abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41710962
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:33 schreef pberends het volgende:

Zegt ie de 4 hoofdpunten: veiligheid en dan met name de rechtstaat, vervolgens zegt ie dat hij Bush door dik en dun steunt... .
Ach, het is Nawijn...hoe serieus moet je die nemen dan? Gooi op de hoop van rechtse loser partijtjes met de rest van de minkukels

Overigens net weer een nieuwe ontwikkeling in de LPF-splitsings soap:

http://www.nu.nl/news/822(...)et_Groep_Nawijn.html
pi_41712385
Tegenlicht vanavond:
quote:
Uitzending: Het schimmenspel na 11 september

Maandag 11 september, 21:00 uur, Nederland 2
Herhaling: Vrijdag 15 september, 9.55 uur, Nederland 2

Op 14 december 2004 krijgt George Tenet, het voormalige hoofd van de CIA, uit handen van President Bush persoonlijk de prestigieuze 'Presidential Medal of Freedom'. Veel CIA-medewerkers reageren verbaasd: niet lang daarvoor had Tenet zijn ontslag aan moeten bieden omdat zijn informatie over massavernietigingswapens in Irak niet bleek te kloppen. Op basis van die foute informatie had de toenmalige minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell de VN toegesproken en de weg vrijgemaakt voor een aanval op Irak. De documentaire 'Het schimmenspel na 11 september' legt de machtstrijd bloot tussen de CIA en vice-president Dick Cheney. Cheney wilde na 11 september kostte wat kost bewijzen hebben om Irak aan te kunnen vallen. Een tijdlang hield George Tenet vol dat de CIA geen bewijs voor massavernietigingswapens kon vinden. Uiteindelijk bezweek hij onder de druk van Cheney en Rumsfeld en ging om. Tot grote woede van veel CIA-medewerkers.
En EénVandaag zo met de doctrine van Cheney.
pi_41712398
NOVA:
quote:
Ground Zero, vijf jaar later
Vanmiddag om 14:46 uur was het exact vijf jaar geleden dat het eerste gekaapte vliegtuig het World Trade Center in New York doorboorde. Later volgden aanslagen op het Pentagon in Washington en in Shanksville in de staat Pennsylvania. De aanslagen waarbij 2749 mensen om het leven kwamen, luidden het begin in van de 'war on terror'. Twan Huys doet verslag vanaf Ground Zero. In de studio een gesprek met Maarten van Rossem, Amerika-deskundige.
pi_41712548
Het was gister al;
quote:
ZEMBLA OP ZONDAG: Het complot van 11 september

42% van de Amerikanen gelooft niet in de officiële lezing van de regering Bush en wil een nieuw onderzoek naar de aanslagen van 11 september 2001. Zijn dat allemaal complotdenkers of gewone Amerikanen die ook vinden dat het officiële rapport van de regering veel vragen onbeantwoord laat? Er is een groeiend aantal sites en documentaires op internet die beweren dat 9/11 een groot complot is van de regering Bush. Volgens deze lezing zijn de Twin Towers niet door de vliegtuiginslagen ingestort, maar met explosieven neergehaald. En het Pentagon zou met een kruisraket bestookt zijn. Zou er iets van waar kunnen zijn?
Downloadlink: mms://streams3.omroep.nl/tv/vara/zembla/bb.20060910.asf
Stream: http://streams3.omroep.nl/tv/vara/zembla/bb.20060910.asf
pi_41712603
quote:
Why Bush will Choose War Against Iran

"Information Clearing House"
By Ray Close
08/25/06

Like many people, I find it extremely difficult to believe that President Bush could actually do anything so crazy as to launch a military attack against Iran, and that even if he wanted to, the Congress, the Pentagon, and the American public would ever countenance such action.

But I remember in the spring of 2002 writing a "Dear Friends" memo just like this one predicting that the apparent intentions of the Bush Administration to invade Iraq would certainly turn out to be nothing but a bluff, and supporting that assertion by listing all the reasons why actually doing so would lead to utter disaster. Many of my friends told me at the time that I was missing the point --- regime change was DEFINITELY going to happen, and I was exaggerating the downside consequences.

The problem is that today the downside risks of attacking Iran seem even more horrendous ---- and yet? (As George Will said last Sunday to George Stephanopoulos -- "When was the last time this president ever worried about getting approval in advance from the Congress or the public?") It makes me nervous when my president truly believes he is carrying out the will of God.

So this is why I reluctantly believe today that Bush will indeed launch an attack on Iran before the expiration of his term of office:

1. As expected, Iran has offered to enter negotiations, but has rejected the precondition that they discontinue uranium enrichment. Iran will continue to stall indefinitely in the expectation that the U.S. cannot summon the international political and economic clout to damage Iran to any critical degree in the near future.

Meanwhile, Iran remains totally and sincerely convinced (with ample justification) that the U.S. is committed to overthrowing the Teheran regime on the tactical level, and waging a broader war against Islam on the strategic level. Rightly or wrongly, Iranian leaders interpret Israeli-US joint collaboration in Lebanon as the final proof of both suspicions.

Nothing will shake that conviction. We can huff and puff, but the reality is that we will not succeed in either persuading or intimidating the Iranian leadership into doing what we want them to do. This is the nub of the problem in Washington: none of the principal decision-makers --- Bush, Cheney, Rumsfeld or Rice --- (even Rice!) --- understands and accepts this simple reality, and so all the expectations and calculations that go into the formation of U.S. policy start from a faulty premise.
  maandag 11 september 2006 @ 18:15:02 #256
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_41713177
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:56 schreef pberends het volgende:

[..]
Dit is pas een drama.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_41713198
Oh nee he, de VVD wil een "Golden Gate Bridge" over het IJmeer van Amsterdam naar Almere .

Weer een nieuwe Betuwelijn .
pi_41713302
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:09 schreef -Jean- het volgende:
Deze week in stripboekenland: Gerard 'Corleone-wannabee' van As krijgt zelfs nog ruzie in tweemansfractie überpatriot Hilderbrand Nawijn.

Volgende week in stripboekenland: Gerard 'Tony Montana-wannabee' van As stapt uit eigen fractie na ruzie met zichzelf.

De week daarop drie nieuwe splinterfracties op dezelfde zetel in stripboekenland: Groep Gerard, Groep Van, Groep As.
.
pi_41713363
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:31 schreef du_ke het volgende:
Je hebt een hekel aan Sinterklaas.
En aan jou. Mag ik je bedreigen?
pi_41713556
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:15 schreef pberends het volgende:
Oh nee he, de VVD wil een "Golden Gate Bridge" over het IJmeer van Amsterdam naar Almere .

het kan altijd NOG erger
  maandag 11 september 2006 @ 18:35:32 #261
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41713884
Protestors hang Bin Laden effigy outside Culver City mosque
quote:
CULVER CITY, Calif. - Activists hanged an effigy of Osama Bin Laden across the street from a Southern California mosque Sunday to protest radical Islam on the fifth anniversary of the Sept. 11 attacks.

With a crowd of about 100 people shouting "Remember 9-11!" and "No more Jihad!" two men on the back of a pickup truck slipped a noose around the neck of a dummy wearing a Bin Laden mask and strung it up, while the crowd pelted the effigy with shoes.

The protest was organized by the United American Committee, a group that says it promotes awareness of internal threats facing America.

About 70 counter-protesters described the King Fahd Mosque as a peaceful center for area Muslims and yelled "racists go home!" during the ritual. A group of clergy joined hands with some of the mosque's worshippers and stood in a circle in front of the mosque.

"I think it's crazy," said mosque spokesman Usman Madha. "We have never encouraged extremism. We were the first mosque that condemned the Sept.11 atrocities and we kicked out a few people that protested that condemnation."

The United American Committee claimed the mosque supports radical Islam. A report from the Sept. 11 commission said investigators believed two of the hijackers had visited the mosque after arriving in the United States in 2000.

"We are here in love, we are here for the Muslim people," said Peter Jakes, a member of the United American Committee who was dressed in a black bathrobe to resemble an executioner. "We want to give you some free PR. This is a chance to distance yourself from terror."

There were several heated exchanges as protesters crossed the street to confront one another, but no violence and no arrests, Culver City police said.

In 2003, Jewish Defense League activist Earl Krugel pleaded guilty to conspiring to bomb the mosque along with the office of San Diego congressman Darrell Issa. Krugel was killed in prison last year.
http://www.examiner.com/a(...)ver_City_mosque.html

"De islam is de religie van vrede en is gekaapt door een minderheid van extremisten".
pi_41714034
Heb je de Nederlandse cultuur al bijna in kaart gebracht ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 11 september 2006 @ 18:43:48 #263
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41714105
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:15 schreef pberends het volgende:

ik wist het, dan komen al die almerepaupers natuurlijk naar Amsterdam
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41714524
quote:
Van As breekt met Groep Nawijn

DEN HAAG - Gerard van As, de oud-LPF-fractievoorzitter, stapt uit de Groep Nawijn en gaat verder als eenmansfractie. Dat heeft hij maandag besloten uit onvrede met een actie van fractievoorzitter Hilbrand Nawijn.

In het RTL-programma De Lijsttrekker zei Nawijn maandag dat Van As geen hoge plaats krijgt op de kandidatenlijst van zijn nieuwe Partij voor Nederland. Van As was net van de LPF overgestapt naar de Groep Nawijn.

Van As beweert echter dat hij al tegenover Nawijn had aangegeven dat hij niet op de lijst wilde en hij voelt zich daarom nu "bedonderd". "Ik wilde op 22 november geruisloos uit de Kamer gaan en dat wordt me nu niet gegund."

Frustratie

Van As zegt het helemaal gehad te hebben. "Ik heb zeven besturen bij de LPF meegemaakt. Daar hebben ze me bedonderd terwijl ik op vakantie was. Ik dacht tot aan de verkiezingen bij Nawijn verder te kunnen, en dan gebeurt dit. Een verschrikking."

De oud-LPF-fractievoorzitter wil niet verder ingaan op de redenen waarom hij niet na 22 november met de nieuwe partij van Nawijn verder wilde. Wel laat hij doorschemeren dat Nawijns samenwerking met het omstreden Vlaams Belang hem zeer tegenstaat.

Van As heeft maandagmiddag aan het bestuur van de Tweede Kamer zijn besluit kenbaar gemaakt. "Ik laat me niet de Tweede Kamer uitjagen", benadrukt hij. Bij de parlementsverkiezingen zal hij op de VVD stemmen, de partij waar hij ook lid van wil worden.

Speerpunten

Nawijn liet maandag in het RTL-interview weten dat zijn nieuwe partij onder meer veiligheid en ouderenbeleid als speerpunten heeft. Op de kandidatenlijst van Nawijns partij staat in ieder geval wel oud-Veronica-dj Adje Bouwman. Nawijn zei ook te rekenen op vijf tot tien Kamerzetels.
Conclusie: Nawijn kan niet rekenen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41714597
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:43 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik snap dat gegeil van Almere en Amsterdam op elkaar niet echt. Het dient geen enkele nut . Ik dacht juist dat Almere ontstaan was uit Amsterdammers die Amsterdam pauper vonden geworden.
pi_41715008
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:43 schreef Aoristus het volgende:

Wat is daar zo erg aan, tenslotte komen ze van origine uit Amsterdam
pi_41715220
Van As is een typische politieke gelukszoeker. Malloot eerste klas.
  maandag 11 september 2006 @ 19:15:54 #270
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41715231
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik snap dat gegeil van Almere en Amsterdam op elkaar niet echt. Het dient geen enkele nut . Ik dacht juist dat Almere ontstaan was uit Amsterdammers die Amsterdam pauper vonden geworden.
Juist, die mensen zochten een veilige en schone nieuwe stad, maar aangezien Almere alleen maar verloederd, moet Amsterdam de Almerenaar gaan vermaken. Dat betekent dus dat Joop van den Ende een goede aankoop heeft gedaan door de theaterindustrie naar Amsterdam te brengen

Zeg NEE tegen Albert V.
  maandag 11 september 2006 @ 19:22:07 #271
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41715415
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:55 schreef sizzler het volgende:

[..]

Conclusie: Nawijn kan niet rekenen.
7 besturen en nu dit

Waarom ga je uberhaupt op een lijst staan als je geen kamerzetel wilt Oordelen mensen dan anders omdat je éérlijk verloren hebt
pi_41715425
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:15 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Juist, die mensen zochten een veilige en schone nieuwe stad, maar aangezien Almere alleen maar verloederd, moet Amsterdam de Almerenaar gaan vermaken. Dat betekent dus dat Joop van den Ende een goede aankoop heeft gedaan door de theaterindustrie naar Amsterdam te brengen

Zeg NEE tegen Albert V.
Almere is over 20 jaar net zo verpauperd als Amsterdam. Ze gaan de verkeerde kant op met hun groei-geilheid.

Sinds wanneer zijn steden van 250.000 beter leefbaar dan van 125.000???
  maandag 11 september 2006 @ 19:24:49 #273
Stranger than fiction
pi_41715489
Almere, een stad vol woonbunkers.
  maandag 11 september 2006 @ 19:25:23 #274
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41715507
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Almere is over 20 jaar net zo verpauperd als Amsterdam. Ze gaan de verkeerde kant op met hun groei-geilheid.

Sinds wanneer zijn steden van 250.000 beter leefbaar dan van 125.000???
Ehm, Almere is een groeistad, dat betekent dat het is ingericht om uit te breiden. Men is alleen vergeten om te investeren in de binnenstad, wel winkelcentra, maar geen cultuur. Bovendien zijn de mensen die naar Almere zijn verhuisd, vaak van hetzelfde type, in de jaren 90 was dat bijvoorbeeld de tondeuze gekapte snelle it'er met een lease auto die dankzij z'n momentsalaris gemakkelijk aan een hypotheek in die stad kon komen

Als je in Almere komt, dan denk je : volg de blauwe lijn maar, dan kom ik vanzelf waar ik wezen moet
  maandag 11 september 2006 @ 19:25:32 #275
Stranger than fiction
pi_41715511
Ik snap ook niet wat er nu zo geil aan Amsterdam is.

Ik durf bijna te stellen dat Amsterdam net zo lelijk is als Rotterdam.
  maandag 11 september 2006 @ 19:27:11 #276
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41715573
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Rotterdam is lelijker. Zeker weten
pi_41715793
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

De sfeer in Amsterdam is veel leuker. Veel meer touristen, mooie grachten, mooie oude panden, veel meer winkelstraten en mensen kijken is daar 10x leuker.
  maandag 11 september 2006 @ 19:50:12 #278
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41716237
hell, m'n buurman is weer 'blij', dat betekent dat ik vanavond weer naar boven kan om te klagen over die teringhouse
pi_41716277
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:57 schreef pberends het volgende:

[..]

En nu ook al geen tunnel meer langs het Naardermeer .
quote:
Definitief geen Naardermeertunnel

Het plan voor een tunnel langs het Naardermeer is definitief van de baan. Naast de PvdA is nu ook de VVD tegen de nieuwe snelweg langs het natuurgebied.

De tunnel had de oplossing moeten zijn voor de lange files tussen Amsterdam en Almere en had Schiphol bereikbaarder moeten maken. Maar de VVD vindt het plan te duur. De partij wil het geld liever besteden aan een nieuwe brug over het IJmeer tussen Almere en Amsterdam.

De brug is bedoeld voor het verkeer tussen Amsterdam en Almere. Op de A1 en A9 komt er dan voldoende ruimte voor het doorgaande verkeer, zegt de VVD. De PvdA is positief over het plan.

l
pi_41716931
Almere Gate Bridge
pi_41717104
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:11 schreef MrX1982 het volgende:
Almere Gate Bridge
Maar jij moet dit toch een ramp vinden? Minder investeringen in wegen. Een ramp voor het land!
pi_41717212
Amsterdam en Rotterdam zijn zulke verpauperde vergaarbakken dat er net geen atoombom op hoeft.
  maandag 11 september 2006 @ 20:20:36 #283
93744 Finder_elf_towns
pi_41717304
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:18 schreef pberends het volgende:
Amsterdam en Rotterdam zijn zulke verpauperde vergaarbakken dat er net geen atoombom op hoeft.
Ach, zo zijn er wel meer van dat soort plekken op de wereld. Zoals Sao Paulo, Los Angeles, Detroit, geheel Venuzuela, waar een atoombom meer opruimt dan schade aanricht.
pi_41717311
Die Amerikaanse waargebeurgde verhalen op RTL4, 1 reden waarom Iran atoomwapens nodig heeft.
  maandag 11 september 2006 @ 20:21:37 #285
93744 Finder_elf_towns
pi_41717338
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:20 schreef pberends het volgende:
Die Amerikaanse waargebeurgde verhalen op RTL4,
*gruwel*
pi_41717520
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:56 schreef pberends het volgende:

[..]
De situaties kun je niet vergelijken. Ja, je kunt het wel en dan kan je meteen concluderen dat er geen grote overeenkomsten zijn. In retoriek wel, maar in de omstandigheden niet.
pi_41717545
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:18 schreef pberends het volgende:
Amsterdam is wel een mooie stad. Jammer van de inwoners die voor een deel bestaat uit ontheemde stadsbewoners die openlijk dromen over een geïdealiseerd platteland wat nooit heeft bestaan.

Rotterdam daar is maar een oplossing voor. Teruggeven aan de zee .
pi_41717590
Albright in EénVandaag: "Irak is de grootste vergissing ooit in het buitenlanse beleid van Amerika"
"Wat de echte reden is dat Irak is aangevallen? Geen idee, geen idee."
pi_41717609
quote:
Die Amerikaanse waargebeurgde verhalen op RTL4, 1 reden waarom Iran atoomwapens nodig heeft.
Oeps, spelfout. Maar het blijven erge series.
pi_41717706
quote:
pi_41717828
quote:
Trichet: robuuste groei wereldeconomie

De wereldeconomie zal flink blijven groeien. Toch zorgen de hoge olieprijzen en protectionistische maatregelen voor toenemende onzekerheid.

Vertraging
Dat zegt president Trichet van de Europese Centrale Bank (ECB). Volgens de Fransman bestaat de mogelijkheid dat de economische groei volgend jaar licht vertraagd.

"De gevaren zijn niet nieuw: de hoge olieprijs, de onevenwichtigheden in de wereldeconomie en het risico van protectionisme." Trichet verwacht dat de wereldeconomie dit jaar met 5% groeit.

Inflatie
Een stevige economische groei kan er toe leiden dat centrale banken de rente verhogen om zo de inflatie te beperken. De ECB verhoogt waarschijnlijk volgende maand de rente in de eurozone met een kwart procentpunt naar 3,25 procent.
Terwijl de EU de meester is wat protectionisme betreft .
pi_41717855
Die waargebeurde verhalen dat is het hoogtepunt van de dag voor veel huisvrouwen. Hoe triest is je leven dan .
pi_41717899
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:29 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik mis nog een waargebeurd verhaal: 11 september.
pi_41717901
Bepaalde EU-lidstaten, denk ik, want de Commissie en het parlement willen zoveel mogelijk af van veel beschermende maatregelen, als het goed is.
pi_41717937
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Terwijl de EU de meester is wat protectionisme betreft .
Zoals zijn eigen land .
pi_41717968
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwoods
quote:
Operation Northwoods, was a 1962 plan to generate U.S. public support for military action against the Cuban government of Fidel Castro as part of the U.S. government's Operation Mongoose anti-Castro initiative. The plan, which was not implemented, called for various false flag actions, including simulated or real state sponsored terrorism (such as hijacked planes) on U.S. and Cuban soil. The plan was proposed by senior U.S. Department of Defense leaders, including the highest ranking member of the U.S. military, the Chairman of the Joint Chiefs of Staff Lyman Louis Lemnitzer.
Waar hebben we dat later nog eens teruggezien?
pi_41718014
quote:
On appeal Monday before the U.S. Court of Appeals for the District of Columbia Circuit, government attorneys said American courts don't have jurisdiction because Omar is being held by a multinational force, not the U.S. military.
[ bron ]

Kafkaesk.
pi_41718036
quote:
Greenpeace Netherlands has issued a statement warning sex toy lovers not to shove the "Spectra Gel Anal Plug" or the "Crystal Jelly Double Dong" where the sun don't shine, according to an eye-watering report on Expatica.

The reason behind the shock advisory is not the possible risk of ending up in hospital with a dildo stuck firmly up your jacksie and having to endure the humiliating laughter of medical staff who avail themselves of the opportunity of grabbing a few X-rays for later dissemination on the internet, but rather that sex toys apparently contain "extremely high concentrations of phthalate plasticisers which allegedly pose a risk to human health and the environment".
[ bron ]
pi_41718138
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ bron ]

Kafkaesk.
Natuurlijk niet dat ik ooit wat van hem gelezen heb, maar het klinkt wel intellectueel als ik zo dat woord bezig.
pi_41718151

If she can vote, what is democracy worth?

pberends 2006, Lessons of Democrazy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')