Correctquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:05 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zijn dit verkapte tvp's 2 maand na de laatste post arcee en ledzep![]()
thomas dekkerquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:47 schreef JoeyT het volgende:
Ik weet niet meer voor wie ik moet zijn deze tour
Maar tegelijk neemt hij drie weken rust en had hij in Romandie een knie?probleem gekregen dat hij moest laten onderzoeken. (wat op zich ook niet positief is natuurlijk)quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:35 schreef -skippybal- het volgende:
Gister hintte Dekker bij Studio Sport wel op de Witte trui.
aarja...
Hij had last van z'n knie gekregen in het Baskenland maar dat viel allemaal wel mee.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar tegelijk neemt hij drie weken rust en had hij in Romandie een knie?probleem gekregen dat hij moest laten onderzoeken. (wat op zich ook niet positief is natuurlijk)
Mag Vinokourov dit jaar wel starten met zn ploeg?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:56 schreef Bartoli het volgende:
[..]
thomas dekker![]()
ff serieus met Vino, Menchov, Valverde, Sastre, Klöden zijn er nog genoeg mannen die voor de Tour kunnen gaan
Ja, die zijn uitgenodigd ...quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:59 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Mag Vinokourov dit jaar wel starten met zn ploeg?
Ik weet wel wat je bedoelt met de kennis van het grote publiek, maar zo irreeel is het toch ook niet? Hij kan het blijkbaar wel, toch ook tegen een Savoldelli, en of jij en ik het er nou mee eens zijn of niet, hij rijdt de tour wel.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is weer zo typisch Nederlands hé, Dekker zou nu al naar de Tour moeten want dat is de enige koers die het publiek kent. Laat die jongen toch eens rustig groeien. Het is niet omdat hij nu al een karig bezette rittenkoers als Romandië wint dat hij klaar voor de Tour zou zijn hé. Laat hem dit jaar nog maar een paar zo'n koersen rijden (Zwitserland, Duitsland) en stuur hem dan volgend jaar maar eerst eens naar de Giro als 'kopman' ...
Een Savoldelli is nu bv een renner die nog nooit sterk in de Tour reed hé. Ik bedoel maar, hier reed hij vooral tegen mensen die zich voorbereiden op de Giro , mensen die aan hun Tourvoorbereiding begonnen (zoals Evans) en 2de rangs klassementsrenners.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:44 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik weet wel wat je bedoelt met de kennis van het grote publiek, maar zo irreeel is het toch ook niet? Hij kan het blijkbaar wel, toch ook tegen een Savoldelli, en of jij en ik het er nou mee eens zijn of niet, hij rijdt de tour wel.
Als het voor het eerst is: ga naar de proloog in Londen of de aankomst in Parijs. Makkelijk bereikbaar en je ziet de renners telkens meerdere keren passeren (of bij de proloog allemaal een voor een)quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:12 schreef Os__ het volgende:
Aah, ik kan niet wachten op deze zomer.
Ik ben van plan om dit jaar mijn eerste live touretappe te bezoeken. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het een Alpen etappe. Iemand misschien nog eventuele tips want ik heb geen idee hoe ik zoiets moet regelen.
]quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:12 schreef Os__ het volgende:
Aah, ik kan niet wachten op deze zomer.
Ik ben van plan om dit jaar mijn eerste live touretappe te bezoeken. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het een Alpen etappe. Iemand misschien nog eventuele tips want ik heb geen idee hoe ik zoiets moet regelen.
Wat heeft Gerdemann in hemelsnaam tot nu toe bewezen dat hem favoriet maakt voor de witte trui? Dan heeft Dekker toch echt meer bewezen. Ik zie beide niet echt als favoriet voor de witte trui.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:14 schreef Ereinion het volgende:
Dekker heeft normaal gesproken geen kans op de witte trui, zou ik ook niet verstandig vinden, als hij drie weken lang elke dag volle bak gaat rijden, zit zijn seizoen er al op.
Grote kanshebbers voor de witte trui lijken mij normaal gesproken Contador en Gerdemann. Mag Fothen nog meedoen, of is die te oud?
The maillot blanc (white jersey) is for the best-placed rider less than 25 years old on January 1 of the year the Tour is ridden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:41 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Wat heeft Gerdemann in hemelsnaam tot nu toe bewezen dat hem favoriet maakt voor de witte trui? Dan heeft Dekker toch echt meer bewezen. Ik zie beide niet echt als favoriet voor de witte trui.
Cunego, Fothen en Contador normaal gesproken favoriet. Ik vraag me alleen af of Cunego en Fothen in aanmerking komen. Even de regels er op naslaan.
Precies mijn gedachte!quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is weer zo typisch Nederlands hé, Dekker zou nu al naar de Tour moeten want dat is de enige koers die het publiek kent. Laat die jongen toch eens rustig groeien. Het is niet omdat hij nu al een karig bezette rittenkoers als Romandië wint dat hij klaar voor de Tour zou zijn hé. Laat hem dit jaar nog maar een paar zo'n koersen rijden (Zwitserland, Duitsland) en stuur hem dan volgend jaar maar eerst eens naar de Giro als 'kopman' ...
Parijs en Londen liggen niet zo goed in de planning. De week van de Alpen etappes komt eigenlijk het beste uit.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als het voor het eerst is: ga naar de proloog in Londen of de aankomst in Parijs. Makkelijk bereikbaar en je ziet de renners telkens meerdere keren passeren (of bij de proloog allemaal een voor een)
Net daarom moet je hem beschermen en dat niet doen. Wie was het ook weer dat ze zo na zijn goede Dauphiné meteen gekraakt hebben bij Rabo? (was dat Wielinga?)quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:58 schreef JelleS het volgende:
Je kan hem best naar de Tour sturen, als je als ploegleiding maar aangeeft dat hij er enkel is om te leren en andere renners te ondersteunen, en misschien een keertje voor eigen succes te gaan. Alleen zal zijn deelname natuurlijk wel gehypet worden, dat is nogal onvermijdelijk.
Wieling met Dekker vergelijken is ook niet alles.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Net daarom moet je hem beschermen en dat niet doen. Wie was het ook weer dat ze zo na zijn goede Dauphiné meteen gekraakt hebben bij Rabo? (was dat Wielinga?)
De meeste grote rondetoppers werden "traag" gebracht. Zelfs Merckx trok eerst naar de Giro om het 'grote rondewerk' te leren ...
De vergelijking tussen Dekker en Axel vond ik ook wat vergezocht.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wieling met Dekker vergelijken is ook niet alles.
Dekker heeft al laten zien goed met kritiek om te kunnen, waar Wielinga gelijk huilend en schreeuwend langs de journalisten fietste
quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De vergelijking tussen Dekker en Axel vond ik ook wat vergezocht.
En Ullrich won bijna in zijn eerste tour.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:16 schreef Ereinion het volgende:
Ik weet niet of die wijsheden van ´laat brengen´ nog wel opgaan. Cunego was 22 toen hij de Giro won, en reed dat jaar ook de volledige Vuelta, Valverde ook zoiets toen hij 3e werd in de Vuelta, en die twee hadden allebei het jaar daarvoor al een grote ronde gereden. Brajkovic reed vorig jaar op zijn 22e ook de Vuelta.
Als niet-gedopeerde youngster kan je alleszins niet veel gaan uitvreten tegen pakweg een mister 60%. Of je moet een uitzonderlijk talent zijn, of heel goede oefenschemas hebben!quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Ullrich won bijna in zijn eerste tour.
Maar in het geval van Dekker lijkt het me ook wat aan de vroege kant. Het kan wel, maar laat 'm er alleen komen om te leren. Uitrijden hoeft nog niet eens. Eén of twee weken meerijden is ook goed (zo deden Indurain en Armstrong het ook in hun eerste tour).
In het geval van Ullrich verwachte dan ook half Duitsland nog niks van hem op dat moment. Hij was ook maar gewoon een talent dat als knecht voor kopman Riis naar de Tour trok.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Ullrich won bijna in zijn eerste tour.
Maar in het geval van Dekker lijkt het me ook wat aan de vroege kant. Het kan wel, maar laat 'm er alleen komen om te leren. Uitrijden hoeft nog niet eens. Eén of twee weken meerijden is ook goed (zo deden Indurain en Armstrong het ook in hun eerste tour).
Cunego niet zo spectaculair als in 2004 met girowinst en lombardije, maar toch niet slecht hoor. o.a. witte trui vorig jaar, 4e in de giro en de 3e plek in LBL. Niet slecht maar ook niet wat sommigen hadden verwacht.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In het geval van Ullrich verwachte dan ook half Duitsland nog niks van hem op dat moment. Hij was ook maar gewoon een talent dat als knecht voor kopman Riis naar de Tour trok.
Nu, dat waren natuurlijk ook de EPO glorie-dagen toen.
Van Cunego gesproken trouwens, heeft die ooit nadien eigenlijk nog dat niveau van toen teruggehaald ?
Hij offert al een paar jaar zijn 'normale' leven compleet op voor de wielersport. Veel sporters houden dat niet lang vol. Dan kan een sporter vrij plotseling opgebrand zijn. Al heeft Armstrong het aardig wat jaren volgehouden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik blijf erbij dat Dekker gewoon vroeger zal pieken in zijn carrière dan de meesten en dat het ook sneller op zal zijn, ik zie hem op zijn 32e niet meer meedraaien aan de top, ik zou hem dus ook niet té lang blijven beschermen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |