abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 september 2006 @ 16:39:10 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_42115551
Fok! Dieetclub deel 118

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de herfst in #41 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings
(di)Eetclub meeting topic: Spareribs in Utrecht Er zijn weer suggesties geweest voor allerlei leuke meets. Aanmelden, afmelden en meer informatie in het bovengenoemde topic. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar: Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen. Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen. Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl Binnenkort zal de site aangepast worden en is alles te vinden op http://www.dieet-web.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 25 september 2006 @ 16:45:06 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_42115665
Ik zei dus dat ik helemaal bijgelezen was. En dat er een nieuw topic was. In die volgorde. En niet andersom zoals het in het topic staat. En de boel is traaaaaaaag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42115974
Terug Veel meePosten, weegschaal staat nu al 2kg hoger dan in juli. Meten durf ik niet... vanavond ga ik alvast een halfuurtje steppen.
  Licht Ontvlambaar maandag 25 september 2006 @ 17:08:43 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42116165
Ik heb honger! En dat is gek, want ik heb gewoon gegeten wat ik normaal op een dag eet
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_42116167
98kg nu, en vandaag ga ik voor het eerst naar de sportclub, om 20.30 heb ik intakegesprek en testen enzo
pi_42116650
Ik heb het gesprek bij de huisarts overleefd en ga straks lekker andijviestamppot klaarmaken (zonder spekjes ).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42117091
De hele middag in de stad gelopen met een vriendin van me. Het was erg gezellig. En we kwamen dan ook met vele tassen thuis. Heb een ontzettend leuke winterpyjama gevonden, lekker warm en zacht Wit met zwarte klauwe pootjes

Ook 2 nieuwe broeken (alles wat in de kast hing, was gewoon te groot en zat niet meer mooi).
Niet teveel gekocht, omdat ik nog steeds bezig ben met lijnen

Wel vermoeiend z'n dagje stad.
pi_42117112
Liefdesverdriet is slecht voor je gezondheid De macaroni kreeg ik niet weg (ook al ben ik daar echt gek op) maar de bak Ben & Jerry's is wel leeg Vanaf nu geld wel: op = op, ik ga het niet meer in huis halen anders blijf ik zo bezig en dan vind ik natuurlijk nooit een nieuwe vent
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 september 2006 @ 17:42:47 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42117208
Ben er weer, het liep maar drie kwartier uit gelukkig

Buik is nog erg gezwollen, moest ik maar masseren zei de dokter Waarop ik vertelde dat mijn fysiotherapeut lymfedrainage had voorgesteld en dat was prima zei hij. Hoe ze dat moet gaan doen weet ik niet want naar mijn buik wijzen doet al zeer

Ik heb een zalf gekregen voor de blauwe plekken en moet over een maand weer terug.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 september 2006 @ 17:43:38 #10
13151 crew  Rewimo
pi_42117235
En nu maar eens iets te eten opscharrelen want ik moet straks naar de informatieavond van Christans school. Kind slaapt bij oma Avondje vrij voor mama.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42117733
Een avondje vrij is altijd een keer lekker.

Dus kort samengevat, de vorderingen met je buik zijn goed Rewimo?
  maandag 25 september 2006 @ 18:13:39 #12
71384 Urnie
.... is een zij
pi_42117850
Subtiel tvp-tje.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_42118006
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:39 schreef omearos het volgende:
Liefdesverdriet is slecht voor je gezondheid De macaroni kreeg ik niet weg (ook al ben ik daar echt gek op) maar de bak Ben & Jerry's is wel leeg Vanaf nu geld wel: op = op, ik ga het niet meer in huis halen anders blijf ik zo bezig en dan vind ik natuurlijk nooit een nieuwe vent
Goede instelling toch! Je gooit niets weg (zou ik ook niet doen en in deze tijden heb je het hard nodig ), maar haalt het iig niet meer in huis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 september 2006 @ 18:20:56 #14
13151 crew  Rewimo
pi_42118063
quote:
Op maandag 25 september 2006 18:04 schreef ymme het volgende:
Een avondje vrij is altijd een keer lekker.

Dus kort samengevat, de vorderingen met je buik zijn goed Rewimo?
De pijn en de zwelling schijnen erbij te horen

En die zalf stinkt (Hirudoid heet het, tegen aderonsteking )
  maandag 25 september 2006 @ 18:24:06 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_42118151
Ik heb plantjes gekocht voor het aquarium!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42119030
Ik ben vandaag voor de laatste keer naar het ziekenhuis geweest , na dit jaar 14 keer daar te zijn geweest heb ik vanmorgen te horen gekregen dat ik niet meer terug hoef te komen Happy is, Groen licht gekregen om weer alles te mogen , man wat kan een mens happy zijn
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 september 2006 @ 19:06:33 #17
13151 crew  Rewimo
pi_42119092
Gefeliciteerd, Ymke
pi_42119124
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:06 schreef Rewimo het volgende:
Gefeliciteerd, Ymke
Dank je Ik loop de hele dag al met een grote grijns op mn gezicht
pi_42119378
Rewimo , wat is die zwelling? Vocht?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 september 2006 @ 21:00:32 #20
13151 crew  Rewimo
pi_42121662
Ja, vocht en het is ook nog hard, zoals de arts constateerde. Maar dat hoort er dus kennelijk bij.
pi_42123795
Hard vocht? Ok, die kende ik nog niet.

Waarvoor was jij onder behandeling Ymke?
  Licht Ontvlambaar maandag 25 september 2006 @ 22:06:49 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42124448
Zoooo, ik ben toch gaan rennen vanavond. Ik had helemaal geen zin... Moest eigenlijk 2x 3min en 3x 5 min, maar heb het na 2x 3min en 2x 5 min voor gezien gehouden. Vond het wel welletjes...

Nu lekker een bak biogarde met aarbeien gegeten en nu aan de thee. Misschien dat het allemaal een beetje helpt...
pi_42125844
tvp'tje
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_42133179
DR IS GEWOON EEN NIEUW TOPIC !!!

Eten hier gaat goed: houd me nog netjes aan mijn voorgestelde dieet, met de opmerking dat ik vroeger begin met werken, zodat ik eerder klaar ben met werk en ik langer kan sporten. Ben nu anderhalve week fanatiek (elke dag) aan het sporten op een speciaal vetreduceringsprogramma en ik moet zeggen dat het lekker gaat. Wil elke keer net iets langer doorgaan en in een weekje tijd is mijn conditie alwel lichtelijk verbeterd. Verder neem ik tegenwoordig elke dag eten van huis mee naar werk, scheelt in de kosten en hoeveelheid. Drink alleen nog maar water en thee (frisdrank houd ik sowieso niet van) en hooguit Ranja.

Morgen sta ik weer op de weegschaal, dus zal ik mijn stats even updaten. Hopelijk iets gewicht eraf, al verwacht ik er nog niet veel van
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_42133616
Ah, een nieuw topic.

Lijnen gaat ronduit k*t op het moment. Ik blijf uit de buurt van de weegschaal, want die heeft vast geen goed nieuws. Gisteren iets meer gesnoept dan de bedoeling was... 1 bounty, 1 pakje sultana, 1 roze koek, 1 chocolate chip cookie, 1 krakeling en nog iets van 15 gram chocola. Wel verdeeld over de dag, gelukkig, anders zou ik goed misselijk zijn geworden. En nog had ik trek na al dat lekkers. En ik had helemaal geen zin om te gaan buikdansen, was veel te blij een avondje rustig thuis te kunnen zitten. Ben moe en hangerig, volgens mij loop ik onderhand op mijn tandvlees en komt mijn vakantie straks geen dag te vroeg.

Gisteren was er op Nova trouwens een stuk over meisjes met anorexia en de pro-ana sites. Tjonge, wat waren die geïnterviewde meisjes mager en het was echt ongelofelijk wat ze vertelden over hun eetpatroon. Een van die meiden had nu geen anorexia meer (althans, zag er best goed uit en at weer normaal) en vertelde over de tijd dat ze "ziek" was... ze at 1 pakje sultana per dag, maximaal. Eigenlijk mocht ze van zichzelf maar 1 koekje, maar ze nam er meestal 2 of 3 en dan strafte ze zichzelf daarvoor door uren te gaan sporten. 1 sultana koekje is 57kcal. Ongelofelijk gewoon. Ik stop zo'n pakje momenteel in mijn holle kies.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_42134796
stil hier...
***Levi was here***
pi_42135126
Gisteren heb ik dus de test moeten doen in de sportschool, en het goede nieuws is dat ik de test helemaal heb kunnen beïndigen, iets wat bij mijn broer niet was gelukt toen hij begonnen was met de training. Vandaag ga ik terug voor een korte rondleiding en morgen ga ik er aan beginnen, ik vind het best allemaal wel leuk, ik kijk er zelfs naar uit!

Mijn vetpercentage is ook gemeten, en dat was momenteel 20.6% vet zijn er nog mensen hier die hun vetpercentage weten?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 september 2006 @ 10:21:46 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42135191
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:02 schreef Levitation het volgende:
stil hier...
ANNABEL, HET WORDT NIETS ZONDER JOU! ANNABEL!!! Ow, mijn collega vraagt of ik op wil houden met zingen
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:19 schreef Emu het volgende:
Gisteren heb ik dus de test moeten doen in de sportschool, en het goede nieuws is dat ik de test helemaal heb kunnen beïndigen, iets wat bij mijn broer niet was gelukt toen hij begonnen was met de training. Vandaag ga ik terug voor een korte rondleiding en morgen ga ik er aan beginnen, ik vind het best allemaal wel leuk, ik kijk er zelfs naar uit!

Mijn vetpercentage is ook gemeten, en dat was momenteel 20.6% vet zijn er nog mensen hier die hun vetpercentage weten?
Mijn vetpercentage (vorige week dinsdag opgemeten) was 33% Ik besta gewoon voor 1/3 uit vet
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 10:39:37 #29
13151 crew  Rewimo
pi_42135563
Ik heb geen idee wat mijn vetpercentage is. Ik weet ook eigenlijk niet of ik dat wel wil weten

Hoewel het een stuk minder moet zijn dan een jaar geleden
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:59:35 #30
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_42135960
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:39 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb geen idee wat mijn vetpercentage is. Ik weet ook eigenlijk niet of ik dat wel wil weten

Hoewel het een stuk minder moet zijn dan een jaar geleden
Tja hmmm ik wil het ook niet weten
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 11:02:04 #31
13151 crew  Rewimo
pi_42136020
Ach ik ben pas nog 1100cc kwijtgeraakt
pi_42136122
huh troel ik heb per ongeluk mijn password gewist
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:10:29 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_42136221
jolene,

en weer weg

[ Bericht 29% gewijzigd door Troel op 26-09-2006 11:23:08 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42136443
huh usernummer
pi_42136467
Ok, kan dus ook weg.

[ Bericht 75% gewijzigd door Levitation op 26-09-2006 11:38:12 (even wat verwijderd) ]
***Levi was here***
pi_42136749
Jaaaa gelukt

Dank jullie wel.

De uitslag is niet zo mooi.

Maar was het knoppie diepdiep kwijt
pi_42136860
omearos: liefdesverdriet is rot zeg, en hoe lekker B&J's ook is, mooier word je er meestal niet van Maar zo af en toe een schaaltje op leuke momenten waar je van geniet is véél leuker dan ijs naar binnen werken als je je megakut voelt. Sterkte joh

Rewimo: dus de zwelling is hard en normaal en nou moet je ook nog zalf gaan gebruiken die stinkt...ik hoop dat dat spul niet meer stinkt als je het er opgedaan hebt. Heeft de arts nog een indicatie gegeven hoelang hij denkt dat het nog gaat duren voor het allemaal weer een beetje pijnvrij is?

Troel: heb je al vissen uitgezocht of een idee van wat voor vissen er in gaan? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Wij hadden vroeger thuis ook een aquarium en daar kon ik als kind úren naar kijken. Soms zijn ouderwetse modes best leuk

ymke: wat superfijn dat je niet meer terug hoeft te komen in het ziekenhuis!

mangoworks2002: wat voor oefeningen moet je precies doen bij dat vetreducerend programma? En eten van huis meenemen voor op je werk is heel slim Ik ken eigenlijk geen kantine/personeelsrestaurant waar ze echt mager eten aanbieden. Nou ja, tenzij je alleen boterhammen pakt en mager beleg kiest. Maar als je warm eten neemt dan is het bij mij tot nu toe alleen maar veel te vet geweest.

Levitation als je alleen aldie zoetigheid zou eten op een dag dan valt het wel mee En volgens mij zorgt de koolhydratenrush er de hele tijd voor dat je trek houdt. Ik krijg ook zin in lekkers nadat ik zoetigheid heb gehad. En als ik het niet neem, dan heb ik die vreemde trek ook niet.

Ik wilde dus gisteren weer 'normaal' beginnen en mijn vaste weegdag wordt dinsdag. Dat is veel handiger omdat ik vaak op zondagnacht moet werken of zondag niet thuis slaap. Ik ben al 2 kilo afgevallen voor ik ben begonnen en dat motiveert lekker Blijkbaar toch gezonder geleefd de afgelopen weken dan ik dacht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:43:33 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_42136878
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:42 schreef Isabeau het volgende:

Troel: heb je al vissen uitgezocht of een idee van wat voor vissen er in gaan? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Wij hadden vroeger thuis ook een aquarium en daar kon ik als kind úren naar kijken. Soms zijn ouderwetse modes best leuk
JAA!!

Guppen, algeneter en kardinaaltetra's

en verder zien we het wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 11:48:04 #39
13151 crew  Rewimo
pi_42136984
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:42 schreef Isabeau het volgende:
Rewimo: dus de zwelling is hard en normaal en nou moet je ook nog zalf gaan gebruiken die stinkt...ik hoop dat dat spul niet meer stinkt als je het er opgedaan hebt.
Helaas
quote:
Heeft de arts nog een indicatie gegeven hoelang hij denkt dat het nog gaat duren voor het allemaal weer een beetje pijnvrij is?
Van tevoren heeft hij 6 weken hersteltijd aangegeven (maar hopelijk geldt dat niet voor de pijn) en pas na 3-6 maanden moet je resultaat kunnen zien.
pi_42137005
Zaterdag wordt het dochtertje van mijn broer 6 jaar. Nu wilde ik een speciaal kadootje geven... speelgoed heeft ze genoeg. Het is een lidmaatschap van een gymnastiekvereniging geworden, ze gaat daar "Kid Swing" doen, dansen op "coole muziek" zoals K3 enzo.
Ik hoop echt dat ze 't leuk vindt, haar moeder en ik zijn in ieder geval in onze nopjes.

Nu nog iets voor haar grote broer verzinnen, die wordt in maart 10 jaar en nu wil ik hem eigenlijk ook zoiets kado doen. Zat eerst aan Iets van sport te denken. Alleen... hij is een pienter jongetje en houdt enorm van rekenen (hilarisch was zijn uitspraak: "ik vind sommen maken net zo leuk als vakantie"), maar sport vind hij niet leuk en eigenlijk zit hij nu vooral achter de pc thuis. Nu zat ik te denken om hem naar een scoutinggroep "te sturen"... ik heb alleen geen idee of dat leuk is voor hem. Iemand ervaring met scouting? Of dat iets is voor zo'n ventje? Hij is nogal tenger en verveelt zich bij zijn leeftijdsgenootjes, volgens hem valt daar niet mee te praten... ze snappen niets.
***Levi was here***
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:53:20 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_42137098
Schaakclub? Als hij echt zo pienter is

Tja, en of de scouting echt was is, ik vind het zelf verschrikkelijk, maar er zijn ook mensen lyrisch over
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42137119
Nou, ik ga ook maar eens de strijd aan met de kilo's..
Sinds ik samenwoon ben ik 22 kg zwaarder geworden, en die moeten er weer af!
Ruim een week geleden ben ik begonnen met (een beetje) op te letten wat ik eet, en er is al 1,2 kg af
En nu ga ik lekker met de honden een flink stuk lopen door de regen

Troel, je hebt mail!
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_42137304
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:53 schreef Troel het volgende:

Tja, en of de scouting echt was is, ik vind het zelf verschrikkelijk, maar er zijn ook mensen lyrisch over
Schaken vind ik echt
Maar dat is vooral omdat ik 't totaal niet kan.

Ik wil eigenlijk dat hij een beetje uitgedaagd wordt om iets te ondernemen, een beetje in beweging te komen en dat hij kinderen ontmoet waar hij "mee kan praten". We zijn eerlijk gezegd een beetje verontrust dat hij zich steeds meer opsluit in huis, omdat zijn vriendjes hem niet echt interesseren. Scouting leek me wat dat betreft wel leuk, omdat hij dan met andere kinderen samen nieuwe dingen leert en wat avonturen kan beleven. Bij ons thuis heeft alleen niemand behalve mijn moeder (in 1950...) op scouting gezeten, dus ik heb geen idee of dat iets voor hem is.
Als ik de websites van de scoutinggroepen bij hem in de buurt bekijk ziet het er wel erg leuk uit...
***Levi was here***
pi_42137595
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:43 schreef Troel het volgende:

JAA!!

Guppen, algeneter en kardinaaltetra's

en verder zien we het wel
Oh tetra's zijn leuk!! en algeneters boeiend In de dierentuin in Emmen hadden ze trouwens van die reuzenalgeneters. Ik vraag me dan af of dat een ander soort is of dat die zo groot worden omdat de ruimte zo groot is.
pi_42137614
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:48 schreef Rewimo het volgende:
Helaas
...dus je stinkt nu ook nog Jee...
* Isabeau geeft Rewimo een flesje parfum
pi_42137655
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:53 schreef Troel het volgende:

Ja, schaken of dammen! Daarbij moet hij in zijn hoofd rekenen en daar zitten waarschijnlijk juist wèl leeftijdsgenootjes waar hij mee kan praten (mijn neefje van 12 zit op dammen en die vindt het reuze leuk)
pi_42137679
En Levitation, verwar wat jij leuk vindt niet met wat hij leuk vindt.

(mijn nichtje werd gigantisch gepest op scouting omdat ze er niet tussen paste)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 12:20:33 #48
13151 crew  Rewimo
pi_42137792
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:13 schreef Isabeau het volgende:
...dus je stinkt nu ook nog Jee...
* Isabeau geeft Rewimo een flesje parfum
Erg lief van je, maar dan houd ik het bij de zalf. Ik krijg hoofdpijn van parfum
pi_42137810
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:20 schreef Rewimo het volgende:

Erg lief van je, maar dan houd ik het bij de zalf. Ik krijg hoofdpijn van parfum
Succes dan. Ik hoop dat de geur niet heel erg opvalt.
pi_42137821
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:15 schreef Isabeau het volgende:
En Levitation, verwar wat jij leuk vindt niet met wat hij leuk vindt.

(mijn nichtje werd gigantisch gepest op scouting omdat ze er niet tussen paste)
Scouting zou niets voor mij zijn geweest.
Maare... ik probeer inderdaad iets te vinden wat hij leuk vind. Alleen moet hij er ook wel wat aan hebben voor zijn ontwikkeling. Beetje socialiseren... maar of dat zinvol is?

(dat pesten heb ik zelf ondervonden bij voetbal, wat dat betreft maakt 't bar weinig uit waar je zit... als er etters tussen zitten...)
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 12:22:39 #51
13151 crew  Rewimo
pi_42137843
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:01 schreef Levitation het volgende:
Schaken vind ik echt
Maar dat is vooral omdat ik 't totaal niet kan.

Ik wil eigenlijk dat hij een beetje uitgedaagd wordt om iets te ondernemen, een beetje in beweging te komen en dat hij kinderen ontmoet waar hij "mee kan praten". We zijn eerlijk gezegd een beetje verontrust dat hij zich steeds meer opsluit in huis, omdat zijn vriendjes hem niet echt interesseren. Scouting leek me wat dat betreft wel leuk, omdat hij dan met andere kinderen samen nieuwe dingen leert en wat avonturen kan beleven. Bij ons thuis heeft alleen niemand behalve mijn moeder (in 1950...) op scouting gezeten, dus ik heb geen idee of dat iets voor hem is.
Als ik de websites van de scoutinggroepen bij hem in de buurt bekijk ziet het er wel erg leuk uit...
Bij de sportschool waar Christan zwemles heeft, kun je voor 20 euro 4 proeflessen judo volgen. Misschien kun je zoiets doen? Dan kan hij kijken of hij het leuk vindt. Niet speciaal judo, maar het proeflessen-idee bedoel ik
pi_42137850
Op de schaak- of damclub zitten ook leeftijdsgenootjes waar hij waarschijnlijk gewoon veel beter tussenpast dan bij scouting. Ik vind het een erg goe didee van Troel. Maar je kan hem zelf ook laten kiezen natuurlijk
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 12:24:50 #53
13151 crew  Rewimo
pi_42137901
Schaken is voor slimme kinderen wel een hele leuke uitdaging denk ik

Okee, ik was een slim kind maar kan niet schaken Nooit geleerd.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 september 2006 @ 12:27:11 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42137955
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:24 schreef Rewimo het volgende:
Schaken is voor slimme kinderen wel een hele leuke uitdaging denk ik

Okee, ik was een slim kind maar kan niet schaken Nooit geleerd.
Je was gewoon niet slim genoeg...
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:30:52 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_42138043
Hmm, ik was op vakantie gevallen op mijn linkerknie.

Nou zat ik net op het toilet (nee, we gaan het NIET over poep hebben), en toen zat ik aan mijn knie te voelen. Het leek wel alsof ik een aantal kleine balletjes (formaat pil zeg maar ) in mijn knie voelde. In ieder geval voelt mijn knie heel anders dan mijn rechter knie.

Toch maar afspraak maken bij de huisarts. Maar ik ga wel volleyballen vanavond!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42138046
Ik zal 't rond zijn verjaardag 'ns met hem bespreken. Eens kijken wat hij er van vindt.
Bedankt voor de tips!
***Levi was here***
pi_42138072
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:30 schreef Troel het volgende:
Hmm, ik was op vakantie gevallen op mijn linkerknie.

Nou zat ik net op het toilet (nee, we gaan het NIET over poep hebben), en toen zat ik aan mijn knie te voelen. Het leek wel alsof ik een aantal kleine balletjes (formaat pil zeg maar ) in mijn knie voelde. In ieder geval voelt mijn knie heel anders dan mijn rechter knie.

Toch maar afspraak maken bij de huisarts. Maar ik ga wel volleyballen vanavond!
Je zei poep!
***Levi was here***
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:33:43 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_42138107
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:31 schreef Levitation het volgende:

[..]

Je zei poep!
he bah
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 12:43:28 #59
13151 crew  Rewimo
pi_42138391
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:27 schreef Sjeen het volgende:
Je was gewoon niet slim genoeg...
Ow, is dat het?

*opgelucht fluit*
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 september 2006 @ 12:47:31 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42138508
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:43 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ow, is dat het?

*opgelucht fluit*
Kun je wel dammen? Want da's ook nog best lastig
pi_42138738
Ik kan wel dammen, maar ik verlies altijd en heb niet het geduld om lang na te denken.

teigan, ik heb je emailadres niet en wilde morgen naar Groningen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 12:57:39 #62
13151 crew  Rewimo
pi_42138759
Dammen wel ja, dat kan Christan ook al
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:58:00 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_42138766
Heb jullie allebei een mailtje gestuurd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42140682
Gezien, en gelijk wat mee gedaan..

bedankt Troel...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_42143622
hoi
Even hoi zeggen, meer niet
pi_42144089
Druk druk druk hier.

Jaja, denk aan vorig jaar deze tijd, ook toen was ik heel druk
Aankomend weekend staat hier de kermis weer voor de deur. En dat is zo gezellig, met de hele vriendenploeg bij elkaar (30 man/vrouw) en maar feesten. Ik heb er zin in. Ookal is dit niet zo goed voor de lijn (om ff ontopic te blijven).

Ik heb trouwens heb boek van sonja bakker in huis. Jeetje mineetje, wat is dat weinig wat je mag eten zeg..
pi_42144265
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:54 schreef Liejannuh het volgende:

Eh, ik dacht aan ijs, maar ik vermoed dat dat het niet is in dit geval.
Sanity is (not) statistical
pi_42144383
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:49 schreef Levitation het volgende:
Zaterdag wordt het dochtertje van mijn broer 6 jaar. Nu wilde ik een speciaal kadootje geven... speelgoed heeft ze genoeg. Het is een lidmaatschap van een gymnastiekvereniging geworden, ze gaat daar "Kid Swing" doen, dansen op "coole muziek" zoals K3 enzo.
Ik hoop echt dat ze 't leuk vindt, haar moeder en ik zijn in ieder geval in onze nopjes.

Nu nog iets voor haar grote broer verzinnen, die wordt in maart 10 jaar en nu wil ik hem eigenlijk ook zoiets kado doen. Zat eerst aan Iets van sport te denken. Alleen... hij is een pienter jongetje en houdt enorm van rekenen (hilarisch was zijn uitspraak: "ik vind sommen maken net zo leuk als vakantie"), maar sport vind hij niet leuk en eigenlijk zit hij nu vooral achter de pc thuis. Nu zat ik te denken om hem naar een scoutinggroep "te sturen"... ik heb alleen geen idee of dat leuk is voor hem. Iemand ervaring met scouting? Of dat iets is voor zo'n ventje? Hij is nogal tenger en verveelt zich bij zijn leeftijdsgenootjes, volgens hem valt daar niet mee te praten... ze snappen niets.
Een beetje leuk computerkamp of zo? Als je een goede zoekt zitten ze daar echt niet alleen binnen. Waar ik zelf ben geweest als kind zaten we wel achter de computer, maar we gingen ook kanoën bijvoorbeeld en naar een pretpark.

Of een LAN-party

Op een clubje 'dwingen' als hij zich niet zo op z'n gemak voelt bij leeftijdsgenootjes en niet van sporten houdt, tja... Mij had je er geen plezier mee gedaan. Ik zat ook alleen achter de (toen nog) Com64 of met m'n neus in de encyclopedie.

Schaken en dammen klinkt wel ok. Dat is toch vrij individueel met de mogelijkheid tot contact, maar niet gedwongen. En het is ook niet te actief, want he bah, actief, blegh, dat moet je niet hebben als kleine computerverslaafde.
pi_42144624
troel heb je m'n mailtje gehad? Ik wil ook graag mijn cijfertjes in de lijst kunnen zetten

isabeau Leuk, een bekende naam. Ik post nu onder een andere naam, maar ik heb jou al eens ontmoet Bedankt voor je berichtje, gelukkig heb ik wel genoten van mijn B&J's, echt gedachteloos eten doe ik eigenlijk niet. Gelukkig maar, want B&J's is veel te lekker daarvoor

Ik was vanmorgen vroeg opgestaan om te gaan zwemmen, zag ik dat ik me vergist had in mijn college-tijd. Ik kon niet zwemmen en moest zelfs ff haasten om op tijd te komen. Morgen weer proberen. Om 7 uur opstaan is wel vroeg als je al maanden niet voor 10 uur opstaat
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:03:59 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_42144992
Ja, mailtje is ook al verstuurd, maar mijn smtp ligt te hikken.

Maar in principe kan je inloggen als je toevallig mijn commentaar op jolene vanmiddag gelezen hebt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42145466
Het commentaar van vanmiddag heb ik gemist, maar ik heb je mailtje net gekregen, dus ik kan inloggen
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:51:20 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_42145981
Rewimo, heb jij trouwens ook van die rimpelborsten?

Hier had ik vroeger dus echt geen last van:

En dit is nog niet eens op zijn ergst, want ik wilde niet te veel duidelijk op de foto
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 18:11:43 #73
13151 crew  Rewimo
pi_42146492
Ja hoor Ze nemen niet in omvang af maar wel in sterkte Hangen kunnen ze goed heb ik gemerkt
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:12:37 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_42146520
Nouja, blijjkbaar nemen ze dus wel in omvang af, want eerst kon ik mijn oude bh nog aan, en nu heb ik daar ook in de cup ruimte over
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 18:16:14 #75
13151 crew  Rewimo
pi_42146621
Omvang is wel afgenomen, cupmaat niet
pi_42146980
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:43 schreef omearos het volgende:
isabeau Leuk, een bekende naam. Ik post nu onder een andere naam, maar ik heb jou al eens ontmoet Bedankt voor je berichtje, gelukkig heb ik wel genoten van mijn B&J's, echt gedachteloos eten doe ik eigenlijk niet. Gelukkig maar, want B&J's is veel te lekker daarvoor

Ik was vanmorgen vroeg opgestaan om te gaan zwemmen, zag ik dat ik me vergist had in mijn college-tijd. Ik kon niet zwemmen en moest zelfs ff haasten om op tijd te komen. Morgen weer proberen. Om 7 uur opstaan is wel vroeg als je al maanden niet voor 10 uur opstaat
Je maakt me nu wel nieuwsgierig, maar ik heb al een vermoeden Ik ga 's morgens ook wel eens zwemmen bij de ochtendgroep en dat begint om 7:00...maar dan is het de helft van de prijs Alleen dat opstaan hè.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 18:32:57 #77
13151 crew  Rewimo
pi_42147032
Ik heb net een kind naar zwemles gebracht, telt dat ook?
pi_42147069
Als je het kind getild hebt en lopend bent gegaan: absoluut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 18:45:41 #79
13151 crew  Rewimo
pi_42147386
Ik mag niet tillen...
pi_42147509
Nou ja, ik dacht ook al niet dat je dat had geprobeerd
pi_42147529
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:54 schreef Liejannuh het volgende:

Ik heb in het begin van het jaar mijn kuitspier in de lengte gespleten met taekwon-do , heb er daarna nogal wat vervelende complicaties aan opgelopen oa een trombosebeen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 18:58:09 #82
13151 crew  Rewimo
pi_42147758
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:50 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik dacht ook al niet dat je dat had geprobeerd
Hee, dat kind is langzamerhand zwaarder dan ik

Okee, okee, overdrijven is ook een vak
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:58:55 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_42147793
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:34 schreef Isabeau het volgende:
Als je het kind getild hebt en lopend bent gegaan: absoluut
Als ze had mogen tillen had ze dat zeker gedaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 18:59:39 #84
13151 crew  Rewimo
pi_42147816
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:58 schreef Troel het volgende:
Als ze had mogen tillen had ze dat zeker gedaan
Tuurlijk
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:02:30 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_42147886
MANNEN

[Tuesday 26 09 2006 18:28:35] Bert (TCG): Ik kom trouwens die kant op

Hij staat nu dus nog gewoon op zijn werk. Nouja, mijn soep wordt niet koud, en ik ga lekker aan mijn kipfiletje beginnen. Stuk verdriet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 19:04:12 #86
13151 crew  Rewimo
pi_42147929
Koude kipfilet is ook lekker

Mannen ja. De mijne zit in Enschede bij zijn oom en tante. Hij mag lekker 2 dagen op cursus met zijn tennisarm.
pi_42148881
quote:
'Pro-anorexia sites zijn gevaarlijk'

Uitgegeven: 25 september 2006 22:51

AMSTERDAM - Pro-anorexia websites zorgen ervoor dat vrouwen met de eetstoornis vaker wegens ondervoeding in het ziekenhuis belanden dan vrouwen met anorexia die de sites niet bezoeken.

Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek dat maandagavond wordt onthuld in Nova door Eric van Furth, klinisch psycholoog en directeur behandelzaken aan het Centrum Eetstoornissen Ursula. Hij stelt dat de resultaten ook gelden voor Nederlandse vrouwen.

Aanmoediging

Op de sites moedigen bezoekers elkaar aan om zo min mogelijk te eten. Een voorbeeld van een Nederlandse pro-anorexia site is superkuiken.web-log.nl. De psycholoog wijst erop dat het onderzoek voor het eerst aantoont dat de sites een gevaarlijk effect hebben.

In het onderzoek werden vijftig patiënten ondervraagd, onder hen bezocht veertig procent de pro-anorexia sites regelmatig, vijfendertig procent deed dat niet.

Levensstijl

De bezoekers zijn in de meeste gevallen jonge vrouwen die aan de eetstoornis anorexia nervosa lijden, maar die niet als een psychische aandoening zien. Op de sites wordt de psychische aandoening voorgesteld als een positieve levensstijl.

In Nederland zijn naar schatting veertigduizend mensen met een eetstoornis, die officieel als anorexia of boulimia nervosa-patiënt te boek staan. Ongeveer honderdtwintigduizend mensen hebben een serieus eetprobleem.
Triest hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 19:46:26 #88
13151 crew  Rewimo
pi_42149151
Behoorlijk ja
pi_42150624
Troel, wat jij hebt daar heb ik ook last van en op meer plekken. Beetje hangerig dik vel, ook aan bijvoorbeeld de binnenkant van m'n benen en armen. Ik heb geen idee wat hier aan te doen is helaas... Iemand misschien wel?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 20:36:17 #90
13151 crew  Rewimo
pi_42150837
Sporten en smeren, p-etr-a, en er het beste van hopen
pi_42150853
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:29 schreef p-etr-a het volgende:
Troel, wat jij hebt daar heb ik ook last van en op meer plekken. Beetje hangerig dik vel, ook aan bijvoorbeeld de binnenkant van m'n benen en armen. Ik heb geen idee wat hier aan te doen is helaas... Iemand misschien wel?
Ik heb het nog niet zo erg, maar ik heb stille hoop gehad dat dit (langzaam misschien) nog bij zal gaan trekken
Ik probeer veel te smeren, maar ik heb niet echt het idee dat het helpt.

Langzamerhand begint bij mij de grens van 100kg in zicht te komen! Na een dipje van een week, verwacht ik nog 1, maximaal 2 weken nodig te hebben voordat ik deze bereik. De kleding zit in iedergeval stukken beter, maar nog niet de maat kleiner die ik wilde.

Aan allen: ik laat me niet zo erg veel zien. Ik internet alleen maar savonds. Ik lees dan ff bij, maar de discussies en conversaties zijn dan vaak al zo ver dat ik niet meer reageer. Sorrie daarvoor, maar.....ik lees het allemaal wel.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 20:45:33 #92
13151 crew  Rewimo
pi_42151195
Geeft niks Essebes, gewoon tegenaan bemoeien, dat doen wij ook
pi_42151507
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:45 schreef Rewimo het volgende:
Geeft niks Essebes, gewoon tegenaan bemoeien, dat doen wij ook
haha, tis alleen vaak zo "mostert na de maaltijd' en dan laat ik het vaak maar
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_42151582
Ik heb cashewnoten op. Gezond hè
pi_42151597
En Essebes, ik reageer ook wel eens op iets wat de vorige dag al is gezegd: maakt niets uit joh.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 september 2006 @ 21:00:30 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42151724
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb cashewnoten op. Gezond hè
Ik Chocoladetruffels... niet zo gezond he Vriendje moest erg om me lachen, hij zag aan de boodschappen dat ik me niet helemaal happy voel (chocolade, koekjes, toetjes, cake... gelukkig is het meeste vrij lang houdbaar)

Ow en Essebes, ook al is de discussie uit een vorig topic, als ik denk dat ik iets zinnigs te zeggen heb, doe ik dat gewoon. Ookal slaat het helemaal nergens op
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 21:49:06 #97
13151 crew  Rewimo
pi_42153481
Ik ben aan het lego-en, dan eet ik niks. Best handig Al krijg ik wel trek zo langzamerhand. Ik heb nog worteltjes
pi_42154062
Ik heb altijd worteltjes. Voor knijn en caaf (had ik al gezegd dat Babette de cavia eigenlijk een Bobette is?). Maar ik eet ze nooit....terwijl ik worteltjes best lekker vind
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 22:27:51 #99
13151 crew  Rewimo
pi_42154918
Ik eet tegenwoordig worteltjes met kaas. En appel met kaas. Snap ook niet waarom maar het combineert best goed
pi_42155020
Appel met kaas is lekker maar wortel met kaas? Toch eens proberen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 22:40:06 #101
13151 crew  Rewimo
pi_42155188
Ja hoor, brie, mozzarella, roomkaas, geitenkaas Gaat prima. Goed voor de vitamientjes en de eiwitten

Ik hoef niet zo op vet te letten, dat is wel een voordeel.
pi_42155918
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je maakt me nu wel nieuwsgierig, maar ik heb al een vermoeden Ik ga 's morgens ook wel eens zwemmen bij de ochtendgroep en dat begint om 7:00...maar dan is het de helft van de prijs Alleen dat opstaan hè.
een vermoeden zelfs Zal wel niet zo moeilijk zijn dan
Ik begin niet om 7 uur met zwemmen, da's nog te vroeg. Eerst maar eens 8 uur of half 9 zien te halen. Het is ook niet goedkoper 's ochtends
pi_42157423
Isa, ik kon je niet meer anders bereiken om deze tijd. Ik ben er morgenmiddag niet. Je kan proberen Maarten te bellen, maar ook hij kan niet garanderen of hij thuis is
pi_42161069
Goedemorgen! En Isa, nog gezwommen vanmorgen?

Ik moet straks naar een begravenis. Oom van m'n vriend is overleden. Hij is vorig jaar met wielrennen door een stukje steen op de weg tegen een boom geklapt. Toevallig had hij die dag geen helm op. Hij is toen zwaargewond afgevoerd naar 't Radbout Zkh in Nijmegen, naast dat hij aan een kant in zijn gezicht vrijwel alle botten had gebroken kreeg hij ook een zware hersenbloeding. In de ambulance verloor hij zijn bewustzijn.

Na een lange ellendige tijd in het ziekenhuis en later in een verpleegtehuis hebben ze 2 weken geleden de behandeling gestaakt. Hij is sinds het ongeluk eigenlijk niet meer bij bewustzijn geweest, hij ontwikkelde na een tijdje epilepsie en kreeg van het liggen longontsteking na longontsteking. 2 weken geleden is hij naar huis gebracht om daar te versterven. Hij is 49 jaar geworden.

Sorry, dat ik jullie steeds lastigval met m'n ellende... 't is gewoon hier een beetje een rare tijd. Allemaal mensen om me heen die zo zinloos sterven en veel te jong. Bah. Ik zit er ook aardig doorheen onderhand. Nog 10 dagen en dan ga ik op vakantie, hopelijk komen we weer in wat rustiger vaarwater en kan ik een beetje bijkomen.
***Levi was here***
  woensdag 27 september 2006 @ 08:45:26 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_42161151
quote:
Op woensdag 27 september 2006 08:40 schreef Levitation het volgende:

Sorry, dat ik jullie steeds lastigval met m'n ellende... 't is gewoon hier een beetje een rare tijd. Allemaal mensen om me heen die zo zinloos sterven en veel te jong. Bah. Ik zit er ook aardig doorheen onderhand. Nog 10 dagen en dan ga ik op vakantie, hopelijk komen we weer in wat rustiger vaarwater en kan ik een beetje bijkomen.
Je valt ons daar helemaal niet lastig mee, daarnaast helpt het jezelf om erover te praten. Ik heb tien keer liever dat je alles desnoods 100 keer hier typt dan dat je het op gaat kroppen.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42161272
quote:
Op woensdag 27 september 2006 08:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Je valt ons daar helemaal niet lastig mee, daarnaast helpt het jezelf om erover te praten. Ik heb tien keer liever dat je alles desnoods 100 keer hier typt dan dat je het op gaat kroppen.

Je bent een schat.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 september 2006 @ 09:07:58 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42161512
Troel is zeker een schat en ze heeft ook hardstikke gelijk ook! Lieve Levi, het leven gaat nu eenmaal niet altijd via de leukste weg. Maar geloof me, over een tijdje houdt het weer op... Ik heb ook een periode gehad waarin het een na het ander gebeurde en ik me afvroeg waarom het nu niet eens genoeg geweest was... Ik hoop dat voor jou snel zo'n goeie periode aanbreekt, waar ik nu middenin (denk te) zit(ten)
  woensdag 27 september 2006 @ 09:31:59 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_42161919
quote:
Op woensdag 27 september 2006 08:53 schreef Levitation het volgende:

[..]

Je bent een schat.
Nietus. Ik ben echt wel gewoon een trut hoor. Geloof me
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 09:35:17 #109
13151 crew  Rewimo
pi_42161981
Levitation, veel sterkte! Je hebt volgens mij al vaker iets verteld over je oom. Vreselijk dat het zo'n lijdensweg is geworden, maar als ik het zo lees is zijn dood voor hemzelf een bevrijding. Ik hoop dat jullie hem een mooi afscheid kunnen geven.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 09:35:33 #110
13151 crew  Rewimo
pi_42161986
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:31 schreef Troel het volgende:
Nietus. Ik ben echt wel gewoon een trut hoor. Geloof me

woensdag 27 september 2006 @ 09:35:47 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_42161990
Gisteren trouwens heerlijk gevolleybald!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 09:36:26 #112
13151 crew  Rewimo
pi_42162007
En je knie?
  woensdag 27 september 2006 @ 09:39:09 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_42162062
Heeft geen kuren gehad, maar voelt nog wel erg raar.

Bert

(die is de laatste tijd flink aan het meelezen hier )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 09:40:02 #114
13151 crew  Rewimo
pi_42162086
Big Bert is watching us?

Dan zwaai ik ook even
  woensdag 27 september 2006 @ 09:49:06 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_42162278
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:40 schreef Rewimo het volgende:
Big Bert is watching us?

Dan zwaai ik ook even
Ja, die gaf gisteren ineens commentaar over een afbeelding van een tiet en vertelde dat hij op google had zitten zoeken op rimpeltiet en dat hij verwachtte dat mijn post van gisteren vandaag als zoekresultaat nummer 1 zou komen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 09:51:38 #116
13151 crew  Rewimo
pi_42162339
Kijkt ie liever naar plaatjes van jou dan naar jou

Tsssss!

Bert
pi_42162383
Hoi Bert!

Zeg Troel, als jij graag een trut wilt zijn, mag dat van mij ook best hoor!

@Rewimo: ik heb volgens mij inderdaad 't vorig jaar wel 'ns over die oom gehad. Het is gewoon onvoorstelbaar dat je een stukkie gaat fietsen en nooit meer thuis komt.

Rare wereld is het soms toch ook, er klopt op 't moment gewoon weer niets van. Leuke dingen en ellende wisselt elkaar af en alles gaat gewoon verder. Ene moment heb je het idee dat je alleen maar kunt huilen en verdrietig zijn, 't volgende moment lach ik en ben ik bezig mijn vakantie te plannen of met kadootjes voor anderen bezig. Snap er soms gewoon niets van. Voel me af en toe net een klein kind dat nog niets van de "grote mensen wereld" begrijpt.
***Levi was here***
  woensdag 27 september 2006 @ 09:54:33 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_42162407
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:53 schreef Levitation het volgende:
Voel me af en toe net een klein kind dat nog niets van de "grote mensen wereld" begrijpt.
Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Ik heb dat ook minstens 5 keer per dag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42162432
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Ik heb dat ook minstens 5 keer per dag.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 09:56:37 #120
13151 crew  Rewimo
pi_42162458
Er zijn zoveel dingen die niet te begrijpen zijn. Dat mijn vader er echt niet meer is, bijvoorbeeld. Ik wil hem nog steeds bellen en als de telefoon gaat denk ik vaak dat hij het is...
  woensdag 27 september 2006 @ 09:59:18 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_42162526
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:55 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik meende het serieus hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42162959
Schaken is niet moeilijk, wil er iemand les? Schaken was het enige 'gezelschapsspel-achtig-iets' dat mijn vader met ons wilde doen, dus daarom heb ik het geleerd.

Nu ben ik ook wel benieuwd omearos, ken ik je toevallig ook?

Wortelbolletjes zijn lekker. Die eet ik zo een zak leeg.

Sterkte Levitation. Altijd erg als zo iets gebeurt en zo jong ook nog.

Zaterdag ga ik beginnen, account is aangevraagd. Ik vind het trouwens geen probleem m'n gewicht te vertellen, ik heb jaren in de lijstjes gestaan hier. Ik vind het vooral moeilijk dat ik niet 'echt' af mag vallen. Het mag wel, maar erg langzaam. Daardoor eet ik meer dan ik eigenlijk wil en als ik straks weer mag sporten moet ik nog maar eten. Dat is zo tegenstrijdig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42163955
Levitation, ik vind het altijd moeilijk om iets te zeggen als iemand pijn heeft terwijl je ver weg bent en niets meer kan doen dan wat letters op een computerscherm. Maar ik wilde je zeggen dat ik aan je denk en dat het leven soms oneerlijk en gemeen lijkt. Denk terug aan alle mooie momenten, aan de man die hij was en dit ging helaas al heel lang niet meer. Ik hoop dat de begrafenis 'mooi' is en jou en je vriend een goed gevoel geeft. Sterkte allebei. En het leven is voor de meeste 'volwassen' mensen niet te begrijpen, we doen eigenlijk vooral alsof we het begrijpen.
pi_42166629
Levitation, ik weet niet wat ik tegen je moet zeggen nu. Het is kut! Zo kort maar krachtig. Ik wens jouw, je vriend en iedereen d'r omheen heel veel sterkte toe

Zo, ik heb net even 100 Kcal verbrand op het stepapparaat. (gisteravond chips gegeten ).
En vanavond gaan we weer even lekker wandelen.

Maar nu eerst douche, en dan leren
pi_42166658
Oh ja, studeren, dat moest ik ook nog doen
pi_42166800
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb d'r totaal geen zin in. Ik moet even 200 blz Economische Begrippen uit mijn hoofd gaan leren. Het gaat gelukkig maar om een Diagnostische toets, om te kijken voor jezelf of je het begrijpt etc. Maar toch...

In Jan. moet ik tentamen doen, voor het vak Commerciele Economie, en dit gaat gewoon even over 3 boeken.
pi_42166827
Klinkt...interessant. Sterkte ymme
pi_42166922
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:45 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt...interessant. Sterkte ymme
Het gekke is, ik vind het ook nog interessant ook
Alleen het is zoveel. Zo dat moest ik gewoon even van me afschrijven. Nu ga ik lekker douche. Dan naar beneden, plaats nemen aan de tafel, sigaretje, wat te drinken erbij. En schrijven/leren maar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 12:55:08 #129
13151 crew  Rewimo
pi_42167106
Ik heb net 2 lekkere boterhammen met paardeworst gegeten Karnemelk erbij, jammie.

Zometeen gaan Christan en ik even een kaarsje aansteken bij mijn vaders graf en vanmiddag gaan we met een collega van me en haar zoon naar mijn vaders huis, hij wil het misschien kopen
  woensdag 27 september 2006 @ 12:55:43 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_42167122
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:44 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik heb d'r totaal geen zin in. Ik moet even 200 blz Economische Begrippen uit mijn hoofd gaan leren. Het gaat gelukkig maar om een Diagnostische toets, om te kijken voor jezelf of je het begrijpt etc. Maar toch...

In Jan. moet ik tentamen doen, voor het vak Commerciele Economie, en dit gaat gewoon even over 3 boeken.
Geloof me, drie boeken is peanuts.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42167279
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Geloof me, drie boeken is peanuts.
Dat geloof ik inderdaad ja.
Dat is maar één onderdeel die 3 boeken.

Dan heb ik de rest nog mee getelt. Er ligt een flinke stapel, dat allemaal voor Jan. in mijn hoofd moet zitten. He ach, ik doe het voor m'n eigen toekomst
pi_42167465
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:39 schreef Isabeau het volgende:
Huh? Wat?

Waar is de smiley die z'n vingers in z'n oren steekt en 'nanananana, ik hoor je lekker toch niet' zingt als je hem nodig hebt?
pi_42167907
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:07 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Huh? Wat?

Waar is de smiley die z'n vingers in z'n oren steekt en 'nanananana, ik hoor je lekker toch niet' zingt als je hem nodig hebt?
Hehe, die smiley zoek ik ook al een tijdje
It is your friends who make your world!
pi_42168242
Ben weer terug. Allemaal dank voor de lieve woorden.
Troel, ik moest net gewoon ff lachen om wat je zei, het was gewoon vreselijk herkenbaar.

Het was een mooie begravenis. De familie had voor live muziek gezorgt, een duo met ieder een gitaar, was wel bijzonder. De toespraakjes waren erg treffend, echt heel herkenbaar. Er was wel verdriet, maar ook een soort opluchting, beetje dubbel... je kon duidelijk zien dat er een last van de mensen was afgevallen. Vooral zijn vrouw/weduwe en zijn zoon zagen er boven verwachting goed uit. Hoewel hij al eigenlijk een jaar er niet meer was, kunnen ze nu eindelijk afscheid nemen en een begin maken met hun leven weer oppakken. Het rouwen hebben ze (voor een deel) eigenlijk 't afgelopen jaar al gedaan.

Isa, ik weet bij anderen ook nooit goed wat ik moet zeggen/typen... ik ken dat maar al te goed. Wat je net zei was wel erg lief.
***Levi was here***
pi_42168711
Zo te lezen is het een mooi afscheid geworden en ik begrijp de last die van hun schouders afvalt ook wel. Altijd moeilijk om zoiets te zeggen, maar hij was al heel lang niet meer echt bij hun.
pi_42168946
quote:
Op woensdag 27 september 2006 13:54 schreef Isabeau het volgende:
Zo te lezen is het een mooi afscheid geworden en ik begrijp de last die van hun schouders afvalt ook wel. Altijd moeilijk om zoiets te zeggen, maar hij was al heel lang niet meer echt bij hun.
Klopt, hebben we het in de loop van afgelopen jaar met de familie ook wel eens over gehad... hij was er niet meer, maar je kon ook nog niet echt afscheid nemen. Dat was een hele rare situatie eigenlijk. Nu is dan 't moment daar dat ook zijn lichaam er niet meer is. Nu is het gewoon duidelijk, het is afgelopen. Trieste situatie, maar de onzekerheid over hoe het verder moest was echt slopend voor zijn directe omgeving. Iedereen is het er over eens dat hij zo beter af is.
***Levi was here***
pi_42169139
Ik kan me op zich wel voorstellen dat zolang hij in leven was er wel hoop was. Je hoopt toch op een wonder, je leest de gekste dingen, dus wie weet... En nu is dat ook allemaal voorbij. Ik krijg het er echt kil van dat iemand gewoon door een stomme val bij een fietstocht zo aan zijn einde moet komen. Het moet een héél moeilijk jaar zijn geweest voor zijn familie en vrienden.
  woensdag 27 september 2006 @ 14:48:12 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_42170215
tvp
disclaimer
  woensdag 27 september 2006 @ 15:12:52 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_42170950
We hebben hier op kantoor een netwerkstoring.

Gelukkig doet internet het wel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42171028
Vanmorgen weer lekker gezwommen, dit is wel iets dat ik vol kan houden. Ik kan me herinneren dat ik op de middelbare school elk weekend van opening tot sluitingstijd in het zwembad lag

Yppy, die naam ken ik ook nog Het is al wel iets van 3 jaar geleden dat ik hier meedeed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 16:34:14 #141
13151 crew  Rewimo
pi_42172416
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:01 schreef Levitation het volgende:
Klopt, hebben we het in de loop van afgelopen jaar met de familie ook wel eens over gehad... hij was er niet meer, maar je kon ook nog niet echt afscheid nemen. Dat was een hele rare situatie eigenlijk. Nu is dan 't moment daar dat ook zijn lichaam er niet meer is. Nu is het gewoon duidelijk, het is afgelopen. Trieste situatie, maar de onzekerheid over hoe het verder moest was echt slopend voor zijn directe omgeving. Iedereen is het er over eens dat hij zo beter af is.
Soms kan sterven een opluchting zijn. Ik mis mijn vader heel erg, maar ik ben ook blij en opgelucht voor hem, dat hij geen pijn meer hoeft te lijden...
pi_42172429
omearos, ik ben toch wel benieuwd wie jij dan moet zijn, al weet ik niet zeker of ik hier alweer 3 jaar meepost, maar ik geloof het wel...
pi_42172452
Dubbel he Levitation. Wij waren ook opgelucht toen het hart van mijn opa er mee stopte. Zoals hij er toen bij lag, dat was echt niks voor hem. Je bent dan gewoon blij dat hij rust heeft, ook al mis je hem.

Zelfs na verschillende jaren posten hier nog dezelfde mensen. Je ziet wel hoe succesvol we zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_42172653
toen ik hier nog postte ben ik best veel afgevallen, daarna heeft samenwonen (hoe cliché ) ervoor gezorgd dat ik weer op m'n oude gewicht zit (en een vriendje dat niet wilde helpen/steunen) Nu woon ik op mezelf, vrijgezel en wordt het maar weer eens tijd die samenwoon-kilo's weer kwijt te raken.

[ Bericht 19% gewijzigd door omearos op 27-09-2006 16:56:27 ]
pi_42172692
tja, ik ben heel succesvol geweest met aankomen die eerste paar jaar...

En nu ben ik succesvol in langzaam afvallen...
Zo'n weekje alleen thuis is toch niet goed, ik heb veel minder zin om te koken, dus ik eet allemaal iets ongezonder...
pi_42172766
quote:
Op woensdag 27 september 2006 16:46 schreef teigan het volgende:
tja, ik ben heel succesvol geweest met aankomen die eerste paar jaar...

En nu ben ik succesvol in langzaam afvallen...
Zo'n weekje alleen thuis is toch niet goed, ik heb veel minder zin om te koken, dus ik eet allemaal iets ongezonder...
Dat koken voor 1 persoon ken ik, is idd een stuk moeilijker. Ik kook nu een "gewone" maaltijd (als in: genoeg voor 2 of 3 personen = goedkoper) en doe de helft in de vriezer. Ik heb wel moeten leren om meteen de helft in een bakje te doen, anders at ik de hele maaltijd in m'n uppie op
pi_42173434
Ik ga volgende week ook samenwonen, maar ik denk dat ik juist ga afvallen ipv aankomen. Vriendlief is vegetarisch en houdt niet van snoepen, dus dat komt goed uit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 17:38:08 #148
13151 crew  Rewimo
pi_42174011
De zoon van mijn collega ziet het huis wel zitten
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 september 2006 @ 17:39:36 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42174063
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:38 schreef Rewimo het volgende:

Ik heb iets gemist geloof ik
pi_42174095
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:38 schreef Rewimo het volgende:
Oh wat goed zeg!! Gaat ie een bod uitbrengen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 17:43:18 #151
13151 crew  Rewimo
pi_42174169
We hebben afgesproken het huis te laten taxeren. Ik heb namelijk geen idee wat het op zou kunnen brengen.

Het gaat om het huis van mijn vader, Sjeen.
pi_42174217
Mooi Rewimo...

al lijkt het me heel moeilijk dat het huis van je vader straks niet meer "zijn huis" is zeg maar...
pi_42174625
quote:
Op woensdag 27 september 2006 16:45 schreef omearos het volgende:
toen ik hier nog postte ben ik best veel afgevallen, daarna heeft samenwonen (hoe cliché ) ervoor gezorgd dat ik weer op m'n oude gewicht zit.
Hahaha hier ook, ik geef mijn vriend altijd de schuld dat ik weer zwaarder ben geworden: "Jij kookt veel te lekker en daardoor eet ik meer!"
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 september 2006 @ 18:01:53 #154
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42174655
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:43 schreef Rewimo het volgende:
We hebben afgesproken het huis te laten taxeren. Ik heb namelijk geen idee wat het op zou kunnen brengen.

Het gaat om het huis van mijn vader, Sjeen.
Ow ja! Dat wist ik wel nog... Nog een welgemeend dan maar
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 18:05:32 #155
13151 crew  Rewimo
pi_42174743
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:44 schreef teigan het volgende:
Mooi Rewimo...

al lijkt het me heel moeilijk dat het huis van je vader straks niet meer "zijn huis" is zeg maar...
Nou, eigenlijk vind ik het best fijn dat het huis naar een min of meer bekende gaat En het is niet echt mijn ouderlijk huis, al heeft mijn vader er lang gewoond. Ikzelf heb er niet gewoond.
pi_42174784
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk vind ik het best fijn dat het huis naar een min of meer bekende gaat En het is niet echt mijn ouderlijk huis, al heeft mijn vader er lang gewoond. Ikzelf heb er niet gewoond.
dat scheelt dan wel denk ik...
Mijn ouders wonen nu al een paar jaar niet meer in het huis waar ik ben opgegroeid, maar dat vond ik toch wel wennen, ook al woonde ik er zelf toen al een aantal jaren niet meer en was het hele huis verbouwd..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 september 2006 @ 19:36:23 #157
13151 crew  Rewimo
pi_42177218
Ik heb ook nog nieuw servies gekocht Dat uit het Blokkerkrantje Het is echt heel erg leuk, beetje zacht turquoise kleurtje, en 9-deligpersoons maar liefst. Mijn oude servies staat inmiddels bij de kliko (incompleet, rommeltje).

[ Bericht 3% gewijzigd door Rewimo op 27-09-2006 22:22:58 ]
pi_42182528
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:56 schreef Rewimo het volgende:
Er zijn zoveel dingen die niet te begrijpen zijn. Dat mijn vader er echt niet meer is, bijvoorbeeld. Ik wil hem nog steeds bellen en als de telefoon gaat denk ik vaak dat hij het is...
Ik moet hier toch ff over reageren, want het is zo herkenbaar! Dit soort gedachten vallen echt in de categorie "het moet slijten", maar voordat het zover is....pffff

Wij zijn vorig jaar mijn zwager verloren (broer van mijn vriend/man) en nog steeds hebben we soms tegelijkertijd gedachten aan hem of aan zijn situatie. Ik merk wel dat het 'zeer' er langzaamaan afslijt. De goede herinneringen gaan steeds meer de overhand krijgen.

@Levitation: ook voor jou: sterkte. Een hele dubbelslachtige situatie waar nu een einde aan is gekomen. Een troost dat de afscheidceremonie zo harmonieus was, maar zo'n jonge leeftijd geeft vaak een extra lading aan het geheel.
(Roos Vonk)
pi_42183973
Ik wil me ook aanmelden.
Ik moet overigens maar 10 kilo af te vallen maar toch
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_42185354
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 19:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Triest hoor
jeetje, heb even op die site gekeken die erbij stond, maar wat ben ik blij dat ik niet meer zo ben. liever 50 kilo teveel dan in totaal minder dan 50 kilo wegen. ben ook blij dat ik in die periode niet van die sites had om naar te kijken, denk dat dat mijn situatie behoorlijk zou hebben verslechterd. zal even kijken of ik een keer 2 vergelijkingsfoto's kan laten zien, van toen ik net met mijn vriend kreeg (toen was ik rond de 60 kilo, of minder, ik weeg namelijk mezelf bijna nooit) en van een maandje of 3 geleden, dan zie je echt een schrikbarend verschil, en vind ik mezelf er op dit moment ook veel gezonder uit zien.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 september 2006 @ 08:09:53 #161
13151 crew  Rewimo
pi_42190808
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:53 schreef samjustme het volgende:
Ik wil me ook aanmelden.
Ik moet overigens maar 10 kilo af te vallen maar toch
Welkom Als je Troel een mailtje stuurt krijg je een password om gezellig mee in het rijtje te komen staan

Ik ben nu nog 4 ons boven mijn gewicht uit het rijtje. Hopelijk helpt de lymfedrainage die ik vanmiddag ga krijgen om het vocht uit mijn buik weg te krijgen. Die stinkcrème werkt overigens wel De blauwe plekken worden al veel minder (er zit heparine in, antistollingsmiddel).
pi_42191128
Ik ben 2 ons boven mijn gewicht uit het rijtje.

Ik ga straks even lekker een eindje door de weilanden etc lopen met de hond.
Volgende week dus kermis en samen met vriendje lief één week vrij, daarna begin ik weer met volle moed. Ik heb nog een halve bus herbalife. En als deze op is, ga ik SB proberen, met wat extra toevoegingen eraan natuurlijk

Ik wil wel proberen, met de kermis hier niets aan te komen. Normaal brachten wij de hond dan ook altijd naar mijn ouders, dit jaar niet, De feest tent gaat 's middags om drie uur dicht. Dan ga ik lekker naar huis, sportieve kleding aan doen, en met de hond flink wandelen. Zo blijf ik lekker fit, en is goed voor de kilo's.
pi_42191636
Ik heb het even vrij druk met school, maar ik lees af en toe wel bij.
Inmiddels mag je hier in het topic wel standaard het regeltje "sterkte aan allen die het nodig hebben" invoeren.
Maar morgen lekker naar de sauna met Isa (hoe laat Isa? sms of bel maar efkes en anders doe ik het wel )
Ik ga weer verer met mijn afstudeerproject, mijn onderzoek en mijn recht-tentamen
pi_42191700
Lekker vroeg natuurlijk! We blijven de héle dag plakken
pi_42192072
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:21 schreef Isabeau het volgende:
Lekker vroeg natuurlijk! We blijven de héle dag plakken
Je gaat er wel plakken ja
Ik zat hier in een computerlokaal, helemaal alleen... Ik was lekker vroeg, ik was blij. Ik zat lekker geconcentreerd te werken. Toen kwamen er één voor één allerlei bedrijfskunde studenten binnendruppelen die hier sinds vorig jaar in ons voormalig gezellige alto gebouwtje zitten. Het is hier veranderd in een middelbare school. ik citeer opmerkingen van de afgelopen vijf minuten:
- O, ik dacht dat het vandaag 5 october was
- 2006 toch? of was het 2007?
- Ik snap niet hoe je dat schuingedrukt krijgt?
- Van welk wijf hebben we zo les?

Enzovoort. Luidruchtig stelletje pubers.
En ik kom er net achter dat het derdejaars zijn

Vroeger zaten we hier met onze opleiding en Sociaal Juridische Dienstverlening in één gebouw, MWD had ook een hoekje, evenals P&A.
Het was gezellig. Bijna geen mannen en bijna geen breezers.
Nu zijn SJD en P&A weg en bedrijfskunde (volledig) en HBO rechten zijn er bij in gestopt. Ten eerste veel te veel mensen voor dit kleine gebouw en ten tweede is de sfeer volledig weg. Eén en al breezer en ballen hier nu.
pi_42192107
Nou, dát zijn nou de mensen die straks managers worden en de baas worden over heel veel andere mensen
  donderdag 28 september 2006 @ 09:48:15 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_42192193
Ik heb per ongeluk een aantal mailtjes weggegooid voordat ik me herinnerde dat ik gisteren niet thuis achter de pc heb gezeten. De mensen die nu nog geen mail hebben over hun account, zullen dus even opnieuw moeten mailen. Van YPPY weet ik het nog, daar weet ik ook het emailadres wel van.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42192295
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Nou, dát zijn nou de mensen die straks managers worden en de baas worden over heel veel andere mensen
Ja
Ik ben gevlucht, heb een ander computerlokaal gevonden
pi_42192298
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Zoals ik Heb dan geen bedrijfskunde gedaan, maar MER... ontloopt elkaar niet zo veel.

Inderdaad zaten er op mijn opleiding ook veel eikels. Echte enorme eikels, van die mannetjes met rijke Wassenaarse papa's die toch wel 10 jaar collegegeld zouden betalen. Lekker als je een paar van dat soort gastjes in je werkgroep hebt en zelf wél binnen 4 jaar je dilpoma wilt halen, omdat je alles zelf betaalt.
***Levi was here***
pi_42192565
Wat ben ik blij student af te zijn. Ongezond eten, van 8 tot 22 op school achter de pc (geen pc thuis), maar wel met de gezelligheid van #fok. Dat mis is wel weer.

Zo snel liep ik ook ongeveer Liejannuh. Twee keer per week 5,5 km in 38 minuten. Het viel me ontzettend mee hoeveel langer ik daarna kon lopen. In het begin was ik blij met elke minuut erbij, maar later ging het per 5 of 10 minuten. En wat betreft afstanden zo 1,5 km extra. Dat motiveerde wel.
Een vriendin van me is deze week begonnen met hardlopen. Omdat ik volgende week ook weer start kunnen we af en toe samen gaat. Dat is wel gezellig.

freecell en Isa, ik ben echt super jaloers op jullie.
*OUD heilige*
  donderdag 28 september 2006 @ 10:20:10 #171
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_42192777
Hebben jullie ook wel eens last ervan dat je het zo druk hebt op je werk dat je eigenlijk 'vergeet' om te eten? Ik merk dat ik steeds minder ga eten omdat ik er gewoon geen tijd voor heb... En 's avonds helemaal leeg en uitgeput zijn, zo erg dat je zelfs geen fut meer hebt om te sporten... Niet zo best lijkt me... Was jij Freecell degene die met lesgeven is begonnen aan het VMBO? Ik ben ook per september begonnen met lesgeven op het HBO en dat valt zeker ook niet mee... Ik kan me zo herkennen in de verhalen...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  donderdag 28 september 2006 @ 10:25:28 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_42192909
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:20 schreef Droeke het volgende:
Hebben jullie ook wel eens last ervan dat je het zo druk hebt op je werk dat je eigenlijk 'vergeet' om te eten? Ik merk dat ik steeds minder ga eten omdat ik er gewoon geen tijd voor heb... En 's avonds helemaal leeg en uitgeput zijn, zo erg dat je zelfs geen fut meer hebt om te sporten... Niet zo best lijkt me... Was jij Freecell degene die met lesgeven is begonnen aan het VMBO? Ik ben ook per september begonnen met lesgeven op het HBO en dat valt zeker ook niet mee... Ik kan me zo herkennen in de verhalen...
Me dunkt dat VMBO lesgeven toch wel anders is dan HBO lesgeven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 september 2006 @ 10:33:28 #173
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_42193085
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:25 schreef Troel het volgende:

[..]
Me dunkt dat VMBO lesgeven toch wel anders is dan HBO lesgeven.
Tja, mijn 'leerlingen' doen ook echt niets teveel hoor! Alleen is het wel zo dat ordehouden niet zo'n probleem is. Ze zitten er niet voor niks natuurlijk. Dat is bij VMBO leerlingen natuurlijk anders. Bovendien ben ik ook veel in VMBO klassen alleen hoef ik dan geen les te geven. Ik doe onderzoek naar leraren in het VMBO, daarnaast geef ik ook les
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  Licht Ontvlambaar donderdag 28 september 2006 @ 10:40:06 #174
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42193214
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:54 schreef Levitation het volgende:

[..]

Zoals ik Heb dan geen bedrijfskunde gedaan, maar MER... ontloopt elkaar niet zo veel.

Inderdaad zaten er op mijn opleiding ook veel eikels. Echte enorme eikels, van die mannetjes met rijke Wassenaarse papa's die toch wel 10 jaar collegegeld zouden betalen. Lekker als je een paar van dat soort gastjes in je werkgroep hebt en zelf wél binnen 4 jaar je dilpoma wilt halen, omdat je alles zelf betaalt.
Ik ben nog een slagje erger... Hoge Hotelschool
pi_42193964
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:40 schreef Sjeen het volgende:

Ik ben nog een slagje erger... Hoge Hotelschool
* Isabeau kruist haar vingers alsof ze demonen probeert af te wenden
pi_42194156
Droeke, ik was degene die op VMBO begonnen was een paar weken terug..

Isa en Freecell, ik ben jaloers, ik wil ook weer eens naar de sauna...
Vanmorgen zei 1 van mijn collega's dat ik er nu 10 keer meer ontspannen bijzat dan een maand geleden, en dat klopt ook wel..
Het gaat stukken beter zo, en het stomme is dat ik dus morgen een afspraak met de huisarts heb, die ik aangevraagd had vanwege mijn terugval(ze waren op vakantie...)

Troel, om nog ff op jouw rimpeltiet terug te komen, ik heb ook zoiets, maar dan aan de binnenkant van mijn bovenbenen, ook van die rimpeltjes...
pi_42194165
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

* Isabeau kruist haar vingers alsof ze demonen probeert af te wenden
Knoflook schijnt te helpen...
***Levi was here***
  donderdag 28 september 2006 @ 11:19:36 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_42194281
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:15 schreef teigan het volgende:
Droeke, ik was degene die op VMBO begonnen was een paar weken terug..

Isa en Freecell, ik ben jaloers, ik wil ook weer eens naar de sauna...
Vanmorgen zei 1 van mijn collega's dat ik er nu 10 keer meer ontspannen bijzat dan een maand geleden, en dat klopt ook wel..
Het gaat stukken beter zo, en het stomme is dat ik dus morgen een afspraak met de huisarts heb, die ik aangevraagd had vanwege mijn terugval(ze waren op vakantie...)

Troel, om nog ff op jouw rimpeltiet terug te komen, ik heb ook zoiets, maar dan aan de binnenkant van mijn bovenbenen, ook van die rimpeltjes...
Ik heb daar ook rimpeltjes inderdaad. Eigenlijk heb ik overal rimpeltjes.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42194538
http://www.nu.nl/news/835822/14/Brand_in_ziekenhuis_Almelo.html

Is dat het ziekenhuis waar jij je coschappen gedaan hebt Isa?
pi_42194812
Ik zou graag is weten hoe het Nederlandse onderwijssysteem werkt, termen die geregeld zie voorbijkomen zijn: MAVO, MVBO, HBO, WO, VMBO enz....

Ik heb het helaas nooit gesnapt, kan iemand mij vertellen hoe dat werkt
pi_42195045
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:37 schreef Emu het volgende:
Ik zou graag is weten hoe het Nederlandse onderwijssysteem werkt, termen die geregeld zie voorbijkomen zijn: MAVO, MVBO, HBO, WO, VMBO enz....

Ik heb het helaas nooit gesnapt, kan iemand mij vertellen hoe dat werkt
Oke, een poging:
Na de basisschool (groep 1 t/m 8) ga je met ongeveer 12 jaar naar het voortgezet onderwijs. Dit voortgezetonderwijs kent momenteel 3 niveaus:
- VMBO (voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs),
- HAVO (hoger algemeen voortgezet onderwijs) en
- VWO (voorbereidend wetenschappelijk onderwijs)

VMBO is een samenvoeging van wat eerder MAVO en VBO (ook wel LBO genoemd, nog oudere term) was.
Het VMBO heeft een slechte naam, dit is het laagste leerniveau. Hier gaat een groot deel van de kinderen heen, ik geloof meer dan de helft. Aangezien het het laagste niveau is, zitten hier ook vaak wat lastigere kinderen op.

De aansluiting op het voortgezet onderwijs, is in principe als volgt bedoeld:
- na het VMBO kun je naar het MBO (middelbaar beroepsonderwijs)
- na de HAVO heb je toegang tot het HBO (hoger beroepsonderwijs) en
- na het VWO heb je toegang tot de universiteit (WO, Wetenschappelijk Onderwijs).
Daarnaast kun je ook van MBO naar het HBO en na je HBO propedeuse (of HBO diploma) kun je naar de universiteit.

Ik ben zelf naar de MAVO geweest, daarna naar het MBO en heb uiteindelijk ook HBO gedaan. Hopelijk krijg ik nog eens de kans om de universiteit te doen. Ik ken zelfs iemand die vanaf het LBO via MBO en HBO de universiteit heeft gedaan en nu gepromoveerd is. Dat zijn doorzetters...

Als iemand verbeteringen of aanvullen heeft... graag!
***Levi was here***
pi_42195288
Plaatje bij mijn verhaal:

Heb geen idee wat de meest rechtse kolom is... praktijkonderwijs zegt me niets. Er is hier vast wel iemand die dat weet toe te lichten.

Zoals je ziet heeft het VMBO 4 stromingen:
- De theoretische leerweg. Dit was vroeger de MAVO (middelbaar algemeen voortgezet onderwijs)
- De gemengde leerweg
- De kader beroepsgerichte leerweg, en
- De basis beroepsgerichte leerweg.

De beroepsgerichte leerweg werd vroeger VBO en daarvoor LBO genoemd. Volgens mij is de gemengde leerweg nieuw, maar dat weet ik niet zeker. Da's allemaal van na mijn tijd.

De basisvorming is trouwens de eerste 2 (?) jaar van het voortgezetonderwijs... in principe krijgen alle leerlingen ongeveer 't zelfde voor hun kiezen in deze jaren. Maar ook dat is van na mijn tijd. (Ben oud )

[ Bericht 1% gewijzigd door Levitation op 28-09-2006 12:13:05 ]
***Levi was here***
  donderdag 28 september 2006 @ 12:08:48 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_42195617
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:29 schreef teigan het volgende:

Almelo heeft maar 1 ziekenhuis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 september 2006 @ 12:10:07 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_42195653
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:54 schreef Levitation het volgende:
[afbeelding]

Heb geen idee wat de meest rechtse kolom is... praktijkonderwijs zegt me niets. Er is hier vast wel iemand die dat weet toe te lichten.
De agrarische scholen en dergelijke

Helaas vaak gezien als de scholen waar de wat minder bedeelden heen gaan (qua hersens)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42195666
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:10 schreef Troel het volgende:

[..]

De agrarische scholen en dergelijke

Helaas vaak gezien als de scholen waar de wat minder bedeelden heen gaan (qua hersens)
Weer wat geleerd! Dank u!
***Levi was here***
  donderdag 28 september 2006 @ 12:11:24 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_42195679
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:54 schreef Levitation het volgende:
[afbeelding]

De basisvorming is trouwens de eerste 2 (?) jaar van het voortgezetonderwijs...
Klopt
quote:
in principe krijgen alle leerlingen ongeveer 't zelfde voor hun kiezen in deze jaren. Maar ook dat is van na mijn tijd. (Ben oud )
Mwah, valt wel mee. Mavostof is toch echt een stuk minder dan de vwo stof.
Je kunt nog steeds zo hoog mogelijk beginnen en dan eventueel afzakken dan andersom.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 september 2006 @ 12:11:35 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_42195687
ik heb me bij deze ook maar aangemeld voor de dieetclub
disclaimer
pi_42195730
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom!
***Levi was here***
  donderdag 28 september 2006 @ 12:13:37 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_42195737
Ik heb trouwens wel basisvorming gedaan, ik was wel een bavobig
Toen ik naar de eerste ging zat net het eerste jaar bavo erop.

Ik was net op tijd klaar met de HAVO, ik zat in het laatste jaar oude stroming.

Tegenwoordig heb je dus op HAVO en VWO allemaal profielen.

Het plaatje laat niet alles zien, want je kan pas na een volledige MBO naar het HBO (je kan na 4 VMBO naar MBO, maar ook na 3 HAVO), maar na 1 jaar HBO kan je vaak al wel naar d euniversiteit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42195781
.
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
WELKOM

Ik ben bezig met een compleet lege laptop. Ik instaleer momenteel win XP. Ik ga dit allemaal zelf doen, zonder hulp van anderen
Vriendjelief kwam hier gisteren mee thuis, heeft hij bij de HP zelf op kunnen kopen voor een prikkie
Met excuus dat ik nu niet meer zovaak boven moet gaan zitten. Maar ook gezellig beneden bij hem kan blijven

[ Bericht 2% gewijzigd door ymme op 28-09-2006 13:21:42 ]
pi_42195867
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:13 schreef Troel het volgende:
Ik heb trouwens wel basisvorming gedaan, ik was wel een bavobig
Toen ik naar de eerste ging zat net het eerste jaar bavo erop.

Ik was net op tijd klaar met de HAVO, ik zat in het laatste jaar oude stroming.

Tegenwoordig heb je dus op HAVO en VWO allemaal profielen.

Het plaatje laat niet alles zien, want je kan pas na een volledige MBO naar het HBO (je kan na 4 VMBO naar MBO, maar ook na 3 HAVO), maar na 1 jaar HBO kan je vaak al wel naar d euniversiteit.
Klopt, maar voor de "basics" is het plaatje wel handig. Legt prettiger uit dan alleen met tekst. Plaatje is overigens afkomstig van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (OCW dus).

Hoe werkt 't bij onze lieve zuiderburen eigenlijk? Daar weet ik echt gewoon niets van... behalve dat 't onderwijs gedisciplineerder is en dat de insteek een beetje anders is.
***Levi was here***
  donderdag 28 september 2006 @ 12:31:34 #192
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_42196220
Ik heb ook de basisvorming gehad op de MAVO. Ik had graag daarna HAVO gedaan maar toen kwamen die domme profielen en moest je 2 vreemde talen hebben. Dus ik heb MBO niveau 4 gedaan en zit nu op het HBO en wil ook naar de uni ooit.
pi_42196357
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:29 schreef teigan het volgende:

Ja! Mijn hemel, wat erg...word je geopereerd ga je dood omdat er brand uitbreekt
pi_42196438
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb ook de basisvorming gehad op de MAVO. Ik had graag daarna HAVO gedaan maar toen kwamen die domme profielen en moest je 2 vreemde talen hebben. Dus ik heb MBO niveau 4 gedaan en zit nu op het HBO en wil ook naar de uni ooit.
Die niveau's op 't MBO is ook al van na mijn tijd. Ik ga maar eens een rollator aanschaffen.

Vroeger (goeie oude tijd) had je kort en lang MBO, lang MBO duurde 3 jaar en gaf toegang tot 't HBO, kort was je met 2 jaar mee klaar. Ik geloof dat MBO-niveau 4 tegenwoordig ook 4 jaar ipv 3 duurt? Klopt dat?
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 september 2006 @ 12:47:10 #195
13151 crew  Rewimo
pi_42196585
Och jee, ik ben nog van de kleuterschool, grote school, MAVO/LTS/HAVO/Atheneum/Gymnasium-tijd

Hoezo oud?
pi_42196634
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:47 schreef Rewimo het volgende:
Och jee, ik ben nog van de kleuterschool, grote school, MAVO/LTS/HAVO/Atheneum/Gymnasium-tijd

Hoezo oud?
Ik heb ook nog op de kleuterschool gezeten, inclusief afscheid enzo.
Toen ik naar de "grote school" ging werd klas 1 net groep 3. Wij helemaal stoer omdat wij groep 1 en 2 hadden "overgeslagen".
***Levi was here***
pi_42196752
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:20 schreef Droeke het volgende:
Hebben jullie ook wel eens last ervan dat je het zo druk hebt op je werk dat je eigenlijk 'vergeet' om te eten? Ik merk dat ik steeds minder ga eten omdat ik er gewoon geen tijd voor heb... En 's avonds helemaal leeg en uitgeput zijn, zo erg dat je zelfs geen fut meer hebt om te sporten... Niet zo best lijkt me...
Droeke: ik heb dit ook wel, maar sterker met drinken. Het drinke schiet er bij mij sneller bij in als ik het druk heb.
Voor het eten ga ik altijd naar ons bedrijfsrestaurant met collega's, dus dat sla ik eigenlijk nooit over.

Om het uitgeput worden iets beter op te kunnen vangen proberen wij thuis in principe geen afspraken buiten de deur te maken op doordeweekse dgaen. We sparen dat echt op tot het weekend. Het wordt nl altijd later dan je gepland hebt.
(Roos Vonk)
  donderdag 28 september 2006 @ 13:08:12 #198
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_42197033
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:41 schreef Levitation het volgende:

[..]

Die niveau's op 't MBO is ook al van na mijn tijd. Ik ga maar eens een rollator aanschaffen.

Vroeger (goeie oude tijd) had je kort en lang MBO, lang MBO duurde 3 jaar en gaf toegang tot 't HBO, kort was je met 2 jaar mee klaar. Ik geloof dat MBO-niveau 4 tegenwoordig ook 4 jaar ipv 3 duurt? Klopt dat?
3,5 jaar toen ik er op zat dat is ook al weer een aantal jaar geleden
pi_42197339
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:08 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

3,5 jaar toen ik er op zat dat is ook al weer een aantal jaar geleden
Je hebt niveau 1= 1 jaar.
niveau 2= 2jaar.
niveau 3= 3jaar
niveau 4= 4 jaar met doorstroming naar HBO.
pi_42197527
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:54 schreef Levitation het volgende:Uitleg
Erg bedankt voor de informatie. Ik kan het nu een beetje snappen, het is precies wel ingewikkelder dan in België Nog 1 klein vraagje. VWO/HAVO/VMBO is dat dan tot de leeftijd van 16 of 18?
pi_42197610
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:29 schreef Emu het volgende:

[..]

Erg bedankt voor de informatie. Ik kan het nu een beetje snappen, het is precies wel ingewikkelder dan in België Nog 1 klein vraagje. VWO/HAVO/VMBO is dat dan tot de leeftijd van 16 of 18?
In Nederland houden we erg van ingewikkeld doen, zijn we ook goed in.

VWO duurt 6 jaar, dus dan ben je ongeveer 18 als je klaar bent. HAVO duurt 5 jaar, dus ben je ongeveer 17 en VMBO duurt 4 jaar (16 dus).

Blij dat 't wat duidelijker voor je is nu. Hoe werkt 't in België eigenlijk?
***Levi was here***
pi_42197827
In België heb je het volgende, volgens mij toch iets makkelijker te snappen systeem:

Kleuterschool vanaf 2.5jaar tot 6 jaar (niet verplicht).

Basisschool van 6 jaar tot 12jaar (hier zit alles bij elkaar van zeer slim tot zeer dom)

Middelbaar onderwijs van 12 jaar tot 18 jaar met 4 stromingen: ASO, TSO, BSO, Buitengewoon onderwijs

- ASO is vooral theoretisch (subrichtingen bv economie-wiskunde , talen-wiskunde , economie-wetenschappen)
- TSO is theorie en praktijk (subrichtingen bv industriele wetenschappen, mechanica, elektriciteit, handelswetenschap)
- BSO is voornamelijk praktrijk, theorie op vrij laag niveau (lasser, houtbewerking, metaalbewerking, bouw)
- Buitengewoon onderwijs is meer voor geestelijk gehandicapten enzo (weinig kinderen doen dit uiteraard)

Daarna kan je naar de Hogeschool:
- Kort type (3jaren)
- Lang type (4jaren)

Of de universiteit:
- Gaande van min 4 jaar tot 7-12 jaar voor dokter/apotheek enzo
pi_42197838
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:23 schreef ymme het volgende:

[..]

Je hebt niveau 1= 1 jaar.
niveau 2= 2jaar.
niveau 3= 3jaar
niveau 4= 4 jaar met doorstroming naar HBO.
ook niet helemaal waar. er zijn ook weer mbo niveau 4 opleidingen die 3 jaar duren (zoals de mijne ) pff kan me voorstellen dat bv een ouder er helemaal niets van snapt als je je kind naar school wil sturen.
  donderdag 28 september 2006 @ 13:42:31 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_42197862
En de leerplicht is tegenwoordig tot 18 jaar geloof ik, maar ze hebben het zelfs over dat ze het naar 21 willen doen ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42197900
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:41 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ook niet helemaal waar. er zijn ook weer mbo niveau 4 opleidingen die 3 jaar duren (zoals de mijne ) pff kan me voorstellen dat bv een ouder er helemaal niets van snapt als je je kind naar school wil sturen.
Oh ja dat kan kloppen. En niv. 2 is 2 jaar maar je mag er 3 jaar over doen.
En ik wil hierna niv. 4 gaan doen, bbl. En dan kon.. Zonder eerst weer 3 te hoeven doen. Vaag maar ben allang blij
  donderdag 28 september 2006 @ 13:45:22 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_42197932
Mijn contract is binnen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42197935
Vanaf je 16de moet je minimaal 1 of 2 x per week naar school (dat weet ik niet helemaal zeker meer)
En troel, dat heb je goed ja. Ik hoorde het ook van 21 jaar. Ik weet niet zo goed of dat wel nut heeft.
pi_42197944
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:45 schreef Troel het volgende:
Mijn contract is binnen!
Gefeliciteerd!
  donderdag 28 september 2006 @ 13:54:46 #209
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_42198145
Mijn niveau 3 was 3 jaar en een half jaar niveau maar dat was in 2002 shit dat is ook al 4 jaar geleden ik word oud

[ Bericht 2% gewijzigd door -Bubseltje- op 28-09-2006 14:01:49 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 28 september 2006 @ 14:04:17 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42198351
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:49 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik heb ook nog op de kleuterschool gezeten, inclusief afscheid enzo.
Toen ik naar de "grote school" ging werd klas 1 net groep 3. Wij helemaal stoer omdat wij groep 1 en 2 hadden "overgeslagen".
Ik heb ook nog kleuterschool gedaan en daarna klas 1 t/m 3... en toen werd het ineens groep 6. Om het helemaal moeilijk te maken werden we getest op niveau en stond op mijn briefje niveau groep 7. Ben lekker gewoon naar groep 6 gegaan Daarna Lyceum (Atheneum en Gymnasium samen oftewel VWO), eerste paar jaar met Grieks en Latijn maar niet in eindexamen. En aansluitend HBO dus...
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:41 schreef Emu het volgende:
In België heb je het volgende, volgens mij toch iets makkelijker te snappen systeem:

Kleuterschool vanaf 2.5jaar tot 6 jaar (niet verplicht).

Basisschool van 6 jaar tot 12jaar (hier zit alles bij elkaar van zeer slim tot zeer dom)

Middelbaar onderwijs van 12 jaar tot 18 jaar met 4 stromingen: ASO, TSO, BSO, Buitengewoon onderwijs

- ASO is vooral theoretisch (subrichtingen bv economie-wiskunde , talen-wiskunde , economie-wetenschappen)
- TSO is theorie en praktijk (subrichtingen bv industriele wetenschappen, mechanica, elektriciteit, handelswetenschap)
- BSO is voornamelijk praktrijk, theorie op vrij laag niveau (lasser, houtbewerking, metaalbewerking, bouw)
- Buitengewoon onderwijs is meer voor geestelijk gehandicapten enzo (weinig kinderen doen dit uiteraard)

Daarna kan je naar de Hogeschool:
- Kort type (3jaren)
- Lang type (4jaren)

Of de universiteit:
- Gaande van min 4 jaar tot 7-12 jaar voor dokter/apotheek enzo
Mijn vriendje heeft na de basisschool ASO in Maaseik gedaan (zelfs intern gezeten), dat heeft er wel mooi voor gezorgd dat hij VWO-equivalent gehaald heeft ipv zijn mavo-havo advies...

ONTOPIC
Ik zit weer op een constant gewicht sinds een paar weken, schommel zo rond de 79... Maar ik wil zo graag weer wat kwijt. Hoeft maar 4 kilo te zijn... Wie heeft goede raad?
pi_42198781
Ik weet nu wat ik fout doe als student
Ik slaap op het verkeerde moment, het meisje op de puter naast mij belt net achter elkaar 4 klasgenoten wakker

Ontopic: ik weet niet wat ik weeg, ik wil het ook niet weten, maar ik weet wel dat ik op het moment weer redelijk goed bezig ben. (lees: ik vergeet te eten, omdat ik het druk heb).
pi_42198933

Er loopt net iemand weg uit een projectgroepvergadering vlak naast mij (ja, er zit een hle groep hardop te vergaderen in een computer/studie lokaal )
Hij loopt uit de vergadering met de mededeling: jongens ik móet nu weg, ik heb een tennisafspraak!
Ik was daar als projectgroepje zó kwaad om geworden en zij vonden het doodnormaal

Medestudenten zijn echt erg grapig
  donderdag 28 september 2006 @ 14:32:46 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_42199005
Dit doet me teveel denken aan mijn jaren op de FHC

Met types als Bob de Rapper die je dan om 13:00 wakker belt: bob, we hebben een vergadering en we zitten al een uur op je te wachten !
"oh, ging dat door dan"

Of T. Hadden we afgesproken in de kantine om 12 uur, zie je T. om half een de kantine binnenlopen. Kijkt een keer naar links en een keer naar rechts en loopt weer weg. Een half uur later bellen we T. maar eens op om te vragen waar hij blijft. Zijn commentaar:
" Ja ik was er wel en heb overal gezocht maar ik kon jullie niet vinden "
disclaimer
pi_42199897
Had ook van dat soort flippo's op mijn (HBO)opleiding, voorbeeldje:

2de leerjaar, project van een maand voor een externe opdrachtgever...
We moesten een imago-onderzoek doen voor een woningbouwvereniging ( ). Groepje van 6 man/vrouw. Ik was tegen wil en dank tot projectlijder (nee, da's geen typo) verkozen. Voor dat "onderzoek" moesten we 200 enquetes doen in de betreffende plaats waar die woningbouwvereniging zat, deur-aan-deur. Enorm k*t werk, maar met z'n 6-en moest dat lukken in de week die we ervoor hadden.

Dus speek ik met "mijn" groep af dat we 's maandags om 10.00 uur in die plaats zijn, op die-en-die plek. Toen begon de ellende direct, een van de heren had besloten dat hij geen zin had om dat stomme werk te doen en hij is die week niet één dag op komen dagen. Vervolgens komt op dinsdag een andere jongen naar me toe: "Ik moet morgen mijn boot schilderen, dus dan ben ik er niet". Ik had een slijmbeursontsteking in mijn heup en moest eigenlijk (heel) rustig aan doen, maar ja, iemand moest het werk doen. Tering wat doet dat een pijn, de hele dag lopen terwijl iedere stap pijn doet. Uiteindelijk na een week veel te hard werken op straat en vervolgens nog 2 weken zweten om alles tot een rapport te verwerken was het klaar. Ik was volledig gesloopt... had die maand dagen van 12 uur gemaakt.

Kom ik 2 jaar later (bij 't afstuderen) één van die gozers tegen, vertelt hij me doodleuk dat ze de enquetes die zij zouden afnemen stuk voor stuk uit kun duim hebben gezogen. Ze belden alleen bij huizen aan als ze dachten dat ik ze kon zien. Die gasten waren 20/21 jaar oud en gedroegen zich als peuters.
***Levi was here***
pi_42199921
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:45 schreef ymme het volgende:
Vanaf je 16de moet je minimaal 1 of 2 x per week naar school (dat weet ik niet helemaal zeker meer)
En troel, dat heb je goed ja. Ik hoorde het ook van 21 jaar. Ik weet niet zo goed of dat wel nut heeft.
van je 16de tot je 18de moet je minimaal 1 dag per week naar school toe, daarna ben je niet meer leerplichtig, maar het is wel gewenst om op school te blijven komen (pfff je leert nog eens wat met 3 verschillende mbo's en op je 16de thuis zitten omdat een opleiding niet aan sluit, gelukkig toen ontzegging gekregen van de leerplicht, want je moet dan 8 uur per week doen, en ik kwam uit op 4 uur per week, maar was ook accoord, omdat ik al ingeschreven was voor een volgende opleiding).

ga echt juichen als ik over een paar maanden mijn diploma heb
  donderdag 28 september 2006 @ 15:08:44 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_42199970
Wij hadden een goede remedie tegen dat soort paupers: gewoon hun namen niet op het eindrapport zetten en niet vertellen wanneer de presentatie van het rapport is. Krijgen ze ook geen cijfer Paar keer gedaan

Trouwens, imago-onderzoek... ook een communicant?
disclaimer
pi_42199975
Wat een eikels zeg Levitation, dat is toch raar dat ze denken dat dat normaal is?
pi_42200131
Hmmm, wji hebben op school et recht om mensen uit een projectgroep te schoppen. Eerst een waarschuwng en ook doorgeven aan je begeleidend docent dat er gewaardschuwd is en de volgende keer vliegen ze er uit.
Hebben wij ook wel eens gedaan.

Ik was altijd een persoon die goed was in vergaderen en samenvoegen op de computer, dus dat eed ik vaak. Op een keer ben ik het aan het einde van een project een paar weken ziek geweest en toen hadden ze me gewoon op het rapport gezet terwijl ik bijna niets gedaan had Gewoon omdat ze wisten dat ik het wel wilde
Soms zijn sociale opleidingen fijn
En projecten trekken heb ik ook wel eens gedaan. Ik ga nu alleen nog maar in projectgroepen met mensen waarvan ik weet dat ze willen werken en het ook doen. Lang leve het afstudeer jaar, zelf je groepen kiezen

ontopic: ik heb net een broodje op heel lekker.
Verder ben ik verslaafd aan caffeïne, als ik geen koffie drink, krijg ik een mega-koppijn. Ik ben dus van plan om wat te minderen met dat spul
pi_42200253
Oh nee, de basisvorming. Wat een prut is dat. Als je op je dertiende nog moet leren om je tanden te poetsen en (ik citeer uit ons lesboek) "bij voorkeur" iedere dag schoon ondergoed aan te trekken, dan ben je rijkelijk laat. Tijdverspilling en saaaaaaaaaaaaaaaaaaai.
pi_42200286
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
Wij hadden een goede remedie tegen dat soort paupers: gewoon hun namen niet op het eindrapport zetten en niet vertellen wanneer de presentatie van het rapport is. Krijgen ze ook geen cijfer Paar keer gedaan
Ik heb gevraagd aan de begeleidend docent of ik niet een aantal groepsgenoten mocht "ontslaan". Helaas mocht dat niet. Dat moest ik maar "intern zien op te lossen", alleen valt er niet zoveel op te lossen als mensen er niet zijn.
quote:
Trouwens, imago-onderzoek... ook een communicant?
Nee, MER (Management, Economie en Recht)... je kent het wel, het typje opleiding "van alles een beetje". In het laaste jaar was onze favoriete grap om te zeggen dat we "van heel veel helemaal niets wisten".
***Levi was here***
pi_42200369
bij mijn broertje op school is dat niet zo geod geregeld...
JHij is dus een keer uit een projectgroepje gezet omdat een deel van het groepje zin had om er iemand uit te zetten, en hij was net die dag 5 minuten te laat..
En door dat grapje is hij van de opleiding gemikt met een negatief bindend studieadvies...
  donderdag 28 september 2006 @ 15:34:21 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_42200592
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:19 schreef Maeghan het volgende:
Oh nee, de basisvorming. Wat een prut is dat. Als je op je dertiende nog moet leren om je tanden te poetsen en (ik citeer uit ons lesboek) "bij voorkeur" iedere dag schoon ondergoed aan te trekken, dan ben je rijkelijk laat. Tijdverspilling en saaaaaaaaaaaaaaaaaaai.
Je moest eens weten hoeveel kinderen dat soort dingen dus echt niet meekrijgen van huis uit
disclaimer
  donderdag 28 september 2006 @ 15:35:14 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_42200616
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:25 schreef teigan het volgende:
bij mijn broertje op school is dat niet zo geod geregeld...
JHij is dus een keer uit een projectgroepje gezet omdat een deel van het groepje zin had om er iemand uit te zetten, en hij was net die dag 5 minuten te laat..
En door dat grapje is hij van de opleiding gemikt met een negatief bindend studieadvies...
Nou, dat geloof ik dus niet zo eigenlijk. Ze schoppen echt niet zomaar iemand van een opleiding vanwege een mening van een groepsgenootje.
disclaimer
  donderdag 28 september 2006 @ 15:38:00 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_42200679
Ik heb ook regelmatig mensen uit groepjes gegooid en namen niet vermeld op verslagen, ben er zelf ook eenmaal uitgegooid (toen ik compleet over mijn toeren thuis zat nadat mijn opa overleden was die tegenover me woonde)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42200792
Hmm, je hebt wel meer dan één project niet gehaald als je een negatief bindend studie advies krijgt
pi_42200940
Ik werkte in de eerste 2 jaar regelmatig met een meisje samen dat eeuwig aan het einde van een project of opdracht begon met haar tirade: "Ik heb alles gedaan, jullie doen niets, het is niet eerlijk, boehoehoe". Om doodmoe van te worden... Grappige is dat ik altijd nog een tijd bezig was om haar werk leesbaar te krijgen, alle taal- en stijlfouten er uit halen. Haar werk was meestal ronduit treurig.
***Levi was here***
  donderdag 28 september 2006 @ 15:51:40 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_42201041
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:48 schreef Levitation het volgende:
Ik werkte in de eerste 2 jaar regelmatig met een meisje samen dat eeuwig aan het einde van een project of opdracht begon met haar tirade: "Ik heb alles gedaan, jullie doen niets, het is niet eerlijk, boehoehoe". Om doodmoe van te worden... Grappige is dat ik altijd nog een tijd bezig was om haar werk leesbaar te krijgen, alle taal- en stijlfouten er uit halen. Haar werk was meestal ronduit treurig.
Klopt, ik deed misschien ook wel eens wat minder qua tijd, maar het was kwalitatief wel altijd goed. Zeker in het eerste jaar veel van die meisjes gezien die echt weken in een project steken en er dan nog niks van bakken
disclaimer
pi_42201355
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Klopt, ik deed misschien ook wel eens wat minder qua tijd, maar het was kwalitatief wel altijd goed. Zeker in het eerste jaar veel van die meisjes gezien die echt weken in een project steken en er dan nog niks van bakken
In het eerste jaar zat er bij ons een Afghaanse, die woonde 10 jaar in Nederland, maar was niet te verstaan. Haar werk was écht om te janken zo slecht. Snap niet hoe zij aan haar HAVO diploma is gekomen. Ik heb haar nooit een leesbare zin in het Nederlands zien schrijven, aantekeningen tijdens hoorcolleges maakte ze ook altijd in het Afghaans.

Eén ding heb ik van haar overgenomen, in plaats van "bla, bla, bla", wat zij verbazingwekkend vaak gebruikte, zei zij altijd "balla, balla, balla". Dat is nu 6 jaar geleden en nogsteeds zeg ik "balla, balla, balla", helaas kijken mensen je dan meestal héél vreemd aan.
***Levi was here***
pi_42201401
quote:
Op donderdag 28 september 2006 15:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel kinderen dat soort dingen dus echt niet meekrijgen van huis uit
Ja, maar m.i. hoort dat dus niet op school te gebeuren. Dan schrijven ze de ouders maar aan. Laat ze die zo'n stom verzorgingsboek geven, dan kunnen de kinderen die dat wel meegekregen hebben wat zinnigs leren. Nog even, dan mag school alles gaan regelen. Maar de docenten krijgen wel de kritiek van de ouders of tegenwoordig een honkbalknuppel in hun nek, van dezelfde ouders die hun kinderen niet opvoeden. Ik vind het niet gek hoor, dat ze hier op VMBO's in de randstad te weinig docenten kunnen vinden. Als docent wil je kinderen iets leren over je vak, niet dingen uitleggen die hun ouders ze op hun derde al hadden moeten vertellen.
  donderdag 28 september 2006 @ 16:11:00 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_42201707
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:01 schreef Levitation het volgende:

[..]

In het eerste jaar zat er bij ons een Afghaanse, die woonde 10 jaar in Nederland, maar was niet te verstaan. Haar werk was écht om te janken zo slecht. Snap niet hoe zij aan haar HAVO diploma is gekomen. Ik heb haar nooit een leesbare zin in het Nederlands zien schrijven, aantekeningen tijdens hoorcolleges maakte ze ook altijd in het Afghaans.

Eén ding heb ik van haar overgenomen, in plaats van "bla, bla, bla", wat zij verbazingwekkend vaak gebruikte, zei zij altijd "balla, balla, balla". Dat is nu 6 jaar geleden en nogsteeds zeg ik "balla, balla, balla", helaas kijken mensen je dan meestal héél vreemd aan.
Dan was ze vast de excuusallochtoon

Ik had een Nederlands meisje in de klas, Die sprak geen woord Engels, en dan de HAVO halen
Toen ze er op werd aangesproken zei ze iets als: Sorry that I not so good English speak
disclaimer
pi_42203049
Ik snap het Nederlandse onderwijssysteem nu ook een beetje, dank je wel!
Bij ons kan je tussen ASO-TSO-BSO 'stijgen' als je via de middenjury gaat, dat is een commissie in Brussel waar je examens doet om te bewijzen dat je de leerstof beheerst. ASO en TSO geven doorstroming naar de Hogeschool en Universiteit, je BSO-diploma kan de status van TSO-diploma krijgen als je een 7ejaar doet (extra jaar na de standaard 6 jaren) en dan kan je ook nog naar de hogeschool. - ow ja, en springuren in de middelbare school kennen we niet, je zit standaard van 8u30-16u op school (soms langer)
Daar was ik vroeger wel jaloers op

Ontopic: ik weeg nu 69.9, eergisteren 70.7.
Dat is niet de bedoeling dus ik probeer af te kicken van snoep (mijn grote boosdoener) en om alvast te steppen.
Ik vond lopen heerlijk en snap echt niet waarom ik dat heb laten slabakken
pi_42203125
Niet de bedoeling

Je bent afgevallen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 september 2006 @ 16:56:37 #233
13151 crew  Rewimo
pi_42203141
Ik snap het ook niet helemaal
pi_42203152
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:56 schreef Rewimo het volgende:
Zal wel net andersom zijn.
pi_42203279
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:52 schreef Iksje het volgende:
Ik snap het Nederlandse onderwijssysteem nu ook een beetje, dank je wel!
Bij ons kan je tussen ASO-TSO-BSO 'stijgen' als je via de middenjury gaat, dat is een commissie in Brussel waar je examens doet om te bewijzen dat je de leerstof beheerst. ASO en TSO geven doorstroming naar de Hogeschool en Universiteit, je BSO-diploma kan de status van TSO-diploma krijgen als je een 7ejaar doet (extra jaar na de standaard 6 jaren) en dan kan je ook nog naar de hogeschool. - ow ja, en springuren in de middelbare school kennen we niet, je zit standaard van 8u30-16u op school (soms langer)
Daar was ik vroeger wel jaloers op

Ontopic: ik weeg nu 69.9, eergisteren 70.7.
Dat is niet de bedoeling dus ik probeer af te kicken van snoep (mijn grote boosdoener) en om alvast te steppen.
Op de middelbare school had ik bijna altijd van 8.15 tot 15.00 uur les. De meeste jaren was het zo dat ik één ochtend had dat ik later begon of een middag had dat we eerder vrij waren.

Die middenjury, moet je dan ook feitelijk naar Brussel, of kun je die examens op afstand doen? Wel grappig dat de verschillen in onderwijssysteem zo groot zijn tussen 2 aangrenzende landen. Zal nog wel een tijdje duren voor Europa écht 1 is.
***Levi was here***
pi_42203317
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:56 schreef Rewimo het volgende:
En ik dacht dat het aan mij lag!
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:52 schreef Iksje het volgende:
...
Slabakken Wat een heerlijk woord is dat toch!
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 september 2006 @ 17:04:29 #237
13151 crew  Rewimo
pi_42203364
Wij hadden tot en met de vierde klas (VWO) ook altijd aaneengesloten lesuren. Als er een leraar ziek werd goochelden ze altijd met het rooster om te proberen of de uitgevallen lessen naar het einde van de dag konden worden verplaatst.

Pas in de vijfde en zesde klas kreeg je tussenuren. En dan mocht je aan het begin van het jaar zelf kijken of je soms in een andere klas diezelfde les kon volgen zodat je tussenuren aan het einde van de dag vielen. Was je lekker vroeg uit
  donderdag 28 september 2006 @ 20:04:41 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_42209468
Ik ga zo lekker een gratis uur slenderen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42213197
freecell, mijn broertjes jaar bestond uit 3 projecten van elk 18 ects, en dan nog wat losse dingen...
Mis een project, en je zit al bijna onder die grens van 40 ects die ze aanhouden..
al zou hetm ij niets verbazen als er meer gebeurt is dan dat hij zegt hoor...
  † In Memoriam † donderdag 28 september 2006 @ 21:30:39 #240
43556 miss_dynastie
pi_42213597
Da's dan een van de voordelen van mijn opleiding, geen groepswerk.
Ik ben daar niet zo dol op
  donderdag 28 september 2006 @ 22:36:19 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_42216688
Volgende week donderdag een tupperware party bij mij thuis!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42217078
Ik heb vroeger verschrikkelijk veel Tupperware party's gehad Ik ben er zelfs een 'vriendin' door kwijt geraakt. Ik had gezegd dat ik helemaal niets ging kopen, maar ze vroeg of ik alsjeblieft toch kwam want bijna iedereen was ziek/had afgebeld etc. Nou vooruit, ik toch gekomen. Niets besteld. En toen was ze gepikeerd dat ik niets besteld had
  donderdag 28 september 2006 @ 22:46:11 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_42217114
Lol, ik doe het alleen maar omdat mijn buurvrouw dan meer punten kreeg en twee adnere buurvrouwen de vorige keer niet konden maar wel graag wilden. En omdat het gewoon supergezellig is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42217157
Nou ja, ik heb al veel teveel Tupperware wat ik ech tnooit gebruik
Stomme party's (maar wel gezellig )
  donderdag 28 september 2006 @ 22:49:08 #245
35189 Troel
scherp en bot
pi_42217263
Ik heb niet zo heel veel en dat gaan we ook zo houden.

De vorige keer heb ik wel een aantal dingen gekocht. Een sinaasappelpersding, want die had ik nog nodig en een mini quick chef die ik echt al heel vaak gebruikt heb sinds ik hem heb (2 dagen niet ofzo van de 7 dagen dat ik hem heb)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42217283
Ow ja, even verduidelijken...
Ik heb heel lang geschommeld tussen 68 en 68.6 kg. Mijn laagste was 67.5 in juli, maar met die schommeling kon ik best leven
Toen kroop de weegschaal langzaam weer naar boven... 69.1, 69.4, afgelopen zondag 69.6.
En dinsdag zelfs 70.7. Ik weet dat ik niet zo idioot vaak op een weegschaal hoor te staan, maar die stijging en die 7 hebben me wel weer alerter gemaakt. Ik wil die 68-marge houden, niet terug naar 79.5 of zelfs hoger.

En voor die examens moet je echt naar Brussel, voor een echte jury. Een leerkracht van onze school was er soms enkele weken niet omdat hij dan in de jury moest zetelen voor zijn vak. Via middenjury kan je ook je middelbare diploma sneller halen door thuisstudie. Er is immers leerplicht, geen schoolplicht.
pi_42225383
79,5

eindelijk onder de 80 volgens mij heb ik dat niet gewogen sinds ik 12 was
1,5 in de afgelopen 2 weken zonder dat ik er echt iets voor doe, ik beweeg wel een uur per dag maar dat is toch niet intensief en eten doe ik ook meer dan dat ik eerst deed (maar misschien is dat dan toch wel goed)
pi_42225434
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:46 schreef Miss_S het volgende:
79,5

eindelijk onder de 80 volgens mij heb ik dat niet gewogen sinds ik 12 was

Vaak als mensen zeggen hoeveel ze wegen denk ik "goh, dat woog ik in de brugklas" dus ik schoot even in de lach. Maar goed hoor! Ik ben jaloers. Ik kom met geen mogelijkheid onder de 80.

Sport ik me een week rot en lijn ik? Niks eraf. Vreet ik me gewoon vol? Niks erbij.

Ik ozu denken dat m'n weegschaal vastgeplakt is op 84. (Mijn 'officiele' wegingen voor de lijst doe ik op een andere weegschaal, waar ik op 'begonnen' ben zeg maar en die geeft ongeveer een kilo minder aan... Toen ik ging sporten woog ik 82 en daarna kwam ik iets aan en zo is het gewoon gebleven).
pi_42225570
het kan goed zijn dat ik zelfs jonger was maar durfde me in die tijd nooit te wegen
en ben nu ook nog niet zo oud

en ik heb ook erg lang stil gestaan dat ik dacht dat er niets meer af ging (was blij dat er niets meer bij kwam)
ik dacht dat ik nooit onder de 85 zou komen en nu binnen 2 maanden van 86 naar 79
pi_42226152
Gisteren hardgelopen met een stel vriendinnen van ongeveer 6o KG bij 1.80 en 'e'en van ongeveer 65 bij 1.75
En ik had het meeste conditie, terwijl zij elke week rennen en ikke nooit
  vrijdag 29 september 2006 @ 10:25:54 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_42226312
Ik zit met afstervende benen achter mijn bureau omdat mijn broek niet meer past
Hell, aankomen zuigt, ik stop nooit meer met roken
disclaimer
pi_42226522
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 10:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zit met afstervende benen achter mijn bureau omdat mijn broek niet meer past
Hell, aankomen zuigt, ik stop nooit meer met roken
Stoppen met roken hoeft ook nooit meer, als je niet weer begint.
En afvallen gaat vast wel lukken!
***Levi was here***
pi_42227896
Freecell, hoe gaat het eigenlijk met je pols?
pi_42229076
Ik heb een nieuwe laptop en nu weet ik niet hoe ik het 'apenstaartje' voor elkaar krijg. Het zijn bij de toets ' en staat bovenaan. Dus boven het ' teken. Nu heb ik al van alles geprobeert, met shift en dergelijke, maar het lukt me niet. En dat frustreert mij enorm

Lekker offtopic maar misschien dan iemand van jullie het me weet te vertellen
pi_42229409
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:01 schreef ymme het volgende:
Ik heb een nieuwe laptop en nu weet ik niet hoe ik het 'apenstaartje' voor elkaar krijg. Het zijn bij de toets ' en staat bovenaan. Dus boven het ' teken. Nu heb ik al van alles geprobeert, met shift en dergelijke, maar het lukt me niet. En dat frustreert mij enorm

Lekker offtopic maar misschien dan iemand van jullie het me weet te vertellen
ALT al geprobeerd? De linker ALT... of de Crtl?
En staat de @ niet "gewoon" boven de 2? Daar staat 't toch op de meeste toetsenborden?

En over off-topic... dit hele topic is een en al off-topic.
***Levi was here***
pi_42229426
Hmmm... aparte laptop heb je Ymme.
pi_42229632
heb je ctrl +alt en dan dat cijfer geprobeert?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 september 2006 @ 12:32:22 #258
13151 crew  Rewimo
pi_42229777
Shift + 2 werkt ook niet, ymme?
pi_42229848
Hihi ja shift2 werkt gewoon @

Dank je rewimo. Verder is het toetsenbord gewoon normaal, naar mijn inzien. Het is een IBM Thinkpad laptop Daar moet je dus waarschijnlijk gewoon bij nadenken ofzo

Ok, nu kan ik me aanmelden bij outlook en msn. Dank
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 september 2006 @ 12:38:52 #260
13151 crew  Rewimo
pi_42229905
Graag gedaan Je hebt zo te zien een Nederlands toetsenbord met instelling VS internationaal.
pi_42229945
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:36 schreef ymme het volgende:
Hihi ja shift2 werkt gewoon @

Dank je rewimo. Verder is het toetsenbord gewoon normaal, naar mijn inzien. Het is een IBM Thinkpad laptop Daar moet je dus waarschijnlijk gewoon bij nadenken ofzo

Ok, nu kan ik me aanmelden bij outlook en msn. Dank
Welk typje, Ymme? R51 of R52 toevallig?

Ik werk op een IT-afdeling en we kregen vanmorgen het volgende mailtje van een leverancier:
quote:
Ook bij Lenovo accu's retour
Na Dell, Toshiba en Apple is de volgende laptop-fabrikant aan de beurt; ook IBM / Lenovo ziet zich gedwongen om accu's van Sony-fabrikaat terug te roepen. Het gaat om maar liefst 526.000 stuks die bij of voor de ThinkPads zijn geleverd, in de periode tussen februari 2005 en september 2006. De accu's kunnen gratis voor een nieuwe bij Lenovo worden ingeruild (in mei 2005 ging IBM PC over in Lenovo). Ook bij deze accu's is er gevaar voor oververhitting en brand. http://www.lenovo.com/batteryprogram
***Levi was here***
pi_42230166
Ik heb geen idee Levitation.
Aan de onderkant staat type 2366.

Nu krijg ik ook de hele tijd de melding dat er spyware en virus op kunnen zitten. En dit mijn pc kunnen beschadigen. Nu had ik ooit een site gevonden, waarbij je gratis kon scannen en verwijderen. Iemand hier die weet welke site. Voor spyware en virussen?

Veel vragen, en geheel offtopic. Omdat ik deze laptop zo snel mogelijk in orde wil hebben (is een 2de handse), vergeet ik compleet te eten. Ff snel een lekker sappige peer pakken
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 september 2006 @ 12:54:34 #263
13151 crew  Rewimo
pi_42230270
Je kunt een prima 30-dagen-versie van Norman downloaden op www.norman.nl
pi_42230314
Ok dank Rewimo. En dan na die 30dagen gewoon weer verwijderen en opnieuw downloaden? Of betaal jij daarna netjes
pi_42230375
Mijn vriend belde net vanuit ons nieuwe huisje Totaal onverwacht krijgen we vandaag de sleutel! Ik ben zoooooo blij! Straks maar even naar Kwantum voor verhuisdozen en dan kijken hoeveel spullen we dit weekend kunnen verslepen. Maandag begin ik bij mn nieuwe baan, dus het wordt druk druk druk. Maar ik vind het heerlijk

Edit: ik ga zo even bijlezen
pi_42230487
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:58 schreef Ikiskoel het volgende:
Mijn vriend belde net vanuit ons nieuwe huisje Totaal onverwacht krijgen we vandaag de sleutel! Ik ben zoooooo blij! Straks maar even naar Kwantum voor verhuisdozen en dan kijken hoeveel spullen we dit weekend kunnen verslepen. Maandag begin ik bij mn nieuwe baan, dus het wordt druk druk druk. Maar ik vind het heerlijk

Edit: ik ga zo even bijlezen
Leuk! Gefeliciteerd
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 september 2006 @ 13:21:37 #267
13151 crew  Rewimo
pi_42230957
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:56 schreef ymme het volgende:
Ok dank Rewimo. En dan na die 30dagen gewoon weer verwijderen en opnieuw downloaden? Of betaal jij daarna netjes
Mijn vriend heeft een licensie
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 september 2006 @ 13:22:17 #268
13151 crew  Rewimo
pi_42230978
Ikiskoel, wat leuk joh! Gefeliciteerd Drukke periode natuurlijk, maar wel leuk
pi_42231298
Thanks! Het gaat inderdaad druk worden, maar ik vind het echt heel erg leuk! Het is ook echt heel erg onverwacht, omdat we nog maar 11 dagen op de wachtlijst staan (het is anti-kraak).
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:18:08 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_42232332
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:54 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt een prima 30-dagen-versie van Norman downloaden op www.norman.nl
Aanradertje. Erg goede, Bert heeft het hier ook in gebruik (inclusief licentie dus)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42232396
Je moet betalen via creditcard, en aangezien ik die niet heb, kan ik dus ook niet betalen.
Ik ga binnen kort wel in een winkel kijken voor een goed programma. Heb nu ad-aware erop gezet. Die haalt ook een hoop zooi van je pc.
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:23:10 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_42232440
ad-aware haalt niet alle virussen erui.

Volgens mij kan Norman ook zonder creditcard, anders zouden wij he tniet hebben,
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42232506
Ik zal nog eens kijken. Maar wij doen niet aan online betalen. Hebben dus geen internetbankieren. En meestal zijn het toch de opties of via creditcard of online betalen.

Trouwens, wie van jullie zitten er wel een op de chat van fok ofzo? En welke #.... dan?
Is er geen chatroom voor de dieetclub. Of kun je die zelf maken door gewoon een # ervoor te zetten.
Bijvoorbeeld #dieetclub

pi_42232537
Leuk een nieuw huis!

Wat posten jullie verschrikkelijk snel. Dat ga ik nooit bijhouden.
*OUD heilige*
pi_42232569
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:28 schreef YPPY het volgende:
Leuk een nieuw huis!

Wat posten jullie verschrikkelijk snel. Dat ga ik nooit bijhouden.
Jawel hoor. Oefening baart kunst
pi_42232634
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:29 schreef ymme het volgende:

[..]

Jawel hoor. Oefening baart kunst
Ik kon het ook wel, maar nu ontbreekt me de tijd.
*OUD heilige*
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:49:19 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_42235961
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:26 schreef ymme het volgende:
Ik zal nog eens kijken. Maar wij doen niet aan online betalen. Hebben dus geen internetbankieren. En meestal zijn het toch de opties of via creditcard of online betalen.

Trouwens, wie van jullie zitten er wel een op de chat van fok ofzo? En welke #.... dan?
Is er geen chatroom voor de dieetclub. Of kun je die zelf maken door gewoon een # ervoor te zetten.
Bijvoorbeeld #dieetclub

#dieetclub is geregistreerd voor "ons".
Daar ben je overigens zelf ook al wel geweest.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:50:08 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_42235987
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:33 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik kon het ook wel, maar nu ontbreekt me de tijd.
Weekje ruilen? Jij mijn tijd, ik jouw baby

Hmm, ik bendek me al dat je natuurlijk nee gaat zeggen, want wie leent er nou zijn baby uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 september 2006 @ 16:57:43 #279
13151 crew  Rewimo
pi_42236196
Baby krijgt bovendien borstvoeding Troel, dat wordt praktisch gezien wat lastig
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:00:15 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_42236264
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 16:57 schreef Rewimo het volgende:
Baby krijgt bovendien borstvoeding Troel, dat wordt praktisch gezien wat lastig
Nou, er is ruimte genoeg in mijn borsten, maak ik er gewoon zo'n half pakje melk in met een rietje ofzo. Toch? Bijna hetzelfde
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 september 2006 @ 17:01:36 #281
13151 crew  Rewimo
pi_42236291
Qua ruimte niks te klagen nee
pi_42239940
Je kunt op de site van computer idee een hele hoop gratis programmaatjes downloaden voor spyware en dat soort spul...
Die werken best goed, en zijn gratis..
pi_42240046

kijk ik net op Progress, dat ding wat je cijfers van de universiteit bijhoudt enzo, zie ik ineens dat ik een nieuw resultaat heb..
Ik heb het vak gewoon gehaald, en dat K*Tmens heeft nog niet even de moeite gehad om mij te mailen dat de opdracht waar ik zoveel moeite mee had gewoon voldoende was, en dat ik het vak dus gehaald heb....

Ik ben blij dat ik eraf ben, maar ik ben best pissig dat dat mens dat niet gewoon even laat weten, ik zit er al een paar weken over te stressen namelijk....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 september 2006 @ 19:45:19 #284
13151 crew  Rewimo
pi_42240114
Rustig, rustig... Je hebt het gehaald joh, geniet ervan! Is dat van die opdracht die je gecorrigeerd had en toen nóg niet goedgekeurd werd? Wel raar dat ze niks heeft laten horen maar de pot op dan met 'r
pi_42240714
Ja, dat was oa. die opdracht, er is wel meer misgegaan bij dat vak..

Het stomme is gewoon, het is een vak dat onderdeel is van de masteropleiding Communicatie..
En ze kan gewoon niet goed communiceren..
pi_42240889
Noujazeg! Wat vaag van die docente Teigan!
Maar mooi dat je het vak alsnog hebt gehaald! Daar gaat het uiteindelijk om.
pi_42243484
Die reclame van 10.000 stappen was er net op. Hoe veel is nou in godsnaam 10.000 stappen? Ik ga niet de hele dag met een stappenteller lopen, misschien is het een idee voor ze om gewoon in kilometers uit te drukken hoe veel je moet lopen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 september 2006 @ 22:00:36 #288
13151 crew  Rewimo
pi_42243909
Ik heb een stappenteller

Gekregen hoor, gekregen
  vrijdag 29 september 2006 @ 22:02:06 #289
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_42243951
Zou ik ook moeten hebben eik, ben benieuwd of ik al aan die 10.000 stappen kom door simpelweg heel de dag achter een puberende peuter aan te lopen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 september 2006 @ 22:56:20 #290
13151 crew  Rewimo
pi_42245434
pi_42245737
Intrigerend probleem Rewimo!
Geen idee hoe het zit! Ik heb een pepermolen en een zoutstooier met meerdere gaatjes. Heb je dus niets aan. En het beide dingen van het miniatuur peper en zoutstel dat ik kreeg op een bruiloft, zijn voorzien van meerdere gaatjes in de dekseltjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 september 2006 @ 23:13:42 #292
13151 crew  Rewimo
pi_42245822
Wat heb ik nou aan jou?
pi_42245947
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:13 schreef Rewimo het volgende:
Wat heb ik nou aan jou?
Helemaal niets!
En nu ga ik lekker mij bed opzoeken met een boek. Heb besloten dat ik morgen naar de Bijenkorf moet van mezelf. Wil er uiterlijk kwart over 9 voor de deur staan.
ze hadden sportbeha's en beha's van mijn favoriete merk (Prima Donna) in de aanbieding, dus dat is wel een ritje waard!
pi_42254033
Update gedaan

Deze maand ben ik maar liefst 2,4 kilo kwijtgeraakt.. De laatste keer dat ik zoveel woog was toen ik terug kwam uit Tsjechië, na 2 weken alleen maar uit eten... En Tsjechië was in 2003, dus het voelt best wel goed eigenlijk!

en dan heb ik afgelopen 2 dagen ook nog eens ongezond en vet gegeten...

edit: en het leukste vind ik geloof ik nog dat ik nu dus eindelijk mijn streefgewicht weer omlaag mag bijstellen.. Op naar de 80!

[ Bericht 18% gewijzigd door teigan op 30-09-2006 07:48:20 ]
pi_42254832
Oh wat goed, teigan!! Gefeliciteerd!!

Ik ben nu druk bezig met dozen inpakken en spullen bij elkaar rapen. Het verhuizen gaat er vast wel voor zorgen dat ik wat kilo's kwijt raak
pi_42255528
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:49 schreef ymme het volgende:
Ik heb geen idee Levitation.
Aan de onderkant staat type 2366.

Nu krijg ik ook de hele tijd de melding dat er spyware en virus op kunnen zitten. En dit mijn pc kunnen beschadigen. Nu had ik ooit een site gevonden, waarbij je gratis kon scannen en verwijderen. Iemand hier die weet welke site. Voor spyware en virussen?

Veel vragen, en geheel offtopic. Omdat ik deze laptop zo snel mogelijk in orde wil hebben (is een 2de handse), vergeet ik compleet te eten. Ff snel een lekker sappige peer pakken
AVG is een goede gratis virusscanner. Moet je even op google zoeken, dan krijg je de website wel. En dan Free Edition kiezen.

En Lavasoft Ad-Aware vind ik ook prima trouwens.

Nou ja, en als je niet te veel op pornosites komt en niet zomaar dingen download van mensen die je niet kent is de kans op virussen en spyware ook nihil. Ik heb het misschien twee keer gehad of zo, en een virus (nou ja, niet eens echt virus) alleen een keer op msn.
pi_42255869
Nee pornosites heb ik niet nodig

Bedankt voor de tips Meaghan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 september 2006 @ 11:40:42 #298
13151 crew  Rewimo
pi_42256031
teigan

Ik zit nu nog 2 ons boven mijn lijstjesgewicht Nou ja, dat was vóór het ontbijt
pi_42257863
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 21:45 schreef p-etr-a het volgende:
Die reclame van 10.000 stappen was er net op. Hoe veel is nou in godsnaam 10.000 stappen? Ik ga niet de hele dag met een stappenteller lopen, misschien is het een idee voor ze om gewoon in kilometers uit te drukken hoe veel je moet lopen.
Ik zou het wel graag in minuten willen weten
pi_42257907
Is iedereen van de warmste september in jaren, aan het genieten

We hebben kermis in het dorp dit weekend, en wie is er weer stront verkouden. Ikke...

Dadelijk even lekker in bad, hopend dat het dan wat beter gaat.
pi_42258568
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 14:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou het wel graag in minuten willen weten
Ook een handige inderdaad. In elk geval niet zo'n stomme aanduiding als stappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')