Daar kan ik iets beter tegen.quote:
quote:Chavez applauds Rumsfeld's resignation
Venezuelan President Hugo Chavez applauded the resignation of US Defense Secretary Donald H. Rumsfeld and suggested President George W. Bush should quit as well.
Chavez pointed to the strong gains by Democrats in US congressional elections and called it a "reprisal vote" against Bush's policies and the Iraq war. The leftist leader beamed as he read aloud a news report of Rumsfeld's resignation.
"Heads are beginning to roll," Chavez said during a news conference on Wednesday. "It was about time he resigned. The president should resign now."
Hoe ga jij dat tegen in de klas?quote:Op donderdag 9 november 2006 10:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is ook veel te makkelijk om kritiek te hebben op de VS.
In de klas komt internationale politiek niet (heel) vaak ter sprake. En het onderdeel internationale handel moet nog komen dit jaar.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoe ga jij dat tegen in de klas?
Veel succes met je AIVDloopbaan.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
Chavez is mn buddy.
een stem op de democraten is een stem op de communistenquote:
En terroristen.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
een stem op de democraten is een stem op de communisten
Verplicht bestuderen van 'Waarom ik Amerika afwijs' van Ter Braak.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoe ga jij dat tegen in de klas?
Ik ga daar helemaal niet werken.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:01 schreef Apropos het volgende:
[..]
Veel succes met je AIVDloopbaan.
(Kijk, MrX, aanelkaar!)
Welke?quote:Op donderdag 9 november 2006 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ga daar helemaal niet werken.Andere baan in gedachte.
Volgens mij gaat de helft van de verkozenen voor presidentschap...allemaal eigen belangen. Na de overwinningsrede van Hilary Clinton klonk "You Ain't Seen Nothing Yet" en omarmde ze Bill. Ze weet alleen nog niet over ze zich verkiesbaar gaat stellenquote:Op donderdag 9 november 2006 11:04 schreef Apropos het volgende:
En toch, he, die Democraten deugen ook niet. Politici immers.
Dat lijkt me zware kost.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Verplicht bestuderen van 'Waarom ik Amerika afwijs' van Ter Braak.
Dat zal ze leren!
quote:Het geheim van ons europeanisme ligt niet in het toevallig trambalcon, deze ‘kaap van Azië’, die men nog steeds met zekere eerbied Europa noemt. En wij wijzen Amerika niet af, omdat het ons bedreigt als de brutale klanken en de schreeuwende kleuren van het voorbijstromend verkeer; immers er behoort een geringe dosis inzicht toe, om te erkennen, dat dit verkeer uitgemaakt wordt door juist dezelfde arrogante tramwagens als die, waarop wij ons ophouden. Wij zijn Europeanen en wij wijzen Amerika af, omdat alleen het rumoer van het verkeer tot ons doordringt en de prinsen van den bloede, die op de verre vervoermiddelen dromen en zich over tekens buigen, achter het rumoer schuil gaan, zonder het te kunnen temperen.
Wie levensproblemen tot geografische, ja zelfs tot cultuurproblemen verkleint, miskent de eerste noodzaak van het leven der cultuurmensen: zich te kunnen verdiepen in geheimtekens, terwijl de grond, waarop men staat, desnoods onverschillig is, terwijl de dingen voorbijstromen en steeds nieuwe omgevingen het aanzijn geven; zich te kunnen opsluiten, zonder zich uiterlijk aan de wisseling der verschijnselen te onttrekken. Wij zijn niet aan dit balcon van de tramwagen vastgeklonken, maar wij moeten op dit balcon van deze tramwagen op dit door klanken en kleuren in zijn rust bedreigde Europa, de geheimtekens lezen, die wij als erfdeel hebben ontvangen.
Een geographisch probleem zou de verhouding Europa-Amerika zijn, wanneer de waarde van hun culturen daardoor bepaald werd, dat zij onder een al dan niet bevoorrecht deel van de hemel leefden. Maar de hemel verleent zon en regen, geen culturele privileges; omdàt wij onder een zekere hemel leven, zijn wij geen bevoorrechten.
Een cultureel probleem zou de verhouding Europa-Amerika zijn, wanneer de culturen hun strijd uitvochten als mensen, wanneer zij geboren werden, opgroeiden tot vlegels en naderhand soms tot volwassenen, paarden en jongden, stierven en aan de aarde werden teruggegeven. Maar wij, die deze symbolen dagelijks gebruiken, alsof wij van deze gebeurtenissen makrokosmische familiekronieken konden maken, wij weten niet eens, waar Europa begint en Amerika eindigt! Waar smelt het rumoer van onze tramwagen samen met dat van het verkeer? Wie legt deze beide rumoeren uiteen en beplakt ze met etiquetten? ... Het verward geraas, waarvan wij getuige zijn, is te herleiden tot ‘invloeden’, ‘gevolgen’, ‘kernen’, ‘uitvloeisels’, ‘afhankelijkheid’; maar daarmee heeft men reeds concrete, ondeelbare lichamen geschapen, die door mensen, schaakspelers, als pionnen worden uitgezet, om een onvoorstelbaar spel van activiteiten aan te geven. Aan dit schaakspel der culturele strategie ontkomt niemand, die verschijnselen beschrijft en wil afleiden; op dit terrein strijden de twee culturen als mensen, met list, tactiek, meer- en minderwaardigheid; op dit terrein kan men de werken der schrijvers, schilders, cineasten zien als de uitgezette pionnen, stoffelijk voorgestelde kruispunten van activiteit, van aanval, van verdediging, van imperialisme en zelf handhaving. Zo herleidt men dan de ‘strijd’ tussen Europa en Amerika tot een cultuur-document; en hier verlangt men van ons, dat wij de striktste,
wetenschappelijke onpartijdigheid betrachten, de gelijkwaardigheid erkennen van het behaviorisme en het pluralisme met onze denkvormen, kortom: dat wij deze ‘strijd’ uitvechten met al de loyaliteit van een ridderlijk tournooi, waarbij het meer om de sierlijkheid dan om de verbittering gaat.
met 70% van de stemmen gewonnen. Behoorlijk overtuigend dus.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Volgens mij gaat de helft van de verkozenen voor presidentschap...allemaal eigen belangen. Na de overwinningsrede van Hilary Clinton klonk "You Ain't Seen Nothing Yet" en omarmde ze Bill. Ze weet alleen nog niet over ze zich verkiesbaar gaat stellen.
[afbeelding]
Het is een onleesbaar stuk.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:12 schreef Apropos het volgende:
ligt niet in het toevallig trambalcon
Ik moest vijf maal lezen voor ik het laatste woord begreep. Eerst dacht ik dat het Spaans was, daarna Frans met ontbrekende friemel aan de c, de laatste drie maal dacht ik helemaal niets. Wat een ochtend.
Verdonk douwen?quote:
Lekker vanuit je fauteuil zo veel mogelijk onbekende woordjes uit Van Dale verzamelen, je stopt er wat werk- en lidwoorden, irrelevante beeldspraken in en hoppa: je bent intellectueel.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:15 schreef Godslasteraar het volgende:
sjonge jonge, wat kon die Ter Braak ouwehoeren zeg![]()
Onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
Swinkels is tof btw.
Bedoel je de brouwer, de motorhandelaar of de makelaar?quote:Op donderdag 9 november 2006 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weet je dan ook echt helemaal niets?![]()
Welke was gister op TV? De brouwer dus, had je ook op kunnen maken uit voorgaande posts.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:30 schreef Apropos het volgende:
[..]
Bedoel je de brouwer, de motorhandelaar of de makelaar?
Juist.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Lekker vanuit je fauteuil zo veel mogelijk onbekende woordjes uit Van Dale verzamelen, je stopt er wat werk- en lidwoorden, irrelevante beeldspraken in en hoppa: je bent intellectueel.
Dat was Autodidact. Nogal een grappenmaker.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke was gister op TV? De brouwer dus, had je ook op kunnen maken uit voorgaande posts.![]()
Lik je reet.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:33 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat was Autodidact. Nogal een grappenmaker.
Mooie zin, nu nog een situatie verzinnen waarin hij/zij toepasbaar is.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:28 schreef Apropos het volgende:
Wie legt deze beide rumoeren uiteen en beplakt ze met etiquetten? `
Deze zin staat mij wel aan.
Tramwagens, denk ik.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Mooie zin, nu nog een situatie verzinnen waarin hij/zij toepasbaar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |