quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:57 schreef Prosac het volgende:
held van de wedstrijd
Toch Wapenaar, naast een wereldredding op de kans van van der Laak (1e helft) ook zijn tieten laten zien aan de Z-side![]()
quote:Op zondag 1 oktober 2006 16:06 schreef borisz het volgende:
1-3, de vloek van euroborg wordt gebroken
quote:Op zondag 1 oktober 2006 16:06 schreef Panick het volgende:
En Groningen verliest in de Euroborg.
Mooi zo.
quote:Op zondag 1 oktober 2006 16:07 schreef Mr.Mills het volgende:
Nou, kan dat Euroborg verhaal gelukkig ook weer de kast in.
quote:
Inderdaadquote:Op zondag 1 oktober 2006 17:57 schreef Prosac het volgende:
Te mooi voor al die mensen die na de 1-3 weg gingen!
Geniaal momentquote:held van de wedstrijd
Toch Wapenaar, naast een wereldredding op de kans van van der Laak (1e helft) ook zijn tieten laten zien aan de Z-side![]()
.quote:Groningen slaagt nu wel in inhaalrace
FC Groningen heeft de kater van de uitschakeling in de UEFA Cup weggespoeld. In Euroborg werd Vitesse verslagen, al had het heel wat voeten in de aarde voordat de Groningers aan de goede kant van de score kwamen: 4-3.
Wat FC Twente op zaterdag tegen RKC Waalwijk presteerde, lukte Groningen een dag later: van een 3-1 achterstand terugkomen en er toch nog met de winst vandoor gaan. Luis Suárez was de grote man. De Uruguayaan versierde een strafschop en nam de laatste twee doelpunten voor zijn rekening.
Groningen kreeg daarmee waar het recht op had, want Vitesse stond lange tijd volstrekt tegen de verhouding in op voorsprong. Al na vijf minuten profiteerde Anduele Pryor op aangeven van Danko Lazovic van een dekkingsfout in de defensie van Groningen. Nadat Evgeniy Levchenko gelijk had gemaakt, was het Youssouf Hersi die Vitesse naar een eenvoudige overwinning leek te schieten. Tot twee keer toe was de aanvallende middenvelder er als de kippen bij om een rebound binnen te tikken.
Groningen toonde veerkracht en mocht Suárez danken dat het allemaal nog goed kwam. Nadat het in de eerste helft nog een strafschop werd onthouden, verdiende de negentienjarige aanvaller er wel een toen Purrel Fränkel hem licht toucheerde. Koen van de Laak bracht de thuisclub vanaf elf meter terug in de wedstrijd: 2-3.
De comeback werd compleet gemaakt door Suárez zelf. De Uruguayaan stond twee keer op de goede plaats om van dichtbij te scoren: 4-3. Door de zwaarbevochten overwinning staat Groningen keurig op de derde plaats van de Eredivisie. Bovendien is de ploeg van trainer Ron Jans samen met AZ nog als enige ongeslagen
Aad is zo'n jankerd, type Foeke Booy en Henk ten Cate. Onze trainers zullen dat gelukkig niet zo snel doen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:31 schreef clauwheee het volgende:
Aad de Mos is een loser. Ik ben natuurlijk niet objectief, Jol deed vanalles vanmiddag, maar iedereen kon zien dat we al een paar keer waren genaaid. Dit was geen penalty, maar wel een optelsom.
misschien tijd voor een weddenschapquote:Op zondag 1 oktober 2006 20:27 schreef SCH het volgende:
[..]
maar daar hebben we binnenkort een afspraak over![]()
Ik vind Suadinges juist aantrekkelijk, ben ik nu kinky?quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:36 schreef clauwheee het volgende:
Het is een lelijkerd, maar ja, boeien!
SCH, niet zo snel terugkrabbelen hoor, ben ik niet van je gewend
Jij bent gewoon nog niet waardig zijn goddelijkheid te aanschouwenquote:Op zondag 1 oktober 2006 20:36 schreef clauwheee het volgende:
Het is een lelijkerd, maar ja, boeien!
SCH, niet zo snel terugkrabbelen hoor, ben ik niet van je gewend
Mooi gebit en een lieve lach, lijkt een beetje op Nocaquote:Op zondag 1 oktober 2006 20:41 schreef clauwheee het volgende:
Kijk nou naar die foto dan, het is net een paard. Maar geeft verder niks hoor
Ik ga echt niet hardop zeggen dat wij in de Eurodinges gaan winnen hoor. maar wel zachtjesquote:Je krabbelt lekker, SCH.
Volgens mij heeft ie een contract tot 2011.quote:
Kaarten voor wat?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 03:46 schreef Steve.Porter het volgende:
zijn er nog kaarten voor vanavond verkrijgbaar?
quote:Duel FC Groningen-Roda JC vervroegd
GRONINGEN - De competitiewedstrijd FC Groningen-Roda JC is vervroegd van zondag 5 naar zaterdag 4 november.
De aftrap is om acht uur. Het duel is verplaatst omdat FC Groningen op dinsdag 7 november in de Euroborg in de derde ronde van het bekertoernooi speelt tegen NAC. Die wedstrijd begint om kwart voor negen in verband met een live uitzending op Talpa.
beetje vreemd dat je de officiele kits niet kan bestellen via die site trouwens.quote:Nieuwe officiële webshop online
3 oktober, 13:25 uur
FC Groningen heeft sinds kort een nieuwe online-webshop, waar fanartikelen kunnen worden besteld. Kijk snel op www.fcgroningen.vesproshop.nl
Vragen over de online fanshop en bestellingen, kunnen gesteld worden op onlineshop@fcgroningen.nl
Bron: FC Groningen
Mooi man!quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:38 schreef venomsnake het volgende:
Zo was de 4-3 op radio noord te horen gisteren: Klik!
Blijft gaaf!
Pest ze niet, Groningen had er echt bij gemoeten.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:16 schreef SCH het volgende:
Zitten jullie eigenlijk in een zware poule?
Word misschien nog een dag verplaatst, naar 3 november. Zodat RTL Groningen - Roda live kan uitzendenquote:
Tegen wie moeten jullie in de beker?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:16 schreef SCH het volgende:
Zitten jullie eigenlijk in een zware poule?
''Kopbal Nevland, en nu Suarez staat vij.... moet 4-3 maken... DOET IE!!, DAT DOET IEEEE!!!!!, ONGELOFELIJK, ONGELOFELIJK wat hier in euroborg gebeurd.''quote:Op woensdag 4 oktober 2006 01:25 schreef bolivian het volgende:
[..]
Mooi man!
Onverholen subjectivisme, dat horen we graag,!
Meen je, waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:35 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Word misschien nog een dag verplaatst, naar 3 november. Zodat RTL Groningen - Roda live kan uitzenden
Groot kans dat ik op de vrijdag niet naar Groningen kan gaan
Limburgs Dagblad. Voor het artikel klik hier.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:43 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Meen je, waar haal je dat vandaan?
Dat weet ik toch, niet ieder kán naar de Euroborg, maar ik bedoelde het dan ook in het algemeenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:39 schreef venomsnake het volgende:
Tulp: sommigen zijn heul blij dat het wel live te zien is hoor.
Klik!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:10 schreef detulp050 het volgende:
Leuk filmpje, venomsnake, is die ook te downloaden ergens (ik heb nu alleen het audiofragment namelijk)
Inderdaadquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:52 schreef The_Verve het volgende:
De wedstrijd tegen Vitesse staat inmiddels ook op nieuwsgroepen. Net als die tegen Feyenoord, Partizan uit en thuis en nog een paar.
Ik snap het ook niet hoor.. Aangezien er toch alleen maar Ajacieden en AZ-ers opgeroepen worden, kan je best de andere clubs door laten spelenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:04 schreef venomsnake het volgende:
interlandvoetbal....................................................![]()
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet hoor.. Aangezien er toch alleen maar Ajacieden en AZ-ers opgeroepen worden, kan je best de andere clubs door laten spelen
Groningen is veel te ver rijden voor Marco...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:41 schreef stefmans het volgende:
[..]
Laat eens een paar Nederlanders spelen dan kunnen die er ook mischien bij komen
![]()
Probleem is dat we nu net tegen dat clubje moeten..quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet hoor.. Aangezien er toch alleen maar Ajacieden en AZ-ers opgeroepen worden, kan je best de andere clubs door laten spelen
Dan vind ik dat die pot best gespeeld mag worden. Ajax vind zichzelf zo geniaal, dat jeugdspelers ook wereldtop zijn, dus moeten ze dat clubje uit het Noorden zo ook toch wel aan kunnen in eigen huis?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Probleem is dat we nu net tegen dat clubje moeten..![]()
word gewoon een zakelijke 2-0quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:46 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dan vind ik dat die pot best gespeeld mag worden. Ajax vind zichzelf zo geniaal, dat jeugdspelers ook wereldtop zijn, dus moeten ze dat clubje uit het Noorden zo ook toch wel aan kunnen in eigen huis?![]()
Kloptquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 04:32 schreef achterop23 het volgende:
Zie nu pas dat Saurez tot 2011 is vastgelegd!
Ik baal sowieso van die regelderij eromheen.. Je komt alleen binnen als jequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:47 schreef clauwheee het volgende:
Schijnt dat de uitwedstrijd naar dat dorp in Friesland erg in trek is. Ik heb vanochtend twee kaarten EV kunnen krijgen nog, toen zei de mevrouwachterdekassa al dat het druk was. Ik dacht, valt vast mee...nee dus, want veel mensen vissen al achter het net want EV schijnt uitverkocht te zijn.
Snel even een ClubCard aanvragen voor haar dan. Maar het is inderdaad flauwekul.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:57 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik baal sowieso van die regelderij eromheen.. Je komt alleen binnen als je
1 Legitimatie laat zien
2 Een seizoenskaart met dezelfde naam als op de legitimatie hebt
wilde mijn vriendin meenemen die kant op, mja.. nu kan dit niet
http://media.putfile.com/heerenveen33quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:13 schreef MalachiGroningen het volgende:
-verhaal- en dit jaar aub geen 4-0.
Sterkte daar, zal niet meevallen (vrees ik voor jullie). Aan de andere kant zijn deze wedstrijden voor Groningen de echte tests, nu kunnen ze laten zien wat ze waard zijn en of ze dit seizoen mee kunnen doen voor Europees voetbal!quote:Maar ja, eerst nog langs Amsterdam
quote:
Nonsens! Ik herinner me die wedstrijd nog goed en wij waren echt vele malen beter!!! (al ben ik natuurlijk ietwat subjectiefquote:Op zondag 8 oktober 2006 11:05 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Ach, 'thuis' hebben jullie dat toch weer enigszins rechtgezet, al was 't niet een beste wedstrijd van beide ploegen. Helaas scoorde Groningen (Nevland) als eerste (dus 1-0), daarvoor had het alle kanten op gekund![]()
Ik was zelf ook aanwezig (dus ook enigszins subjectief), maar tot de 1-0 had SC Heerenveen ook een aantal prima kansen op de 0-1 (voorzover ik me herinner.. staat overigens ook wel in de eerdere FCG/SCH-topics). Na de 1-0 was het inderdaad over en uit en speelde Groningen de wedstrijd prima uit.. (en mochten we met 2-0 niet klagen) Vele malen beter? mwoah.. nee.. Verdiende overwinning? (helaas) ja..quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:23 schreef Thomas87 het volgende:
[..]
Nonsens! Ik herinner me die wedstrijd nog goed en wij waren echt vele malen beter!!! (al ben ik natuurlijk ietwat subjectief)
Of een 'achterstand' van 10 punten. Of... Of...quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:34 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Maar met een uitwedstrijd van SC Heerenveen richting Almelo, FC Groningen richting Amsterdam en daarna de onderlinge confrontatie in het verschiet kan een 'achterstand' van 4 (verlies)punten zomaar zijn omgezet in een 'voorsprong' van 2
Ja heb je ook wel gelijk aan natuurlijk, maar toch. Beetje jammer dat het tegenwoordig zo moetquote:Op zondag 8 oktober 2006 10:13 schreef MalachiGroningen het volgende:
Da's toch iets dat je op voorhand weet...ik vind het allang goed zo. Die fotoregistratie die eerst voor deze wedstrijd opgelegd was zijn we immers wél kwijt. Dus Prosac, volgens mij moet je voor dit soort situaties even een CC voor haar aanvragen.
quote:Competitieduel AZ-FC Groningen verplaatst
GRONINGEN - De competitiewedstrijd AZ-FC Groningen heeft een nieuwe datum gekregen.
De KNVB heeft het duel van zaterdag 16 december verplaatst naar zondag 17 december De aftrap is om half drie.
De verschuiving vindt plaats in verband met verplichtingen van AZ in het UEFA Cuptoernooi.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:08 schreef venomsnake het volgende:
Mijn 10.000ste post moet natuurlijk in het Grunn topic!
![]()
*Bij deze
Weet hij ervan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:44 schreef savelkoul het volgende:
ik heb zaterdag acht maanden verkering
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 12:44 schreef savelkoul het volgende:
ik heb zaterdag acht maanden verkering
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:15 schreef clauwheee het volgende:
Wadapatja
hehehequote:
Thomas, post eens onder je eigen account johquote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:19 schreef S-Two het volgende:
WAAAAAAAAAAT?!
Ik snap er helemaal geen flikker van! We hebben het superkoppel Nevland - Salmon voorin lopen (enja, dit duo heeft voor heeeeeeeeel veel punten gezorgd). Helaas zit Salmon nog een beetje te kwakkelen met een blesure en daarvoor hebben we onze Zuid-Amerikaanse verrassing Suarez gehaald. Als Nevland of Suarez dan moe is in de 70e minuut hebben we Cornellisse nog achter de hand. Ook is het nog mogelijk om v/d Laak door te schuiven naar de punt van de aanval. Mochten er echt nog rare dingen gebeuren zou ik ok nog graag Robin Kieft aan het werk willen zien.
Dus nu vraag ik me af; Marnix Kolder naar de FC??????????!!!!!!!!
Zou slecht zijn voor Veendam, slecht voor de FC en misschien wel het slechts voor Kolder (het financiele plaatje voor de beste man daargelaten). Laat die jongen daar lekker in het oosten doelpuntjes maken voor de BV Veendam.
Ah een vriend van me had dat ook vanmiddag... Ik heb daar vorig jaar een schitterende 6 op gehaaldquote:Op donderdag 12 oktober 2006 17:56 schreef One_conundrum het volgende:
We hadden vanmiddag een gast college van Ron Jans in het kader van gedrag in organisaties. Ik had em al een paar keer op tv gezien enzo, maar tis echt een mooi figuur. Hij vertelde dat ie een mooi vak had, maar dat de mindere kanten waren datie wel eens moest openen en zo'n publiek figuur werd. hij had een hekel aan mensen die foto's gingen nemen enzo. Als voorbeeld noemde hij: Ik ben net als de Euroborg: Lelijk van buiten, mooi van binnen
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:42 schreef clauwheee het volgende:
Hij kreeg er 250 euro voor en die zou hij overmaken naar de GF. Topper.
quote:Het is het einde van de wereld. Maar zie daar, Groningen geeft licht!
We bevonden ons in de Martinikerk in ‘Grunn’ waar niet God maar FC Groningen vrij massaal werd aanbeden - behalve door mij, ongelovige westerling.
‘Dit weekend maakt Ajax gehakt van FC Groningen,’ hoorde ik mezelf zeggen tijdens het forum, met een stelligheid die louter op provocatie leunde. Ik kan niet gek veel meer dan pesten, ziet u.
Vanuit het hol van de leeuw klonk amper gejoel. Na afloop probeerde iemand die in het verleden bij de club heeft gewerkt mij uit te leggen hoe dat sociologisch en psychologisch te verklaren valt, die bescheidenheid, c.q. nederigheid.
Het komt er op neer, zei hij, dat de Groninger behept is met een chronisch minderwaardigheidscomplex. Dat is diep geworteld.
De ‘Ommelander’ (arbeider, knecht, boer) zag vroeger op tegen de ‘hooge heern’, de regenten uit de ‘Stad’ van wie hij in materiële zin afhankelijk was. Die afstand is blijven bestaan.
Hij komt moeilijk uit zijn woorden, de Groninger, is bang dat anderen hem niet verstaan maar blijft desondanks mompelen. ‘t Is verlegenheid, schutterigheid. De weinige woorden die hij spreekt zijn eerlijk, recht voor zijn raap.
Edoch, overdreven gesteld realiseert hij zich: we zijn het einde van de wereld; Grunn is misschien niet arm en achterlijk als vroeger, het blijft ver weg en het is hier koud. Bij ons gebeurt het niet, in principe.
Maar zie daar, FC Groningen geeft licht! Onder algemeen directeur Hans Nijland en trainer Ron Jans gaat het de laatste drie jaar crescendo. De begroting is vijftig procent omhoog gegaan sinds vorig seizoen. Dat komt mede door de inkomsten uit het nieuwe stadion. Ze noemen het de ‘Groene Kathedraal’ maar ‘Hel van het Noorden’ vind ik mooier klinken. Angstaanjagend, zo van: hier valt niets te halen.
En zo is het ook, meestal. Er komt bij de thuisploeg een onvermoede kracht los in het nieuwe stadion, al werd FC Groningen onlangs uitgeschakeld in Europees verband. Als Yuri Cornelisse die strafschop toch...
Op de ontgoocheling volgde prompt weer een euforisch moment. Enkele dagen later, tegen Vitesse in de Euroborg, boog FC Groningen in tien minuten een 3-1 achterstand om naar 4-3. Legendarisch, ook al omdat we na afloop Yuri Cornelisse smartelijk zagen huilen. Prachtig.
Zo banaal moet het zijn, voetbal. Dramatisch verliezen of heroïsch winnen. Janken en juichen. Voelen dat je leeft. Wat wil een mens - knecht, boer, herenboer - nog meer?
Trots, dat is het. Zelfs als er verloren wordt. Of zoals die Groninger na afloop van het forum in de kerk tegen me zei: ‘Bestaat er iets heerlijkers dan ondanks alles trots te kunnen zijn? Die westerlingen met hun grote bek en show een poepie te laten ruiken? Om trouw te zijn, door dik en dun de club te steunen. Een succesvolle club geeft de Groningers een gevoel van oprechte, hartverwarmende trots, saamhorigheid, dwars door rangen en standen, kleur en leeftijd. En die trots biedt troost, maakt dat Groningers zich, al is het maar eventjes, iets minder inferieur voelen.’
Met grote bewondering kijk ik naar de prestaties naar FC Groningen. Ze staan derde, op dit moment. Na 34 wedstrijden eindigen ze elfde. Tenminste, dat heeft pseudo-kenner Borst in VI voorspeld aan het begin van dit seizoen. Dus - standvastig blijven - dat houden we maar vol.
Maar diep van binnen weet ik beter. En ik hád beter moeten weten. Anderhalf jaar geleden zei ik tegen Ron Jans waarom hij in hemelsnaam Levchenko ging aantrekken van Sparta. Die jongen had het tweede seizoen bij mijn kluppie geen bal geraakt. Wacht maar, zei Jans.
En hij heeft gelijk gekregen. ’Lev’ doet het goed. Ik weet ook waarom. Hij is een sfeergevoelige jongen die kapot ging bij Sparta, waar een gevoelstemperatuur heerste van -45 graden. Donderdag, in de kerk, zag ik Lev weer. Hij zag er geweldig uit, helemaal opgeleefd in de provincie.
Ik knapte er trouwens ook van op, 24 uur in Grunn. Tophotel, allemaal aardige mensen, mooie binnenstad waar je uitstekend kunt shoppen. Bepaald niet het einde van de wereld. Toen ik vrijdag langs de Euroborg reed, terug naar het westen, kreeg ik heel erg zin in een hartverwarmende partij voetbal. Leve Grunn, hup FC Grunn!
quote:FC wil Kolder om z’n kwaliteiten
Vanavond scoorde Marnix Kolder, topscorer in de Jupiler League, zijn negende treffer van het seizoen. BV Veendam speelde uiteindelijk met 2-2 gelijk tegen FC Eindhoven en staat nu vierde in de Eerste Divisie. FC Groningen begeert de spits van de Oost-Groningse club.
Trainer Ron Jans reageerde vrijdag na de training van FC Groningen op de interesse. Dit mede naar aanleiding van de berichtgeving in de regionale media, die Kolder mogelijk zou hebben afgeleid van het duel met FC Eindhoven van vanavond: “We vinden dat hij over langere periode heeft aangetoond, nog niet stil te staan in zijn ontwikkeling. We hadden anderhalf jaar geleden nog geen interesse, maar aan het einde van vorig seizoen en ook in dit seizoen is hij enorm vooruitgegaan. Hij is fysiek sterk, linksbenig en inmiddels gewend in een twee-spitsensysteem te spelen en is een ‘target-man’. Niet met de rug naar de goal, maar ook één die kan scoren.
Bovendien denken we dat hij als mens goed past binnen de groep. We hebben in de selectie genoeg voorbeelden van jongens die uit de Eerste Divisie kwamen en zich hebben aangepast aan het niveau van de Eredivisie, zoals Antoine van der Linden, Koen van de Laak, Gibril Sankoh en in het recente verleden Danny Buijs en Gijs Luirink. Er zijn natuurlijk ook voorbeelden van spelers die het niet hebben gered, zoals Jack Tuyp en Kiran Bechan. Maar we hebben alle vertrouwen het kunnen van Marnix Kolder. Het voordeel van een overgang in de winterstop is dat hij hier alvast kan wennen. Aan het hogere niveau op de trainingen, waar alles sneller en verfijnder gaat.
Om hem alvast te laten wennen, willen we hem graag in de winterstop al naar FC Groningen halen. De transferperiode is er nu eenmaal in januari. Hij zal zich moeten bewijzen en de concurrentie aangaan met de drie andere spitsen Nevland, Salmon en Suárez. Maar hij zal zeker ook in de tweede seizoenshelft al van waarde zijn. Bijvoorbeeld als pinchhitter. Het klopt dat spelers die niet in het eerste spelen, op maandag meespelen met Jong FC Groningen. Maar hij wordt niet gehaald als ‘vierde’ spits. Maar als één van de vier spitsen.”
“En voor het volgende seizoen is hij voorlopig één van de drie spitsen, omdat Glen Salmon heeft aangegeven niet over contractverlenging te willen praten,” vulde Technisch Manager Henk Veldmate aan.
aardige column btw Bliksem.quote:Luis Suárez: ’Voetballen is voor mij de kans om iets van het leven te maken’
Met Luis Suárez in de spits zet FC Groningen zich vanavond in de Amsterdam Arena schrap voor de competitiewedstrijd tegen Ajax. Op jacht naar een doelpunt zal de Uruguayaan regelmatig het pad kruisen met Jaap Stam. ”Ajax en Jaap Stam zijn ook in Uruguay grote namen en ik weet natuurlijk ook dat Jaap Stam bij AC Milan heeft gespeeld. Maar ik maak me er niet druk om wie mijn tegenstander is. Ik probeer elke wedstrijd zo goed mogelijk mijn best te doen.”
Luis Suárez heeft zich gevestigd in de Groninger wijk Helpman. Hij woont daar samen met zijn vriendin Sofia, net als hij van Uruguayaanse origine, maar uitgewaaid naar Barcelona, waar zij de afgelopen drie jaar heeft gewoond. Het afgelopen, competitieloze weekeinde hebben de 19-jarige aanvaller van FC Groningen en zijn meisje gebruikt voor een flitstrip naar de Catalaanse hoofdstad.
In Luis Suárez’ ‘casa’ aan de Thorbeckelaan zijn sinds zondag zijn moeder Sandra en zijn broertjes Maximiliano en Farcunda op bezoek. “Het is voor het eerst dat mijn moeder in Europa is. Ze vindt de huizen hier heel mooi en alles hier ook zo schoon en netjes en het is haar ook opgevallen dat het hier allemaal zo strak is georganiseerd.” Zelf vindt hij dat ook. “Het is in Nederland heel anders dan in Uruguay.
Om acht, negen uur ’s avonds is alles hier dicht. Dan zit iedereen thuis en zie je niemand meer op straat. In Uruguay begint het dan pas. Iedereen leeft daar buiten. Daar moet ik aan wennen. Net als aan het tijdstip waarop hier ’s avonds wordt gegeten. Om zes uur gaat iedereen aan tafel. Inmiddels ben ik al zo ver dat ik ’s avonds om zeven uur ga eten. In Uruguay deed ik dat meestal pas om tien, elf uur.”
Het eten in Nederland zegt hij ‘niet zo raar’ te vinden. Lekker vindt Suárez met name de gehaktballen die Menco Huizinga, de beheerder van het spelershome met zekere regelmaat na de ochtendtrainingen serveert. ”En de soep van Menco is ook lekker. Menco is een topkok.” Hij lacht. ”En boerenkool heb je nog niet eens gehad”, lacht Hugo, de Braziliaanse oud-voetballer van FC Groningen die als tolk fungeert, met hem mee. ”En straks krijg je ook nog stamppot en zuurkool en snert.” Luis Suárez kijkt hem niet begrijpend aan. Hij heeft geen flauw idee waarover de Braziliaan het heeft.
Luis Suárez werd geboren op 24 januari 1987 in Salto, de 100.000 inwoners tellende hoofdstad van het gelijknamige district, vijfhonderd kilometer ten noordwesten van Montevideo. “Salto is vooral bekend om zijn thermische bronnen”, zegt hij. Hij heeft vier broers en twee zussen. ”Ik ben precies de middelste.” Zijn vader, die nog niet in Groningen is geweest, is huismeester van beroep, zijn moeder is huisvrouw. Vader en moeder Suárez leven gescheiden van elkaar. Luis vertelt het met beiden evengoed te kunnen vinden.
Zijn eerste club was Deportivo Artigas. Hij speelde er in een jeugdteam en woonde toen nog in Salto. ”Een mooie tijd was dat.” Armoede kende hij toen nog niet. Dat veranderde toen het gezin-Suárez na de breuk tussen zijn ouders uiteen viel. Hij was toen zeven, acht jaar; hij kan het zich niet meer precies herinneren. De kleine Luis werd na de scheiding in Salto op de bus gezet en stapte 500 kilometer verderop weer uit in Montevideo, waar zijn oma, de moeder van zijn moeder, de zorg van zijn opvoeding op haar nam.
Het was een moeilijke tijd, laat Luis weten. Hij miste niet alleen zijn vader en moeder, geld was er ook niet. Voetbalschoenen kon hij daarom niet kopen en zijn contributie bij Urreta FC, de club waarbij hij zich had aangemeld, niet betalen. ”Dan moet je maar van het voetballen af, zei mijn moeder, zo kan het niet meer.” Zo ver kwam het niet. Omdat hij ook toen al heel aardig tegen een bal aan kon trappen, besloot de club hem vrij te stellen van het betalen van contributie en hij kreeg ook voetbalschoenen.
Een studiebol was hij niet. ”Als ik thuis kwam van school trok ik direct mijn schoolkleren uit en ging voetballen.” Toen hij zestien was trok hij de deur van het leslokaal voor het laatst achter zich dicht, tot een diploma heeft zijn verblijf in de schoolbanken niet geleid. Hij voetbalde inmiddels al bij Nacional Montevideo, waarnaar hij op zijn veertiende was verkast. ”In het begin was ik helemaal niet zo fanatiek. Ze speelden in die periode bij de club zelfs met de gedachte mij weg te sturen.”
Een seizoen later kreeg Luis Suárez ineens de geest. ”Ik kreeg een nieuwe trainer en die had veel vertrouwen in mij. En ik kreeg ook steeds meer het gevoel van ja, ik wil toch wel heel graag voetballer worden. Ik begon in te zien dat voetballen de kans voor mij was om iets van het leven te maken en besloot te proberen die kans te grijpen. Het was voor mij ook de kans mijn familie financieel te ondersteunen. Elke maand maak ik, binnen mijn mogelijkheden, wat geld over en dat doe ik graag.”
Op 2 maart 2005 debuteerde Luis Suárez in de hoofdmacht van Nacional Montevideo. Hij deed dat in een wedstrijd om de Copa Libertadores, de Zuid-Amerikaanse equivalent van de Champions League, tegen Atletico Junior uit Colombia. ”Daarna brak voor mij een periode aan van spelen, niet spelen in het eerste elftal. Vanaf september/oktober 2005 heb ik ’vol’ in de basis gespeeld.”
Afgelopen seizoen werd hij met Nacional kampioen van Uruguay en met twaalf doelpunten in negenentwintig duels had Suárez een voornaam aandeel in de 41ste landstitel. ”Nacional is een topclub. De druk om te presteren is in Uruguay vele malen groter dan bij FC Groningen. Als je in Uruguay minder goed hebt gespeeld, schelden de supporters je ook uit. Hier wordt dat veel beter geaccepteerd.”
Maar hoe groot Nacional Montevideo ook is, de organisatie bij FC Groningen steekt volgens Suárez veel beter in elkaar dan bij zijn vorige club. ”En ook de kwaliteit van het stadion is veel beter. Waar ik aan heb moeten wennen zijn de trainingen. In Uruguay trainden we vaak heel relaxed. Hier heeft iedere training het karakter van een wedstrijd. FC Groningen is een club met meer ambitie dan ik dacht. Mijn eigen ambitie? Ik heb van Zuid-Amerika naar Europa een grote stap gemaakt. Nu wil ik proberen stapje voor stapje hogerop te komen. Maar voorlopig ben ik helemaal gefocust op FC Groningen.”
’Hartstikke leuk om met Luis te werken’
Ron Jans verklaart ’hartstikke blij’ te zijn met de komst van Luis Suárez naar FC Groningen. ”Hij is een verrijking voor onze selectie. Maar of hij een echt waardevolle speler voor ons gaat worden en niet incidenteel, moet nog blijken. Hij heeft het wel in zich. Hij heeft wel iets van een straatvoetballer en vooral dicht bij de goal is hij levensgevaarlijk.”
De trainer van FC Groningen vindt Suárez ook een verrijking voor hemzelf. Hij doelt daarmee op onder meer het verschil in cultuur tussen het voetballen in Nederland en Uruguay. ”Ik weet niet altijd of ik hem wel begrijp en hij weet niet altijd of ik hem wel begrijp. Dat heeft tijd nodig, maar ik vind het hartstikke leuk om met hem te werken. Hij moet zijn eigen ik, zijn eigen identiteit ook houden en als hij in de communicatie, de tactiek en de trainingsbeleving vooruit gaat, zie ik een mooie toekomst voor hem.” (bron: DvhN)
quote:Nou , dat zien we dan wel weer,
want we doen het nog een keer.
Dikke onzin, ik heb de wedstrijd gezien.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:47 schreef detulp050 het volgende:
In het Livetopic zaten erg veel mensen erg sneu te doen over de scheidsrechter; eens kijken of die echt zo anti-ajax was (het zou me verbazen)
Het leek mij ook onzin, maar de jongens van Ajax zijn nogal overtuigd van zichzelfquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dikke onzin, ik heb de wedstrijd gezien.
We hadden 3 penalties moeten hebben. Eigenlijk 1 dus, want dan waren die andere 2 niet gevallenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dikke onzin, ik heb de wedstrijd gezien.
Hij had idd 1x een pingel KUNNEN geven, maar hoe je bij 3 komt..quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:50 schreef VoreG het volgende:
[..]
We hadden 3 penalties moeten hebben. Eigenlijk 1 dus, want dan waren die andere 2 niet gevallen
Grapjas. Valt tegen hè wanneer er een keertje een goede scheids op bezoek komt die geen thuisfluiter is...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:50 schreef VoreG het volgende:
[..]
We hadden 3 penalties moeten hebben. Eigenlijk 1 dus, want dan waren die andere 2 niet gevallen
Als we net zo spelen als tegen Ajaks moet dat mogelijk zijn, dat zou lekker zijn!quote:Op zondag 15 oktober 2006 16:43 schreef Thomas87 het volgende:
Volgende week Heerenveen dan maar afmaken!
Nu moet ik eigenlijk een gifje plaatsen van hoe Roorda naar de scheidsrechter toer ent na de 2-2.quote:Op maandag 16 oktober 2006 21:37 schreef bolivian het volgende:
Net na Suarez' doortastende optreden.
Check ook de treurigheid van Steek en Stam,!
[[url=http://i10.tinypic.com/2a97l38.jpg]afbeelding][/url]
*klik voor groter exemplaar
Roorda zat na elke goal keihard te balen als een stekker.quote:Op maandag 16 oktober 2006 21:50 schreef S-Two het volgende:
[..]
Nu moet ik eigenlijk een gifje plaatsen van hoe Roorda naar de scheidsrechter toer ent na de 2-2.
Sneu zijn ze ook.quote:SC Heerenveen zit supporters van FC dwars
Sfeeracties mogen niet in Abe Lenstra-stadion
In de aanloop naar de wedstrijd Heerenveen- Groningen van zondag heeft de Friese thuisclub fanatieke Groningenaanhangers, verenigd in Groningen Fanatics (GF) diep teleurgesteld. De Groningers noemen de Heerenveners zelfs kinderachtig.
Groningen Fanatics heeft voor de wedstrijd tegen SC Heerenveen een sfeeractie voorbereid, die geen genade vindt in de ogen van de Heerenveense club. Het uitvak in Abe Lenstra- stadion zal zondag vol zitten met 1200 Groningers. Aan het begin van de wedstrijd wilde GF een megaspandoek uitrollen over de hoofden van 1200 man.
Via de Groninger veiligheidscoördinator Johannes Houwen werd contact gezocht met de veiligheidsman van Heerenveen, Jan Wind. Die verbod de actie. Reden: onder het doek zou van alles kunnen gebeuren waar de camera’ s in het stadion geen zicht op zouden hebben.
Voorzitter Tijn Oprins van GF, die verantwoordelijk is voor een aantal indrukwekkende sfeeracties, baalt van de Friese weigering. ”Het is een positieve ondersteuning van onze club waar we tijd en geld in steken.”
Toch waren de Groningers niet voor een gat te vangen. In plaats van een doek werd voorgesteld de sfeeractie met een papieren choreografie uit te voeren. Er kwam opnieuw een Fries njet. Reden: het papier zou in brand gestoken kunnen worden.
Maar ook dat Friese argument werd voorzien van een Gronings antwoord. De GF was bereid het papier te impregneren. Doeken die de Fanatics gebruiken worden hoe dan ook al geïmpregneerd. Volgens Oprins kwam vervolgens uit Friesland de mededeling dat al die proppen op het veld gegooid zouden worden en daarom niet toegestaan zouden worden.
”Kinderachtig”, zegt Oprins. ”In elk stadion mogen we sfeeracties doen, maar bij Heerenveen niet, daar is altijd gesodemieter. Ik hoor van supporters van andere clubs dezelfde geluiden over Heerenveen. Het lijkt een beetje supportertjepesten, temeer omdat we verwachten dat Heerenveensupporters wel met een sfeeractie komen.”
Een woordvoerder van SC Heerenveen stelt zich, gevraagd om een reactie, formeel op. ”De procedure in dit soort gevallen is dat veiligheidscoördinator van Groningen contact zoekt met onze veiligheidscoördinator.
Als onze coördinator vindt dat een actie niet kan, zal hij dat de bezoekende club meedelen.” (bron: DvhN, Richold Brandsma)
Zo, zware weken dus.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:32 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Anyways, wij gaan morgen eerst even verder op de Europese toer.. Dan zondag een tussendoortje voordat we volgende week zaterdag de strijd aanbinden met koploper Ajax![]()
Doe wesley sneijder de groeten...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:32 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Dan zondag een tussendoortje voordat we volgende week zaterdag de strijd aanbinden met koploper Ajax![]()
Ik heb het net gelezen,quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:37 schreef clauwheee het volgende:
Heb de VI net gehaald in de lunchpauze. Staat een interview in met Glen Salmon. Hij licht z'n vertrek aan het einde van het seizoen toe. Vind het maar een overdreven verhaal van zijn kant. Kijk mij eens zielig zijn, iedereen gaat aan mij voorbij. En in Breda was alles beter.
Tja ik zeg, bedankt meneer Salmon, doei in de winterstop en succes bij een volgende club.
quote:Toch spandoek in Abe Lenstra Stadion
sc Heerenveen heeft de supporters van FC Groningen alsnog toestemming gegeven zondag een groot spandoek mee te nemen naar de wedstrijd in het Abe Lenstra Stadion.
De directie van sc Heerenveen betreurt het dat bij de Groningen-aanhang het beeld is ontstaan dat er in het Abe Lenstra stadion “niets” mag. Er is overleg geweest tussen de veiligheidscoördinatoren van beide clubs. sc Heerenveen heeft aangegeven dat uit oogpunt van veiligheid een actie waarbij papierproducten worden ingezet, niet toegestaan is.
De Friese club laat nu weten “uiteraard geen enkel bezwaar tegen sfeerverhogende acties met spandoeken, vlaggen of banieren” te hebben. Ook een “mega-doek”, dat niet groter is dan ongeveer de helft van het vak, is toegestaan.
Leer dan ook Nederlands!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:23 schreef SCH het volgende:
De Grunningers snapten het weer eens niet
Friesquote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:26 schreef SCH het volgende:
[..]
It is mei sizzen net te dwaan en it wurdt wer fjouwer tsjin neat.
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:26 schreef SCH het volgende:
[..]
It is mei sizzen net te dwaan en it wurdt wer fjouwer tsjin neat.
Mietjes daar in Heerenveen, die grote boze hooligans uit Groningen gaan op fora kankeren en direct mag het toch weerquote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:23 schreef SCH het volgende:
quote:GRONINGEN - Topscorer Marnix Kolder van BV Veendam speelt vanaf 1 januari voor FC Groningen. De 25-jarige Kolder heeft een contract voor 3,5 jaar getekend.
Kolder is bezig aan zijn tiende seizoen bij BV Veendam. In die periode speelde hij 258 competitiewedstrijden, waarin hij 69 doelpunten maakte.
BV Veendam trekt geen vervanger aan voor Kolder. De Oostenrijkse spits Wolfgang Stockinger krijgt de kans om Kolder op te volgen.
Bron: RTV Noord
Dat is wel weer zo, komt het er toch niet uit dan ben je niet al teveel geld kwijt, doet Marnix het wel uitstekend dan heb je voor weinig geld een leuke aanwinst.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:54 schreef Noca het volgende:
En daarbij, mocht het fout gaan dan zijn we geen tonnen kwijt.
Trouwens wel leuk, vroeger nog met Kolder in de klas gezeten
Ik bij Gregoor van Dijk (vanaf havo4)quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:31 schreef venomsnake het volgende:
![]()
Maar die speelt dan ook niet bij Grunn.
Ik heb bij Arafath Heuvel in de klas gezeten,
Op een school waar allemaal lastposten en spijbelaars gedumpt werden.![]()
Thuisonderwijs gehad?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:06 schreef RedFever007 het volgende:
Ik heb met niemand in de klas gezeten![]()
Dat is natuurlijk bullshit. SCH draait bij omdat ze zijn geschrokken van de media aandacht voor hun verneukte supportersbeleid.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:23 schreef SCH het volgende:
Sorry hoor, maar het supportersbeleid in Heerenveen kun je onmogelijk verneukt noemen. Maar voor de rest is het toch een storm in een glas water - heb nou niet de indruk dat ze zo geschrokken zijn hoor. Maar dat bij ons de veiligheid hoog in het vaandel staat, vind ik te waarderen. Dat staat ie bij jullie toch ook?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:47 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bullshit. SCH draait bij omdat ze zijn geschrokken van de media aandacht voor hun verneukte supportersbeleid.
Dit heeft helemaal niets met veiligheid te maken. Elk jaar is het weer hetzelfde gezeik daar. Volledig gebrek aan redelijkheid en logica bij elke beslissing. Deze jaargang maak ik het trouwens allemaal niet van dichtbij mee en ik moet zeggen dat ik het niet mis. Je kan regelen en bellen wat je wilt, uiteindelijk krijg je ook bij het uitvak weer gemiep van zo'n sportschoolgast die waarschijnlijk niet eens zijn kontgat kan vinden als die moet schijten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het supportersbeleid in Heerenveen kun je onmogelijk verneukt noemen. Maar voor de rest is het toch een storm in een glas water - heb nou niet de indruk dat ze zo geschrokken zijn hoor. Maar dat bij ons de veiligheid hoog in het vaandel staat, vind ik te waarderen. Dat staat ie bij jullie toch ook?
Ik hoor dat voor het eerst. En ik kan me zeker iets voorstellen bij de veiligheid rond deze kwestie, daar zie ik de logica en redelijkheid wel van in. En stewards zijn overal hetzelfde, dan vind ik ze bij Heerenveen nog wel meevallen. Misschien zijn ze geselecteerd op het kontgatquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:56 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niets met veiligheid te maken. Elk jaar is het weer hetzelfde gezeik daar. Volledig gebrek aan redelijkheid en logica bij elke beslissing. Deze jaargang maak ik het trouwens allemaal niet van dichtbij mee en ik moet zeggen dat ik het niet mis. Je kan regelen en bellen wat je wilt, uiteindelijk krijg je ook bij het uitvak weer gemiep van zo'n sportschoolgast die waarschijnlijk niet eens zijn kontgat kan vinden als die moet schijten.
Ik kan in ieder geval stellen dat het uitsupportersbeleid klote is.
Je brengt me op een ideequote:Die tunnel in de Euroborg is ook niet koosjer nee, voor je die er ongetwijfeld weer bij haalt.
Een megadoek?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:01 schreef SCH het volgende:
[..]
En ik kan me zeker iets voorstellen bij de veiligheid rond deze kwestie, daar zie ik de logica en redelijkheid wel van in.
Tja, als je gewoon zegt dat het niet waar is, valt er geen discussie te voeren natuurlijk. Maar mocht dit dus wel kloppen dan geef je dus toe dat het onredelijk en onlogisch beleid is? In het puur hypothetische geval....quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:12 schreef SCH het volgende:Zo zal het gesprek precies zijn verlopen inderdaad
Zoveel risico is er niet rondom SCH-FCG. Er geldt al jaren geen verplichte fantourregeling meer en er gebeurt weinig tussen de twee supportersgroepen. Wat zou er dan hooguit die ene minuut dat een deel van het vak niet zichtbaar is zoal kunnen gebeuren? En waarom mocht het dan eerder (na veel gezeik) wel? Er hebben zich toen ook nooit problemen voor gedaan om het vak even niet zichtbaar was.quote:Zo'n doek dat ieder zicht ontneemt in het uitvak lijkt me niet zo handig bij een wedstrijd met een verhoogd risico.
Maar als dat dus - wederom in het puur hypothetische geval natuurlijk - wél het geval is, is dat eveneens een blijk van onredelijk en onlogisch beleid?quote:En het argument van rommel zal echt niet zo simpel gebruikt zijn, gekkie.
Het gaat om het tijdsbestek. Toen het eerst gevraagd werd, mocht het niet. Weken later mag het ineens wel. Dan is er echt geen tijd meer voor om zoiets in elkaar te zetten. Ik weet uit ervaring dat daar heel veel werk in zit.quote:Wat ik pas onlogisch vind is dat je wel een megadoek maar geen half doek in elkaar kan zetten
Ik zei het omdat het er niet uitziet als een logische conversatie. Is het wel een letterlijke weergave dan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:20 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Tja, als je gewoon zegt dat het niet waar is, valt er geen discussie te voeren natuurlijk. Maar mocht dit dus wel kloppen dan geef je dus toe dat het onredelijk en onlogisch beleid is? In het puur hypothetische geval....
Ik ben er verder niet bij geweest, weet er ook niet alles van. Ik vind het niet zo gek klinken dat je het zicht op het uitvak wilt houden en bovendien ging het mij om de zin dat je zegt dat het supportersbeleid bij SCH iets met neuken is, en dat bestrijd ik.quote:Zoveel risico is er niet rondom SCH-FCG. Er geldt al jaren geen verplichte fantourregeling meer en er gebeurt weinig tussen de twee supportersgroepen. Wat zou er dan hooguit die ene minuut dat een deel van het vak niet zichtbaar is zoal kunnen gebeuren? En waarom mocht het dan eerder (na veel gezeik) wel? Er hebben zich toen ook nooit problemen voor gedaan om het vak even niet zichtbaar was.
Is het doek van vorig jaar er niet meer dan?quote:Het gaat om het tijdsbestek. Toen het eerst gevraagd werd, mocht het niet. Weken later mag het ineens wel. Dan is er echt geen tijd meer voor om zoiets in elkaar te zetten. Ik weet uit ervaring dat daar heel veel werk in zit.
De communicatie verloopt grotendeels indirect. FCG-fans-->veiligheidsman FCG-->veiligheidsman SCH en terug. Zo af en toe wordt er eens direct contact gezocht. Tussen elke nieuwe ontwikkeling zit weer een tijd van overleg, "wat gaan we dan doen als het eerste plan niet wordt toegestaan?". Die door mij geschetse communicatie was een systematische uiteenzetting van een over een langere tijd uitgespreide communicatie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zei het omdat het er niet uitziet als een logische conversatie. Is het wel een letterlijke weergave dan?
Het uitsupportersbeleid dan. Of in ieder geval het 'op-bezoek-komende-Groningers-beleid'. Aangezien ik over de rest geen informatie heb. Het gaat echt om een minuut ofzo, hooguit zelfs, dat er geen zicht is op het uitvak. Wat zou er daaronder moeten plaatsvinden? Een groepsverkrachtig? Een lamsoffer?quote:Ik ben er verder niet bij geweest, weet er ook niet alles van. Ik vind het niet zo gek klinken dat je het zicht op het uitvak wilt houden en bovendien ging het mij om de zin dat je zegt dat het supportersbeleid bij SCH iets met neuken is, en dat bestrijd ik.
Kan zijn dat het al is weggekiepert. De tweede keer iets gebruiken heeft hetzelfde effect als het helemaal niet meer doen. Leonardo da Vinci heeft ook maar één keer de Mona Lisa geschilderd. Je moet wel vernieuwend zijn natuurlijk, 't is kunst hoorquote:Is het doek van vorig jaar er niet meer dan?
Clauwhee is erbij hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:48 schreef Cruoninga het volgende:
Een groepsverkrachtig?
Een groepsverkrachting zou wel vernieuwend zijn, is weer eens wat anders dan spreekkorenquote:
We hebben de Groningse tunnel als voorbeeld gebruiktquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:05 schreef SCH het volgende:
De nieuwe tunnel bij de Galgenwaard is trouwens nog veel erger.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:57 schreef Eilanden het volgende:
[..]
We hebben de Groningse tunnel als voorbeeld gebruikt... je was trouwens snel genoeg uit het stadion
alleen niet snel genoeg voor mij!
![]()
Wat is jullie voorspelling voor de 'derby van het noorden'?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:59 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
Toen hoefde ik gelukkig niet meer door die tunnel. Man, die is wel 25 kilometer lang
Serieus? Waar baseer je dat op? Zo beroerd speelt SCH toch niet? EN FCG uit en thuis maakt ook verschilquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:01 schreef SCH het volgende:
1-3
5-1quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:01 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Wat is jullie voorspelling voor de 'derby van het noorden'?
Heerenveen speelt ver onder de maat momenteel, gebrek aan zelfvertrouwen. Als Prager en Bosvelt meedoen, zou het nog kunnen maar ik heb er weinig vertrouwen in.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:03 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Serieus? Waar baseer je dat op? Zo beroerd speelt SCH toch niet? EN FCG uit en thuis maakt ook verschil
Lijkt me ook een irritant kereltje, heeft er een een beetje de kop voor om de pispaal te zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:04 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Ik bij Gregoor van Dijk (vanaf havo4), we vonden elkaar niet aardig, hij werd door veel mensen niet aardig gevonden trouwens. Hij is een keer midden in de aula in elkaar gemept door 2 marokkaantjes... een hilarisch moment.
Oh, hou op.. Geweldige tijd, al was ik niet altijd op school te vinden.quote:*zucht* verlangt terug naar de mooie middelbare schooltijd *nog diepere zucht*
Ik hoop 0-2quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:01 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Wat is jullie voorspelling voor de 'derby van het noorden'?
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wil nu al zeggen dat de eerste goal van Groningen buitenspel was en de penalty sloeg helemaal nergens op
Als Dingsdag erbij betrokken is, dan is 'ie gewoon terechtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Heerenveen speelt ver onder de maat momenteel, gebrek aan zelfvertrouwen. Als Prager en Bosvelt meedoen, zou het nog kunnen maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Ik wil nu al zeggen dat de eerste goal van Groningen buitenspel was en de penalty sloeg helemaal nergens op
Hmmm, volgens mij hoor ik vanuit een nieuwe huiskamer in het Groningse iets terug.......quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:41 schreef SCH het volgende:
Noca, noca - je vriendin die is een hoer
* SCH oefent spreekkoren vanuit de huiskamer
Nee, hij is gewoon homosexueelquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:56 schreef SCH het volgende:
...........en z'n pik lijkt op een steel...........lalalalala
Jij kwam toch niet SCHat?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:41 schreef SCH het volgende:
Noca, noca - je vriendin die is een hoer
* SCH oefent spreekkoren vanuit de huiskamer
Nee, ik zing hier uit volle borstjes.quote:
Nee, dan loop je gewoon hard weg en schreeuw je over het stadionplein 'Nee Nee ik wil niet met je praten, ik ben boos'quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
En doe vooral of je de CL hebt gewonnen als je in de 94e minuut met een onterechte pingel wint. Dat hoort bij die net-niet clubjes
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
En doe vooral of je de CL hebt gewonnen als je in de 94e minuut met een onterechte pingel wint. Dat hoort bij die net-niet clubjes
teken ik voor!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:02 schreef SCH het volgende:
Ik heb toch met je gepraat? Ik dacht in het begin alleen dat je zo'n eikel van Heerenveen was, duurde even voor het kwartje vielquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:04 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Nee, dan loop je gewoon hard weg en schreeuw je over het stadionplein 'Nee Nee ik wil niet met je praten, ik ben boos'![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:04 schreef Noca het volgende:
Wordt geen makkelijke wedstrijd zondag, ik zie dat de H'veeners zich al lekker in de underdog rol nestelen. We zullen zien..
Hij staat op de foto met een geit, daarin kan hij zijn kwakje kwijt! Jalalalala jalala lala! schpeciaal voor SCH
Als je dit zo leest dan heeft de VI weer aardig met woordjes zitten spelen.quote:Glen Salmon: “Kop dekt de lading niet”
“Afgelopen woensdag is een interview met mij verschenen in Voetbal International, dat de nodige discussie heeft opgeleverd. Dat komt deels door de aankondiging “Salmon baalt van FC Groningen” en daarnaast doordat er veel dingen uit het verleden zijn opgeschreven, terwijl ik het gesprek juist op een positieve manier heb benaderd en heb geleerd van het verleden. Het is juist een keerpunt in mijn carrière is geweest.
Ik ben momenteel heel blij bij FC Groningen. De club hoort in mijn ogen bij de top-6 van Nederland op alle gebieden: de sfeer, het stadion, de supporters, het team, de prestaties. Wat ik tegen de journalist van VI heb gezegd, is dat ik het in het verleden moeilijk heb gehad bij FC Groningen. Dat klopt ook. En ik heb in het verleden ook wedstrijden ‘als een drol’ gespeeld. Dat ontken ik niet. In die tijd speelde ik voor mezelf en voor mijn familie, zoals ik ook ooit al in onze eigen FC Groningen-krant heb verteld. Maar dat is iets uit het verleden. Er is een verkeerd beeld onstaan. In de moeilijke periode heb ik veel steun gehad van mijn medespelers en ook de verhouding met de fans is erg verbeterd sinds die tijd.
Er wordt geschreven dat ik probeer een vertrek in de winterstop te forceren, maar daar is helemaal geen sprake van. Ik wil heel graag op een goede manier dit hele seizoen bij FC Groningen afsluiten. En ik hoop dat ik mijn vorm nog verder kan verbeteren en nog veel voor de club kan betekenen tot en met mei van het volgend jaar. Elke profvoetballer heeft de ambitie om op een nog hoger niveau te spelen en ik ook. Door een hoog niveau te halen, hoop ik die stap komende zomer te kunnen zetten.
Ik hoop dat met deze uitleg duidelijk is geworden dat ik me op dit moment erg thuis voel bij FC Groningen en laten we ons nu richten op de komende wedstrijd, tegen SC Heerenveen. We zijn afgelopen week volop bezig geweest met de voorbereiding en gaan vol vertrouwen naar Friesland. Ik scoorde vier seizoenen geleden de laatste treffer bij Heerenveen. En het wordt hoog tijd dat we daar weer eens gaan scoren!”
Maken jullie je nou maar druk om Verbeek. Dan den wij dat wel met Salmonquote:
quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:18 schreef SCH het volgende:
Veel dinges
Danny Buijsquote:Op zondag 22 oktober 2006 14:03 schreef detulp050 het volgende:
Danny Buijs heeft een flinke stap in zijn carriere gezet: een flinke stap terug
Je bent een zienerquote:Op zondag 22 oktober 2006 15:18 schreef Eilanden het volgende:
Heerenveen kennende krijgt FCG nog wel een strafschop
Thanx, nog een puntje achter jullie - ik ben er verder wel voor dat we 1 en 2 worden hoor (zolang wij 1 zijn en de derbies winnen en de 1e is voor ons)quote:
Dit vat de middag wel samen wat mij betreft. Heb het wel gehad met Roorda...quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:23 schreef venomsnake het volgende:4 tegendoelpunten ![]()
Roorda ![]()
Goed spelen maar toch verliezen, BAH!
Vorige seizoen keepte hij inderdaad goed. Dit seizoen wel een paar fout(jes) gemaakt. Ik heb tegen Hoerenveen nog niet gezien amar wat ik begrepen heb was hij niet bestquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:24 schreef zjroentje het volgende:
Hij was eerder toch altijd wel vrij betrouwbaar, nietwaar?
Die eerste goal leek recht op hem af te komen, vond hem maar raar springen. De tweede goal wordt hij aangevallen in het 5 metergebied, maar die bal moet gewoon voor hem zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:29 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Vorige seizoen keepte hij inderdaad goed. Dit seizoen wel een paar fout(jes) gemaakt. Ik heb tegen Hoerenveen nog niet gezien amar wat ik begrepen heb was hij niet best
Haha, grappig he. Domme kut(k)neusquote:Op zondag 22 oktober 2006 17:39 schreef Tommeke het volgende:
Ajax en Heerenveen gewonnen vandaag
Heb nu al weer zin om morgen die gezichten van die kneusjes met Groningen sjaaltjes om op de Grote Markt te zien![]()
En jij staat daar dan met je Ajax en Heerenveen sjaal om? Kutkneus.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:39 schreef Tommeke het volgende:
Ajax en Heerenveen gewonnen vandaag
Heb nu al weer zin om morgen die gezichten van die kneusjes met Groningen sjaaltjes om op de Grote Markt te zien![]()
Ja joh, we vergeten die 2 belangrijken in Belgrado maar ff.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:49 schreef Thomas87 het volgende:
Maar... laten we hem nou niet meteen de grond inboren; dit waren eigenlijk de eerste twee blunders van Roorda en OK hij keept niet echt een gelukkig seizoen maar woensdag moet ie ze toch gewoon weer pakken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |