abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 november 2006 @ 15:53:12 #251
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43397670
't is me wat moois
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_43397687
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:50 schreef sizzler het volgende:

[..]

Echt zo'n onzin. En dan nog: als je echt een baan in de bouw wilt, dan bel je toch gewoon wat vaker?
Of je probeert het bij de overheid (politie, leger etc.). Daar hebben allochtonen weer voorrang. Laat groenlinks daar eens onderzoek naar doen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43397787
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:53 schreef Apropos het volgende:
Ik heb geen oordeel over het onderzoek, zeker zolang ik de condities niet ken, maar moet je dan nooit rekening houden met de mogelijkheid dat er wel degelijk gediscrimineerd wordt?
Zeker als uit vele onderzoeken blijkt dat dit wel het geval is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43397807
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:50 schreef sizzler het volgende:
Echt zo'n onzin. En dan nog: als je echt een baan in de bouw wilt, dan bel je toch gewoon wat vaker?
Precies. Sowieso is bellen volgens dat onderzoek niet de beste methode. Aangezien de kans op een uitnodiging vrij klein is.

Het gevaarlijke in zo'n onderzoek zit hem erin dat allochtonen nu altijd discriminatie kunnen aanvoeren als ze ergens niet worden uitgenodigd of aangenomen. Bij het zoeken naar werk is een afwijzing niet meer dan normaal en anders ben jij ook sterk gediscrimineerd .
pi_43397916
Een cursus logica zal naar mijn inschatting echt niks helpen. Tegen halflogica is geen kruid gewassen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43397947
Vooral relevante werkervaring en opleidingsniveau zijn van belang.
Al doet de volgende omschrijving:

Dat stelt GroenLinks, die de proef op de som nam door zowel Nederlanse als Marokkaanse jongens te laten bellen naar 62 bouwbedrijven.
bij mij het vermoeden rijzen dat het een standaardverhaaltje was.
Hebben ze allemaal naar dezelfde bedrijven gebeld? Dus paarsgewijs?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_43398188
Gut, is het zo moeilijk om even te kijken?
quote:
Nederlandse jongens van autochtone en van Marokkaanse afkomst hebben naar 62 bouwbedrijven gebeld om te vragen of er een stageplek beschikbaar was. Zij hadden exact hetzelfde profiel en dezelfde taalbeheersing.
quote:
De Nederlandse jongens stelden zich aan bedrijven voor als Jeroen Meijer en de
Marokkaanse proefpersonen als Samir Mourabi. Om alle andere kenmerken gelijk te
houden, hebben de proefpersonen gebruik gemaakt van zogenaamde
persoonsprofielen. Dit maakte het mogelijk alle andere relevante kenmerken als
bijvoorbeeld leeftijd, opleiding, vooropleiding en werkervaring gelijk te houden. Alleen
dan kan een ongelijke behandeling als bewijs voor discriminatie op grond van
herkomst worden gezien.
In het eerdere onderzoek werd de ongelijke behandeling uitgedrukt in het verschil in
kans op een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Ook de resultaten van het
nieuwe onderzoek zijn op die manier vergeleken. Maar daarnaast is tijdens het
nieuwe onderzoek geprobeerd om bedrijven zowel door een Nederlandse als een
Marokkaanse proefpersoon te laten benaderen. Dan kan aangetoond worden of de
betrokken bedrijven zich schuldig maken aan directe discriminatie, bijvoorbeeld
wanneer zij één van beide personen uitnodigen voor een kennismakingsgesprek en
de ander niet.
quote:
In het onderzoek
zijn 49 bedrijven door zowel een Nederlandse als een Marokkaanse proefpersoon
benaderd. Van deze bedrijven hebben er 36 de proefpersonen gelijk behandeld: acht
bedrijven nodigden beiden uit en 28 wezen beiden af. Daarentegen is uit het
onderzoek gebleken dat dertien bedrijven de proefpersonen van een verschillende
nationaliteit verschillend behandelden. Twaalf bedrijven nodigden de Nederlandse
proefpersoon wel uit, terwijl zij de Marokkaanse proefpersoon afwezen. Andersom
gebeurde dit één keer. Dit komt erop neer dat er netto elf bedrijven zijn die
Marokkaanse stagezoekers rechtstreeks discrimineren ten opzichte van de
Nederlandse stagezoekers. Dat komt neer op ruim 20% van de betrokken bedrijven.
In het onderzoek is zoveel mogelijk voorkomen dat werkgevers één van de
proefpersonen afwijzen, omdat zij de andere proefpersoon al hebben uitgenodigd. Dit
is uitgesloten door een deel van de bedrijven eerst door de Marokkaanse
proefpersoon te laten benaderen en later door de Nederlandse en andersom.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43398340
O ja, opzoeken.
  donderdag 9 november 2006 @ 16:13:54 #259
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43398395
Nou, die methode is dus duidelijk.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43398524
20% dat noemen ze dan ernstige discriminatie.

73% van de bedrijven is eerlijk door beide kandidaten af te wijzen of uit te nodigen. De fles is halfvol of halfleeg. Blijkbaar halfleeg.
pi_43398630
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:17 schreef MrX1982 het volgende:

73% van de bedrijven is eerlijk door beide kandidaten af te wijzen of uit te nodigen. De fles is halfvol of halfleeg. Blijkbaar halfleeg.
Natuurlijk is het merendeel van de bedrijven bona fide, maar bijna een kwart vind ik toch vrij veel. Maar ik wil het allemaal nog wel eens na kunnen lezen.
  donderdag 9 november 2006 @ 16:21:53 #262
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43398709
Minder dan 1% van de bevolking wordt vermoord. De fles is zowat vol.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_43398717
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:19 schreef Apropos het volgende:
Natuurlijk is het merendeel van de bedrijven bona fide, maar bijna een kwart vind ik toch vrij veel. Maar ik wil het allemaal nog wel eens na kunnen lezen.
De reden van die 11 bedrijven is onbekend. Misschien terecht misschien onterecht. Het onderzoek staat op de site van GL.

http://www.groenlinks.nl/(...)006-11-09.6764828999
  donderdag 9 november 2006 @ 16:23:42 #264
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43398794
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:08 schreef sigme het volgende:
Gut, is het zo moeilijk om even te kijken?
[..]

[..]

[..]
Ratoe, reken ook even de T-waarde uit voor de significantie ..

Verder is er dus de implicitete stelling dat de marokkaan hetzelfde reageren zal over de telefoon als de hollander. Dat hij dezelfde reacties en nuances heeft op verschillende vragen. Dat si nogal wat. GL houdt (logisch) heel erg vast aan de CV-gelijkheid maar in de praktijk is dat vaak minder belangrijk dan de klik.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 9 november 2006 @ 16:24:55 #265
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43398842
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De reden van die 11 bedrijven is onbekend. Misschien terecht misschien onterecht.
Stom dat ze niet even hebben gevraagd: 'Het kwam zeker door het kleurtje, hè?'
1 kernfysicus
pi_43398872
Inderdaad, want als de conclusie klopt. Dan betekent dat dus dat MrX faalt, dat doet ie wel vaker natuurlijk, maar nu faalt er een essentieel onderdeel binnen zijn eigen ideologie.
pi_43398962
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:23 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ratoe, reken ook even de T-waarde uit voor de significantie ..

Verder is er dus de implicitete stelling dat de marokkaan hetzelfde reageren zal over de telefoon als de hollander. Dat hij dezelfde reacties en nuances heeft op verschillende vragen. Dat si nogal wat. GL houdt (logisch) heel erg vast aan de CV-gelijkheid maar in de praktijk is dat vaak minder belangrijk dan de klik.
Dat is inderdaad wel een factor waar we geen zicht op hebben. Aan de andere kant; de ene Marokkaan is de andere niet, zo ook voor Hollanders.
pi_43399053
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:24 schreef tvlxd het volgende:
Stom dat ze niet even hebben gevraagd: 'Het kwam zeker door het kleurtje, hè?'
Verchrikkelijk ja. Laten we deze bedrijven sluiten en de namen bekend maken .

Want de overheid weet wat goed voor ons is.
  donderdag 9 november 2006 @ 16:30:37 #269
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43399099
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Uhm...
1 kernfysicus
pi_43399107
pi_43399112
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee kop in het zand steken, discriminatie bestaat niet. Dat is een linkse uitvinding.
pi_43399154
quote:
Op donderdag 9 november 2006 12:56 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nog niet aangenomen? Bij welk ministerie wilde je ook weer aan de slag?
Binnenlandse Zaken.

Twee gesprekken bij twee selectiecommissies gehad, volgende week een gesprek met twee directeuren.

Spannend dus.
pi_43399272
Pro-allochtonen beleid. Politie en het leger? Dat zijn twee instanties waarbinnen allochtonen weggepest worden.
pi_43399369
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:31 schreef Mutant01 het volgende:
Nee kop in het zand steken, discriminatie bestaat niet. Dat is een linkse uitvinding.
Calimero gedrag in ieder geval wel .
  donderdag 9 november 2006 @ 16:37:53 #275
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43399381
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:32 schreef sizzler het volgende:

[..]

Binnenlandse Zaken.

Twee gesprekken bij twee selectiecommissies gehad, volgende week een gesprek met twee directeuren.

Spannend dus.
Niet te lang onder de zonnebank liggen!
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 9 november 2006 @ 16:38:02 #276
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43399390
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Precies. Sowieso is bellen volgens dat onderzoek niet de beste methode. Aangezien de kans op een uitnodiging vrij klein is.
Maar dat geldt dan voor zowel allochtonen als autochtonen en het is dus absurd om te stellen dat dat het verschil kan verklaren.
1 kernfysicus
  donderdag 9 november 2006 @ 16:38:18 #277
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43399402
Calimerogedrag.
1 kernfysicus
pi_43399416
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
Pro-allochtonen beleid. Politie en het leger? Dat zijn twee instanties waarbinnen allochtonen weggepest worden.
Groenlinks onderzoekt het aannamebeleid. Daar heb ik het ook over.

Bij hoeveel bedrijven ben jij binnen geweest? Welke? En werkte daar procentueel minder allochtonen?

De hippies van GroenLinks hebben geen flauw benul van het bedrijfsleven en generaliseren een selectief en niet representatief onderzoek voor eigen gerief. Dat is sowieso kwalijk te noemen.
pi_43399493
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Calimero gedrag in ieder geval wel .
Idd, discriminatie is calimerogedrag.
pi_43399518
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:38 schreef sizzler het volgende:

[..]

Groenlinks onderzoekt het aannamebeleid. Daar heb ik het ook over.

Bij hoeveel bedrijven ben jij binnen geweest? Welke? En werkte daar procentueel minder allochtonen?

De hippies van GroenLinks hebben geen flauw benul van het bedrijfsleven en generaliseren een selectief en niet representatief onderzoek voor eigen gerief. Dat is sowieso kwalijk te noemen.
De enige die hier niet naar de uitlsag kijkt ben jij. Je probeert de uitslag in de bouwsector weg te moffelen door te stellen dat in compleet andere sectoren die discriminatie er niet is.
pi_43399616
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
Idd, discriminatie is calimerogedrag.
Dat zeg ik nergens.
pi_43399656
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens.
Doe dan niet zo lomp en luchtig over iets, alleen omdat het jouw niet lijkt te raken.
pi_43399691
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De enige die hier niet naar de uitlsag kijkt ben jij. Je probeert de uitslag in de bouwsector weg te moffelen door te stellen dat in compleet andere sectoren die discriminatie er niet is.
Discriminatie is nooit goed, maar laten we in godsnaam niet doen alsof de hele arbeidsmarkt gediscrimineert wordt zoals GL nu doet voorkomen. Er zijn genoeg kansen. En hoeveel Marokkanen willen er überhaupt in de bouw werken? Als dat er twee keer zo weinig zijn als autochtonen of die gewoon twee keer zoveel bellen, wat is dan nog het probleem?
  donderdag 9 november 2006 @ 16:48:16 #284
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43399720
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef sizzler het volgende:

Als dat er twee keer zo weinig zijn als autochtonen of die gewoon twee keer zoveel bellen, wat is dan nog het probleem?
Uh...
1 kernfysicus
pi_43399763
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:17 schreef MrX1982 het volgende:

Jaarlijks breken 2 miljoen van de 10 miljoen inwoners een been door ongelukken in het verkeer. Dat noemen ze dan ernstig, ja zou ik ook niets van snappen.
pi_43399771
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
Doe dan niet zo lomp en luchtig over iets, alleen omdat het jouw niet lijkt te raken.
Of het mij raakt is irrelevant. Ik zet alleen vraagtekens bij de conclusie van GL. Er zijn andere conclusies te trekken uit het onderzoek.
pi_43399821
quote:

[..]

Discriminatie is nooit goed, maar laten we in godsnaam niet doen alsof de hele arbeidsmarkt gediscrimineert wordt zoals GL nu doet voorkomen. Er zijn genoeg kansen. En hoeveel Marokkanen willen er überhaupt in de bouw werken? Als dat er twee keer zo weinig zijn als autochtonen of die gewoon twee keer zoveel bellen, wat is dan nog het probleem?
My god sizzler, je probeert je werkelijk in allerlei bochten te wringen. Het boeit niet eens of er op de gehele arbeidsmarkt of op een bepaald percentage van de arbeidsmarkt gediscrimineerd word. Er is sprake van discriminatie en dus is het er. Hoeveel Marokkanen er uberhaupt in de bouw willen werken is ook compleet irrelevant, want diegene die willen werken, ook al is het er 1, maakt dus minder kans om aangenomen te worden dan eenzelfde Nederlander. In het onderzoek hebben ze gelijke aantallen Nederlanders en Marokkanen gebruikt, dus het is sowieso irrelevant.
pi_43399861
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Of het mij raakt is irrelevant. Ik zet alleen vraagtekens bij de conclusie van GL. Er zijn andere conclusies te trekken uit het onderzoek.
Nee, dat doe je niet, je bagetalliseert de uitslag.
pi_43399878
quote:

[..]

En jij vindt het vreemd dat je geen baan kan vinden ?
pi_43399884
gezeik over discriminatie ik heb er een gekleurd en internationale vriendenkring, maar moslims zitten er niet tussen. Ik, net als veel managers waarschijnlijk, heb geen zin in gezeik over Palestijnen, Israel, islam, etc etc. Mij, na ruime persoonlijke ervaring, veels te gecompliceerd.
pi_43399936
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:52 schreef Godslasteraar het volgende:
gezeik over discriminatie ik heb er een gekleurd en internationale vriendenkring, maar moslims zitten er niet tussen. Ik, net als veel managers waarschijnlijk, heb geen zin in gezeik over Palestijnen, Israel, islam, etc etc. Mij, na ruime persoonlijke ervaring, veels te gecompliceerd.
Drink er nog een en ga rijden. De eerste moslim die op het werk die spontaan praat over dergelijke zaken moet ik nog tegenkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2006 16:56:36 ]
pi_43399976
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, dat doe je niet, je bagetalliseert de uitslag.
En jij gaat zoals wel vaker weer tekeer als een kip zonder kop.
pi_43400021
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:52 schreef Godslasteraar het volgende:
Grappig... Ik heb ook zo'n hekel aan dergelijke discussie... toch moet ik de eerste manager nog tegenkomen die mij niet om mijn mening vraagt m.b.t. dergelijke onderwerpen.
pi_43400024
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En jij gaat zoals wel vaker weer tekeer als een kip zonder kop.
Uhuh, ik heb nog geen enkel fatsoenlijk tegenargument gezien. Maar misschien verwacht ik ook teveel van je.
pi_43400035
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

En jij vindt het vreemd dat je geen baan kan vinden ?
Als ik een moslim was geweest dan was ik al twee keer geradicaliseerd.
Overigens heb ik al een baan bij Delta Lloyd en de Nederlanders daar zijn in de minderheid. Waar is de Commissie Gelijke Behandelingen?
pi_43400056
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:56 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als ik een moslim was geweest dan was ik al twee keer geradicaliseerd.
Overigens heb ik al een baan bij Delta Lloyd en de Nederlanders daar zijn in de minderheid. Waar is de Commissie Gelijke Behandelingen?
Die moet je zelf inschakelen. Denk je dat alles naar je toe komt lopen ofzo.
pi_43400077
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
Uhuh, ik heb nog geen enkel fatsoenlijk tegenargument gezien. Maar misschien verwacht ik ook teveel van je.
Er is een verschil tussen het niet willen zien van een tegenargument en het ontbreken van een tegenargument.

Maar misschien verwacht ik teveel van je. Of is dat discriminatie als ik dat zeg .
pi_43400137
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen het niet willen zien van een tegenargument en het ontbreken van een tegenargument.

Maar misschien verwacht ik teveel van je. Of is dat discriminatie als ik dat zeg .
Er is ook een enorm verschil tussen een tegenargument of wat gebral voorzien met wat smilies. Of is dat het hoogste niveau wat je kan bereiken?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2006 16:59:48 ]
  donderdag 9 november 2006 @ 17:00:23 #299
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43400175
1 kernfysicus
pi_43400193
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Er is ook een enorm verschil tussen een tegenargument of wat gebral voorzien met wat smilies. Of is dat het hoogste niveau wat je kan bereiken?
Ik heb mijn conclusies uit het onderzoek getrokken. Lang niet zo negatief als jij doet. Ik kan een hoger niveau bereiken maar waarom zou ik dat doen als jij mijn "opponent" bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')