Ook wel; hopelijk wordt die ''een percents doctrine'' niet mijn tweede aankoop van de volgende maanden. *quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:41 schreef Apropos het volgende:
Die ''een percents doctrine'' wordt hopelijk mijn volgende aankoop.
heeft me eigenlijk nooit zo getrokken, maar het zal wel, komt uit dezelfde fabriek als futuramaquote:
Het antwoord ligt verscholen in je selectieve verontwaardiging.quote:
Is dat een citaat?quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het antwoord ligt verscholen in je selectieve verontwaardiging.
Vertel...quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:14 schreef Monidique het volgende:
Deze slowchat lijkt af en toe wel eens op een of andere trip.
Vrijblijvend.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:14 schreef Monidique het volgende:
Deze slowchat lijkt af en toe wel eens op een of andere trip.
Ik wacht met smart op de rar files op usenetquote:Op zaterdag 9 september 2006 20:14 schreef Pracissor het volgende:
De nieuwe Family Guy wordt vandaag of morgen uitgezonden in de VS, ik wacht met smart op de torrents.
Beschrijf wat je ziet, een tripreport alá UVT.quote:
Meer een trip alá BaajGuardian.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:17 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Beschrijf wat je ziet, een tripreport alá UVT.
Nvm dan maar.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Meer een trip alá BaajGuardian.
Ik heb altijd al eens willen weten hoe het voelt om een universeel aflaat te hebben.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Meer een trip alá BaajGuardian.
Die doet geloof ik Arabisch, maar ik ken niet alle namen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:20 schreef Pracissor het volgende:
Apropos, heb jij toevallig Perzisch met een half Afghaans/grieks persoon, +/- 1.73, donker/getint uiterlijk? Of misschien ken je em sowieso, Abassin?
Nee, van die ontmoeting weet ik nog alles.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:21 schreef Pracissor het volgende:
Of had ik dat al gevraagd toen ik je tegenkwam?
Nee, hij doet Perzisch. Sam, die lange 'engelse', doet Arabisch.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:21 schreef Apropos het volgende:
[..]
Die doet geloof ik Arabisch, maar ik ken niet alle namen.
Is 'ie toevallig lid van onze geliefde vereniging? Dan ken ik hem wel.
Nou nou, zelfverheerlijking staat je slecht heur..quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik heb altijd al eens willen weten hoe het voelt om een universeel aflaat te hebben.
Whehe, neen.quote:
Ja, mijn ouders wonen naast een open monument. Maar door een prachtig toeval was de stoep opengebroken, zodat er ditmaal geen horde auto's stond.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nou nou, zelfverheerlijking staat je slecht heur..
Het schijnt vandaag open monumentendag te zijn geweest. Wist je dat?
Ja, dat laatste werd mij bruusk duidelijk.quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:22 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nee, hij doet Perzisch. Sam, die lange 'engelse', doet Arabisch.
Houdt 'ie wel van slechte films?quote:Ja, hij is wel lid, maar kwam op een gegeven moment niet meer zoveel omdat hij de voorzitter niet zo zag zitten.![]()
de alternatieve ontzetting van de stad natuurlijkquote:Op zaterdag 9 september 2006 20:24 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, mijn ouders wonen naast een open monument. Maar door een prachtig toeval was de stoep opengebroken, zodat er ditmaal geen horde auto's stond.
Zie, ik ben frisgedouched en het icoon klaart op. Ik zie nu de dansende koning.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:10 schreef Apropos het volgende:
Moment.
Idd..... altijd leuk om iemand te bannen voor niet gecorrigeere uitspraken.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:36 schreef Sidekick het volgende:
Handig, zo'n editgeschiedenis.
Een bevestiging dat brabo's niet deugen inderdaadquote:Op zaterdag 9 september 2006 23:23 schreef Apropos het volgende:
Van God Los. Weer een Nederlandse klotenfilm. Hoewel, Nederlands?
Ga jij het tegendeel bewijzen?quote:Op zondag 10 september 2006 01:16 schreef MudBabe het volgende:
Jaja... Elke brabo??
met wie mogen we meedansen, als ik zo vrij mag zijn en die vrijheid dus neem ?quote:Op zondag 10 september 2006 02:17 schreef MudBabe het volgende:
Mijn nabestaanden? Die dansen al op mijn graf..
http://www.gmfus.org/publications/article.cfm?parent_type=P&id=211quote:ANKARA - In 2002, when Tuncer Kilinc, the secretary general of Turkey's powerful National Security Council, said that the country should abandon its efforts to become a member of the European Union and turn toward its regional neighbors Russia and Iran, few Turks took him seriously.
Four years later, Kilinc's proposition does not look so far-fetched. According to the Transatlantic Trends 2006 survey co-sponsored by the German Marshall Fund of the United States, Turks feel twice as warm toward Iran as they do toward the United States. Equally, Turkish feelings toward the EU have experienced sharp declines.
So what has happened in the last four years to precipitate such a dramatic turnaround in Turkish public perceptions? After all, Iran is a Shiite country that is run by Islamic law and has little in common with Turkey's predominantly Sunni democracy.
The primary reason behind the sea- change is the post-9/11, "with-us-or-against-us" environment and the trauma inflicted on Turkey by the war in Iraq. In addition, the global rise of identity politics, most aptly signified by the Danish cartoon crisis and increasing instability around Turkey's borders, have shaken traditionally secular Turks.
The United States invaded Iraq despite strong Turkish opposition at a time when Turkey was about to win the peace with its Kurdish citizens. Then the Turkish Parliament refused to grant the United States the right to invade Iraq from the north, which left bad feelings at the Pentagon.
As events have confirmed Turkey's grave misgivings about the war, Turks believe the United States has not taken sufficient care to address their security concerns. Indeed, over the last six months, more Turkish soldiers have been killed by the separatist Kurdistan Workers' Party, or PKK, than Americans by Iraqi insurgents. Yet the Pentagon has resisted calls to act against the PKK, partly because of grudges held against Turkey.
Turkey's relationship with the EU has also worsened since December 2004. Since the EU decided to start accession negotiations, Europeans have released an unrelenting barrage of discomfort with potential Turkish membership.
Relations also remain strained over the inability of the EU to find a constructive approach to the Cyprus issue, despite repeated assurances that the isolation of Turkish Cyprus would be lifted.
Many Turks note that Europeans are eager to engage Turkey on energy security, immigration and integration, or peacekeeping forces in Lebanon, but fail to involve Turks when the future of Europe is debated.
While Turkey's neighborhood becomes more dangerous and its strategic value to the West increases, it is often neglected as a partner. Not surprisingly, Turkish support for EU membership has dropped from 73 percent in 2004 to 54 percent in 2006, according to the Transatlantic Trends survey.
In the past, Turkey could usually rely on the United States when relations with the EU were strained. But this link is now also frayed.
Consequently, silently yet effectively, Turkey is redefining its foreign-policy orientation in view of its newly discovered strategic depth.
The Turkish response to this situation is very much linked to its domestic politics. The rise of the Justice and Development Party in 2002 brought into office a cadre that is willing to engage more directly with the Middle East and the wider Islamic world.
The war in Iraq, Western tensions with Syria and Iran and the war in Lebanon provided ample opportunity for Turkish decision makers to express their new foreign-policy outlook.
Formally, Turkey remains in the Western camp, but it is increasingly the odd man out. In contrast, Turkey's relations with Russia have developed exponentially. Relations with Iran are also improving. Tehran provides assistance to Ankara's efforts to fight the PKK and is a significant gas supplier.
While it is still too early to talk about a major shift in Turkey, all the ingredients for a realignment are there. José Manuel Barroso, the European Commission president, recently warned that Europe needs to be very careful about Turkey's gravitating strategic role on Europe's borders.
It would be highly desirable if other European leaders acquired similar wisdom. Otherwise there will be little value in blaming each other when we start asking, "Who lost Turkey?"
Suat Kiniklioglu is director of the Ankara office of the German Marshall Fund of the United States.
http://www.telegraaf.nl/b(...)nensteden.html?p=2,1quote:Peijs kraakt tolplan binnensteden
door Joost Ruempol
DEN HAAG - Minister Karla Peijs (Verkeer en Waterstaat) maakt de kachel aan met de plannen van enkele gemeenten, zoals Amsterdam en Zwolle, om tol te eisen voor het rijden in binnensteden.
Volgens de CDA-minister lijkt het nu alsof er straks in 2012 niet alleen een kilometerheffing komt, maar daar bovenop ook nog eens tol in steden. " We willen juist een eerlijk systeem en geen melkkoe", zegt Peijs in een gesprek met deze krant. Van tol in gemeenten om daar het verkeer te reguleren kan volstrekt geen sprake zijn, luidt de boodschap van de minister.
Vervallen
De kilometerheffing wordt in de toekomst overal in ons land geheven. De motorrijtuigenbelasting en de bpm, de luxebelasting op auto's, komen dan te vervallen. Zodra je gaat rijden met je auto ga je per gereden kilometer betalen of dit nu in de stad is of op de snelweg. Sluipverkeer als reden voor tol is daarom onzin volgens de CDA'ster.
Peijs vreest dat er nu door de proefballon van enkele gemeenten 'verwarring bij de mensen' ontstaat. "En daar ben ik ontzettend ongelukkig mee" , aldus de verkeersminister. Peijs wijst er nog even fijntjes op dat zowel de kilometerheffing als de tol geen bevoegdheid of inkomstenbron is van gemeenten. "Die gaan alleen over het parkeerbeleid."
Toestemming
Tol wordt alleen geheven om nieuwe infrastructuur te betalen. Gemeenten kunnen niet met tol de verkeersdrukte in de stad regelen. En als een gemeente tol wil heffen voor de aanleg van een weg moet er eerst toestemming gevraagd worden aan de minister van Verkeer. Amsterdam en Zwolle kunnen dan ook rekenen op een keihard 'nee' van Peijs.
Verwacht wordt dat er in 2009/2010 een eerste proef komt de kilometerheffing. "Het ligt dan voor de hand om dit vanwege het drukke verkeer in Amsterdam te doen", voorspelt de minister. Hierbij wordt onder meer gedacht aan een gps-zender in voertuigen, die precies bijhoudt en doorzendt hoeveel er gereden wordt. Vervolgens valt dan een rekening op de mat.
http://www.vrtnieuws.net/(...)anHonger/index.shtmlquote:Honger dreigt voor één miljoen Afghanen
zo 10/09/06 - Humanitaire organisaties luiden de alarmbel over de situatie van meer dan een miljoen mensen in Afghanistan. Als er niet vlug internationale hulp komt, dreigt een humanitaire catastrofe, zeggen ze.
De droogte heeft het grootste deel van de oogst vernield in het noorden en het oosten van het land. In sommige dorpen is zelfs de complete oogst verloren en staan de waterbronnen helemaal droog.
Daarbovenop komt nog eens de woelige strijd tussen soldaten van de internationale troepenmacht en talibanstrijders.
Sinds de internationale troepenmacht vorige week met een nieuw offensief is begonnen, zijn al zo'n 350 strijders van de Taliban uitgeschakeld.
Minstens twintig buitenlandse soldaten, onder wie veertien Britten, kwamen om het leven.
Volgens de hulporganisaties is dringend zestig miljoen euro nodig om de bevolking te helpen.
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/29075359/quote:NAVO, politie en verkiezingsprogramma's
Buitenhof 10 september 2006
zondag 10 september 2006 12:05 Ned 1
maandag 11 september 2006 09:56 Ned 2 (Herhaling)
Vandaag in Buitenhof NAVO-chef Jaap de Hoop Scheffer over Afganistan, Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer over de politie en vier voorzitters (van VVD, CDA, PvdA en SP) van programcommissies over de nieuwe verkiezingsprogramma's en de toekomstvisies van de partijen. Columnist is Ronald Plasterk.
> Politie onder druk?
Hoe weerbaar is onze politie onder moeilijke omstandigheden: houden agenten bij rellen het hoofd nog wel koel of slaan zij te makkelijk door? De Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer is bezorgd over de professionaliteit van de politie.
> Jaap de Hoop Scheffer onder de wapens
Buitenhof ontvangt Navo-chef Jaap de Hoop Scheffer die deze week terugkeerde van een rondreis door Afghanistan. Raakt de Navo en alle landen die namens de Navo in Afghanistan militaire acties ondernemen betrokken in een lange en ingewikkelde oorlog met de Taliban? Was het taaie verzet voorzien door zijn generaals op het hoofdkwartier in Brussel?
> Politiek van de papierversnipperaar?
Hoe lang is de houdbaarheidsdatum van de nieuwe verkiezingsprogramma's in een politieke cultuur waar de persoon van de lijsttrekker steeds belangrijker wordt? En als de lijsttrekkers niet door een deur willen als het gaat om regeringsdeelname, moeten ze dat wel als de verkiezingsprogramma's dat mogelijk maken?
Buitenhof onderzoekt met vier voorzitters van partijen die regeringsdeelname niet uitsluiten de verschillen en overeenkomsten tussen de verkiezingsprogramma's, te weten
René Smit, voorzitter CDA- programmacommissie (Vertrouwen in Nederland. Vertrouwen in elkaar), Paul Depla, voorzitter van PvdA- cie (Samen sterker Werken aan een beter Nederland), Ronald van Raak, voorzitter van SP- cie (Een beter Nederland voor hetzelfde geld), Ben Verwaayen, VVD- cie (Voor een samenleving met ambitie).
Presentatie: Rob Trip
Column: Ronald Plasterk
Eindredactie: Corinne Hegeman
Uitzending: zondag 10 september, 12.10-13.00 uur, Nederland 1
Buitenhof wordt zondagnacht en maandagochtend om 9.55 uur herhaald op Nederland 2
Oh, lekkere aankondiging ook. Nergens iets van gehoord.quote:Op zondag 10 september 2006 11:38 schreef zakjapannertje het volgende:
omdat pberends nog niet wakker lijkt hier alvast het lunchprogramma:
[..]
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/29075359/
terug van vakantie dushet is trouwens voortaan op Nederland 1 te zien
Ja... die tsunami -let op hoe ik hier 'u' in plaats van 'oe' gebruik-... in Afghanistan...quote:Op zondag 10 september 2006 11:37 schreef MrX1982 het volgende:
Humanitaire organisaties hebben weer geld nodig.
Laten ze het geld van de tsunami maar gebruiken.
Japans woord.quote:Op zondag 10 september 2006 12:41 schreef Monidique het volgende:
Ja... die tsunami -let op hoe ik hier 'u' in plaats van 'oe' gebruik-... in Afghanistan...
Weer meer troepenquote:Op zondag 10 september 2006 12:27 schreef Aoristus het volgende:
volgens mij gelooft Jape in hobbits, denk je niet?
Die Smits die nu aan tafel zit, is ook al zo'n wereldvreemd cdafiguurquote:Op zondag 10 september 2006 12:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Weer meer troepen.
Elke keer hetzelfde verhaal.
Ik vind het een beetje een rotstreek, maar wel eentje die je had kunnen verwachten. Het maakt duidelijk dat het gros van de parlementariërs naïef, incompetent of schijnheilig is.quote:Op zondag 10 september 2006 12:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Weer meer troepen.
Elke keer hetzelfde verhaal.
Hele vervelende man van het CDA. Wie heeft de afgelopen 5 jaar nu aan de knop gezeten, het CDA of Rasputin?quote:Op zondag 10 september 2006 12:56 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Die Smits die nu aan tafel zit, is ook al zo'n wereldvreemd cdafiguur![]()
Gaat ie de puinhoop in de zorg wijten aan amendementen die de sp zou hebben ingediend
quote:Op zondag 10 september 2006 12:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Hele vervelende man van het CDA. Wie heeft de afgelopen 5 jaar nu aan de knop gezeten, het CDA of Rasputin?
Een gelukkige, blije, tevreden, hoopvolle Monidique. Nieuwe situaties zijn eng.quote:Op zondag 10 september 2006 13:17 schreef Monidique het volgende:
Wat vind jij eng, Sidekick?
quote:Op zondag 10 september 2006 13:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Toch heeft Melkert de juiste keuzes gemaakt blijkbaar, hij heeft een goed betaalde baan en Pim is overhoop geschoten.
Ik moest opzoeken wie die Atheners ook weer waren.quote:Op zondag 10 september 2006 13:57 schreef Monidique het volgende:
Ik moet nog wat opdrachten maken voor Bronnen en Literatuur Oudheid. Iets over Cleisthenes en Isagoras. (even uit m'n hoofd). Nog wel wat meer dingetjes zou wenselijk zijn, maar ik ben een beetje bezet... de afgelopen tijd.
quote:For Iraq, there were 888,700 external refugees, and 1.3 million people displaced inside the country. An estimated 40 per cent of the Iraqi middle class have left Iraq.
quote:Huggable Jesus is just one of the "the dolls that love you back," offered by a couple of biblical doll-makers in Boston, who hawk plush dolls "that pack fun and faith into one lovable, kid-sized package."
There is also Huggable Moses, who cradles in his arms two pillows like tablets and recites all Ten Commandments at the push of a button on the front of his brown robe, which is tied up with twine.
Cliff Rockwood said he and his wife started their "Holy Huggables" business to fill a need of their own child: "I wanted her to have a doll that delivers a message of love and moral grounds."
quote:From Frank Songo
Abidjan,Cote d'Ivoire
West Africa,
Greetings in the
name of God.
My name is Frank Songo from Sierra Leone. My father and
I escaped from our country at the heat of the civil war ,As a result of
the political instability in my country even after the war,
My father
established his cocoa and coffee export business in Abidjan,Ivory Coast.
He was in Buake, a northern city to negotiate for the purchase of a
cocoaplantation when he was shot and killed by the rebel troupes
fighting to takeover the government of the country on the 22nd
September, 2002. The death of my father has now made me an orphan and
there by exposing me to danger.Before the unfortunate death, My late
father had in his personal account with a bank here the sum of $2.500m.
As a result of the present in security of lives and property in this
country,
I wish request that you assist me use your account in your
country to transfer the balance of my father's account. Again to assist
me with a letter of invitation that will make me get a visa to your
country for residence inorder for me to continue our education and to
invest the fund in a viable business venture.
I and the rest of my
family have decieded to give you 10% of the total sum for your kind
assistance,while 5% has been marked for any expenses like phone calls,
the world is full of bad people please i am not saying you are bad
person but consider that this is money and how the money was gotten,it
is inheritace and last hope,If this is acceptable to you,Then reply me
as soon as you get this message,so that we can discuss further on this
matter.
Thanks and GOD bless us.
Frank Songo.
Verdorie.quote:Op zondag 10 september 2006 14:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik ga met de hond in het grote boze bos lopen![]()
cool ook iets van christians, ik krijg altijd reklame van ''christian singles are waiting for you'', nou, ik lust ze rauwquote:
m'n gmail spamfilter haalde hem er niet uit en maar goed ook want zo'n buitenkansje kan ik niet laten lopen natuurlijkquote:Op zondag 10 september 2006 15:31 schreef Aoristus het volgende:
[..]
cool ook iets van christians, ik krijg altijd reklame van ''christian singles are waiting for you'', nou, ik lust ze rauw
Ach die zijn redelijk stabiel. Met voornamelijk mensen die echt over hun stem nadenken en niet goedkoop van het ene naar het andere heen en weer schietenquote:Op zondag 10 september 2006 15:51 schreef MrX1982 het volgende:
Hoe dit GL het ook alweer in de peilingen.![]()
![]()
.
Net zoals D66?quote:Op zondag 10 september 2006 15:55 schreef du_ke het volgende:
Ach die zijn redelijk stabiel. Met voornamelijk mensen die echt over hun stem nadenken en niet goedkoop van het ene naar het andere heen en weer schieten.
Ik snap niet hoe je deze bullshit serieus kan typen.quote:Op zondag 10 september 2006 16:01 schreef MrX1982 het volgende:
Groenlinks is een partij voor mensen die in Sinterklaas geloven.
GroenLinks heeft maar één Tweede Kamer-verkiezing onder Halsema mogen meemaken. Toen verloren ze. Net als het jaar daarvoor onder Rosenmuller.quote:Daarnaast heeft GL onder Halsema verlies op verlies geleden.
Je moet het programma van GL lezen omdat te zien. Maar aangezien jij nog in Sinterklaas gelooft kan hooguit verstand komt met de jaren je nog reden.quote:Op zondag 10 september 2006 16:03 schreef du_ke het volgende:
GL heeft niets met Sinterklaas te maken. Maar gelukkig weten we al een tijdje dat jij niet zo goed bent in het maken van vergelijkingen.
Maar GL moet het inderdaad minder van hypes hebben dan andere partijen.
Door keer op keer te lezen wat volwassen geachte mensen voor ideeën hebben.quote:Op zondag 10 september 2006 16:03 schreef Monidique het volgende:
Ik snap niet hoe je deze bullshit serieus kan typen.
Gemeenteraadsverkiezingen ook en in de huidige peilingen staan ze ook op verlies. Ondanks al het geschreeuw van Halsema en consorten over die afschuwelijke rechtse winterquote:GroenLinks heeft maar één Tweede Kamer-verkiezing onder Halsema mogen meemaken. Toen verloren ze. Net als het jaar daarvoor onder Rosenmuller.
Dit is een tekst die een 14 jarige gebruikt tegen zijn 1 jaar jongere broertje.quote:Op zondag 10 september 2006 16:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Door keer op keer te lezen wat volwassen geachte mensen voor ideeën hebben.
''Pas op dat je geen kou vat'' .quote:Op zondag 10 september 2006 16:38 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dit is een tekst die een 14 jarige gebruikt tegen zijn 1 jaar jongere broertje.
quote:Op zondag 10 september 2006 15:59 schreef pberends het volgende:
'Bush is op-een-na-domste president'
Wat zou het iq van Bos en Balk zijn?
quote:Simonton schat Bush' IQ op ongeveer 120, ''het gemiddelde van een leerling die zijn middelbare school afrondt''.
2/3e van Nederland zit rond de 100quote:* >130 Hoogbegaafd
* 121-130 Begaafd
* 111-120 Boven gemiddeld
* 90-110 Gemiddeld
* 80-89 Beneden gemiddeld
* 70-79 Zwakbegaafd
* 50-69 Lichte verstandelijke beperking
* 35-49 Matige verstandelijke beperking
* 20-34 Ernstige verstandelijke beperking
* < 20 Diepe verstandelijke beperking
Ze had gewoon haar haar niet af moeten knippenquote:Op zondag 10 september 2006 16:03 schreef Monidique het volgende:
GroenLinks heeft maar één Tweede Kamer-verkiezing onder Halsema mogen meemaken. Toen verloren ze. Net als het jaar daarvoor onder Rosenmuller.
Je kletst uit je nek SK... typisch rechtse oppervlakkighedenquote:Op zondag 10 september 2006 19:06 schreef Sidekick het volgende:
Nationalisme is de basis van het socialisme gebleken in de geschiedenis. Als bindmiddel via propaganda en als de bepaler van de geografische grenzen waarin het socialisme opereerde. Alleen religie heeft nog invloed kunnen hebben op de vorming van naties, maar nationalisme is veruit de grootste oorzaak. Doorgevoerd in een extreme vorm heeft de combinatie nationalisme en socialisme, het nationaal-socialisme, meer dan 100 miljoen doden veroorzaakt. Zo, dat wou ik even in de groep gooien.
Waarom zet men de index dan niet op 120 zou je zeggenquote:Op zondag 10 september 2006 18:50 schreef Sidekick het volgende:
Het is maar net welke groep je neemt. Als je het over de hele wereld hebt, dan zit Nederland wel zo rond de 120 denk ik.
Omdat niemand gemiddeld wil zijn.quote:Op zondag 10 september 2006 19:14 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarom zet men de index dan niet op 120 zou je zeggen![]()
Schuld van linksquote:Op zondag 10 september 2006 19:14 schreef Aoristus het volgende:
Waarom zet men de index dan niet op 120 zou je zeggen![]()
vierendelen die hap!quote:Op zondag 10 september 2006 19:15 schreef MudBabe het volgende:
[..]
Omdat niemand gemiddeld wil zijn.
Dat sowieso, maar niet zonder slag of stootquote:
Natuurlijk, en de aarde is ook nog steeds plat. Mosterd na de maaltijd al die wetenschap.quote:Op zondag 10 september 2006 19:06 schreef pberends het volgende:
Rapport Senaat VS: geen banden Saddam en al-Qaeda
Condoleezza Rice, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, herhaalde vandaag op de Amerikaanse nieuwszender FOX nog eens dat er wel degelijk banden tussen Saddam en al-Qaeda waren. Volgens haar zijn de rapporten van nu mosterd na de maaltijd. "Natuurlijk komen we nu steeds meer te weten", aldus de bewindsvrouw.![]()
.
De aanval van 9/11 werd al snel misbruikt om de Iraqi-war te rechtvaardigen.quote:Op zondag 10 september 2006 19:19 schreef gelly het volgende:
Natuurlijk, en de aarde is ook nog steeds plat. Mosterd na de maaltijd al die wetenschap.
En dit is je uitnodiging voor een klap op je bek zeker?quote:Op zondag 10 september 2006 19:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja duhhhhh .... je moet met je boodschap wel aansluiten op de lage EQ-score van mensen..
Niet persoonlijk opvatten.... tenzij je rechts bent met lage EQ-scorequote:Op zondag 10 september 2006 19:32 schreef Aoristus het volgende:
En dit is je uitnodiging voor een klap op je bek zeker?
Ik heb fokforum_dark dus ik zie die shizzle niet.quote:Op zondag 10 september 2006 19:43 schreef pberends het volgende:
Klaag hier over het nieuwe baggerfokforum; Die nieuwe layout, he?
quote:Saturday, Sept. 9, 2006 12:38 a.m. EDT
Michael Moore: 'Oprah for President'
Maverick U.S. filmmaker Michael Moore steered the Toronto International Film Festival firmly toward politics with a scathing denunciation of the Iraq war and a preview of his next film, "Sicko," which slams a patchwork U.S. health care system.
Moore, who won an Oscar for his 2002 anti-gun film "Bowling for Columbine" and set a box office record for another documentary, "Fahrenheit 9/11, about America after the 2001 attacks, highlighted his views on Iraq to loud applause from a clearly sympathetic audience.
"Here we are 3 1/2 years (into the war) and we are not able to secure the road from the airport to downtown Baghdad. It's absolutely f***ing ridiculous," he said, describing the war as a distraction to keep Americans scared.
"We don't want to secure that road, because we don't want that war to end yet because we want to bring a sense of fear to Americans . . . It's so sad and so pathetic."
Moore's appearance in a sold-out 140-minute late-night discussion with Seinfeld writer Larry Charles was the first of several political highlights at the festival.
It will be followed on Sunday by the world premiere of "Death of a President," a fictional British film shot in terse documentary style that examines curbs on civil liberties introduced in the two years after the "assassination" of President Bush.
The movie, dubbed bold by some and tasteless by others, has become one of Toronto's hottest tickets.
Another political offering is "The Prisoner or: How I Planned to Kill Tony Blair," a documentary also from Britain that looks at the arrest of an Iraqi man accused of wanting to kill the British prime minister and eventually released with a one-word apology: "Sorry."
The Dixie Chicks, an American country music trio that sparked controversy and won radio playlist bans for an anti-Bush comment on the eve of the 2003 invasion of Iraq, takes center stage later in the week with a gala performance of a movie called "Dixie Chicks: Shut Up and Sing."
Moore, wearing his trademark sneakers and baseball cap, gave the audience a preview of "Sicko," highlighting problems getting health insurance in America, the contrast with next-door Canada and differences between what he described as a "me-first" American society and a gentler "let's help others" attitude elsewhere.
Moore also showed a short clip of "The Great '04 Slacker Uprising," a documentary recounting his 60-day, 60-city tour in the 2004 presidential election campaign to persuade Americans to vote, but not for Bush.
The Democratic Party needed more movie stars-turned politicians, he insisted, calling on talk-show host Oprah Winfrey to run for president.
"I think we should get Oprah in the Oval Office," he said. "Every 4 p.m. she could still do her show."
(c) Reuters 2006. All rights reserved.
Ach...quote:Op zondag 10 september 2006 23:01 schreef Apropos het volgende:
Ja, Johan, nog een, vier op een rij!
Geen nood, het is immers wel duidelijk dat je het sociale isolatie stokje van mij hebt overgenomen.quote:
Ik hoop dat een tweede studie verlossing biedt, gangmaker.quote:Op zondag 10 september 2006 23:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Geen nood, het is immers wel duidelijk dat je het sociale isolatie stokje van mij hebt overgenomen.
surprise: http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5763979 (de 2nd edition)quote:Op zondag 10 september 2006 23:42 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vond de docu van Zembla wel goed. Zeker beter dan dat suggestieve Loose Change waarbij op de aftiteling Indymedia wordt genoemd.
Dat is toch bijna hetzelfde als stormfront gebruiken als je de Holocaust wilt ontkennen. Niet serieus te nemen.
Ja die heb ik al gezien althans niet de 2nd edition. Maar die zal ongetwijfeld net zo suggestief zijn.quote:Op zondag 10 september 2006 23:50 schreef Aoristus het volgende:
surprise: http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5763979 (de 2nd edition)
propaganda heet datquote:Op zondag 10 september 2006 23:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja die heb ik al gezien althans niet de 2nd edition. Maar die zal ongetwijfeld net zo suggestief zijn.
Ik moet erkennen dat de docu goed in elkaar zit, in de zin dat je het snel dreigt te geloven. Wat dat betreft is het wel knap.
mwoa, net zei "de stem" dat de straalmotoren van titanium zijn gemaakt, dat is een metaal met een hoog smeltpunt, kerosine haalt dat niet.. zegt ie dat er complete straalmotoren gevonden hadden moeten zijn. Right..quote:Op zondag 10 september 2006 23:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja die heb ik al gezien althans niet de 2nd edition. Maar die zal ongetwijfeld net zo suggestief zijn.
Ik moet erkennen dat de docu goed in elkaar zit, in de zin dat je het snel dreigt te geloven. Wat dat betreft is het wel knap.
Dat is het fascinerende van propaganda. Het verschil tussen vroeger en nu, want propaganda is van alle tijden, is dat Internet natuurlijk een enorme boost heeft gegeven aan het complot denken. Elke gek kan op internet zijn visie geven op de gang van de zaken in de wereld. Vroeger was dat een stuk moeilijker.quote:Op zondag 10 september 2006 23:57 schreef One_of_the_few het volgende:
propaganda heet dat, maar knap is het wel. de overheid gebruikt ook propaganda, en het werkt ook aardig.
Dat is de kern van propaganda. Inspelen op de onwetendheid van mensen en jouw visie zodanig presenteren dat het geloofwaardig(er) is.quote:Op zondag 10 september 2006 23:58 schreef Aoristus het volgende:
mwoa, net zei "de stem" dat de straalmotoren van titanium zijn gemaakt, dat is een metaal met een hoog smeltpunt, kerosine haalt dat niet.. zegt ie dat er complete straalmotoren gevonden hadden moeten zijn. Right..
en tegenwoordig is idereen 'wetenschapper'. Past het in je straatje, dan wordt het niet uitgezocht wie het is. past het niet, dan weten ze altijd wel een link te leggen wat je zwart maakt.quote:Op maandag 11 september 2006 00:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is het fascinerende van propaganda. Het verschil tussen vroeger en nu, want propaganda is van alle tijden, is dat Internet natuurlijk een enorme boost heeft gegeven aan het complot denken. Elke gek kan op internet zijn visie geven op de gang van de zaken in de wereld. Vroeger was dat een stuk moeilijker.
dat argument hoor je ook bi de twin towers. Temperatuur haalde het smeltpunt niet, dus kan niet door brand zijn ingestort. De temperatuur die het haalde heeft het staal nauwelijks aangetast. tuurlijk...quote:Op zondag 10 september 2006 23:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
mwoa, net zei "de stem" dat de straalmotoren van titanium zijn gemaakt, dat is een metaal met een hoog smeltpunt, kerosine haalt dat niet.. zegt ie dat er complete straalmotoren gevonden hadden moeten zijn. Right..
Dat is zeker zo. Internet heeft de drempel voor de overdracht van een mening/visie enorm verlaagd.quote:Op maandag 11 september 2006 00:03 schreef One_of_the_few het volgende:
en tegenwoordig is idereen 'wetenschapper'. Past het in je straatje, dan wordt het niet uitgezocht wie het is. past het niet, dan weten ze altijd wel een link te leggen wat je zwart maakt.
Het is net als rekenen met getallen en daarmee dingen voorspellen of beweren. Neem genoeg getallen en je kan altijd claimen de waarheid te hebben.
zat daar ook titanium in?quote:Op maandag 11 september 2006 00:04 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dat argument hoor je ook bi de twin towers. Temperatuur haalde het smeltpunt niet, dus kan niet door brand zijn ingestort. De temperatuur die het haalde heeft het staal nauwelijks aangetast. tuurlijk...
ik bedoelde de argumentatie methode. Niet titanium specifiekquote:
Mijn gedachte was eigenlijk vrij verwerpelijk, maar toen ik het hoorde, dacht ik dat er in zo'n gebouw hoogstwaarschijnlijk de grootste kontlikkers en nare mensen zouden werken.quote:Op maandag 11 september 2006 00:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik bedoelde de argumentatie methode. Niet titanium specifiek![]()
Overigens heb ik al in meerdere topics boeken aangedragen waarin staal info staat waarin de claims worden weerlegd. In het volgend topic komt weer iemand met die vraag en doet alsof het nog nooit beantwoord is. Ben er mee gestopt uiteindelijk. Voor mij is duidelijk dat een heleboel mensen helemaal niet opzoek zijn naar de waarheid.
tja, dat is moelijk. wat gaat er naar buiten komen...?quote:Op maandag 11 september 2006 00:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Mijn gedachte was eigenlijk vrij verwerpelijk, maar toen ik het hoorde, dacht ik dat er in zo'n gebouw hoogstwaarschijnlijk de grootste kontlikkers en nare mensen zouden werken.
Het valt natuurlijk niet goed te praten dat zoiets is gebeurd, maar een waarheid zoals je dat nu als feit bij het Watergate schandaal voor waarheid aanneemt, zullen we waarschijnlijk nooit horen.
het zal allemaal wel. Pufjes werden net uitgelegd door die TU mannetjes dat het het breken van steunpunten was, dat zou je horen als een explosie. Vanaf welke afstand dan, vraag je je af. Blijkbaar heeft iemand dat kunnen navertellenquote:Op maandag 11 september 2006 00:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
tja, dat is moelijk. wat gaat er naar buiten komen...?
Waar ik me over verbaas is het gemak waarmee mensen dingen vreemd en apart vinden waardoor er wel iets zal zijn en dus moet er een onderzoek komen.
Neem de getuigen die wat horen kraken onderin de twin towers tijdens de inslag van een vliegtuig. Mechanica: actie = - reactie, behoud van puls. Je hebt een grote inslag, die moet ergens gecompenseerd worden. Dat kan alleen onderin het gebouw, daar heeft het een steunpunt. logisch dus dat er dan wat ruiten sneuvelen.
De pufjes, ook zoiets. er moet een bepaalde hoeveelheid lucht weg als het gebouw instort. De zwakste plekken zijn de ramen, dus daaruit zal je die pufjes zien, heel logisch.
Grappig want een van de vervelendere eigenschappen van titanium is dat het zeer bros is en de neiging heeft om bij een dergelijke impact te fragmenteren. Dat zijn de experts die ons moeten overtuigen blijkbaar...nah ja.quote:Op zondag 10 september 2006 23:58 schreef Aoristus het volgende:
Even beproeven:quote:Op zondag 10 september 2006 13:49 schreef Monidique het volgende:
Welke -mag dit van sigme?- al begonnen zijn...
quote:Ophef in VS na rapport over inlichtingen Irak
Washington, 11 sept. In de Verenigde Staten is dit weekeinde politieke opwinding ontstaan nadat de Senaat vrijdag twee rapporten publiceerde over de opmaat naar de inval in Irak.
en verder
Uit een studie blijkt dat de verdreven Iraakse president Saddam Hussein geen banden onderhield met de in juni gedode leider van Al-Qaeda in Irak, Abu Musab al-Zarqawi.
President Bush zei op 21 augustus nog dat „Saddam banden onderhield met Zarqawi”. Het rapport van de inlichtingencommissie van de Senaat onthult echter een CIA-analyse uit oktober 2005. De inlichtingendienst concludeert daarin dat „Saddams regime geen relatie had met, geen onderdak bood aan en geen oogje dichtkneep richting Zarqawi en zijn handlangers.” Het rapport vermeldt niet wanneer Bush hiervan kennisnam.
De regering-Bush maakte Irak in 2002 en 2003 geleidelijk tot doelwit in haar ‘war on terror’, mede door een link tussen Saddam en Zarqawi te suggereren. De toenmalige minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell noemde Zarqawi meer dan twintig keer tijdens zijn presentatie voor de VN-Veiligheidsraad in 2003.
Democraten beschuldigden de regering er van het „gevoel van onveiligheid na de aanslagen van 11 september te hebben uitgebuit”. Vandaag herdenken de VS die aanslagen.
Veel deskundigen achtten het overigens al langer onwaarschijnlijk dat het seculiere regime van Saddam samenwerkte of onderdak bood aan de moslimextremisten van Al-Qaeda.
In een tweede rapport bekritiseert de inlichtingencommissie ook de invloed van Iraqi National Congress (INC) op de Amerikaanse besluitvorming rond Irak. Deze bannelingenbeweging was voor de inlichtingendiensten een belangrijke bron van ‘informatie’ over Saddams vermeende arsenaal aan biologische wapens en diens pogingen een kernwapenprogramma nieuw leven in te blazen. Volgens het rapport was de informatie „misleidend en niet gebaseerd op feiten”.
Bush heeft nog niet gereageerd op de ophef. Zijn woordvoerder zei zaterdag dat het rapport „niets nieuws” meldt en enkel „drie jaar oude feite naar boven haalt”. De rapporten maken deel uit van een breder onderzoek naar de inlichtingen over vooroorlogs Irak . Publicatie van de conclusies is al vaak uitgesteld en valt nu vlak voor de Congresverkiezingen op 7 november. (AP, Reuters)
Jaja, vroeger, toen kon elke gek met een 12k2 modempje zijn visie geven op de gang van zaken in de wereld. Stuk lastiger.quote:Op maandag 11 september 2006 00:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is het fascinerende van propaganda. Het verschil tussen vroeger en nu, want propaganda is van alle tijden, is dat Internet natuurlijk een enorme boost heeft gegeven aan het complot denken. Elke gek kan op internet zijn visie geven op de gang van de zaken in de wereld. Vroeger was dat een stuk moeilijker.
Iets langer geleden vroeger dusquote:Op maandag 11 september 2006 09:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Jaja, vroeger, toen kon elke gek met een 12k2 modempje zijn visie geven op de gang van zaken in de wereld. Stuk lastiger.
Wat een daadkrachtig rechtlijnige manquote:
Dat heb je toch vaak met vrouwen? Als ze gesettled zijn dan doen ze niets meer aan hun uiterlijk!quote:Op maandag 11 september 2006 10:21 schreef pberends het volgende:
Aangifte tegen De Roy door prinses Margarita
Wat een mokkel opeens, De Roy had een zeer slechte invloed op der uiterlijk blijkt maar weer.
quote:"The broeksriem must be aangetrokken"
De president liet nog even op zich wachten. Jan Peter en Jaap stonden precies middenin zijn Oval Office, bovenop het tapijt met de adelaar. Jan Peter slikte. Zijn hand met daarin het koffertje, voelde klam aan. Eigenlijk moest hij naar het toilet. Jaap, de haren nog nat van het douchen, staarde naar het zware Victoriaanse bureau voor hem. Hier werd pas wereldpolitiek bedreven. Jaap schudde het hoofd. Hij was in het verkeerde land geboren.
De zware, dubbele deur achter hen zwaaide open. Jaap verstrakte. Jan Peter maakte bijna een luchtsprongetje van schrik. President Bush! Strak in het pak, met in zijn rechterhand een zak donuts, beende op hen af. "Hi guys. Sorry I kept you waiting."
Jan Peter en Jaap kregen beiden een presidentieel schouderklopje, waarna Bush naar de twee stoelen voor zijn bureau wees. "Please do sit down."
Ze namen plaats op het puntje van de stoel. Bush plofte neer in de fauteuil achter zijn bureau en stopte drie donuts tegelijk in zijn mond. Toen was de zak leeg.
"Let's see," sprak de president met volle mond. Hij bladerde wat door een mapje paperassen. "Today it's Wednesday the 3th, so you must be from... Holland. Is that right?" Jan Peter knikte bedremmeld. Jaap staarde nar het puntje van zijn schoenen.
"Well... well... well?" Bush keek hen enkele seconden aan, vernauwde zijn ogen en gooide toen schaterend zijn hoofd achterover. "Hahahahaha!!! Just kidding! Of course I know you?re from of Holland. Hahahahaha!!!!" Donutkruimels vlogen in het rond.
Jan Peter veerde op. Wat was meneer Bush toch een guitig heerschap! Hij zwaaide met zijn wijsvinger. "O, o, o! You are verry funny, mister president!" Ook Jaap deed zijn best. Hij lachte zoals hij nog nooit had gelachen. Met lange, onnatuurlijke uithalen.
Toen was het tijd spijkers met koppen te slaan. Balkenende nam het woord. "Well mister president. On behalf of the Dutch people I would like to give you a present." Jan Peter opende voorzichtig zijn koffertje en diepte een bundeltje touw op. "This mister president, is a lasso. Because all the people in Holland know you are a real cowboy from Texas."
Jaap knikte enthousiast. "And in fact, the people in Holland are also a sort of cowboys. Did you know that, mister president?"
Bush trok zijn wenkbrauwen op. "Is that right?"
Jan Peter voelde het bloed door zijn aderen stromen. Hij stotterde er bijna van. "You see, in Holland al the people have a... a... broeksriem. And there is a Dutch saying that says: the broeksriem must be aangetrokken."
"Just like a lasso," vulde Jaap aan.
Jan peter boog voorover. Zijn hand trilde. "This is for you, mister president."
Bush nam het touw in ontvangst. "Thank you very much." Hij stond langzaam op. "In my heart I feel love and warmth for the people of your great nation."
Voordat Jan Peter en Jaap beseften wat er gebeurde, had de president hen al overeind geholpen en met zachte drang richting zijdeur gedirigeerd. "It was a great pleasure and an honour meeting you."
Jaap werd als eerste naar buiten gewerkt. Jan Peter stribbelde nog even tegen. "Mister president, I would like to talk to you about the war in..."
Even rustte Bush' hand vaderlijk op zijn schouder. "Let's hope for peace. Therefore I pray to God every morning, for great wisdom and strength."
"Me too, me too," wist Jan Peter nog net uit te brengen. Toen viel de deur met een klap achter hem dicht. "Have a safe flight home, mister Kok," hoorde hij Bush nog net achter zich zeggen.
Die Bin..quote:Op 11/9 vierde Bin Laden de Grote Bruiloft
Achtergrond Van onze verslaggever Henk Müller
AMSTERDAM - De aanslagen in de VS moesten het begin van een islamitisch wereldrijk inluiden. Dat bleef uit. Moslims kwamen niet in opstand. Al Qa’ida en Bin Laden volgen nu een nieuw scenario.
De stemming bij Osama bin Laden en Al Qa’ida was feestelijk, op 11 september 2001. De dag waarop de aanslagen in de VS zouden plaatsvinden, stond bij het terreurnetwerk bekend onder de codenaam Grote Bruiloft. Bin Laden was niet lang daarvoor gehuwd met een 15-jarig Jemenitisch meisje. Het huwelijk was een van de schaarse momenten waarop Bin Laden het zijn volgelingen toestond feest te vieren.
De Al Qa’ida-leider zelf gaf niets om dit soort wereldse feesten, maar voor Bin Laden en Al Qa’ida had de Grote Bruiloft een speciale betekenis, het was het feest van de zoete dood. Want voor een zelfmoordterrorist is de dag waarop hij als martelaar sterft zijn huwelijksdag. Dan ontmoet hij de maagden in het Paradijs. Dat hield Bin Laden de zelfmoordterroristen van 11/9 ook voor.
Niet lang voor de Grote Bruiloft had Bin Laden een videoband opgenomen die bij een van de zelfmoordterroristen in Hamburg is gevonden. ‘De gelovigen weten dat het uur van hun dood niet kan worden uitgesteld’, zegt hij op de band. Om daarna een vers uit de Koran te reciteren: ‘Waar jullie ook zijn, de dood zal jullie bereiken, ook in de hoge toren’, een verwijzing naar het WTC.
Bin Laden bevond zich de dag van de aanslag in de bergen bij Khost, bij de Pakistaanse grens. De schotel om satellietsignalen op te vangen werkte niet, en uiteindelijk stemde een Al Qa’ida-lid af op de Arabische zender van de BBC, waar het programma werd onderbroken door het nieuws dat een vliegtuig in een van de WTC-torens was gevlogen. De jihadstrijders barstten in vreugde uit. Bin Laden zei hen nog even te wachten. Hij stak drie vingers op. Er kwam nog meer.
Al Qa’ida in Afghanistan jubelde aanvankelijk. Fase één van het oorlogsplan was gelukt, de ‘logge olifant’, zoals de VS werden genoemd, was wakker geschud. Daardoor zou een tweede olifant, de moslimgemeenschap (umma), op zijn beurt uit zijn sluimer moeten ontwaken, fase twee. In die fase zouden de ‘winden van het geloof’ aanwakkeren en moslims zouden wereldwijd de strijd aanvangen tegen de kruisvaarders en joden die de bloei van de islam tegenhielden en Afghanistan aanvielen. Een nieuw kalifaat, fase drie, zou daarna over de wereld heersen.
Maar waar bleven fase twee en drie? Het bleef oorverdovend stil.
Het taaie netwerk paste de organisatie aan. Centralisering van besluiten en decentralisering van uitvoering, werd de nieuwe filosofie. Een raad met Bin Laden aan het hoofd neemt beslissingen en geeft doelen aan. De uitwerking is lokaal, zie de aanslagen in Casablanca, Madrid en Londen.
Ook de strategie werd aangepast. In een document uit 2005 van Ibrahim Makkawi, de militair strateeg van de organisatie, staat wat voor 2020 moet worden bereikt. Hoofddoel is het uitputten van de VS, die Bin Laden een geschenk uit de hemel gaven door Irak binnen te vallen. De onvindbare Bin Laden kan de jihad nu via Irak verspreiden en werkt aan uitbreiding in wat hij de ‘Driehoek van Verschrikking’ noemt, een gebied dat zich van Afghanistan via Irak en Syrië uitstrekt tot en met Zuid-Turkije. Van hieruit zullen de ‘winden van het geloof’ opsteken. Daar wil hij de VS uitputten. Lukt dat, dan volgt het kalifaat, waarna islamitische legers alle ongelovigen zullen doden. Aan martelaarsbruiloften zal geen gebrek zijn.
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=404525&in_page_id=1770quote:Britain will face have to deal with up to two million Islamic terrorists unless there is an end to 'demonising' of Muslims, the leader of the most influential Muslim organisation has said.
Treating all Muslims as if they were terrorists will encourage large numbers to become terrorists, Dr Muhammad Abdul Bari said.
The warning from the chief of the Muslim Council of Britain - the grouping that Tony Blair's Government has considered the leading voice for Muslims - came amid rising tensions over the increasingly suspicious attitude to Muslims in the rest of society.
Dr Bari declared: "Some police officers and sections of the media are demonising Muslims, treating them as if they are all terrorists, and that encourages other people to do the same.
"If that demonisation continues, then Britain will have to deal with two million Muslim terrorists, 700,000 of them in London. "If you attack a whole community, it becomes despondent and aggressive," he added.
The message from Dr Bari appeared to be aimed at muting criticism from police officers and broadcasters and newspapers who have questioned widely-held Muslim attitudes and at police officers who have called for greater surveillance of Muslims.
It appeared to contain a measure of exaggeration - according to the last national census, there are fewer than 1.6 million Muslims in the country.
But by suggesting that a majority of British Muslims may be prepared to support or engage in terrorism the Muslim Council chief may undermine figures who have tried to ward off attacks on Muslims.
His view appears in particular to mock Scotland Yard Deputy Assistant Commissioner Brian Paddick, who declared after the 7 July bombings last year that "Islamic and terrorist are two words that do not go together".
In recent weeks a number of senior police officers have called for 'profiling' measures that would pick out Muslims for greater attention in security checks.
Metropolitan Police anti-terrorist chief Peter Clarke said last week that thousands of Britism Muslims are now being watched, and last month Met superintendents' spokesman Chief Superintendent Simon Humphrey said it was "wholly unacceptable to portray the Asian community as victims".
At the same time a series of highly-publicised surveys have shown that a high proportion of people are reluctant to sit next to a Muslim on public transport or would feel unhappy to have a Muslim neighbour.
Dr Bari said in an interview with the Sunday Telegraph that he did not understand why "the whole of our diverse community" is being criticised.
"We want to isolate that bad people and put them in the dock," he said. "But we all have to work together to do that: police, politicians, the media and the Muslim community."
Security profiling at airports "reinforces a negative stereotype", he added.
"When the IRA was blowing people up, the entire Catholic population of Britain was not demonised, so why is it happening to the Muslim community?" he asked.
Another prominent Islamic figure also said that extremists had been falsely represented as typical of Muslims.
But Dr Ghayasuddin Siddiqui of the Muslim Parliament said the responsibility lay on Muslim communities to expose and end the threat.
Dr Siddiqui said: "Muslim failure to act robustly against extremist ideology provides ammunition to those who wish to pursue the Neo-con agenda by demonising Muslims and creating an atmosphere of fear and hatred within society."
He added: "It is up to moderate Muslims to reclaim Islam and for a new generation of young Muslim activists and leaders to emerge who love both their country and their religion."
Most mosques have remained immune to change and faith schools need to become more open to the wider society, he added.
Een Amerikaantje.quote:Op maandag 11 september 2006 12:33 schreef zakjapannertje het volgende:
intussen op de schapenwei van sigme?
[[url=http://www.news.com.au/common/imagedata/0,,5238929,00.jpg]afbeelding][/url]
WAT IS DAT???quote:Op maandag 11 september 2006 12:33 schreef zakjapannertje het volgende:
intussen op de schapenwei van sigme?
[[url=http://www.news.com.au/common/imagedata/0,,5238929,00.jpg]afbeelding][/url]
Zeg dan zoiets als:quote:Op maandag 11 september 2006 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
Is dat het niveau van de peilingen van Maurice de Hond. OMG wat een suggestieve vraagstelling. Die kerel kan echt niets.
Wat had je dan gedacht?quote:Op maandag 11 september 2006 14:24 schreef MrX1982 het volgende:
Is dat het niveau van de peilingen van Maurice de Hond. OMG wat een suggestieve vraagstelling. Die kerel kan echt niets.
Dat zou al een stuk duidelijker zijn. Nu lijkt het net alsof er dus mensen zijn die denken dat de Twin Towers er nog zijnquote:Op maandag 11 september 2006 14:29 schreef pberends het volgende:
Zeg dan zoiets als:
De aanslagen zijn volledig de verantwoordelijkheid van de terroristen
De Amerikaanse overheid heeft de aanslagen toegelaten
De Amerikaanse overheid heeft meegeholpen aan de aanslagen
Van het in scene zetten is niet eens sprake, want dat impliceert dat er helemaal geen aanslagen zijn geweest.
Zulke domme stellnigen kun je misschien over de maanlanding vragenquote:Op maandag 11 september 2006 14:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat zou al een stuk duidelijker zijn. Nu lijkt het net alsof er dus mensen zijn die denken dat de Twin Towers er nog zijn.
Aanslagen in scene zetten impliceert gewoon dat de aanslagen nooit zijn gebeurd en dat het WTC nog bestaat. Het is gewoon een fout woord.quote:Op maandag 11 september 2006 14:35 schreef Autodidact het volgende:
"In scene" gaat dan waarschijnlijk om de schuldvraag/bekentenis en het vermeend gecontroleerd ontploffen van gebouwen, niet?
Hij heeft al wel in de gevangenis gezeten in Jordanië, ging na een generaal pardon naar Afghanistan en had al plannen voor aanslagen in zijn thuisland. Volgens mij was hij daarvoor al aangeklaagd vóór de oorlog.quote:Op maandag 11 september 2006 09:32 schreef Autodidact het volgende:
Was toch al lang duidelijk? Zarqawi was een nul, tot de oorlog begon...
Goeismèrges.
quote:Op maandag 11 september 2006 15:25 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb nog nooit iemand bedreigd.
Wat nu?
quote:Ernst terreurdreiging voor Britten nog mistig
Ontsnapt aan een ‘massa-moord op onvoorstelbare schaal’, meldde een Britse politiechef vorige maand. Vier weken later vraagt menigeen zich af of de situatie wel zo ernstig was.
Door onze correspondent Floris van Straaten
Londen, 9 sept.
De Britse autoriteiten schuwen grote woorden niet, wanneer het gaat over het risico van het islamitische terrorisme. „We maken waarschijnlijk de langste onafgebroken periode van hevige dreiging mee sinds de Tweede Wereldoorlog”, sprak minister van Binnenlandse Zaken John Reid op 9 augustus.
Reid werpt zich graag op als beschermheer van de Britse natie. „We kunnen ons niet permitteren”, stelde hij bars, „dat mensen niet doordrongen zijn van de omvang van de bedreiging waarvoor we staan.”
Nog diezelfde nacht na zijn rede werd een groep jonge radicale moslims gearresteerd. Volgens de politie waren ze van plan geweest een tiental vliegtuigen tijdens transatlantische vluchten tot ontploffing te brengen. Prompt werden de Britse vliegvelden min of meer platgelegd uit vrees voor aanslagen door andere radicalen.
Op de ochtend van 10 augustus verklaarde een hoge politiefunctionaris dat de Britten waren ontsnapt aan niets meer of minder dan een „massamoord op onvoorstelbare schaal”.
Bijna vier weken later vragen niet alleen de Britten, maar ook velen in het buitenland zich nog altijd af of de situatie inderdaad zo ernstig was. De scepsis werd verwoord door Michael A. Sheehan, voorheen de nummer twee op de afdeling terreurbestrijding van de New Yorkse politie. „Achteraf bezien”, zei hij over het Britse optreden, „zou er wel eens te veel gehyperventileerd kunnen zijn.”
Onzeker blijft nog hoe ver de radicale moslimjongeren nu eigenlijk met hun plannen waren gevorderd. Het lijkt steeds minder aannemelijk dat ze op het punt stonden om toe te slaan, zoals aan-vankelijk werd gesuggereerd.
Inmiddels is bekend dat twee van de arrestanten niet over geldige paspoorten beschikten, al hadden ze wel al nieuwe passen aangevraagd. Ook is uitgelekt dat de groep geen tickets had besteld of plaatsen had geboekt. Wel hadden ze op de computer gekeken naar vluchtschema’s van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen.
Voorts waren de samenzweerders, zoals The New York Times vorige week in een reconstructie meldde, nog volop bezig meer mensen voor hun groep te rekruteren. Ook dat is geen teken dat ze al bijna voor actie gereed waren.
Een andere vraag waarop het antwoord nog ontbreekt, is hoe ver ze waren met de explosieven waarmee ze experimenteerden. Waren ze al in staat de ingrediënten ongemerkt aan boord van een vliegtuig te smokkelen en die daar tot ontploffing te brengen?
De politie zegt bij de samenzweerders bestanddelen te hebben gevonden die gebruikt kunnen worden voor het vervaardigen van vloeibare explosieven. Dit kan door waterstofperoxide in aanraking te brengen met andere chemicaliën. Een en ander zou in frisdrankflessen aan boord gebracht kunnen worden. Het vergt echter veel deskundigheid om de chemicaliën op de juiste wijze te mengen. Onduidelijk is of de groep over die expertise beschikte. Wel lijkt vast te staan dat verschillende leden driftig experimenteerden met allerlei chemicaliën.
Dat het de groep zelf menens was, blijkt uit het feit dat de politie een zevental ‘martelaarsvideo’s’ heeft aangetroffen, waarin verdachten de reden voor hun voorgenomen terreurdaden toelichten.
Een interessant gegeven is verder dat de politie en de inlichtingendiensten volgens diverse bronnen liever nog wat hadden gewacht alvorens de groep op te rollen. Kennelijk waren ze dus ook van mening dat de situatie nog niet zo kritiek was dat onmiddellijk ingrijpen noodzakelijk was. Slechts doordat een boodschap uit Pakistan naar een van de verdachten in Londen werd onderschept, die kon betekenen dat de groep zijn plannen sneller zou uitvoeren, ging de politie tot actie over.
De spanning in de dagen direct na 10 augustus werd aanzienlijk vergroot door de extreem strenge veiligheidsmaatregelen op de Britse vliegvelden. Honderdduizenden passagiers strandden, doordat hun vluchten werden afgezegd. Reid noemde nieuwe aanslagen „hoogst waarschijnlijk”.
Waren deze maatregelen zinvol? Dat is twijfelachtig. Een potentiële terrorist had ze makkelijk kunnen omzeilen door met de trein eerst naar Parijs of Brussel te reizen en daar alsnog een vliegtuig te nemen en, al dan niet boven Groot-Brittannië, op te blazen. Daar waren de controles immers niet strenger dan gewoonlijk. De Britse regering zelf besefte dat kennelijk ook toen het op 14 augustus de controles weer versoepelde.
Met dit alles staat nog allerminst vast dat Reid en de politie er naast zaten met hun alarmerende opmerkingen, evenmin trouwens dat ze gelijk hadden. De ware toedracht zal mogelijk pas tijdens de rechtszaak duidelijk worden. Te meer omdat de Britse rechtsregels niet toestaan informatie te publiceren over verdachten die ertoe kan leiden dat jury of rechters vooringenomen raken jegens hen. Het strafproces begint naar verwachting pas in de loop van 2008.
quote:''Terroristen,'' sprak Balkenende, ''prediken haat en geweld. Hun huis is gebouwd op angst.
interview +videoquote:WTC Construction Manager: Towers Were Designed to Take Numerous Plane Crashes
Frank A. DeMartini, Manager, WTC Construction and Project Management, discusses the fact that the WTC towers were designed to take multiple hits from airliners and not collapse, comparing it to poking a pencil through fly netting, DeMartini was adament that the towers would not collapse. DeMartini died in the towers on 9/11, this interview clip was taken from video shot in January 2001.
Hij denkt 5 tot 10 zetels te halenquote:
Aadje Bouman van oud-Veronica komt op de lijstquote:Op maandag 11 september 2006 16:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij denkt 5 tot 10 zetels te halen.
De doodstraf komt niet in z'n programmaquote:Op maandag 11 september 2006 16:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Aadje Bouman van oud-Veronica komt op de lijst.
Zegt ie de 4 hoofdpunten: veiligheid en dan met name de rechtstaat, vervolgens zegt ie dat hij Bush door dik en dun steunt...quote:Op maandag 11 september 2006 16:29 schreef pberends het volgende:
[..]
De doodstraf komt niet in z'n programma.
Zegt ie eerst dat Nederland er niet rijp voor is, maar vervolgens ongeveer 50% van de Nederlanders voorstander van de doodstraf is.
Ach, het is Nawijn...hoe serieus moet je die nemen dan? Gooi op de hoop van rechtse loser partijtjes met de rest van de minkukelsquote:Op maandag 11 september 2006 16:33 schreef pberends het volgende:
Zegt ie de 4 hoofdpunten: veiligheid en dan met name de rechtstaat, vervolgens zegt ie dat hij Bush door dik en dun steunt...![]()
.
En EénVandaag zo met de doctrine van Cheney.quote:Uitzending: Het schimmenspel na 11 september
Maandag 11 september, 21:00 uur, Nederland 2
Herhaling: Vrijdag 15 september, 9.55 uur, Nederland 2
Op 14 december 2004 krijgt George Tenet, het voormalige hoofd van de CIA, uit handen van President Bush persoonlijk de prestigieuze 'Presidential Medal of Freedom'. Veel CIA-medewerkers reageren verbaasd: niet lang daarvoor had Tenet zijn ontslag aan moeten bieden omdat zijn informatie over massavernietigingswapens in Irak niet bleek te kloppen. Op basis van die foute informatie had de toenmalige minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell de VN toegesproken en de weg vrijgemaakt voor een aanval op Irak. De documentaire 'Het schimmenspel na 11 september' legt de machtstrijd bloot tussen de CIA en vice-president Dick Cheney. Cheney wilde na 11 september kostte wat kost bewijzen hebben om Irak aan te kunnen vallen. Een tijdlang hield George Tenet vol dat de CIA geen bewijs voor massavernietigingswapens kon vinden. Uiteindelijk bezweek hij onder de druk van Cheney en Rumsfeld en ging om. Tot grote woede van veel CIA-medewerkers.
quote:Ground Zero, vijf jaar later
Vanmiddag om 14:46 uur was het exact vijf jaar geleden dat het eerste gekaapte vliegtuig het World Trade Center in New York doorboorde. Later volgden aanslagen op het Pentagon in Washington en in Shanksville in de staat Pennsylvania. De aanslagen waarbij 2749 mensen om het leven kwamen, luidden het begin in van de 'war on terror'. Twan Huys doet verslag vanaf Ground Zero. In de studio een gesprek met Maarten van Rossem, Amerika-deskundige.
Downloadlink: mms://streams3.omroep.nl/tv/vara/zembla/bb.20060910.asfquote:ZEMBLA OP ZONDAG: Het complot van 11 september
42% van de Amerikanen gelooft niet in de officiële lezing van de regering Bush en wil een nieuw onderzoek naar de aanslagen van 11 september 2001. Zijn dat allemaal complotdenkers of gewone Amerikanen die ook vinden dat het officiële rapport van de regering veel vragen onbeantwoord laat? Er is een groeiend aantal sites en documentaires op internet die beweren dat 9/11 een groot complot is van de regering Bush. Volgens deze lezing zijn de Twin Towers niet door de vliegtuiginslagen ingestort, maar met explosieven neergehaald. En het Pentagon zou met een kruisraket bestookt zijn. Zou er iets van waar kunnen zijn?
quote:Why Bush will Choose War Against Iran
"Information Clearing House"
By Ray Close
08/25/06
Like many people, I find it extremely difficult to believe that President Bush could actually do anything so crazy as to launch a military attack against Iran, and that even if he wanted to, the Congress, the Pentagon, and the American public would ever countenance such action.
But I remember in the spring of 2002 writing a "Dear Friends" memo just like this one predicting that the apparent intentions of the Bush Administration to invade Iraq would certainly turn out to be nothing but a bluff, and supporting that assertion by listing all the reasons why actually doing so would lead to utter disaster. Many of my friends told me at the time that I was missing the point --- regime change was DEFINITELY going to happen, and I was exaggerating the downside consequences.
The problem is that today the downside risks of attacking Iran seem even more horrendous ---- and yet? (As George Will said last Sunday to George Stephanopoulos -- "When was the last time this president ever worried about getting approval in advance from the Congress or the public?") It makes me nervous when my president truly believes he is carrying out the will of God.
So this is why I reluctantly believe today that Bush will indeed launch an attack on Iran before the expiration of his term of office:
1. As expected, Iran has offered to enter negotiations, but has rejected the precondition that they discontinue uranium enrichment. Iran will continue to stall indefinitely in the expectation that the U.S. cannot summon the international political and economic clout to damage Iran to any critical degree in the near future.
Meanwhile, Iran remains totally and sincerely convinced (with ample justification) that the U.S. is committed to overthrowing the Teheran regime on the tactical level, and waging a broader war against Islam on the strategic level. Rightly or wrongly, Iranian leaders interpret Israeli-US joint collaboration in Lebanon as the final proof of both suspicions.
Nothing will shake that conviction. We can huff and puff, but the reality is that we will not succeed in either persuading or intimidating the Iranian leadership into doing what we want them to do. This is the nub of the problem in Washington: none of the principal decision-makers --- Bush, Cheney, Rumsfeld or Rice --- (even Rice!) --- understands and accepts this simple reality, and so all the expectations and calculations that go into the formation of U.S. policy start from a faulty premise.
Dit is pas een drama.quote:
quote:Op maandag 11 september 2006 18:09 schreef -Jean- het volgende:
Deze week in stripboekenland: Gerard 'Corleone-wannabee' van As krijgt zelfs nog ruzie in tweemansfractie überpatriot Hilderbrand Nawijn.
Volgende week in stripboekenland: Gerard 'Tony Montana-wannabee' van As stapt uit eigen fractie na ruzie met zichzelf.
De week daarop drie nieuwe splinterfracties op dezelfde zetel in stripboekenland: Groep Gerard, Groep Van, Groep As.
het kan altijd NOG ergerquote:Op maandag 11 september 2006 18:15 schreef pberends het volgende:
Oh nee he, de VVD wil een "Golden Gate Bridge" over het IJmeer van Amsterdam naar Almere.
Weer een nieuwe Betuwelijn.
http://www.examiner.com/a(...)ver_City_mosque.htmlquote:CULVER CITY, Calif. - Activists hanged an effigy of Osama Bin Laden across the street from a Southern California mosque Sunday to protest radical Islam on the fifth anniversary of the Sept. 11 attacks.
With a crowd of about 100 people shouting "Remember 9-11!" and "No more Jihad!" two men on the back of a pickup truck slipped a noose around the neck of a dummy wearing a Bin Laden mask and strung it up, while the crowd pelted the effigy with shoes.
The protest was organized by the United American Committee, a group that says it promotes awareness of internal threats facing America.
About 70 counter-protesters described the King Fahd Mosque as a peaceful center for area Muslims and yelled "racists go home!" during the ritual. A group of clergy joined hands with some of the mosque's worshippers and stood in a circle in front of the mosque.
"I think it's crazy," said mosque spokesman Usman Madha. "We have never encouraged extremism. We were the first mosque that condemned the Sept.11 atrocities and we kicked out a few people that protested that condemnation."
The United American Committee claimed the mosque supports radical Islam. A report from the Sept. 11 commission said investigators believed two of the hijackers had visited the mosque after arriving in the United States in 2000.
"We are here in love, we are here for the Muslim people," said Peter Jakes, a member of the United American Committee who was dressed in a black bathrobe to resemble an executioner. "We want to give you some free PR. This is a chance to distance yourself from terror."
There were several heated exchanges as protesters crossed the street to confront one another, but no violence and no arrests, Culver City police said.
In 2003, Jewish Defense League activist Earl Krugel pleaded guilty to conspiring to bomb the mosque along with the office of San Diego congressman Darrell Issa. Krugel was killed in prison last year.
ik wist het, dan komen al die almerepaupers natuurlijk naar Amsterdamquote:Op maandag 11 september 2006 18:15 schreef pberends het volgende:
Oh nee he, de VVD wil een "Golden Gate Bridge" over het IJmeer van Amsterdam naar Almere.
Weer een nieuwe Betuwelijn.
Conclusie: Nawijn kan niet rekenen.quote:Van As breekt met Groep Nawijn
DEN HAAG - Gerard van As, de oud-LPF-fractievoorzitter, stapt uit de Groep Nawijn en gaat verder als eenmansfractie. Dat heeft hij maandag besloten uit onvrede met een actie van fractievoorzitter Hilbrand Nawijn.
In het RTL-programma De Lijsttrekker zei Nawijn maandag dat Van As geen hoge plaats krijgt op de kandidatenlijst van zijn nieuwe Partij voor Nederland. Van As was net van de LPF overgestapt naar de Groep Nawijn.
Van As beweert echter dat hij al tegenover Nawijn had aangegeven dat hij niet op de lijst wilde en hij voelt zich daarom nu "bedonderd". "Ik wilde op 22 november geruisloos uit de Kamer gaan en dat wordt me nu niet gegund."
Frustratie
Van As zegt het helemaal gehad te hebben. "Ik heb zeven besturen bij de LPF meegemaakt. Daar hebben ze me bedonderd terwijl ik op vakantie was. Ik dacht tot aan de verkiezingen bij Nawijn verder te kunnen, en dan gebeurt dit. Een verschrikking."
De oud-LPF-fractievoorzitter wil niet verder ingaan op de redenen waarom hij niet na 22 november met de nieuwe partij van Nawijn verder wilde. Wel laat hij doorschemeren dat Nawijns samenwerking met het omstreden Vlaams Belang hem zeer tegenstaat.
Van As heeft maandagmiddag aan het bestuur van de Tweede Kamer zijn besluit kenbaar gemaakt. "Ik laat me niet de Tweede Kamer uitjagen", benadrukt hij. Bij de parlementsverkiezingen zal hij op de VVD stemmen, de partij waar hij ook lid van wil worden.
Speerpunten
Nawijn liet maandag in het RTL-interview weten dat zijn nieuwe partij onder meer veiligheid en ouderenbeleid als speerpunten heeft. Op de kandidatenlijst van Nawijns partij staat in ieder geval wel oud-Veronica-dj Adje Bouwman. Nawijn zei ook te rekenen op vijf tot tien Kamerzetels.
Ik snap dat gegeil van Almere en Amsterdam op elkaar niet echt. Het dient geen enkele nutquote:Op maandag 11 september 2006 18:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ik wist het, dan komen al die almerepaupers natuurlijk naar Amsterdam
Wat is daar zo erg aan, tenslotte komen ze van origine uit Amsterdamquote:Op maandag 11 september 2006 18:43 schreef Aoristus het volgende:
ik wist het, dan komen al die almerepaupers natuurlijk naar Amsterdam
Juist, die mensen zochten een veilige en schone nieuwe stad, maar aangezien Almere alleen maar verloederd, moet Amsterdam de Almerenaar gaan vermaken. Dat betekent dus dat Joop van den Ende een goede aankoop heeft gedaan door de theaterindustrie naar Amsterdam te brengenquote:Op maandag 11 september 2006 18:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap dat gegeil van Almere en Amsterdam op elkaar niet echt. Het dient geen enkele nut. Ik dacht juist dat Almere ontstaan was uit Amsterdammers die Amsterdam pauper vonden geworden.
7 besturen en nu ditquote:Op maandag 11 september 2006 18:55 schreef sizzler het volgende:
[..]
Conclusie: Nawijn kan niet rekenen.
Almere is over 20 jaar net zo verpauperd als Amsterdam. Ze gaan de verkeerde kant op met hun groei-geilheid.quote:Op maandag 11 september 2006 19:15 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Juist, die mensen zochten een veilige en schone nieuwe stad, maar aangezien Almere alleen maar verloederd, moet Amsterdam de Almerenaar gaan vermaken. Dat betekent dus dat Joop van den Ende een goede aankoop heeft gedaan door de theaterindustrie naar Amsterdam te brengen
Zeg NEE tegen Albert V.
Ehm, Almere is een groeistad, dat betekent dat het is ingericht om uit te breiden. Men is alleen vergeten om te investeren in de binnenstad, wel winkelcentra, maar geen cultuur. Bovendien zijn de mensen die naar Almere zijn verhuisd, vaak van hetzelfde type, in de jaren 90 was dat bijvoorbeeld de tondeuze gekapte snelle it'er met een lease auto die dankzij z'n momentsalaris gemakkelijk aan een hypotheek in die stad kon komenquote:Op maandag 11 september 2006 19:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Almere is over 20 jaar net zo verpauperd als Amsterdam. Ze gaan de verkeerde kant op met hun groei-geilheid.
Sinds wanneer zijn steden van 250.000 beter leefbaar dan van 125.000???
Rotterdam is lelijker. Zeker wetenquote:Op maandag 11 september 2006 19:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik snap ook niet wat er nu zo geil aan Amsterdam is.
Ik durf bijna te stellen dat Amsterdam net zo lelijk is als Rotterdam.
De sfeer in Amsterdam is veel leuker. Veel meer touristen, mooie grachten, mooie oude panden, veel meer winkelstraten en mensen kijken is daar 10x leuker.quote:Op maandag 11 september 2006 19:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik snap ook niet wat er nu zo geil aan Amsterdam is.
Ik durf bijna te stellen dat Amsterdam net zo lelijk is als Rotterdam.
En nu ook al geen tunnel meer langs het Naardermeerquote:Op maandag 11 september 2006 18:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap dat gegeil van Almere en Amsterdam op elkaar niet echt. Het dient geen enkele nut. Ik dacht juist dat Almere ontstaan was uit Amsterdammers die Amsterdam pauper vonden geworden.
quote:Definitief geen Naardermeertunnel
Het plan voor een tunnel langs het Naardermeer is definitief van de baan. Naast de PvdA is nu ook de VVD tegen de nieuwe snelweg langs het natuurgebied.
De tunnel had de oplossing moeten zijn voor de lange files tussen Amsterdam en Almere en had Schiphol bereikbaarder moeten maken. Maar de VVD vindt het plan te duur. De partij wil het geld liever besteden aan een nieuwe brug over het IJmeer tussen Almere en Amsterdam.
De brug is bedoeld voor het verkeer tussen Amsterdam en Almere. Op de A1 en A9 komt er dan voldoende ruimte voor het doorgaande verkeer, zegt de VVD. De PvdA is positief over het plan.
l
Maar jij moet dit toch een ramp vinden? Minder investeringen in wegen. Een ramp voor het land!quote:
Ach, zo zijn er wel meer van dat soort plekken op de wereld. Zoals Sao Paulo, Los Angeles, Detroit, geheel Venuzuela, waar een atoombom meer opruimt dan schade aanricht.quote:Op maandag 11 september 2006 20:18 schreef pberends het volgende:
Amsterdam en Rotterdam zijn zulke verpauperde vergaarbakken dat er net geen atoombom op hoeft.
*gruwel*quote:Op maandag 11 september 2006 20:20 schreef pberends het volgende:
Die Amerikaanse waargebeurgde verhalen op RTL4,
De situaties kun je niet vergelijken. Ja, je kunt het wel en dan kan je meteen concluderen dat er geen grote overeenkomsten zijn. In retoriek wel, maar in de omstandigheden niet.quote:
Amsterdam is wel een mooie stad. Jammer van de inwoners die voor een deel bestaat uit ontheemde stadsbewoners die openlijk dromen over een geïdealiseerd platteland wat nooit heeft bestaan.quote:Op maandag 11 september 2006 20:18 schreef pberends het volgende:
Amsterdam en Rotterdam zijn zulke verpauperde vergaarbakken dat er net geen atoombom op hoeft.
Oeps, spelfout. Maar het blijven erge series.quote:Op maandag 11 september 2006 20:20 schreef pberends het volgende:
Die Amerikaanse waargebeurgde verhalen op RTL4, 1 reden waarom Iran atoomwapens nodig heeft.
quote:Op maandag 11 september 2006 20:20 schreef pberends het volgende:
Die Amerikaanse waargebeurgde verhalen op RTL4, 1 reden waarom Iran atoomwapens nodig heeft.
Terwijl de EU de meester is wat protectionisme betreftquote:Trichet: robuuste groei wereldeconomie
De wereldeconomie zal flink blijven groeien. Toch zorgen de hoge olieprijzen en protectionistische maatregelen voor toenemende onzekerheid.
Vertraging
Dat zegt president Trichet van de Europese Centrale Bank (ECB). Volgens de Fransman bestaat de mogelijkheid dat de economische groei volgend jaar licht vertraagd.
"De gevaren zijn niet nieuw: de hoge olieprijs, de onevenwichtigheden in de wereldeconomie en het risico van protectionisme." Trichet verwacht dat de wereldeconomie dit jaar met 5% groeit.
Inflatie
Een stevige economische groei kan er toe leiden dat centrale banken de rente verhogen om zo de inflatie te beperken. De ECB verhoogt waarschijnlijk volgende maand de rente in de eurozone met een kwart procentpunt naar 3,25 procent.
Ik mis nog een waargebeurd verhaal: 11 september.quote:
Zoals zijn eigen landquote:Op maandag 11 september 2006 20:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Terwijl de EU de meester is wat protectionisme betreft.
Waar hebben we dat later nog eens teruggezien?quote:Operation Northwoods, was a 1962 plan to generate U.S. public support for military action against the Cuban government of Fidel Castro as part of the U.S. government's Operation Mongoose anti-Castro initiative. The plan, which was not implemented, called for various false flag actions, including simulated or real state sponsored terrorism (such as hijacked planes) on U.S. and Cuban soil. The plan was proposed by senior U.S. Department of Defense leaders, including the highest ranking member of the U.S. military, the Chairman of the Joint Chiefs of Staff Lyman Louis Lemnitzer.
[ bron ]quote:On appeal Monday before the U.S. Court of Appeals for the District of Columbia Circuit, government attorneys said American courts don't have jurisdiction because Omar is being held by a multinational force, not the U.S. military.
[ bron ]quote:Greenpeace Netherlands has issued a statement warning sex toy lovers not to shove the "Spectra Gel Anal Plug" or the "Crystal Jelly Double Dong" where the sun don't shine, according to an eye-watering report on Expatica.
The reason behind the shock advisory is not the possible risk of ending up in hospital with a dildo stuck firmly up your jacksie and having to endure the humiliating laughter of medical staff who avail themselves of the opportunity of grabbing a few X-rays for later dissemination on the internet, but rather that sex toys apparently contain "extremely high concentrations of phthalate plasticisers which allegedly pose a risk to human health and the environment".
Natuurlijk niet dat ik ooit wat van hem gelezen heb, maar het klinkt wel intellectueel als ik zo dat woord bezig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |