quote:Democrats take control of the Senate
WASHINGTON - Democrats wrested control of the Senate from Republicans Wednesday with an upset victory in Virginia, giving the party complete domination of Capitol Hill for the first time since 1994.
Jim Webb's squeaker win over incumbent Sen. George Allen gave Democrats their 51st seat in the Senate, an astonishing turnabout at the hands of voters unhappy with Republican scandal and unabated violence in Iraq. Allen was the sixth Republican incumbent senator defeated in Tuesday's elections.
The Senate had teetered at 50 Democrats, 49 Republicans for most of Wednesday, with Virginia hanging in the balance. Webb's victory ended Republican hopes of eking out a 50-50 split, with Vice President
Dick Cheney wielding tie-breaking authority.
The Associated Press contacted election officials in all 134 localities where voting occurred, obtaining updated numbers Wednesday. About half the localities said they had completed their postelection canvassing and nearly all had counted outstanding absentees. Most were expected to be finished by Friday.
The new AP count showed Webb with 1,172,538 votes and Allen with 1,165,302, a difference of 7,236. Virginia has had two statewide vote recounts in modern history, but both resulted in vote changes of no more than a few hundred votes.
An adviser to Allen, speaking on condition of anonymity because his boss had not formally decided to end the campaign, said the senator wanted to wait until most of canvassing was completed before announcing his decision, possibly as early as Thursday evening.
The adviser said that Allen was disinclined to request a recount if the final vote spread was similar to that of election night.
The victory puts Sen. Harry Reid, D-Nev., in line to become Senate majority leader. He has led the Democrats since Tom Daschle, D-S.D., was defeated two years ago.
ik denk dat de CGB een hele vreemde opvatting van de wet heeft die niet door de rechter gestand zal worden gedaan.. Als dit klopt dan is inderdaad de commissie het probleem en kan die, confrom Rita, naar de ww.quote:Op donderdag 9 november 2006 09:41 schreef du_ke het volgende:
Als je wilt dat scholen daar op mogen selecteren zal je de wet aan moeten passen niet een of andere commissie.
Ik denk het wel. Maar het is natuurlijk de trend van rechts om zodra iemand een andere mening heeft, diegene meteen te wantrouwen en weg te moffelen.quote:Op donderdag 9 november 2006 09:56 schreef Napalm het volgende:
[uote]
ik denk dat de CGB een hele vreemde opvatting van de wet heeft die neit door de rechter gestand zal worden gedaan..
De trend van rechts? Volgens mij is het links die meteen met de oorlog gaat zwaaien...quote:Op donderdag 9 november 2006 09:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Maar het is natuurlijk de trend van rechts om zodra iemand een andere mening heeft, diegene meteen te wantrouwen en weg te moffelen.
Hij was vroeger allochtonenwoordvoerder bij de VVD. Dus dan moet je wel regelmatig achterlijke uitspraken doenquote:Op donderdag 9 november 2006 09:56 schreef Mutant01 het volgende:
Whahah, minister Kamp gister bij Pauw en Witteman. Wat heb ik gelachen zeg, wist niet dat het zo'n sukkel was.
Vind het gewoon erg raar dat als je het niet met iemand eens bent deze maar gelijk wilt afschaffen. Dat is gewoon erg zwak.quote:Op donderdag 9 november 2006 09:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik denk dat de CGB een hele vreemde opvatting van de wet heeft die niet door de rechter gestand zal worden gedaan.. Als dit lkopt dan is inderdaad de commissie eht probleem en kan die, confrom Rita, naar de ww.
Het is altijd al de trend van rechts geweest. Verdonk die het CGB wil afschaffen, want de uitspraak vind ze maar niks. Of Ayaan Hirsi Ali die de kritieken van vrouwen in tehuizen negeert en vrolijk doorgaat met haar achterlijkheid. (Van verdonk zijn er trouwens wel meer voorbeelden, die kan je zelf ook wel bedenkenquote:Op donderdag 9 november 2006 09:59 schreef Napalm het volgende:
[..]
De trend van rechts? Volgens mij is het links die meteen met de oorlog gaat zwaaien...
Verder vind ik de democratische legitimatie van rechter noch CGB voldoende maar dat is een ander verhaal.
Ik ben beter dan jij.quote:Op donderdag 9 november 2006 09:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
je bent een lul.
Het is maar goed dat ik niet in het publiek zat, want dan had ik hem waarschijnlijk keihard uitgelachen.quote:Op donderdag 9 november 2006 09:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij was vroeger allochtonenwoordvoerder bij de VVD. Dus dan moet je wel regelmatig achterlijke uitspraken doen.
Onmiskenbaar.quote:
Verdonk wil commissie Gelijke Behandeling afschaffenquote:Op donderdag 9 november 2006 09:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik denk dat de CGB een hele vreemde opvatting van de wet heeft die niet door de rechter gestand zal worden gedaan.. Als dit lkopt dan is inderdaad de commissie eht probleem en kan die, confrom Rita, naar de ww.
Naar mijn weten heeft DaemonTools geen Adware, anders had ik het wel gemerkt denk ik. (met al mijn anti- ad en spyware progjes)quote:
Heb 4.03 en toch echt nooit iets van ads gezienquote:Op donderdag 9 november 2006 10:07 schreef tvlxd het volgende:
Since v4.00 Daemon Tools is Adware. However you can choose yourself if you want to disable the ads.
Zijn vader was groothandelaarquote:Op donderdag 9 november 2006 10:05 schreef Mutant01 het volgende:
Wat is de achtergrond van Kamp eigenlijk. Telkens als ik hem zie en hoor praten, moet ik denken aan een boer.
Bah, superioriteitsgevoelens.quote:
Het is geen kleuterklas waar de inzet telt.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vind het gewoon erg raar dat als je het niet met iemand eens bent deze maar gelijk wilt afschaffen. Dat is gewoon erg zwak.
Tukker.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:05 schreef Mutant01 het volgende:
Wat is de achtergrond van Kamp eigenlijk. Telkens als ik hem zie en hoor praten, moet ik denken aan een boer.
Hij werd ook goed op z'n nummer gezet door zo'n kankker die vertelde dat Nederlandse Marokkanen in Marokko ook als veel lomper gezien worden dan Franse Marokkanen en dat de inburgering in elk geval op dat vlak goed geslaagd wasquote:Op donderdag 9 november 2006 10:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik niet in het publiek zat, want dan had ik hem waarschijnlijk keihard uitgelachen.
quote:BOSTON (Reuters) - Young Americans voted in the largest numbers in at least 20 years in congressional elections, energized by the Iraq war and giving a boost to Democrats, pollsters said on Wednesday.
About 24 percent of Americans under the age of 30, or at least 10 million young voters, cast ballots in Tuesday's elections that saw Democrats make big gains in Congress. That was up 4 percentage points from the last mid-term elections in 2002.
Dataan de hand van wat uitspraken op een forumquote:Op donderdag 9 november 2006 10:15 schreef Napalm het volgende:
[..]
Bah, superioriteitsgevoelens.
[..]
Het is geen kleuterklas waar de inzet telt.
Als het CGB keer op keer aantoont wereldvreemd te zijn en nu zelf politieke uitspraken gaat doen, dan is hetin de echte wereld. (ps. als ik jou was zou ik nooit in het bedrijfsleven gaan werken want daar pas je duidelijk niet
.)
Jij als natuurliefhebster moet dit wel kunnen waarderen.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:19 schreef sigme het volgende:
Moderne architectuur.
Spliksplinternieuw kantoorgebouw. In de zomer knalt de airco eruit en worden de servers te heet, bij de eerste de beste herfststorm waait de glasconstructie van het dak en het lekt.
Ik zit nu met een emmertje op mijn bureau.
Ik zie de winter met angst & beven tegemoet.
Oud Hollandsche kwaliteit.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:19 schreef sigme het volgende:
Moderne architectuur.
Spliksplinternieuw kantoorgebouw. In de zomer knalt de airco eruit en worden de servers te heet, bij de eerste de beste herfststorm waait de glasconstructie van het dak en het lekt.
Ik zit nu met een emmertje op mijn bureau.
Ik zie de winter met angst & beven tegemoet.
Als het dak lekt kun je net zo goed in je nakie lopen, nietwaar?quote:Op donderdag 9 november 2006 10:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij als natuurliefhebster moet dit wel kunnen waarderen.
Ik als autonoom zorg dan voor een houtkacheltje en een emmer warme soep.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij als natuurliefhebster moet dit wel kunnen waarderen.
Het meot natuurlijk wel ergens op slaan..quote:Op donderdag 9 november 2006 10:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is toch hun taak uitspraken te doen over dergelijke zaken?
Maar je zal meer onthullen dan je denkt.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:24 schreef du_ke het volgende:
Dataan de hand van wat uitspraken op een forum.
Dat is harstikke subjectief.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:32 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het meot natuurlijk wel ergens op slaan..
[..]
eerst maar eens opletten wat Blair gaat doenquote:Op donderdag 9 november 2006 10:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Bush zal er wel een handige draai aangeven, vrees ik.
http://www.knack.be/cmp/1(...)a-Rice--article.htmlquote:'Wij hebben niet het alleenrecht op goede ideeėn'
Ze begon haar carričre in de internationale politiek nog tijdens de Koude Oorlog. Nu moet ze de wereld overtuigen van de noodzaak van de Amerikaanse oorlog tegen het terrorisme. Condoleezza Rice over gevaarlijke Noord-Koreanen, beschaafde Palestijnen en Amerikaanse reuzen.
Volgende week wordt Condoleezza Rice 52 jaar. Ze is dus niet alleen een Amerikaanse vrouw met Afrikaanse wortels, ze is bovendien ook nog piepjong voor de functie die ze bekleedt. Een merkwaardige combinatie in de meest conservatieve Amerikaanse regering sinds mensenheugenis.
Condoleezza Rice stamt uit Birmingham, in de zuidelijke staat Alabama, waar ze in haar jeugd zeker nog blanke mannen in het akelige uniform van de racistische en gewelddadige Ku-Klux-Klan door de straten heeft zien lopen. Ze groeide er op als het enige kind van een presbyteriaanse dominee en koos uiteindelijk voor een studie in de politieke wetenschappen boven een professionele carričre als concertpianiste. Haar voornaam zou overigens zijn afgeleid van een uitdrukking uit de Italiaanse musical: con dolcezza . Maar zo zoet is Rice niet altijd.
Ze werd professor aan de gereputeerde Stanford University en dook eind jaren tachtig op in de omgeving van president George Herbert Walker Bush, toen die bij de val van de Muur in Berlijn deskundig advies over Oost-Europa en de hereniging van Duitsland nodig had. Toen zijn zoon George W. Bush in 2000 tot president werd verkozen, promoveerde Condoleezza Rice tot nationaal veiligheidsadviseur - een topfunctie in het Witte Huis. Twee jaar geleden volgde ze Colin Powell op als minister van Buitenlandse Zaken. Heeft ze geen heimwee naar de tijd van de Koude Oorlog, toen de wereld zoveel eenvoudiger in elkaar zat?
'Het klopt dat alles vroeger veel duidelijker was', zegt Condoleezza Rice tijdens een gesprek in haar kantoor. 'We wisten wie de vijand was en we wisten ook dat we weinig of niets met de Sovjet-Unie gemeen hadden. Wij hadden onze vrienden en onze bondgenoten en zij de hunne. De hele internationale politiek was rond die breuklijn georganiseerd.'
'Na de val van het communisme gingen een aantal mensen er met Francis Fukuyama van uit dat het 'einde van de geschiedenis' bereikt was: er bleef maar één politiek systeem over met één supermacht. We hadden even geen oog voor de niet-traditionele dreigingen die vorm kregen. Het transnationale terrorisme. Landen die buiten de bestaande structuren aan wapens voor massavernietiging werkten. Landen zoals Iran en Noord-Korea, die een neus zetten naar het internationale verdrag over de verspreiding van kernwapens.'
Hebben de VS de ontwikkelingen in het Midden-Oosten verkeerd ingeschat?
CONDOLEEZZA RICE: Het Midden-Oosten leek in ieder geval stabieler dan het in werkelijkheid was. Dat de regio nu aan zoveel turbulentie onderhevig is, heeft ermee te maken dat de mensen zich hergroeperen rond andere politieke principes en verwachtingen. We staan aan het begin van een nieuwe historische ontwikkeling.
Toen ik bijna twintig jaar geleden voor de vader van de huidige president op het departement van Buitenlandse Zaken aan de slag ging, stonden we aan het eind van vijftig jaar Sovjetdreiging. We plukten de vruchten van onze politiek. De Duitse eenmaking. De bevrijding van Oost-Europa. Het uiteenvallen van de Sovjet-Unie zelf, zonder bloedvergieten. Nu staan we aan het begin van een nieuwe ontwikkeling die moet leiden tot de uiteindelijke overwinning van de democratie over de ideologie van de haat en het terrorisme. Dat zįl gebeuren, daar ben ik van overtuigd. Het zal alleen nog niet voor morgen zijn - en misschien ook niet voor overmorgen.
Klopt de vaststelling dat de tegenpartij er in dit geval op rekent dat Amerikanen niet houden van oorlogen die te lang duren?
RICE: Daar zouden ze zich wel eens kunnen in vergissen. We hielden tijdens de Koude Oorlog wel lang het been stijf.
U kunt de Koude Oorlog toch niet vergelijken met wat er nu gebeurt?
RICE: Nee, maar de prijs was toen ook niet zo hoog. Enkele dagen na de aanslagen van 11 september 2001, waarbij drieduizend Amerikanen het leven lieten, zei president George W. Bush al dat we aan een lange oorlog waren begonnen. Tijdens een toespraak voor het parlement op 20 september 2001 zei hij dat deze strijd niet tijdens zijn ambtstermijn zal worden gewonnen, dat toekomstige presidenten hem zullen moeten voortzetten.
Het is ook een totaal ander soort oorlog.
RICE: Het verschil is dat de Sovjet-Unie na verloop van tijd belang had bij een vorm van stabiliteit. Dit keer worden we in Irak en Afghanistan echt beschoten door een vijand die mensen wil doden, die chaos wil scheppen en die onze vastberadenheid wil breken. Ik weet dat Amerikanen vooruitgang willen zien. Wat ze elke dag op hun televisiescherm zien, is weinig hoopgevend. Maar geweld en puin tonen, is gemakkelijker dan het verhaal vertellen van een traag en moeilijk politiek proces.
Wat ze ook op hun scherm zien, is de manier waarop China vandaag zijn grens met Noord-Korea ook echt bewaakt. Staan de Chinezen in dat conflict aan uw kant?
RICE: China heeft alle redenen om zich zorgen te maken over het Noord-Koreaanse kernprogramma. Een Noord-Koreaanse atoombom bedreigt de hele regio. Het brengt andere landen op ideeėn. Zoals wij zijn de Chinezen ook bang dat Noord-Korea een handeltje in gevaarlijk materiaal zou opzetten, dat dan in de verkeerde handen kan belanden. Ze steunen resolutie 1718 van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties niet omdat wij dat zo mooi hebben gevraagd, maar omdat het in hun eigen belang is. Dat is ook het resultaat van de politiek die president Bush de voorbije drie jaar heeft gevoerd. Hij heeft China mee verantwoordelijk gemaakt voor de Noord-Koreaanse kwestie en Peking voelt zich nu zeer betrokken. De Noord-Koreaanse kernproef ging niet alleen in tegen het Amerikaanse beleid, maar ook tegen het Chinese.
Een commissie onder het voorzitterschap van uw voorganger James Baker schrijft aan een rapport over de Amerikaanse politiek in Irak. Baker zou daarin pleiten voor een plan B: het vastleggen van een datum om de troepen uit Irak terug te trekken.
RICE: Ik geef geen commentaar op teksten die ik niet ken. Ik kijk er wel naar uit om met James Baker te praten. Hij zit een groep verstandige mensen voor. Het is altijd goed om met een frisse blik naar een probleem te kijken. De voorstellen die ze doen, zullen ons zeker vooruithelpen. Wij hebben niet het alleenrecht op goede ideeėn.
Sommige Democraten zijn van mening dat de VS rechtstreeks met de leiders in Syriė, Iran en Noord-Korea moeten praten. Kunnen dat soort van directe contacten vruchtbaar zijn?
RICE: Ik zal u een geheimpje verklappen. Onderminister Christopher Hill had in juli 2005 een direct contact met de Noord-Koreanen, tijdens een diner dat door de Chinezen werd georganiseerd. Maar we hebben toch liever dat er andere partijen mee aan tafel zitten, die ook belangen hebben bij goede afspraken. In het geval van Noord-Korea zitten er zes partijen rond de tafel: wij, Noord- en Zuid-Korea, China, Rusland en Japan.
Waarom is dat beter?
RICE: Als je met meerdere partijen rond de tafel zit, is de druk groter. Dan komen ze, bijvoorbeeld, niet alleen terug op een afspraak met ons, maar ook met China en Rusland. Noord-Korea wil niet liever dan alleen met ons praten. Maar dit gaat niet alleen om hen, het gaat om de hele regio.
Wat gebeurt er met de politiek van deze regering als de Democraten deze week de tussentijdse parlementsverkiezingen winnen?
RICE: Het staat de Amerikanen vrij om te kiezen. De president heeft voldoende duidelijk gemaakt waarom onze politiek klopt. Hebben we overal goede resultaten gehaald? Nee. Maar we werken hard. Volgens sommigen bewijst de Noord-Koreaanse kernproef dat onze politiek heeft gefaald. Voor zover ik weet, werkt Noord-Korea al dertig jaar aan een bom. Het heeft meer afspraken en overeenkomsten geschonden dan ik op de vingers van mijn twee handen kan tellen. Het verbaast me dus niet dat het nu een kernproef heeft gehouden.
Het resultaat van onze politiek is niet dat we zelf scherp hebben gereageerd, maar dat er in de Veiligheidsraad een resolutie is goedgekeurd die verder gaat dan welke vorige resolutie ook - met uitzondering misschien van die tegen Irak. China keurde een resolutie goed onder Hoofdstuk 7 van het Handvest van de Verenigde Naties, met zware sancties tegen zijn naaste buur terwijl het tevoren zelfs niet in sancties geloofde. Dat hebben we dan toch voor elkaar gekregen.
Ondertussen onderzoekt Egypte van zijn kant de mogelijkheden van kernenergie.
RICE: Egypte maakt zich zorgen over zijn energiebehoeften. Als ik het goed begrepen heb, zit er daar nog voor 15 jaar olie en voor 34 jaar gas in de grond. Dat is niet genoeg voor wat een groeiende economie nodig heeft. Kernenergie kan helpen om landen minder afhankelijk te maken van olie. Er zijn plekken op de wereld waar het beter is dat de afhankelijkheid van olie wat minder wordt. De president stelde een paar jaar geleden al voor dat wij landen aan kernenergie zouden helpen, zolang ze zelf niet met verrijkingsprocessen beginnen. Ze moeten dus niet de weg inslaan die tot de productie van kernwapens kan leiden.
Hoe kunt u dat voorkomen?
RICE: We zetten er een fabriek neer die de energie opwekt. Maar de brandstof die daarvoor nodig is, betrekken ze van een internationale brandstofbank die de brandstof na gebruik ook terughaalt. Dat vermindert de mogelijkheid dat een land onder het mom van een civiel kernprogramma toch aan een atoombom werkt. Daarover gaat ook de hele discussie met Iran. Ze mogen gerust een civiel kernprogramma hebben, maar ze mogen de technologie niet ontwikkelen die tot de productie van een nucleair wapen kan leiden.
Conservatieve Joden lusten u ondertussen rauw omdat u zich onlangs opnieuw uitsprak voor de oprichting van een Palestijnse staat naast Israėl.
RICE: Dat was van bij de aanvang de politiek van deze regering.
Waarom denkt u dat het geweld dan zal stoppen?
RICE: Uit elke opiniepeiling blijkt dat 70 procent van de Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook in vrede en zij aan zij met Israėl wil leven. Het klopt dat er ook extremisten zijn, Hezbollah in Libanon en Hamas in Palestina. Dat zijn terroristen die zoals terroristen moeten worden behandeld. Maar de grote meerderheid van de Palestijnen wil een beter leven. Ik geloof niet dat moeders willen dat hun kinderen opgroeien om zelfmoordterroristen te worden. Moeders willen dat hun kinderen opgroeien om universiteit te lopen. Als je de juiste voorwaarden schept, zullen ze dat ook doen.
Hoe bent u daar zo zeker van?
RICE: Ik heb daarover met veel Palestijnen gepraat. Als mensen geen betere toekomst willen voor hun kinderen, waarom doen wij dan nog aan politiek? Afgezien van de extremisten willen de mensen in het Midden-Oosten hetzelfde als mensen op alle andere plaatsen in de wereld. Ik ken geen enkele gemeenschap waarin mensen niet voor een beter leven en vrede kiezen als ze daar de kans toe krijgen.
Maar dan is er die godsdienst, die mensen een plaats in de hemel belooft als ze zichzelf opblazen.
RICE: Juist. Jammer misschien dat de leiders niet gehaast zijn om hun plaats in het paradijs in te nemen.
Dat hoeft ook niet. Ze hebben genoeg volgelingen.
RICE: Ik geloof echt niet dat de meeste mensen in het Midden-Oosten zichzelf willen opblazen. Zoals er vroeger in Rusland geen meerderheid was die in het internationale communisme geloofde. Er zijn altijd en overal extremisten. Maar als je mensen een alternatief aanbiedt, kiezen ze voor een andere weg.
Er zijn nu in Latijns-Amerika landen die voor een andere weg kiezen, maar daar bent u niet zo gelukkig mee?
RICE: Onze relaties met landen zoals Chili, Braziliė en Uruguay zijn uitstekend. Het gaat er ons om dat mensen vrij kunnen stemmen en dat de oppositie haar rol kan spelen. Dan is het afwachten waar dat democratische proces ons brengt. Doorgaans kiezen ze toch voor een vrije markteconomie, of ze nu van links of van rechts zijn. Wij hebben er geen probleem mee om met regeringen van links samen te werken.
Dat geldt dan toch niet voor Venezuela en Cuba. Krijgt u niet regelmatig hoofdpijn van de oliepolitiek van de Venezolaanse president Hugo Chavez?
RICE: Ik zie ook veel verzet tegen de politiek van Venezuela. We schoten goed op met dat land, en we willen graag opnieuw goed met hen opschieten. Maar daarvoor hebben ze een president nodig die de democratische instellingen respecteert en die zijn neus niet de hele tijd in de zaken van zijn buurlanden steekt.
U had het daarnet over Rusland. Is het presidentschap van Vladimir Poetin niet stilaan een ontgoocheling? De mensenrechten, het beknotten van bepaalde vrijheden, zijn houding tegenover Iran?
RICE: In verband met Iran kun je hem weinig verwijten. Rusland heeft een andere kijk op sancties dan wij, maar afgezien daarvan stelde het zich eigenlijk heel redelijk op. Maar zijn we ontgoocheld? Ja. Het Kremlin heeft in dat land zoveel macht. Als er daar geen andere machtscentra tegenover staan, doemt vlug het beeld van een autoritaire staat op. En in Rusland zijn de andere machtscentra helaas niet bijzonder sterk.
De kans bestaat dat George W. Bush na de verkiezingen zijn regering herschikt. Blijft u in functie tot het einde van zijn mandaat als president?
RICE: Dat hangt van hem af. Ik heb in ieder geval geen andere plannen voor de volgende twee jaar.
Gaat het ministerschap u zo goed af?
RICE: De ene dag al beter dan de andere. (lacht) Er zijn dagen waarop ik denk dat ik me gelukkiger zou voelen aan de universiteit. Er zijn er andere waarop ik blij ben dat ik doe wat ik doe. Ik voel me ook zeer vereerd dat ik dit mag doen. Als mensen me soms beklagen, denk ik dat het beter is om dit soort baan te hebben op een moment dat het ertoe doet.
Beklaagde Bill Clinton zich er niet over dat hij geen oorlog had?
RICE: Zoals ik zei: er zijn momenten die gewichtiger zijn dan andere. Ik wil me niet vergelijken met de mensen die in de jaren veertig aan de basis lagen van de wereld die toen is opgebouwd. Mensen zoals George Marshall en Harry Truman zijn reuzen in mijn ogen. Maar ook nu bevindt Amerika zich in een positie van leiderschap en verantwoordelijkheid die met die van geen enkel ander land kan worden vergeleken.
De zwarte Democratische senator Barack Obama overweegt om zich in 2008 kandidaat te stellen voor de presidentsverkiezingen. Minder dan dertig jaar geleden zou dat voor een Amerikaan met Afrikaanse wortels ondenkbaar zijn geweest.
RICE: Hij zou arrogant of onbeschaamd zijn genoemd. Of gewoon gek.
U hebt het verstand en de ervaring, u bent een Afrikaans-Amerikaanse vrouw. Er wacht u een plaats in de geschiedenis. Waarom waagt u uw kans niet?
RICE: Als iemand moet worden overtuigd om die stap te zetten, ben je aan het verkeerde adres. Dit is iets wat je ook moet wķllen doen.
En u hebt er geen zin in?
RICE: Nee. Ik kom wel op een andere manier weer aan mijn trekken. Ik houd van dit land en van datgene waar het voor staat. Ik weet dat het tegenover mijn voorouders op een verkeerde voet is begonnen. Maar ik zie ook hoe de instellingen die door de stichters van de republiek in het leven zijn geroepen alle stormen, moeilijkheden en uitdagingen overleven en hun belofte altijd een beetje meer waarmaken.
Dat klinkt toch een beetje als een slechte reclameslogan.
RICE: Helemaal niet. Hier leven mensen uit alle hoeken van de wereld samen, en ze noemen zichzelf allemaal Amerikaan. Zo hoort het ook. Amerikanen vormen geen etnische groep. Maar in die grote, chaotische, multi-etnische democratie blijven de instellingen overeind. En nemen ze altijd meer mensen in hun schoot op. Dus ja, ik houd van dit land. Maar nee, ik wil er geen president van worden.
© 2006 Tribune Media Services inc.
Cal Thomas
Vertaald en bewerkt door Hubert Van Humbeeck.
Hallo.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:39 schreef Apropos het volgende:
Hallo.
Niet huilen! Niet huilen!quote:Op donderdag 9 november 2006 10:39 schreef Apropos het volgende:
Hallo.
Ik kots nog eerder.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet huilen! Niet huilen! [afbeelding]
Daar kan ik iets beter tegen.quote:
quote:Chavez applauds Rumsfeld's resignation
Venezuelan President Hugo Chavez applauded the resignation of US Defense Secretary Donald H. Rumsfeld and suggested President George W. Bush should quit as well.
Chavez pointed to the strong gains by Democrats in US congressional elections and called it a "reprisal vote" against Bush's policies and the Iraq war. The leftist leader beamed as he read aloud a news report of Rumsfeld's resignation.
"Heads are beginning to roll," Chavez said during a news conference on Wednesday. "It was about time he resigned. The president should resign now."
Hoe ga jij dat tegen in de klas?quote:Op donderdag 9 november 2006 10:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is ook veel te makkelijk om kritiek te hebben op de VS.
In de klas komt internationale politiek niet (heel) vaak ter sprake. En het onderdeel internationale handel moet nog komen dit jaar.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoe ga jij dat tegen in de klas?
Veel succes met je AIVDloopbaan.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
Chavez is mn buddy.
een stem op de democraten is een stem op de communistenquote:
En terroristen.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
een stem op de democraten is een stem op de communisten
Verplicht bestuderen van 'Waarom ik Amerika afwijs' van Ter Braak.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoe ga jij dat tegen in de klas?
Ik ga daar helemaal niet werken.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:01 schreef Apropos het volgende:
[..]
Veel succes met je AIVDloopbaan.
(Kijk, MrX, aanelkaar!)
Welke?quote:Op donderdag 9 november 2006 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ga daar helemaal niet werken.Andere baan in gedachte.
Volgens mij gaat de helft van de verkozenen voor presidentschap...allemaal eigen belangen. Na de overwinningsrede van Hilary Clinton klonk "You Ain't Seen Nothing Yet" en omarmde ze Bill. Ze weet alleen nog niet over ze zich verkiesbaar gaat stellenquote:Op donderdag 9 november 2006 11:04 schreef Apropos het volgende:
En toch, he, die Democraten deugen ook niet. Politici immers.
Dat lijkt me zware kost.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Verplicht bestuderen van 'Waarom ik Amerika afwijs' van Ter Braak.
Dat zal ze leren!
quote:Het geheim van ons europeanisme ligt niet in het toevallig trambalcon, deze ‘kaap van Aziė’, die men nog steeds met zekere eerbied Europa noemt. En wij wijzen Amerika niet af, omdat het ons bedreigt als de brutale klanken en de schreeuwende kleuren van het voorbijstromend verkeer; immers er behoort een geringe dosis inzicht toe, om te erkennen, dat dit verkeer uitgemaakt wordt door juist dezelfde arrogante tramwagens als die, waarop wij ons ophouden. Wij zijn Europeanen en wij wijzen Amerika af, omdat alleen het rumoer van het verkeer tot ons doordringt en de prinsen van den bloede, die op de verre vervoermiddelen dromen en zich over tekens buigen, achter het rumoer schuil gaan, zonder het te kunnen temperen.
Wie levensproblemen tot geografische, ja zelfs tot cultuurproblemen verkleint, miskent de eerste noodzaak van het leven der cultuurmensen: zich te kunnen verdiepen in geheimtekens, terwijl de grond, waarop men staat, desnoods onverschillig is, terwijl de dingen voorbijstromen en steeds nieuwe omgevingen het aanzijn geven; zich te kunnen opsluiten, zonder zich uiterlijk aan de wisseling der verschijnselen te onttrekken. Wij zijn niet aan dit balcon van de tramwagen vastgeklonken, maar wij moeten op dit balcon van deze tramwagen op dit door klanken en kleuren in zijn rust bedreigde Europa, de geheimtekens lezen, die wij als erfdeel hebben ontvangen.
Een geographisch probleem zou de verhouding Europa-Amerika zijn, wanneer de waarde van hun culturen daardoor bepaald werd, dat zij onder een al dan niet bevoorrecht deel van de hemel leefden. Maar de hemel verleent zon en regen, geen culturele privileges; omdąt wij onder een zekere hemel leven, zijn wij geen bevoorrechten.
Een cultureel probleem zou de verhouding Europa-Amerika zijn, wanneer de culturen hun strijd uitvochten als mensen, wanneer zij geboren werden, opgroeiden tot vlegels en naderhand soms tot volwassenen, paarden en jongden, stierven en aan de aarde werden teruggegeven. Maar wij, die deze symbolen dagelijks gebruiken, alsof wij van deze gebeurtenissen makrokosmische familiekronieken konden maken, wij weten niet eens, waar Europa begint en Amerika eindigt! Waar smelt het rumoer van onze tramwagen samen met dat van het verkeer? Wie legt deze beide rumoeren uiteen en beplakt ze met etiquetten? ... Het verward geraas, waarvan wij getuige zijn, is te herleiden tot ‘invloeden’, ‘gevolgen’, ‘kernen’, ‘uitvloeisels’, ‘afhankelijkheid’; maar daarmee heeft men reeds concrete, ondeelbare lichamen geschapen, die door mensen, schaakspelers, als pionnen worden uitgezet, om een onvoorstelbaar spel van activiteiten aan te geven. Aan dit schaakspel der culturele strategie ontkomt niemand, die verschijnselen beschrijft en wil afleiden; op dit terrein strijden de twee culturen als mensen, met list, tactiek, meer- en minderwaardigheid; op dit terrein kan men de werken der schrijvers, schilders, cineasten zien als de uitgezette pionnen, stoffelijk voorgestelde kruispunten van activiteit, van aanval, van verdediging, van imperialisme en zelf handhaving. Zo herleidt men dan de ‘strijd’ tussen Europa en Amerika tot een cultuur-document; en hier verlangt men van ons, dat wij de striktste,
wetenschappelijke onpartijdigheid betrachten, de gelijkwaardigheid erkennen van het behaviorisme en het pluralisme met onze denkvormen, kortom: dat wij deze ‘strijd’ uitvechten met al de loyaliteit van een ridderlijk tournooi, waarbij het meer om de sierlijkheid dan om de verbittering gaat.
met 70% van de stemmen gewonnen. Behoorlijk overtuigend dus.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Volgens mij gaat de helft van de verkozenen voor presidentschap...allemaal eigen belangen. Na de overwinningsrede van Hilary Clinton klonk "You Ain't Seen Nothing Yet" en omarmde ze Bill. Ze weet alleen nog niet over ze zich verkiesbaar gaat stellen.
[afbeelding]
Het is een onleesbaar stuk.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:12 schreef Apropos het volgende:
ligt niet in het toevallig trambalcon
Ik moest vijf maal lezen voor ik het laatste woord begreep. Eerst dacht ik dat het Spaans was, daarna Frans met ontbrekende friemel aan de c, de laatste drie maal dacht ik helemaal niets. Wat een ochtend.
Verdonk douwen?quote:
Lekker vanuit je fauteuil zo veel mogelijk onbekende woordjes uit Van Dale verzamelen, je stopt er wat werk- en lidwoorden, irrelevante beeldspraken in en hoppa: je bent intellectueel.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:15 schreef Godslasteraar het volgende:
sjonge jonge, wat kon die Ter Braak ouwehoeren zeg![]()
Onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
Swinkels is tof btw.
Bedoel je de brouwer, de motorhandelaar of de makelaar?quote:Op donderdag 9 november 2006 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weet je dan ook echt helemaal niets?![]()
Welke was gister op TV? De brouwer dus, had je ook op kunnen maken uit voorgaande posts.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:30 schreef Apropos het volgende:
[..]
Bedoel je de brouwer, de motorhandelaar of de makelaar?
Juist.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Lekker vanuit je fauteuil zo veel mogelijk onbekende woordjes uit Van Dale verzamelen, je stopt er wat werk- en lidwoorden, irrelevante beeldspraken in en hoppa: je bent intellectueel.
Dat was Autodidact. Nogal een grappenmaker.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke was gister op TV? De brouwer dus, had je ook op kunnen maken uit voorgaande posts.![]()
Lik je reet.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:33 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat was Autodidact. Nogal een grappenmaker.
Mooie zin, nu nog een situatie verzinnen waarin hij/zij toepasbaar is.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:28 schreef Apropos het volgende:
Wie legt deze beide rumoeren uiteen en beplakt ze met etiquetten? `
Deze zin staat mij wel aan.
Tramwagens, denk ik.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Mooie zin, nu nog een situatie verzinnen waarin hij/zij toepasbaar is.
jij bent er ook altijd als de kippen bij hequote:Op donderdag 9 november 2006 11:18 schreef Apropos het volgende:
De flamoes van Mirage deel II
Verrassend.
Butquote:Op donderdag 9 november 2006 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
You and me baby aint nothing like mammals!!!!!
Echt niet, deel 1 had ik nog niet eens gezien.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
jij bent er ook altijd als de kippen bij he
http://youtube.com/watch?v=7uI69kq6B1o&mode=related&search=quote:Op donderdag 9 november 2006 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
You and me baby aint nothing like mammals!!!!!
Dat is geen denken.quote:
DNA-spoorquote:Op donderdag 9 november 2006 11:40 schreef Apropos het volgende:
Graf Deventer-moordzaak moet onderzocht worden
Het blijft een merkwaardige zaak. Die Michael de J. heeft alle schijn tegen, maar er is bij mijn weten geen DNAspoor van hem aangetroffen.
quote:Op donderdag 9 november 2006 11:34 schreef Apropos het volgende:
fau·teuil (de ~ (m.), ~s)
1 leunstoel
2 een rang in theaters
Weer wat geleerd.
Omdat de kip de weg overstak?quote:Op donderdag 9 november 2006 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zijn negers altijd zwart?
Dat is erg gevaarlijk. Ik heb in Marokko 2 jaar terug een kip overredenquote:
Is bij rumoer, niet juist al sprake van sentimenten? Daar dienen dan niet extra sentimentaliserende etiketten opgeplakt te worden.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:43 schreef Apropos het volgende:
Zouden het eigenlijk sentimentaliserende etiketten zijn, die je op dat rumoer dient te plakken?
Om niet te zeggen: ontsentimentaliserende plakkertjes.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Is bij rumoer, niet juist al sprake van sentimenten? Daar dienen dan niet extra sentimentaliserende etiketten opgeplakt te worden.
tikveel. Vraag het aan de koran.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
Sedimentatie.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
tikveel. Vraag het aan de koran.
Black People Love Us!quote:Op donderdag 9 november 2006 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
Nuchterheid.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:49 schreef Apropos het volgende:
[..]
Om niet te zeggen: ontsentimentaliserende plakkertjes.
Ik zie geen walging in nuchterheid.quote:
Roadkill BBQ !!!quote:Op donderdag 9 november 2006 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is erg gevaarlijk. Ik heb in Marokko 2 jaar terug een kip overreden![]()
Met nuchterheid kun je alle kanten op.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik zie geen walging in nuchterheid.
De eigenaar van de kip zag het gebeuren en kwam gillend achter ons aan rennenquote:
Ben je gestopt?quote:Op donderdag 9 november 2006 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De eigenaar van de kip zag het gebeuren en kwam gillend achter ons aan rennen![]()
En toen gooide jij wat geld uit het raampje, als mobiel mea culpa?quote:Op donderdag 9 november 2006 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De eigenaar van de kip zag het gebeuren en kwam gillend achter ons aan rennen![]()
Net als met kanaries.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Met nuchterheid kun je alle kanten op.
Zolang er geen Marokkanen achter het stuur zitten, maak ik uit voorgaande posts op.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Net als met kanaries.
Slecht verhaal.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:07 schreef Aoristus het volgende:
ha, conflicterende gristen normen: Balkenende: homo kan CDA-leider zijn
Een huwelijk is iets wat voor veel christenen bijzonder is, daar was Balkenende dus tegen. Niet tegen homofilie in het algemeen.quote:Deze U-bocht van Balkenende is opmerkelijk, aangezien hij eerder als Tweede Kamerlid tegen het homohuwelijk stemde (wat er uiteindelijk toch zou komen).
quote:Door erm - donderdag 9 november 2006 @ 12:07 quote FB
Vindt je het gek met die multiculturele samenleving van tegenwoordig....
Met dergelijke bedragen, zou je wel wat diepgang verwachten.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:06 schreef Apropos het volgende:
Kijk toch eens wat dit stelletje lullen met vingers bij elkaar graait:
Johan Cruijff: 50.000 euro per uitzending. (20 uitzendingen per jaar is dus 1 miljoen)
Guus Hiddink: 8.000 euro per keer
Hugo Borst: 8.000 euro per keer
Youri Mulder: 2.500 euro per keer
Ruud Gullit (Talpa) 12.500 euro per keer
Ik voel me bijzonder gegriefdquote:Op donderdag 9 november 2006 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is erg gevaarlijk. Ik heb in Marokko 2 jaar terug een kip overreden![]()
Echte hollander.quote:
quote:Op donderdag 9 november 2006 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
Nederlandse toiletten steeds smeriger
[..]
Ja, wat zei ie dan?quote:Op donderdag 9 november 2006 09:56 schreef Mutant01 het volgende:
Whahah, minister Kamp gister bij Pauw en Witteman. Wat heb ik gelachen zeg, wist niet dat het zo'n sukkel was.
Sjunzin.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:28 schreef Apropos het volgende:
Wie legt deze beide rumoeren uiteen en beplakt ze met etiquetten? `
Deze zin staat mij wel aan.
Nee, dan zou Ryan het al wel hebben verteld.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Sjunzin.
Hij pleegde toch zelfmoord uit paranoia of de zogenaamde 'moordlijst'?
quote:Op donderdag 9 november 2006 12:15 schreef Apropos het volgende:
Marijnissen: SP in 10 jaar de grootste
Marijnissen: ''Bos gaat niet op mijn avances in, de rotzak.''
Bos: ''Een linkse coalitie lijkt me fantastisch!''
Marijnissen:'' Wij gaan de PVDA leegeten.''
Zou de lakeiennatuur van Bos weer de kop opsteken, of komt de rechtse coalitie toch dichterbij?
dit is een quote hoop ik.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:15 schreef Apropos het volgende:
Marijnissen: SP in 10 jaar de grootste
Marijnissen: ''Bos gaat niet op mijn avances in, de rotzak.''
Bos: ''Een linkse coalitie lijkt me fantastisch!''
Marijnissen:'' Wij gaan de PVDA leegeten.''
Zou de lakeiennatuur van Bos weer de kop opsteken, of komt de rechtse coalitie toch dichterbij?
Hij probeerde het grote aantal zwerfafval in Nederland te koppelen aan de allochtonen. "Want in die landen is het heel normaal dat ze dingen op straat gooien".quote:
Nee hoor.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
dit is een quote hoop ik.
quote:
Ik heb de gruwelijke doodstrijd van een witte kip gehoord die door een iets te kleine rover werd overweldigd.quote:
Menno!quote:Op donderdag 9 november 2006 12:16 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, dan zou Ryan het al wel hebben verteld.
Ja. Ach ja, die moordlijst. Ik weet er het fijne niet van.quote:
Oor.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
moordlijst?
Nee. Dat denk ik niet. Hoezo?quote:Op donderdag 9 november 2006 12:22 schreef Mutant01 het volgende:
Komt aahikwordgek ooit terug?
quote:
die lijst ken ik wel ja...quote:
Een van mijn favoriete schrijvers is in mei '40 doodgeschoten in de deuropening. Hilarisch krantenartikel van, over hoe het gemene joods-communistisch kapitaal (of zo) de geliefde volksschrijven A.M de Jong lafhartig had vermoord.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:22 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja. Ach ja, die moordlijst. Ik weet er het fijne niet van.
Tsja. Als Mohammed niet naar de berg komt kan de berg ook naar Mohammed, natuurlijk.quote:
Gelukkig maar een klein beetje.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:39 schreef problematiQue het volgende:
net deze docu bekeken: http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-4312730277175242198&q=freedom+to+facsism - laat in het eerste deel mooi zien hoe verdort en corrupt het amerikaanse systeem kan zijn. Daarna draait het een beetje door over wereldheerschappij door de banken enzo, maar toch zeker het kijken waard.
ABN.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wie zijn het Groot Kapitaal?
Zij alleen?quote:
Er zit toch altijd een Rothschild (meestal uit '78) achter.quote:
Gemene joodse communisten. Duhquote:Op donderdag 9 november 2006 12:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
quote:Op donderdag 9 november 2006 12:50 schreef MrX1982 het volgende:
Dubbele pleonasme.
Don't play with the big Boys, if you can't handle the heat.quote:
Geeneens driedubbel? *Phew*quote:Op donderdag 9 november 2006 12:50 schreef MrX1982 het volgende:
Dubbel pleonasme.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Ik mag hopen dat het opzet was.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Don't play with the big Boys, if you can't handle the heat.
Ik niet.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Nog niet aangenomen? Bij welk ministerie wilde je ook weer aan de slag?quote:
Altijd en overal.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op. Ik mag hopen dat het opzet was.
Ik bedoel maar: je moet tot bijna elke prijs vermijden ooit in de klauwen van medici te vallen.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:55 schreef Apropos het volgende:
Poepinjectie helpt tegen ziekenhuisbacterie
Ongelofelijk wat ging Kamp gisteren op zijn bek met die argumentatie. Wel grappig dat ie het over fatsoen in de kamer had en hem dat filmpje van Hoogervorst voor de voeten werd geworpen waarin hij dat kotsgebaar maakt. Hij gaf wel eerlijk toe dat dat onbeschofd was, dus daarvoor hulde.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij probeerde het grote aantal zwerfafval in Nederland te koppelen aan de allochtonen. "Want in die landen is het heel normaal dat ze dingen op straat gooien".
De allochtonen zijn nu dus naast smerige toiletten ook nog eens schuldig aan het zwerfafval in Nederland.
Zijn broer is leuker.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:01 schreef Apropos het volgende:
Wat een onvoorstelbare selfkicker is die vent toch:
[afbeelding]
Peter bij zijn dossiers met het Wittenberg-dossier
[afbeelding]
Peter voor het huis van de weduwe Wittenberg - mei 2001
Tom van 't Hek is ook leuker dan Youp en Herman Finkers is minder grappig dan zijn broer, maar dat zijn nog lolbroeken. Wat doet de broer van Peter R. de Vries? Piemels tekenen in de krijttekening?quote:
Dat klonk ongelooflijk nichterig.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:05 schreef MrX1982 het volgende:
Vraag het aan Rock de Braziliaan of moet ik zeggen big boy.
Zeg maar Rock, de dames noemen me big boy.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:05 schreef MrX1982 het volgende:
Vraag het aan Rock de Braziliaan of moet ik zeggen big boy.
Ik denk dat alleen Johnny the selfkicker daarover uitsluitsel had kunnen geven. Maar die is al lang en breed hemelen.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:03 schreef Apropos het volgende:
Gebruik ik dat woord wel op correcte wijze?
Mijn marketingdocent.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:08 schreef Apropos het volgende:
[..]
Tom van 't Hek is ook leuker dan Youp en Herman Finkers is minder grappig dan zijn broer, maar dat zijn nog lolbroeken. Wat doet de broer van Peter R. de Vries? Piemels tekenen in de krijttekening?
Roodstand?quote:Op donderdag 9 november 2006 13:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
OehNet gebeld door de ABN Amro voor een gesprek.
ter ziele door het gaatje in z'n hoofdquote:Op donderdag 9 november 2006 13:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen Johnny the selfkicker daarover uitsluitsel had kunnen geven. Maar die is al lang en breed hemelen.
volgens mij wil hij wel, maar mag hij niet. Daar wordt hij voor behandeldquote:
Docentenbestaan al weer zat?quote:Op donderdag 9 november 2006 13:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waarom neem je niet een andere tandarts dan? Vrije keus toch? Ik ben best te spreken over de mijne: Maats, in de Stationsstraat.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:10 schreef du_ke het volgende:
Nou ik heb weer een verse vulling inclusief controle een kwartiertje op die stoel gezeten, niet vreemd dat diezelfde vulling elke keer kapot gaat.
Nee ben best tevreden hoor het is gewoon even pech met die ene vulling in een andere kies kreeg ik een paar jaar terug ook een vulling en die doet het nog steeds goed.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom neem je niet een andere tandarts dan? Vrije keus toch? Ik ben best te spreken over de mijne: Maats, in de Stationsstraat.
De jouwne misschien.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:17 schreef Autodidact het volgende:
Het is droog, pik.
Waarom zou dat per definitie op discriminatie wijzen?quote:GroenLinks: wel discriminatie op arbeidsmarkt
Gepubliceerd op donderdag 09 november 2006
DEN HAAG (ANP) - Nederlandse jongens hebben ruim twee keer zoveel kans op een stageplek als Marokkaanse jongens. Dat stelt GroenLinks, die de proef op de som nam door zowel Nederlanse als Marokkaanse jongens te laten bellen naar 62 bouwbedrijven.
Van de Nederlandse jongens werd 39 procent uitgenodigd, van de Marokkaanse 17 procent. GroenLinks liet vorig jaar al onderzoek uitvoeren naar discriminatie op de arbeidsmarkt, maar omdat het kabinet het probleem blijft ontkennen is opnieuw onderzoek gedaan.
Dit onderzoek is niet top alhoewel we de achtergronden niet weten. Als het jongens zijn die allemaal dezelfde opleiding volgen zal het wel ergens op wijzen.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zou dat per definitie op discriminatie wijzen?
Lekker simplistisch "onderzoek".
Heb je het onderzoek bekeken of alleen dat stukje tekst?quote:Op donderdag 9 november 2006 14:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Indedaad, blanke Hollanders komen niet meer aan het werk door "positieve discriminatie" (wat dat ook moge zijn).quote:Op donderdag 9 november 2006 14:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit onderzoek is niet top alhoewel we de achtergronden niet weten. Als het jongens zijn die allemaal dezelfde opleiding volgen zal het wel ergens op wijzen.
En er is gewoon sprake van discriminatie op de arbeidsmarkt dat lijtk me wel duidelijk.
Ze pikke onze bane en vrouwe inquote:Op donderdag 9 november 2006 14:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Indedaad, blanke Hollanders komen niet meer aan het werk door "positieve discriminatie" (wat dat ook moge zijn).
Ze hebben de mercedes (benzine met kathalisator) van haar partner onderhand ingeruild voor zo'n priusquote:Op donderdag 9 november 2006 14:58 schreef zakjapannertje het volgende:
dat Femke in een auto reed was al erg genoeg, maakt Duijvendak het helemaal bont nu...![]()
In het hele onderzoek komt niets naar voren over de reden van deze bedrijven om meer Nederlanders uit te nodigen dan Marokkanen. GL trekt dan maar de conclusie dat het discriminatie is.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:51 schreef sigme het volgende:
Heb je het onderzoek bekeken of alleen dat stukje tekst?
Als je alleen afgaat op dat stukje tekst is jouw conclusie simplistisch.
Vrouwen discrimeren dan dus blijkbaar ook..quote:
Nee gesprek over de functie accountmanager Zaken.quote:
quote:Op donderdag 9 november 2006 15:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In het hele onderzoek komt niets naar voren over de reden van deze bedrijven om meer Nederlanders uit te nodigen dan Marokkanen. GL trekt dan maar de conclusie dat het discriminatie is.
Misschien heeft het met religie te maken dat deze bedrijven geen Marokkanen mogen aannemen. Volgens mij is het slechts een incident net zoals het niet geven van een hand aan mannen.
Niet zat. Ik wil wel verder kijken.quote:
Een conclusie trekken zonder de achterliggende redenen van deze bedrijven mee te nemen is een gedegen conclusie?quote:
Dus je gaat in confectiepak op de markt staan schreeuwen dat ze bij jou moeten zijn voor de verse vis?quote:Op donderdag 9 november 2006 15:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee gesprek over de functie accountmanager Zaken.
Denkniveau HBO gevraagd. Ben benieuwd in hoeverre het uitdagender is dan rondrijden in je wagentje en proberen je spul te slijten bij de klant.
zie:
Inhoud van de functie:
De functie van Accountmanager Zaken heeft een uitdagend karakter. Je bent verantwoordelijk voor het actief beheer en verdere uitbouw van een portefeuille van middelgrote en top-MKB relaties, waarbij inhoudelijk advies en de verkoop van meer complexe financiėle diensten en producten centraal staan. Je bent sparringpartner op niveau en waar nodig schakel je hierbij specialisten in. Verkoopgerichtheid is hierbij natuurlijk vereist, je houdt ervan nieuwe activiteiten op te pakken en tastbare resultaten neer te zetten. Je bent servicegericht en stelt de klant hierbij centraal.
quote:Op donderdag 9 november 2006 15:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Vrouwen discrimeren dan dus blijkbaar ook..
There are known knowns. These are things we know that we know. There are known unknowns. That is to say, there are things that we know we don't know. But there are also unknown unknowns. There are things we don't know we don't know.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In het hele onderzoek komt niets naar voren over de reden van deze bedrijven om meer Nederlanders uit te nodigen dan Marokkanen. GL trekt dan maar de conclusie dat het discriminatie is.
Misschien heeft het met religie te maken dat deze bedrijven geen Marokkanen mogen aannemen. Volgens mij is het slechts een incident net zoals het niet geven van een hand aan mannen.
Verder kijken kan nooit kwaad.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Niet zat. Ik wil wel verder kijken.
quote:Op donderdag 9 november 2006 15:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een conclusie trekken zonder de achterliggende redenen van deze bedrijven mee te nemen is een gedegen conclusie?
Meer dan de helft van de mensen wordt niet uitgenodigd voor een gesprek. Die conclusie kan je ook trekken.
Ik zag het ja. Goede oude tijd dat je het initiatief ook nog gewoon aan die man kon overlaten..quote:Op donderdag 9 november 2006 15:34 schreef Napalm het volgende:
"Hoe hoort het eigenlijk?" van Amy Groskamp-Ten Have erbij gepakt.![]()
Ah, de vervlogen tijden van weleer waarin men een beetje ambtenaar nog aansprak met "weledelgestrenge heer". Zelfs de titualtuur van de Oost staat er nog in.![]()
quote:"It's the war, stupid"
Nu minister van defensie Donald Rumsfeld in de boeken kan worden bijgeschreven als casualty of war, is er behoefte aan een goede, snelle analyse. Stratfor kwam vannacht met onderstaand verhaal over de gevolgen van de verkiezingsuitslag voor de situatie in Irak.
--------------
Back to Iraq
By George Friedman
The midterm congressional elections have given the Democrats control of the U.S. House of Representatives. It is possible -- as of this writing, on Wednesday afternoon -- that the Senate could also go to the Democrats, depending on the outcome of one extremely close race in Virginia. However it finally turns out, it is quite certain that this midterm was a national election, in the sense that the dominant issue was not a matter of the local concerns in congressional districts, but the question of U.S. policy in Iraq. What is clear is that the U.S. electorate has shifted away from supporting the Bush administration's conduct of the war. What is not clear at all is what they have shifted toward. It is impossible to discern any consensus in the country as to what ought to be done.
Far more startling than the election outcome was the sudden resignation of Defense Secretary Donald Rumsfeld. Rumsfeld had become the lightning rod for critics of the war, including many people who had supported the war but opposed the way it was executed. Extraordinarily, President George W. Bush had said last week that Rumsfeld would stay on as secretary of defense until the end of his presidential term. It is possible that Rumsfeld surprised Bush by resigning in the immediate wake of the election -- but if that were the case, Bush would not have had a replacement already lined up by the afternoon of Nov. 8. The appointment of Robert Gates as secretary of defense means two things: One is that Rumsfeld's resignation was in the works for at least a while (which makes Bush's statement last week puzzling, to say the least); the other is that a shift is under way in White House policy on the war.
Gates is close to the foreign policy team that surrounded former President George H. W. Bush. Many of those people have been critical of, or at least uneasy with, the current president's Iraq policy. Moving a man like Gates into the secretary of defense position indicates that Bush is shifting away from his administration's original team and back toward an older cadre that was not always held in high esteem by this White House.
The appointment of Gates is of particular significance because he was a member of the Iraq Study Group (ISG). The ISG has been led by another member of the Bush 41 team, former Secretary of State James Baker. The current president created the ISG as a bipartisan group whose job was to come up with new Iraq policy options for the White House. The panel consisted of people who have deep experience in foreign policy and no pressing personal political ambitions. The members included former House Foreign Relations Committee chairman Lee Hamilton, a Democrat, who co-chairs the group with Baker; former New York Mayor Rudy Giuliani, a Republican; former Clinton adviser Vernon Jordan; Leon Panetta, who served as White House chief of staff in the Clinton administration; former Clinton administration Defense Secretary William Perry; former Sen. Chuck Robb, a Democrat; Alan Simpson, a former Republican senator from Wyoming; and Edwin Meese, who served as attorney general under the Reagan administration.
Before Rumsfeld's resignation, it had not been entirely clear what significance the ISG report would have. For the Democrats -- controlling at least one chamber of Congress, and lacking any consensus themselves as to what to do about Iraq -- it had been expected that the ISG report would provide at least some platform from which to work, particularly if Bush did not embrace the panel's recommendations. And there had, in fact, been some indications from Bush that he would listen to the group's recommendations, but not necessarily implement them. Given the results of the Nov. 7 elections, it also could be surmised that the commission's report would become an internal issue for the Republican Party as well, as it looked ahead to the 2008 presidential campaign. With consensus that something must change, and no consensus as to what must change, the ISG report would be treated as a life raft for both Democrats and Republicans seeking a new strategy in the war. The resulting pressure would be difficult to resist, even for Bush. If he simply ignored the recommendations, he could lose a large part of his Republican base in Congress.
At this point, however, the question mark as to the president's response seems to have been erased, and the forthcoming ISG report soars in significance. For the administration, it would be politically unworkable to appoint a member of the panel as secretary of defense and then ignore the policies recommended.
Situation Review
It is, of course, not yet clear precisely what policy the administration will be adopting in Iraq. But to envision what sort of recommendations the ISG might deliver, we must first consider the current strategy.
Essentially, U.S. strategy in Iraq is to create an effective coalition government, consisting of all the major ethnic and sectarian groups. In order to do that, the United States has to create a security environment in which the government can function. Once this has been achieved, the Iraqi government would take over responsibility for security. The problem, however, is twofold. First, U.S. forces have not been able to create a sufficiently secure environment for the government to function. Second, there are significant elements within the coalition that the United States is trying to create who either do not want such a government to work -- and are allied with insurgents to bring about its failure -- or who want to improve their position within the coalition, using the insurgency as leverage. In other words, U.S. forces are trying to create a secure environment for a coalition whose members are actively working to undermine the effort.
The core issue is that no consensus exists among Iraqi factions as to what kind of country they want. This is not only a disagreement among Sunnis, Shia and Kurds, but also deep disagreements within these separate groups as to what a national government (or even a regional government, should Iraq be divided) should look like. It is not that the Iraqi government in Baghdad is not doing a good job, or that it is corrupt, or that it is not motivated. The problem is that there is no Iraqi government as we normally define the term: The "government" is an arena for political maneuvering by mutually incompatible groups.
Until the summer of 2006, the U.S. strategy had been to try to forge some sort of understanding among the Iraqi groups, using American military power as a goad and guarantor of any understandings. But the decision by the Shia, propelled by Iran, to intensify operations against the Sunnis represented a deliberate decision to abandon the political process. More precisely, in our view, the Iranians decided that the political weakness of George W. Bush, the military weakness of U.S. forces in Iraq, and the general international environment gave them room to reopen the question of the nature of the coalition, the type of regime that would be created and the role that Iran could play in Iraq. In other words, the balanced coalition government that the United States wanted was no longer attractive to the Iranians and Iraqi Shia. They wanted more.
The political foundation for U.S. military strategy dissolved. The possibility of creating an environment sufficiently stable for an Iraqi government to operate -- when elements of the Iraqi government were combined with Iranian influence to raise the level of instability -- obviously didn't work. The United States might have had enough force in place to support a coalition government that was actively seeking and engaged in stabilization. It did not have enough force to impose its will on multiple insurgencies that were supported by factions of the government the United States was trying to stabilize.
By the summer of 2006, the core strategy had ceased to function.
The Options
It is in this context that the ISG will issue its report. There have been hints as to what the group might recommend, but the broad options boil down to these:
1. Recommend that the United States continue with the current strategy: military operations designed to create a security environment in which an Iraqi government can function.
2. Recommend the immediate withdrawal of U.S. forces and allow the Iraqis to sort out their political problems.
3. Recommend a redeployment of forces in Iraq, based around a redefinition of the mission.
4. Recommend a redefinition of the political mission in Iraq.
We are confident that the ISG will not recommend a continuation of the first policy. James Baker has already hinted at the need for change, since it is self-evident at this point that the existing strategy isn't working. It is possible that the strategy could work eventually, but there is no logical reason to believe that this will happen anytime soon, particularly as the president has now been politically weakened. The Shia and Iranians, at this point, are even less likely to be concerned about Washington's military capability in Iraq than they were before the election. And at any rate, Baker and Hamilton didn't travel personally to Iraq only to come back and recommend the status quo.
Nor will they recommend an immediate withdrawal of troops. Apart from the personalities involved, the ISG participants are painfully aware that a unilateral withdrawal at this point, without a prior political settlement, would leave Iran as the dominant power in the region -- potentially capable of projecting military force throughout the Persian Gulf, as well as exerting political pressure through Shiite communities in Gulf states. Only the United States has enough force to limit the Iranians at this point, and an immediate withdrawal from Iraq would leave a huge power vacuum.
We do believe that the ISG will recommend a fundamental shift in the way U.S. forces are used. The troops currently are absorbing casualties without moving closer to their goal, and it is not clear that they can attain it. If U.S. forces remain in Iraq -- which will be recommended -- there will be a shift in their primary mission. Rather than trying to create a secure environment for the Iraqi government, their mission will shift to guaranteeing that Iran, and to a lesser extent Syria, do not gain further power and influence in Iraq. Nothing can be done about the influence they wield among Iraqi Shia, but the United States will oppose anything that would allow them to move from a covert to an overt presence in Iraq. U.S. forces will remain in-country but shift their focus to deterring overt foreign intrusion. That means a redeployment and a change in day-to-day responsibility. U.S. forces will be present in Iraq but not conducting continual security operations.
Two things follow from this. First, the Iraqis will be forced to reach a political accommodation with each other or engage in civil war. The United States will concede that it does not have the power to force them to agree or to prevent them from fighting. Second, the issue of Iran -- its enormous influence in Iraq -- will have to be faced directly, or else U.S. troops will be tied up there indefinitely.
It has been hinted that the ISG is thinking of recommending that Washington engage in negotiations with Iran over the future of Iraq. Tehran offered such negotiations last weekend, and this has been the Iranian position for a while. There have been numerous back-channel discussions, and some open conversations, between Washington and Tehran. The stumbling block has been that the United States has linked the possibility of these talks to discussions of Iran's nuclear policy; Iran has rejected that, always seeking talks on Iraq without linkages. If the rumors are true, and logic says they are, the ISG will suggest that Washington should delink the nuclear issue and hold talks with Iran about a political settlement over Iraq.
This is going to be the hard part for Bush. The last thing he wants is to enhance Iranian power. But the fact is that Iranian power already has been enhanced by the ability of Iraqi Shia to act with indifference to U.S. wishes. By complying with this recommendation, Washington would not be conceding much. It would be acknowledging reality. Of course, publicly acknowledging what has happened is difficult, but the alternative is a continuation of the current strategy -- also difficult. Bush has few painless choices.
What a settlement with Iran would look like is, of course, a major question. We have discussed that elsewhere. For the moment, the key issue is not what a settlement would look like but whether there can be a settlement at all with Iran -- or even direct discussions. In a sense, that is a more difficult problem than the final shape of an agreement.
We expect the ISG, therefore, to make a military and political recommendation. Militarily, the panel will argue for a halt in aggressive U.S. security operations and a redeployment of forces in Iraq, away from areas of unrest. Security will have to be worked out by the Iraqis -- or not. Politically, the ISG will argue that Washington will have to talk directly to the other major stakeholder, and power broker, in Iraq: Tehran.
In short, the group will recommend a radical change in the U.S. approach not only to Iraq, but to the Muslim world in general.
Dank u Toean Ratoe.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zag het ja. Goede oude tijd dat je het initiatief ook nog gewoon aan die man kon overlaten..
Cool! Voor wat voor functie?quote:Op donderdag 9 november 2006 13:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Echt zo'n onzin. En dan nog: als je echt een baan in de bouw wilt, dan bel je toch gewoon wat vaker?quote:Op donderdag 9 november 2006 14:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
volgens mij hoor ik nu muziek?quote:Op donderdag 9 november 2006 15:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zag het ja. Goede oude tijd dat je het initiatief ook nog gewoon aan die man kon overlaten..
Of je probeert het bij de overheid (politie, leger etc.). Daar hebben allochtonen weer voorrang. Laat groenlinks daar eens onderzoek naar doen.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:50 schreef sizzler het volgende:
[..]
Echt zo'n onzin. En dan nog: als je echt een baan in de bouw wilt, dan bel je toch gewoon wat vaker?
Zeker als uit vele onderzoeken blijkt dat dit wel het geval is.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:53 schreef Apropos het volgende:
Ik heb geen oordeel over het onderzoek, zeker zolang ik de condities niet ken, maar moet je dan nooit rekening houden met de mogelijkheid dat er wel degelijk gediscrimineerd wordt?
Precies. Sowieso is bellen volgens dat onderzoek niet de beste methode. Aangezien de kans op een uitnodiging vrij klein is.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:50 schreef sizzler het volgende:
Echt zo'n onzin. En dan nog: als je echt een baan in de bouw wilt, dan bel je toch gewoon wat vaker?
quote:Nederlandse jongens van autochtone en van Marokkaanse afkomst hebben naar 62 bouwbedrijven gebeld om te vragen of er een stageplek beschikbaar was. Zij hadden exact hetzelfde profiel en dezelfde taalbeheersing.
quote:De Nederlandse jongens stelden zich aan bedrijven voor als Jeroen Meijer en de
Marokkaanse proefpersonen als Samir Mourabi. Om alle andere kenmerken gelijk te
houden, hebben de proefpersonen gebruik gemaakt van zogenaamde
persoonsprofielen. Dit maakte het mogelijk alle andere relevante kenmerken als
bijvoorbeeld leeftijd, opleiding, vooropleiding en werkervaring gelijk te houden. Alleen
dan kan een ongelijke behandeling als bewijs voor discriminatie op grond van
herkomst worden gezien.
In het eerdere onderzoek werd de ongelijke behandeling uitgedrukt in het verschil in
kans op een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Ook de resultaten van het
nieuwe onderzoek zijn op die manier vergeleken. Maar daarnaast is tijdens het
nieuwe onderzoek geprobeerd om bedrijven zowel door een Nederlandse als een
Marokkaanse proefpersoon te laten benaderen. Dan kan aangetoond worden of de
betrokken bedrijven zich schuldig maken aan directe discriminatie, bijvoorbeeld
wanneer zij één van beide personen uitnodigen voor een kennismakingsgesprek en
de ander niet.
quote:In het onderzoek
zijn 49 bedrijven door zowel een Nederlandse als een Marokkaanse proefpersoon
benaderd. Van deze bedrijven hebben er 36 de proefpersonen gelijk behandeld: acht
bedrijven nodigden beiden uit en 28 wezen beiden af. Daarentegen is uit het
onderzoek gebleken dat dertien bedrijven de proefpersonen van een verschillende
nationaliteit verschillend behandelden. Twaalf bedrijven nodigden de Nederlandse
proefpersoon wel uit, terwijl zij de Marokkaanse proefpersoon afwezen. Andersom
gebeurde dit één keer. Dit komt erop neer dat er netto elf bedrijven zijn die
Marokkaanse stagezoekers rechtstreeks discrimineren ten opzichte van de
Nederlandse stagezoekers. Dat komt neer op ruim 20% van de betrokken bedrijven.
In het onderzoek is zoveel mogelijk voorkomen dat werkgevers één van de
proefpersonen afwijzen, omdat zij de andere proefpersoon al hebben uitgenodigd. Dit
is uitgesloten door een deel van de bedrijven eerst door de Marokkaanse
proefpersoon te laten benaderen en later door de Nederlandse en andersom.
Natuurlijk is het merendeel van de bedrijven bona fide, maar bijna een kwart vind ik toch vrij veel. Maar ik wil het allemaal nog wel eens na kunnen lezen.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:17 schreef MrX1982 het volgende:
20% dat noemen ze dan ernstige discriminatie.
73% van de bedrijven is eerlijk door beide kandidaten af te wijzen of uit te nodigen. De fles is halfvol of halfleeg. Blijkbaar halfleeg.
De reden van die 11 bedrijven is onbekend. Misschien terecht misschien onterecht. Het onderzoek staat op de site van GL.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:19 schreef Apropos het volgende:
Natuurlijk is het merendeel van de bedrijven bona fide, maar bijna een kwart vind ik toch vrij veel. Maar ik wil het allemaal nog wel eens na kunnen lezen.
Ratoe, reken ook even de T-waarde uit voor de significantie ..quote:Op donderdag 9 november 2006 16:08 schreef sigme het volgende:
Gut, is het zo moeilijk om even te kijken?
[..]
[..]
[..]
Stom dat ze niet even hebben gevraagd: 'Het kwam zeker door het kleurtje, hč?'quote:Op donderdag 9 november 2006 16:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De reden van die 11 bedrijven is onbekend. Misschien terecht misschien onterecht.
Dat is inderdaad wel een factor waar we geen zicht op hebben. Aan de andere kant; de ene Marokkaan is de andere niet, zo ook voor Hollanders.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:23 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ratoe, reken ook even de T-waarde uit voor de significantie ..
Verder is er dus de implicitete stelling dat de marokkaan hetzelfde reageren zal over de telefoon als de hollander. Dat hij dezelfde reacties en nuances heeft op verschillende vragen. Dat si nogal wat. GL houdt (logisch) heel erg vast aan de CV-gelijkheid maar in de praktijk is dat vaak minder belangrijk dan de klik.
Verchrikkelijk ja. Laten we deze bedrijven sluiten en de namen bekend makenquote:Op donderdag 9 november 2006 16:24 schreef tvlxd het volgende:
Stom dat ze niet even hebben gevraagd: 'Het kwam zeker door het kleurtje, hč?'
Uhm...quote:Op donderdag 9 november 2006 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Verchrikkelijk ja. Laten we deze bedrijven sluiten en de namen bekend maken.
Want de overheid weet wat goed voor ons is.
Nee kop in het zand steken, discriminatie bestaat niet. Dat is een linkse uitvinding.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Verchrikkelijk ja. Laten we deze bedrijven sluiten en de namen bekend maken.
Want de overheid weet wat goed voor ons is.
Binnenlandse Zaken.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:56 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nog niet aangenomen? Bij welk ministerie wilde je ook weer aan de slag?
Calimero gedrag in ieder geval welquote:Op donderdag 9 november 2006 16:31 schreef Mutant01 het volgende:
Nee kop in het zand steken, discriminatie bestaat niet. Dat is een linkse uitvinding.
Niet te lang onder de zonnebank liggen!quote:Op donderdag 9 november 2006 16:32 schreef sizzler het volgende:
[..]
Binnenlandse Zaken.
Twee gesprekken bij twee selectiecommissies gehad, volgende week een gesprek met twee directeuren.
Spannend dus.
Maar dat geldt dan voor zowel allochtonen als autochtonen en het is dus absurd om te stellen dat dat het verschil kan verklaren.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Precies. Sowieso is bellen volgens dat onderzoek niet de beste methode. Aangezien de kans op een uitnodiging vrij klein is.
Groenlinks onderzoekt het aannamebeleid. Daar heb ik het ook over.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Pro-allochtonen beleid. Politie en het leger? Dat zijn twee instanties waarbinnen allochtonen weggepest worden.
Idd, discriminatie is calimerogedrag.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Calimero gedrag in ieder geval wel.
De enige die hier niet naar de uitlsag kijkt ben jij. Je probeert de uitslag in de bouwsector weg te moffelen door te stellen dat in compleet andere sectoren die discriminatie er niet is.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Groenlinks onderzoekt het aannamebeleid. Daar heb ik het ook over.
Bij hoeveel bedrijven ben jij binnen geweest? Welke? En werkte daar procentueel minder allochtonen?
De hippies van GroenLinks hebben geen flauw benul van het bedrijfsleven en generaliseren een selectief en niet representatief onderzoek voor eigen gerief. Dat is sowieso kwalijk te noemen.
Dat zeg ik nergens.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
Idd, discriminatie is calimerogedrag.![]()
Doe dan niet zo lomp en luchtig over iets, alleen omdat het jouw niet lijkt te raken.quote:
Discriminatie is nooit goed, maar laten we in godsnaam niet doen alsof de hele arbeidsmarkt gediscrimineert wordt zoals GL nu doet voorkomen. Er zijn genoeg kansen. En hoeveel Marokkanen willen er überhaupt in de bouw werken? Als dat er twee keer zo weinig zijn als autochtonen of die gewoon twee keer zoveel bellen, wat is dan nog het probleem?quote:Op donderdag 9 november 2006 16:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De enige die hier niet naar de uitlsag kijkt ben jij. Je probeert de uitslag in de bouwsector weg te moffelen door te stellen dat in compleet andere sectoren die discriminatie er niet is.
Uh...quote:Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef sizzler het volgende:
Als dat er twee keer zo weinig zijn als autochtonen of die gewoon twee keer zoveel bellen, wat is dan nog het probleem?
Jaarlijks breken 2 miljoen van de 10 miljoen inwoners een been door ongelukken in het verkeer. Dat noemen ze dan ernstig, ja zou ik ook niets van snappen.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:17 schreef MrX1982 het volgende:
20% dat noemen ze dan ernstige discriminatie.
73% van de bedrijven is eerlijk door beide kandidaten af te wijzen of uit te nodigen. De fles is halfvol of halfleeg. Blijkbaar halfleeg.
Of het mij raakt is irrelevant. Ik zet alleen vraagtekens bij de conclusie van GL. Er zijn andere conclusies te trekken uit het onderzoek.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
Doe dan niet zo lomp en luchtig over iets, alleen omdat het jouw niet lijkt te raken.
My god sizzler, je probeert je werkelijk in allerlei bochten te wringen. Het boeit niet eens of er op de gehele arbeidsmarkt of op een bepaald percentage van de arbeidsmarkt gediscrimineerd word. Er is sprake van discriminatie en dus is het er. Hoeveel Marokkanen er uberhaupt in de bouw willen werken is ook compleet irrelevant, want diegene die willen werken, ook al is het er 1, maakt dus minder kans om aangenomen te worden dan eenzelfde Nederlander. In het onderzoek hebben ze gelijke aantallen Nederlanders en Marokkanen gebruikt, dus het is sowieso irrelevant.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Discriminatie is nooit goed, maar laten we in godsnaam niet doen alsof de hele arbeidsmarkt gediscrimineert wordt zoals GL nu doet voorkomen. Er zijn genoeg kansen. En hoeveel Marokkanen willen er überhaupt in de bouw werken? Als dat er twee keer zo weinig zijn als autochtonen of die gewoon twee keer zoveel bellen, wat is dan nog het probleem?
Nee, dat doe je niet, je bagetalliseert de uitslag.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Of het mij raakt is irrelevant. Ik zet alleen vraagtekens bij de conclusie van GL. Er zijn andere conclusies te trekken uit het onderzoek.
En jij vindt het vreemd dat je geen baan kan vindenquote:Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Discriminatie is nooit goed, maar laten we in godsnaam niet doen alsof de hele arbeidsmarkt gediscrimineert wordt zoals GL nu doet voorkomen. Er zijn genoeg kansen. En hoeveel Marokkanen willen er überhaupt in de bouw werken? Als dat er twee keer zo weinig zijn als autochtonen of die gewoon twee keer zoveel bellen, wat is dan nog het probleem?
Drink er nog een en ga rijden. De eerste moslim die op het werk die spontaan praat over dergelijke zaken moet ik nog tegenkomen.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:52 schreef Godslasteraar het volgende:
gezeik over discriminatieik heb er een gekleurd en internationale vriendenkring, maar moslims zitten er niet tussen. Ik, net als veel managers waarschijnlijk, heb geen zin in gezeik over Palestijnen, Israel, islam, etc etc. Mij, na ruime persoonlijke ervaring, veels te gecompliceerd.
En jij gaat zoals wel vaker weer tekeer als een kip zonder kop.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, dat doe je niet, je bagetalliseert de uitslag.
Grappig... Ik heb ook zo'n hekel aan dergelijke discussie... toch moet ik de eerste manager nog tegenkomen die mij niet om mijn mening vraagt m.b.t. dergelijke onderwerpen.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:52 schreef Godslasteraar het volgende:
gezeik over discriminatieik heb er een gekleurd en internationale vriendenkring, maar moslims zitten er niet tussen. Ik, net als veel managers waarschijnlijk, heb geen zin in gezeik over Palestijnen, Israel, islam, etc etc. Mij, na ruime persoonlijke ervaring, veels te gecompliceerd.
Uhuh, ik heb nog geen enkel fatsoenlijk tegenargument gezien. Maar misschien verwacht ik ook teveel van je.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En jij gaat zoals wel vaker weer tekeer als een kip zonder kop.
Als ik een moslim was geweest dan was ik al twee keer geradicaliseerd.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
En jij vindt het vreemd dat je geen baan kan vinden?
Die moet je zelf inschakelen. Denk je dat alles naar je toe komt lopen ofzo.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:56 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als ik een moslim was geweest dan was ik al twee keer geradicaliseerd.
Overigens heb ik al een baan bij Delta Lloyd en de Nederlanders daar zijn in de minderheid. Waar is de Commissie Gelijke Behandelingen?
Er is een verschil tussen het niet willen zien van een tegenargument en het ontbreken van een tegenargument.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
Uhuh, ik heb nog geen enkel fatsoenlijk tegenargument gezien. Maar misschien verwacht ik ook teveel van je.
Er is ook een enorm verschil tussen een tegenargument of wat gebral voorzien met wat smilies. Of is dat het hoogste niveau wat je kan bereiken?quote:Op donderdag 9 november 2006 16:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen het niet willen zien van een tegenargument en het ontbreken van een tegenargument.
Maar misschien verwacht ik teveel van je. Of is dat discriminatie als ik dat zeg.
Ik heb mijn conclusies uit het onderzoek getrokken. Lang niet zo negatief als jij doet. Ik kan een hoger niveau bereiken maar waarom zou ik dat doen als jij mijn "opponent" bent.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Er is ook een enorm verschil tussen een tegenargument of wat gebral voorzien met wat smilies. Of is dat het hoogste niveau wat je kan bereiken?
Voor je publiek bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb mijn conclusies uit het onderzoek getrokken. Lang niet zo negatief als jij doet. Ik kan een hoger niveau bereiken maar waarom zou ik dat doen als jij mijn "opponent" bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |