abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43891334
Fort Pannerden is opnieuw gekraakt

` Het Fort Pannerden in de buurt van
Arnhem is opnieuw gekraakt.Ongeveer 20
krakers hebben de oprijlaan met pallets
en een caravan gebarricadeerd.Er zouden
zo'n 100 krakers in het fort zitten.

Het fort werd zes jaar geleden voor het
eerst gekraakt.Twee weken geleden ging
de ME over tot ontruiming.Daarna moest
een beveiligingsbedrijf ervoor zorgen
dat het complex leeg zou blijven.Toch
is het de krakers gelukt om het fort
weer in te nemen;ze zeggen zelfs dat ze
door de bewakers zijn binnengelaten.

De gemeente wil van Fort Pannerden een
cultuur-historisch monument maken.Er
moet onder meer een museum in komen.

Lekkere beveiliging dan! Gaat weer een paar dagen kosten om die gasten er weer uit te krijgen.
pi_43891354
zoiets noem ik nou leedvermaak
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_43891368
Kut krakers .
pi_43891375
weer die stomme stinkende kuthippies
Neuj
pi_43891520
Kunnen ze er geen bootlading rot vlees neersmijten ofzo.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_43891595
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:52 schreef Kogando het volgende:
Kunnen ze er geen bootlading rot vlees neersmijten ofzo.
Of gewoon vlees, die krakers zijn toch allemaal vega hippies .
pi_43891936
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:56 schreef tonks het volgende:Of gewoon vlees, die krakers zijn toch allemaal vega hippies .
Het lijkt me geweldig om daar een mooi plan voor te bedenken.

Maar ze kunner er toch serieus best stinkbommen neergooien?
pi_43892022
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:10 schreef Kogando het volgende:

[..]

Het lijkt me geweldig om daar een mooi plan voor te bedenken.

Maar ze kunner er toch serieus best stinkbommen neergooien?
Traangas!
pi_43892107
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:14 schreef Thieske het volgende:
Traangas!
Nah, dan stikken ze..

Kunnen we geen waddeneilandje leegruimen zodat ze daar met ze alleen een mooie hut mogen bouwen ofzo. Zijn we gelijk van het gesodemieter af.
pi_43892125
Ach wat leuk...een heus SP bolwerk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 25 november 2006 @ 23:18:40 #11
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_43892146
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:17 schreef Kogando het volgende:

[..]

Nah, dan stikken ze..
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  zaterdag 25 november 2006 @ 23:59:13 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_43893051
Bah, dat krijg je van zo'n slappe aanpak! Met grof geweld arresteren en in de cel die hap!
pi_43893126
Das echt humor
pi_43893152
nog euforisch van de verkiezingsuitslag dachten ze nooit meer te hoeven werken, en voor altijd te kunnen kraken. helaasch voor hen.
pi_43893259
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:47 schreef HenkieSpankie het volgende:
weer die stomme stinkende kuthippies

vote for Cartman.
pi_43894414
Maar op 22 november natuurlijk allemaal netjes GL/ SP gestemd, dan is de uitkering immers het hoogst...
Present.
  zondag 26 november 2006 @ 01:24:10 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43894794
quote:
Op zondag 26 november 2006 01:06 schreef Konlewicz het volgende:
Maar op 22 november natuurlijk allemaal netjes GL/ SP gestemd, dan is de uitkering immers het hoogst...
Zijn meestal wel links stemmers die zo iets doen. Maar van mij mogen ze die krakers met harde hand verwijderen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43894919
quote:
Op zondag 26 november 2006 01:06 schreef Konlewicz het volgende:
Nope wilders, kan je niet helpen.
pi_43895401
quote:
Fort Pannerden Herkraakt!

Vandaag, 25 november 2006, om 21.15u werd, met de steun vaneen 80-tal krakers en activisten vanuit het hele land, Fort Pannerden opnieuw in gebruik genomen door de bewoners. Op dinsdag 7 en woensdag 8 november werden ze door de politie en de Koninklijke landmacht ontruimd. De officiële reden die gegeven werd voor de ontruiming was "onbewoonbaarheid", dit terwijl de gemeente het Fort wel wil laten bewonen door antikrakers.

Fort Pannerden werd gekraakt op 12 juni 2000, de bewoners restaureerden het Fort en zorgden ervoor dat het niet ging verkrotten. Ze zetten zich in voor het natuurgebied waarin het Fort ligt en maakten het toegankelijk voor publiek en organiseerden er kleinschalige activiteiten.

09.30u:Sedert 21.15 is Fort Pannerden weer in handen van de krakers.
Een kleine groep was voorop gegaan om poolshoogte te nemen, al spoedig volgde de rest, zo'n 80 mensen, die zijn nu binnen in het Fort en de ingang wordt gebarricadeerd. Er komen nog steeds mensen aan.
De drie bewakingsagenten die aanwezig waren zijn hals over kop vertrokken. Een aantal buurtbewoners kwam kijken wat er aan de hand was en die vinden het best dat de krakers terug zijn. Er is nog geen politie gesignaleerd.
21.46u: Er zijn net twee agenten aangekomen bij de dijk, die vinden het helemaal niet leuk.Zo werd een fotoverslaggever gesommerd om onmiddelijk op te houden met foto's maken. Er zijn zo'n 25 mensen buiten bij de dijk en een 60 tot 70 mensen zijn binnen bezig met verder barricaderen. De twee agenten komen niet voorbij het groepje van 25 en hebben er dus ook geen idee van wat er binnen gebeurd. Er komen steeds meer buurtbewoners kijken vanop een afstandje.
22.19u: Er is een tweede politie-auto aangekomen en alweer vertrokken, de twee agenten die eerst aankwamen zijn wat rustiger geworden en lopen nu met zaklampen door de weilanden, maar echt in de buurt van het Fort komen ze niet. Er staat een barricade van pallets en een caravan bij het begin van de dijk, je kan de "oprit" naar het Fort dus niet met een auto op. Een tweede hekken staat voor de ophaalbrug. Inmiddels staat er weer een vuurton op het dak als een baken om de buurt te laten weten dat de bewoners weer "thuis" zijn. De sfeer is goed en strijdbaar. Zoals een bewoner tegen de agenten zei "We zijn weer binnen en daar kunnen jullie niks aan doen, haal het leger er maar weer bij als jullie ons eruit willen hebben". Inmiddels is ook de reguliere pers aangekomen.
22.32u: De ophaalbrug doet het weer en werd onmiddelijk opgehaald, de sfeer is uitgelaten, de krakers laten de sirenes afgaan.
22.42u: Er zijn weer twee politie-autootjes aangekomen, die blijven een eindje verderop staan en houden de boel in de gaten. Het lijkt er niet op dat ze meer gaan doen dan de zaak goed in het oog houden.
23:23u: Er komt steeds meer reguliere media aan. De buurtbewoners hebben even met elkaar overlegd en hebben een standpunt bepaald over de herkraak, ze wille absoluut geen herhaling van de militaire ontruiming eerder deze maand. Ze zijn van plan de gemeente erop aan te spreken en willen dat er dit keer op een behoorlijke manier met de krakrs gepraat wordt, zonder wurgcontract.
De spullen van de bewoners liggen nog allemaal in het fort, opengehaald, doorzocht en stukgemaakt. In tegenstelling tot wat de gemeente gezegd had is er helemaal niet zorgvuldig met hun spullen omgegaan en was het helemaal niet de bedoeling die terug te geven, ze zouden waarschijnlijk binnenkort een container ingeveegd zijn.
01:10u:Er is weer meer politie aanwezig, die staat om de hoek, een beetje verdekt opgesteld. de politie heeft problemen met de eerste barrikade, omdat die op de openbare weg staat. Er komst steeds meer corporate media aan, die worden momenteel rondgeleid door het Fort. Er zijn nog steeds wat buurtbewoners aanwezig, al is een deel inmiddels weer naar huis vertrokken.

Bron: Indymedia NL
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_43895465
Het links langharig werkschuw tuig laat weer van zich horen . Zoek es een baan en draag es iets zinnigs aan de samenleving bij. Komt zeker goed uit dat 't niet zo koud is. Scheelt weer een kacheltje regelen.
pi_43895486
En alleen al het toontje waarop dat Indy media artikel is geschreven .
pi_43895541
tering wat een zooi daar:
http://www.lingewaard.nl/fotoalbum/index.html

(foto's genomen na ontruiming 2 weken geleden)
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_43895616
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:46 schreef Djarum het volgende:
Ik noem het belastinggeld wegflikkeren

Ken weer de ME uitrukken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Donald Duck held zondag 26 november 2006 @ 02:09:25 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_43895707
Ik vind het eigenlijk wel grappig dat ze het ford weer doodleuk hebben ingenomen, na al die moeite van de ME en landmacht
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_43895754
quote:
Op zondag 26 november 2006 02:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel grappig dat ze het ford weer doodleuk hebben ingenomen, na al die moeite van de ME en landmacht
Ja leuk hoor. Wie denk je dat dat betaald slimmerik?

Juist; de belastingbetaler! !

Kuthippies
vosss is de naam,
  Donald Duck held zondag 26 november 2006 @ 02:12:21 #26
46149 __Saviour__
pi_43895782
ja, vanwege het geld is het kut ja. Maar ik bedoel gewoon de her-inname op zich. Ze zijn er gewoon weer simpel naar binnen gewandeld eigenlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_43895804
Heb je enig idee wat het kost om die daar nu weer uit te halen met ME en landmacht?
vosss is de naam,
  Donald Duck held zondag 26 november 2006 @ 02:14:38 #28
46149 __Saviour__
pi_43895829
lees dan wat ik schrijf, potverdikkie!!
dat kost een bom geld en dat is kut.
MAAR!
het is grappig dat ze er zomaar weer konden binnen wandelen en het innemen. je zou toch betere beveiliging verwachten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_43895894
Ik heb geen flauw idee waar het is maar ik woon wel in de gemeente lingewaard.
Mein belastingcenten!!!!!
  zondag 26 november 2006 @ 02:29:46 #30
136343 BasEnAad
pi_43896061
quote:
Op zondag 26 november 2006 02:18 schreef Vitalogy het volgende:
Aan de waal!
pi_43896133
quote:
Op zondag 26 november 2006 02:18 schreef Vitalogy het volgende:
't is een fort, geen mein ...
pi_43896727
quote:
Op zondag 26 november 2006 02:01 schreef Caesu het volgende:
tering wat een zooi daar:
http://www.lingewaard.nl/fotoalbum/index.html

(foto's genomen na ontruiming 2 weken geleden)
quote:

Fort Pannerden werd gekraakt op 12 juni 2000, de bewoners restaureerden het Fort en zorgden ervoor dat het niet ging verkrotten
Fijne klussers zijn dat, die luizenkoppen.

Zelfs de firma Biereco zou nog een betere restauratieklus doen.
  zondag 26 november 2006 @ 04:15:59 #34
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_43897356
fauwtauws...
ik hoop binnenkort op bezoek qwelkom te zijn.
Kunst zonder trein.
pi_43897659
Domme linkse krakers !! Nu moeten we weer geld aan linkse rakkers gaan uitgeven om ze in het gareel te krijgen. Opsluiten en daarna een taakstraf eroverheen.
Of zelf alle kosten laten betalen
  zondag 26 november 2006 @ 08:28:35 #36
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43897670
De krakers hebben in de jaren dat ze er zaten het hele fort opgeruimd, heringericht en klaargestoomd voor professionele renovatie. De beerput is leeggezogen en dichtgegooid en al het afval is verwijderd.

Kuthippies Langharig tuig . In de tijd dat ze er woonden hebben ze meer voor dat fort betekent dan de gemeente in 10 jaar zou kunnen.
pi_43897785
Ik hoor net op de radio dat die suffe linkse krakers er met ca. 100 man inzitten!!! Laat die sukkels ook maar lekker voor de kosten opdraaien!

Kraken vind ik echt te dom voor woorden. Waarom in andermans pandje gaan zitten en gebruik maken van het pand en een enorme tering bende maken.

Betalen moeten die alternatieve gasten en anders vastzitten en een heerlijke taakstraf
  zondag 26 november 2006 @ 09:16:16 #38
64781 bonke
pipo koeie
pi_43897858
of de M.E nu binnen zit te klaverjassen of aan een ontruiminkje doet veel zal et niet uitmaken want ze worden toch wel betaald
ik vind et trouwens wel grappig
en btw, zo`n ontruiming is een goede oefening voor zowel de M.E als de landmacht

[ Bericht 12% gewijzigd door bonke op 26-11-2006 09:34:56 ]
pies on joe toe
  zondag 26 november 2006 @ 09:22:09 #39
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_43897888
Ach jee, is het weer zo laat... De media zullen er wel weer bovenop springen.
Let's go fucking Mental.
pi_43897897
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:16 schreef bonke het volgende:
of de M.E nu binnen zit te klaverjassen of aan een ontruiminkje doet veel zal et niet uitmaken want ze worden toch wel betaald
ik vind et trouwens wel grappig
en btw, zo`n ontruiming is een goede oefening voor zowel de M.E als de landnmacht
Als we dan met zo'n sterke club komen, kunnen we net zo goed de handgraten testen.
pi_43897898
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:22 schreef Freshthinking het volgende:
Ach jee, is het weer zo laat... De media zullen er wel weer bovenop springen.
Tuurlijk, het is publiek geld wat we nu weer moeten uitgeven.. En waarvoor.... !
  zondag 26 november 2006 @ 11:18:42 #42
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43899064
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:02 schreef draaijer het volgende:
Ik hoor net op de radio dat die suffe linkse krakers er met ca. 100 man inzitten!!! Laat die sukkels ook maar lekker voor de kosten opdraaien!
Dat lijkt mij nu ook. Als voetbalclubs betalen moeten voor politieinzet, dan kan je die lijn best doortrekken.

Verder is het nu geen kraak meer lijkt me want daarvoor zijn er bepaalde regels inzake leegstand e.d.. Daarvan kan geen sprake zijn met bewaking erbij.

Derhalve is dit inbraak en dient er gevangenisstraf te volgen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43899207
Ik vind het een mooie actie!

Ben benieuwd hoe de wouten dit op gaan lossen .
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_43899390
quote:
Op zondag 26 november 2006 08:28 schreef Slarioux het volgende:
De krakers hebben in de jaren dat ze er zaten het hele fort opgeruimd, heringericht en klaargestoomd voor professionele renovatie. De beerput is leeggezogen en dichtgegooid en al het afval is verwijderd.

Kuthippies Langharig tuig . In de tijd dat ze er woonden hebben ze meer voor dat fort betekent dan de gemeente in 10 jaar zou kunnen.
....zoals ook de omwonenden bevestigen. En aan hen hecht ik toch net ietsje meer geloof dan aan kinderen die, thuiswonend op kosten van pa en ma, mekkeren over "mijn belastingcenten"
pi_43899505
Laat een paar 100 kuub beton komen en stort alle openingen dicht, zij willen er graag blijven normale mensen willen dat er niemandingaat probleen opgelost.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_43899519
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:41 schreef vipergts het volgende:
Laat een paar 100 kuub beton komen en stort alle openingen dicht, zij willen er graag blijven normale mensen willen dat er niemandingaat probleen opgelost.
Trieste reactie .

.
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  zondag 26 november 2006 @ 11:52:24 #47
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43899682
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:36 schreef thaleia het volgende:

[..]

....zoals ook de omwonenden bevestigen. En aan hen hecht ik toch net ietsje meer geloof dan aan kinderen die, thuiswonend op kosten van pa en ma, mekkeren over "mijn belastingcenten"
Precies. Je moet eens aanbellen daar. Krijg je een rondleiding, met een mok koffie en je kan zo meeëten. Nou ja, moet je wel 2 euro inleggen.

Kijken hoelang het duurt voor de gemeente met iets structureels komt daar.
pi_43899707
quote:

[..]

Ik weet niet wie jij bedoelt maar ik woon niet bij pa en ma...
bovendien lees ik dat het fort in natuurgebied ligt dus met die omwonende(n) zal het wel mee vallen
en daarnaast is het Indymedia die daarover bericht en dat is niet bepaald een onafhankelijke bron.
pi_43901052
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:54 schreef Vitalogy het volgende:
Ik weet niet wie jij bedoelt maar ik woon niet bij pa en ma...
bovendien lees ik dat het fort in natuurgebied ligt dus met die omwonende(n) zal het wel mee vallen
en daarnaast is het Indymedia die daarover bericht en dat is niet bepaald een onafhankelijke bron.
Ook in andere kranten kon je lezen dat er uit het nabijgelegen ('omwonenden' moet je ruim opvatten ) dorp een heleboel mensen waren komen opdraven om hun steun te betuigen aan de krakers toen het fort voor de eerste keer zou worden ontruimd.
pi_43901540
Nou ja eerlijk gezegd kan ik mij er ook niet zo druk om maken. Ik vind niet dat ze enig verworven recht hebben om daar te gaan zitten, maar aan de andere kant heb ik ook niet echt het idee dat er veel mensen last van hebben.

Alleen het is wel weer typisch dat ze (die vredelievende paupers ) nu weer met 80 man komen opdraven. Het lijkt wel alsof ze uit zijn op een veldslag. En dan heb ik zoiets van, ohkay...
  zondag 26 november 2006 @ 13:41:49 #51
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43902661
quote:

[..]

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 26 november 2006 @ 13:44:14 #52
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43902771
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Precies. Je moet eens aanbellen daar. Krijg je een rondleiding, met een mok koffie en je kan zo meeëten. Nou ja, moet je wel 2 euro inleggen.
En dan krijg je natuurlijk wel 'n stevige vego-hap. Maar goed, de tere rechtse darmpjes kunnen zo'n overschot aan vezels en vitaminen natuurlijk niet aan
quote:
Kijken hoelang het duurt voor de gemeente met iets structureels komt daar.
Waarschijnlijk maken ze d'r iets spuuglelijks van. Wat na een half jaar alweer failliet gaat.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 26 november 2006 @ 13:52:54 #53
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_43903081
Ik vind het een goede stap van de krakers , al die leegstand Er moet veel en veel meer gekraakt worden
pi_43903170
Is het fort al gebombardeerd?
pi_43903195
Lekker interessant die rondleiding, mok koffie en vegahap voor 2E, ze moeten gewoon met hun vuile poten van andermans spullen afblijven. Als ik een pand lekker tien jaar lang leeg wil laten staan moet ik dat weten. Dit kan echt weer alleen in Nederland, en mocht links onverhoopt aan de macht komen dan zijn we nog veel verder van huis. Als ik moest kiezen tussen kakkerlakken of krakers in m'n huis dan wist ik het wel!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zondag 26 november 2006 @ 13:57:54 #56
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_43903255
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:56 schreef W1ZZ het volgende:
Lekker interessant die rondleiding, mok koffie en vegahap voor 2E, ze moeten gewoon met hun vuile poten van andermans spullen afblijven. Als ik een pand lekker tien jaar lang leeg wil laten staan moet ik dat weten. Dit kan echt weer alleen in Nederland, en mocht links onverhoopt aan de macht komen dan zijn we nog veel verder van huis. Als ik moest kiezen tussen kakkerlakken of krakers in m'n huis dan wist ik het wel!
En je woont nu nog bij je mams?
pi_43903505
*lees de posts over hoe die mensen wel niet dood moeten..*

*vraagt zich af waarom dezelfde users van schande spreken als er in iran een verkrachter wordt opgehangen*
pi_43904705
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:57 schreef Bep het volgende:

[..]

1) Ik woon inmiddels al zes jaar op mezelf
2) Moet ik bij m'n mams wonen om kraken verfoeilijk te vinden? En kom nu niet aan met het sneue argument dat er woningnood is want dan mag je mij uitleggen hoe het duizenden studenten elk jaar weer wél lukt om woonruimte te vinden.

Hoe zou jij het vinden als ik jouw auto vorderde? Da's exact hetzelfde...
pi_43907217
quote:
Op zondag 26 november 2006 13:57 schreef Bep het volgende:

[..]

En jij? Heb jij een eigen woning en draag je uberhaupt wel belasting af?

Of leef je soms op de kosten van een kerel.
pi_43907864
Jammer dat dit topic eigenlijk alleen maar negatief is
Die krakers woonden er al een jaar of 10, de gemeente zou het fort opknappen maar er was geen geld voor.
Die krakers hebben er naar eigen zeggen ong 100.000 Euro ingestoken om het fort weer enigszins in zijn oude staat terug te brengen.
De gemeente was hiervan op de hoogte!!!!!
Dus tel uit, 100.000 euries, pak hem beet 20 man arbeidsloon keer een jaartje of vijf, da's voor de gemeente pure winst.
(die foto's zijn genomen NA de ontruiming, het was er er echt geen zooitje!!!!)
En toen was het fort zodanig hersteld dat de gemeente besloot ze er uit te flikkeren, eigenbelang dus.
En die ontruiming: Bijna aan het einde van het jaar, dus de centjes moesten op anders krijgen ze het jaar daarop minder subsidie
pi_43907935
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:31 schreef funkyskunkie het volgende:
Jammer dat dit topic eigenlijk alleen maar negatief is
Die krakers woonden er al een jaar of 10, de gemeente zou het fort opknappen maar er was geen geld voor.
Die krakers hebben er naar eigen zeggen ong 100.000 Euro ingestoken om het fort weer enigszins in zijn oude staat terug te brengen.
De gemeente was hiervan op de hoogte!!!!!
Dus tel uit, 100.000 euries, pak hem beet 20 man arbeidsloon keer een jaartje of vijf, da's voor de gemeente pure winst.
(die foto's zijn genomen NA de ontruiming, het was er er echt geen zooitje!!!!)
En toen was het fort zodanig hersteld dat de gemeente besloot ze er uit te flikkeren, eigenbelang dus.
En die ontruiming: Bijna aan het einde van het jaar, dus de centjes moesten op anders krijgen ze het jaar daarop minder subsidie
verdedig ze maar

dat tuig moet gewoon luisteren naar de overheid en met hun tengels van andermans eigendommen afblijven.

AL HELEMAAL als deze vraagt of ze weg willen.
you and I ain't done Zeke!
  zondag 26 november 2006 @ 16:35:25 #62
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43907971
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:33 schreef Johnns het volgende:

[..]

verdedig ze maar

dat tuig moet gewoon luisteren naar de overheid en met hun tengels van andermans eigendommen afblijven.

AL HELEMAAL als deze vraagt of ze weg willen.
Bosmongool
  zondag 26 november 2006 @ 16:37:15 #63
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43908025
Vijftig scenepoints voor die krakers. Ballen hebben ze wel, respect.
Ik ga naar huis.
  zondag 26 november 2006 @ 16:40:47 #64
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_43908123
Maak er een heropvoedingskamp van, dan hoef je ze in ieder geval niet eruit te halen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_43908683
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:35 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Bosmongool
moeilijk he als je niks zinnigs te melden hebt he
pi_43908936
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:35 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Bosmongool
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_43908947
quote:
als die krakeras niet naar buiten willen, waarom lassen we niet alle deuren dicht daar. Is de maatschappij gelijk verlost van dat onkruid. Ander optie is ze net als dat onkruid in nijmegen 1 voor 1 aanpakken....
peter, utrecht zo 26/11, 13:26
Ff een berichtje van Telegraaf.nl lol....
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  zondag 26 november 2006 @ 17:09:07 #68
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_43909004
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:31 schreef funkyskunkie het volgende:
100K shit man dan zijn de uitkeringen nog hoger dan ik al dacht.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_43909103
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:09 schreef Kadesh het volgende:

[..]

100K shit man dan zijn de uitkeringen nog hoger dan ik al dacht.
Dat is erin gestoken door meerdere krakers.

Maar heb je er wel is bij stilgestaan dat sommige krakers ook een gewone normale baan kunnen hebben
pi_43909143
uitroken die linkse honden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 26 november 2006 @ 17:19:07 #71
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43909272
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:37 schreef nietzman het volgende:
Vijftig scenepoints voor die krakers. Ballen hebben ze wel, respect.
Ik moet zeggen dat ik er ook best om kan lachen. Eens kijken hoe lang ze er dit keer over doen om de boel te ontruimen (en hoe lang het dan duurt tot het weer gekraakt wordt).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zondag 26 november 2006 @ 17:21:50 #72
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43909357
quote:
Op zondag 26 november 2006 08:28 schreef Slarioux het volgende:

Heb je foto's gezien die hier gepost zijn? Het is één grote rotzooi daar binnen.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  zondag 26 november 2006 @ 17:24:19 #73
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43909437
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:21 schreef mr.vulcano het volgende:
Heb je foto's gezien die hier gepost zijn? Het is één grote rotzooi daar binnen.
Barricades noemen ze dat. Overal is zo te zien wel netjes stroom en zijn de muren op veel plaatsen netjes gewit. Het is en blijft een oud fort, maar het is niet de ranzige sompige boel dat het was toen het leegstond.
Ik ga naar huis.
pi_43909454
quote:

[..]

Heb jij het topic gelezen?
Die foto's zijn gemaakt 2 weken NA de ontruiming
  zondag 26 november 2006 @ 17:49:49 #75
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43910119
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:58 schreef Johnns het volgende:

[..]

moeilijk he als je niks zinnigs te melden hebt he
Tegen het geblaat waar jij mee kwam? Nee, daar is niks zinnigs te melden. Je lees gewoon over argumenten heen en kakelt verder over kuthippies. Daarom zeg ik "bosmongool". Terecht of niet
  zondag 26 november 2006 @ 17:52:42 #76
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43910185
quote:

[..]

Uhuh. Na de ontruiming.

Heb jij die foto's gezien?

- De muren zijn gewit.
- Er staan stoelen, er liggen stroomdraden.
- Overal hangen peertjes die de barricades belichten.
- Er is een oude wasmachine, met wasmiddel.
- De keuken is rommelig maar hygienisch.. ik zie brood in een aparte kist liggen.
- De vloeren zijn schoon, er liggen tegels (tweedehands gok ik).

Oftewel: Ziet er prima uit.
  zondag 26 november 2006 @ 17:53:15 #77
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43910203

Wat een puinzooi . Kuthippies .
pi_43910989
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Uhuh. Na de ontruiming.

- De muren zijn gewit.
- De keuken is rommelig maar hygienisch.. ik zie brood in een aparte kist liggen.

Jij spoort niet. De GGD zou die smerige bende onherroepelijk onbewoonbaar verklaren. Feit is dat dat die alto's met hun extreem-linker handen wel vanalles kunnen roepen, maar ze zullen zo'n bouwwerk als dit nooit en te nimmer bewoonbaar kunnen maken conform de eisen van deze tijd. Hoe schijten ze daar bijvoorbeeld, op een emmer?
  zondag 26 november 2006 @ 18:23:49 #79
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43911050
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:21 schreef ranXerox het volgende:
Jij spoort niet. De GGD zou die smerige bende onherroepelijk onbewoonbaar verklaren. Feit is dat dat die alto's met hun extreem-linker handen wel vanalles kunnen roepen, maar ze zullen zo'n bouwwerk als dit nooit en te nimmer bewoonbaar kunnen maken conform de eisen van deze tijd. Hoe schijten ze daar bijvoorbeeld, op een emmer?
Jij hebt wel een heel romantisch beeld van het krakersleven zeg.

Ooit eens in een kraakpand geweest?
Ik ga naar huis.
  zondag 26 november 2006 @ 18:24:50 #80
105263 Litso
Interlectueel.
pi_43911068
quote:

[..]

Op een toilet, met stortbak. Zoals het hoort.
Wel gezellig met een paar wc's op 1 hok, maar je moet toch wat. En je wordt gezelschap gehouden door de paspop die ze op een van de wc's hebben gezet
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 26 november 2006 @ 18:55:21 #81
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43911942
quote:

[..]

Jij spoort niet. De GGD zou die smerige bende onherroepelijk onbewoonbaar verklaren.
Leuk argument. Jammergenoeg zijn er maar weinig eisen aan bewoonbaarheid en aangezien het een kraakpand is, gaat dat niet op. Bovendien, heb je je eigen keuken weleens gezien? Of pas jij alle regeltjes uit je Sociale Hygiene boek ook toe op je eigen keuken? Zo ja, niet liegen. Oh, en de GGD heeft daar niks over te zeggen.
quote:
Feit is dat dat die alto's met hun extreem-linker handen wel vanalles kunnen roepen, maar ze zullen zo'n bouwwerk als dit nooit en te nimmer bewoonbaar kunnen maken conform de eisen van deze tijd.
"De eisen van deze tijd". Nogal breed begrip. Bovendien, en dat had je kunnen weten, hoeft er niemand te komen wonen.
quote:
Hoe schijten ze daar bijvoorbeeld, op een emmer?
Die aanname ga ik niet eens op in.
pi_43912081
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:49 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Tegen het geblaat waar jij mee kwam? Nee, daar is niks zinnigs te melden. Je lees gewoon over argumenten heen en kakelt verder over kuthippies. Daarom zeg ik "bosmongool". Terecht of niet
ik heb niks gezegd over kuthippies. ik heb alleen gezegd dat het tuig is dat geen respect toont voor andermans eigendommen.
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:52 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Uhuh. Na de ontruiming.

- De muren zijn gewit.

ik weet niet wat jij hygienisch vindt, maar dit is ranzig tot en met:

het is een complete zwijnenstal daar
  zondag 26 november 2006 @ 19:01:27 #83
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43912105
Inderdaad. Na de ontruiming.
  zondag 26 november 2006 @ 19:05:57 #84
24533 ACT-F
pi_43912239
Ik vraag me af hoe jouw keuken eruit ziet Slarioux. Wat een gore bende hierboven. Dat hebben ze zeker aangericht, omdat er een inval zou plaatsvinden? Tuurlijk.
  zondag 26 november 2006 @ 19:06:15 #85
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43912251
Precies. Linkse hippies bewaren hun sigaretten *altijd* op stuk voor stuk op hun bed
  zondag 26 november 2006 @ 19:07:17 #86
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43912285
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:05 schreef ACT-F het volgende:
Ik vraag me af hoe jouw keuken eruit ziet Slarioux. Wat een gore bende hierboven. Dat hebben ze zeker aangericht, omdat er een inval zou plaatsvinden? Tuurlijk.
Ze hebben zich binnen gebarricadeerd, konden hun afval niet weggooien en toen de foto eenmaal genomen was, zal de ME wel al lang en breed gekomen en gegaan geweest zijn. En dan laat je zo'n pan een weekje staan zonder dat iemand komt schoonmaken (want dat gaan die soldaten niet doen ) en tadaaa.

Gokje hoor.

Je ziet ook een tafel voor een deuropening staan. ? Nee, barricade. Dat is niet netjes, en als de ME / legeer eroverheen raust helemaal niet.
  zondag 26 november 2006 @ 19:08:42 #87
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43912331
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:05 schreef ACT-F het volgende:
Kijk maar op m'n weblog.
  zondag 26 november 2006 @ 19:10:12 #88
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43912377
Ik zou ze er graag persoonlijk uitrossen.
  zondag 26 november 2006 @ 19:13:28 #89
24533 ACT-F
pi_43912467
Ik vind de gemiddelde studentenhuis al ranzig, laat staan dat zooitje hierboven. Ik kan me nog wel enigszins inbeelden dat het ordentelijker was, voordat de inval plaats vond, maar dan nog vind ik dat ver beneden alle peil. Als ik kinderen zou hebben dan zou ik ze nooit van mijn leven in zo'n omgeving opvoeden.
  zondag 26 november 2006 @ 19:14:17 #90
24533 ACT-F
pi_43912488
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:08 schreef Slarioux het volgende:
Kijk maar op m'n weblog.
Keurig
pi_43912510
ziet er best gezellig uit!
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_43912586
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:46 schreef Djarum het volgende:
Nou, humor ten top inderdaad Daar gaan weer klauwen belastinggeld om dat tuig er zachtjes uit te halen en alle rommel op te ruimen.

Verhaal de schade maar lekker op die krakers. Maar ach, een baan hebben ze toch niet. Vies, werkschuw tuig. Gooi ze maar een half jaar in de cel, dan hebben ze meteen dat dak boven hun hoofd waar het ze om begonnen was.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 26 november 2006 @ 19:18:27 #93
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43912603
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:13 schreef ACT-F het volgende:
Ik vind de gemiddelde studentenhuis al ranzig, laat staan dat zooitje hierboven. Ik kan me nog wel enigszins inbeelden dat het ordentelijker was, voordat de inval plaats vond, maar dan nog vind ik dat ver beneden alle peil. Als ik kinderen zou hebben dan zou ik ze nooit van mijn leven in zo'n omgeving opvoeden.
Eens.

En verder tja, ik vind het ook niet netjes om zo'n fort binnen te vallen, te kraken etc etc. Aan de andere kant, toen de eerste stofwolken waren opgetrokken (in eerste instantie kraak je voor de heb) en de echte slopers (want die zijn er ook) eruit getieft waren, is een grote groep aan het knutselen geslagen.

En idd, het is niet netjes, en vies hier en daar maar wat ze vooral hebben gedaan is zooi weggegooid. Oude roestige zooi die er al 30 jaar lag. Vleermuispoep, metersdikke lagen, de meest smerige dingen.

En vervolgens hebben ze alles een likje verf gegeven en ze zijn er gaan leven. Slordig ja, vies ja, maar ze hebben er zoals gezegd zo'n 100.000 euro ingestoken met zijn allen en de gemeente ettelijke miljoenen bespaard.

Diezelfde gemeente heeft vervolgens de ME gebeld van "mep die gasten er eens uit", terwijl de krakers rondleidingen gaven en een stichting hadden om de belangen met de gemeente te behartigen.
pi_43912727
info van de krakers:
quote:
Het verbaast ons dat de gemeente zo veel geld heeft gestoken in deze onnodige ontruiming, terwijl we als kraakgroep altijd hebben aangegeven dat we vrijwillig zouden vertrekken wanneer er een goed doortimmerd plan zou liggen vanuit de gemeente. Dit plan ligt er nog steeds niet, ook al wordt er naar de media beweerd dat er allerlei plannen met het fort zijn. Er zijn wel plannen, maar buiten het feit dat deze zijn afgekeurd door Provinciale Staten hebben wij nog geen enkel bewijs gezien dat deze haalbaar zijn. We hebben er geen vertrouwen in dat er op een redelijke termijn een andere bestemming aan het fort gegeven wordt. Om deze redenen hebben wij vannacht het fort opnieuw gekraakt.

We hopen met deze actie de gemeente duidelijk te maken dat we niet zomaar zes jaar werk en inzet voor het fort weggooien voor, opnieuw, jarenlange leegstand. We hebben dus alle intentie om onze activiteiten in het fort weer op te pakken. We gaan waarschijnlijk geen makkelijke tijden tegemoet, maar we hopen dat we jullie zo snel mogelijk weer zoals vanouds in het fort mogen ontvangen voor rondleidingen of een kop koffie!
http://www.fortpannerden.nl/

info van de gemeente:
quote:
Hierbij zeggen wij u aan dat eenieder die zich in het Fort bevind, dit Fort onmiddellijk dient te verlaten. Indien
u geen gevolg geeft aan deze aanzegging, kunt u door de politie aangehouden worden. Ook vanuit de eigenaar,
Staatsbosbeheer, bent u gesommeerd het Fort onmiddellijk te verlaten. Mocht hieraan geen gevolg
worden gegeven dan zal de gemeente zich beraden op nader te nemen stappen.
http://www.lingewaard.nl/actueel/nieuwsarchief/nieuws667.htm
  zondag 26 november 2006 @ 19:25:09 #95
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_43912813
Van die rechtse lui die gelijk om geweld roepen omdat ze iets niet begrijpen.

Ga eens naar een kraakpand, kijk wat rond, praat wat met mensen, wees niet zo'n xenofoob.

En de politie?, ze kunnen het pand niet ontruimen en nu niet eens bewaken, DAT mensen is pas zonde van belastinggeld, mensen die betaald krijgen om competent te zijn maar het niet zijn, daar maar ik me drukker over dan een stel mensen die gewoon een huis willen.

Als ik mn afval buiten zet ga ik ook niet lopen schreeuwen als er een zwerver is die er iets uit wilt eten, ik zou graag willen weten door welke mistanden die gene uberhaubt veroordeelt is tot een leven van het zwerven over de straat, maar nee,.. ik kan hem natuurlijk ook in elkaar rossen want dat geeft zeker veel meer voldoening,.. BEVEL IST BEVEL! is het niet?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_43912826
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:22 schreef Caesu het volgende:
info van de krakers:
[..]

http://www.fortpannerden.nl/

info van de gemeente:
[..]

http://www.lingewaard.nl/actueel/nieuwsarchief/nieuws667.htm
Gewoon met de knuppel erover. Klaaaar ...
  zondag 26 november 2006 @ 19:28:32 #97
117776 OFfSprngr
pi_43912920
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:25 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Gewoon met de knuppel erover. Klaaaar ...
Ongelovelijke neanderthaal dat je bent.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_43912955
quote:
Noodbevel

Fort Pannerden is sinds gisteravond 25 november 2006 bezet door een aantal personen.

Voor de omgeving van het Fort geldt sinds 26 november 2006, 00.30 uur een noodbevel. Dit noodbevel houdt in dat mensen na sommering van de politie uit het gebied weg moeten gaan. Doen zij dit niet, dan treedt de politie op en wordt procesverbaal opgemaakt. Het gebied beslaat grofweg een groot deel van de Klompewaard en een deel van de Waaldijk.

Zolang de politie dus niet sommeert weg te gaan, mag men zich wel in het gebied ophouden en hoeft men dus ook niet binnen te blijven.
Ze willen dus gewoon geen pottenkijkers als ze de krakers met groot geweld het Fort uit slaan.
  zondag 26 november 2006 @ 19:33:08 #99
117776 OFfSprngr
pi_43913065
Tuurlijk, je moet natuurlijk een zo eenzijdig mogenlijk beeld geven, ze kunnen met 3 man niet eens een fort beschermen tegen 20man, laat staan dat ze in staat zijn geweldloos het pand te kunnen ontruimen.
.
.
  zondag 26 november 2006 @ 19:33:34 #100
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43913086
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:33 schreef OFfSprngr het volgende:
Tuurlijk, je moet natuurlijk een zo eenzijdig mogenlijk beeld geven.
Dat valt voor beide partijen te zeggen .
pi_43913807
En dan te bedenken dat ze al sinds 2000 bezig zijn met de 'restauratie' van het fort. Nou, het is te zien dat het opschiet! Fraaie moderne keuken, lekker frisse kleuren op de muur. Ik wil niet generaliseren, maar zo kom je als kraker natuurlijk nooit van het stigma lui en werkschuw tuig af.
  zondag 26 november 2006 @ 20:06:24 #102
105263 Litso
Interlectueel.
pi_43914053
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:58 schreef ranXerox het volgende:
En dan te bedenken dat ze al sinds 2000 bezig zijn met de 'restauratie' van het fort. Nou, het is te zien dat het opschiet! Fraaie moderne keuken, lekker frisse kleuren op de muur. Ik wil niet generaliseren, maar zo kom je als kraker natuurlijk nooit van het stigma lui en werkschuw tuig af.
Heb je enig idee hoe groot het fort van binnen is, hoe enorm het vol is gestouwd met zooi in de jaren dat het niet is gebruikt (het grootste deel van de ruimtes volgestort met puin en hout, álle 'ramen' dichtgemetseld en getimmerd, etcetera) en hoeveel daarvan de krakers in de tussentijd hebben opgeknapt?

Behalve het deel wat ze hebben ingericht om te kunnen leven zijn ze gewoon bezig de enorme hoeveelheid ruimtes leeg te halen, op te knappen, de ramen te restaureren, de schoorstenen aan de praat te krijgen, stroom aan te leggen, noem maar op. Neem er eens een rondleiding en oordeel dan nog eens over 'werkschuw tuig'.
pi_43914825
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:58 schreef ranXerox het volgende:

Volgens mij begrijp je het niet helemaal hé?
Het zijn krakers die maar een beperkt budget hebben (uit eigen zak) , geef ze 5 miljoen en de hele toko was al op orde geweest....
Maar zoals mijn voorganger al zij, ga zelf maar is kijken, praten met die mensen en dan ben ik benieuwd of je er dan nog zo over denkt....

(Alhoewel ik betwijfel of je er nu nog in de buurt kan komen).
  zondag 26 november 2006 @ 21:18:13 #104
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43915222
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:51 schreef funkyskunkie het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal hé?
Het zijn krakers die maar een beperkt budget hebben (uit eigen zak) , geef ze 5 miljoen en de hele toko was al op orde geweest....
Maar zoals mijn voorganger al zij, ga zelf maar is kijken, praten met die mensen en dan ben ik benieuwd of je er dan nog zo over denkt....

(Alhoewel ik betwijfel of je er nu nog in de buurt kan komen).
Ik kan me herinneren dat hiemand hier beweerde dat ze er al meer dan een ton ingestoken hadden ( ).

Wat een vertekend wereldbeeld hebben sommige mensen toch bij dit soort zaken. Iedereen ziet dat het een troep is en dat het belachelijk is dat mensen iets wat helemaal niet van hun is beschouwen als iets dat wel van hun is.

Hoe komt dat in hemelsnaam
pi_43915839
quote:
Op zondag 26 november 2006 21:18 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat hiemand hier beweerde dat ze er al meer dan een ton ingestoken hadden ( ).

Wat een vertekend wereldbeeld hebben sommige mensen toch bij dit soort zaken. Iedereen ziet dat het een troep is en dat het belachelijk is dat mensen iets wat helemaal niet van hun is beschouwen als iets dat wel van hun is.

Hoe komt dat in hemelsnaam
De krakers hebben daar met toestemming van de gemeente gewoond en het e.e.a opgeknapt....
Enig idee wat het kost om afval af te laten voeren?
Zo hebben de krakers ook aangegeven vrijwillig te vertrekken MITS er een goed alternatief voor kwam om de werkzaamheden voort te zetten.
Nadat ze met geweld zijn verwijderd.. (foto's als bewijs, die zijn genomen NA de ontruiming), is er met het fort niks gebeurt, behalve dat de omgeving is opgeruimd.
Dwz, de gemeente is de afspraken niet nagekomen
Uit protest hebben ze het fort weer bezet.
(Lees de Telegraaf maar even door).

Die mensen zijn gewoon 6 jaar mis/gebruikt door de gemeente, hun de troep op laten ruimen en vervolgens gaan strijken met de eer.

Maar lees het topic maar even door, die krakers eisen niks op, ze vinden het alleen te bescheten voor woorden dat ze daar 6 jaar lang hebben mogen "wonen", het mochten opknappen en er nu uitgemieterd worden, alleen maar omdat de gemeente er nu geld op wil gaan verdienen....
Sterker nog, de groep "bewoners" heeft bij de gemeente aangekondigd dat ze het hele pand incl terrein wel op wilden kopen, om het weer naar de oude staat terug te willen bouwen

Maar ja, jij verwacht na een ontruiming een steriele keuken
pi_43916073
Ik word schijtziek van die pleuris krakers / hippies die dat doen. Optiefen met die rasmongolen!
  zondag 26 november 2006 @ 22:37:32 #107
105263 Litso
Interlectueel.
pi_43916491
quote:
Op zondag 26 november 2006 22:12 schreef renz0r het volgende:
Ik word schijtziek van die pleuris krakers / hippies die dat doen. Optiefen met die rasmongolen!
Lekker onderbouwd weer.
pi_43917925
quote:
Op zondag 26 november 2006 21:58 schreef funkyskunkie het volgende:

[..]

De krakers hebben daar met toestemming van de gemeente gewoond en het e.e.a opgeknapt....
Enig idee wat het kost om afval af te laten voeren?
Zo hebben de krakers ook aangegeven vrijwillig te vertrekken MITS er een goed alternatief voor kwam om de werkzaamheden voort te zetten.
Nadat ze met geweld zijn verwijderd.. (foto's als bewijs, die zijn genomen NA de ontruiming), is er met het fort niks gebeurt, behalve dat de omgeving is opgeruimd.
Dwz, de gemeente is de afspraken niet nagekomen
Uit protest hebben ze het fort weer bezet.
(Lees de Telegraaf maar even door).

Die mensen zijn gewoon 6 jaar mis/gebruikt door de gemeente, hun de troep op laten ruimen en vervolgens gaan strijken met de eer.

Maar lees het topic maar even door, die krakers eisen niks op, ze vinden het alleen te bescheten voor woorden dat ze daar 6 jaar lang hebben mogen "wonen", het mochten opknappen en er nu uitgemieterd worden, alleen maar omdat de gemeente er nu geld op wil gaan verdienen....
Sterker nog, de groep "bewoners" heeft bij de gemeente aangekondigd dat ze het hele pand incl terrein wel op wilden kopen, om het weer naar de oude staat terug te willen bouwen

Maar ja, jij verwacht na een ontruiming een steriele keuken
Ahahahah. Op het moment dat je bezit neemt van iemands eigendom (m.a.w. steelt) heb je geen recht van spreken. Zelfs überhaupt geen recht. Ik zou het zelfs terecht hebben gevonden als de gemeente nog 10 jaar had gewacht tot het hele fort tip top was en ze er daarna uit had gedonderd. Wanneer dringt het nu eens tot de hersenen van krakers door dat ze aan andermans spullen zitten. Het maakt helemaal niets uit wat ze er daarna mee doen, het blijft diefstal.
pi_43918784
Komt nog eens bij dat het een monument in beschermd gebied is ook nog.

Heel zielig dat ze hun energie en geld niet op de juiste manier weten te focussen zoals de gemiddelde burger dat wel kan
maar het is niet van hun, ze horen daar niet en hoe zielig of hoe idealisitsch ze het ook brengen ze hebben er geen recht op.
Kortom, helaas pindakaas, bedankt voor de moeite (NOT) en nu aub wegwezen. Gaat het niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
  maandag 27 november 2006 @ 03:11:09 #110
117776 OFfSprngr
pi_43920088
quote:
Op zondag 26 november 2006 23:53 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Ahahahah. Op het moment dat je bezit neemt van iemands eigendom (m.a.w. steelt) heb je geen recht van spreken. Zelfs überhaupt geen recht. Ik zou het zelfs terecht hebben gevonden als de gemeente nog 10 jaar had gewacht tot het hele fort tip top was en ze er daarna uit had gedonderd. Wanneer dringt het nu eens tot de hersenen van krakers door dat ze aan andermans spullen zitten. Het maakt helemaal niets uit wat ze er daarna mee doen, het blijft diefstal.
Ik als HUISEIGENAAR en HUISVERHUURDER vind het zelfs niet stelen, nu jij weer.
.
.
pi_43920219
Dus het is goed als morgen iemand jouw eigendom binnendringt en dat tot zijn eigen onderdak verklaart?

Wat zeg je? Nee? Dat dacht ik al. Heerlijk consequent weer
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 27 november 2006 @ 04:15:30 #112
117776 OFfSprngr
pi_43920254
Ik heb een bestemmingsplan en het wordt verhuurd, dus hou even je mond als je ergens niet van afweet, republikeinse fascist.
.
.
  maandag 27 november 2006 @ 05:49:44 #113
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43920318
nou nou
pi_43920376
quote:
Op maandag 27 november 2006 03:11 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Huis was toch van je ouders?
pi_43920389
Die mensen die nu verontwaardigd reageren omdat hun belastinggeld in het geding is: Denken jullie dat je zonder deze krakers minder belasting af had moeten staan, of zo? !

Ik vind het een goeie actie, neem je recht op een woning! En maak er wat moois van, ik denk dat die culturele bestemming er ook kan komen zolang er krakers aanwezig zijn. Ateliers, workshops, etc. Volgens de krakers is er nu ook een enorme puinzooi van gemaakt door de M.E.

Boreelkazerne anyone? Ook al zo'n mooi pand wat een bestemming kreeg om de krakers er 5 jaar geleden uit te krijgen, volgens mij staat het nu nog te vervallen.
some things you lose, and some things you just give away
pi_43920662
quote:
Op maandag 27 november 2006 03:11 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Toon mij de stenen tafel waarop jouw mening als gebod staat verkondigd
pi_43920706
Niet al te slim van die krakers, dat ze er zaten terwijl het leeg was is lokaalvredebreuk; niet al te heftig. Dit is huisvredebreuk, want er zat een antikraakwacht als bewoner. Dat telt wel zwaar mee en gaat ze allemaal een strafblad opleveren...

En wat betreft het ontruimen..., ach, zet het gebied af en dan kijken hoe fijn 100 man het daar s'winters vinden
  Moderator maandag 27 november 2006 @ 08:22:14 #118
8781 crew  Frutsel
pi_43920745
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:15 schreef Scheepschroef het volgende:
Niet al te slim van die krakers, dat ze er zaten terwijl het leeg was is lokaalvredebreuk; niet al te heftig. Dit is huisvredebreuk, want er zat een antikraakwacht als bewoner. Dat telt wel zwaar mee en gaat ze allemaal een strafblad opleveren...

En wat betreft het ontruimen..., ach, zet het gebied af en dan kijken hoe fijn 100 man het daar s'winters vinden
Ach ja, de 'gewone' belastingbetaler betaald wel voor de inzet van de ME...
hopelijk meppen ze ze er ietsie hardhandiger uit deze keer... (ownee..tis nederland... )
pi_43921005
Mwah, de ME wordt je niet blij van, deed een keer mee aan een oefening en dan ga je er echt wel anders over denken. Maargoed, dat zijn voetbalsupporters, heeft niet zoveel zin om in te gaan meppen op mensen die zich in een klein kamertje met een dichtgelaste deur hebben opgesloten.

Maargoed, zoals ik al zij, sluit ze af van de moderne wereld (gaat daar stroom naar toe?) en kijk hoe lang ze het uithouden
pi_43921327
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:22 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ach ja, de 'gewone' belastingbetaler betaald wel voor de inzet van de ME...
hopelijk meppen ze ze er ietsie hardhandiger uit deze keer... (ownee..tis nederland... )
Hoeveel zullen de _extra_ kosten nou zijn (dus niet de kosten die normaal ook betaald worden zoals lonen, materiaal, brandstof) ? zou het niet meer dan een miljoen schatten.. ¤1mil / 7 miljoen betalers: 0.14¤ - nou nou , dat mogen ze van mij wel hebben..
  maandag 27 november 2006 @ 09:21:23 #121
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43921409
Als de gemeente dat fort nou gewoon gelijk had opgeknapt (bijvoorbeeld, toen de euro nog niet bestond, want toen hadden ze het fort ookal en lieten ze het wegrotten) hadden ze de belastingbetaler een boel geld kunnen besparen.
  maandag 27 november 2006 @ 09:21:37 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43921413
Fietsen jatten ze ook

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_43921462
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er zo'n verschikkelijke haat is hier op het forum bij (de meeste?) users. Bombardeer ze, vergas ze, metsel ze in, etc - En dezelfde users staan oh zo te scheeuwen als er in Iran een verkrachter gegetseld word. Je kan het eens of oneens zijn - maar hoe hebben die mensen zulke haat verdient? ze kosten 0.15cent per belasting betalende burger.. je hebt toch vast meer geld aan iets stommers uitgegeven of niet?
  Moderator maandag 27 november 2006 @ 09:26:06 #124
8781 crew  Frutsel
pi_43921478
Heb je ergens een bron voor je kostenbereking Xith?
  maandag 27 november 2006 @ 09:30:09 #125
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43921553
en als ik 15 cent weggooi dan ben ik er vantwoordelijk voor. Dit geld wordt gewoon verkwanseld. Je kan wel zeggen dat ze het zo mooi opknappen, maar de foto's zeggen iets anders. Aan de andere kant is het dom geweest van de gemeente om het te ontruimen en dan er niets mee to doen. De bouwvakkers hadden al klaar moeten staan toen het Fort ontruimd werd. Nu mag de belastingbetaler weer opdraaien voor de ontruimingskosten.
Gooi er maar wat waterstofsulfide in...
  Moderator maandag 27 november 2006 @ 09:37:39 #126
8781 crew  Frutsel
pi_43921681
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:14 schreef Xith het volgende:

[..]

Hoeveel zullen de _extra_ kosten nou zijn (dus niet de kosten die normaal ook betaald worden zoals lonen, materiaal, brandstof) ? zou het niet meer dan een miljoen schatten.. ¤1mil / 7 miljoen betalers: 0.14¤ - nou nou , dat mogen ze van mij wel hebben..
Waar praten we trouwens over? Als je zo begint, waarom geven we die miljoen niet extra aan Sudan/Darfur?
Of aan de partij voor de dieren... Beter zoiets dan aan een stel krakers..
  maandag 27 november 2006 @ 10:05:14 #127
45206 Pietverdriet
pi_43922219
Indien de overheid nu eens zou zorgen dat de woningnood wordt opgelost, een slordige 60 jaar na de oorlog, dan zouden krakers ook geen enkel argument hebben.
Maar ja, NL heeft 60 jaar na de oorlog door het overheidsmonopoly op de woningbouw nog steeds te weinig huizen..
In Duitsland, waar tijdens de oorlog letterlijk alles plat is gegooid, hebben ze al sinds een flink aantal jaren een overschot op de woningmarkt.
Lijkt me duidelijk dat we hier een falen van de staat hebben.
  maandag 27 november 2006 @ 11:14:06 #128
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43923686
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Indien de overheid nu eens zou zorgen dat de woningnood wordt opgelost,
Welke woningsnood?

Kom nou toch, inwoning e.d. zijn toch erleden tijd.
Ja, iedereen wil graag een rijtjes huis met tuin op een leuke locatie voor een schappelijke prijs. Dat gaat niet gebeuren.. Net als iedereen een porsche cabrio wil voor weinig. Dat gaat ook niet gebeuren. Toch hoor ik niemand over "porschenood"..
quote:
Op zondag 26 november 2006 19:00 schreef Johnns het volgende:
ik heb niks gezegd over kuthippies. ik heb alleen gezegd dat het tuig is dat geen respect toont voor andermans eigendommen.
ik weet niet wat jij hygienisch vindt, maar dit is ranzig tot en met:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

het is een complete zwijnenstal daar
Dat noemen ze "netjes opgeknapt"

Het zijn trouwens ook nog vuile fietsendieven:

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 27 november 2006 @ 11:30:43 #129
45206 Pietverdriet
pi_43924044
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:14 schreef Napalm het volgende:

[..]

Welke woningsnood?

Kom nou toch, inwoning e.d. zijn toch erleden tijd.
Ja, iedereen wil graag een rijtjes huis met tuin op een leuke locatie voor een schappelijke prijs. Dat gaat niet gebeuren.. Net als iedereen een porsche cabrio wil voor weinig. Dat gaat ook niet gebeuren. Toch hoor ik niemand over "porschenood"..
ZOrg jij eerst even dat je weet waar je het over hebt, schat?
Waar denk je dat de enorme wachtlijsten vandaan komen? De hoge huizenprijzen?
Net over de grens zijn de Huizen veel en veel goedkoper en zijn er geen wachtlijsten.
Er zijn in NL honderduizenden die een woning zoeken, waarom denk je dat zoveel bungalo parken permanent bewoont worden?
  maandag 27 november 2006 @ 11:37:33 #130
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43924189
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ZOrg jij eerst even dat je weet waar je het over hebt, schat?
Waar denk je dat de enorme wachtlijsten vandaan komen? De hoge huizenprijzen?
Net over de grens zijn de Huizen veel en veel goedkoper en zijn er geen wachtlijsten.
Er zijn in NL honderduizenden die een woning zoeken, waarom denk je dat zoveel bungalo parken permanent bewoont worden?
Wachtlijsten komen doordat de overheid de prijs beinvloedt. Standaardverschijnsel. In de zorg (of creches) zie je hetzelfde. Hierdoor blijft het aanbod te laag en de vraag te hoog.

Maar "woningnood"? Slapen mensen op straat vanwegen de woningnood? Of vinden ze een alternatief? De porschenood is ook netjes opgelost met de Opel Astra.
  maandag 27 november 2006 @ 11:42:53 #131
45206 Pietverdriet
pi_43924333
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:37 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wachtlijsten komen doordat de overheid de prijs beinvloedt.
Dat is toch precies wat ik boven zei, de overheid is schuld aan te weinig woningen, door haar monopoly en de krapte is de prijs krap.
In D waar de overheid zich veeel meer terughoud van de woningmarkt worden er meer huizen gebouwt, en is er geen krapte.
  Moderator maandag 27 november 2006 @ 11:49:44 #132
8781 crew  Frutsel
pi_43924510
of zorgen dat de bevolkingsgroei beperkt wordt en er dus niet teveel extra woningen nodig zijn?
of meer grond in beslag nemen? Belgie innemen ofzo
  maandag 27 november 2006 @ 11:53:32 #133
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43924559
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat ik boven zei, de overheid is schuld aan te weinig woningen, door haar monopoly en de krapte is de prijs krap.
Nee, wat jij zegt, of lijkt te suggereren is dat de overheid de "woningnood" kan oplossen. De discrepantie tussen vraag en aanbod valt met een vrijere prijs indaad weg te nemen. Echter, voor de vele "wachtenden" zal dit niet een woning betekenen want die kunnen ze dan niet meer betalen.

Tevens is "de overheid" een ruim begrip want het zijn vaak de lokale overheiden die met de prijs zitten te kloten en teveel prutsen waardoor de slimme projectontwikkelaars ze 3 oren aannnaaien. Ten slotte wens ik (ook hier) te wijzen op de immigratie en fokpremies (kinderbijslag). Daarmee creeer je meer mensen (en met vertraging) meer vraag. Jouw Duitsland (met veel minder inwoners per km2) bijvoorbeeld heeft al jaren maar zeer weinig kinderen...
  maandag 27 november 2006 @ 12:02:31 #134
45206 Pietverdriet
pi_43924813
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:53 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nee, wat jij zegt, of lijkt te suggereren is dat de overheid de "woningnood" kan oplossen. De discrepantie tussen vraag en aanbod valt met een vrijere prijs indaad weg te nemen. Echter, voor de vele "wachtenden" zal dit niet een woning betekenen want die kunnen ze dan niet meer betalen.
De overheid kan het oplossen door zich terug te trekken en het makkelijk maken te bouwen zonden het eerst bouwrijp maken door de overheid. Het is de grondprijs die door het overheids inmengen zo duur wordt.
quote:
Tevens is "de overheid" een ruim begrip want het zijn vaak de lokale overheiden die met de prijs zitten te kloten en teveel prutsen waardoor de slimme projectontwikkelaars ze 3 oren aannnaaien. Ten slotte wens ik (ook hier) te wijzen op de immigratie en fokpremies (kinderbijslag). Daarmee creeer je meer mensen (en met vertraging) meer vraag. Jouw Duitsland (met veel minder inwoners per km2) bijvoorbeeld heeft al jaren maar zeer weinig kinderen...
Dat heeft allemaal niets te maken met de krapte op de woningmarkt, er is plek genoeg in NL om meer huizen te bouwen.
  maandag 27 november 2006 @ 12:10:52 #135
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43925023
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De overheid kan het oplossen door zich terug te trekken en het makkelijk maken te bouwen zonden het eerst bouwrijp maken door de overheid. Het is de grondprijs die door het overheids inmengen zo duur wordt.
Mwoah, voor een beetje bouwproject begint men al met het onteigenen van de boeren.. Doe je ook niet zonder de overheid.
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat heeft allemaal niets te maken met de krapte op de woningmarkt, er is plek genoeg in NL om meer huizen te bouwen.
Het aantal inwoners heeft niets met de woningmarkt te maken?

Verder "plek genoeg"? Ik ken geen stukken grond die zomaar braak liggen. Heel NL is in gebruik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 27-11-2006 12:16:02 ]
pi_43926445
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:24 schreef Xith het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er zo'n verschikkelijke haat is hier op het forum bij (de meeste?) users. Bombardeer ze, vergas ze, metsel ze in, etc - En dezelfde users staan oh zo te scheeuwen als er in Iran een verkrachter gegetseld word. Je kan het eens of oneens zijn - maar hoe hebben die mensen zulke haat verdient? ze kosten 0.15cent per belasting betalende burger.. je hebt toch vast meer geld aan iets stommers uitgegeven of niet?
ja echt.. ik schrik ook van die hatelijke reacties. Hoe kan je zo denken over mensen die niemand kwaad doen?
Ik kan snappen dat je het principe van kraken niet steunt. okee. maar om dan te gaan schreeuwen over mensen eruit meppen, bommen gooien en weet ik veel wat.. is dat hetzelfde soort mensen wat op wilders stemt? Vol vooroordelen..
  maandag 27 november 2006 @ 14:19:41 #137
117776 OFfSprngr
pi_43928473
Ik ben al gestopt met die lui in discussie te gaan, zonder hersenen kun je ook niets beargumenteren.
.
.
pi_43928488
quote:
Krakers zijn dieven. Kraak het kraakrecht!

maandag 27 november 2006 13:13

Een autokraak? Mag niet. Een kluis kraken? Ook niet. Een huis kraken? Da’s vreemd genoeg niet zo kraakhelder in Nederland. Als je niet op heterdaad wordt betrapt, zet de politie je er niet direct uit. Zet een tafel, een stoel en een bed neer, en je gratis pension is voorlopig een feit.

Als je een dergelijke vraag op zou nemen in een inburgeringtoets: ‘mag je gaan wonen in een huis dat niet van jou is?’ zou elke deelnemer zakken.

De logica ontbreekt volkomen, want als je geen toestemming hebt van de eigenaar om binnen te treden, en je bevindt je toch in het perceel, moet je per definitie op onrechtmatige wijze zijn binnengekomen. In alle landen ter wereld begrijpen ze dat.

De rode wethouders van de grote steden vinden kraken ook de normaalste zaak van de wereld. Zij schreven het kabinet-Balkenende, dat krakers eindelijk wilde aanpakken, een brief op poten. Inhoud: kraken is okay en een probaat middel zolang er leegstand is. De krakers bewijzen de maatschappij dus eigenlijk een dienst.

Marcel van Dam
Wederom: de logica ontbreekt volkomen. Als een wethouder z’n auto niet of nauwelijks gebruikt, mag ik hem dan stelen? Als een rode wethouder of salonsocialist Marcel van Dam een kamertje, garage of vleugel van z’n villa niet gebruikt, mag ik er dan intrekken en de boel verrampeneren? Dacht het niet.

Een ander mooi voorbeeld: de oud-kraker en medeondertekenaar van de kraakvrijbrief - PvdA-wethouder Marnix Norder van Den Haag - had een woonwagenlocatie ontruimd, voor herplaatsing van de bewoners. Na een jaar of wat leegstand hadden de woonwagenbewoners de locatie weer betrokken, onder het motto: 'Gekraakt op advies van wethouder Norder'. Die begreep de humor, maar ook de logica niet en liet nu terstond ontruimen.

Waar de linkse politici gemakshalve aan voorbijgaan, is de overlast die veroorzaakt wordt door krakers. Herrie, feesten, brandgevaar. En waardedaling van de gekraakte percelen zelf, maar ook die van de buren. Niet zelden vertrekken de buren noodgedwongen, in plaats van de ongenode gasten. Voorts is veel inzet, geld en capaciteit van politie nodig om de kraakpanden uiteindelijk te ontruimen. Het laatste geldt ook voor fort Pannerden.

Tengels
En het signaal is eveneens van belang: blijf met je tengels van de spullen van iemand anders af. Hebben ze – de krakers maar ook de vergoelijkende politici - dat niet bijgebracht gekregen tijdens de opvoeding?

Als je het probleem van leegstand wilt oplossen, schakel dan geen dieven in, maar maak beleid en wetten. Dat is toch te doen gebruikelijk voor politici? Daarnaast worden veel kraakpanden bewoond door buitenlandse krakers, die er in hun eigen land natuurlijk gewoon uitgesodemieterd zijn. Hoe dat de woonproblematiek in Nederland oplost, is een raadsel.

Het wordt tijd dat krakers worden aangezien voor de personen die ze zijn: gauwdieven die voor geen dubbeltje op de eerste rang willen wonen en zeker geen Robin Hoods. Zo moeten ze ook behandeld gaan worden. Inclusief strafrecht en alles wat daarbij komt kijken.

Kraak het kraakrecht!
bron

amen
  maandag 27 november 2006 @ 14:24:13 #139
45206 Pietverdriet
pi_43928626
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:20 schreef Johnns het volgende:

[..]

bron

amen
Schrijver heeft natuurlijk helemaal gelijk, want in wachtlijsten doen krakers niet. Daar komt het op aan met wie je vriendjes bent of je woonruimte in hun kraakpand krijgt..
  maandag 27 november 2006 @ 14:50:05 #140
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43929423
quote:
Het wordt tijd dat krakers worden aangezien voor de personen die ze zijn: gauwdieven die voor geen dubbeltje op de eerste rang willen wonen
Mhoa, onzin. Als het luie lakse donders waren hadden ze geen eeuwenoud verslonsd fort zonder enige moderne voorzieningen gekozen om te kraken. In feite hebben ze uit een puinzooi hun eigen woonruimte weten te maken, en daar kan ik wel respect voor hebben. Het is echt wel een ander soort kraakpand als het eerste de beste pand met CV, gas, electra, stromend water of internet. .
Ik ga naar huis.
pi_43929966
hippies

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 27 november 2006 @ 15:47:10 #142
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_43930981
Het is eigenlijk heel eenvoudig. Zij kunnen wel vinden dat er geen serieus plan is voor de toekomst van het fort, de rechtbank heeft besloten dat deze plannen er wel zijn en toestemming gegeven voor ontruiming. Dat is gebeurd en dat bevel blijft nog steeds in stand. In het verleden waren dit legale krakers, nu niet meer. De sterke arm van de wet heeft geen enkele andere keuze dan het opnieuw ontruimen van het fort. Ik ga er wel vanuit dat de illegale krakers hiervoor de rekening gepresenteerd krijgen en niet de belastingbetaler.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_43931531
alsof ze dat geld anders voor de zorg gingen gebruiken
  maandag 27 november 2006 @ 16:27:29 #144
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43932235
Normaal gesproken ben ik tegen krakers
In dit geval niet. Die mensen proberen het fort te onderhouden en op te knappen, ze geven ook nog eens (volgens mij gratis) rondleidingen. Nu wil de gemeente die lui eruit hebben met als gevolg dat het weer leeg komt te staan en verpaupert (de gemeente heeft nog geen bestemming). Dus ik heb zoiets laat die lui daar lekker zitten, het fort wordt onderhouden, zo dragen ze hun steentje bij aan de maatschappij. Anders moet het door de gemeente onderhouden en kost het ons allemaal (veel) geld.
Are you nuts??
pi_43932691
de bewoners van het dorpje zijn wel positief over de kraker lijkt het. dat is ook belangrijk
pi_43932941
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:43 schreef Yorrit het volgende:
de bewoners van het dorpje zijn wel positief over de kraker lijkt het. dat is ook belangrijk
Leg dan 'ns precies uit waarom dat belangrijk is, want ik snap het niet?
pi_43952557
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:51 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Leg dan 'ns precies uit waarom dat belangrijk is, want ik snap het niet?
Het fort is van de gemeente. De gemeente zou een vertegenwoordiger moeten zijn van de gemeenschap.
Als de gemeenschap (lees: bewoners van het dorp), het goed vindt dat die krakers daar wonen, zou de gemeente daar best rekening mee kunnen houden.
Zowiezo hebben die dorpsbewoners er een hoop meer over te zeggen (en een hoop meer info) dan de gemiddelde rechtse meeprater hier op Fok!
pi_43959883
Ik kom er vandaag achter dat een kennis in dat fort heeft gezeten, maar na een nacht was het voldoende om te beseffen dat ie er weer weg moest.

Nu zoek ik een foto waar ie opstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door longinus op 28-11-2006 14:55:43 (fautje bedankd) ]
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 november 2006 @ 14:41:26 #149
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43961231
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:43 schreef Yorrit het volgende:
want die moeten liever hangjeugd erin hebben? of ander gespuis wat overal rommel achterlaat?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:52:30 #150
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43961564
Ford is een automerk Longinus.
Ik ga naar huis.
pi_43961613
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:52 schreef nietzman het volgende:
Ford is een automerk Longinus.
Oeps, foutje.
pi_43965835
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 07:32 schreef cafca het volgende:

[..]

Het fort is van de gemeente.
Hier gaat je redenering al de mist in want het bos (en ex aequo het fort) is namelijk van Staatsbosbeheer.
pi_43969861
De gemeente maakt zich zelf helemaal belachelijk. Voor dat ze de krakers er 2 weken geleden uit hebben gegooid hadden ze nog geen bestemmingsplan. In 2 weken tijd hebben ze er maar een badacht... Namelijk dat er een vleermuizenhotel moet komen
pi_43970116
Get a life

[ Bericht 5% gewijzigd door Ludger op 28-11-2006 19:44:47 ]
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_43971235
GSTV reporter Rutger Castricum (bekend van Rutger Leert Stappen) is langsgeweest bij het fort:

klik
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:50:58 #156
105263 Litso
Interlectueel.
pi_43971317
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:07 schreef Doornenburg het volgende:
De gemeente maakt zich zelf helemaal belachelijk. Voor dat ze de krakers er 2 weken geleden uit hebben gegooid hadden ze nog geen bestemmingsplan. In 2 weken tijd hebben ze er maar een badacht... Namelijk dat er een vleermuizenhotel moet komen
Op zich niet de eerste keer dat ze daarmee komen hoor
Het is alleen afwachten of ze deze keer verder komen dan alleen 'vleermuizenhotel' roepen en ook daadwerkelijk plannen op tafel weten te leggen.
pi_43971482
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:50 schreef Litso het volgende:

[..]

Op zich niet de eerste keer dat ze daarmee komen hoor
Het is alleen afwachten of ze deze keer verder komen dan alleen 'vleermuizenhotel' roepen en ook daadwerkelijk plannen op tafel weten te leggen.
Wat wil jij me nou wijs maken??? Ik kom zelf uit Doornenburg.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:57:23 #158
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43971511
Wat heeft iedereen eigenlijk tegen kraken?
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_43973526
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:57 schreef bolletje_25 het volgende:
Are you kidding me!?
pi_43973913
quote:
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ik vind het verwerpelijk dat men legaal intrek kan nemen in andermans eigendom, en vooral dat de eigenaar hier meestal niets tegen kan doen. In de wet staat geen voorwaarde voor woningnood om het kraken legaal te laten zijn, dus dat kan ook al niet als redelijk argument aangevoerd worden voor kraken.

Bovendien is een grote hoeveelheid van de vooroordelen tegen krakers eenvoudigweg terecht, en heeft de krakersbeweging gedurende de afgelopen jaren laten zien dat het kraken van een woning zelden heeft bijgedragen aan verbetering van de buurt of van het pand zelf.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_43975380
Er zijn zat serieuze krakers die het echt doen voor de woning, maar als de ME ontruimt slaan ze alles stuk dus het heeft voor die personen geen nut om alles op te knappen.
Zo was het Fort ook leefbaar gemaakt en de ME heeft alles kapot gemaakt of op de grond gegooid.
Hierbij hebben ze ook de inventaris van het fort zelf (de oude kachels e.d.) zonder pardon op de grond gesmeten.
Ik kan hieruit alleen maar opmaken dat ze geen belangstelling hadden in het fort maar meer in het wegwerken van de mensen in het fort omdat enige mensen in het gemeentebestuur die gasten zagen als gezichtsverlies.
Het klopt van geen kanten en het zou me niks verbazen dat ze dat stukje prachtige land willen verpatsen aan de een of andere projektontwikkelaar die er wel geld in ziet.
pi_43976198
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:48 schreef Caesu het volgende:
GSTV reporter Rutger Castricum is langsgeweest bij het fort:

klik
Geweldig. Ze hebben kabouter Plop op wacht gezet daar.
pi_43976320
Het innemen van het fort kan wel eens een mooie oefening zijn voor KCT. Gewoon laten bewapenen met verdovingspijlen/rubberen kogels, traangrasgranten en rookbommen om die krakers uit te roken.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:25:24 #164
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43976858
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:05 schreef ranXerox het volgende:
Geweldig. Ze hebben kabouter Plop op wacht gezet daar.
Mhjah, beetje jammer dat ze geen toffe PRman hebben. Zo blijven ze als tuig overkomen natuurlijk.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:28:51 #165
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_43976975
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:57 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Are you kidding me!?
Neu, vind het wel leuk dat ze daar zitten, en blijven zitten Laat die ME maar aankloten, dat zijn de echte eikels. Bij deze ook succes voor al het linkse tuig in het fort.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_43977131
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:25 schreef nietzman het volgende:

[..]

Mhjah, beetje jammer dat ze geen toffe PRman hebben. Zo blijven ze als tuig overkomen natuurlijk.
Titus is tof!
pi_43977345
quote:
Tja, rechtse nerds... ik denk dat ze gewoon alles wat in verband gebracht kan worden met "links" meteen afkeuren.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:51:58 #168
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43977786
quote:
Rechtse huilies die nog bij hun moeder aan de tiet hangen vinden het werkelijk schan-da-lig dat er mensen zijn die dingen doen voordat ze daar eerst toestemming voor hebben gevraagd. Als zij zoiets doen dan moeten ze altijd voor straf vroeg naar bed.
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:53:21 #169
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43977837
Ik vind het bijna om te janken dat het iq van de meeste posters in dit topic over gaat op de jeugd van de volgende generatie.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:54:32 #170
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43977871
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik vind het bijna om te janken dat het iq van de meeste posters in dit topic over gaat op de jeugd van de volgende generatie.
pi_43978101
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:39 schreef retteketet het volgende:

[..]

Tja, rechtse nerds... ik denk dat ze gewoon alles wat in verband gebracht kan worden met "links" meteen afkeuren.
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:51 schreef gronk het volgende:

[..]

Rechtse huilies die nog bij hun moeder aan de tiet hangen vinden het werkelijk schan-da-lig dat er mensen zijn die dingen doen voordat ze daar eerst toestemming voor hebben gevraagd. Als zij zoiets doen dan moeten ze altijd voor straf vroeg naar bed.
Iemand die niet sympatiseert met krakers is per definitie een rechtse nerd die nog bij zijn/haar moeder aan de tiet hangt?
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:10:19 #172
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43978275
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:03 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

Iemand die niet sympatiseert met krakers is per definitie een rechtse nerd die nog bij zijn/haar moeder aan de tiet hangt?
eh, als je rethorische vragen stelt dan kun je ze vast ook wel zelf beantwoorden
pi_43978411
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:10 schreef gronk het volgende:

[..]

eh, als je rethorische vragen stelt dan kun je ze vast ook wel zelf beantwoorden
Het was inderdaad een retorische vraag. Er van uitgaande dat jjij jouw eerdere post werkelijk meent is er geen antwoord op nodig, en kan ik me tevens de moeite besparen om zelf te reageren: ik acht het doorgaans niet zinvol te praten met mensen die dermate kortzichtig zijn.
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:19:55 #174
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43978511
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:15 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

ik acht het doorgaans niet zinvol te praten met mensen die dermate kortzichtig zijn.
You are me. Hetzelfdfe heb ik namelijk met rechtse huilies die dingen roepen waar ze zich geen voorstelling bij kunnen maken.
  woensdag 29 november 2006 @ 01:31:15 #175
117776 OFfSprngr
pi_43980818
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:32 schreef Doornenburg het volgende:

[..]

Titus is tof!
.
.
  Moderator woensdag 29 november 2006 @ 01:51:15 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43981059
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:45 schreef longinus het volgende:
Er zijn zat serieuze krakers die het echt doen voor de woning, maar als de ME ontruimt slaan ze alles stuk dus het heeft voor die personen geen nut om alles op te knappen.
Zo was het Fort ook leefbaar gemaakt en de ME heeft alles kapot gemaakt of op de grond gegooid.
Hierbij hebben ze ook de inventaris van het fort zelf (de oude kachels e.d.) zonder pardon op de grond gesmeten.
Ik kan hieruit alleen maar opmaken dat ze geen belangstelling hadden in het fort maar meer in het wegwerken van de mensen in het fort omdat enige mensen in het gemeentebestuur die gasten zagen als gezichtsverlies.
Het klopt van geen kanten en het zou me niks verbazen dat ze dat stukje prachtige land willen verpatsen aan de een of andere projektontwikkelaar die er wel geld in ziet.
tja je kunt niet van de ME verwachten dat die met fluwelen handschoentjes te werk gaan ... het moment dat de krakers bericht kregen dat ze eruit moesten en besloten te blijven wisten ze dat er het een en ander kapot zou gaan, toch hebben ze besloten te blijven zitten.

ze hadden heel wat schade kunnen voorkomen door gewoon de handjes in de lucht te steken en 1 voor 1 de poort uit te wandelen om evt een maand (paar dagen in dit geval) later als er nog nix mee is gebeurt weer terug te gaan.
zelfde resultaat maar zonder schade.

besides, zoveel bijzonders is het nu ook weer niet, echt mooi is het niet en echt nuttig was het nooit, ik snap niet zo goed waarom hier zo'n kabaal om gemaakt wordt. Als staatsbosbeheer het wil verkopen aan een projectontwikkelaar die er wel geld in ziet dan moeten ze dat vooral doen, dan heeft de burger ook eindelijk is wat aan dat onding
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_43981439
quote:
Op maandag 27 november 2006 04:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik heb een bestemmingsplan en het wordt verhuurd, dus hou even je mond als je ergens niet van afweet, republikeinse fascist.
Ontwijk de vraag maar lekker, communistische massamoordenaarverheerlijker die je bent. Nogmaals: je vindt het goed als iemand jouw eigendom (lekker zo'n erfenisje? ) binnendringt en tot zijn eigen huis maakt?

Ja of nee graag.
-Mark Steyn
  woensdag 29 november 2006 @ 08:48:49 #178
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43983255
quote:
Op woensdag 29 november 2006 01:51 schreef sp3c het volgende:

ze hadden heel wat schade kunnen voorkomen door gewoon de handjes in de lucht te steken en 1 voor 1 de poort uit te wandelen om evt een maand (paar dagen in dit geval) later als er nog nix mee is gebeurt weer terug te gaan.
zelfde resultaat maar zonder schade.
Nee hoor, volgens mij slaat de ME ook alles kort en klein om er zo voor te zorgen dat het 'onbewoonbaar' is. Anders dan lopen die krakers braaf met de ME mee, en dan zitten ze er 's avonds weer. Plus natuurlijk dat 't ook een psychologisch trucje is ('de andere partij is binnen geweest')..
  Moderator woensdag 29 november 2006 @ 09:11:55 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43983543
quote:
nix tegen kraken ... maar als je weg moet, dan moet je weg
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:48 schreef gronk het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens mij slaat de ME ook alles kort en klein om er zo voor te zorgen dat het 'onbewoonbaar' is. Anders dan lopen die krakers braaf met de ME mee, en dan zitten ze er 's avonds weer. Plus natuurlijk dat 't ook een psychologisch trucje is ('de andere partij is binnen geweest')..
ja hoor ... die gaat mooi naar het rijk van de fabeltjes
  woensdag 29 november 2006 @ 09:23:46 #180
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43983708
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:11 schreef sp3c het volgende:

ja hoor ... die gaat mooi naar het rijk van de fabeltjes
Wow, wat een krachtig argument
pi_43983797
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:14 schreef Thieske het volgende:

[..]

Traangas!
Traangas ruikt naar bloemetjes, vergeleken met die hippies.
  Moderator woensdag 29 november 2006 @ 09:35:27 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43983931
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:23 schreef gronk het volgende:

[..]

Wow, wat een krachtig argument
goes around comes around ... het is een reactie op een evenmin krachtig argument.

ik bedoel, de ME heeft alles kapot gemaakt om het onbewoonbaar te maken zodat die krakers niet meteen terugkomen ... om te beginnen klinkt het al onlogisch want van het kapotslaan van een paar antieke kacheltjes wordt een gebouw (zeker een bunkercomplex) niet meer of minder onbewoonbaar en bovendien waren die gasten anderhalf uur later weer terug
  woensdag 29 november 2006 @ 09:38:16 #183
45206 Pietverdriet
pi_43984009
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Jij hebt kinderen?
  Moderator woensdag 29 november 2006 @ 09:42:29 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43984081
ok dat hebben we ook weer gehad, elke hieropvolgende post die ook maar ruikt naar een persoonlijke aanval gaat weg
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 november 2006 @ 11:33:33 #185
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43986509
quote:
Op woensdag 29 november 2006 08:48 schreef gronk het volgende:

[..]

zoals de krakers al zeiden; alles zit er nog in. Zelfs de barricades van vorige keer dus due gebruiken ze nu weer
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_43986804
Zitten ze er nog steeds in dan? ik begrijp niet dat de overheid dat toestaat, tenslotte mogen ze daar helemaal niet zijn van de rechter.

Ik zeg, keihard aanpakken, traangas naar binnen en na een paar uur ze eruit slepen als ze niets meer kunnen zien.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_43986844
quote:
Dit is helemaal geen kraken, voor kraken moet het een jaar lang leegstaan, dat was dit fort niet, er zaten anti-kraakwachten in. Het is dus puur huisvredebreuk, eruit knuppelen dus die insluipers.
  woensdag 29 november 2006 @ 12:07:24 #188
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43987404
Ik ben vrijwilliger. Gisteren die reportage bij 1Vandaag ook weer. Zum Kotsen.
pi_43987442
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:07 schreef PLAE@ het volgende:

Ik ben vrijwilliger. Gisteren die reportage bij 1Vandaag ook weer. Zum Kotsen.
Het was een vreselijk gekleurde reportage zeg, ik zou me geen serieus journalist willen noemen als ik zou maken.
Helpt waar hij kan!
  woensdag 29 november 2006 @ 12:13:00 #190
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_43987547
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:51 schreef gronk het volgende:

[..]

Kraken is juist typisch iets voor tieners die zich af willen zetten tegen pappa, mamma, het rijtjeshuis en de gezinsauto.
De enige reden waarom er ook oudere krakers zijn is omdat die inmiddels hun leven al zo verneukt hebben dat ze dan liever blijven roepen dat "de rest van de samenleving kut is" dan toe te geven dat ze zichzelf vakkundig hebben uitgesloten van een normaal leven in een fijne samenleving waar we voor elkaar zorgen,
en elkaars bezit respecteren.
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
  woensdag 29 november 2006 @ 12:55:19 #191
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_43988600
Anarchy!
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  woensdag 29 november 2006 @ 12:56:26 #192
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_43988626
Kamervragen van Ineke van Gent (GroenLinks) over Fort Pannerden:
aan de ministers van VROM, BZK, Justitie en Defensie:
1. Heeft u kennis genomen van het voornemen van de gemeente Lingewaard om het gekraakte Fort Pannerden te ontruimen?
2. Wat is uw oordeel over deze voorgenomen ontruiming?
3. Kunt u aangeven of en op welke manier de politie en het leger ingezet gaan worden bij deze ontruiming?
4. Is het u bekend dat de omwonenden van het fort geen bewaar hebben tegen de tijdelijke bewoning van het fort door de krakers?
5. Is het u daarnaast bekend dat de gemeente en de provincie, door ingrijpen van de rechter, geen uitvoerbare plannen hebben voor herbestemming van Fort Pannerden en omgeving?
6. Deelt u mijn mening dat het, totdat er een definitieve herbestemming van Fort Pannerden is, het geen kwaad kan dat het tijdelijk door de krakers wordt bewoond?
7. Bent u bereid uw invloed aan te wenden om de ontruiming op te schorten totdat deze nieuwe bestemming is overeengekomen? Zo nee, waarom niet?
8. Wilt u deze vragen zo snel mogelijk, maar uiterlijk donderdag 30 november om 15.00, beantwoorden?
pi_43988668
Hebben die krakers hier allemaal vrij voor genomen?
pi_43988958
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:57 schreef pingu_ het volgende:
Hebben die krakers hier allemaal vrij voor genomen?
Om vrij te kunnen nemen moet je wel eerst werk hebben
pi_43989277
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:56 schreef mariatrepp het volgende:
Kamervragen van Ineke van Gent (GroenLinks) over Fort Pannerden:
aan de ministers van VROM, BZK, Justitie en Defensie:
(..)
8. Wilt u deze vragen zo snel mogelijk, maar uiterlijk donderdag 30 november om 15.00, beantwoorden?
Nee

Wat een zeldzaam dom mens zeg, de rechter heeft gezegd dat ze er niet mogen zijn, daarna heeft de overheid ze daar met dwang moeten weghalen omdat ze het bevel van de rechter negeerden. En toen er anti-kraak wachten inzaten hebben ze deze dusdanig bedreigd dat deze vluchten en zijn ze illegaal (het is geen kraken, want er waren anti-kraakwachten) het pand binnengegaan. Het is een schande dat ze er nog inzitten.
pi_43990553
Hoezo dom? De rechter heeft het kraken verboden omdat er een bestemmingsplan zou zijn - die blijkt niet uitvoerbaar, dus vraagt van Gent of dit herzien moet worden - of probeert tenminste een discussie op gang te brengen 14.gif
  woensdag 29 november 2006 @ 14:19:16 #197
79262 Dwersdriever
pi_43991051
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:06 schreef Xith het volgende:
Hoezo dom? De rechter heeft het kraken verboden omdat er een bestemmingsplan zou zijn - die blijkt niet uitvoerbaar, dus vraagt van Gent of dit herzien moet worden - of probeert tenminste een discussie op gang te brengen 14.gif
Dan verlaten de huisvredebrekers het fort en spannen ze een nieuwe rechtszaak aan. De rechter heeft nog niet zo lang geleden geoordeeld dat het plan afdoende was en dat is de staande uitspraak. Er is hier geen sprake van kraken, het voortdurende gebruik van de termen 'kraken' en 'krakers' is misleidend.
We Came A Long Time Ago
pi_43991653
Is een van de taken van het parlement niet om de regelgeving te controleren en/of aan te passen?
pi_43991790
Het parlement heeft niet als taak om rechterlijke uitspraken aan te passen, nee.

En heel fijn weer:

Maar het overleg met de krakers vlot niet erg, zegt Walting van Stichting Fort Pannerden. Per mail wordt de inhoud van een nieuw contract uitgewisseld. Maar de marges hiervoor in het erfpacht en het bestemmingsplan zijn smal. ‘Wij willen vier krakers met naam en toenaam als soort antikraakwacht, zij willen dat iedereen van hen de wacht kan houden. Zij willen doorgaan met hun feesten en partijen. Ja, dat kan natuurlijk niet.’

Platform Doornenburg heeft zichzelf opgeworpen als bemiddelaar tussen stichting en krakers. Vooral om de zaak aan te jagen, meldt voorzitter Hennie van de Weert. ‘Wij willen een tweede ontruiming koste wat kost voorkomen.’

Onduidelijk is wie opdraait voor de gemaakte kosten. Het ziet ernaar uit dat de gemeente Lingewaard zelf de eerste ontruiming zal moeten betalen. Maar eigenaar Staatsbosbeheer heeft voor de kosten van de bewaking van de afgelopen drie weken Stichting Fort Pannerden een rekening gestuurd à 70 duizend euro.
Helpt waar hij kan!
  woensdag 29 november 2006 @ 17:13:55 #200
117776 OFfSprngr
pi_43996851
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:41 schreef NoSigar het volgende:
Het parlement heeft niet als taak om rechterlijke uitspraken aan te passen, nee.

En heel fijn weer:

Maar het overleg met de krakers vlot niet erg, zegt Walting van Stichting Fort Pannerden. Per mail wordt de inhoud van een nieuw contract uitgewisseld. Maar de marges hiervoor in het erfpacht en het bestemmingsplan zijn smal. ‘Wij willen vier krakers met naam en toenaam als soort antikraakwacht, zij willen dat iedereen van hen de wacht kan houden. Zij willen doorgaan met hun feesten en partijen. Ja, dat kan natuurlijk niet.’

Platform Doornenburg heeft zichzelf opgeworpen als bemiddelaar tussen stichting en krakers. Vooral om de zaak aan te jagen, meldt voorzitter Hennie van de Weert. ‘Wij willen een tweede ontruiming koste wat kost voorkomen.’

Onduidelijk is wie opdraait voor de gemaakte kosten. Het ziet ernaar uit dat de gemeente Lingewaard zelf de eerste ontruiming zal moeten betalen. Maar eigenaar Staatsbosbeheer heeft voor de kosten van de bewaking van de afgelopen drie weken Stichting Fort Pannerden een rekening gestuurd à 70 duizend euro.
Hoe kan dat 70 duizend Euro kosten en waarom maak je de stichting die het fort moet renoveren failliet?, dat is echt het DOMSTE wat je kunt doen.
.
.
pi_43997961
Ze gaan morgen het Fort wederom ontruimen! Wederom dus geen verassingsaanval.
pi_43998066
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:09 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Om vrij te kunnen nemen moet je wel eerst werk hebben
Dat bedoel ik...
pi_43998151
Hmz, waarom sturen ze niet een paar goths die levensmoe zijn naar binnen met een zelfmoordriem om ofzo? Beetje vuurwerk voor het einde van het jaar.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:02:02 #204
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_43998335
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:55 schreef pingu_ het volgende:
Hmz, waarom sturen ze niet een paar goths die levensmoe zijn naar binnen met een zelfmoordriem om ofzo? Beetje vuurwerk voor het einde van het jaar.
omdat die al in het fort zitten krakeling te wezen ?
pi_43998410
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:02 schreef Kiteless het volgende:

[..]

omdat die al in het fort zitten krakeling te wezen ?
Het probleem is dan meer stankoverlast ipv kraken.
pi_43998749
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:50 schreef Doornenburg het volgende:
Ze gaan morgen het Fort wederom ontruimen!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_43998856
Goede zaak, ik hoop dat ze de junks straffen door ze vast te zetten in een cel of tbs-kliniek wegens inbraak, diefstal en vernieling, hebben ze ook niets meer te klagen over woningnood
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_43998889
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:20 schreef Timmehhh het volgende:
Goede zaak, ik hoop dat ze de junks straffen door ze vast te zetten in een cel of tbs-kliniek wegens inbraak, diefstal en vernieling, hebben ze ook niets meer te klagen over woningnood
En verplicht afkicken.
En hun uitkering intrekken.
'And I called your name,
pi_43999878
quote:
mooi zo

hoop dat ze hard aangepakt worden
pi_44000759
Ik hoop dat ze alles moeten betalen....
pi_44000917
Ik hoop dat ze gelijk vrij gelaten worden.
pi_44001286
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/7098/a2d233db/index.html

Gelukkig zijn alle buurtbewoners het er mee eens.

Heb je gestudeerd lol......
  woensdag 29 november 2006 @ 19:46:43 #213
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44001706
quote:
Op woensdag 29 november 2006 13:22 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Nee

Wat een zeldzaam dom mens zeg, de rechter heeft gezegd dat ze er niet mogen zijn, daarna heeft de overheid ze daar met dwang moeten weghalen omdat ze het bevel van de rechter negeerden. En toen er anti-kraak wachten inzaten hebben ze deze dusdanig bedreigd dat deze vluchten en zijn ze illegaal (het is geen kraken, want er waren anti-kraakwachten) het pand binnengegaan. Het is een schande dat ze er nog inzitten.
Wat is het verschil tussen krakers en antikrakers, hoe is het om zo kortzichtig en beknopt als een in stukken gereten pannekoek te zijn?
De krakers die erin zaten hebben de hele boel gerenoveerd en het hardstikke schoon en leefbaar gehouden,
De gemeente komt erbij en pleurt de hele zooi naar de mallemoer en stopt er antikraak in en voor wat?
Wat de fuck is de reden?!?!

Het is toch belachelijk, nee, achterlijk hoe dit gaat?
  woensdag 29 november 2006 @ 19:54:16 #214
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44002013
Trouwens ik wist niet dat de mensen op geensteel 10x achterlijker waren dan fokkers, mijn beeld van nederland weer wat verder de grond in geknikkerd...
pi_44005832
- ok -

[ Bericht 49% gewijzigd door sp3c op 29-11-2006 21:42:52 ]
  woensdag 29 november 2006 @ 21:46:06 #216
79262 Dwersdriever
pi_44006066
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen krakers en antikrakers,
Antikrakers zitten ergens met toestemming van de eigenaren en met de wetenschap dat ze het pand moeten verlaten als dat moet. Deze huisvredebrekers overtreden een gerechtelijk besluit en vinden dat zij kunnen uitmaken wanneer ze plaats moeten maken voor een alternatief.

Nogal een verschil.
We Came A Long Time Ago
pi_44006524
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen krakers en antikrakers, hoe is het om zo kortzichtig en beknopt als een in stukken gereten pannekoek te zijn?
De krakers die erin zaten hebben de hele boel gerenoveerd en het hardstikke schoon en leefbaar gehouden,
De gemeente komt erbij en pleurt de hele zooi naar de mallemoer en stopt er antikraak in en voor wat?
Wat de fuck is de reden?!?!

Het is toch belachelijk, nee, achterlijk hoe dit gaat?
Het verschil tussen krakers en antikrakers is dat de eerste er zonder toestemming ingaan, en de tweede met. Daarnaast zijn het niet eens krakers, want het gebouw stond niet leeg, ze plegen dus huisvredebreuk. Hoe het is om kortzichtig te zijn kun je beter aan jezelf vragen, omdat jij toevallig net als krakers een uitkeringstrekker bent en op kosten van hardwerkende mensen leeft voel je gelijk een verbondenheid, en daardoor kom je zo ongelofelijk dom uit de hoek.

Wat de gemeente er voor reden voor heeft maakt helemaal niets uit, de eigenaar bepaald wat ermee gebeurt, niet een stel mensen die op kosten van de overheid ongeschoren daar rondhangen En wettelijk gezien mogen ze er niet in omdat er anti-kraak inzit, dus het zijn nog criminelen ook.

Het is tekenend voor je BG dat je meer respect hebt voor criminelen die met geweld andermans bezittingen misbruiken en van uitkeringen leven dan voor hardwerkende mensen, maar dat zal ook wel komen doordat je op kosten van de samenleving thuiszit en je dus kunt identificeren met deze mede-profiteurs.
pi_44006784
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:54 schreef BaajGuardian het volgende:
Trouwens ik wist niet dat de mensen op geensteel 10x achterlijker waren dan fokkers, mijn beeld van nederland weer wat verder de grond in geknikkerd...
Misschien zitten daar mensen die hard moeten werken voor hun geld, en het dus zonde van hun geld vinden als het weggegooid wordt door de overheid omdat wat criminelen en andere parasieten het nodig vinden om ergens met geweld in te breken en daarna er niet meer uit te gaan.

Als de overheid nog vrijwilligers nodig heeft om dat werkschuwe tuig uit dat fort te krijgen meld ik me graag aan, ik hoop dat er deze keer iets meer geweld wordt gebruikt bij de ontruiming, misschien dat ze dan snappen dat ze moeten werken voor een plek om te wonen in plaats van te parasieteren op de samenleving
pi_44007166
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:57 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

omdat jij toevallig net als krakers een uitkeringstrekker bent en op kosten van hardwerkende mensen leeft voel je gelijk een verbondenheid, en daardoor kom je zo ongelofelijk dom uit de hoek.
Arnold_fan
Beroep: Student
Opleiding: HBO Commerciele Economie
Wie financieert jouw IB-groep?
  Moderator woensdag 29 november 2006 @ 22:17:15 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44007393

fort Pannerden!
pi_44007821
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:12 schreef Xith het volgende:

[..]

Arnold_fan
Beroep: Student
Opleiding: HBO Commerciele Economie
Wie financieert jouw IB-groep?
HBO'ers en studenten maken het later meestal meer dan goed met de belastingen die worden geheven.
pi_44014178
Maar toch vreemd dat hij een ander, die zelf ook (ooit) student was, persoonlijk aanvalt op het punt dat hij zou leven op de staat. Terwijl hij zelf nog IBgroep krijgt en waarschijnlijk zelf ook zijn ouers laat meebetalen..
  donderdag 30 november 2006 @ 07:23:26 #223
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44014188
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:46 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Antikrakers zitten ergens met toestemming van de eigenaren en met de wetenschap dat ze het pand moeten verlaten als dat moet. Deze huisvredebrekers overtreden een gerechtelijk besluit en vinden dat zij kunnen uitmaken wanneer ze plaats moeten maken voor een alternatief.

Nogal een verschil.
Goh een verschil op papier laten we daarom de hele boel maar naar de klere meppen!
  donderdag 30 november 2006 @ 07:38:37 #224
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44014272
Ok ik ben t zat...

Hier spreekt een EX Kraker!!

Wat een generalisatie hier in dit topic zeg, bah om kotsmisselijk van te worden....
Ik heb ook gekraakt, ja! Maar ik heb er ook altijd gewoon een vaste baan naast gehad, en vele met mij...
En hier roepen ze de hele tijd stelen bla die bla...
Zolang het bij wet nog mag heeft t niets met stelen te maken!!
Wij woonden ook in grote panden, maar knapte deze echt op... Als het aan de gemeente hier had gelegen hadden ze t voorlopig allemaal weg laten rotten, nu konden er 15 man wonen, werd netjes opgeknapt en gaven we leuke feestjes die we in t begin zelf financieerde, waar iedereen welkom was
In t begin waren de buren huiverig, maar aan t eind vonden ze t jammer dat we weg gingen

Ik ben ook al die mensen zat die moord en brand lopen te roepen dat t zoveel geld kost kwa ontruiming... nou die enkele x per jaar is HELEMAAL niets vergeleken met hoeveel geld er elke week aan een politie macht betaald wordt om onze voetbal hooligans in bedwang te houden en daar hoor ik jullie niet over! ga daar es lekker eerst protesteren met je moord en brand!

Dus wat ik wil zeggen niet alle krakers zijn uitkerings trekkers en viezerikken
en er wordt teveel gegeneraliseerd hier

Spliffy
Burgwal 45
delft
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_44014297
quote:
Op donderdag 30 november 2006 07:38 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ok ik ben t zat...

Wat een generalisatie hier in dit topic zeg, bah om kotsmisselijk van te worden....
Ik heb ook gekraakt, ja! Maar ik heb er ook altijd gewoon een vaste baan naast gehad, en vele met mij...
Wij woonden ook in grote panden, maar knapte deze echt op... Als het aan de gemeente hier had gelegen hadden ze t voorlopig allemaal weg laten rotten, nu konden er 15 man wonen, werd netjes opgeknapt en gaven we leuke feestjes die we in t begin zelf financieerde, waar iedereen welkom was
In t begin waren de buren huiverig, maar aan t eind vonden ze t jammer dat we weg gingen

Ik ben ook al die mensen zat die moord en brand lopen te roepen dat t zoveel geld kost kwa ontruiming... nou die enkele x per jaar is HELEMAAL niets vergeleken met hoeveel geld er elke week aan een politie macht betaald wordt om onze voetbal hooligans in bedwang te houden en daar hoor ik jullie niet over! ga daar es lekker eerst protesteren met je moord en brand!

Spliffy
Burgwal 45
delft

Bovendien: DE GEMEENTE gooit "jullie belastingcenten" weg door met een complete legerunit te komen om een kraakpand te ontruimen, daar hebben die krakers niet voor gekozen......
  donderdag 30 november 2006 @ 07:45:20 #226
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44014310
quote:
Ok ik ben t zat...

Spliffy
Burgwal 45
delft
tof dat er een kraker(ex in dit geval) van zich laat horen, ik ben het helemaal eens.
Er zijn amper woningen te krijgen voor starters en veel jong volwassenen zitten in die groep
en moeten toch overleven, dan een huis te kraken om toch ergens in te kunnen wonen, wat anders
zou verpieteren, maar ZIJ het opknappen, en dan worden ze aangekeken alsof ze de hele dag op de bank liggen te vreten oid, en al die kutkoters hier (en inderdaad generalisatie van hier tot tokio maar goed WELKOM OP FOK) maar met hun geschreeuw en gejank terwijl ze zelf de hele dag chips vreten en drank zuipen, een zooi op straat maken en hun Kamer nieteens willen opruimen.

Ik heb zelf een zwerftijd gehad, en ik heb voor even een huis gekraakt (noodzaak), ook tijdelijk her en der ingewoond, ik was zo dun als een afrikaans kind en constant duizelig etc, Zo ver mag niemand raken.
Een dak boven een mens zijn/haar hoofd heeft iedereen recht op en zoniet dan moet de maatschappij maar wijken voor de natuur, aangezien dat juist andersom is tegenwoordig moet men niet gaan zeiken als er mensen inwonen in leegstaande panden en het er opknappen zelfs.

en dat gezeik om belastingbetalen moet men bij de overheid voor zijn, die geeft geld uit aan geweld, de krakers niet.
  donderdag 30 november 2006 @ 07:48:36 #227
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44014330
quote:
Op donderdag 30 november 2006 07:42 schreef cafca het volgende:

[..]

Bovendien: DE GEMEENTE gooit "jullie belastingcenten" weg door met een complete legerunit te komen om een kraakpand te ontruimen, daar hebben die krakers niet voor gekozen......
Juist, precies wat ik ook zeg, maar fokkoters hier zijn zo kortzichtig als de pest.
vreselijk dat daar ooit nog eens kinderen door opgevoed gaan worden..
pi_44014497
quote:
Op donderdag 30 november 2006 07:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Juist, precies wat ik ook zeg, maar fokkoters hier zijn zo kortzichtig als de pest.
Sterker nog Arnold_fan zegt het ook al::
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:03 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Misschien zitten daar mensen die hard moeten werken voor hun geld, en het dus zonde van hun geld vinden als het weggegooid wordt door de overheid omdat wat criminelen en andere parasieten het nodig vinden om ergens met geweld in te breken en daarna er niet meer uit te gaan.
pi_44014502
quote:
Op donderdag 30 november 2006 07:23 schreef BaajGuardian het volgende:
Goh een verschil op papier laten we daarom de hele boel maar naar de klere meppen!
Een verschil op papier. Welja, of jij nu mijn auto leent nadat je het gevraagd hebt - of hem gewoon pakt (nadat ik het nog expliciet heb geweigerd ook) omdat dat binnen jouw normen valt - dat is gewoon een papieren verschil. Niet zeuren heur!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  donderdag 30 november 2006 @ 08:19:03 #230
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44014521
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:15 schreef nostra het volgende:

[..]

Een verschil op papier. Welja, of jij nu mijn auto leent nadat je het gevraagd hebt - of hem gewoon pakt (nadat ik het nog expliciet heb geweigerd ook) omdat dat binnen jouw normen valt - dat is gewoon een papieren verschil. Niet zeuren heur!
vraag en aanbod, steeds meer mensen, steeds minder beschikbare woningen (leegstaand, en verottend)
wat krijg je dan?
  donderdag 30 november 2006 @ 08:21:20 #231
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44014541
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:15 schreef nostra het volgende:

[..]

ja maar een auto pakken mag van de wet niet.....

een pand wat staat te verpieteren en waar gewoon niets gedaan wordt wel....

pi_44014579
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:19 schreef BaajGuardian het volgende:
vraag en aanbod, steeds meer mensen, steeds minder beschikbare woningen (leegstaand, en verottend)
wat krijg je dan?
Dat de woningmarkt in Nederland is verrot vereist een aanpak van de oorzaken van dat probleem (i.e. de overheid), niet het vergoeilijken van symptoombestrijding (be that huursubsidie, HRA of kraken). Overigens wordt de krapte van de woningmarkt wel erg overdreven bij het goedpraten van het "moeten" kraken; het is vaak helemaal geen pure noodzaak, maar afzetten tegen het systeem en tegen de als moreel verwerpelijk geziene rechten om te kunnen doen en laten met je eigendom wat jijzelf wil.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  donderdag 30 november 2006 @ 08:33:30 #233
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44014652
tuurlijk probeer jij es woonruimte te vinden in bv delft, amsterdam, leiden alles zit hier vol met studenten... en dan kan ik geen huisje vinden of ik moet 5 jaar op een krantje schrijven en dan krijg je nog een 2 kamer flatje in een pauper wijk...
terwijl er in de stad lege panden staan waar NIETS meegedaan wordt....

jij heb zeker een rijke papa die wel even een pandje koopt voor zn zoontje
  donderdag 30 november 2006 @ 08:36:06 #234
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44014677
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:25 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat de woningmarkt in Nederland is verrot vereist een aanpak van de oorzaken van dat probleem (i.e. de overheid), niet het vergoeilijken van symptoombestrijding (be that huursubsidie, HRA of kraken). Overigens wordt de krapte van de woningmarkt wel erg overdreven bij het goedpraten van het "moeten" kraken; het is vaak helemaal geen pure noodzaak, maar afzetten tegen het systeem en tegen de als moreel verwerpelijk geziene rechten om te kunnen doen en laten met je eigendom wat jijzelf wil.
Ik spreek uit ervaring, het is vaak wel noodzaak.
Sommige mensen hebben het niet meezitten en kunnen er niet tegen buiten te slapen op een koud stadsbankje zoals meneer de zwerver.
vooral als je er lichamelijk slecht aan toe bent, zoals ik ooit was, ben je gedwongen bij uitblijven van een woning, te kraken.

Daarnaast geven gemeentes uberhaupt moeilijk woningen aan krakers, dus hebben ze geen keus.
  donderdag 30 november 2006 @ 09:03:38 #235
79262 Dwersdriever
pi_44015000
quote:
Op donderdag 30 november 2006 07:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Er zijn amper woningen te krijgen voor starters en veel jong volwassenen zitten in die groep
en moeten toch overleven, dan een huis te kraken om toch ergens in te kunnen wonen,
en dat gezeik om belastingbetalen moet men bij de overheid voor zijn, die geeft geld uit aan geweld, de krakers niet.
Ik snap wel dat nuance niet zo past in deze discussie, maar het kraken is in Nederland gewoon wettelijk geregeld. De personen die nu Fort Pannerden bezet houden, zijn geen krakers. Zij plegen huisvredebreuk. Daardoor zijn zij dus ook de oorzaak van het feit dat de overheid geld moet uitgeven om de uitspraak van de rechter na te kunnen laten leven. Je redenering rammelt dus aan alle kanten.
We Came A Long Time Ago
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 09:10:23 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44015121
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:21 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

ja maar als er gezegd wordt dat je weg moet, dan moet je weg
  donderdag 30 november 2006 @ 09:14:26 #237
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44015190
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:03 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik snap wel dat nuance niet zo past in deze discussie, maar het kraken is in Nederland gewoon wettelijk geregeld. De personen die nu Fort Pannerden bezet houden, zijn geen krakers. Zij plegen huisvredebreuk. Daardoor zijn zij dus ook de oorzaak van het feit dat de overheid geld moet uitgeven om de uitspraak van de rechter na te kunnen laten leven. Je redenering rammelt dus aan alle kanten.
Leg uit waarom ze "huisvredebreuk" plegen.
  donderdag 30 november 2006 @ 09:56:06 #238
79262 Dwersdriever
pi_44015912
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:14 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Leg uit waarom ze "huisvredebreuk" plegen.
Omdat een gerechtelijke uitspraak de eerdere ontruiming heeft goedgekeurd en het fort daarna door een anti-kraakwacht werd bewoond. De hele, wereldwijd unieke, wetgeving rond kraken in Nederland is erop gericht dat kraken is toegestaan als er geen concrete plannen voor leegstaande panden zijn. Dit is een soort van stok achter de deur om te voorkomen dat huisjesmelkers panden lange tijd leeg laten staan.

Het laatste woord in deze ligt bij de rechtbank. Deze heeft rond Fort Pannerden een uitspraak gedaan, waardoor de huidige bewoners dus niet langer legaal kraken. Ze plegen huisvredebreuk.
We Came A Long Time Ago
pi_44015953
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:03 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ja, en ik vind het belachelijk dat de overheid mijn belastingcenten uitgeeft om met veel machtsvertoon een paar krakers uit een gebouw te halen, wat jarenlang heeft staan verkrotten.
Laat ze iets belangrijks doen met het gemeenschapsgeld, de zorg of het onderwijs verbeteren ofzo.
  donderdag 30 november 2006 @ 10:05:22 #240
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_44016060
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:58 schreef cafca het volgende:

[..]

Ja, en ik vind het belachelijk dat de overheid mijn belastingcenten uitgeeft om met veel machtsvertoon een paar krakers uit een gebouw te halen, wat jarenlang heeft staan verkrotten.
Laat ze iets belangrijks doen met het gemeenschapsgeld, de zorg of het onderwijs verbeteren ofzo.
Als die krakers nou stoppen met huisvredebreuk plegen en de zorg of het onderwijs in gaan slaan we 16 vliegen in 1 klap.

We hebben geen gezeur meer over onhygienische lapzwansen die andermans bezit inpikken, de zorg en/of het onderwijs krijgt weer wat hulp, en de gemeenschap hoeft niet zo absurd veel geld uit te geven om gebouwen te ontruimen (en ontsmetten ).

Maar ach, gewoon volwaardig deelnemen aan de maatschappij zal vast te veel gevraagd zijn
  donderdag 30 november 2006 @ 10:05:55 #241
79262 Dwersdriever
pi_44016068
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:58 schreef cafca het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik handhaving van de wet ook een belangrijke prioriteit van de overheid. Het dusdanig negeren van een gerechtelijke uitspraak is wat mij betreft niet acceptabel. De huisvredebrekers overtreden gewoon de wet en dat heeft consequenties. Ik vind persoonlijk dat de kosten van de ontruiming gerust op de daders mogen worden verhaald. Zeker als het zoals hierboven genoemd mensen zijn met gewoon een baan.
We Came A Long Time Ago
pi_44016105
Dus vandaag wordt Pannerden weer ontruimd?
netjes...

En als het toch een vleermuizen hotel moet worden, stouw die beesten er dan nu meteen al in...
Krijgen die krakertjes hondsdolheid enzo...
Ander even wat Sevofluraan naar binnen spuiten traangas erbij...
Hatshee... hele zooitje plat...

Nah, is dat zou zo moeilijk?
pi_44017494
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
tuurlijk probeer jij es woonruimte te vinden in bv delft, amsterdam, leiden alles zit hier vol met studenten... en dan kan ik geen huisje vinden of ik moet 5 jaar op een krantje schrijven en dan krijg je nog een 2 kamer flatje in een pauper wijk...
terwijl er in de stad lege panden staan waar NIETS meegedaan wordt....

jij heb zeker een rijke papa die wel even een pandje koopt voor zn zoontje
Want je moet natuurlijk per se in Leiden, Amsterdam, Delft ofzo wonen. Een dorpje in de buurt is niet goed genoeg.

Bovendien moet ik in Leiden die lege panden nog vinden.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  donderdag 30 november 2006 @ 11:04:59 #244
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_44017592
Er staan potverdomme ferrari's bij kroymans die alleen maar stil staan !
En dat terwijl ik een ferrari wil en er elke dag in zou rijden, maar voor mij is er geen een omdat ik geen rijke pappie heb !

Dan stat ik toch in mijn recht om er eentje van hun te jatten pakken ?
pi_44017609
quote:
Op donderdag 30 november 2006 07:20 schreef Xith het volgende:
Maar toch vreemd dat hij een ander, die zelf ook (ooit) student was, persoonlijk aanvalt op het punt dat hij zou leven op de staat. Terwijl hij zelf nog IBgroep krijgt en waarschijnlijk zelf ook zijn ouers laat meebetalen..
Ik betaal alles verder zelf, en zowel mijn ouders als ikzelf in de toekomst zullen die paar duizend die mijn opleiding kost ruimschoots terugbetalen....

Waar het mij om gaat is dat BG in elk topic te vinden is om te schoppen tegen de overheid, te schreeuwen om meer geld voor de bijstand, terwijl hij alleen op kosten van de samenleving leeft, hij zou wat dankbaarder mogen zijn dat totaal onnuttige mensen als hij nog geld krijgen om te mogen leven.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:07:37 #246
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44017640
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 30-11-2006 11:24:25 ]
pi_44017700
quote:
Op donderdag 30 november 2006 07:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

O dus als het voorkomen van diefstal meer kost dan de diefstal kost doen we er maar niets aan? Als een bakker beroofd word door een winkeldief moet er maar geen politie heen als hij minder dan ¤100 euro steelt, want anders is het zonde van het belastinggeld?

De wet moet gehandhaafd worden, en niet aan de kant gezet omdat wat asociale mensen denken dat ze met geweld een pand mogen bezetten.
pi_44017738
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 30-11-2006 11:23:31 ]
  donderdag 30 november 2006 @ 11:12:26 #249
79262 Dwersdriever
pi_44017762
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:04 schreef Kiteless het volgende:
Er staan potverdomme ferrari's bij kroymans die alleen maar stil staan !
En dat terwijl ik een ferrari wil en er elke dag in zou rijden, maar voor mij is er geen een omdat ik geen rijke pappie heb !

Dan stat ik toch in mijn recht om er eentje van hun te jatten pakken ?
Dan meldt ik me gaarne aan als anti-kraak-automobilist.
We Came A Long Time Ago
pi_44017772
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:21 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

Maar dit pand stond niet te verpieteren, en werd wel wat mee gedaan, het is helemaal geen kraken, want er zat anti-kraakwacht in. Het is pure huisvredebreuk.
pi_44017924
quote:
Op donderdag 30 november 2006 07:20 schreef Xith het volgende:
Alsof je kunt leven van de studiefinanciering Zoveel is dat niet Daarom moet ik er ook nog zoveel bij werken En die paar centen stufi ontvangt de staat ruimschoots terug zodra ik afgestudeerd ben, daar zorgt de belastingdienst wel voor .
pi_44018895
Hey een nieuw topic over fort pannerden. En alweer bijna vol
pi_44018948
quote:
Voorlopig wordt er nog niet ontruimt, hoe kom je hier bij.
  donderdag 30 november 2006 @ 12:07:11 #254
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44019405
ok ik geef jullie wel gelijk wat dat huisvrede breuk betreft, als je weg moet omdat er een bestemming voor is gekomen moet je weg...
dat hebben wij ook altijd gedaan... eerlijk is eerlijk...

Maar de vergelijking met auto's pakken gaat gewoon niet op omdat dat niet in de wet staat...

zucht...
pi_44019448
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ok ik geef jullie wel gelijk wat dat huisvrede breuk betreft, als je weg moet omdat er een bestemming voor is gekomen moet je weg...

Maar de vergelijking met auto's pakken gaat gewoon niet op omdat dat niet in de wet staat...

zucht...
Volgens mij moet je algemene kraakgevallen en de zaak in Fort Pannerden los zien. Ze hebben dit nu weer gekraakt terwijl het niet mocht. Dat is toch huisvredebreuk of niet?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  donderdag 30 november 2006 @ 12:11:14 #256
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_44019550
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:

zucht...
In dit geval gaat ie wel op.
Er zijn prima legale situaties om te kraken, alleen in dit geval is het niet legaal - de rechtbank heeft immers een uitspraak gedaan.

Als je dan toch weer jezelf naar binnen breekt ben je illegaal bezig - net zo illegaal als wanneer je een ferrari van kroymans wilt 'bezetten' omdat "niemand hem gebruikt".
  donderdag 30 november 2006 @ 12:12:03 #257
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_44019584
En afgezien daarvan moeten ze zich natuurlijk gewoon eens wassen !
pi_44020011
quote:
Ok ik ben t zat...

Inderdaad stelen ja

Ten eerste is er een eigenaar van die woning. Die woning heb je gewoonweg ingenomen en dat komt bij mij sowieso neer op stelen.
Daarnaast moet zo'n eigenaar ook belasting betalen over de woning, onder meer het eigenaarsgedeelte van de woz.
Dat steel je dus ook.
Waarschijnlijk steel je ook de overige bedragen die moeten worden afgedragen. Bijvoorbeeld bedragen zoals extra vervuilingsbijdragen omdat je met meerdere mensen in een woning zit e.d.
In ieder geval dat komt al neer op honderden euros per persoon per jaar.

Daarnaast eigen je jezelf ook even een paar honderd euro extra in de maand toe die je niet aan hypotheek of huur hoeft af te dragen. Goed de woning staat leeg en als je krom redeneert (wat jullie vast doen) kan je natuurlijk zeggen welke huur of hypotheek. Maar een ander moet voor datzelfde salaris wel die huur of hypotheek betalen en bovendien dus ook meer afdragen.
Ik denk dat als je alles uitrekent dat je op honderden euros per maand uitkomt wat jij je dan even toeeigent uit zogenaamde idealistische redenen.

Dus je kan wel fijn de mooie meneer uithangen met dat je ook een baan hebt maar op zo'n manier gaat iedereen lachend naar het werk.
  donderdag 30 november 2006 @ 13:10:47 #259
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44021244
moeten ze de wet maar aanpassen!!

ik heb t toch niet verzonnen???
En ach als je t kan betalen om een heel fucking pand langer dan een jaar leeg te kunnen laten staan zal die paar honderd eur je ook een rot zorg zijn ..ozb en dat soort zaken

enne ex he.. heb tegenwoordig ook gewoon een hypotheek
  donderdag 30 november 2006 @ 13:17:34 #260
45206 Pietverdriet
pi_44021431
quote:
Ok ik ben t zat...

Spliffy
Burgwal 45
delft
Als jij gewoon werkte, waarom moest je dan in een kraakpand wonen? Geen zin huur te betalen en lekker wonen op kosten van een ander?
pi_44021495
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:10 schreef mrSPLIFFY het volgende:
moeten ze de wet maar aanpassen!!
Je bent het dus met mij eens dat kraken verboden moet worden. Zo veel bijval had ik niet verwacht van een ex-kraker.
  donderdag 30 november 2006 @ 13:50:55 #262
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44022384
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij gewoon werkte, waarom moest je dan in een kraakpand wonen? Geen zin huur te betalen en lekker wonen op kosten van een ander?
lees mn eerdere reacties es...
delft...geen woonruimte...veel studenten
en toen koste een kamer 24 m2 7 a8 honderd gulden

en @ vitalogy

nee hoor ik ben nog steeds voor kraken, maar dat her in nemen in Arnhem zo zou ik t niet doen...
wij waren redelijk "nette" krakers
  donderdag 30 november 2006 @ 14:13:13 #263
45206 Pietverdriet
pi_44023010
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:50 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

lees mn eerdere reacties es...
delft...geen woonruimte...veel studenten
en toen koste een kamer 24 m2 7 a8 honderd gulden

en @ vitalogy

nee hoor ik ben nog steeds voor kraken, maar dat her in nemen in Arnhem zo zou ik t niet doen...
wij waren redelijk "nette" krakers
Ah
Dus schijt aan de wachtlijsten en met je ellebogen werken
  donderdag 30 november 2006 @ 14:14:07 #264
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44023041
idd schijt aan alles ! Fuck het Systeem!!!!
  donderdag 30 november 2006 @ 14:15:04 #265
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_44023068
Heh, da's wel de meest asociale instelling die er is
  donderdag 30 november 2006 @ 14:36:54 #266
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44023459
jullie horen toch alleen wat je wilt horen...

zal ik t spellen voor je? sar-cas-me
pi_44023813
Kijk ik zeg je hoe eerlijk je dan bent tov andere hardwerkende mensen
en je gaat er gewoon compleet aan voorbij met ik ben nog steeds voor kraken.

hy-po-cri-sie

Wel huur kunnen betalen maar alsnog gaan kraken

Het hoogste woord hebben over rechten en plichten en gewoon schijt hebben aan de uitspraak van een rechter

Pacifisme propageren maar een veldslag met de ME nastreven.

donderdag 30 november 2006 @ 14:54:36 #268
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44023975
hahahha wel huur kunnen betalen... toen ik 18 was verdiende ik niet zo veel hoor
werken/leren en dan 800 gulden huur betalen ... je weet duidelijk niet waar t over gaat

en wat lul je nou met schijt aan de rechter LEES JE WEL ???????

ik zeg toch dat kraken zolang t bij de wet mag, ik het goedkeur, maar dat fort her innemen NIET!!

wat nou pacifisme propageren, waar heb ik t daarover dan...

luister ik blijf dit niet uitleggen aan een noob, suc6 verder!
en de mzzl
  donderdag 30 november 2006 @ 15:02:43 #269
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_44024223
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:47 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dit is helemaal geen kraken, voor kraken moet het een jaar lang leegstaan, dat was dit fort niet, er zaten anti-kraakwachten in. Het is dus puur huisvredebreuk, eruit knuppelen dus die insluipers.
Het fort stond toch al tientallen jaren leeg?
pi_44024251
zater er wel anti-kraakwachten in?
de berichten spreken alleen over 'beveiliging'
pi_44024262
Ik lul nu in algemene termen MrSpliffy
Begrijpend lezen is natuurlijk ook een kunst.
  donderdag 30 november 2006 @ 15:10:29 #272
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44024439
gebruik dan niet 4x je in je betoog....

maar goed... op sommige dingen kan je t gewoon niet altijd eens krijgen...
  donderdag 30 november 2006 @ 15:15:22 #273
136343 BasEnAad
pi_44024610
Het is toch heel simpel; dat fort is niet van jou, dus daar blijf je van af!!

Dat er überhaupt overlegd wordt met dat tuig

Net alsof mensen het "recht" zouden hebben een fiets te jatten, wanneer de eigenaar er zelf niet op fietst. Walgelijk!
  donderdag 30 november 2006 @ 16:00:07 #274
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_44026027
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:15 schreef BasEnAad het volgende:

Net alsof mensen het "recht" zouden hebben een fiets te jatten, wanneer de eigenaar er zelf niet op fietst. Walgelijk!
God wat leuk, spuit elf komt ook opdagen
  donderdag 30 november 2006 @ 16:02:55 #275
136343 BasEnAad
pi_44026117
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:00 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Ik snap niet wat hier over te discussieren valt
  donderdag 30 november 2006 @ 16:58:55 #276
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44028065
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:00 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel gelijk.
  donderdag 30 november 2006 @ 16:59:33 #277
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44028084
en 12
  donderdag 30 november 2006 @ 17:01:11 #278
117776 OFfSprngr
pi_44028123
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:12 schreef Kiteless het volgende:
En afgezien daarvan moeten ze zich natuurlijk gewoon eens wassen !
Je bent 16, wat weet je nou van krakers, ooit wel eens eentje gesproken of in een kraakpand geweest?..
.
.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:03:37 #279
117776 OFfSprngr
pi_44028199
quote:
Op donderdag 30 november 2006 12:28 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Daarnaast eigen je jezelf ook even een paar honderd euro extra in de maand toe die je niet aan hypotheek of huur hoeft af te dragen.
Die lui die zich een ton per maand netto zichzelf extra toeeigenen, kunnen zij me dat ook even geven omdat ze dat niet hoeven af te dragen.
.
.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:06:17 #280
117776 OFfSprngr
pi_44028270
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:02 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik snap niet wat hier over te discussieren valt
Ga dan weer lekker lurken, leer je misschien nog wat.
.
.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:06:18 #281
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_44028271
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:01 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Je bent 16, wat weet je nou van krakers, ooit wel eens eentje gesproken of in een kraakpand geweest?..
Als je een beetje mee had gelezen had je geweten dat ik inderdaad vaak genoeg in kraakpanden en op krakersfeestjes te vinden ben.
Ik maak zogezegd misbruik, als er ergens een feestje is ben ik erbij - tenslotte kunnen ze me moeilijk wegsturen

Had je nog meer van die ijzersterke oneliners of was dit het ?
pi_44032759
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:03 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Die lui die zich een ton per maand netto zichzelf extra toeeigenen, kunnen zij me dat ook even geven omdat ze dat niet hoeven af te dragen.
Je kunt ook zelf gaan werken voor je geld
  donderdag 30 november 2006 @ 19:46:45 #283
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44033205
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:36 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je kunt ook zelf gaan werken voor je geld
Waarom zou je, als je prima kunt leven op kosten van dikverdienende rechtse huilies
pi_44033238
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:46 schreef gronk het volgende:

[..]

Waarom zou je, als je prima kunt leven op kosten van dikverdienende rechtse huilies
Goed punt
'And I called your name,
  donderdag 30 november 2006 @ 20:22:25 #285
117776 OFfSprngr
pi_44034703
Ben het bijna van plan puur alleen om hun te pesten.
.
.
pi_44034825
quote:
Op woensdag 29 november 2006 02:29 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ontwijk de vraag maar lekker, communistische massamoordenaarverheerlijker die je bent. Nogmaals: je vindt het goed als iemand jouw eigendom (lekker zo'n erfenisje? ) binnendringt en tot zijn eigen huis maakt?

Ja of nee graag.
Eerst de vraag ontwijken en vervolgens niet eens meer antwoorden. Wat ben jij een goede debatteerder zeg
-Mark Steyn
  donderdag 30 november 2006 @ 20:31:52 #287
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44035051
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:25 schreef StefanP het volgende:

[..]

Eerst de vraag ontwijken en vervolgens niet eens meer antwoorden. Wat ben jij een goede debatteerder zeg
Ga je nou claimen dat die verderfelijke linksen ook al de debattechnieken van de oppermachtige rechtse huilies overnemen?
  donderdag 30 november 2006 @ 20:50:36 #288
136343 BasEnAad
pi_44035667
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:06 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ga dan weer lekker lurken, leer je misschien nog wat.
Dus jij kan een reden verzinnen waarom iemand het recht heeft ongevraagd aan andermans spullen te zitten?
  donderdag 30 november 2006 @ 20:56:42 #289
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44035866
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:50 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dus jij kan een reden verzinnen waarom iemand het recht heeft ongevraagd aan andermans spullen te zitten?
De overheid doet 't ook
  donderdag 30 november 2006 @ 20:57:11 #290
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44035880
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:50 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

1 hele goede reden is dat in de wet staat dat t mag dus waarom zou je t dan niet doen...
pi_44035919
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:56 schreef gronk het volgende:

[..]

De overheid doet 't ook
goed voorbeeld doet goed volgen
pi_44035942
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:57 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

1 hele goede reden is dat in de wet staat dat t mag dus waarom zou je t dan niet doen...
andersom gaat dat niet op
  donderdag 30 november 2006 @ 21:02:52 #293
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_44036065
huh
pi_44036159
nouja voor mij niet iig.
ik doe wel dingen waarvan in de wet staan dat ze niet mogen.
  donderdag 30 november 2006 @ 21:07:13 #295
136343 BasEnAad
pi_44036213
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:57 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

Die wet deugt ook van geen kanten, het is de enige wet in het hele wetboek dat zoiets toestaat. Gelukkig zijn er plannen die achterlijke wet te schrappen.
Bovendien was het fort ook wel gekraakt als het niet in de wet stond.
  donderdag 30 november 2006 @ 21:09:06 #296
136343 BasEnAad
pi_44036281
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:56 schreef gronk het volgende:

[..]

De overheid doet 't ook
anarchist
pi_44036519
ik snap ook nog steeds niet hoe ze een wet kunnen bedenken waarbij je eigen vastgoed word onteigent en pas bij een rechterlijke uitspraak terug te krijgen zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 30 november 2006 @ 21:55:38 #298
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44038331
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:15 schreef BasEnAad het volgende:

We hadden vroeger witte fietsen mind you.
  donderdag 30 november 2006 @ 21:56:57 #299
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_44038382
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:15 schreef densmee het volgende:
ik snap ook nog steeds niet hoe ze een wet kunnen bedenken waarbij je eigen vastgoed word onteigent en pas bij een rechterlijke uitspraak terug te krijgen zijn
Tja mensen zonder huis moeten gewoon dood, geen dak boven hun hoofd maar dood.
  donderdag 30 november 2006 @ 22:02:46 #300
136343 BasEnAad
pi_44038637
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:56 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Tja mensen zonder huis moeten gewoon dood, geen dak boven hun hoofd maar dood.
Krakers zijn geen zielige kansloze slachtoffers die hoeven dood te vriezen wanneer ze niet kraken. Wat een hypocriete opmerking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')