Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Denk je een heerlijk bakje kwark te nuttigen bij het ontbijt, is het weer opquote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:12 schreef BertV het volgende:
[..]
hm, ik ken het... je weet zelf hoeveel je nodig hebt.
Als zij maar pakt wanneer het haar uit komt kun je in de grootste problemen komen... drama!
Daar ben ik 't dan nu net wel weer mee eens, een tvp.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:16 schreef LedZep het volgende:
*mompelt iets met TVP enzo*
Volgens mij denken ze niet zo veel...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:13 schreef Bert-Spies het volgende:
[..]
ik ken dat....het gezicht van de kassmeisjes als je 15 bakken kwark op de lopende band zet en 5 pakken kipfilet naast 5 blikjes tonijn.....
je ziet ze denken.....
Men, 4 eieren per dag. De hilariteit die 2 eieren al opleveren op m'n werk.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:57 schreef LedZep het volgende:
Enige wat er nog moet gebeuren is opvoeren tot 16 boterhammen (nu iets van 10-12), richting de 4 eieren per dag (nu 2) en mijn melkconsumptie wat omhoog brengen. 's Ochtends komt er dan nog cornflakes / havermout bij. 5500 kcals finally.
Dat doet de persoon die achter ze in de rij staat welquote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:37 schreef BertV het volgende:
Volgens mij denken ze niet zo veel...
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:00 schreef BertV het volgende:
Men, 4 eieren per dag. De hilariteit die 2 eieren al opleveren op m'n werk.
"Heb je heb ook weer met z'n eieren"
"Al broeds?"
"Als je stopt met eieren eten mag je de productie wel waarschuwen"![]()
Ik hou me al 3 weken aan mijn schemaquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:26 schreef McGilles het volgende:
Zullen we een poll maken wanneer ledzep zich echt aan z'n schema gaat houden?
Ik ga voor november![]()
![]()
Ik gok op nooit, het is net zo'n breazahboy die 1 maand voor de zomer in de sportschool komt om ff breed te worden, 4 maand later zie je ze nooit weer.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:26 schreef McGilles het volgende:
Zullen we een poll maken wanneer ledzep zich echt aan z'n schema gaat houden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:34 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Ik gok op nooit, het is net zo'n breazahboy die 1 maand voor de zomer in de sportschool komt om ff breed te worden, 4 maand later zie je ze nooit weer.
precies ledje dus![]()
![]()
Oke oke oke ik geef toeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik doe 2x per week incline curls
Waar dacht je aan?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:31 schreef McGilles het volgende:
Vanmiddag maar eens weer een keer testen wat mijn 1rm squat is, daarna even schema maken aan de hand daarvan
Beginnen bij 70% 4 sets van 10 opbouwen in meerdere weken (2pw) naar 2x2 110%quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:05 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja, intensiteit, volume, percentages, opbouw etc.
Vraag me af hoe je dat af gaat.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
Beginnen bij 70% 4 sets van 10 opbouwen in meerdere weken (2pw) naar 2x2 110%
Moet nu weg dus kan vanavond wel het al bedachte schema posten
Jij mag het woord "smolov" niet eens in je laten opkomenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:46 schreef synthesix het volgende:
* Tvp
Die smolov cycle ziet er goed uit![]()
Trust me, it isn't. It's like hell. En nee, ik heb het niet geprobeerd (ik ben namelijk noch Rus, noch gek, noch aan de Russische aNaBoLuUh, noch levensmoe)quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:26 schreef synthesix het volgende:
Dat verandert niks aan het smakelijke voorkomen van het schema
Concrete schema's willen we ik !quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:19 schreef McGilles het volgende:
Misschien in de toekomst proberen, kijken hoe zwaar het in werkelijkheid is.
Heb niet echt m'n 1rm max getest vandaag, wel kreeg ik 2x 150kg omhoog dus de echte 1rm zou wel rond de 155 - 160 liggen.
Voor de rest was mijn tshirt compleet doorweekt achteraf, helemaal bekaf was ik!
Nu relaxen thuis![]()
Oke, in het eerste deel van de cycle train je 4x per week:quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:20 schreef synthesix het volgende:
Waarom is het like hell? (oprechte interesse)
Ik bedoel, wat is er dan zo 'kut' aan, krijg je enorm veel spierpijn ofzo?
"Het probleem" is dat het het zwaarste is wat je kan proberen. Ik ga het zeker doen áls ik een goede squatbasis heb, maar echt, dit is 1 blok overreaching en mocht je het halen ben je een monster. Of je sterft in het squatrek.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:46 schreef synthesix het volgende:
Ja ok. Maar waarom is het dan zo kut. Het is moeilijk misschien, en ik zou vrijwel zeker voor de opgegeven sets/reps gehaald te hebben tegen failure aanlopen.
Maar ik bedoel: Nou leuk toch
Ik zie het probleem niet. Lekker squatten
quote:Yes, this is an awful lot of squatting, but on the plus side it does piss-off the bodybuilders who are waiting to use the squat rack to do curls.
www.yousendit.comquote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:57 schreef redguy2222 het volgende:
Ik heb zojuist een beetje aan de hand van Smolov's schema mijn eigen schema voor komende 4 weken opgesteld. Iemand een plek waar ik het kan uploaden?
Een paar posts daaronder staat 't luie donder.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:46 schreef ivosnivo het volgende:
We proberen de prijs weer op 210 euro te houden.
Wat krijg je te zien voor 210 euro?
Je wilt dus in feite in 4 weken van je 1RM een easy 3RM (eigenlijk ommenabij de 5RM, gezien die 10 sets) maken?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:26 schreef redguy2222 het volgende:
Te lui om te zoeken, typ het wel even over.
1RM: 140 Kg (40kg minder door cut van afgelopen zomer)
Week 1 Gewicht Reps Sets
Dinsdag 100 9 4
Donderdag 105 7 5
Zaterdag 114 5 7
Week 2 Gewicht Reps Sets
Dinsdag 110 9 4
Donderdag 115 7 5
Zaterdag 124 5 7
Week 3 Gewicht Reps Sets
Dinsdag 115 9 4
Donderdag 120 7 5
Zaterdag 129 5 7
Week 4 Gewicht Reps Sets
Dinsdag rust
Donderdag 135 3 10
Zaterdag 140 3 10
//Edit: Hiephoi ! Had dit bericht bijna uur geleden ofzo gepost, komt nu pas aan.
Ja ik train er, Miguel ook maar geloof dat die op vakantie/stage in ik meen canada oid is. Maar is goed te doen op zich, niet te laat op de dag gaan dan zit het vol met flikkertjes, en je kan bijna altijd bij 't squatrek aangezien niemand dat ding gebruiktquote:Op vrijdag 1 september 2006 08:16 schreef J-Will het volgende:
Is er hier iemand bekend met het sportcentrum voor de universiteit van tilburg? Zit er aan te denken om me weer in te schrijven maar ben vorig jaar nooit geweest omdat ze je verplicht stellen een cursus te volgen.
Met blessures aan elleboog EN knie wordt het idd lastig trainen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:56 schreef chawa_goochem het volgende:
Een blessure alweer. Elleboog en knie.![]()
Ik kan helaas niet stoppen met trainen, ik ben veels te verslaafd.![]()
Denk niet dat ik daar iets te zoeken hebquote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:43 schreef Mr.J het volgende:
Nog mensen trouwens naar het Flex Kamp?
http://forum.dutchbodybui(...)eekend-2006-a-68668/
Ik ben er dit jaar iig bij.
Bullshit, dit is voor beginner tot aan gevorderde.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:42 schreef Frautie het volgende:
[..]
Denk niet dat ik daar iets te zoeken heb
Er zijn verschillende versies van 5x5, maar de meest gebruikte is 5 sets met hetzelfde gewichtquote:Op vrijdag 1 september 2006 10:42 schreef Frautie het volgende:
[..]
Denk niet dat ik daar iets te zoeken heb
Gister maar 5x5 gaan deadliften. 1x 40 2x 50 2x 70. Ging redelijk stuk en ik heb een serieus grip probleem. Vooral 't laatste setje was doorbijten. Ik hoop dat ik 't o.a. met klimmen verbeter.
Voor de rest assisted chin ups gedaan. Man o man, over een jaar heb ik dat wel onder de knie ofzo
Heb ook nog wat rotator cuff oefeningen gedaan. Links is echt een stuk zwakker! Dus ook daar nog werk aan de winkel
En mijn schouders zijn weer beurs van die friggin frontsquats
Exactlyquote:Op vrijdag 1 september 2006 11:27 schreef LedZep het volgende:
[..]
Er zijn verschillende versies van 5x5, maar de meest gebruikte is 5 sets met hetzelfde gewicht
Dammit! Ik weet gelijk bij wie ik moet zijn om te leren epileren.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ow, ik kwam trouwens nog 'n foto van Led en Mr J tegen...![]()
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:27 schreef LedZep het volgende:
Er zijn verschillende versies van 5x5, maar de meest gebruikte is 5 sets met hetzelfde gewicht
SSSSSSSSSssssssssssstquote:Op vrijdag 1 september 2006 11:34 schreef McGilles het volgende:
Exactly
Die 2-2-1 is niet echt een 5x5
Dat valt mij nu pas op! LOLquote:Op vrijdag 1 september 2006 12:21 schreef Webkim het volgende:
Dammit! Ik weet gelijk bij wie ik moet zijn om te leren epileren.
Die wenkbrauwtjes!![]()
OMG, dit is echt erg!quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:21 schreef Webkim het volgende:
[..]
Dammit! Ik weet gelijk bij wie ik moet zijn om te leren epileren.
Die wenkbrauwtjes!![]()
Train nu alleen thuis maar tussen colleges door als ik weer 2 uur moet wachten zou wat ijzerwerk wel relaxed zijn, vandaarquote:Op vrijdag 1 september 2006 10:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ja ik train er, Miguel ook maar geloof dat die op vakantie/stage in ik meen canada oid is. Maar is goed te doen op zich, niet te laat op de dag gaan dan zit het vol met flikkertjes, en je kan bijna altijd bij 't squatrek aangezien niemand dat ding gebruiktDie cursus btw hoeft maar een les te duren als je aantoont dat je al bekend bent met de toestellen... (ja geen losse shizzle oid..) Dus als jij 3 rugoefeningen doet op een fuckin' toestel en 1 biceps oefening doet krijg je die pas al.
Waar train je nu dan eigenlijk in tilburg?
ow, ik kwam trouwens nog 'n foto van Led en Mr J tegen...![]()
[afbeelding]
Die dingen zijn nooit zo nauwkeurig, de beste manier is nog steeds een huidplooimeting.quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:24 schreef McGilles het volgende:
Even iets raars,
Ik woog zo'n 2 maanden geleden 103 kg met 16% BF, in de tussentijd wel een weekje ziek geweest maar vandaag weer gewogen:
103kg met 21% BF.
Maar ik ben ondertussen wel sterker geworden.
Klopt dat domme BF apparaat niet of hoe zit dat nou....
Ik ga sowieso rond de 4000kcal zitten per dag, want stel dat het wel klopt vind ik het wel aan de hoge kant!
Wees blij dat je eindelijk een vet zwijn bent! Mijn BF gaat volgens mij ook gestaag omhoog, je moet het gewoon als een geschenk zienquote:Op vrijdag 1 september 2006 18:24 schreef McGilles het volgende:
Even iets raars,
Ik woog zo'n 2 maanden geleden 103 kg met 16% BF, in de tussentijd wel een weekje ziek geweest maar vandaag weer gewogen:
103kg met 21% BF.
Ik ga sowieso rond de 4000kcal zitten per dag, want stel dat het wel klopt vind ik het wel aan de hoge kant!
Die krengen kloppen voor geen meter man, ik zit op de 36%. Je buikomtrek is toch niet met 10 cm gestegen? Daar kun je het beter aan zien vind ik zonder vet% te meten met klemmetjes. Gewoon je buikomtrek blijven meten, en zolang die gelijk blijft en je wordt wel sterker/zwaarder ben je goed bezig.quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:24 schreef McGilles het volgende:
Even iets raars,
103kg met 21% BF.
Buikomvang is inderdaad hetzelfde, eigenlijk 1cm meer maar dat kan ook zijn door het weer/tijdstip/hoeveelheid eten enz.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:04 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Die krengen kloppen voor geen meter man, ik zit op de 36%. Je buikomtrek is toch niet met 10 cm gestegen? Daar kun je het beter aan zien vind ik zonder vet% te meten met klemmetjes. Gewoon je buikomtrek blijven meten, en zolang die gelijk blijft en je wordt wel sterker/zwaarder ben je goed bezig.
Je hartslag heeft zelfs invloed op die meting. Hoge hartslag = minder vet...quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:24 schreef McGilles het volgende:
Even iets raars,
103kg met 21% BF.
Best een mooie vrouw met een mooi lijf, maar ik ben geen fan siliconen borstenquote:
Nee wij ook nietquote:Op zaterdag 2 september 2006 10:29 schreef Frautie het volgende:
[..]
Best een mooie vrouw met een mooi lijf, maar ik ben geen fan siliconen borsten![]()
Aan de andere kant, ik hoef mijn hand er ook niet op te leggen![]()
over droog gesproken, ze zal ook wel geen maandelijkse probleempjes meer hebben...quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:44 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Nee wij ook nietMaar ik denk dat het onmogelijk is om nog borsten over te houden als je zo droog bent.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 07:32 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Tja PL powerbuilder met beach-aspiraties he
Weet wel zeker van niet.quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:19 schreef LedZep het volgende:
Btw J, ik denk dat jij als je de afgelopen 3, 4 jaar in de winter eens flink had gebulkt je nu minstens 10kg LBM meer had. Dat beetje vet krijg je er makkelijk af met een goede cut.
5000+ is niet mijn definitie van "echt bulken"quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:36 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Weet wel zeker van niet.
Ik heb op 5000+ gezeten /d en nog gaat massa aanzetten erg langzaam. Dus gewoon accepteren dat ik een lichte bouw heb, maar wel altijd 10% of lager zit.
Elke kg die je aanzet toont meteen goed.
Als ik rond de 4500-5000kcal ga zitten kom ik in gewicht zeker een hoop aan, kracht ook zeker een boel maar jammer genoeg rond m'n middel ook!quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:05 schreef Mr.J het volgende:
7000. Wow.
Ik ken wedstrijdjongens die niet hoger dan 4500kcal gaan. En die zitten op 100kg+ on stage.
Dus kan ik wel ontzettend veel extra gaan proberen te eten, maar de meerwaarde zal voor mijn lichaam gering zijn.
Je eigen lichaam kennen en er naar trainen werkt voor mij het beste. Accepteren wat je wel en niet kan.
Deadlift moet je gewoon constant op je houding letten, ik heb er zelf weinig last van!quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:22 schreef Tommy__ het volgende:
oppassen met die deadlift tough, na dat ik vorige week 4x100 trok heb ik eergisteren pinsquats met 120 liggen doen, wat ik beter niet had gedaan omdat ik het nu nog voel in m'n rug
![]()
2 weken geen DL meer voor mijmaar er is al 1 week verstreken
![]()
Lul niet, je bent een zwakke vetklepquote:Op zaterdag 2 september 2006 15:37 schreef McGilles het volgende:
[..]
Deadlift moet je gewoon constant op je houding letten, ik heb er zelf weinig last van!
Voel wel altijd flinke spanning in m'n onderrug nadat ik meerdere oefeningen heb gedaan, echt zo hard als staal![]()
Dan ben je dus gewoon verkeerd bezig.quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:22 schreef Tommy__ het volgende:
oppassen met die deadlift tough, na dat ik vorige week 4x100 trok heb ik eergisteren pinsquats met 120 liggen doen, wat ik beter niet had gedaan omdat ik het nu nog voel in m'n rug
![]()
2 weken geen DL meer voor mijmaar er is al 1 week verstreken
![]()
Ik til jouw tengere lichaampje zo boven mijn hoofdjequote:Op zaterdag 2 september 2006 16:09 schreef LedZep het volgende:
[..]
Lul niet, je bent een zwakke vetklep![]()
![]()
Wacht maar tot je mijn psyching up ziet (als mijn dead op niveau is post ik een filmpje) , dan zal je huilend in je schelp terugkruipenquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:20 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik til jouw tengere lichaampje zo boven mijn hoofdje![]()
![]()
![]()
Wanneer zijn ze dan op niveau? Mij verbeteren zal je toch niet lukkenquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:24 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wacht maar tot je mijn psyching up ziet (als mijn dead op niveau is post ik een filmpje) , dan zal je huilend in je schelp terugkruipen![]()
Oh ja, it's good to be the king![]()
Zeppie gaat met z'n bulk dieetje nu nog wel de goede kant op, maar wanneer hij 25+ is word ie een dikke vetklepquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:38 schreef J-Will het volgende:
LedZep eindigt gewoon als een 150+ er en blijft tegen zichzelf zeggen: hier zit een shredded beast onder
In feite zijn ze natuurlijk nooit op niveau. Als een lift op niveau is kan je er net zo goed mee stoppenquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:29 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wanneer zijn ze dan op niveau? Mij verbeteren zal je toch niet lukken
Heb jij eigenlijk nog een beetje juice-kuurtje gedaan lately? Of ben je daar een beetje vanaf?quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:05 schreef Mr.J het volgende:
7000. Wow.
Ik ken wedstrijdjongens die niet hoger dan 4500kcal gaan. En die zitten op 100kg+ on stage.
Dus kan ik wel ontzettend veel extra gaan proberen te eten, maar de meerwaarde zal voor mijn lichaam gering zijn.
Je eigen lichaam kennen en er naar trainen werkt voor mij het beste. Accepteren wat je wel en niet kan.
Als je jezelf koning noemt ben je het nog niet hoorquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:24 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wacht maar tot je mijn psyching up ziet (als mijn dead op niveau is post ik een filmpje) , dan zal je huilend in je schelp terugkruipen![]()
Oh ja, it's good to be the king![]()
Volgens mij heb je een brakke DL-techniek òf heb je een fout lichaamspostuur. Heb je soms korte armen?quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:20 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Als je jezelf koning noemt ben je het nog niet hoor![]()
Is deadlift eigenlijk veel beter voor je rug dan romanian deadlift? Romanian voelt bij mij veel natuurlijker aan en ik kan dezelfde gewichten er makkelijker mee "omhoog" krijgen.
Sommige mensen zijn niet gemaakt om te deadliften. Als je spanwijdte (horizontale armen van vingertop tot vingertop) (veel) korter is dan je lengte heb je korte armen en dat kan sowieso een probleem opleveren. Daarnaast heb je een nadeel bij het deadliften naarmate je groter bent.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:23 schreef ivosnivo het volgende:
Mijn techniek is voor me gevoel goed, ik trek hem omhoog langs me benen en kijk netjes vooruit (en heb het gevoel dat ik dood ga).
Ja, dat moet je dus niet doen. Barbell tegen je schenen. Als je knieën in de weg zitten zit je te ver naar voren, wss zijn je schouders dan ook voor de barbell. Naar achteren dus met dat lichaam.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:33 schreef ivosnivo het volgende:
Oke, maar is die oefening even goed voor je rug? Want daar doe ik hem voor. Me benen doe ik sinds kort 45 graden buigen, dat deed ik eerst minder. Ik trek hem niet langs me benen omhoog omdat ik veel te bang ben me knieen te slopen met die stang, ik heb er ongeveer 2 cm tussen ofzo.
Update http://www.esnips.com/web/ivosnivo
we hebben een stijgende lijn![]()
Vakantie? Veel plezierquote:Op zondag 3 september 2006 09:48 schreef Webkim het volgende:
* Webkim laat de regen even hier in Nederland achter.![]()
Tot snel!![]()
Oke dan zal ik overmorgen ofzo is op alle manieren die ik kan bedenken 50 kilo van de grond trekken en kijken wat het beste gaat.quote:Op zondag 3 september 2006 09:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja, dat moet je dus niet doen. Barbell tegen je schenen. Als je knieën in de weg zitten zit je te ver naar voren, wss zijn je schouders dan ook voor de barbell. Naar achteren dus met dat lichaam.
Voor je rug kan je beter DL doen dan RDL imo.
Je hoeft maar 1 manier te doen en dat is de juistequote:Op zondag 3 september 2006 09:51 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Oke dan zal ik overmorgen ofzo is op alle manieren die ik kan bedenken 50 kilo van de grond trekken en kijken wat het beste gaat.
Even geen AAS de komende tijd. Lichaam even wat meer tijd geven om tot een volledig herstel te komen. Dan 4 weken voor aanvang cycle 'primen' (zakken in carbs waardoor de gevoeligheid voor glucose toeneemt). Dan is het een 1+1=3 situatie. AAS + betere benutting voeding.quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:34 schreef Sloper het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk nog een beetje juice-kuurtje gedaan lately? Of ben je daar een beetje vanaf?
Vraag & Aanbodquote:Op zondag 3 september 2006 13:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Even geen AAS de komende tijd. Lichaam even wat meer tijd geven om tot een volledig herstel te komen. Dan 4 weken voor aanvang cycle 'primen' (zakken in carbs waardoor de gevoeligheid voor glucose toeneemt). Dan is het een 1+1=3 situatie. AAS + betere benutting voeding.
Maar nu nog geen zin in. Trainen gaat goed dus ik ga even lekker door.
(Al staat er wel een vial Humalog in de koelkast niets te doen....)
Ieder z'n eigen hobby.quote:Op zondag 3 september 2006 21:36 schreef synthesix het volgende:
Ik denk dat je ook beter van die troep af kunt blijven als het zonder ook goed gaat.
Ik ben niet zo'n jankerig anti-aas gastje, maar ik heb toch het gevoel dat je lichaam je hormoonhuishouding liever niet artificieel ontregeld ziet, als het niet hoeft
Ach, de 1 zuipt 2 liter bier op een avond, de ander neemt wat X of een grammetje wit.quote:Op zondag 3 september 2006 21:36 schreef synthesix het volgende:
Ik denk dat je ook beter van die troep af kunt blijven als het zonder ook goed gaat.
Ik ben niet zo'n jankerig anti-aas gastje, maar ik heb toch het gevoel dat je lichaam je hormoonhuishouding liever niet artificieel ontregeld ziet, als het niet hoeft
Heb je serieus de ambities om die lichamen te bereiken kerel?quote:Op zondag 3 september 2006 22:27 schreef ivosnivo het volgende:
We hebben nu foto's van vrouwen gepost, laten we er nu is wat van mannen posten. Wat je wil bereiken of wat je mooi vind.
Wat ik ongeveer wil bereiken
[afbeelding]
Mooi
[afbeelding]
Toch is het bewezen dat als je net iets minder eet dan je lichaam nodig hebt, je het oudste wordt.quote:Op zondag 3 september 2006 22:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ach, de 1 zuipt 2 liter bier op een avond, de ander neemt wat X of een grammetje wit.
En weer een ander sport 5x per week, heeft z'n voeding in orde (gezonde voeding dus) en neemt daarbij na er goed over nagedacht te hebben steroiden of andere hormomen. Ieder z'n ding dus.
Toch vind ik mijn gezondheid zeer belangrijk, dus laat ik die niet in gevaar komen.
Hoe zwaar was schwarzenegger dan in het begin?quote:Op zondag 3 september 2006 22:59 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Heb je serieus de ambities om die lichamen te bereiken kerel?
Ik hoop dat je weet dat dat weggelegd is voor een zeer select groepje mensen in de wereld en dat dit zeker niet zonder behoorlijke chemische ondersteuning kan worden bereikt.
"Het oudst" worden is toch van een stuk meer factoren afhankelijk dan "minder eten" alleen hoorquote:Op zondag 3 september 2006 23:18 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Toch is het bewezen dat als je net iets minder eet dan je lichaam nodig hebt, je het oudste wordt.
[..]
Hoe zwaar was zwarzenegger dan in het begin?
Ja dat weet ik wel, maar dat is het beste voor je lichaam dan.quote:Op zondag 3 september 2006 23:22 schreef LedZep het volgende:
[..]
"Het oudst" worden is toch van een stuk meer factoren afhankelijk dan "minder eten" alleen hoor.
Schwarzenegger? Die had op z'n 17e klauwen van tegen de 50cm geloof ik. Extreme meso.
Ik ben altijd sceptisch tegenover dat soort onderzoeken. De invloed van veel of weinig eten op leeftijdsduur is zo complex dat het zeer moeilijk is daar een waterdicht verband valt te leggen. Een handjevol testpersonen voldoet hier niet en ik heb dan ook mijn twijfels.quote:Op zondag 3 september 2006 23:27 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel, maar dat is het beste voor je lichaam dan.
Proberen de 10kg lichtere versie van schwarzenegger na te bootsen![]()
ik doe geen (lees een tijdje) bicepoefeningen meerquote:Op zondag 3 september 2006 23:41 schreef Mr.J het volgende:
Onderarmen zijn toch ook een spiergroep?
True, bij veel spiergroepen (en vooral rug) train je je onderarmen al indirect door je grip, maar na mijn triceps/biceps training vind ik mijn wrist curls wel toegevoegde waarde hebben. Dan spreek je die spiergroep direct aan.
Anders zou je je biceps ook niet moeten trainen aangezien je die al bij rug meepakt. Idem voor triceps en borst.
Da's toch voor je triceps?1!!!1!quote:Op zondag 3 september 2006 23:41 schreef ivosnivo het volgende:
Ik deed het ook altijd op biceps dag. Doe nu alleen nog 1 keer per week hammercurls, en optrekken.
Achja, zo denk ik er ook wel over. Insuline/Aas/etc nemen als ik zonder ook nog redelijk groei.quote:Op zondag 3 september 2006 22:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ach, de 1 zuipt 2 liter bier op een avond, de ander neemt wat X of een grammetje wit.
En weer een ander sport 5x per week, heeft z'n voeding in orde (gezonde voeding dus) en neemt daarbij na er goed over nagedacht te hebben steroiden of andere hormomen. Ieder z'n ding dus.
Toch vind ik mijn gezondheid zeer belangrijk, dus laat ik die niet in gevaar komen.
De mens is evolutionair bekeken gemaakt om dag in dag uit zware arbeid te verrichten.quote:Op maandag 4 september 2006 08:10 schreef synthesix het volgende:
[..]
Achja, zo denk ik er ook wel over. Insuline/Aas/etc nemen als ik zonder ook nog redelijk groei.
Ik vraag me trouwens af of sporten op de manier dat jij het doet (en bb-ers/pl-ers in het algemeen, for that matter), wel zo goed voor je is. Ik bedoel, ik kan me toch goed voorstellen dat je je lichaam een beetje aan het opbranden bent op die manier. Beetje als met bouwvakkers. Ze bewegen veel op hun werk, dus ze hebben een betere (kracht)conditie, maar wel een versleten rug en knieën na 30 jaar.
Maarja, dat is ook maar wat net in me opkwam![]()
Net als vroegah.... toen de mens gemiddeld niet ouder werd dan 50 jaarquote:Op maandag 4 september 2006 10:37 schreef LedZep het volgende:
[..]
De mens is evolutionair bekeken gemaakt om dag in dag uit zware arbeid te verrichten.
Ik zat er al op te wachten. Nogal logisch dat de gemiddelde leeftijd zo laag is als er geen ziekenhuizen zijn, je dus aan zo'n beetje elke ziekte de pijp uitgaat, en je op elk moment door één of ander roofdier kan worden opgevreten he?quote:Op maandag 4 september 2006 10:49 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Net als vroegah.... toen de mens gemiddeld niet ouder werd dan 50 jaar![]()
Indeling is goed. Zorg voor goede oefeningen en het komt allemaal in orde. VEel succesquote:Op maandag 4 september 2006 10:57 schreef Basso het volgende:
sinds kort bezig met fanatiek fitness (geen bb), en dus ook eten/rusten. Ik zit nu te denken aan onderstaand schema:
Dag 1: Borst en Biceps
Dag 2: Benen
Dag 3: Rust
Dag 4: Schouders en Triceps
Dag 5: Rug
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust (naar keuze)
Elke training doe ik wat buikspieroefeningen en na de krachttraining 30 tot 45 minuten cardio. Zijn jullie het eens met dit schema of kan ik beter het een en ander omgooien?
alvast bedankt
Ik gebruik voor splitschema's altijd de volgende (ruwe) richtlijn:quote:Op maandag 4 september 2006 11:06 schreef Basso het volgende:
Top!
Ik begin met basisoefeningen (fly, bench press, leg press etc), 4 oefeningen per spiergroep denk ik. Ik zal vandaag of morgen ook even mijn voedingsschema posten, want daar ben ik nog niet helemaal tevreden mee eigenlijk
2x per week 5x5 bench pressen, beginnende op 75% 1RM, per week 2,5% erbij. Werkt gegarandeerd. Op de resterende dag (ik neem aan dat je 3x per week traint) kan je military press (variaties) doen om die te onderhouden.quote:Op maandag 4 september 2006 13:08 schreef Semargofni het volgende:
Zow ben eindelijk weer een tijdje bezig met trainen en gaat wel lekker. Volg momenteel een full body schema en moet zeggen dat ik me afvraag waarom ik split ooit heb gedaan. Wat een onzin eigenlijk, no offence want ik heb er zelf ook op gegaind.
Ben nu met veel oefeningen sterker geworden waar ik voorheen veel moeite mee had. Benchpress loopt enkel nog veel achter. (MP is bijna even hoog als BP).
Of een max effort/dynamic effort dagje inlassenquote:Op maandag 4 september 2006 13:20 schreef LedZep het volgende:
[..]
2x per week 5x5 bench pressen, beginnende op 75% 1RM, per week 2,5% erbij. Werkt gegarandeerd. Op de resterende dag (ik neem aan dat je 3x per week traint) kan je military press (variaties) doen om die te onderhouden.![]()
Zou ik doen iig, als ik bench wou verbeteren.
Wel jammer dat er in zulke producten altijd veel transvetzuren zijn die je lichaam meer slecht dan goed doet, het houdt ook de groei van spieren tegen. Daarom ben ik bijna volledig afgestapt van bewerkte voedingsproducten.quote:Op maandag 4 september 2006 18:26 schreef McGilles het volgende:
Eet nu trouwens een heerlijk pizza'tje van de AH, "verse" steenover pizza met 4 soorten kaas!
Maarliefst 65gram eiwit en een mega 1100 kcal
Als jij dagelijks een paar trappen op moet lopen of een half uur moet fietsen om bij werk/school te komen dan moet je er alweer wat bij optellen.quote:Op maandag 4 september 2006 19:10 schreef Basso het volgende:
in rust verbruik in ongeveer 2000 kcal (20 jaar, 72 kilo, 1.85m)
Ik fitness 3 tot 4 keer per week. Totaal verbruik ik hiermee ongeveer 1200-1600 kcal. Ik voetbal 2 uur per week, wederom 800 kcal. Cardio doe ik 3 uur per week, 1500 kcal ongeveer. Totaal per week verbruik ik dus 17800 kcal. Om in spiermassa aan te komen gaan we hier 20 tot 25% boven zitten en komen we op ongeveer 21500 kcal per week. Moet ik dit nu delen door 7 en dus per dag ongeveer 3000 naar binnen werken of moet ik rekening houden met de dagen waarop ik train/sport en niet train/sport (en zo ja, hoe doe ik dit)
Ik snap ook niet waarom je zoiets gaat uitrekenen. Je kunt zelf toch zien of je te dik of te droog wordt?quote:Op maandag 4 september 2006 19:28 schreef frenkck het volgende:
[..]
Als jij dagelijks een paar trappen op moet lopen of een half uur moet fietsen om bij werk/school te komen dan moet je er alweer wat bij optellen.
Klinkt leuk, wat kost dat nou zo´n kuurtje van 3-4wkn ofzo?quote:Op zondag 3 september 2006 18:57 schreef Mr.J het volgende:
Alles.
Insuline is het meest anabole hormoon wat er te krijgen is. Alleen zit er een zeer strict gebruikersprotocol aan. Kan je die niet volgen moet je er af blijven.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f133/insuline-faq-67153/
Ik dacht altijd dat je suikerziekte kon krijgen van doping. En dat die grote gasten daarom insuline nodig hadden.quote:Op maandag 4 september 2006 21:25 schreef Mr.J het volgende:
Insuline kost itt AAS praktisch niets.
Reken op zo'n 30,- voor een vial van 3ml (100IU/ml). Ga je 4 weken na je trainingsdagen op 8IU zitten heb je 160IU (20x8) nodig.
Desalniettemin is het iets om ver weg van te blijven.
tuurlijk haal je 250, die van ons gaat tot 260. toen zowat iedereen in de gym fullblock aan het doen was -quote:Op maandag 4 september 2006 22:27 schreef LedZep het volgende:
* LedZep heeft best pijn in zijn poten na 2 uur trappen (en stoten)
Daarvoor nog even gek gedaan op de seated leg press. Dingetje gaat tot 400lbs (180kg), wat dus helemaal niks is. Na eerst wat extra blokken van zo'n 3kg 't stuk erop te hebben gepleurd maar een 10kg schijf eraan gehangen.. bij mekaar zo'n 200-210kg. Na 20 reps was het wel genoeg geweest
![]()
.
Ik ga eens kijken hoeveel schijven ik er provisorisch aan kan hangen, mss dat ik de 250kg haal, hoewel low rep werk toch onmogelijk is.
McGilles: dynamic effort is niet zo'n goed idee als je niet beschikt over bands/ chains.
Het gaat niet zozeer om het gewicht - 250kg is niet veel - maar om de manier hoe ik tot dat gewicht kom. Moet dan toch wel minstens 50kg schijven aan de pin (waarmee je het gewicht selecteert) hangen en ik weet niet of dat kan.quote:Op maandag 4 september 2006 22:51 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
tuurlijk haal je 250, die van ons gaat tot 260. toen zowat iedereen in de gym fullblock aan het doen was -- moest ik het ook eens proberen, toch 10 reps eruitgeperst
![]()
Niet dus.quote:Op maandag 4 september 2006 21:43 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat je suikerziekte kon krijgen van doping. En dat die grote gasten daarom insuline nodig hadden.
Want? Je hebt het zelf ook...quote:Op maandag 4 september 2006 21:25 schreef Mr.J het volgende:
Insuline kost itt AAS praktisch niets.
Reken op zo'n 30,- voor een vial van 3ml (100IU/ml). Ga je 4 weken na je trainingsdagen op 8IU zitten heb je 160IU (20x8) nodig.
Desalniettemin is het iets om ver weg van te blijven.
Om de dood simpele reden dat insuline gebruik aan een zeer strict protocol van eten gebonden is. Volg je dat stricte protocol niet ga je dood.quote:
in dat geval heb ik nog 'n mooi artikeltje voor je...quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:02 schreef LedZep het volgende:
Ik doe nog steeds aan incline curls voor mijn biceps! En incline close grip benchen voor de borst natuurlijk. Die benen zijn maar bijzaak, die zie je toch niet in een broek.
Resultaten 1 - 10 van circa 161.000 voor binnenkant borstquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:16 schreef LedZep het volgende:
Oh kut als ik het goed begrijp train ik met close grip benches dus alleen mijn binnenkant borst en blijft mijn buitenkant onderontwikkeld.
Is dat even een domper
Wat had je uitgevroten?quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:57 schreef Alessandro het volgende:
Na een ban van 3 maand eindelijk weer posten, tevens tvp
En jij bent?quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:57 schreef Alessandro het volgende:
Na een ban van 3 maand eindelijk weer posten, tevens tvp
Ik hà aan'n chinbaarke gehongenquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:03 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Das gronings![]()
Net zoals ik heb een joekel van een vis gevongen![]()
Wat moet 't dan zijn, gevreetten?quote:
Slaap je wel 8 uur?quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:21 schreef synthesix het volgende:
[..]
Wat moet 't dan zijn, gevreetten?
Het begin van het schooljaar vind wel zo z'n weerklank in m'n training. De vermoeidheid van het vroege opstaan is nou niet bepaald lekker voor je prestaties![]()
![]()
Ik vond dat juist weer heerlijk die regelmaat toen ik nog op school zat.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:21 schreef synthesix het volgende:
[..]
Het begin van het schooljaar vind wel zo z'n weerklank in m'n training. De vermoeidheid van het vroege opstaan is nou niet bepaald lekker voor je prestaties![]()
![]()
idd, ik begin die vakantie zo'n beetje beu te wordenquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:09 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ik vond dat juist weer heerlijk die regelmaat toen ik nog op school zat.
hehequote:Op dinsdag 5 september 2006 18:57 schreef J-Will het volgende:
heb spierpijn in mijn reet, en dat van full squatten met *trommelgeroffel* 30 kgHet was echt lang geleden
Zelf vind ik het zonde dat je aan de creatine begint zonder een goed trainingsschema en voedingsschema.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:35 schreef Meneermax het volgende:
Hoi, hier een nieuw en gewillig slachtoffer van het bodybuild/fitnessvirus. FF snel voorstellen: Meneermax, 28 jr. 1m85, 79kg. Lichaamsbouw is 'normaal', gemiddeld. Ik ben sinds een half jaar tenminste 3x per week bezig op de sportschool. (Nog) geen hardcoregym, daar voel ik me op dit moment nog niet op mijn gemak. Doel is het opbouwen van meer spiermassa zonder echt een klerenkast te worden (klerenkast zal ik met mijn bouw ook niet worden).
Inmiddels besloten om de boel toch wat serieuzer aan te gaan pakken. Nieuwe aanpak is:
3x week sportschool waarbij ik mij vooral richt op de zaken die ik thuis niet goed kan trainen. Borst, benen, rug, triceps etc. Daarnaast 5x week thuis buikspieroefeningen en biceps mbv losse handhalters. Weekend is rust.
Verder de volgende stappen gezet:
1. Ontbijten (jaja, voor het eerst in zo'n 22 jaar!). Ik eet een bak cruesli (meer krijg ik in de ochtend niet weg) en later rond 9.30 @work nog 2 a 3 volkorencrackerbrood met van die philadelphia-meuk. In de luch volkorenbrood met kaas/kip etc. ipv kroketten. Avond probeer ik te letten op een gezonde maaltijd. Ik ga niet apart koken en kan niet van vrouw en kind verwachten dat zij mijn hobby delen dus een patatje etc gebeurt echt wel eens.
2. Vloermatje en handhalters aangeschaft.
3. Creatine, Whey, HMB besteld en inmiddels binnen.
4. Gestopt met koffiedrinken (auw).
2 en 3 verwacht ik qua resultaat geen wonderen van maar uitgegeven geld stimuleert mij qua discipline.
Vraagje aan de meer ervaren mensen:
De info over creatine qua innemen is wisselend. Wat ik nu doe is het volgende. ochtend en middag 4 gram opgelost in limonadesiroop of vruchtensap. in de ochtend 1 HMB, middag 2, avond . Voor na het trainen maak ik een mix van kwark, melk, siroop, 2 eetlepels whey en 4 gr creatine. Is dit een effectief schema?
Andere tips?
Gevretenquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:21 schreef synthesix het volgende:
[..]
![]()
Vreten is min-of-meer spreektaal en daarvoor heb je niet echt schrijfregels vindt ikquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gevreten
Wat doe jij op het vwo?
Gewoon de eerste maand 7 dagen per week om dezelfde tijd opstaan (als je het ritme eenmaal hebt minstens 5x) en gaan slapen als je moe bent; dan moet je natuurlijk niet tot middernacht gaan computeren want daarmee wek je geen slaap op. 's Avonds vanaf een uur of 10/11 een boek pakken en gaan slapen als je je concentratie er niet meer bij kan houden. Dan past je lichaam zich aan en zul je 's morgens niet meer vermoeid zijn omdat je een ochtendritme hebt en heb je altijd genoeg slaap omdat je gaat slapen wanneer je lichaam wil slapen.
Auwquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef synthesix het volgende:
[..]
Vreten is min-of-meer spreektaal en daarvoor heb je niet echt schrijfregels vindt ik![]()
Bovendien leer ik dat soort woorden niet op school/thuis![]()
Maarja, ik zal het eens proberen.
@meneermax
Ik zou de creatine en hmb droppen als ik jou was. Je kunt in dit stadium ook net zo goed sojaproteine (erbij) kopen, dan kun je voor hetzelfde geld meer gram proteine eten.
Ik zie trouwens niet in, waarom je met koffie zou moeten stoppen. Van cafeïne gaat je stofwisseling en metabolisme sneller lopen, dat is zowel goed voor het wat vertragen van het aanzetten van lichaamsvet, als voor het sneller opnemen van voedingstoffen lijkt me..
Just my $0.02 though.
Zie je nou wat die slechte slaap met me doetquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef LedZep het volgende:
[..]
Auw
idd, creatine en HMB heb je nu nog (lang) niet nodig. Vreten () moet je. Dat zit nog niet helemaal snor als ik bekijk wat je zoal eet.
Een newbie maar ik volg jullie wel dagelijks(net een gtst soap hier)quote:
Ik shake de hele dag door.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:14 schreef Videopac het volgende:
Nemen jullie de ochtend na een training ook een shake?
Of houden jullie het alleen bij kwark om de eiwitten binnen te krijgen.
(ik vind kwark nogal)
Shakes, poedertjes en creatine hebben ook te veel het imago van wondermiddel gekregen.quote:Op woensdag 6 september 2006 09:31 schreef synthesix het volgende:
Ik kan(wil) die shakes niet betalen, dus ik eet gewoon veel zuivel, werkt ook prima denk ik.
Ik gooi er een schep whey in en een banaan + 100 gram havermoutquote:Op woensdag 6 september 2006 10:00 schreef McGilles het volgende:
Ik neem op trainingsdagen een wheyshake na het sporten en voor het slapengaan een shake met "langzame" eiwitten.
Op niet-trainingsdagen neem ik allleen de shake voor het slapengaan!
ps:
Ivo, ik gooi tegenwoordig door mijn ontbijtmix ook nog 200gr magere kwark voor wat extra eiwitjes, smaakt zelfs beter, iets romiger!![]()
Perfect, dan heb jij de extra kwark niet nodig!quote:Op woensdag 6 september 2006 10:02 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik gooi er een schep whey in en een banaan + 100 gram havermout
Bij bench gebruik je je triceps en bij rows je biceps, maar isoleren 1 oefeningetje kan geen kwaad! Schouders kuiten en buikspieren kan je het best ook nog wel even een oefening voor pakken qua isolatie!quote:Op woensdag 6 september 2006 10:24 schreef J-Will het volgende:
Ik heb een vraagje.
Als je in een week squat, deadlift, bencht en bent rows doet, heb je dan heel je lijf getraind? Of moet je een paar dingetjes nog wat "isoleren"? Ik dacht dat de schouders misschein wat extra's nodig hadden maar dat je dan voor de rest zo'n beetje alles hebt gehad.
Ikke momenteel 3 keer per week 1 oefening. Me kuiten moeten nog 4 cm groeien willen ze even dik zijn (zo hoort het toch kuiten en biceps even dik?)quote:Op woensdag 6 september 2006 12:29 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hier 44,5
Nog een lange weg te gaan, maar ik train ook maar 2x per week 1 oefening biceps
bigorexia...quote:Op woensdag 6 september 2006 12:52 schreef McGilles het volgende:
Als ik naar mijn eigen armen kijk vind ik ze altijd maar klein, kan vele malen groter!
Thank god for syntol.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:52 schreef McGilles het volgende:
Als ik naar mijn eigen armen kijk vind ik ze altijd maar klein, kan vele malen groter!
Dat is geen UB/LB maar een gewoon een 2x per week split hoor..quote:Op woensdag 6 september 2006 10:53 schreef McGilles het volgende:
UB/LB
Maandag: LB
Dinsdag: UB
Donderdag: LB
Vrijdag: UB
Heerlijk
2 oefeningen borst
2 oefeningen rug
1 schouders
1 biceps
1 triceps
4 beenoefeningen
1 specifiek onderrug
1 buik
1 kuiten
die aardbeiwhey bij havermout?quote:Op woensdag 6 september 2006 10:02 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik gooi er een schep whey in en een banaan + 100 gram havermout
thx voor de tipquote:Op woensdag 6 september 2006 10:00 schreef McGilles het volgende:
ps:
Ik gooi tegenwoordig door mijn ontbijtmix ook nog 200gr magere kwark voor wat extra eiwitjes, smaakt zelfs beter, iets romiger!![]()
Nee, savonds gewoon shake met proteine poeder (Matrix 5.0) en kwark erdoorheen, zo'n 60 gram eiwit schat ik!quote:Op woensdag 6 september 2006 18:43 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
thx voor de tipmaareuh, neem jij dan voor je gaat slapen een shake + een bak kwark? da's wat.. 100gr eiwit?
![]()
ahzo, en smijt je dat dan allemaal in de blender?quote:Op woensdag 6 september 2006 19:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee, savonds gewoon shake met proteine poeder (Matrix 5.0) en kwark erdoorheen, zo'n 60 gram eiwit schat ik!
Ja maar ik vind hem totaal niet smaken naar aardbei, vooral niet met een banaan er doorheenquote:
Je kan met 5x5 ook net iets zwaarder pakken qua gewicht, dus normaal kan je bijvoorbeeld met 4x8 maxen met 100 en met 5x5 tot 110, net weer iets anders!quote:Op woensdag 6 september 2006 20:52 schreef mister_popcorn het volgende:
wat voor nut heeft eigenlijk een 5 x 5? bijvoorbeeld een 5 x 5 tov een setje van 8-8-6 bij let's say benchen?
5 reps geeft zowel myofibrillaire als sacroplasmische spiergroei en is dus uitstekend voor kracht + massa.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:52 schreef mister_popcorn het volgende:
wat voor nut heeft eigenlijk een 5 x 5? bijvoorbeeld een 5 x 5 tov een setje van 8-8-6 bij let's say benchen?
Wie zegt dat je geen 50% eiwit kan nemen?quote:Op woensdag 6 september 2006 18:40 schreef synthesix het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom je niet gewoon nóg hoger in eiwitten kan gaan zitten., zeg 50%.
Wat is daar nou slecht aan? Veel eiwitten is hoge stofwisseling, weinig spierafbraak, zeker genoeg eiwitten voor spieraanmaak.
Is niet per definitie waar. Ligt eraan welke bronnen je aanneemt.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:25 schreef ConQuestador het volgende:
Maar natuurlijk wel minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht
Jij vindt het onzin, ik vind het niet meer dan logisch. Ik zal het nogmaals neertypen:quote:Op woensdag 6 september 2006 21:35 schreef ivosnivo het volgende:
Ik alleen in me begintijd getraind met 3x10 of 4x8 maar ik vind het nu de grootste onzin wat er is. Hoe kun je nou ooit 1 gewicht (of meerder whatever) precies 3 x 10 drukken bv, misschien kun je de eerste keer wel 12 en de laatste keer nog 9 ofzo. Ik probeer nu vaak 1 rep meer te maken als de week ervoor, maar stel dat ik er 2 meer zou kunnen maken ofzo stop ik echt niet na 1 hoor.
bodybuildingtopique, tough ik benen ook het belangrijkste vindquote:Op woensdag 6 september 2006 22:25 schreef LedZep het volgende:
Dan heb je dus 39 reps, dat 4 meer is en 4x100= 400kg totaalgewicht meer belasting op je benen.
bodybuildingtopiquequote:Op woensdag 6 september 2006 22:43 schreef LedZep het volgende:
squats
Natuurlijk. Ik gaf enkel een voorbeeldquote:Op woensdag 6 september 2006 22:47 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
bodybuildingtopiqueje kan het toch ook bij bp of mp toepassen?
![]()
ja zover was ik ook al wel... maar wat is het verschil als je 5-5-4 oid doet tov een 5 x 5?Zoals ivo al zei, het is net iets anders, dat klinkt wel logisch, alleen zit er niet meer achter dan dat? Misschien dat inderdaad de totale last iets groter is, maar dat hangt er uiteraard maar net vanaf waarmee je 5-5-4 doet en die 5 x 5...quote:Op woensdag 6 september 2006 22:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
5 reps geeft zowel myofibrillaire als sacroplasmische spiergroei en is dus uitstekend voor kracht + massa.
Je moet natuurlijk wel je max gewicht pakken wat je 5x5 kan doen! Dan voel je het goed hoorquote:Op woensdag 6 september 2006 23:58 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja zover was ik ook al wel... maar wat is het verschil als je 5-5-4 oid doet tov een 5 x 5?Zoals ivo al zei, het is net iets anders, dat klinkt wel logisch, alleen zit er niet meer achter dan dat? Misschien dat inderdaad de totale last iets groter is, maar dat hangt er uiteraard maar net vanaf waarmee je 5-5-4 doet en die 5 x 5...
misschien denk ik er ook wel te moeilijk over.... Heb namelijk vandaag (telt nog net, tis nou 23:56) 5 x 5 benchen gedaan met 75 kg. Dus ik vroeg me eigenlijk pas na de training af waarom ik nou die 5 x 5 heb gedaan ipv gewoon lekker voluit knallen![]()
Ik weet niet. Maar ik heb het volgens mij wel eens gelezen, en je ziet bij de verhoudingen ook nooit zo'n hoog percentage in eiwitten.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wie zegt dat je geen 50% eiwit kan nemen?
van 80 naar 85 is mijn doel voor juli '07.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:51 schreef Fugie het volgende:
ff updaten
1 klein lomp dingetje in me pols is dus gaar, mocht van de dokter met tape proberen om oefeningen te doen in de sportschool maar dat schiet niet op. ik kan alleen apparaten doen waarbij ik me pols nauwlijks belast, zijn er helaas te weinig om naar de sportschool te gaan
hoop dat het snel beter wordt, zit al 3 weken thuisVoor de bulk is het wel goed, zit tegen de 80kg aan en me doel was 85kg voor 1 januari
![]()
ik ga nu met een kg per week omhoogquote:Op donderdag 7 september 2006 15:15 schreef BertV het volgende:
[..]
van 80 naar 85 is mijn doel voor juli '07.
Kg's als doel hebben is altijd een beetje lastig want met bulken kan ik tegen die tijd wel 95 wegen. Kwaliteit voor kwantiteit eh.
ah, ik zit nu op 10%, maar "alles" zit bij m'n buik.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:38 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik ga nu met een kg per week omhoogEn het is de bedoeling om 85kg met een fatsoenlijk vetpercentage te zijn voor de zomer van 2k7
juh allemaal vet, kan niet trainen dus dan krijg je datquote:Op donderdag 7 september 2006 15:42 schreef BertV het volgende:
[..]
ah, ik zit nu op 10%, maar "alles" zit bij m'n buik.
Nu is dat met de percentage verre van rampzalig,maar bij verhoging hoopt het daar dus op.
Ik vind jouw 1kg per weeg flink hoor, dat kan dan toch alleen grotendeels vet zijn?
UVT is hier om de hoek, en onthoud goed dat drugs bad zijn.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:01 schreef NeoTribalist het volgende:
[afbeelding]
ITS MARSCHMELLOW, HIS COMING TO KILL US ALL...AAAARGH
Ik heb ook een blessure, elleboog en knie.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:51 schreef Fugie het volgende:
ff updaten
1 klein lomp dingetje in me pols is dus gaar, mocht van de dokter met tape proberen om oefeningen te doen in de sportschool maar dat schiet niet op. ik kan alleen apparaten doen waarbij ik me pols nauwlijks belast, zijn er helaas te weinig om naar de sportschool te gaan
hoop dat het snel beter wordt, zit al 3 weken thuisVoor de bulk is het wel goed, zit tegen de 80kg aan en me doel was 85kg voor 1 januari
![]()
Dat ligt eraan wat die spiergroep is. Triceps is niet verstandig tussendoor te doen omdat je dan je borst niet meer optimaal kan trainen. Kuiten/abs ofzo kan je prima tussendoor doen, kan je op elke borstoefening weer voluit kunt.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:31 schreef Robocock het volgende:
Noob-vraag:
Ik draai nu een split-schema, waarbij ik voor de borst een viertal oefeniongen heb staan. Is het nu zaak om die 4 oefeningen achter elkaar te draaien, of om steeds tussendoor een andere spiergroep te pakken zodat je energie terug wint?
Ah, oke. Dus voluit elke oefening in gaan is beter dan alles achter elkaar door raggen. Dacht dat er misschien een wetenschappelijk (quote:Op donderdag 7 september 2006 22:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat die spiergroep is. Triceps is niet verstandig tussendoor te doen omdat je dan je borst niet meer optimaal kan trainen. Kuiten/abs ofzo kan je prima tussendoor doen, kan je op elke borstoefening weer voluit kunt.
Fullsquats natuurlijkquote:Op donderdag 7 september 2006 23:49 schreef McGilles het volgende:
Vraagje........
Ik wil kracht & massa in mijn benen, wat kan ik dan het beste doen....
bijvoorbeeld fullsquaten met 80kg of parallelsquat met 110? De aantallen zijn gewoon verzonnen maar het gaat erom dat het ongeveer even zwaar is qua gevoel!
Dacht ik ook hoor, maar fugie is gewoon een slappe manquote:Op donderdag 7 september 2006 20:02 schreef J-Will het volgende:
Fugie ik heb altijd gedacht dat jij een chick wasIk dacht al: een vrouw die zwaarder wil worden?!?
Net even naar de gym geweest, benchen gaat echt heerlijk de laatste tijd, moet echt oppassen dat ik daar niet TE veel aandacht aan ga besteden. En voor het eerst sinds tijden wat isolatie voor biceps en triceps gedaan. Squatten ging niet want de broek die ik aanhad zat te strak, daar zou ik echt uitscheuren
Dacht ik al, ik heb daar ook een beter gevoel bij!quote:
grappig daar had ik ook last van vorige week, maar ik denk dat 't meer ontwenningsverschijnselen waren ivm niet boksen voor 3 weken... deze week 3 x gebokst en het is weer foetsjie.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:08 schreef BertV het volgende:
oh-oh... de achterkant van m'n schouder maakt nu willekeurig pulserende samentrekkende bewegingen alsof er zo'n tell-sell apparaat op zit.
denk dat ik ff benen ga trainen overmorgen.
Ik heb me lopen uitsloven met "weighted dippen". Setjes om-en-om met een ander werkt motiverend.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:31 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
grappig daar had ik ook last van vorige week, maar ik denk dat 't meer ontwenningsverschijnselen waren ivm niet boksen voor 3 weken... deze week 3 x gebokst en het is weer foetsjie.
Hoeveel kg extra?quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:40 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb me lopen uitsloven met "weighted dippen". Setjes om-en-om met een ander werkt motiverend.
dumbell van 12 kg tussen m'n enkels gisteren, maar maximaal doe ik zo'n 25 aan een riem.quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoeveel kg extra?
Ik doe altijd maar alleen BW, maar dat is bij mij zat
Waarom zou dat tussen je enkels minder werken dan aan een riem?quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:02 schreef synthesix het volgende:
Tussen je enkels doet dat gewicht toch bijna geen zak?
hahahaha, toevallig heb ik er nu ook last van. Ik ken het verschijnsel spastische spier wel in mijn ooglid, maar ik had het nog nooit in mijn schouder gehad (nu dus wel).quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:08 schreef BertV het volgende:
oh-oh... de achterkant van m'n schouder maakt nu willekeurig pulserende samentrekkende bewegingen alsof er zo'n tell-sell apparaat op zit.
Mijn persoonlijke ervaring is dat tapen niet echt helpt. Als het een blijvend probleem is zou ik je toch de PSB Polsbrace aanraden (hier train ik ook al half jaar mee, en sindsdien geen serieuze polsklachten meer gehad)quote:Op donderdag 7 september 2006 14:51 schreef Fugie het volgende:
Waar heb je die riem vandaan? Of heb je een gewone riem gepakt en dan een ketting eraan.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:06 schreef BertV het volgende:
[..]
Waarom zou dat tussen je enkels minder werken dan aan een riem?
Voordeel van een riem is dat je niet bezig hoeft te zijn met "klemmen" maar dat je aandacht naar de beweging kan gaan.
idd, zo'n brede riem + ketting + schijf...quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:43 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Waar heb je die riem vandaan? Of heb je een gewone riem gepakt en dan een ketting eraan.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 12:37 schreef Tommy__ het volgende:
ik zag gister een kerel in de stad lopen met een belt, alsof het een coole accesoire ofzo was![]()
ga ik overwegen, maar ik ga nu eerst ff 24/7 tapen en nog wat rust houden, kijken waar dat eindigtquote:Op vrijdag 8 september 2006 11:30 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat tapen niet echt helpt. Als het een blijvend probleem is zou ik je toch de PSB Polsbrace aanraden (hier train ik ook al half jaar mee, en sindsdien geen serieuze polsklachten meer gehad)
[afbeelding]
Slappelingquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:54 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoeveel kg extra?
Ik doe altijd maar alleen BW, maar dat is bij mij zat
Omdat het gewicht bij de riem een grotere afstand aflegt omdat hij aan je middel vastzit, je enkels bewegen nauwlijks omhoog en omlaag bij het dippen..quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:06 schreef BertV het volgende:
[..]
Waarom zou dat tussen je enkels minder werken dan aan een riem?
Voordeel van een riem is dat je niet bezig hoeft te zijn met "klemmen" maar dat je aandacht naar de beweging kan gaan.
?quote:Op vrijdag 8 september 2006 18:12 schreef synthesix het volgende:
[..]
Omdat het gewicht bij de riem een grotere afstand aflegt omdat hij aan je middel vastzit, je enkels bewegen nauwlijks omhoog en omlaag bij het dippen..
Ik doe het sinds een tijdje met mijn benen niet gekruist, en het lijkt wel of het makkelijker gaat zo. Ik kon vorige week 3x 12 doen, dus ik zal ook is een dumbel aan me riem vastmaken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:00 schreef BertV het volgende:
[..]
dumbell van 12 kg tussen m'n enkels gisteren, maar maximaal doe ik zo'n 25 aan een riem.
Voelt echt goed om met meer dan lichaamsgewicht te dippen.
![]()
ohja, de SQUAT voor het bovenlichaam... voor de beentrainers hier.
quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:07 schreef ivosnivo het volgende:
Ik wil binnenkort barbelstangetjes kopen en die mee nemen naar de sportscholen waar ik kom. Voor dumbeldrukken, alleen vind ik het wel heel patserig staan
zoalshetis’ over jezelf opwinden om Meki:
dat is dan een beetje hetzelfde als kwaad worden op een mongool omdat ie perongeluk op jouw schoen kwijlt.
Whahahahaha, wat heeft ie nu weer voor onzin beweert?
Wat niet.quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:07 schreef ivosnivo het volgende:
Whahahahaha, wat heeft ie nu weer voor onzin beweert?
Ah ok :pquote:Op vrijdag 8 september 2006 18:35 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
?
dit: [afbeelding] is dippen met BW of met een dumbbel tussen je enkels, niet op een bench met je voeten op de grond
Fullsquats ben ik een soort cycle aan het doen, waarschijnlijk is mijn max iets tussen de 100 en 105kg op het moment.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:18 schreef J-Will het volgende:
LedZep, wat kun jij nu bankrukken en squatten? Deadliften hoor ik je nog wel ooit over (2x bodyweight?) maar de rest is me onbekend.
Ik ga morgen weer effe denk ik.
Full squatten en rowwen, omdat rowwen heze zo'n geniale nieuwe cd heeft uitgebrachtEigenlijk omdat ik dat te weinig doe maargoed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |