abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43891334
Fort Pannerden is opnieuw gekraakt

` Het Fort Pannerden in de buurt van
Arnhem is opnieuw gekraakt.Ongeveer 20
krakers hebben de oprijlaan met pallets
en een caravan gebarricadeerd.Er zouden
zo'n 100 krakers in het fort zitten.

Het fort werd zes jaar geleden voor het
eerst gekraakt.Twee weken geleden ging
de ME over tot ontruiming.Daarna moest
een beveiligingsbedrijf ervoor zorgen
dat het complex leeg zou blijven.Toch
is het de krakers gelukt om het fort
weer in te nemen;ze zeggen zelfs dat ze
door de bewakers zijn binnengelaten.

De gemeente wil van Fort Pannerden een
cultuur-historisch monument maken.Er
moet onder meer een museum in komen.

Lekkere beveiliging dan! Gaat weer een paar dagen kosten om die gasten er weer uit te krijgen.
pi_43891354
zoiets noem ik nou leedvermaak
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_43891368
Kut krakers .
pi_43891375
weer die stomme stinkende kuthippies
Neuj
pi_43891520
Kunnen ze er geen bootlading rot vlees neersmijten ofzo.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_43891595
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:52 schreef Kogando het volgende:
Kunnen ze er geen bootlading rot vlees neersmijten ofzo.
Of gewoon vlees, die krakers zijn toch allemaal vega hippies .
pi_43891936
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:56 schreef tonks het volgende:Of gewoon vlees, die krakers zijn toch allemaal vega hippies .
Het lijkt me geweldig om daar een mooi plan voor te bedenken.

Maar ze kunner er toch serieus best stinkbommen neergooien?
pi_43892022
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:10 schreef Kogando het volgende:

[..]

Het lijkt me geweldig om daar een mooi plan voor te bedenken.

Maar ze kunner er toch serieus best stinkbommen neergooien?
Traangas!
pi_43892107
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:14 schreef Thieske het volgende:
Traangas!
Nah, dan stikken ze..

Kunnen we geen waddeneilandje leegruimen zodat ze daar met ze alleen een mooie hut mogen bouwen ofzo. Zijn we gelijk van het gesodemieter af.
pi_43892125
Ach wat leuk...een heus SP bolwerk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 25 november 2006 @ 23:18:40 #11
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_43892146
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 23:17 schreef Kogando het volgende:

[..]

Nah, dan stikken ze..
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  zaterdag 25 november 2006 @ 23:59:13 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_43893051
Bah, dat krijg je van zo'n slappe aanpak! Met grof geweld arresteren en in de cel die hap!
pi_43893126
Das echt humor
pi_43893152
nog euforisch van de verkiezingsuitslag dachten ze nooit meer te hoeven werken, en voor altijd te kunnen kraken. helaasch voor hen.
pi_43893259
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:47 schreef HenkieSpankie het volgende:
weer die stomme stinkende kuthippies

vote for Cartman.
pi_43894414
Maar op 22 november natuurlijk allemaal netjes GL/ SP gestemd, dan is de uitkering immers het hoogst...
Present.
  zondag 26 november 2006 @ 01:24:10 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43894794
quote:
Op zondag 26 november 2006 01:06 schreef Konlewicz het volgende:
Maar op 22 november natuurlijk allemaal netjes GL/ SP gestemd, dan is de uitkering immers het hoogst...
Zijn meestal wel links stemmers die zo iets doen. Maar van mij mogen ze die krakers met harde hand verwijderen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43894919
quote:
Op zondag 26 november 2006 01:06 schreef Konlewicz het volgende:
Nope wilders, kan je niet helpen.
pi_43895401
quote:
Fort Pannerden Herkraakt!

Vandaag, 25 november 2006, om 21.15u werd, met de steun vaneen 80-tal krakers en activisten vanuit het hele land, Fort Pannerden opnieuw in gebruik genomen door de bewoners. Op dinsdag 7 en woensdag 8 november werden ze door de politie en de Koninklijke landmacht ontruimd. De officiële reden die gegeven werd voor de ontruiming was "onbewoonbaarheid", dit terwijl de gemeente het Fort wel wil laten bewonen door antikrakers.

Fort Pannerden werd gekraakt op 12 juni 2000, de bewoners restaureerden het Fort en zorgden ervoor dat het niet ging verkrotten. Ze zetten zich in voor het natuurgebied waarin het Fort ligt en maakten het toegankelijk voor publiek en organiseerden er kleinschalige activiteiten.

09.30u:Sedert 21.15 is Fort Pannerden weer in handen van de krakers.
Een kleine groep was voorop gegaan om poolshoogte te nemen, al spoedig volgde de rest, zo'n 80 mensen, die zijn nu binnen in het Fort en de ingang wordt gebarricadeerd. Er komen nog steeds mensen aan.
De drie bewakingsagenten die aanwezig waren zijn hals over kop vertrokken. Een aantal buurtbewoners kwam kijken wat er aan de hand was en die vinden het best dat de krakers terug zijn. Er is nog geen politie gesignaleerd.
21.46u: Er zijn net twee agenten aangekomen bij de dijk, die vinden het helemaal niet leuk.Zo werd een fotoverslaggever gesommerd om onmiddelijk op te houden met foto's maken. Er zijn zo'n 25 mensen buiten bij de dijk en een 60 tot 70 mensen zijn binnen bezig met verder barricaderen. De twee agenten komen niet voorbij het groepje van 25 en hebben er dus ook geen idee van wat er binnen gebeurd. Er komen steeds meer buurtbewoners kijken vanop een afstandje.
22.19u: Er is een tweede politie-auto aangekomen en alweer vertrokken, de twee agenten die eerst aankwamen zijn wat rustiger geworden en lopen nu met zaklampen door de weilanden, maar echt in de buurt van het Fort komen ze niet. Er staat een barricade van pallets en een caravan bij het begin van de dijk, je kan de "oprit" naar het Fort dus niet met een auto op. Een tweede hekken staat voor de ophaalbrug. Inmiddels staat er weer een vuurton op het dak als een baken om de buurt te laten weten dat de bewoners weer "thuis" zijn. De sfeer is goed en strijdbaar. Zoals een bewoner tegen de agenten zei "We zijn weer binnen en daar kunnen jullie niks aan doen, haal het leger er maar weer bij als jullie ons eruit willen hebben". Inmiddels is ook de reguliere pers aangekomen.
22.32u: De ophaalbrug doet het weer en werd onmiddelijk opgehaald, de sfeer is uitgelaten, de krakers laten de sirenes afgaan.
22.42u: Er zijn weer twee politie-autootjes aangekomen, die blijven een eindje verderop staan en houden de boel in de gaten. Het lijkt er niet op dat ze meer gaan doen dan de zaak goed in het oog houden.
23:23u: Er komt steeds meer reguliere media aan. De buurtbewoners hebben even met elkaar overlegd en hebben een standpunt bepaald over de herkraak, ze wille absoluut geen herhaling van de militaire ontruiming eerder deze maand. Ze zijn van plan de gemeente erop aan te spreken en willen dat er dit keer op een behoorlijke manier met de krakrs gepraat wordt, zonder wurgcontract.
De spullen van de bewoners liggen nog allemaal in het fort, opengehaald, doorzocht en stukgemaakt. In tegenstelling tot wat de gemeente gezegd had is er helemaal niet zorgvuldig met hun spullen omgegaan en was het helemaal niet de bedoeling die terug te geven, ze zouden waarschijnlijk binnenkort een container ingeveegd zijn.
01:10u:Er is weer meer politie aanwezig, die staat om de hoek, een beetje verdekt opgesteld. de politie heeft problemen met de eerste barrikade, omdat die op de openbare weg staat. Er komst steeds meer corporate media aan, die worden momenteel rondgeleid door het Fort. Er zijn nog steeds wat buurtbewoners aanwezig, al is een deel inmiddels weer naar huis vertrokken.

Bron: Indymedia NL
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_43895465
Het links langharig werkschuw tuig laat weer van zich horen . Zoek es een baan en draag es iets zinnigs aan de samenleving bij. Komt zeker goed uit dat 't niet zo koud is. Scheelt weer een kacheltje regelen.
pi_43895486
En alleen al het toontje waarop dat Indy media artikel is geschreven .
pi_43895541
tering wat een zooi daar:
http://www.lingewaard.nl/fotoalbum/index.html

(foto's genomen na ontruiming 2 weken geleden)
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_43895616
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 22:46 schreef Djarum het volgende:
zoiets noem ik nou leedvermaak
Ik noem het belastinggeld wegflikkeren

Ken weer de ME uitrukken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Donald Duck held zondag 26 november 2006 @ 02:09:25 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_43895707
Ik vind het eigenlijk wel grappig dat ze het ford weer doodleuk hebben ingenomen, na al die moeite van de ME en landmacht
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_43895754
quote:
Op zondag 26 november 2006 02:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel grappig dat ze het ford weer doodleuk hebben ingenomen, na al die moeite van de ME en landmacht
Ja leuk hoor. Wie denk je dat dat betaald slimmerik?

Juist; de belastingbetaler! !

Kuthippies
vosss is de naam,
  Donald Duck held zondag 26 november 2006 @ 02:12:21 #26
46149 __Saviour__
pi_43895782
ja, vanwege het geld is het kut ja. Maar ik bedoel gewoon de her-inname op zich. Ze zijn er gewoon weer simpel naar binnen gewandeld eigenlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_43895804
Heb je enig idee wat het kost om die daar nu weer uit te halen met ME en landmacht?
vosss is de naam,
  Donald Duck held zondag 26 november 2006 @ 02:14:38 #28
46149 __Saviour__
pi_43895829
lees dan wat ik schrijf, potverdikkie!!
dat kost een bom geld en dat is kut.
MAAR!
het is grappig dat ze er zomaar weer konden binnen wandelen en het innemen. je zou toch betere beveiliging verwachten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_43895894
Ik heb geen flauw idee waar het is maar ik woon wel in de gemeente lingewaard.
Mein belastingcenten!!!!!
  zondag 26 november 2006 @ 02:29:46 #30
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_43896061
quote:
Op zondag 26 november 2006 02:18 schreef Vitalogy het volgende:
Aan de waal!
pi_43896133
quote:
Op zondag 26 november 2006 02:18 schreef Vitalogy het volgende:
't is een fort, geen mein ...
pi_43896727
quote:
Op zondag 26 november 2006 02:01 schreef Caesu het volgende:
tering wat een zooi daar:
http://www.lingewaard.nl/fotoalbum/index.html

(foto's genomen na ontruiming 2 weken geleden)
quote:

Fort Pannerden werd gekraakt op 12 juni 2000, de bewoners restaureerden het Fort en zorgden ervoor dat het niet ging verkrotten
Fijne klussers zijn dat, die luizenkoppen.

Zelfs de firma Biereco zou nog een betere restauratieklus doen.
  zondag 26 november 2006 @ 04:15:59 #34
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_43897356
fauwtauws...
ik hoop binnenkort op bezoek qwelkom te zijn.
Kunst zonder trein.
pi_43897659
Domme linkse krakers !! Nu moeten we weer geld aan linkse rakkers gaan uitgeven om ze in het gareel te krijgen. Opsluiten en daarna een taakstraf eroverheen.
Of zelf alle kosten laten betalen
  zondag 26 november 2006 @ 08:28:35 #36
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43897670
De krakers hebben in de jaren dat ze er zaten het hele fort opgeruimd, heringericht en klaargestoomd voor professionele renovatie. De beerput is leeggezogen en dichtgegooid en al het afval is verwijderd.

Kuthippies Langharig tuig . In de tijd dat ze er woonden hebben ze meer voor dat fort betekent dan de gemeente in 10 jaar zou kunnen.
pi_43897785
Ik hoor net op de radio dat die suffe linkse krakers er met ca. 100 man inzitten!!! Laat die sukkels ook maar lekker voor de kosten opdraaien!

Kraken vind ik echt te dom voor woorden. Waarom in andermans pandje gaan zitten en gebruik maken van het pand en een enorme tering bende maken.

Betalen moeten die alternatieve gasten en anders vastzitten en een heerlijke taakstraf
  zondag 26 november 2006 @ 09:16:16 #38
64781 bonke
pipo koeie
pi_43897858
of de M.E nu binnen zit te klaverjassen of aan een ontruiminkje doet veel zal et niet uitmaken want ze worden toch wel betaald
ik vind et trouwens wel grappig
en btw, zo`n ontruiming is een goede oefening voor zowel de M.E als de landmacht

[ Bericht 12% gewijzigd door bonke op 26-11-2006 09:34:56 ]
pies on joe toe
  zondag 26 november 2006 @ 09:22:09 #39
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_43897888
Ach jee, is het weer zo laat... De media zullen er wel weer bovenop springen.
Let's go fucking Mental.
pi_43897897
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:16 schreef bonke het volgende:
of de M.E nu binnen zit te klaverjassen of aan een ontruiminkje doet veel zal et niet uitmaken want ze worden toch wel betaald
ik vind et trouwens wel grappig
en btw, zo`n ontruiming is een goede oefening voor zowel de M.E als de landnmacht
Als we dan met zo'n sterke club komen, kunnen we net zo goed de handgraten testen.
pi_43897898
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:22 schreef Freshthinking het volgende:
Ach jee, is het weer zo laat... De media zullen er wel weer bovenop springen.
Tuurlijk, het is publiek geld wat we nu weer moeten uitgeven.. En waarvoor.... !
  zondag 26 november 2006 @ 11:18:42 #42
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43899064
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:02 schreef draaijer het volgende:
Ik hoor net op de radio dat die suffe linkse krakers er met ca. 100 man inzitten!!! Laat die sukkels ook maar lekker voor de kosten opdraaien!
Dat lijkt mij nu ook. Als voetbalclubs betalen moeten voor politieinzet, dan kan je die lijn best doortrekken.

Verder is het nu geen kraak meer lijkt me want daarvoor zijn er bepaalde regels inzake leegstand e.d.. Daarvan kan geen sprake zijn met bewaking erbij.

Derhalve is dit inbraak en dient er gevangenisstraf te volgen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43899207
Ik vind het een mooie actie!

Ben benieuwd hoe de wouten dit op gaan lossen .
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_43899390
quote:
Op zondag 26 november 2006 08:28 schreef Slarioux het volgende:
De krakers hebben in de jaren dat ze er zaten het hele fort opgeruimd, heringericht en klaargestoomd voor professionele renovatie. De beerput is leeggezogen en dichtgegooid en al het afval is verwijderd.

Kuthippies Langharig tuig . In de tijd dat ze er woonden hebben ze meer voor dat fort betekent dan de gemeente in 10 jaar zou kunnen.
....zoals ook de omwonenden bevestigen. En aan hen hecht ik toch net ietsje meer geloof dan aan kinderen die, thuiswonend op kosten van pa en ma, mekkeren over "mijn belastingcenten"
pi_43899505
Laat een paar 100 kuub beton komen en stort alle openingen dicht, zij willen er graag blijven normale mensen willen dat er niemandingaat probleen opgelost.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_43899519
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:41 schreef vipergts het volgende:
Laat een paar 100 kuub beton komen en stort alle openingen dicht, zij willen er graag blijven normale mensen willen dat er niemandingaat probleen opgelost.
Trieste reactie .

.
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
  zondag 26 november 2006 @ 11:52:24 #47
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_43899682
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:36 schreef thaleia het volgende:

[..]

....zoals ook de omwonenden bevestigen. En aan hen hecht ik toch net ietsje meer geloof dan aan kinderen die, thuiswonend op kosten van pa en ma, mekkeren over "mijn belastingcenten"
Precies. Je moet eens aanbellen daar. Krijg je een rondleiding, met een mok koffie en je kan zo meeëten. Nou ja, moet je wel 2 euro inleggen.

Kijken hoelang het duurt voor de gemeente met iets structureels komt daar.
pi_43899707
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:36 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik weet niet wie jij bedoelt maar ik woon niet bij pa en ma...
bovendien lees ik dat het fort in natuurgebied ligt dus met die omwonende(n) zal het wel mee vallen
en daarnaast is het Indymedia die daarover bericht en dat is niet bepaald een onafhankelijke bron.
pi_43901052
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:54 schreef Vitalogy het volgende:
Ik weet niet wie jij bedoelt maar ik woon niet bij pa en ma...
bovendien lees ik dat het fort in natuurgebied ligt dus met die omwonende(n) zal het wel mee vallen
en daarnaast is het Indymedia die daarover bericht en dat is niet bepaald een onafhankelijke bron.
Ook in andere kranten kon je lezen dat er uit het nabijgelegen ('omwonenden' moet je ruim opvatten ) dorp een heleboel mensen waren komen opdraven om hun steun te betuigen aan de krakers toen het fort voor de eerste keer zou worden ontruimd.
pi_43901540
Nou ja eerlijk gezegd kan ik mij er ook niet zo druk om maken. Ik vind niet dat ze enig verworven recht hebben om daar te gaan zitten, maar aan de andere kant heb ik ook niet echt het idee dat er veel mensen last van hebben.

Alleen het is wel weer typisch dat ze (die vredelievende paupers ) nu weer met 80 man komen opdraven. Het lijkt wel alsof ze uit zijn op een veldslag. En dan heb ik zoiets van, ohkay...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')