abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41855539
Hier verder dus met deeltje 6 alweer

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:33 schreef DarkElf het volgende:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste ) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
Mickeys heeft alle boodschappenlijstjes helemaal uitgetikt, je kan ze hier vinden. Bedankt Mickeys!

hier een hele lijst met gestelde vragen aan Sonja Bakker met daarop haar antwoorden,erg veel nuttige tips moet ik zeggen!

Hier haar eigen website

Noordhollands Dagblad - zaterdag 11 juni 2005

Slank worden met de hype die Sonja Bakker heet

Soms lijkt ze op Twiggy (zo slank) en dan weer op Klazien uit Zalk (met van die Oudhollandse wijsheden). Het volgende moment is ze net Jomanda ('Je moet in je eigen kracht gelóven') en als we nog even wachten is ze net zo beroemd als Montignac. Sonja Bakker, de voedingsconsulente uit Spierdijk, is het allemaal tegelijk tijdens haar workshops deze dagen in Middenmeer.
Tot de laatste stoel bezet was de workshop op landgoed de Tuin van Middenmeer, gisterochtend in de kop van Noord-Holland. Met op drie kerels na (inclusief Sonja's echtgenoot Koen Lenting, 91 kilo) állemaal vrouwen. Het past in het beeld van de hype rond diëtiste Bakker. Wie zijn winkelwagentje tegenwoordig nietsvermoedend door de supermarkten van grootgrutter Deen stuurt, herkent overal haar hand: alle boodschappende dames slaan hetzelfde in! En wel precies datgene dat Sonja beschrijft in haar dieetboek 'Bereik je ideale gewicht', dat sinds half mei te koop is bij Deen. Mét alle producten die zij voorschrijft (koek van Liga, sapjes van CoolBest), om tientallen kilo's af te vallen. Of nét die paar pondjes kwijt te raken.Maar hoezo een hype? Omdat de eerste druk (5000 stuks) van haar boek in anderhalve dag weg was. En van de volgende tienduizend verkocht ze deze week alweer bijna een kwart. Via haar website (www.sonjabakker.nl) kun je online - of eigenlijk: on-lijn - afvallen, een cafetaria in Hoorn verkoopt gezonde 'broodjes Sonja Bakker' en ze heeft haar eigen milkshake, op basis van karnemelk en vers fruit. Meer dan vierduizend cliënten kwamen in haar praktijk voorbij en nu komt dan half vrouwelijke Noord-Holland naar Middenmeer om haar workshops te volgen.
Die zijn verhelderend. Voor wie het antwoord zoekt op de vraag 'Wie is Sonja Bakker?', bijvoorbeeld. De Spierdijkse houdt een grote foto omhoog: drie kotertjes op de bank, waarvan één hele brede. ,,Wie denkt u dat ik ben?'', vraagt Sonja naar de bekende weg. En ja hoor, die bolle links. ,,Ik was slechts tien maanden ouder dan mijn broertje Theo, maar mocht van mijn moeder niet alleen met hem in de kamer zijn. Bang dat ik 'm zou pletten...''
Waarna haar andere avonturen volgen in het Land van Vet. Nog geen acht jaar en al het eerste dieet, putjes in de billen op d'r tiende ('ik mocht van mijn moeder niet meer in korte broek naar Ponypark Slagharen') en bijna 80 kilo als ze negentien is.
Maar bij Sonja Bakker komen alle trauma's-van-een-dikkerd letterlijk tussen haar oren terecht, want als ze 20 is gaat ze voedingskunde studeren. Ze weet immers alles van diëten en eten?! In die dagen ontwikkelt zij voor zichzelf een levenspatroon waarbij ze wel duurzaam afvalt (min 20 kilo). Net als later cliënten als Yvette (min 20), Ingrid (min 17) en José (min 43 kilo!).

Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten. Begin de ene dag met yoghurt en muesli, neem dag twee eens een stel appels, dag drie een plak ontbijtkoek en dag vier twee crackers met smeerkaas'', zo verklapt Sonja haar geheim. ,,En stel je doelen realistisch. Met José heb ik het nooit gehad over meer dan 40 kilo afvallen. Je kunt beter 5 kilo kwijtraken en op dat gewicht blijven dan dat je vijftien kilo afvalt en er weer 20 aankomt. Door dat jojo'en word je steeds dikker.''
En dan nog moet je in jezelf geloven en beseffen dat je het voor jezelf doet. ,,Trek je er niks van aan als je man loopt te roepen om patat en frikadellen. Laat de leeuw maar brullen.''
Het zijn de oneliners die het workshoppubliek herkent. Zoals Janneke Hartog uit Bobeldijk (achter haar hand, fluisterend: bijna 100 kilo), voor wie Sonja 'de laatste strohalm' is. En Caroline Kerkkamp uit Beverwijk ('s morgens naar eigen zeggen nog 86,4 kilo, maar Sonja's weegschaal geeft rond het middaguur mooi 89 aan), die last heeft met sporten. Of Diana Schut uit buurtschap 't Kruis (Heerhugowaard), drie weken terug nog 76 kilo, maar met Sonja's boek in de hand inmiddels 5 kilo kwijt. En met de kermis wil ze hooguit 65 wegen. Wanneer is die kermis in 't Kruis? ,,De derde week van juli, dus dat ga ik halen.''
Bets Kalter uit Breezand (klein van stuk, ruim 100 kilo) kijkt nog weifelend. Want het leven is verleidelijk. ,,Voordat ik hierheen ging had ik nog een vreetbui. Ik dacht 'Nu kan het nog'.'' Getuigen de salades (tomaten, pasta, lof, allemaal met een romig ogende dressing) mag Bets best blijven genieten. Maar dan wel gevarieerd.

[ Bericht 58% gewijzigd door Mylene op 17-09-2006 19:43:12 ]
pi_41855544
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:29 schreef nelisb het volgende:

Verdere uitleg over Sonja lijkt me niet nodig!
Wel dus...
JOHNNY HEITINGA
pi_41855573
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:30 schreef Camplo het volgende:

[..]

Wel dus...
bij deze,speciaal voor jou
pi_41855598
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:36 schreef nelisb het volgende:

[..]

bij deze,speciaal voor jou
Dat wijf liegt. Dieten helpt voor geen meter.
Gevarieerd en met mate eten en vooral veel bewegen (ELKE DAG) is beter dan enkel je eetpatroon aan te passen.
JOHNNY HEITINGA
  zaterdag 16 september 2006 @ 09:00:58 #5
50430 Yuki
Student Midwife
pi_41855703
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:41 schreef Camplo het volgende:

[..]

Gevarieerd en met mate eten en vooral veel bewegen (ELKE DAG) is beter dan enkel je eetpatroon aan te passen.
duhhh
das ook ong t punt van sonja bakker... heb zelf bij dr gelopen (toen ze nog niet beroemd was ) en ze hamerde er steeds op dat t belangrijker is om je hele levensstijl om te gooien dan om een of ander korte termijn dieet te volgen. bewegen raadde ze daarbij ook aan
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_41855976
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 08:41 schreef Camplo het volgende:

[..]

quote:
Geheim
,,Het gaat erom gevarieerd te eten.
Your point being??
pi_41856369
Sonja
pi_41857906
Ik heb een SAS-weekje gehad,maandag weer vrolijk weer verder
01-08-2008
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:54:59 #9
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41858233
Ik heb 2 SASdagen gehad,vanmorgen stiekum gewogen...toch nog 300 gram afgevallen
Dinsdag is mijn weegdag...ben benieuwd!
pi_41860069
Wat heeft dat mens nou in vredesnaam voor "revolutionairs" gedaan dat iedereen er zo lyrisch over is. Alles wat ze zegt is al tientallen jaren bekend.
pi_41861038
Iemand die kinderen op dieet zet zou ik bij voorbaat al niet naar luisteren

En daarbij heb ik haar laatst voor het eerst gezien/horen praten (bij je echte leeftijd) en jééézus wat een irritant mens.. En ze trapt qua dieetadviezen alleen maar open deuren in.

Zij heeft geen diëtetiek gestudeerd (4jarige HBO-studie) en de diëtisten die dat wèl hebben gedaan breken stuk voor stuk haar dieetadviezen af.......
pi_41861184
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:46 schreef Spees_Eend het volgende:

En daarbij heb ik haar laatst voor het eerst gezien/horen praten (bij je echte leeftijd) en jééézus wat een irritant mens.. En ze trapt qua dieetadviezen alleen maar open deuren in.

Zij heeft geen diëtetiek gestudeerd (4jarige HBO-studie) en de diëtisten die dat wèl hebben gedaan breken stuk voor stuk haar dieetadviezen af.......
Noem eens een dieet dat werkt en nog níet door de gevestigde orde van diëtisten is afgekraakt?
pi_41861235
Ach, al die diëtistes weten toch geen moer van voeding af.
pi_41861508
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:52 schreef LedZep het volgende:
Ach, al die diëtistes weten toch geen moer van voeding af.
pi_41861706
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Haha, jouw reactie was natuurlijk wel te verwachten.
quote:
Als jij het voedingscentrum niet als betrouwbare bron beschouwt, heeft het niet eens zin om verder met jou in discussie te gaan.

Als er één wetenschappelijke organisatie in Nederland is die gaat over voedingsonderzoek en -voorlichting...

Veel succes nog met je studie voor diëtiste, en pas maar op dat niet genoeg teveel vitamine C binnenkrijgt (>130mg / d) want tenslotte:
quote:
En voor mij valt 200% onder overmatig gebruik.
Oke, back ontopic maar weer. Nogmaals, wat maakt "Sonja Bakker" nou zo bijzonder?

pi_41862658
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:09 schreef LedZep het volgende:

Oke, back ontopic maar weer. Nogmaals, wat maakt "Sonja Bakker" nou zo bijzonder?
Het is me de afgelopen 8 jaar niet gelukt om af te vallen wat voor dieet ook ook niet onder begeleiding van een dietiste van de ggd,niet met een dietiste via de sportschool,niet door middel van accupentuur en noem allemaal maar nog meer op wat ik geprobeerd heb.
En nu heel simpel met het dieet van Sonja Bakker en zelf logisch nadenken en naar je lichaam luistreren lukt het me wel en sinds kort sport ik ook 3x in de week. Vind het gewoon heel handig dat je precies weet wat te eten,ik maak ook niet meer klaar dan er staat zodat ikniet in de verleiding kom.Ik pak wel regelmatig een stuk extra fruit,peper koek of zoiets want vooral als ik gesport heb vind ik het eten soms iets te weinig.
01-08-2008
pi_41862714
Niet bijzonder, maar wel handig. Er staat gewoon precies wat je mag eten. Ik vind dat makkelijker dan zoeken, labels bekijken, wegen en calorieën tellen. Ik heb echt alles gedaan, Weight Watchers, pillen poeders shakes en óók gezond en regelmatig eten, maar mijn fantasie en kookkunsten zijn niet zo heel groot dus al snel werd het wat makkelijker en dus ongezonder.

Nu kijk ik wat ik mag eten en tot nu toe bevalt me dat wel. Andere gezinsleden kunnen gewoon mee eten.
Gemakzucht is het eigenlijk. En met lekkere recepten die ik anders nooit gemaakt had.
En ik val er nog mee af ook
Screw them.
We're going home.
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:57:17 #18
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41863827
Ik denk zelf dat Sonja- in tegenstelling tot andere dietisten- het handig heeft aangepakt door een simpel geschreven boekje uit te geven.
Sonja persoonlijk zegt me helemaal niks,maar haar boekje is gewoon erg handig.
Ik hoef niet meer elke dag te bedenken wat we moeten eten,het staat gewoon letterlijk voorgkauwd en je valt er nog mee af ook,mooi toch?
En ik vind het een gevarieerd dieet,ik eet in ieder geval gezonder dan voor de tijd,ik had altijd al voldoende beweging maar met eten ging ik vaak de fout in.
pi_41863861
Als ik het goed begrijp is het meer een receptenboek dan een afvalmethode.
pi_41866692
het is een afvalboek waar veel handige recepten instaan.iedereen valt ermee af dus een receptenboek is erg kort door de bocht.

je leert op een gezonde manier te eten
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:31:08 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41869701
Het is een voorbeeld van een eetpatroon. Alleen zijn de hoeveelheden dusdanig dat ze op afvallen toegespitst zijn. Maak er wat meer van en je hebt gewoon een heel mooi gevarieerd voedingsschema dat je lang kan vol houden.

Sonja!
pi_41873856
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 14:09 schreef LedZep het volgende:

[..]

Haha, jouw reactie was natuurlijk wel te verwachten.
[..]

Veel succes nog met je studie voor diëtiste, en pas maar op dat niet genoeg teveel vitamine C binnenkrijgt (>130mg / d) want tenslotte:
[..]

Wat wil je daar nou mee zeggen? Het voedingscentrum haalt zijn wetenschappelijke info van de gezondheidsraad. Wil jij mij nog één keer duidelijk uitleggen dan wat daar niet betrouwbaar/wetenschappelijk aan is?
pi_41874033
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:54 schreef AnnaStesia het volgende:
Ik heb 2 SASdagen gehad,vanmorgen stiekum gewogen...toch nog 300 gram afgevallen
Dinsdag is mijn weegdag...ben benieuwd!
man, ik val soms 2kg af op een dag, en 2 dagen erna zijn ze er weer bij

zo ben ik tijdens de exames wel 4kg afgevallen waarna ik er terug 6 bijkwam

wat boeit 300gram?

[ Bericht 9% gewijzigd door Tommy__ op 16-09-2006 23:17:31 ]
balsporten :r
pi_41874153
quote:
En voor mij valt 200% onder overmatig gebruik.

mijn dagelijkse dosissen:

vit c: 1733% "ADH"
b1: 3571%
b2: 833%
b3: 278%
b6: 2500%
b12: 5000%
..

zolang de vitamine niet giftig wordt bij overdosissen is alles ok, wat bij antioxidanten niet echt kan gebeuren
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:22:26 #25
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41874316
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:12 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

man, ik val soms 2kg af op een dag, en 2 dagen erna zijn ze er weer bij

zo ben ik tijdens de exames wel 4kg afgevallen waarna ik er terug 6 bijkwam

wat boeit 300gram?
man???
pi_41874349
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:22 schreef AnnaStesia het volgende:

[..]

man???
boeit niet
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:33:54 #27
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41874638
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:23 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

boeit niet
klopt
pi_41875285
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:16 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

mijn dagelijkse dosissen:

vit c: 1733% "ADH"
b1: 3571%
b2: 833%
b3: 278%
b6: 2500%
b12: 5000%
..

zolang de vitamine niet giftig wordt bij overdosissen is alles ok, wat bij antioxidanten niet echt kan gebeuren
Serieus. Waarom denk je dat er voedingsnormen zijn? Waarom denk je dat er aanbevolen hoeveelheden zijn voor die vitaminen? Waarom denk je dat er aanvaardbare bovengrenzen zijn vastgesteld?

En waarom neem je aan dat antioxidanten niet in een te hoge mate kunnen worden ingenomen? Vitamine C is een antioxidant, en daarvan is bekend (ondanks het fabeltje dat je 'toch alles uitplast' dat een te hoge dosering schade kan opleveren in je lichaam, en diarree kan veroorzaken.

Verder zegt de Gezondheidsraad:
quote:
Het nemen van supplementen met extra antioxidanten gaf in een aantal onderzoeken een toename in plaats van een afname van het risico op kanker te zien. Dit is gevonden voor hoge doseringen betacaroteen (meer dan 15 mg per dag) en het risico op longkanker, en hoge doseringen betacaroteen in combinatie met vitamine A (retinol) of vitamine E en het risico op maagdarmkanker.

Een verklaring hiervoor is een zogenaamd pro-oxidant-effect, wat wil zeggen dat bij te hoge concentraties antioxidanten ongewenste negatieve effecten kunnen optreden die het tegenovergestelde zijn van de verwachte antioxidantwerking. Daarom is voorzichtigheid geboden bij het nemen van hoge doseringen antioxidanten in supplementvorm. Een evenwichtige voeding met volop groenten en fruit levert voldoende voedingsstoffen inclusief antioxidanten in ‘veilige’ hoeveelheden en verkleint het risico op kanker.

Bij hart en vaatziekten blijkt het gebruik van supplementen met antioxidanten geen positief, maar ook geen negatief effect te hebben op het ziekterisico.
pi_41883024
Het voedingscentrum baseert zijn adviezen op verouderde en incomplete onderzoeken. Een willekeurige zoektocht in o.a. pubmed naar de laatste onderzoeken geeft resultaten die soms 180 graden anders zijn dan de adviezen die gegeven worden momenteel.

Idem voor de "voedingsnormen" wat betreft vitaminen. Ten eerste is de ADH een norm voor het MINIMUM wat je per dag binnen moet krijgen om niet ziek te worden, ten tweede is dat ook nog eens gebaseerd op een zittende levensstijl.

De bron die je aanhaalt gaat over het nemen van 'losse' supplementen, zoals bv een 1g vit c dosis zonder andere vitaminen, waardoor de balans weggaat. Altijd moet je de vitamines in eenzelfde verhouding nemen als die in natuurlijke voeding voorkomen. Antioxidanten uit voeding kan je misschien genoeg binnenkrijgen als je de hele dag achter je pc zit, maar voor een actieve levensstijl (en dan bedoel ik écht actief) zal je bepaalde zaken moeten bijdoseren.

Wat betreft Sonja Bakker. Niet zozeer een dieet dus, maar een template met daarin 1. welke hoeveelheid voor een bepaald product aanvaardbaar is en 2. voorbeelden van gezonde maaltijden. Oke, logisch dat je dan afvalt. En iedereen valt af als je gezond en in de juiste hoeveelheid eet. Goed dat deze 'methode' (die de enige juiste is) is doorgedrongen tot het volk mbv dit boek, maar iets nieuws is het dus niet.
pi_41886480
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:56 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Serieus. Waarom denk je dat er voedingsnormen zijn? Waarom denk je dat er aanbevolen hoeveelheden zijn voor die vitaminen? Waarom denk je dat er aanvaardbare bovengrenzen zijn vastgesteld?

En waarom neem je aan dat antioxidanten niet in een te hoge mate kunnen worden ingenomen? Vitamine C is een antioxidant, en daarvan is bekend (ondanks het fabeltje dat je 'toch alles uitplast' dat een te hoge dosering schade kan opleveren in je lichaam, en diarree kan veroorzaken.

Verder zegt de Gezondheidsraad:
[..]
man zoek een vertrouwbare bron. als je alles moet gaan geloven wat er op internet staat
  zondag 17 september 2006 @ 14:10:55 #31
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41888040
Misschien kunnen jullie je eigen topic openen over vitamines,mineralen,gezondheidsraad?
pi_41888356
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:10 schreef AnnaStesia het volgende:
Misschien kunnen jullie je eigen topic openen over vitamines,mineralen,gezondheidsraad?
hebben we al

[Centraal] Bodybuilding topic deeltje 44
  zondag 17 september 2006 @ 14:51:01 #33
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41889247
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:22 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

hebben we al

[Centraal] Bodybuilding topic deeltje 44
mooi zo,misschien is het handig om daar verder te posten?
Ik vind het allemaal erg interesant en ga het daar dan wel lezen
pi_41890848
Dat jullie dat wijf al bij de voornaam noemen..verschrikkelijk
It's a casual life...
pi_41897809
heeej, dit is toch een topic voor mensen die het sonja bakker dieet volgen? of het nou goed is of niet, volgens mij is daar een ander topic voor!

ik had dit weekend een S@S weekend, maar ja, dit was wel de laatste week. ik ben beniuwd wat ik morgen ochtend weeg. misschien toch nog maar ff 2 weekjes doorgaan.. we zien wel ff.
Babe In Totale Control of Herself
pi_41897937
Wat Sassefras zegt, vanaf nu weer ontopic.
  zondag 17 september 2006 @ 21:42:01 #37
152266 Poedel
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_41902350
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 13:46 schreef Spees_Eend het volgende:

Tuurlijk helpt t wel..

Als je stelselmatig veel te weinig kcal binnen krijgt raakt je lichaam vanzelf de kilo's kwijt. Ik heb alle dagmenu's ingevoerd op valtaf.nl en ik kwam tot de schrikbarende conclusie dat het een gemiddeld aantal kcal oplevert van nog geen 1000 per dag en soms zelfs ver daaronder.

Maar op de lange termijn komt t er keihard weer aan.

Een DIEET helpt NIET!
Wanneer leren we het eens!
"..Wat Moet Je Niet Doen Voor Een Stoplicht?..
..De Tv In Elkaar Trappen En Kletspraat Verkopen Aan De Postbode!!.."
  zondag 17 september 2006 @ 23:29:52 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_41906414
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:32 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

man zoek een vertrouwbare bron. als je alles moet gaan geloven wat er op internet staat
Hahaha de Gezondheidsraad geen betrouwbare bron? Kom op zeg. Als we daar al een discussie over moeten gaan beginnen... De voedingsnormen die De Gezondheidsraad opstelt zijn gebaseerd op juist dié onderzoeken op o.a. PubMed, wat jij noemt.

Als jij beweert dat die normen er slechts zijn om te voorkomen dat je ziek wordt, in tegenstelling tot het bevorderen van de gezondheid, raad ik je aan om je eens te verdiepen in ècht betrouwbare bronnen (Of léés eens de publicaties op PubMed). Dit lijkt mij verstandiger dan geloven dat iemand die Sonja Bakker heet en zichzelf gewichtsconsulente noemt (geen beschermde titel ), en geen beroepsopleiding danwel universitaire studie op dit gebied gevolgd heeft.
Het voedingscentrum is in Nederland zeker niet achterhaald, baseert zijn adviezen op de laatste wetenschappelijke bevindingen. (Neem eens een kijkje op de vacaturebank van het voedingscentrum. Zij vragen voornamelijk academisch geschoolde mensen)

En LedZep, een verdere discussie over het al dan niet betrouwbaar zijn van het voedingscentrum heeft totaal geen zin. Ik volg een vierjarige opleiding tot diëtist en krijg hierbij les van voedingskundigen, artsen, onderzoekers en diëtisten. Ook pubmed is een van de belangrijkste bronnen die wij binnen de studie gebruiken.

Heb dus ook geen enkele behoefte om jouw mening zwaarder te laten wegen dan die van mijn docenten.
  zondag 17 september 2006 @ 23:37:30 #39
152266 Poedel
pi_41906667
@spees:

Waar gaan jullie diëtisten vanuit bij een verstandig dieet? 1200 kcal per dag voor vrouwen (1600 voor mannen) ?

Wat is het voornaamste wat jullie als negatief bestempelen aan Sonja Bakker? Het lage aantal kcal?

Overigens ben ik het met je eens wat betreft het stemgeluid van Sonja. Wij hebben bij "Je echte leeftijd" de tv op mute gezet..
  zondag 17 september 2006 @ 23:52:51 #40
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_41907257
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:37 schreef Poedel het volgende:
@spees:

Waar gaan jullie diëtisten vanuit bij een verstandig dieet? 1200 kcal per dag voor vrouwen (1600 voor mannen) ?

Wat is het voornaamste wat jullie als negatief bestempelen aan Sonja Bakker? Het lage aantal kcal?

Overigens ben ik het met je eens wat betreft het stemgeluid van Sonja. Wij hebben bij "Je echte leeftijd" de tv op mute gezet..
Hey Poedel,

Wat jij in deze zin bedoelt met verstandig dieet, het aantal kcal, is niet te bepalen voor 'de gemiddelde mens'.. Dit hangt af van jouw activiteit, leeftijd, gezondheid, geslacht, etc. Hierdoor kan helaas niet 1-2-3 gezegd worden bij hoeveel kcaloriën jij zult afvallen. In feite is het natuurlijk 'simpel' : als je meer calorieën verbrandt dan dat je er opeet, val je af. Dit gewichtsverlies moet alleen niet te snel gaan (1/2 tot 1 kilo per week is aan te raden) om te voorkomen dat je door te weinig energie ook spiermassa verliest. Je lichaam heeft wel voldoende energie nodig om te kunnen functioneren en dat is waar veel diëtisten over struikelen bij het dieet van SB. Het bevat èrg weinig calorieën, en is daarom op de lange termijn moeilijk vol te houden. Waar voedingskundigen en diëtisten graag de nadruk op leggen (wat Sonja Bakker ook prima doet) is een gezonde levensstijl: voldoende beweging en gevarieerde voeding.

Waar voedingskundigen/diëtisten zich verder aan storen bij haar dieet, is het feit dat zij 'fabeltjes' verspreidt over bepaalde voedingsmiddelen, zonder dat haar uitspraken wetenschappelijk zijn aangetoond (of zelfs publicaties tegenspreken).
En daarnaast raadt elke diëtist pertinent af om kinderen 'op dieet te zetten'. Een kind heeft in de groei zijn voedingsstoffen en energie hard nodig, en het is van belang dat hierbij gelet wordt op gezond en gevarieerd eten. Wanneer een kind gevarieerd en gezond eet (niet teveel tussendoortjes, snoep, frisdrank, etc) en goed beweegt, zal het niet te dik worden.

En daarbij speelt nog het psychologisch effect: voor het zelfbeeld van een kind is het niet goed om op zo'n jonge leeftijd al op zo'n negatieve manier bezig te zijn met zijn gewicht en lichaam. Dit kan later o.a. eetstoornissen in de hand werken.
  maandag 18 september 2006 @ 08:48:39 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41912245
Is lezen nou echt zo heel moeilijk?
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:36 schreef schatje het volgende:
Wat Sassefras zegt, vanaf nu weer ontopic.
Wij zijn allemaal volwassenen dus maken wij zelf wel uit of we SB doen of niet!

Klaar dus nu.
pi_41912345
Joehoe!!!!!!!!!!! Ik stond vandaag op de weegschaal en ik woog 66,7!!!!

na 9 weken SB ben ik dus in totaal 11,2 kilo afgevallen!!!!!!!
ik ga nog gewoon doord weeks de lunch en ontbijt en avond eten aanhouden, en in het weekend zal ik misschien wat meer eten en drinken. Ik hoop eigenlijk dat ik nog afval tot 65, maar als het niet gebeurt, is het niet een drama!

als ik maar niet meer zwaarder word!
  maandag 18 september 2006 @ 08:57:17 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41912383
Wat goed!

Ik kan maar steeds niet terug in het ritme komen. Eet wel volgens SB maar snaai te veel tussendoor. Maar goed, we gaan vol goede moed verder.
pi_41912678
Oh wat goed Sassefras! En ook knap dat je het 9 weken hebt volgehouden

Hier gaat het ook best lekker. Morgen ben ik 2 weken bezig en nu 4 kilo afgevallen. Maar die zaten er dan ook het laatst bij, de schommelkilo's zeg maar.
Het zal nu wel wat zwaarder worden, niet qua eten want dat lukt wel denk ik, maar om deze kilo's eraf te krijgen. Die zitten er al minstens 4 jaar aan
Maar we gaan vrolijk verder in week 3

BE, ik heb zelf ook gemerkt dat het echt een knop is die je om moet zetten. Wat mij vooral hielp was dat ik een wehkamp gidsje kreeg met allemaal leuke kleren, maar nergens in pas, behalve vanaf maat 46. En dat is nou net de minder leuke kleding! Ik heb mezelf beloofd dat ik bij 10 kilo eraf, mezelf in het nieuw mag steken. Want dan pas ik wél in een wat normalere maat. Wel 44 maar oké
Heb het gidsje er nog liggen en als ik het moeilijk vind kijk ik daar nog eens in. En dan over een paar weken lekker naar de stad! Hopelijk vind je het ritme snel terug!
Screw them.
We're going home.
  maandag 18 september 2006 @ 09:19:27 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41912730
Jij gaat ook lekker dus!

Het ging in Juli echt supergoed, totaal geen moeite om niet te snoepen of extra te eten maar toen kwam dus de vakantie en die buitenlandse reis voor mijn werk er tussendoor en nu ben ik dus mijn ruggegraat kwijt.
Heb er zwaar de pest over in, want het ging zo makkelijk...
pi_41912918
Jaa ontzettend balen is dat! Ik ga over anderhalve week waarschijnlijk weer een paar dagen naar Londen, ben ook doodsbang dat ik me daar helemaal laat gaan. Want zó sterk sta ik ook niet in mn schoenen hoor!
Maar hopelijk valt het mee en kan ik zo weer verder.

Val je helemaal niet af, of een klein beetje?
Neem anders gewoon veilig fruit of een winterpeen, heel lekker en gezond

Oh en niets in huis halen helpt ook maar weet niet of je wederhelft daar mee eens is
Hier haal ik alleen chips die ik niet lekker vind, en gevulde koeken enzo *yuk*
Oh en winegums light als ik echt heel erg zin in iets zoets heb. Neem er gewoon een paar, kan niet echt kwaad volgens mij.
Screw them.
We're going home.
pi_41912974
quote:
Op maandag 18 september 2006 08:54 schreef Sassefras het volgende:
Joehoe!!!!!!!!!!! Ik stond vandaag op de weegschaal en ik woog 66,7!!!!

na 9 weken SB ben ik dus in totaal 11,2 kilo afgevallen!!!!!!!
ik ga nog gewoon doord weeks de lunch en ontbijt en avond eten aanhouden, en in het weekend zal ik misschien wat meer eten en drinken. Ik hoop eigenlijk dat ik nog afval tot 65, maar als het niet gebeurt, is het niet een drama!

als ik maar niet meer zwaarder word!
Je valt meer dan 11kg af in 9 weken met een "crash" dieet, en je hoopt dat zo te kunnen gaan houden? Het zou me niet verbazen dat er binnen het jaar 15kg bij zit. Maar ja wie niet luisteren wil moet maar voelen zeker Alhoewel ik voor jou hoop dat het niet zo is, is de kans wel groot dat dit in zulke gevallen gebeurt.
  maandag 18 september 2006 @ 09:37:32 #48
152266 Poedel
pi_41912996
Als mensen met Sonja Bakker afvallen vind ik het prima!
Ik zeg alleen dat het voor mij niks is en dat het mijns inziens stelselmatig te WEINIG kcal bevat. Op het moment dat je al dan niet je streefgewicht bereikt en je je kcal weer op gaat voeren zal je aankomen.
En ik spreek hierbij uit ervaring!

Verder wil ik het niet nalaten om iedereen die op welke manier dan ook gewicht probeert te verliezen héél veel succes toe te wensen!

@ Spees: ik kan me ook niet voorstellen dat een kind op dieet moet. Een kind dat in de groei is en gezond eet en veel beweegt zal (tenzij er wellicht een medische oorzaak is) geen last hebben van overgewicht.
Bedankt voor je antwoord iig!
  maandag 18 september 2006 @ 09:37:37 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41912999
Even een tvp-tje. Voor de fans of toekomstige fans heb ik hier nog het Sonja Bakkerboek liggen. Splinternieuw, nooit gebruikt en ik wil het kwijt (niet mijn soort dieet). Zijn er hier nog liefhebbers?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_41913011
Vandaag heb ik eigenlijk de fruitdag, maar daar begin ik niet aan.
Dan ben ik zeker op het eind van de dag kotsmisselijk.
Dus maar gewoon een gezond dagje er van maken.
  maandag 18 september 2006 @ 09:41:28 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41913068
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:36 schreef Emu het volgende:

[..]

Je valt meer dan 11kg af in 9 weken met een "crash" dieet, en je hoopt dat zo te kunnen gaan houden? Het zou me niet verbazen dat er binnen het jaar 15kg bij zit. Maar ja wie niet luisteren wil moet maar voelen zeker Alhoewel ik voor jou hoop dat het niet zo is, is de kans wel groot dat dit in zulke gevallen gebeurt.
Laatste keer dus:
quote:
Op maandag 18 september 2006 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Is lezen nou echt zo heel moeilijk?
[..]

Wij zijn allemaal volwassenen dus maken wij zelf wel uit of we SB doen of niet!

Klaar dus nu.
Hier verder met een eventuele discussie: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?
Verdere 'discussie-reacties' haal ik hier gewoon uit.
pi_41913083
Ik kom àltijd aan na een dieet. Maakt niet uit welk, ALTIJD!
Dus als ik op mn streef ben en ik kom toch weer aan, hoop ik dat ik de moed heb om het in de hand te houden.

Verder vind ik het echt tof dat iedereen zo bezorgd is, maar laat ons maar! We komen er vanzelf wel achter als al ons haar uitvalt, we grijs zien van vitamine gebrek en door onze hoeven zakken. Dan komen we alsnog klagen en vertellen we dat iedereen gelijk had en heel verstandig was en zo. Maar nu even niet!
Screw them.
We're going home.
pi_41913511
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:42 schreef CarOnline het volgende:
Dus als ik op mn streef ben en ik kom toch weer aan, hoop ik dat ik de moed heb om het in de hand te houden.

Verder vind ik het echt tof dat iedereen zo bezorgd is, maar laat ons maar! We komen er vanzelf wel achter als al ons haar uitvalt, we grijs zien van vitamine gebrek en door onze hoeven zakken. Dan komen we alsnog klagen en vertellen we dat iedereen gelijk had en heel verstandig was en zo. Maar nu even niet!
  maandag 18 september 2006 @ 12:00:39 #54
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41915931
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:42 schreef CarOnline het volgende:

Licht Ontvlambaar maandag 18 september 2006 @ 13:14:24 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41917765
BE, je had het over snaaien (tell me about it...), wat bij mij vaak werkt is een groot glas water. En eens goed nadenken of iets lekker genoeg is om daadwerkelijk op te eten. Oftewel of ik eventuele gewichtstoename voor lief zou nemen... Bij mij is het antwoord meestal nee dan, behalve gisteren toen kon ik die overheerlijke zelfgemaakte tiramisu niet laten staan Maar goed, ons diner was een ceasersalad met gegrilde kip...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41917822
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:37 schreef m@x het volgende:
Even een tvp-tje. Voor de fans of toekomstige fans heb ik hier nog het Sonja Bakkerboek liggen. Splinternieuw, nooit gebruikt en ik wil het kwijt (niet mijn soort dieet). Zijn er hier nog liefhebbers?
-weg- geregelt.

[ Bericht 18% gewijzigd door ymme op 18-09-2006 15:34:54 ]
  maandag 18 september 2006 @ 13:18:47 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41917876
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:14 schreef Sjeen het volgende:
BE, je had het over snaaien (tell me about it...), wat bij mij vaak werkt is een groot glas water. En eens goed nadenken of iets lekker genoeg is om daadwerkelijk op te eten. Oftewel of ik eventuele gewichtstoename voor lief zou nemen... Bij mij is het antwoord meestal nee dan, behalve gisteren toen kon ik die overheerlijke zelfgemaakte tiramisu niet laten staan Maar goed, ons diner was een ceasersalad met gegrilde kip...
Die opmerking had ik al ergens anders gelezen van je en ik vind het echt een hele goeie tip.
Alleen ben ik nog net even iets zwakker dan jij.

Maar ik ben op weg. Al is het maar gewoon met gezond eten.
  Licht Ontvlambaar maandag 18 september 2006 @ 13:29:59 #58
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41918154
You go girl En alle anderen natuurlijk ook! Veel succes
pi_41918266
Sonja verteld niets nieuws, iedere dietiste kan je het zelfde verhaal vertellen. Gezond en gevarieerd eten en daarnaast bewegen is een kwestie van logisch nadenken, heb ik Sonja niet voor nodig.
  Licht Ontvlambaar maandag 18 september 2006 @ 13:37:59 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41918360
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:34 schreef Walvisje het volgende:
Sonja verteld niets nieuws, iedere dietiste kan je het zelfde verhaal vertellen. Gezond en gevarieerd eten en daarnaast bewegen is een kwestie van logisch nadenken, heb ik Sonja niet voor nodig.
Fijn voor jou, dan hoef je hier dus ook niet mee te praten
  maandag 18 september 2006 @ 15:25:01 #61
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41921625
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:16 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja ikke
Mail me maar even anders..

Hier mijn mail adres, geef me een gil als je gemailt hebt, kan ik het adres weghalen. mail weg
Haal maar weg hoor

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjeen op 18-09-2006 15:39:12 ]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_41921952
Jee, ze is ook wel vaak negatief in het nieuws de laatste tijd. Vorige week bij Radar, nu blijkt weer dat ze plagiaat pleegde: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/017583.html
  maandag 18 september 2006 @ 16:34:10 #63
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_41923481
hoi ik ben sonja bakker (niet allemaal gaan gillen tegen mij want ik ben niet DE sb)
ik volg het boek al sinds april en ben bijan 16 kg afgevallen er mee.
ik vind het ideaal,niet meer denken wat moet ik nu weer eten,hoef geen rare recepten te maken en iedereen kan gewoon met de pot mee eten en ik val er nog mee af ook.
heb al vele om me heen gezien die hun streef al hadden behaald en zijn niet meer aangekomen.
dat wil ik ook wel maar ben nog lang neit op me streef

gr sonja
  maandag 18 september 2006 @ 17:08:23 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41924385
glossy! Echt? OMG wat een toeval!
Daar krijg je vast ook veel opmerkingen over.
  maandag 18 september 2006 @ 17:11:13 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41924428
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Jee, ze is ook wel vaak negatief in het nieuws de laatste tijd. Vorige week bij Radar, nu blijkt weer dat ze plagiaat pleegde: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/017583.html
Hmmm... beetje slordig van d'r. Herschrijf je tekst dan op z'n minst.

Vreemd vind ik het trouwens niet. Veel diëten en eetmethodes zijn een samenraapsel van andere eerdere dingen en bevindingen.
  maandag 18 september 2006 @ 17:19:04 #66
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_41924605
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:08 schreef Brighteyes het volgende:
glossy! Echt? OMG wat een toeval!
Daar krijg je vast ook veel opmerkingen over.
ja je word er soms knetter gek van.
steeds van goh je dieet werkt goed,en ik maar zeggen mag ik dan ff geld vangen van het boekje,maar helaas ze trappen er niet in.
of van goh je was weer op tv of je stond in de krant.

1 voor deel ze vergeten gelijk nooit meer hoe je heet
pi_41942281
Hallo, heb dit forum al een tijdje gevolgd en zal ook eens een berichtje achter laten. Ik ben 50 jaar en inderdaad heel langzamerhand kwamen de kilootjes erbij. En net als iedereen weet ik ook wel dat je dan gezonder moet eten, niet snoepen enz.
pi_41942303
en toen ging er iets mis en stond mijn onafgemaakte bericht er opeens in, sorry!!! Eigenlijk wilde ik alleen zeggen dat iedereen zelf moet weten af hij of zij Sonja Baker volgt maar voor mij is het ideaal (soort stok achter de deur) en nooit meer na hoeven denken wat we nu weer gaan eten. Ben met week 2 bezig en in de eerste week 1 kilo afgevallen
pi_41942771
quote:

[..]

ik ga dat zo houden ja. Dus.
en als ik dat niet zo hou is dat nog altijd mijn probleem, en niet de jouwe!

As vrijdag komt mijn moeder langs en dan gaan we nieuwe kleren shoppen!! Ik pas namelijk geen enkele broek meer. alles is te wijd. en al mijn strakke truitjes zijn ineens allemaal te wijd.
máár ik ben al 9 weken aan het sparen, dus ik ga flink geld uit geven!! (Ik hoop eigenlijk op zoveel mogelijk nieuwe leuke kleren, voor zo min mogelijk geld, maar das logisch... )
pi_41943759
quote:

[..]

Ja, dat gebeurt wanneer je na het dieet meteen weer 'los' gaat met vreten en snoepen.
Geleidelijk opbouwen is het toverwoord. Ik heb dat zelf ondervonden....je blijft echt netjes op gewicht als je na het dieet heel langzaam het aantal kcals weer opvoert. Erbij sporten is nog veel beter natuurlijk.
pi_41948533
Sonja is vanmiddag te gast bij Aperitivo op RTL4. Het programma begint om 16:30 .
  dinsdag 19 september 2006 @ 13:19:09 #72
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_41949169
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:59 schreef schatje het volgende:
Sonja is vanmiddag te gast bij Aperitivo op RTL4. Het programma begint om 16:30 .
goh kom ik vandaag alweer op tv,stond vanmorgen ook al in de telegraaf
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:54:01 #73
50430 Yuki
Student Midwife
pi_41958538
pas geleden was ik in de sportschool en hoorde ik iemand praten over een recept voor ratatouille van Sonja. het klonk echt heel lekker! het was iets met kip, aardappel, verschillende groenten... hmm
nou komt het probleem: ik heb het boek van Sonja niet... en ook niet echt nodig ofzo (ik mág namelijk niet meer afvallen)... maar ben toch wel heel benieuwd naar dat ratatouillerecept...

iemand hier die t bekend voorkomt? en mij misschien even iets toe kan spelen?
thanks in advance
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:34:19 #74
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_41959729
Ratatouille voor 4 personen:
3 uien
1 courgette (niet schillen)
1 aubergine (niet schillen)
2 tomaten
1 groene paprika
1 rode paprika
4 aardappels
300 gram kippenblokjes
3 tenen knoflook
4 eetlepels ketjap asin
3 eetlepels gille
zout en peper

Bak de uien en de knoflook in een scheutje plijfolie.Voeg de kip toe,daarna zout peper en dille toevoegen.
2 a 3 kopjes water toevoegen.
Snijd alles in kleine stukjes incl. de aardappels Voeg de rest van de groente toe,daarna naar smaak de ketjap toevoegen.
Alles zachtjes doorkoken tot de aardappels gaar zijn.
Opdienen met een frisse salade.
  dinsdag 19 september 2006 @ 21:28:47 #75
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_41963850
trouwens, wie heeft radar gekeken ?
Starbucks, waar blijf je
pi_41963956
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:28 schreef doctor.starbucks het volgende:
  dinsdag 19 september 2006 @ 21:35:12 #77
50430 Yuki
Student Midwife
pi_41964192
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:34 schreef AnnaStesia het volgende:
..recept..
THANK YOU
  woensdag 20 september 2006 @ 08:59:16 #78
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_41974581
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:28 schreef doctor.starbucks het volgende:
nee niet gezien,wel gehoord dat er veel comentaar was dat je te weinig kc binnen krijgt,ja gek he als ze dag 1 van week 6 laten zien datis net de fruitdag.
pi_41998134
Ook ik volg deze topicreeks al een tijdje en sinds ruim 2 weken zijn mijn man en ik nu op het SB-dieet. Dit op aanraden van mijn zus en haar man die er erg enthousiast over waren. ZIj hebben de 9 weken al ruim achter zich en hebben alle goede gewoonten verwerkt in hun dagelijks patroon.

Heb zelf nog nooit een dieet gevolgd, was ook nooit nodig, dus kan het niet vergelijken, maar tot nu toe geen hongergevoelens oid. Mijn man is na 2 weken 3 kilo kwijt en ik zelf al 2.

Met name het moeten ontbijten, de verplichte tussendoortjes om de verbranding op gang te houden en het terugbrengen van de regelmaat in maaltijden zijn de grootste verbeteringen denk ik zelf.
Wegens ons drukke schema ontbeten we niet, dronken teveel koffie, aten een stapel boterhammen tussen de middag en schoven veel te grote ongezonde maaltijden veel te laat op de avond naar binnen.

Oftewel: voor ons goede een leidraad om het normale eetpatroon weer op te pakken en dit is met z'n tweeen dubbel zo makkelijk.

Iedereen die ook aan het Bakkeren is: veel succes!
  donderdag 21 september 2006 @ 07:40:23 #80
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_42006256
[reactie verplaatst naar: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?

[ Bericht 87% gewijzigd door BE op 21-09-2006 09:09:39 ]
Starbucks, waar blijf je
pi_42006843
[reactie verplaatst naar: Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?

[ Bericht 75% gewijzigd door BE op 21-09-2006 09:09:46 ]
  donderdag 21 september 2006 @ 09:11:00 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42007216
Het lijkt weer de goeie kant op te gaan.
Sonja met aanvullingen dus.
pi_42012670
Met het gevaar dat het al 20 keer voorbij gekomen is; er staat elke week een recept van SB in de Flair.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_42038678
Deze week weer 6 ons afgevallen, ik sta nu op -5,2
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:22:07 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42039494
Lekker hoor!
pi_42039514
Vandaag de eerste deel van de missie gehaald: precíes 5 kilo eraf
Kan het bijna niet geloven hoe makkelijk het gaat! Had al helemaal een beloning in mn hoofd voor de eerste 5 kilo, want ja dat is best afzien
Nou dat viel reuze mee! Volgende 5 kilo worden pittiger denk ik.

Soms smokkel ik wel wat, neem een extra cup-a-soup. Vanmorgen moest ik 2 appels en jus d'orange maar heb dus 2 rijstwafels met kaas genomen.
Screw them.
We're going home.
pi_42039525
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 08:15 schreef Koningin het volgende:
Deze week weer 6 ons afgevallen, ik sta nu op -5,2

Leuk he
Screw them.
We're going home.
pi_42039804
Ik ben momenteel nog bezig met herbalife.. Maar aangezien ik eind oktober met autorijlessen begin (ja op mijn 22ste nog beginnen is toch wat ), wordt dat een beetje te duur. Ik maak de 2 bussen die ik nu heb nog op ongeveer 5weken, en dan ga ik sonja bakker proberen (met enige aanvulling zoals ik als tip van meerdere gelezen heb:D). Maandag krijg ik het boek. Ben hier erg benieuwd naar.
pi_42039998
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:23 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Leuk he
Ja, de eerste 5 kilo is een mijlpaal. Dat stelt altijd wat voor vind ik.
We gaan rustig verder.
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:31:52 #90
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_42042354
De eerste 5 kilo vloog er bij mij ook af,ik heb mezelf lekkere parfum kado gedaan
Maar nu gaat het ons per ons per ons per ons....dus zo`n chrash dieet is het nu ook weer niet.
Ik verlies nu zo`n beetje een pond per week,ik ben nu bezig in week 6 en de weegschaal gaf vanmorgen 68.5 aan,das 8,5 kilo in totaal eraf.
pi_42042486
Ik zit in week 6.
Dus na 6 weken pas 5 kilo eraf.
Het gaat wat langzamer, maar ach, ik ga ook tussendoor uit eten en naar de kroeg. Moet wel kunnen vind ik.
pi_42069767
Ik ben maandag begonnen,maar ik vind dat ik veel en vaak honger heb.Nu ben ik een grote eter,dus zal mijn lijfje wel moeten wennen.Maar ik ben al 1600 gr kwijt,.dat heeft nog geen dieet bij mij veroorzaakt.
pi_42069781
Robijn, ik had ook heel veel honger de eerste week. De tweede week al minder en ik zit nu eind derde week en deze week practisch geen honger gehad. Je lichaam gaat er wel aan wennen hoor.
Lekker he, dat je nu al resultaat ziet
Screw them.
We're going home.
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:05:53 #94
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_42073945
Ga maandag ook beginnen met Sonja Bakkeren... ben benieuwd!
Dreams do come true
  zondag 24 september 2006 @ 23:08:37 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42100903
Terug van vakantie!

Ik denk 2 kg aangekomen, maar heb me ingehouden met in 2 weken tijd 2 pizza's en 2 ijsjes. Wel veel pasta's natuurlijk en vino, dus tja...

Morgen maar ff de beuk erin met week 9 .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_42107189
Ach, dat moet kunnen XcUS_Me!
Je gaat niet voor niets op vakantie
pi_42107406
Als het goed is krijg ik vandaag het boek.
Zoals eerder gezegt, ben ik echt benieuwd.
Maar het duurt nog wel een paar weken, voordat ik aan het dieet zou beginnen. Heb Herbalife nog lang niet op.

maandag 25 september 2006 @ 16:56:51 #98
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_42115870
Vraag: is Heinz ketchup toegestaan?
Dreams do come true
pi_42117086
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:56 schreef Jenny_ het volgende:
Vraag: is Heinz ketchup toegestaan?
Ja, in mate.
pi_42121842
Ohhh wat heb ik lekker gezondigd vandaag
Ben met mn dochters kleren wezen kopen en daarna gegeten bij de Mac.
Niet een kléin beetje zondigen, nee meteen de Mac

Het smaakte me héérlijk en morgen gewoon weer verder met dinsdag week vier
Zal deze week toch weinig lijnen, ben van donderdag tot en met zaterdag in Londen, dan eet ik gewoon lekker hoor. En daarna gewoon weer verder
Screw them.
We're going home.
pi_42122894
Das dus gewoon jezelf voor de gek houden; heb je voor niks gelijnd
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_42124609
Nou nee, er zitten nu echt niet meteen weer 5 kilo op hoor.
Screw them.
We're going home.
pi_42134323
Ik zag gisteren mij neef die was in 5wkn tijd 11kilo afgevallen en dat was wel te zien ook!!!!! Beetje te extreem,vond ie zelf ook wel.
Ik sta nog steeds op de 9kilo.
01-08-2008
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:28:36 #104
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_42136606
Ik zit nu op -8.7 kilo,in 6 weken tijd.
Nog maar 3.3 kilo en ik heb mijn streefgewicht bereikt
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 26 september 2006 @ 13:07:14 #105
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42139002
Nou, ik roep het al maanden, maar ik ben vandaag dan ook eindelijk eens begonnen Ergens onderweg ben ik de afgelopen paar weken 'zomaar' al vier kilo kwijtgeraakt. En dat voelde zo goed, dat ik nu wel gemotiveerd ben

Gister beginnen kwam niet echt uit, dus heb de maandag ff overgeslagen en ben dus vandaag begonnen. En nu heb ik honger

(en morgenavond ga ik uit eten )
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:13:26 #106
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_42143755
yoni als je honger hebt mag je altijd een appel eten
pi_42143789
Ik heb het boek binnen.
Ik vind de menu's per dag, wel erg weinig.
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:20:18 #108
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_42143885
Jeetje, ben met dag 2 bezig in week één... voel me zo slap als ik weet niet wat. Opzich is er niks mis met de menu's... maar vind het allemaal wel érg weinig. Ik probeer het vol te houden, maar als ik me nog zo voel over een week met SB, ga ik gewoon weer zelf een dieet samenstellen.
Dreams do come true
pi_42144144
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:20 schreef Jenny_ het volgende:
Jeetje, ben met dag 2 bezig in week één... voel me zo slap als ik weet niet wat. Opzich is er niks mis met de menu's... maar vind het allemaal wel érg weinig. Ik probeer het vol te houden, maar als ik me nog zo voel over een week met SB, ga ik gewoon weer zelf een dieet samenstellen.
Klinkt ook al niet zo erg positief

Ik denk, dat ik tegen die tijd, bij de luch een volkoren boterham tussen voeg.
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:58:52 #110
154854 Jenny_
Don't be hasty
pi_42144909
Ik heb net een pistolet met komkommer salade gegeten... dan ga ik vavavond wel wat langer naar de fitness. Ach, sas-momenten kunnen er ook zijn...
Dreams do come true
pi_42145636
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:58 schreef Jenny_ het volgende:
Ik heb net een pistolet met komkommer salade gegeten... dan ga ik vavavond wel wat langer naar de fitness. Ach, sas-momenten kunnen er ook zijn...
Pak dan extra fruit of een opkikker of iig iets magers op je broodje. Als je nu al met deze instelling gaat beginnen ga je het nooit volhouden natuurlijk.
01-08-2008
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:14:05 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_42146564
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:36 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Pak dan extra fruit of een opkikker of iig iets magers op je broodje. Als je nu al met deze instelling gaat beginnen ga je het nooit volhouden natuurlijk.
Stel je voor dat je een dag 700 kcaloriën eet ipv 600!
pi_42146708
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:14 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Stel je voor dat je een dag 700 kcaloriën eet ipv 600!
tja je moet toch wat om het anorexia figuur van sonja te behouden
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_42147352
Zeg, kap eens met die bijdehante opmerkingen. Dat doe je maar mooi ergens anders.
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:45:20 #115
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_42147376
Cursusje Uitspraak Nederlandsch voor Sonja?
Wat moet je anders?
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:56:34 #116
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_42149479
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef schatje het volgende:
Zeg, kap eens met die bijdehante opmerkingen. Dat doe je maar mooi ergens anders.
Waarom mag je geen vorm van kritiek uiten en moet dat speciaal in een apart topic? Typisch struisvogelpolitiek...
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:18:27 #117
50430 Yuki
Student Midwife
pi_42152350
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:45 schreef Wutangtony het volgende:
Cursusje Uitspraak Nederlandsch voor Sonja?
sjongejonge, dat wisten we nog niet hoor... ZE KOMT UIT WEST-FRIESLAND JA, EN ZO PRAAT ZE OOK... BIG DEAL!
what's the drama? ik vind juist dat dat het wel leuk maakt. toen ik destijds bij haar praktijk liep, maakte af en toe zo'n flink platte uitspraak (als je honger hebt, pak je maar gewoon een stuk ontboijtkoek!) dat je juist meer gemotiveerd raakte!

ga je lekker ergens anders druk om maken ofzo
pi_42160490
Wat maken sommige mensen zich toch druk om Sonja Bakker, laat iedereen in zijn of haar waarde. Niemand wordt gedwongen om haar boek te volgen of om naar haar te kijken als ze op tv is. Ik zit nu in mijnderde week, heb geen honger alleen af en toe ONTZETTENDE zin in iets lekkers en al ruim twee kilo kwijt.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:43:47 #119
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_42165081
ik vind het ideaal wat me naamgenoot heeft gemaakt,ik ben nu 16 kg kwijt,begin dec komt het nieuwe boekje uit ,dan ga ik daar ook mee beginnen ,kan je nog is afwisselen
pi_42165422
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:43 schreef glossy het volgende:
ik vind het ideaal wat me naamgenoot heeft gemaakt,ik ben nu 16 kg kwijt,begin dec komt het nieuwe boekje uit ,dan ga ik daar ook mee beginnen ,kan je nog is afwisselen
16 kilo in hoeveel maanden?
Ik begin over ongeveer 2 weken met SB-dieet.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:56:40 #121
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_42165472
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:54 schreef ymme het volgende:

[..]

16 kilo in hoeveel maanden?
Ik begin over ongeveer 2 weken met SB-dieet.
ik ben 10 april begonnen.
op het moment gat het heel erg langzaam,maar het gaat er nog steeds af
pi_42165558
En ben je telkens weer op nieuw begonnen bij week 1?
Wat voor nieuw boek is dat dan?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 27 september 2006 @ 12:00:55 #123
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42165609
quote:
HET NIEUWE BOEK VAN SONJA - BEREIK EN BEHOUD JE IDEALE GEWICHT
Begin december dit jaar zal het derde boek van Sonja in de winkels liggen. Bereik maar vooral BEHOUD je ideale gewicht. In haar nieuwe boek besteedt Sonja veel aandacht aan de bewustwording van het eetgedrag. Een fantastisch naslagwerk met weer acht weekmenu's om af te vallen, maar nu aangevuld met vier weekmenu's om op gewicht te blijven met heerlijke recepten. Naast deze menu's deze keer ook 'veel gestelde vragen', vrouwen in de overgang en de combinatie van voeding en gezondheid. Een aanrader!!
Bron: website Sonja Bakker
  woensdag 27 september 2006 @ 12:02:36 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42165667
*in geheugen op slaat...
  woensdag 27 september 2006 @ 12:05:49 #125
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_42165759
Pfffffffffff ... hopelijk blijven alle vrouwen enigzins nog wat rond en niet uitziend zoals die topfotomodellen ... die gewoon graatmager zijn.:-)
  woensdag 27 september 2006 @ 12:10:53 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42165898
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:05 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Pfffffffffff ... hopelijk blijven alle vrouwen enigzins nog wat rond en niet uitziend zoals die topfotomodellen ... die gewoon graatmager zijn.:-)
Mwoah, zolang niet alle mannen hun kop kaal scheren zullen er ook nog wel genoeg wat rondere vrouwen over blijven.

Enneh... er is nog een verschil tussen moddervet en graatmager.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 27 september 2006 @ 12:11:11 #127
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42165909
Leuk sinterklaas/kerstkadootje dat boek

Mijn ouders beginnen trouwens elke keer opnieuw met week 1. Alleen omdat ze nu op gewicht zijn, doen ze wel gewoon af en toe een dagje (meestal in het weekend) gewoon eten waar ze trek in hebben.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:12:10 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42165937
Oh, en mag ik deze nog even onder de aandacht brengen bij de altijd aanwezige kritische medelezers?

Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?

Hoofdredactie Fotografie woensdag 27 september 2006 @ 12:12:39 #129
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42165950
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mwoah, zolang niet alle mannen hun kop kaal scheren zullen er ook nog wel genoeg wat rondere vrouwen over blijven.

Wat zij zegt
Pff de tijd dat ik graatmager zal zijn, komt denk ik toch echt pas als ik tussen zes plankjes lig

De weegschaal was wel lief voor me vanmorgen. Ik zit onder de 90 kg Heerlijk om die 8 weer eens te zien

[ Bericht 16% gewijzigd door Chell op 27-09-2006 12:28:25 ]
  woensdag 27 september 2006 @ 12:30:37 #130
118002 PieDobbelJoe
pi_42166436
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

BraitAis (?) moddervet...gets, gelukkig is er een tussenweg..gelukkig wel hee.

woensdag 27 september 2006 @ 12:32:35 #131
118002 PieDobbelJoe
pi_42166487
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:12 schreef Yoni het volgende:

[..]

Wat zij zegt
Pff de tijd dat ik graatmager zal zijn, komt denk ik toch echt pas als ik tussen zes plankjes lig

De weegschaal was wel lief voor me vanmorgen. Ik zit onder de 90 kg Heerlijk om die 8 weer eens te zien
hihi...ik zit gelukkig nu boven de 90 ... 93 wel te verstaan. Woog begin 2005 115, 3 maand later 83 en nu dus weer een stijgende lijn. Ik ben dus wel blij met extra kg's , maar wil er nog wat bij. Dat valt niet mee.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:57:56 #132
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_42167191
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:59 schreef Koningin het volgende:
En ben je telkens weer op nieuw begonnen bij week 1?
Wat voor nieuw boek is dat dan?
ik heb het boek al een aantal maal uitgehad,ik begin gewoon steeds opnieuw
  woensdag 27 september 2006 @ 13:14:25 #133
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42167644
Oh een nieuw boekje, dat is wel leuk .

Paar nieuwe weekmenu's erbij vind ik wel handig!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_42177490
idd makkelijk wat nieuwe menu's

zit nu halverwege week 9 en ben 14 kilo kwijt.
heb de laatste 3 weken veelgezondigd maar gaat dus nog steeds prima!!
pi_42179775
Ik ben ook weer begonnen, de woensdag van de eerste week!
Er moet nog 14 kilo af en ik hoop dat dat in 9 weken lukt!
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 28 september 2006 @ 12:38:25 #136
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42196378
Is het gek als ik dat Sonja Bakkeren stiekem eigenlijk heel leuk vind?
Ik vind het echt ideaal om vooraf te weten wat ik eet en kan me enorm verheugen op bepaalde dingen die ik ga eten

Vanavond staat er prei en kabeljauw op het menu, maar dat recept heb ik omgegooid. Prei en kabeljauw lijkt me zo'n laffe hap.

Dus nu wordt het in sesamolie geroerbakte tilapiafilet met geroerbakte prei + winterwortel met een beetje ketjap manis, kokos, citroensap en kerriepoeder. En dan rijst ipv aardappelen. Njammie!

Ik zal morgen ofzo ook nog weer ff de flair recepten overtiepen
  donderdag 28 september 2006 @ 13:06:14 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42196989
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:38 schreef Yoni het volgende:
Is het gek als ik dat Sonja Bakkeren stiekem eigenlijk heel leuk vind?
Ik vind het echt ideaal om vooraf te weten wat ik eet en kan me enorm verheugen op bepaalde dingen die ik ga eten
Dat heb ik dus ook. Wrsch heel stom en totaal fantasieloos, maar ik vind het heerlijk om niet
te hoeven bedenken wat ik ga eten.
quote:
Vanavond staat er prei en kabeljauw op het menu, maar dat recept heb ik omgegooid. Prei en kabeljauw lijkt me zo'n laffe hap.

Dus nu wordt het in sesamolie geroerbakte tilapiafilet met geroerbakte prei + winterwortel met een beetje ketjap manis, kokos, citroensap en kerriepoeder. En dan rijst ipv aardappelen. Njammie!

Ik zal morgen ofzo ook nog weer ff de flair recepten overtiepen
Klinkt goed!
Niet vergeten dat Ketjap Manis en kokos veel suiker bevatten. Maar goed, dat kan qua Kcal hoeveelheden wel lijen natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 28-09-2006 13:15:31 ]
  donderdag 28 september 2006 @ 13:10:24 #138
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42197066
Ik merk dat ik me niet meer echt aan de weekmenu's houd. Had me voorgenomen week 9 te doen, maar ik betrap mezelf erop zelf een menu in m'n hoofd samen te stellen.

Voorbeeldje van vandaag:

Ontbijt: 1 appel, plak ontbijtkoek
Tussendoor: 1 glas jus
Lunch: 1 krentenbol
Tussendoor: wat druifjes en evt. liga
Avondeten: rijst met groente
Vanavond: nog een appel

Prima toch?
  donderdag 28 september 2006 @ 13:17:09 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42197198
Ik vind je lunch een klein beetje karig eigenlijk. Daar zou ik dan iiig nog een glas melk oid bij doen.
Maar wel lekker dat je zelf al aan het mixen ben.
  donderdag 28 september 2006 @ 13:24:01 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42197370
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind je lunch een klein beetje karig eigenlijk. Daar zou ik dan iiig nog een glas melk oid bij doen.
Maar wel lekker dat je zelf al aan het mixen ben.
Ik heb gisteravond een pasta-ovenschotel met fêta gehad . Vandaar dat ik vandaag een beetje strenger ben dan gisteren. Maar thnx .
  donderdag 28 september 2006 @ 13:34:38 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42197664
Aha! Schurkje! Dat had je er niet bij gezegd hè!
*belerend vingertje op steekt!
  donderdag 28 september 2006 @ 13:35:38 #142
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42197684
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
Aha! Schurkje! Dat had je er niet bij gezegd hè!
*belerend vingertje op steekt!
Jaja, ik ben mij er eentje .
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 28 september 2006 @ 13:47:50 #143
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42197998
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Wrsch heel stom en totaal fantasieloos, maar ik vind het heerlijk om niet
te hoeven bedenken wat ik ga eten.
[..]
Ik heb genoeg fantasie, maar vaak geen zin 'm te gebruiken. Dit is wat dat betreft gewoon ideaal
quote:
Klinkt goed!
Niet vergeten dat Ketjap Manis en kokos veel suiker bevatten. Maar goed, dat kan qua Kcal hoeveelheden wel lijen natuurlijk.
I know Maar tis zo weinig dat het me niet lijkt dat het erg veel kwaad kan Dan val ik maar een beetje minder snel af hoor
  donderdag 28 september 2006 @ 13:53:57 #144
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_42198130
Ik vind het ook heerlijk dat ik als een kip zonder kop Sonja volg
Nooit meer nadenken over wat nu weer te eten...ideaal!
Ik ben nu in week 7 en merk dat ik ook steeds meer mijn eigen programma ga maken.
Gisteren avond stond er streng...nou ik had nog trek dus heb lekker een bak vanilleyoghurt van optimel genomen.
Tussen de middag mocht ik o.a. 1 cracker...maar heb er 2 genomen.
In de grote lijnen volg ik het boekje wel,maar het is toch wel de bedoeling dat ik ooit zonder Sonja ga eten.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 28 september 2006 @ 14:00:36 #145
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42198272
Ik pas ook wel hier en daar dingen aan hoor. Dingen die ik echt niet lust eet ik niet. En morgen mag ik bv. tussen de middag drie crackers. Tja..ehm.. leuk.. maar forget it... daar kan ik echt niet nog een middag op werken. Dat worden dus gewoon boterhammetjes
  donderdag 28 september 2006 @ 14:03:53 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42198338
Aanpassen is goed!
Gisterenochtend een extra beschuitje en een appel.

Vandaag stonden er 2 cracottes met appelstroop op het ontbijt, dat zijn er 4 geworden (happen lucht ) En iets later ook nog een appeltje.

Ik moet wel vooruit kunnen komen idd.
  donderdag 28 september 2006 @ 14:06:31 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42198394
Ja, die crackers, die vind ik echt 3x niks. Twee happen en ze zijn weg en je krijgt er niet eens een béétje een vol gevoel van. Waardeloos.
  donderdag 28 september 2006 @ 14:11:39 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42198510
Maar ze zijn wel lekker!
Ik kon me vroeger nog wel eens te buiten gaan aan cracottes met kaas!
  donderdag 28 september 2006 @ 14:27:20 #149
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_42198866
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:11 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ze zijn wel lekker!
Ik kon me vroeger nog wel eens te buiten gaan aan cracottes met kaas!
oooohhh mmmmjam...cracottes met kaas
Maar als ik nu eens volkoren cracottes neem met 20+ kaas,dan mag ik er best veel hebben toch?
  donderdag 28 september 2006 @ 14:33:33 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42199030
Hihi, ja je kan je er idd redelijk aan te goed doen.

Volkoren Cracotte: 20 Kcal en 0 gr. vet
20+ kaas per snee brood: 55 Kcal en 3 gr. vet

Ga er vanuit dat je van die hoeveelheid kaas 2 cracottes kan beleggen is 1 volkoren cracotte met 20+ kaas ongeveer 55 kcal en 1,5 gr. vet.
Nou, dat zet nog niet echt zoden aan de dijk.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 28 september 2006 @ 14:58:45 #151
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42199678
Cracottes met kaas zijn zooooo lekker

Morgen eentje mee nemen naar m'n werk En 2 boterhammetjes ofzo.
pi_42224040
En weer een kilotje eraf Zit nu op -6
Ik ben blij
pi_42264685
Daar hebben we een apart topic voor. Ik heb jouw poster daarheen verplaatst.

Sonja Bakker? Opstap naar gezonde leefstijl of heel slecht?

Daar graag verder svp.

[ Bericht 76% gewijzigd door Mylene op 30-09-2006 20:30:26 ]
  Hoofdredactie Fotografie zondag 1 oktober 2006 @ 11:19:39 #154
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42276324
Flairreceptje

Roergebakken biefreepjes
voor 4 personen

Ingrediënten

• 250 g noedels
  • 250 g sperziebonen
  • 1 prei
  • 250 g champignons
  • 4 el olijfolie
  • 300g in reepjes gesneden biefstuk
  • 2 el sesamolie
  • 1 flinke teen knoflook
  • 2 tl sambal oelek
  • l vleesbouillon (tablet)
  • 1 el zoute sojasaus (ketjap asin)

Bereidingstijd: 20 minuten

Portie voor vrouwen a 225g: ca. 290kcal
    Portie voor mannen a 250g: ca. 325kcal

Kook de noedels gaar in de tijd aangegeven op de verpakking en giet af.
    Was de sperziebonen en haal ze af. Snijd de prei in ringen van ca. 1cm en spoel om met koud water.
    Borstel de champignons schoon en snijd in plakjes.

Verhit 2 eetlepels olijfolie in de wok en roerbak hierin de biefreepjes 2 minuten, schep ze daarna uit de wok. Giet opnieuw 2 eetlepels olijfolie in de wok, voeg daar de sesamolie en de uitgeperste knoflook aan toe. Doe de sperziebonen en de sambal erbij en roerbak deze ca. 5 minuten.

Voeg dan de preiringen en de champignons toe, schep het geheel goed om en giet de bouillon en sojasaus erbij. Breng het geheel aan de kook, roer de biefreepjes door het knapperige groentemengels en serveer direct met de noedels. Lekker met een bakje rauwkost.

Tip: varieer met kalkoen- of kipreepjes voor minder calorieën. Juist niet afvallen? Neem gyros-of shoarma reepjes voor een gerecht met meer calorieën.
  •   Hoofdredactie Fotografie zondag 1 oktober 2006 @ 11:48:36 #155
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42276754
    Nog een Flairreceptje

Tagliatelle met zalm
    voor 4 personen

Ingrediënten

• 250g tagliatelle
  • 2 el olijfolie
  • 3 lente-uitjes
  • 4 tomaten
  • 100ml demi crème fraîche
  • 250 g zalmsnippers
  • zout
  • versgemalen peper

Bereidingstijd: 20 minuten
    Portie voor vrouwen a 225g: ca. 335kcal
    Portie voor mannen a 250g: ca. 375kcal

Snipper het wit van de lente-ui en snijd het groen in ringetjes. Breng een pan water aan de kook. Kerf een kruis in de tomaten en dompel ze 1 minuut in het water. Haal ze uit de pan, verwijder het vel en snijd in vieren. Voeg zout toe en kook in hetzelfde water de tagliatelle volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking beetgaar.

Verhit de olie en fruit hierin het gesnipperde wit van de lente-ui 2 minuten. Voeg de tomaten en crème fraîche toe en kook het mengsel 4 minuten zachtjes door. Roer de zalmsnippers erdoor en breng de saus op smaak met zout en peper. Stort de tagliatelle in een vergiet, laat kort uitlekken en doe de pasta in een schaal. Schep de tomaten/zalmsaus en het groen van de lenteuitjes erdoor. Serveer met een frisse salade.

Tip: in plaats van zalmsnippers kun je ook tonijn op waterbasis uit blik gebruiken. Tonijn bevat minder calorieën dan zalm. Juist niet afvallen? Gebruik dan gewone crème fraîche in plaats van demi crème fraîche.
  •   Hoofdredactie Fotografie zondag 1 oktober 2006 @ 11:57:08 #156
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42276874
    En nóg een Flairreceptje

Kip met perzik en abrikoos
    voor 4 personen

• 400g kipfilet in stukjes
  • 2 uiten
  • 2 teentjes knoflook
  • 2 tl sambal
  • 1 tl gemberpoeder
  • 2 kleine blikjes tomatenpuree
  • 1 blikje perziken op siroop
  • 1 bllikje abrikozen op siroop
  • 400g zilvervliesrijst
  • scheutje demi crème fraîche
  • zout

Bereidingstijd: 30 minuten
    Portie voor vrouwen a 225g: ca. 355cal
    Portie voor mannen a 250g: ca. 395kcal

Breng in een grote pan water aan de kook en kook de rijst gaar in de tijd die daarvoor staat aangegeven op de verpakking. Voeg zout naar smaak toe.
    Pel ondertussen de uit en knoflook en snipper ze fijn. Laat de perziken en abrikozen uitlekken, van de de siroop op en snijd het fruit in stukjes.

Braad de kipfilet aan in een braadpan en fruit de ui en knoflook de laatste 5 minuten mee. Voeg de sambal, de tomatenpuree, het gemberpoeder en het sap toe en smoor alles 10 minuten. Voeg op het laatst de kleingesneden perziken en abrikozen toe en warm nog even goed door. Maak de saus af met een scheutje demi crème fraîche. Serveer de saus en de rijst apart van elkaar.

Tip: Neem perziken en abrikozen op eigen sap voor minder calorieën. Juist niet afvallen? Kies dan voor varkensvlees en gewone crème fraîche.
  •   zondag 1 oktober 2006 @ 18:38:15 #157
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_42286574
    muffins, (recept komt in haar nieuwe boekje en was van de week op tv dit recept bij je echte leeftijd)

ingredienten

300 gr zelfrijzend bakmeel
    2 theelepels bakpoeder
    1 eetlepel speculaaskruiden
    75 gram bruine basterdsuiker
    snufje zout
    2dl halfvolle melk
    2 eieren
    3 eetlepels becel multi voor koken,(roer) bakken en braden
    6 papieren muffinvormpjes

bereiding

verwarm de oven op 200 graden. Doe de meel met het bakpoeder,speculaaskruiden,de suiker en het zout in een kom. Doe de melk in een maatbeker met het ei en de becel en klop dit los. Giet nu dit melk-ei-mengsel bij het meel in de kom en roer losjes met een vork tot een klonterig geheel. Het moet niet een glad beslag worden want anders worden de muffins niet zo mooi luchtig. Verdeel het beslag met een lepel in de muffinvormpjes. Bak de muffins 25 minuten en laat ze afkoelen.

bevat per muffin 85 kcal . lekker met een toefje slagroom light
    pi_42305031
    Goedemorgen!

kan een van jullie mij even helpen?
    ik ben bezig met week 3, maar ik heb mijn agenda thuis laten liggen, waardoor ik dus niet weet wat ik vanmiddag mag lunchen. kan iemand me dat misschien ff vertellen?

ik dacht-
    tussendoor 1 appel,
    lunch: 3 crackers... maar met wat?
    tussendoor: liga

kan iemand me vertellen waarmee ik de crackers beleggen mag? alvast dank!
      maandag 2 oktober 2006 @ 10:44:12 #159
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42305094
    tussendoor: 1 appel
    Lunch: 3 crackers met halvarine, 1 x filet americain, 1 x kipfilet, 1 tomaat of komkommer, 1 glas halfvolle melk.
    tussendoor: liga
    pi_42305123
    merci bien!!
      maandag 2 oktober 2006 @ 10:46:06 #161
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_42305128
    Een patat pinda, 3 broodjes gezond en een cup a soup Kip

Oh wacht... 3 crackers met halvarine, 1x filet americain, 1x kipfilet, 1x tomaat of komkommer en 1 glas halfvolle melk. De tussendoortjes heb je inderdaad goed.
    Screw them.
    We're going home.
    pi_42305149
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 10:46 schreef CarOnline het volgende:
    Een patat pinda, 3 broodjes gezond en een cup a soup Kip
    dat zou een lekkere lunch zijn! denk dat ik alleen uit elkaar zou knappen als ik dat allemaal op zou moeten eten!
      maandag 2 oktober 2006 @ 10:49:36 #163
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_42305208
    Ai.. mostert na de maaltijd

Nou hier gaat het echt heel goed.
    Vorige week niet gelijnd aangezien ik savonds steeds zo druk was heb ik zelfs 2x patat gehad
    Enne verder 3 dagen in Londen rond gelopen, en wel zoveel dat ik gewoon afgevallen ben
    Heb daar niet opgelet, lekker uit eten geweest.
    Meestal nam ik ook wel wat lekkers mee, en vooral uít Londen (Cadbury's! ) maar dat heb ik deze keer niet gedaan.
    De weegschaal gaf vanmorgen -5,6 kilo aan. In totaal dan he.
    Dus toch nog -6 ons vorige week.

Vandaag voor de tweede keer met week vier begonnen omdat ik dus vorige week geen week 4 gedaan heb.
    Screw them.
    We're going home.
    pi_42313236
    Wat een lekkere recepten staan er bij

Ik heb eigenlijk nog een vraag he. Wie van jullie vervangt bepaalde Sonja Bakker producten voor goedkopere producten? En zo ja, welke voor welke?
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      Hoofdredactie Fotografie maandag 2 oktober 2006 @ 17:54:09 #165
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42315051
    quote:
    Op maandag 2 oktober 2006 16:21 schreef Fuente het volgende:
    Wat een lekkere recepten staan er bij

Ik heb eigenlijk nog een vraag he. Wie van jullie vervangt bepaalde Sonja Bakker producten voor goedkopere producten? En zo ja, welke voor welke?
    Ik vervang eigenlijk alle merkproducten als het even kan door huismerkproducten. Ik heb dus geen Yofresh, maar AH huismerk yoghurt mayo, geen cup a soup maar AH huismerk één kops soep enzovoort.
    pi_42327270
    Ik heb gisteren het boekje aangeschaft. Ik hoef niet echt veel af te vallen, maar ik ben in 2005 35 kilo afgevallen en afgelopen zomer tijdens de vakantie was ik ongemerkt toch weer 5 kilo aangekomen. Die wil ik er weer even af krijgen zodat ik weer keurig op de 63 kilo zit.
    Ik merkte dat ik juist moeite heb met die laatste paar kilootjes en dat ik een extra stimulans nodig heb.
    Wel vind ik het erg weinig. Toen ik 35 kilo afvoel at ik meer. Aangezien ik maar wenig hoef af te vallen heb ik het hier en daar ook wel een beetje uitgebreid, maar op een mijns inziens verantwoorde manier.
    Waar ik alleen echt moeite mee heb is het niveau van de recepten. In het gemiddelde studentenhuis wordt fantasierijker gekookt. En de kant en klaar producten die zij voorschrijft...in geen honderd jaar!
    Maar gelukkig kunnen we ook nog zelf nadenken en alternatief verzinnen voor wat ze voorschrijft...

Ik ben benieuwd naar de resultaten.

En voor iedereen die al druk bezig is:
      dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:33:11 #167
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42327784
    Ik vervang ook hoor. Ik vind die optimel zooi sowieso niet lekker dus dat wordt gewoon melk en kwark etc.
    Gewone crackers, gewone soep etc.
    pi_42353281
    Ik ben ondertussen in week 2, op zich goed vol te houden, weinig moeite mee, eet haast meer dan dat ik deed, alleen veel gezonder en minder vet.. heb eigenlijk wat vragen:

- Mag je ipv gekookte aardappelen ook aardappelen op aluminium folie in de oven doen? Zonder boter o.i.d.?

- Mag je bij de lunch ook een bakje rauwkost met lightdressing extra?

- Bij die prei en zo, mag je daar geen sausje bij doen? Die gekookte prei is los toch niet te vreten?
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 4 oktober 2006 @ 11:47:10 #169
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42353699
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 11:31 schreef NiKos het volgende:
    Ik ben ondertussen in week 2, op zich goed vol te houden, weinig moeite mee, eet haast meer dan dat ik deed, alleen veel gezonder en minder vet.. heb eigenlijk wat vragen:

- Mag je ipv gekookte aardappelen ook aardappelen op aluminium folie in de oven doen? Zonder boter o.i.d.?

- Mag je bij de lunch ook een bakje rauwkost met lightdressing extra?

- Bij die prei en zo, mag je daar geen sausje bij doen? Die gekookte prei is los toch niet te vreten?
    Die aardappelen moeten kunnen ja denk ik. Maakt qua calorieën niks uit lijkt me. Rauwkost kan nooit kwaad en die dressing.. ach... tja.. qua calorieën per dag kan dat er op zich ook wel af denk ik. Ik pak alleen eerder gewoon een stuk komkommer of wat worteltjes bv en vermijd de dressing dus. Hoewel ik hier en daar wel weer wat extra vet kan gebruiken omdat ik geen boter op brood eet.

Bij de groenten e.d. doe ik in sommige gevallen wel een sausje. De prei met vis maak ik sowieso helemaal anders (zie elders in dit topic), bij sommige andere groenten doe ik een klein beetje groentensaus of light saus. Het moet wel 'leuk' blijven, ga geen vieze laffe prakjes eten
    pi_42353870
    Die aardappeltjes, dat maakt volgens mij niets uit als je geen vet toevoegt.

En dat wat je zegt over die prei onderstreept wat ik eerder zei over het niveau van de recepten en gerechten die ze voorschrijft. Ben met je eens dat alleen een kwakje gekookte prei niet echt spannend is. Misschien kun je de prei gaar stoven in een beetje bouillon met een lepeltje kerrie ofzo? Dat maakt het wellicht iets eetbaarder (blijft vreselijk saaie hap)
      woensdag 4 oktober 2006 @ 11:54:29 #171
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42353888
    Ik maak dan meestal die jus (zonder boter) om het geheel nog een beetje smaak te geven, maar ook hierbij geldt dat het op zich qua Kcal op het totaal niet heel veel uit maakt. Je moet dan uiteraard wel met mate opscheppen.
    En er niet een supervet ham-kaas sausje van maken zoals bij prei zo lekker is.
    pi_42353895
    haha ik loop weer achter de feiten aan
    pi_42353977
    Ik heb besloten me overdag aan het `regime` te houden en voor het avondeten zelf wat te verzinnen. Ik hoef toch maar twee of drie kilo af te vallen en het hoeft ook niet binnen een maand.

Ik eet wel gezond en light ´s avonds, maar ik maak gewoon iets waar wel smaak aan zit en waar je geen pakjes of potjes voor nodig hebt. Volgens mij heeft Sonja veel verstand van voeding, maar niet van koken!
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:02:21 #174
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42354086
    Over die pakjes en potjes voor het avond eten, dat valt toch wel mee?
    Het enige pakje wat ze daar meestal voor aanraadt is de magere jus en die lijkt me nou ook echt niet te verkrijgen op een andere manier.
    Verder kom ik vwb het avondeten weinig kunstmatige dingen tegen.

Het is geen haute cuisine nee, maar dat is volgens mij om dat ze meer mikt op de doodgewone sjaan en sjonnie die dagelijks nog aan de warme prak zitten dan op de trendy hippe mensen die de toko's afstruinen naar lekkere ingrediënten.
    pi_42354287
    Het zijn meer de recepten die apart vermeld staan in het boekje. Pakje puree hier, pot roerbaksaus daar...enz..
    En ik snap wel waarom ze het doet en daar is ook niets mis mee, maar ik weet anderzijds ook dat ik persoonlijk het niet vol ga houden als ik iedere dag of hollandse hap zonder welke `opleuking`dan ook of dingen uit potjes en zakjes moet eten. Dat houd ik nog geen week vol en het is ook gewoon niet nodig. Verse ingrediënten zijn vaak minder calorierijk, maar het kost wel meer tijd om ze klaar te maken.

Daarom prima als je het wel precies doet zoals zij voorschrijft, waarschijnlijk beter/effectiever dan wat ik doe, alleen ik trek dat niet..

En toko´s afstruinen? Ik heb er niet eens zin in...maar gewoon verse ingredienten vind ik toch wel belangrijk.
    pi_42354351
    Voorbeeld:

Dat recept waarbij je kip moet garen in een blik groentesoep... Hoe verzin je het?? En dan van die nep-puree erop...brrr Maar ik verzin dan gewoon een alternatief met vergelijkbare ingredienten en ongeveer evenveel calorien.

Het was overigens niet bedoelt om Sonja of wie dan ook af te vallen hoor (aparte woordkeuze)
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:27:52 #177
    52066 Mickeys
    Mickeys is een zij!
    pi_42354738
    Inmiddels is het alweer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst gepost heb.

Het gaat goed. Ik was inmiddels met de 2e sessie van 9 weken begonnen en heb bijna het gewicht gehaald wat ik in mijn dromen voor ogen had. Ik woog bij de start ongeveer 74 kilo. Vandaag de dag zit ik op 58. Het gewicht wat ik in mijn dromen had is 56 en dat gaat me zeker nog wel lukken. De dietiste zegt dat mijn perfecte gewicht 53,3 is dus wie weet dat ik heel langzaam die kan op kan komen. Het is nu week 7 van de 2e sessie. Maatje 40/42 ingeruild voor maatje 34 en ik voel me verdraaide goed. Ik kan het iedereen aanraden die nu veel of weinig wil afvallen en die veel of wat minder weegt maar toch ietsje er af wil hebben. Dat gezeur over te weinig eten en toestanden..
    The reward of a thing well done is to have done it.
    Spelfouten en dialect daargelaten
    Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 4 oktober 2006 @ 12:29:22 #178
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42354779
    Ik ga bij het avondeten in principe uit van wat ze voorschrijft, maar pas het wel naar smaak aan. Dat prei-vis gebeuren maak ik dus heel anders, bij sommige groenten doe ik een klein beetje saus of ik maak het anders klaar (gekookte witlof vind ik goor, dus eet ik witlofsalade bijvoorbeeld). Ik kan best aardig koken, dus ik leuk gewoon e.e.a. een beetje op, zonder daarmee meteen in enorm vette ongezonde dingen te vervallen natuurlijk
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:31:16 #179
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42354819
    Jeetje Mickeys! Wat ga je goed!

Ik vraag me alleen af hoe het kan dat je maat 34 hebt en volgens de dietiste nog eens 5 kilo kwijt zou kunnen/moeten. Dat lijkt mij eigenlijk redelijk ongezond mager.
    pi_42354870
    Ok, bedankt voor jullie tips, wat ik wel merk, is dat als je voor 2 man kookt, er vaak spullen weg gegooid moeten worden omdat ze gewoon niet meer goed zijn, zoals yoghurt die een week staat te schimmelen, filet, andere vleeswaren, etc.. Ik vind het zelf wel een voordeel dat de gerechten zo simpel zijn, lekker snel klaar enzo, alleen bij de spaghetti moet je tomatenketchup ( ) als saus gebruiken ..

Wat voor magere jus gebruiken jullie? Knijpflesje, pakje?
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:35:36 #181
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42354921
    Ik gebruik nooit jus eigenlijk . En ALS ik het al maak, gooi ik een beetje water bij het kookvocht, maar nogmaals, dit is zeer zeldzaam .
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:37:02 #182
    52066 Mickeys
    Mickeys is een zij!
    pi_42354954
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:31 schreef Brighteyes het volgende:
    Jeetje Mickeys! Wat ga je goed!

Ik vraag me alleen af hoe het kan dat je maat 34 hebt en volgens de dietiste nog eens 5 kilo kwijt zou kunnen/moeten. Dat lijkt mij eigenlijk redelijk ongezond mager.
    Het zijn voornamelijk nog wat aan mijn bovenarmen zit en aan buikrandjes.. ik denk an sich dat die 3 a 4 kilo daar in zullen zitten.. maar tnx meis..

Hoe gaat die bij jou nu?
    Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:38:04 #183
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_42354977
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:27 schreef Mickeys het volgende:
    Inmiddels is het alweer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst gepost heb.

Het gaat goed. Ik was inmiddels met de 2e sessie van 9 weken begonnen en heb bijna het gewicht gehaald wat ik in mijn dromen voor ogen had. Ik woog bij de start ongeveer 74 kilo. Vandaag de dag zit ik op 58. Het gewicht wat ik in mijn dromen had is 56 en dat gaat me zeker nog wel lukken. De dietiste zegt dat mijn perfecte gewicht 53,3 is dus wie weet dat ik heel langzaam die kan op kan komen. Het is nu week 7 van de 2e sessie. Maatje 40/42 ingeruild voor maatje 34 en ik voel me verdraaide goed. Ik kan het iedereen aanraden die nu veel of weinig wil afvallen en die veel of wat minder weegt maar toch ietsje er af wil hebben. Dat gezeur over te weinig eten en toestanden..
    Dus jij hebt een diëtiste die het eens is met Sonja Bakker?
    pi_42354984
    Gewoon van die jus-blokjes Nikos. Beetje aanmaken met water en in de magnetron ermee.
    Mickeys je gaat als een tierelier, wat goed zeg!

Brighteyes hoe is het met het snaaien? Al een beetje onder controle?
    Screw them.
    We're going home.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:41:30 #185
    52066 Mickeys
    Mickeys is een zij!
    pi_42355074
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dus jij hebt een diëtiste die het eens is met Sonja Bakker?
    Jeps.. heb wel een aanvulling.. dietiste is trouwens tevens mijn trainer voor mijn revalidatie..
    pi_42355080
    Wat ik zelf heel erg fijn vind, is dat ik niet meer de neiging heb om me vol te proppen met bijvoorbeeld chocolade
    Ik mis het gewoon niet. Liep vanmorgen met trek (nog geen evergreen gehad) langs de Trekpleister waar buiten bakken vol met witte kitkat stonden. Normaal stond ik toch zéker bij de kassa, of op zn minst te twijfelen. Maar nu peins ik er niet over! Daar ben ik echt heel erg blij mee, ik hóef niet meer te snoepen!
    Screw them.
    We're going home.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:43:28 #187
    52066 Mickeys
    Mickeys is een zij!
    pi_42355119
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:41 schreef CarOnline het volgende:
    Wat ik zelf heel erg fijn vind, is dat ik niet meer de neiging heb om me vol te proppen met bijvoorbeeld chocolade
    Ik mis het gewoon niet. Liep vanmorgen met trek (nog geen evergreen gehad) langs de Trekpleister waar buiten bakken vol met witte kitkat stonden. Normaal stond ik toch zéker bij de kassa, of op zn minst te twijfelen. Maar nu peins ik er niet over! Daar ben ik echt heel erg blij mee, ik hóef niet meer te snoepen!
    Je eet nog wel chocolade? Ik wil wel maar ik durf niet hahaha. zelfs de suiker laat ik staan
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:45:30 #188
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_42355174
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:41 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Jeps.. heb wel een aanvulling.. dietiste is trouwens tevens mijn trainer voor mijn revalidatie..
    Ik weet dat er een ander topic is hiervoor, maar ik vind het wel erg merkwaardig, gezien het feit dat de vereniging van diëtisten sterke bedenkingen heeft bij Sonja Bakker's dieet...

Trainer/diëtiste in één vind ik overigens géén gekke combinatie
    pi_42355269
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:43 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Je eet nog wel chocolade? Ik wil wel maar ik durf niet hahaha. zelfs de suiker laat ik staan
    Nou laatst heb ik de Desperate Housewives series deel 2 gekocht, en als je die gaat kijken hoort daar natuurlijk chocolade bij
    Maar normaal at ik gewoon een zak Malthezers ( ) en nu had ik na een halve zak meer dan genoeg! Ben er niet van aangekomen, en heb er lekker van gegeten. Maar dat was dus echt een uitzondering. Normaal at ik het gewoon, als ik zin had. En nu heb ik er geen zin meer in. Tot nu toe dan
    Screw them.
    We're going home.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 12:51:53 #190
    52066 Mickeys
    Mickeys is een zij!
    pi_42355311
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:45 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik weet dat er een ander topic is hiervoor, maar ik vind het wel erg merkwaardig, gezien het feit dat de vereniging van diëtisten sterke bedenkingen heeft bij Sonja Bakker's dieet...
    Hij is meer trainer dan dietist, maar hij werkt vanuit het voedingscentrum. Als ik ga revalideren dan moet ik van hem binnen 20 minuten dat ik van de loopband (laatste oefening) ben gekomen iets verschrikkelijk slechts (volgens Sonja) eten.

Er zijn trouwen een paar dietisten die aangesloten zijn bij de vereniging die sterke bedenkingen hebben.. blijkbaar wordt dat gezien als 1 geheel. Ik lees het niet eens meer. Ik doe Sonja, het werkt bij mij prima en mijn trainer/dietiste is supertrots op me.
    quote:
    Trainer/diëtiste in één vind ik overigens géén gekke combinatie
    Zouden meer mensen moeten doen idd
      woensdag 4 oktober 2006 @ 13:02:27 #191
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42355572
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:37 schreef Mickeys het volgende:
    Hoe gaat die bij jou nu?
    Slecht.

Maar ik ga tussen de ruggegraatloze periodes gewoon stug door.
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 12:38 schreef CarOnline het volgende:
    Brighteyes hoe is het met het snaaien? Al een beetje onder controle?
    Zie hier boven.

Ik heb mijn ruggegraat op dit moment echt nauwelijks onder controle. Zijn een paar dingetjes die nog even niet helemaal zo zijn zoals ik zou willen en dat kost wat energie zo af en toe.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 13:13:25 #192
    157031 roosjeroosje1988
    viesdik/lelijk/daddy-issues
    pi_42355918
    Ik zou graag dat dieet willen doen alleen ik snap er helemaal niks van. Al heel m'n leven prop ik me elke dag vol met chocolade, koekjes etc.
    pi_42356064
    Wat snap je er niet aan?
      woensdag 4 oktober 2006 @ 13:21:18 #194
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42356146
    Nou het is gewoon zo ingewikkeld. Het is zo moeilijk te onthouden wat je dan wel en niet mag eten enzo. Hoelang duurt dat dieet eigenlijk?
    pi_42356262
    Boekje kopen en precies eten wat ze heeft opgescheven. Het staat helemaal uitgeschreven, dus ingewikkeld is het niet.
    Per moment van de dag geeft ze exact aan wat je mag eten en in welke hoeveelheden.

Su
    cces!
    pi_42356371
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 13:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Slecht.

Maar ik ga tussen de ruggegraatloze periodes gewoon stug door.
    [..]

Zie hier boven.

Ik heb mijn ruggegraat op dit moment echt nauwelijks onder controle. Zijn een paar dingetjes die nog even niet helemaal zo zijn zoals ik zou willen en dat kost wat energie zo af en toe.
    Ja dat ken ik wel! Ben ook niet voor niets zo zwaar geworden toch!
    Jammer, maar ach, t zal heus niet je hele leven duren neem ik aan

Screw them.
    We're going home.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 13:29:36 #197
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42356402
    Het staat letterlijk voorgekauwd wat je elke dag moet eten, wat kan je daar nou niet aan snappen?
      woensdag 4 oktober 2006 @ 13:35:31 #198
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42356584
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 13:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Het staat letterlijk voorgekauwd wat je elke dag moet eten, wat kan je daar nou niet aan snappen?
    Ja maar ik heb dat boekje niet. Ik dacht eerst dat je het van het internet moest onthouden ofzo.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 13:43:51 #199
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42356865
    Dat is dus snel op te lossen.
    Boekje kopen en klaar.
    Ik heb hem gewoon elke dag in mijn tas zitten. Weet ik precies wat ik wanneer mag eten enzo.
    Voor die 13 euro hoef je het iig niet te laten. Dan eet je iig voor 13 euro minder aan snoep en koekjes enzo.
    pi_42357269
    Deze tijd van het jaar snaai ik de hele dag mandarijntjes...........heerlijk!
    pi_42357343
    Ben met m'n tweede serieuze ronde Sonja bezig. Eerste ronde al 10 kilo afgevallen, nu nog 7 te gaan.

Ben in week 2, net m'n broodje pate en kaas op .
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 4 oktober 2006 @ 14:10:13 #202
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42357651
    Ik vind het niet snoepen soms nog wel errrug moeilijk. Gister had een collega een grote zak taai-taai meegenomen. Tja.. die verleiding kon ik niet weerstaan
    Vanavond zou ik uit eten gaan, maar dat gaat niet door. Compenseert weer een beetje
    pi_42357736
    Taaitaai is vast niet zo erg toch.

Ik heb gister dropfruitduo's gegeten en zakje chips. Oops. .
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 4 oktober 2006 @ 14:21:23 #204
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42357940
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 14:13 schreef Nouk het volgende:
    Taaitaai is vast niet zo erg toch.

Ik heb gister dropfruitduo's gegeten en zakje chips. Oops. .
    Geen idee eigenlijk hoe slecht taaitaai is. Geen idee of er veel suiker of vet in zit....
      woensdag 4 oktober 2006 @ 14:24:18 #205
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42358043
    Hoelang duurt het dieet eigenlijk? Duurt het weken of maanden? En als je er dan klaar mee bent kun je dan uiteindelijk weer gaan eten zoals je daarvoor deed of kom je dan weer aan?
      woensdag 4 oktober 2006 @ 14:26:05 #206
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42358097
    Heb je er uberhaupt wel iets over gelezen roosje?

Het is een dieet van 9 weken en als je na dat dieet gelijk weer gaat eten zoals daarvoor kom je net zo hard weer aan.
    Je bent toch ooit niet voor niets dikker geworden? (Nl. omdat je meer at dan je verbrandde.)
    Er staan wel tips in dat boekje om dat aankomen te voorkomen.
    pi_42358201
    Ik ben na die eerste 9 weken wel weer normaal gaan eten (wel minder snoepen en nog steeds houden aan 1 keer per dag brood) maar ben toch niks aangekomen .
      woensdag 4 oktober 2006 @ 14:31:18 #208
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42358239
    Ooh... ik zag "dropfruitduo's" en nu heb ik er gelijk zo'n trek in .

Die dingen zijn levensgevaarlijk .
    pi_42358276
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 14:31 schreef XcUZ_Me het volgende:

Shit sorry. .

Het erge is, je koopt het niet zelf, maar op het werk gaan mensen uitdelen omdat ze weggaan enzo, of gewoon vragen of je ook wat wil.... dan is het zo moeilijk om nee te zeggen .
      woensdag 4 oktober 2006 @ 14:34:13 #210
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42358330
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 14:31 schreef XcUZ_Me het volgende:

De 2e helft van mijn stationszakje van gisteren ligt thuis op tafel.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 14:36:00 #211
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42358382
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 14:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De 2e helft van mijn stationszakje van gisteren ligt thuis op tafel.
    !

* met zo'n gezicht --> op haar 2 crackers met halvajam en 30+ kaas kauwt.
    pi_42358585
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 14:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
    Hoelang duurt het dieet eigenlijk? Duurt het weken of maanden? En als je er dan klaar mee bent kun je dan uiteindelijk weer gaan eten zoals je daarvoor deed of kom je dan weer aan?
    heb je ooit al eens iets gelezen over afvallen/dieten?
      woensdag 4 oktober 2006 @ 14:49:27 #213
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42358818
    *peer uit tas pakt...
      woensdag 4 oktober 2006 @ 14:51:28 #214
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42358880
    Ik moet zo boodschappen doen en heb nog steeds zin in dropduo's...

Smakelijk Bè!
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 4 oktober 2006 @ 14:54:06 #215
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42358954
    *appel uit fruitmand vist en dropfruitduogesprek negeert*
      woensdag 4 oktober 2006 @ 14:54:34 #216
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42358967
    Sorry
    pi_42359002
    Gelukkig vind ik die dropduo's niet om te eten
    pi_42359532
    Hou op hou op hou op hou op!!!

Nu MOET ik drop
      woensdag 4 oktober 2006 @ 15:36:32 #219
    52066 Mickeys
    Mickeys is een zij!
    pi_42360352
    Appeltje voor de dorst.. had peertje moeten zijn.. ach.. what the heck hihi
    pi_42360930
    Ik moet vanavond bieten met kabeljauw.. ik kan wel huilen
    Daar heb ik écht geen zin in, iemand een alternatief?

Broodje filet americain ofzo
    Screw them.
    We're going home.
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 4 oktober 2006 @ 16:08:11 #221
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42361435
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 15:51 schreef CarOnline het volgende:
    Ik moet vanavond bieten met kabeljauw.. ik kan wel huilen
    Daar heb ik écht geen zin in, iemand een alternatief?

Broodje filet americain ofzo
    Oeh lekker juist! Bietjes!

Appeltje, uitje erdoorheen. Kruidnageltje, laurierblaadje. Njammie!
    pi_42362438
    Mja.. maar ik heb er écht geen zin in

Broodje Filet gaat het worden denk ik
    Screw them.
    We're going home.
      woensdag 4 oktober 2006 @ 19:38:34 #223
    128046 AnnaStesia
    Superfunkycalifragisexy
    pi_42367185
    Ik heb vanavond de "griekse stamppot"gegeten....3x...:( hij was zo lekker en de rest weg gooien is zonde natuurlijk...nu heb ik buikpijn en voel me vet wheeeeee!!!!!!
    Aankomend weekend heb ik ook nog een feest van mijn werk met heeeeeel veel lekker eten...
    Deze week was ik precies 10 kilo en 2 kledingmaten kwijt maar ik ben bang dat ik er na deze week weer een kilo bij heb gegeten
    pi_42367550
    quote:
    Op woensdag 4 oktober 2006 19:38 schreef AnnaStesia het volgende:

Deze week was ik precies 10 kilo en 2 kledingmaten kwijt maar ik ben bang dat ik er na deze week weer een kilo bij heb gegeten
    die ben je zo weer kwijt. was dit weekend 1,5 kg aangekomen en nu alweer 2,3 kilo kwijt deze week
      woensdag 4 oktober 2006 @ 20:10:33 #225
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42368068
    Ik heb vanavond lekker spinazieburritos op, zaaalig . Heb verse spinazie gebruikt, tomaatjes, magere creme fraiche en mager gehakt.

Alleen de geraspte kaas was niet light...

Nouja, overdag weinig gegeten, dus ach, ik maak me niet dik ( ).
    pi_42379939
    Vandaag spruitjes
    Eindelijk, had ze al weer een tijdje zien liggen, maar ze stonden niet op het menu.....
    Mijn man eet ze het liefst met spekjes, maar dat moet ik maar niet doen.
      donderdag 5 oktober 2006 @ 08:38:41 #227
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42379976
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 08:35 schreef Koningin het volgende:
    Vandaag spruitjes
    Eindelijk, had ze al weer een tijdje zien liggen, maar ze stonden niet op het menu.....
    Mijn man eet ze het liefst met spekjes, maar dat moet ik maar niet doen.
    Echt waar? Welke week is dat?

Nu alvast alternatief gaat verzinnen...
      donderdag 5 oktober 2006 @ 08:40:56 #228
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42379999
    Stamppot

Spruitjes
    pi_42380067
    Ik moet vanavond mihoen met kip, maar is dat gewoon die kale mihoen?
    Dat is dan wel héél erg saai?
    Screw them.
    We're going home.
      donderdag 5 oktober 2006 @ 08:52:32 #230
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_42380123
    ik moet vanavond aan de spruitjes zag ik (lekkerrrrr) ik zit in week 8 (voor de 3de keer)
      donderdag 5 oktober 2006 @ 08:52:42 #231
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42380126
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 08:46 schreef CarOnline het volgende:
    Ik moet vanavond mihoen met kip, maar is dat gewoon die kale mihoen?
    Dat is dan wel héél erg saai?
    Ik heb daar gewoon een zak roerbakgroente en wat nasi kruiden doorheen gedaan.
      donderdag 5 oktober 2006 @ 08:55:02 #232
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42380152
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 08:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb daar gewoon een zak roerbakgroente en wat nasi kruiden doorheen gedaan.
    Ik ook

Extra groentes mag altijd
    pi_42380238
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 08:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Echt waar? Welke week is dat?

Nu alvast alternatief gaat verzinnen...
    Week 8
      Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 oktober 2006 @ 09:04:24 #234
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42380264
    *zucht*

Ik val niet af
    Ik kom ook niet aan, maar afvallen doe ik ook niet. Nou komt het afvallen bij mij wel vaker wat langzaam op gang, maar ik vind 't stom!
      donderdag 5 oktober 2006 @ 09:08:26 #235
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42380328
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 09:04 schreef Yoni het volgende:
    *zucht*

Ik val niet af
    Ik kom ook niet aan, maar afvallen doe ik ook niet. Nou komt het afvallen bij mij wel vaker wat langzaam op gang, maar ik vind 't stom!
    Dat is ook niet leuk.
    Mss ietsje meer eten?
    pi_42380332
    Oh tuurlijk! Roerbakgroenten! Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

Oh Yoni dat is wel balen zeg! Hoe lang ben je bezig? En drink je veel water? Kan merken dat het afvallen daarmee ook sneller gaat.
    Screw them.
    We're going home.
      Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 oktober 2006 @ 09:17:14 #237
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42380489
    Ik eet dus hier en daar al wat meer dan voorgeschreven. Ik heb dit wel vaker hoor. Bij de Weight Watchers een paar jaar terug ging 't ook zo. Iedereen viel de eerste weken kílo's af en ik een paar 100 gram misschien. Plus dat ik ergens vanzelf (inmiddels) natuurlijk al vijf kilo kwijt geraakt ben en het best zou kan zijn dat dit al mijn eerste "plateautje" is en ik even stil blijf staan.

Tis alleen zo demotiverend. Niet zozeer voor het Sonja-en (want ik vind het heerlijk handig), maar de snoep wordt wel weer aantrekkelijker zo.

@ CarOnline: Ja ik drink wel voldoende water over het algemeen. Hoewel het er de laatste tijd wel een beetje bij ingeschoten is en ik dus minder drink, met name op m'n werk. Maar weer eens goed op letten ook *flesje vullen gaat*
    pi_42381322
    Vandaag ga ik boodschappen doen. En morgen ga ik beginnen.
    Ik lust alleen in de ochtend echt geen kwark/yogurt ofzo hoor
    Wat kan ik dan het beste wel doen, als dit er wel geschreven staat.
      donderdag 5 oktober 2006 @ 10:06:18 #239
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42381336
    quote:
    Op donderdag 5 oktober 2006 10:05 schreef ymme het volgende:
    Vandaag ga ik boodschappen doen. En morgen ga ik beginnen.
    Ik lust alleen in de ochtend echt geen kwark/yogurt ofzo hoor
    Wat kan ik dan het beste wel doen, als dit er wel geschreven staat.
    Omdraaien met de lunch.
    pi_42381395
    Ja in de lunch, er handig is dit ook niet als je op school zit
    Maar dat is al beter dan in de ochtend
    pi_42381400
    Ik ben dol op spruitjes, maar niet gekookt! Ze kan ze ook wokken, heerlijk
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 07:52:26 #242
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_42413685
    Vrijdag weegdag, en in totaal nu 7.7 kilo kwijt
    Ik zit in week 4 nu, dus het gaat lekker! Ik ben echt zó blij.
    Screw them.
    We're going home.
      vrijdag 6 oktober 2006 @ 07:55:19 #243
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42413714
    Netjes hoor!
    pi_42413965
    Deze week 4 ons eraf, zit dus nu op -6,6 kilo.
    Volgende week ga ik week 9 in.

Daarna denk ik dat ik een weekje "rust" neem en dan weer bij week 1 begin.
    pi_42416183
    Ik heb net als ontbijt mijn yogurt met muesli op. Jakkes, maar he, voor de lijn doen we alles

Vanmiddag doen wij warm eten, want vanavond moet ik werken, en we moeten daarvoor met de dieren naar de dierenarts. Jaarlijkse spuiten

Alleen nu heb ik bloemkool met tartaar gehaald gisteren, terwijl dit helemaal in het dagmenu van vrijdag week 1 staat. Maar maandag begin ik toch weer bij week 1. Omdat ik nu er zo in val, op vrijdag.
    Deze 3 dagen zijn dus om even in te komen
    pi_42419839
    Hallo allemaal,

Ik lurk al een hele poos mee hier en sinds 2 weken eet ik volgens het Sonja Bakker principe. Ik volg alles heel precies en correct maar val geen moer af. Kan door reuma weinig tot niet sporten. Ik drink elke dag 2 liter water. Maar geen resultaat. Nou ben ik een jaar geleden gestopt met roken en sindsdien ook met geen ene dieet een gram afgevallen. Hebben jullie misschien tips of ideën om mij verder te krijgen dan deze miseré.
      zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:42:01 #247
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42450617
    Vanavond gaan we kaasfonduën bij vrienden

Overdag moet ik het maar bij de appeltjes en de optimel houden denk ik .
    pi_42450881
    Saridaje, ik heb echt geen idee waar dat aan kan liggen. Misschien eens een dietiste bellen?

XcUZ_Me dat is erg he!
    Onze oude buren hebben sinds kort een Grand Café en daar gaan we dus eind van de middag naar toe. Ik denk dat ik maar gewoon wat van de kleine kaart neem
    Ik ben wel bang om aan te komen merk ik
    Screw them.
    We're going home.
      zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:55:00 #249
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42450894
    Neem een salade ofzo

Of iets met vis, is doorgaans ook wel redelijk safe.

* op appel knaagt
    pi_42453402
    1 kilo d'r af in 2 weken! Schiet lekker op weer...
      zaterdag 7 oktober 2006 @ 15:21:54 #251
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42454436
    Het gaat niet door want m'n moeder wil niet voor mij 9 weken apart eten kopen maar ik weet al een ander makkelijk dieet. Zo eentje waarbij je hokjes moet aankruisen, die schijnt ook goed te helpen.
    pi_42467601
    Nou ik ben me toch te buiten gegaan
    Heerlijk gegeten! Gebakken aardappeltjes, varkenshaas in witte wijnsaus.. stokbrood met kruidenboter, ik had zo'n honger, vrat het mandje er bijna bij op

Ik weeg altijd maandags en vrijdags maar denk dat ik maandag maar even oversla. En morgen op water en crackers ga
    Screw them.
    We're going home.
      Hoofdredactie Fotografie zondag 8 oktober 2006 @ 10:13:42 #253
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42473907
    Tjonge ik was vanmorgen zomaar iets lichter Zou het dan toch nog komen?

Volgens mij wordt het volgende week echt he-le-maal niks. Maandag eet ik bij iemand, dinsdag uit eten, woensdag op m'n werk eten vanwege een meeting 's avonds, donderdag zowaar thuis en vrijdag ws. ook uit eten of iets snels onderweg oid en zaterdag eet ik weer bij iemand.... hmmz..
      zondag 8 oktober 2006 @ 21:54:07 #254
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_42493884
    ik ben nu in totaal 8.8 kg afgevallen en manlief 9.1 kg
    dit weekend alleen wel schandalig gegeten lekkere frietjes om te vieren dat we onder de 100 zijn en vanavond chinees omdat het makkelijk was.
    plus nog taart vanmiddag en stokbroodjes en en en.......
    pi_42504154
    Zo week 1 de maandag, ik ben officieel begonnen met SB
      maandag 9 oktober 2006 @ 10:29:02 #256
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_42504310
    Oei, ben wel aangekomen. Nou ja, maar 4 ons. Met flink water en deze week streng zal het er vast wel snel af gaan.
    Martineke wat lekker! Jullie gaan echt goed!
    Nou Yoni, t zal tijd worden toch dat het komt! Als je overdag gewoon streng bent en het savonds niet te gek maakt zal het wel werken toch? Vooral na 8 uur niet meer eten, schijnt wel te helpen.
    Ymme, succes!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_42504389
    Ik heb van het weekend al een klein beetje de menu's gevolgt. En ik merk ondanks dat het niet veel was, ik het toch redelijk vol gehouden heb. Al merk ik wel, dat ik vaker iets van een appel tussen door moet nemen ofzo, omdat het anders echt te weinig is
      maandag 9 oktober 2006 @ 10:48:58 #258
    16245 CarOnline
    met lange O
    pi_42504652
    Ja dat had ik ook hoor, vooral de eerste week, de tweede ging al beter en de derde had ik er helemaal geen last van
    Screw them.
    We're going home.
    pi_42506872
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 10:20 schreef ymme het volgende:
    Zo week 1 de maandag, ik ben officieel begonnen met SB
    Suc6 ik nammelijk ook!
    Sinds 1978
      maandag 9 oktober 2006 @ 14:29:29 #260
    157031 roosjeroosje1988
    pi_42510686
    Ik ben vandaag aan het Streep-je-Slank dieet begonnen. Het is wel moeilijk als je gewend bent om elke dag zoveel chocolade, chips, koekjes etc. te eten.
      maandag 9 oktober 2006 @ 14:47:13 #261
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42511241
    Succes roosje! Mss kun je je ook aanmelden in dit topic: FOK!Dieetclub deel 121
    Hier gaat het voornamelijk over Sonja, in dat andere topic kan je ook met andere dieetvragen terecht enzo.
      maandag 9 oktober 2006 @ 14:48:39 #262
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_42511291
    Ik vind het zo lastig als je bv 1 liga continu of 1 evergreen mag. De andere helft van het pakje is dan zo aantrekkelijk en moeilijk om weg te leggen.
      maandag 9 oktober 2006 @ 14:49:56 #263
    68638 Zwansen
    He is so good it is scary...
    pi_42511331
    Oh kut, dat was Nouk dus. .
    pi_42511735
    Mijn vriendin en ik zitten nu in week 5... ik 5,5 kilo afgevallen, mijn vriendin 4.... And still going strong!
    Ik was 87,6, vanmorgen 82.2! Vind het trouwens erg makkelijk vol te houden
    ---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
    Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
    pi_42511831
    Ik ben vandaag aan de laatste week begonnen!
    Die ziet er erg streng uit vind ik!
      maandag 9 oktober 2006 @ 15:26:15 #266
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_42512423
    die week is ook erg streng koningin.
    bijna al je tussen doortjes is drinken .
    ik zit ook in die week
      maandag 9 oktober 2006 @ 19:46:27 #267
    128046 AnnaStesia
    Superfunkycalifragisexy
    pi_42521163
    Ik zit ook in de laatste week,morgen mijn weegdag,ben erg benieuwd na mijn feestweekend :-)
    Maar ik ben in totaal; al 9.4 kilo afgevallen,maatje 36/38 JIPPIE!!!!!
    pi_42533846
    Nou ik ben sinds zaterdag nog niet afgevallen, eerder aangekomen
    Daar baal ik wel een beetje van, maar goed ik ben al meer dan 7 kilo kwijt. Dus misschien sta ik nu wel gewoon even stil. Gister vond ik het eten echt te weinig. Ik moest van 14 tot 22 u werken, en dat is best lichamelijk zwaar werk (lopen, tillen) dus ik viel toen ik thuis kwam bijna om van de honger. Heb 6 rijstewafels gehad met kaas en kipfilet
    Ik was helemaal trillerig en had echt het idee dat ik bijna flauwviel.

Vandaag weer werken van 14 tot 22 en moet dan werken op een schaal witte bonen in tomatensaus. Juk. En lunch een schaal yoghurt. Ik denk dat ik maar wat aanvul, dat gaat nooit lukken!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_42533896
    AnnaStesia t zou wel leuk zijn als je dan nog even de 10 haalt! Goed zeg, lekker gevoel is dat he!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_42534735
    Vanochtend lekker 2 crackers op. Nu een lekkere banaan. Alleen vanavond bietjes, die lust ik dus echt niet he, maak daar denk ik iets van rode kool van ofzo
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:20:33 #271
    128046 AnnaStesia
    Superfunkycalifragisexy
    pi_42536474
    Nou de 10 heb ik gehaald hoor,de 11 ook!!!
    Ik was ondanks mijn feestweekend toch 1.7 kg afgevallen!!!
    In totaal is er nu 11.3 kg af.
    Ik zit nog 700 gram van mijn streefgewicht af (65 kg) maar ik denk datr ik door ga naar de 63 nu de decembermaand er ook snel aankomt,heb ik toch iets van een buffer
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:32:03 #272
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42536786
    Wat goed AnnaStesia!

Jullie verhalen hier zorgen er voor dat ik het (ondanks vreselijke snaaibuien (en nee, niet van het niet eten...)) toch nog steeds probeer te volgen. Al is het maar om gewoon gevarieerd te eten. En die knop gaat echt absoluut nog wel een keer om hoor!
    pi_42536866
    BE, heel herkenbaar, ik heb momenteel de grootste moeite om gezond te eten, liefst zou ik zakken chips per dag opeten (bij wijze van), maar ik probeer toch door te zetten en ik weet dat het binnenkort weer lukt!
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_42538619
    hier nog iemand
    heb de laatste 3 weken bijna niet aan sonja gehouden.
    veel chips,bakkerij bart sandwiches,snackbar echt te erg.
    ben wel al 3 weken gelijk op gewicht.
    binnenkort toch weer doorzetten moet nog wat kilos
    pi_42540697
    Hallo,

Ik heb op internet een calorielijstje gevonden, en wat ik zelf wel opzienbarend vond was het calorieverschil tussen aardappels of rijst & pasta, dat was namelijk 85 kcal / 100 g voor aardappels tegenover ong. 350 voor die andere 2!! Dat vond ik nogal veel schelen en kan je weer wat meer eten

Groetjes
    Het mooi kotsende meisje.
    pi_42541107
    Rijst 350 terwijl aardappels 85/100 kcal zijn

Je kunt toch echt beter rijst teveel eten dan aardappels. Is mij altijd verteld.
    pi_42541133
    Ik heb weer geprobeert om yogurt te eten. Maar ik lust dit dus echt niet
    Heb nu maar een cracker met kip genomen.
    pi_42541282
    Aardappels bevatten waarschijnlijk veel meer water dan rijst en pasta.
    Ik ga gewoon proberen elke dag aardappels te koken (normaal kan ik me niet zetten tot aardappels schillen enzo hoor).
    Het mooi kotsende meisje.
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:12:38 #279
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_42541701
    Dit is wat ik vind:

100 gr. gekookte aardappels: 80 Kcal (geen vet)
    100 gr. gekookte rijst: 150 Kcal (geen vet)
    100 gr. gekookte zilvervlies rijst: 120 Kcal (2 gr. vet)
    100 gr. gekookte spaghetti: 90 Kcal (geen vet)
    100 gr. gekookte macaroni: 90 Kcal (geen vet)

(www.overgewicht.nl)
    pi_42542428
    quote:
    Op maandag 9 oktober 2006 15:26 schreef glossy het volgende:
    die week is ook erg streng koningin.
    bijna al je tussen doortjes is drinken .
    ik zit ook in die week
    Ja en de lunch vandaag is maar 2 crackers........
    pi_42543527
    crackers, heeft mijn maag blijkbaar voldoende aan. plus het plakje ontbijtkoek en appel.
    Maar vandaag heb ik dus één extra cracker op, omdat ik dus echt geen yogurt lust. Zelfs niet met zoetstof.
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:16:57 #282
    128046 AnnaStesia
    Superfunkycalifragisexy
    pi_42543976
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 14:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ja en de lunch vandaag is maar 2 crackers........
    Nou Sonja kan me wat met d`r strenge week!
    Hier kan ik echt niet op functioneren hoor!
    Heb ipv 2 crackers 2 boterhammen genomen en heb net 2 evergreens op,ik sta gewoon te trillen op mijn benen,nu moet ik werken vanaf 8.30 tot 11.30,dan van 13 tot 15 en dan van 16 tot 19 uur,nou daaaaaaag,ik eet gewoon genoeg,heb geen zin in flauwvallen van de honger
    pi_42544488
    Wat voor werk doe jij eigenlijk?

Ik kan dat ook niet. Zo'n extra strenge week.
    Heb me ook al wat rijstwafels extra genomen.
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:39:54 #284
    128046 AnnaStesia
    Superfunkycalifragisexy
    pi_42549506
    Ik werk als schoonmaakster
    Overdag bij mensen in huis en in de avonduren bij een bedrijf.
    Het is best zwaar werk.
    Ik ga snel weer door naar mijn volgende pandje...
    pi_42553888
    Iemand enig idee wat ik in plaats van Witlof kan eten? Kan er wel een salade van maken maar eet toch graag warm..

EDIT: Laat maar deze lijst bood uitkomst http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=sonjabakker&t=610536
    Sinds 1978
    pi_42555411
    heb net een klein beetje pure chocolade op.
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:24:18 #287
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_42557332
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 09:22 schreef CarOnline het volgende:

Vandaag weer werken van 14 tot 22 en moet dan werken op een schaal witte bonen in tomatensaus. Juk. En lunch een schaal yoghurt. Ik denk dat ik maar wat aanvul, dat gaat nooit lukken!
    heyz dat klinkt bekend dat hebben wij op vandaag, alleen dan aangevuld met een gepaneerde snitzel
    ow en 4 liga continue's niet te vergeten
    pi_42561602
    Hah! Mijn eerste officiële SAS dag
    Ik heb lekker broodjes met filet gehad, nu zit ik achter een stuk kaas en chocomelk en dus géén witte bonen.
    Morgen met frisse moed verder.
    Heb zelfs een gevulde koek op t werk gehad. Baaldagje
    Screw them.
    We're going home.
    pi_42561659
    Ach, als je het bij 1 SASdag houdt per week kan het best. Gewoon morgen rustig aan doen .
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:40:35 #290
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42562877
    Ik ben uit eten geweest en heb echt aan alle kanten gezondigd.... inclusief ijs toe enzo
    pi_42591773
    wat is een sas dag. Schijt aan Sonja dag

Vandaag ook uit eten geweest, tijd gebrek en had honger.. MAC

Verder wel overal aan gehouden
      woensdag 11 oktober 2006 @ 21:49:15 #292
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42591815
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 21:48 schreef ymme het volgende:
    wat is een sas dag. Schijt aan Sonja dag

Vandaag ook uit eten geweest, tijd gebrek en had honger.. MAC

Verder wel overal aan gehouden

Je zit in week 1 en had *nu* al een SaS-dag?!

!
    pi_42592003
    Ach ja... Ik ben al 15 kilo afgevallen. En hierbij at ik ook één x in de week iets wat ik echt lekker vond, zo kan ik het lijnen goed volhouden. Dus geen probleem.

Ik vind jouw reactie persoonlijk een beetje naief. Of het nou week één is of niet.
    Als je niet meer lijnt, neem jij natuurlijk nooit een patatje ofzo he.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 21:54:23 #294
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42592044
    Maar meisje... gister had je chocolade, je wisselt zuivel voor brood en andersom... Sorry, maar volgens mij kan je beter in het dieetclub-topic blijven posten, want aan SB hou je je niet .
    pi_42592145
    Het is een soort van stok achter de deur. En bepaal jij waar ik post. Nee toch.

Ik ben al meer kilo's kwijt dan menig geen hier. Maar maakt dat wat uit dan.
    Dat ik niet z'n sterke wil heb ok, maar ik dacht juist dat een topic als deze, ook een soort van steun was. Waar je eerlijk kon zijn. Ik wed dat veel mensen ook vaak zondige en dit niet zeggen.
    Maar goed, als je hier zo toegesproken wordt, dan kan ik inderdaad beter alleen in het dieettopic blijven.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 21:58:46 #296
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42592248
    Ik bedoel het niet kwaad .

Het valt me alleen op dat je je niet aan het menu houdt zoals het er staat. En tuurlijk, iedereen zondigt wel eens, maar je moet een aantal essentiële punten wel onthouden, zoals vezels voor vezels wisselen en zuivel voor zuivel .
      woensdag 11 oktober 2006 @ 22:00:16 #297
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_42592315
    Verder moet je natuurlijk helemaal zelf weten waar je post, alleen denk *ik* dat je niet echt aan het "Sonja Bakkeren" bent, maar eerder een 'normale' afvalpoging doet .
    pi_42594374
    Morgen dag 4 van de eerste week and still going strong!

Vanavond een heerlijke witlof salade gegeten, verheug me op de italiaanse bol van morgen middag.

Drink wel veel water zeg de afgelopen dagen + 5 liter.

PS: Enigste man in dit topic?
    Sinds 1978
    pi_42602268
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 22:49 schreef bakkiepleur het volgende:
    PS: Enigste man in dit topic?
    Nee hoor, ik zit in de 5de week zoals hierboven is te lezen
    ---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
    Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
    pi_42602378
    Ik ben op de weegschaal gaan staan. 88 kilo

Ok dus zuivel voor zuivel ruilen. Dat moet dan nog wel lukken, maar yogurt krijg ik dus echt gewoon niet naar binnen. Ik ga eens kijken in het boekje, wat voor ontbijt ik vandaag mag.

Ik ga nu echt niet meer buiten het boekje Vorig jaar viel ik zo makkelijk af, en nu niet meer. Eerlijk gezegt het ik net een traantje laten vallen, toen ik op de weegschaal stond. Ik kan het. En ik ga d'r gewoon voor
    pi_42602442
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 22:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Verder moet je natuurlijk helemaal zelf weten waar je post, alleen denk *ik* dat je niet echt aan het "Sonja Bakkeren" bent, maar eerder een 'normale' afvalpoging doet .
    Jawel, het is wel de bedoeling. Maar jij hebt natuurlijk een punt. Zie mijn vorige post.
    Mijn wil ik zo sterk, ik snap waarom niet, dat ik het weer zover heb laten komen om aan te komen.
    Ik kan het, moet er nu alleen wat meer moeite voor doen. De eerste kilo's gingen erzo vanaf leek het wel. Maar nu.... Ik ga me straks aan het sb-dieet houden. Ik doe niets meer wat niet in het boekje staat. Ik moet gewoon!
    Zit op het moment gewoon niet lekker in m'n vel. Stress op school, afvallen wilt niet lukken. Ja luklt wel, als ik doorzet. Niet opgeven. Niet snoepen. Niet doen ymme

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')