Nou volgens mij was iedereen het er vlak na de aanslagen wel over eens: Omar Saeed Sheikh was de financier van de kapers en een zeer belangrijke schakel tussen de kapers en Bin Laden’s Al Qaeda:quote:Op donderdag 14 september 2006 21:33 schreef gorgg het volgende:
[..]
Waarom zou hij erin moeten staan?
Echt bewijs van zijn betrokkenheid heb ik imo nog niet gezien.
quote:Early this month, German authorities came across information that Ahmad Omar Sayeed Sheikh, a close associate of Jaish-e-Mohammad commander Masood Azhar, may have played a key role in the September 11 attacks. Azhar, informants told the German internal security service, may have sent a draft for $100,000 to Mohammad Atta, one of the men who crashed an aircraft into the World Trade Centre in New York. The draft, sources say, was sent in the summer of 2000 employing a pseudonym. Atta is thought to have returned $15,600 through the hawala channel just before the attack. An Egyptian national, Atta is believed to be among the central figures responsible for conceptualising and executing the attacks on the U.S. [BRON]
quote:The Gulf News claims that the US freezes the assets of Pakistani militant group Jaish-e-Mohammed on October 12, 2001, because it has established links between Saeed Sheikh and 9/11. [Gulf News, 10/11/2001]
quote:1 october 2001
Trail links Bin Laden aide to hijackers
US investigation reveals terrorist paymaster's role in financial web
US investigators believe they have found the "smoking gun" linking Osama bin Laden to the September 11 terrorist attacks, with the discovery of financial evidence showing money transfers between the hijackers and a Bin Laden aide in the United Arab Emirates.
The man at the centre of the financial web is believed to be Sheikh Saeed, also known as Mustafa Mohamed Ahmad, who worked as a financial manager for Bin Laden when the Saudi exile was based in Sudan, and is still a trusted paymaster in Bin Laden's al-Qaida organisation. [BRON]
quote:October 6, 2001
WASHINGTON (CNN) -- A man suspected of playing a key role in bankrolling the September 11 terrorist attacks in the United States was released from prison in India less than two years ago after hijackers of an Indian Airlines flight demanded his freedom, a senior-level U.S. government source told CNN.
This source said U.S. investigators now believe Sheik Syed, using the alias Mustafa Muhammad Ahmad, sent more than $100,000 from Pakistan to Mohammed Atta, the suspected hijacking ringleader who piloted one of the jetliners into the World Trade Center.
[….]
Syed also is described as a key figure in the funding operation of al Qaeda, the network headed by suspected terrorist mastermind Osama bin Laden.
[…]
Because investigators have now determined that Syed and Mustafa Muhammad Ahmad are the same person, it provides another key link to bin Laden as the mastermind of the overall plot. Investigators have said at least three of the 19 suspected hijackers were tied to al Qaeda.
[….]
"He is also linked to the financial network feeding bin Laden's assets, so therefore he's quite an important person," said Magnus Ranstorp, a terrorism expert. "He's quite an influential person because he transfers money between various operatives, and he's a node between al Qaeda and foot soldiers on the ground." [BRON]
En dan verschijnt dus dat artikel in de Times of India van 8 oktober waarin beweert wordt dat Omar Saeed de financiering verricht heeft in opdracht van ISI directeur Lt-Gen Mahmud Ahmad.quote:October 8, 2001
Azhar was one of three jailed Islamic militants freed by Indian authorities in exchange for passengers of the hijacked Indian Airlines 814.
Indian and U.S. authorities now see a link between that hijacking and the September 11 attacks in the United States.
Freed with Azhar was Ahmed Umar Syed Sheikh, whom authorities say used a pseudonym to wire $100,000 to suspected hijacker Mohammad Atta, who then distributed the money in the United States. [BRON]
quote:Distractions Away From Saeed
Not only did Mahmood suddenly become persona non grata, but so did Saeed Sheikh, now that he was implicated in Mahmood’s story. He was again mentioned as the 9/11 paymaster the day before the Mahmood story broke [CNN, 10/8/01], and then suddenly, all mention of him ceased (with one exception [CNN, 10/28/01]). Since then, the FBI has put forth a variety of alternates for the identity of the person in the 9/11 paymaster role. The story is too complicated to greatly detail here, but the FBI and media have variously filled Saeed Sheikh’s shoes with an Egyptian named Shaykh Saiid [Sydney Morning Herald, 9/28/01, New York Times, 10/15/01, Los Angeles Times, 10/20/01], a Saudi named Sa’d Al-Sharif, said to be bin Laden’s brother-in-law [Newsweek, 11/11/01, AP, 12/18/01], a Kenyan named Sheik Sayyid el Masry [CNN, 10/16/01, Trial Transcript, 2/20/01, Trial Transcript, 2/21/01], a Mustafa Ahmed al-Hawsawi or al-Hisawi (suggesting no alias was used) [MSNBC, 12/11/01, Wall Street Journal, 6/17/02], a Shaikh Saiid al-Sharif [AP, 6/4/02], an Ali Abdul Aziz Ali (for some of the money transfers) [Congressional Intelligence Committee, 9/26/02], and so on. Most recently, the FBI said the most well-known candidate, Shaikh Saiid al-Sharif, doesn’t actually exist, but is probably a composite of Mustafa Ahmed Al-Hisawi, Shaikh Saiid al-Masri, and Saad al-Sharif. [AP, 12/26/02] Newsweek, in describing yet another name variation, Mustafa Ahmad Adin Al-Husawi, says the person “remains almost a total mystery,” and no one is sure of his name or even if he is one person. [Newsweek, 9/4/02]
Iedereen het erover eens? Zoveel werd er ook niet over Omar Saeed Sheikh geschreven en wat er werd geschreven was allemaal in de voorwaardelijke wijs (uitgezonder mss. een paar Indische kranten).quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:39 schreef 6833-228 het volgende:
Het vervolg op [9/11] Meningen en Argumenten (deel 5)
Als antwoord op mijn vraag aan gorgg waarom Omar Saeed Sheikh niet in het 9/11 commissie rapport voorkomt:
[..]
Nou volgens mij was iedereen het er vlak na de aanslagen wel over eens: Omar Saeed Sheikh was de financier van de kapers en een zeer belangrijke schakel tussen de kapers en Bin Laden’s Al Qaeda:
Ik denk van niet.quote:En dan verschijnt dus dat artikel in de Times of India van 8 oktober waarin beweert wordt dat Omar Saeed de financiering verricht heeft in opdracht van ISI directeur Lt-Gen Mahmud Ahmad.
Het CNN-artikel van 8 oktober was het laatste artikel gedurende een hele lange tijd in de mainstream media dat bericht over Omar Saeed als de ‘moneyman’ van 9/11.
Zou dit iets te maken hebben met het artikel van de Times of India van 8 oktober? Ik denk het wel.
De onzekerheid achter deze namen is mi voor een groot deel te verklaren:quote:Moet je kijken wat er vervolgens gebeurt met de berichtgeving over de financier van 9/11:
[..]
o ja hoor ... kan ik weer vlot meelezen wat er allemaal gezegd wordt over die paar terroristen die met een paar vliegtuigen in een paar gebouwen gecrasht zijn, waarvan er een paar ingestort zijn en waar blijkbaar een paar vraagtekens over bestaanquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:46 schreef ATuin-hek het volgende:
Heef US ondertussen zijn leesbrilletje al gevonden?
Je hebt vast Zembla gezien met de sloop-expert zijn reactie op dat filmpje van een instortend WTC7 en niet de foto's van het zwaar beschadigde en brandende WTC7 gebouw (dat is trouwens het gebouw waar je het over hebt).quote:Op zaterdag 16 september 2006 02:42 schreef Steeven het volgende:
Er zijn voor mij maar twee dingen vaag aan dat hele 9/11:
1: het dmv explosieven opgeblazen wolkenkrabbertje naast het WTC, dat is echt aantoonbaar professioneel opgeblazen wat ook te zien is in videobeelden. Wat het verdacht maakt is het feit dat er geen verklaring voor gegeven is/vinden is.
2: de aandelenbeurs en dan het hele verhaal rond de putopties op Boeing, American Airlines e.d. waarvan allang is aangetoond dat er mensen zijn die gehandeld hebben met voorkennis. Zelf denk ik dat het of al qaida-gastjes zijn geweest en/of geheime dienst-medewerkers.
Tot slot wil ik nog zeggen dat ik absoluut niet geloof dat het een grote leugen is, ik zet echter alleen mijn vraagtekens bij bovenstaande zaken. Vroeg of laat zal wel bekend worden wie nu wat wist en waarom dingen zijn gebeurd zoals ze gebeurd zijn. Ik denk zelf dat de conclusie, of de waarheid, lang niet zo schokkend zal zijn als veel mensen zo graag willen geloven.
Dat is inderdaad misschien nogal overdreven, om dat te zeggen, maar wat mij betreft is het allemaal een beetje te toevallig. Eerst wordt er door enkelen gesproken over Omar Saeed. Vervolgens verschijnt er een artikel in de Indiase pers (en in de Pakistaanse pers ook trouwens) dat Mahmoud Ahmad erbij betrokken is en dan heeft niemand het meer over Omar Saeed. Omar Saeed krijgt de moord op Daniel Pearl in zijn schoenen geschoven en wordt veroordeeld tot de doodstraf. Het proces in deze moordzaak is uitermate dubieus (The Many Faces of Saeed Sheikh). Het lijkt wel of ze van hem afwillen. Mi komt dit door zijn rol als moneyman en zijn connecties met Ahmad.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:14 schreef gorgg het volgende:
[..]
Iedereen het erover eens? Zoveel werd er ook niet over Omar Saeed Sheikh geschreven en wat er werd geschreven was allemaal in de voorwaardelijke wijs (uitgezonder mss. een paar Indische kranten).
Uit je artikelen:
“may have played”, “informants told”, “may have sent”, “believe”, “is believed to be”, “suspected of playing”, “investigators now believe”, etc…
uitleg 911myths:quote:Het zijn ook allemaal artikels uit een tijd dat het onderzoek naar de financiële kant van deze aanslag nog in zijn kinderschoenen stond.
[..]
Ik denk van niet.
[..]
De onzekerheid achter deze namen is mi voor een groot deel te verklaren:
Het staat vast dat er vanuit de Verenigde Arabische Emiraten geld is overgemaakt aan de Al Qaeda leden in de VS die de 9/11 aanslag gingen plegen. Het probleem is dat geld op vele verschillende manieren kan overgemaakt worden en dat in vele gevallen het niet nodig is om je identiteit bekend te maken (wel als je het geld ophaalt, maar niet als je het verstuurt). De transacties vanuit de V.A.E. naar de VS gebeurden onder valse namen. Hierdoor was het erg moeilijk om hen/hem te achterhalen.
De officiële versie stelt dat Ali Abdul Aziz Ali (neef van KSM), Ramzi Binalshibh en Mustafa al-Hawsawi geld naar de VS overmaakten. Alle drie zijn ze opgepakt en in Amerikaanse handen. Sommigen beweren dat Al Hawsawi dezelfde persoon is als Omar Saeed Sheikh, maar dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk (meer uitleg waarom).
Voor meer specifieke uitleg zie vanaf p.131 (Appendix A: The Financing of the 9/11 Plot):
http://www.9-11commission(...)errFin_Monograph.pdf .
De arrestatie van KSM en Al-Hawsawi. tsja.. Erg dubieus weer allemaal. KSM zou gedood zijn.....KSM is opgepakt....KSM dit....KSM dat. Dat verhaal rammelt echt aan alle kanten. Een voorbeeld uit de Asia Times:quote:Of course the Washington Post story was long ago, and the story has moved on since then. al Hawsawi is said to have been captured in the 2003 raid that also netted Khalid Sheikh Mohammed, for instance (see this CNN report): if true, and it’s the same al Hawsawi responsible for funding 9/11, then obviously that rules out Saeed Sheikh who remains in a Pakistan prison. [911 myths]
Meer info:quote:"The FBI, still keen to take [Khalid] Shaikh Mohammed alive, teargassed the area, and a number of people were captured. However, despite instructions to the contrary, a few Pakistani Rangers entered the flat, where they found [Khalid] Shaikh Mohammed and another man, allegedly with their hands up. The Rangers nevertheless opened fire on the pair.
Later, the Pakistani press carried pictures of a message scrawled in blood on the wall of the flat, proclaiming the Muslim refrain of Kalma, in Arabic: "There is no God except Allah, Mohammed is his messenger". An official who was present in the flat at the time of the shooting has told Asia Times Online that the message was written by Shaikh Mohammed with his own blood as his life drained away from him...
...But now it emerges that an Arab woman and a child were taken to an ISI safe house, where they identified the Shaikh Mohammed's body as their husband and father...
... The widow subsequently underwent exhaustive interrogation in the custody of FBI officials..."
quote:Summer 2000: Saeed Sheikh Frequently Calls the ISI Director
In 2002, French author Bernard-Henri Levy is presented evidence by government officials in New Delhi, India, that Saeed Sheikh makes repeated calls to ISI Director Lt. Gen. Mahmood Ahmed during the summer of 2000. Later, Levy gets unofficial confirmation from sources in Washington regarding these calls that the information he was given in India is correct. He notes that someone in the United Arab Emirates using a variety of aliases sends Mohamed Atta slightly over $100,000 between June and September of this year (see June 29, 2000-September 18, 2000), and the timing of these phone calls and the money transfers may have been the source of news reports that Mahmood Ahmed ordered Saeed Sheikh to send $100,000 to Mohamed Atta (see October 7, 2001). However, he also notes that there is evidence of Sheikh sending Atta $100,000 in August 2001 (see Early August 2001), so the reports could refer to that, or both $100,000 transfers could involve Mahmood Ahmed, Saeed Sheikh, and Mohamed Atta. [Levy, 2003, pp. 320-324]
June 29, 2000-September 18, 2000: Hijackers Receive $100,000 in Funding from United Arab Emirates Location
....French author Bernard-Henri Levy claims to have evidence from sources inside both Indian and US governments of phone calls between Sheikh and Mahmood during this same time period, and he sees a connection between the timing of the calls and the money transfers (see Summer 2000). [Levy, 2003, pp. 320-324]....
Wat is de verklaring voor de put-opties in o.a. Morgan Stanley, Merrill Lynch, Bank of America, Munich Re en AXA Group en voor de call-opties in Raytheon?quote:Op zaterdag 16 september 2006 03:23 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Die put-opties lijken ook tamelijk verklaarbaar.
Die expert had ook het FEMA rapport doorgenomen hoor ,en daar staat alle schade in vermeldt .quote:Op zaterdag 16 september 2006 03:23 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Je hebt vast Zembla gezien met de sloop-expert zijn reactie op dat filmpje van een instortend WTC7 en niet de foto's van het zwaar beschadigde en brandende WTC7 gebouw (dat is trouwens het gebouw waar je het over hebt).
Die put-opties lijken ook tamelijk verklaarbaar.
Je vragen zijn in deze reeks en in de reeks in NWS al uitgebreid behandelt, zoek het maar eens op.
Anders kijk eens op www.911myths.com voor wat aanvullende visies c.q. uitleg.
Dat zijn dus nog steeds geen feiten, en zeker geen bewijs voor een complot.quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:23 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
.
Een belangrijk punt is dat belangrijke leden van de Bush regering wisten dat dat Osama zou gaan toeslaan op eigen bodem ! Al voor de inlichtingen diensten met hun informatie kwamen . De link heb ik al vaak genoeg gepost .
9/11 bezorgde hen aanzienlijk meer slagkracht . We weten nu ook dat Cheney en Rumsfelt koste wat kost Irak wilde binnentrekken.
M'n uitspraken zijn gebaseerd op feiten . Wat zou in jouw ogen het bewijs zijn voor "het bewust niet ingrijpen" dan?quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:54 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Dat zijn dus nog steeds geen feiten, en zeker geen bewijs voor een complot.
Nee dat was het niet. Karaktiristieke kenmerken van een controlled demolition ontbreken. Het gebouw zakte eerst bijv. behoorlijk scheef voordat het instortte. Er is geen spoor van explosies te zien voor het instorten. etc.quote:Op zaterdag 16 september 2006 02:42 schreef Steeven het volgende:
Er zijn voor mij maar twee dingen vaag aan dat hele 9/11:
1: het dmv explosieven opgeblazen wolkenkrabbertje naast het WTC, dat is echt aantoonbaar professioneel opgeblazen wat ook te zien is in videobeelden. Wat het verdacht maakt is het feit dat er geen verklaring voor gegeven is/vinden is.
Was niet de eerste keer dat jaar dat dergelijke opties werden genomen. Kan redelijk zeker onder toeval worden geschaard.quote:2: de aandelenbeurs en dan het hele verhaal rond de putopties op Boeing, American Airlines e.d. waarvan allang is aangetoond dat er mensen zijn die gehandeld hebben met voorkennis. Zelf denk ik dat het of al qaida-gastjes zijn geweest en/of geheime dienst-medewerkers.
Denk dat je deze 2 vraagtekens wel weg mag halen danquote:Tot slot wil ik nog zeggen dat ik absoluut niet geloof dat het een grote leugen is, ik zet echter alleen mijn vraagtekens bij bovenstaande zaken. Vroeg of laat zal wel bekend worden wie nu wat wist en waarom dingen zijn gebeurd zoals ze gebeurd zijn. Ik denk zelf dat de conclusie, of de waarheid, lang niet zo schokkend zal zijn als veel mensen zo graag willen geloven.
In screw loose change komt een stuk filmmateriaal met daaronder een gelijkgesteld telefoonarchief voor dat het hele explosievenverhaal ontkracht. Dit telefoongesprek was tussen 911 en iemand (naam ff kwijt) die in het WTC zat. Dit telefoongesprek werd afgekapt met een "OH MY GOD!" op het moment van instorten. Er zijn op deze opnamen geen explosies te horen.quote:Op zondag 17 september 2006 02:35 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
Ninety minutes of pure demolition evidence and analysis, laced with staggering witness testimonials. Moving from the myth through analysis and into the players, careful deconstruction of the official story set right alongside clean, clear science. The 9/11 picture is not one of politics or nationalism or loyalty, but one of strict and simple physics. How do you get a 10-second 110-story pancake collapse
[afbeelding]
Stalen balken werden tijdens het "instorten" met kracht uitgestoten. Sommigen boorden zich in gebouwen, anderen kwamen straten verder neer"
Best interessante docu die de aanwijzingen voor explosieven in de WTC torens (en WTC7) op een rij zet.
A movie that might actually reach our complacent mainstream. No agenda. No finger-pointing. Just the facts and the "mysteries." Look at that. Think about this. A story of people: Willie Rodriguez's strange recollection of noises on the 34th floor. Who was up there, bumping around? Scott Forbes' similar story, weeks before the towers fell. A story of blasting itself. Here's how shaped charges slice through steel beams to control the way they fall.
30 minuten per segment:
[afbeelding] - 911 Mysteries - Demolitions (Part 1 of 3)
[afbeelding] - 911 Mysteries - Demolitions (Part 2 of 3)
[afbeelding] - 911 Mysteries - Demolitions (Part 3 of 3)
[afbeelding]
Ik blijf toch bij wat die Nederlandse kerel zei die ruim 20 jaar ervaring heeft met het opblazen van gebouwen. Als hij zegt dat het 100% zeker is opgeblazen, dan lijkt mij dat een betrouwbare bron, omdat meneer er verstand van heeft.quote:Nee dat was het niet. Karaktiristieke kenmerken van een controlled demolition ontbreken. Het gebouw zakte eerst bijv. behoorlijk scheef voordat het instortte. Er is geen spoor van explosies te zien voor het instorten. etc.
Daar staan weer bergen andere experts met even veel of meer ervaring tegenover die het tegenover gestelde beweren.quote:Op zondag 17 september 2006 13:53 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik blijf toch bij wat die Nederlandse kerel zei die ruim 20 jaar ervaring heeft met het opblazen van gebouwen. Als hij zegt dat het 100% zeker is opgeblazen, dan lijkt mij dat een betrouwbare bron, omdat meneer er verstand van heeft.
Meer dan 27 jaar ervaring met het opblazen van gebouwen? Als dat zo is zie ik graag dat je een aantal van die bronnen post.quote:Op zondag 17 september 2006 18:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar staan weer bergen andere experts met even veel of meer ervaring tegenover die het tegenover gestelde beweren.
quote:Book Description
The attacks of September 11, 2001, were accomplished through an amazing orchestration of logistics and personnel. Crossing the Rubicon discovers and identifies key suspects-finding some of them in the highest echelons of American government-by showing how they acted in concert to guarantee that the attacks produced the desired result.
Crossing the Rubicon is unique not only for its case-breaking examination of 9/11, but for the breadth and depth of its world picture-an interdisciplinary analysis of petroleum, geopolitics, narcotraffic, intelligence and militarism-without which 9/11 cannot be understood.
The US manufacturing sector has been mostly replaced by speculation on financial data whose underlying economic reality is a dark secret. Hundreds of billions of dollars in laundered drug money flow through Wall Street each year from opium and coca fields maintained by CIA-sponsored warlords and US-backed covert paramilitary violence. America's global dominance depends on a continually turning mill of guns, drugs, oil and money. Oil and natural gas-the fuels that make economic growth possible-are subsidized by American military force and foreign lending.
In reality, 9/11 and the resulting "war on terror" are parts of a massive authoritarian response to an emerging economic crisis of unprecedented scale. Peak Oil-the beginning of the end for our industrial civilization-is driving the elites of American power to implement unthinkably draconian measures of repression, warfare and population control. Crossing the Rubicon is more than a story. It is a map of the perilous terrain through which, together and alone, we are all now making our way.
About the Author
Mike Ruppert is the Publisher/Editor of From the Wilderness, a newsletter read by more than 16,000 subscribers in 40 countries. A former LAPD narcotics investigator, he is widely known for his groundbreaking stories on US involvement in the drug trade, Peak Oil and 9/11. His video on the latter, The Truth and Lies About 9-11, has sold more than 10,000 copies.
quote:Afghanistan and opium post-9/11
In this context it is not surprising that the US completed its invasion of Afghanistan
in November 2001 in the middle of the opium planting season. Among the first
things the US forces and CIA did was to liberate a number of known opium war-
lords who, they said, would assist US forces.[54] Opium farmers rejoiced and, amidst reports that they were being encouraged to do so, began planting massive opium
crops.[55] In December, former CIA asset and opium warlord Ayub Afridi was released from prison and recruited by the CIA to unify local leaders against the Taliban.[56]
When the harvest of June 2002 came, Afghanistan had again become the world’s
largest producer of the opium poppy and the world’s largest heroin supplier. From a paltry 180 tons under the Taliban in 2001, according to the UN, the estimated
2002 harvest, under CIA protection, was close to 3,700 tons.[57] By March of 2003,
World Bank President James Wolfensohn was reporting record levels of opium
production and that drugs were a bigger earner for Afghanistan than foreign aid.[58]
The 2003 crop set new records, coming in at almost 4,000 tons.[59] And experts
warned that the June, 2004 harvest might be 50 percent larger than that of 2003.[60]
In November of 2003, Reuters reported that current Afghan opium cultivation
was 36 times higher than under the last year of Taliban rule.[61]
When I learned in early 2001 that the Taliban had destroyed Afghanistan’s opium
crop, I wrote that it was a form of economic warfare that might take a whole lot of
money out of the world’s banking system and its cooked books.
Precies en dan niet met implosion world aan komen zetten a.u.b.quote:Op zondag 17 september 2006 18:56 schreef Steeven het volgende:
[..]
Meer dan 27 jaar ervaring met het opblazen van gebouwen? Als dat zo is zie ik graag dat je een aantal van die bronnen post.
Wat was er dan wel te horen ? Niets ?quote:Op zondag 17 september 2006 13:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
In screw loose change komt een stuk filmmateriaal met daaronder een gelijkgesteld telefoonarchief voor dat het hele explosievenverhaal ontkracht. Dit telefoongesprek was tussen 911 en iemand (naam ff kwijt) die in het WTC zat. Dit telefoongesprek werd afgekapt met een "OH MY GOD!" op het moment van instorten. Er zijn op deze opnamen geen explosies te horen.
Jaja en 2006 is opnieuw een topjaar. Alle records worden gebroken! Dit zullen de Amerikanen vast enorm erg vinden.quote:
Goede quote. Ik was alweer vergeten dat die informatie over de opium teelt in Afghanistan zo gedetailleerd in zijn boek staat.quote:Op zondag 17 september 2006 20:07 schreef Starfish het volgende:
(Hmm.. ik kan mijn bericht niet meer wijzigen? "Sorry, je hebt niet de rechten om dit bericht te wijzigen. (edit_message::no_user_match)")
Ik wilde nog even toevoegen dat ik nu 20 blz verder ben met lezen.. en het is dat het verhaal stikt van de verwijzingen en voetnoten... anders begon ik helemaal steeds meer het idee te krijgen dat ik met een boek van Tom Clancy bezig zou zijn.
Edit: Goed, even een quote:
[..]
![]()
Echt, ik val echt van de ene verbazing in de andere tijdens het lezen. Wat er allemaal wel niet achter de schermen gebeurt gaat veel, veel verder dan ik had gedacht.quote:I could only laugh on May 11 when a story in Pakistan’s the Balochistan Post
reported that Baghdad, which had never had a drug problem and had never even
seen heroin, had been suddenly “flooded with narcotics — including heroin.”
Citing reports from the UK’s Independent, the story said that heroin was being
t r a d e d in alleys, and that there had not been any drugs in the country
u n t i l the US invasion. The story’s headline read, “Where the CIA is in control,
narcotics flourish — . After Afghanistan, Baghdad is flooded with heroin.”8 Oil
pipelines reportedly make excellent vehicles for smuggling drugs. Oil-drilling
equipment, sometimes arriving or departing by corporate jet, is rarely inspected
for other priceless commodities.
[For more about the interrelationship between drugs and oil, I strongly recommend
the book, Drugs, Oil and War: The United States in Afghanistan, Colombia and
Indochina by Professor Peter Dale Scott, Ph.D.; Rowman and Littlefield, 2003.]
Alleen was hij duidelijk niet op de hoogte van de omstandigheden rond het instorten. Zo wist hij niet dat het op 11/9 was ingestort, hij vroeg 4 keer weet je dat zeker. Daar begon z'n twijfel al maar met mannetje of 30/4 zou het toch mogelijk moeten zijn dan. Waarom gezegd werd dat het gebouw ook zo'n 7 uur in de brand stond waarna hij helemaal begon te twijfelen. Nog geen paar minuten daarvoor had hij namelijk nog gezegd dat je een gebouw dat in de brand staat niet kan opblazen omdat je detonators door de brand al springen. Fema report had hij duidelijk ook niet gelezen anders wist hij die omstandigheden wel, toen hij de beelden zag was de eerste keer dat hij ervan hoorde. Hoeveel waarde wil je hechten aan de claim dat het 100% opgeblazen was terwijl hij belangrijke feiten over de omstandigheden niet wist?quote:Op zondag 17 september 2006 13:53 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik blijf toch bij wat die Nederlandse kerel zei die ruim 20 jaar ervaring heeft met het opblazen van gebouwen. Als hij zegt dat het 100% zeker is opgeblazen, dan lijkt mij dat een betrouwbare bron, omdat meneer er verstand van heeft.
Hij twijfelt wel degelijk aan die controlled demolition in die uitzending. Hij zegt eerst dat een gebouw dat in brand staat niet opgeblazen kan worden, daarna vertellen ze hem dat het gebouw dat hij net gezien heeft volledig in de hens staat en hij begint te twijfelen. De man maakt in ieder geval geen goede reclame voor zichzelf.quote:Op maandag 18 september 2006 05:31 schreef atmosphere1 het volgende:
Dat is een erg merkwaardige interpretatie !! "Uitgebreidt bespreken we alle mogelijke oorzaken met Danny .......(de expl. expert ) " ,ook het Fema rapport werd doorgenomen . "en hij bleef erbij controlled demolition " Hoe dat dan kon worden voorbereid in zo'n korte tijd terwijl er ook brand was , daar had hij geen verklaring voor.
Je ziet hem nergens twijfelen aan controlled demolition , wel twijfelt hij aan de interviewer en of hij het wel bij het rechte eind had wat betreft de datum van de instorting. Hij dacht zelf absoluut niet aan de mogelijkheid dat er voor 9/11 explosieven geplaatst waren en Juist omdat hij wel weer zeker was van controlled demolition kon hij niet verklaren hoe men dat had kunnen uitvoeren .
Dat hij vooraf niet op de hoogte was van de omstandigheden is juist zeer goed . De programma makers hebben hem zeer waarschijnlijk bewust niet vooraf geïnformeerd zodat hij niet vooringenomen kon zijn , en puur zou oordelen vanuit zijn eigen ervaring en inzicht .
Omdat ze een schuilnaam aan hem linkten terwijl ze er later achter kwamen dat dit niet zo was? Of omdat ze erachter kwamen dat het verhaal onzin was? Waarom er direct zo veel achter zoeken?quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:48 schreef 6833-228 het volgende:
Het is toch interessant om te weten waarom door some US officials wordt beweerd dat Omar Saeed waarschijnlijk de financier is van de kapers, terwijl dat later (volgens de FBI) helemaal niet waar blijkt te zijn. Wat is dan zijn rol geweest in de hele 9/11-operatie? Wat waren de redenen dat men eerst dacht dat hij er wel bij betrokken was?
Wie zegt dat ze het niet hebben onderzocht? Dat er niets over instaat wil niet zeggen dat het er niet instaat. Ik denk dat ze het wel degelijk bekeken hebben, erachter kwamen dat er weinig was om het te staven (of zelfs dat het helemaal niet waar is) en het dus niet hebben vermeld.quote:En waarom is de rol van Mahmoud Ahmad niet onderzocht door de 9/11 onderzoeks-commissie?
Als je informatie over Griekenland wil, pas je toch ook een beetje op als je Turkse bronnen tegenkomt (en omgekeerd natuurlijk). Dat India Pakistan zoveel mogelijk aan moslimfundamentalisme wil linken is een publiek geheim. Een ontslag van een hooggeplaatste, waarvan het ook een publiek geheim was dat hij sympathieën had voor Al Qaeda, in de nadagen van 9/11 proberen te linken aan berichten over geldtransfers van Omar Saeed is dan niet zo vergezocht. Natuurlijk is dit maar speculatie, maar het geeft wel aan dat er enige voorzichtigheid ingebouwd moet worden.quote:Om zomaar te beweren dat het propaganda is wat de Indiase veiligheidsdienst beweerd omdat het Pakistan betreft (die ruzie met elkaar hebben) is nogal erg goedkoop natuurlijk.
Denk je werkelijk dat Pakistan de VS gaat toestaan hem te ondervragen?quote:Ze hadden Ahmad op zijn minst kunnen ondervragen ipv hem "virtueel huisarrest" te geven.
Wat hij dacht is "hoe kunnen ze het in een brandend gebouw in zo weinig tijd voor elkaar gekregen hebben" daar zit juist die twijfel in , niet in het wel of geen controlled demolition . Wanneer je de dragende kolommen onderin op een hoekpunt van het gebouw zou opblazen dan zou alleen hetgeen daarboven naar beneden komen.quote:Op maandag 18 september 2006 09:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij twijfelt wel degelijk aan die controlled demolition in die uitzending. Hij zegt eerst dat een gebouw dat in brand staat niet opgeblazen kan worden, daarna vertellen ze hem dat het gebouw dat hij net gezien heeft volledig in de hens staat en hij begint te twijfelen. De man maakt in ieder geval geen goede reclame voor zichzelf.
Dat is niet waar. Is pas nog een mooi voorbeeld van langs gekomen in deze topicreeks.quote:Op maandag 18 september 2006 16:37 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Wat hij dacht is "hoe kunnen ze het in een brandend gebouw in zo weinig tijd voor elkaar gekregen hebben" daar zit juist die twijfel in , niet in het wel of geen controlled demolition . Wanneer je de dragende kolommen onderin op een hoekpunt van het gebouw zou opblazen dan zou alleen hetgeen daarboven naar beneden komen.
http://video.google.ca/videoplay?docid=-6596630292015140276&hl=en-CA Vanaf ongeveer 17:50quote:Ook al was er schade en brand ,betekend dat niet dat alle dragende kolommen het gelijktijdig begeven over de gehele breedte van het gebouw.
Geef mij de link dan eens met het plaatje waar die verschrikkelijke schade te zien is.
Dat idee kreeg ik dus ook. Waar hij zijn vraagtekens bij zette was dan de snelheid waarmee ze alles hadden gepland. Ook met het gevaar van het WTC dat op instorten stond; het moet een bliksemoperatie geweest zijn. Heel apart.quote:Op maandag 18 september 2006 16:37 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Wat hij dacht is "hoe kunnen ze het in een brandend gebouw in zo weinig tijd voor elkaar gekregen hebben" daar zit juist die twijfel in , niet in het wel of geen controlled demolition . Wanneer je de dragende kolommen onderin op een hoekpunt van het gebouw zou opblazen dan zou alleen hetgeen daarboven naar beneden komen.
Ook al was er schade en brand ,betekend dat niet dat alle dragende kolommen het gelijktijdig begeven over de gehele breedte van het gebouw.
Geef mij de link dan eens met het plaatje waar die verschrikkelijke schade te zien is.
waarom is dat niet waar?quote:Op maandag 18 september 2006 17:26 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat is niet waar. Is pas nog een mooi voorbeeld van langs gekomen in deze topicreeks
Een hoek is er gedeeltelijk uitgeslagen, meer niet . In dat geval is instorting wel degelijk vreemd ,ook al was er brand . Niet voor niets is de oorzaak van instorting door de Fema niet gegeven.quote:http://video.google.ca/videoplay?docid=-6596630292015140276&hl=en-CA Vanaf ongeveer 17:50
Dat was een filmpje van een gebouw dat instorte doordat 1 hoek weg werd geslagen.quote:
Was deze expert zich bewust van alle feiten? Lijkt er nml niet op als ik de andere posts erover zie.quote:Een hoek is er gedeeltelijk uitgeslagen, meer niet . In dat geval is instorting wel degelijk vreemd ,ook al was er brand . Niet voor niets is de oorzaak van instorting door de Fema niet gegeven.
Het stukje van Zembla met de Nederlandse expert heeft als uitkomst simpelweg controlled demolition ,dat is het eindoordeel van de expert ,en daar zit geen twijfel in. Of hij gelijk heeft of niet is weer een ander verhaal .
Ja doei. Dan zou het wel zo gemakkelijk zijn dat ze dat ergens bekend zouden maken. Het is niet zomaar iets wat hier beweerd wordt. Het is van enorm groot belang. Ik heb nergens ook maar iets opgevangen dat ze het onderzocht hebben dus dan neem ik aan dat ze dit ook niet gedaan hebben.quote:Op maandag 18 september 2006 14:00 schreef gorgg het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze het niet hebben onderzocht? Dat er niets over instaat wil niet zeggen dat het er niet instaat. Ik denk dat ze het wel degelijk bekeken hebben, erachter kwamen dat er weinig was om het te staven (of zelfs dat het helemaal niet waar is) en het dus niet hebben vermeld.
Ja, en als je informatie wil over Al Qaeda pas je ook maar beter op dat je geen Amerikaanse bronnen tegenkomt.quote:[..]
Als je informatie over Griekenland wil, pas je toch ook een beetje op als je Turkse bronnen tegenkomt (en omgekeerd natuurlijk). Dat India Pakistan zoveel mogelijk aan moslimfundamentalisme wil linken is een publiek geheim. Een ontslag van een hooggeplaatste, waarvan het ook een publiek geheim was dat hij sympathieën had voor Al Qaeda, in de nadagen van 9/11 proberen te linken aan berichten over geldtransfers van Omar Saeed is dan niet zo vergezocht. Natuurlijk is dit maar speculatie, maar het geeft wel aan dat er enige voorzichtigheid ingebouwd moet worden.
Nee daar houdt het helemaal niet op. Het is veel gecompliceerder. Het gaat om de timing van de berichten om het hele levensverhaal van Omar Saeed Sheikh, zoals de moord op Daniel Pearl, etc.etc... Daarnaast is het helemaal niet zo moeilijk voor te stellen dat het verhaal wel eens correct zou kunnen zijn, geziens ISI's relatie met Al Qaeda/Taliban. Daarvoor hoef je echt niet alleen maar Indiase kranten te lezen.quote:[..]
Wat is er eigenlijk als bewijs om het verhaal te staven?
Enkele Indische kranten die het vermelden, een journalist die het van de Indiërs hoort, een bron die vlak na 9/11 zegt dat sommige Amerikaanse speurders vermoeden dat Omar Saeed Sheikh geld heeft overgemaakt aan Atta en een Duitse bron die zegt dat het verhaal erg speculatief is. Daar houdt het mi bij op.
en dan nog iets wat in de richting wijst van Omar Saeed als financier:quote:In late July 2001, a wealthy Indian shoe manufacturer was kidnapped in Calcutta, India. In early August, his ransom was paid to Ansari’s group, and the victim was let go. Ansari gave about $100,000 of the approximately $830,000 in ransom money to Saeed, who sent it to hijacker Mohamed Atta. [Los Angeles Times, 1/23/02, Independent, 1/24/02] A series of recovered e-mails shows the money was sent just after August 11, 2001. [India Today, 2/14/02, Times of India, 2/14/02]
Note that this $100,000 is the same amount ISI Director Mahmood supposedly told Saeed to send to Atta.
en dan nog dit:quote:The FBI has reported that many of the hijackers passed through Dubai and met with the 9/11 paymaster. They would be given Visa credit cards, travelers checks, and help in opening bank accounts. [Washington Post, 12/13/01, MSNBC, 12/11/01, Congressional Intelligence Committee, 9/26/02, London Times, 12/1/01, Congressional Intelligence Committee, 9/26/02] This further suggests that the paymaster was Saeed, since he was making frequent trips to Dubai at this time. [Guardian, 2/9/02] BRON
Geen directe bewijzen, maar allemaal aanwijzingen dat het verhaal van de Indiase veiligheidsdienst wel eens zou kunnen kloppen.quote:July 31, 2003: FBI Claims 9/11 Money Came from Pakistan
John S. Pistole, deputy assistant director of the FBI’s Counterterrorism Division, testifies before a Congressional committee. He states the 9/11 investigation “has traced the origin of the funding of 9/11 back to financial accounts in Pakistan, where high-ranking and well-known al-Qaeda operatives played a major role in moving the money forward, eventually into the hands of the hijackers located in the US.” [US Congress, 7/31/2003] Pistole does not reveal any further details, but in India it is noted that this is consistent with previous reports that Saeed Sheikh and ISI Director Lt. Gen. Mahmood Ahmed were behind the funding of 9/11. [Times of India, 8/1/2003; Pioneer, 8/7/2003]
Ohh wat een geweldige bondgenoten zijn dat de toch, die ISIquote:Op zondag 17 september 2006 22:21 schreef 6833-228 het volgende:
Even stiekem tussendoor over een 'terrorplot' in GB, 2004 : UK terror has ISI, Kashmir links
Niet echt ontopic, maar het toont maar weer eens aan wat het echte beleid van de ISI is.
quote:....."Before we go on to that topic, I just want to say the ISI [Pakistani secret services] in Pakistan has had words with my family relating to what I have been saying about them," he told the court.
"I think they are worried I might reveal more about them, so right now, as much as I want to clarify matters, the priority for me has to be the safety of my family so I am going to stop.
"I am not going to discuss anything related to the ISI any more or the evidence.".....[BBC]
Wat bedoel je hier nou? Ik ga ervan uit dat je dit heel verkeerd hebt opgeschreven, maar ik lees dit als dat het gebouw al in brand stond, en dat 'ze' toen in extreem korte tijd nog explosieven zijn gaan plaatsen om het vervolgens op te blazen....quote:Op maandag 18 september 2006 16:37 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Wat hij dacht is "hoe kunnen ze het in een brandend gebouw in zo weinig tijd voor elkaar gekregen hebben" daar zit juist die twijfel in , niet in het wel of geen controlled demolition .
Ik heb de beelden even teruggekeken en het Fema rapport komt idd heel even ter sprake, alleen wordt zoals ik al eerder zei nergens gezegd dat ze dat rapport met hem hebben doorgenomen. Zembla geeft aan dat er in officiele onderzoeksrapport van Fema staat dat er geen duidelijke oorzaak is voor het instorten van WTC7 daarna zegt Zembla: "Uitgebreidt bespreken we alle mogelijke oorzaken met Danny (en we zien overzichtskaartje van WTC torens, zie http://www.debunking911.com/pull.htm ) maar hij blijft erbij dat het gebouw is opgeblazen." Dus wat jij hierboven beweert is gewoon niet waar, er wordt dus nergens gezegd dat ze het Fema rapport hebben hebben besproken zoals jij het nu wilt laten lijken, alleen mogelijke oorzaken. Zoals ik al zei objectief naar de beelden kijken.quote:Op maandag 18 september 2006 05:31 schreef atmosphere1 het volgende:
Dat is een erg merkwaardige interpretatie !! "Uitgebreidt bespreken we alle mogelijke oorzaken met Danny .......(de expl. expert ) " ,ook het Fema rapport werd doorgenomen . "en hij bleef erbij controlled demolition " Hoe dat dan kon worden voorbereid in zo'n korte tijd terwijl er ook brand was , daar had hij geen verklaring voor.
Aan de hand van de beelden die hij voor het eerst zag dacht hij gelijk controlled demo en zo lijkt het ook. Maar zodra hij de omstandigheden hoort zegt hij "Echt? Zelfde dag? Weet je dat zeker? Zeker weten de 11de? Weet je dat echt heel zeker Dat kan geen waar zijn, dan hebben ze heel hard gewerkt" zijn letterlijke commentaar over tijstip van het instorten. Als dat geen twijfel is?! Kijk ook naar z'n lichaamstaal, hij twijfelt idd aan de interviewer of hij de datum wel goed heeft omdat dat niet in overeenstemming is met hoe controlled demo's worden voorbereid, hij weet als geen ander dat daar maanden werk in zit. Zoals ik al zei kennis van de omstandigheden is heel belangrijk om een objectieve mening te vormen (kijk naar LC, mensen nemen veel daarvan over zonder de omstandigheden te kennen).quote:Je ziet hem nergens twijfelen aan controlled demolition , wel twijfelt hij aan de interviewer en of hij het wel bij het rechte eind had wat betreft de datum van de instorting. Hij dacht zelf absoluut niet aan de mogelijkheid dat er voor 9/11 explosieven geplaatst waren en Juist omdat hij wel weer zeker was van controlled demolition kon hij niet verklaren hoe men dat had kunnen uitvoeren .
Dat deed Van Romero ook toen hij enkele dagen na 11/9 na het zien van de beelden aangaf dat de WTC toren instortte door explosieven. Demolition expert Romero regrets that his comments to the Albuquerque Journal became fodder for conspiracy theorists. "I was misquoted in saying that I thought it was explosives that brought down the building," he tells PM. "I only said that that's what it looked like."quote:Dat hij vooraf niet op de hoogte was van de omstandigheden is juist zeer goed . De programma makers hebben hem zeer waarschijnlijk bewust niet vooraf geïnformeerd zodat hij niet vooringenomen kon zijn , en puur zou oordelen vanuit zijn eigen ervaring en inzicht .
Hij denkt aan de tijd vanaf het Instorten va WtC 1 en 2 , dat men daarin de werkzaamheden allemaal heeft moeten doen in een brandend gebouw , en dat is dus onmogelijk .quote:Op maandag 18 september 2006 21:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier nou? Ik ga ervan uit dat je dit heel verkeerd hebt opgeschreven, maar ik lees dit als dat het gebouw al in brand stond, en dat 'ze' toen in extreem korte tijd nog explosieven zijn gaan plaatsen om het vervolgens op te blazen....
? waar heb jij het over ??quote:Niet vooringenomen zijn jaja ander zou de cia hem zeker omkopen he
Hij gaat bepaalde dingen vreemder vinden inderdaad , maar dat doet niets af aan zijn conclusie dat het een controlled demolition was daar twijfelt hij niet aan en heeft dat ook nooit aangegeven . Die conclusie rolt er dan ook gewoon uit ,zonder de twijfel die jij suggereert .quote:Kom op zeg kijk nou eens echt objectief naar de beelden, hij heeft het Fema raport helemaal niet gezien en des te meer feiten hij hoort des te vreemder hij het allemaal gaat vinden dat is pas oordelen uit ervaring en inzicht! En dat is wat de mensen van implosionworld dus ook gedaan hebben, die kunnen ook geen uiteindelijke verklaring geven hoe en waardoor het gebouw precies instortte maar wel dat het geen controlled demo was.
Kunnen we het er dan over eens zijn dat het dan ook volgens de dingen die deze expert zegt geen controlled demolition kan zijn?quote:Op maandag 18 september 2006 23:10 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
[b]Hij denkt aan de tijd vanaf het Instorten va WtC 1 en 2 , dat men daarin de werkzaamheden allemaal heeft moeten doen in een brandend gebouw , en dat is dus onmogelijk . [b]
@mouzzer
Ze hebben het uitgebreid doorgenomen met hem , dus waarom zou men dan voorbij gaan aan de schade die door brokstukken veroorzaakt was ?? Gewoon en totaal plaatje van alle schade dus ook de schade die jij noemt. hij dachtdat de branden wel waren geblust .
Op het allerlaatst zegt hij nog een keer als de beelden weer voorbij komen , zoiets als "mooi vakwerk ".
Danny doet ook dingen voor implosion world, gek genoeg
Ik geloof er niet in dat de Amerikaanse regering alles zelf uitgevoerd en voorbereid heeft , toch vind ik C. D. bij WTC 7 wel de meest waarschijnlijke reden van instorting .
Wat andere experts allemaal gezegt en gedaan hebben doet er niet toe het gaat hier om zijn visie .
Volgens mij niet, omdat hij dat niet zegt.quote:Op maandag 18 september 2006 23:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kunnen we het er dan over eens zijn dat het dan ook volgens de dingen die deze expert zegt geen controlled demolition kan zijn?
Hij had toch beweerd dat het onmogelijk was om dit allemaal in een brandend gebouw aan te sluiten?quote:Op maandag 18 september 2006 23:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij niet, omdat hij dat niet zegt.
Je kunt er wel degelijk over twisten of hij wel alle informatie heeft gehad, wat dat betreft sluit ik bij Ericr aan, dat Zembla hier wat broddelwerk heeft geleverd.
Er is in de uitzending niet door Zembla aangegeven dat er wel degelijk flinke schade aan het gebouw was, wat bij mij de indruk wekt dat ze dat niet wisten en/of niet met deze expert hebben besproken.
Ja, maar hij bleef er ook bij dat het een controlled demo was. Alleen had hij geen flauw idee hoe het gedaan was.quote:Op maandag 18 september 2006 23:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hij had toch beweerd dat het onmogelijk was om dit allemaal in een brandend gebouw aan te sluiten?
Dan zijn op z'n minst zijn uitspraken in tegenspraak met elkaarquote:Op dinsdag 19 september 2006 00:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, maar hij bleef er ook bij dat het een controlled demo was. Alleen had hij geen flauw idee hoe het gedaan was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |