abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49314991
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ook dat. En gunstige omstandigheden (goed weer en geen wind).
ook met regen had je grotere groepen. die nivellering is er gewoon. En er wordt niet echt koers gemaakt natuurlijk waardoor er meer mensen fit aan de finale beginnen.
pi_49315184
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:38 schreef Bartoli het volgende:

[..]

ook met regen had je grotere groepen. die nivellering is er gewoon. En er wordt niet echt koers gemaakt natuurlijk waardoor er meer mensen fit aan de finale beginnen.
Die nivellering heeft zijn voor- en zijn nadelen.

Aan de ene kant is het wel jammer dat je tegenwoordig minder vaak die echt epische prestaties ziet, zoals solo's van meer dan 50 km.

Maar aan de andere kant maakt het de wedstrijden zo af en toe wel een stuk spannender.
  FOK!fotograaf zaterdag 12 mei 2007 @ 23:12:09 #203
73911 ultra_ivo
pi_49316275
Chiapucci bleef destijds ook aardig lang in het geel en in de kop van het klassement. De jaren daarna reed hij net dat beetje beter dan voorheen.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:25:04 #204
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_49316821
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Chiapucci bleef destijds ook aardig lang in het geel en in de kop van het klassement. De jaren daarna reed hij net dat beetje beter dan voorheen.
Dat was een leuke misrekening destijds, niemand verwachte dat hij kon klimmen Maar de jaren daarna was hij opeens een kopman door dit gebeuren, en dat helpt wel.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  FOK!fotograaf zaterdag 12 mei 2007 @ 23:49:50 #205
73911 ultra_ivo
pi_49317936
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:25 schreef Againzender het volgende:

[..]

Dat was een leuke misrekening destijds, niemand verwachte dat hij kon klimmen Maar de jaren daarna was hij opeens een kopman door dit gebeuren, en dat helpt wel.
En hij had net dat ene beetje extra zelfvertrouwen gekregen. Een echte topper werd hij er niet mee, maar een overwinning zo nu en dan zat er zeker voor hem in.
pi_49318942
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:41 schreef Ericr het volgende:
Laffe honden die een Tour weggeven verdienen niet beter, Perreiro is de terechte winnaar. Hoop dat ze dit jaar weer net zo laf zijn en een D-klasse renner de hele zooi om zeep helpt met een monsterontsnapping. Het ontbreekt aan leiderschap in het peleton, allemaal makke schaapjes tegenwoordig. Schaapjes worden geslacht.

Armstrong was zoiets trouwens nooit overkomen...
  zondag 13 mei 2007 @ 00:23:39 #207
40566 Ericr
Livewrong
pi_49319146
Na 1990 was Chiapucci toch echt wel een topper hoor, Milaan San Remo, Ronde van het Baskenland, 2de op het WK in 1994, San Sebastian en natuurlijk de weergaloze rit naar Sestriere in 1992. In de Tour en ook buiten de Tour was het een smaakmaker.
  zondag 13 mei 2007 @ 09:28:51 #208
132605 kawotski
Il Dottore
pi_49323841
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:17 schreef wimderon het volgende:

[..]

Armstrong was zoiets trouwens nooit overkomen...
Door Armstrong ben ik het wielrennen op de buis weer interessant gaan vinden, nu is het toch redelijk saai. Astana gaat de Tour straks winnen. Hopelijk laat Contador of Dekker/Boogerd/Rasmussen nog wat zien. De rest loop ik of e.o.a. manier niet echt warm voor.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_49325728
quote:
Op zondag 13 mei 2007 09:28 schreef kawotski het volgende:

[..]

Door Armstrong ben ik het wielrennen op de buis weer interessant gaan vinden, nu is het toch redelijk saai. Astana gaat de Tour straks winnen. Hopelijk laat Contador of Dekker/Boogerd/Rasmussen nog wat zien. De rest loop ik of e.o.a. manier niet echt warm voor.
Precies, idereen denkt nu wel terug dat het zo saai is 7 jaar lang Armstrong die de tour wint. Maar in de eerste jaren was er vooraf altijd wel het duel armstrong Ullrich en Basso er nog bij. Nu moet je nog maar zien welke grote namen er tijdens de tour opstaan.
pi_49325825
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:47 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Precies, idereen denkt nu wel terug dat het zo saai is 7 jaar lang Armstrong die de tour wint. Maar in de eerste jaren was er vooraf altijd wel het duel armstrong Ullrich en Basso er nog bij. Nu moet je nog maar zien welke grote namen er tijdens de tour opstaan.
Ik denk dat Vinokourov de Tour best wel spannend/boeiend gaat maken.
Vorig jaar in de Vuelta hadden we wat dat betreft ook weinig te klagen.
pi_49326051
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik denk dat Vinokourov de Tour best wel spannend/boeiend gaat maken.
Vorig jaar in de Vuelta hadden we wat dat betreft ook weinig te klagen.
Spannend wordt het altijd wel maar je hebt nu niet een uitgesproken duel tussen 2 mensen.
pi_49326226
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:59 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Spannend wordt het altijd wel maar je hebt nu niet een uitgesproken duel tussen 2 mensen.
Ja, en?
Het verschil (imo) is dat het daardoor op een andere manier op voorhand spannend wordt. De afgelopen jaren had je altijd de vraag wie het Armstrong moeilijk zou maken, maar eigenlijk wist iedereen al van te voren dat het 90% zeker was dat Armstrong ging winnen. Om die 10% onzekerheid ging het.

Nu heb je een andere situatie. Imo is Vinokourov de grootste favoriet, maar omdat hij in de Tour ook nog niet verder is gekomen dan een 5e plek, is allerminst zeker dat 'ie wel even gaat winnen. Punt is dan weer wel wie zijn voornaamste uitdagers zijn, Valverde, Klöden, Sastre,Evans, Leipheimer hebben allemaal nog geen grote ronde gewonnen. Menchov wel, maar die kwam vorig jaar in de Tour toch duidelijk tekort om echt om de zege mee te doen. Klöden is imo de sterkste concurrent van Vino, maar zit in dezelfde ploeg.

Kortom, je krijgt nu een Tour die veel meer open is. Met dan binnen de Astana-ploeg nog de vraag wie het kopmanschap op zal eisen.
pi_49326382
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, en?
Het verschil (imo) is dat het daardoor op een andere manier op voorhand spannend wordt. De afgelopen jaren had je altijd de vraag wie het Armstrong moeilijk zou maken, maar eigenlijk wist iedereen al van te voren dat het 90% zeker was dat Armstrong ging winnen. Om die 10% onzekerheid ging het.

Nu heb je een andere situatie. Imo is Vinokourov de grootste favoriet, maar omdat hij in de Tour ook nog niet verder is gekomen dan een 5e plek, is allerminst zeker dat 'ie wel even gaat winnen. Punt is dan weer wel wie zijn voornaamste uitdagers zijn, Valverde, Klöden, Sastre,Evans, Leipheimer hebben allemaal nog geen grote ronde gewonnen. Menchov wel, maar die kwam vorig jaar in de Tour toch duidelijk tekort om echt om de zege mee te doen. Klöden is imo de sterkste concurrent van Vino, maar zit in dezelfde ploeg.

Kortom, je krijgt nu een Tour die veel meer open is. Met dan binnen de Astana-ploeg nog de vraag wie het kopmanschap op zal eisen.
Voorspelling uitslag:
1.vino
2.kloden
3.kacheskin

Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat Astana dit jaar alle drie de grote rondes wint.
Voor Valv (piti) voorspel ik trouwens nog een snelle ondergang voor aanvang van de tour
pi_49326581
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:13 schreef Biggs. het volgende:

[..]

Voorspelling uitslag:
1.vino
2.kloden
3.kacheskin

Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat Astana dit jaar alle drie de grote rondes wint.
Voor Valv (piti) voorspel ik trouwens nog een snelle ondergang voor aanvang van de tour
1-2-3 van Astana op het podium? No way.
  zondag 13 mei 2007 @ 12:42:28 #215
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49327121
quote:
Op zondag 13 mei 2007 00:23 schreef Ericr het volgende:
Na 1990 was Chiapucci toch echt wel een topper hoor, Milaan San Remo, Ronde van het Baskenland, 2de op het WK in 1994, San Sebastian en natuurlijk de weergaloze rit naar Sestriere in 1992. In de Tour en ook buiten de Tour was het een smaakmaker.
In '89 had hij bv ook al de Coppa Placci en de Giro del Piemonte gewonnen. En was hij 3de in de Henningerturm.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 13 mei 2007 @ 12:58:36 #216
40566 Ericr
Livewrong
pi_49327534
Kloden bij Astana lijkt me eerder een beletsel om in de Tour te schitteren met Astana. Moeten ze weer op meerdere paarden gaan gokken, valt meestal niet goed uit.
pi_49327661
Ik weet niet of Vinokourov dé grote topfavoriet is.

Hij is in ieder geval in staat om grote rondes te winnen, zoals ie vorig jaar bewees in de Vuelta. Ik gun het hem van harte. Gezien zijn leeftijd zal het ook één van zijn laatste kansen zijn om nog eens de Tour te winnen. Hoop voor hem dat ie op tijd in vorm is. In de Tirreno was ie best goed, in de Waalse klassiekers niet.

Mocht Vino niet echt om de eindzege kunnen meestrijden, hoop ik dat die de Tour wel kleur kan geven.

Wat Valverde betreft. Hij is wel een kanshebber (er van uitgaande dat hij in juli gewoon aan het grote bal mag meedoen), maar in de grote rondes zag je vaak dat hij in de derde week verzwakte. Net als Vino een renner met de benodigde explosiviteit, maar houdt ie dat lang genoeg vol?
pi_49327817
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

1-2-3 van Astana op het podium? No way.
Ik zei het dan ook met een grote knipoog.
Het zijn wel 3 potentiële podiumkandidaten.
pi_49530946
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:27 schreef Blik het volgende:
Ik heb trouwens eens even de etappes van de Tour de France bekeken van komende zomer, ik vind het echt een laffe Tour weer. 3 aankomsten bergop, maar volgens mij geen één van de "Hors Category".

Ben blij dat ik in ieder geval niks ga missen komende zomer als op vakantie ben
Quote uit dopingtopic...

Vind het er ook maar matig uitzien. De eerste 6 etappes allemaal voor de sprinters, tenzij de 5e. Dan twee redelijke bergetappes, waar ik weinig spektakel verwacht. Na de 1e rustdag krijgen ze de Galibier, maar de finish ligt na de afdaling daarvan, 40 kilometer verderop. Dan weer 3 vlakke etappes, dan de eerste lange tijdrit. Dan aankomst bergop op Plateau de Beille, daarna een bergrit met aankomst na een afdaling. En dan voorafgaand de laatste tijdrit weer 2 compleet vlakke etappes
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:48:08 #220
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_49531010
Jongens, ga toch gewoon de Giro kijken nu ipv je al druk te maken over het parcours van de Tour
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_49531572
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:48 schreef ScottTracy het volgende:
Jongens, ga toch gewoon de Giro kijken nu ipv je al druk te maken over het parcours van de Tour
De Giro is sowieso standaard 10x leuker qua parcours
  zaterdag 19 mei 2007 @ 01:16:47 #222
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_49531583
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 01:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

De Giro is sowieso standaard 10x leuker qua parcours
Daarom.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_49537831
quote:
Op zondag 13 mei 2007 13:02 schreef Leatherface het volgende:
Ik weet niet of Vinokourov dé grote topfavoriet is.

Hij is in ieder geval in staat om grote rondes te winnen, zoals ie vorig jaar bewees in de Vuelta. Ik gun het hem van harte. Gezien zijn leeftijd zal het ook één van zijn laatste kansen zijn om nog eens de Tour te winnen. Hoop voor hem dat ie op tijd in vorm is. In de Tirreno was ie best goed, in de Waalse klassiekers niet.

Mocht Vino niet echt om de eindzege kunnen meestrijden, hoop ik dat die de Tour wel kleur kan geven.

Wat Valverde betreft. Hij is wel een kanshebber (er van uitgaande dat hij in juli gewoon aan het grote bal mag meedoen), maar in de grote rondes zag je vaak dat hij in de derde week verzwakte. Net als Vino een renner met de benodigde explosiviteit, maar houdt ie dat lang genoeg vol?
Wat favorieten betreft, vind ik het jammer dat de Italianen (Di Luca, Cunego, Simoni) alles op de Giro zetten, als ze zich zouden richten op de Tour, hebben we wat meer kanshebbers (=spanning). Maar goed, Italianen en de Giro.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_49539628
Ik denk toch ook dat de Giro zeker dit jaar een vrij bedroevend niveau heeft hoor. Als een Boogerd zich er echt op zou richten zou hij nog wel top 5 kunnen rijden, iets wat hem in de tour absoluut niet zou lukken.

Ik denk dus ook niet dat een Di Luca of Simoni (de laatste op deze leeftijd althans niet) in staat zouden zijn om het de tourtoppers moeilijk te maken.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:58:04 #225
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49539990
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:45 schreef thettes het volgende:
Ik denk toch ook dat de Giro zeker dit jaar een vrij bedroevend niveau heeft hoor.
quote:
Als een Boogerd zich er echt op zou richten zou hij nog wel top 5 kunnen rijden, iets wat hem in de tour absoluut niet zou lukken.
*kuch* 1998 *kuch*
Boogerd heeft zich trouwens één keer op de Giro gericht. Grootste fiasco ooit....
quote:
Ik denk dus ook niet dat een Di Luca of Simoni (de laatste op deze leeftijd althans niet) in staat zouden zijn om het de tourtoppers moeilijk te maken.
Vergelijking die niet opgaat.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')