Is die online te zien?quote:Op woensdag 8 november 2006 21:09 schreef Tirion het volgende:
Comedy Central's Colbert Report:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Vast wel, maar Colbert Report is meestal niet langer dan een minuut, dus ik denk dat de plaatjes alles wel zeggen.quote:
Da's waar, maar ben nog wel benieuwd. Het is toch grappiger als je het ziet.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vast wel, maar Colbert Report is meestal niet langer dan een minuut, dus ik denk dat de plaatjes alles wel zeggen.
ik geef toe, ik trapte erinquote:Op woensdag 8 november 2006 22:14 schreef tvlxd het volgende:
Een nieuw seksschandaal in het Witte Huis: ""He has screwed the President," said a loyal member of the Bush team who rarely speaks so bluntly. "
quote:Verdonk wil commissie Gelijke Behandeling afschaffenDEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) vindt dat overwogen moet worden de Commissie Gelijke Behandeling af te schaffen. De nummer 2 op de kandidatenlijst van de VVD zei dat woensdag in het programma Nederland Kiest.
Verdonk heeft zich zeer gestoord aan een recente uitspraak van de commissie. Die bepaalde dat een VMBO-school niet van een islamitische docente mag eisen dat ze mannen een hand geeft.
Verdonk noemde dat "te gek voor woorden". Volgens haar is de Commissie Gelijke Behandeling opgericht om te voorkomen dat niet alle conflicten tussen burgers aan de rechter voorgelegd hoeven te worden. Verdonk vindt dat de commissie met haar uitspraak over de VMBO-docente te ver is gegaan, omdat die niet bevorderlijk is voor de integratie.
http://www.trouw.nl/dever(...)over_genocide_opiniequote:Armeense genocide / Wat een schamel debat over genocide (opinie)
Het debat over de Armeense genocide is door politiek opportunisme gesmoord. Ook premier Balkenende en minister Bot hullen zich in stilzwijgen.
Op initiatief van CU-fractieleider Rouvoet is in december 2004 met algemene stemmen een motie aangenomen waarin het kabinet gevraagd werd in de dialoog met Turkije ’voortdurend en nadrukkelijk de erkenning van de Armeense genocide aan de orde te stellen’. De regering ’verwelkomde’ de motie en een woordvoerder zei desgevraagd dat die neerkwam op een de facto erkenning van de Armeense genocide. Anderhalf jaar later kwamen de politieke partijen met lijsten van kandidaat-kamerleden. Door eigen onoplettendheid nomineerden CDA en PvdA enkele mensen die in het verleden publiekelijk en bij herhaling de geno-cide in soms zeer grove bewoordingen hadden ontkend. Nu was er dus een probleem: konden deze kandidaten geacht worden namens hun partij de aangenomen motie te steunen? Nee, oordeelde het CDA-partijbestuur, en voerde twee kandidaten van de lijst af. Ook het PvdA-bestuur schrapte één kandidaat. Terecht, mijns inziens: genocide-ontkenners horen niet thuis in het Nederlandse parlement. Maar daarmee was de kous niet af.
Waarschijnlijk met de bedoeling PvdA-stemmers van Turkse herkomst binnenboord te houden, gaf de nummer twee van de PvdA-lijst, Nebahat Albayrak, een interview over de ’Armeense kwestie’ (Trouw, 26 september). Dat getuigde van onwetendheid en hier en daar van een bedenkelijke interpretatie van de gebeurtenissen van 1915/1916, die nauw aansloot bij de ontkenningspolitiek van de Turkse staat. Daarna nam het politiek opportunisme een hoge vlucht. PvdA-Europa-woordvoerder Timmermans zette in een wolk van woorden uiteen dat we enerzijds, ja, te maken hebben met een genocide, maar anderzijds, nee, ook weer niet (Trouw, 4 oktober). ’Westerse én sommige Turkse historici’ zijn het eens ’dat een genocide plaatsvond’. Maar ’om ’officieel’ als genocide te worden aangemerkt, moet bewezen worden dat de volkerenmoord doelbewust is opgezet en uitgevoerd (...) Dat bewijs is formeel nooit geleverd in de Armeense kwestie’.
Dit klinkt gewichtig en juridisch zorgvuldig, maar het is onzin. Er is wereldwijd geen enkele instantie belast met ’officiële’ registratie van genociden, noch bestaat er enig lichaam dat zich bezighoudt met het ’volkenrechtelijk’ en ’formeel bewijzen’ van genociden. Wel heeft 5 juli 1919 een Turks militair tribunaal in Istanbul de voornaamste verantwoordelijken bij verstek ter dood veroordeeld, onder meer wegens de volgens ’een centraal plan georganiseerde massamoord op de Armeniërs’, waarbij ’noch sprake was van een militaire noodzaak’, ’noch van een gerechtvaardigde bestraffing’. Kennelijk achtte dat Turkse gerechtshof dat destijds dus in elk geval wel bewezen.
Ook andere PvdA-coryfeeën rukten uit om de kool en de geit te sparen. Jurgens meldde dat genocide-ontkenning onder ’de vrijheid van meningsuiting’ viel; Ritzen meende dat Armeense organisaties die erkenning zochten ’zichzelf in de voet schoten’; Van Thijn vreesde dat ’de zaak escaleerde’ en drong aan op ’meer onderzoek’. Allen gingen daarbij voorbij aan het vele onderzoek dat al gedaan is en dat ontkenning simpelweg uitsluit.
De vlucht naar voren werd ingezet door fractieleider Pechtold van D66. Hij ’vertikte’ het om D66-kandidaten te vragen naar hun standpunt over de motie. We moesten ’niet discrimineren’ en vooral niet in ’wij-zij denken’ vervallen. Nee, nogal wiedes – maar daar ging de discussie helemaal niet over. Die ging over de vraag of genocide-ontkenners kandidaat-kamerleden kunnen zijn. Dezelfde weg sloeg Femke Halsema in, ze ’had moeite met de manier waarop Albayrak onder de loep’ werd genomen. Een politica zegt rare dingen in een interview, daar komt kritisch commentaar op, en een andere politica vindt dat dan zielig.
Die ’zieligheidsreflex’ – altijd prijs in de Nederlandse politiek – bleek nu ook Albayrak goed van pas te komen. Onlangs liet zij weten dat zij ’het op wil nemen’ voor Turkse Nederlanders die weigeren de Armeense genocide te erkennen, dat haar handtekening onder de genocide-motie ’niet veel’ betekent, en dat Balkenende en Bot ’de genocide nooit hebben erkend’. Horen we nog iets van het PvdA-bestuur en wat vinden de heren Bot en Balkenende, of blijft men zich hullen in stilzwijgen?
Al met al dus een vrij schamele vertoning. In plaats van een heldere politieke en morele positie in te nemen over één van de grootste menselijke catastrofes van de 20ste eeuw, zijn de betrokken politici bij het eerste zuchtje tegenwind gaan draaien. In plaats van die studenten met die dichtgeplakte monden te vragen een paar boeken uit de bibliotheek te halen om hun kennis uit te breiden, wordt ’begrip’ geuit voor hun schaamteloze actie. En met pseudopolitieke correctheid wordt getracht het debat te smoren.
Maar de discussie is nog niet voorbij. Na de verkiezingen zal het wetsvoorstel inzake genocide-ontkenning worden ingediend. Daarom tot slot een vraag om vast over na te denken: vindt u dat genocide-ontkenning onder de vrijheid van meningsuiting valt? Zo ja, waarom; zo nee, waarom niet? Het woord is, gelukkig, aan ons allemaal.
Terecht. De commissie doet niet anders dan segregatie bevorderen.quote:
Ik vind het artikel erg grappig...quote:Op woensdag 8 november 2006 23:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Terecht. De commissie doet niet anders dan segregatie bevorderen.
quote:DEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) vindt dat overwogen moet worden de Commissie Gelijke Behandeling af te schaffen. [... Want] Verdonk heeft zich zeer gestoord aan een recente uitspraak van de commissie.
Ahm, help me eens op weg want ik snap hem niet.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:32 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik vind het artikel erg grappig...
[..]
Die denkt dat de rol van het ministerschap een übervorm is van columns in de metro te schrijven. Niet alleen kun je zeiken, je kunt er ook wat mee dóen!quote:Op woensdag 8 november 2006 23:32 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik vind het artikel erg grappig...
[..]
Dat is het hem; vrijheid van godsdienst gaan boven alles.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:37 schreef MrX1982 het volgende:
De CGB heeft zichzelf met zo'n belachelijke uitspraak volkomen buiten spel gezet.
Ik zal de Bijbel er eens op na slaan wat ik allemaal mag gaan doen onder het mom van vrijheid van godsdienst.
Je aan de wet houden, zoals iedere andere baksteen.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:37 schreef MrX1982 het volgende:
De CGB heeft zichzelf met zo'n belachelijke uitspraak volkomen buiten spel gezet.
Ik zal de Bijbel er eens op na slaan wat ik allemaal mag gaan doen onder het mom van vrijheid van godsdienst.
Voor je religieuze groepje moet deze uitspraak een geschenk uit de hemel zijn. Pas maar op straks kruisigen ze jequote:Op woensdag 8 november 2006 23:39 schreef sizzler het volgende:
Dat is het hem; vrijheid van godsdienst gaan boven alles.
Hij was woordvoerder integratie. Hoe denk je dat die mensen in de regel denken over onze biculturelen?quote:Op woensdag 8 november 2006 23:52 schreef du_ke het volgende:
Kamp laat z'n ware aard ook weer zien.
Afvoeren gelijk met Verdonk.
Dat hij van de achterlijke lijn was wist ik al wel. Liet hij toen ook al duidelijk merken. Maar dat was wat weggezakt.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Hij was woordvoerder integratie. Hoe denk je dat die mensen in de regel denken over onze biculturelen?
Waar?quote:Op woensdag 8 november 2006 23:52 schreef du_ke het volgende:
Kamp laat z'n ware aard ook weer zien.
Afvoeren gelijk met Verdonk.
Nederland 1 Pauw en Witteman.quote:
mja, ik had dat al tijdens mijn geschiedenisstudie, je kunt eigenlijk niks met het begrip fascisme. Ik heb ook tijdens mijn studie nooit een echt bevredigende definitie gehoord, maar altijd een opsomming van verschillende elementen.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:32 schreef Yildiz het volgende:
Weet je, als je zo eens de wiki van fascisme doorleest, lijkt het er haast op alsof we er niet ver naast zitten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/FascismeZowel links als rechts: twijfel tot ja. Het fascisme was extreem nationalistisch : nope Leidersbeginsel; Het fascisme gaat uit van collectivisme. De groep, collectief of natie gaat altijd boven het belang van het individu. : dikke check. Nationalisme; Fascisme was vaak sterk nationalistisch getint. Er werd sterke nadruk gelegd op nationale symbolen, geschiedenis en tradities. halve check Populisme; Fascistische dictaturen kennen vaak een zeer ver doorgedreven vorm van populisme. Het is voor fascistische leiders niet alleen voldoende dat een volk gehoorzaamt, het moet zich ook nog eens voor honderd procent inzetten voor de 'goede zaak'. Het concept van de totale oorlog past dan ook goed bij het fascisme, de gehele samenleving zet zich in voor hetzelfde doel.
Check: zie 'terrorisme' / 'moslimproblematiek' / 'allochtonendebat'Economie; Op economisch gebied pleitten vele fascisten voor corporatisme, maar anderen stonden een "normaal" kapitalisme voor. Check, maar dit is nou niet per see erg. Vrijheden; Voor vrijheid van meningsuiting, privacy en een aantal andere vrijheden was meestal geen plaats. Censuur en willekeurig optreden van de overheid zijn niet slechts aan de orde van de dag, maar dienen op grond van het leidersbeginsel ook getolereerd te worden. ; Dikke check, 'je hebt immers niets te verbergen'. Normen en waarden; Oude normen, waarden en tradities werden gecombineerd met doorvoeren van het leidersbeginsel tot in de kleinste details van de samenleving. Het gezin was erg belangrijk, check
...
Hmmm.
Zoals het artikel is geschreven komt het op mij over als...quote:Op woensdag 8 november 2006 23:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ahm, help me eens op weg want ik snap hem niet.
Mooi daadkrachtig. Meteen een fraaie bezuiniging.quote:Op donderdag 9 november 2006 00:48 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zoals het artikel is geschreven komt het op mij over als...
Probleem: Verdonk 99% van NLergert zich aan een uitspraak van een commissie
Oplossing: Afschaffen die commissie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door sizzler op 09-11-2006 01:21:24 (layoutverneukende aaaaarrrrgggghhh aangepast ;)) ]
quote:Op donderdag 9 november 2006 01:11 schreef Godslasteraar het volgende:
IK HEB M'N HELE SITE GEDELETE
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
tja, zat een beetje te prutsen met een windows verkenner replacement, Directory Opus. Ik ontdekte dat dit programma ook een FTP-functie heeft, probeer het uit, en voeg de public_html toe aan m'n favorieten. Vervolgens denk ik die bookmark te deleten, en het programma delete via de FTP m'n gehele public_html folder, en dus m'n sitequote:
h1 titel - Dummyquote:Op donderdag 9 november 2006 01:30 schreef Godslasteraar het volgende:
testje: http://www.godslasteraar.org/
was een CSS oefeningetjequote:Op donderdag 9 november 2006 01:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
h1 titel - Dummy
h3 ondertitel - blabla blabla blabla
At W3 Schools you will find all the Web-building tutorials you need, from basic HTML and XHTML to advanced XML, SQL, Database, Multimedia and WAP.
quote:[ Bericht 4% gewijzigd door sizzler op 09-11-2006 01:21 (layoutverneukende aaaaarrrrgggghhh aangepast) ]
Heeft de MP niet een regiefuncie over de verschillende departementen? Balkenende en de VOCquote:VOC-schat komt nu snel naar Nederland
Van onze verslaggevers Sanne ten Hoove, Peter de Waard
DEN HAAG/LONDEN - Kostbaarheden uit het in 1740 vergane VOC-schip Rooswijk zullen binnen enkele weken van Engeland naar Nederland worden verscheept. Na ruim een jaar gesteggel heeft berger Rex Cowan woensdag de benodigde import- en exportpapieren gekregen.
Het Zeeuws Maritiem Museum in Vlissingen zal de spullen (zilveren munten en staven, gebruiksvoorwerpen, wapentuig) inventariseren. Mogelijk krijgen het Penningenkabinet in Leiden en het Scheepvaartmuseum in Amsterdam een deel in handen.
Een deel van de lading is tijdens de langdurige opslag waarschijnlijk vergaan. Cowan heeft de houten voorwerpen in kratten met zout water bewaard, terwijl hij ze eigenlijk had moeten vriesdrogen. ‘De kans is groot dat we sommige spullen straks zo de prullenbak in kunnen gooien’, zegt de Zeeuwse conservator Weber. ‘Bacteriën vreten alles weg.’ Cowan neemt hij echter niets kwalijk. ‘Hij heeft de faciliteiten niet.’
De vertraging is te wijten aan onenigheid tussen het ministerie van Financiën en dat van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (OC & W). Nadat een amateurduiker het schip in 2004 vlak voor de Engelse kust had ontdekt, legde het ministerie van Financiën in het diepste geheim contact met Cowan. Zonder medeweten van OC & W – en in strijd met eerdere afspraken – kreeg hij de opdracht de lading deels te bergen. Sindsdien frustreren ambtenaren bij OC & W een goede afloop, zeggen Haagse bronnen.
Archeologen in Engeland en Nederland spreken echter schande van de geheime deal met Cowan. ‘Ze zijn in het wilde weg gaan rotzooien’, zegt archeoloog Thijs Maarleveld, verbonden aan de Deense Syddansk Universiteit. ‘Hap-snap hebben ze dat zilver naar boven gehaald, zonder respect voor de archeologische vindplaats.’ Volgens Maarleveld zijn de voorwerpen ten onrechte weggerukt uit hun omgeving. ‘Nu is de samenhang verstoord en zijn het losse spulletjes geworden.
Volgens Maarleveld heeft Financiën in strijd met internationale verdragen gehandeld. Die bepalen dat archeologische vondsten in principe onder water moeten blijven liggen. Alleen als ze verloren dreigen te gaan, bijvoorbeeld doordat schatrovers de vindplaats kennen, mogen ze worden geborgen.
Volgens Financiën was daarvan inderdaad sprake. ‘De lading liep gevaar en dus hebben we onze verantwoordelijkheid genomen’, zegt een woordvoerster. ‘We willen graag samenwerken met OC & W, maar dat leek niet te lukken.’
Als je wilt dat scholen daar op mogen selecteren zal je de wet aan moeten passen niet een of andere commissie.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:06 schreef Napalm het volgende:
[..]
Mooi daadkrachtig. Meteen een fraaie bezuiniging.![]()
Wat?quote:Op donderdag 9 november 2006 09:38 schreef Autodidact het volgende:
Wow, wat gaaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |