Of gewoon vlees, die krakers zijn toch allemaal vega hippiesquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:52 schreef Kogando het volgende:
Kunnen ze er geen bootlading rot vlees neersmijten ofzo.
Het lijkt me geweldig om daar een mooi plan voor te bedenken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:56 schreef tonks het volgende:Of gewoon vlees, die krakers zijn toch allemaal vega hippies.
Traangas!quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:10 schreef Kogando het volgende:
[..]
Het lijkt me geweldig om daar een mooi plan voor te bedenken.
Maar ze kunner er toch serieus best stinkbommen neergooien?
Nah, dan stikken ze..quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:14 schreef Thieske het volgende:
Traangas!
quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:47 schreef HenkieSpankie het volgende:
weer die stomme stinkende kuthippies
Zijn meestal wel links stemmers die zo iets doen. Maar van mij mogen ze die krakers met harde hand verwijderenquote:Op zondag 26 november 2006 01:06 schreef Konlewicz het volgende:
Maar op 22 november natuurlijk allemaal netjes GL/ SP gestemd, dan is de uitkering immers het hoogst...![]()
Nope wilders, kan je niet helpen.quote:Op zondag 26 november 2006 01:06 schreef Konlewicz het volgende:
Maar op 22 november natuurlijk allemaal netjes GL/ SP gestemd, dan is de uitkering immers het hoogst...![]()
quote:Fort Pannerden Herkraakt!
Vandaag, 25 november 2006, om 21.15u werd, met de steun vaneen 80-tal krakers en activisten vanuit het hele land, Fort Pannerden opnieuw in gebruik genomen door de bewoners. Op dinsdag 7 en woensdag 8 november werden ze door de politie en de Koninklijke landmacht ontruimd. De officiële reden die gegeven werd voor de ontruiming was "onbewoonbaarheid", dit terwijl de gemeente het Fort wel wil laten bewonen door antikrakers.
Fort Pannerden werd gekraakt op 12 juni 2000, de bewoners restaureerden het Fort en zorgden ervoor dat het niet ging verkrotten. Ze zetten zich in voor het natuurgebied waarin het Fort ligt en maakten het toegankelijk voor publiek en organiseerden er kleinschalige activiteiten.
09.30u:Sedert 21.15 is Fort Pannerden weer in handen van de krakers.
Een kleine groep was voorop gegaan om poolshoogte te nemen, al spoedig volgde de rest, zo'n 80 mensen, die zijn nu binnen in het Fort en de ingang wordt gebarricadeerd. Er komen nog steeds mensen aan.
De drie bewakingsagenten die aanwezig waren zijn hals over kop vertrokken. Een aantal buurtbewoners kwam kijken wat er aan de hand was en die vinden het best dat de krakers terug zijn. Er is nog geen politie gesignaleerd.
21.46u: Er zijn net twee agenten aangekomen bij de dijk, die vinden het helemaal niet leuk.Zo werd een fotoverslaggever gesommerd om onmiddelijk op te houden met foto's maken. Er zijn zo'n 25 mensen buiten bij de dijk en een 60 tot 70 mensen zijn binnen bezig met verder barricaderen. De twee agenten komen niet voorbij het groepje van 25 en hebben er dus ook geen idee van wat er binnen gebeurd. Er komen steeds meer buurtbewoners kijken vanop een afstandje.
22.19u: Er is een tweede politie-auto aangekomen en alweer vertrokken, de twee agenten die eerst aankwamen zijn wat rustiger geworden en lopen nu met zaklampen door de weilanden, maar echt in de buurt van het Fort komen ze niet. Er staat een barricade van pallets en een caravan bij het begin van de dijk, je kan de "oprit" naar het Fort dus niet met een auto op. Een tweede hekken staat voor de ophaalbrug. Inmiddels staat er weer een vuurton op het dak als een baken om de buurt te laten weten dat de bewoners weer "thuis" zijn. De sfeer is goed en strijdbaar. Zoals een bewoner tegen de agenten zei "We zijn weer binnen en daar kunnen jullie niks aan doen, haal het leger er maar weer bij als jullie ons eruit willen hebben". Inmiddels is ook de reguliere pers aangekomen.
22.32u: De ophaalbrug doet het weer en werd onmiddelijk opgehaald, de sfeer is uitgelaten, de krakers laten de sirenes afgaan.
22.42u: Er zijn weer twee politie-autootjes aangekomen, die blijven een eindje verderop staan en houden de boel in de gaten. Het lijkt er niet op dat ze meer gaan doen dan de zaak goed in het oog houden.
23:23u: Er komt steeds meer reguliere media aan. De buurtbewoners hebben even met elkaar overlegd en hebben een standpunt bepaald over de herkraak, ze wille absoluut geen herhaling van de militaire ontruiming eerder deze maand. Ze zijn van plan de gemeente erop aan te spreken en willen dat er dit keer op een behoorlijke manier met de krakrs gepraat wordt, zonder wurgcontract.
De spullen van de bewoners liggen nog allemaal in het fort, opengehaald, doorzocht en stukgemaakt. In tegenstelling tot wat de gemeente gezegd had is er helemaal niet zorgvuldig met hun spullen omgegaan en was het helemaal niet de bedoeling die terug te geven, ze zouden waarschijnlijk binnenkort een container ingeveegd zijn.
01:10u:Er is weer meer politie aanwezig, die staat om de hoek, een beetje verdekt opgesteld. de politie heeft problemen met de eerste barrikade, omdat die op de openbare weg staat. Er komst steeds meer corporate media aan, die worden momenteel rondgeleid door het Fort. Er zijn nog steeds wat buurtbewoners aanwezig, al is een deel inmiddels weer naar huis vertrokken.
Bron: Indymedia NL
Ik noem het belastinggeld wegflikkerenquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:46 schreef Djarum het volgende:
zoiets noem ik nou leedvermaak
Ja leuk hoor. Wie denk je dat dat betaald slimmerik?quote:Op zondag 26 november 2006 02:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel grappig dat ze het ford weer doodleuk hebben ingenomen, na al die moeite van de ME en landmacht
Aan de waal!quote:Op zondag 26 november 2006 02:18 schreef Vitalogy het volgende:
Ik heb geen flauw idee waar het is maar ik woon wel in de gemeente lingewaard.
Mein belastingcenten!!!!!
't is een fort, geen mein ...quote:Op zondag 26 november 2006 02:18 schreef Vitalogy het volgende:
Ik heb geen flauw idee waar het is maar ik woon wel in de gemeente lingewaard.
Mein belastingcenten!!!!!
quote:Op zondag 26 november 2006 02:01 schreef Caesu het volgende:
tering wat een zooi daar:
http://www.lingewaard.nl/fotoalbum/index.html
(foto's genomen na ontruiming 2 weken geleden)
Fijne klussers zijn dat, die luizenkoppen.quote:
Fort Pannerden werd gekraakt op 12 juni 2000, de bewoners restaureerden het Fort en zorgden ervoor dat het niet ging verkrotten
Als we dan met zo'n sterke club komen, kunnen we net zo goed de handgraten testen.quote:Op zondag 26 november 2006 09:16 schreef bonke het volgende:
of de M.E nu binnen zit te klaverjassen of aan een ontruiminkje doetveel zal et niet uitmaken want ze worden toch wel betaald
ik vind et trouwens wel grappig
en btw, zo`n ontruiming is een goede oefening voor zowel de M.E als de landnmacht
Tuurlijk, het is publiek geld wat we nu weer moeten uitgeven.. En waarvoor.... !quote:Op zondag 26 november 2006 09:22 schreef Freshthinking het volgende:
Ach jee, is het weer zo laat... De media zullen er wel weer bovenop springen.
Dat lijkt mij nu ook. Als voetbalclubs betalen moeten voor politieinzet, dan kan je die lijn best doortrekken.quote:Op zondag 26 november 2006 09:02 schreef draaijer het volgende:
Ik hoor net op de radio dat die suffe linkse krakers er met ca. 100 man inzitten!!! Laat die sukkels ook maar lekker voor de kosten opdraaien!
....zoals ook de omwonenden bevestigen. En aan hen hecht ik toch net ietsje meer geloof dan aan kinderen die, thuiswonend op kosten van pa en ma, mekkeren over "mijn belastingcenten"quote:Op zondag 26 november 2006 08:28 schreef Slarioux het volgende:
De krakers hebben in de jaren dat ze er zaten het hele fort opgeruimd, heringericht en klaargestoomd voor professionele renovatie. De beerput is leeggezogen en dichtgegooid en al het afval is verwijderd.
KuthippiesLangharig tuig
. In de tijd dat ze er woonden hebben ze meer voor dat fort betekent dan de gemeente in 10 jaar zou kunnen.
Trieste reactiequote:Op zondag 26 november 2006 11:41 schreef vipergts het volgende:
Laat een paar 100 kuub beton komen en stort alle openingen dicht, zij willen er graag blijven normale mensen willen dat er niemandingaat probleen opgelost.
Precies. Je moet eens aanbellen daar. Krijg je een rondleiding, met een mok koffie en je kan zo meeëten.quote:Op zondag 26 november 2006 11:36 schreef thaleia het volgende:
[..]
....zoals ook de omwonenden bevestigen. En aan hen hecht ik toch net ietsje meer geloof dan aan kinderen die, thuiswonend op kosten van pa en ma, mekkeren over "mijn belastingcenten"![]()
Ik weet niet wie jij bedoelt maar ik woon niet bij pa en ma...quote:Op zondag 26 november 2006 11:36 schreef thaleia het volgende:
[..]
....zoals ook de omwonenden bevestigen. En aan hen hecht ik toch net ietsje meer geloof dan aan kinderen die, thuiswonend op kosten van pa en ma, mekkeren over "mijn belastingcenten"![]()
Ook in andere kranten kon je lezen dat er uit het nabijgelegen ('omwonenden' moet je ruim opvattenquote:Op zondag 26 november 2006 11:54 schreef Vitalogy het volgende:
Ik weet niet wie jij bedoelt maar ik woon niet bij pa en ma...
bovendien lees ik dat het fort in natuurgebied ligt dus met die omwonende(n) zal het wel mee vallen
en daarnaast is het Indymedia die daarover bericht en dat is niet bepaald een onafhankelijke bron.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |