Wilders heeft wel een punt hier! Partijen als de SP, GL en in iets mindere mate de PvdA staan al een hele tijd de kwijlen bij de, dankzij Balkenende's beleid, goed gevulde schatkist. Het regelrechte rampscenario dat ontstaat door o.a. het verhogen van de vennootschapsbelasting en het stijgen van de loonkosten bij een links kabinet, zullen Nederland op de globale ranglijst ontzettend duur maken met dito gevolgen.quote:Wilders: Niets is erger dan links kabinet
woensdag 29 november 2006 12:04
Geert Wilders, leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV), zegt dat 'niets erger is voor het land dan een links kabinet'. Hij wil er dan ook alles aan doen om dat te voorkomen en is bereid een centrumrechts kabinet te steunen.
Geert Wilders wil centrumrechtse regering
Dat heeft Wilders woensdag laten weten aan informateur Rein Jan Hoekstra. Het centrumrechtse kabinet zou moeten bestaan uit CDA, VVD, PVV en ChristenUnie.
Tijdens het slotdebat na de verkiezingen vorige week lieten alle partijleiders aan tafel weten niet met Wilders in een kabinet te willen stappen. Vooral de kans dat de ChristenUnie met de PVV in zee gaat is zeer klein, zo zei ook Wilders na afloop van zijn gesprek met Hoekstra.
Vreemdelingenbeleid
De ChristenUnie en de partij van Wilders zijn het absoluut niet met elkaar eens als het gaat om het vreemdelingenbeleid. Wilders is niet van plan op dat terrein enige concessies te doen.
Desondanks hoopt Wilders toch dat er een centrumrechts kabinet komt. 'Wij zijn absoluut niet bang voor de oppositie, die zal ons geen windeieren leggen. Maar niets is erger voor het land dan een links kabinet.'
Geen rol
GroenLinks-leider Femke Halsema zei voor aanvang van haar gesprek met Hoekstra dat zij geen rol ziet weggelegd voor haar partij in de kabinetsformatie. Halsema is voorstander van een kabinet CDA, PvdA en SP.
Ook PvdA-leider Wouter Bos en SP-leider Jan Marijnissen zeiden gisteren een kabinet van CDA, PvdA en SP te willen, maar dan moet het CDA wel 'een draai naar links' maken. CDA-leider Jan Peter Balkenende zei te hopen op een constructieve opstelling van alle partijen.
Enkeltje Simplismeland in dit topic, nu gratis niet duur!quote:Op woensdag 29 november 2006 16:05 schreef more het volgende:
[..]
Wilders heeft wel een punt hier! Partijen als de SP, GL en in iets mindere mate de PvdA staan al een hele tijd de kwijlen bij de, dankzij Balkenende's beleid, goed gevulde schatkist. Het regelrechte rampscenario dat ontstaat door o.a. het verhogen van de vennootschapsbelasting en het stijgen van de loonkosten bij een links kabinet, zullen Nederland op de globale ranglijst ontzettend duur maken met dito gevolgen.
Gedoogsteun is geen coalitie, he?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Werkt vast goed, zo'n 4 partijen coalitie.
Helemaal één met Wilders en de CU erin.
De Joint Strike Fighter levert Nederland veel werk, geld en kennis op, het verhogen van de bijstand met 10% wat de SP wil levert alleen maar meer luie mensen op.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Enkeltje Simplismeland in dit topic, nu gratis niet duur!
Links zou natuurlijk ook enkele prijzige uitgaven NIET doen. Irak, JSF, topschaal HRA....dat levert allemaal nogal wat geld op waarvan je veel noodzakelijks kunt doen voor onderwijs en zorg.
Een goede uitgavenbalans is niet links, niet rechts, nee, da's gewoon goed boekhouden.
Kijk, da's nu allemaal een kwestie van keuzes. Dat wil nog niet zeggen dat links Nederland bankroet gaat maken...daar hadden we een VVD-staatssecretaris voor.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:11 schreef more het volgende:
[..]
De Joint Strike Fighter levert Nederland veel werk, geld en kennis op, het verhogen van de bijstand met 10% wat de SP levert alleen maar meer luie mensen op.
Topschaal HRA? We betalen ook het hoge tarief van 52% dus uiteindelijk is wat we betalen nog altijd veel meer dan Jan Modaal.
Irak? Je bent als land verplicht om ook democratie te brengen in andere landen, ook al is dat heel moeilijk en kost het veel geld.
Niet ideaal, maar deze 4 partijen liggen dichter bij elkaar, dan de SP en het CDA.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Werkt vast goed, zo'n 4 partijen coalitie.
Helemaal één met Wilders en de CU erin.
Jij zit in de topschaal?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:11 schreef more het volgende:
Topschaal HRA? We betalen ook het hoge tarief van 52% dus uiteindelijk is wat we betalen nog altijd veel meer dan Jan Modaal.
Balkenende heeft de schatkist niet gevuld,m maar heeft tijdens zijn kabinet het tekort flink verhoogd... de staatsschuld is flink toegenomen, door het begrotingstekort dat opliep tot 3% (het voorgaande kabinet onder o.m. de PVDA behaalde een begrotingsoverschot)quote:Op woensdag 29 november 2006 16:05 schreef more het volgende:
[..]
Wilders heeft wel een punt hier! Partijen als de SP, GL en in iets mindere mate de PvdA staan al een hele tijd de kwijlen bij de, dankzij Balkenende's beleid, goed gevulde schatkist.
Uit de OP:quote:Op woensdag 29 november 2006 16:11 schreef Floripas het volgende:
Gedoogsteun is geen coalitie, he?
CU wil pertinent niet met Wilders...en Balkenende eigenlijk ook niet.
Daar lees ik toch wat anders.quote:Het centrumrechtse kabinet zou moeten bestaan uit CDA, VVD, PVV en ChristenUnie.
Volgens mij liggen de CU en de PVVVVV verder uit elkaar dan het CDA en de SP.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:13 schreef more het volgende:
Niet ideaal, maar deze 4 partijen liggen dichter bij elkaar, dan de SP en het CDA.
help jij dan ff al die mensen aan nieuw werk die ontslagen worden bij stork en dergelijke ?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Links zou natuurlijk ook enkele prijzige uitgaven NIET doen. JSF,
Er blijft een bak geld over om die mensen tijdelijk van een uitkering te voorzien.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:16 schreef Sigmund_Freud het volgende:
help jij dan ff al die mensen aan nieuw werk die ontslagen worden bij stork en dergelijke ?
Ik ga er niet eens meer op in, komt allemaal wel goed hier in nl...quote:Op woensdag 29 november 2006 16:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er blijft een bak geld over om die mensen tijdelijk van een uitkering te voorzien.
Ik ben al tien jaar ondernemer en draai een jaarlijkse omzet van tegen de 2 miljoen euro per jaar!quote:Op woensdag 29 november 2006 16:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Jij zit in de topschaal?![]()
![]()
Dat weet ik wel zekerquote:Op woensdag 29 november 2006 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens mij liggen de CU en de PVVVVV verder uit elkaar dan het CDA en de SP.
Dat McCarthy met Marilyn Monroe naar bed wil wil nog niet zeggen dat Marilyn Monroe met McCarthy naar bed wil.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Uit de OP:
[..]
Daar lees ik toch wat anders.
Volgens mij snapt Wilders het niet helemaal. Het vreemdelingenbeleid is het voornaamste breekpunt tussen WIlders en de meeste andere partijen. Als hij zegt geen enkele concessie te willen doen, sluit hij zich bij voorbaat dus al uit. Vervolgens jankt hij weer over een cordon sanitaire natuurlijk.quote:De ChristenUnie en de partij van Wilders zijn het absoluut niet met elkaar eens als het gaat om het vreemdelingenbeleid. Wilders is niet van plan op dat terrein enige concessies te doen.
Volgens mij snapt Jan Marijnissen het niet helemaal, hij wil namelijk een CDA/sp/pvda kabinet maar wil de HypotheekRenteAftrek aanpakken, terwijl Balkenende dat nu net als enigste breekpunt heeft opgenoemd dus hoe serieus ben je dan.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij snapt Wilders het niet helemaal. Het vreemdelingenbeleid is het voornaamste breekpunt tussen WIlders en de meeste andere partijen. Als hij zegt geen enkele concessie te willen doen, sluit hij zich bij voorbaat dus al uit. Vervolgens jankt hij weer over een cordon sanitaire natuurlijk.
Je moet toch ergens beginnen.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:41 schreef Floripas het volgende:
Een cordon sanitaire! Met negen zetels!
Op provinciaal nivo en gemeentelijk nivo is dat anders helemaal niet zo'n bizarre combo hoor.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:43 schreef more het volgende:
[..]
Volgens mij snapt Jan Marijnissen het niet helemaal, hij wil namelijk een CDA/sp/pvda kabinet maar wil de HypotheekRenteAftrek aanpakken, terwijl Balkenende dat nu net als enigste breekpunt heeft opgenoemd dus hoe serieus ben je dan.
Omzet is leuk, maar het gaat om de winst hèquote:Op woensdag 29 november 2006 16:25 schreef more het volgende:
[..]
Ik ben al tien jaar ondernemer en draai een jaarlijkse omzet van tegen de 2 miljoen euro per jaar!
Twee miljoen dollar, dat wordt steeds minder met die dollarinflatie.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:47 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Het gaat om de winst hè?
Maar woon jij in Amerika of Nederland?
Ik ben inderdaad benieuwd hoe die besprekingen gaan lopen. Ik denk echter dat Marijnissen of Balkenende toch nog wel bereid is consessies te doen met betrekking tot de HRA. Het is afwachten in hoeverre de SP tegenwoordig een echte politieke partij is in plaats van alleen maar een partij die overal tegenaan schopt vanuit de oppositiebanken.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:43 schreef more het volgende:
[..]
Volgens mij snapt Jan Marijnissen het niet helemaal, hij wil namelijk een CDA/sp/pvda kabinet maar wil de HypotheekRenteAftrek aanpakken, terwijl Balkenende dat nu net als enigste breekpunt heeft opgenoemd dus hoe serieus ben je dan.
Neen dat is dus nog helemaal nog niet duidelijk en tot nu toe zijn de investeringen hoger geweest dan de baten wat de JSF betreft, met totaal geen uitzicht dat dat gaat veranderen. De amerikanen hebben namelijk heel slim de afspraak gemaakt, dat er de kans bestaat order naar Nederland, maar dat hebben ze niet hard toegezegd.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:11 schreef more het volgende:
[..]
De Joint Strike Fighter levert Nederland veel werk, geld en kennis op...*knipper*
Zeg...hoe kom je erbij dat je als land verplicht bent democratie te brengen in andere landen?quote:Irak? Je bent als land verplicht om ook democratie te brengen in andere landen, ook al is dat heel moeilijk en kost het veel geld.
Kwestie van hoog inzetten van de kant van Marijnissen denk ik. Hij zal het punt van de HRA gewoon niet willen laten vallen voordat hij aan de onderhandelingstafel zit en er iets voor terug kan krijgen. Dat is hoe ik het interpreteer.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:43 schreef more het volgende:
[..]
Lijkt me ook dat wordt gewoon wat uitruilen. Beperking van de HRA voor hoge nieuwe gevallen is voor het CDA ook prima bespreekbaar en dan levert de SP weer wat anders in.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:54 schreef Petera het volgende:
[..]
Kwestie van hoog inzetten van de kant van Marijnissen denk ik. Hij zal het punt van de HRA gewoon niet willen laten vallen voordat hij aan de onderhandelingstafel zit en er iets voor terug kan krijgen. Dat is hoe ik het interpreteer.
Dat begrijp ik, maar het lijkt me dat dit ook geldt voor Wilders, ook één van de winnaars.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:54 schreef Petera het volgende:
[..]
Kwestie van hoog inzetten van de kant van Marijnissen denk ik. Hij zal het punt van de HRA gewoon niet willen laten vallen voordat hij aan de onderhandelingstafel zit en er iets voor terug kan krijgen. Dat is hoe ik het interpreteer.
Waar heb je dat vandaan?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
beperking van de HRA voor hoge nieuwe gevallen is voor het CDA ook prima bespreekbaar
Uitspraken van diverse CDA prominenten. Het is echt geen voerdreven hard punt voor het CDA. Die moeten het toch niet hebben van de topinkomens.quote:
Er komt geen links kabinet, hoogstens een centrumlinks. Van verhogen vennootschapsbelasting zal in zo'n geval al helemaal geen sprake zijn, de voorgestelde vennootschapsbelasting verlaging zal hoogstens geschrapt worden. Verder is Nederland al een belastingparadijs voor bedrijven dus zou een geringe verhoging geen kwaad kunnen. Oh ja, de loonkosten zullen ongetwijfeld ook onder een rechts kabinet stijgen. Dat doen ze meestal namelijk...quote:Op woensdag 29 november 2006 16:05 schreef more het volgende:
Het regelrechte rampscenario dat ontstaat door o.a. het verhogen van de vennootschapsbelasting en het stijgen van de loonkosten bij een links kabinet,
Ja, wel kabinet den Uyl en ze hebben er hier in POL zelfs een topic over De puinhopen van Den Uyl (1973-1977)quote:Op woensdag 29 november 2006 16:33 schreef dVTB het volgende:
Mensen angst inboezemen, daar is de populist Wilders vooral goed in. We hebben nog nooit een links kabinet gehad in Nederland, dus kan niemand weten of dat goed of slecht uitpakt.
Daar ben ik het niet mee eens ik denk dat een rechts kabinet de Nederlandse economie de impuls kan geven die het nodig heeft. Ik ben namelijk van mening dat als er een links kabinet komt deze impuls uitblijft en men zelfs gaat beginnen met het scenario wat in de OP geschets wordt. Iets wat Nederland heel veel schade zal toebrengenquote:Op woensdag 29 november 2006 16:33 schreef dVTB het volgende:
Niet is erger dan een links kabinet? Nou, ik weet wel wat ergers: een kabinet met Wilders erin.
Klopt maar wie van de andere partijen kan het in hemelssnaam interessant zijn om met Wilders samen te gaan werken?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:57 schreef more het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar het lijkt me dat dit ook geldt voor Wilders, ook één van de winnaars.
Daar heb je op zich wel een punt, maar er is één groot verschil. Als Marijnissen niet zijn zin krijgt in het beperken van de HRA, kan hij dat in theorie best verkopen aan zijn achterban. Op voorwaarde dat bijvoorbeeld wél op een andere manier de inkomensverschillen fors worden verkleind.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:57 schreef more het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar het lijkt me dat dit ook geldt voor Wilders, ook één van de winnaars.
Wilders zou ik eigenlijk geen winnaar willen noemen, die heeft gewoon stuivertje gewisseld met de LPF. 2 partijen die ideologisch dichterbij elkaar staan dan welke andere partijen dan ook.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:57 schreef more het volgende:
[..]
Ach, een links kabinet snijdt tenminste inde HRA, iets wat al jaren bepleit wordt door economen en oa de OESO.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens ik denk dat een rechts kabinet de Nederlandse economie de impuls kan geven die het nodig heeft. Ik ben namelijk van mening dat als er een links kabinet komt deze impuls uitblijft en men zelfs gaat beginnen met het scenario wat in de OP geschets wordt. Iets wat Nederland heel veel schade zal toebrengen
Ik zou zeggen dat de huidige LPF en Eénnl dichter bij de LPF van de vorige verkiezing liggen dan Wilders.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wilders zou ik eigenlijk geen winnaar willen noemen, die heeft gewoon stuivertje gewisseld met de LPF. 2 partijen die ideologisch dichterbij elkaar staan dan welke andere partijen dan ook.
PvdA en SP ook. Beetje een simpele gedachte.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wilders zou ik eigenlijk geen winnaar willen noemen, die heeft gewoon stuivertje gewisseld met de LPF. 2 partijen die ideologisch dichterbij elkaar staan dan welke andere partijen dan ook.
Mwah, 9 verloren en aan de andere kant 16 gewonnen.. dat is toch wat anders dan 8 verliezen en 8 winnen.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:13 schreef more het volgende:
[..]
PvdA en SP ook. Beetje een simpele gedachte.
Effe offtopic:quote:Op woensdag 29 november 2006 16:25 schreef more het volgende:
[..]
Ik ben al tien jaar ondernemer en draai een jaarlijkse omzet van tegen de 2 miljoen euro per jaar!
Dus ja!
Mijn bedrijf:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jij bent waarschijnlijk ook niet veel verder gekomen dan de titel hé, inhoudelijke argumentatie is niet je sterkste punt..quote:Op woensdag 29 november 2006 17:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, wel kabinet den Uyl en ze hebben er hier in POL zelfs een topic over De puinhopen van Den Uyl (1973-1977)
En de titel zegt al genoeg over het succes van dat kabinet. De gevolgen van sommige dingen zijn nog lang voelbaar (geweest)
Was het ook niet democratisch dat de SP de vorige keer van de onderhandelingen werd geweerd? Of in elk geval niet uitgenodigd.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:15 schreef Aneurism het volgende:
Democratisch is dat niet..
Ach, er zitten nou eenmaal bijna altijd meer partijen niet aan de onderhandelingstafel dan wel. Ik zou dat toch niet als weren willen bestempelen.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:15 schreef Aneurism het volgende:
Wilders heeft een grote zege behaald: van (1) zetel naar 9 zetels gaan is iets wat niet mag worden weg gewuifd. Helaas laat politiek Den Haag zien dat het geen ene reet geeft om de kiezer, voordat Wilders kan onderhandelen word hij al geweerd van de tafel. Democratisch is dat niet..
Alsof Wilders wel met de SP of PvdA zou willen regeren... Volgens mij heeft Geertje een pallet Blue Band op z'n hoofd.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:15 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Wilders heeft een grote zege behaald: van (1) zetel naar 9 zetels gaan is iets wat niet mag worden weg gewuifd. Helaas laat politiek Den Haag zien dat het geen ene reet geeft om de kiezer, voordat Wilders kan onderhandelen word hij al geweerd van de tafel. Democratisch is dat niet..
Als je dat topic goed leest dan komt dat door dat den Uyl dat gaat gevuld heeft met de Aardgasbaten waardoor de volgende kabinetten (en dus ook de kabinettten Lubbers enzo) te maken kregen met een ontzettende stijging in de staatsschuld. Maar de oorzaak daarvan ligt in de "oplossing" van Den Uylquote:Op woensdag 29 november 2006 17:19 schreef Stippel het volgende:
In dat meermaals door jou aangehaald topic staat ook bv het feit dat het tekort van den Uyl maar op 0.8% van de begroting lag..
Als Geerst slim is doet hij dat niet want dat levert hem tijdes de volgende verkeizingen weer meer zetels opquote:Op woensdag 29 november 2006 17:20 schreef gday het volgende:
Alsof Wilders wel met de SP of PvdA zou willen regeren... .
Volgens mij is de oorzaak van de stijgende tekorten gewoon de stijging van de uitgaven. Of was het zo dat de inkomsten van de overheid ernstig daalden onder de opvolgende CDA VVD kabinetten?quote:Op woensdag 29 november 2006 17:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als je dat topic goed leest dan komt dat door dat den Uyl dat gaat gevuld heeft met de Aardgasbaten waardoor de volgende kabinetten (en dus ook de kabinettten Lubbers enzo) te maken kregen met een ontzettende stijging in de staatsschuld. Maar de oorzaak daarvan ligt in de "oplossing" van Den Uyl
o god, wat een gedraai om de schuld bij iemand anders te leggen ...quote:Op woensdag 29 november 2006 17:35 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je dat topic goed leest dan komt dat door dat den Uyl dat gaat gevuld heeft met de Aardgasbaten waardoor de volgende kabinetten (en dus ook de kabinettten Lubbers enzo) te maken kregen met een ontzettende stijging in de staatsschuld. Maar de oorzaak daarvan ligt in de "oplossing" van Den Uyl
Ja tuurlijk links doet het geweldig een rechts geeft het uit....quote:Op woensdag 29 november 2006 17:42 schreef Stippel het volgende:
het heeft geduurd totdat Wim Kok minister van Financieen werd in 1990, voordat de financieen en vooral de begrotingsdiscipline weer op orde kwam, Zalm heeft vervolgens 12 jaar lang vooral kunnen teren op het zware werk van Kok ...
nee, feit is gewoon dat dat hallejujah over 'rechtse begrotings-disccpline' allerminst klopt, de tekorten zijn sterker opgelopen onder kabinet zònder de PVDA dan mét...quote:Op woensdag 29 november 2006 17:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk links doet het geweldig een rechts geeft het uit....
dat is een copy-paste van Frits Bolkestein... waarbij jij enkel je één-regeltje postte ...quote:Heb je deze post al eens goed gelezen. Als we dat straks ook weer bij een links kabinet krijgen. Dan krijgt de Nederlandse economie grote klappen
Nogmaals hoe is gegaan na 77 zijn de inkomsten van de staat gedaald of de uitgaven gestegen?quote:Op woensdag 29 november 2006 17:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk links doet het geweldig een rechts geeft het uit....
Heb je deze post al eens goed gelezen. Als we dat straks ook weer bij een links kabinet krijgen. Dan krijgt de Nederlandse economie grote klappen
En jij bent zoals gebruikelijk een gezellige, aaibare relkloon.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wilders heeft zoals gebruikelijk weer helemaal gelijk.
Ik vind dat Femke met haar Groen Links ook mee moet doen, al jaren roepen ze dat het beter moet. Nu is de kans en durven ze het niet aan. Jammer, jammer, jammer........quote:Geen rol
GroenLinks-leider Femke Halsema zei voor aanvang van haar gesprek met Hoekstra dat zij geen rol ziet weggelegd voor haar partij in de kabinetsformatie. Halsema is voorstander van een kabinet CDA, PvdA en SP.
welke kans?quote:Op woensdag 29 november 2006 18:20 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ik vind dat Femke met haar Groen Links ook mee moet doen, al jaren roepen ze dat het beter moet. Nu is de kans en durven ze het niet aan. Jammer, jammer, jammer........
Elke partij roept dat het beter moet. Daar zijn partijen voor.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:20 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ik vind dat Femke met haar Groen Links ook mee moet doen, al jaren roepen ze dat het beter moet. Nu is de kans en durven ze het niet aan. Jammer, jammer, jammer........
Om mee in een links kabinet te gaan zitten.quote:
welk links kabinet?quote:Op woensdag 29 november 2006 18:23 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Om mee in een links kabinet te gaan zitten.
Dat is toch helemaal geen kans. Dit zou nog erger zijn dan D66 als aanhangsel in Paars 2.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:20 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Het linkse kabinet met CDA erin. Voor rechts-radicalen is zelfs het CDA al een linkse partij.quote:
Nee daarom doen ze het niet, ze kunnen alleen maar verliezen als ze mee gaan doen, ze kiezen lekker voor de makkelijke weg en laten de andere de kastanjes uit het vuur halen. Lekker mee huilen als het goed gaat, en schoppen als het fout gaat.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal geen kans. Dit zou nog erger zijn dan D66 als aanhangsel in Paars 2.
Nee het is gewoon onlogisch om in een regering te gaan zitten die je totaal niet nodig heeft.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:31 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Nee daarom doen ze het niet, ze kunnen alleen maar verliezen als ze mee gaan doen, ze kiezen lekker voor de makkelijke weg en laten de andere de kastanjes uit het vuur halen. Lekker mee huilen als het goed gaat, en schoppen als het fout gaat.
Nou centrum links kabinet dan, waar de meeste zetels dan toch echt links zullen zijn.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het linkse kabinet met CDA erin. Voor rechts-radicalen is zelfs het CDA al een linkse partij.
Je hebt wel gelijk, maar ik zou zo graag eens al de linkse partijen in een kabinet gezien. Gewoon om eens te kijken hoe lang het zou duren en wat ze er van terecht brengen. Nu was dat eigenlijk het juiste moment. Ik denk namelijk dat ze verschrikkelijk op hun bek gaan. Maar goed SP, PvdA en CDA is wel een leuke tweede beste combinatie. Groen Links zal er beter van worden.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee het is gewoon onlogisch om in een regering te gaan zitten die je totaal niet nodig heeft.
Kun je mij 1 partij noemen die roept dat het sléchter moet? Ik zie nergens een kans voor GL trouwens, maar misschien ben jij gezegend met een oppermachtig inzicht en de rest van Nederland niet.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:20 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Tja met alle partijen uit 1 richting in een kabinet lijkt me toch al geen goed idee. Snap dat gegeil op VVD CDA CU PVV combinaties dan ook niet zoquote:Op woensdag 29 november 2006 18:36 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, maar ik zou zo graag eens al de linkse partijen in een kabinet gezien. Gewoon om eens te kijken hoe lang het zou duren en wat ze er van terecht brengen. Nu was dat eigenlijk het juiste moment. Ik denk namelijk dat ze verschrikkelijk op hun bek gaan. Maar goed SP, PvdA en CDA is wel een leuke tweede beste combinatie. Groen Links zal er beter van worden.
De SP won fors meer dan de PvdA verloor en de 2 liggen ideologisch ook verder uit elkaar dan de LPF en WIlders. De LPF en Wilders vissen allebei in dezelfde vijver, namelijk die van de (extreem)-rechtse islamhaters. SP vist in de (extreem)-linkse hoek en de PvdA juist meer in de sociaal-liberale wateren. Die situaties zijn dus duidelijk niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:13 schreef more het volgende:
[..]
PvdA en SP ook. Beetje een simpele gedachte.
Idd, maar voor veel rechtse stemmers is de CDA voor al een centrum partijquote:Op woensdag 29 november 2006 18:30 schreef Sidekick het volgende:
Het linkse kabinet met CDA erin. Voor rechts-radicalen is zelfs het CDA al een linkse partij.
Dan kunnen ze over een of twee jaar tijdens de volgende verkiezinge tenminste zeggen dat ze gewaarschuwd hebben voor het grote linkse gevaarquote:Op woensdag 29 november 2006 18:30 schreef Sidekick het volgende:
Ik vraag mij ook af waarom Verdonk en Wilders nu opeens met dit soort demagogie komen. Voor de verkiezingen kan ik het nog begrijpen, maar nu heb je er niets aan.
Ja, en daarom kan links alleen met veel kunst en vliegwerk of met het CDA een kabinet vormenquote:Op woensdag 29 november 2006 18:31 schreef SunChaser het volgende:
Maarja Geert, de Nederlandse kiezer wil het nu eenmaal
Ja, idd en de koers van zo'n kabinet zal dat toch erg links zijn.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:32 schreef Kadesh het volgende:
Nou centrum links kabinet dan, waar de meeste zetels dan toch echt links zullen zijn.
En daarom is het juist zo raar dat Groen Links niet zou willen regeren. Met de combi CDA/PvdA/GL heb je kwa zetels 2 bijna even grote machtsblokken en een ruime kamermeerderheid. Dat lijkt mij vooral voor het CDA een aantrekkelijkere optie dan met de SP. GL is waarschijnlijk bang dat regeringsdeelname stemmen kost. Wat niet onwaarschijnlijk is, regeringspartijen verliezen erg vaak zetels bij de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:32 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Nou centrum links kabinet dan, waar de meeste zetels dan toch echt links zullen zijn.
Er zijn nu gewoon geen eenvoudige optiesquote:Op woensdag 29 november 2006 18:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en daarom kan links alleen met veel kunst en vliegwerk of met het CDA een kabinet vormen
[..]
Voor personen die het CDA links vinden zal het idd een zeer links kabinet zijn...quote:Op woensdag 29 november 2006 18:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, idd en de koers van zo'n kabinet zal dat toch erg links zijn.
Maar Wilders zegt dit constant. Drie jaar geleden had ie het nog over asielzoekers in paleizen en een staatscontrole of je wel goed je tanden poetst. Nu zegt hij helemaal niets over wat er dan precies zo fout is.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan kunnen ze over een of twee jaar tijdens de volgende verkiezinge tenminste zeggen dat ze gewaarschuwd hebben voor het grote linkse gevaar
Ik heb Wilders gestemd om zijn verkeersbeleid, minder ambtenaren, minder belasting (zien wel of ie dat waar kan maken), en zijn standpunt over toetreding van Turkije bij de EU. Dat Islam gebeuren was voor mij helemaal geen hoofdzaak om op hem te stemmen. (werd er soms zelfs een beetje simpel van dat ie het in zijn campagne vooral daar over had) Ik hoop ook dat ie niet in een regering gaat zitten, laat hem maar lekker wat tegengas geven vanaf de rechterkant.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De LPF en Wilders vissen allebei in dezelfde vijver, namelijk die van de (extreem)-rechtse islamhaters.
Dat mag maar je zal een van de weinigen zijnquote:Op woensdag 29 november 2006 18:53 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ik heb Wilders gestemd om zijn verkeersbeleid, minder ambtenaren, minder belasting (zien wel of ie dat waar kan maken), en zijn standpunt over toetreding van Turkije bij de EU. Dat Islam gebeuren was voor mij helemaal geen hoofdzaak om op hem te stemmen. (werd er soms zelfs een beetje simpel van dat ie het in zijn campagne vooral daar over had)
Dat zijn natuurlijk de andere rechts-populistische plannen die bij die kiezersgroep erg goed vallen en waar ook de LPF mee zwaaide. Het toont nog maar eens aan hoe ideologisch beiden aan elkaar verwant zijn.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:53 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ik heb Wilders gestemd om zijn verkeersbeleid, minder ambtenaren, minder belasting (zien wel of ie dat waar kan maken), en zijn standpunt over toetreding van Turkije bij de EU.
Het verhogen van de uitkeringen en de WAO is ook morrelenquote:Op woensdag 29 november 2006 18:53 schreef Sidekick het volgende:
Ik vond het trouwens wel grappig dat Verdonk het had over een links kabinet dat gaat "morrelen aan de WAO, morrelen aan de uitkeringen".
Onzin. Hij verhoogde de uitgaven met 24% in een jaar, en deed dat door de gasbaten op te souperen. Daardoor lijken de cijfers nog aardig, maar het was allemaal op de pof: het gas werd veel te goedkoop aan o.a. Italie verkocht.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:59 schreef Stippel het volgende:
Toch wist hij de overheidsbestedingen gewoon stabiel te houden
Was het niet de VVD die de WAO wou verhogen naar 75% oid?quote:Op woensdag 29 november 2006 18:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Het verhogen van de uitkeringen en de WAO is ook morrelen![]()
En wat is daar mis mee? Ben je pas een goed politicus als je even gehaat bent als Adsje Melkert?quote:Op woensdag 29 november 2006 18:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat zijn natuurlijk de andere rechts-populistische plannen die bij die kiezersgroep erg goed vallen en waar ook de LPF mee zwaaide. Het toont nog maar eens aan hoe ideologisch beiden aan elkaar verwant zijn.
Wat PJORourke zegt.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:49 schreef du_ke het volgende:
Maar nogmaals waarom zijn de begrotingstekorten na 77 zo opgelopen? Vanwege dalende inkomsten of vanwege stijgende uitgaven?
quote:Op woensdag 29 november 2006 18:57 schreef PJORourke het volgende:
Onzin. Hij verhoogde de uitgaven met 24% in een jaar, en deed dat door de gasbaten op te souperen. Daardoor lijken de cijfers nog aardig, maar het was allemaal op de pof: het gas werd veel te goedkoop aan o.a. Italie verkocht.
Het ging mij er niet om wat er mis mee is, het ging mij om het feit dat Wilders als winnaar werd neergezet terwijl hij slechts van plaats is verwisseld met de LPF. Die 2 partijen zijn bijna volkomen onderling uitwisselbaar en vissen in precies dezelfde vijver. Daarom geldt imo het argument niet dat Wilders als "winnaar" mee moet doen in het nieuwe kabinet. Het zou net zoiets zijn als de PvdA een andere naam geven en dan roepen dat ze vanuit het niets meer dan 30 zetels hebben gehaald....quote:Op woensdag 29 november 2006 18:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Ben je pas een goed politicus als je even gehaat bent als Adsje Melkert?
Wat een onzin. Het zijn andere mensen, met een ander programma. Dat jij het verschil niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het ging mij er niet om wat er mis mee is, het ging mij om het feit dat Wilders als winnaar werd neergezet terwijl hij slechts van plaats is verwisseld met de LPF. Die 2 partijen zijn bijna volkomen onderling uitwisselbaar en vissen in precies dezelfde vijver. Daarom geldt imo het argument niet dat Wilders als "winnaar" mee moet doen in het nieuwe kabinet. Het zou net zoiets zijn als de PvdA een andere naam geven en dan roepen dat ze vanuit het niets meer dan 30 zetels hebben gehaald....
Dat stuivertje wisselen klopt totaal niet. Maar 15% van de stemmers van Wilders zijn voormalig LPF stemmers. Zo'n 40% zijn niet stemmers, 20% VVD en dan nog een zooitje aan PvdA-stemmers.quote:Op woensdag 29 november 2006 17:14 schreef gday het volgende:
[..]
Mwah, 9 verloren en aan de andere kant 16 gewonnen.. dat is toch wat anders dan 8 verliezen en 8 winnen.
Links zou geld steken in het onderwijs zodat hopelijk minder mensen zulke domme uitspraken doen zoals jij nu doet.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
links zou van redelijk tot goed verdienende burgers cashcows maken.
liever een sterke basis met een goed gevulde schatkist en dan het allemaal maar ff een paar jaartjes iets minder hebben.
Tja, dat deed Kok ook he. En wat gebeurde ermee? Er werden ambtenaren, dure gebouwen en overbodige computers mee gekocht. Links houdt niet van onderwijs, want daar creeer je mondige mensen mee, die nog wel eens zelf willen denken en niet automatisch de leugens van Woutertje slikken..quote:Op woensdag 29 november 2006 19:15 schreef ethiraseth het volgende:
Links zou geld steken in het onderwijs zodat hopelijk minder mensen zulke domme uitspraken doen zoals jij nu doet.![]()
Sinds wanneer is het de taak van de overheid om prive-bedrijven van werk te voorzien?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:16 schreef Sigmund_Freud het volgende:
help jij dan ff al die mensen aan nieuw werk die ontslagen worden bij stork en dergelijke ?
Je vergeet alleen even de impact van het omvormen van goed verdiende burgers naar cashcows. Goed verdiende burgers (maar ook de bedrijven die ze bezitten) vertrekken naar het buitenland als ze omgevormd worden naar een cashcow.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
liever een sterke basis met een goed gevulde schatkist en dan het allemaal maar ff een paar jaartjes iets minder hebben.
ja, en al het geld gaat naar de mensen in de WAO en met een uitkering. En ze pleiten voor thoughtpolice, en ze jagen alle bedrijven weg, en Marijnissen is de reïncarnatie van Mao, en Femke Halsema woont in Amsterdam, en immigranten zijn kannibalen, en, en, en....quote:Op woensdag 29 november 2006 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
jaaaa die balkenende heeft de schatkist mooi gevuld hoor...! Er ging maar ~3% uit, verder zit alles er nog in.quote:liever een sterke basis met een goed gevulde schatkist en dan het allemaal maar ff een paar jaartjes iets minder hebben.
In een linkse staat is dat de taak van de overheidquote:Op woensdag 29 november 2006 19:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Sinds wanneer is het de taak van de overheid om prive-bedrijven van werk te voorzien?
ja, en dit is one-hundred procent bewezen door Gebakken Lucht BV.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:18 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je vergeet alleen even de impact van het omvormen van goed verdiende burgers naar cashcows. Goed verdiende burgers (maar ook de bedrijven die ze bezitten) vertrekken naar het buitenland als ze omgevormd worden naar een cashcow.
En dan is het gevolg dat Nederland en geen cashcows meer heeft en een lege schatkist om dat ook alle andere inkomsten die deze mensen en bedrijven genereeerde naar het buitenland vertrokken zijn
quote:Op woensdag 29 november 2006 19:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tja, dat deed Kok ook he. En wat gebeurde ermee? Er werden ambtenaren, dure gebouwen en overbodige computers mee gekocht. Links houdt niet van onderwijs, want daar creeer je mondige mensen mee, die nog wel eens zelf willen denken en niet automatisch de leugens van Woutertje slikken..
Jij moet echt eens een wikipedia-cursus communisme, socialisme en sociaal-democratie hebben, want ik geloof niet dat je het verschil weet tussen die dingen.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
In een linkse staat is dat de taak van de overheid
Maar ja dan zijn er eigenlijk geen prive bedrijven.......
Ik wist niet dat de CDA + VVD een linkse staat wilde stichten.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:19 schreef Martijn_77 het volgende:
Rechts ook niet, getuige hun tegenstand voor een referendum over de Europese grondwet. We zouden maar eens wat anders willen dan de heren in Den haag en hun maatjes uit Europa beslissen hè.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tja, dat deed Kok ook he. En wat gebeurde ermee? Er werden ambtenaren, dure gebouwen en overbodige computers mee gekocht. Links houdt niet van onderwijs, want daar creeer je mondige mensen mee, die nog wel eens zelf willen denken en niet automatisch de leugens van Woutertje slikken..
Zegt iemand die het over "het PvdA" heeft.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:21 schreef problematiQue het volgende:
gelukkig ben jij ons intellectuele licht in het duister![]()
Nogmaals. Na 77 is er iets gebeuerd waardoor het tekort hard opliep. Stegen de uitgaven of daalden de baten? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om dit te beantwoorden?quote:
Volgens de Hond ofzo. Daar kan ik niet zoveel mee. Als je al die niet stemmers voor de 3 grote groeiers optelt kom je al op een dwaas percentage.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:12 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat stuivertje wisselen klopt totaal niet. Maar 15% van de stemmers van Wilders zijn voormalig LPF stemmers. Zo'n 40% zijn niet stemmers, 20% VVD en dan nog een zooitje aan PvdA-stemmers.
quote:Op woensdag 29 november 2006 19:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
quote:Als het socialisme zo goed is voor de armen, waarom is de welvaart in socialistische landen dan altijd zo laag?
hemel een grammatica foutquote:Op woensdag 29 november 2006 19:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zegt iemand die het over "het PvdA" heeft.
is het nou de bedoeling dat ik hier serieus op in ga? enig idee waarom de schatkist gevuld moet worden?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:19 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ja, en al het geld gaat naar de mensen in de WAO en met een uitkering. En ze pleiten voor thoughtpolice, en ze jagen alle bedrijven weg, en Marijnissen is de reïncarnatie van Mao, en Femke Halsema woont in Amsterdam, en immigranten zijn kannibalen, en, en, en....![]()
[..]
jaaaa die balkenende heeft de schatkist mooi gevuld hoor...! Er ging maar ~3% uit, verder zit alles er nog in.
Wat heeft dat met onderwijs te maken?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:22 schreef ethiraseth het volgende:
Rechts ook niet, getuige hun tegenstand voor een referendum over de Europese grondwet. We zouden maar eens wat anders willen dan de heren in Den haag en hun maatjes uit Europa beslissen hè.Of o wacht, dat kwam zeker doordat mensen dom zijn en zich niet ergens in verdiepen.
![]()
Waar een VMBO'er zich nog voor zou schamen.quote:
nou nee die impact vergat ik niet, want dat is inherentquote:Op woensdag 29 november 2006 19:18 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je vergeet alleen even de impact van het omvormen van goed verdiende burgers naar cashcows. Goed verdiende burgers (maar ook de bedrijven die ze bezitten) vertrekken naar het buitenland als ze omgevormd worden naar een cashcow.
En dan is het gevolg dat Nederland en geen cashcows meer heeft en een lege schatkist om dat ook alle andere inkomsten die deze mensen en bedrijven genereeerde naar het buitenland vertrokken zijn
Bewijs jij dan het tegendeel eensquote:Op woensdag 29 november 2006 19:19 schreef problematiQue het volgende:
ja, en dit is one-hundred procent bewezen door Gebakken Lucht BV.
JDie weet ik wel maar een linkse staat wordt veel door de overheid gereguleerd. Dus dan kunnen er wel prive bedrijven zijn maar die zitten met handen en voeten gebonden aan een woud van regels en bij communisme zijn er zelfs geen prive bedrijven meer maar is alles van de staat.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:21 schreef ethiraseth het volgende:
Jij moet echt eens een wikipedia-cursus communisme, socialisme en sociaal-democratie hebben, want ik geloof niet dat je het verschil weet tussen die dingen.![]()
Near Marum?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:25 schreef more het volgende:
[..]
Dus ja!
Mijn bedrijf:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je begijpt toch wel dat er vaak een tijdspanne zit tussen oorzaak en gevolg? De schade is in 1973 ongeveer aangericht, daarna hebben Wiegel en Van Agt verzuimd Bestek '81 goed te keuren.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:23 schreef du_ke het volgende:
Nogmaals. Na 77 is er iets gebeuerd waardoor het tekort hard opliep. Stegen de uitgaven of daalden de baten? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om dit te beantwoorden?
Maar niet te verwaarlozen want het land gaat dan in een neerwaartse spiraal komen en uit eindelijk erg arm eindigenquote:Op woensdag 29 november 2006 19:26 schreef zoalshetis het volgende:
nou nee die impact vergat ik niet, want dat is inherent![]()
jij verlangt van mij dat ik jouw potentiële doemscenario ga ontkrachten? lijkt mij dat het aan jou is om een goede fundering voor jouw verwachting neer te pennen. Ik kan wel vanalles gaan voorspellen en dan gaan eisen dat men het eerst maar is moet ontkrachten.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bewijs jij dan het tegendeel eens![]()
Ik wil de welvaart in Noorwegen en Zweden toch niet echt laag noemen. Ze staan altijd in de top 5 van beste landen om te wonen.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:25 schreef Het_hupt het volgende:
ff een quote geleend:
Als het socialisme zo goed is voor de armen, waarom is de welvaart in socialistische landen dan altijd zo laag?
jij maakt gelukkig nooit een foutjequote:Op woensdag 29 november 2006 19:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar een VMBO'er zich nog voor zou schamen.
Noorwegen is een oliestaatje en in Zweden vind al jaren een netto kleine daling van de werkgelegenheid plaats. In NL daarentegen groeit de werkgelegenheid al sinds midden jaren 90 structureel.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik wil de welvaart in Noorwegen en Zweden toch niet echt laag noemen. Ze staan altijd in de top 5 van beste landen om te wonen.
Dat zijn ook geen socialistische heilstaten ala Cuba en Noord-Koreaquote:Op woensdag 29 november 2006 19:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik wil de welvaart in Noorwegen en Zweden toch niet echt laag noemen. Ze staan altijd in de top 5 van beste landen om te wonen.
Het is geen foutje, maar een bewijs van onderontwikkeling.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:30 schreef problematiQue het volgende:
jij maakt gelukkig nooit een foutje![]()
sorry dat ik het niet in mijn post vermeldde.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar niet te verwaarlozen want het land gaat dan in een neerwaartse spiraal komen en uit eindelijk erg arm eindigen
Uiteraard zit er tijd tussen.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je begijpt toch wel dat er vaak een tijdspanne zit tussen oorzaak en gevolg? De schade is in 1973 ongeveer aangericht, daarna hebben Wiegel en Van Agt verzuimd Bestek '81 goed te keuren.
quote:Op woensdag 29 november 2006 19:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is geen foutje, maar een bewijs van onderontwikkeling.
Je weet toch wel dat Van Agt maar 77 zetels had en dat een aantal van de CDA-kamerleden, ex-ARP'ers, waaronder fractieleider Aantjes, tegen dat kabinet waren en liever met de PvdA wilden doorgaan op het ingeslagen pad? Ze hadden zelfs een voorbehoud afgedwongen. Voor hun was bezuinigen onbespreekbaar. Wiegel had toen moeten breken, maar liet minister van financien Andriessen keihard vallen.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:35 schreef du_ke het volgende:
Uiteraard zit er tijd tussen.
Maar dan nog waarom hebben de Den Uyl opvolgende partijen verzuimd om een slutiende boekhouding te produceren?
quote:Op woensdag 29 november 2006 19:37 schreef syntaxerror het volgende:
WILDERS! HELEMAAL MET JE EENS! GEEN LINKS KABINET!
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar Den Uyl maakte het helemaal bont.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:37 schreef Dwersdriever het volgende:
Het is weer een fijn welles-nietes-spelletje tussen links en rechts. De werkelijkheid is dat het eigenlijk niet veel uitmaakt wie er aan de macht is. De politici willen allemaal hun stempel op de maatschappij drukken en dat lukt vooral door geld uit te geven. Dus stijgt de rijksbegroting jaar na jaar, neemt het aantal ambtenaren en andere overheidsafhankelijken jaar na jaar toe en stijgt de lastendruk voor burgers ieder jaar weer een stuk verder.
Als de landelijke overheid een kleine verlichting van de belastingdruk doorvoert, wordt dat ruimschoots goedgemaakt door toename van gemeentelijke en provinciale heffingen, stijgingen van de btw, boetes en allerlei milieu- en overlastsheffingen. Als de conjunctuur dan nog een beetje meevalt stijgt de staatsschuld een paar jaar wat minder, maar verder hebben we in Nederland inmiddels ruim dertig jaar op de pof geleefd.
Het maakt dus weinig uit wie er in het kabinet zit. De modale burger en de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf kunnen de rekening betalen.
Urhm, de economische groei in het derde kwartaal in Nederland was 2,6% en in Zweden 5,5 voor het tweede trimester.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:31 schreef PJORourke het volgende:
Noorwegen is een oliestaatje en in Zweden vind al jaren een netto kleine daling van de werkgelegenheid plaats. In NL daarentegen groeit de werkgelegenheid al sinds midden jaren 90 structureel.
als we ministers nou eens individueel bekijken en ze loon geven naar prestatie. kijken of het geld dan nog zo verkwist wordt alsof het hun eigen miljonairsrekening is. graag ook, of misschien nog liever, op gemeentelijk niveau.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:37 schreef Dwersdriever het volgende:
Het is weer een fijn welles-nietes-spelletje tussen links en rechts. De werkelijkheid is dat het eigenlijk niet veel uitmaakt wie er aan de macht is. De politici willen allemaal hun stempel op de maatschappij drukken en dat lukt vooral door geld uit te geven. Dus stijgt de rijksbegroting jaar na jaar, neemt het aantal ambtenaren en andere overheidsafhankelijken jaar na jaar toe en stijgt de lastendruk voor burgers ieder jaar weer een stuk verder.
Als de landelijke overheid een kleine verlichting van de belastingdruk doorvoert, wordt dat ruimschoots goedgemaakt door toename van gemeentelijke en provinciale heffingen, stijgingen van de btw, boetes en allerlei milieu- en overlastsheffingen. Als de conjunctuur dan nog een beetje meevalt stijgt de staatsschuld een paar jaar wat minder, maar verder hebben we in Nederland inmiddels ruim dertig jaar op de pof geleefd.
Het maakt dus weinig uit wie er in het kabinet zit. De modale burger en de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf kunnen de rekening betalen.
Hij had het over socialismequote:Op woensdag 29 november 2006 19:32 schreef Het_hupt het volgende:
Dat zijn ook geen socialistische heilstaten ala Cuba en Noord-Korea![]()
wel ff goed lezen![]()
Ik denk dat de gemiddelde deelnemer aan dit forum onvoldoende leeftijd of kennis heeft om deze periode bewust te hebben meegemaakt. Het is in ieder geval goed om aan te geven dat het CDA ook een duidelijke mede-verantwoordelijkheid draagt voor de enorme staatsschuld, naast Den Uyl. Van Agt was als politicus een buitenbeentje en niet iemand die harde besluiten durfde te nemen.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat Van Agt maar 77 zetels had en dat een aantal van de CDA-kamerleden, ex-ARP'ers, waaronder fractieleider Aantjes, tegen dat kabinet waren en liever met de PvdA wilden doorgaan op het ingeslagen pad? Ze hadden zelfs een voorbehoud afgedwongen. Voor hun was bezuinigen onbespreekbaar. Wiegel had toen moeten breken, maar liet minister van financien Andriessen keihard vallen.
Ik heb het over werkgelegenheid. Zweden heeft al jaren last van jobless growth, en eik feitenlijke krimp van het aantal banen in de privesector. NL heeft dat met neoliberaal beleid kunnen voorkomen. Waarom denk je dat je nooit meer wat hoort van Bos z'n Zweedse model?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Urhm, de economische groei in het derde kwartaal in Nederland was 2,6% en in Zweden 5,5 voor het tweede trimester.
Bronnen: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/cijfers/default.htm en http://www.diplomatie.be/(...)ils.asp?TEXTID=56813
Zal wel niets met het socialisme te maken hebben natuurlijk.
Ik zou noord korea eerder facistisch noemen.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij had het over socialisme
Cuba en N-K zijn communistisch. Er is nogal een heel groot verschil.
Noemen zich socialistische landenquote:Op woensdag 29 november 2006 19:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij had het over socialisme
Cuba en N-K zijn communistisch. Er is nogal een heel groot verschil.
dus...?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Noemen zich socialistische landen![]()
Het doet mij altijd pijn om te horen hoe makkelijk in Den Haag wordt gesproken over een post van vijf miljoen. Goed bekeken is dat het jaarsalaris van zo'n 200 Nederlanders. En dat wordt besproken alsof het de fooi voor een taxichauffeur is.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als we ministers nou eens individueel bekijken en ze loon geven naar prestatie. kijken of het geld dan nog zo verkwist wordt alsof het hun eigen miljonairsrekening is. graag ook, of misschien nog liever, op gemeentelijk niveau.
quote:Op woensdag 29 november 2006 17:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
[..]
Als Geerst slim is doet hij dat niet want dat levert hem tijdes de volgende verkeizingen weer meer zetels op
Het is gewoon de uitwerking van het socialistische ideaal als je de democratie ook nog eens afschaft.quote:
75 zetels.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:47 schreef zoalshetis het volgende:
kan cda, sp en wilders eik?
Inderdaad. We zullen zien hoe het in Zweden zal vergaan de komende tijd, want ze hebben daar een ommezwaai gemaakt naar centrum-rechts.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 november 2006 18:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af waarom Verdonk en Wilders nu opeens met dit soort demagogie komen. Voor de verkiezingen kan ik het nog begrijpen, maar nu heb je er niets aan.
Ja, en de NSDAP noemde zich democratisch. Wat is je punt?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Noemen zich socialistische landen![]()
quote:Op woensdag 29 november 2006 19:47 schreef zoalshetis het volgende:
kan cda, sp en wilders eik?
quote:Op woensdag 29 november 2006 19:53 schreef gday het volgende:
[..]
Ja, en de NSDAP noemde zich democratisch. Wat is je punt?
quote:Als het socialisme zo goed is voor de armen, waarom is de welvaart in socialistische landen dan altijd zo laag?
Wat wil je nou zeggen? Dat je niet begrijpt wat wij zeggen? Ga maar eens voor de fun kijken hoe lang de Socialdemokraterna in Zweden aan één stuk hebben geregeerd.quote:
Wanneer danquote:Op woensdag 29 november 2006 19:53 schreef gday het volgende:
[..]
Ja, en de NSDAP noemde zich democratisch. Wat is je punt?
Waarom hebben jullie het over Sociaal-Demokraten?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:06 schreef gday het volgende:
[..]
Wat wil je nou zeggen? Dat je niet begrijpt wat wij zeggen? Ga maar eens voor de fun kijken hoe lang de Socialdemokraterna in Zweden aan één stuk hebben geregeerd.
Dat lijkt me eerder een teken van een gebrekkig functionerende democratie, een gebrek aan politieke hygiene.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:06 schreef gday het volgende:
Wat wil je nou zeggen? Dat je niet begrijpt wat wij zeggen? Ga maar eens voor de fun kijken hoe lang de Socialdemokraterna in Zweden aan één stuk hebben geregeerd.
Dus de schuld van Wiegel en van Agt?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat Van Agt maar 77 zetels had en dat een aantal van de CDA-kamerleden, ex-ARP'ers, waaronder fractieleider Aantjes, tegen dat kabinet waren en liever met de PvdA wilden doorgaan op het ingeslagen pad? Ze hadden zelfs een voorbehoud afgedwongen. Voor hun was bezuinigen onbespreekbaar. Wiegel had toen moeten breken, maar liet minister van financien Andriessen keihard vallen.
Maar die het vrijwel nooit zijn...quote:Op woensdag 29 november 2006 20:21 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie het over Sociaal-Demokraten?
Ik heb het over de socialistische heilstaten die zich "Socialistisch" noemen.
Een dode als minister president lijkt me inderdaad niet echt handig.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:22 schreef Monidique het volgende:
Een Hitlerkabinet zou waarschijnlijk wel erger zijn...
Dan zouden we wel weer meer snelwegen krijgen.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:22 schreef Monidique het volgende:
1.5 miljoen Nederlanders dachten daar 4 jaar geleden anders over.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:28 schreef more het volgende:
[..]
Een dode als minister president lijkt me inderdaad niet echt handig.
Nee, Den Uyl heeft het aangericht. Wiegel en Van Agt hebben het niet opgeruimd.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:28 schreef du_ke het volgende:
Dus de schuld van Wiegel en van Agt?
Je snapt het dus echt niet. Ze noemen zich socialistisch omdat dat leuk staat. Meer niet. Als ik mezelf vanaf morgen minister-president gday noem, betekent dat nog niet dat ik een minister-president ben.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:21 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie het over Sociaal-Demokraten?
Ze zijn echt wel socialistisch alleen zonder de checks and balances van de democratie. Geef de SP de volledige vrijheid, en ook hier heb je een volksrepubliek.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:30 schreef gday het volgende:
Je snapt het dus echt niet. Ze noemen zich socialistisch omdat dat leuk staat. Meer niet. Als ik mezelf vanaf morgen minister-president gday noem, betekent dat nog niet dat ik een minister-president ben.
Wat ben jij......van dichtbijquote:Op woensdag 29 november 2006 19:51 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou Wilders nu je dat zei ben je exit voor mij...
jeumig wat een eikullllllllllll![]()
Ja natuurlijk, want het is volgens jou uiteraard onmogelijk dat mensen tevreden zijn over een links kabinet. Blijkbaar scheelt het juist bij jou aan een democratische opvatting, want dan zou je accepteren dat de opeenvolgende linkse kabinetten het resultaat waren van goed beleid en tevredenheid daarover onder de bevolking. Ikquote:Op woensdag 29 november 2006 20:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder een teken van een gebrekkig functionerende democratie, een gebrek aan politieke hygiene.
Wij noemen onszelf ook een vrij land, waar iedereen mag zeggen wat hij/zij wil.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:21 schreef Het_hupt het volgende:
Gelukkig hebben we het "liberale" VVD om dat tegen te houden.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:33 schreef PJORourke het volgende:
Geef de SP de volledige vrijheid, en ook hier heb je een volksrepubliek.
Oeps..... sorry, ik bedoelde uiteraard socialistisch.quote:
Zeventig jaar praktisch dezelfde regering, dat kan nooit goed zijn voor een land. Dat is wat ik bedoel. Pers, politiek en ambtenarij worden dan een gecorrumpeerde kluwen.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:33 schreef gday het volgende:
Ja natuurlijk, want het is volgens jou uiteraard onmogelijk dat mensen tevreden zijn over een links kabinet. Blijkbaar scheelt het juist bij jou aan een democratische opvatting, want dan zou je accepteren dat de opeenvolgende linkse kabinetten het resultaat waren van goed beleid en tevredenheid daarover onder de bevolking. Ikerop dat je echt het gebrek aan inzicht hebt om in te zien dat het niet per se zo hoeft te zijn dat alles waar jij voor staat zaligmakend is en dat alles waar je niet voor staat verzonnen is door demonen uit de onderwereld.
Wiegel en Van Agt waren dus bijzonder zwak? Als zo duidelijk was dat het misging waarom moest er dan op een PvdA minister van financiën gewacht worden voor die weer op orde werden gebracht.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, Den Uyl heeft het aangericht. Wiegel en Van Agt hebben het niet opgeruimd.
Wat is dat toch hier? Wat voor josti's brengt ons schoolsysteem tegenwoordig voort?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:36 schreef Boze_Appel het volgende:
het "liberale" VVD
Ze zijn niet socialistisch op de manier zoals wij hier in het westen praten over socialisme. Als wij het hebben over een socialisme hebben we het over het algemeen niet over staten die socialisme gebruiken als gereedschap om een communistische staat te bereiken en kapitalisme volledig af te zweren.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze zijn echt wel socialistisch alleen zonder de checks and balances van de democratie. Geef de SP de volledige vrijheid, en ook hier heb je een volksrepubliek.
oef, dat zijn een hoop drogredenen bij elkaar zeg.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zeventig jaar praktisch dezelfde regering, dat kan nooit goed zijn voor een land. Dat is wat ik bedoel. Pers, politiek en ambtenarij worden dan een gecorrumpeerde kluwen.
Ik ken overigens aardig wat Zweden en die zijn beslist niet zo te spreken over de politiek-correct een-partijstaat.
Maar ik mag natuurlijk de mythe van het socialisme niet ontmaskeren van jou. Die heilstaten waren dan volgens jou ook niet socialistisch. Het echte socialisme, dat hebben we natuurlijk nog nooit gezien! Dezelfde redenering wordt gevolgd door holocaustontkenners en fundamentalistische moslims: de redenering van de ware gelovige.
Uh... Ruding was geen socialist hoor. Verre van. Kok was toen nog bezig het beleid te ondermijnen als vakbondsvoorzitter.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:40 schreef du_ke het volgende:
Wiegel en Van Agt waren dus bijzonder zwak? Als zo duidelijk was dat het misging waarom moest er dan op een PvdA minister van financiën gewacht worden voor die weer op orde werden gebracht.
Die heeft toch de structurele uitgaven laten oplopen? Met 24% in 1 jaar? Niet Van Agt-Wiegel? Je weet zelf dat het makkelijker is om uit te geven dan die uitgaven weer terug te draaien.quote:En dan nog ook al ruimden ze het niet op, waarom dan toch zo het tekort op laten lopen? Daar kan je toch moeilijk Den uyl de schuld van geven..
Nederland is (ook na de ontzuiling) overwegend geregeerd door de Christelijke partijen. Blijkbaar zijn pers, politiek en ambtenarij hier een 'gecorrumpeerde kluwen' volgens jouw redenatie. Ik heb niet vaak zo'n belachelijk argument gelezen hier in POL.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zeventig jaar praktisch dezelfde regering, dat kan nooit goed zijn voor een land. Dat is wat ik bedoel. Pers, politiek en ambtenarij worden dan een gecorrumpeerde kluwen.
.. en ik ken er waarschijnlijk nog veel meer die de linkse regering puik vonden. Wat is je punt?quote:Ik ken overigens aardig wat Zweden en die zijn beslist niet zo te spreken over de politiek-correct een-partijstaat.
Hou toch alsjeblieft eens op met die onzin. Je interpreteert alles wat hier gezegd maar vrolijk op je eigen manier en gaat vervolgens bashen op dingen waarvan ik denk: "Waar HEB je het in godsnaam overquote:Maar ik mag natuurlijk de mythe van het socialisme niet ontmaskeren van jou. Die heilstaten waren dan volgens jou ook niet socialistisch. Het echte socialisme, dat hebben we natuurlijk nog nooit gezien! Dezelfde redenering wordt gevolgd door holocaustontkenners en fundamentalistische moslims: de redenering van de ware gelovige.
Ze zweren het kapitalisme niet af, ze beperken het alleen tot de elite. Tenminste, in Cuba, China, en het voormalige oostblok.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:41 schreef gday het volgende:
Ze zijn niet socialistisch op de manier zoals wij hier in het westen praten over socialisme. Als wij het hebben over een socialisme hebben we het over het algemeen niet over staten die socialisme gebruiken als gereedschap om een communistische staat te bereiken en kapitalisme volledig af te zweren.
mooi!quote:Op woensdag 29 november 2006 16:25 schreef more het volgende:
[..]
Dus ja!
Mijn bedrijf:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
... en dat heeft helemaal niks met socialisme te maken, dus verder hoeven we het niet over deze suffe staten te hebben. Klaar.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze zweren het kapitalisme niet af, ze beperken het alleen tot de elite. Tenminste, in Cuba, China, en het voormalige oostblok.
Je bent het vast met me eens dat eindeloos dezelfde regering niet goed is voor een land? Kijk maar naar het VK nu, of na 18 jaar Conservatieven. Het is gewoon een kwestie van politieke hygiene: af en toe is vers bloed heel gezond.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:46 schreef gday het volgende:
Nederland is (ook na de ontzuiling) overwegend geregeerd door de Christelijke partijen. Blijkbaar zijn pers, politiek en ambtenarij hier een 'gecorrumpeerde kluwen' volgens jouw redenatie. Ik heb niet vaak zo'n belachelijk argument gelezen hier in POL. [afbeelding]
Dat jou juichstemming maar een visie op het geheel belichaamd.quote:.. en ik ken er waarschijnlijk nog veel meer die de linkse regering puik vonden. Wat is je punt?
Jij begint toch met een persoonlijke aanval op mij terwijl ik het over het legitieme punt van politieke hygiene heb?quote:Hou toch alsjeblieft eens op met die onzin. Je interpreteert alles wat hier gezegd maar vrolijk op je eigen manier en gaat vervolgens bashen op dingen waarvan ik denk: "Waar HEB je het in godsnaam over"
ik ben bang dat ik daar een d zie waar een t moet staan, een geen w zie waar er wel een moet staan. Mag ik jou nu ook onderontwikkeld noemen?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:52 schreef PJORourke het volgende:
Dat jou juichstemming maar een visie op het geheel belichaamd.
Jij bent echt een gelovige. Een soort Taliban van het rode geloof.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:51 schreef gday het volgende:
... en dat heeft helemaal niks met socialisme te maken, dus verder hoeven we het niet over deze suffe staten te hebben. Klaar.
Je mag me slordig noemen. Nou goed?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:53 schreef problematiQue het volgende:
ik ben bang dat ik daar een d zie waar een t moet staan, een geen w zie waar er wel een moet staan. Mag ik jou nu ook onderontwikkeld noemen?
oh dus meneer meet met twee maten?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je mag me slordig noemen. Nou goed?
Ellende is dat paling zich maar lastig op laat kweken. Je moet glasaal vangen en die wordt ook steeds schaarser helaas.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:48 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
mooi!
gekweekte vis heeft de toekomst
Nee, want ik zeg geen "het PvdA" als een gemiddelde VMBO-Marokkaan. En die heeft nog een excuus dat ie Marokkaan is.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:57 schreef problematiQue het volgende:
oh dus meneer meet met twee maten?
quote:Op woensdag 29 november 2006 20:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, want ik zeg geen "het PvdA" als een gemiddelde VMBO-Marokkaan. En die heeft nog een excuus dat ie Marokkaan is.
pokquote:Op woensdag 29 november 2006 20:58 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, want ik zeg geen "het PvdA" als een gemiddelde VMBO-Marokkaan. En die heeft nog een excuus dat ie Marokkaan is.
Ik zal het nooit meer doen. In het vervolg negeer ik je gewoon. Goed dat je het zegt.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:02 schreef problematiQue het volgende:
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
quote:Op woensdag 29 november 2006 21:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zal het nooit meer doen. In het vervolg negeer ik je gewoon. Goed dat je het zegt.
Oh, maar dat ontken ik nergens, toch? Jij neemt alleen aan dat als vers bloed heel gezond is, het automatisch ongezond is als een kabinet wat langer dezelfde koers uitvaart.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je bent het vast met me eens dat eindeloos dezelfde regering niet goed is voor een land? Kijk maar naar het VK nu, of na 18 jaar Conservatieven. Het is gewoon een kwestie van politieke hygiene: af en toe is vers bloed heel gezond.
Maar wel de visie die jarenlang op democratische wijze vanuit de bevolking is ondersteund. Ik neem aan dat jij een democratie ook toejuicht, toch?quote:[..]
Dat jou juichstemming maar een visie op het geheel belichaamd.
Mwah, dat is wel een boude bewering. Natuurlijk, het gaat/ging even wat minder met Zweden, en ik heb er ook geen probleem mee dat er een centrum-rechtste regering zit. Dat het twintig jaar slecht gaat met Zweden, vind ik sterk overtrokken. HEEL sterk overtrokken zelfs. Maar, mij hoor je echt niet zeggen dat ik vind dat de linkse kabinetten daar alles goed hebben gedaan, hoor. Het ging mij er meer om dat jij blijkbaar een democratie geen ideale staatsvorm vindt, aangezien die linkse regeringen op democratische wijze al die tijd hebben geregeerd, en jij dat onterecht lijkt te vinden.quote:[..]
Jij begint toch met een persoonlijke aanval op mij terwijl ik het over het legitieme punt van politieke hygiene heb?
Van jou mag kritiek kennelijk niet op Zweden, terwijl het echt niet zo geweldig gegaan is de afgelopen twintig jaar met dat land. En daarom zijn daar nu andere partijen aan de macht.![]()
Jij wil met volle overtuiging zeggen dat de VVD de afgelopen 3 regeringen Balkenende zichzelf van hun liberale kant hebben laten zien? Dan moet je wellicht opzoeken wat liberaal betekend.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:40 schreef PJORourke het volgende:
Wat is dat toch hier? Wat voor josti's brengt ons schoolsysteem tegenwoordig voort?
Kwa koers niet, maar politici worden op z'n best wat wereldvreemd na zo veel jaren aan de macht. En op z'n slechts arrogant en corrupt.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:05 schreef gday het volgende:
Oh, maar dat ontken ik nergens, toch? Jij neemt alleen aan dat als vers bloed heel gezond is, het automatisch ongezond is als een kabinet wat langer dezelfde koers uitvaart.
Ik denk dat de PvdA nog wle wat meer oppositiekuur kan gebruiken, ze hebben zich niet vernieuwd de laatste jaren. Maar verder zijn VVD en D66 behoorlijk regeringsmoe ja. Ik ben best tevreden met de verkiezingsuitslag, al moeten we nog zien wat voor een kabinet we krijgen. Ik vrees voor instabiliteit.quote:Maar goed, vanuit jouw optiek zou het dus wel weer 'gezond' zijn om even een centrum-linkse regering te krijgen in Nederland, toch? Dan neem ik aan dat je ook gematigd tevreden bent met de verkiezingsuitslag.
Ja, maar er moet wel een echt vrije, kritische pers zijn. Naar wat ik begrepen heb is die In Zweden ook nogal links.quote:Maar wel de visie die jarenlang op democratische wijze vanuit de bevolking is ondersteund. Ik neem aan dat jij een democratie ook toejuicht, toch?
Een netto krimp van banen in de privesectror is een waardloze prestatie hoor. Dat je beste bedrijven zo zwaar belast worden dat ze vluchten is ook niet echt sterk van Zweden. En Ingmar Bergman hebben ze ook wegbelast. Daar gaat je grootste filmmaker.quote:Mwah, dat is wel een boude bewering. Natuurlijk, het gaat/ging even wat minder met Zweden, en ik heb er ook geen probleem mee dat er een centrum-rechtste regering zit. Dat het twintig jaar slecht gaat met Zweden, vind ik sterk overtrokken. HEEL sterk overtrokken zelfs. Maar, mij hoor je echt niet zeggen dat ik vind dat de linkse kabinetten daar alles goed hebben gedaan, hoor.
Waar zeg ik dat dan? Ik vind hun beleid slecht, zlefs gevaarlijk, omdat ze vaak heel intiem zijn met elite en pers. Dan wordt alles minder kritisch, zoals onder Paars hier ook het geval was.quote:Het ging mij er meer om dat jij blijkbaar een democratie geen ideale staatsvorm vindt, aangezien die linkse regeringen op democratische wijze al die tijd hebben geregeerd, en jij dat onterecht lijkt te vinden.
Nee, het betekent dat ik van plan was af te haken. Maar toch nog een reactie van mijn kant.quote:Leuk dat je zwaait trouwens. Wil je nu dat ik terugzwaai ofzo? Oh wacht, het is vast bedoeld als "HAHHA ALS IK ZWAAI BETEKENT HET DAT IK GELIJK HEB EN JIJ NIET".
En hop, daar gaan we. Ja hoor PJORourke, ik ben gehersenspoeld door boze rode machines met een nog grotere snor dan Stalin had (die ik volgens jou waarschijnlijk ook zal verafgoden). Ik denk niet als jij, dus ik pas in het vakje waar mijn grote vrienden van de Taliban ook in zitten. Moet ik ze de groeten doen?quote:Op woensdag 29 november 2006 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij bent echt een gelovige. Een soort Taliban van het rode geloof.
Ik snap dat verschil heus wel. Je moet alleen van het idee afstappen dat als ik of anderen het hebben over sociaal of socialistisch, je dat gelijk kunt koppelen aan schandalige totalitaire regimes. Egalitarisme is ook een onderdeel van socialisme en daarbij passen geen elitaire bovenlagen zoals in die landen bestaan.quote:Ik wil het nog een keer proberen: je hebt democratisch socialisme en socialistische dictaturen. Het is allebei socialisme, en niet een labeltje dat toevallig mooi uitkomt. En waar socialisme bestaat, heeft de overheid heel veel te zeggen over het individu en is er een elite die de overheid aanstuurt en van de situatie flink profiteert.
D'r stond toch het VVD?quote:Op woensdag 29 november 2006 21:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Jij wil met volle overtuiging zeggen dat de VVD de afgelopen 3 regeringen Balkenende zichzelf van hun liberale kant hebben laten zien? Dan moet je wellicht opzoeken wat liberaal betekend.
Na je vorige post (die enige nuance bevat) gelezen te hebben neem ik het terug.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:13 schreef gday het volgende:
En hop, daar gaan we. Ja hoor PJORourke, ik ben gehersenspoeld door boze rode machines met een nog grotere snor dan Stalin had (die ik volgens jou waarschijnlijk ook zal verafgoden). Ik denk niet als jij, dus ik pas in het vakje waar mijn grote vrienden van de Taliban ook in zitten. Moet ik ze de groeten doen?
Zucht. [afbeelding]
Ja, maar er is geen enkele (socialistische) staat zonder elite. Kijk maar naar die partijen zelf trouwens. Zo elitair als maar kan. Behalve de SP dan. En ik vind dat egalitarisme zelf vrij totalitair: je kan dat alleen met dwang bereiken, en daar houd ik niet zo van.quote:Ik snap dat verschil heus wel. Je moet alleen van het idee afstappen dat als ik of anderen het hebben over sociaal of socialistisch, je dat gelijk kunt koppelen aan schandalige totalitaire regimes. Egalitarisme is ook een onderdeel van socialisme en daarbij passen geen elitaire bovenlagen zoals in die landen bestaan.
En oprecht mijn dank daarvoor.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Na je vorige post (die enige nuance bevat) gelezen te hebben neem ik het terug.
Klopt, en daarom wil ik persoonlijk ook geen links kabinet (al mag ik dat als PvdA-lid misschien niet hardop zeggen), want ik heb liever de gulden middenweg. Ik heb zelf altijd een voorkeur voor een PvdA+VVD-kabinet, maar de kleur paars werkt bij sommige mensen als een rode lap op een stier. Wat betreft vernieuwing binnen de PvdA: vorig jaar is er binnen de partij een nieuw beginsel-manifest vastgesteld door het congres. Dat is toch redelijk vernieuwend, zou ik zeggen?quote:[..]
Ja, maar er is geen enkele (socialistische) staat zonder elite. Kijk maar naar die partijen zelf trouwens. Zo elitair als maar kan. Behalve de SP dan. En ik vind dat egalitarisme zelf vrij totalitair: je kan dat alleen met dwang bereiken, en daar houd ik niet zo van.
quote:Op woensdag 29 november 2006 21:14 schreef PJORourke het volgende:
D'r stond toch het VVD?
Ik moet dan meteen aan Melkert denken en die moet ik niet zo. Echt de arrogante regent die alles beter weet. Verder heeft Paars-2 veel te veel geld verjubeld, en de integratie laten versloffen. Daar komt nog bij dat het een echt Randstadkabinet was.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:21 schreef gday het volgende:
Klopt, en daarom wil ik persoonlijk ook geen links kabinet, want ik heb liever de gulden middenweg. Ik heb zelf altijd een voorkeur voor een PvdA+VVD-kabinet, maar de kleur paars werkt bij sommige mensen als een rode lap op een stier.
Akkoord, maar de campagne was warrig en toch vooral tegen van alles en nog wat. En echt vernieuwende kamerleden stonden er ook niet op de lijst. Wouter Bos heeft nauwelijks gebouwd aan de partij de afgelopen jaren en nu zit hij met de brokken.quote:Wat betreft vernieuwing binnen de PvdA: vorig jaar is er binnen de partij een nieuw beginsel-manifest vastgesteld door het congres. Dat is toch redelijk vernieuwend, zou ik zeggen?
quote:Op woensdag 29 november 2006 20:22 schreef Monidique het volgende:
quote:Op woensdag 29 november 2006 21:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik moet dan meteen aan Melkert denken en die moet ik niet zo. Echt de arrogante regent die alles beter weet. Verder heeft Paars-2 veel te veel geld verjubeld, en de integratie laten versloffen. Daar komt nog bij dat het een echt Randstadkabinet was.
[..]
Heb je voor elke kilo gekweekte vis niet tig kilo gevangen vis nodig? Ik meende eens zoiets gelezen te hebben...quote:
Hét grote kritiekpunt op paars maar destijds hoorde je niemand (op een paar economen roepend in de paarse woestijn na) klagen als Zalm op een zekere dinsdag in september weer eens zijn koffertje vol cadeautjes opentrok. Wat dat betreft vind ik het erg hypocriet van hem dat hij naderhand riep dat hij juist de hand op de knip had willen houden en dat het zijn schuld niet was. Eerst joviaal de goed-nieuws-show opvoeren en als dan later blijkt dat de effecten van je beleid toch ook een vervelende terugslag hebben roepen dat het jouw idee niet wasquote:Op woensdag 29 november 2006 21:25 schreef PJORourke het volgende:
Verder heeft Paars-2 veel te veel geld verjubeld,
Heb je voor elke linkse politicus niet 20 overbodige spoed debatten, wat een vermogen kost?quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heb je voor elke kilo gekweekte vis niet tig kilo gevangen vis nodig? Ik meende eens zoiets gelezen te hebben...
Dat was wel een puntje van kritiek op het kweken van vis wat ik meermalen gelezen heb. Je hebt een hoop vismeel nodig om ze te voeden en dat meot ergens vandaan komen. Nou is dat meestal uit de bijvangst van gewone vis. Maar toch.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:02 schreef more het volgende:
[..]
Heb je voor elke linkse politicus niet 20 overbodige spoed debatten, wat een vermogen kost?
Nou, die lastenverlichting kwam nog goed terecht, bij de mensen die het geld verdiend hadden. Maar al die miljarden die Els "Taliban" Borst over de balk gesmeten heeft, is pas de echte schande.quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hét grote kritiekpunt op paars maar destijds hoorde je niemand (op een paar economen roepend in de paarse woestijn na) klagen als Zalm op een zekere dinsdag in september weer eens zijn koffertje vol cadeautjes opentrok. Wat dat betreft vind ik het erg hypocriet van hem dat hij naderhand riep dat hij juist de hand op de knip had willen houden en dat het zijn schuld niet was. Eerst joviaal de goed-nieuws-show opvoeren en als dan later blijkt dat de effecten van je beleid toch ook een vervelende terugslag hebben roepen dat het jouw idee niet was.
Maar goed, hopelijk hebben we dus geleerd dat we in de toekomst niet meer zomaar met allerlei lastenverlichtingen moeten smijten als de economie toch al als een trein gaat.
Oei, was mijn vraag tegen het zere been?quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:02 schreef more het volgende:
[..]
Heb je voor elke linkse politicus niet 20 overbodige spoed debatten, wat een vermogen kost?
Die lastenverlichting zorgde voor oververhitting van een economie die al als een trein draaide. Daar hebben we duur voor moeten betalen met gierend hoge inflatie, een totaal overspannen arbeidsmarkt en exploderende loonkosten waardoor er na de gouden tijden weer extra hard op de rem getrapt moest worden....quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, die lastenverlichting kwam nog goed terecht, bij de mensen die het geld verdiend hadden.
Dat kan je niet puur aan de lastenverlichting wijten...quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die lastenverlichting zorgde voor oververhitting van een economie die al als een trein draaide. Daar hebben we duur voor moeten betalen met gierend hoge inflatie, een totaal overspannen arbeidsmarkt en exploderende loonkosten waardoor er na de gouden tijden weer extra hard op de rem getrapt moest worden....
Ik wijt het ook niet puur aan die lastenverlichting, ik zeg alleen maar dat het extreem dom was om in een economie die eigenlijk al tekenen van oververhitting vertoont nog eens flink de koopkracht op te krikken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat kan je niet puur aan de lastenverlichting wijten...
Dat komt omdat ik lastenverlichting ideologisch meer dan terecht vind. De lasten zijn veel te hoog in dit land en als je de kans krijgt die te verlagen moet je die nemen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik wijt het ook niet puur aan die lastenverlichting, ik zeg alleen maar dat het extreem dom was om in een economie die eigenlijk al tekenen van oververhitting vertoont nog eens flink de koopkracht op te krikken.
Het is tekenend dat jij net als al die mensen die zo graag op Paars kankeren juist dát aspect niet wil aanstippen.
Ah, dus als jij vindt dat bepaalde spoeddebatten overbodig zijn, is het gerechtvaardigd om op die manier vis te 'verspillen'. Mooie redenatie.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:02 schreef more het volgende:
[..]
Zo, had je even een krampachtige poging tot 'a moment of clarity' ??quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:22 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Laat we me zijn allen vooropstellen dat het het meest draait om de islam. De moslims zijn een doorn in het oog van Wilders en ook van zijn stemmers, maar OOK van vele blanke armere arbeiders. Ook zieken en gehandicapten hebben niets of weinig op met moslims. Ze zitten ermee in hun maag, het is een verbond, maar niet van harte. Ze stemmen morrend links.
Wilders wil veel, TE veel, naast een anti-islam beleid wil Wilders nog allerlei conservatief-kapitalistische zaken, die in het nadeel zijn van veel figuren uit de volkswijken, zieken, zwakken, ouderen en verdukten.
Die mensen lijden het snelst onder de moslims. Toch is de PVV een partij voor de rijken, ware het niet dat de armen kansloos zijn financieel als dat laatste honderdje p/m weg is, terwijl de rijken rijken worden. Die mensen moet je op Wilders laten stemmen. Simpelweg door niet extreem rechts te worden (zoals Pim ook vrij links bleef).
Wilders moet zijn beleid wijzigen en aanpassen aan de zwakkeren in de samenleving en dan druk je het anti-moslim beleid er zonder problemen door heen.
Nu doet het me denken aan dat spreekwoord. Geef je iemand 1 vinger, dan pakt ie gelijk de hele hand.
De vinger symboliseert de moslims, de hand de rest van het beleid van Wilders.
Zo, en alleen zo, raken we ooit van de moslims af.
Er wordt helemaal niks verspild, het vismeel en visolie die gebruikt worden zijn van vissoorten die gevangen worden in zuid-Amerika en rondom Scandinavië en zijn soorten die niet bedreigd zijn. Paling heeft een voeder conversie van 1.2 dus van 1200 gr voeder heb je 1000 gr groei.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:08 schreef gday het volgende:
[..]
Ah, dus als jij vindt dat bepaalde spoeddebatten overbodig zijn, is het gerechtvaardigd om op die manier vis te 'verspillen'. Mooie redenatie.
Wat ben je toch een heerlijke flapdrol. Elke staatsvorm kent zijn elite en zijn eigen clubje van ons kent ons. Of zoals hier. Oude jongen krentebrood onder elkaar.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Na je vorige post (die enige nuance bevat) gelezen te hebben neem ik het terug.
[..]
Ja, maar er is geen enkele (socialistische) staat zonder elite. Kijk maar naar die partijen zelf trouwens. Zo elitair als maar kan. Behalve de SP dan. En ik vind dat egalitarisme zelf vrij totalitair: je kan dat alleen met dwang bereiken, en daar houd ik niet zo van.
Prachtig! Alsof het machines zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:44 schreef more het volgende:
Paling heeft een voeder conversie van 1.2 dus van 1200 gr voeder heb je 1000 gr groei.
Dat zeg ik toch?quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:47 schreef Megumi het volgende:
Wat ben je toch een heerlijke flapdrol. Elke staatsvorm kent zijn elite en zijn eigen clubje van ons kent ons. Of zoals hier. Oude jongen krentebrood onder elkaar.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Prachtig! Alsof het machines zijn.
Dat kan je ideologisch wel zo vinden, je hebt ook nog met de praktijk te maken. Die enorme lastenverlichting destijds was dom, heel dom zelfs. Maar lastenverlichting was natuurlijk een stokpaardje voor de VVD en D66 en PvdA vonden het ook niet erg om de koopkracht van de burger (en dus kiezer) eens flink op te stuwen. Geld uitdelen is het leukste wat je als politicus kan doen natuurlijk, dan maakt het blijkbaar niet zoveel uit wat de gevolgen daarvan zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik lastenverlichting ideologisch meer dan terecht vind. De lasten zijn veel te hoog in dit land en als je de kans krijgt die te verlagen moet je die nemen.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:47 schreef FeestNummer het volgende:
Niets ergers dan een links kabinet?
Wat dacht je van een kabinet met de PvdV erbij?
geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:07 schreef syntaxerror het volgende:
dat is een stuk minder erg, beter gezegd, misschien wel eens goed voor nederland![]()
[..]
Gelukkig denkt het merendeel van het land anders. God Zij Dank.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:07 schreef syntaxerror het volgende:
dat is een stuk minder erg, beter gezegd, misschien wel eens goed voor nederland![]()
[..]
quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:47 schreef FeestNummer het volgende:
een links kabinet?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat dacht je van een kabinet met de PvdV erbij?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe zou je dat dan willen op tuigen?quote:Op zaterdag 2 december 2006 18:25 schreef PJORourke het volgende:
Als noodoplossing zie ik het Deense model nog wel zitten.
Je bent voor veel hogere uitkeringen en iedereen supermakkelijk kunnen ontslaan?quote:Op zaterdag 2 december 2006 18:25 schreef PJORourke het volgende:
Als noodoplossing zie ik het Deense model nog wel zitten.
Werkt goed in Denemarken, je mag dan ook geen werk meer weigeren, mag wel maar dan krijg je geen uitkering meer.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je bent voor veel hogere uitkeringen en iedereen supermakkelijk kunnen ontslaan?
Vind het allemaal prima als we meer voor onszelf moeten zorgen hoor, maar dan wil ik ook Amerikaanse lonen en allerlei onzinnige loonbelastingonzin er af. Zonder dat krijgen we alleen de slechte dingen van zo'n systeem.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:45 schreef more het volgende:
Werkt goed in Denemarken, je mag dan ook geen werk meer weigeren, mag wel maar dan krijg je geen uitkering meer.
Kabinet CDA, VVD en CU, met gedoogsteun van Wilders.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe zou je dat dan willen op tuigen?
Nog maar een keer: VVD wil niet met CU, CU wil niet met VVD, niemand wil met Wilders en Wilders gedoogsteun laten verlenen lijkt me ook een prima recept om binnen het jaar weer bij de stembus te staan.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kabinet CDA, VVD en CU, met gedoogsteun van Wilders.
Allemaal waar, maar dat laatste zal hoe dan ook, met welke coalitie dan ook, toch wel gebeuren.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nog maar een keer: VVD wil niet met CU, CU wil niet met VVD, niemand wil met Wilders en Wilders gedoogsteun laten verlenen lijkt me ook een prima recept om binnen het jaar weer bij de stembus te staan.
Ik geef de meeste kans aan een brede linkse coalitie nu het CDA zo raar begint te doen. Als het CDA zijn verantwoordelijkheid gewoon nam kon er gewoon een centrumlinkse coalitie komen. Balkie heeft daar blijkbaar geen zin in en laat Nederland liever een jaar of wat onbestuurbaar om dan de gok te nemen dat hij bij nieuwe verkiezingen wel een nieuwe rechtse coalitie kan smeden.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar dat laatste zal hoe dan ook, met welke coalitie dan ook, toch wel gebeuren.
CDA en CU het zullen vertikken te regeren met Wilders zo lang hij de vrijheid van godsdienst wil opheffen. Daarnaast is Geert qua karakter een ongeleid projectiel en dat lijkt me geen basis voor een minderheidskabinet.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kabinet CDA, VVD en CU, met gedoogsteun van Wilders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |