abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43994441
quote:
Wilders: Niets is erger dan links kabinet

woensdag 29 november 2006 12:04

Geert Wilders, leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV), zegt dat 'niets erger is voor het land dan een links kabinet'. Hij wil er dan ook alles aan doen om dat te voorkomen en is bereid een centrumrechts kabinet te steunen.

Geert Wilders wil centrumrechtse regering

Dat heeft Wilders woensdag laten weten aan informateur Rein Jan Hoekstra. Het centrumrechtse kabinet zou moeten bestaan uit CDA, VVD, PVV en ChristenUnie.

Tijdens het slotdebat na de verkiezingen vorige week lieten alle partijleiders aan tafel weten niet met Wilders in een kabinet te willen stappen. Vooral de kans dat de ChristenUnie met de PVV in zee gaat is zeer klein, zo zei ook Wilders na afloop van zijn gesprek met Hoekstra.

Vreemdelingenbeleid
De ChristenUnie en de partij van Wilders zijn het absoluut niet met elkaar eens als het gaat om het vreemdelingenbeleid. Wilders is niet van plan op dat terrein enige concessies te doen.

Desondanks hoopt Wilders toch dat er een centrumrechts kabinet komt. 'Wij zijn absoluut niet bang voor de oppositie, die zal ons geen windeieren leggen. Maar niets is erger voor het land dan een links kabinet.'

Geen rol
GroenLinks-leider Femke Halsema zei voor aanvang van haar gesprek met Hoekstra dat zij geen rol ziet weggelegd voor haar partij in de kabinetsformatie. Halsema is voorstander van een kabinet CDA, PvdA en SP.

Ook PvdA-leider Wouter Bos en SP-leider Jan Marijnissen zeiden gisteren een kabinet van CDA, PvdA en SP te willen, maar dan moet het CDA wel 'een draai naar links' maken. CDA-leider Jan Peter Balkenende zei te hopen op een constructieve opstelling van alle partijen.
Wilders heeft wel een punt hier! Partijen als de SP, GL en in iets mindere mate de PvdA staan al een hele tijd de kwijlen bij de, dankzij Balkenende's beleid, goed gevulde schatkist. Het regelrechte rampscenario dat ontstaat door o.a. het verhogen van de vennootschapsbelasting en het stijgen van de loonkosten bij een links kabinet, zullen Nederland op de globale ranglijst ontzettend duur maken met dito gevolgen.
pi_43994459
Niets, behalve een kabinet met die flapdrol er in.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 29 november 2006 @ 16:07:28 #3
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43994540
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:05 schreef more het volgende:

[..]

Wilders heeft wel een punt hier! Partijen als de SP, GL en in iets mindere mate de PvdA staan al een hele tijd de kwijlen bij de, dankzij Balkenende's beleid, goed gevulde schatkist. Het regelrechte rampscenario dat ontstaat door o.a. het verhogen van de vennootschapsbelasting en het stijgen van de loonkosten bij een links kabinet, zullen Nederland op de globale ranglijst ontzettend duur maken met dito gevolgen.
Enkeltje Simplismeland in dit topic, nu gratis niet duur!

Links zou natuurlijk ook enkele prijzige uitgaven NIET doen. Irak, JSF, topschaal HRA....dat levert allemaal nogal wat geld op waarvan je veel noodzakelijks kunt doen voor onderwijs en zorg.

Een goede uitgavenbalans is niet links, niet rechts, nee, da's gewoon goed boekhouden.
pi_43994582
Floripas, waar was je al die tijd? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_43994589
Werkt vast goed, zo'n 4 partijen coalitie.
Helemaal één met Wilders en de CU erin.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:10:41 #6
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43994655
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:08 schreef Jarno het volgende:
Floripas, waar was je al die tijd? .
Op de Buitenste Hebriden.
Vikingen opgraven.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:11:20 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43994684
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Gedoogsteun is geen coalitie, he?
CU wil pertinent niet met Wilders...en Balkenende eigenlijk ook niet.
pi_43994694
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Enkeltje Simplismeland in dit topic, nu gratis niet duur!

Links zou natuurlijk ook enkele prijzige uitgaven NIET doen. Irak, JSF, topschaal HRA....dat levert allemaal nogal wat geld op waarvan je veel noodzakelijks kunt doen voor onderwijs en zorg.

Een goede uitgavenbalans is niet links, niet rechts, nee, da's gewoon goed boekhouden.
De Joint Strike Fighter levert Nederland veel werk, geld en kennis op, het verhogen van de bijstand met 10% wat de SP wil levert alleen maar meer luie mensen op.

Topschaal HRA? We betalen ook het hoge tarief van 52% dus uiteindelijk is wat we betalen nog altijd veel meer dan Jan Modaal.

Irak? Je bent als land verplicht om ook democratie te brengen in andere landen, ook al is dat heel moeilijk en kost het veel geld.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:12:56 #9
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43994751
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:11 schreef more het volgende:

[..]

De Joint Strike Fighter levert Nederland veel werk, geld en kennis op, het verhogen van de bijstand met 10% wat de SP levert alleen maar meer luie mensen op.

Topschaal HRA? We betalen ook het hoge tarief van 52% dus uiteindelijk is wat we betalen nog altijd veel meer dan Jan Modaal.

Irak? Je bent als land verplicht om ook democratie te brengen in andere landen, ook al is dat heel moeilijk en kost het veel geld.
Kijk, da's nu allemaal een kwestie van keuzes. Dat wil nog niet zeggen dat links Nederland bankroet gaat maken...daar hadden we een VVD-staatssecretaris voor.
pi_43994769
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet ideaal, maar deze 4 partijen liggen dichter bij elkaar, dan de SP en het CDA.
pi_43994800
quote:

Jij zit in de topschaal?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_43994839
quote:

[..]

Wilders heeft wel een punt hier! Partijen als de SP, GL en in iets mindere mate de PvdA staan al een hele tijd de kwijlen bij de, dankzij Balkenende's beleid, goed gevulde schatkist.
Balkenende heeft de schatkist niet gevuld,m maar heeft tijdens zijn kabinet het tekort flink verhoogd... de staatsschuld is flink toegenomen, door het begrotingstekort dat opliep tot 3% (het voorgaande kabinet onder o.m. de PVDA behaalde een begrotingsoverschot)

verder is het natuurlijk zo dat Wilders zélf ind e regeing wil gaan zitten en dus de enige coalitie wil steunen die eventueel mogelijk zal zijn... als is het gewoon totaal irreeel te stellen dat de CU hem zou accepteren, het is duidelijk dat de CU meer overeenkomsten met links heeft (bv ook voor afschaffing van de HRA, en meer geld voor onderwijs en zorg, waar juist wilders deze extra aftrekpost en overheidssubsidie op schulden, wil behouden en meer wil bezuinigen op zorg en onderwijs.)
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_43994844
Een links kabinet is een kabinet wat zijn verantwoordelijkheid als regering neemt en niet voortdurend uitverkoop houdt zoals afgelopen jaren is gebeurd. Letterlijk uitverkoop met de rare privatisering maar ook morele uitverkoop. Gelukkig is duidelijk dat een meerderheid van de Nederlanders het hier niet mee eens is en gaan we eindelijk weer zonniger tijden tegemoet.
Jesus saves but death prevails.
pi_43994874
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:11 schreef Floripas het volgende:
Gedoogsteun is geen coalitie, he?
CU wil pertinent niet met Wilders...en Balkenende eigenlijk ook niet.
Uit de OP:
quote:
Het centrumrechtse kabinet zou moeten bestaan uit CDA, VVD, PVV en ChristenUnie.
Daar lees ik toch wat anders.
pi_43994909
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:13 schreef more het volgende:
Niet ideaal, maar deze 4 partijen liggen dichter bij elkaar, dan de SP en het CDA.
Volgens mij liggen de CU en de PVVVVV verder uit elkaar dan het CDA en de SP.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:16:53 #16
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_43994919
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Links zou natuurlijk ook enkele prijzige uitgaven NIET doen. JSF,
help jij dan ff al die mensen aan nieuw werk die ontslagen worden bij stork en dergelijke ?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_43995031
Geert kan wel van alles vinden, maar ik heb nu niet het idee dat de andere partijen naar hem luisteren..
ChristenUnie zie ik al helemaal niet met Ome Geert in een kabinet stappen.!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43995052
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:16 schreef Sigmund_Freud het volgende:
help jij dan ff al die mensen aan nieuw werk die ontslagen worden bij stork en dergelijke ?
Er blijft een bak geld over om die mensen tijdelijk van een uitkering te voorzien.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:22:33 #19
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_43995098
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Er blijft een bak geld over om die mensen tijdelijk van een uitkering te voorzien.
Ik ga er niet eens meer op in, komt allemaal wel goed hier in nl...
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_43995192
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Jij zit in de topschaal?
Ik ben al tien jaar ondernemer en draai een jaarlijkse omzet van tegen de 2 miljoen euro per jaar!

Dus ja!

Mijn bedrijf:

pi_43995416
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Volgens mij liggen de CU en de PVVVVV verder uit elkaar dan het CDA en de SP.
Dat weet ik wel zeker .

Maar ach Wilders vindt het juist heerlijk als hij niet mee mag doen. Neits is fijner dan huilen om een zogenaamd Cordon sanitaire.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43995453
Mensen angst inboezemen, daar is de populist Wilders vooral goed in. We hebben nog nooit een links kabinet gehad in Nederland, dus kan niemand weten of dat goed of slecht uitpakt.

Niet is erger dan een links kabinet? Nou, ik weet wel wat ergers: een kabinet met Wilders erin.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:35:43 #23
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43995513
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Uit de OP:
[..]

Daar lees ik toch wat anders.
Dat McCarthy met Marilyn Monroe naar bed wil wil nog niet zeggen dat Marilyn Monroe met McCarthy naar bed wil.
pi_43995643
quote:
De ChristenUnie en de partij van Wilders zijn het absoluut niet met elkaar eens als het gaat om het vreemdelingenbeleid. Wilders is niet van plan op dat terrein enige concessies te doen.
Volgens mij snapt Wilders het niet helemaal. Het vreemdelingenbeleid is het voornaamste breekpunt tussen WIlders en de meeste andere partijen. Als hij zegt geen enkele concessie te willen doen, sluit hij zich bij voorbaat dus al uit. Vervolgens jankt hij weer over een cordon sanitaire natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 29 november 2006 @ 16:41:10 #25
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43995788
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij snapt Wilders het niet helemaal. Het vreemdelingenbeleid is het voornaamste breekpunt tussen WIlders en de meeste andere partijen. Als hij zegt geen enkele concessie te willen doen, sluit hij zich bij voorbaat dus al uit. Vervolgens jankt hij weer over een cordon sanitaire natuurlijk.
Volgens mij snapt Jan Marijnissen het niet helemaal, hij wil namelijk een CDA/sp/pvda kabinet maar wil de HypotheekRenteAftrek aanpakken, terwijl Balkenende dat nu net als enigste breekpunt heeft opgenoemd dus hoe serieus ben je dan.
pi_43995789
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:41 schreef Floripas het volgende:
Een cordon sanitaire! Met negen zetels!
Je moet toch ergens beginnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door du_ke op 29-11-2006 16:48:37 ]
pi_43995833
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:43 schreef more het volgende:

[..]

Volgens mij snapt Jan Marijnissen het niet helemaal, hij wil namelijk een CDA/sp/pvda kabinet maar wil de HypotheekRenteAftrek aanpakken, terwijl Balkenende dat nu net als enigste breekpunt heeft opgenoemd dus hoe serieus ben je dan.
Op provinciaal nivo en gemeentelijk nivo is dat anders helemaal niet zo'n bizarre combo hoor.
pi_43995918
Ach van mij mag Wilders gaan regeren. Des te kleiner wordt hij na de val van Balkenende 4... dat zal al snel gebeuren want ik zie niet hoe een stel vrome christenen met salonracisten moeten gaan regeren.
pi_43995961
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:25 schreef more het volgende:

[..]

Ik ben al tien jaar ondernemer en draai een jaarlijkse omzet van tegen de 2 miljoen euro per jaar!
Omzet is leuk, maar het gaat om de winst hè
Maar woon jij in Amerika of Nederland?
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 29 november 2006 @ 16:48:56 #31
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43996001
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:47 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Het gaat om de winst hè?
Maar woon jij in Amerika of Nederland?
Twee miljoen dollar, dat wordt steeds minder met die dollarinflatie.
pi_43996068
quote:

[..]

Ik ben inderdaad benieuwd hoe die besprekingen gaan lopen. Ik denk echter dat Marijnissen of Balkenende toch nog wel bereid is consessies te doen met betrekking tot de HRA. Het is afwachten in hoeverre de SP tegenwoordig een echte politieke partij is in plaats van alleen maar een partij die overal tegenaan schopt vanuit de oppositiebanken.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:53:24 #33
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_43996187
quote:

[..]

De Joint Strike Fighter levert Nederland veel werk, geld en kennis op...*knipper*
Neen dat is dus nog helemaal nog niet duidelijk en tot nu toe zijn de investeringen hoger geweest dan de baten wat de JSF betreft, met totaal geen uitzicht dat dat gaat veranderen. De amerikanen hebben namelijk heel slim de afspraak gemaakt, dat er de kans bestaat order naar Nederland, maar dat hebben ze niet hard toegezegd.

Dus we kunnen nu enkel hopen dat we die order, kennis en werk binnen gaan halen.
quote:
Zeg...hoe kom je erbij dat je als land verplicht bent democratie te brengen in andere landen? Volgens mij is dat namelijk juist tegen de principes in van een democratie hoor.

Wellicht bedoel je dat je als kapitalistisch ingestelde economie eigenlijk aan jezelf bent verplicht om in andere landen ook een kapitalistisch systeem te installeren, omdat je daarmee je markt vergroot.

Dat zou nog wel kloppen namelijk
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_43996228
quote:

[..]

Kwestie van hoog inzetten van de kant van Marijnissen denk ik. Hij zal het punt van de HRA gewoon niet willen laten vallen voordat hij aan de onderhandelingstafel zit en er iets voor terug kan krijgen. Dat is hoe ik het interpreteer.
pi_43996299
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:54 schreef Petera het volgende:

[..]

Kwestie van hoog inzetten van de kant van Marijnissen denk ik. Hij zal het punt van de HRA gewoon niet willen laten vallen voordat hij aan de onderhandelingstafel zit en er iets voor terug kan krijgen. Dat is hoe ik het interpreteer.
Lijkt me ook dat wordt gewoon wat uitruilen. Beperking van de HRA voor hoge nieuwe gevallen is voor het CDA ook prima bespreekbaar en dan levert de SP weer wat anders in.
Er is echt wel wat te regelen.
pi_43996329
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:54 schreef Petera het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar het lijkt me dat dit ook geldt voor Wilders, ook één van de winnaars.
pi_43996360
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

beperking van de HRA voor hoge nieuwe gevallen is voor het CDA ook prima bespreekbaar
Waar heb je dat vandaan?
pi_43996679
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:58 schreef more het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan?
Uitspraken van diverse CDA prominenten. Het is echt geen voerdreven hard punt voor het CDA. Die moeten het toch niet hebben van de topinkomens.
pi_43996684
quote:
Het regelrechte rampscenario dat ontstaat door o.a. het verhogen van de vennootschapsbelasting en het stijgen van de loonkosten bij een links kabinet,
Er komt geen links kabinet, hoogstens een centrumlinks. Van verhogen vennootschapsbelasting zal in zo'n geval al helemaal geen sprake zijn, de voorgestelde vennootschapsbelasting verlaging zal hoogstens geschrapt worden. Verder is Nederland al een belastingparadijs voor bedrijven dus zou een geringe verhoging geen kwaad kunnen. Oh ja, de loonkosten zullen ongetwijfeld ook onder een rechts kabinet stijgen. Dat doen ze meestal namelijk...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 29 november 2006 @ 17:08:50 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43996688
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:33 schreef dVTB het volgende:
Mensen angst inboezemen, daar is de populist Wilders vooral goed in. We hebben nog nooit een links kabinet gehad in Nederland, dus kan niemand weten of dat goed of slecht uitpakt.
Ja, wel kabinet den Uyl en ze hebben er hier in POL zelfs een topic over De puinhopen van Den Uyl (1973-1977)

En de titel zegt al genoeg over het succes van dat kabinet. De gevolgen van sommige dingen zijn nog lang voelbaar (geweest)
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:33 schreef dVTB het volgende:
Niet is erger dan een links kabinet? Nou, ik weet wel wat ergers: een kabinet met Wilders erin.
Daar ben ik het niet mee eens ik denk dat een rechts kabinet de Nederlandse economie de impuls kan geven die het nodig heeft. Ik ben namelijk van mening dat als er een links kabinet komt deze impuls uitblijft en men zelfs gaat beginnen met het scenario wat in de OP geschets wordt. Iets wat Nederland heel veel schade zal toebrengen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43996708
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:57 schreef more het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar het lijkt me dat dit ook geldt voor Wilders, ook één van de winnaars.
Klopt maar wie van de andere partijen kan het in hemelssnaam interessant zijn om met Wilders samen te gaan werken?
pi_43996722
quote:

[..]

Daar heb je op zich wel een punt, maar er is één groot verschil. Als Marijnissen niet zijn zin krijgt in het beperken van de HRA, kan hij dat in theorie best verkopen aan zijn achterban. Op voorwaarde dat bijvoorbeeld wél op een andere manier de inkomensverschillen fors worden verkleind.

Wilders daarentegen heeft vrijwel alleen campagne gevoerd met de belofte de immigratie van Moslims stop te zetten. Die kan echt niet in een kabinet gaan zitten, dat niet op zijn minst dát zal doen.
pi_43996757
quote:

[..]

Wilders zou ik eigenlijk geen winnaar willen noemen, die heeft gewoon stuivertje gewisseld met de LPF. 2 partijen die ideologisch dichterbij elkaar staan dan welke andere partijen dan ook.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_43996801
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:08 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens ik denk dat een rechts kabinet de Nederlandse economie de impuls kan geven die het nodig heeft. Ik ben namelijk van mening dat als er een links kabinet komt deze impuls uitblijft en men zelfs gaat beginnen met het scenario wat in de OP geschets wordt. Iets wat Nederland heel veel schade zal toebrengen
Ach, een links kabinet snijdt tenminste inde HRA, iets wat al jaren bepleit wordt door economen en oa de OESO.
pi_43996807
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wilders zou ik eigenlijk geen winnaar willen noemen, die heeft gewoon stuivertje gewisseld met de LPF. 2 partijen die ideologisch dichterbij elkaar staan dan welke andere partijen dan ook.
Ik zou zeggen dat de huidige LPF en Eénnl dichter bij de LPF van de vorige verkiezing liggen dan Wilders.
  woensdag 29 november 2006 @ 17:12:56 #46
10710 gday
propria cures
pi_43996820
Ah, het lijkt Geert 'demagogy rules' Wilders dus lekker warm en aangenaam in het pluche.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_43996829
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

PvdA en SP ook. Beetje een simpele gedachte.
  woensdag 29 november 2006 @ 17:14:13 #48
10710 gday
propria cures
pi_43996862
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:13 schreef more het volgende:

[..]

PvdA en SP ook. Beetje een simpele gedachte.
Mwah, 9 verloren en aan de andere kant 16 gewonnen.. dat is toch wat anders dan 8 verliezen en 8 winnen.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_43996916
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:25 schreef more het volgende:

[..]

Dus ja!

Mijn bedrijf:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Effe offtopic:

PALING?!

MIJN HELD! Beste vissies in de wereld.

Terug ontopic:

Wilders heeft een grote zege behaald: van (1) zetel naar 9 zetels gaan is iets wat niet mag worden weg gewuifd. Helaas laat politiek Den Haag zien dat het geen ene reet geeft om de kiezer, voordat Wilders kan onderhandelen word hij al geweerd van de tafel. Democratisch is dat niet..
pi_43997048
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:08 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, wel kabinet den Uyl en ze hebben er hier in POL zelfs een topic over De puinhopen van Den Uyl (1973-1977)

En de titel zegt al genoeg over het succes van dat kabinet. De gevolgen van sommige dingen zijn nog lang voelbaar (geweest)
Jij bent waarschijnlijk ook niet veel verder gekomen dan de titel hé, inhoudelijke argumentatie is niet je sterkste punt..

In dat meermaals door jou aangehaald topic staat ook bv het feit dat het tekort van den Uyl maar op 0.8% van de begroting lag..
waar Balkenende tot de 3,1% tekort haalde en relatief de staatsschuld meer deed stijgen dan jouw 'angstdroom' van een linsk kabinet...

Sowieso, kabinetten met de PVDA (Kok) toonden over de laatste dertig jaar betere begrotingsdiscipline (Kok's Tussenbalans in Lubbers III is bv ook de basis waar zalm zijn beleid op bouwde) dan die van het CDA (zeker onder van Agt, maar zelfs onder de eerste twee kabinetten Lubbers liep de staatsschuld veruit sneller op dan ooit onder de PVDA).
soms zou je enkel willen reageren met 'wat je zegt ben je zelf' als er weer eens gernat wordt over 'links' dat geld wegsmijt' en rechts dat dat niet zou doen.. het is namelijk ook domweg _niet_ zo, nooit liepen de begrotingstekorten zo sterk op als juist onder 'rechtse' kabinetten: zeker inclusief balkenende-I, II en III
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')