sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 10:28 |
![]() Vorige delen: F1 nieuwtjes 2006 deel 1 F1 nieuwtjes 2006 deel 2 F1 nieuwtjes 2006 deel 3 F1 nieuwtjes 2006 deel 4 F1 nieuwtjes 2006 deel 5 [F1] F1 nieuwtjes deel 6 [F1] F1 nieuwtjes deel 7 [F1] F1 nieuwtjes deel 8 [F1] F1 Nieuwtjes deel 9, seizoensfinale op komst! F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL - Formule 1 Race Report - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - F1 Freaks (under construction) Onze boyz: - Albers - Doornbos Official F1 Sites: - Formula1 - FIA Teams: - Renault - McLaren - Ferrari - Toyota - Williams - Honda - RedBull Racing - BMW Sauber - Midland - Scuderia Toro Rosso - Super Aguri F1 [PDF] 2006 sporting regulations - F1 ![]() ![]() Fok!Sport F1manager | |
dennistd | dinsdag 14 november 2006 @ 10:29 |
handig topic! | |
Spooky4u | dinsdag 14 november 2006 @ 10:30 |
quote:Ik weet niet of het waar is, maar als 25 jarige pas 4 jaar in de autosport zitten, en inmiddels in de A1GP en de DTM aanwezig zijn is niet verkeerd hoor! | |
Kleffe_Dop | dinsdag 14 november 2006 @ 10:32 |
quote:Ik weet niet wat Matthias Lauda gepresteerd heeft in andere race klasses, maar wat ik van hem in A1GP heb gezien maakte absoluut geen indruk. Bovendien denk ik dat zijn naam ook behoorlijk helpt. | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 10:33 |
quote:Komt ie bij deeltje 10 achter. | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 10:37 |
quote:Maar dat kan ook veroorzaakt zijn door een gebrek aan ervaring. Ik meen me te herinneren dat hij veel beginnersfoutjes maaakte. | |
dennistd | dinsdag 14 november 2006 @ 10:37 |
quote:nou ja, ik kom niet zoveel op het forum ![]() nieuwtjes haal ik meestal uit de rss-feeds ![]() nog een belangrijk linkje: als je een nieuwtje hebt, meldt het dan aub ook in de FOK!sport-submit! | |
TJDoornbos | dinsdag 14 november 2006 @ 10:38 |
Dennis is niet snel van begrip Sanger!! | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 10:46 |
quote:Beter nog. Maak de F1nieuwsposters ook nieuwsposter op Fok!sport. Andersom kijk ik bijna nooit op de FP en in Fok! Sport. | |
dennistd | dinsdag 14 november 2006 @ 10:49 |
quote:Een open sollicitatie naar sport@fok.nl kan altijd | |
Spooky4u | dinsdag 14 november 2006 @ 10:58 |
quote:Moet je dan alle artikelen herschrijven? | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 10:59 |
quote:Kan ik me dan alleen verbinden aan autosport gerelateerde berichten? | |
TJDoornbos | dinsdag 14 november 2006 @ 11:10 |
Je kan je voorkeuren aangeven ![]() | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 11:11 |
quote:Doe jij trouwens alleen mee aan de 100 KM run, of ook aan de "gewone" actie? | |
Spooky4u | dinsdag 14 november 2006 @ 11:12 |
100KM rennen? Zotten! | |
TJDoornbos | dinsdag 14 november 2006 @ 11:13 |
moet ff kijken hoeveel geld ik deze maand overhou na de inhaligheid van de IB-groep maaruh dat gaat niet over F1 toch ![]() Spook ik ga zelf niet rennen hou ik never vol! | |
LeXX | dinsdag 14 november 2006 @ 11:17 |
quote:100km rijden in de randstad is al een prestatie tegenwoordig ![]() quote: Bron Ik ben benieuwd wat hiervan gaat komen! Misschien opent ING Bank in die periode net een kantoor in Roermond, dan kan het zeker doorgaan! ![]() | |
Spooky4u | dinsdag 14 november 2006 @ 11:18 |
quote:Staat ook in vorig deel en het zou zelfs ergens een eigen topic moeten hebben. | |
LeXX | dinsdag 14 november 2006 @ 11:20 |
quote: ![]() ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 14 november 2006 @ 11:20 |
Formule 1 op nieuw trace A73 het eigen topic! | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 11:32 |
quote:check de mailbox maar | |
Spooky4u | dinsdag 14 november 2006 @ 12:03 |
antwoorden op onze vragen van gisteren:quote: | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 12:09 |
quote:Waarom dan niet RuSport overnemen vraag ik me dan af. En als er 4 coureurs komen: Wilson Verstappen Doornbos Pastorelli Zwolsman zit nog vast toch? | |
Spooky4u | dinsdag 14 november 2006 @ 12:13 |
Zwolsman is ook geen Ex minardi he. | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 12:22 |
quote:Das ook weer waar, maar wel ex coureur ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 14 november 2006 @ 13:11 |
Zwolsman doet het prima lijkt me zo dus waarom niet overwegen? Doornbos gaat testen voor RBR lijkt me (racen str kan ook) maar GEEN CC | |
Spooky4u | dinsdag 14 november 2006 @ 13:13 |
Zwolsman zal het niet zijn, want die is geen ex-minardi. Of hebben we het niet over welke coureur zal gaan rijden bij PS? | |
TJDoornbos | dinsdag 14 november 2006 @ 13:14 |
Jawel maar waarom moeten er persee ex minardi coureurs ![]() | |
Spooky4u | dinsdag 14 november 2006 @ 13:17 |
OMdat dat de woorden waren van PS. | |
TJDoornbos | dinsdag 14 november 2006 @ 13:20 |
Ja okej maar wat zijn zijn woorden waard ![]() | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 13:22 |
quote:Zit Zwolsman niet in de lik vanwege drugshandel? | |
TJDoornbos | dinsdag 14 november 2006 @ 13:23 |
Das zn pa ![]() | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 13:24 |
quote:ohja, das waar ook. | |
TJDoornbos | dinsdag 14 november 2006 @ 13:25 |
Maar wat hebben we het hier over CC is er niks F1's te bespreken? | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 13:30 |
quote:weinig helaas...... | |
4-elements | dinsdag 14 november 2006 @ 13:39 |
Bij gebrek aan belangrijk nieuws...quote:bron Sutil lijkt dus af te vallen voor het stoeltje naast Albers... | |
rubbereend | dinsdag 14 november 2006 @ 14:01 |
![]() | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 14:52 |
quote: | |
ElmarO | dinsdag 14 november 2006 @ 14:56 |
quote:Dat is wel de bedoeling. Is op zich niet zo heel moeilijk. Al was ik zelf af en toe compleet niet tevreden met een herschreven stuk. ![]() | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 15:05 |
quote:Jij bent dus geen nieuwsposter meer? Overigens zie ik op Fok!sport een aantal artikelen welke zo zijn overgenomen van de bron. | |
ElmarO | dinsdag 14 november 2006 @ 15:28 |
quote:Nope. Had er uiteindelijk te weinig tijd voor. En ik wil wel iets goeds afleveren als ik ermee bezig ben. ![]() Dat laatste is voor zover ik weet in ieder geval niet de bedoeling in verband met rechten enzo. Dus er moet wel wat aan het betreffende stuk veranderd worden. Het hangt er dan denk ik ook vanaf hoe kritisch je naar jezelf toe bent. En in mijn geval was ik nogal vrij kritisch op mijn eigen werk. En dat maakt het er af en toe niet makkelijker op. Maar ik heb het wel met veel plezier gedaan. Dus ik kan het je van harte aanraden. ![]() | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 15:30 |
quote:Heb al gesolliciteerd dus ben benieuwd. | |
Rory78 | dinsdag 14 november 2006 @ 16:54 |
quote:Yep, maar sinds wanneer is 'aanwezig zijn' in een klasse de graatmeter voor talent? ![]() N.B. Niki meldde ooit dat Mattias het racetalent van zijn moeder had geörven. Van je vader moet je het hebben... | |
dennistd | dinsdag 14 november 2006 @ 17:02 |
quote:Feli sanger: http://forum.fok.nl/topic/940841 | |
sanger | dinsdag 14 november 2006 @ 17:11 |
quote:Thanks! Ik zal me vanavond en morgen eerst eens inlezen in de benodigde topics en documentatie. | |
SimtekF1 | dinsdag 14 november 2006 @ 18:49 |
tvp | |
Spooky4u | dinsdag 14 november 2006 @ 19:35 |
quote: | |
TJDoornbos | woensdag 15 november 2006 @ 08:47 |
Feli Sanger! Sutil zal dus 3de man blijven! | |
4-elements | woensdag 15 november 2006 @ 11:16 |
Heb ik ook nog ooit gedaan, artikelen geschreven voor een F1 website. Daar mocht ik alleen artikelen van betrouwbare Engelstalige sites gebruiken. Alleen quotes letterlijk vertalen, de rest zelf erbij schrijven. Veel succes Sanger! ![]() | |
Spooky4u | woensdag 15 november 2006 @ 11:19 |
De la Rosa ook in 2007 bij McLaren![]() | |
4-elements | woensdag 15 november 2006 @ 11:27 |
quote:Zolang ie maar testcoureur blijft vind ik het best... | |
Spooky4u | woensdag 15 november 2006 @ 11:38 |
Aangezien ik geen McLarenfan ben boeit het me niets. | |
4-elements | woensdag 15 november 2006 @ 11:42 |
quote:Ik ben ook geen fan van McLaren, maar ik zie toch liever Hamilton dan De la Rosa naast Alonso. De la Rosa heeft weinig laten zien afgelopen seizoen. Reed een beetje anoniem rond in het middenveld, terwijl Raikkonen mijlen voor hem uit reed. De redenering dat De la Rosa de wagen niet goed kende gaat hier niet op, aangezien hij er testcoureur was voordat hij Montoya verving. De la Rosa is ook niet meer de jongste (35 als ik het goed heb), daarom zie ik liever een jong talent in de tweede Mac. En Hamilton heeft de afgelopen jaar toch wel zijn talent bewezen (kampioen F3 Euroseries en GP2). Snap ook niet dat ze zo twijfelen bij McLaren, lijkt mij een uitgemaakte zaak. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 15 november 2006 @ 12:06 |
quote:Evenals Alonso en Ha,ilton, maar het is nog niet bekend wie in de tweede auto gaat racen. Dat wordt pas tegen kerst bekend. | |
LeXX | woensdag 15 november 2006 @ 12:50 |
quote:The Flying Fin weer in de McLaren, dat doet oude tijden herleven ![]() Offtopic: Voor de echte McLarenfans is er een box uitgekomen met 40 foto's van de afgelopen veertig jaar. Het is een limited editon box, zie hier voor meer informatie. Ook te bestellen via de McLaren shop, maar Sutton verzorgt de levering. Ik heb box set nr 152 ![]() | |
TJDoornbos | woensdag 15 november 2006 @ 13:29 |
Spooky jij ook sportposter das helemaal flex dan zit het nog beter met het F1nieuws dat bij Zigsel en Den al in goeie handen was!! DLR weet dus nog niks want testen kan ook nog altijd! | |
TJDoornbos | woensdag 15 november 2006 @ 13:48 |
Ik heb een vraagje: Ik moet voor school een presentatie houden over iets met computers........nou dat word dus F1. Welke sites kan ik het beste gebruiken en kan iemand nog wat bijzonders vertellen wat ik gebruiken kan? Alvast bedankt! | |
LeXX | woensdag 15 november 2006 @ 14:37 |
quote:Is het niet leuker om te vertellen hoe ICT in de autosport werkt? Telemetrie, gegevens verzenden/ontvangen vanuit de wagen, enz.? | |
Rory78 | woensdag 15 november 2006 @ 14:46 |
Davidson is bevestigd bij Super Aguri en Christian Klien neemt zijn plaats bij Honda in. Jammer, ik had hem graag bij Spyker gezien. Even weer een nieuwe stelling: Bourdais in de F1? (wishful thinking; bij Spyker) | |
TJDoornbos | woensdag 15 november 2006 @ 14:47 |
Zit te dubben want als je dat gaat doen en je hebt max 15 minuten schiet het niet op want dan heb je net uitgelegd wat je op je stuur kan veranderen dan moet je al stoppen maar als je info hebt graag want zag maar 1 of 2 sites met nederlandse info erover en aangezien die leraar (of zoutzak zoals je wilt) graag bronnen wil....kan wel zeggen ja dat zei Jack 3 jaar terug op tv maar dan keurtie het weer af weet je! | |
rubbereend | woensdag 15 november 2006 @ 15:04 |
quote:anders praat je over de technologie van dik 10 jaar gelden. Als je kijkt wat er destijds in bijvoorbeeld de Williams zat. Belachelijk veel. Dingen al actieve vering bijvoorbeeld. | |
TJDoornbos | woensdag 15 november 2006 @ 15:07 |
Zou ook kunnen maar dacht zelf meer aan de functies van de knopjes op het stuur (zoals enginemode enzo) en de sensors op de wagen waarmee wij (en de teams) de wagen dus goed kunnen volgen enzo en dan ben ik volgens mij wel aan 15 min. ![]() | |
4-elements | woensdag 15 november 2006 @ 15:07 |
quote:Zou mooi zijn, maar Bourdais gelooft er zelf al niet meer in.. quote:Davidson mag nu gaan bewijzen dat hij meer dan kan testen. Ben benieuwd, verwacht er zelf echter niet al te veel van. En Klien valt ook af voor het stoeltje bij Spyker nu Klien bij Honda bevestigd is. | |
ElmarO | woensdag 15 november 2006 @ 18:32 |
quote:Bron En de definitieve datum voor Bavaria City Racing is bekend. quote:Bron | |
rubbereend | woensdag 15 november 2006 @ 18:35 |
weer tijdens Lowlands ![]() | |
sanger | woensdag 15 november 2006 @ 19:12 |
quote:Zag dat je hem ook al in de submit had staan. Ik was er ook al mee bezig. | |
TJDoornbos | donderdag 16 november 2006 @ 19:01 |
quote:aldus Rijnmond.nl! Vorig jaar was RD het Talent van Rotterdam! Ben bang dat Van Persie en Fatima boven RD komen. Fatima won de wereldtitel met de Hockeydames en Robin speelt bekant wekelijks goed voor Arsenal!! | |
sanger | vrijdag 17 november 2006 @ 07:16 |
quote:Mag ik eerlijk zeggen dat ik de nominatie voor RD niet echt begrijp? | |
Spooky4u | vrijdag 17 november 2006 @ 07:46 |
quote:Snap je het wel als het alleen om Rotterdammers gaat. Der zijn niet zoveel echte sportrotterdammers volgens mij. | |
TJDoornbos | vrijdag 17 november 2006 @ 08:08 |
Die zien er volgens mij wel maar ben het met Sanger eens da Fatima en Robin meer kans hebben! | |
sanger | vrijdag 17 november 2006 @ 08:17 |
quote:Dan nog niet eigenlijk. Alhoewel, hij is natuurlijk wel 1 van de bekendere Rotterdammers. Alleen heeft hij geen echt aansprekende prestaties gehad dit jaar. | |
TJDoornbos | vrijdag 17 november 2006 @ 08:25 |
Sluiter, Van Der Geest, Van Persie, Boutahar, Loovens, RD, diverse Hockeymannen en vrouwen, zeilsters, wielrenners en vast nog andere komen uit Rdam dus opzich al bijzonder dattie genomineerd is maar op basis waarvan is inderdaad de vraag! | |
Spooky4u | vrijdag 17 november 2006 @ 08:35 |
Ik vind dat je RD niet kunt beoordelen. Net als een voetballer, die geen cijfer krijgt in de wedstrijd omdat ie minder als een kwartier gespeeld heeft. | |
sanger | vrijdag 17 november 2006 @ 08:39 |
quote:Ik moet eerlijk zeggen dat alleen v Persie er uitspringt | |
TJDoornbos | zondag 19 november 2006 @ 12:47 |
idd sanger en ook spook heeft gelijk! | |
Spooky4u | dinsdag 21 november 2006 @ 09:01 |
![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 21 november 2006 @ 10:24 |
goeie gelijkenis!! | |
sanger | dinsdag 21 november 2006 @ 10:25 |
Doornbos druk bezig met toekomst | |
TJDoornbos | dinsdag 21 november 2006 @ 10:41 |
Druk aan het trainen om vervolgens amper te mogen rijden............vind dattie te weinig gebruikt is vorig jaar en zal dit jaar alleen maar minder worden! | |
sanger | dinsdag 21 november 2006 @ 10:42 |
quote:Ik denk dat ie maximaal gebruikt is door RB. Veel meer had hij niet kunnen rijden in mijn ogen. Vergeet niet dat RB problemen heeft gehad in het begin van het seizoen. | |
Spooky4u | dinsdag 21 november 2006 @ 10:51 |
traag topic ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 21 november 2006 @ 10:51 |
Dat weet ik maar volgens mij had hij na maart in de tussentijdse tests wel vaker kunnen rijden. Volgens mij als jij RD zn kilometers tegenover Wurz en Davidson hun kilometers zet winnen de laatst genoemde ondanks dat RD geracet heeft! | |
LeXX | dinsdag 21 november 2006 @ 20:33 |
Als echte Hakkinen-fan moet ik dit wel hier posten ![]() quote:bron | |
sanger | dinsdag 21 november 2006 @ 21:04 |
quote:Daar staat tegenover dat de teams warvoor Wurz en Davidson testen ook wat meer financien hadden. Laatst stpnd er ergens een staatje met de hoeveelheid testkilometers. Dacht in de Race Report. RBR had op SA, MF1 en STR na het minste getest. Dan is het logisch dat de andere testcoureurs meer getest hebben. | |
rubbereend | woensdag 22 november 2006 @ 01:32 |
quote: ![]() ![]() | |
Vitalogy | woensdag 22 november 2006 @ 01:34 |
Jezus mina Zet potverdorie Hamilton in die stoel stelletje lamzakken | |
DarkShine | woensdag 22 november 2006 @ 04:33 |
Alsof Hakkinen terug komt ![]() En Schumi zit volgend seizoen naast Raikonen in de Ferrari maar wilt gewoon een rustige winter hebben ![]() | |
sanger | woensdag 22 november 2006 @ 07:57 |
quote:Hakinnen heeft aangeboeden te helpen met het ontwikkelingsprogramma, denk dat dat ermee te maken heeft | |
TJDoornbos | woensdag 22 november 2006 @ 08:24 |
RBR heeft echt wel veel geld hoor Sanger, zeker meer dan Williams. Maargoed het is dus weer jaartje clown spelen! Mika mag van mij als testgozer terug maar niet als racer! | |
sanger | woensdag 22 november 2006 @ 08:39 |
quote:Ik betwijfel of RBR wel zo rijk is als iedereen denkt. Vergeet niet dat het eigenlijk een privateer is. | |
TJDoornbos | woensdag 22 november 2006 @ 08:41 |
Das waar maar waar betalen ze al die mensen zoals Newey e.d. dan van? Die komen niet gratis een kampioenswagen bouwen! | |
sanger | woensdag 22 november 2006 @ 08:46 |
quote:Tuurlijk niet, maar dat gaat allemaal van (juist) het testbudget af. RBR doet duur, speelt de rijke oom, maar is op SA, Spyker, STR na de armste in de paddock. Een bedrijf als RB kan nu eenmaal niet zoveel inleggen als de grote fabrikanten ook omdat er geen inkomsten uit voort komen. Fabrikanten kunnen hun techniek doorverkopen in de productieauto's RB niet, dus verdienen de investering terug. Ik betwijfel ook of RB nu echt zoveel meer blikjes gaat verkopen doordat ze nu in de F1 zitten. Ik snap ook de mentaliteit van RBR niet dat er zo weinig sponsoring wordt toegestaan, al leken ze aan het eind van het seizoen daarop terug te komen. | |
TJDoornbos | woensdag 22 november 2006 @ 08:51 |
Dat van die sponsoring ben ik met je eens en ze mogen ook best minder feesten. Maar dat armste na STR, Spijker (helaas) en SA geloof ik niet zo ![]() | |
Rory78 | woensdag 22 november 2006 @ 11:04 |
Hakkinen! | |
Spooky4u | woensdag 22 november 2006 @ 11:44 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rory78 | woensdag 22 november 2006 @ 11:52 |
Arm = sowieso relatief in de F1. Je vergeet nog Williams in het rijtje... | |
sanger | woensdag 22 november 2006 @ 12:22 |
quote:Noem jij maar eens andere arme teams dan. Enige die er in de buurt komt is Williams, maar dat was sowieso alleen dit seizoen. Vanaf volgend seizoen heeft die weer een hoofdsponsor, en dus geld. | |
Vitalogy | woensdag 22 november 2006 @ 13:44 |
Red Bull Racing is dus niet een van de armste teams. Waarom denk je dat ze een top ontwerper, ander top personeel, twee gevestigde coureurs en een top motor kunnen kopen. En ook nog eens een 2e team er op na houden. Nee, wellicht is hun budget wat minder omdat er wat minder ontwikkeld moet worden en ze alleen een budget opstellen voor wat ze kunnen doen oid. Maar ze zijn zeker niet een van de armste teams, sterker nog, ik zou eerder zeggen een van de rijkste. Al het Red Bull geld zit er achter. | |
sanger | woensdag 22 november 2006 @ 13:54 |
quote:Ik denk zelf dat al het personeel niet bij het race team op de loonlijst staat, maar bij het bedrijf zelf. Dat tweede team is voor een prikje gekocht, en heeft gereden met de oude RBR auto. Dus niet veel kosten. Ik denk ook dat teams worden afgerekend op hun budget, en niet wat het bedrijf erachter aan middelen heeft. Het team zal het moeten doen met het budget. En is dat op dan pech. En waarom zou er bij RB minder ontwikkeld moeten worden dan bij andere teams? Buiten dat denk ik dat bv. DaimlerChrysler, Ferrari, Toyota, BMW, Honda, Renault vele malen meer te besteden hebben dan Red Bull als bedrijf. Overigens zit niet het hele Red Bull geld erachter. Bedenk maar eens wat Red Bull nog meer voor activiteiten heeft in bv MotoGP, Andere raceklassen en Air Race. | |
Vitalogy | woensdag 22 november 2006 @ 14:02 |
quote:Omdat een groot deel van de techniek gekocht is ipv volledig zelf ontwikkeld zoals bij de fabrieksteams. quote:Ze gaan het budget in de F1 beperken omdat ze ook nog andere autosport activiteiten hebben?!? Right ![]() Nee goed, jij hebt kennelijk je mening daarover maar wat mij betreft is het compleet van de zotte om te denken dat RBR een arm team is. | |
sanger | woensdag 22 november 2006 @ 14:26 |
quote:Op die manier. Maar dan nog kost dat geld. De techniek wordt gekocht en niet van een liefdadigheidsinstelling. Door te besparen op personeel hiervoor kunnen ze bv een topontwerper aantrekken. quote:Als het team afhankelijk is van AL het geld van Red Bull, zoals jij eerder zei, dan kan het niet anders. Want als AL het geld van Red Bull naar de F1 gaat dan blijft er geen geld over om de andere activiteiten te betalen. Conclusie is dat neit al het geld naar de F1 gaat, of dat er op het F1 budget bezuinigd wordt om de andere activiteiten te bekostigen. quote:Een arm team is het ook niet. Het is een middenmotor. Niet meer dan dat. Ook volgens de financiele schattingen van bv GP2006.com en autosport.com. Buiten dat staat het iedereen vrij om een eigen mening te hebben, daarom kunnen we allemaal veilig stemmen vandaag ![]() | |
Vitalogy | woensdag 22 november 2006 @ 15:00 |
quote:Dat is dus puur geredeneerd vanuit de observatie ik zie dat Red Bull andere teams heeft en dat kost ook geld dus... Niet dus. Mateschitz is al jaren bezig met een F1 project, dat was al voordat al zijn andere autosport activiteiten zo enorm groot werden. De enige reden dat die andere ook zo gegroeid zijn is omdat het F1 project niet echt wilde lukken en hij toen ook wat verder is gaan kijken. Dus om die reden alleen al zal het F1 budget niks te lijden hebben. Daarnaast vermoed ik dat ze eerder zullen knippen in 10x matige klassen, dan 1x F1. En daar komt nog eens bij dat Red Bull zich al die autosport activiteiten die ze nu doen kan veroorloven en het F1 team ook nog eens keer het budget van Toyota kan geven. Dat doen ze niet. Waarom niet? Omdat ze sportdrankjes verkopen en geen auto's en dat heeft gewoon uitwerking op het budget. Het is gewoonweg niet zo van hup 200 miljoen en we hebben een fabriek en motorontwikkeling en de mensen om dat te doen en we kunnen het allemaal doorverkopen dus het is ook nog enigszins rendabel enz. enz. Dat is hun insteek gewoonweg niet, begrijp dat dan. | |
twi | woensdag 22 november 2006 @ 15:25 |
Ik denk dat het succes van Red Bull en de invloed van de evenementensponsoring hierop een beetje wordt onderschat. Red Bull is echt een godsgruwelijk succesvol en rijk bedrijf. Bovendien krijgen ze voor het hebben van deze teams echt wel enorm veel terug. Ik denk zelfs dat ze er nog meer winst uit trekken dan de fabrieksteams die zogenaamd de F1 technieken door kunnen voeren naar hun consumentenauto's. De enige die ik dit eigenlijk 1-op-1 zie doen is Ferrari. Je kan me niet wijs maken dat Toyota's en Renaults met hypermoderne technieken worden uitgerust, en dat de R&D kosten die voor de F1 worden gemaakt uberhaupt voor een klein deel worden terugverdiend door toepassing in hun eindproduct. Red Bull heeft alleen de pech dat ze vechten tegen de bierkaai. Het overgrote deel van het veld is inmiddels fabrieksteam, waar tot de komst van Jaguar het 'priveteams' waren die moesten vechten voor de handvol beschikbare fabrieksmotoren. En zolang je geen fabrieksmotor in huis hebt (en dan heb ik het niet over Spijker ![]() Totdat Red Bull een fabrieksmotor heeft gevonden zal het dus ook weinig zin hebben om het budget ongelimiteerd te maken. Misschien kan het wel, maar dan kan je je geld beter in de sloot gooien. En wat dat betreft kan je Red Bull/STR samen met Williams, Spijker en Super Aguri dus tot de "armere" teams rekenen. Al is het bij de laatste 2 a 3 meer noodgedwongen. | |
sanger | woensdag 22 november 2006 @ 15:28 |
quote:Indd is het geredeneer. Maar ook pure logica. Als jij beweert dat Red Bull (de blikjes fabrikant) al hun geld spendeert kun je dat niet onderbouwen. Ten eerste niet omdat ze vanuit het bedrijf ook andere activiteiten bekostigen. Ten tweede niet omdat wij als eenvoudige F1 fans geen inzage in die cijfers krijgen. Maar logischerwijs investeert Red Bull niet al hun geld in het F1 project. quote:Mateschits is al jaren bezig ja. Maar de verdere logica snap ik niet. Als Mateschitz de andere activiteiten afstoot blijft er volgens mijn logica meer geld over om in de F1 te steken. Overigens heeft een budget nooit te lijden, dat is namelijk een vastgesteld bedrag. Dat dit bedrag al lager is omdat er geld ergens anders naartoe vloeit is normaal. Wat wel afneemt zijn de finaciele mogelijkheden. quote: Welk autosport team doet dat niet? quote:Heb je hier een bron van? Dan wil ik die graag hebben. Ik denk namelijk dat Red Bull dat niet kan. Ook hier geld de logica dat het geld geinvesteerd in andere klassen ook in de F1 gestoken zou kunnen worden. Het gaat dus wel degelijk ten koste van de mogelijkheden in de F1. De omzet van Red Bull is niet dusdanig dat ze dit tegenover aandeelhouders en financiele instellingen kunnen verantwoorden. quote:Dat het product wat Red Bull verkoopt uitwerking heeft op het budget staat overigens lijnrecht tegenover het totale hoeveelheid activiteiten die Red Bull ondersteunt, maar dat terzijde. Dat F1 niet relevant is voor Red Bull zei ik eerder al. Ze gaan echt niet extreem meer verkopen omdat ze in de F1 zitten. Ook dit zorgt ervoor dat RBR niet de financiele mogelijkheden heeft als de andere teams die ik noemde. De teams voor RBR hebben dat wel! Zij verkopen immers auto's. Hun budget is dus logischerwijs groter. De budgetten op volgorde (volgens schattingen van grandprix.com): De schuingedrukte getallen zijn niet bevestigd. De overige zijn bevestigd en gepubliceerd op grandprix.com. Dat Williams zo hoog staat komt door een post in de boekhouding van ca. 44Mio aan incidentele inkomsten. Meest waarschijnlijk is dat de afkoopsom van Jenson Button aangevuld met enkele kleinere posten. 1 van die kleinere posten zou het verkopen van het contract met Heidfeld kunnen zijn. [ Bericht 1% gewijzigd door sanger op 22-11-2006 16:03:33 ] | |
sanger | woensdag 22 november 2006 @ 15:42 |
quote:Ik ben het hier wel gedeeltelijk mee eens. Ze krijgen veel terug zeg ja, maar ik vraag me af in welke vorm. Voor elke verreden GP zal er een giga hoeveelheid blikjes verkocht moeten worden. En ga zo maar verder. RB is succesvol ![]() ![]() RB kan eenvoudigweg niet dat besteden wat fabrikanten wel kunnen. Tot er zich een fabrikant (Hyundai?) aandient RB te willen steunen a la BMW bij Williams deed. Dat het budget hoger kan dan het nu is/was weet ik wel zeker, maar dan moet RB stoppen met andere activiteiten. Het is dus een vrijwilliige keuze in miijn ogen om wat minder in de F1 te pompen dan eigenlijk mogelijk moet zijn. Dat het bij andere teams noodgedwongen is is een heel andere discussie en doet niets af aan het feit dat RB een arm team is in vergelijking met de fabrieksteams. Overigens is het geen schande van RB om er bewust voor te kiezen. Juist daarom is het een sociaal vriendelijk team met een goede uitstraling en/of imago. | |
Vitalogy | woensdag 22 november 2006 @ 22:19 |
Mijn punt is dus dat ze niet een gigantisch budget hebben omdat hun manier van besteden anders is dan dat van de fabrieksteam. Wat niet wil zeggen dat ze niet de mogelijkheid hebben om dit te doen. Verrassend vind ik dan de cijfers die je geeft want dat laat gewoon zien dat Red Bull met een budget van 240 miljoen in de F1 zit. Persoonlijk had ik dit dus was lager verwacht. Maar het geeft iig aan dat een hele discussie over de centen van Red Bull complete onzin is. Die lui hebben geld zat en daarmee is het voor mij basta. | |
sanger | donderdag 23 november 2006 @ 09:15 |
quote:Red Bull zit in de F1 met 240 miljoen ja. Maar Red Bull Racing niet, en mijns inziens ging de discussie daarover? De discussie ontstond door mijn opmerking dat RBR op STR, SA en Spyker na het minst vermogende team was. Oftewel met het kleinste budget. Of dat vrijwillig danwel gedwongen is/was stond niet ter discussie. Ik denk dat we eigenlijk allebei hetzelfde bedoelen maar anders willen uitleggen. Red BUll is rijk, maar Red Bull Racing daarmee niet automatisch ook. Eigenlijk schrik ik ieder jaar weer van de bedragen die in de F1 rondgaan. [ Bericht 3% gewijzigd door sanger op 23-11-2006 09:21:13 ] | |
sanger | vrijdag 24 november 2006 @ 11:27 |
quote:Bron: [Upd] Hamilton tweede rijder McLaren | |
vosss | vrijdag 24 november 2006 @ 11:46 |
Leuk voor Hamilton, maar ik zie persoonlijk liever Delarosa in dat stoeltje ![]() | |
4-elements | vrijdag 24 november 2006 @ 12:17 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
rubbereend | vrijdag 24 november 2006 @ 12:18 |
ach zoveel maakt het niet uit wie de kapotte McLaren tijdens de race naast de baan neerzet. | |
TimoBasso | vrijdag 24 november 2006 @ 12:35 |
quote:Gary Paffett .. ik schat hem hoger in.. Na Ricardo Zonta,Nick Heidfeld,Gary Paffet...weer een foute keuze van McLaren volgens s'mij Leuk voor Lewis Hamilton,maar het beleid van McLaren snap ik sowieso de laatste jaren niet echt. Neem des noods Sebastian Bourdais ! (die echt terecht een kans moet krijgen bij een topteam ) | |
sanger | vrijdag 24 november 2006 @ 12:36 |
quote:Paffet gaat weer DTM rijden | |
4-elements | vrijdag 24 november 2006 @ 12:38 |
quote:Gary Paffett schat ik ook hoog in, vond het erg jammer dat hij geen kans kreeg om Montoya te vervangen dit jaar. Volgend jaar mag hij weer gaan testen bij McLaren. Verspilling van talent, want hij kan echt goed racen. Neemt niet weg dat ik blij ben dat ze voor Hamilton hebben gekozen. Groot talent, bewees hij wel door in zijn eerste jaar gelijk GP2 te winnen. Benieuwd wat hij in de F1 kan! | |
TJDoornbos | vrijdag 24 november 2006 @ 18:21 |
Ik steun de uitspraak van Rubbereend. Mclaren gaat wederom niet veel boeiends doen komend jaar! | |
Vitalogy | vrijdag 24 november 2006 @ 18:21 |
Precies, wacht nou maar ff af met de kritiek op deze keuze, Hamilton is echt een groot talent. dank u | |
sanger | vrijdag 24 november 2006 @ 18:32 |
quote:Al denk ik wel dat hij best wel problemen met aanpassen zal krijgen.......helaas. Vooral het geven van feedback moet hij aan werken naar het schijnt. Maar het is natuurlijk een verschrikkelijk goede coureur. | |
WEST | zaterdag 25 november 2006 @ 01:28 |
pagina 2 deel 10 al ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
sanger | zaterdag 25 november 2006 @ 11:11 |
quote:tis zeker winter ![]() | |
WEST | zaterdag 25 november 2006 @ 12:57 |
quote:nee hoor beetje druk en wat problemen in de prive sfeer ![]() | |
TJDoornbos | zondag 26 november 2006 @ 08:52 |
Racesubforum wellicht is dit een ideetje? | |
sanger | zondag 26 november 2006 @ 09:44 |
quote:Is allang een keer geprobeerd, meerdere keren zelfs. Helaas nog niet gelukt. | |
4-elements | zondag 26 november 2006 @ 11:49 |
quote:We kunnen het altijd nog een keer proberen ![]() | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 08:34 |
quote:Meng je in de discussie zou ik zeggen ![]() | |
4-elements | maandag 27 november 2006 @ 11:57 |
quote:De oplettende lezer had gelezen dat ik al wat geschreven heb in het desbetreffende topic ![]() | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 12:55 |
quote:Deze oplettende lezer had eerst dit topic gelezen alvorens naar dat topic te scrollen ![]() | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 12:56 |
quote:Bron: BMW F1.07 presentatie 16 januari 2007 | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 12:57 |
quote:Bron: DC vindt debuut Hamilton te vroeg | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 12:57 |
quote:Bron: Hakkinen mogelijk adviseur McLaren | |
TJDoornbos | maandag 27 november 2006 @ 13:01 |
Zanardi zit wel erg hoog in de wagen zag ik op een foto![]() | |
Spooky4u | maandag 27 november 2006 @ 13:06 |
quote:Zijn dat nu slicks? | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 13:07 |
Volgens mij zie ik op de rechtervoorband wel enkele groeven. | |
Spooky4u | maandag 27 november 2006 @ 13:08 |
ja, op de voorbanden elk 2 groeven. | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 13:09 |
quote:Zou dat de nieuwe Bridgestone zijn? Denk het haast nog van niet...... | |
Spooky4u | maandag 27 november 2006 @ 13:10 |
nee, want die waren er nog niet toch. Zanardi heeft ook maar 12 ronden gereden, dus het zouden versleten banden kunnen zijn. | |
4-elements | maandag 27 november 2006 @ 13:11 |
Zanardi ![]() Ondanks alles nog zo positief. En nog altijd kan ie een aardig potje sturen in de WTCC | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 13:20 |
quote:ALs dat zo zou zijn heeft hij helemaal een knappe tijd neergezet ![]() | |
Spooky4u | maandag 27 november 2006 @ 13:27 |
Dat hij maar 12 ronden heeft gereden is een feit. | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 13:45 |
quote:Ik doelde meer op de versleten banden. Gezien de staat denk ik dan ook niet dat hij op nieuwe banden van start is gegaan. | |
TJDoornbos | maandag 27 november 2006 @ 13:48 |
Hoe dan ook goed om hem te zien rijden!! | |
LeXX | maandag 27 november 2006 @ 14:11 |
Als ik zo naar de auto kijk is het ook niet de 2006-wagen, daarvoor is de neus veel te "lomp". Waarschijnlijk is het een omgebouwde 2005-sauber oid? | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 14:21 |
quote:De neus is niet zoveel anders hoor: ![]() ![]() Kijk eens naar het verschil in voorwielophanging | |
4-elements | maandag 27 november 2006 @ 14:22 |
quote:Dit is wat ik er over kon vinden: quote: | |
sanger | maandag 27 november 2006 @ 19:02 |
http://www.robertdoornbos.com/nl/news/440 | |
TJDoornbos | dinsdag 28 november 2006 @ 11:07 |
![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 28 november 2006 @ 11:08 |
Opzich leuk sanger helaas kan ik het niet zien ![]() | |
sanger | dinsdag 28 november 2006 @ 11:09 |
quote:Kam Hamilton alvast wennen ![]() | |
TJDoornbos | dinsdag 28 november 2006 @ 11:22 |
Heb jij toevallig een link naar de livetiming aldaar in Spanje? | |
sanger | dinsdag 28 november 2006 @ 12:04 |
quote:Kan er geen vinden helaas | |
TJDoornbos | dinsdag 28 november 2006 @ 13:12 |
ik ook niet heb google al nageplozen maar vond weinig, wel weer nieuwe foto's oa. de Zwarte Honda en Ant in de AugurkF1 en owja een Mclaren die de pits in gesleept word | |
rubbereend | dinsdag 28 november 2006 @ 13:56 |
quote: ![]() ![]() | |
ElmarO | dinsdag 28 november 2006 @ 19:06 |
Uitslag van de testdag van 28 november op het circuit van Barcelona. ![]() | |
rubbereend | dinsdag 28 november 2006 @ 19:09 |
waarom zit die kolom over banden er nog bij ![]() | |
ElmarO | dinsdag 28 november 2006 @ 19:10 |
quote:Vroeg ik me inderdaad ook af. Is tegenwoordig toch vrij nutteloos geworden. Al blijft het wel weer even wennen om zoveel Bridgestone te zien. | |
nils7 | dinsdag 28 november 2006 @ 20:26 |
quote:google op circuit cat en dan ergens rechts op de site... een java en html versie ![]() | |
TimoBasso | woensdag 29 november 2006 @ 02:35 |
Go nick ![]() | |
mcyodogg | woensdag 29 november 2006 @ 03:54 |
Vorig jaar had ik al een lichte voorkeur voor hem, maar volgend jaar sta ik helemaal achter Massa. In 2002 kon ik wel om hem kotsen, maar hij heeft karakter getoond door de jaren heen en wat mij betreft wint ie de titel terug voor Ferrari. | |
TJDoornbos | woensdag 29 november 2006 @ 07:39 |
dank nils!! | |
MIster911 | woensdag 29 november 2006 @ 16:26 |
Trouwens super aguri test met de honda RA106 en ze zullen er alles aan doen om volgend jaar een legale aangepaste versie op de grid te krijgen ![]() ![]() | |
-Hans- | woensdag 29 november 2006 @ 18:13 |
quote:Hij gaat morgen testen voor McLaren, geweldig!!!! Mika ![]() | |
ElmarO | woensdag 29 november 2006 @ 18:31 |
En Massa was vandaag wederom de snelste. ![]() ![]() | |
-Hans- | woensdag 29 november 2006 @ 19:29 |
Morgen staat ook de naam van Mika in het rijtje. ![]() Ben zeer benieuwd hoe het zal gaan en of hij veel rondjes zal rijden. | |
flubub | donderdag 30 november 2006 @ 07:29 |
Massa en Heidfeld ![]() Ben erg benieuwd naar Mika's prestaties vandaag ![]() | |
sanger | donderdag 30 november 2006 @ 08:37 |
Renault valt weer tegen | |
Spooky4u | donderdag 30 november 2006 @ 09:07 |
Renault gaat dit jaar ook erg tegenvallen denk ik. | |
Vitalogy | donderdag 30 november 2006 @ 10:38 |
Ik weet niet wat jullie met Massa en Heidfeld hebben, maar van mij mogen die twee zo snel mogelijk exit. Deze twee worden iig volgend jaar compleet de oren gewassen door hun teamgenoot. | |
sanger | donderdag 30 november 2006 @ 10:51 |
quote:Dat Massa de oren gewassen gaat worden kan ik me voorstellen tegen Raikkonen, al denk ik dat Raikkonen te maken gaat krijgen met aanpassingsproblemen. Maar Heidfeld heeft de laatste 8 races al aangetoont niet bang te hoeven zijn voor Kubica. | |
sanger | donderdag 30 november 2006 @ 10:57 |
quote:Tot op heden heeft hij 16 ronden gereden. Zijn tijd is 1:32.994. 16 seconden achter op Badoer in de Ferrari. Het lijkt erop dat Hakkinen in de regen heeft gereden of iets dergelijks, kan me niet voorstellen dat hij 16 seconden verliest. | |
sanger | donderdag 30 november 2006 @ 11:03 |
Davidson overigens 6de, voor de BMW's, Toyota's en de Red Bull's. | |
4-elements | donderdag 30 november 2006 @ 12:01 |
quote:Ik denk dat het wel mee gaat vallen met Massa. Hij heeft immers het voordeel dat hij al langer bij het team zit, hij kent de mensen en de wagen al. Ik denk dat hij ons gaat verrassen en Kimi goed partij gaat geven. ![]() | |
Spooky4u | donderdag 30 november 2006 @ 12:03 |
Het is koud in Spanje 4,8 graden | |
sanger | donderdag 30 november 2006 @ 12:03 |
Hakkinen rijdt wel regelmatig een rondje. Zijn achterstand op Badoer is nog altijd 9.5 seconden. | |
sanger | donderdag 30 november 2006 @ 12:04 |
quote:Asfalt maar 3,5 ![]() | |
rubbereend | donderdag 30 november 2006 @ 12:05 |
wow, de McLaren is nog niet stilgevallen? | |
4-elements | donderdag 30 november 2006 @ 12:20 |
quote:Dat staat pas voor vanmiddag op de planning ![]() | |
mcyodogg | donderdag 30 november 2006 @ 13:20 |
quote:Moet het nog zien hoor of Raikkonen, Massa compleet er aan rijdt. Felipe heeft vorig jaar een paar echt goede races gereden. | |
Vitalogy | donderdag 30 november 2006 @ 13:25 |
quote:Uh jawel, dan heb je niet goed opgelet. | |
sanger | donderdag 30 november 2006 @ 14:13 |
quote:Een kleine optelling: Hongarije: Heidfeld 6, Kubica 0 Turkije: Heidfeld 0, Kubica 0 Italie: Heidfeld 1, Kubica 6 China: Heidfeld 2, Kubica 0 Japan: Heidfeld 1, Kubica 0 Brazilie: Heidfeld 0, Kubica 0 Totalen Heidfeld 10, Kubica 6 | |
Spooky4u | donderdag 30 november 2006 @ 14:15 |
Ze hebben beide alleen maar punten gehaald omdat ze een goede wagen hebben. Beide coureurs zijn wat mij betreft geen hoogvliegers! | |
sanger | donderdag 30 november 2006 @ 14:41 |
quote:Goede subtoppers zijn het in mijn ogen, al is de subtop wel heel erg breed. | |
LeXX | donderdag 30 november 2006 @ 15:56 |
![]() ![]() ![]() Wat heerlijk om die man weer in de McLaren te zien! Laatste wat ik zag qua rondetijd was 3 seconden achter de snelste man (Gene geloof ik). Dat vind ik best netjes voor iemand die 5 jaar lang niet gereden heeft! Edit: En nog eentje om het af te leren! ![]() | |
Rory78 | donderdag 30 november 2006 @ 16:52 |
Cool om die helm weer te zien! | |
sanger | donderdag 30 november 2006 @ 17:54 |
quote:Ik vind dat eigenlijk nogal tegenvallen. Als je kijkt naar wat een rookie rijdt helemaal. Hij moet de voorsprong hebben dat hij de manier van werken kent, de sensatie al kent en al dat meer. Met dit soort tijden vraag ik me af of deze test wel enige nut heeft voor McLaren. Kijk bv eens naar Karthikeyan. Niet bepaald de snelste coureur, in een Williams, niet bepaald de snelste auto. De McLaren mag toch wel een stuk sneller ingeschat worden. Toch is de Indier 1,3 seconden sneller. [ Bericht 9% gewijzigd door sanger op 30-11-2006 17:59:19 ] | |
ElmarO | donderdag 30 november 2006 @ 18:01 |
En weer een Ferrari het snelst. ![]() ![]() quote:Bron | |
Miss_S | donderdag 30 november 2006 @ 18:18 |
quote:zal inderdaad nog spanned worden tussen die twee (hoop ik) | |
rubbereend | donderdag 30 november 2006 @ 18:18 |
zolang er maar een Ferrari op 1 staat vind ik het best | |
Spooky4u | donderdag 30 november 2006 @ 18:19 |
![]() ![]() | |
Miss_S | donderdag 30 november 2006 @ 18:20 |
heeft er ook een vrouw getest? | |
Spooky4u | donderdag 30 november 2006 @ 18:22 |
ooit een keer volgens mij, ja, trouwens, Heidfeld heeft ook getest! | |
rubbereend | donderdag 30 november 2006 @ 18:22 |
quote:aan de tijden te zien niet. Er staat tenminste niemand op afstand laatste. | |
Miss_S | donderdag 30 november 2006 @ 18:22 |
nee maar mika is wel laatste ![]() en waarom over heidfeld beginnen als we het over vrouwen hebben? | |
Spooky4u | donderdag 30 november 2006 @ 18:24 |
omdat hij/zij het dichtste daarbij in de buurt komt. | |
Miss_S | donderdag 30 november 2006 @ 18:25 |
nicky is leuk ![]() maar goed volgens mij is dit niet echt de bedoeling van dit topic | |
Spooky4u | donderdag 30 november 2006 @ 18:31 |
niet? | |
WEST | donderdag 30 november 2006 @ 18:33 |
quote:laat ze maar snel zijn..., dit zegt geen fuck namelijk ![]() | |
flubub | donderdag 30 november 2006 @ 18:52 |
quote: ![]() Dat je nou zn nieuwe baard afschuwelijk vindt..a la.. maar nix tegen heidfeld he ![]() Alleen mss dat mensen mij dit uit kunnen leggen: ik snap dat alonso en kimi pas in januari naar hun nieuwe teams kunnen om te testen..maar mogen ze dan nu helemaal niet testen bij het team waar ze nu nog onder contract staan? | |
vosss | donderdag 30 november 2006 @ 18:57 |
Ik wist niet eens dat Koni een Nederlands bedrijf is ![]() | |
Miss_S | donderdag 30 november 2006 @ 19:00 |
quote:of wil je wel horen welke mannen ik leuk vind uit de F1 ![]() | |
4-elements | donderdag 30 november 2006 @ 19:35 |
quote:Zou waarschijnlijk wel mogen, maar de teams willen dat niet. Door te testen komen de coureurs veel te weten over de wagens voor 2007, de teams willen natuurlijk niet dat die informatie uitlekt naar het nieuwe team van een vertrekkende coureur. Daarom is het de gewoonte dat coureurs na de laatste race niet testen voor een team waar ze vertrekken. | |
flubub | donderdag 30 november 2006 @ 19:59 |
quote:En om zichzelf nog meer voordeel te geven (of iig nieuwe teams meer nadeel doordat kimi en alonso pas later kunnen testen) mogen de coureurs dus ook nog niet naar het andere team.. nou lekker is dat ![]() Ik vind het wel logisch, maar ook wel beetje flauw eigenlijk ![]() | |
Spooky4u | donderdag 30 november 2006 @ 21:23 |
quote:graag! altijd benieuwd. | |
Vitalogy | donderdag 30 november 2006 @ 21:49 |
quote:Tja, als je het nog niet is opgevallen hoe goed Kubica rijdt kan ik je op dit moment ook niet overtuigen. Ik hoop dat je volgend jaar netjes toe zal geven dat je het nu fout ziet. ![]() Kubica gaat Heidfeld compleet de oren wassen. DE OREN WASSEN ZEG IK JE | |
-Hans- | donderdag 30 november 2006 @ 22:49 |
quote:Prachtige plaatjes, wat een mooie combinatie. oud-kampioen Mika in de MP4-21, wat een plaatje! "Hakkinen: "Test smaakt naar meer" Mika ![]() ![]() ![]() | |
WEST | donderdag 30 november 2006 @ 23:21 |
quote:vaak hebben ze een contract tot 31 december en dan mag het gewoon niet, het nieuwe contract gaat pas op 1 januari in. | |
WEST | donderdag 30 november 2006 @ 23:44 |
even lachen, tis van 24 november maarjaquote:nadat jos A1GP heeft aangedaan ![]() | |
flubub | donderdag 30 november 2006 @ 23:45 |
quote:Kubica rijdt ook goed en ik denk ook wel sneller dan Heidfeld ja. Denk echter wel dat Heidfeld minder fouten zal maken.. Het niveau ontloopt zich iig niet erg, Kubica is leuk, maar Heidfeld is leuker ![]() | |
sanger | vrijdag 1 december 2006 @ 08:59 |
quote:Effe denken...... Ik schat in dat jij Raikkonen wel wat vind. | |
sanger | vrijdag 1 december 2006 @ 09:09 |
quote:Ik heb nergens gezegd dat ik Kubica niet goed vind rijden. Feit blijft wel dat Heidfeld over de afgelopen 8 races beter gescoord heeft. Eigenlijk heeft Kubica maar in 1 race gescoord. Dat neemt niet weg dat er volgend seizoen nieuwe ronde en dus nieuwe kansen zijn. | |
Miss_S | vrijdag 1 december 2006 @ 09:54 |
quote: ![]() | |
sanger | vrijdag 1 december 2006 @ 09:58 |
quote:Quick Nick dan? Al kan ik me niet voorstellen dat vrouwen vallen op een man met die bijnaam ![]() | |
flubub | vrijdag 1 december 2006 @ 10:16 |
quote:Felipe, wat een schatje ![]() ![]() En er is niks mis met bijnamen.. alleen Nick is nou niet echt iemand om op te vallen (hij is gwoon leuk, maar niet leuk leuk.. snapje ![]() | |
sanger | vrijdag 1 december 2006 @ 10:18 |
quote: ![]() | |
Miss_S | vrijdag 1 december 2006 @ 10:18 |
ja felipe is schattig ![]() maar vind nick ook leuk | |
Vitalogy | vrijdag 1 december 2006 @ 10:46 |
quote:Nu ga je wel heel erg kort door de bocht ![]() maar goed het gaat me ook te ver om daar nu een hele flame war over te gaan houden. | |
LeXX | vrijdag 1 december 2006 @ 15:48 |
Cascoyne lijdt ook al aan het Coulthard-syndroom! ![]() ![]() quote:bron Lekker uit zijn verband gerukt lijkt het. Mike heeft waarschijnlijk zo'n opmerking gemaakt over "... en bij de teams waar ik vroeger kwam werken haalde men het podium dat jaar...", wat gelijk zoiets werd als "We kunnen op het podium staan, maar de wereldtitel is net even te hoog gegrepen..." ![]() | |
Walter_Sobchak | zaterdag 2 december 2006 @ 08:16 |
Aha, hier zijn we beland. TVP dus ![]() | |
LeXX | zaterdag 2 december 2006 @ 11:32 |
En weer is er nieuws te melden, dit keer van de FIA:quote:Bron Niet wereldschokkend, maar wel leuk om de gewijzigde teamnamen te zien... | |
sanger | zaterdag 2 december 2006 @ 11:42 |
Vreemd dat alleen SA de mogelijkheid om een naamsponsor toe te voegen heeft opengehouden... Ik had dit bij Spyker en STR ook verwacht. | |
Spooky4u | zaterdag 2 december 2006 @ 11:57 |
Is dit niet het geval dan? Ik zie gewoon een teamnaam zonder sponsor. Deze mag net als afgelopen jaar nog ingevuld worden. | |
WEST | zaterdag 2 december 2006 @ 12:28 |
Vreemd dat Torro Roso nog niemand heeft aangemeld, terwijl de namen die rijden wel bekend zijn gemaakt. | |
sanger | zaterdag 2 december 2006 @ 13:16 |
quote:Nog niet officieel hoor. | |
sanger | zaterdag 2 december 2006 @ 13:17 |
quote:Volgens mij alleen in geval van en naamsponsor. | |
4-elements | zaterdag 2 december 2006 @ 20:34 |
quote:Inderdaad. Gerhard Berger zegt wel dat hij graag met de huidige coureurs door wil gaan (en daar ziet het ook naar uit), maar een officiële bevestiging is nog niet langs komen vliegen. Maar verrassingen zie ik niet gebeuren bij Toro Rosso. | |
WEST | zaterdag 2 december 2006 @ 21:08 |
kan ook, maar ik heb de laatste weken bijna niks gevolgt | |
Spooky4u | zondag 3 december 2006 @ 11:18 |
quote:Ja, dus? Dat zeg je toch eerder? Wat bedoel je dan? Heineken Spyker F1 klinkt toch niet verkeerd *ahum* | |
sanger | zondag 3 december 2006 @ 17:39 |
quote:Een hoofdsponsor is geen naamsponsor, althans niet automatisch. Dus als Spyker nu een hoofdsponsor zou aantrekken moeten ze (weer) alle teams om toestemming vragen een naamsverandering te mogen doen. kan me voorstellen dat de andere teams dan iets hebben van ja dag, das de derde keer in een jaar. | |
sanger | zondag 3 december 2006 @ 17:40 |
quote:Integendeel, zit net aan de Heineken ![]() ![]() ![]() Ohja, ssssssssssssssssttttttttttttttttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
Spooky4u | zondag 3 december 2006 @ 21:35 |
toevallig steek ik net een sigaretje op om wat rook te creëren. ![]() | |
sanger | maandag 4 december 2006 @ 08:30 |
quote:Paffen kreng! | |
Rory78 | maandag 4 december 2006 @ 11:16 |
Raar, de FIA-deelnemerslijst meldt #20 voor Albers, terwijl er op zijn nieuwe (!) petje #21 prijkt. (ik weet dat CA een voorliefde heeft voor oneven startnummers, al reed hij zijn beste jaren met een nummer rond) | |
TJDoornbos | maandag 4 december 2006 @ 11:18 |
Chris rijd gewoon met 21 lijkt me dan ![]() | |
LeXX | dinsdag 5 december 2006 @ 15:05 |
quote:Bron ![]() | |
kriele | dinsdag 5 december 2006 @ 16:01 |
quote:Ik ben bang dat Monteiro weer titelsponsor wordt ![]() ![]() | |
sanger | dinsdag 5 december 2006 @ 16:12 |
quote:Niet helemaal mee eens. Monteiro is niet de snelste, maar wel een heel behouden coureur. Op die manier krijgt hij de auto 9 vd 10 keer aan de finish. Je moet niet vergeten dat een F1 team in ontwikkeling (wat Spyker is) veel baat heeft bij veel kilometers. Monteiro is vorig seizoen vaker gefinisht dan Albers dacht ik uit het hoofd! Ook de nodige euro's die hij mee zal brengen zullen het team goed doen. Om Gascoine te quoten: "Op dit moment maakt het weinig uit wie de auto bestuurt. Het is noodzaak dat het team eerst alles op de juiste plaats zet. Daarom gaat mijn voorkeur voor nu uit naar een coureur welke veel geld meeneemt. Met dat geld kunnen we de sleutelposities binnen het team invullen. Vanaf volgend seizoen gaan we kijken naar een snelle tweede coureur." | |
LeXX | dinsdag 5 december 2006 @ 16:19 |
quote:Dat is waar, Monteiro was in het laatste jaar bij Jordan de meest betrouwbare coureur van het hele veld. Ik denk dat het ook niet zo'n verkeerde keus is van Spyker om hem te laten zitten. Hij kent het team en de auto (de nieuwe auto is ongetwijfeld een doorontwikkeling), en kan er zo voor zorgen dat er veel kilometers worden gemaakt. | |
kriele | dinsdag 5 december 2006 @ 16:24 |
[ Bericht 100% gewijzigd door kriele op 05-12-2006 16:25:10 ] | |
sanger | dinsdag 5 december 2006 @ 16:34 |
quote:Dat denk ik niet ![]() Het is een compleet nieuw ontwikkeld chassis! | |
ElmarO | woensdag 6 december 2006 @ 20:20 |
En de teams zijn vandaag weer vrolijk verder gegaan met testen. ![]() ![]() | |
sanger | woensdag 6 december 2006 @ 21:11 |
Renault valt weer erg tegen. Staat trouwens een foutje in. Montagny test voor Toyota, niet voor SA. Ferrari sterk, McLaren lijkt aansluiting te hebben samen met Honda. | |
rubbereend | woensdag 6 december 2006 @ 21:55 |
HAmilton meteen lekker snel ![]() | |
4-elements | woensdag 6 december 2006 @ 23:00 |
Testtijden zeggen niks, nu al helemaal niet. Iedereen rijdt met de oude wagens. Valt dus nog niks uit te concluderen. Je kunt hooguit teamgenoten een beetje vergelijken, maar zelfs dat is moeilijk. De ene coureur kan het gedrag van de banden tijdens lange stints testen, terwijl de andere coureur korte stints rijdt. Hmmz.. Als ik het zo bekijk is zo'n testuitslag eigenlijk waardeloos ![]() | |
sanger | donderdag 7 december 2006 @ 09:26 |
quote:Laat ons toch lekker speculeren ![]() ![]() | |
flubub | donderdag 7 december 2006 @ 09:39 |
quote:Hopen mag iig altijd ![]() Als alonso en kimi nou ook nog ff toestemming krijgen om te mogen testen alvast ![]() | |
sanger | donderdag 7 december 2006 @ 09:52 |
quote:McLaren heeft wel een verzoek ingediend. Als Renault toestemt kan McLaren moeilijk Raikkonen aan zijncontract houden. | |
flubub | donderdag 7 december 2006 @ 09:54 |
quote:Ik zie het ze wel doen eigenlijk ![]() ![]() | |
sanger | donderdag 7 december 2006 @ 09:56 |
En dan krijg je complottheorieen. Renault en McLaren samen tegen Ferrari. | |
flubub | donderdag 7 december 2006 @ 14:17 |
quote: ![]() ![]() | |
TJDoornbos | donderdag 7 december 2006 @ 14:19 |
Ant gaat hard | |
Spooky4u | donderdag 7 december 2006 @ 14:19 |
quote:Met Ferrari alsnog als winnaar met hulp van de FIA. Vieze spelletjes spelen kan Ferrari alleen veel beter dan alle teams bij elkaar! | |
TJDoornbos | donderdag 7 december 2006 @ 14:20 |
Ferrari speelt al zolang als ik F1 kijk vies meestal gesteund door FIA! | |
flubub | donderdag 7 december 2006 @ 14:45 |
quote:Wat zijn die andere teams nog kneuzen hè ![]() | |
sanger | donderdag 7 december 2006 @ 14:54 |
quote:Tja, als je het met alle teams niet tegen 1 team opkan. | |
rubbereend | donderdag 7 december 2006 @ 14:55 |
quote: ![]() volgens mij kwam Benneton er in de jaren '90 ook geregeld goed vanaf | |
Spooky4u | donderdag 7 december 2006 @ 14:56 |
quote: | |
rubbereend | donderdag 7 december 2006 @ 14:58 |
quote:dat was toen nog het Benneton team, zeker met Schumacher want dat was het Benneton Ford team. Het eerste jaar dat hij wereldkampioen werd dan. | |
ElmarO | donderdag 7 december 2006 @ 18:28 |
![]() En Kimi was vandaag ook aanwezig. quote:Bron quote:Bron | |
sanger | donderdag 7 december 2006 @ 18:38 |
Waarom heb ik het vermoeden dat Ferrari vandaag niet voluit is gegaan? | |
TJDoornbos | donderdag 7 december 2006 @ 18:41 |
quote:Dat was omdat Schumi daar reed...............die gozer leek wel de Baas van de FIA | |
kriele | donderdag 7 december 2006 @ 18:48 |
quote:En je hebt gelijk hoor, maar ik vind het zwak van de overige teams dat ze dictator Ecclestone nog accepteren. Jarenlang hebben de grote fabrikanten gedreigd met uitstappen om een nieuwe serie te beginnen. Dat hebben ze niet gedaan............Zoals eigenlijk iedereen en dus ook Bernie vantevoren wel dachten. Maar nu moeten ze hun klep dan ook dicht houden. | |
WEST | donderdag 7 december 2006 @ 21:35 |
Lewis Hamilton het snelst ![]() ![]() | |
4-elements | donderdag 7 december 2006 @ 21:48 |
quote:Op de een of andere maniet weet Ecclestone alles in zijn voordeel om te buigen. Een zeer goede zakenman, hij krijgt wat hij wil. Of ik daar nou zo blij mee is een ander verhaal. In dit geval heeft hij onenigheid binnen de teams weten te zaaien. Alleen als de teams bij elkaar waren gebleven zouden ze een kans hebben gehad, maar ja, het mocht niet zo zijn... Met dank aan ome Bernie... | |
Vitalogy | donderdag 7 december 2006 @ 22:34 |
quote:dit zegt natuurlijk niet zo veel maar ik ben wel echt in de overtuiging dat Lewis Hamilton iets heel speciaals gaat brengen ![]() http://www.youtube.com/watch?v=yn7L-fA3XZo&mode=related&search= http://www.youtube.com/watch?v=5b8D0g0SmB0 | |
kriele | donderdag 7 december 2006 @ 22:59 |
quote:Ik hoop wel dat het iets specialer wordt dan zo'n Jan Magnussen of een Jos Verstappen, ook ooit zulke mega talenten! ![]() | |
Walter_Sobchak | vrijdag 8 december 2006 @ 10:51 |
Allemaal naar Amsterdam op 24 januari ![]() | |
sanger | vrijdag 8 december 2006 @ 11:55 |
Colin Kolles wakkert geruchten aan | |
Spooky4u | vrijdag 8 december 2006 @ 11:59 |
hej Spammert! | |
sanger | vrijdag 8 december 2006 @ 12:13 |
quote:Of moet ik het forum weer verwaarlozen nu? | |
MIster911 | vrijdag 8 december 2006 @ 13:40 |
quote:Mika Häkkinen? ![]() | |
Atreidez | vrijdag 8 december 2006 @ 15:17 |
Ik heb een hoop nieuws gemist, maar waarom rijden ze in Jerez op grooved tyres? ![]() | |
sanger | vrijdag 8 december 2006 @ 15:22 |
quote:Omdat de slicks pas vanaf 2008 weer gebruikt zullen worden. | |
Atreidez | vrijdag 8 december 2006 @ 15:25 |
Ah, dus waar Massa laatst over zeurde ging ook gewoon over de grooved tyres ... | |
sanger | vrijdag 8 december 2006 @ 15:35 |
quote: ![]() Zou me verbazen als hij met slicks dezelfde klachten had. | |
ElmarO | vrijdag 8 december 2006 @ 18:41 |
quote:Bron | |
WEST | vrijdag 8 december 2006 @ 19:44 |
wanneer komt er een voorlicht en knipperlichten op? ![]() | |
4-elements | vrijdag 8 december 2006 @ 19:47 |
quote:Lijkt me dat Kolles op Paffett doelt. Een Engelsman, dus een gentleman ![]() | |
TJDoornbos | zaterdag 9 december 2006 @ 08:15 |
Paffett lijkt me goeie keuze | |
Xaobotnik | zaterdag 9 december 2006 @ 14:09 |
quote:Tsja, ik vind het eigenlijk al onzin dat er zo gezeken wordt over het gebruik maken van hetzelde chassis. Hoe meer competatieve auto's hoe beter, immers. En als de heren Spyker dit vervelend vinden, moeten ze maar lekker iets anders gaan doen. Ze zitten immers sowieso al met een beperkt pakket. Concurrentie moet je aangaan door je rivalen bij te houden en voorbij te streven, niet door hen in hun ontwikkeling tegen te houden. Iig niet in de sport. | |
sanger | dinsdag 12 december 2006 @ 10:55 |
Microsoft en McLaren leveren standaard ECU | |
SimtekF1 | dinsdag 12 december 2006 @ 10:58 |
quote:Ik begrijp Spyker en Williams wel. In principe is het verboden om een chassis te gebruiken van een ander team, alleen via wat vage manieren proberen Super Aguri en STR er onderuit te komen. Misschien is het wel beter dat er hetzelfde chassis gebruikt mag worden maar dan moeten ze dit wel in z'n algeheel toestaan zodat andere teams dit ook kunnen doen. | |
sanger | dinsdag 12 december 2006 @ 11:01 |
quote:Indd, anders had Spyker misschien ook wel een Ferrari chassis gekocht (bij wijze van spreken dan) | |
TJDoornbos | dinsdag 12 december 2006 @ 13:30 |
quote:waarom niet ![]() | |
sanger | dinsdag 12 december 2006 @ 13:32 |
quote:Denk jij dat Ferrari daar in zou trappen? | |
TJDoornbos | dinsdag 12 december 2006 @ 13:34 |
een 2006 wagen is neem ik aan langzamer dan de 2007 wagen als ze beide aan de 2007 regels voldoen | |
sanger | dinsdag 12 december 2006 @ 13:37 |
quote:Dus het oude chassis bedoel je, dat was wel een optie geweest. | |
TJDoornbos | dinsdag 12 december 2006 @ 13:45 |
ja dacht je het nieuwe? dat gaan ze bij ferrari idd niet goed vinden! | |
sanger | dinsdag 12 december 2006 @ 13:48 |
quote:Daar ging ik indd wel vanuit ja ![]() | |
Spooky4u | dinsdag 12 december 2006 @ 14:16 |
Todt vraagt Kimi om discretie | |
TJDoornbos | dinsdag 12 december 2006 @ 14:17 |
logische vraag! | |
kriele | woensdag 13 december 2006 @ 12:54 |
Het reilen en zeilen van Minardi in 2003. Dit is een lang verhaal in het engels, maar zeer zeer de moeite waard. http://www.f1i.com/content/view/5767/0/ | |
sanger | woensdag 13 december 2006 @ 13:06 |
quote:Heb het al gelezen indd. Best wel leuk dat dit soort verhalen nu in de openbaarheid zijn. | |
ElmarO | woensdag 13 december 2006 @ 19:40 |
![]() | |
sanger | woensdag 13 december 2006 @ 19:58 |
Het aantal ronden dat Ferrari rijdt valt me enigzinds tegen. Vorige week ook al. | |
TJDoornbos | woensdag 13 december 2006 @ 20:03 |
Klien en Sato hadden er zin in!!! Die Red Bull en STRs gaan ook lekker......k zou bijna hopen dat RD een step gaat rijden ipv RBR | |
flubub | vrijdag 15 december 2006 @ 15:24 |
Alonso heeft vandaag al mogen testen voor Mclaren Dus waarom is Kimi nou ook niet al voor Ferrari op de baan.. zou hij daar simpelweg niet om gevraagd hebben of heeft hij geen toestemming gekregen? Niet dat we dit kunnen weten, maar toch, ik vraag het me af ![]() | |
-Hans- | vrijdag 15 december 2006 @ 16:38 |
![]() ![]() ![]() | |
Spooky4u | vrijdag 15 december 2006 @ 16:42 |
Nu valt me eigenlijk pas op dat ik de kleurstelling van McLaren lelijk vind. | |
sanger | vrijdag 15 december 2006 @ 16:42 |
quote:Mooie bolide zo zonder sponsoring ![]() | |
Spooky4u | vrijdag 15 december 2006 @ 16:44 |
quote: ![]() weer een keer dat we het niet eens zijn! | |
sanger | vrijdag 15 december 2006 @ 16:52 |
quote: ![]() Ik wil je ook weer geen gelijk geven, dan hebben we namelijk allebei ongelijk. | |
Spooky4u | vrijdag 15 december 2006 @ 16:53 |
ff een keer of 27 lezen hoor | |
sanger | vrijdag 15 december 2006 @ 16:57 |
quote: ![]() Hier verder: [F1] F1 nieuwtjes topic deel 11! Wintertests!!!!! |