abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41218042
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 03:32 schreef DrMarten het volgende:

[..]

"zonder met modder te gaan gooien" en in de volgende zin de man voor Heintje Davids uitmaken. Wat klopt hier niet?
Dat hele artikel is moddergooien.
pi_41218082
Lees ook het Hollands Dagboek van Gerard van As in de NRC - het is echt niet te geloven dat dit soort gasten onze volksvertegenwoordigers zijn
pi_41218102
Grappig trouwens dat Van As als fractievoorzitter Nawijn de LPF-fractie heeft uitgestuurd .
  zondag 27 augustus 2006 @ 12:25:31 #179
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41219482
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 11:28 schreef SCH het volgende:
Lees ook het Hollands Dagboek van Gerard van As in de NRC - het is echt niet te geloven dat dit soort gasten onze volksvertegenwoordigers zijn
Of het 'debat' tussen Herben en Van As bij Ruud de Wild, ik heb de hoogtepunten even opgesomd:
quote:
Van As: Het riekt naar pseudologica fantastica van meneer Herben.

(...)

Van As: Die man is niet goed bij zijn hoofd, want als er een is die niet ultrarechts is, dan ben ik dat wel.

Ruud de Wild: U bent niet rechts?

Van As: Ik ben niet ultrarechts, ik ben liberaal, ik ben lid van de VVD geweest zeg.

(...)

Van As: Er is op 1 juli van dit jaar is door de ledenvereniging gevraagd dat er een enquete moest worden gehouden op voorstel van het bestuur dat zal door jou en Bert Snel wel zijn voorgekookt ...

Herben: Hoe kom je op die onzin.

Van As: ... wie nou de beoogd politiek leider was. Jij hebt 12% van de 1200 leden, 140 mensen op jou gestemd.

Herben: Weet je wat er op jou heeft gestemd? 38.

Van As: Dat maakt toch niet uit?

Herben: Waarschijnlijk je buurvrouw en je vrouw.

Van As: Dat maakt toch helemaal niet uit?

Herben: Nee, maar dan hoef je mij nog niet te denigreren.

Van As: Ik denigreer jou niet, want je luistert niet eens. Jij bent op 5 oktober 2004 afgezet omdat jij een toenmalig bestuurslid van de LPF, waar 3 gewone crooks hebben gezeten, en meneer Bot nota bene meer dan 120.000 euro gestolen heeft uit de partijkas, die heb je tot erelid verheven. Je hebt aan alle kanten <...>. Je hebt er een zooitje van gemaakt en de fractie had geen enkel vertrouwen in jou. Daarom ben ik tegen wil en dank fractievoorzitter geweest voor twee jaar, dus jij moet nu geen babbels hebben, hoe haal je het in je botte hersens man. Het is schandalig dat jij nu ineens denkt dat je de beoogd lijsttrekker bent of politiek leider bent. Jij hebt er vanaf 2002 een zooitje van gemaakt!

(...)

Van As: Ik heb gisteren gewoon bedankt en wat ze met Mat Herben doen moeten ze zelf weten. Maar Mat Herben is gewoon een born loser. Die heeft er vier jaar lang een bende van gemaakt in de LPF.

Herben: Ik denk dat de luisteraars wel begrijpen als je in de fractie te maken hebt met een dergelijk losgeslagen projectiel die voortdurend mensen zit uit te schelden, op een gegeven moment de collega's in de fractie van meneer Van As genoeg hadden en los van het verhaal over de lijsttrekker en de leden, de fractie heeft niet alleen de de leden en de partijbestuur, maar ook de fractie heeft mij gevraagd de leiding over te nemen omdat meneer Van As twee jaar geleden mocht overnemen onder voorwaarde dat je je niet met partijzaken zou bemoeien en je zei zelf dat je niet herkiesbaar was, en je hebt niets anders gedaan dan stoken.

Van As: Jongen, jij bent twee jaar geleden afgezet, ik heb me niet herkiesbaar gesteld, waar heb je het over. Heb je dat liegen bij de vrijmetselarij geleerd of niet?

(...)

Ruud de Wild: Zou Fortuyn zich niet kapot hebben geschaamd voor de LPF?

Van As: Jazeker, want ik denk dat hij Mat Herben rechtsomkeert terug had gestuurd naar de donald duck van Defensie waar hij leiding aan gaf geloof ik.

Herben: Meneer de Wild, u ziet het niveau waarop meneer Van As zich de afgelopen vier jaar bewogen heeft en ik denk dat het voor de leden van de LPF en de mensen in het land een opluchting is dat dit niveau eindelijk verdwenen is uit de LPF. Meneer de Wild, ik denk dat we het gesprek beter kunnen beeindigen want het is beneden het niveau van uw programma.

Van As: Beeindig jij er maar lekker mee Mat want speel jij maar de Heintje Davids.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_41219621
Geweldig, de LPF soap deel 135! Ik vind Van As veel meer als een Ferry Hoogendijk overkomen dan Mat Herben hoor, maar das mijn mening maar.

Overigens luistert helemaal niemand naar dit gebral, alsof Van As en Herben nog om de laatste zeteltjes vechten die toch niet naar hen gaan.
pi_41219697
Nawijn is gewoon de grootste mongool uit de Nederlandse politiek....als ik die kop van die vent al zie moet ik bijna huilen....hij is vroeger heel veel gepest op school.....en nu moet hij al die frustraties kwijt
pi_41220554
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:38 schreef nonzz het volgende:
WTF is een "niet westerse school"? Bij een islamitische school kan ik me nog iets voor stellen, maar bij "niet westers" niet.
Als je het over moslims vs. niet-moslims hebt dan staat politiek-correct Nederland meteen op z'n achterste benen en bovendien moet je dan, zoals Sigme al aangaf, religies speciaal gaan benoemen in de wet en dat is juridisch niet mogelijk. Nawijn kan geen speciale wet maken die anti moslimschool is, maar wel een wet die subsidie aan niet-Westerse scholen verbiedt.
quote:
En wat is precies het probleem met "niet westerse" zaken?
niet-Westerse scholen kunnen leiden tot een anti-Westerse houding en dat is uiteindelijk slecht voor de maatschappij. genoeg reden om niet te subsidiëren.
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dus politieke partijen die die zich tegen een bepaalde geloofsovertuiging uitspreekt zijn dus niet Westers?
Dat heb je verkeerd begrepen.
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:00 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Allerlaatste poging.....

Nogmaals artikel 1 van de Grondwet:

Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk
behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke
gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Westers of niet westers doet totaal niet terzake. Maar goed, hiervoor zal jij met je rijke fantasie ook wel weer een uitvlucht voor verzonnen hebben.
Scholen die een anti-Westerse religie omarmen en scholen die passen binnen de Westerse traditie noem ik absoluut geen gelijke gevallen, jij wel?

Waarom zouden ze dan toch gelijk behandeld moeten worden?
pi_41221703
maar hoe zit het dan als het regent in Nederland mag je dan wel een hoffdoekje op hebben bij die Partij van Nederland ?
Het regent hier al de hele dag en nou wil men geen hoofdoekjes dat ken echt niet
pi_41223555
"waar 3 gewone crooks hebben gezeten"

Crooks, wat een gangstataal van Van As zeg!
pi_41224161
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:05 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Scholen die een anti-Westerse religie omarmen
die moet je sluiten natuurlijk. dat zijn geen scholen maar recruteringscentra.
quote:
en scholen die passen binnen de Westerse traditie noem ik absoluut geen gelijke gevallen, jij wel?

alle scholen (ook Islam scholen) moeten aan eisen voldoen. in principe zijn ze allen gelijk.
sommige scholen willen wat extra's voor de leerlingen. en dat doen ze door godsdienst aan te bieden.

die gasten hebben het over afschaffen. dat is ziek.
pi_41230691
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk
behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke
gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:05 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Scholen die een anti-Westerse religie omarmen en scholen die passen binnen de Westerse traditie noem ik absoluut geen gelijke gevallen, jij wel?
Als je het geen gelijke gevallen vindt, wat is dan de basis waarop je oordeelt dat de één zus en de andere zó is?

In jouw stelling is dat: (westerse) religie / traditie.

Je basis voor het onderscheid is precies datgene waarop de overheid niet mag onderscheiden.
quote:
Omdat hetgeen op grond waarvan jij ze ongelijk vindt, niet als onderscheidend mag worden aangeduidt (door de overheid in regelgeving).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41242929
Kan ik dat fragment van Van As en Herben bij Ruud de Wild ergens terugluisteren? Lijkt me geweldig!
En nu kan er gereageerd worden.
pi_41265536
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:48 schreef sigme het volgende:

Ok, eis: westerse grondslag. Of negatief: verbod: niet-westerse grondslag.

Probleem daarmee is dat het -daarbij latend- loos is. Iedere vreemde funtamentalist kan zeggen: Westerse grondslag, helemaal toppie. En dan de abberaties van de huidige maatschappij met vlammende betogen bestrijden.

Dus wil je er wat aan hebben, moet je het invullen. En dan loop je weer tegen die bepaling op dat de staat geen overtuiging kan voorschrijven of verbieden.

Het enige wat je kan -als staat- zijn wat eisen aan het onderwijs-aspect; en een eis de Nederlandse wet te onderschrijven. Maar die eis geldt allang (voor alle organisaties en mensen in Nederland).
Als de overheid een neutrale beschrijving geeft waar een geloofsovertuiging of levensbeschouwing minimaal aan moet voldoen voordat zulke scholen kunnen aankloppen voor subsidie dan is er volgens mij absoluut geen sprake van discriminatie.

Ik vind het nogal ver gezocht en overdreven politiek correct gedacht van jou als je beweert dat de overheid zich schuldig zou maken aan discriminatie als die omschrijft dat zo'n school bv. de Verlichting en vrouwenemancipatie moet onderschrijven, waardoor gematigd christelijke en joodse scholen wél en moslimscholen geen recht hebben op subsidie.

Het is wel makkelijk om te roepen dat iemand met een clowskop als Nawijn loopt te blaten, maar hij heeft in ieder geval geen last van het politiek correcte denken waar de gevestigde partijen zich achter verschuilen en ziet mogelijkheden om de Westerse cultuur te beschermen waar andere partijen al bij voorbaat roepen 'kan niet, mag niet'.
quote:
Een school van neonazi's op basis van hun levensovertuiging zou wel mogen. Ze krijgen wel problemen met de inhoud van hun lesmateriaal als dat tezeer strijdig is met de wet.

Overigens zal - redelijk onwettig maar breed gesteund, de oprichting effectief onmogelijk gemaakt worden. Maar van de wet zou het mogen.
Als de overheid dus af en toe de eigen regels een beetje aan de laars lapt vind je het niet zo erg als het om een nazi-school gaat, maar bij moslimscholen moet de overheid de meest gunstige uitleg van de wet volgen en zich daar strikt aan houden?
quote:
Als wetten en wetstelsels zo simpel in elkaar zaten (gewoon even iets meer verwijzen naar iets ondefineerbaars), dan zouden er geen juristen bestaan.
Volgens jou is Westers niet definieerbaar?
Ik denk dat de meeste historici daar anders over denken.
quote:
Als je het geen gelijke gevallen vindt, wat is dan de basis waarop je oordeelt dat de één zus en de andere zó is?

In jouw stelling is dat: (westerse) religie / traditie.

Je basis voor het onderscheid is precies datgene waarop de overheid niet mag onderscheiden.

Omdat hetgeen op grond waarvan jij ze ongelijk vindt, niet als onderscheidend mag worden aangeduidt (door de overheid in regelgeving).
Zie boven, door minimumeisen te stellen kiest de overheid niet voor of tegen bepaalde religies of levensbeschouwingen en discrimineert dus niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door rebel6 op 28-08-2006 19:32:17 ]
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:32:15 #189
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41265782
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:18 schreef Spindoc het volgende:
Kan ik dat fragment van Van As en Herben bij Ruud de Wild ergens terugluisteren? Lijkt me geweldig!
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:48 schreef Wokkel het volgende:
Het gesprek bij Ruud de Wild is te vinden op zijn site.
http://www.radio538.nl/538/programmas/ruud/audio_archief.jsp# onder het kopje Politiek Praatje.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_41268024
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:25 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Als de overheid een neutrale beschrijving geeft waar een geloofsovertuiging of levensbeschouwing minimaal aan moet voldoen voordat zulke scholen kunnen aankloppen voor subsidie dan is er volgens mij absoluut geen sprake van discriminatie.

Ik vind het nogal ver gezocht en overdreven politiek correct gedacht van jou als je beweert dat de overheid zich schuldig zou maken aan discriminatie als die omschrijft dat zo'n school bv. de Verlichting en vrouwenemancipatie moet onderschrijven, waardoor gematigd christelijke en joodse scholen wél en moslimscholen geen recht hebben op subsidie.
Je vergist je. Voorschrijven dat er een bepaalde levensovertuiging (hoe 'neutraal' jij ook denk dat dat is), is precies wat de overheid niet mag.

Wat de overheid als eis kan stellen is het houden aan de wet. En dat wordt ook geëist.
quote:
Het is wel makkelijk om te roepen dat iemand met een clowskop als Nawijn loopt te blaten, maar hij heeft in ieder geval geen last van het politiek correcte denken waar de gevestigde partijen zich achter verschuilen en ziet mogelijkheden om de Westerse cultuur te beschermen waar andere partijen al bij voorbaat roepen 'kan niet, mag niet'.
Natuurlijk kan het. Maar niet met inachtneming van artikel 1 zoals we het nu kennen.
quote:

[..]

Als de overheid dus af en toe de eigen regels een beetje aan de laars lapt vind je het niet zo erg als het om een nazi-school gaat, maar bij moslimscholen moet de overheid de meest gunstige uitleg van de wet volgen en zich daar strikt aan houden?
Ik zei niets over wat ik daarvan zou vinden. Ik zei wat er waarschijnlijk zou gebeuren en wat de wet ervan zou vinden.
quote:
[..]

Volgens jou is Westers niet definieerbaar?
Ik denk dat de meeste historici daar anders over denken.
Tsja. Historici zijn geen juristen. Daarvoor is een reden. Wat historisch definiteerbaar is, is dat niet perse ook juridisch.
quote:
[..]

Zie boven, door minimumeisen te stellen kiest de overheid niet voor of tegen bepaalde religies of levensbeschouwingen en discrimineert dus niet.
De eisen moeten wettig gestoeld zijn, omdat je alleen kan eisen aan de wet te houden (en eventueel passende wetgeving te maken). Als de minimumeis een eis is tot onderschrijven van een bepaalde levensovertuiging (of juist niet), dan is dat niet verenigbaar met artikel 1, en dus niet wettig te maken binnen ons systeem.

Je kan het wel wettig máken, maar daarvoor is veel meer nodig dan artikel 1 afschaffen. Het hele rechtstelsel moet dan over de kop. Wat je ervoor in de plaats moet stellen om dergelijke wetgeving mogelijk te maken is wetgeving die grote nadelen heeft, in mijn ogen. Je krijgt dan wetgeving zoals bijvoorbeeld in de USSR, Iran etc. Dergelijke wetstelsel kunnen wél zulke eisen aan binnen het systeem.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:34:44 #191
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41275814
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:25 schreef rebel6 het volgende:

Dat hangt er natuurlijk vanaf wat die "minimumeisen" zijn. Als een eis is: "niet moslim zijn" dan is dat best wel discriminerend. Ik ben niet echt voor een overheid die veel "minimumeisen" stelt. Een overheid die bepaald wat mensen wel en niet mogen denken en vinden.
lege ton
pi_41710100
Denet was hij een kwartier op RTL7, een serie interviews over de verschillende lijsttrekkers.

Hij zegt dat veiligheid en de rechtstaat een hoofdpunt wordt van zijn programma, maar hij steunt Bush wel door dik en dun. Hij vindt het goed dat Bush de terroristen zo hard aanpakt.

De doodstraf komt niet in zijn programma, daar is Nederland niet rijp voor. Maar zegt vervolgens wel dat om en nabij de 50% van de Nederlanders wel voorstander is van de doodstraf

En komt ook nog een BN'er op zijn lijst; ene Aadje Bouman van het vroegere Veronica (?).

Hij denkt zeker 5 tot 10 zetels te halen op 22 november.
pi_41710293
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:37 schreef pberends het volgende:
Hij zegt dat veiligheid en de rechtstaat een hoofdpunt wordt van zijn programma, maar hij steunt Bush wel door dik en dun. Hij vindt het goed dat Bush de terroristen zo hard aanpakt.

De doodstraf komt niet in zijn programma, daar is Nederland niet rijp voor. Maar zegt vervolgens wel dat om en nabij de 50% van de Nederlanders wel voorstander is van de doodstraf
Wat een bange man is het eigenlijk ook.

Jan Nagel, zie wat je allemaal hebt aangericht.
pi_41710862
Het is om te huilen van het lachen, nu splitsen de afsplitsingen zich ook al van de afsplitsingen af
quote:
Van As breekt met Groep Nawijn

Uitgegeven: 11 september 2006 16:39
Laatst gewijzigd: 11 september 2006 16:49

DEN HAAG - Gerard van As, de oud-LPF-fractievoorzitter, stapt uit de Groep Nawijn en gaat verder als eenmansfractie. Dat heeft hij maandag besloten uit onvrede met een actie van fractievoorzitter Hilbrand Nawijn.

In het RTL-programma De Lijsttrekker zei Nawijn maandag dat Van As geen hoge plaats krijgt op de kandidatenlijst van zijn nieuwe Partij voor Nederland. Van As was net van de LPF overgestapt naar de Groep Nawijn.

Van As beweert echter dat hij al tegenover Nawijn had aangegeven dat hij niet op de lijst wilde en hij voelt zich daarom nu "bedonderd". "Ik wilde op 22 november geruisloos uit de Kamer gaan en dat wordt me nu niet gegund."

Lees verder:
http://www.nu.nl/news/822(...)et_Groep_Nawijn.html
God, wat een stel minkukels bij elkaar
pi_41711074
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:02 schreef Tijger_m het volgende:
Het is om te huilen van het lachen, nu splitsen de afsplitsingen zich ook al van de afsplitsingen af
[..]

Van As heeft te kennen gegeven dat hij op ongeveer 10 zetels rekent
pi_41711420
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:08 schreef Intxaurraga het volgende:

Uiteraard. Net als Nawijn, Pastors en Wilders.
pi_41712055
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:08 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Hij mag blij zijn als 10 mensen op hem stemmen!
pi_41712141
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]

.

Maar hij wilde mediastilte rond zijn persoon, waarom zoekt hij nu de pers weer op dan? En waarom was hij bij de presentatie van PVN?
pi_41713030
Deze week in stripboekenland: Gerard 'Corleone-wannabee' van As krijgt zelfs nog ruzie in tweemansfractie überpatriot Hilderbrand Nawijn.

Volgende week in stripboekenland: Gerard 'Tony Montana-wannabee' van As stapt uit eigen fractie na ruzie met zichzelf.

De week daarop drie nieuwe splinterfracties op dezelfde zetel in stripboekenland: Groep Gerard, Groep Van, Groep As.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_41717788
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:37 schreef pberends het volgende:
En komt ook nog een BN'er op zijn lijst; ene Aadje Bouman van het vroegere Veronica (?).
quote:
Adje Bouman, de meester van de zeezender Radio Veronica voert sinds 4 juli 2001, samen met Michael Bakker, de directie van het Golden Oldies Station Radio 192.

Bouman zelf, ook presentator van het programma 'Music Momories', heeft een enorme staat van dienst. In 1965 trad Ad in dienst van Radio Veronica als programma technicus, later werd hij producer van de succesvolle Veronica Radio 2 woensdag.

Legendarisch is zijn programma de ABTT die hij samen met Lex Harding maakte. De Adje Bouman Top Tien bezorgde Ad zelfs een heuse (anti)fanclub. Iets wat voor een programma technicus wel zeer uniek was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')