abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41353057
Nummertje 43 alweer. Nu met vernieuwde OP.

Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding topic deel 42

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen .

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen."

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

Trainingsmethoden

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt .

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme ).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst.

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je endocriene systeem (hormoonhuishouding) is dan nog volop in ontwikkeling. Gebruik van AAS zal die erg verstoren.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

De voor- en tegenstanders van AAS zullen er altijd blijven. Zolang je respect hebt voor een ander zijn keuze is dit geen enkel probleem.

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, Ronnie Coleman:

De eeuwige nummer 2, Jay Cutler:

En recentelijk (eind mei, begin juni) samen:

En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:

Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. *

Link naar OP.
pi_41353097
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:12 schreef BertV het volgende:

[..]

hm, ik ken het... je weet zelf hoeveel je nodig hebt.
Als zij maar pakt wanneer het haar uit komt kun je in de grootste problemen komen... drama!
Denk je een heerlijk bakje kwark te nuttigen bij het ontbijt, is het weer op
pi_41353100
*mompelt iets met TVP enzo*
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:19:00 #4
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_41353143
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:16 schreef LedZep het volgende:
*mompelt iets met TVP enzo*
Daar ben ik 't dan nu net wel weer mee eens, een tvp.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_41353470
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:13 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

ik ken dat....het gezicht van de kassmeisjes als je 15 bakken kwark op de lopende band zet en 5 pakken kipfilet naast 5 blikjes tonijn.....

je ziet ze denken.....
Volgens mij denken ze niet zo veel...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_41353579
NeT weer mijn Verrukkelijke bakje havermout oP
pi_41353761
Terug Van Practical. Zou 90 minuten duren, duurt het maar 45 minuten, en aagezien ik pas om 1245 weer college heb, ga ik nu maar ff trainen dan... RDL's, benchen, inclined flies en wat schouders shizzle. Nog steeds geen squats ivm au aan de knie...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:55:42 #8
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_41353866
pfff. ik merk wel verschil met mijn nieuwe schema, armen zijn loodzwaar man, en dan te bedenken dat ik eerder bijna nooit spierpijn in de armen had

(oja, natuurlijk gewoon verkapte TVP )
pi_41353882
Maandag beginnen we echt met de bulk. Ik heb in de afgelopen tijd mijn voer steeds wat opgevoerd (met gevolg dat ik nu na 1 week buffelen 2kg meer weeg ), maandag begint Muay Thai weer en zal ik ook weer naar onze lieve school moeten, dus qua eten komt dat allemaal goed.

Enige wat er nog moet gebeuren is opvoeren tot 16 boterhammen (nu iets van 10-12), richting de 4 eieren per dag (nu 2) en mijn melkconsumptie wat omhoog brengen. 's Ochtends komt er dan nog cornflakes / havermout bij. 5500 kcals finally .

Ik hoop de eerste 3 maanden op minstens 2kg per maand, waarvan 75% LBM (lean body mass).

Knie gaat goed dus ik kan nu meer en zwaarder squatten om te zorgen dat ik geen fatass word (of het iig zoveel mogelijk beperken).
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:00:09 #10
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41353956
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:57 schreef LedZep het volgende:
Enige wat er nog moet gebeuren is opvoeren tot 16 boterhammen (nu iets van 10-12), richting de 4 eieren per dag (nu 2) en mijn melkconsumptie wat omhoog brengen. 's Ochtends komt er dan nog cornflakes / havermout bij. 5500 kcals finally .
Men, 4 eieren per dag. De hilariteit die 2 eieren al opleveren op m'n werk.
"Heb je heb ook weer met z'n eieren"
"Al broeds?"
"Als je stopt met eieren eten mag je de productie wel waarschuwen"
pi_41355820
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:37 schreef BertV het volgende:
Volgens mij denken ze niet zo veel...
Dat doet de persoon die achter ze in de rij staat wel

TeeeeVeeeeePeeeetje

Lag gisteraaf om 2200 op bed tot 0700, dus ik heb wel weer genoeg powaah om vanaaf lekker te trainen
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_41355947
Ik lag vannacht van 2300 in mijn nest tot om 0500 de wekker weer ging
pi_41355981
Zullen we een poll maken wanneer ledzep zich echt aan z'n schema gaat houden?

Ik ga voor november
pi_41356109
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 10:00 schreef BertV het volgende:
Men, 4 eieren per dag. De hilariteit die 2 eieren al opleveren op m'n werk.
"Heb je heb ook weer met z'n eieren"
"Al broeds?"
"Als je stopt met eieren eten mag je de productie wel waarschuwen"

Je vriendin zal blij zijn met je

Edit: typo
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
pi_41356198
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:26 schreef McGilles het volgende:

Ik ga voor november
Ik hou me al 3 weken aan mijn schema
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:34:16 #16
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_41356224
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:26 schreef McGilles het volgende:
Ik gok op nooit, het is net zo'n breazahboy die 1 maand voor de zomer in de sportschool komt om ff breed te worden, 4 maand later zie je ze nooit weer.

precies ledje dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_41356250
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:34 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Ik gok op nooit, het is net zo'n breazahboy die 1 maand voor de zomer in de sportschool komt om ff breed te worden, 4 maand later zie je ze nooit weer.

precies ledje dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke oke oke ik geef toe

Ik doe 2x per week incline curls
pi_41358100
Vanmiddag maar eens weer een keer testen wat mijn 1rm squat is, daarna even schema maken aan de hand daarvan
pi_41359432
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:31 schreef McGilles het volgende:
Vanmiddag maar eens weer een keer testen wat mijn 1rm squat is, daarna even schema maken aan de hand daarvan
Waar dacht je aan?
pi_41359456
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:03 schreef LedZep het volgende:

[..]

Waar dacht je aan?
Qua schema?
pi_41359490
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:04 schreef McGilles het volgende:

[..]

Qua schema?
Ja, intensiteit, volume, percentages, opbouw etc.
pi_41359571
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:05 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ja, intensiteit, volume, percentages, opbouw etc.
Beginnen bij 70% 4 sets van 10 opbouwen in meerdere weken (2pw) naar 2x2 110%

Moet nu weg dus kan vanavond wel het al bedachte schema posten
pi_41359696
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:07 schreef McGilles het volgende:

[..]

Beginnen bij 70% 4 sets van 10 opbouwen in meerdere weken (2pw) naar 2x2 110%

Moet nu weg dus kan vanavond wel het al bedachte schema posten
Vraag me af hoe je dat af gaat.

Als je een echte podda bent volg je natuurlijk smolov:
http://www.ontariostrongm(...)smolovsquatcycle.htm

Bovenstaand schema niet volgen als je nog niet wilt sterven

Edit: MrJ, met dit schema kan je in dertien weken 10cm aan je poten plakken!

[ Bericht 10% gewijzigd door LedZep op 31-08-2006 13:20:33 ]
pi_41361678
Volgende week begin ik ook weer met mijn schema na een tijdje op non-actief te hebben gestaan (woon thuis bij mijn ouders zonder abonnement ergens... en volgende week weer studie, dus weer naar de studiestad-trainstad)
Echter, ik ga ook weer sprinten (atletiek), dus ik moet nog ff uitfigulieren hoe ik dat ga "schematiseren"
pi_41362745
* Tvp

Die smolov cycle ziet er goed uit
pi_41363032
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:46 schreef synthesix het volgende:
* Tvp

Die smolov cycle ziet er goed uit
Jij mag het woord "smolov" niet eens in je laten opkomen . Smolov is voor 90% van de mensen al gruwelijk zwaar, met een 1RM fullsquat onder de 100kg nagenoeg onmogelijk.
pi_41365968
Dat verandert niks aan het smakelijke voorkomen van het schema
pi_41368913
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:26 schreef synthesix het volgende:
Dat verandert niks aan het smakelijke voorkomen van het schema
Trust me, it isn't. It's like hell. En nee, ik heb het niet geprobeerd (ik ben namelijk noch Rus, noch gek, noch aan de Russische aNaBoLuUh, noch levensmoe)

"Adema" van DBB heeft de eerste 4 weken gedaan met als gevolg ik meen 4cm beenomtrek erbij.
pi_41369163
Misschien in de toekomst proberen, kijken hoe zwaar het in werkelijkheid is.

Heb niet echt m'n 1rm max getest vandaag, wel kreeg ik 2x 150kg omhoog dus de echte 1rm zou wel rond de 155 - 160 liggen.

Voor de rest was mijn tshirt compleet doorweekt achteraf, helemaal bekaf was ik!

Nu relaxen thuis
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:50:14 #30
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41370102
nice

heb m'n schoenen bij m'n vriendin thuis laten staan. Kan dus niet trainen vandaag Dan morgen maar, lekker deadliften en voorzichtig wat boxsquat werk
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
pi_41370842
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:19 schreef McGilles het volgende:
Misschien in de toekomst proberen, kijken hoe zwaar het in werkelijkheid is.

Heb niet echt m'n 1rm max getest vandaag, wel kreeg ik 2x 150kg omhoog dus de echte 1rm zou wel rond de 155 - 160 liggen.

Voor de rest was mijn tshirt compleet doorweekt achteraf, helemaal bekaf was ik!

Nu relaxen thuis
Concrete schema's willen we ik !
pi_41371212
Waarom is het like hell? (oprechte interesse)
Ik bedoel, wat is er dan zo 'kut' aan, krijg je enorm veel spierpijn ofzo?
pi_41371914
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:20 schreef synthesix het volgende:
Waarom is het like hell? (oprechte interesse)
Ik bedoel, wat is er dan zo 'kut' aan, krijg je enorm veel spierpijn ofzo?
Oke, in het eerste deel van de cycle train je 4x per week:

Week # Monday Wednesday Friday Saturday
1 70%x9x4 75%x7x5 80%x5x7 85%x3x10

Waarbij omgekeerde notatie geldt; 9x4 is dus 9 reps x 4 sets.

70% x 9 x 4 is zwaar (probeer het eens zou ik zeggen), maar an sich te doen.

In week 2 herhaal je dit, maar komt er 10kg op elke lift bij.
Dit is ook de reden waarom je dit niet kunt doen met een lage squat; voor een 200kg fullsquatter is +10kg niet zo heel veel.. maar stel je 1RM is 100kg, 70% = 70kg
Dan doe je dus in week 2 9 reps met 80kg, 4 sets. 9 reps op 80% van je 1RM that is

Week 3 worden alle lifts opnieuw verhoogt met 5kg. Dat zou dus in bovengenoemd voorbeeld 85kg x 9 reps zijn.

In week 4 heb je de eerste 2 trainingsdagen rust, dan ga je 1 dag zwaar squatten en de volgende dag meteen voor een nieuwe 1RM.

Wordt gevolgd door 2 weken "deload" met veel plyometrics.

Daarna komt een nieuwe loading cycle van 4 weken, waarin je 3x per week squat met gemiddeld 75-80%, maar in elke training ga je met 90% of meer van je nieuwe 1RM liften. Dat is dus 4 weken lang, 3x per week met minstens 90% squatten, tot max 95% x 3 reps x 4 sets (meerdere malen).

Echt, dit schema is sick, heel erg sick. Er is op deze aarde geen enkel squatschema op aarde verkrijgbaar dat vergelijkbaar is met Smolov.
pi_41372241
Ja ok. Maar waarom is het dan zo kut. Het is moeilijk misschien, en ik zou vrijwel zeker voor de opgegeven sets/reps gehaald te hebben tegen failure aanlopen.
Maar ik bedoel: Nou leuk toch
Ik zie het probleem niet. Lekker squatten
pi_41372401
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:46 schreef synthesix het volgende:
Ja ok. Maar waarom is het dan zo kut. Het is moeilijk misschien, en ik zou vrijwel zeker voor de opgegeven sets/reps gehaald te hebben tegen failure aanlopen.
Maar ik bedoel: Nou leuk toch
Ik zie het probleem niet. Lekker squatten
"Het probleem" is dat het het zwaarste is wat je kan proberen. Ik ga het zeker doen áls ik een goede squatbasis heb, maar echt, dit is 1 blok overreaching en mocht je het halen ben je een monster. Of je sterft in het squatrek.

Edit - ervaringsdeskundige: http://www.dragondoor.com/articler/mode3/81/
pi_41375541
Ik heb zojuist een beetje aan de hand van Smolov's schema mijn eigen schema voor komende 4 weken opgesteld. Iemand een plek waar ik het kan uploaden?
pi_41376004
@redguy: Van een beetje googlen is nog nooit iemand dood gegaan heur..

Ben die link nu aan het lezen, maar ik moest best wel lachen om dit eigenlijk :
quote:
Yes, this is an awful lot of squatting, but on the plus side it does piss-off the bodybuilders who are waiting to use the squat rack to do curls.
pi_41376275
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 20:57 schreef redguy2222 het volgende:
Ik heb zojuist een beetje aan de hand van Smolov's schema mijn eigen schema voor komende 4 weken opgesteld. Iemand een plek waar ik het kan uploaden?
www.yousendit.com

Gewoon je eigen emailadres invullen, dat heeft verder geen nut oid.
pi_41376324
Te lui om te zoeken, typ het wel even over.

1RM: 140 Kg (40kg minder door cut van afgelopen zomer )

Week 1 Gewicht Reps Sets
Dinsdag 100 9 4
Donderdag 105 7 5
Zaterdag 114 5 7

Week 2 Gewicht Reps Sets
Dinsdag 110 9 4
Donderdag 115 7 5
Zaterdag 124 5 7

Week 3 Gewicht Reps Sets
Dinsdag 115 9 4
Donderdag 120 7 5
Zaterdag 129 5 7

Week 4 Gewicht Reps Sets
Dinsdag rust
Donderdag 135 3 10
Zaterdag 140 3 10

//Edit: Hiephoi ! Had dit bericht bijna uur geleden ofzo gepost, komt nu pas aan.

[ Bericht 8% gewijzigd door redguy2222 op 31-08-2006 22:41:40 ]
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:43:01 #40
19479 Mr.J
pi_41376703
Nog mensen trouwens naar het Flex Kamp?
http://forum.dutchbodybui(...)eekend-2006-a-68668/

Ik ben er dit jaar iig bij.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:46:23 #41
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_41376810
We proberen de prijs weer op 210 euro te houden.

Wat krijg je te zien voor 210 euro?
pi_41377243
Wel klote dat mijn sportschool geen echt squatrek heeft maar enkelt 2 statieven waar je de halter in kan leggen. Bij mijn oude sportschool op de universiteit (waar ik nu niet meer opzit) hadden ze dit wel en dan hoef je tenminste niet meer op te letten als je een zware set heb gehad, naar achter smijten dat ding. Nu moet je nog geconcentreerd opletten dat je die stang precies in die kommetjes legt, kut dus.
pi_41377260
Een blessure alweer. Elleboog en knie.

Ik kan helaas niet stoppen met trainen, ik ben veels te verslaafd.
dat viel toch wel mee?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:56:39 #44
19479 Mr.J
pi_41377272
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:46 schreef ivosnivo het volgende:
We proberen de prijs weer op 210 euro te houden.

Wat krijg je te zien voor 210 euro?
Een paar posts daaronder staat 't luie donder.

Datum: 11-12 november
Plaats: Almere
Naam sportschool: Spartacus
Hoofdgast: Dennis Wolf
Supervisor: Rinus van der Zeijde
Overige coaches (nog niet allemaal bekend): o.a Siggi Segers, Ed van Amsterdam, Rene Groenen, Mascha Tieken, Mille Dubroja
Hotel: wordt nog bekend gemaakt
Sponsors: The Natural Health Company, Flex
Programma: volgt (in ieder geval 2 centrale trainingen o.l.v. topcoach, 2 seminars, 4 maaltijden, beetje stappen, extra's)
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:16:57 #45
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41387278
Is er hier iemand bekend met het sportcentrum voor de universiteit van tilburg? Zit er aan te denken om me weer in te schrijven maar ben vorig jaar nooit geweest omdat ze je verplicht stellen een cursus te volgen.
met dank aan SF
pi_41387377
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:26 schreef redguy2222 het volgende:
Te lui om te zoeken, typ het wel even over.

1RM: 140 Kg (40kg minder door cut van afgelopen zomer )

Week 1 Gewicht Reps Sets
Dinsdag 100 9 4
Donderdag 105 7 5
Zaterdag 114 5 7

Week 2 Gewicht Reps Sets
Dinsdag 110 9 4
Donderdag 115 7 5
Zaterdag 124 5 7

Week 3 Gewicht Reps Sets
Dinsdag 115 9 4
Donderdag 120 7 5
Zaterdag 129 5 7

Week 4 Gewicht Reps Sets
Dinsdag rust
Donderdag 135 3 10
Zaterdag 140 3 10

//Edit: Hiephoi ! Had dit bericht bijna uur geleden ofzo gepost, komt nu pas aan.
Je wilt dus in feite in 4 weken van je 1RM een easy 3RM (eigenlijk ommenabij de 5RM, gezien die 10 sets) maken?

Zo zo, dat is dus een ongeveer een 1RM gain van 25kg (als je gelukt hebt) in 4 weken. Als je het haalt: chapeau, maar ik denk niet dat dat zal gebeuren. Mijn zegen heb je iig wel, ik hou wel van dit soort ondernemingen .
pi_41389187
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:16 schreef J-Will het volgende:
Is er hier iemand bekend met het sportcentrum voor de universiteit van tilburg? Zit er aan te denken om me weer in te schrijven maar ben vorig jaar nooit geweest omdat ze je verplicht stellen een cursus te volgen.
Ja ik train er, Miguel ook maar geloof dat die op vakantie/stage in ik meen canada oid is. Maar is goed te doen op zich, niet te laat op de dag gaan dan zit het vol met flikkertjes, en je kan bijna altijd bij 't squatrek aangezien niemand dat ding gebruikt Die cursus btw hoeft maar een les te duren als je aantoont dat je al bekend bent met de toestellen... (ja geen losse shizzle oid..) Dus als jij 3 rugoefeningen doet op een fuckin' toestel en 1 biceps oefening doet krijg je die pas al.

Waar train je nu dan eigenlijk in tilburg?

ow, ik kwam trouwens nog 'n foto van Led en Mr J tegen...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_41389513
Was het bij jullie op de sportschool ook zo druk afgelopen week?
Je kunt wel merken dat de vakanties voorbij zijn.
Het levert wel weer "interessante" uitvoeringen van oefeningen op, al die nieuwe mensen...
(verkapte tvp)
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:41:02 #49
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41389537
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:56 schreef chawa_goochem het volgende:
Een blessure alweer. Elleboog en knie.

Ik kan helaas niet stoppen met trainen, ik ben veels te verslaafd.
Met blessures aan elleboog EN knie wordt het idd lastig trainen.

Maar ik weet ervan, na een "halterstang-ongelukje" bleef ik gewoon doorgaan terwijl dat niet verstandig was. Zal wel een frisse combi verslaving-obsessie zijn.
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:42:48 #50
153812 Frautie
Frautilicious
pi_41389584
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:43 schreef Mr.J het volgende:
Nog mensen trouwens naar het Flex Kamp?
http://forum.dutchbodybui(...)eekend-2006-a-68668/

Ik ben er dit jaar iig bij.
Denk niet dat ik daar iets te zoeken heb

Gister maar 5x5 gaan deadliften. 1x 40 2x 50 2x 70. Ging redelijk stuk en ik heb een serieus grip probleem. Vooral 't laatste setje was doorbijten. Ik hoop dat ik 't o.a. met klimmen verbeter.

Voor de rest assisted chin ups gedaan. Man o man, over een jaar heb ik dat wel onder de knie ofzo

Heb ook nog wat rotator cuff oefeningen gedaan. Links is echt een stuk zwakker! Dus ook daar nog werk aan de winkel

En mijn schouders zijn weer beurs van die friggin frontsquats
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:57:41 #51
19479 Mr.J
pi_41389959
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:42 schreef Frautie het volgende:

[..]

Bullshit, dit is voor beginner tot aan gevorderde.

Iedereen is er welkom en iedereen kan er flink van leren.
pi_41390737
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:42 schreef Frautie het volgende:

[..]

Gister maar 5x5 gaan deadliften. 1x 40 2x 50 2x 70. Ging redelijk stuk en ik heb een serieus grip probleem. Vooral 't laatste setje was doorbijten. Ik hoop dat ik 't o.a. met klimmen verbeter.

Voor de rest assisted chin ups gedaan. Man o man, over een jaar heb ik dat wel onder de knie ofzo

Heb ook nog wat rotator cuff oefeningen gedaan. Links is echt een stuk zwakker! Dus ook daar nog werk aan de winkel

En mijn schouders zijn weer beurs van die friggin frontsquats
Er zijn verschillende versies van 5x5, maar de meest gebruikte is 5 sets met hetzelfde gewicht
pi_41390844
M'n laptop heeft de geest gegeven
Nu moet ik op school aan dat schrale internet....

Ik ga overigens 9 september a.s. 1/4 triathlon lopen (1km zwemmen, 40km fietsen, 10km hardlopen). Dus na de krachttraining nog ff flink cardio'en. Na 10km hardlopen en 40 fietsen heb ik echt HUGE spierpijn in m'n poten
pi_41390902
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:27 schreef LedZep het volgende:

[..]

Er zijn verschillende versies van 5x5, maar de meest gebruikte is 5 sets met hetzelfde gewicht
Exactly

Die 2-2-1 is niet echt een 5x5
pi_41391596
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:26 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]
[afbeelding]
Dammit! Ik weet gelijk bij wie ik moet zijn om te leren epileren.
Die wenkbrauwtjes!
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:40:26 #56
153812 Frautie
Frautilicious
pi_41392397
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:27 schreef LedZep het volgende:

Ik herinner me alleen iets over lichter pakken Naja, met die 70 kg kan ik geen 5 setjes vullen. Dan is 't te zwaar.

Doe'k volgende week wel 5 setjes met een lichter maar alle setjes 'tzelfde gewicht.
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:34 schreef McGilles het volgende:
Exactly
Die 2-2-1 is niet echt een 5x5
SSSSSSSSSssssssssssst

Ik zit nog in mijn pruts fase
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 12:21 schreef Webkim het volgende:
Die wenkbrauwtjes!
Dat valt mij nu pas op! LOL
pi_41394009
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 12:21 schreef Webkim het volgende:

[..]

Die wenkbrauwtjes!
OMG, dit is echt erg!
  vrijdag 1 september 2006 @ 15:42:36 #58
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41396055
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:26 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ja ik train er, Miguel ook maar geloof dat die op vakantie/stage in ik meen canada oid is. Maar is goed te doen op zich, niet te laat op de dag gaan dan zit het vol met flikkertjes, en je kan bijna altijd bij 't squatrek aangezien niemand dat ding gebruikt Die cursus btw hoeft maar een les te duren als je aantoont dat je al bekend bent met de toestellen... (ja geen losse shizzle oid..) Dus als jij 3 rugoefeningen doet op een fuckin' toestel en 1 biceps oefening doet krijg je die pas al.

Waar train je nu dan eigenlijk in tilburg?

[afbeelding]
Train nu alleen thuis maar tussen colleges door als ik weer 2 uur moet wachten zou wat ijzerwerk wel relaxed zijn, vandaar
met dank aan SF
pi_41400787
Even iets raars,

Ik woog zo'n 2 maanden geleden 103 kg met 16% BF, in de tussentijd wel een weekje ziek geweest maar vandaag weer gewogen:

103kg met 21% BF.

Maar ik ben ondertussen wel sterker geworden.
Klopt dat domme BF apparaat niet of hoe zit dat nou....

Ik ga sowieso rond de 4000kcal zitten per dag, want stel dat het wel klopt vind ik het wel aan de hoge kant!
pi_41401324
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:24 schreef McGilles het volgende:
Even iets raars,

Ik woog zo'n 2 maanden geleden 103 kg met 16% BF, in de tussentijd wel een weekje ziek geweest maar vandaag weer gewogen:

103kg met 21% BF.

Ik ga sowieso rond de 4000kcal zitten per dag, want stel dat het wel klopt vind ik het wel aan de hoge kant!
Die dingen zijn nooit zo nauwkeurig, de beste manier is nog steeds een huidplooimeting.
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:51:16 #61
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_41401543
Als het zo'n electronisch apparaat is dan kan je er indd. geen touw aan vast knopen, een beetje zweethanden en je vetpercentage schiet omlaag!
pi_41405623
quote:
Even iets raars,

103kg met 21% BF.

Wees blij dat je eindelijk een vet zwijn bent! Mijn BF gaat volgens mij ook gestaag omhoog, je moet het gewoon als een geschenk zien
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:01:37 #63
19479 Mr.J
pi_41407142
Jezus. Blij met een hoog BF.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:04:14 #64
140141 ivosnivo
pi_41407217
quote:
Even iets raars,

103kg met 21% BF.

Die krengen kloppen voor geen meter man, ik zit op de 36%. Je buikomtrek is toch niet met 10 cm gestegen? Daar kun je het beter aan zien vind ik zonder vet% te meten met klemmetjes. Gewoon je buikomtrek blijven meten, en zolang die gelijk blijft en je wordt wel sterker/zwaarder ben je goed bezig.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:04:49 #65
140141 ivosnivo
pi_41407242
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:01 schreef Mr.J het volgende:
Massa = massa
pi_41410073
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:04 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Die krengen kloppen voor geen meter man, ik zit op de 36%. Je buikomtrek is toch niet met 10 cm gestegen? Daar kun je het beter aan zien vind ik zonder vet% te meten met klemmetjes. Gewoon je buikomtrek blijven meten, en zolang die gelijk blijft en je wordt wel sterker/zwaarder ben je goed bezig.
Buikomvang is inderdaad hetzelfde, eigenlijk 1cm meer maar dat kan ook zijn door het weer/tijdstip/hoeveelheid eten enz.

Waarom bestaan die dingen dan als ze niet goed fungeren, raar eigenlijk!
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:41:48 #67
19479 Mr.J
pi_41410581
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:04 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Massa = massa
Idd. Massive ja.

pi_41416754
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:01 schreef Mr.J het volgende:
Tja PL he
  zaterdag 2 september 2006 @ 09:47:41 #69
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41417367
Ik moet echt op zoek naar oefeningen om thuis te doen. Ik train echt te weinig de laatste tijd Wel mooi dat ik nu uit wanhoop veel bodyweight squats doe (ik merk al vooruitgang) maar voor de rest is het huilen met de pet op
met dank aan SF
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:16:12 #70
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41417654
quote:
Even iets raars,

103kg met 21% BF.

Je hartslag heeft zelfs invloed op die meting. Hoge hartslag = minder vet...
lol ik zat net aan de 9.8% bij een meting op de sportschool.
pi_41417656
Jamie Eason:

balsporten :r
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:29:05 #72
153812 Frautie
Frautilicious
pi_41417798
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:16 schreef Tommy__ het volgende:
Jamie Eason:

[afbeelding]

Best een mooie vrouw met een mooi lijf, maar ik ben geen fan siliconen borsten

Aan de andere kant, ik hoef mijn hand er ook niet op te leggen
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:44:40 #73
140141 ivosnivo
pi_41418024
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:29 schreef Frautie het volgende:

[..]

Best een mooie vrouw met een mooi lijf, maar ik ben geen fan siliconen borsten

Aan de andere kant, ik hoef mijn hand er ook niet op te leggen
Nee wij ook niet Maar ik denk dat het onmogelijk is om nog borsten over te houden als je zo droog bent.
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:41:20 #74
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41419047
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:44 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Nee wij ook niet Maar ik denk dat het onmogelijk is om nog borsten over te houden als je zo droog bent.
over droog gesproken, ze zal ook wel geen maandelijkse probleempjes meer hebben...
pi_41419803
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 07:32 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Tja PL powerbuilder met beach-aspiraties he
pi_41419823
Btw J, ik denk dat jij als je de afgelopen 3, 4 jaar in de winter eens flink had gebulkt je nu minstens 10kg LBM meer had. Dat beetje vet krijg je er makkelijk af met een goede cut.
  zaterdag 2 september 2006 @ 12:36:40 #77
19479 Mr.J
pi_41420214
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:19 schreef LedZep het volgende:
Btw J, ik denk dat jij als je de afgelopen 3, 4 jaar in de winter eens flink had gebulkt je nu minstens 10kg LBM meer had. Dat beetje vet krijg je er makkelijk af met een goede cut.
Weet wel zeker van niet.

Ik heb op 5000+ gezeten /d en nog gaat massa aanzetten erg langzaam. Dus gewoon accepteren dat ik een lichte bouw heb, maar wel altijd 10% of lager zit.

Elke kg die je aanzet toont meteen goed.
pi_41420320
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:36 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Weet wel zeker van niet.

Ik heb op 5000+ gezeten /d en nog gaat massa aanzetten erg langzaam. Dus gewoon accepteren dat ik een lichte bouw heb, maar wel altijd 10% of lager zit.

Elke kg die je aanzet toont meteen goed.
5000+ is niet mijn definitie van "echt bulken" . In jouw geval (tegen de 90kg right?) eerder zo'n 7000. Maar goed, dat is een keuze.
  zaterdag 2 september 2006 @ 13:05:04 #79
19479 Mr.J
pi_41420917
7000. Wow.

Ik ken wedstrijdjongens die niet hoger dan 4500kcal gaan. En die zitten op 100kg+ on stage.

Dus kan ik wel ontzettend veel extra gaan proberen te eten, maar de meerwaarde zal voor mijn lichaam gering zijn.

Je eigen lichaam kennen en er naar trainen werkt voor mij het beste. Accepteren wat je wel en niet kan.
pi_41420963
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:05 schreef Mr.J het volgende:
7000. Wow.

Ik ken wedstrijdjongens die niet hoger dan 4500kcal gaan. En die zitten op 100kg+ on stage.

Dus kan ik wel ontzettend veel extra gaan proberen te eten, maar de meerwaarde zal voor mijn lichaam gering zijn.

Je eigen lichaam kennen en er naar trainen werkt voor mij het beste. Accepteren wat je wel en niet kan.
Als ik rond de 4500-5000kcal ga zitten kom ik in gewicht zeker een hoop aan, kracht ook zeker een boel maar jammer genoeg rond m'n middel ook!

Ik probeer daarom rond de 4000kcal te gaan zitten en dan langzaam aan opbouwen
  zaterdag 2 september 2006 @ 13:32:02 #81
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41421588
fiew, ben net stiekem toch geweest. Al m'n principes overboord gegooid en met de brommer gegaan, normaal ga ik namelijk met de auto Maargoed, ging erg lekker weer

deadlift

8*40
8*60
8*60
3*80
3*80
3*80

ging erg makkelijk, volgende keer vervang ik die 80 door 85 of misschien zelfs 90

Bench press

8*20
8*40
8*45
5*50
5*50
5*50

die 60 kg moet binnen no time te doen zijn, ging ook heel lekker allemaal

Pullups

5*bw
5*bw
5*bw
5*bw

ging ook hendig sjiek, deed het met de palmen naar me toe. Volgende keer hetzelfde maar dan met 6 reps, moet best lukken.

Voor de rest een supersetje met side en front raises, erg vermoeiend, en wat buik-oefeningen. Durf nog steeds geen squats aan, blijf thuis nog even oefenen.
met dank aan SF
pi_41424266
oppassen met die deadlift tough, na dat ik vorige week 4x100 trok heb ik eergisteren pinsquats met 120 liggen doen, wat ik beter niet had gedaan omdat ik het nu nog voel in m'n rug
2 weken geen DL meer voor mij maar er is al 1 week verstreken
pi_41424598
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:22 schreef Tommy__ het volgende:
oppassen met die deadlift tough, na dat ik vorige week 4x100 trok heb ik eergisteren pinsquats met 120 liggen doen, wat ik beter niet had gedaan omdat ik het nu nog voel in m'n rug
Deadlift moet je gewoon constant op je houding letten, ik heb er zelf weinig last van!

Voel wel altijd flinke spanning in m'n onderrug nadat ik meerdere oefeningen heb gedaan, echt zo hard als staal
pi_41425252
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:37 schreef McGilles het volgende:

[..]

Deadlift moet je gewoon constant op je houding letten, ik heb er zelf weinig last van!

Voel wel altijd flinke spanning in m'n onderrug nadat ik meerdere oefeningen heb gedaan, echt zo hard als staal
Lul niet, je bent een zwakke vetklep
pi_41425264
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:22 schreef Tommy__ het volgende:
Dan ben je dus gewoon verkeerd bezig.
pi_41427048
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:09 schreef LedZep het volgende:

[..]

Lul niet, je bent een zwakke vetklep
Ik til jouw tengere lichaampje zo boven mijn hoofdje
pi_41427172
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:20 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik til jouw tengere lichaampje zo boven mijn hoofdje
Wacht maar tot je mijn psyching up ziet (als mijn dead op niveau is post ik een filmpje) , dan zal je huilend in je schelp terugkruipen

Oh ja, it's good to be the king
pi_41427301
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:24 schreef LedZep het volgende:

[..]

Wacht maar tot je mijn psyching up ziet (als mijn dead op niveau is post ik een filmpje) , dan zal je huilend in je schelp terugkruipen

Wanneer zijn ze dan op niveau? Mij verbeteren zal je toch niet lukken
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:38:41 #89
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41427575
LedZep eindigt gewoon als een 150+ er en blijft tegen zichzelf zeggen: hier zit een shredded beast onder
met dank aan SF
pi_41427889
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:38 schreef J-Will het volgende:
LedZep eindigt gewoon als een 150+ er en blijft tegen zichzelf zeggen: hier zit een shredded beast onder
Zeppie gaat met z'n bulk dieetje nu nog wel de goede kant op, maar wanneer hij 25+ is word ie een dikke vetklep
pi_41428936
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:29 schreef McGilles het volgende:

[..]

Wanneer zijn ze dan op niveau? Mij verbeteren zal je toch niet lukken
In feite zijn ze natuurlijk nooit op niveau. Als een lift op niveau is kan je er net zo goed mee stoppen .

Zie wel wanneer het er van komt.. misschien eind dit jaar oid, als ik iemand met een camera kan ronselen.
pi_41432456
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:05 schreef Mr.J het volgende:
7000. Wow.

Heb jij eigenlijk nog een beetje juice-kuurtje gedaan lately? Of ben je daar een beetje vanaf?
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:20:23 #93
140141 ivosnivo
pi_41436090
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:24 schreef LedZep het volgende:

[..]

Als je jezelf koning noemt ben je het nog niet hoor

Is deadlift eigenlijk veel beter voor je rug dan romanian deadlift? Romanian voelt bij mij veel natuurlijker aan en ik kan dezelfde gewichten er makkelijker mee "omhoog" krijgen.
pi_41436179
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:20 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Als je jezelf koning noemt ben je het nog niet hoor

Is deadlift eigenlijk veel beter voor je rug dan romanian deadlift? Romanian voelt bij mij veel natuurlijker aan en ik kan dezelfde gewichten er makkelijker mee "omhoog" krijgen.
Volgens mij heb je een brakke DL-techniek òf heb je een fout lichaamspostuur. Heb je soms korte armen?
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:23:39 #95
140141 ivosnivo
pi_41436231
Mijn techniek is voor me gevoel goed, ik trek hem omhoog langs me benen en kijk netjes vooruit (en heb het gevoel dat ik dood ga). Me armen zijn eerder te lang dan te kort. Kameraad van me is iets langer, maar als we de armen omhoog steken (gingen een keer dunken) ben ik iets langer.
pi_41436443
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:23 schreef ivosnivo het volgende:
Mijn techniek is voor me gevoel goed, ik trek hem omhoog langs me benen en kijk netjes vooruit (en heb het gevoel dat ik dood ga).
Sommige mensen zijn niet gemaakt om te deadliften. Als je spanwijdte (horizontale armen van vingertop tot vingertop) (veel) korter is dan je lengte heb je korte armen en dat kan sowieso een probleem opleveren. Daarnaast heb je een nadeel bij het deadliften naarmate je groter bent.

iig, goede techniek gaat wel iets verder dan vooruit kijken en langs je benen trekken. Sowieso moet je de barbell naar achteren trekken ipv omhoog, dus eigenlijk niet langs je benen maar ertegenaan. Schouders bevinden zich achter de barbell (je hangt naar achteren). Bovenbenen ca. 45 graden tov de grond. Gluteus + abs zwaar aanspannen..

Als je dat al deed of het niets helpt kan je er ook voor kiezen om alleen RDL te doen..
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:33:30 #97
140141 ivosnivo
pi_41436608
Oke, maar is die oefening even goed voor je rug? Want daar doe ik hem voor. Me benen doe ik sinds kort 45 graden buigen, dat deed ik eerst minder. Ik trek hem niet langs me benen omhoog omdat ik veel te bang ben me knieen te slopen met die stang, ik heb er ongeveer 2 cm tussen ofzo.

Update http://www.esnips.com/web/ivosnivo
we hebben een stijgende lijn

[ Bericht 15% gewijzigd door ivosnivo op 02-09-2006 22:39:40 ]
pi_41445417
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:33 schreef ivosnivo het volgende:
Oke, maar is die oefening even goed voor je rug? Want daar doe ik hem voor. Me benen doe ik sinds kort 45 graden buigen, dat deed ik eerst minder. Ik trek hem niet langs me benen omhoog omdat ik veel te bang ben me knieen te slopen met die stang, ik heb er ongeveer 2 cm tussen ofzo.

Update http://www.esnips.com/web/ivosnivo
we hebben een stijgende lijn
Ja, dat moet je dus niet doen. Barbell tegen je schenen. Als je knieën in de weg zitten zit je te ver naar voren, wss zijn je schouders dan ook voor de barbell. Naar achteren dus met dat lichaam.

Voor je rug kan je beter DL doen dan RDL imo.
pi_41445468
* Webkim laat de regen even hier in Nederland achter.
Tot snel!
Hardloper.
IG @webkim
pi_41445487
quote:
Op zondag 3 september 2006 09:48 schreef Webkim het volgende:
* Webkim laat de regen even hier in Nederland achter.
Tot snel!
Vakantie? Veel plezier
  zondag 3 september 2006 @ 09:51:54 #101
140141 ivosnivo
pi_41445490
quote:
Op zondag 3 september 2006 09:39 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ja, dat moet je dus niet doen. Barbell tegen je schenen. Als je knieën in de weg zitten zit je te ver naar voren, wss zijn je schouders dan ook voor de barbell. Naar achteren dus met dat lichaam.

Voor je rug kan je beter DL doen dan RDL imo.
Oke dan zal ik overmorgen ofzo is op alle manieren die ik kan bedenken 50 kilo van de grond trekken en kijken wat het beste gaat.
pi_41445497
quote:
Op zondag 3 september 2006 09:51 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Oke dan zal ik overmorgen ofzo is op alle manieren die ik kan bedenken 50 kilo van de grond trekken en kijken wat het beste gaat.
Je hoeft maar 1 manier te doen en dat is de juiste .
  zondag 3 september 2006 @ 13:33:18 #103
19479 Mr.J
pi_41449534
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:34 schreef Sloper het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk nog een beetje juice-kuurtje gedaan lately? Of ben je daar een beetje vanaf?
Even geen AAS de komende tijd. Lichaam even wat meer tijd geven om tot een volledig herstel te komen. Dan 4 weken voor aanvang cycle 'primen' (zakken in carbs waardoor de gevoeligheid voor glucose toeneemt). Dan is het een 1+1=3 situatie. AAS + betere benutting voeding.

Maar nu nog geen zin in. Trainen gaat goed dus ik ga even lekker door.

(Al staat er wel een vial Humalog in de koelkast niets te doen... .)
pi_41454952
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Even geen AAS de komende tijd. Lichaam even wat meer tijd geven om tot een volledig herstel te komen. Dan 4 weken voor aanvang cycle 'primen' (zakken in carbs waardoor de gevoeligheid voor glucose toeneemt). Dan is het een 1+1=3 situatie. AAS + betere benutting voeding.

Maar nu nog geen zin in. Trainen gaat goed dus ik ga even lekker door.

(Al staat er wel een vial Humalog in de koelkast niets te doen... .)
Vraag & Aanbod
pi_41455665
Wat doet humalog dan, verbeterde opname van glucose ofzo?
pi_41457543
Aha, maar wat heb je er vanuit bb-oogpunt aan?
  zondag 3 september 2006 @ 18:57:16 #108
19479 Mr.J
pi_41457631
Alles.

Insuline is het meest anabole hormoon wat er te krijgen is. Alleen zit er een zeer strict gebruikersprotocol aan. Kan je die niet volgen moet je er af blijven.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f133/insuline-faq-67153/
pi_41457647
Ik denk dat het idee is om de bloedsuikerspiegel gedurende een bepaalde periode laag te houden (insuline zorgt voor opname glucose vd cellen uit het bloed), zodat wanneer je een kuur start de glucosegevoeligheid zeer hoog is. Voedingsstoffen zullen dan extra snel worden opgenomen.
pi_41457716
Of is het juist andersom..? Dat je insuline gebruikt juist wanneer je de kuur start zodat de voedingsstoffen meteen goed worden opgenomen?
  zondag 3 september 2006 @ 21:08:19 #111
19479 Mr.J
pi_41461639
Insuline die men in de bb wereld gebruikt is kortwerkend (paar uur), dus daarmee kan je dus niet je glucosegevoeligheid zoals ik bedoelde met 'primen' veranderen.

Insuline zet je direct na je workout, meteen daarna een shake met whey en de benodigde hoeveelheid dextrose. 3 Kwartier cq. uurtje daarna een goede maaltijd met praktisch geen vet. 2 Uur daarna weer eten en dan is de insulinepiek (en dus de snellere opslagcapaciteit van voedingsstoffen) weer weg.

Insuline kan je op zichzelf nemen of tijdens een cycle naast AAS. Maybe dat ik 1 dezer weken slin only neem, kijken hoe mijn lichaam erop reageert zodat ik volgende AAS keer slin erbij kan zetten met maximaal resultaat.

Maar dat is dus toekomst. Trainen gaat nu erg lekker, dus heb niet eens echt zin om iets te starten.
pi_41462849
Ik denk dat je ook beter van die troep af kunt blijven als het zonder ook goed gaat.
Ik ben niet zo'n jankerig anti-aas gastje, maar ik heb toch het gevoel dat je lichaam je hormoonhuishouding liever niet artificieel ontregeld ziet, als het niet hoeft
pi_41463916
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:36 schreef synthesix het volgende:
Ik denk dat je ook beter van die troep af kunt blijven als het zonder ook goed gaat.
Ik ben niet zo'n jankerig anti-aas gastje, maar ik heb toch het gevoel dat je lichaam je hormoonhuishouding liever niet artificieel ontregeld ziet, als het niet hoeft
Ieder z'n eigen hobby.
  zondag 3 september 2006 @ 22:27:56 #114
140141 ivosnivo
pi_41464941
We hebben nu foto's van vrouwen gepost, laten we er nu is wat van mannen posten. Wat je wil bereiken of wat je mooi vind.

Wat ik ongeveer wil bereiken

En deze vind ik wel 1 van de beste.

[ Bericht 6% gewijzigd door ivosnivo op 03-09-2006 23:20:24 ]
pi_41465683

zondag 3 september 2006 @ 22:57:57 #116
19479 Mr.J
pi_41466231
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:36 schreef synthesix het volgende:
Ach, de 1 zuipt 2 liter bier op een avond, de ander neemt wat X of een grammetje wit.

En weer een ander sport 5x per week, heeft z'n voeding in orde (gezonde voeding dus) en neemt daarbij na er goed over nagedacht te hebben steroiden of andere hormomen. Ieder z'n ding dus.

Toch vind ik mijn gezondheid zeer belangrijk, dus laat ik die niet in gevaar komen.
  zondag 3 september 2006 @ 22:59:14 #117
19479 Mr.J
pi_41466293
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:27 schreef ivosnivo het volgende:
We hebben nu foto's van vrouwen gepost, laten we er nu is wat van mannen posten. Wat je wil bereiken of wat je mooi vind.

Wat ik ongeveer wil bereiken
[afbeelding]

Mooi
[afbeelding]
Heb je serieus de ambities om die lichamen te bereiken kerel?

Ik hoop dat je weet dat dat weggelegd is voor een zeer select groepje mensen in de wereld en dat dit zeker niet zonder behoorlijke chemische ondersteuning kan worden bereikt.
  zondag 3 september 2006 @ 23:18:41 #118
140141 ivosnivo
pi_41467248
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:57 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ach, de 1 zuipt 2 liter bier op een avond, de ander neemt wat X of een grammetje wit.

En weer een ander sport 5x per week, heeft z'n voeding in orde (gezonde voeding dus) en neemt daarbij na er goed over nagedacht te hebben steroiden of andere hormomen. Ieder z'n ding dus.

Toch vind ik mijn gezondheid zeer belangrijk, dus laat ik die niet in gevaar komen.
Toch is het bewezen dat als je net iets minder eet dan je lichaam nodig hebt, je het oudste wordt.
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:59 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Heb je serieus de ambities om die lichamen te bereiken kerel?

Ik hoop dat je weet dat dat weggelegd is voor een zeer select groepje mensen in de wereld en dat dit zeker niet zonder behoorlijke chemische ondersteuning kan worden bereikt.
Hoe zwaar was schwarzenegger dan in het begin?
pi_41467402
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:18 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Toch is het bewezen dat als je net iets minder eet dan je lichaam nodig hebt, je het oudste wordt.
[..]

Hoe zwaar was zwarzenegger dan in het begin?
"Het oudst" worden is toch van een stuk meer factoren afhankelijk dan "minder eten" alleen hoor .

Schwarzenegger? Die had op z'n 17e klauwen van tegen de 50cm geloof ik. Extreme meso.
  zondag 3 september 2006 @ 23:27:30 #120
140141 ivosnivo
pi_41467652
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:22 schreef LedZep het volgende:

[..]

"Het oudst" worden is toch van een stuk meer factoren afhankelijk dan "minder eten" alleen hoor .

Schwarzenegger? Die had op z'n 17e klauwen van tegen de 50cm geloof ik. Extreme meso.
Ja dat weet ik wel, maar dat is het beste voor je lichaam dan.

Proberen de 10kg lichtere versie van schwarzenegger na te bootsen
pi_41467927
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:27 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel, maar dat is het beste voor je lichaam dan.

Proberen de 10kg lichtere versie van schwarzenegger na te bootsen
Ik ben altijd sceptisch tegenover dat soort onderzoeken. De invloed van veel of weinig eten op leeftijdsduur is zo complex dat het zeer moeilijk is daar een waterdicht verband valt te leggen. Een handjevol testpersonen voldoet hier niet en ik heb dan ook mijn twijfels.

Maak daar maar gerust 30kg van .
pi_41467946
J, waarom train jij je onderarmen eigelijk? de mijne zijn van 27cm (jaja, ecto ) naar 30cm gegaan op een klein half jaar.. heb er voornamelijk bij het optrekken een enorme pomp in
pi_41468044
MrJ is een pussy, die traint het liefst zoveel mogelijk isolatie en grijpt elke gelegenheid aan nog wat extra wrist curls te maken!

Nee maar, sommige mensen kunnen nu eenmaal niet zonder onderarmtraining, willen ze die groter hebben.
  zondag 3 september 2006 @ 23:41:48 #124
19479 Mr.J
pi_41468211
Onderarmen zijn toch ook een spiergroep?

True, bij veel spiergroepen (en vooral rug) train je je onderarmen al indirect door je grip, maar na mijn triceps/biceps training vind ik mijn wrist curls wel toegevoegde waarde hebben. Dan spreek je die spiergroep direct aan.

Anders zou je je biceps ook niet moeten trainen aangezien je die al bij rug meepakt. Idem voor triceps en borst.
  zondag 3 september 2006 @ 23:41:57 #125
140141 ivosnivo
pi_41468217
Ik deed het ook altijd op biceps dag. Doe nu alleen nog 1 keer per week hammercurls, en optrekken.
pi_41468320
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:41 schreef Mr.J het volgende:
Onderarmen zijn toch ook een spiergroep?

True, bij veel spiergroepen (en vooral rug) train je je onderarmen al indirect door je grip, maar na mijn triceps/biceps training vind ik mijn wrist curls wel toegevoegde waarde hebben. Dan spreek je die spiergroep direct aan.

Anders zou je je biceps ook niet moeten trainen aangezien je die al bij rug meepakt. Idem voor triceps en borst.
ik doe geen (lees een tijdje) bicepoefeningen meer
pi_41468322
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:41 schreef ivosnivo het volgende:
Ik deed het ook altijd op biceps dag. Doe nu alleen nog 1 keer per week hammercurls, en optrekken.
Da's toch voor je triceps?1!!!1!
  zondag 3 september 2006 @ 23:55:15 #128
19479 Mr.J
pi_41468742
O boy, idd.

Daarna hebben we hem nooit meer gezien...
pi_41473525
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:57 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Achja, zo denk ik er ook wel over. Insuline/Aas/etc nemen als ik zonder ook nog redelijk groei.

Ik vraag me trouwens af of sporten op de manier dat jij het doet (en bb-ers/pl-ers in het algemeen, for that matter), wel zo goed voor je is. Ik bedoel, ik kan me toch goed voorstellen dat je je lichaam een beetje aan het opbranden bent op die manier. Beetje als met bouwvakkers. Ze bewegen veel op hun werk, dus ze hebben een betere (kracht)conditie, maar wel een versleten rug en knieën na 30 jaar.
Maarja, dat is ook maar wat net in me opkwam
  maandag 4 september 2006 @ 08:16:25 #130
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41473569
Mijn vader en moeder beginnen bang te worden dat ik "chemische zooi ga slikken" omdat ik zo lekker ga met sporten

Vandaag ga ik weer eens proberen te squatten en in ieder geval wat rows doen
met dank aan SF
pi_41473641
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:44 schreef LedZep het volgende:

[..]

Da's toch voor je triceps?1!!!1!
Opzich klinkt het nog niet eens zo onlogisch, hameren doe je toch ook vooral met je tricepts
pi_41475917
quote:
Op maandag 4 september 2006 08:10 schreef synthesix het volgende:

[..]

Achja, zo denk ik er ook wel over. Insuline/Aas/etc nemen als ik zonder ook nog redelijk groei.

Ik vraag me trouwens af of sporten op de manier dat jij het doet (en bb-ers/pl-ers in het algemeen, for that matter), wel zo goed voor je is. Ik bedoel, ik kan me toch goed voorstellen dat je je lichaam een beetje aan het opbranden bent op die manier. Beetje als met bouwvakkers. Ze bewegen veel op hun werk, dus ze hebben een betere (kracht)conditie, maar wel een versleten rug en knieën na 30 jaar.
Maarja, dat is ook maar wat net in me opkwam
De mens is evolutionair bekeken gemaakt om dag in dag uit zware arbeid te verrichten.
  maandag 4 september 2006 @ 10:49:02 #133
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_41476173
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:37 schreef LedZep het volgende:

[..]

De mens is evolutionair bekeken gemaakt om dag in dag uit zware arbeid te verrichten.
Net als vroegah.... toen de mens gemiddeld niet ouder werd dan 50 jaar
pi_41476229
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:49 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Net als vroegah.... toen de mens gemiddeld niet ouder werd dan 50 jaar
Ik zat er al op te wachten. Nogal logisch dat de gemiddelde leeftijd zo laag is als er geen ziekenhuizen zijn, je dus aan zo'n beetje elke ziekte de pijp uitgaat, en je op elk moment door één of ander roofdier kan worden opgevreten he?
  maandag 4 september 2006 @ 10:57:41 #135
100361 Basso
Save a tree, eat a beaver
pi_41476361
sinds kort bezig met fanatiek fitness (geen bb), en dus ook eten/rusten. Ik zit nu te denken aan onderstaand schema:

Dag 1: Borst en Biceps
Dag 2: Benen
Dag 3: Rust
Dag 4: Schouders en Triceps
Dag 5: Rug
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust (naar keuze)

Elke training doe ik wat buikspieroefeningen en na de krachttraining 30 tot 45 minuten cardio. Zijn jullie het eens met dit schema of kan ik beter het een en ander omgooien?

alvast bedankt
pi_41476395
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:57 schreef Basso het volgende:
sinds kort bezig met fanatiek fitness (geen bb), en dus ook eten/rusten. Ik zit nu te denken aan onderstaand schema:

Dag 1: Borst en Biceps
Dag 2: Benen
Dag 3: Rust
Dag 4: Schouders en Triceps
Dag 5: Rug
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust (naar keuze)

Elke training doe ik wat buikspieroefeningen en na de krachttraining 30 tot 45 minuten cardio. Zijn jullie het eens met dit schema of kan ik beter het een en ander omgooien?

alvast bedankt
Indeling is goed. Zorg voor goede oefeningen en het komt allemaal in orde. VEel succes
  maandag 4 september 2006 @ 11:06:43 #137
100361 Basso
pi_41476557
Top!

Ik begin met basisoefeningen (fly, bench press, leg press etc), 4 oefeningen per spiergroep denk ik. Ik zal vandaag of morgen ook even mijn voedingsschema posten, want daar ben ik nog niet helemaal tevreden mee eigenlijk
pi_41476701
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:06 schreef Basso het volgende:
Top!

Ik begin met basisoefeningen (fly, bench press, leg press etc), 4 oefeningen per spiergroep denk ik. Ik zal vandaag of morgen ook even mijn voedingsschema posten, want daar ben ik nog niet helemaal tevreden mee eigenlijk
Ik gebruik voor splitschema's altijd de volgende (ruwe) richtlijn:

borst: 9 sets
rug: 12 sets
biceps: 6 sets
triceps: 6 sets
quadriceps: 6 sets
hamstrings: 6 set
kuiten: 9 sets
buik: 9 sets
schouders: 9 sets

Per oefening 2 sets (bv bij biceps) of 3 sets (bench press e.d.)
pi_41479716
Zow ben eindelijk weer een tijdje bezig met trainen en gaat wel lekker. Volg momenteel een full body schema en moet zeggen dat ik me afvraag waarom ik split ooit heb gedaan. Wat een onzin eigenlijk, no offence want ik heb er zelf ook op gegaind.

Ben nu met veel oefeningen sterker geworden waar ik voorheen veel moeite mee had. Benchpress loopt enkel nog veel achter. (MP is bijna even hoog als BP ).
pi_41479948
quote:
Op maandag 4 september 2006 13:08 schreef Semargofni het volgende:
Zow ben eindelijk weer een tijdje bezig met trainen en gaat wel lekker. Volg momenteel een full body schema en moet zeggen dat ik me afvraag waarom ik split ooit heb gedaan. Wat een onzin eigenlijk, no offence want ik heb er zelf ook op gegaind.

Ben nu met veel oefeningen sterker geworden waar ik voorheen veel moeite mee had. Benchpress loopt enkel nog veel achter. (MP is bijna even hoog als BP ).
2x per week 5x5 bench pressen, beginnende op 75% 1RM, per week 2,5% erbij. Werkt gegarandeerd. Op de resterende dag (ik neem aan dat je 3x per week traint) kan je military press (variaties) doen om die te onderhouden.

Zou ik doen iig, als ik bench wou verbeteren.
pi_41480630
over 'n uurtje of 2 naar de sportschool, 's kijken of ik eindelijk kan squatten met mijn knie ... Volgens mij kan ik nou helemaal niet meer squatten na 3 weken 't niet te hebben gedaan

Verder RDL's, MP's, chinnen, side raises en dippen. Kheb er wel zin an!
  maandag 4 september 2006 @ 14:41:04 #142
153812 Frautie
Frautilicious
pi_41481678
* Frautie heeft ook een weekje vakantie

Dus lekker eten, veel drinken, nog meer slapen
pi_41486598
quote:
Op maandag 4 september 2006 13:20 schreef LedZep het volgende:

[..]

2x per week 5x5 bench pressen, beginnende op 75% 1RM, per week 2,5% erbij. Werkt gegarandeerd. Op de resterende dag (ik neem aan dat je 3x per week traint) kan je military press (variaties) doen om die te onderhouden.

Zou ik doen iig, als ik bench wou verbeteren.
Of een max effort/dynamic effort dagje inlassen
pi_41487599
Eet nu trouwens een heerlijk pizza'tje van de AH, "verse" steenover pizza met 4 soorten kaas!

Maarliefst 65gram eiwit en een mega 1100 kcal
  maandag 4 september 2006 @ 18:30:48 #145
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41487719
Bench gaat echt heerlijk bij mij

Vandaag weer geweest, begonnen met full squatten.

8*stang
8*stang
5*30
5*30
5*30

heel voorzichtig begonnen na een paar weken rust. Voelde wel goed maar ik heb aan kracht flink Ingeleverd, 40 kg zou echt max zijn denk ik. Komt wel weer, een paar weekjes zo doorgaan en dan komt alles goed. Overmorgen boxsquatten.

Bent row: (gokje hoor)

10*30
8*40
8*40
8*50
6*50

Benchpress:

12*stang
12*40
12*40
15*40
5*50
5*50

Vandaag ging ik eens voor flink aantal reps. Voelde erg goed en zeker voor herhaling vatbaar. Iets dergelijks wil ik over enkele weken met 50 kg of meer doen.

daarna nog een supersetje shoulderpress/bicep-curl maar was erg moe dus dat stelde weinig voor. Goeie training, ik ga echt lekker
met dank aan SF
  maandag 4 september 2006 @ 18:44:27 #146
140141 ivosnivo
pi_41488146
Ik meen te herinneren dat er iemand hier ook bij splash trainde in osdorp. Is die hier nog?
  maandag 4 september 2006 @ 19:10:45 #147
100361 Basso
pi_41489042
in rust verbruik in ongeveer 2000 kcal (20 jaar, 72 kilo, 1.85m)
Ik fitness 3 tot 4 keer per week. Totaal verbruik ik hiermee ongeveer 1200-1600 kcal. Ik voetbal 2 uur per week, wederom 800 kcal. Cardio doe ik 3 uur per week, 1500 kcal ongeveer. Totaal per week verbruik ik dus 17800 kcal. Om in spiermassa aan te komen gaan we hier 20 tot 25% boven zitten en komen we op ongeveer 21500 kcal per week. Moet ik dit nu delen door 7 en dus per dag ongeveer 3000 naar binnen werken of moet ik rekening houden met de dagen waarop ik train/sport en niet train/sport (en zo ja, hoe doe ik dit)
pi_41489656
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:26 schreef McGilles het volgende:
Eet nu trouwens een heerlijk pizza'tje van de AH, "verse" steenover pizza met 4 soorten kaas!

Maarliefst 65gram eiwit en een mega 1100 kcal
Wel jammer dat er in zulke producten altijd veel transvetzuren zijn die je lichaam meer slecht dan goed doet, het houdt ook de groei van spieren tegen. Daarom ben ik bijna volledig afgestapt van bewerkte voedingsproducten.
pi_41489718
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:10 schreef Basso het volgende:
in rust verbruik in ongeveer 2000 kcal (20 jaar, 72 kilo, 1.85m)
Ik fitness 3 tot 4 keer per week. Totaal verbruik ik hiermee ongeveer 1200-1600 kcal. Ik voetbal 2 uur per week, wederom 800 kcal. Cardio doe ik 3 uur per week, 1500 kcal ongeveer. Totaal per week verbruik ik dus 17800 kcal. Om in spiermassa aan te komen gaan we hier 20 tot 25% boven zitten en komen we op ongeveer 21500 kcal per week. Moet ik dit nu delen door 7 en dus per dag ongeveer 3000 naar binnen werken of moet ik rekening houden met de dagen waarop ik train/sport en niet train/sport (en zo ja, hoe doe ik dit)
Als jij dagelijks een paar trappen op moet lopen of een half uur moet fietsen om bij werk/school te komen dan moet je er alweer wat bij optellen.
  maandag 4 september 2006 @ 19:36:29 #150
140141 ivosnivo
pi_41489967
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:28 schreef frenkck het volgende:

[..]

Als jij dagelijks een paar trappen op moet lopen of een half uur moet fietsen om bij werk/school te komen dan moet je er alweer wat bij optellen.
Ik snap ook niet waarom je zoiets gaat uitrekenen. Je kunt zelf toch zien of je te dik of te droog wordt?
pi_41491077
Precies, wat je volgens mij beter kunt doen, is een schatting maken, en daarmee een schema opstellen, en dan naar de effecten kijken en desgewenst aanpassen. En dan wel zorgen dat je consistent het schema blijft volgen.
pi_41491088
quote:
Op zondag 3 september 2006 18:57 schreef Mr.J het volgende:
Alles.

Insuline is het meest anabole hormoon wat er te krijgen is. Alleen zit er een zeer strict gebruikersprotocol aan. Kan je die niet volgen moet je er af blijven.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f133/insuline-faq-67153/
Klinkt leuk, wat kost dat nou zo´n kuurtje van 3-4wkn ofzo?
  maandag 4 september 2006 @ 21:25:34 #153
19479 Mr.J
pi_41494214
Insuline kost itt AAS praktisch niets.

Reken op zo'n 30,- voor een vial van 3ml (100IU/ml). Ga je 4 weken na je trainingsdagen op 8IU zitten heb je 160IU (20x8) nodig.

Desalniettemin is het iets om ver weg van te blijven.
  maandag 4 september 2006 @ 21:43:00 #154
140141 ivosnivo
pi_41495037
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:25 schreef Mr.J het volgende:

Reken op zo'n 30,- voor een vial van 3ml (100IU/ml). Ga je 4 weken na je trainingsdagen op 8IU zitten heb je 160IU (20x8) nodig.

Ik dacht altijd dat je suikerziekte kon krijgen van doping. En dat die grote gasten daarom insuline nodig hadden.
pi_41496190
* LedZep heeft best pijn in zijn poten na 2 uur trappen (en stoten)

Daarvoor nog even gek gedaan op de seated leg press . Dingetje gaat tot 400lbs (180kg), wat dus helemaal niks is. Na eerst wat extra blokken van zo'n 3kg 't stuk erop te hebben gepleurd maar een 10kg schijf eraan gehangen.. bij mekaar zo'n 200-210kg. Na 20 reps was het wel genoeg geweest .

Ik ga eens kijken hoeveel schijven ik er provisorisch aan kan hangen, mss dat ik de 250kg haal, hoewel low rep werk toch onmogelijk is.

McGilles: dynamic effort is niet zo'n goed idee als je niet beschikt over bands/ chains.
pi_41497085
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:27 schreef LedZep het volgende:
* LedZep heeft best pijn in zijn poten na 2 uur trappen (en stoten)

Daarvoor nog even gek gedaan op de seated leg press . Dingetje gaat tot 400lbs (180kg), wat dus helemaal niks is. Na eerst wat extra blokken van zo'n 3kg 't stuk erop te hebben gepleurd maar een 10kg schijf eraan gehangen.. bij mekaar zo'n 200-210kg. Na 20 reps was het wel genoeg geweest .

Ik ga eens kijken hoeveel schijven ik er provisorisch aan kan hangen, mss dat ik de 250kg haal, hoewel low rep werk toch onmogelijk is.

McGilles: dynamic effort is niet zo'n goed idee als je niet beschikt over bands/ chains.
tuurlijk haal je 250, die van ons gaat tot 260. toen zowat iedereen in de gym fullblock aan het doen was - - moest ik het ook eens proberen, toch 10 reps eruitgeperst (niet full range dough)
pi_41497185
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:51 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

tuurlijk haal je 250, die van ons gaat tot 260. toen zowat iedereen in de gym fullblock aan het doen was - - moest ik het ook eens proberen, toch 10 reps eruitgeperst
Het gaat niet zozeer om het gewicht - 250kg is niet veel - maar om de manier hoe ik tot dat gewicht kom. Moet dan toch wel minstens 50kg schijven aan de pin (waarmee je het gewicht selecteert) hangen en ik weet niet of dat kan.
  maandag 4 september 2006 @ 22:54:01 #158
19479 Mr.J
pi_41497188
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:43 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat je suikerziekte kon krijgen van doping. En dat die grote gasten daarom insuline nodig hadden.
Niet dus.
pi_41497580
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:25 schreef Mr.J het volgende:

Want? Je hebt het zelf ook...
  maandag 4 september 2006 @ 23:37:29 #160
19479 Mr.J
pi_41498494
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:03 schreef synthesix het volgende:

[..]

Want? Je hebt het zelf ook...
Om de dood simpele reden dat insuline gebruik aan een zeer strict protocol van eten gebonden is. Volg je dat stricte protocol niet ga je dood.

Daarom niet voor beginners.
pi_41499791
Zag een vent bij mijn gym en vond em aardig sterk, dus ik mee in gesprek! Blijkt het nederlands kampioen powerliften te zijn geweest in z'n gewichtsklasse, 82,5kg! Met een squat van 315 kg
pi_41512431
300+ met een bw van ong 80 is echt goed ... Ik zou al blij zijn met 2 x mijn BW squatten... Komt goed nog, voor het einde van dit jaar wil ik fullsquatten met minstens 130 kg.

lekker nou aan 'n bak havermout met vanille-vla... oldskool meats pussy
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:54:54 #163
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41512691
Rolstoel BB hoeft van mij niet, maar dit topic gaat meer over Legbuilding, wat is er moet het ouderwets armen en borst trainen gebeurd...
pi_41512887
Ik doe nog steeds aan incline curls voor mijn biceps! En incline close grip benchen voor de borst natuurlijk . Die benen zijn maar bijzaak, die zie je toch niet in een broek.
pi_41512989
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:02 schreef LedZep het volgende:
Ik doe nog steeds aan incline curls voor mijn biceps! En incline close grip benchen voor de borst natuurlijk . Die benen zijn maar bijzaak, die zie je toch niet in een broek.
in dat geval heb ik nog 'n mooi artikeltje voor je...
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1236824

(wat n waardeloos ding is dit zeg, by far het slechtste wat ik ooit daar heb gelezen...)
pi_41513057
Chest thickness

Chest width

Chest upper portion

dinsdag 5 september 2006 @ 13:14:01 #167
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41513167
"Wide-grip bench press to neck"

Mijn instructeur wordt gek...

hm, collega zat laatst mijn "chest" belachelijk te maken door zijn kippenborstje op te blazen met z'n hoofd naar achter...

best druk in je eentje...
pi_41513233
Oh kut als ik het goed begrijp train ik met close grip benches dus alleen mijn binnenkant borst en blijft mijn buitenkant onderontwikkeld .

Is dat even een domper
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:22:16 #169
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41513417
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:16 schreef LedZep het volgende:
Oh kut als ik het goed begrijp train ik met close grip benches dus alleen mijn binnenkant borst en blijft mijn buitenkant onderontwikkeld .

Is dat even een domper
Resultaten 1 - 10 van circa 161.000 voor binnenkant borst

dinsdag 5 september 2006 @ 13:57:37 #170
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_41514377
Na een ban van 3 maand eindelijk weer posten, tevens tvp
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:05:36 #171
140141 ivosnivo
pi_41514603
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:57 schreef Alessandro het volgende:
Wat had je uitgevroten?
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:49:41 #172
19479 Mr.J
pi_41515912
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:57 schreef Alessandro het volgende:
En jij bent?
pi_41516091
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En jij bent?
Vast niet veel soeps, aangezien je een ban van 3 mnd niet zomaar krijgt
pi_41516160
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:05 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Wat had je uitgevroten?
  dinsdag 5 september 2006 @ 15:03:17 #175
140141 ivosnivo
pi_41516306
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:58 schreef LedZep het volgende:

[..]

Das gronings
Net zoals ik heb een joekel van een vis gevongen
pi_41516583
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:03 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Das gronings
Net zoals ik heb een joekel van een vis gevongen
Ik hà aan'n chinbaarke gehongen
pi_41520746
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:58 schreef LedZep het volgende:

[..]

Wat moet 't dan zijn, gevreetten?

Het begin van het schooljaar vind wel zo z'n weerklank in m'n training. De vermoeidheid van het vroege opstaan is nou niet bepaald lekker voor je prestaties
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:23:42 #178
140141 ivosnivo
pi_41520802
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:21 schreef synthesix het volgende:

[..]

Het begin van het schooljaar vind wel zo z'n weerklank in m'n training. De vermoeidheid van het vroege opstaan is nou niet bepaald lekker voor je prestaties
Slaap je wel 8 uur?
pi_41521119
Nope

Ga meestal 11 uur naar bed, en 7 uur er weer uit. En ik val echt _slecht_ in slaap, dus dan haal ik geen 8 uur..
pi_41522040
quote:

[..]

Ik vond dat juist weer heerlijk die regelmaat toen ik nog op school zat.
pi_41522498
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:09 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Ik vond dat juist weer heerlijk die regelmaat toen ik nog op school zat.
idd, ik begin die vakantie zo'n beetje beu te worden het enige hatelijke aan school zijn zowat de exames.. mja we moetten er iets voor overhebben
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:57:45 #182
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41523496
heb spierpijn in mijn reet, en dat van full squatten met *trommelgeroffel* 30 kg Het was echt lang geleden
met dank aan SF
pi_41526380
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:57 schreef J-Will het volgende:
heb spierpijn in mijn reet, en dat van full squatten met *trommelgeroffel* 30 kg Het was echt lang geleden
hehe
ik ga morgen ook weer proberen te full-squatten na 3 weken, zal wel interessant worden denk ik. Denk ik no-way de 100 kg meer haal Of juist wel, na flink wat rdl's en dl's ... Nou ja, de hams zijn iig flink sterker geworden, dus zal tzt ook wel merkbaar zijn bij de fullsquats...
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:35:53 #184
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_41526564
Hoi, hier een nieuw en gewillig slachtoffer van het bodybuild/fitnessvirus. FF snel voorstellen: Meneermax, 28 jr. 1m85, 79kg. Lichaamsbouw is 'normaal', gemiddeld. Ik ben sinds een half jaar tenminste 3x per week bezig op de sportschool. (Nog) geen hardcoregym, daar voel ik me op dit moment nog niet op mijn gemak. Doel is het opbouwen van meer spiermassa zonder echt een klerenkast te worden (klerenkast zal ik met mijn bouw ook niet worden).
Inmiddels besloten om de boel toch wat serieuzer aan te gaan pakken. Nieuwe aanpak is:
3x week sportschool waarbij ik mij vooral richt op de zaken die ik thuis niet goed kan trainen. Borst, benen, rug, triceps etc. Daarnaast 5x week thuis buikspieroefeningen en biceps mbv losse handhalters. Weekend is rust.

Verder de volgende stappen gezet:
1. Ontbijten (jaja, voor het eerst in zo'n 22 jaar!). Ik eet een bak cruesli (meer krijg ik in de ochtend niet weg) en later rond 9.30 @work nog 2 a 3 volkorencrackerbrood met van die philadelphia-meuk. In de luch volkorenbrood met kaas/kip etc. ipv kroketten. Avond probeer ik te letten op een gezonde maaltijd. Ik ga niet apart koken en kan niet van vrouw en kind verwachten dat zij mijn hobby delen dus een patatje etc gebeurt echt wel eens.
2. Vloermatje en handhalters aangeschaft.
3. Creatine, Whey, HMB besteld en inmiddels binnen.
4. Gestopt met koffiedrinken (auw).

2 en 3 verwacht ik qua resultaat geen wonderen van maar uitgegeven geld stimuleert mij qua discipline.

Vraagje aan de meer ervaren mensen:
De info over creatine qua innemen is wisselend. Wat ik nu doe is het volgende. ochtend en middag 4 gram opgelost in limonadesiroop of vruchtensap. in de ochtend 1 HMB, middag 2, avond . Voor na het trainen maak ik een mix van kwark, melk, siroop, 2 eetlepels whey en 4 gr creatine. Is dit een effectief schema?

Andere tips?
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
pi_41528091
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:35 schreef Meneermax het volgende:
Hoi, hier een nieuw en gewillig slachtoffer van het bodybuild/fitnessvirus. FF snel voorstellen: Meneermax, 28 jr. 1m85, 79kg. Lichaamsbouw is 'normaal', gemiddeld. Ik ben sinds een half jaar tenminste 3x per week bezig op de sportschool. (Nog) geen hardcoregym, daar voel ik me op dit moment nog niet op mijn gemak. Doel is het opbouwen van meer spiermassa zonder echt een klerenkast te worden (klerenkast zal ik met mijn bouw ook niet worden).
Inmiddels besloten om de boel toch wat serieuzer aan te gaan pakken. Nieuwe aanpak is:
3x week sportschool waarbij ik mij vooral richt op de zaken die ik thuis niet goed kan trainen. Borst, benen, rug, triceps etc. Daarnaast 5x week thuis buikspieroefeningen en biceps mbv losse handhalters. Weekend is rust.

Verder de volgende stappen gezet:
1. Ontbijten (jaja, voor het eerst in zo'n 22 jaar!). Ik eet een bak cruesli (meer krijg ik in de ochtend niet weg) en later rond 9.30 @work nog 2 a 3 volkorencrackerbrood met van die philadelphia-meuk. In de luch volkorenbrood met kaas/kip etc. ipv kroketten. Avond probeer ik te letten op een gezonde maaltijd. Ik ga niet apart koken en kan niet van vrouw en kind verwachten dat zij mijn hobby delen dus een patatje etc gebeurt echt wel eens.
2. Vloermatje en handhalters aangeschaft.
3. Creatine, Whey, HMB besteld en inmiddels binnen.
4. Gestopt met koffiedrinken (auw).

2 en 3 verwacht ik qua resultaat geen wonderen van maar uitgegeven geld stimuleert mij qua discipline.

Vraagje aan de meer ervaren mensen:
De info over creatine qua innemen is wisselend. Wat ik nu doe is het volgende. ochtend en middag 4 gram opgelost in limonadesiroop of vruchtensap. in de ochtend 1 HMB, middag 2, avond . Voor na het trainen maak ik een mix van kwark, melk, siroop, 2 eetlepels whey en 4 gr creatine. Is dit een effectief schema?

Andere tips?
Zelf vind ik het zonde dat je aan de creatine begint zonder een goed trainingsschema en voedingsschema.
pi_41528837
quote:

[..]

Gevreten
Wat doe jij op het vwo?

Gewoon de eerste maand 7 dagen per week om dezelfde tijd opstaan (als je het ritme eenmaal hebt minstens 5x) en gaan slapen als je moe bent; dan moet je natuurlijk niet tot middernacht gaan computeren want daarmee wek je geen slaap op. 's Avonds vanaf een uur of 10/11 een boek pakken en gaan slapen als je je concentratie er niet meer bij kan houden. Dan past je lichaam zich aan en zul je 's morgens niet meer vermoeid zijn omdat je een ochtendritme hebt en heb je altijd genoeg slaap omdat je gaat slapen wanneer je lichaam wil slapen.
pi_41530198
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:30 schreef LedZep het volgende:

[..]

Gevreten
Wat doe jij op het vwo?

Gewoon de eerste maand 7 dagen per week om dezelfde tijd opstaan (als je het ritme eenmaal hebt minstens 5x) en gaan slapen als je moe bent; dan moet je natuurlijk niet tot middernacht gaan computeren want daarmee wek je geen slaap op. 's Avonds vanaf een uur of 10/11 een boek pakken en gaan slapen als je je concentratie er niet meer bij kan houden. Dan past je lichaam zich aan en zul je 's morgens niet meer vermoeid zijn omdat je een ochtendritme hebt en heb je altijd genoeg slaap omdat je gaat slapen wanneer je lichaam wil slapen.
Vreten is min-of-meer spreektaal en daarvoor heb je niet echt schrijfregels vindt ik
Bovendien leer ik dat soort woorden niet op school/thuis

Maarja, ik zal het eens proberen.

@meneermax
Ik zou de creatine en hmb droppen als ik jou was. Je kunt in dit stadium ook net zo goed sojaproteine (erbij) kopen, dan kun je voor hetzelfde geld meer gram proteine eten.

Ik zie trouwens niet in, waarom je met koffie zou moeten stoppen. Van cafeïne gaat je stofwisseling en metabolisme sneller lopen, dat is zowel goed voor het wat vertragen van het aanzetten van lichaamsvet, als voor het sneller opnemen van voedingstoffen lijkt me..

Just my $0.02 though.
pi_41530462
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef synthesix het volgende:

[..]

Vreten is min-of-meer spreektaal en daarvoor heb je niet echt schrijfregels vindt ik
Bovendien leer ik dat soort woorden niet op school/thuis

Maarja, ik zal het eens proberen.

@meneermax
Ik zou de creatine en hmb droppen als ik jou was. Je kunt in dit stadium ook net zo goed sojaproteine (erbij) kopen, dan kun je voor hetzelfde geld meer gram proteine eten.

Ik zie trouwens niet in, waarom je met koffie zou moeten stoppen. Van cafeïne gaat je stofwisseling en metabolisme sneller lopen, dat is zowel goed voor het wat vertragen van het aanzetten van lichaamsvet, als voor het sneller opnemen van voedingstoffen lijkt me..

Just my $0.02 though.
Auw

idd, creatine en HMB heb je nu nog (lang) niet nodig. Vreten ( ) moet je. Dat zit nog niet helemaal snor als ik bekijk wat je zoal eet.
pi_41531895
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef LedZep het volgende:

[..]

Auw

idd, creatine en HMB heb je nu nog (lang) niet nodig. Vreten ( ) moet je. Dat zit nog niet helemaal snor als ik bekijk wat je zoal eet.
Zie je nou wat die slechte slaap met me doet

* synthesix maar 'ns pitten gaat
pi_41533546
tering jantje synthesix ga inderdaad slapen ja!

En meneermax, eerst gewoon voldoende vreten en hard trainen, en dan pas beginnen met whey/creatine en shit. Beginners hebben echt voldoende aan gewoon gezond voer, zolang het maar in flinke mate naar binnen wordt gewerkt.

En drop de 5 x p/w buikspieroefeningen. totaal overbodig. Je buikspier is ook gewoon 'n spier, waarom zou je die in hemelsnaam 5 x p/w pakken terwijl je andere spiergroepen 1 a 2 x p/w doet? Biceps thuis trainen is ook niet echt nodig imho, gewoon lekker bent-over-rows(google is je mattie...)doen, chinnen, en dan is 'n setje van 8-8-6 reps bicepscurls oid erbij echt voldoende.

Verder blijf lezen hiero, binnen 'n paar maanden weet je meer dan dat je in je "hele" halve jaar te weten bent gekomen succes!
  woensdag 6 september 2006 @ 00:05:30 #191
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_41535327
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:05 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Wat had je uitgevroten?
Een link gegeven die je pc vol gooit met spam
  woensdag 6 september 2006 @ 00:06:40 #192
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_41535379
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En jij bent?
Een newbie maar ik volg jullie wel dagelijks(net een gtst soap hier)
pi_41540139
Nemen jullie de ochtend na een training ook een shake?
Of houden jullie het alleen bij kwark om de eiwitten binnen te krijgen.
(ik vind kwark nogal )
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
  woensdag 6 september 2006 @ 09:02:42 #194
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41540784
quote:
Op woensdag 6 september 2006 08:14 schreef Videopac het volgende:
Nemen jullie de ochtend na een training ook een shake?
Of houden jullie het alleen bij kwark om de eiwitten binnen te krijgen.
(ik vind kwark nogal )
Ik shake de hele dag door.
Maar mijn normale voeding bevat al veel eiwit.
pi_41541321
Ik kan(wil) die shakes niet betalen, dus ik eet gewoon veel zuivel, werkt ook prima denk ik.
  woensdag 6 september 2006 @ 09:34:24 #196
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41541383
quote:
Op woensdag 6 september 2006 09:31 schreef synthesix het volgende:
Ik kan(wil) die shakes niet betalen, dus ik eet gewoon veel zuivel, werkt ook prima denk ik.
Shakes, poedertjes en creatine hebben ook te veel het imago van wondermiddel gekregen.
Maareh, zou jij niet benieuwd zijn of meer eiwit je meer vooruit had geholpen?

Het is bij mij puur gemak, om maar niet liters kwark oid te hoeven eten.
pi_41541953
Ik neem op trainingsdagen een wheyshake na het sporten en voor het slapengaan een shake met "langzame" eiwitten.

Op niet-trainingsdagen neem ik allleen de shake voor het slapengaan!

ps:

Ivo, ik gooi tegenwoordig door mijn ontbijtmix ook nog 200gr magere kwark voor wat extra eiwitjes, smaakt zelfs beter, iets romiger!
  woensdag 6 september 2006 @ 10:02:44 #198
140141 ivosnivo
pi_41541992
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:00 schreef McGilles het volgende:
Ik neem op trainingsdagen een wheyshake na het sporten en voor het slapengaan een shake met "langzame" eiwitten.

Op niet-trainingsdagen neem ik allleen de shake voor het slapengaan!

ps:

Ivo, ik gooi tegenwoordig door mijn ontbijtmix ook nog 200gr magere kwark voor wat extra eiwitjes, smaakt zelfs beter, iets romiger!
Ik gooi er een schep whey in en een banaan + 100 gram havermout
pi_41542303
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:02 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Perfect, dan heb jij de extra kwark niet nodig!
  woensdag 6 september 2006 @ 10:24:34 #200
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41542536
Ik heb een vraagje.

Als je in een week squat, deadlift, bencht en bent rows doet, heb je dan heel je lijf getraind? Of moet je een paar dingetjes nog wat "isoleren"? Ik dacht dat de schouders misschein wat extra's nodig hadden maar dat je dan voor de rest zo'n beetje alles hebt gehad.
met dank aan SF
pi_41543024
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:24 schreef J-Will het volgende:
Ik heb een vraagje.

Als je in een week squat, deadlift, bencht en bent rows doet, heb je dan heel je lijf getraind? Of moet je een paar dingetjes nog wat "isoleren"? Ik dacht dat de schouders misschein wat extra's nodig hadden maar dat je dan voor de rest zo'n beetje alles hebt gehad.
Bij bench gebruik je je triceps en bij rows je biceps, maar isoleren 1 oefeningetje kan geen kwaad! Schouders kuiten en buikspieren kan je het best ook nog wel even een oefening voor pakken qua isolatie!
  woensdag 6 september 2006 @ 10:51:30 #202
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41543186
zo'n vermoeden had ik al ja Ik heb nog altijd hoop een schema te maken wat me heel goed gaat bevallen en om structuur in mijn trainingen te brengen. Het lukt nog niet echt
met dank aan SF
pi_41543247
UB/LB

Maandag: LB
Dinsdag: UB

Donderdag: LB
Vrijdag: UB

Heerlijk
2 oefeningen borst
2 oefeningen rug
1 schouders
1 biceps
1 triceps

4 beenoefeningen
1 specifiek onderrug
1 buik
1 kuiten
  woensdag 6 september 2006 @ 10:57:51 #204
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41543363
Ja maar ik train iets specifieker op LB dan UB omdat mijn doel niet massa is maar (explosieve) kracht in vooral de benen. Op het moment ga ik echt lekker heb ik het idee maar er zit nog geen stuctuur in. Ik ben minder gaan trainen (driemaalweeks) en minder oefeneningen gaan doen (4 ofzo per training) en het werpt echt zijn vruchten af.
met dank aan SF
  woensdag 6 september 2006 @ 11:22:19 #205
140141 ivosnivo
pi_41543970
Heel veel oefeningen doen ben ik geen voorstander van, je kunt toch alleen de eerste paar zwaar pakken (of je moet van alle spiergroepen 1 oefening doen oid).

Als je aan de juice zit is het een heel ander verhaal, dan herstel je veel sneller denk ik.
pi_41544117
6 - 7 oefeningen per training is toch niet zoveel, zeker niet als je meerdere spiergroepen per keer pakt!
  woensdag 6 september 2006 @ 11:49:36 #207
140141 ivosnivo
pi_41544771
Ik doe er nu zelfs 8 Maar ik denk dat als ik mijn splitschema weer ga gebruiken ik geen 4 oefeningen per spiergroep meer ga doen.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:50:18 #208
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41544796
In feite ben je maar een paar minuten per dag actief per bezig met het verplaatsen van gewicht.
Op die manier bekeken is het resultaat wel indrukwekkend.
  woensdag 6 september 2006 @ 12:21:26 #209
140141 ivosnivo
pi_41545691
Hoppa me armen zijn 48 cm
pi_41545937
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:21 schreef ivosnivo het volgende:
Hoppa me armen zijn 48 cm
Hier 44,5

Nog een lange weg te gaan, maar ik train ook maar 2x per week 1 oefening biceps
  woensdag 6 september 2006 @ 12:40:37 #211
140141 ivosnivo
pi_41546251
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:29 schreef McGilles het volgende:

[..]

Hier 44,5

Nog een lange weg te gaan, maar ik train ook maar 2x per week 1 oefening biceps
Ikke momenteel 3 keer per week 1 oefening. Me kuiten moeten nog 4 cm groeien willen ze even dik zijn (zo hoort het toch kuiten en biceps even dik?)

Ik wil proberen ze 50 te krijgen, das wel mooi rond getal.
pi_41546535
Als ik naar mijn eigen armen kijk vind ik ze altijd maar klein, kan vele malen groter!
  woensdag 6 september 2006 @ 12:59:37 #213
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41546727
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:52 schreef McGilles het volgende:
Als ik naar mijn eigen armen kijk vind ik ze altijd maar klein, kan vele malen groter!
bigorexia...
  woensdag 6 september 2006 @ 14:53:10 #214
140141 ivosnivo
pi_41549946
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:52 schreef McGilles het volgende:
Thank god for syntol.

Vandaag legpress 5x met 400kg, en benchpress 130kg 6x. Deadlift weer hetzelfde als vorige week
http://www.esnips.com/web/ivosnivo

[ Bericht 38% gewijzigd door ivosnivo op 06-09-2006 15:12:04 ]
  woensdag 6 september 2006 @ 15:14:48 #215
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_41550528
Ja maar je kan syntol wel beter gewoon snuiven heb ik gelezen
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
  woensdag 6 september 2006 @ 15:20:10 #216
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41550710

Syntol !
  woensdag 6 september 2006 @ 15:22:45 #217
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_41550793

get huge or die trying

[ Bericht 47% gewijzigd door NeoTribalist op 06-09-2006 15:32:49 ]
  woensdag 6 september 2006 @ 15:34:20 #218
140141 ivosnivo
pi_41551173
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:20 schreef BertV het volgende:
[afbeelding]

Syntol !
Wie is er niet sterk mee geworden
pi_41551758
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:53 schreef McGilles het volgende:
UB/LB

Maandag: LB
Dinsdag: UB

Donderdag: LB
Vrijdag: UB

Heerlijk
2 oefeningen borst
2 oefeningen rug
1 schouders
1 biceps
1 triceps

4 beenoefeningen
1 specifiek onderrug
1 buik
1 kuiten
Dat is geen UB/LB maar een gewoon een 2x per week split hoor..
  woensdag 6 september 2006 @ 16:52:59 #220
100361 Basso
pi_41553671
ik heb ongeveer mijn kcal behoefte per dag berekend. Nu vroeg ik me af wat voor verhouding mensen hier hanteren. Ik lees bijvoorbeeld 30% eiwit, 50% koolhydraten en 20% vet..
maar ook lees ik 6-8 gram koolhydraten per kilo lichaamsgewicht, 1.4 - 1.8 gram eiwit per kilo l.g.
ik vroeg me af wat de "beste" methode is voor een beginnende sporter. Nu is dat natuurlijk een relatief begrip, maar ik zou toch graag wat advies willen voor ik begin te eten
pi_41554504
De adviezen varieren van (K/E/V) 10-45-45 tot 50-30-20, dus daar is niet een eenduidig antwoord op te geven. Ik raad je aan daar niet teveel mee bezig te zijn en gewoon veel clean voedsel te eten. Veel + clean = goed.
  woensdag 6 september 2006 @ 18:25:31 #222
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_41556541
Maar natuurlijk wel minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht
pi_41557038
Ik snap trouwens niet waarom je niet gewoon nóg hoger in eiwitten kan gaan zitten., zeg 50%.
Wat is daar nou slecht aan? Veel eiwitten is hoge stofwisseling, weinig spierafbraak, zeker genoeg eiwitten voor spieraanmaak.
pi_41557094
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:02 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

die aardbeiwhey bij havermout?
pi_41557126
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:00 schreef McGilles het volgende:

ps:

Ik gooi tegenwoordig door mijn ontbijtmix ook nog 200gr magere kwark voor wat extra eiwitjes, smaakt zelfs beter, iets romiger!
thx voor de tip maareuh, neem jij dan voor je gaat slapen een shake + een bak kwark? da's wat.. 100gr eiwit?
pi_41558008
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:43 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

thx voor de tip maareuh, neem jij dan voor je gaat slapen een shake + een bak kwark? da's wat.. 100gr eiwit?
Nee, savonds gewoon shake met proteine poeder (Matrix 5.0) en kwark erdoorheen, zo'n 60 gram eiwit schat ik!
pi_41559497
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:09 schreef McGilles het volgende:

[..]

Nee, savonds gewoon shake met proteine poeder (Matrix 5.0) en kwark erdoorheen, zo'n 60 gram eiwit schat ik!
ahzo, en smijt je dat dan allemaal in de blender?
  woensdag 6 september 2006 @ 20:41:50 #228
140141 ivosnivo
pi_41561224
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:42 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

die aardbeiwhey bij havermout?
Ja maar ik vind hem totaal niet smaken naar aardbei, vooral niet met een banaan er doorheen
pi_41561669
wat voor nut heeft eigenlijk een 5 x 5? bijvoorbeeld een 5 x 5 tov een setje van 8-8-6 bij let's say benchen?
  woensdag 6 september 2006 @ 21:01:25 #230
140141 ivosnivo
pi_41562009
Ik heb nog nooit 5 setjes gedaan, je met squaten paar keer om te testen. Ik doe liever weinig sets en dan tot het uiterste

Denk dat het gewoon weer iets is voor de variatie, zodat je niet vastrot in vaste schema's.
pi_41563187
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:52 schreef mister_popcorn het volgende:
wat voor nut heeft eigenlijk een 5 x 5? bijvoorbeeld een 5 x 5 tov een setje van 8-8-6 bij let's say benchen?
Je kan met 5x5 ook net iets zwaarder pakken qua gewicht, dus normaal kan je bijvoorbeeld met 4x8 maxen met 100 en met 5x5 tot 110, net weer iets anders!
  woensdag 6 september 2006 @ 21:35:51 #232
140141 ivosnivo
pi_41563541
Ik alleen in me begintijd getraind met 3x10 of 4x8 maar ik vind het nu de grootste onzin wat er is. Hoe kun je nou ooit 1 gewicht (of meerder whatever) precies 3 x 10 drukken bv, misschien kun je de eerste keer wel 12 en de laatste keer nog 9 ofzo. Ik probeer nu vaak 1 rep meer te maken als de week ervoor, maar stel dat ik er 2 meer zou kunnen maken ofzo stop ik echt niet na 1 hoor.
pi_41565438
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:52 schreef mister_popcorn het volgende:
5 reps geeft zowel myofibrillaire als sacroplasmische spiergroei en is dus uitstekend voor kracht + massa.
pi_41565508
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:40 schreef synthesix het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom je niet gewoon nóg hoger in eiwitten kan gaan zitten., zeg 50%.
Wat is daar nou slecht aan? Veel eiwitten is hoge stofwisseling, weinig spierafbraak, zeker genoeg eiwitten voor spieraanmaak.
Wie zegt dat je geen 50% eiwit kan nemen?
pi_41565566
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:25 schreef ConQuestador het volgende:
Maar natuurlijk wel minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht
Is niet per definitie waar. Ligt eraan welke bronnen je aanneemt.
pi_41565935
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:35 schreef ivosnivo het volgende:
Ik alleen in me begintijd getraind met 3x10 of 4x8 maar ik vind het nu de grootste onzin wat er is. Hoe kun je nou ooit 1 gewicht (of meerder whatever) precies 3 x 10 drukken bv, misschien kun je de eerste keer wel 12 en de laatste keer nog 9 ofzo. Ik probeer nu vaak 1 rep meer te maken als de week ervoor, maar stel dat ik er 2 meer zou kunnen maken ofzo stop ik echt niet na 1 hoor.
Jij vindt het onzin, ik vind het niet meer dan logisch. Ik zal het nogmaals neertypen:

Je doet squats en kan met 100kg precies 15 reps maken. Rep 16 is failure.

set 1: 15 reps (16 failure)

maar omdat je nu sterk vermoeid bent krijg je in set 2:
11 reps (12 failure)

en in set 3:
9 reps (10 failure)

TOTAAL: 35 reps

Alternatief -
set 1: 13 reps (2 reps over)
set 2: 13 reps
set 3: 13 reps (moeilijk maar je haalt rep 13)

Dan heb je dus 39 reps, dat 4 meer is en 4x100= 400kg totaalgewicht meer belasting op je benen.
pi_41566597
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:25 schreef LedZep het volgende:

Dan heb je dus 39 reps, dat 4 meer is en 4x100= 400kg totaalgewicht meer belasting op je benen.
bodybuildingtopique, tough ik benen ook het belangrijkste vind
pi_41566763
squats
pi_41566919
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:43 schreef LedZep het volgende:
squats
bodybuildingtopique je kan het toch ook bij bp of mp toepassen?
  woensdag 6 september 2006 @ 22:48:17 #240
140141 ivosnivo
pi_41566942
Biceps dumbelen
pi_41566964
Ik heb zo'n vermoeden dat LedZep een voorbeeld wilde geven. Je kunt i.p.v. squats een willekeurige andere oefening invullen en in plaats van benen de spiergroep die je met die willekeurige andere oefening traint.

Maar aangezien LedZep nogal dichtgetikt is van squats gebruikt hij die als voorbeeld, uiteraard...
pi_41566968
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:47 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

bodybuildingtopique je kan het toch ook bij bp of mp toepassen?
Natuurlijk. Ik gaf enkel een voorbeeld

Edit: Videopac snapt het, hij gebruikt zijn brein!
pi_41567061
ja man ik was hem toch maar aan het porren hollanders
pi_41567110
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:48 schreef ivosnivo het volgende:
Biceps dumbelen
niet overdrijven
  woensdag 6 september 2006 @ 22:55:33 #245
140141 ivosnivo
pi_41567228
pi_41569905
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:16 schreef LedZep het volgende:

[..]

5 reps geeft zowel myofibrillaire als sacroplasmische spiergroei en is dus uitstekend voor kracht + massa.
ja zover was ik ook al wel... maar wat is het verschil als je 5-5-4 oid doet tov een 5 x 5?Zoals ivo al zei, het is net iets anders, dat klinkt wel logisch, alleen zit er niet meer achter dan dat? Misschien dat inderdaad de totale last iets groter is, maar dat hangt er uiteraard maar net vanaf waarmee je 5-5-4 doet en die 5 x 5...

misschien denk ik er ook wel te moeilijk over.... Heb namelijk vandaag (telt nog net, tis nou 23:56) 5 x 5 benchen gedaan met 75 kg. Dus ik vroeg me eigenlijk pas na de training af waarom ik nou die 5 x 5 heb gedaan ipv gewoon lekker voluit knallen
pi_41570046
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:58 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ja zover was ik ook al wel... maar wat is het verschil als je 5-5-4 oid doet tov een 5 x 5?Zoals ivo al zei, het is net iets anders, dat klinkt wel logisch, alleen zit er niet meer achter dan dat? Misschien dat inderdaad de totale last iets groter is, maar dat hangt er uiteraard maar net vanaf waarmee je 5-5-4 doet en die 5 x 5...

misschien denk ik er ook wel te moeilijk over.... Heb namelijk vandaag (telt nog net, tis nou 23:56) 5 x 5 benchen gedaan met 75 kg. Dus ik vroeg me eigenlijk pas na de training af waarom ik nou die 5 x 5 heb gedaan ipv gewoon lekker voluit knallen
Je moet natuurlijk wel je max gewicht pakken wat je 5x5 kan doen! Dan voel je het goed hoor

Ik ga nu pitten, maar eerst een shake bouwen
pi_41575477
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:17 schreef LedZep het volgende:

[..]

Wie zegt dat je geen 50% eiwit kan nemen?
Ik weet niet. Maar ik heb het volgens mij wel eens gelezen, en je ziet bij de verhoudingen ook nooit zo'n hoog percentage in eiwitten.
pi_41579694
Heb net een heerlijke lunch voor me staan:

2 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met ham
2 boterhammen met kipfilet
bakje danone joghurt
half bakje magere kwark
500 ml melk

Kijken of het beter werkt om eerder veel te eten dan een uur voor de training nog wat
  donderdag 7 september 2006 @ 13:01:08 #250
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_41580869

ITS MARSCHMELLOW, HIS COMING TO KILL US ALL...AAAARGH
  donderdag 7 september 2006 @ 14:51:27 #251
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_41584377
ff updaten

1 klein lomp dingetje in me pols is dus gaar, mocht van de dokter met tape proberen om oefeningen te doen in de sportschool maar dat schiet niet op. ik kan alleen apparaten doen waarbij ik me pols nauwlijks belast, zijn er helaas te weinig om naar de sportschool te gaan

hoop dat het snel beter wordt, zit al 3 weken thuis Voor de bulk is het wel goed, zit tegen de 80kg aan en me doel was 85kg voor 1 januari
  donderdag 7 september 2006 @ 15:15:25 #252
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41585141
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:51 schreef Fugie het volgende:
ff updaten

1 klein lomp dingetje in me pols is dus gaar, mocht van de dokter met tape proberen om oefeningen te doen in de sportschool maar dat schiet niet op. ik kan alleen apparaten doen waarbij ik me pols nauwlijks belast, zijn er helaas te weinig om naar de sportschool te gaan

hoop dat het snel beter wordt, zit al 3 weken thuis Voor de bulk is het wel goed, zit tegen de 80kg aan en me doel was 85kg voor 1 januari
van 80 naar 85 is mijn doel voor juli '07.
Kg's als doel hebben is altijd een beetje lastig want met bulken kan ik tegen die tijd wel 95 wegen. Kwaliteit voor kwantiteit eh.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:38:37 #253
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_41585830
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:15 schreef BertV het volgende:

[..]

van 80 naar 85 is mijn doel voor juli '07.
Kg's als doel hebben is altijd een beetje lastig want met bulken kan ik tegen die tijd wel 95 wegen. Kwaliteit voor kwantiteit eh.
ik ga nu met een kg per week omhoog En het is de bedoeling om 85kg met een fatsoenlijk vetpercentage te zijn voor de zomer van 2k7
  donderdag 7 september 2006 @ 15:42:48 #254
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41585954
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:38 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik ga nu met een kg per week omhoog En het is de bedoeling om 85kg met een fatsoenlijk vetpercentage te zijn voor de zomer van 2k7
ah, ik zit nu op 10%, maar "alles" zit bij m'n buik.
Nu is dat met de percentage verre van rampzalig, maar bij verhoging hoopt het daar dus op.
Ik vind jouw 1kg per weeg flink hoor, dat kan dan toch alleen grotendeels vet zijn?
pi_41586638
Ik ben nu 1.90m, 82kg 13%BF; doel: zwaarder worden bij gelijkblijvende BF.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:17:49 #256
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_41587049
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:42 schreef BertV het volgende:

[..]

ah, ik zit nu op 10%, maar "alles" zit bij m'n buik.
Nu is dat met de percentage verre van rampzalig, maar bij verhoging hoopt het daar dus op.
Ik vind jouw 1kg per weeg flink hoor, dat kan dan toch alleen grotendeels vet zijn?
juh allemaal vet, kan niet trainen dus dan krijg je dat En bij mij komthet ook het meest op me buik, maja dat gaat er vanzelf weer af
  donderdag 7 september 2006 @ 20:02:30 #257
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41593308
Fugie ik heb altijd gedacht dat jij een chick was Ik dacht al: een vrouw die zwaarder wil worden?!?

Net even naar de gym geweest, benchen gaat echt heerlijk de laatste tijd, moet echt oppassen dat ik daar niet TE veel aandacht aan ga besteden. En voor het eerst sinds tijden wat isolatie voor biceps en triceps gedaan. Squatten ging niet want de broek die ik aanhad zat te strak, daar zou ik echt uitscheuren
met dank aan SF
  donderdag 7 september 2006 @ 21:00:39 #258
140141 ivosnivo
pi_41595271
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:01 schreef NeoTribalist het volgende:
[afbeelding]

ITS MARSCHMELLOW, HIS COMING TO KILL US ALL...AAAARGH
UVT is hier om de hoek, en onthoud goed dat drugs bad zijn.

grappig filmpje

[ Bericht 13% gewijzigd door ivosnivo op 07-09-2006 21:15:23 ]
pi_41597459
quote:
ff updaten

Ik heb ook een blessure, elleboog en knie.
Maja, ik doe nu cardio. Alleen fietsen is mogelijk. 10 km iedere ochtend. Toch voelt het alsof ik niks doe.

En ik val meteen af.
dat viel toch wel mee?
pi_41598245
Als je niet wil afvallen kun je beter stoppen met fietsen me dunkt.
  donderdag 7 september 2006 @ 22:31:28 #261
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_41598942
Noob-vraag:

Ik draai nu een split-schema, waarbij ik voor de borst een viertal oefeniongen heb staan. Is het nu zaak om die 4 oefeningen achter elkaar te draaien, of om steeds tussendoor een andere spiergroep te pakken zodat je energie terug wint?
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_41599040
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:31 schreef Robocock het volgende:
Noob-vraag:

Ik draai nu een split-schema, waarbij ik voor de borst een viertal oefeniongen heb staan. Is het nu zaak om die 4 oefeningen achter elkaar te draaien, of om steeds tussendoor een andere spiergroep te pakken zodat je energie terug wint?
Dat ligt eraan wat die spiergroep is. Triceps is niet verstandig tussendoor te doen omdat je dan je borst niet meer optimaal kan trainen. Kuiten/abs ofzo kan je prima tussendoor doen, kan je op elke borstoefening weer voluit kunt.
  donderdag 7 september 2006 @ 22:54:49 #263
148655 Robocock
pi_41599819
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:34 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat die spiergroep is. Triceps is niet verstandig tussendoor te doen omdat je dan je borst niet meer optimaal kan trainen. Kuiten/abs ofzo kan je prima tussendoor doen, kan je op elke borstoefening weer voluit kunt.
Ah, oke. Dus voluit elke oefening in gaan is beter dan alles achter elkaar door raggen. Dacht dat er misschien een wetenschappelijk ( ) iets achter zat om 1 spiergroep helemaal kapot te trainen achter elkaar.

tx
pi_41601989
Vraagje........

Ik wil kracht & massa in mijn benen, wat kan ik dan het beste doen....
bijvoorbeeld fullsquaten met 80kg of parallelsquat met 110? De aantallen zijn gewoon verzonnen maar het gaat erom dat het ongeveer even zwaar is qua gevoel!
pi_41602263
ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Ben dus slapen
pi_41607878
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:49 schreef McGilles het volgende:
Vraagje........

Ik wil kracht & massa in mijn benen, wat kan ik dan het beste doen....
bijvoorbeeld fullsquaten met 80kg of parallelsquat met 110? De aantallen zijn gewoon verzonnen maar het gaat erom dat het ongeveer even zwaar is qua gevoel!
Fullsquats natuurlijk .
  vrijdag 8 september 2006 @ 09:08:00 #267
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41608761
oh-oh... de achterkant van m'n schouder maakt nu willekeurig pulserende samentrekkende bewegingen alsof er zo'n tell-sell apparaat op zit.

denk dat ik ff benen ga trainen overmorgen.
pi_41609760
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:02 schreef J-Will het volgende:
Fugie ik heb altijd gedacht dat jij een chick was Ik dacht al: een vrouw die zwaarder wil worden?!?

Net even naar de gym geweest, benchen gaat echt heerlijk de laatste tijd, moet echt oppassen dat ik daar niet TE veel aandacht aan ga besteden. En voor het eerst sinds tijden wat isolatie voor biceps en triceps gedaan. Squatten ging niet want de broek die ik aanhad zat te strak, daar zou ik echt uitscheuren
Dacht ik ook hoor, maar fugie is gewoon een slappe man
pi_41609784
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 07:50 schreef LedZep het volgende:

[..]

Fullsquats natuurlijk .
Dacht ik al, ik heb daar ook een beter gevoel bij!
Heb trouwens best spierpijn in mijn benen, woensdag 1,5uur hard gefietst (30km/u) en gisteren 7 setjes fullsquat en legextensions
pi_41610434
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:08 schreef BertV het volgende:
oh-oh... de achterkant van m'n schouder maakt nu willekeurig pulserende samentrekkende bewegingen alsof er zo'n tell-sell apparaat op zit.

denk dat ik ff benen ga trainen overmorgen.
grappig daar had ik ook last van vorige week, maar ik denk dat 't meer ontwenningsverschijnselen waren ivm niet boksen voor 3 weken... deze week 3 x gebokst en het is weer foetsjie.

Ben trouwens wel helemaal fysiek op, 3 x boksen na 3 weken niet te hebben gebokst en 2x KT waaronder 1 x veel (full)squats na 3 weken niet te hebben gequat. Voel me net 80 nou, ff die rust pakken
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:40:47 #271
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41610676
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

grappig daar had ik ook last van vorige week, maar ik denk dat 't meer ontwenningsverschijnselen waren ivm niet boksen voor 3 weken... deze week 3 x gebokst en het is weer foetsjie.
Ik heb me lopen uitsloven met "weighted dippen". Setjes om-en-om met een ander werkt motiverend.
pi_41610992
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:40 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik heb me lopen uitsloven met "weighted dippen". Setjes om-en-om met een ander werkt motiverend.
Hoeveel kg extra?

Ik doe altijd maar alleen BW, maar dat is bij mij zat
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:00:23 #273
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41611160
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:54 schreef McGilles het volgende:

[..]

Hoeveel kg extra?

dumbell van 12 kg tussen m'n enkels gisteren, maar maximaal doe ik zo'n 25 aan een riem.
Voelt echt goed om met meer dan lichaamsgewicht te dippen.

ohja, de SQUAT voor het bovenlichaam... voor de beentrainers hier.
pi_41611244
Tussen je enkels doet dat gewicht toch bijna geen zak?
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:06:23 #275
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41611340
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:02 schreef synthesix het volgende:
Tussen je enkels doet dat gewicht toch bijna geen zak?
Waarom zou dat tussen je enkels minder werken dan aan een riem?
Voordeel van een riem is dat je niet bezig hoeft te zijn met "klemmen" maar dat je aandacht naar de beweging kan gaan.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:28:37 #276
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_41611839
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:08 schreef BertV het volgende:
hahahaha, toevallig heb ik er nu ook last van. Ik ken het verschijnsel spastische spier wel in mijn ooglid, maar ik had het nog nooit in mijn schouder gehad (nu dus wel).

[ Bericht 2% gewijzigd door ConQuestador op 08-09-2006 11:43:20 ]
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:30:28 #277
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_41611878
quote:
Mijn persoonlijke ervaring is dat tapen niet echt helpt. Als het een blijvend probleem is zou ik je toch de PSB Polsbrace aanraden (hier train ik ook al half jaar mee, en sindsdien geen serieuze polsklachten meer gehad)

pi_41612157
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:06 schreef BertV het volgende:

[..]

Voordeel van een riem is dat je niet bezig hoeft te zijn met "klemmen" maar dat je aandacht naar de beweging kan gaan.
Waar heb je die riem vandaan? Of heb je een gewone riem gepakt en dan een ketting eraan.
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:44:53 #279
37248 BertV
Klei indiaan
pi_41612187
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:43 schreef Semargofni het volgende:

[..]

Waar heb je die riem vandaan? Of heb je een gewone riem gepakt en dan een ketting eraan.
idd, zo'n brede riem + ketting + schijf...
Staat wel hoor.
pi_41612222
Ik heb wel vaker last van een spastische borstspier die dan zit te stuipen of een beenspier die dan constant zit te flippen
pi_41613519
ik zag gister een kerel in de stad lopen met een belt, alsof het een coole accesoire ofzo was
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:05:37 #282
148655 Robocock
pi_41614249
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:37 schreef Tommy__ het volgende:
ik zag gister een kerel in de stad lopen met een belt, alsof het een coole accesoire ofzo was
wat een geit
  vrijdag 8 september 2006 @ 13:06:30 #283
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_41614271
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:30 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is dat tapen niet echt helpt. Als het een blijvend probleem is zou ik je toch de PSB Polsbrace aanraden (hier train ik ook al half jaar mee, en sindsdien geen serieuze polsklachten meer gehad)

[afbeelding]
ga ik overwegen, maar ik ga nu eerst ff 24/7 tapen en nog wat rust houden, kijken waar dat eindigt
pi_41619238
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:54 schreef McGilles het volgende:

[..]

Hoeveel kg extra?

Slappeling
pi_41623718
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:06 schreef BertV het volgende:

[..]

Omdat het gewicht bij de riem een grotere afstand aflegt omdat hij aan je middel vastzit, je enkels bewegen nauwlijks omhoog en omlaag bij het dippen..

[ Bericht 0% gewijzigd door synthesix op 08-09-2006 18:18:12 ]
pi_41624369
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:12 schreef synthesix het volgende:

[..]

Omdat het gewicht bij de riem een grotere afstand aflegt omdat hij aan je middel vastzit, je enkels bewegen nauwlijks omhoog en omlaag bij het dippen..
?

dit: is dippen met BW of met een dumbbel tussen je enkels, niet op een bench met je voeten op de grond
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:27:15 #287
140141 ivosnivo
pi_41629728
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:00 schreef BertV het volgende:

[..]

dumbell van 12 kg tussen m'n enkels gisteren, maar maximaal doe ik zo'n 25 aan een riem.
Voelt echt goed om met meer dan lichaamsgewicht te dippen.

ohja, de SQUAT voor het bovenlichaam... voor de beentrainers hier.
Ik doe het sinds een tijdje met mijn benen niet gekruist, en het lijkt wel of het makkelijker gaat zo. Ik kon vorige week 3x 12 doen, dus ik zal ook is een dumbel aan me riem vastmaken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:32:28 #288
19479 Mr.J
pi_41629888
Doe altijd een schijf met ketting een riem met dippen. Gaat perfect.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:07:41 #289
140141 ivosnivo
pi_41631065
Ik wil binnenkort barbelstangetjes kopen en die mee nemen naar de sportscholen waar ik kom. Voor dumbeldrukken, alleen vind ik het wel heel patserig staan

zoalshetis’ over jezelf opwinden om Meki:
dat is dan een beetje hetzelfde als kwaad worden op een mongool omdat ie perongeluk op jouw schoen kwijlt.

Whahahahaha, wat heeft ie nu weer voor onzin beweert?
pi_41631185
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:07 schreef ivosnivo het volgende:
Ik wil binnenkort barbelstangetjes kopen en die mee nemen naar de sportscholen waar ik kom. Voor dumbeldrukken, alleen vind ik het wel heel patserig staan

zoalshetis’ over jezelf opwinden om Meki:
dat is dan een beetje hetzelfde als kwaad worden op een mongool omdat ie perongeluk op jouw schoen kwijlt.

vrijdag 8 september 2006 @ 22:16:00 #291
140141 ivosnivo
pi_41631327
Staat in mrj zijn sig
pi_41631816
Vandaag 170kg rack pull van net onder knie. Rug kan het easy hebben, grip is wat lastiger. Al met al zeer tevreden. 200kg rack pull zit er binnen 2 maanden wel in.
pi_41632574
Morgen 1/4 triathlon lopen Dat is pas cardio
  vrijdag 8 september 2006 @ 23:18:03 #294
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41633361
LedZep, wat kun jij nu bankrukken en squatten? Deadliften hoor ik je nog wel ooit over (2x bodyweight?) maar de rest is me onbekend.

Ik ga morgen weer effe denk ik.

Full squatten en rowwen, omdat rowwen heze zo'n geniale nieuwe cd heeft uitgebracht Eigenlijk omdat ik dat te weinig doe maargoed
met dank aan SF
  zaterdag 9 september 2006 @ 00:23:09 #295
19479 Mr.J
pi_41635658
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:07 schreef ivosnivo het volgende:

Wat niet.
pi_41642456
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:35 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

?

dit: [afbeelding] is dippen met BW of met een dumbbel tussen je enkels, niet op een bench met je voeten op de grond
Ah ok :p

Ja want met deze:

Heeft het niet zoveel zin tussen je enkels.
  zaterdag 9 september 2006 @ 10:48:42 #297
153812 Frautie
Frautilicious
pi_41642574

Ik ga maandag maar eens een sportarts bellen. Heb zo'n friggin zeurende pijn in mijn linkerschouder 'T gaat niet over en de spieren in linkerschouder doen gewoon zeer

Heb zelfs ibobrufen gekocht en ik ben niet van de pijnstillers/pillen
  zaterdag 9 september 2006 @ 11:23:23 #298
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_41643151
Pff net weer wezen squatten met 35 kg. Wel fullsquat, goeie vorm, op naar de 40. Ik snap niet waarom mijn squat zo achter ligt, deadliften kan ik met 100 kg (misschien wel meer) en zelfs benchen zou ik 60 wel enkele keren omhoog krijgen. Maar al met al heerlijk getraind, veel volume en vooral rows gingen heerlijk.
met dank aan SF
pi_41644494
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 23:18 schreef J-Will het volgende:
LedZep, wat kun jij nu bankrukken en squatten? Deadliften hoor ik je nog wel ooit over (2x bodyweight?) maar de rest is me onbekend.

Ik ga morgen weer effe denk ik.

Full squatten en rowwen, omdat rowwen heze zo'n geniale nieuwe cd heeft uitgebracht Eigenlijk omdat ik dat te weinig doe maargoed
Fullsquats ben ik een soort cycle aan het doen, waarschijnlijk is mijn max iets tussen de 100 en 105kg op het moment.

Benchen doe ik amper dus dat kan ik je niet vertellen.
pi_41644596
@J-will, Deadlift wordt normaal gesproken met parallelsquat vergeleken toch.
Misschien ligt je parallelsquat wel niet zo veel achter.
pi_41644667
De meeste beginners hebben een hogere dead dan squat. Hoe langer je traint hoe moeilijker het wordt om je dead te verbeteren omdat techniek steeds meer een rol speelt. Evenzo geldt dat je met squats veel langer "snelle progressie" kan maken dan met deads. Op den duur komen die verhoudingen wel in orde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')