jij de no1 de eerste keer geen 1 keer dichtkrijgt. No1 is 140lbs, verder heb ik de Trainer (100lbs) en No2 (195lbs).quote:Op donderdag 7 december 2006 16:16 schreef J-Will het volgende:
Moet je daar al behoorlijk sterk in de onderarmen voor zijn? Mijn mutti heeft ooit zo'n ding meegenomen maar die stelde echt geen reet voor, die kneep ik 150 keer dicht zonder moeite (en dat is inderdaad bij wijze van)
Meer dan je denkt. Je gehele arm spant zich aan wanneer je zo'n ding dichtknijptquote:Op donderdag 7 december 2006 18:46 schreef Calyptus het volgende:
wat heeft biceps met gripkracht te maken?
het nut van gripkracht is dat wanneer je met zware losse gewichten traint geen problemen krijgt met je grip. Daarnaast kan je met een goeie grip je oefeningen beter controleren.quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef FreeShooter het volgende:
Wat is het nut van gripkracht, behalve dat je niet meer aan je moeder hoeft te vragen om de mayonaise pot open te maken?![]()
Is (intensief) zwemmen goed to combineren met krachttraining? Ik vind zwemmen op zich heel relaxed en al ga je echt voluit is het heel zwaar. Alhoewel ik niet wil dat het een negatief effect heeft op m'n spiergroei.
youve got mail!quote:Op donderdag 7 december 2006 14:56 schreef McGilles het volgende:
[..]
CoC gripper, de nr1 van de hele serie.
[afbeelding]
Het heeft geen nut. Maar bodybuilding heeft ook geen nut. Sporten heeft sowieso geen nut.quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef FreeShooter het volgende:
Wat is het nut van gripkracht, behalve dat je niet meer aan je moeder hoeft te vragen om de mayonaise pot open te maken?![]()
Zou ik niet doen, CoC's zijn best blessuregevoelig, met name voor de polsen. Hou het maar bij reguliere griptraining, CoC is meer een toevoeging dan een must.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:28 schreef ConQuestador het volgende:
Ik ga na mijn polsblessure ook maar eens van die gripdingen aanschaffen. Je traint hiermee je onderarmen en ook de kracht in je polsen![]()
(niet veel, maar alle beetjes helpen)
LoL vraag je dat altijd aan je moederquote:Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef FreeShooter het volgende:
Is (intensief) zwemmen goed to combineren met krachttraining? Ik vind zwemmen op zich heel relaxed en al ga je echt voluit is het heel zwaar. Alhoewel ik niet wil dat het een negatief effect heeft op m'n spiergroei.
Goed voor bv zwaardere gewichten te kunnen nemen, versteviging van de polsen (handig in het dagelijke leven en voor andere sporten).quote:Op vrijdag 8 december 2006 09:21 schreef FreeShooter het volgende:
Krachttraining =|= spiergroeiquote:Is (intensief) zwemmen goed to combineren met krachttraining? Ik vind zwemmen op zich heel relaxed en al ga je echt voluit is het heel zwaar. Alhoewel ik niet wil dat het een negatief effect heeft op m'n spiergroei.
Het hele leven op zich heeft geen nut.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het heeft geen nut. Maar bodybuilding heeft ook geen nut. Sporten heeft sowieso geen nut.
Het gaat hard achteruit. Maar ik heb een remedie, we pakken dé hardcorebodybuildingbeer er weer eens bij:quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:24 schreef Mr.J het volgende:
Damn, en dit zooitje huilebalken moeten een stel stoere bodybuilders (of in LZ's geval; stoere zandzak sjouwende hardlopende 100reps squater) voorstellen?
Veel plezier met je kapotte schouderquote:Op zaterdag 9 december 2006 23:23 schreef Calyptus het volgende:
Ik zit persoonlijk in een rust en vreetweek, volgende week maandag me inschrijven bij een nieuwe gym. Ondertussen de 105kg gehaald, nu zal ik met thuistraining verder niet veel meer bereiken en moet ik de rest van mn spiergeheugen terug in de gym verder ophalen.
Terug op de 112 tegen maart en dan op naar de 160kg non-retracted-schoulders BP
LIGHTWEIGHT BABY!
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...
merci ledquote:Op zondag 10 december 2006 00:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Veel plezier met je kapotte huge schouder![]()
Die loopt tenminste niet het halve topic vol te janken.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het gaat hard achteruit. Maar ik heb een remedie, we pakken dé hardcorebodybuildingbeer er weer eens bij:
http://www.muscletotaal.n(...)23%20(Small)_JPG.jpg
Check die shredded AAS-kaak![]()
![]()
Goh, ken je hem ?quote:Op zondag 10 december 2006 12:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Die loopt tenminste niet het halve topic vol te janken.![]()
hey dat is die supadudequote:
Die van powersupplements is iets zuiverder (isolaat). Goede shizzle, en lost ook prima op.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:06 schreef Vossel het volgende:
Ik wil voor het eerst whey gaan proberen omdat ik daal wel aan toe ben. Ik zit nu te twijfelen tussen de whey van Power Supplements en die van XXL nutrition.
Heeft iemand een tip of ervaringen?
Dat dacht ik ook al ja, ik vroeg het hier maar na omdat ik liever wat ervaringen hoor dan een verkooppraatje.quote:Op zondag 10 december 2006 14:04 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Die van powersupplements is iets zuiverder (isolaat). Goede shizzle, en lost ook prima op.
Dat voorover buigen tijdens fullsquatten is zeer belastend voor je onderrug, als je zwaar gaat squatten en je gaat ver voorover buigen kan je aardig last krijgen van je onderrug.quote:Op maandag 11 december 2006 17:32 schreef J-Will het volgende:
Nee, bij mij niet. Bij mij blijft de rug volledig recht, behalve als ik echt zwaar ga (1RM enzo) dan gaat de vorm achteruit en buig ik wat voorover.
Ik kom er net achter dat ik chins fout uitvoer. Ik ga altijd helemaal zakken, ik ontspan ook mijn schouders als ik onderaan hang. Dat schijnt dus fout te zijn ivm. de enorme druk op de schouders. Het verklaart misschien waarom ik af en toe wat pijntjes heb
Ik laat een mooi verhaaltje hierover wel aan iemand anders over. Maar zelf eet ik zo'n 8 boterhammen op een dag en een leuke avondmaaltijd, maar niet overdreven veel, zeker niet op niet-trainingsdagen en in het weekend eet ik best weinig eigenlijk en ik blijf mooi op gewicht (106kg op het moment)quote:Op maandag 11 december 2006 18:34 schreef Skazminko het volgende:
MIsschien is het een domme vraag:
Waarom heeft een bodybuilder zoveel complexe koolhydraten nodig (16 boterhammen per dag). Als je hard moet trainen kan ik het me voorstellen, je lichaam heeft veel energie nodig, maar op rustdagen zie ik er niet heel veel logica in eigenlijk.
En waar ook veel koolhydrayen in zitten zijn snoep en twixen, waarom moet je veel complexe koolhydraten eten en niet al teveel eenvoudige koolhydraten? Wat is het verschil tussen die 2?
Ik hoop dat ik duidelijk ben.![]()
maar maar maar....quote:Op maandag 11 december 2006 17:38 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat voorover buigen tijdens fullsquatten is zeer belastend voor je onderrug, als je zwaar gaat squatten en je gaat ver voorover buigen kan je aardig last krijgen van je onderrug.
squatten op aphex twin... Niet echt iets wat opjutquote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
maar maar maar....
Het niet zo dat mijn bovenlijf parralel aan de vloer komt, tis meer dat de beweging omhoog echt vanuit mijn kont schijnt te komen. Al blijkt dus mijn rug wel altijd recht te blijven...
En wat zou ik eraan kunnen doen om echt mooi recht omhoog te komen? waarschijnlijk is er 'n spier die niet even sterk is als de rest oid? bizar.
Ik geloof dat dit mijn vorm aardig weergeeft, al is die van mij iets minder extreem in de meest extreme gevallen van 't filmpie... http://www.youtube.com/watch?v=Vx0rjlNQEIk
Ik kan geen filmpjes hier bekijken vanaf werk maar wat ik heb begrepen zijn je quads niet sterk genoeg als je een beweging naar voren maakt.quote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
maar maar maar....
Het niet zo dat mijn bovenlijf parralel aan de vloer komt, tis meer dat de beweging omhoog echt vanuit mijn kont schijnt te komen. Al blijkt dus mijn rug wel altijd recht te blijven...
En wat zou ik eraan kunnen doen om echt mooi recht omhoog te komen? waarschijnlijk is er 'n spier die niet even sterk is als de rest oid? bizar.
Ik geloof dat dit mijn vorm aardig weergeeft, al is die van mij iets minder extreem in de meest extreme gevallen van 't filmpie... http://www.youtube.com/watch?v=Vx0rjlNQEIk
Zwakke quadriceps. Quad-dominant front squat (rechtop blijven en knieën zo ver mogelijk naar voren) moet je doen, desnoods opbouwen vanaf een heel laag gewicht om de techniek goed te krijgen.quote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
maar maar maar....
Gewoon de barbell op de schouders leggen en als een gewichtheffer 'vasthouden', dmz lichtjes met een paar vinger de barbell onder controle houden. Niks geen fancy-bodybuilding-gekruiste-armen shizzle.quote:Op maandag 11 december 2006 22:45 schreef ivosnivo het volgende:
Dan mag ik er eerst wel een paar cm borst bij trainen...
Zou je hier een afbeelding van kunnen vinden? Klinkt super interesant, want het voelt aan als een goede oefening (op die gruwelijk:')schouderpijn na dan).quote:Op maandag 11 december 2006 22:46 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gewoon de barbell op de schouders leggen en als een gewichtheffer 'vasthouden', dmz lichtjes met een paar vinger de barbell onder controle houden. Niks geen fancy-bodybuilding-gekruiste-armen shizzle.
http://www.youtube.com/watch?v=IwrMXrfQLWwquote:Op maandag 11 december 2006 22:48 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Zou je hier een afbeelding van kunnen vinden? Klinkt super interesant, want het voelt aan als een goede oefening (op die gruwelijk:')schouderpijn na dan).
Thanks, ik ga het morgenvroeg is proberen met stang alleen.quote:Op maandag 11 december 2006 22:50 schreef LedZep het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=IwrMXrfQLWw
De barbell dus niet krampachtig vastpakken of iets dergelijks, gewoon lichtjes met je vingers onder controle houden. Even zoeken naar de juiste positie, maar het moet pijnloos kunnen.
Ja idd, ik voel gewoon dat het een super oefening is. En wil hem ook gewoon gaan doen, ook al duurt het een tijdje voor het lukt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:38 schreef Semargofni het volgende:
Legextension is nou niet echt een massa oefening voor de quadriceps. Voornamelijk knie-flexie daar is die oefening nog wel enigzins nuttig voor. Ivosnivo moet gewoon niet zo zeurenen gewoon gaan front-squatten. Desnoods met handoekje rond de bar.
quote:Op maandag 11 december 2006 22:30 schreef ivosnivo het volgende:
Ik krijg meteen last van me schouders als ik de stang erop leg, en me armen gekruist voor me hou.
Zijn er geen makkelijkere manieren (of eventueel hulpmiddelen) om dat te doen?
Waarom zou je kapot gaan aan aspartaam? Evenveel van waar en bewezen als de "eiwitoverdosis".quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:48 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja idd, ik voel gewoon dat het een super oefening is. En wil hem ook gewoon gaan doen, ook al duurt het een tijdje voor het lukt.
Bevat als zoetstof sacharine.
Ga je daar kapot aan? Maw is dit net zoiets als aspartaam?
Het werkt bij iedereen. De barbell kan daar sowieso liggen, tenzij jouw schouders gemuteerd zijn ofzo. En polsen kan je flexibel maken als ze niet flexibel zijn, overigens hoeven ze niet extreem flexibel te zijn omdat je de barbell toch niet echt vast hoeft te pakken.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:48 schreef Frautie het volgende:
[..]
Da's de reden waarom ik 'm uit mijn schema heb geknikkerd. Ik had iedere keer blauwe plekken op de plaats waar de stang had gelegen![]()
![]()
En wat Ledzep aanraadt, werkt bij mij niet...heb 't zelfde probleem als Semargofni.
Leg extension is zoals de naam al doet vermoeden knie-extensie en als je de squatbeweging bekijkt is dat ook exact het motorpatroon waardoor de quadriceps wordt geactiveerd, in essentie heeft deze oefening dus geen toegevoegde waarde, alleen wanneer je 1x per week benen traint en je te lui bent om een uur achter elkaar te squatten kan je het als 'afmaker' gebruiken, hoewel dat nog steeds inferieur is aan front squats.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:38 schreef Semargofni het volgende:
Legextension is nou niet echt een massa oefening voor de quadriceps. Voornamelijk knie-flexie daar is die oefening nog wel enigzins nuttig voor. Ivosnivo moet gewoon niet zo zeurenen gewoon gaan front-squatten. Desnoods met handoekje rond de bar.
Sounds sexualquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:02 schreef LedZep het volgende:
proprioceptie
gecondoleerdquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:54 schreef BertV het volgende:
gloeiende, ik heb haast nooit meer spierpijn na de sportschool.
Maar nu wel pijn in mijn onderarmen na het aandraaien van de lekkende waterkoeling van mijn pc.
oh, die is nu wel definitief kapot...
gemuteerdquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:56 schreef LedZep het volgende:
Het werkt bij iedereen. De barbell kan daar sowieso liggen, tenzij jouw schouders gemuteerd zijn ofzo. En polsen kan je flexibel maken als ze niet flexibel zijn, overigens hoeven ze niet extreem flexibel te zijn omdat je de barbell toch niet echt vast hoeft te pakken.
http://catalog.com/global/wristsol.htmquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:45 schreef Frautie het volgende:
[..]
gecondoleerd
[..]
gemuteerd![]()
Als ik kijk hoever die knakker op dat filmpje zijn polsen kan kantelen...dan kan ik je nu al vertellen dat ik dat niet kan
Maar, ik probeer 'm van de week wel ff met alleen de stang en dan hoor je nog wel hoe 't gegaan is
Een grote vastus medialis ligt als een soort bescherming over je knie waardoor deze stabieler is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:28 schreef mister_popcorn het volgende:
vastus medialis
[afbeelding]
proprioceptie
http://hmsplatform.nl/hms/modules/news/article.php?storyid=5
en dus bij frontsquats de knieën redelijk naar voren? verder dan de tenen? Vrijdag maar proberen. ben benieuwd.
Ook met je duim zo naar beneden?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:50 schreef Calyptus het volgende:
uh ik ook, niks speciaals aan dacht ik?
Was trouwens een van de oefeningen die ik moest doen met mn gebroken hand om de spieren wat uit te laten rekken
Iedereen kan dat.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:59 schreef ivosnivo het volgende:
[afbeelding]
Dit ziet er echt vet ongezond uit vind ik, je vingers zo enorm ver doorbuigen.
Als je terug begint te trainen, eet zoals je gewoon al eet, matig het bier, en eet als extra smorgens 500gram kwark, en drink door de dag ipv water e.d. 2 liter halfvolle melk. Melk is zowat onmisbaar in een goed bulkdieet, alternatieven zijn veel moeilijker te vinden, duurder en minder effectief.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:54 schreef fuckbuddy het volgende:
Vraagje,
Ik ga in januari weer beginnen met trainen, nu heb ik vroeger al getraint met creatine en haalde daar toch echt snel goed resultaat mee.
Ik ben begonnen de eerste maand zonder, en dan 6 weken wel dan een maand niet en 6 weken wel.
Eigenlijk geen andere zaken zoals eiwitten shakes etc geprobeerd.
Nu wil ik graag jullie mening eens horen over supplementen, en wanneer deze te gebruiken.
Ik ben vrij licht gebouwd, weeg 68kg en ben 1m76.
Ik was altijd 65KG maar drink te veel bier de laatste tijd, iemand een idee en of tips?
Merci!
van beide afblijven, creatine moet je niet gebruiken het eerste jaar, en alle test boosters zijn vrijwel achterhaalt en geldklopperij. De meesten, zoals tribilus en horny goat weed verwijden gewoon de bloedvaten, vandaar de hardere erectie en het besluit dat het test verhoogt. Is is geen echte, goede test verhoger buiten AS. Maar dan heb je daarnaast ook weer een hoop neveneffecten.quote:
Ik zal het vanmiddag navragen, maar denk dat het bij de rug wel meevalt, die rekt niet zoveel.quote:Op donderdag 14 december 2006 10:48 schreef DjMark het volgende:
D.Rose, ik weet van anderen dat ze na operaties/hechtingen enzo een paar weken niet mochten trainen omdat anders het litteken opgerekt word enzo, en dus niet goed geneest, en lelijker wordt.
quote:Op donderdag 14 december 2006 11:39 schreef Frautie het volgende:
Als 't gaat zoals 't nu gaat, dan kan ik voor het eind van 't jaar 50 kg bankdrukken
Gister 1e setje met 35 kg gedaan en daarna 2 setjes met 45 kg en dat ging redelijk soepel
*blij is*
8 repsquote:Op donderdag 14 december 2006 13:47 schreef Videopac het volgende:
Netjes!
![]()
(hoeveel reps is een setje bij jou?)
Duidelijk,quote:Op donderdag 14 december 2006 11:16 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Als je terug begint te trainen, eet zoals je gewoon al eet, matig het bier, en eet als extra smorgens 500gram kwark, en drink door de dag ipv water e.d. 2 liter halfvolle melk. Melk is zowat onmisbaar in een goed bulkdieet, alternatieven zijn veel moeilijker te vinden, duurder en minder effectief.
Als je lactose intolerant bent heb je pech natuurlijk en moet je die alternatieven opzoeken
[..]
van beide afblijven, creatine moet je niet gebruiken het eerste jaar, en alle test boosters zijn vrijwel achterhaalt en geldklopperij. De meesten, zoals tribilus en horny goat weed verwijden gewoon de bloedvaten, vandaar de hardere erectie en het besluit dat het test verhoogt. Is is geen echte, goede test verhoger buiten AS. Maar dan heb je daarnaast ook weer een hoop neveneffecten.
Het enige dat je nodig hebt is een (goedkope) whey voor na de training.
Omdat creatine tijdelijke kracht en gewichtsboost is, de krachtboost die je krijgt gaat weer weg als je stopt. Daarom is het enkel aan te raden om een plateau te overwinnen. Daarnaast moet je nog goed weten hoe te trainen, en de meesten kunnen dat nog altijd niet als ik naar de gyms kijk, dus beginnen maar wat aan te rommelen. Na een jaar weet je meer, heb je meer ervaring, is je lichaam meer gewoon zaken als creatine effectief te gebruiken door de oefeningen die je doet.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:37 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Duidelijk,
Waarom raad je aan om het eerste jaar helemaal geen creatine te gebruiken?
bultjes kun je van veel dingens krijgen, sommigen krijgen het van creatine, sommigen van whey, sommigen van melk. Van die testoboosters zou ik het niet weten. De meesten zijn zo zwak dat je er eigenlijk, buiten een placebo amper of gewoon niks van zal voelen. Geldverspilling.quote:Dat van die boosters is een goede tip, en dat ik een harde lul kan krijgen is leuk.Maar dat lukt me nu ook wel. Neveneffecten kunnen zeker zijn een rug vol met talgbultjes, en een tering karakter en fuckin opvliegend??
Ik ken niemand die er niks bijdoet, dat zou pas echt hardcore vreten zijnquote:Bedankt voor die voedingtips.
Kwark vind ik te ranzig, "mag" ik het qua smaak opleuken met iets erin?
Melk vanwege alles. Veel te veel mensen zijn tegenwoordig te gefocused op "enkel eiwitten". Bulken is calorieoverschot creeren, en de verstandhouding tussen de verschillende energiebronnen is in halfvolle melk vrij optimaal (35% eiwit, 50% khs, 15´% vetten). Ik ben pas ECHT beginnen bijkomen toen ik melk begon te drinken, nu is het niet meer weg te slaan uit mn bulkdieet.quote:Waarom melk ipv water? Ik hoor juist, nee je moet water drinken en niets anders...
Melk vanwege de eiwitten?
Je verhoudingenquote:
Ik kan niets anders als smith squaten he, ik zou ms nog hoger kunnen, maar better safe than srry. Ik ben eergisteren al naar de dokter geweest en hetgeen waar ik aan geöpereerd was, is licht teruggekomen, zei het in mindere mate. Dus ik ga me niet forceren. Elke week 5 kg bij, en zien tot waar we komen zonder pijn.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je verhoudingen![]()
Smith squats![]()
Je DL![]()
Ik besterf het hier, ga me over een maand alsjeblieft vertellen dat je DL op 180 zit![]()
Ik eet me bakje kwark altijd tot de helft leeg, heerlijk. En dan gooi ik hem vol met musli en roer het doorelkander.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:56 schreef Calyptus het volgende:
Ik ken niemand die er niks bijdoet, dat zou pas echt hardcore vreten zijn. Ikzelf doe het met bruine suiker(en ik vreet 1-2kg per dag van het goedje naar binnen), kaneel en binnenkort ms op aanraden van ledzep met honing. Naar eigen keus kun je er iets anders bijdoen , aspartaam, sucralose,...
nagevraagd, en trainen was geen probleem volgens de artsquote:Op donderdag 14 december 2006 10:48 schreef DjMark het volgende:
D.Rose, ik weet van anderen dat ze na operaties/hechtingen enzo een paar weken niet mochten trainen omdat anders het litteken opgerekt word enzo, en dus niet goed geneest, en lelijker wordt.
kut voor je, wachten tot oud en nieuwquote:Op donderdag 14 december 2006 17:15 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik eet me bakje kwark altijd tot de helft leeg, heerlijk. En dan gooi ik hem vol met musli en roer het doorelkander.
Vandaag 200kg gedeadlift, ging niet eens zo heel moeilijk. Dus ik mag met oud en nieuw van mezelf bier drinken![]()
Damn 15 keer zelfs, en eerst nog voorvermoeid met lichtere gewichten.quote:Op donderdag 14 december 2006 20:55 schreef Webkim het volgende:
Ivosnivo! 't Is gelukt!
Squats: 15x0 / 15x27.5 / 15x30 / 15x32.5 (per kant)
Dus m'n max is nu 75.4 totaal. En ik ben niet eens gesloopt!
![]()
(moet er wel de kanttekening bij maken dat het parallelsquatjes zijn)
Zeer zeer netjes! Respect!quote:Op donderdag 14 december 2006 20:55 schreef Webkim het volgende:
Ivosnivo! 't Is gelukt!
Squats: 15x0 / 15x27.5 / 15x30 / 15x32.5 (per kant)
Dus m'n max is nu 75.4 totaal. En ik ben niet eens gesloopt!
![]()
(moet er wel de kanttekening bij maken dat het parallelsquatjes zijn)
Helemaal duidelijk, Respect voor de tijd en de duidelijke uitleg die je geeft!quote:Op donderdag 14 december 2006 15:56 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Omdat creatine tijdelijke kracht en gewichtsboost is, de krachtboost die je krijgt gaat weer weg als je stopt. Daarom is het enkel aan te raden om een plateau te overwinnen. Daarnaast moet je nog goed weten hoe te trainen, en de meesten kunnen dat nog altijd niet als ik naar de gyms kijk, dus beginnen maar wat aan te rommelen. Na een jaar weet je meer, heb je meer ervaring, is je lichaam meer gewoon zaken als creatine effectief te gebruiken door de oefeningen die je doet.
[..]
bultjes kun je van veel dingens krijgen, sommigen krijgen het van creatine, sommigen van whey, sommigen van melk. Van die testoboosters zou ik het niet weten. De meesten zijn zo zwak dat je er eigenlijk, buiten een placebo amper of gewoon niks van zal voelen. Geldverspilling.
[..]
Ik ken niemand die er niks bijdoet, dat zou pas echt hardcore vreten zijn. Ikzelf doe het met bruine suiker(en ik vreet 1-2kg per dag van het goedje naar binnen), kaneel en binnenkort ms op aanraden van ledzep met honing. Naar eigen keus kun je er iets anders bijdoen , aspartaam, sucralose,...
[..]
Melk vanwege alles. Veel te veel mensen zijn tegenwoordig te gefocused op "enkel eiwitten". Bulken is calorieoverschot creeren, en de verstandhouding tussen de verschillende energiebronnen is in halfvolle melk vrij optimaal (35% eiwit, 50% khs, 15´% vetten). Ik ben pas ECHT beginnen bijkomen toen ik melk begon te drinken, nu is het niet meer weg te slaan uit mn bulkdieet.
Als je af moet vallen, hou het idd bij water dan.
Wat wil je eigenlijk doen, heb je nog niet gezegd...
en daar geloof ik dus niet in. Lopen is ook heel je lichaam verplaatsen, niet alleen je benen. Springen is eigenlijk heel hard omhoog lopen ofzo. Als je rent komt ook heel je lichaam van de grond.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:51 schreef LedZep het volgende:
Ik zou daar niet zo snel een artikel over vinden maar of ze überhaupt nuttig zijn (als ik denk te weten waar jij ze voor wilt gebruiken) is een ander verhaal. Lees bijvoorbeeld deze post eens:
http://www.vbli.com/forums/archive/index.php/t-2085.html
"Using ankle weights won't help you to jump higher, either. To jump higher, you have to strengthen your leg muscles in the same way that you would use them to jump. When you wear ankle weights, you strengthen your leg muscles for lifting weights off the ground with your feet. When you jump, you raise your body off the ground. To help you to jump higher, you have to raise your body up against resistance. You do this by doing leg presses or squats with heavy weights on your shoulders."
Als ik jou was zou ik eerst spieren kweken en daarna vet verliezen! Door de grotere massa die je hebt kan je makkelijker spieren opbouwen en straks is het makkelijker om vet te verliezen omdat je meer spiermassa hebt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:59 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Helemaal duidelijk, Respect voor de tijd en de duidelijke uitleg die je geeft!![]()
Ik wil mijn spiermassa weer op pijl krijgen, strak afgetrained en met stevigere rug,bovenarmen,buik,benen.
Dus niet te extreem, het resultaat wat je zou moeten hebben na een 2 jaar training van 3x per week.
Ik merk dat ik een lichte pens begin te krijgen, dus "vet" moet eerst weg om daarna spiermassa te gaan kweken..
Ik woon in Belgie, en heb een sportschool gevonden hier, 110 per MAAND.
Niet normaal meer man, Brussel is duur, maar dit slaat alles.
Leuk een sauna, en zwembad, maar ik wil gewoon hard trainen...
Dus ja
200 kg is veul, eind volgend jaar op 250?quote:Op donderdag 14 december 2006 17:15 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Vandaag 200kg gedeadlift, ging niet eens zo heel moeilijk. Dus ik mag met oud en nieuw van mezelf bier drinken![]()
Ik zat in juni oid op de 200 en sindsdien nooit meer een poging ondernomen om te proberen dat te verbeteren, omdat ik gewoon het gevoel had dat het er niet in zit. 50kg in een jaar verbeteren zou wel een wereldprestatie zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:44 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
200 kg is veul, eind volgend jaar op 250?
Ik ga zometeen eens kijken of ik frontsquats kan produceren. Daarnaast ga ik trouwens ook veel bulgaarse squats doen, omdat ik het gevoel heb dat mijn linkerbeen echt zwakker dan rechts is...
Dus, hop hop, naar de sportschool.![]()
Volgens mij krijg je dat steeds meer die stomme all inclusive abonnementen. Niemand die overal gebruik van maakt, dus verdienen ze er veel meer op. Ik maak ook nergens anders gebruik van dan het krachthonkquote:Op vrijdag 15 december 2006 10:59 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Helemaal duidelijk, Respect voor de tijd en de duidelijke uitleg die je geeft!![]()
Ik wil mijn spiermassa weer op pijl krijgen, strak afgetrained en met stevigere rug,bovenarmen,buik,benen.
Dus niet te extreem, het resultaat wat je zou moeten hebben na een 2 jaar training van 3x per week.
Ik merk dat ik een lichte pens begin te krijgen, dus "vet" moet eerst weg om daarna spiermassa te gaan kweken..
Ik woon in Belgie, en heb een sportschool gevonden hier, 110 per MAAND.
Niet normaal meer man, Brussel is duur, maar dit slaat alles.
Leuk een sauna, en zwembad, maar ik wil gewoon hard trainen...
Dus ja
Vind het zelf enorm meevallen eigenlijk, als je monsterstrenght neemt op DBB die kon 300kg deadliften toen ie 17 wasquote:Op vrijdag 15 december 2006 12:44 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
200 kg is veul, eind volgend jaar op 250?
Ik ga zometeen eens kijken of ik frontsquats kan produceren. Daarnaast ga ik trouwens ook veel bulgaarse squats doen, omdat ik het gevoel heb dat mijn linkerbeen echt zwakker dan rechts is...
Dus, hop hop, naar de sportschool.![]()
Dat valt nog wel mee toch? Minder dan 5kg per maand verhogen. Op dit gewicht kan dat nog wel denk ik.quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:55 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zat in juni oid op de 200 en sindsdien nooit meer een poging ondernomen om te proberen dat te verbeteren, omdat ik gewoon het gevoel had dat het er niet in zit. 50kg in een jaar verbeteren zou wel een wereldprestatie zijn.
Ruik ik hier een uitdaging? Volgend jaar 250kg?quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:26 schreef LedZep het volgende:
Denk het niet. Bij 200kg begint het pas, dan is 5kg per maand een héleboel.
Ik wil best met je meedoen, maar ik heb nog steeds de 2,5 x BW staan met zeppie, die ik nooit zal halenquote:Op vrijdag 15 december 2006 13:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ruik ik hier een uitdaging? Volgend jaar 250kg?
Ik mikte er in mijn kwarktijd altijd magere vanilleyoghurt bij. Prima te eten dan.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:37 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Kwark vind ik te ranzig, "mag" ik het qua smaak opleuken met iets erin?
Goed weekend.quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:52 schreef mister_popcorn het volgende:
Zo net terug. Die frontsquat is wel lekker, alleen niet als je 'm met je polsen dubbelgevouwen in balans probeert te houden. Ik doe 'm lekker pussy stylo, met de armen gekruist over de barbel. Verder nog enkelhandige MP's gedaan met een barbell, ook een geile oefening.
Ow ja Ivo, ik heb er vertrouwen in dat je het kan halen. En Led kan trouwens niet rekenen, want er zitten 12 maanden in een jaar, en geen 10. Je hoeft dus heul geen 5 kilo's per maand erbij te doen. Dat krijg je nou, die jeugd van tegenwoordig kan alleen nog maar met de zakjap werken, maar zelf denken ho maar...![]()
Tabee!(Weekend, bier en voetbal.)
Ik om 06:00uquote:Op vrijdag 15 december 2006 16:59 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Goed weekend.
Ga gewoon vanaf nu 1 keer per maand toppen op me cardio dag
Ik moet morgen om 02.15u werken
Ga ff slapen van 19.00 tot 00.15. Daarna werken, daarna weer trainenquote:Op vrijdag 15 december 2006 17:09 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik om 06:00u
Ga je nu ook slapen of ga je in 1 keer door?
Monsterstrength gebruikt shirt... Geen raw DL dus. En hij is trouwens een pure powerlifter, niks bodybuilding of symmetrie, just powerlifting. De fatty. Zeg ik niet in zn gezicht natuurlijk, ander krijg ik 80 kg naar mn kop.quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:21 schreef ivosnivo het volgende:
Vind het zelf enorm meevallen eigenlijk, als je monsterstrenght neemt op DBB die kon 300kg deadliften toen ie 17 wasWil nu ff tijdje niet verhogen maar langzaamaan herhalingen gaan maken met 200. En dan maar weer is verder kijken.
[centraal] Bodybuilding-topicquote:Op vrijdag 15 december 2006 18:47 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Monsterstrength gebruikt shirt... Geen raw DL dus. En hij is trouwens een pure powerlifter, niks bodybuilding of symmetrie, just powerlifting. De fatty. Zeg ik niet in zn gezicht natuurlijk, ander krijg ik 80 kg naar mn kop.
Trouwens vandaag eens naar het gewicht van de barbell gevraagt, is 14,5 kilo. Dus zit ik op 145 DL*5 en 105 Bp*6, valt best mee na 7 maand van blessures en thuistraining...
Ondertussen eens gezocht naar het oudst vindbare fokbbtopic
[centraal] BodyBuilding-Topic deel III
Gezellig, niemand van de huidige topics was toen al aanwezig buiten J
hier hebben we er eenquote:Op zaterdag 11 december 2004 13:01 schreef J-Will het volgende:
effe een vraagje voor de kenners hier:
ik ben sinds een paar weekjes ook redelijk fanatiek aan het fitnessen. 2 of 3 keer per per week, dat is voor mij naast basketball redelijk fanatiek
Ik heb een doel. Ik hoef namelijk niet super gespierd te worden ofzo, ik ben het vooral gaan doen voor conditie, die is namelijk niet optimaal. Maar nu ik er toch ben, wil ik mijn sprongkracht verbeteren.
Met welke apparaten, en wat voor setjes, kun je dit het best en effectiefst doen? lange setjes (15 keer) en traag, op een laag gewicht, of juist minder vaak en zo zwaar mogelijk?
bedankt alvast hè!
Damn, ik zat idd al in deel 1.quote:Op zaterdag 16 december 2006 02:28 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
[centraal] Bodybuilding-topic
[centraal] BodyBuilding-Topic deel II
De eerste 2 delen.![]()
Ach, je was nog jongquote:Op zaterdag 16 december 2006 14:07 schreef Mr.J het volgende:
Primo was fake en deca op 200mg voor 6 weken was net aan genoeg om een polsblessure te laten genezen.
en je was nog zo happy met die 3.5 kg winst, hoeveel overgehoude?quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:07 schreef Mr.J het volgende:
Primo was fake en deca op 200mg voor 6 weken was net aan genoeg om een polsblessure te laten genezen.
Geen flauw idee. Was allang blij dat de pols weer redelijk ok was.quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:32 schreef Calyptus het volgende:
[..]
en je was nog zo happy met die 3.5 kg winst, hoeveel overgehoude?
wat is hier niet super super groot aanquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:35 schreef ivosnivo het volgende:
Ben dvd van Victor Martinez aan het kijken. Dat vind ik er toch een stuk beter uitzien, als die super super grote bb-ers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |