Dat voorover buigen tijdens fullsquatten is zeer belastend voor je onderrug, als je zwaar gaat squatten en je gaat ver voorover buigen kan je aardig last krijgen van je onderrug.quote:Op maandag 11 december 2006 17:32 schreef J-Will het volgende:
Nee, bij mij niet. Bij mij blijft de rug volledig recht, behalve als ik echt zwaar ga (1RM enzo) dan gaat de vorm achteruit en buig ik wat voorover.
Ik kom er net achter dat ik chins fout uitvoer. Ik ga altijd helemaal zakken, ik ontspan ook mijn schouders als ik onderaan hang. Dat schijnt dus fout te zijn ivm. de enorme druk op de schouders. Het verklaart misschien waarom ik af en toe wat pijntjes heb
Ik laat een mooi verhaaltje hierover wel aan iemand anders over. Maar zelf eet ik zo'n 8 boterhammen op een dag en een leuke avondmaaltijd, maar niet overdreven veel, zeker niet op niet-trainingsdagen en in het weekend eet ik best weinig eigenlijk en ik blijf mooi op gewicht (106kg op het moment)quote:Op maandag 11 december 2006 18:34 schreef Skazminko het volgende:
MIsschien is het een domme vraag:
Waarom heeft een bodybuilder zoveel complexe koolhydraten nodig (16 boterhammen per dag). Als je hard moet trainen kan ik het me voorstellen, je lichaam heeft veel energie nodig, maar op rustdagen zie ik er niet heel veel logica in eigenlijk.
En waar ook veel koolhydrayen in zitten zijn snoep en twixen, waarom moet je veel complexe koolhydraten eten en niet al teveel eenvoudige koolhydraten? Wat is het verschil tussen die 2?
Ik hoop dat ik duidelijk ben.![]()
maar maar maar....quote:Op maandag 11 december 2006 17:38 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat voorover buigen tijdens fullsquatten is zeer belastend voor je onderrug, als je zwaar gaat squatten en je gaat ver voorover buigen kan je aardig last krijgen van je onderrug.
squatten op aphex twin... Niet echt iets wat opjutquote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
maar maar maar....
Het niet zo dat mijn bovenlijf parralel aan de vloer komt, tis meer dat de beweging omhoog echt vanuit mijn kont schijnt te komen. Al blijkt dus mijn rug wel altijd recht te blijven...
En wat zou ik eraan kunnen doen om echt mooi recht omhoog te komen? waarschijnlijk is er 'n spier die niet even sterk is als de rest oid? bizar.
Ik geloof dat dit mijn vorm aardig weergeeft, al is die van mij iets minder extreem in de meest extreme gevallen van 't filmpie... http://www.youtube.com/watch?v=Vx0rjlNQEIk
Ik kan geen filmpjes hier bekijken vanaf werk maar wat ik heb begrepen zijn je quads niet sterk genoeg als je een beweging naar voren maakt.quote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
maar maar maar....
Het niet zo dat mijn bovenlijf parralel aan de vloer komt, tis meer dat de beweging omhoog echt vanuit mijn kont schijnt te komen. Al blijkt dus mijn rug wel altijd recht te blijven...
En wat zou ik eraan kunnen doen om echt mooi recht omhoog te komen? waarschijnlijk is er 'n spier die niet even sterk is als de rest oid? bizar.
Ik geloof dat dit mijn vorm aardig weergeeft, al is die van mij iets minder extreem in de meest extreme gevallen van 't filmpie... http://www.youtube.com/watch?v=Vx0rjlNQEIk
Zwakke quadriceps. Quad-dominant front squat (rechtop blijven en knieën zo ver mogelijk naar voren) moet je doen, desnoods opbouwen vanaf een heel laag gewicht om de techniek goed te krijgen.quote:Op maandag 11 december 2006 19:15 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
maar maar maar....
Gewoon de barbell op de schouders leggen en als een gewichtheffer 'vasthouden', dmz lichtjes met een paar vinger de barbell onder controle houden. Niks geen fancy-bodybuilding-gekruiste-armen shizzle.quote:Op maandag 11 december 2006 22:45 schreef ivosnivo het volgende:
Dan mag ik er eerst wel een paar cm borst bij trainen...
Zou je hier een afbeelding van kunnen vinden? Klinkt super interesant, want het voelt aan als een goede oefening (op die gruwelijk:')schouderpijn na dan).quote:Op maandag 11 december 2006 22:46 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gewoon de barbell op de schouders leggen en als een gewichtheffer 'vasthouden', dmz lichtjes met een paar vinger de barbell onder controle houden. Niks geen fancy-bodybuilding-gekruiste-armen shizzle.
http://www.youtube.com/watch?v=IwrMXrfQLWwquote:Op maandag 11 december 2006 22:48 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Zou je hier een afbeelding van kunnen vinden? Klinkt super interesant, want het voelt aan als een goede oefening (op die gruwelijk:')schouderpijn na dan).
Thanks, ik ga het morgenvroeg is proberen met stang alleen.quote:Op maandag 11 december 2006 22:50 schreef LedZep het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=IwrMXrfQLWw
De barbell dus niet krampachtig vastpakken of iets dergelijks, gewoon lichtjes met je vingers onder controle houden. Even zoeken naar de juiste positie, maar het moet pijnloos kunnen.
Ja idd, ik voel gewoon dat het een super oefening is. En wil hem ook gewoon gaan doen, ook al duurt het een tijdje voor het lukt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:38 schreef Semargofni het volgende:
Legextension is nou niet echt een massa oefening voor de quadriceps. Voornamelijk knie-flexie daar is die oefening nog wel enigzins nuttig voor. Ivosnivo moet gewoon niet zo zeurenen gewoon gaan front-squatten. Desnoods met handoekje rond de bar.
quote:Op maandag 11 december 2006 22:30 schreef ivosnivo het volgende:
Ik krijg meteen last van me schouders als ik de stang erop leg, en me armen gekruist voor me hou.
Zijn er geen makkelijkere manieren (of eventueel hulpmiddelen) om dat te doen?
Waarom zou je kapot gaan aan aspartaam? Evenveel van waar en bewezen als de "eiwitoverdosis".quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:48 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja idd, ik voel gewoon dat het een super oefening is. En wil hem ook gewoon gaan doen, ook al duurt het een tijdje voor het lukt.
Bevat als zoetstof sacharine.
Ga je daar kapot aan? Maw is dit net zoiets als aspartaam?
Het werkt bij iedereen. De barbell kan daar sowieso liggen, tenzij jouw schouders gemuteerd zijn ofzo. En polsen kan je flexibel maken als ze niet flexibel zijn, overigens hoeven ze niet extreem flexibel te zijn omdat je de barbell toch niet echt vast hoeft te pakken.quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:48 schreef Frautie het volgende:
[..]
Da's de reden waarom ik 'm uit mijn schema heb geknikkerd. Ik had iedere keer blauwe plekken op de plaats waar de stang had gelegen![]()
![]()
En wat Ledzep aanraadt, werkt bij mij niet...heb 't zelfde probleem als Semargofni.
Leg extension is zoals de naam al doet vermoeden knie-extensie en als je de squatbeweging bekijkt is dat ook exact het motorpatroon waardoor de quadriceps wordt geactiveerd, in essentie heeft deze oefening dus geen toegevoegde waarde, alleen wanneer je 1x per week benen traint en je te lui bent om een uur achter elkaar te squatten kan je het als 'afmaker' gebruiken, hoewel dat nog steeds inferieur is aan front squats.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:38 schreef Semargofni het volgende:
Legextension is nou niet echt een massa oefening voor de quadriceps. Voornamelijk knie-flexie daar is die oefening nog wel enigzins nuttig voor. Ivosnivo moet gewoon niet zo zeurenen gewoon gaan front-squatten. Desnoods met handoekje rond de bar.
Sounds sexualquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:02 schreef LedZep het volgende:
proprioceptie
gecondoleerdquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:54 schreef BertV het volgende:
gloeiende, ik heb haast nooit meer spierpijn na de sportschool.
Maar nu wel pijn in mijn onderarmen na het aandraaien van de lekkende waterkoeling van mijn pc.
oh, die is nu wel definitief kapot...
gemuteerdquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:56 schreef LedZep het volgende:
Het werkt bij iedereen. De barbell kan daar sowieso liggen, tenzij jouw schouders gemuteerd zijn ofzo. En polsen kan je flexibel maken als ze niet flexibel zijn, overigens hoeven ze niet extreem flexibel te zijn omdat je de barbell toch niet echt vast hoeft te pakken.
http://catalog.com/global/wristsol.htmquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:45 schreef Frautie het volgende:
[..]
gecondoleerd
[..]
gemuteerd![]()
Als ik kijk hoever die knakker op dat filmpje zijn polsen kan kantelen...dan kan ik je nu al vertellen dat ik dat niet kan
Maar, ik probeer 'm van de week wel ff met alleen de stang en dan hoor je nog wel hoe 't gegaan is
Een grote vastus medialis ligt als een soort bescherming over je knie waardoor deze stabieler is.quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:28 schreef mister_popcorn het volgende:
vastus medialis
[afbeelding]
proprioceptie
http://hmsplatform.nl/hms/modules/news/article.php?storyid=5
en dus bij frontsquats de knieën redelijk naar voren? verder dan de tenen? Vrijdag maar proberen. ben benieuwd.
Ook met je duim zo naar beneden?quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:50 schreef Calyptus het volgende:
uh ik ook, niks speciaals aan dacht ik?
Was trouwens een van de oefeningen die ik moest doen met mn gebroken hand om de spieren wat uit te laten rekken
Iedereen kan dat.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:59 schreef ivosnivo het volgende:
[afbeelding]
Dit ziet er echt vet ongezond uit vind ik, je vingers zo enorm ver doorbuigen.
Als je terug begint te trainen, eet zoals je gewoon al eet, matig het bier, en eet als extra smorgens 500gram kwark, en drink door de dag ipv water e.d. 2 liter halfvolle melk. Melk is zowat onmisbaar in een goed bulkdieet, alternatieven zijn veel moeilijker te vinden, duurder en minder effectief.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:54 schreef fuckbuddy het volgende:
Vraagje,
Ik ga in januari weer beginnen met trainen, nu heb ik vroeger al getraint met creatine en haalde daar toch echt snel goed resultaat mee.
Ik ben begonnen de eerste maand zonder, en dan 6 weken wel dan een maand niet en 6 weken wel.
Eigenlijk geen andere zaken zoals eiwitten shakes etc geprobeerd.
Nu wil ik graag jullie mening eens horen over supplementen, en wanneer deze te gebruiken.
Ik ben vrij licht gebouwd, weeg 68kg en ben 1m76.
Ik was altijd 65KG maar drink te veel bier de laatste tijd, iemand een idee en of tips?
Merci!
van beide afblijven, creatine moet je niet gebruiken het eerste jaar, en alle test boosters zijn vrijwel achterhaalt en geldklopperij. De meesten, zoals tribilus en horny goat weed verwijden gewoon de bloedvaten, vandaar de hardere erectie en het besluit dat het test verhoogt. Is is geen echte, goede test verhoger buiten AS. Maar dan heb je daarnaast ook weer een hoop neveneffecten.quote:
Ik zal het vanmiddag navragen, maar denk dat het bij de rug wel meevalt, die rekt niet zoveel.quote:Op donderdag 14 december 2006 10:48 schreef DjMark het volgende:
D.Rose, ik weet van anderen dat ze na operaties/hechtingen enzo een paar weken niet mochten trainen omdat anders het litteken opgerekt word enzo, en dus niet goed geneest, en lelijker wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |