een vermoeden zelfsquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je maakt me nu wel nieuwsgierig, maar ik heb al een vermoedenIk ga 's morgens ook wel eens zwemmen bij de ochtendgroep en dat begint om 7:00...maar dan is het de helft van de prijs
Alleen dat opstaan hè.
Je valt ons daar helemaal niet lastig mee, daarnaast helpt het jezelf om erover te praten. Ik heb tien keer liever dat je alles desnoods 100 keer hier typt dan dat je het op gaat kroppen.quote:Op woensdag 27 september 2006 08:40 schreef Levitation het volgende:
Sorry, dat ik jullie steeds lastigval met m'n ellende... 't is gewoon hier een beetje een rare tijd. Allemaal mensen om me heen die zo zinloos sterven en veel te jong. Bah. Ik zit er ook aardig doorheen onderhand. Nog 10 dagen en dan ga ik op vakantie, hopelijk komen we weer in wat rustiger vaarwater en kan ik een beetje bijkomen.
Je bent een schat.quote:Op woensdag 27 september 2006 08:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Je valt ons daar helemaal niet lastig mee, daarnaast helpt het jezelf om erover te praten. Ik heb tien keer liever dat je alles desnoods 100 keer hier typt dan dat je het op gaat kroppen.
Nietus. Ik ben echt wel gewoon een trut hoor. Geloof mequote:
quote:Op woensdag 27 september 2006 09:31 schreef Troel het volgende:
Nietus. Ik ben echt wel gewoon een trut hoor. Geloof me![]()
Ja, die gaf gisteren ineens commentaar over een afbeelding van een tiet en vertelde dat hij op google had zitten zoeken op rimpeltiet en dat hij verwachtte dat mijn post van gisteren vandaag als zoekresultaat nummer 1 zou komenquote:Op woensdag 27 september 2006 09:40 schreef Rewimo het volgende:
Big Bert is watching us?
Dan zwaai ik ook even
Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Ik heb dat ook minstens 5 keer per dag.quote:Op woensdag 27 september 2006 09:53 schreef Levitation het volgende:
Voel me af en toe net een klein kind dat nog niets van de "grote mensen wereld" begrijpt.![]()
quote:Op woensdag 27 september 2006 09:54 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Ik heb dat ook minstens 5 keer per dag.
Ik heb d'r totaal geen zin in. Ik moet even 200 blz Economische Begrippen uit mijn hoofd gaan leren. Het gaat gelukkig maar om een Diagnostische toets, om te kijken voor jezelf of je het begrijpt etc. Maar toch...quote:Op woensdag 27 september 2006 12:39 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, studeren, dat moest ik ook nog doen
Het gekke is, ik vind het ook nog interessant ookquote:
Geloof me, drie boeken is peanuts.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:44 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb d'r totaal geen zin in. Ik moet even 200 blz Economische Begrippen uit mijn hoofd gaan leren. Het gaat gelukkig maar om een Diagnostische toets, om te kijken voor jezelf of je het begrijpt etc. Maar toch...
In Jan. moet ik tentamen doen, voor het vak Commerciele Economie, en dit gaat gewoon even over 3 boeken.![]()
Dat geloof ik inderdaad ja.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Geloof me, drie boeken is peanuts.
Huh? Wat?quote:Op woensdag 27 september 2006 12:39 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, studeren, dat moest ik ook nog doen
Hehe, die smiley zoek ik ook al een tijdjequote:Op woensdag 27 september 2006 13:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Huh? Wat?
Waar is de smiley die z'n vingers in z'n oren steekt en 'nanananana, ik hoor je lekker toch niet' zingt als je hem nodig hebt?
Klopt, hebben we het in de loop van afgelopen jaar met de familie ook wel eens over gehad... hij was er niet meer, maar je kon ook nog niet echt afscheid nemen. Dat was een hele rare situatie eigenlijk. Nu is dan 't moment daar dat ook zijn lichaam er niet meer is. Nu is het gewoon duidelijk, het is afgelopen. Trieste situatie, maar de onzekerheid over hoe het verder moest was echt slopend voor zijn directe omgeving. Iedereen is het er over eens dat hij zo beter af is.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:54 schreef Isabeau het volgende:
Zo te lezen is het een mooi afscheid geworden en ik begrijp de last die van hun schouders afvalt ook wel. Altijd moeilijk om zoiets te zeggen, maar hij was al heel lang niet meer echt bij hun.
Soms kan sterven een opluchting zijn. Ik mis mijn vader heel erg, maar ik ben ook blij en opgelucht voor hem, dat hij geen pijn meer hoeft te lijden...quote:Op woensdag 27 september 2006 14:01 schreef Levitation het volgende:
Klopt, hebben we het in de loop van afgelopen jaar met de familie ook wel eens over gehad... hij was er niet meer, maar je kon ook nog niet echt afscheid nemen. Dat was een hele rare situatie eigenlijk. Nu is dan 't moment daar dat ook zijn lichaam er niet meer is. Nu is het gewoon duidelijk, het is afgelopen. Trieste situatie, maar de onzekerheid over hoe het verder moest was echt slopend voor zijn directe omgeving. Iedereen is het er over eens dat hij zo beter af is.
Dat koken voor 1 persoon ken ik, is idd een stuk moeilijker. Ik kook nu een "gewone" maaltijd (als in: genoeg voor 2 of 3 personen = goedkoper) en doe de helft in de vriezer. Ik heb wel moeten leren om meteen de helft in een bakje te doen, anders at ik de hele maaltijd in m'n uppie opquote:Op woensdag 27 september 2006 16:46 schreef teigan het volgende:
tja, ik ben heel succesvol geweest met aankomen die eerste paar jaar...
En nu ben ik succesvol in langzaam afvallen...
Zo'n weekje alleen thuis is toch niet goed, ik heb veel minder zin om te koken, dus ik eet allemaal iets ongezonder...
quote:Op woensdag 27 september 2006 17:38 schreef Rewimo het volgende:De zoon van mijn collega ziet het huis wel zitten
Oh wat goed zeg!!quote:Op woensdag 27 september 2006 17:38 schreef Rewimo het volgende:De zoon van mijn collega ziet het huis wel zitten
Hahaha hier ook, ik geef mijn vriend altijd de schuld dat ik weer zwaarder ben geworden: "Jij kookt veel te lekker en daardoor eet ik meer!"quote:Op woensdag 27 september 2006 16:45 schreef omearos het volgende:
toen ik hier nog postte ben ik best veel afgevallen, daarna heeft samenwonen (hoe cliché) ervoor gezorgd dat ik weer op m'n oude gewicht zit.
Ow ja! Dat wist ik wel nog... Nog een welgemeendquote:Op woensdag 27 september 2006 17:43 schreef Rewimo het volgende:
We hebben afgesproken het huis te laten taxeren. Ik heb namelijk geen idee wat het op zou kunnen brengen.
Het gaat om het huis van mijn vader, Sjeen.
Nou, eigenlijk vind ik het best fijn dat het huis naar een min of meer bekende gaatquote:Op woensdag 27 september 2006 17:44 schreef teigan het volgende:
Mooi Rewimo...
al lijkt het me heel moeilijk dat het huis van je vader straks niet meer "zijn huis" is zeg maar...
dat scheelt dan wel denk ik...quote:Op woensdag 27 september 2006 18:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk vind ik het best fijn dat het huis naar een min of meer bekende gaatEn het is niet echt mijn ouderlijk huis, al heeft mijn vader er lang gewoond. Ikzelf heb er niet gewoond.
Ik moet hier toch ff over reageren, want het is zo herkenbaar! Dit soort gedachten vallen echt in de categorie "het moet slijten", maar voordat het zover is....pffffquote:Op woensdag 27 september 2006 09:56 schreef Rewimo het volgende:
Er zijn zoveel dingen die niet te begrijpen zijn. Dat mijn vader er echt niet meer is, bijvoorbeeld. Ik wil hem nog steeds bellen en als de telefoon gaat denk ik vaak dat hij het is...
jeetje, heb even op die site gekeken die erbij stond, maar wat ben ik blij dat ik niet meer zo ben. liever 50 kilo teveel dan in totaal minder dan 50 kilo wegen. ben ook blij dat ik in die periode niet van die sites had om naar te kijken, denk dat dat mijn situatie behoorlijk zou hebben verslechterd. zal even kijken of ik een keer 2 vergelijkingsfoto's kan laten zien, van toen ik net met mijn vriend kreeg (toen was ik rond de 60 kilo, of minder, ik weeg namelijk mezelf bijna nooit) en van een maandje of 3 geleden, dan zie je echt een schrikbarend verschil, en vind ik mezelf er op dit moment ook veel gezonder uit zien.quote:
Welkomquote:Op woensdag 27 september 2006 22:53 schreef samjustme het volgende:
Ik wil me ook aanmelden.
Ik moet overigens maar 10 kilo af te vallen maar toch
Je gaat er wel plakken jaquote:Op donderdag 28 september 2006 09:21 schreef Isabeau het volgende:
Lekker vroeg natuurlijk! We blijven de héle dag plakken![]()
Jaquote:Op donderdag 28 september 2006 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Nou, dát zijn nou de mensen die straks managers worden en de baas worden over heel veel andere mensen![]()
Zoals ikquote:Op donderdag 28 september 2006 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Nou, dát zijn nou de mensen die straks managers worden en de baas worden over heel veel andere mensen![]()
Me dunkt dat VMBO lesgeven toch wel anders is dan HBO lesgeven.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:20 schreef Droeke het volgende:
Hebben jullie ook wel eens last ervan dat je het zo druk hebt op je werk dat je eigenlijk 'vergeet' om te eten? Ik merk dat ik steeds minder ga eten omdat ik er gewoon geen tijd voor heb... En 's avonds helemaal leeg en uitgeput zijn, zo erg dat je zelfs geen fut meer hebt om te sporten... Niet zo best lijkt me... Was jij Freecell degene die met lesgeven is begonnen aan het VMBO? Ik ben ook per september begonnen met lesgeven op het HBO en dat valt zeker ook niet mee... Ik kan me zo herkennen in de verhalen...
Tja, mijn 'leerlingen' doen ook echt niets teveel hoor! Alleen is het wel zo dat ordehouden niet zo'n probleem is. Ze zitten er niet voor niks natuurlijk. Dat is bij VMBO leerlingen natuurlijk anders. Bovendien ben ik ook veel in VMBO klassen alleen hoef ik dan geen les te geven. Ik doe onderzoek naar leraren in het VMBO, daarnaast geef ik ook lesquote:Op donderdag 28 september 2006 10:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Me dunkt dat VMBO lesgeven toch wel anders is dan HBO lesgeven.
Ik ben nog een slagje erger... Hoge Hotelschoolquote:Op donderdag 28 september 2006 09:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zoals ikHeb dan geen bedrijfskunde gedaan, maar MER... ontloopt elkaar niet zo veel.
Inderdaad zaten er op mijn opleiding ook veel eikels. Echte enorme eikels, van die mannetjes met rijke Wassenaarse papa's die toch wel 10 jaar collegegeld zouden betalen.Lekker als je een paar van dat soort gastjes in je werkgroep hebt en zelf wél binnen 4 jaar je dilpoma wilt halen, omdat je alles zelf betaalt.
![]()
* Isabeau kruist haar vingers alsof ze demonen probeert af te wendenquote:Op donderdag 28 september 2006 10:40 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben nog een slagje erger... Hoge Hotelschool![]()
Knoflook schijnt te helpen...quote:Op donderdag 28 september 2006 11:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau kruist haar vingers alsof ze demonen probeert af te wenden
Ik heb daar ook rimpeltjes inderdaad. Eigenlijk heb ik overal rimpeltjes.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:15 schreef teigan het volgende:
Droeke, ik was degene die op VMBO begonnen was een paar weken terug..
Isa en Freecell, ik ben jaloers, ik wil ook weer eens naar de sauna...
Vanmorgen zei 1 van mijn collega's dat ik er nu 10 keer meer ontspannen bijzat dan een maand geleden, en dat klopt ook wel..
Het gaat stukken beter zo, en het stomme is dat ik dus morgen een afspraak met de huisarts heb, die ik aangevraagd had vanwege mijn terugval(ze waren op vakantie...)
Troel, om nog ff op jouw rimpeltiet terug te komen, ik heb ook zoiets, maar dan aan de binnenkant van mijn bovenbenen, ook van die rimpeltjes...
Oke, een poging:quote:Op donderdag 28 september 2006 11:37 schreef Emu het volgende:
Ik zou graag is weten hoe het Nederlandse onderwijssysteem werkt, termen die geregeld zie voorbijkomen zijn: MAVO, MVBO, HBO, WO, VMBO enz....![]()
Ik heb het helaas nooit gesnapt, kan iemand mij vertellen hoe dat werkt
Almelo heeft maar 1 ziekenhuis.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:29 schreef teigan het volgende:
http://www.nu.nl/news/835822/14/Brand_in_ziekenhuis_Almelo.html
Is dat het ziekenhuis waar jij je coschappen gedaan hebt Isa?
De agrarische scholen en dergelijkequote:Op donderdag 28 september 2006 11:54 schreef Levitation het volgende:
Plaatje bij mijn verhaal:
[afbeelding]
Heb geen idee wat de meest rechtse kolom is... praktijkonderwijs zegt me niets. Er is hier vast wel iemand die dat weet toe te lichten.
Weer wat geleerd! Dank u!quote:Op donderdag 28 september 2006 12:10 schreef Troel het volgende:
[..]
De agrarische scholen en dergelijke
Helaas vaak gezien als de scholen waar de wat minder bedeelden heen gaan (qua hersens)
Kloptquote:Op donderdag 28 september 2006 11:54 schreef Levitation het volgende:
Plaatje bij mijn verhaal:
[afbeelding]
De basisvorming is trouwens de eerste 2 (?) jaar van het voortgezetonderwijs...
Mwah, valt wel mee. Mavostof is toch echt een stuk minder dan de vwo stof.quote:in principe krijgen alle leerlingen ongeveer 't zelfde voor hun kiezen in deze jaren. Maar ook dat is van na mijn tijd. (Ben oud)
Welkom!quote:Op donderdag 28 september 2006 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb me bij deze ook maar aangemeld voor de dieetclub
WELKOMquote:Op donderdag 28 september 2006 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb me bij deze ook maar aangemeld voor de dieetclub
Klopt, maar voor de "basics" is het plaatje wel handig. Legt prettiger uit dan alleen met tekst. Plaatje is overigens afkomstig van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (OCW dus).quote:Op donderdag 28 september 2006 12:13 schreef Troel het volgende:
Ik heb trouwens wel basisvorming gedaan, ik was wel een bavobig
Toen ik naar de eerste ging zat net het eerste jaar bavo erop.
Ik was net op tijd klaar met de HAVO, ik zat in het laatste jaar oude stroming.
Tegenwoordig heb je dus op HAVO en VWO allemaal profielen.
Het plaatje laat niet alles zien, want je kan pas na een volledige MBO naar het HBO (je kan na 4 VMBO naar MBO, maar ook na 3 HAVO), maar na 1 jaar HBO kan je vaak al wel naar d euniversiteit.
quote:Op donderdag 28 september 2006 11:29 schreef teigan het volgende:
http://www.nu.nl/news/835822/14/Brand_in_ziekenhuis_Almelo.html
Is dat het ziekenhuis waar jij je coschappen gedaan hebt Isa?
Die niveau's op 't MBO is ook al van na mijn tijd.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb ook de basisvorming gehad op de MAVO. Ik had graag daarna HAVO gedaan maar toen kwamen die domme profielen en moest je 2 vreemde talen hebben. Dus ik heb MBO niveau 4 gedaan en zit nu op het HBO en wil ook naar de uni ooit.
Ik heb ook nog op de kleuterschool gezeten, inclusief afscheid enzo.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:47 schreef Rewimo het volgende:
Och jee, ik ben nog van de kleuterschool, grote school, MAVO/LTS/HAVO/Atheneum/Gymnasium-tijd
Hoezo oud?
Droeke: ik heb dit ook wel, maar sterker met drinken. Het drinke schiet er bij mij sneller bij in als ik het druk heb.quote:Op donderdag 28 september 2006 10:20 schreef Droeke het volgende:
Hebben jullie ook wel eens last ervan dat je het zo druk hebt op je werk dat je eigenlijk 'vergeet' om te eten? Ik merk dat ik steeds minder ga eten omdat ik er gewoon geen tijd voor heb... En 's avonds helemaal leeg en uitgeput zijn, zo erg dat je zelfs geen fut meer hebt om te sporten... Niet zo best lijkt me...
3,5 jaar toen ik er op zat dat is ook al weer een aantal jaar geledenquote:Op donderdag 28 september 2006 12:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die niveau's op 't MBO is ook al van na mijn tijd.Ik ga maar eens een rollator aanschaffen.
![]()
Vroeger (goeie oude tijd) had je kort en lang MBO, lang MBO duurde 3 jaar en gaf toegang tot 't HBO, kort was je met 2 jaar mee klaar. Ik geloof dat MBO-niveau 4 tegenwoordig ook 4 jaar ipv 3 duurt? Klopt dat?
Je hebt niveau 1= 1 jaar.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:08 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
3,5 jaar toen ik er op zat dat is ook al weer een aantal jaar geleden![]()
Erg bedankt voor de informatie. Ik kan het nu een beetje snappen, het is precies wel ingewikkelder dan in Belgiëquote:Op donderdag 28 september 2006 11:54 schreef Levitation het volgende:Uitleg
In Nederland houden we erg van ingewikkeld doen, zijn we ook goed in.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:29 schreef Emu het volgende:
[..]
Erg bedankt voor de informatie. Ik kan het nu een beetje snappen, het is precies wel ingewikkelder dan in BelgiëNog 1 klein vraagje. VWO/HAVO/VMBO is dat dan tot de leeftijd van 16 of 18?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |