Ze gaan dan echt een beetje de Giro kant op. Maar goed ook want die ronde is natuurlijk ook veul beter.quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:17 schreef kaaskijker het volgende:
T schijnt dat de ASO er ook mee bezig is om de Puy de Dome in het parcours te krijgen, maar ik denk niet dat dat gaat lukken.
En hoe vroeger hoe beter
zouden ze volgend jaar die Kronplatz opnieuw doen en nu wel opfietsen?quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ze gaan dan echt een beetje de Giro kant op. Maar goed ook want die ronde is natuurlijk ook veul beter.
Als er één GT al een topic voor volgend zou moeten hebben.....
Het gaat niet alleen om het eindklassement hé.quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:23 schreef Gitanki het volgende:
Met teveel bergen wordt het ook weer saai he (zie de giro).
De parpaillon moeten ze ook een keer in het parcours opnemen, maar dat zal te gevaarlijk zijn..
Ik bedoelde de Giro van dit jaar, waarin er veel bergetappes waren, waardoor iedereen rustigaan reed en er itt tot deze Vuelta en de tour (helaas verneukte tour) weinig gebeurde..quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:26 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het eindklassement hé.
Spectaculairdere sprints, bergen, aankomsten, natuur, veel Italiaanse renners etc...
De Giro is voor mij gewoon dé GT.
Kan niet vroeg genoeg, ik ben benieuwd naar het etappeschema.quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:15 schreef -skippybal- het volgende:
Uhm.. Niet een beetje vroeg??
En deze gaat dan naar het komende Tour de France subforum![]()
Giro d'Italia 2007quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ze gaan dan echt een beetje de Giro kant op. Maar goed ook want die ronde is natuurlijk ook veul beter.
Als er één GT al een topic voor volgend zou moeten hebben.....
Ik teken wel voor een mooi gevecht tussen Vino en Cunegoquote:Op vrijdag 15 september 2006 23:37 schreef wimderon het volgende:
Hup Vino alvast. Fiest de Leipheimers, Menchovs, Evansen en Valverde's van deze wereld maar het snot voor de ogen...
Cunego zou de tour toch niet rijden?quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik teken wel voor een mooi gevecht tussen Vino en Cunego![]()
Zubeldia doet niet mee.quote:Op maandag 18 september 2006 11:12 schreef jorienvdherik het volgende:
maar toch wel weer elke dag kijken komende zomer
Let maar op, die tekende een nieuw contract bij Euskaltelquote:
Heeft 'ie al gedaan. Heeft wel salaris in moeten leveren....quote:Op maandag 18 september 2006 13:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Let maar op, die tekende een nieuw contract bij Euskaltel![]()
quote:Op maandag 18 september 2006 10:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Over Le Grand Depart is al heel wat bekend eigenlijk
[afbeelding]
De proloog , op en rond Buckingham Palace (daar gaan we naartoe)![]()
[afbeelding]
En de eerste rit , door het mooie Kent :
[afbeelding]
De ploegenvoorstelling doen ze zelfs op Trafalgar Square de vrijdag![]()
Dat dacht ik ook, maar op het kaartje staan alleen maar 3 colletjes 4e categorie, dus het zal wel wer weinig selectief worden.quote:Op maandag 18 september 2006 20:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]zuid Engeland, best mooi omgeving, volgens mij kan daar een mooi glooiend parcours uit komen.
Idd. Heb me dit jaar in Valkenburg ook goed geamuzeerd.quote:Op maandag 18 september 2006 11:12 schreef jorienvdherik het volgende:
maar toch wel weer elke dag kijken komende zomer
quote:De 93ste Ronde van Frankrijk telt zes
bergritten (één meer dan dit jaar),twee
individuele tijdritten en opnieuw geen
ploegentijdrit.Het peloton rijdt met de
klok mee en doet eerst de Alpen aan.
De zevende etappe is de eerste bergrit,
de achtste rit is de eerste met de meet
bergop.De negende etappe is de zwaarste
van de drie Alpenritten,met de Iseran
en de Galibier.In de Pyreneeën wordt de
zestiende etappe de zwaarste:218 km met
de finish bovenop de Aubisque.
De 13de etappe is de eerste individuele
tijdrit,over 54 kilometer.De tweede is
op de voorlaatste dag en kan met zijn
55 km nog aardig wat verschuivingen in
het algemeen klassement teweegbrengen.
Dat wordt dus op maandag tour kijkenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:42 schreef Bruce117 het volgende:
07/7 proloog Londen,8 km
08/7 rit 1:Londen-Canterbury,203 km
09/7 rit 2:Duinkerken-Gent,167 km
10/7 rit 3:Waregem-Compiegne,236 km
Ja, die lijkt mij ook leuk!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:36 schreef Gitanki het volgende:
Aubisque als finish, tof!
Ik zie je punt!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:56 schreef -skippybal- het volgende:
Wat gaan ze eigenlijk doen met de Port de Bal�s? Ik weet toch wel voor zo'n 99% zeker dat ��n kant daarvan een geitenpad/MTB route is....
Ik ga dit weekend maar eens beginnen met lobbyen voor de Aubisquequote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Schitterend. Dat wordt volgend jaar naar de voorstelling en start in Londen, terug via Canterbury (rit 1) , en dan achtereenvolgens de start in Duinkerke, aankomst in Gent, én de start in Waregem in een straal van minder dan een uurtje rijden rond mijn huis, en dan nog op het einde hetjaarlijkse weekendje Parijs ...![]()
Correctquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:05 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zijn dit verkapte tvp's 2 maand na de laatste post arcee en ledzep![]()
thomas dekkerquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:47 schreef JoeyT het volgende:
Ik weet niet meer voor wie ik moet zijn deze tour
Maar tegelijk neemt hij drie weken rust en had hij in Romandie een knie?probleem gekregen dat hij moest laten onderzoeken. (wat op zich ook niet positief is natuurlijk)quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:35 schreef -skippybal- het volgende:
Gister hintte Dekker bij Studio Sport wel op de Witte trui.
aarja...
Hij had last van z'n knie gekregen in het Baskenland maar dat viel allemaal wel mee.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar tegelijk neemt hij drie weken rust en had hij in Romandie een knie?probleem gekregen dat hij moest laten onderzoeken. (wat op zich ook niet positief is natuurlijk)
Mag Vinokourov dit jaar wel starten met zn ploeg?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:56 schreef Bartoli het volgende:
[..]
thomas dekker![]()
ff serieus met Vino, Menchov, Valverde, Sastre, Klöden zijn er nog genoeg mannen die voor de Tour kunnen gaan
Ja, die zijn uitgenodigd ...quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:59 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Mag Vinokourov dit jaar wel starten met zn ploeg?
Ik weet wel wat je bedoelt met de kennis van het grote publiek, maar zo irreeel is het toch ook niet? Hij kan het blijkbaar wel, toch ook tegen een Savoldelli, en of jij en ik het er nou mee eens zijn of niet, hij rijdt de tour wel.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is weer zo typisch Nederlands hé, Dekker zou nu al naar de Tour moeten want dat is de enige koers die het publiek kent. Laat die jongen toch eens rustig groeien. Het is niet omdat hij nu al een karig bezette rittenkoers als Romandië wint dat hij klaar voor de Tour zou zijn hé. Laat hem dit jaar nog maar een paar zo'n koersen rijden (Zwitserland, Duitsland) en stuur hem dan volgend jaar maar eerst eens naar de Giro als 'kopman' ...
Een Savoldelli is nu bv een renner die nog nooit sterk in de Tour reed hé. Ik bedoel maar, hier reed hij vooral tegen mensen die zich voorbereiden op de Giro , mensen die aan hun Tourvoorbereiding begonnen (zoals Evans) en 2de rangs klassementsrenners.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik weet wel wat je bedoelt met de kennis van het grote publiek, maar zo irreeel is het toch ook niet? Hij kan het blijkbaar wel, toch ook tegen een Savoldelli, en of jij en ik het er nou mee eens zijn of niet, hij rijdt de tour wel.
Als het voor het eerst is: ga naar de proloog in Londen of de aankomst in Parijs. Makkelijk bereikbaar en je ziet de renners telkens meerdere keren passeren (of bij de proloog allemaal een voor een)quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:12 schreef Os__ het volgende:
Aah, ik kan niet wachten op deze zomer.
Ik ben van plan om dit jaar mijn eerste live touretappe te bezoeken. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het een Alpen etappe. Iemand misschien nog eventuele tips want ik heb geen idee hoe ik zoiets moet regelen.
]quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:12 schreef Os__ het volgende:
Aah, ik kan niet wachten op deze zomer.
Ik ben van plan om dit jaar mijn eerste live touretappe te bezoeken. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het een Alpen etappe. Iemand misschien nog eventuele tips want ik heb geen idee hoe ik zoiets moet regelen.
Wat heeft Gerdemann in hemelsnaam tot nu toe bewezen dat hem favoriet maakt voor de witte trui? Dan heeft Dekker toch echt meer bewezen. Ik zie beide niet echt als favoriet voor de witte trui.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:14 schreef Ereinion het volgende:
Dekker heeft normaal gesproken geen kans op de witte trui, zou ik ook niet verstandig vinden, als hij drie weken lang elke dag volle bak gaat rijden, zit zijn seizoen er al op.
Grote kanshebbers voor de witte trui lijken mij normaal gesproken Contador en Gerdemann. Mag Fothen nog meedoen, of is die te oud?
The maillot blanc (white jersey) is for the best-placed rider less than 25 years old on January 1 of the year the Tour is ridden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:41 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Wat heeft Gerdemann in hemelsnaam tot nu toe bewezen dat hem favoriet maakt voor de witte trui? Dan heeft Dekker toch echt meer bewezen. Ik zie beide niet echt als favoriet voor de witte trui.
Cunego, Fothen en Contador normaal gesproken favoriet. Ik vraag me alleen af of Cunego en Fothen in aanmerking komen. Even de regels er op naslaan.
Precies mijn gedachte!quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is weer zo typisch Nederlands hé, Dekker zou nu al naar de Tour moeten want dat is de enige koers die het publiek kent. Laat die jongen toch eens rustig groeien. Het is niet omdat hij nu al een karig bezette rittenkoers als Romandië wint dat hij klaar voor de Tour zou zijn hé. Laat hem dit jaar nog maar een paar zo'n koersen rijden (Zwitserland, Duitsland) en stuur hem dan volgend jaar maar eerst eens naar de Giro als 'kopman' ...
Parijs en Londen liggen niet zo goed in de planning. De week van de Alpen etappes komt eigenlijk het beste uit.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als het voor het eerst is: ga naar de proloog in Londen of de aankomst in Parijs. Makkelijk bereikbaar en je ziet de renners telkens meerdere keren passeren (of bij de proloog allemaal een voor een)
Net daarom moet je hem beschermen en dat niet doen. Wie was het ook weer dat ze zo na zijn goede Dauphiné meteen gekraakt hebben bij Rabo? (was dat Wielinga?)quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:58 schreef JelleS het volgende:
Je kan hem best naar de Tour sturen, als je als ploegleiding maar aangeeft dat hij er enkel is om te leren en andere renners te ondersteunen, en misschien een keertje voor eigen succes te gaan. Alleen zal zijn deelname natuurlijk wel gehypet worden, dat is nogal onvermijdelijk.
Wieling met Dekker vergelijken is ook niet alles.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Net daarom moet je hem beschermen en dat niet doen. Wie was het ook weer dat ze zo na zijn goede Dauphiné meteen gekraakt hebben bij Rabo? (was dat Wielinga?)
De meeste grote rondetoppers werden "traag" gebracht. Zelfs Merckx trok eerst naar de Giro om het 'grote rondewerk' te leren ...
De vergelijking tussen Dekker en Axel vond ik ook wat vergezocht.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wieling met Dekker vergelijken is ook niet alles.
Dekker heeft al laten zien goed met kritiek om te kunnen, waar Wielinga gelijk huilend en schreeuwend langs de journalisten fietste
quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De vergelijking tussen Dekker en Axel vond ik ook wat vergezocht.
En Ullrich won bijna in zijn eerste tour.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:16 schreef Ereinion het volgende:
Ik weet niet of die wijsheden van ´laat brengen´ nog wel opgaan. Cunego was 22 toen hij de Giro won, en reed dat jaar ook de volledige Vuelta, Valverde ook zoiets toen hij 3e werd in de Vuelta, en die twee hadden allebei het jaar daarvoor al een grote ronde gereden. Brajkovic reed vorig jaar op zijn 22e ook de Vuelta.
Als niet-gedopeerde youngster kan je alleszins niet veel gaan uitvreten tegen pakweg een mister 60%. Of je moet een uitzonderlijk talent zijn, of heel goede oefenschemas hebben!quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Ullrich won bijna in zijn eerste tour.
Maar in het geval van Dekker lijkt het me ook wat aan de vroege kant. Het kan wel, maar laat 'm er alleen komen om te leren. Uitrijden hoeft nog niet eens. Eén of twee weken meerijden is ook goed (zo deden Indurain en Armstrong het ook in hun eerste tour).
In het geval van Ullrich verwachte dan ook half Duitsland nog niks van hem op dat moment. Hij was ook maar gewoon een talent dat als knecht voor kopman Riis naar de Tour trok.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Ullrich won bijna in zijn eerste tour.
Maar in het geval van Dekker lijkt het me ook wat aan de vroege kant. Het kan wel, maar laat 'm er alleen komen om te leren. Uitrijden hoeft nog niet eens. Eén of twee weken meerijden is ook goed (zo deden Indurain en Armstrong het ook in hun eerste tour).
Cunego niet zo spectaculair als in 2004 met girowinst en lombardije, maar toch niet slecht hoor. o.a. witte trui vorig jaar, 4e in de giro en de 3e plek in LBL. Niet slecht maar ook niet wat sommigen hadden verwacht.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In het geval van Ullrich verwachte dan ook half Duitsland nog niks van hem op dat moment. Hij was ook maar gewoon een talent dat als knecht voor kopman Riis naar de Tour trok.
Nu, dat waren natuurlijk ook de EPO glorie-dagen toen.
Van Cunego gesproken trouwens, heeft die ooit nadien eigenlijk nog dat niveau van toen teruggehaald ?
Hij offert al een paar jaar zijn 'normale' leven compleet op voor de wielersport. Veel sporters houden dat niet lang vol. Dan kan een sporter vrij plotseling opgebrand zijn. Al heeft Armstrong het aardig wat jaren volgehouden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik blijf erbij dat Dekker gewoon vroeger zal pieken in zijn carrière dan de meesten en dat het ook sneller op zal zijn, ik zie hem op zijn 32e niet meer meedraaien aan de top, ik zou hem dus ook niet té lang blijven beschermen.
En daar waar Boogerd in de tijdritten tijd verloor zal Dekker in de tijdritten tijd winnen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:45 schreef thijsdetweede het volgende:
Pas in Briancon heb je een beetje idee hoe je om je heen kan kijken. En zelfs dan (als, als...) is knechten voor Menchov een prima manier om mee te doen voor de witte trui. Dan moet je toch vaak 10-15 eindigen, precies wat Boogerd afgelopen jaar deed.
Van Gerdemann kan ik me een fraaie ritzege in de Tour de Suisse herinneren, maar verder heeft Dekker wel al een indrukwekkendere staat van dienst, idd.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:10 schreef Venga het volgende:
Contador is een naam die op de Fuentes-lijst stond en die zijn in principe uitgesloten van rijden in de Tour dus wss geen Contador deze Tour.
Gerdemann heeft ook nog maar weinig laten zien in het hooggebergte, was vorig jaar meesterknecht van Ullrich in de Ronde van Zwitserland. Had specifiek gepiekt naar die ronde om daar in dienst te rijden maar schat hem zeker niet hoger in dan Dekker.
Die heeft al dingen laten zien in laatste km's van WK en klassiekers als Amstel en Luik die maar weinig jongeren laten zien.
Mocht hij echt voor de witte trui gaan dan verwacht ik met name Brajkovic als grootste concurrent
Euskaltel gaat inderdaad met Igor Anton naar de Tour. Erg benieuwd wat hij - tussen al die toppers - kan klaarspelen in het hooggebergte.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens is die Anton misschien ook nog wel een kandidaat als ze daarmee naar de Tour trekken bij Euskaltel. Of als Valv.Piti straks nog hangt misschien ook wel Luis Leon Sanchez bij Caisse ...
Nou na, hij wilde hem zelf vorig jaar ook al rijden. En tsja... zo ruim zitten we ook niet in de klassementsrenners.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een flinke onderschatting van het Nederlandse wielrennen. Dekker is absoluut samen met Gesink het grootste talent, maar dit zijn zeker niet de enige Nederlanders waar we de komende jaren op moeten teren .quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach ja, zonder Dekker hebben we erg weinig wielertoekomst, dus we moeten maar van hem houden.
noway dat ik quick step ga aanmoedigenquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel veel ronderenners, weinig eendagstalent, zo'n Dekker zie ik echt geen (of nauwelijks) klassiekers winnen. In LBL kan hij inderdaad nog groeien. Nog enkele jaren en hij zit bij het eerste groepje om dan geklopt te worden door een Di Luca of Rebellin, tegen dan waarschijnlijk Cunego of Ricco.
Bij de Belgen is het eigenlijk omgekeerd, misschien moeten we samensmelten, zijn we samen een complete wielernatie.
Zeker niet doen.. Volgend jaar misschien maar niet eerder. Misschien zou hij wel ronde van spanje kunnen rijden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:46 schreef Coelho het volgende:
Robert Gesink nog mee om wat ervaring op te doen?
Mooie oranje bril....quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:48 schreef Jodelaar het volgende:
Ik verwacht een zelfde Boogerd als vorig jaar. Verder gaat Rasmussen weer voor de bolletjes. Freire groen. Menchov zakt er weer doorheen waardoor boogerd kopman wordt. Dekker zie ik tog echt wel meedoen voor het wit. Samen met misschien weening. Ik heb er weer zin an.
Supporteren voor een ploeg bij het wielrennen is sowieso kansloos...quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:50 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
noway dat ik quick step ga aanmoedigen
Gerdemann, Possoni (staat op voor selectie geloof ik?), Anton (ook nog niet ouder dan 25 tog?), Thomas, Brajkovic en contador (maar die staat natuurlijk wel op fuentes lijst). Fothen en Cunego zijn dit jaar zeker te oud?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:10 schreef Venga het volgende:
Contador is een naam die op de Fuentes-lijst stond en die zijn in principe uitgesloten van rijden in de Tour dus wss geen Contador deze Tour.
Gerdemann heeft ook nog maar weinig laten zien in het hooggebergte, was vorig jaar meesterknecht van Ullrich in de Ronde van Zwitserland. Had specifiek gepiekt naar die ronde om daar in dienst te rijden maar schat hem zeker niet hoger in dan Dekker.
Die heeft al dingen laten zien in laatste km's van WK en klassiekers als Amstel en Luik die maar weinig jongeren laten zien.
Mocht hij echt voor de witte trui gaan dan verwacht ik met name Brajkovic als grootste concurrent
Wat heeft Possoni gepresteerd de laatste 1.5 jaar dat 'ie een kanshebber op Wit zou zijn?quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:56 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Gerdemann, Possoni (staat op voor selectie geloof ik?), Anton (ook nog niet ouder dan 25 tog?), Thomas, Brajkovic en contador (maar die staat natuurlijk wel op fuentes lijst). Fothen en Cunego zijn dit jaar zeker te oud?
Ik zeg niet dat hij het gaat doen, maar zou kunnen. Hij heeft het wel in zich denk. Hij reed ook al kilometers op kop in WP en LBL. Ik volg hem al tijdje en piekt op TDFquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:02 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wat heeft Possoni gepresteerd de laatste 1.5 jaar?
Possoni? Waarom zou die een kanshebber zijn? Fothen en Cunego zijn idd te oud, en die laatste doet sowieso niet mee. Ook Kohl lijkt me een goede kanshebber voor het wit dit jaar.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:56 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Gerdemann, Possoni (staat op voor selectie geloof ik?), Anton (ook nog niet ouder dan 25 tog?), Thomas, Brajkovic en contador (maar die staat natuurlijk wel op fuentes lijst). Fothen en Cunego zijn dit jaar zeker te oud?
Kohl die vergeet ik nog. Terwijl het een oostenrijker isquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:05 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Possoni? Waarom zou die een kanshebber zijn? Fothen en Cunego zijn idd te oud, en die laatste doet sowieso niet mee. Ook Kohl lijkt me een goede kanshebber voor het wit dit jaar.
Weening heeft bergop niets laten zien. Wanneer er zo'n 70 tot 80 man in het peleton rijdt op een cole hangt hij achteraan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:48 schreef Jodelaar het volgende:
Dekker zie ik tog echt wel meedoen voor het wit. Samen met misschien weening.
Weening alweer ouder dan 25? Hij boekt inderdaad weinig progressie maar tog zou hij er nog kunnen komen. Gassert en Eltink heb ik ook nog niet opgegevenquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:32 schreef Venga het volgende:
[..]
Weening heeft bergop niets laten zien. Wanneer er zo'n 70 tot 80 man in het peleton rijdt op een cole hangt hij achteraan.
Onze toekomstige Tour-winnaar van 2008 heeft de laatste jaren te weinig progressie geboekt. Kan een redelijke knecht worden voor Dekker en Gesink, meer zit er niet in voor hem.
Is bovendien te oud om mee te doen voor de witte trui.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:34 schreef Biggs. het volgende:
We weten toch allemaal dat het winnen van die trui slechts een formaliteit zal worden voor Clement.![]()
Nou ja, we dachten ook dat Traksel of Wielinga of zelfs engels het wel zou maken, dus ik ben nu liever iets te sceptisch.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:28 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Een flinke onderschatting van het Nederlandse wielrennen. Dekker is absoluut samen met Gesink het grootste talent, maar dit zijn zeker niet de enige Nederlanders waar we de komende jaren op moeten teren .
Ik denk dat je met dát argument de criticasters de mond wel kan snoeren.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij de Belgen is het eigenlijk omgekeerd, misschien moeten we samensmelten, zijn we samen een complete wielernatie.
Clement, was dat die ene met die flitsende demarrage in Romandië?quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:34 schreef Biggs. het volgende:
Al dat gespeculeer over de witte trui![]()
We weten toch allemaal dat het winnen van die trui slechts een formaliteit zal worden voor Clement.![]()
Freire gaat niet voor groen, alleen voor etappezeges.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:48 schreef Jodelaar het volgende:
Ik verwacht een zelfde Boogerd als vorig jaar. Verder gaat Rasmussen weer voor de bolletjes. Freire groen. Menchov zakt er weer doorheen waardoor boogerd kopman wordt. Dekker zie ik tog echt wel meedoen voor het wit. Samen met misschien weening. Ik heb er weer zin an.
Meer zin heb ik in de Ronde van Duitsland. Ze gaan over mijn vaste trainingsparcour de Riedbergpass
![]()
(als ik in oostenrijk ben uiteraard). En volgende dag gaan ze ook nog over de Oberjoch. Ik zal er staan, zit er dan tog in de buurt.
Klopt. Heeft dit jaar een nekwervel gebroken in de GP Chiaso.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Clement, was dat die ene met die flitsende demarrage in Romandië?
Ah. Flitsend was trouwens sarcastisch bedoeld, hij ging sluw weg langs de andere kant van de weg en had een maximum voorsprong van 72 cm, tot er een Quickstepper kwam helpen, samen haalden ze ruim 2 meter. Ruim!quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Klopt. Heeft dit jaar een nekwervel gebroken in de GP Chiaso.
Welnee, niet overdrijven, het was zeker 720 cmquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ah. Flitsend was trouwens sarcastisch bedoeld, hij ging sluw weg langs de andere kant van de weg en had een maximum voorsprong van 72 cm, tot er een Quickstepper kwam helpen, samen haalden ze ruim 2 meter. Ruim!
Dat het sarcastisch was had ik ook wel door.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ah. Flitsend was trouwens sarcastisch bedoeld, hij ging sluw weg langs de andere kant van de weg en had een maximum voorsprong van 72 cm, tot er een Quickstepper kwam helpen, samen haalden ze ruim 2 meter. Ruim!
Trakselquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou ja, we dachten ook dat Traksel of Wielinga of zelfs engels het wel zou maken, dus ik ben nu liever iets te sceptisch.
Wat , Skil naar de Tour ?quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:34 schreef Coelho het volgende:
Misschien mag Skil ook wel en kunnen we genieten van Tjalingi en Rooyackers...
Ach... hij heeft een excuus =)quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mwoah eigenlijk had ik van deze renners alleen heel eventjes het idee dat Wielinga het wel ging maken. We hebben gewoon een groot gat tussen de generatie Dekker-Boogerd en de huidige lichting talenten. Die nieuwe lichting moet gewoon nog even de tijd krijgen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou ja, we dachten ook dat Traksel of Wielinga of zelfs engels het wel zou maken, dus ik ben nu liever iets te sceptisch.
Wat een gillerquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:34 schreef Coelho het volgende:
Misschien mag Skil ook wel en kunnen we genieten van Tjalingi en Rooyackers...
De 1e lange TT is dit jaar pas op de 3e zaterdag van de Tour, daarvoor zijn er al 2 bergritten waarvan 1 met finish bergop.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:08 schreef Biggs. het volgende:
Maar ik acht hem echt niet kansloos om die witte trui een paar dagen te dragen. Proloog + lange tijdrit voor we de bergen in gaan.
Je hebt gelijk. Heb verkeerd gekekenquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:33 schreef Venga het volgende:
[..]
De 1e lange TT is dit jaar pas op de 3e zaterdag van de Tour, daarvoor zijn er al 2 bergritten waarvan 1 met finish bergop.
Met het parcours van vorig jaar (met een TT op de 2e zaterdag) had Clement evt kans gemaakt, dit jaar is ie kansloos
Onderschatting. Clement is echter samen met Dekker de beste Nederlandse tijdrijder van het moment en tijdrijderscapiciteiten is toch in de eerste week een belangrijke voorwaarde voor een hoge klassering.quote:
Ja dus? Wat heb je daar aan in de Alpen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:38 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Onderschatting. Clement is echter samen met Dekker de beste Nederlandse tijdrijder van het moment en tijdrijderscapiciteiten is toch in de eerste week een belangrijke voorwaarde voor een hoge klassering.
Deels. Maar ergens kan ik het ook wel waarderen dat zo'n ploegje het leuk probeert te maken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:26 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Wat een giller![]()
Sarcasme mag ik aannemen?
Beter lezen. Er wordt toch ook gezegd tot de bergetappes.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:20 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ja dus? Wat heb je daar aan in de Alpen?
Er zijn al twee bergetappes voor de eerste lange tijdrit.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:08 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Ach... hij heeft een excuus =)
Maar ik acht hem echt niet kansloos om die witte trui een paar dagen te dragen. Proloog + lange tijdrit voor we de bergen in gaan. Moet hij natuurlijk wel volledig hersteld van alle tegenslag aan de start staan.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn al twee bergetappes voor de eerste lange tijdrit.
Naar Le Grand Bornand en naar Tigres.
quote:Je hebt gelijk. Heb verkeerd gekeken![]()
Dat is de afgelopen jaren wel anders geweest. De 'Dekker-Boogerd'-generatie kende eigenlijk helemaal geen echt goede tijdrijders. Natuurlijk kon E. Dekker best aardig tegen de klok rijden, maar een T. Dekker, Posthuma en Clement zijn een stuk getalenteerder op dat vlak.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Klopt. Qua tijdrijders zit het goed voor de komende jaren.
Mwah, ik weet niet of de E.Dekker, Knaven en pakweg Voskamp nou echt zoveel minder waren dan T.Dekker, Posthuma en Clement op tijdrijders gebied, alleen Thomas Dekker vind ik er echt bovenuit springen, die andere twee zie ik niet zo snel een tijdrit in een grote koers winnen. Misschien als Boom voor de weg kiest, dan zou je wel kunnen spreken van een goede generatie tijdrijders.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is de afgelopen jaren wel anders geweest. De 'Dekker-Boogerd'-generatie kende eigenlijk helemaal geen echt goede tijdrijders. Natuurlijk kon E. Dekker best aardig tegen de klok rijden, maar een T. Dekker, Posthuma en Clement zijn een stuk getalenteerder op dat vlak.
Ik ken de TT-uitslagen in grote koersen van E. Dekker, Knaven en Voskamp eigenlijk niet goed genoeg, maar een Posthuma rijdt wel top 10 in een lange TT in de tour, Clement heb ik misschien nog wel een beetje twijfels over, maar hij kan zeker beter worden dan de Nederlandse tijdrijders van voorgaande jaren. En T. Dekker heeft wat dat betreft zelfs nu al genoeg laten zien eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:35 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Mwah, ik weet niet of de E.Dekker, Knaven en pakweg Voskamp nou echt zoveel minder waren dan T.Dekker, Posthuma en Clement op tijdrijders gebied, alleen Thomas Dekker vind ik er echt bovenuit springen, die andere twee zie ik niet zo snel een tijdrit in een grote koers winnen. Misschien als Boom voor de weg kiest, dan zou je wel kunnen spreken van een goede generatie tijdrijders.
Dekker werd een keer 5e in de lange tijdrit (63 km) in de Tour in '97. Wat sowieso een verschil is met de vorige generatie is de E.Dekker nooit op zijn tijdritfiets trainde, een Knaven zal wel niet anders geweest zijn. De huidige generatie doen dat allemaal, dat is in ieder geval al een groot pluspunt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik ken de TT-uitslagen in grote koersen van E. Dekker, Knaven en Voskamp eigenlijk niet goed genoeg, maar een Posthuma rijdt wel top 10 in een lange TT in de tour, Clement heb ik misschien nog wel een beetje twijfels over, maar hij kan zeker beter worden dan de Nederlandse tijdrijders van voorgaande jaren. En T. Dekker heeft wat dat betreft zelfs nu al genoeg laten zien eigenlijk.
En dan nog even wachten op een aantal andere namen die er (eventueel) aan zitten komen als Reus e.d.
Dat is dan ook een hele mooie prestatie geweest, maar ik heb niet het idee dat hij dat soort dingen vaak heeft laten zien.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dekker werd een keer 5e in de lange tijdrit (63 km) in de Tour in '97. Wat sowieso een verschil is met de vorige generatie is de E.Dekker nooit op zijn tijdritfiets trainde, een Knaven zal wel niet anders geweest zijn. De huidige generatie doen dat allemaal, dat is in ieder geval al een groot pluspunt.
Zo klaar als een klontje dan toch?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Biggs. het volgende:
Prudhomme zei wel niks over wie dan wel de winnaar wordt van de vorige Tour. De Spanjaard Oscar Pereiro werd in ieder geval tweede achter Landis.
De zege had normaal gesproken voor Kloden moeten zijn, maar hij vertikte het om zijn mannen op kop te zetten toen onze vriend Oscar 30 minuten voor het peleton uitreed.quote:
Ja, maar dat zitten ook wel twee kanten aan, vind ik.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:23 schreef Biggs. het volgende:
[..]
De zege had normaal gesproken voor Kloden moeten zijn, maar hij vertikte het om zijn mannen op kop te zetten toen onze vriend Oscar 30 minuten voor het peleton uitreed.
Nou, voor mij wel.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:40 schreef Biggs. het volgende:
"Landis wordt geschrapt als Tour-winnaar"
vr 11/05/07 - Tour-baas Christian Prudhomme heeft laten weten dat de organisatie de Amerika van de erelijst heeft geschrapt. "Onze beslissing hangt niet af van het verdict van het Usada", zegt de Fransman. Ondertussen valt Landis zelf het Usada nog eens aan.
Christian Prudhomme deed zijn uitspraken over Floyd Landis (foto) in de Duitse krant Frankfurter Allgemeine. (AP) "Voor ons is Landis niet de winnaar van de Tour van 2006", zegt de Tour-baas.
Nou ja, grandioze winnaar is een groot woord.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, voor mij wel.
Ik vind Pereiro een flutwinnaar.
Fluttour of niet, de editie van 2006 is hartstikke rechtsgeldig hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:35 schreef icebliss het volgende:
Het was sowieso een fluttour. Ik stel voor dat ze de hele 2006 editie maar uit de boeken halen.
Ik heb er gewoon geen blij gevoel bij. Met Pereiro als winnaar is het een Tour om nooit meer aan terug te denken. Een administratieve voetnoot in de wielergeschiedenis.quote:[b]Op vrijdag 11 mei 2007 22:34 schreef Leatherface Nou ja, grandioze winnaar is een groot woord.
But you gotta give credits where credits are due.
Waarschijnlijk zal wel nooit meer iemand op die manier de Tour winnen.
ik heb er zeker ook geen blij gevoel bij, hoor. Ik vind dit gewoon vreselijk k*t voor de wielersport, dat het allemaal zo is gelopen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik heb er gewoon geen blij gevoel bij. Met Pereiro als winnaar is het een Tour om nooit meer aan terug te denken. Een administratieve voetnoot in de wielergeschiedenis.
Memorabel was het sowieso, wat je er ook van denkt.quote:De heldenrit van Landis spreekt veel meer tot de verbeelding.
Mee eens.quote:Eerst maar 'es onomstotelijk aantonen dat-ie echt schuldig is.
Tsja, da's natuurlijk subjectief. Maar Pereiro kan natuurlijk ook niks aan die hele toestanden doen.quote:En dan nog... ik vind 't gewoon niks. 't Voelt als een ruwe onderbreking in een legendarische rij van Tourwinnaars. Nietszeggend vind ik 't.
PI?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Fluttour of niet, de editie van 2006 is hartstikke rechtsgeldig hoor.
Rechtsgeldig is misschien een groot en vreemd woord.quote:
PI = Posticon = het tekentje boven je post. Nu dus het lachende poppetje. "Een PI laat meestal zien dat de post sarcastisch of niet-gemeend is."quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Rechtsgeldig is misschien een groot en vreemd woord.
Maar je kunt natuurlijk moeilijk maar de hele race uit de boeken schrappen omdat de oorspronkelijke winnaar blijkbaar dope gebruikte.
Dat is gewoon geen grond om het gehele uitslag dan maar ongeldig te verklaren.
Ow, dat heb ik effe niet gezien.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:54 schreef icebliss het volgende:
[..]
PI = Posticon = het tekentje boven je post. Nu dus het lachende poppetje. "Een PI laat meestal zien dat de post sarcastisch of niet-gemeend is."
Ik meende het dus niet![]()
Die rit was legendarisch, maar zijn schuldig zijn is ook legendarisch. Landis heeft nu 8 samples waarin aangetoond is dat er exogeen testosteron aanwezig is. Die tests zijn van dien aard dat je met 100% zekerheid kan vaststellen dat het geen lichaamseigen testosteron is. Landis hangt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:38 schreef Arcee het volgende:
Eerst maar 'es onomstotelijk aantonen dat-ie echt schuldig is.
Het is imo onomstotelijk. Zoveel positieve tests, en het commentaar van Landis op die tests is in de orde van "ja, maar op bladzijde 32 van het rapport staat een komma verkeerd, en dat betekent dat ik vrijgesproken moet worden."quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik heb er gewoon geen blij gevoel bij. Met Pereiro als winnaar is het een Tour om nooit meer aan terug te denken. Een administratieve voetnoot in de wielergeschiedenis.
De heldenrit van Landis spreekt veel meer tot de verbeelding.
Eerst maar 'es onomstotelijk aantonen dat-ie echt schuldig is.
En dan nog... ik vind 't gewoon niks. 't Voelt als een ruwe onderbreking in een legendarische rij van Tourwinnaars. Nietszeggend vind ik 't.
Dat lijkt me ook duidelijk.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 08:59 schreef Leatherface het volgende:
Pereiro zal IMO wel nooit meer een grote ronde winnen
Hij is leuk voor een klassering rond de 10e-15e plek, en een paar lange ontsnappingen in de bergen. Hij kan dus wel prima zijn weg vinden in de grote rondes, maar top5 is net wat te hoog gegrepen voor 'm (normaal gesproken).quote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Pereiro is natuurlijk ook geen echte ronderenner.
Zijn tourzege verandert daar niks aan.
Zoals Ducrot al regelmatig zegt: het is totale anarchie in het peloton.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:41 schreef Ericr het volgende:
Laffe honden die een Tour weggeven verdienen niet beter, Perreiro is de terechte winnaar. Hoop dat ze dit jaar weer net zo laf zijn en een D-klasse renner de hele zooi om zeep helpt met een monsterontsnapping. Het ontbreekt aan leiderschap in het peleton, allemaal makke schaapjes tegenwoordig. Schaapjes worden geslacht.
Volgens mij is dat ook de reden dat er in de finales van de klassiekers dit jaar zulke grote groepen waren, omdat er in het begin zo gruwelijk hard gereden was, dat daarna niemand meer het verschil kon maken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:47 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zoals Ducrot al regelmatig zegt: het is totale anarchie in het peloton.
Ook wel een kwestie van nivellering, denk ik.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook de reden dat er in de finales van de klassiekers dit jaar zulke grote groepen waren, omdat er in het begin zo gruwelijk hard gereden was, dat daarna niemand meer het verschil kon maken.
Ook dat. En gunstige omstandigheden (goed weer en geen wind).quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ook wel een kwestie van nivellering, denk ik.
ook met regen had je grotere groepen. die nivellering is er gewoon. En er wordt niet echt koers gemaakt natuurlijk waardoor er meer mensen fit aan de finale beginnen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook dat. En gunstige omstandigheden (goed weer en geen wind).
Die nivellering heeft zijn voor- en zijn nadelen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ook met regen had je grotere groepen. die nivellering is er gewoon. En er wordt niet echt koers gemaakt natuurlijk waardoor er meer mensen fit aan de finale beginnen.
Dat was een leuke misrekening destijds, niemand verwachte dat hij kon klimmenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Chiapucci bleef destijds ook aardig lang in het geel en in de kop van het klassement. De jaren daarna reed hij net dat beetje beter dan voorheen.
En hij had net dat ene beetje extra zelfvertrouwen gekregen. Een echte topper werd hij er niet mee, maar een overwinning zo nu en dan zat er zeker voor hem in.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:25 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat was een leuke misrekening destijds, niemand verwachte dat hij kon klimmenMaar de jaren daarna was hij opeens een kopman door dit gebeuren, en dat helpt wel.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:41 schreef Ericr het volgende:
Laffe honden die een Tour weggeven verdienen niet beter, Perreiro is de terechte winnaar. Hoop dat ze dit jaar weer net zo laf zijn en een D-klasse renner de hele zooi om zeep helpt met een monsterontsnapping. Het ontbreekt aan leiderschap in het peleton, allemaal makke schaapjes tegenwoordig. Schaapjes worden geslacht.
Door Armstrong ben ik het wielrennen op de buis weer interessant gaan vinden, nu is het toch redelijk saai. Astana gaat de Tour straks winnen. Hopelijk laat Contador of Dekker/Boogerd/Rasmussen nog wat zien. De rest loop ik of e.o.a. manier niet echt warm voor.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
![]()
![]()
Armstrong was zoiets trouwens nooit overkomen...
Precies, idereen denkt nu wel terug dat het zo saai is 7 jaar lang Armstrong die de tour wint. Maar in de eerste jaren was er vooraf altijd wel het duel armstrong Ullrich en Basso er nog bij. Nu moet je nog maar zien welke grote namen er tijdens de tour opstaan.quote:Op zondag 13 mei 2007 09:28 schreef kawotski het volgende:
[..]
Door Armstrong ben ik het wielrennen op de buis weer interessant gaan vinden, nu is het toch redelijk saai. Astana gaat de Tour straks winnen. Hopelijk laat Contador of Dekker/Boogerd/Rasmussen nog wat zien. De rest loop ik of e.o.a. manier niet echt warm voor.
Ik denk dat Vinokourov de Tour best wel spannend/boeiend gaat maken.quote:Op zondag 13 mei 2007 11:47 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Precies, idereen denkt nu wel terug dat het zo saai is 7 jaar lang Armstrong die de tour wint. Maar in de eerste jaren was er vooraf altijd wel het duel armstrong Ullrich en Basso er nog bij. Nu moet je nog maar zien welke grote namen er tijdens de tour opstaan.
Spannend wordt het altijd wel maar je hebt nu niet een uitgesproken duel tussen 2 mensen.quote:Op zondag 13 mei 2007 11:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat Vinokourov de Tour best wel spannend/boeiend gaat maken.
Vorig jaar in de Vuelta hadden we wat dat betreft ook weinig te klagen.
Ja, en?quote:Op zondag 13 mei 2007 11:59 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Spannend wordt het altijd wel maar je hebt nu niet een uitgesproken duel tussen 2 mensen.
Voorspelling uitslag:quote:Op zondag 13 mei 2007 12:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, en?
Het verschil (imo) is dat het daardoor op een andere manier op voorhand spannend wordt. De afgelopen jaren had je altijd de vraag wie het Armstrong moeilijk zou maken, maar eigenlijk wist iedereen al van te voren dat het 90% zeker was dat Armstrong ging winnen. Om die 10% onzekerheid ging het.
Nu heb je een andere situatie. Imo is Vinokourov de grootste favoriet, maar omdat hij in de Tour ook nog niet verder is gekomen dan een 5e plek, is allerminst zeker dat 'ie wel even gaat winnen. Punt is dan weer wel wie zijn voornaamste uitdagers zijn, Valverde, Klöden, Sastre,Evans, Leipheimer hebben allemaal nog geen grote ronde gewonnen. Menchov wel, maar die kwam vorig jaar in de Tour toch duidelijk tekort om echt om de zege mee te doen. Klöden is imo de sterkste concurrent van Vino, maar zit in dezelfde ploeg.
Kortom, je krijgt nu een Tour die veel meer open is. Met dan binnen de Astana-ploeg nog de vraag wie het kopmanschap op zal eisen.
1-2-3 van Astana op het podium? No way.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:13 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Voorspelling uitslag:
1.vino
2.kloden
3.kacheskin
![]()
Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat Astana dit jaar alle drie de grote rondes wint.
Voor Valv (piti) voorspel ik trouwens nog een snelle ondergang voor aanvang van de tour
In '89 had hij bv ook al de Coppa Placci en de Giro del Piemonte gewonnen. En was hij 3de in de Henningerturm.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:23 schreef Ericr het volgende:
Na 1990 was Chiapucci toch echt wel een topper hoor, Milaan San Remo, Ronde van het Baskenland, 2de op het WK in 1994, San Sebastian en natuurlijk de weergaloze rit naar Sestriere in 1992. In de Tour en ook buiten de Tour was het een smaakmaker.
Ik zei het dan ook met een grote knipoog.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
1-2-3 van Astana op het podium? No way.
Quote uit dopingtopic...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:27 schreef Blik het volgende:
Ik heb trouwens eens even de etappes van de Tour de France bekeken van komende zomer, ik vind het echt een laffe Tour weer. 3 aankomsten bergop, maar volgens mij geen één van de "Hors Category".
Ben blij dat ik in ieder geval niks ga missen komende zomer als op vakantie ben
De Giro is sowieso standaard 10x leuker qua parcoursquote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:48 schreef ScottTracy het volgende:
Jongens, ga toch gewoon de Giro kijken nu ipv je al druk te maken over het parcours van de Tour
Daarom.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Giro is sowieso standaard 10x leuker qua parcours![]()
Wat favorieten betreft, vind ik het jammer dat de Italianen (Di Luca, Cunego, Simoni) alles op de Giro zetten, als ze zich zouden richten op de Tour, hebben we wat meer kanshebbers (=spanning). Maar goed, Italianen en de Giro.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:02 schreef Leatherface het volgende:
Ik weet niet of Vinokourov dé grote topfavoriet is.
Hij is in ieder geval in staat om grote rondes te winnen, zoals ie vorig jaar bewees in de Vuelta. Ik gun het hem van harte. Gezien zijn leeftijd zal het ook één van zijn laatste kansen zijn om nog eens de Tour te winnen. Hoop voor hem dat ie op tijd in vorm is. In de Tirreno was ie best goed, in de Waalse klassiekers niet.
Mocht Vino niet echt om de eindzege kunnen meestrijden, hoop ik dat die de Tour wel kleur kan geven.
Wat Valverde betreft. Hij is wel een kanshebber (er van uitgaande dat hij in juli gewoon aan het grote bal mag meedoen), maar in de grote rondes zag je vaak dat hij in de derde week verzwakte. Net als Vino een renner met de benodigde explosiviteit, maar houdt ie dat lang genoeg vol?
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:45 schreef thettes het volgende:
Ik denk toch ook dat de Giro zeker dit jaar een vrij bedroevend niveau heeft hoor.
*kuch* 1998 *kuch*quote:Als een Boogerd zich er echt op zou richten zou hij nog wel top 5 kunnen rijden, iets wat hem in de tour absoluut niet zou lukken.
Vergelijking die niet opgaat.quote:Ik denk dus ook niet dat een Di Luca of Simoni (de laatste op deze leeftijd althans niet) in staat zouden zijn om het de tourtoppers moeilijk te maken.
Er zijn nog wel renners die dat gezegd hebben , en die kwamen in de Giro zichzelf tegen ... De Giro en Tour zijn gewoon eigenlijk totaal verschillende wedstrijden. Door de manier van koersen, door de keuze in het parcours, ... Een Giro is altijd véél en véél meer een uitputtingsslag dan een Tour.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:45 schreef thettes het volgende:
Ik denk toch ook dat de Giro zeker dit jaar een vrij bedroevend niveau heeft hoor. Als een Boogerd zich er echt op zou richten zou hij nog wel top 5 kunnen rijden, iets wat hem in de tour absoluut niet zou lukken.
Ik denk dus ook niet dat een Di Luca of Simoni (de laatste op deze leeftijd althans niet) in staat zouden zijn om het de tourtoppers moeilijk te maken.
1998 is een jaar waarin zelfs Axel Merckx 10de werd héquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
![]()
[..]
*kuch* 1998 *kuch*
Boogerd heeft zich trouwens één keer op de Giro gericht. Grootste fiasco ooit....
[..]
Vergelijking die niet opgaat.
Maar Boogerd heeft daarna nog z'n dingen herhaald met 10e en 12e waar Axel steeds alles moest doen voor een top 30 plaatsquote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
1998 is een jaar waarin zelfs Axel Merckx 10de werd hé
Ja maar ook op de tour heeft hij zichwel vaker gericht dan die vier keer dat het echt goed ging.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Boogerd heeft zich trouwens één keer op de Giro gericht. Grootste fiasco ooit....
[..]
De Giro is veel meer voor de echte klimmers dan de Tour. De bergen in Italië zijn steiler en onregelmatiger dan die in Frankrijk. Bovendien zijn de tijdritten in de Tour meestal langer.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:18 schreef thettes het volgende:
[..]
Ja maar ook op de tour heeft hij zichwel vaker gericht dan die vier keer dat het echt goed ging.
Natuurlijk is de giro heel anders en zijn er misschien ook wel andere renners geschikt voor. En dit jaar is er ook in de tour een gebrek aan toppers. Maar ondanks dat zie ik een Kloden, Vino, Leipheimer, Menchov of Evans met een echt goede voorbereiding gemakkelijk Di Luca kloppen.
Bedroevend was inderdaad een beetje een groot woord, maar een erg sterk veld is het iig niet.
denk dat de pyreneeen onregelmatiger zijn. Giro is gewoon meer klimmen. Mijn gevoel zegt ook dat de Alpen ook wat stijler zijn dan de dolomieten, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De Giro is veel meer voor de echte klimmers dan de Tour. De bergen in Italië zijn steiler en onregelmatiger dan die in Frankrijk. Bovendien zijn de tijdritten in de Tour meestal langer.
Kortom: de Tour is veel meer voor de goede tijdrijders die ook goed bergop kunnen rijden, terwijl de Giro veel meer is voor de goede klimmers die niet teveel tijd verliezen in de tijdritten.
Mijn ervaring (en ik heb geklommen in de Alpen, Dolomieten en de Pyreneën, is dat de klimmen in Italië steiler en onregelmatiger zijn.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:43 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
denk dat de pyreneeen onregelmatiger zijn. Giro is gewoon meer klimmen. Mijn gevoel zegt ook dat de Alpen ook wat stijler zijn dan de dolomieten, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Daar heb ik zelf nooit gefietst, dus dat kan ik wat lastiger beoordelen.quote:Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef N.i.c.k het volgende:
Jij bent duidelijk de kenner. Dus ik neem het allemaal ter harte.
En hoe typeer je de Vuelta ?
Misschien heb je gelijk hoor, maar in de Tour is de klassementsleider de afgelopen periode toch ook altijd de beste klimmer geweest. Ullrich was ook in de bergen de sterkste in '97, Armstrong ook. En de rest van de top van het klassement waren ook vaak top in de bergen. Slechts Pantani vormde een uitzondering, en wat langer terug de mannen als Escartin. Die tourtoppers die goede tijdritten rijden zie ik dus ook bergop een Di Luca kloppen, of een Cunego of Simoni. Althans op de Franse bergen. Maar ik betwijfel of de bergen in de Giro zo schokkend anders zijn dat er een heel ander type renner geschikt voor is.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De Giro is veel meer voor de echte klimmers dan de Tour. De bergen in Italië zijn steiler en onregelmatiger dan die in Frankrijk. Bovendien zijn de tijdritten in de Tour meestal langer.
Kortom: de Tour is veel meer voor de goede tijdrijders die ook goed bergop kunnen rijden, terwijl de Giro veel meer is voor de goede klimmers die niet teveel tijd verliezen in de tijdritten.
Dat is zo , maar dan is hij blijkbaar toch nog sterker dan zijn leeftijdsgenoten in de Tour. Maar de laatste twintig jaar stond er eigenlijk nooit een Giro-renner met echte klassementsambities aan de start van de Tour op Pantani na. En omgekeerd eigenlijk ook niet ...quote:Op maandag 21 mei 2007 01:53 schreef thettes het volgende:
met pas de 12e plek in het klassement en hij pakte zijn tijd terug door een vroege ontsnapping meen ik me te herinneren. Want verder zat hij er niet echt bij in de bergritten. Nog sterker; hij werd 10e in de tijdrit en pakte daar juist veel tijd!
vergeet Gianni Bugno niet.quote:Op maandag 21 mei 2007 02:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar de laatste twintig jaar stond er eigenlijk nooit een Giro-renner met echte klassementsambities aan de start van de Tour op Pantani na. En omgekeerd eigenlijk ook niet ...
En Indurain.quote:
Ja, dat is echt opvallend.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Indurain.
En Zülle, Olano en Jalabert.
Waarbij met name Zülle wel een keer de giro zou gaan winnen, maar toen in één van de laatste bergritten door het ijs zakte.
Ja, dat verbaasde me toen erg, want in de giro verloor hij nog 4 minuten op Basso in een tijdrit.quote:Op maandag 21 mei 2007 01:53 schreef thettes het volgende:
met pas de 12e plek in het klassement en hij pakte zijn tijd terug door een vroege ontsnapping meen ik me te herinneren. Want verder zat hij er niet echt bij in de bergritten. Nog sterker; hij werd 10e in de tijdrit en pakte daar juist veel tijd!
Alleen zie ik Indurain als Tour-renner met Giro aspiraties. Bij een echte Giro-renner denk ik eigenlijk alleen aan Italianen. De rest van de renners richt zich er vaak op als bijnummer.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Indurain.
En Zülle, Olano en Jalabert.
Waarbij met name Zülle wel een keer de giro zou gaan winnen, maar toen in één van de laatste bergritten door het ijs zakte.
Joost-mag-het-weten postte:quote:Op maandag 21 mei 2007 18:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen zie ik Indurain als Tour-renner met Giro aspiraties. Bij een echte Giro-renner denk ik eigenlijk alleen aan Italianen. De rest van de renners richt zich er vaak op als bijnummer.
De door mij genoemde renners vallen in de laatste categorie.quote:Op maandag 21 mei 2007 02:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is zo , maar dan is hij blijkbaar toch nog sterker dan zijn leeftijdsgenoten in de Tour. Maar de laatste twintig jaar stond er eigenlijk nooit een Giro-renner met echte klassementsambities aan de start van de Tour op Pantani na. En omgekeerd eigenlijk ook niet ...
Zijn kuurtje moest nog aanslaan als hij de Giro reedquote:Op dinsdag 22 mei 2007 03:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het opvallende daaraan vind ik dan wel dat Indurain het eigenlijk véél lastiger had om de Giro te winnen dan de Tour, de Dauphiné, ...
wat weet jij nou van de Bild?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ach, het komt uit Bild ...
Er zijn mensen die dat ook over de telegraaf zeggen, maar die neem je toch ook niet sereus?quote:Schreeuwerig. Polemisch , Tendentieus , ... maar altijd correct in de feiten.
En daarnaast is het ook een Britse ploeg. Met het oog op de "Grand Depart' die in Londen/Canterbury is ...quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:15 schreef Bartoli het volgende:
Barloworld heeft wel een leuke ploeg voor de Tour met Hunter, Guidi, Efimkin, Arreitunandia, Cardenas, Sabido, Augustyn, Sioutsou en Soler ofzo
ook dat en loon naar werken. Ze leiden in de Europe Tour, hebben dit jaar al veel gewonnen, zich vaak van voren laten zien. Kortom ze hebben er meer te zoeken dan Unibetquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En daarnaast is het ook een Britse ploeg. Met het oog op de "Grand Depart' die in Londen/Canterbury is ...
Nee, Rabobank is de leider in de Europe Tour (maar die mogen sowieos niet starten), Barloworld staat wel 2e.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ook dat en loon naar werken. Ze leiden in de Europe Tour, hebben dit jaar al veel gewonnen, zich vaak van voren laten zien. Kortom ze hebben er meer te zoeken dan Unibet
ah dan is Rabobank ze na Olympia voorbij gegaan. Barloworld stond hier lange tijd voorop ja en hiervoor kregen ze toen een voornominatie van de ASOquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, Rabobank is de leider in de Europe Tour (maar die mogen sowieos niet starten), Barloworld staat wel 2e.
mja maar gezien de renners die ze kunnen opstellen voor de Tour zal Barloworld voor meer spektakel zorgen dan Unibet. Het is net als toen met Kelme en de wildcard ze zullen niet teleurstellen denk ik zo. Zie je nu ook bij Panaria, A&S en Tinkoff in de Giro ze stellen niet teleur. Astana evenmin.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Unibet mocht in een hoop wedstrijden niet starten en wordt niet gerangschikt in de Europe Tour, dus moeilijk te vergelijken.
Ze eindigden vorig jaar iig. een eind voor Barloworld en nog verder voor Agritubel.
Dat zou wat zijn inderdaad, twee teams van Rabobank in de Tour.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, Rabobank is de leider in de Europe Tour (maar die mogen sowieos niet starten), Barloworld staat wel 2e.
je weet toch hoe de franse wetgeving in elkaar steekt tegenwoordig en het beleid van de ASO isquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:50 schreef JelleS het volgende:
Belachelijk natuurlijk, en had vooral Ten Dam graag zien starten. Schande!
"We have the concern of supporting French cycling," said Jean-François Pescheux of ASO according to Reuters.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:00 schreef JelleS het volgende:
Zoals ze op de Belg vanmiddag zeiden: tja, het zijn Fransen.
Dat zegt alles.
Ja maar dat was wel duidelijk. Astana heeft zoveel grote namen dat ze overal wel mogen komen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:41 schreef Frutsel het volgende:
Vino dus wel naar de tour?
Ja, daar gaan ze wakker van liggenquote:Op donderdag 31 mei 2007 10:05 schreef kawotski het volgende:
Kunnen we niet wat Franse teams weren uit de Eneco Tour
Want?quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, iedereen spreekt over Vino, maar vergeet niet dat ze met Klöden daar eigenlijk de feitelijke winnaar van de vorige Tour in de ploeg hebben hé ...
Ik bedoel eigenlijk dat Kloden de sterkste man was.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Want?
Is bewezen dat Pereiro betrokken was bij de Fuentes-affaire?
De zaak omtrent de astma-medicijnen is geklasseerd.
Dus voorlopig zou ik nog niet van diskwalificatie van Pereiro uit gaan, totdat bewezen wordt dat hij ook een Fuentes-klant is.
En dat het parcours hem met relatief weinig klimwerk en 2 lange tijdritten hem in principe beter moet liggen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, iedereen spreekt over Vino, maar vergeet niet dat ze met Klöden daar eigenlijk de feitelijke winnaar van de vorige Tour in de ploeg hebben hé ...
Dat Pereiro op de lijst staat is voor mij vrij zeker, maar goed ook al is dat niet zo, zonder die lange ontsnapping had Klöden hem dus gewonnen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Want?
Is bewezen dat Pereiro betrokken was bij de Fuentes-affaire?
De zaak omtrent de astma-medicijnen is geklasseerd.
Dus voorlopig zou ik nog niet van diskwalificatie van Pereiro uit gaan, totdat bewezen wordt dat hij ook een Fuentes-klant is.
Vrij zeker? Het enige dat er is, is toch dat vage verhaal over een mythische hond uit zijn dorp. Toegegeven, als Pereiro nog eens op de Fuentes lijst opduikt val ik niet van mijn stoel van verbazing, maar zeker lijkt het me zeker niet.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:47 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat Pereiro op de lijst staat is voor mij vrij zeker, maar goed ook al is dat niet zo, zonder die lange ontsnapping had Klöden hem dus gewonnen.
Er staat voor mij, persoonlijk denk ik dat ervan, de feiten zijn inderdaad nog niet overtuigend.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Vrij zeker? Het enige dat er is, is toch dat vage verhaal over een mythische hond uit zijn dorp. Toegegeven, als Pereiro nog eens op de Fuentes lijst opduikt val ik niet van mijn stoel van verbazing, maar zeker lijkt het me zeker niet.
Inderdaad.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Toegegeven, als Pereiro nog eens op de Fuentes lijst opduikt val ik niet van mijn stoel van verbazing, maar zeker lijkt het me zeker niet.
Dat is niet het enige wat er is. De verzorger/dokter van Pereiro is de ex-trainer van de vrouw van Fuentes, en was samen met Fuentes nog actief in de begeleiding bij Vitalicio Seguros destijds ...quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Vrij zeker? Het enige dat er is, is toch dat vage verhaal over een mythische hond uit zijn dorp. Toegegeven, als Pereiro nog eens op de Fuentes lijst opduikt val ik niet van mijn stoel van verbazing, maar zeker lijkt het me zeker niet.
En dat bedoelde ik dus ook. We mogen er vanuit gaan dat Pereiro dit jaar de Tour niet meer kan winnen , dus is Kloden eigenlijk de "te kloppen man" ...quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:58 schreef wimderon het volgende:
Maar goed, zonder die voorsprong had Pereiro dus niet gewonnen, dat is het punt wat ik wilde maken.
Er is eigenlijk maar één iemand die het verdiende om te winnen en dat is Sastre. De rest zijn slepers, zuigersquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:58 schreef wimderon het volgende:
Maar goed, zonder die voorsprong had Pereiro dus niet gewonnen, dat is het punt wat ik wilde maken.
Die zit momenteel met klamme handjes af te wachten of zijn peetvader Checchini nu wel of niet gepakt wordt in de doping schandalen ...quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:01 schreef Vakkie_W het volgende:
Wanneer gaat Thomas Dekker eens wat laten zien? Dat was toch zo'n top talent?
Volgens mij start hij dit jaar in de tour.quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:01 schreef Vakkie_W het volgende:
Wanneer gaat Thomas Dekker eens wat laten zien? Dat was toch zo'n top talent?
Dat ook weliichtquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die zit momenteel met klamme handjes af te wachten of zijn peetvader Checchini nu wel of niet gepakt wordt in de doping schandalen ...
Gaat hij wel mee rijden deze tour?quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die zit momenteel met klamme handjes af te wachten of zijn peetvader Checchini nu wel of niet gepakt wordt in de doping schandalen ...
Hij gaat eerst naar de Ronde van Zwitserland en als de conditie goed genoeg is naar de Tour, dacht ik.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |