Goede instelling toch! Je gooit niets weg (zou ik ook niet doen en in deze tijden heb je het hard nodigquote:Op maandag 25 september 2006 17:39 schreef omearos het volgende:
Liefdesverdriet is slecht voor je gezondheidDe macaroni kreeg ik niet weg (ook al ben ik daar echt gek op) maar de bak Ben & Jerry's is wel leeg
Vanaf nu geld wel: op = op, ik ga het niet meer in huis halen anders blijf ik zo bezig en dan vind ik natuurlijk nooit een nieuwe vent
De pijn en de zwelling schijnen erbij te horenquote:Op maandag 25 september 2006 18:04 schreef ymme het volgende:
Een avondje vrij is altijd een keer lekker.
Dus kort samengevat, de vorderingen met je buik zijn goed Rewimo?
Dank jequote:
ANNABEL, HET WORDT NIETS ZONDER JOU! ANNABEL!!! Ow, mijn collega vraagt of ik op wil houden met zingenquote:Op dinsdag 26 september 2006 10:02 schreef Levitation het volgende:
stil hier...
Mijn vetpercentage (vorige week dinsdag opgemeten) was 33%quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:19 schreef Emu het volgende:
Gisteren heb ik dus de test moeten doen in de sportschool, en het goede nieuws is dat ik de test helemaal heb kunnen beïndigen, iets wat bij mijn broer niet was gelukt toen hij begonnen was met de training. Vandaag ga ik terug voor een korte rondleiding en morgen ga ik er aan beginnen, ik vind het best allemaal wel leuk, ik kijk er zelfs naar uit!
Mijn vetpercentage is ook gemeten, en dat was momenteel 20.6% vet zijn er nog mensen hier die hun vetpercentage weten?![]()
Tja hmmm ik wil het ook niet wetenquote:Op dinsdag 26 september 2006 10:39 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb geen idee wat mijn vetpercentage is. Ik weet ook eigenlijk niet of ik dat wel wil weten
Hoewel het een stuk minder moet zijn dan een jaar geleden
JAA!!quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:42 schreef Isabeau het volgende:
Troel: heb je al vissen uitgezocht of een idee van wat voor vissen er in gaan? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Wij hadden vroeger thuis ook een aquarium en daar kon ik als kind úren naar kijken. Soms zijn ouderwetse modes best leuk![]()
Helaasquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:42 schreef Isabeau het volgende:
Rewimo: dus de zwelling is hard en normaal en nou moet je ook nog zalf gaan gebruiken die stinkt...ik hoop dat dat spul niet meer stinkt als je het er opgedaan hebt.
Van tevoren heeft hij 6 weken hersteltijd aangegeven (maar hopelijk geldt dat niet voor de pijn) en pas na 3-6 maanden moet je resultaat kunnen zien.quote:Heeft de arts nog een indicatie gegeven hoelang hij denkt dat het nog gaat duren voor het allemaal weer een beetje pijnvrij is?
Schaken vind ik echtquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:53 schreef Troel het volgende:
Schaakclub? Als hij echt zo pienter is
Tja, en of de scouting echt was is, ik vind het zelf verschrikkelijk, maar er zijn ook mensen lyrisch over
Oh tetra's zijn leuk!!quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:43 schreef Troel het volgende:
JAA!!
Guppen, algeneter en kardinaaltetra's
en verder zien we het wel
...dus je stinkt nu ook nogquote:
Ja, schaken of dammen! Daarbij moet hij in zijn hoofd rekenen en daar zitten waarschijnlijk juist wèl leeftijdsgenootjes waar hij mee kan pratenquote:Op dinsdag 26 september 2006 11:53 schreef Troel het volgende:
Schaakclub? Als hij echt zo pienter is
Tja, en of de scouting echt was is, ik vind het zelf verschrikkelijk, maar er zijn ook mensen lyrisch over
Erg lief van je, maar dan houd ik het bij de zalf. Ik krijg hoofdpijn van parfumquote:Op dinsdag 26 september 2006 12:13 schreef Isabeau het volgende:
...dus je stinkt nu ook nogJee...
* Isabeau geeft Rewimo een flesje parfum
Succes dan. Ik hoop dat de geur niet heel erg opvalt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:20 schreef Rewimo het volgende:
Erg lief van je, maar dan houd ik het bij de zalf. Ik krijg hoofdpijn van parfum
Scouting zou niets voor mij zijn geweest.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:15 schreef Isabeau het volgende:
En Levitation, verwar wat jij leuk vindt niet met wat hij leuk vindt.
(mijn nichtje werd gigantisch gepest op scouting omdat ze er niet tussen paste)
Bij de sportschool waar Christan zwemles heeft, kun je voor 20 euro 4 proeflessen judo volgen. Misschien kun je zoiets doen? Dan kan hij kijken of hij het leuk vindt. Niet speciaal judo, maar het proeflessen-idee bedoel ikquote:Op dinsdag 26 september 2006 12:01 schreef Levitation het volgende:
Schaken vind ik echt![]()
Maar dat is vooral omdat ik 't totaal niet kan.![]()
Ik wil eigenlijk dat hij een beetje uitgedaagd wordt om iets te ondernemen, een beetje in beweging te komen en dat hij kinderen ontmoet waar hij "mee kan praten". We zijn eerlijk gezegd een beetje verontrust dat hij zich steeds meer opsluit in huis, omdat zijn vriendjes hem niet echt interesseren. Scouting leek me wat dat betreft wel leuk, omdat hij dan met andere kinderen samen nieuwe dingen leert en wat avonturen kan beleven. Bij ons thuis heeft alleen niemand behalve mijn moeder (in 1950...) op scouting gezeten, dus ik heb geen idee of dat iets voor hem is.
Als ik de websites van de scoutinggroepen bij hem in de buurt bekijk ziet het er wel erg leuk uit...
quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:24 schreef Rewimo het volgende:
Schaken is voor slimme kinderen wel een hele leuke uitdaging denk ik
Okee, ik was een slim kind maar kan niet schakenNooit geleerd.
Je zei poep!quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:30 schreef Troel het volgende:
Hmm, ik was op vakantie gevallen op mijn linkerknie.
Nou zat ik net op het toilet (nee, we gaan het NIET over poep hebben), en toen zat ik aan mijn knie te voelen. Het leek wel alsof ik een aantal kleine balletjes (formaat pil zeg maar) in mijn knie voelde. In ieder geval voelt mijn knie heel anders dan mijn rechter knie.
Toch maar afspraak maken bij de huisarts. Maar ik ga wel volleyballen vanavond!
Ow, is dat het?quote:
Kun je wel dammen? Want da's ook nog best lastigquote:Op dinsdag 26 september 2006 12:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ow, is dat het?
*opgelucht fluit*
Eh, ik dacht aan ijs, maar ik vermoed dat dat het niet is in dit geval.quote:Op maandag 25 september 2006 21:54 schreef Liejannuh het volgende:
Hard vocht? Ok, die kende ik nog niet.
Waarvoor was jij onder behandeling Ymke?
Een beetje leuk computerkamp of zo? Als je een goede zoekt zitten ze daar echt niet alleen binnen. Waar ik zelf ben geweest als kind zaten we wel achter de computer, maar we gingen ook kanoën bijvoorbeeld en naar een pretpark.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:49 schreef Levitation het volgende:
Zaterdag wordt het dochtertje van mijn broer 6 jaar. Nu wilde ik een speciaal kadootje geven... speelgoed heeft ze genoeg. Het is een lidmaatschap van een gymnastiekvereniging geworden, ze gaat daar "Kid Swing" doen, dansen op "coole muziek" zoals K3 enzo.![]()
Ik hoop echt dat ze 't leuk vindt, haar moeder en ik zijn in ieder geval in onze nopjes.![]()
Nu nog iets voor haar grote broer verzinnen, die wordt in maart 10 jaar en nu wil ik hem eigenlijk ook zoiets kado doen. Zat eerst aan Iets van sport te denken. Alleen... hij is een pienter jongetje en houdt enorm van rekenen (hilarisch was zijn uitspraak: "ik vind sommen maken net zo leuk als vakantie"), maar sport vind hij niet leuk en eigenlijk zit hij nu vooral achter de pc thuis. Nu zat ik te denken om hem naar een scoutinggroep "te sturen"... ik heb alleen geen idee of dat leuk is voor hem. Iemand ervaring met scouting? Of dat iets is voor zo'n ventje? Hij is nogal tenger en verveelt zich bij zijn leeftijdsgenootjes, volgens hem valt daar niet mee te praten... ze snappen niets.![]()
Je maakt me nu wel nieuwsgierig, maar ik heb al een vermoedenquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:43 schreef omearos het volgende:
isabeau Leuk, een bekende naam. Ik post nu onder een andere naam, maar ik heb jou al eens ontmoetBedankt voor je berichtje, gelukkig heb ik wel genoten van mijn B&J's, echt gedachteloos eten doe ik eigenlijk niet. Gelukkig maar, want B&J's is veel te lekker daarvoor
Ik was vanmorgen vroeg opgestaan om te gaan zwemmen, zag ik dat ik me vergist had in mijn college-tijd. Ik kon niet zwemmen en moest zelfs ff haasten om op tijd te komen. Morgen weer proberen. Om 7 uur opstaan is wel vroeg als je al maanden niet voor 10 uur opstaat
Ik heb in het begin van het jaar mijn kuitspier in de lengte gespleten met taekwon-do , heb er daarna nogal wat vervelende complicaties aan opgelopen oa een trombosebeenquote:Op maandag 25 september 2006 21:54 schreef Liejannuh het volgende:
Hard vocht? Ok, die kende ik nog niet.
Waarvoor was jij onder behandeling Ymke?
Hee, dat kind is langzamerhand zwaarder dan ikquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:50 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik dacht ook al niet dat je dat had geprobeerd
Als ze had mogen tillen had ze dat zeker gedaanquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:34 schreef Isabeau het volgende:
Als je het kind getild hebt en lopend bent gegaan: absoluut
Tuurlijkquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:58 schreef Troel het volgende:
Als ze had mogen tillen had ze dat zeker gedaan![]()
Triest hoorquote:'Pro-anorexia sites zijn gevaarlijk'
Uitgegeven: 25 september 2006 22:51
AMSTERDAM - Pro-anorexia websites zorgen ervoor dat vrouwen met de eetstoornis vaker wegens ondervoeding in het ziekenhuis belanden dan vrouwen met anorexia die de sites niet bezoeken.
Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek dat maandagavond wordt onthuld in Nova door Eric van Furth, klinisch psycholoog en directeur behandelzaken aan het Centrum Eetstoornissen Ursula. Hij stelt dat de resultaten ook gelden voor Nederlandse vrouwen.
Aanmoediging
Op de sites moedigen bezoekers elkaar aan om zo min mogelijk te eten. Een voorbeeld van een Nederlandse pro-anorexia site is superkuiken.web-log.nl. De psycholoog wijst erop dat het onderzoek voor het eerst aantoont dat de sites een gevaarlijk effect hebben.
In het onderzoek werden vijftig patiënten ondervraagd, onder hen bezocht veertig procent de pro-anorexia sites regelmatig, vijfendertig procent deed dat niet.
Levensstijl
De bezoekers zijn in de meeste gevallen jonge vrouwen die aan de eetstoornis anorexia nervosa lijden, maar die niet als een psychische aandoening zien. Op de sites wordt de psychische aandoening voorgesteld als een positieve levensstijl.
In Nederland zijn naar schatting veertigduizend mensen met een eetstoornis, die officieel als anorexia of boulimia nervosa-patiënt te boek staan. Ongeveer honderdtwintigduizend mensen hebben een serieus eetprobleem.
Ik heb het nog niet zo erg, maar ik heb stille hoop gehad dat dit (langzaam misschien) nog bij zal gaan trekkenquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:29 schreef p-etr-a het volgende:
Troel, wat jij hebt daar heb ik ook last van en op meer plekken. Beetje hangerig dik vel, ook aan bijvoorbeeld de binnenkant van m'n benen en armen. Ik heb geen idee wat hier aan te doen is helaas... Iemand misschien wel?
haha, tis alleen vaak zo "mostert na de maaltijd' en dan laat ik het vaak maarquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:45 schreef Rewimo het volgende:
Geeft niks Essebes, gewoon tegenaan bemoeien, dat doen wij ook
Ik Chocoladetruffels... niet zo gezond hequote:
een vermoeden zelfsquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je maakt me nu wel nieuwsgierig, maar ik heb al een vermoedenIk ga 's morgens ook wel eens zwemmen bij de ochtendgroep en dat begint om 7:00...maar dan is het de helft van de prijs
Alleen dat opstaan hè.
Je valt ons daar helemaal niet lastig mee, daarnaast helpt het jezelf om erover te praten. Ik heb tien keer liever dat je alles desnoods 100 keer hier typt dan dat je het op gaat kroppen.quote:Op woensdag 27 september 2006 08:40 schreef Levitation het volgende:
Sorry, dat ik jullie steeds lastigval met m'n ellende... 't is gewoon hier een beetje een rare tijd. Allemaal mensen om me heen die zo zinloos sterven en veel te jong. Bah. Ik zit er ook aardig doorheen onderhand. Nog 10 dagen en dan ga ik op vakantie, hopelijk komen we weer in wat rustiger vaarwater en kan ik een beetje bijkomen.
Je bent een schat.quote:Op woensdag 27 september 2006 08:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Je valt ons daar helemaal niet lastig mee, daarnaast helpt het jezelf om erover te praten. Ik heb tien keer liever dat je alles desnoods 100 keer hier typt dan dat je het op gaat kroppen.
Nietus. Ik ben echt wel gewoon een trut hoor. Geloof mequote:
quote:Op woensdag 27 september 2006 09:31 schreef Troel het volgende:
Nietus. Ik ben echt wel gewoon een trut hoor. Geloof me![]()
Ja, die gaf gisteren ineens commentaar over een afbeelding van een tiet en vertelde dat hij op google had zitten zoeken op rimpeltiet en dat hij verwachtte dat mijn post van gisteren vandaag als zoekresultaat nummer 1 zou komenquote:Op woensdag 27 september 2006 09:40 schreef Rewimo het volgende:
Big Bert is watching us?
Dan zwaai ik ook even
Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Ik heb dat ook minstens 5 keer per dag.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:53 schreef Levitation het volgende:
Voel me af en toe net een klein kind dat nog niets van de "grote mensen wereld" begrijpt.![]()
quote:Op woensdag 27 september 2006 09:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Ik heb dat ook minstens 5 keer per dag.
Ik heb d'r totaal geen zin in. Ik moet even 200 blz Economische Begrippen uit mijn hoofd gaan leren. Het gaat gelukkig maar om een Diagnostische toets, om te kijken voor jezelf of je het begrijpt etc. Maar toch...quote:Op woensdag 27 september 2006 12:39 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, studeren, dat moest ik ook nog doen
Het gekke is, ik vind het ook nog interessant ookquote:
Geloof me, drie boeken is peanuts.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:44 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb d'r totaal geen zin in. Ik moet even 200 blz Economische Begrippen uit mijn hoofd gaan leren. Het gaat gelukkig maar om een Diagnostische toets, om te kijken voor jezelf of je het begrijpt etc. Maar toch...
In Jan. moet ik tentamen doen, voor het vak Commerciele Economie, en dit gaat gewoon even over 3 boeken.![]()
Dat geloof ik inderdaad ja.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Geloof me, drie boeken is peanuts.
Huh? Wat?quote:Op woensdag 27 september 2006 12:39 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, studeren, dat moest ik ook nog doen
Hehe, die smiley zoek ik ook al een tijdjequote:Op woensdag 27 september 2006 13:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Huh? Wat?
Waar is de smiley die z'n vingers in z'n oren steekt en 'nanananana, ik hoor je lekker toch niet' zingt als je hem nodig hebt?
Klopt, hebben we het in de loop van afgelopen jaar met de familie ook wel eens over gehad... hij was er niet meer, maar je kon ook nog niet echt afscheid nemen. Dat was een hele rare situatie eigenlijk. Nu is dan 't moment daar dat ook zijn lichaam er niet meer is. Nu is het gewoon duidelijk, het is afgelopen. Trieste situatie, maar de onzekerheid over hoe het verder moest was echt slopend voor zijn directe omgeving. Iedereen is het er over eens dat hij zo beter af is.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:54 schreef Isabeau het volgende:
Zo te lezen is het een mooi afscheid geworden en ik begrijp de last die van hun schouders afvalt ook wel. Altijd moeilijk om zoiets te zeggen, maar hij was al heel lang niet meer echt bij hun.
Soms kan sterven een opluchting zijn. Ik mis mijn vader heel erg, maar ik ben ook blij en opgelucht voor hem, dat hij geen pijn meer hoeft te lijden...quote:Op woensdag 27 september 2006 14:01 schreef Levitation het volgende:
Klopt, hebben we het in de loop van afgelopen jaar met de familie ook wel eens over gehad... hij was er niet meer, maar je kon ook nog niet echt afscheid nemen. Dat was een hele rare situatie eigenlijk. Nu is dan 't moment daar dat ook zijn lichaam er niet meer is. Nu is het gewoon duidelijk, het is afgelopen. Trieste situatie, maar de onzekerheid over hoe het verder moest was echt slopend voor zijn directe omgeving. Iedereen is het er over eens dat hij zo beter af is.
Dat koken voor 1 persoon ken ik, is idd een stuk moeilijker. Ik kook nu een "gewone" maaltijd (als in: genoeg voor 2 of 3 personen = goedkoper) en doe de helft in de vriezer. Ik heb wel moeten leren om meteen de helft in een bakje te doen, anders at ik de hele maaltijd in m'n uppie opquote:Op woensdag 27 september 2006 16:46 schreef teigan het volgende:
tja, ik ben heel succesvol geweest met aankomen die eerste paar jaar...
En nu ben ik succesvol in langzaam afvallen...
Zo'n weekje alleen thuis is toch niet goed, ik heb veel minder zin om te koken, dus ik eet allemaal iets ongezonder...
quote:Op woensdag 27 september 2006 17:38 schreef Rewimo het volgende:De zoon van mijn collega ziet het huis wel zitten
Oh wat goed zeg!!quote:Op woensdag 27 september 2006 17:38 schreef Rewimo het volgende:De zoon van mijn collega ziet het huis wel zitten
Hahaha hier ook, ik geef mijn vriend altijd de schuld dat ik weer zwaarder ben geworden: "Jij kookt veel te lekker en daardoor eet ik meer!"quote:Op woensdag 27 september 2006 16:45 schreef omearos het volgende:
toen ik hier nog postte ben ik best veel afgevallen, daarna heeft samenwonen (hoe cliché) ervoor gezorgd dat ik weer op m'n oude gewicht zit.
Ow ja! Dat wist ik wel nog... Nog een welgemeendquote:Op woensdag 27 september 2006 17:43 schreef Rewimo het volgende:
We hebben afgesproken het huis te laten taxeren. Ik heb namelijk geen idee wat het op zou kunnen brengen.
Het gaat om het huis van mijn vader, Sjeen.
Nou, eigenlijk vind ik het best fijn dat het huis naar een min of meer bekende gaatquote:Op woensdag 27 september 2006 17:44 schreef teigan het volgende:
Mooi Rewimo...
al lijkt het me heel moeilijk dat het huis van je vader straks niet meer "zijn huis" is zeg maar...
dat scheelt dan wel denk ik...quote:Op woensdag 27 september 2006 18:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk vind ik het best fijn dat het huis naar een min of meer bekende gaatEn het is niet echt mijn ouderlijk huis, al heeft mijn vader er lang gewoond. Ikzelf heb er niet gewoond.
Ik moet hier toch ff over reageren, want het is zo herkenbaar! Dit soort gedachten vallen echt in de categorie "het moet slijten", maar voordat het zover is....pffffquote:Op woensdag 27 september 2006 09:56 schreef Rewimo het volgende:
Er zijn zoveel dingen die niet te begrijpen zijn. Dat mijn vader er echt niet meer is, bijvoorbeeld. Ik wil hem nog steeds bellen en als de telefoon gaat denk ik vaak dat hij het is...
jeetje, heb even op die site gekeken die erbij stond, maar wat ben ik blij dat ik niet meer zo ben. liever 50 kilo teveel dan in totaal minder dan 50 kilo wegen. ben ook blij dat ik in die periode niet van die sites had om naar te kijken, denk dat dat mijn situatie behoorlijk zou hebben verslechterd. zal even kijken of ik een keer 2 vergelijkingsfoto's kan laten zien, van toen ik net met mijn vriend kreeg (toen was ik rond de 60 kilo, of minder, ik weeg namelijk mezelf bijna nooit) en van een maandje of 3 geleden, dan zie je echt een schrikbarend verschil, en vind ik mezelf er op dit moment ook veel gezonder uit zien.quote:
Welkomquote:Op woensdag 27 september 2006 22:53 schreef samjustme het volgende:
Ik wil me ook aanmelden.
Ik moet overigens maar 10 kilo af te vallen maar toch
Je gaat er wel plakken jaquote:Op donderdag 28 september 2006 09:21 schreef Isabeau het volgende:
Lekker vroeg natuurlijk! We blijven de héle dag plakken![]()
Jaquote:Op donderdag 28 september 2006 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Nou, dát zijn nou de mensen die straks managers worden en de baas worden over heel veel andere mensen![]()
Zoals ikquote:Op donderdag 28 september 2006 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Nou, dát zijn nou de mensen die straks managers worden en de baas worden over heel veel andere mensen![]()
Me dunkt dat VMBO lesgeven toch wel anders is dan HBO lesgeven.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:20 schreef Droeke het volgende:
Hebben jullie ook wel eens last ervan dat je het zo druk hebt op je werk dat je eigenlijk 'vergeet' om te eten? Ik merk dat ik steeds minder ga eten omdat ik er gewoon geen tijd voor heb... En 's avonds helemaal leeg en uitgeput zijn, zo erg dat je zelfs geen fut meer hebt om te sporten... Niet zo best lijkt me... Was jij Freecell degene die met lesgeven is begonnen aan het VMBO? Ik ben ook per september begonnen met lesgeven op het HBO en dat valt zeker ook niet mee... Ik kan me zo herkennen in de verhalen...
Tja, mijn 'leerlingen' doen ook echt niets teveel hoor! Alleen is het wel zo dat ordehouden niet zo'n probleem is. Ze zitten er niet voor niks natuurlijk. Dat is bij VMBO leerlingen natuurlijk anders. Bovendien ben ik ook veel in VMBO klassen alleen hoef ik dan geen les te geven. Ik doe onderzoek naar leraren in het VMBO, daarnaast geef ik ook lesquote:Op donderdag 28 september 2006 10:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Me dunkt dat VMBO lesgeven toch wel anders is dan HBO lesgeven.
Ik ben nog een slagje erger... Hoge Hotelschoolquote:Op donderdag 28 september 2006 09:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zoals ikHeb dan geen bedrijfskunde gedaan, maar MER... ontloopt elkaar niet zo veel.
Inderdaad zaten er op mijn opleiding ook veel eikels. Echte enorme eikels, van die mannetjes met rijke Wassenaarse papa's die toch wel 10 jaar collegegeld zouden betalen.Lekker als je een paar van dat soort gastjes in je werkgroep hebt en zelf wél binnen 4 jaar je dilpoma wilt halen, omdat je alles zelf betaalt.
![]()
* Isabeau kruist haar vingers alsof ze demonen probeert af te wendenquote:Op donderdag 28 september 2006 10:40 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben nog een slagje erger... Hoge Hotelschool![]()
Knoflook schijnt te helpen...quote:Op donderdag 28 september 2006 11:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau kruist haar vingers alsof ze demonen probeert af te wenden
Ik heb daar ook rimpeltjes inderdaad. Eigenlijk heb ik overal rimpeltjes.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:15 schreef teigan het volgende:
Droeke, ik was degene die op VMBO begonnen was een paar weken terug..
Isa en Freecell, ik ben jaloers, ik wil ook weer eens naar de sauna...
Vanmorgen zei 1 van mijn collega's dat ik er nu 10 keer meer ontspannen bijzat dan een maand geleden, en dat klopt ook wel..
Het gaat stukken beter zo, en het stomme is dat ik dus morgen een afspraak met de huisarts heb, die ik aangevraagd had vanwege mijn terugval(ze waren op vakantie...)
Troel, om nog ff op jouw rimpeltiet terug te komen, ik heb ook zoiets, maar dan aan de binnenkant van mijn bovenbenen, ook van die rimpeltjes...
Oke, een poging:quote:Op donderdag 28 september 2006 11:37 schreef Emu het volgende:
Ik zou graag is weten hoe het Nederlandse onderwijssysteem werkt, termen die geregeld zie voorbijkomen zijn: MAVO, MVBO, HBO, WO, VMBO enz....![]()
Ik heb het helaas nooit gesnapt, kan iemand mij vertellen hoe dat werkt
Almelo heeft maar 1 ziekenhuis.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:29 schreef teigan het volgende:
http://www.nu.nl/news/835822/14/Brand_in_ziekenhuis_Almelo.html
Is dat het ziekenhuis waar jij je coschappen gedaan hebt Isa?
De agrarische scholen en dergelijkequote:Op donderdag 28 september 2006 11:54 schreef Levitation het volgende:
Plaatje bij mijn verhaal:
[afbeelding]
Heb geen idee wat de meest rechtse kolom is... praktijkonderwijs zegt me niets. Er is hier vast wel iemand die dat weet toe te lichten.
Weer wat geleerd! Dank u!quote:Op donderdag 28 september 2006 12:10 schreef Troel het volgende:
[..]
De agrarische scholen en dergelijke
Helaas vaak gezien als de scholen waar de wat minder bedeelden heen gaan (qua hersens)
Kloptquote:Op donderdag 28 september 2006 11:54 schreef Levitation het volgende:
Plaatje bij mijn verhaal:
[afbeelding]
De basisvorming is trouwens de eerste 2 (?) jaar van het voortgezetonderwijs...
Mwah, valt wel mee. Mavostof is toch echt een stuk minder dan de vwo stof.quote:in principe krijgen alle leerlingen ongeveer 't zelfde voor hun kiezen in deze jaren. Maar ook dat is van na mijn tijd. (Ben oud)
Welkom!quote:Op donderdag 28 september 2006 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb me bij deze ook maar aangemeld voor de dieetclub
WELKOMquote:Op donderdag 28 september 2006 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb me bij deze ook maar aangemeld voor de dieetclub
Klopt, maar voor de "basics" is het plaatje wel handig. Legt prettiger uit dan alleen met tekst. Plaatje is overigens afkomstig van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (OCW dus).quote:Op donderdag 28 september 2006 12:13 schreef Troel het volgende:
Ik heb trouwens wel basisvorming gedaan, ik was wel een bavobig
Toen ik naar de eerste ging zat net het eerste jaar bavo erop.
Ik was net op tijd klaar met de HAVO, ik zat in het laatste jaar oude stroming.
Tegenwoordig heb je dus op HAVO en VWO allemaal profielen.
Het plaatje laat niet alles zien, want je kan pas na een volledige MBO naar het HBO (je kan na 4 VMBO naar MBO, maar ook na 3 HAVO), maar na 1 jaar HBO kan je vaak al wel naar d euniversiteit.
quote:Op donderdag 28 september 2006 11:29 schreef teigan het volgende:
http://www.nu.nl/news/835822/14/Brand_in_ziekenhuis_Almelo.html
Is dat het ziekenhuis waar jij je coschappen gedaan hebt Isa?
Die niveau's op 't MBO is ook al van na mijn tijd.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb ook de basisvorming gehad op de MAVO. Ik had graag daarna HAVO gedaan maar toen kwamen die domme profielen en moest je 2 vreemde talen hebben. Dus ik heb MBO niveau 4 gedaan en zit nu op het HBO en wil ook naar de uni ooit.
Ik heb ook nog op de kleuterschool gezeten, inclusief afscheid enzo.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:47 schreef Rewimo het volgende:
Och jee, ik ben nog van de kleuterschool, grote school, MAVO/LTS/HAVO/Atheneum/Gymnasium-tijd
Hoezo oud?
Droeke: ik heb dit ook wel, maar sterker met drinken. Het drinke schiet er bij mij sneller bij in als ik het druk heb.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:20 schreef Droeke het volgende:
Hebben jullie ook wel eens last ervan dat je het zo druk hebt op je werk dat je eigenlijk 'vergeet' om te eten? Ik merk dat ik steeds minder ga eten omdat ik er gewoon geen tijd voor heb... En 's avonds helemaal leeg en uitgeput zijn, zo erg dat je zelfs geen fut meer hebt om te sporten... Niet zo best lijkt me...
3,5 jaar toen ik er op zat dat is ook al weer een aantal jaar geledenquote:Op donderdag 28 september 2006 12:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die niveau's op 't MBO is ook al van na mijn tijd.Ik ga maar eens een rollator aanschaffen.
![]()
Vroeger (goeie oude tijd) had je kort en lang MBO, lang MBO duurde 3 jaar en gaf toegang tot 't HBO, kort was je met 2 jaar mee klaar. Ik geloof dat MBO-niveau 4 tegenwoordig ook 4 jaar ipv 3 duurt? Klopt dat?
Je hebt niveau 1= 1 jaar.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:08 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
3,5 jaar toen ik er op zat dat is ook al weer een aantal jaar geleden![]()
Erg bedankt voor de informatie. Ik kan het nu een beetje snappen, het is precies wel ingewikkelder dan in Belgiëquote:Op donderdag 28 september 2006 11:54 schreef Levitation het volgende:Uitleg
In Nederland houden we erg van ingewikkeld doen, zijn we ook goed in.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:29 schreef Emu het volgende:
[..]
Erg bedankt voor de informatie. Ik kan het nu een beetje snappen, het is precies wel ingewikkelder dan in BelgiëNog 1 klein vraagje. VWO/HAVO/VMBO is dat dan tot de leeftijd van 16 of 18?
ook niet helemaal waar. er zijn ook weer mbo niveau 4 opleidingen die 3 jaar duren (zoals de mijnequote:Op donderdag 28 september 2006 13:23 schreef ymme het volgende:
[..]
Je hebt niveau 1= 1 jaar.
niveau 2= 2jaar.
niveau 3= 3jaar
niveau 4= 4 jaar met doorstroming naar HBO.
Oh ja dat kan kloppen. En niv. 2 is 2 jaar maar je mag er 3 jaar over doen.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:41 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ook niet helemaal waar. er zijn ook weer mbo niveau 4 opleidingen die 3 jaar duren (zoals de mijne) pff kan me voorstellen dat bv een ouder er helemaal niets van snapt als je je kind naar school wil sturen.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 28 september 2006 13:45 schreef Troel het volgende:
Mijn contract is binnen!
Ik heb ook nog kleuterschool gedaan en daarna klas 1 t/m 3... en toen werd het ineens groep 6. Om het helemaal moeilijk te maken werden we getest op niveau en stond op mijn briefje niveau groep 7. Ben lekker gewoon naar groep 6 gegaanquote:Op donderdag 28 september 2006 12:49 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb ook nog op de kleuterschool gezeten, inclusief afscheid enzo.![]()
Toen ik naar de "grote school" ging werd klas 1 net groep 3. Wij helemaal stoer omdat wij groep 1 en 2 hadden "overgeslagen".![]()
Mijn vriendje heeft na de basisschool ASO in Maaseik gedaan (zelfs intern gezeten), dat heeft er wel mooi voor gezorgd dat hij VWO-equivalent gehaald heeft ipv zijn mavo-havo advies...quote:Op donderdag 28 september 2006 13:41 schreef Emu het volgende:
In België heb je het volgende, volgens mij toch iets makkelijker te snappen systeem:
Kleuterschool vanaf 2.5jaar tot 6 jaar (niet verplicht).
Basisschool van 6 jaar tot 12jaar (hier zit alles bij elkaar van zeer slim tot zeer dom)
Middelbaar onderwijs van 12 jaar tot 18 jaar met 4 stromingen: ASO, TSO, BSO, Buitengewoon onderwijs
- ASO is vooral theoretisch (subrichtingen bv economie-wiskunde , talen-wiskunde , economie-wetenschappen)
- TSO is theorie en praktijk (subrichtingen bv industriele wetenschappen, mechanica, elektriciteit, handelswetenschap)
- BSO is voornamelijk praktrijk, theorie op vrij laag niveau (lasser, houtbewerking, metaalbewerking, bouw)
- Buitengewoon onderwijs is meer voor geestelijk gehandicapten enzo (weinig kinderen doen dit uiteraard)
Daarna kan je naar de Hogeschool:
- Kort type (3jaren)
- Lang type (4jaren)
Of de universiteit:
- Gaande van min 4 jaar tot 7-12 jaar voor dokter/apotheek enzo
van je 16de tot je 18de moet je minimaal 1 dag per week naar school toe, daarna ben je niet meer leerplichtig, maar het is wel gewenst om op school te blijven komenquote:Op donderdag 28 september 2006 13:45 schreef ymme het volgende:
Vanaf je 16de moet je minimaal 1 of 2 x per week naar school (dat weet ik niet helemaal zeker meer)
En troel, dat heb je goed ja. Ik hoorde het ook van 21 jaar. Ik weet niet zo goed of dat wel nut heeft.
Ik heb gevraagd aan de begeleidend docent of ik niet een aantal groepsgenoten mocht "ontslaan". Helaas mocht dat niet. Dat moest ik maar "intern zien op te lossen", alleen valt er niet zoveel op te lossen als mensen er niet zijn.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
Wij hadden een goede remedie tegen dat soort paupers: gewoon hun namen niet op het eindrapport zetten en niet vertellen wanneer de presentatie van het rapport is. Krijgen ze ook geen cijferPaar keer gedaan
Nee, MER (Management, Economie en Recht)... je kent het wel, het typje opleiding "van alles een beetje". In het laaste jaar was onze favoriete grap om te zeggen dat we "van heel veel helemaal niets wisten".quote:Trouwens, imago-onderzoek... ook een communicant?
Je moest eens weten hoeveel kinderen dat soort dingen dus echt niet meekrijgen van huis uitquote:Op donderdag 28 september 2006 15:19 schreef Maeghan het volgende:
Oh nee, de basisvorming. Wat een prut is dat. Als je op je dertiende nog moet leren om je tanden te poetsen en (ik citeer uit ons lesboek) "bij voorkeur" iedere dag schoon ondergoed aan te trekken, dan ben je rijkelijk laat. Tijdverspilling en saaaaaaaaaaaaaaaaaaai.
Nou, dat geloof ik dus niet zo eigenlijk. Ze schoppen echt niet zomaar iemand van een opleiding vanwege een mening van een groepsgenootje.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:25 schreef teigan het volgende:
bij mijn broertje op school is dat niet zo geod geregeld...
JHij is dus een keer uit een projectgroepje gezet omdat een deel van het groepje zin had om er iemand uit te zetten, en hij was net die dag 5 minuten te laat..
En door dat grapje is hij van de opleiding gemikt met een negatief bindend studieadvies...
Klopt, ik deed misschien ook wel eens wat minder qua tijd, maar het was kwalitatief wel altijd goed. Zeker in het eerste jaar veel van die meisjes gezien die echt weken in een project steken en er dan nog niks van bakkenquote:Op donderdag 28 september 2006 15:48 schreef Levitation het volgende:
Ik werkte in de eerste 2 jaar regelmatig met een meisje samen dat eeuwig aan het einde van een project of opdracht begon met haar tirade: "Ik heb alles gedaan, jullie doen niets, het is niet eerlijk, boehoehoe". Om doodmoe van te worden...Grappige is dat ik altijd nog een tijd bezig was om haar werk leesbaar te krijgen, alle taal- en stijlfouten er uit halen. Haar werk was meestal ronduit treurig.
In het eerste jaar zat er bij ons een Afghaanse, die woonde 10 jaar in Nederland, maar was niet te verstaan. Haar werk was écht om te janken zo slecht. Snap niet hoe zij aan haar HAVO diploma is gekomen.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klopt, ik deed misschien ook wel eens wat minder qua tijd, maar het was kwalitatief wel altijd goed. Zeker in het eerste jaar veel van die meisjes gezien die echt weken in een project steken en er dan nog niks van bakken
Ja, maar m.i. hoort dat dus niet op school te gebeuren. Dan schrijven ze de ouders maar aan. Laat ze die zo'n stom verzorgingsboek geven, dan kunnen de kinderen die dat wel meegekregen hebben wat zinnigs leren. Nog even, dan mag school alles gaan regelen. Maar de docenten krijgen wel de kritiek van de ouders of tegenwoordig een honkbalknuppel in hun nek, van dezelfde ouders die hun kinderen niet opvoeden. Ik vind het niet gek hoor, dat ze hier op VMBO's in de randstad te weinig docenten kunnen vinden. Als docent wil je kinderen iets leren over je vak, niet dingen uitleggen die hun ouders ze op hun derde al hadden moeten vertellen.quote:Op donderdag 28 september 2006 15:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel kinderen dat soort dingen dus echt niet meekrijgen van huis uit
Dan was ze vast de excuusallochtoonquote:Op donderdag 28 september 2006 16:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
In het eerste jaar zat er bij ons een Afghaanse, die woonde 10 jaar in Nederland, maar was niet te verstaan. Haar werk was écht om te janken zo slecht. Snap niet hoe zij aan haar HAVO diploma is gekomen.Ik heb haar nooit een leesbare zin in het Nederlands zien schrijven, aantekeningen tijdens hoorcolleges maakte ze ook altijd in het Afghaans.
Eén ding heb ik van haar overgenomen, in plaats van "bla, bla, bla", wat zij verbazingwekkend vaak gebruikte, zei zij altijd "balla, balla, balla".Dat is nu 6 jaar geleden en nogsteeds zeg ik "balla, balla, balla", helaas kijken mensen je dan meestal héél vreemd aan.
![]()
Op de middelbare school had ik bijna altijd van 8.15 tot 15.00 uur les. De meeste jaren was het zo dat ik één ochtend had dat ik later begon of een middag had dat we eerder vrij waren.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:52 schreef Iksje het volgende:
Ik snap het Nederlandse onderwijssysteem nu ook een beetje, dank je wel!
Bij ons kan je tussen ASO-TSO-BSO 'stijgen' als je via de middenjury gaat, dat is een commissie in Brussel waar je examens doet om te bewijzen dat je de leerstof beheerst. ASO en TSO geven doorstroming naar de Hogeschool en Universiteit, je BSO-diploma kan de status van TSO-diploma krijgen als je een 7ejaar doet (extra jaar na de standaard 6 jaren) en dan kan je ook nog naar de hogeschool. - ow ja, en springuren in de middelbare school kennen we niet, je zit standaard van 8u30-16u op school (soms langer)
Daar was ik vroeger wel jaloers op
Ontopic: ik weeg nu 69.9, eergisteren 70.7.
Dat is niet de bedoeling dus ik probeer af te kicken van snoep (mijn grote boosdoener) en om alvast te steppen.
Ik vond lopen heerlijk en snap echt niet waarom ik dat heb laten slabakken![]()
En ik dacht dat het aan mij lag!quote:
Slabakkenquote:Op donderdag 28 september 2006 16:52 schreef Iksje het volgende:
...
Dat is niet de bedoeling dus ik probeer af te kicken van snoep (mijn grote boosdoener) en om alvast te steppen.
Ik vond lopen heerlijk en snap echt niet waarom ik dat heb laten slabakken![]()
quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:46 schreef Miss_S het volgende:
79,5
eindelijk onder de 80 volgens mij heb ik dat niet gewogen sinds ik 12 was
Stoppen met roken hoeft ook nooit meer, als je niet weer begint.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zit met afstervende benen achter mijn bureau omdat mijn broek niet meer past
Hell, aankomen zuigt, ik stop nooit meer met roken
ALT al geprobeerd? De linker ALT... of de Crtl?quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:01 schreef ymme het volgende:
Ik heb een nieuwe laptop en nu weet ik niet hoe ik het 'apenstaartje' voor elkaar krijg. Het zijn bij de toets ' en staat bovenaan. Dus boven het ' teken. Nu heb ik al van alles geprobeert, met shift en dergelijke, maar het lukt me niet. En dat frustreert mij enorm![]()
Lekker offtopic maar misschien dan iemand van jullie het me weet te vertellen
Welk typje, Ymme? R51 of R52 toevallig?quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:36 schreef ymme het volgende:
Hihi ja shift2 werkt gewoon@
Dank je rewimo. Verder is het toetsenbord gewoon normaal, naar mijn inzien. Het is een IBM Thinkpad laptopDaar moet je dus waarschijnlijk gewoon bij nadenken ofzo
Ok, nu kan ik me aanmelden bij outlook en msn. Dank
quote:Ook bij Lenovo accu's retour
Na Dell, Toshiba en Apple is de volgende laptop-fabrikant aan de beurt; ook IBM / Lenovo ziet zich gedwongen om accu's van Sony-fabrikaat terug te roepen. Het gaat om maar liefst 526.000 stuks die bij of voor de ThinkPads zijn geleverd, in de periode tussen februari 2005 en september 2006. De accu's kunnen gratis voor een nieuwe bij Lenovo worden ingeruild (in mei 2005 ging IBM PC over in Lenovo). Ook bij deze accu's is er gevaar voor oververhitting en brand. http://www.lenovo.com/batteryprogram
Leuk! Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 29 september 2006 12:58 schreef Ikiskoel het volgende:
Mijn vriend belde net vanuit ons nieuwe huisje
Totaal onverwacht krijgen we vandaag de sleutel! Ik ben zoooooo blij! Straks maar even naar Kwantum voor verhuisdozen en dan kijken hoeveel spullen we dit weekend kunnen verslepen. Maandag begin ik bij mn nieuwe baan, dus het wordt druk druk druk. Maar ik vind het heerlijk
![]()
Edit: ik ga zo even bijlezen
Mijn vriend heeft een licensiequote:Op vrijdag 29 september 2006 12:56 schreef ymme het volgende:
Ok dank Rewimo. En dan na die 30dagen gewoon weer verwijderen en opnieuw downloaden? Of betaal jij daarna netjes
Aanradertje. Erg goede, Bert heeft het hier ook in gebruik (inclusief licentie dus)quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:54 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt een prima 30-dagen-versie van Norman downloaden op www.norman.nl
Jawel hoor. Oefening baart kunstquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:28 schreef YPPY het volgende:
Leuk een nieuw huis!
Wat posten jullie verschrikkelijk snel. Dat ga ik nooit bijhouden.
Ik kon het ook wel, maar nu ontbreekt me de tijd.quote:
#dieetclub is geregistreerd voor "ons".quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:26 schreef ymme het volgende:
Ik zal nog eens kijken. Maar wij doen niet aan online betalen. Hebben dus geen internetbankieren. En meestal zijn het toch de opties of via creditcard of online betalen.
Trouwens, wie van jullie zitten er wel een op de chat van fok ofzo? En welke #.... dan?
Is er geen chatroom voor de dieetclub. Of kun je die zelf maken door gewoon een # ervoor te zetten.
Bijvoorbeeld #dieetclub
Weekje ruilen? Jij mijn tijd, ik jouw babyquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:33 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ik kon het ook wel, maar nu ontbreekt me de tijd.
Nou, er is ruimte genoeg in mijn borsten, maak ik er gewoon zo'n half pakje melk in met een rietje ofzo. Toch? Bijna hetzelfdequote:Op vrijdag 29 september 2006 16:57 schreef Rewimo het volgende:
Baby krijgt bovendien borstvoeding Troel, dat wordt praktisch gezien wat lastig
Helemaal niets!quote:
AVG is een goede gratis virusscanner. Moet je even op google zoeken, dan krijg je de website wel. En dan Free Edition kiezen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 12:49 schreef ymme het volgende:
Ik heb geen idee Levitation.
Aan de onderkant staat type 2366.
Nu krijg ik ook de hele tijd de melding dat er spyware en virus op kunnen zitten. En dit mijn pc kunnen beschadigen. Nu had ik ooit een site gevonden, waarbij je gratis kon scannen en verwijderen. Iemand hier die weet welke site. Voor spyware en virussen?
Veel vragen, en geheel offtopic. Omdat ik deze laptop zo snel mogelijk in orde wil hebben (is een 2de handse), vergeet ik compleet te eten. Ff snel een lekker sappige peer pakken
Ik zou het wel graag in minuten willen wetenquote:Op vrijdag 29 september 2006 21:45 schreef p-etr-a het volgende:
Die reclame van 10.000 stappen was er net op. Hoe veel is nou in godsnaam 10.000 stappen? Ik ga niet de hele dag met een stappenteller lopen, misschien is het een idee voor ze om gewoon in kilometers uit te drukken hoe veel je moet lopen.
Ook een handige inderdaad. In elk geval niet zo'n stomme aanduiding als stappen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 14:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou het wel graag in minuten willen weten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |