abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41670782
quote:
Vertrouwen in Balkenende groeit

` Het vertrouwen in premier Balkenende
is de laatste tijd opnieuw gegroeid.
Inmiddels zien meer mensen liever hem
als premier dan PvdA-leider Bos,blijkt
uit een peiling van Maurice de Hond.

Als de keus gaat tussen Balkenende en
Bos,heeft 53 procent een voorkeur voor
Balkenende en 40 procent voor Bos.Een
maand geleden was de verhouding nog 46-
46.

Het verschil tussen CDA en PvdA is deze
week weer wat afgenomen,doordat de PvdA
terugvalt naar 45.Daarmee staat de PvdA
in de peiling nog maar 3 zetels boven
het huidigde zeteltal in de Kamer.Het
CDA heeft er volgens de peiling 39.
Zou dit te maken hebben met het succesvolle beleid van Balkenende of met de absurde voorstellen die Bos de afgelopen tijd heeft gedaan?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zondag 10 september 2006 @ 12:19:01 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41670859
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:15 schreef Tikorev het volgende:
Zou dit te maken hebben met het succesvolle beleid van Balkenende of met de absurde voorstellen die Bos de afgelopen tijd heeft gedaan?
Misschien een combinatie van beide?

Maar dat is goed nieuws

Komt een kabinet van VVD en CDA weer dichterbij
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41670870
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat Balkenende vertrouwen uitstraalt. Je bent het misschien niet eens met zijn beleid, maar je krijgt wel precies wat je ziet. Hij is niet zo'n draaikont als Bos. Wat ik daarnaast ook erg kan waarderen van Balkenende: de man weet dat hij een oen is, en hij trekt zich er niks van aan. Hij blijft gewoon zichzelf.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_41670872
Toch sterk, na een jarenlange haatcampagne van NOS/VARA/the usual suspects.
pi_41670873
Het gevoerde beleid werpt nu zijn vruchten af en dan komt de populariteit vanzelf wel en ik denk dat de mensen Bos een beetje beu worden met het gezeik dat hij de laatste tijd alleen maar overal tegenaan schopt.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_41671040
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:19 schreef Sniper het volgende:
Toch sterk, na een jarenlange haatcampagne van NOS/VARA/the usual suspects.
Inderdaad...

Die campagne zal overigens nu wel flink opgevoerd gaan worden...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zondag 10 september 2006 @ 12:27:03 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41671086
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:19 schreef numero_uno het volgende:
Het gevoerde beleid werpt nu zijn vruchten af en dan komt de populariteit vanzelf wel en ik denk dat de mensen Bos een beetje beu worden met het gezeik dat hij de laatste tijd alleen maar overal tegenaan schopt.
Idd en daarnaast houd Balkende wel vast aan een lijn terwijl dat Bos van constant wisselt en iedere keer een andere lijn gaat trekken.

Daarna heeft ie alleen maar kritiek en komt hij met heel weinig opbouwende maatregelen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41671113
Piekte Bos dan toch te vroeg? Kan het voor de toekomst van Nederland alleen maar hopen.
  zondag 10 september 2006 @ 12:42:35 #9
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41671504
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:27 schreef nikk het volgende:
Piekte Bos dan toch te vroeg? Kan het voor de toekomst van Nederland alleen maar hopen.
gemeenteraadsverkiezingen kunnen ook meegeholpen hebben.
Nu de mensen vollop pvda stemde zien ze in hun gemeente nog geen verschil ondanks de vele wisselingen in de gemeenteraden.
pi_41671520
De onbetrouwbaarheid druipt van Wouter Bos zijn bakkes. Typische vrouwenstem trekker. Hij heeft van die geniepige homo oogjes, snap niet wat vrouwen aantrekkelijk aan hem vinden.
Balkie mag blijven van mij
de lijn is nu mega mega hyper gunstig!!! als ik jou was....
  zondag 10 september 2006 @ 12:49:22 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41671680
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:42 schreef Boomstam het volgende:
gemeenteraadsverkiezingen kunnen ook meegeholpen hebben.
Nu de mensen vollop pvda stemde zien ze in hun gemeente nog geen verschil ondanks de vele wisselingen in de gemeenteraden.
Ja, ook in de lokale politiek hebben ze veel beloofd en weinig waargemaakt en dat gaat ze nu in de landelijke politiek op breken. Verder helpt dat gezeur, geschop en Diva gedrag van Bos ook niet mee
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41671776
Ik vind Bos een man met redelijk veel uitstraling en charisma.
Al ben ik het niet helemaal eens met zijn beleid.

Wat me de laatste tijd wel heel erg opvalt dat hij niet heel setrk is in de oppositie.
Hij weet zijn politieke tegenstanders niet daadkrachtig genoeg aan te pakken op hun beleid.
Hij zat van de week weer aan tafel met Rutte en hij geeft hem meer gelijk in zijn standpunten dan dat hij de PVDA punten sterk naar voren weet te brengen. Dit was niet de eerste keer dat het me opvalt.

Met de tijd lijkt hij zwakker en zwakker te worden.
Te vroeg gepiekt zoals reeds eerder genoemd?
  zondag 10 september 2006 @ 12:58:27 #13
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41671933
hoi hoi hoi hoi
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 10 september 2006 @ 13:09:17 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41672255
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41672604
quote:

[..]

De kabinetten Balkenende hebben een paar dingen goed gedaan, zoals hervorming van de verzorgingsstaat, daling van de criminaliteit en aanscherping van het vreemdelingenbeleid (helaas via peperdure inburgeringstoetsen ipv gewoon uitkeringen stopzetten van allochtonen die het Nederlands onvoldoende beheersen), maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad.

Op het gebied van zorg, justitie, verkeer, woonbeleid, energie en bestuurlijke hervormingen heeft dit kabinet jammerlijk gefaald.

ontopic:
JPB vind ik betrouwbaarder overkomen, je weet wat je aan hem hebt.
qua integriteit en uitstraling geef ik de voorkeur aan Bos.
qua visie vind ik ze allebei erg, waar Bos naartoe wil bevalt me absoluut niet maar de jaren 50 visie van Balkenende ben ik ook niet weg van.

[ Bericht 17% gewijzigd door rebel6 op 10-09-2006 13:32:21 ]
  zondag 10 september 2006 @ 13:22:21 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41672640
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:21 schreef rebel6 het volgende:
De kabinetten Balkenende hebben een paar dingen goed gedaan, zoals hervorming van de verzorgingsstaat, daling van de criminaliteit en aanscherping van het vreemdelingenbeleid (helaas via peperdure inburgeringstoetsen ipv gewoon uitkeringen stopzetten van allochtonen die het Nederlands onvoldoende beheersen), maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad.

Op het gebied van zorg, justitie, verkeer, woonbeleid, energie en bestuurlijke hervormingen heeft dit kabinet jammerlijk gefaald.
En jij denkt dat Bos het beter zou kunnen doen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 10 september 2006 @ 13:26:12 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41672751
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:27 schreef nikk het volgende:
Piekte Bos dan toch te vroeg?
Dit wordt ook al jaren gezegd.
Er kan niet echt sprake zijn van pieken wanneer je jarenlang de favoriet bent. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Wilders die na aanslagen een maandje kan profiteren.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_41672800
quote:

[..]

Hoeveel kabinetten Balkenende hebben de eindstreep ongeschonden gehaald?
pi_41672830
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dit wordt ook al jaren gezegd.
Er kan niet echt sprake zijn van pieken wanneer je jarenlang de favoriet bent. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Wilders die na aanslagen een maandje kan profiteren.
Je kan drie en een half jaar prachtig staan in de peilingen.
Maar er is maar 1 dag waarop ze de stemmen tellen en daar mogen we het vervolgens mee doen voor de komende 4 jaar (normaal gesproken). Natuurlijk zijn er kleinere piekjes mogelijk. Maar het lijkt me zuur voor de PVDA als ze vlak voor de dag waar ze zo lang naar toe werken de finish niet als eerste bereiken. Ook al hebben ze de hele periode aan kop gelopen.
  zondag 10 september 2006 @ 13:30:14 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41672850
quote:

[..]

Peilingen van De Hond zijn nu wel betrouwbaar he?
  zondag 10 september 2006 @ 13:31:31 #21
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41672882
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:29 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Je kan drie en een half jaar prachtig staan in de peilingen.
Maar er is maar 1 dag waarop ze de stemmen tellen en daar mogen we het vervolgens mee doen voor de komende 4 jaar (normaal gesproken). Natuurlijk zijn er kleinere piekjes mogelijk. Maar het lijkt me zuur voor de PVDA als ze vlak voor de dag waar ze zo lang naar toe werken de finish niet als eerste bereiken. Ook al hebben ze de hele periode aan kop gelopen.
Oh zeker, hoewel de gemeenteraadsverkiezingen al hebben laten zien dat de PvdA zomaar flink kan winnen.
pi_41672945
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Oh zeker, hoewel de gemeenteraadsverkiezingen al hebben laten zien dat de PvdA zomaar flink kan winnen.
Klopt.
Maar de laatste tijd zijn ze aan het dalen.
Ik zou overigens helemaal geen nieuwe CDA en VVD regering willen hebben.
Ik hoop stiekem op een PVDA met VVD. Gezien het gesprek van de week tussen rutte en bos zouden ze daar best uit kunnen komen.
  zondag 10 september 2006 @ 13:34:52 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41672980
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Peilingen van De Hond zijn nu wel betrouwbaar he?
Ik geloof dat geen enkele peiling betrouwbaar is er is maar een moment dat telt

Een peiling kan een redelijk maatstaaf zijn
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41673004
Het zou toch doodzonde zijn als we na 4 jaar gestoethaspel weer vier jaar naar die vent moeten kijken. De economie beleeft een prille opleving en binnen een paar maanden hebben we het over succesvol beleid?????
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_41673046
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:21 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Zorg: Sterk gedaalde wachtlijsten, kostenstijging beperkt, enz.
Justitie: Sterk gedaalde criminaliteit door effectieve aanpak veelplegers en prefentief fouilleren, laagste aantal moorden sinds 1992, spreekrecht voor slachtoffers ingevoerd, invoeren meerdere gevangenen op één cel, enz.
Woonbeleid: Laagste huurstijging sinds 1952, bouwen makkelijker gemaakt door versoepelen vergunningbeleid, afschaffen gebruikersdeel OZB, invoeren kraakverbod, enz.
Energie: Splitsen energiebedrijven zodat netwerken niet geprivatiseerd worden en in publieke handen blijven, enz.
Europa: Jaarlijke afdracht met één miljard weten te verminderen, enz.
Financiën: Hoogste consumentenvertrouwen sinds ze zijn begonnen met meten, hoogste producenten vertrouwen in tien jaar, binnen drie jaar van absoluut de slechts presterende economie van Europa binnen naar een economie die harder groeit dan in al onze buurlanden, de laagste werkloosheid van Europa, enz.
Sociaal: Schoolgeld 16/17 jarigen afgeschaft, dalende WW, WAO en bijstandsuitkeringen, verhoging AOW uitkering, enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')