Er zijn nog wel renners die dat gezegd hebben , en die kwamen in de Giro zichzelf tegen ... De Giro en Tour zijn gewoon eigenlijk totaal verschillende wedstrijden. Door de manier van koersen, door de keuze in het parcours, ... Een Giro is altijd véél en véél meer een uitputtingsslag dan een Tour.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:45 schreef thettes het volgende:
Ik denk toch ook dat de Giro zeker dit jaar een vrij bedroevend niveau heeft hoor. Als een Boogerd zich er echt op zou richten zou hij nog wel top 5 kunnen rijden, iets wat hem in de tour absoluut niet zou lukken.
Ik denk dus ook niet dat een Di Luca of Simoni (de laatste op deze leeftijd althans niet) in staat zouden zijn om het de tourtoppers moeilijk te maken.
1998 is een jaar waarin zelfs Axel Merckx 10de werd héquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
![]()
[..]
*kuch* 1998 *kuch*
Boogerd heeft zich trouwens één keer op de Giro gericht. Grootste fiasco ooit....
[..]
Vergelijking die niet opgaat.
Maar Boogerd heeft daarna nog z'n dingen herhaald met 10e en 12e waar Axel steeds alles moest doen voor een top 30 plaatsquote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
1998 is een jaar waarin zelfs Axel Merckx 10de werd hé
Ja maar ook op de tour heeft hij zichwel vaker gericht dan die vier keer dat het echt goed ging.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Boogerd heeft zich trouwens één keer op de Giro gericht. Grootste fiasco ooit....
[..]
De Giro is veel meer voor de echte klimmers dan de Tour. De bergen in Italië zijn steiler en onregelmatiger dan die in Frankrijk. Bovendien zijn de tijdritten in de Tour meestal langer.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:18 schreef thettes het volgende:
[..]
Ja maar ook op de tour heeft hij zichwel vaker gericht dan die vier keer dat het echt goed ging.
Natuurlijk is de giro heel anders en zijn er misschien ook wel andere renners geschikt voor. En dit jaar is er ook in de tour een gebrek aan toppers. Maar ondanks dat zie ik een Kloden, Vino, Leipheimer, Menchov of Evans met een echt goede voorbereiding gemakkelijk Di Luca kloppen.
Bedroevend was inderdaad een beetje een groot woord, maar een erg sterk veld is het iig niet.
denk dat de pyreneeen onregelmatiger zijn. Giro is gewoon meer klimmen. Mijn gevoel zegt ook dat de Alpen ook wat stijler zijn dan de dolomieten, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De Giro is veel meer voor de echte klimmers dan de Tour. De bergen in Italië zijn steiler en onregelmatiger dan die in Frankrijk. Bovendien zijn de tijdritten in de Tour meestal langer.
Kortom: de Tour is veel meer voor de goede tijdrijders die ook goed bergop kunnen rijden, terwijl de Giro veel meer is voor de goede klimmers die niet teveel tijd verliezen in de tijdritten.
Mijn ervaring (en ik heb geklommen in de Alpen, Dolomieten en de Pyreneën, is dat de klimmen in Italië steiler en onregelmatiger zijn.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:43 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
denk dat de pyreneeen onregelmatiger zijn. Giro is gewoon meer klimmen. Mijn gevoel zegt ook dat de Alpen ook wat stijler zijn dan de dolomieten, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Daar heb ik zelf nooit gefietst, dus dat kan ik wat lastiger beoordelen.quote:Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef N.i.c.k het volgende:
Jij bent duidelijk de kenner. Dus ik neem het allemaal ter harte.
En hoe typeer je de Vuelta ?
Misschien heb je gelijk hoor, maar in de Tour is de klassementsleider de afgelopen periode toch ook altijd de beste klimmer geweest. Ullrich was ook in de bergen de sterkste in '97, Armstrong ook. En de rest van de top van het klassement waren ook vaak top in de bergen. Slechts Pantani vormde een uitzondering, en wat langer terug de mannen als Escartin. Die tourtoppers die goede tijdritten rijden zie ik dus ook bergop een Di Luca kloppen, of een Cunego of Simoni. Althans op de Franse bergen. Maar ik betwijfel of de bergen in de Giro zo schokkend anders zijn dat er een heel ander type renner geschikt voor is.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De Giro is veel meer voor de echte klimmers dan de Tour. De bergen in Italië zijn steiler en onregelmatiger dan die in Frankrijk. Bovendien zijn de tijdritten in de Tour meestal langer.
Kortom: de Tour is veel meer voor de goede tijdrijders die ook goed bergop kunnen rijden, terwijl de Giro veel meer is voor de goede klimmers die niet teveel tijd verliezen in de tijdritten.
Dat is zo , maar dan is hij blijkbaar toch nog sterker dan zijn leeftijdsgenoten in de Tour. Maar de laatste twintig jaar stond er eigenlijk nooit een Giro-renner met echte klassementsambities aan de start van de Tour op Pantani na. En omgekeerd eigenlijk ook niet ...quote:Op maandag 21 mei 2007 01:53 schreef thettes het volgende:
met pas de 12e plek in het klassement en hij pakte zijn tijd terug door een vroege ontsnapping meen ik me te herinneren. Want verder zat hij er niet echt bij in de bergritten. Nog sterker; hij werd 10e in de tijdrit en pakte daar juist veel tijd!
vergeet Gianni Bugno niet.quote:Op maandag 21 mei 2007 02:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar de laatste twintig jaar stond er eigenlijk nooit een Giro-renner met echte klassementsambities aan de start van de Tour op Pantani na. En omgekeerd eigenlijk ook niet ...
En Indurain.quote:
Ja, dat is echt opvallend.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Indurain.
En Zülle, Olano en Jalabert.
Waarbij met name Zülle wel een keer de giro zou gaan winnen, maar toen in één van de laatste bergritten door het ijs zakte.
Ja, dat verbaasde me toen erg, want in de giro verloor hij nog 4 minuten op Basso in een tijdrit.quote:Op maandag 21 mei 2007 01:53 schreef thettes het volgende:
met pas de 12e plek in het klassement en hij pakte zijn tijd terug door een vroege ontsnapping meen ik me te herinneren. Want verder zat hij er niet echt bij in de bergritten. Nog sterker; hij werd 10e in de tijdrit en pakte daar juist veel tijd!
Alleen zie ik Indurain als Tour-renner met Giro aspiraties. Bij een echte Giro-renner denk ik eigenlijk alleen aan Italianen. De rest van de renners richt zich er vaak op als bijnummer.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Indurain.
En Zülle, Olano en Jalabert.
Waarbij met name Zülle wel een keer de giro zou gaan winnen, maar toen in één van de laatste bergritten door het ijs zakte.
Joost-mag-het-weten postte:quote:Op maandag 21 mei 2007 18:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen zie ik Indurain als Tour-renner met Giro aspiraties. Bij een echte Giro-renner denk ik eigenlijk alleen aan Italianen. De rest van de renners richt zich er vaak op als bijnummer.
De door mij genoemde renners vallen in de laatste categorie.quote:Op maandag 21 mei 2007 02:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is zo , maar dan is hij blijkbaar toch nog sterker dan zijn leeftijdsgenoten in de Tour. Maar de laatste twintig jaar stond er eigenlijk nooit een Giro-renner met echte klassementsambities aan de start van de Tour op Pantani na. En omgekeerd eigenlijk ook niet ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |