ook met regen had je grotere groepen. die nivellering is er gewoon. En er wordt niet echt koers gemaakt natuurlijk waardoor er meer mensen fit aan de finale beginnen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook dat. En gunstige omstandigheden (goed weer en geen wind).
Die nivellering heeft zijn voor- en zijn nadelen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ook met regen had je grotere groepen. die nivellering is er gewoon. En er wordt niet echt koers gemaakt natuurlijk waardoor er meer mensen fit aan de finale beginnen.
Dat was een leuke misrekening destijds, niemand verwachte dat hij kon klimmenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Chiapucci bleef destijds ook aardig lang in het geel en in de kop van het klassement. De jaren daarna reed hij net dat beetje beter dan voorheen.
En hij had net dat ene beetje extra zelfvertrouwen gekregen. Een echte topper werd hij er niet mee, maar een overwinning zo nu en dan zat er zeker voor hem in.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:25 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat was een leuke misrekening destijds, niemand verwachte dat hij kon klimmenMaar de jaren daarna was hij opeens een kopman door dit gebeuren, en dat helpt wel.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:41 schreef Ericr het volgende:
Laffe honden die een Tour weggeven verdienen niet beter, Perreiro is de terechte winnaar. Hoop dat ze dit jaar weer net zo laf zijn en een D-klasse renner de hele zooi om zeep helpt met een monsterontsnapping. Het ontbreekt aan leiderschap in het peleton, allemaal makke schaapjes tegenwoordig. Schaapjes worden geslacht.
Door Armstrong ben ik het wielrennen op de buis weer interessant gaan vinden, nu is het toch redelijk saai. Astana gaat de Tour straks winnen. Hopelijk laat Contador of Dekker/Boogerd/Rasmussen nog wat zien. De rest loop ik of e.o.a. manier niet echt warm voor.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
![]()
![]()
Armstrong was zoiets trouwens nooit overkomen...
Precies, idereen denkt nu wel terug dat het zo saai is 7 jaar lang Armstrong die de tour wint. Maar in de eerste jaren was er vooraf altijd wel het duel armstrong Ullrich en Basso er nog bij. Nu moet je nog maar zien welke grote namen er tijdens de tour opstaan.quote:Op zondag 13 mei 2007 09:28 schreef kawotski het volgende:
[..]
Door Armstrong ben ik het wielrennen op de buis weer interessant gaan vinden, nu is het toch redelijk saai. Astana gaat de Tour straks winnen. Hopelijk laat Contador of Dekker/Boogerd/Rasmussen nog wat zien. De rest loop ik of e.o.a. manier niet echt warm voor.
Ik denk dat Vinokourov de Tour best wel spannend/boeiend gaat maken.quote:Op zondag 13 mei 2007 11:47 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Precies, idereen denkt nu wel terug dat het zo saai is 7 jaar lang Armstrong die de tour wint. Maar in de eerste jaren was er vooraf altijd wel het duel armstrong Ullrich en Basso er nog bij. Nu moet je nog maar zien welke grote namen er tijdens de tour opstaan.
Spannend wordt het altijd wel maar je hebt nu niet een uitgesproken duel tussen 2 mensen.quote:Op zondag 13 mei 2007 11:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat Vinokourov de Tour best wel spannend/boeiend gaat maken.
Vorig jaar in de Vuelta hadden we wat dat betreft ook weinig te klagen.
Ja, en?quote:Op zondag 13 mei 2007 11:59 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Spannend wordt het altijd wel maar je hebt nu niet een uitgesproken duel tussen 2 mensen.
Voorspelling uitslag:quote:Op zondag 13 mei 2007 12:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, en?
Het verschil (imo) is dat het daardoor op een andere manier op voorhand spannend wordt. De afgelopen jaren had je altijd de vraag wie het Armstrong moeilijk zou maken, maar eigenlijk wist iedereen al van te voren dat het 90% zeker was dat Armstrong ging winnen. Om die 10% onzekerheid ging het.
Nu heb je een andere situatie. Imo is Vinokourov de grootste favoriet, maar omdat hij in de Tour ook nog niet verder is gekomen dan een 5e plek, is allerminst zeker dat 'ie wel even gaat winnen. Punt is dan weer wel wie zijn voornaamste uitdagers zijn, Valverde, Klöden, Sastre,Evans, Leipheimer hebben allemaal nog geen grote ronde gewonnen. Menchov wel, maar die kwam vorig jaar in de Tour toch duidelijk tekort om echt om de zege mee te doen. Klöden is imo de sterkste concurrent van Vino, maar zit in dezelfde ploeg.
Kortom, je krijgt nu een Tour die veel meer open is. Met dan binnen de Astana-ploeg nog de vraag wie het kopmanschap op zal eisen.
1-2-3 van Astana op het podium? No way.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:13 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Voorspelling uitslag:
1.vino
2.kloden
3.kacheskin
![]()
Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat Astana dit jaar alle drie de grote rondes wint.
Voor Valv (piti) voorspel ik trouwens nog een snelle ondergang voor aanvang van de tour
In '89 had hij bv ook al de Coppa Placci en de Giro del Piemonte gewonnen. En was hij 3de in de Henningerturm.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:23 schreef Ericr het volgende:
Na 1990 was Chiapucci toch echt wel een topper hoor, Milaan San Remo, Ronde van het Baskenland, 2de op het WK in 1994, San Sebastian en natuurlijk de weergaloze rit naar Sestriere in 1992. In de Tour en ook buiten de Tour was het een smaakmaker.
Ik zei het dan ook met een grote knipoog.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
1-2-3 van Astana op het podium? No way.
Quote uit dopingtopic...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:27 schreef Blik het volgende:
Ik heb trouwens eens even de etappes van de Tour de France bekeken van komende zomer, ik vind het echt een laffe Tour weer. 3 aankomsten bergop, maar volgens mij geen één van de "Hors Category".
Ben blij dat ik in ieder geval niks ga missen komende zomer als op vakantie ben
De Giro is sowieso standaard 10x leuker qua parcoursquote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:48 schreef ScottTracy het volgende:
Jongens, ga toch gewoon de Giro kijken nu ipv je al druk te maken over het parcours van de Tour
Daarom.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
De Giro is sowieso standaard 10x leuker qua parcours![]()
Wat favorieten betreft, vind ik het jammer dat de Italianen (Di Luca, Cunego, Simoni) alles op de Giro zetten, als ze zich zouden richten op de Tour, hebben we wat meer kanshebbers (=spanning). Maar goed, Italianen en de Giro.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:02 schreef Leatherface het volgende:
Ik weet niet of Vinokourov dé grote topfavoriet is.
Hij is in ieder geval in staat om grote rondes te winnen, zoals ie vorig jaar bewees in de Vuelta. Ik gun het hem van harte. Gezien zijn leeftijd zal het ook één van zijn laatste kansen zijn om nog eens de Tour te winnen. Hoop voor hem dat ie op tijd in vorm is. In de Tirreno was ie best goed, in de Waalse klassiekers niet.
Mocht Vino niet echt om de eindzege kunnen meestrijden, hoop ik dat die de Tour wel kleur kan geven.
Wat Valverde betreft. Hij is wel een kanshebber (er van uitgaande dat hij in juli gewoon aan het grote bal mag meedoen), maar in de grote rondes zag je vaak dat hij in de derde week verzwakte. Net als Vino een renner met de benodigde explosiviteit, maar houdt ie dat lang genoeg vol?
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:45 schreef thettes het volgende:
Ik denk toch ook dat de Giro zeker dit jaar een vrij bedroevend niveau heeft hoor.
*kuch* 1998 *kuch*quote:Als een Boogerd zich er echt op zou richten zou hij nog wel top 5 kunnen rijden, iets wat hem in de tour absoluut niet zou lukken.
Vergelijking die niet opgaat.quote:Ik denk dus ook niet dat een Di Luca of Simoni (de laatste op deze leeftijd althans niet) in staat zouden zijn om het de tourtoppers moeilijk te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |