Is +10kg. Met rechts kan ik wel 20 reps met BW nu, maar met extra gewicht is het anders omdat je een dumbbell vast moet houden dus minder balans kunt houden met je armen.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:54 schreef J-Will het volgende:rare
die 20 pistols + 5 k zit je daar niet al bijna op?
Goede vraag, geen idquote:Op donderdag 30 november 2006 20:36 schreef LedZep het volgende:
[..]
Calyptus: hoe train je voor een salto?
Wow, machtig mooie site, daar kan ik heel veel mee, thanksquote:Op donderdag 30 november 2006 21:20 schreef Calyptus het volgende:
als je van de duivel spreekt komt die net online op msn natuurlijk, en hij heeft me direct site gegeven waar veel op staat
http://www.tricking.be/tutorials.php
http://www.tricking.be/tutorial.php?tutid=2
Kun je niet oefenen met een dikke mat of matras onder je?quote:Op donderdag 30 november 2006 21:14 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Goede vraag, geen idIk ga het vragen aan iemand die elke week (betaald) breakdancete waar ik vroeger portier stond, hopelijk geeft die me wat hints... Hij heeft me in de tijd eens gezegd dat het vooral verticale sprongkracht en lenigheid in rug is dat je moet hebben, dan is het 2 uurtjes de techniek oefenen en je kan het.
Probleem is nu die techniek nog...
http://www.powersupplements.nl/quote:Op woensdag 29 november 2006 20:42 schreef ivosnivo het volgende:
De bodem van me eiwitemmer komt in zicht. Weet iemand een goede goedkope eiwit zonder aspartaan?
En waar ga ik die halen?quote:Op donderdag 30 november 2006 21:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Kun je niet oefenen met een dikke mat of matras onder je?
Thanks man, zal is een pot bestellen. Is vanille trouwens lekker?quote:Op donderdag 30 november 2006 21:51 schreef Sloper het volgende:
[..]
http://www.powersupplements.nl/
Goed, goedkoop, zonder aspartaam en weinig lactose. Ben dr erg tevreden over, en smaakt prima![]()
Die NitroCrea van XXL krijg ik echt dikke diaree van trouwens. Eens kijken van een halve dosis doet...
Of beter nog iemand anders zijn matras, buiten neerlegeen en je uitleven.quote:
In de modderquote:Op donderdag 30 november 2006 22:13 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Thanks man, zal is een pot bestellen. Is vanille trouwens lekker?
[..]
Of beter nog iemand anders zijn matras, buiten neerlegeen en je uitleven.
breaazah, mooi b0i, baco boy!quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:01 schreef J-Will het volgende:
damn, spierpijn in mijn triceps, niet normaal. LeKkAh!
Kut man, sterkte ermee.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:30 schreef ConQuestador het volgende:
En mijn polsblessure duurt verder voort. Gister heeft de sportschooleigenaar / fysio er weer naar gekeken en zijn mening was dat er absurd veel ruimte in het gewricht zit. De pezen moeten eerst herstellen voor de pijn over is. Om dit te bespoedigen heeft ie mijn pols nu ingetaped.
Ik kan bovenlichaam tot het einde van het jaar zeker vergeten, ik hoop maar dat het dan over is want de vorige 2 keren duurde het een half jaar![]()
![]()
Enig voordeel aan dit alles: de benen krijgen volop de aandacht, squat gaat erg goed, en ook de andere beenoefeningen ben ik al aardig sterker geworden. Als dit zo doorzet ben ik zometeen een van de weinigen met een onderlichaam van een beest en een bovenlichaam van een ecto![]()
Ik dacht daarnet ook al, 1 hele dag zonder posts in het bb-topic, wanneer is dat al voorgevallen?quote:
Whehehe idd, en in werkelijkheid ben ik maar een 76 kg wegende ectoquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:28 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik dacht daarnet ook al, 1 hele dag zonder posts in het bb-topic, wanneer is dat al voorgevallen?
Het topic is dus aan zijn recessie bezig, led houdt de meeste mensen buiten met zijn geflame... Ze zitten allemaal van "oh nee die 140 kilo zware powerbeer gaat me in elkaar slagen als ik hier nog post![]()
![]()
"
pff, anabolenboyquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:31 schreef LedZep het volgende:
[..]
Whehehe idd, en in werkelijkheid ben ik maar een 76 kg wegende ecto![]()
![]()
De winter is juist de tijd om te trainen! Zodra het koude weer begint (liep vandaag nog vrolijk in mijn tshirt door de stadquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:33 schreef Calyptus het volgende:
[..]
pff, anabolenboy![]()
ff serieus, ik denk dat de terugval aan fitness/buikspierentopics in het lifestyle/sport forum en die hier te wijten zijn aan de winter, in de gym zie ik trouwens ook altijd veel meer mensen vanaf maart tot september, daarna gaat dat langzaam omlaag(vooral de vrouwtjes en breezahtjes) om in januari op een dieptepunte te zitten waar enkel de hardcore-trainers overblijven![]()
Komt omdat de zomer voorbij is, begin januari zal het wel weer ff opleven (goede voornemens).quote:
Netjes!quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:34 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Komt omdat de zomer voorbij is, begin januari zal het wel weer ff opleven (goede voornemens).
Vandaag pr military press 90kg 1x![]()
Ik ga bij de meeste oefeningen (als het kan tenminste) liggenquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Netjes!
Ik deed afgelopen week staande dumbell shoulderpress met 35kg per hand, 8reps!
Voelt trouwens wel een stuk beter dat staande werk dan zittend!
Ik sta meer bekend als lui tussen de oefeningen door of tussen de setjes door, overal waar je lekker kan zitten/liggen ben ik dan te vindenquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik ga bij de meeste oefeningen (als het kan tenminste) liggen
Ik heb hier nog een pot eiwitten staan van 2,5kg smaak aardbei die mij niet echt kan bekoren, kan ik jou er blij mee maken?quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik sta meer bekend als lui tussen de oefeningen door of tussen de setjes door, overal waar je lekker kan zitten/liggen ben ik dan te vinden
Sorry, maar ik maakte toch wel een beetje een vreugdesprongetje toen van de week EINDELIJK die gore perziktroep op was. In het begin was het nog wel een beetje te harden maar op het eind zat ik echt met tegenzin die shake weg te werken. Heb gisteren dan ook mijn oude vertrouwde Bulk Whey weer aangeschaft!quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:08 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een pot eiwitten staan van 2,5kg smaak aardbei die mij niet echt kan bekoren, kan ik jou er blij mee maken?
Van het legendarische merk extreme pro whey
Heel verstandig ik kan je geen ongelijk geven, respect dat je die pot hebt leeg gekregenquote:Op zaterdag 2 december 2006 20:14 schreef McGilles het volgende:
[..]
Sorry, maar ik maakte toch wel een beetje een vreugdesprongetje toen van de week EINDELIJK die gore perziktroep op was. In het begin was het nog wel een beetje te harden maar op het eind zat ik echt met tegenzin die shake weg te werken. Heb gisteren dan ook mijn oude vertrouwde Bulk Whey weer aangeschaft!
Dus dit keer pas ik toch maar
http://www.bardolino.nl/quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:15 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Heel verstandig ik kan je geen ongelijk geven, respect dat je die pot hebt leeg gekregen![]()
Heb je link van die bulk whey?
Heb zelf ook al 1,5 week niet getraindquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:33 schreef Calyptus het volgende:
[..]
pff, anabolenboy![]()
ff serieus, ik denk dat de terugval aan fitness/buikspierentopics in het lifestyle/sport forum en die hier te wijten zijn aan de winter, in de gym zie ik trouwens ook altijd veel meer mensen vanaf maart tot september, daarna gaat dat langzaam omlaag(vooral de vrouwtjes en breezahtjes) om in januari op een dieptepunte te zitten waar enkel de hardcore-trainers overblijven![]()
Ik denk dat je gewoon teveel van je lichaam vraagt op dat moment. Ik heb zelf wel eens last van misselijkheid gecombineerd met duizeligheid als ik zwaar aan het squatten/deadliften ben!quote:Op zondag 3 december 2006 19:35 schreef Skazminko het volgende:
Heel soms, nadat ik zwaar aan het legg pressen ben geweest, ben ik misselijk. Ik drink een halve liter water tijdens een training enaan mijn voeding kan het volgens mij niet liggen. Meestal gaat die misselijkheid na tien minuten weer weg, weten jullie waardoor dit zou kunnen komen?
slechte ademhaling of je lichaam nog niet aangepast aan de intensiteit zou ik zeggen. Of te zwaar voedsel te kort voor de training binnennemenquote:Op zondag 3 december 2006 19:35 schreef Skazminko het volgende:
Heel soms, nadat ik zwaar aan het legg pressen ben geweest, ben ik misselijk. Ik drink een halve liter water tijdens een training enaan mijn voeding kan het volgens mij niet liggen. Meestal gaat die misselijkheid na tien minuten weer weg, weten jullie waardoor dit zou kunnen komen?
Nicequote:Op maandag 4 december 2006 14:38 schreef Calyptus het volgende:
Richtlijnen in het voedingsschema van mn nieuwe bulkperiode vanaf 1 januari
-opstaan (7-9uur): 1kilo platte kaas met 40 gram bruine suiker(700kcal)
-tussendoor(hele dag): 2 liter halfvolle melk(760 kcal)
-uur voor training: 200 gram tonijn met katsiroop(250 kcal)
-training: 0.5 liter isostar(160 kcal)
-direct na de training:whey shake(120 kcal)
-uur na training: 200gram tonijn met katsiroop(250 kcal)
-net voor slapen (11-1uur): 1kilo platte kaas met 40 gram bruine suiker(700 kcal)
-tijdens het slapen(ik slaap nooit echt vast en wordt toch af en toe wakker): 1 liter magere melk(330kcal)
Daartussen komen nog 2 keer 4 boterhammen(8 sneden dus) met eiersalade/tonijnsalade en een avondmaal(stereotype Belgische keuken, bestaande uit aardappelen, groeten en vlees/vis/ei/rommel die ik niet binnekrijg)
trainingsschema ben ik nog aan het uitwerken, voor perfecte balans tussen krachttraining(via 3x3 schema) en de dagen tussenin clean&press,cheat curls, optrekken,BOR,lateral db raises om de balans wat mee te laten groeien.
EDIT: aangezien in zonder die boterhammen en avondmaal al aan 3250kcal zit, ms inkrimpen tot 2*2 boterhammen en avondmaal, anders zit ik boven de 5000kcal wat ms wel wat teveel is(4800kcal is mn richtlijn)
supplementen nog vergeten:quote:Op maandag 4 december 2006 15:05 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nice. Toch misschien iets anders door die kwark proberen te gooien.. appel, banaan, kaneel, honing, zoetstof.. eigenlijk is alles beter dan bruine suiker.
Edit: verder zou het beter zijn meer groentes te eten.. denk dat het neerkomt op een gram of 300 als je het alleen bij het avondeten neemt) wat eigenlijk veel te weinig is voor een 5000kcal is. En hoe zit het met fruit?
Ik ben persoonlijk echt een fan van fullsquats, maar aangezien je daar last van je enkel mee krijgt moet je zoeken naar een oplossing.quote:Op maandag 4 december 2006 17:46 schreef Calyptus het volgende:
Nog een vraagje naar de meningen van de experts, wat effect zou het geven indien ik in een 3x3-schema de squat vervang door clean&press, en dan de push press doe met een quarter squat om momentum te creeren(ik zie dit geregeld in OL filmpes, lijkt me ideaal).
Het feit is dat wanneer ik net voor pararel zit met een zwaar gewicht mn blessure de kop op steekt en ik enorme steken in mn enkel krijg.
Ik ben niet fan van dikke gespierde benen, ik vind ze op het moment goed, maar ik wil er wel nog wat meer kracht in hebben, en die ingebouwde quartersquat zou me volgens mij die extra kracht geven.
3x3 is al krachtschemaquote:Op maandag 4 december 2006 18:12 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk echt een fan van fullsquats, maar aangezien je daar last van je enkel mee krijgt moet je zoeken naar een oplossing.
Aangezien je voor kracht wil trainen zou ik zeker explosieve bewegingen aanraden! Maar dan wel meerdere keren per week.
ps: Vandaag moest ik nog boodschappen doen, stond er een groepje en die hoorde ik zeggen "jezus zag je die arm van die gast" en daarna riepen ze "meneer, doet u aan bodybuilding?"
Klinkt triest maar toch een streling van mijn ego(en de motivatie om pas echt een beer te worden)
Post eens een foto.quote:Op maandag 4 december 2006 18:12 schreef McGilles het volgende:
ps: Vandaag moest ik nog boodschappen doen, stond er een groepje en die hoorde ik zeggen "jezus zag je die arm van die gast" en daarna riepen ze "meneer, doet u aan bodybuilding?"
Klinkt triest maar toch een streling van mijn ego(en de motivatie om pas echt een beer te worden)
Precies, ik zou gewoon 8 weken lang 3x3 doen en dan 8 weken lang 5x5 ofzo, kijken waar je de beste vooruitgang mee boekt!quote:Op maandag 4 december 2006 18:17 schreef Calyptus het volgende:
[..]
3x3 is al krachtschemaExplosief is vanzelfsprekend.
fullsquat is idd echt geen optie... clean&press zie ik nog altijd als perfecte vervanger, omdat het vrijwel alles traint
Zo'n beer ben ik niet echt hoor, momenteel 106kg met zo'n 15% BF gok ik (je kan abs zien, maar het zijn geen duidelijke blokken). Als ik eind januari weer lekker bezig ben voor mijn gevoel dan post ik wel een foto, kijken of ik dan tevreden genoeg benquote:
Ik deed het vroeger stijf, stiff-legged deadlift, clean, en dan een standing militairy press, maar ik vind het beter voor mn rug, de oefening gaat soepeler en ik ga beter vooruit met kniebuigingen. Het is een full body oefening voor iets, dus kun je beter alles gebruiken.quote:Op maandag 4 december 2006 18:23 schreef McGilles het volgende:
[..]
Precies, ik zou gewoon 8 weken lang 3x3 doen en dan 8 weken lang 5x5 ofzo, kijken waar je de beste vooruitgang mee boekt!
Ik doe de fullsquats ook altijd zeer explosief, liever met 100kg op m'n rug en lekker naar boven dan kreunend en steunend met 130kg op de rug met mindere uitvoering.
Hoe voer jij de clean en press uit? Echt door je benen zakken zoals een echte pro. of gewoon lekker cleanen zonder kniebuigingen en dan ook pressen zonder kniebuigingen?
"Push press met quarter squat" noemt men een push jerk. Maar hiervan ga je geen kracht in je benen krijgen, ten eerste omdat het gewicht veel te laag is en ten tweede omdat de ROM veel te klein is. Daarnaast is de squatclean sowieso geen vervanging voor squat omdat het gewicht in het algemeen te laag is, laat staan een powerclean.quote:Op maandag 4 december 2006 17:46 schreef Calyptus het volgende:
Nog een vraagje naar de meningen van de experts, wat effect zou het geven indien ik in een 3x3-schema de squat vervang door clean&press, en dan de push press doe met een quarter squat om momentum te creeren(ik zie dit geregeld in OL filmpes, lijkt me ideaal).
Het feit is dat wanneer ik net voor pararel zit met een zwaar gewicht mn blessure de kop op steekt en ik enorme steken in mn enkel krijg.
Ik ben niet fan van dikke gespierde benen, ik vind ze op het moment goed, maar ik wil er wel nog wat meer kracht in hebben, en die ingebouwde quartersquat zou me volgens mij die extra kracht geven.
Leg pressen vind ik rommel, teveel geisoleerd op benen, en ik heb geen zin met machines te trainen. Ik zoek explosieve kracht, met name die nodig voor een goede stoot. Aangezien je stoot kracht mede haalt uit licht gebogen knieen(zowat dezelfde houding als het onderste punt van een quarter squat) die dan naar volle extentie gaan, zie ik de nut van een leg press absoluut niet in.quote:Op maandag 4 december 2006 18:55 schreef LedZep het volgende:
[..]
"Push press met quarter squat" noemt men een push jerk. Maar hiervan ga je geen kracht in je benen krijgen, ten eerste omdat het gewicht veel te laag is en ten tweede omdat de ROM veel te klein is. Daarnaast is de squatclean sowieso geen vervanging voor squat omdat het gewicht in het algemeen te laag is, laat staan een powerclean.
Na een clean doe je altijd een jerk, en of dat nou een split jerk of een push jerk is, dat maakt niet uit. Als het maar geen push press is want ook dan speelt het gewicht weer een rol; je schouders zouden het gewicht dat je cleant nooit boven moeten krijgen en aangezien je bij een push press naduwt (met je schouders en triceps) is dit niet mogelijk. Daarom altijd jerken, dwz een zekere squatbeweging maken zodat je lichaam omlaag gaat en je niet meer na hoeft te duwen (je lichaam gaat in zekere zin evenveel omlaag als dat je bij een push press zou naduwen, dus je haalt de OH press puur uit je benen). Split jerk is het meest bekend, maar een push jerk kan ook.
Voor alle duidelijkheid wat nou een push jerk precies is, dat is dus dit:
http://www.youtube.com/watch?v=3-hShqLWGjg&mode=related&search=
Enfin, squat door clean vervangen is dus geen optie. Wat ik zou doen is leg pressen, bij voorkeur op een 45 graden apparaat, waar je losse schijven aan kan hangen. Verder (power)clean & jerk voor allround kracht en eventueel high pull (=clean zonder voorslaan) voor posterior chain snelheid.
Edit: voor alle duidelijkheid: squatclean is clean met fullsquat erin, powerclean is met quartersquat. Ivm je enkel dus maar powerclean, waarbij je een quartersquat maakt voordat je de barbell voorslaat.
Pure explosieve beenkracht krijg je ook niet uit olympic lifts (wederom wegens te laag gewicht). Daarvoor moet je box squatten, misschien dat je dat eens kan proberen op 60% 1RM voor 2 reps x 10 setsquote:Op maandag 4 december 2006 19:16 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Leg pressen vind ik rommel, teveel geisoleerd op benen, en ik heb geen zin met machines te trainen. Ik zoek explosieve kracht, met name die nodig voor een goede stoot. Aangezien je stoot kracht mede haalt uit licht gebogen knieen(zowat dezelfde houding als het onderste punt van een quarter squat) die dan naar volle extentie gaan, zie ik de nut van een leg press absoluut niet in.
Die van een quarter squat+push press daarentegen wel, sportgericht lijkt me dat een van de beste oefeningen, omdat het samenspel van je benen, schouders en triceps goed getraind wordt, wat je in een stoot ook hard nodig hebt.
Technisch gezien zou ik de powerclean eruit kunnen halen, en van een gewicht op een squatrack beginnen, ik doe toch al deadlifts voor core training
Ik staar me niet ook niet dood op de gewichten die ik omhoog krijg, een split jerk heb ik geen zin in, en lijkt me te gevaarlijk van door mn enkel te zakken en een nieuwe operatie nodig te hebben. Is het maar 60kg, dan is het maar 60kg, zolang ik dat dan verbeter ben ik tevreden.
Wat een push jerk is ga ik nu eens bekijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |