Ik ben altijd sceptisch tegenover dat soort onderzoeken. De invloed van veel of weinig eten op leeftijdsduur is zo complex dat het zeer moeilijk is daar een waterdicht verband valt te leggen. Een handjevol testpersonen voldoet hier niet en ik heb dan ook mijn twijfels.quote:Op zondag 3 september 2006 23:27 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel, maar dat is het beste voor je lichaam dan.
Proberen de 10kg lichtere versie van schwarzenegger na te bootsen![]()
ik doe geen (lees een tijdje) bicepoefeningen meerquote:Op zondag 3 september 2006 23:41 schreef Mr.J het volgende:
Onderarmen zijn toch ook een spiergroep?
True, bij veel spiergroepen (en vooral rug) train je je onderarmen al indirect door je grip, maar na mijn triceps/biceps training vind ik mijn wrist curls wel toegevoegde waarde hebben. Dan spreek je die spiergroep direct aan.
Anders zou je je biceps ook niet moeten trainen aangezien je die al bij rug meepakt. Idem voor triceps en borst.
Da's toch voor je triceps?1!!!1!quote:Op zondag 3 september 2006 23:41 schreef ivosnivo het volgende:
Ik deed het ook altijd op biceps dag. Doe nu alleen nog 1 keer per week hammercurls, en optrekken.
Achja, zo denk ik er ook wel over. Insuline/Aas/etc nemen als ik zonder ook nog redelijk groei.quote:Op zondag 3 september 2006 22:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ach, de 1 zuipt 2 liter bier op een avond, de ander neemt wat X of een grammetje wit.
En weer een ander sport 5x per week, heeft z'n voeding in orde (gezonde voeding dus) en neemt daarbij na er goed over nagedacht te hebben steroiden of andere hormomen. Ieder z'n ding dus.
Toch vind ik mijn gezondheid zeer belangrijk, dus laat ik die niet in gevaar komen.
De mens is evolutionair bekeken gemaakt om dag in dag uit zware arbeid te verrichten.quote:Op maandag 4 september 2006 08:10 schreef synthesix het volgende:
[..]
Achja, zo denk ik er ook wel over. Insuline/Aas/etc nemen als ik zonder ook nog redelijk groei.
Ik vraag me trouwens af of sporten op de manier dat jij het doet (en bb-ers/pl-ers in het algemeen, for that matter), wel zo goed voor je is. Ik bedoel, ik kan me toch goed voorstellen dat je je lichaam een beetje aan het opbranden bent op die manier. Beetje als met bouwvakkers. Ze bewegen veel op hun werk, dus ze hebben een betere (kracht)conditie, maar wel een versleten rug en knieën na 30 jaar.
Maarja, dat is ook maar wat net in me opkwam![]()
Net als vroegah.... toen de mens gemiddeld niet ouder werd dan 50 jaarquote:Op maandag 4 september 2006 10:37 schreef LedZep het volgende:
[..]
De mens is evolutionair bekeken gemaakt om dag in dag uit zware arbeid te verrichten.
Ik zat er al op te wachten. Nogal logisch dat de gemiddelde leeftijd zo laag is als er geen ziekenhuizen zijn, je dus aan zo'n beetje elke ziekte de pijp uitgaat, en je op elk moment door één of ander roofdier kan worden opgevreten he?quote:Op maandag 4 september 2006 10:49 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Net als vroegah.... toen de mens gemiddeld niet ouder werd dan 50 jaar![]()
Indeling is goed. Zorg voor goede oefeningen en het komt allemaal in orde. VEel succesquote:Op maandag 4 september 2006 10:57 schreef Basso het volgende:
sinds kort bezig met fanatiek fitness (geen bb), en dus ook eten/rusten. Ik zit nu te denken aan onderstaand schema:
Dag 1: Borst en Biceps
Dag 2: Benen
Dag 3: Rust
Dag 4: Schouders en Triceps
Dag 5: Rug
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust (naar keuze)
Elke training doe ik wat buikspieroefeningen en na de krachttraining 30 tot 45 minuten cardio. Zijn jullie het eens met dit schema of kan ik beter het een en ander omgooien?
alvast bedankt
Ik gebruik voor splitschema's altijd de volgende (ruwe) richtlijn:quote:Op maandag 4 september 2006 11:06 schreef Basso het volgende:
Top!
Ik begin met basisoefeningen (fly, bench press, leg press etc), 4 oefeningen per spiergroep denk ik. Ik zal vandaag of morgen ook even mijn voedingsschema posten, want daar ben ik nog niet helemaal tevreden mee eigenlijk
2x per week 5x5 bench pressen, beginnende op 75% 1RM, per week 2,5% erbij. Werkt gegarandeerd. Op de resterende dag (ik neem aan dat je 3x per week traint) kan je military press (variaties) doen om die te onderhouden.quote:Op maandag 4 september 2006 13:08 schreef Semargofni het volgende:
Zow ben eindelijk weer een tijdje bezig met trainen en gaat wel lekker. Volg momenteel een full body schema en moet zeggen dat ik me afvraag waarom ik split ooit heb gedaan. Wat een onzin eigenlijk, no offence want ik heb er zelf ook op gegaind.
Ben nu met veel oefeningen sterker geworden waar ik voorheen veel moeite mee had. Benchpress loopt enkel nog veel achter. (MP is bijna even hoog als BP).
Of een max effort/dynamic effort dagje inlassenquote:Op maandag 4 september 2006 13:20 schreef LedZep het volgende:
[..]
2x per week 5x5 bench pressen, beginnende op 75% 1RM, per week 2,5% erbij. Werkt gegarandeerd. Op de resterende dag (ik neem aan dat je 3x per week traint) kan je military press (variaties) doen om die te onderhouden.![]()
Zou ik doen iig, als ik bench wou verbeteren.
Wel jammer dat er in zulke producten altijd veel transvetzuren zijn die je lichaam meer slecht dan goed doet, het houdt ook de groei van spieren tegen. Daarom ben ik bijna volledig afgestapt van bewerkte voedingsproducten.quote:Op maandag 4 september 2006 18:26 schreef McGilles het volgende:
Eet nu trouwens een heerlijk pizza'tje van de AH, "verse" steenover pizza met 4 soorten kaas!
Maarliefst 65gram eiwit en een mega 1100 kcal
Als jij dagelijks een paar trappen op moet lopen of een half uur moet fietsen om bij werk/school te komen dan moet je er alweer wat bij optellen.quote:Op maandag 4 september 2006 19:10 schreef Basso het volgende:
in rust verbruik in ongeveer 2000 kcal (20 jaar, 72 kilo, 1.85m)
Ik fitness 3 tot 4 keer per week. Totaal verbruik ik hiermee ongeveer 1200-1600 kcal. Ik voetbal 2 uur per week, wederom 800 kcal. Cardio doe ik 3 uur per week, 1500 kcal ongeveer. Totaal per week verbruik ik dus 17800 kcal. Om in spiermassa aan te komen gaan we hier 20 tot 25% boven zitten en komen we op ongeveer 21500 kcal per week. Moet ik dit nu delen door 7 en dus per dag ongeveer 3000 naar binnen werken of moet ik rekening houden met de dagen waarop ik train/sport en niet train/sport (en zo ja, hoe doe ik dit)
Ik snap ook niet waarom je zoiets gaat uitrekenen. Je kunt zelf toch zien of je te dik of te droog wordt?quote:Op maandag 4 september 2006 19:28 schreef frenkck het volgende:
[..]
Als jij dagelijks een paar trappen op moet lopen of een half uur moet fietsen om bij werk/school te komen dan moet je er alweer wat bij optellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |