Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:33 schreef DarkElf het volgende:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
Wel dus...quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:29 schreef nelisb het volgende:
Verdere uitleg over Sonja lijkt me niet nodig!
Dat wijf liegt. Dieten helpt voor geen meter.quote:
duhhhquote:Op zaterdag 16 september 2006 08:41 schreef Camplo het volgende:
[..]
Dat wijf liegt. Dieten helpt voor geen meter.
Gevarieerd en met mate eten en vooral veel bewegen (ELKE DAG) is beter dan enkel je eetpatroon aan te passen.
quote:Op zaterdag 16 september 2006 08:41 schreef Camplo het volgende:
[..]
Dat wijf liegt. Dieten helpt voor geen meter.
Gevarieerd en met mate eten en vooral veel bewegen (ELKE DAG) is beter dan enkel je eetpatroon aan te passen.
Your point being??quote:Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten.
Noem eens een dieet dat werkt en nog níet door de gevestigde orde van diëtisten is afgekraakt?quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Iemand die kinderen op dieet zet zou ik bij voorbaat al niet naar luisteren![]()
En daarbij heb ik haar laatst voor het eerst gezien/horen praten (bij je echte leeftijd) en jééézus wat een irritant mens.. En ze trapt qua dieetadviezen alleen maar open deuren in.
Zij heeft geen diëtetiek gestudeerd (4jarige HBO-studie) en de diëtisten die dat wèl hebben gedaan breken stuk voor stuk haar dieetadviezen af.......
quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:52 schreef LedZep het volgende:
Ach, al die diëtistes weten toch geen moer van voeding af.
Haha, jouw reactie was natuurlijk wel te verwachten.quote:
Veel succes nog met je studie voor diëtiste, en pas maar op dat niet genoeg teveel vitamine C binnenkrijgt (>130mg / d) want tenslotte:quote:Als jij het voedingscentrum niet als betrouwbare bron beschouwt, heeft het niet eens zin om verder met jou in discussie te gaan.
Als er één wetenschappelijke organisatie in Nederland is die gaat over voedingsonderzoek en -voorlichting...
![]()
![]()
Oke, back ontopic maar weer. Nogmaals, wat maakt "Sonja Bakker" nou zo bijzonder?quote:En voor mij valt 200% onder overmatig gebruik.
Het is me de afgelopen 8 jaar niet gelukt om af te vallen wat voor dieet ook ook niet onder begeleiding van een dietiste van de ggd,niet met een dietiste via de sportschool,niet door middel van accupentuur en noem allemaal maar nog meer op wat ik geprobeerd heb.quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:09 schreef LedZep het volgende:
Oke, back ontopic maar weer. Nogmaals, wat maakt "Sonja Bakker" nou zo bijzonder?
Wat wil je daar nou mee zeggen? Het voedingscentrum haalt zijn wetenschappelijke info van de gezondheidsraad. Wil jij mij nog één keer duidelijk uitleggen dan wat daar niet betrouwbaar/wetenschappelijk aan is?quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:09 schreef LedZep het volgende:
[..]
Haha, jouw reactie was natuurlijk wel te verwachten.
[..]
Veel succes nog met je studie voor diëtiste, en pas maar op dat niet genoeg teveel vitamine C binnenkrijgt (>130mg / d) want tenslotte:
[..]
Oke, back ontopic maar weer. Nogmaals, wat maakt "Sonja Bakker" nou zo bijzonder?
man, ik val soms 2kg af op een dag, en 2 dagen erna zijn ze er weer bijquote:Op zaterdag 16 september 2006 11:54 schreef AnnaStesia het volgende:
Ik heb 2 SASdagen gehad,vanmorgen stiekum gewogen...toch nog 300 gram afgevallen
Dinsdag is mijn weegdag...ben benieuwd!
quote:En voor mij valt 200% onder overmatig gebruik.
man???quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:12 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
man, ik val soms 2kg af op een dag, en 2 dagen erna zijn ze er weer bij![]()
zo ben ik tijdens de exames wel 4kg afgevallen waarna ik er terug 6 bijkwam
wat boeit 300gram?![]()
Serieus. Waarom denk je dat er voedingsnormen zijn? Waarom denk je dat er aanbevolen hoeveelheden zijn voor die vitaminen? Waarom denk je dat er aanvaardbare bovengrenzen zijn vastgesteld?quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:16 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
![]()
![]()
mijn dagelijkse dosissen:
vit c: 1733% "ADH"
b1: 3571%
b2: 833%
b3: 278%
b6: 2500%
b12: 5000%
..
zolang de vitamine niet giftig wordt bij overdosissen is alles ok, wat bij antioxidanten niet echt kan gebeuren
quote:Het nemen van supplementen met extra antioxidanten gaf in een aantal onderzoeken een toename in plaats van een afname van het risico op kanker te zien. Dit is gevonden voor hoge doseringen betacaroteen (meer dan 15 mg per dag) en het risico op longkanker, en hoge doseringen betacaroteen in combinatie met vitamine A (retinol) of vitamine E en het risico op maagdarmkanker.
Een verklaring hiervoor is een zogenaamd pro-oxidant-effect, wat wil zeggen dat bij te hoge concentraties antioxidanten ongewenste negatieve effecten kunnen optreden die het tegenovergestelde zijn van de verwachte antioxidantwerking. Daarom is voorzichtigheid geboden bij het nemen van hoge doseringen antioxidanten in supplementvorm. Een evenwichtige voeding met volop groenten en fruit levert voldoende voedingsstoffen inclusief antioxidanten in ‘veilige’ hoeveelheden en verkleint het risico op kanker.
Bij hart en vaatziekten blijkt het gebruik van supplementen met antioxidanten geen positief, maar ook geen negatief effect te hebben op het ziekterisico.
man zoek een vertrouwbare bron. als je alles moet gaan geloven wat er op internet staatquote:Op zaterdag 16 september 2006 23:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Serieus. Waarom denk je dat er voedingsnormen zijn? Waarom denk je dat er aanbevolen hoeveelheden zijn voor die vitaminen? Waarom denk je dat er aanvaardbare bovengrenzen zijn vastgesteld?
En waarom neem je aan dat antioxidanten niet in een te hoge mate kunnen worden ingenomen? Vitamine C is een antioxidant, en daarvan is bekend (ondanks het fabeltje dat je 'toch alles uitplast' dat een te hoge dosering schade kan opleveren in je lichaam, en diarree kan veroorzaken.
Verder zegt de Gezondheidsraad:
[..]
hebben we alquote:Op zondag 17 september 2006 14:10 schreef AnnaStesia het volgende:
Misschien kunnen jullie je eigen topic openen over vitamines,mineralen,gezondheidsraad?
mooi zo,misschien is het handig om daar verder te posten?quote:Op zondag 17 september 2006 14:22 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
hebben we al![]()
[Centraal] Bodybuilding topic deeltje 44![]()
Tuurlijk helpt t wel..quote:Op zaterdag 16 september 2006 13:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Iemand die kinderen op dieet zet zou ik bij voorbaat al niet naar luisteren![]()
En daarbij heb ik haar laatst voor het eerst gezien/horen praten (bij je echte leeftijd) en jééézus wat een irritant mens.. En ze trapt qua dieetadviezen alleen maar open deuren in.
Zij heeft geen diëtetiek gestudeerd (4jarige HBO-studie) en de diëtisten die dat wèl hebben gedaan breken stuk voor stuk haar dieetadviezen af.......
Hahaha de Gezondheidsraad geen betrouwbare bron? Kom op zeg. Als we daar al een discussie over moeten gaan beginnen... De voedingsnormen die De Gezondheidsraad opstelt zijn gebaseerd op juist dié onderzoeken op o.a. PubMed, wat jij noemt.quote:Op zondag 17 september 2006 13:32 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
man zoek een vertrouwbare bron. als je alles moet gaan geloven wat er op internet staat![]()
Hey Poedel,quote:Op zondag 17 september 2006 23:37 schreef Poedel het volgende:
@spees:
Waar gaan jullie diëtisten vanuit bij een verstandig dieet? 1200 kcal per dag voor vrouwen (1600 voor mannen) ?
Wat is het voornaamste wat jullie als negatief bestempelen aan Sonja Bakker? Het lage aantal kcal?
Overigens ben ik het met je eens wat betreft het stemgeluid van Sonja. Wij hebben bij "Je echte leeftijd" de tv op mute gezet..![]()
Wij zijn allemaal volwassenen dus maken wij zelf wel uit of we SB doen of niet!quote:Op zondag 17 september 2006 19:36 schreef schatje het volgende:
Wat Sassefras zegt, vanaf nu weer ontopic.
Je valt meer dan 11kg af in 9 weken met een "crash" dieet, en je hoopt dat zo te kunnen gaan houden? Het zou me niet verbazen dat er binnen het jaar 15kg bij zit. Maar ja wie niet luisteren wil moet maar voelen zekerquote:Op maandag 18 september 2006 08:54 schreef Sassefras het volgende:
Joehoe!!!!!!!!!!! Ik stond vandaag op de weegschaal en ik woog 66,7!!!!
na 9 weken SB ben ik dus in totaal 11,2 kilo afgevallen!!!!!!!![]()
ik ga nog gewoon doord weeks de lunch en ontbijt en avond eten aanhouden, en in het weekend zal ik misschien wat meer eten en drinken. Ik hoop eigenlijk dat ik nog afval tot 65, maar als het niet gebeurt, is het niet een drama!
als ik maar niet meer zwaarder word!
Laatste keer dus:quote:Op maandag 18 september 2006 09:36 schreef Emu het volgende:
[..]
Je valt meer dan 11kg af in 9 weken met een "crash" dieet, en je hoopt dat zo te kunnen gaan houden? Het zou me niet verbazen dat er binnen het jaar 15kg bij zit. Maar ja wie niet luisteren wil moet maar voelen zekerAlhoewel ik voor jou hoop dat het niet zo is, is de kans wel groot dat dit in zulke gevallen gebeurt.
Hier verder met een eventuele discussie: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?quote:Op maandag 18 september 2006 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Is lezen nou echt zo heel moeilijk?
[..]
Wij zijn allemaal volwassenen dus maken wij zelf wel uit of we SB doen of niet!
Klaar dus nu.
quote:Op maandag 18 september 2006 09:42 schreef CarOnline het volgende:
Ik kom àltijd aan na een dieet. Maakt niet uit welk, ALTIJD!
Dus als ik op mn streef ben en ik kom toch weer aan, hoop ik dat ik de moed heb om het in de hand te houden.
Verder vind ik het echt tof dat iedereen zo bezorgd is, maar laat ons maar! We komen er vanzelf wel achter als al ons haar uitvalt, we grijs zien van vitamine gebrek en door onze hoeven zakken. Dan komen we alsnog klagen en vertellen we dat iedereen gelijk had en heel verstandig was en zo. Maar nu even niet!
quote:Op maandag 18 september 2006 09:42 schreef CarOnline het volgende:
Ik kom àltijd aan na een dieet. Maakt niet uit welk, ALTIJD!
Dus als ik op mn streef ben en ik kom toch weer aan, hoop ik dat ik de moed heb om het in de hand te houden.
Verder vind ik het echt tof dat iedereen zo bezorgd is, maar laat ons maar! We komen er vanzelf wel achter als al ons haar uitvalt, we grijs zien van vitamine gebrek en door onze hoeven zakken. Dan komen we alsnog klagen en vertellen we dat iedereen gelijk had en heel verstandig was en zo. Maar nu even niet!
-weg- geregelt.quote:Op maandag 18 september 2006 09:37 schreef m@x het volgende:
Even een tvp-tje. Voor de fans of toekomstige fans heb ik hier nog het Sonja Bakkerboek liggen. Splinternieuw, nooit gebruikt en ik wil het kwijt (niet mijn soort dieet). Zijn er hier nog liefhebbers?
Die opmerking had ik al ergens anders gelezen van je en ik vind het echt een hele goeie tip.quote:Op maandag 18 september 2006 13:14 schreef Sjeen het volgende:
BE, je had het over snaaien (tell me about it...), wat bij mij vaak werkt is een groot glas water. En eens goed nadenken of iets lekker genoeg is om daadwerkelijk op te eten. Oftewel of ik eventuele gewichtstoename voor lief zou nemen... Bij mij is het antwoord meestal nee dan, behalve gisteren toen kon ik die overheerlijke zelfgemaakte tiramisu niet laten staanMaar goed, ons diner was een ceasersalad met gegrilde kip...
Fijn voor jou, dan hoef je hier dus ook niet mee te pratenquote:Op maandag 18 september 2006 13:34 schreef Walvisje het volgende:
Sonja verteld niets nieuws, iedere dietiste kan je het zelfde verhaal vertellen. Gezond en gevarieerd eten en daarnaast bewegen is een kwestie van logisch nadenken, heb ik Sonja niet voor nodig.
Haal maar weg hoorquote:Op maandag 18 september 2006 13:16 schreef ymme het volgende:
[..]
Ja ikke![]()
![]()
Mail me maar even anders..
Hier mijn mail adres, geef me een gil als je gemailt hebt, kan ik het adres weghalen. mail weg![]()
Hmmm... beetje slordig van d'r. Herschrijf je tekst dan op z'n minst.quote:Op maandag 18 september 2006 15:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Jee, ze is ook wel vaak negatief in het nieuws de laatste tijd. Vorige week bij Radar, nu blijkt weer dat ze plagiaat pleegde: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/017583.html
ja je word er soms knetter gek van.quote:Op maandag 18 september 2006 17:08 schreef Brighteyes het volgende:
glossy! Echt?OMG wat een toeval!
Daar krijg je vast ook veel opmerkingen over.
quote:Op maandag 18 september 2006 09:36 schreef Emu het volgende:
[..]
Je valt meer dan 11kg af in 9 weken met een "crash" dieet, en je hoopt dat zo te kunnen gaan houden? Het zou me niet verbazen dat er binnen het jaar 15kg bij zit. Maar ja wie niet luisteren wil moet maar voelen zekerAlhoewel ik voor jou hoop dat het niet zo is, is de kans wel groot dat dit in zulke gevallen gebeurt.
Ja, dat gebeurt wanneer je na het dieet meteen weer 'los' gaat met vreten en snoepen.quote:Op maandag 18 september 2006 09:36 schreef Emu het volgende:
[..]
goh kom ik vandaag alweer op tv,stond vanmorgen ook al in de telegraafquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:59 schreef schatje het volgende:
Sonja is vanmiddag te gast bij Aperitivo op RTL4. Het programma begint om 16:30.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:28 schreef doctor.starbucks het volgende:
trouwens, wie heeft radar gekeken ?
nee niet gezien,wel gehoord dat er veel comentaar was dat je te weinig kc binnen krijgt,ja gek he als ze dag 1 van week 6 laten zien datis net de fruitdag.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:28 schreef doctor.starbucks het volgende:
trouwens, wie heeft radar gekeken ?
quote:Op vrijdag 22 september 2006 08:15 schreef Koningin het volgende:
Deze week weer 6 ons afgevallen, ik sta nu op -5,2
Ja, de eerste 5 kilo is een mijlpaal. Dat stelt altijd wat voor vind ik.quote:
Ja, in mate.quote:Op maandag 25 september 2006 16:56 schreef Jenny_ het volgende:
Vraag: is Heinz ketchup toegestaan?
Klinkt ook al niet zo erg positiefquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:20 schreef Jenny_ het volgende:
Jeetje, ben met dag 2 bezig in week één... voel me zo slap als ik weet niet wat. Opzich is er niks mis met de menu's... maar vind het allemaal wel érg weinig. Ik probeer het vol te houden, maar als ik me nog zo voel over een week met SB, ga ik gewoon weer zelf een dieet samenstellen.
Pak dan extra fruit of een opkikker of iig iets magers op je broodje. Als je nu al met deze instelling gaat beginnen ga je het nooit volhouden natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:58 schreef Jenny_ het volgende:
Ik heb net een pistolet met komkommer salade gegeten... dan ga ik vavavond wel wat langer naar de fitness. Ach, sas-momenten kunnen er ook zijn...
Stel je voor dat je een dag 700 kcaloriën eet ipv 600!quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:36 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Pak dan extra fruit of een opkikker of iig iets magers op je broodje. Als je nu al met deze instelling gaat beginnen ga je het nooit volhouden natuurlijk.
tja je moet toch wat om het anorexia figuur van sonja te behoudenquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:14 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Stel je voor dat je een dag 700 kcaloriën eet ipv 600!
Waarom mag je geen vorm van kritiek uiten en moet dat speciaal in een apart topic? Typisch struisvogelpolitiek...quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef schatje het volgende:
Zeg, kap eens met die bijdehante opmerkingen. Dat doe je maar mooi ergens anders.
sjongejonge, dat wisten we nog niet hoor... ZE KOMT UIT WEST-FRIESLAND JA, EN ZO PRAAT ZE OOK... BIG DEAL!quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:45 schreef Wutangtony het volgende:
Cursusje Uitspraak Nederlandsch voor Sonja?
16 kilo in hoeveel maanden?quote:Op woensdag 27 september 2006 11:43 schreef glossy het volgende:
ik vind het ideaal wat me naamgenoot heeft gemaakt,ik ben nu 16 kg kwijt,begin dec komt het nieuwe boekje uit ,dan ga ik daar ook mee beginnen ,kan je nog is afwisselen
ik ben 10 april begonnen.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:54 schreef ymme het volgende:
[..]
16 kilo in hoeveel maanden?
Ik begin over ongeveer 2 weken met SB-dieet.
Bron: website Sonja Bakkerquote:HET NIEUWE BOEK VAN SONJA - BEREIK EN BEHOUD JE IDEALE GEWICHT
Begin december dit jaar zal het derde boek van Sonja in de winkels liggen. Bereik maar vooral BEHOUD je ideale gewicht. In haar nieuwe boek besteedt Sonja veel aandacht aan de bewustwording van het eetgedrag. Een fantastisch naslagwerk met weer acht weekmenu's om af te vallen, maar nu aangevuld met vier weekmenu's om op gewicht te blijven met heerlijke recepten. Naast deze menu's deze keer ook 'veel gestelde vragen', vrouwen in de overgang en de combinatie van voeding en gezondheid. Een aanrader!!
Mwoah, zolang niet alle mannen hun kop kaal scheren zullen er ook nog wel genoeg wat rondere vrouwen over blijven.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:05 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Pfffffffffff ... hopelijk blijven alle vrouwen enigzins nog wat rond en niet uitziend zoals die topfotomodellen ... die gewoon graatmager zijn.:-)
Wat zij zegtquote:Op woensdag 27 september 2006 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mwoah, zolang niet alle mannen hun kop kaal scheren zullen er ook nog wel genoeg wat rondere vrouwen over blijven.
Enneh... er is nog een verschil tussen moddervet en graatmager.
BraitAis (?) moddervet...gets, gelukkig is er een tussenweg..gelukkig wel hee.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mwoah, zolang niet alle mannen hun kop kaal scheren zullen er ook nog wel genoeg wat rondere vrouwen over blijven.
Enneh... er is nog een verschil tussen moddervet en graatmager.
hihi...ik zit gelukkig nu boven de 90 ... 93 wel te verstaan. Woog begin 2005 115, 3 maand later 83 en nu dus weer een stijgende lijn. Ik ben dus wel blij met extra kg'squote:Op woensdag 27 september 2006 12:12 schreef Yoni het volgende:
[..]
Wat zij zegt![]()
Pff de tijd dat ik graatmager zal zijn, komt denk ik toch echt pas als ik tussen zes plankjes lig
De weegschaal was wel lief voor me vanmorgen. Ik zit onder de 90 kgHeerlijk om die 8 weer eens te zien
ik heb het boek al een aantal maal uitgehad,ik begin gewoon steeds opnieuwquote:Op woensdag 27 september 2006 11:59 schreef Koningin het volgende:
En ben je telkens weer op nieuw begonnen bij week 1?
Wat voor nieuw boek is dat dan?
Dat heb ik dus ook. Wrsch heel stom en totaal fantasieloos, maar ik vind het heerlijk om nietquote:Op donderdag 28 september 2006 12:38 schreef Yoni het volgende:
Is het gek als ik dat Sonja Bakkeren stiekem eigenlijk heel leuk vind?![]()
Ik vind het echt ideaal om vooraf te weten wat ik eet en kan me enorm verheugen op bepaalde dingen die ik ga eten![]()
Klinkt goed!quote:Vanavond staat er prei en kabeljauw op het menu, maar dat recept heb ik omgegooid. Prei en kabeljauw lijkt me zo'n laffe hap.
Dus nu wordt het in sesamolie geroerbakte tilapiafilet met geroerbakte prei + winterwortel met een beetje ketjap manis, kokos, citroensap en kerriepoeder. En dan rijst ipv aardappelen. Njammie!
Ik zal morgen ofzo ook nog weer ff de flair recepten overtiepen
Ik heb gisteravond een pasta-ovenschotel met fêta gehadquote:Op donderdag 28 september 2006 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind je lunch een klein beetje karig eigenlijk. Daar zou ik dan iiig nog een glas melk oid bij doen.
Maar wel lekker dat je zelf al aan het mixen ben.
Jaja, ik ben mij er eentjequote:Op donderdag 28 september 2006 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
Aha! Schurkje! Dat had je er niet bij gezegd hè!
*belerend vingertje op steekt!
Ik heb genoeg fantasie, maar vaak geen zin 'm te gebruiken. Dit is wat dat betreft gewoon ideaalquote:Op donderdag 28 september 2006 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Wrsch heel stom en totaal fantasieloos, maar ik vind het heerlijk om niet
te hoeven bedenken wat ik ga eten.
[..]
I knowquote:Klinkt goed!
Niet vergeten dat Ketjap Manis en kokos veel suiker bevatten. Maar goed, dat kan qua Kcal hoeveelheden wel lijen natuurlijk.
oooohhh mmmmjam...cracottes met kaasquote:Op donderdag 28 september 2006 14:11 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ze zijn wel lekker!
Ik kon me vroeger nog wel eens te buiten gaan aan cracottes met kaas!
dat zou een lekkere lunch zijn! denk dat ik alleen uit elkaar zou knappen als ik dat allemaal op zou moeten eten!quote:Op maandag 2 oktober 2006 10:46 schreef CarOnline het volgende:
Een patat pinda, 3 broodjes gezond en een cup a soup Kip
Ik vervang eigenlijk alle merkproducten als het even kan door huismerkproducten. Ik heb dus geen Yofresh, maar AH huismerk yoghurt mayo, geen cup a soup maar AH huismerk één kops soep enzovoort.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:21 schreef Fuente het volgende:
Wat een lekkere recepten staan er bij
Ik heb eigenlijk nog een vraag he. Wie van jullie vervangt bepaalde Sonja Bakker producten voor goedkopere producten? En zo ja, welke voor welke?
Die aardappelen moeten kunnen ja denk ik. Maakt qua calorieën niks uit lijkt me. Rauwkost kan nooit kwaad en die dressing.. ach... tja.. qua calorieën per dag kan dat er op zich ook wel af denk ik. Ik pak alleen eerder gewoon een stuk komkommer of wat worteltjes bv en vermijd de dressing dus. Hoewel ik hier en daar wel weer wat extra vet kan gebruiken omdat ik geen boter op brood eet.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:31 schreef NiKos het volgende:
Ik ben ondertussen in week 2, op zich goed vol te houden, weinig moeite mee, eet haast meer dan dat ik deed, alleen veel gezonder en minder vet.. heb eigenlijk wat vragen:
- Mag je ipv gekookte aardappelen ook aardappelen op aluminium folie in de oven doen? Zonder boter o.i.d.?
- Mag je bij de lunch ook een bakje rauwkost met lightdressing extra?
- Bij die prei en zo, mag je daar geen sausje bij doen? Die gekookte prei is los toch niet te vreten?![]()
Het zijn voornamelijk nog wat aan mijn bovenarmen zit en aan buikrandjes.. ik denk an sich dat die 3 a 4 kilo daar in zullen zitten.. maar tnx meis..quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:31 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Mickeys! Wat ga je goed!
Ik vraag me alleen af hoe het kan dat je maat 34 hebt en volgens de dietiste nog eens 5 kilo kwijt zou kunnen/moeten. Dat lijkt mij eigenlijk redelijk ongezond mager.
Dus jij hebt een diëtiste die het eens is met Sonja Bakker?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:27 schreef Mickeys het volgende:
Inmiddels is het alweer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst gepost heb.
Het gaat goed. Ik was inmiddels met de 2e sessie van 9 weken begonnen en heb bijna het gewicht gehaald wat ik in mijn dromen voor ogen had. Ik woog bij de start ongeveer 74 kilo. Vandaag de dag zit ik op 58. Het gewicht wat ik in mijn dromen had is 56 en dat gaat me zeker nog wel lukken. De dietiste zegt dat mijn perfecte gewicht 53,3 is dus wie weet dat ik heel langzaam die kan op kan komen. Het is nu week 7 van de 2e sessie. Maatje 40/42 ingeruild voor maatje 34 en ik voel me verdraaide goed. Ik kan het iedereen aanraden die nu veel of weinig wil afvallen en die veel of wat minder weegt maar toch ietsje er af wil hebben. Dat gezeur over te weinig eten en toestanden..
Jeps.. heb wel een aanvulling.. dietiste is trouwens tevens mijn trainer voor mijn revalidatie..quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dus jij hebt een diëtiste die het eens is met Sonja Bakker?![]()
Je eet nog wel chocolade? Ik wil wel maar ik durf niet hahaha. zelfs de suiker laat ik staanquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:41 schreef CarOnline het volgende:
Wat ik zelf heel erg fijn vind, is dat ik niet meer de neiging heb om me vol te proppen met bijvoorbeeld chocolade
Ik mis het gewoon niet. Liep vanmorgen met trek (nog geen evergreen gehad) langs de Trekpleister waar buiten bakken vol met witte kitkat stonden. Normaal stond ik toch zéker bij de kassa, of op zn minst te twijfelen. Maar nu peins ik er niet over! Daar ben ik echt heel erg blij mee, ik hóef niet meer te snoepen!
Ik weet dat er een ander topic is hiervoor, maar ik vind het wel erg merkwaardig, gezien het feit dat de vereniging van diëtisten sterke bedenkingen heeft bij Sonja Bakker's dieet...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:41 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Jeps.. heb wel een aanvulling.. dietiste is trouwens tevens mijn trainer voor mijn revalidatie..
Nou laatst heb ik de Desperate Housewives series deel 2 gekocht, en als je die gaat kijken hoort daar natuurlijk chocolade bijquote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:43 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Je eet nog wel chocolade? Ik wil wel maar ik durf niet hahaha. zelfs de suiker laat ik staan
Hij is meer trainer dan dietist, maar hij werkt vanuit het voedingscentrum. Als ik ga revalideren dan moet ik van hem binnen 20 minuten dat ik van de loopband (laatste oefening) ben gekomen iets verschrikkelijk slechts (volgens Sonja) eten.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:45 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik weet dat er een ander topic is hiervoor, maar ik vind het wel erg merkwaardig, gezien het feit dat de vereniging van diëtisten sterke bedenkingen heeft bij Sonja Bakker's dieet...
Zouden meer mensen moeten doen iddquote:Trainer/diëtiste in één vind ik overigens géén gekke combinatie
Slecht.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:37 schreef Mickeys het volgende:
Hoe gaat die bij jou nu?
Zie hier boven.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:38 schreef CarOnline het volgende:
Brighteyes hoe is het met het snaaien? Al een beetje onder controle?
Ja dat ken ik wel! Ben ook niet voor niets zo zwaar geworden toch!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Slecht.
Maar ik ga tussen de ruggegraatloze periodes gewoon stug door.
[..]
Zie hier boven.
Ik heb mijn ruggegraat op dit moment echt nauwelijks onder controle. Zijn een paar dingetjes die nog even niet helemaal zo zijn zoals ik zou willen en dat kost wat energie zo af en toe.
Ja maar ik heb dat boekje niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het staat letterlijk voorgekauwd wat je elke dag moet eten, wat kan je daar nou niet aan snappen?
Geen idee eigenlijk hoe slecht taaitaai is. Geen idee of er veel suiker of vet in zit....quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:13 schreef Nouk het volgende:
Taaitaai is vast niet zo erg toch.
Ik heb gister dropfruitduo's gegeten en zakje chips. Oops..
Shit sorry.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ooh... ik zag "dropfruitduo's" en nu heb ik er gelijk zo'n trek in.
Die dingen zijn levensgevaarlijk.
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ooh... ik zag "dropfruitduo's" en nu heb ik er gelijk zo'n trek in.
Die dingen zijn levensgevaarlijk.
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De 2e helft van mijn stationszakje van gisteren ligt thuis op tafel.
heb je ooit al eens iets gelezen over afvallen/dieten?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Hoelang duurt het dieet eigenlijk? Duurt het weken of maanden? En als je er dan klaar mee bent kun je dan uiteindelijk weer gaan eten zoals je daarvoor deed of kom je dan weer aan?
Oeh lekker juist! Bietjes!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:51 schreef CarOnline het volgende:
Ik moet vanavond bieten met kabeljauw.. ik kan wel huilen![]()
Daar heb ik écht geen zin in, iemand een alternatief?
Broodje filet americain ofzo![]()
die ben je zo weer kwijt. was dit weekend 1,5 kg aangekomen en nu alweer 2,3 kilo kwijt deze weekquote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:38 schreef AnnaStesia het volgende:
Deze week was ik precies 10 kilo en 2 kledingmaten kwijt maar ik ben bang dat ik er na deze week weer een kilo bij heb gegeten
Echt waar? Welke week is dat?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:35 schreef Koningin het volgende:
Vandaag spruitjes
Eindelijk, had ze al weer een tijdje zien liggen, maar ze stonden niet op het menu.....
Mijn man eet ze het liefst met spekjes, maar dat moet ik maar niet doen.
Ik heb daar gewoon een zak roerbakgroente en wat nasi kruiden doorheen gedaan.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:46 schreef CarOnline het volgende:
Ik moet vanavond mihoen met kip, maar is dat gewoon die kale mihoen?
Dat is dan wel héél erg saai?
Ik ookquote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb daar gewoon een zak roerbakgroente en wat nasi kruiden doorheen gedaan.
Week 8quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt waar? Welke week is dat?
Nu alvast alternatief gaat verzinnen...
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:04 schreef Yoni het volgende:
*zucht*
Ik val niet af![]()
Ik kom ook niet aan, maar afvallen doe ik ook niet. Nou komt het afvallen bij mij wel vaker wat langzaam op gang, maar ik vind 't stom!
Omdraaien met de lunch.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:05 schreef ymme het volgende:
Vandaag ga ik boodschappen doen. En morgen ga ik beginnen.
Ik lust alleen in de ochtend echt geen kwark/yogurt ofzo hoor![]()
Wat kan ik dan het beste wel doen, als dit er wel geschreven staat.
Suc6 ik nammelijk ook!quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:20 schreef ymme het volgende:
Zo week 1 de maandag, ik ben officieel begonnen met SB
Ja en de lunch vandaag is maar 2 crackers........quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:26 schreef glossy het volgende:
die week is ook erg streng koningin.
bijna al je tussen doortjes is drinken .
ik zit ook in die week
Nou Sonja kan me wat met d`r strenge week!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:33 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja en de lunch vandaag is maar 2 crackers........
heyz dat klinkt bekendquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 09:22 schreef CarOnline het volgende:
Vandaag weer werken van 14 tot 22 en moet dan werken op een schaal witte bonen in tomatensaus. Juk. En lunch een schaal yoghurt. Ik denk dat ik maar wat aanvul, dat gaat nooit lukken!
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:48 schreef ymme het volgende:
wat is een sas dag. Schijt aan Sonja dag
Vandaag ook uit eten geweest, tijd gebrek en had honger.. MAC
Verder wel overal aan gehouden
Nee hoor, ik zit in de 5de week zoals hierboven is te lezenquote:
Jawel, het is wel de bedoeling. Maar jij hebt natuurlijk een punt. Zie mijn vorige post.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Verder moet je natuurlijk helemaal zelf weten waar je post, alleen denk *ik* dat je niet echt aan het "Sonja Bakkeren" bent, maar eerder een 'normale' afvalpoging doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |