quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:25 schreef Bluezz het volgende:
Als alles doorgaat, gaan we 2 sept. aanstaande ( op onzedag) naar Lambermon's.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:23 schreef Euc- het volgende:
zOzO wAs HeT vOrIgE tOpIc Al VoL TrUuD!?
Ben benieuwd naar die recensiequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:23 schreef golfer het volgende:
Oh ja, de volgende recensie staat gepland voor 2 september:
[..]
Ik ookquote:
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:58 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Ik ookmaar dat duurt nog even he..Wel gefeli met het feit dat jullie gaan trouwen bluezz en golfer!
Ah..dan heb ik een foutje gemaaktquote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wij zijn 2 september 2005 getrouwd
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:03 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Ah..dan heb ik een foutje gemaaktoud topic gelezen..Maar t geld nog steeds
Hey, daar wilde ik altijd nog een keer naar toe! Ik ben benieuwquote:
Van kwart voor 7 tot kwart voor 12,quote:Op zondag 3 september 2006 00:03 schreef Martijn_77 het volgende:
Ook vroeg terug
Dat is precies het idee.quote:Op zondag 3 september 2006 13:22 schreef okee6 het volgende:
Mooie tarbot ook. Leuk concept wel, maar dat halfuurkeuze concept zou me tegen staan. Op mij komt dat gedwongen over. Zoals je al stelt, je hebt een leuke gang moeten missen en daarna moet je naar gelang de ruimte in de maag alleen maar meer concessies doen
Bij de Heks zekerquote:Op zondag 3 september 2006 15:38 schreef piepster het volgende:
Ik zit elk weekend tegenover mevrouw stoop. Ik zie daar nooit meer dan 2 mensen eten. En voor zover ik weet heeft de kok nooit een opleiding gedaan in die richting, en eigenlijk ook nog nooit gekookt. Mijn gok is dat het binnen 2 maand failliet is.
je nichtje had een vrije dag, we hebben nog even in de keuken naar haar gevraagdquote:Op zondag 3 september 2006 23:33 schreef Bjoro het volgende:
Leuk verslag
nichtje van B. staat niet op de foto
Ja, daar zijn we wel eens geweest.quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:35 schreef kabouter.muts het volgende:
Hebben jullie al eens bij La Forca gegeten in Haarlem??
Zo ja hoe was dat, ik hoor er goede berichten over.
Echt italiaans, een feestje!!
We willen daar binnenkort eens eten.
www.laforca.nl
quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:20 schreef Nilasha het volgende:
Hebben jullie nou die zalm al opgegeten? Mag toch hopen van wel..![]()
Ja hoor. Prima stukje zalm.quote:
quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:24 schreef kabouter.muts het volgende:
De recensie valt me wat tegen
Misschien troffen jullie het even niet
Zieke kok ofzo?
Pieuwww zal ik nog gaan of toch maar naar Stille water.?
Het kan natuurlijk een eenmalige niet zo beste ervaring zijn geweest die dag, maar voor ons voldoende aanleiding om er niet meer naar terug te gaan.quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:24 schreef kabouter.muts het volgende:
De recensie valt me wat tegen
Misschien troffen jullie het even niet
Zieke kok ofzo?
Pieuwww zal ik nog gaan of toch maar naar Stille water.?
Im het kader van de daad bij het woord voegen ...zonet maar eens per mail geprobeerd om er voor a.s. zaterdag te reserveren.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:33 schreef golfer het volgende:
Stille Water staat bij ons nog op het todo-lijstje.
Niet dus.quote:Op vrijdag 22 september 2006 19:30 schreef QTPi het volgende:
Ik ben ook zeer benieuwd. Hopelijk is die reservering snel bevestigd!![]()
We namen geen nagerecht, maar onze gebruikelijke koffie mét een sambuca.quote:Wijnhuis: Azienda Agricola Regaleali
Regio: Sicilia
Druiven: Catarratto Bianco, Sauvignon, Chardonnay.
Smaak: Uitgesproken mild en zacht, toegankelijk, mooi vol, even een bitter, maar zonder harde zuren,stro,met een hint van kruidigheid
quote:Op woensdag 27 september 2006 19:38 schreef David Letterman het volgende:
als liefhebber van eten en koken is dit topic echt verplichte kost...leuke en eerlijke recensies, mooie beschrijvingen van de gerechten, daar waar nodig een kritische toon...mijn complimenten!
Het gaat er dan eindelijk toch van komen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:33 schreef golfer het volgende:
Stille Water staat bij ons nog op het todo-lijstje.
We sturen eerst Rob er wel ff langsquote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:51 schreef Godlike02 het volgende:
Ik ben een keer flink ziek geworden van het eten daar.![]()
Maar dat was slechts 1 keer lang geleden voor de rest altijd goed gegeten
Was hele vette paling geloof ik.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
We sturen eerst Rob er wel ff langs
Oooh leuk ben heel benieuwd of jullie er ook zo lekker eten!!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Het gaat er dan eindelijk toch van komen.
Zaterdag a.s. gaan we Het Stille Water is Spaarndam met een bezoekje en een recensie vereren.
Hoe zullen ze het hebben???quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:01 schreef QTPi het volgende:
* QTPi zit al met grote verwachting uit te kijken naar de recensie!!![]()
Sanne en andere liefhebbers van lekkere kazen (waar ik dus niet toe behoor) kijk de site van Betty's zaak maar eens door: http://www.lamuse.nlquote:
je hebt net als een franse wijngids, waar je een leuke tocht mee kan maken met veel proeven, ook een franse kaasgids. die is echt belachelijk lekker. heerlijk om met de wijn uit die streek te combineren.quote:Op zondag 22 oktober 2006 01:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Sanne en andere liefhebbers van lekkere kazen (waar ik dus niet toe behoor) kijk de site van Betty's zaak maar eens door: http://www.lamuse.nl
Bluezz begint alleen al bij het lezen daar natte plekken te vertonen.
Boven Waasdorp zit een japannerquote:Op zondag 22 oktober 2006 11:23 schreef borisz het volgende:
leuk verslag
ik was gister uit eten bij de kop van de haven, was lekker![]()
maarre bloes en golfert hebben jullie ook leuke tips in IJmuiden? Onze favo tent was Brasserie de tuin, vooral hun zelfgemaakte rode wijn saus. Helaas ging partycentrum de planeet iets anders doen met die tent dus moesten ze weg
![]()
ff een hollands vraagje....wat betaal je voor een gemiddeld diner ? moet namelijk nog iemand mee uit eten nemen en dit idee lijkt me best leukquote:Op woensdag 29 november 2006 15:05 schreef golfer het volgende:
Het wordt weer eens tijd.
Zaterdag a.s. gaan we naar Restaurant Wensen in Haarlem.
Een restaurant zonder menukaart, waar aan de hand van je voor- of afkeuren op maat een menu voor je wordt samengesteld.
staat op de site, onder het kopje menuquote:Op woensdag 29 november 2006 15:22 schreef Bjoro het volgende:
ff een hollands vraagje....wat betaal je voor een gemiddeld diner ? moet namelijk nog iemand mee uit eten nemen en dit idee lijkt me best leuk
deed het net nietquote:Op woensdag 29 november 2006 15:28 schreef golfer het volgende:
[..]
staat op de site, onder het kopje menu
wow! goede tip wensen. ik ga ook snel. mooie prijs ook idd.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:54 schreef Bluezz het volgende:
Wat recensies van Iens en Dinnersite :
http://www.iens.nl/restaurantsVan/Nederland/restaurant.htms?p=&a=&k=&r=20116&s=0
http://www.dinnersite.nl/restaurant/?RN=436083
Ik heb trek
Beetje zoetig/fris.quote:Op zondag 3 december 2006 00:14 schreef Isabeau het volgende:
Hoe smaakt chocolade/bramensaus?
golfer geen varkensvlees, zaten er toch spekjes in een sausquote:Op zondag 3 december 2006 02:04 schreef zoalshetis het volgende:
wat ik vooral leuk vind om te horen is wat jullie dan hadden aangegeven niet te willen eten.
zoals ze op de site al aangeven gaan ze met je afkeur spannend om. spekjes vind ik niet zo spannend.quote:Op zondag 3 december 2006 02:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
golfer geen varkensvlees, zaten er toch spekjes in een saus
Ik geen haring en oester, en dat zat er niet bij idd
Als een gast zegt geen varkensvlees, behoor je je daar als kok aan te houden.quote:Op zondag 3 december 2006 02:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals ze op de site al aangeven gaan ze met je afkeur spannend om. spekjes vind ik niet zo spannend.
hmm ik zat er aan te denken te gaan, maar weet het nu niet meer zo zeker.
Dus als je allergisch bent voor pinda's dan gaan ze dat heel spannend voor je makenquote:Op zondag 3 december 2006 02:38 schreef zoalshetis het volgende:
zoals ze op de site al aangeven gaan ze met je afkeur spannend om. spekjes vind ik niet zo spannend.
quote:Op zondag 3 december 2006 08:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus als je allergisch bent voor pinda's dan gaan ze dat heel spannend voor je maken
ik weet het niet. het is hun restaurant en site.quote:Op zondag 3 december 2006 08:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus als je allergisch bent voor pinda's dan gaan ze dat heel spannend voor je maken
Precies. Nu eet golfer liever geen varkensvlees, stel dat je er allergisch voor bent, nee het klopt gewoon niet.quote:Op zondag 3 december 2006 08:58 schreef Isabeau het volgende:
Nee, staat nog op het lijstje.quote:Op maandag 4 december 2006 08:59 schreef kabouter.muts het volgende:
zijn jullie al eens in Le cheval blanc in Heemstede geweest?
Was andersquote:Op dinsdag 5 december 2006 17:20 schreef Quinazoline het volgende:
Hebben jullie ook gezien wat andere gasten te eten kregen? Was dat veel het zelfde, of maken ze echt voor iedere tafel iets anders speciaals?
Staat in de "Lekker" toch ?quote:Op maandag 4 december 2006 08:59 schreef kabouter.muts het volgende:
zijn jullie al eens in Le cheval blanc in Heemstede geweest?
Zou best kunnen, hebben dit jaar hun eerste ster ontvangen.quote:
Hoorde het van het zusje van B. die daar in de bediening werkt !quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:13 schreef golfer het volgende:
Zou best kunnen, hebben dit jaar hun eerste ster ontvangen.
Voorlopig proberen we eerst nog eens in Heemstede om eindelijk een keer bij Southern Cross terecht te komen, maar daar moet je tegenwoordig 2 weken van te voren reserveren, geloof ik.
ik denk dat het gewoon te wijten is aan een niet perfecte keuken en daardoor nog geen, of nooit, ster krijgt. als ik zeg dat ik iets niet wil, want dat is het concept, wil ik het ook niet stiekem in een jasje van filodeeg, of in ministukjes onder mun ruccola, aantreffen.quote:Op zondag 3 december 2006 14:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Precies. Nu eet golfer liever geen varkensvlees, stel dat je er allergisch voor bent, nee het klopt gewoon niet.
Ook niet als het er stiekum in zit
eet vooral bij restaurants die net hun eerste ster hebben gekregen, geldt ook voor de tweede. bij de derde moet je juist consolidatie verwachten.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Zou best kunnen, hebben dit jaar hun eerste ster ontvangen.
Voorlopig proberen we eerst nog eens in Heemstede om eindelijk een keer bij Southern Cross terecht te komen, maar daar moet je tegenwoordig 2 weken van te voren reserveren, geloof ik.
Met een beetje geluk gaat ze ons dus helpen een plekje rond de Kerst daar te geven.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:25 schreef Bjoro het volgende:
Hoorde het van het zusje van B. die daar in de bediening werkt !
Nou, dat is niet gelukt we gaan a.s. zaterdag eten bij MLquote:Op woensdag 6 december 2006 01:21 schreef golfer het volgende:
Met een beetje geluk gaat ze ons dus helpen een plekje rond de Kerst daar te geven.
quote:Lieve Gasten,
De laatste nieuwsbrief is alweer een tijdje geleden. In de tussentijd is er veel gebeurd.
Wij hebben in augustus bij El Bulli gegeten, wat natuurlijk een geweldige belevenis was en zeker voor herhaling vatbaar.
In november heeft Moshik een lezing gegeven over de Gastrovac op Lomejordegastronomia, een horeca congres in San Sebastian, Baskenland, Spanje. Er waren wereldwijd 50 topchefs uitgenodigd. Het was een hele eer en een groot succes. De organisator heeft Moshik gelijk uitgenodigd om volgend jaar terug te komen.
Op 4 december zaten Moshik en ik in de finale van Nederland van de Copa Jerez. De finalisten waren: restaurant Vermeer, restaurant de Lindenhof (Giethoorn), restaurant de Echoput, restaurant Yeh (Enkhuizen) en wij. De teams hadden de opdracht om 3 gerechten te maken in combinatie met respectievelijk droge -, medium - en zoete sherry. Wij hebben de Nederlandse titel gewonnen en gaan ons land vertegenwoordigen bij de wereldkampioenschappen in Jerez, Spanje. Dit is op 10, 11 en 12 januari 2007. Ons restaurant is tijdens deze periode gewoon open. Onze souschef Graham Mee en onze nieuwe maitre Kostya Dadykin nemen de honneurs waar.
Wij zijn wel tijdens de feestdagen gesloten, nl. vanaf maandag 24 december t/m zaterdag 6 januari.
Per 23 januari 2007 hebben wij weer een nieuwe kaart. Deze plaatsen wij dan gelijk op onze website www.brouwerskolkje.nl
Wij willen u er nog even op attenderen dat wij op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag ook lunch serveren. De lunch is vanaf 12.00 uur geopend. Wij hebben een twee-gangen lunchmenu voor 35 euro en een drie-gangen menu voor 42 euro. U kunt natuurlijk ook gerechten van de avondkaart nemen, zelfs ons paradepaardje, het Menu Innovative, kunt u ook 's middags bestellen.
Wij wensen u hele fijne Kerstdagen, en al het Goeds, Geluk, Gezondheid in het nieuwe jaar, en daarnaast ook een Gastronomisch 2007 toe.
Els, Moshik en het hele team van restaurant 't Brouwerskolkje
Een korte beknopte recensie is altijd leuk toch?quote:Op woensdag 20 december 2006 02:19 schreef golfer het volgende:
Misschien moeten we maar weer van ML een nieuw recensietje schrijven nadat ze nu wat langer open zijn?
Is dat een idee?
Graagquote:Op woensdag 20 december 2006 02:19 schreef golfer het volgende:
Misschien moeten we maar weer van ML een nieuw recensietje schrijven nadat ze nu wat langer open zijn?
Is dat een idee?
wordt de eerste in 2007.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:50 schreef golfer het volgende:
Onze laatste recensie van dit jaar:
lekker vehaal![]()
Ons oordeel: een 9-![/b]
na jullie tweede recentie weet ik het.quote:
Ik moest ineens aan die reclame van Tempo Team denkenquote:Op zondag 3 december 2006 00:01 schreef golfer het volgende:
Ik ging voor het zoete nagerecht dat bestond uit een klein bakje crème brulee, wat chocolademousse, een glaasje met panna cotta met een sausje van granberry en een kletskop gevuld met stukjes ananas met daar bovenop wat frisse limoenijs.
Alweer erg lekker.
We hopen er volgende maand weer eentje aan toe te kunnen voegen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:53 schreef xJapser het volgende:
Anyways, leuke recensies, en hopelijk veel meer te lezen in dit nieuwe jaar!
is de locatie al bekend ?quote:Op woensdag 24 januari 2007 00:03 schreef golfer het volgende:
[..]
We hopen er volgende maand weer eentje aan toe te kunnen voegen.
We hopen nog steeds een keer terecht te kunnen bij Southern Cross in Heemstede.quote:
hhhmmmm..oke, zal het weer eens navragen voor jullie !quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:05 schreef golfer het volgende:
We hopen nog steeds een keer terecht te kunnen bij Southern Cross in Heemstede.
Tis gewoon een paar weken van te voren bellenquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:13 schreef Bjoro het volgende:
hhhmmmm..oke, zal het weer eens navragen voor jullie !
Het werkt spontanigquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:38 schreef MissHobje het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk allemaal op je verlanglijstje staan voor 2007 Bleuzz en Golfer?
Of werkt dat anders ?? kan natuurlijk ook
Wat liefquote:Op donderdag 25 januari 2007 01:00 schreef golfer het volgende:
Meestal krijg ik een spontane opwelling en ga dan bij Iens en bij Dinnersite eerst wat recensies lezen.
Over het algemeen zegt Bluezz dan dat het weer veel te duur is en ga ik dan verder zoeken naar minder bekende tentjes en uiteindelijk confronteer ik haar gewoon met een reservering die ik ergens gemaakt heb.
![]()
Tja..we lijken wat dat betreft op Mart en Karen.quote:
Die kunnen er inderdaad ook wat van.quote:Op donderdag 25 januari 2007 01:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Tja..we lijken wat dat betreft op Mart en Karen.![]()
t echtpaar Smeets.quote:Op donderdag 25 januari 2007 09:07 schreef Bluezz het volgende:
Wie zijn dat nou weer?
al zal Mart wat minder vaak thuis zijnquote:Op donderdag 25 januari 2007 01:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Tja..we lijken wat dat betreft op Mart en Karen.![]()
Maar wat heeft dat met uit eten te makenquote:Op donderdag 25 januari 2007 09:18 schreef Bjoro het volgende:
al zal Mart wat minder vaak thuis zijn
SCHuimpjequote:Op donderdag 25 januari 2007 11:34 schreef SCH het volgende:
Blijven jullie wel even ontopic anders moet ik ingrijpen
Leuk manquote:Op donderdag 25 januari 2007 11:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Eten is voor losers? Spinning is the word![]()
![]()
![]()
Eindelijk eens naar wat al zo lang op ons verlanglijstje stond, maar er elke keer door omstandigheden niet van kwam: http://www.southern-cross.nl/quote:Op maandag 25 juni 2007 00:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
waar gaat de reis heen dan 21 juli?
Heel vaakquote:Op maandag 25 juni 2007 00:22 schreef Schanulleke het volgende:
Ik hoorde laatst als tip een restaurantje dat Spektakel heet in Haarlem. Zijn jullie daar al eens geweest?
Is bijna onze eerste recensie geweest:quote:Op maandag 25 juni 2007 00:22 schreef Schanulleke het volgende:
Ik hoorde laatst als tip een restaurantje dat Spektakel heet in Haarlem. Zijn jullie daar al eens geweest?
Zit er dik in dat ik die kies, inderdaad, maar we hebben nog een paar weken om er rustig over na te denken.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:24 schreef Erosjuhhh het volgende:
ziet er goed uit, ga je voor de wag yu voorgerecht?
Hmm die horeca van tegenwoordig, degelijke uitrusting hoort er toch wel bij. Aftrekpuntje neem ik aanquote:Bij deze hoofdgerechten horen frietjes, maar de zekering knalt eruit zodat de friteuse niet meer werkt.
Ik ben gek op kreeft, dus vond de saus zeker niet overheersend. Had wat mij betreft nog wel een beetje meer saus mogen bij zitten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:24 schreef Vanyel het volgende:
Ziet er allemaal lekker uit!
Was de saus bij de vis niet overheersend? Lijkt heel veel maar kan ook fotobedrog zijn
uitnodigingskaartje moet ik nog krijgenquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:57 schreef SCH het volgende:
Hoe laat moeten we er zijn?
ben benieuwd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:22 schreef golfer het volgende:
Na maandenlang elke keer te laat te zijn geweest met reserveren, gaat het er a.s. zaterdag dan eindelijk toch van komen.
We gaan in Heemstede eten bij het Australisch restaurant Southern Cross.
Uiteraard volgt daarna weer een recensie.
http://www.southern-cross.nl/
Mental-note maakt. : "SOL binnenkort hier uitnodigen en sambuca-ijs op het menu zetten, handdoekje op haar stoel klaarleggen "quote:Op zondag 22 juli 2007 00:10 schreef SeaOfLove het volgende:
En bij het lezen over sambuca-ijs kwam ik zowat klaar![]()
quote:Op zondag 22 juli 2007 00:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Mental-note maakt. : "SOL binnenkort hier uitnodigen en sambuca-ijs op het menu zetten, handdoekje op haar stoel klaarleggen "
quote:Op zondag 22 juli 2007 00:23 schreef Fillipe het volgende:
Gasten die foto's maken in het restaurant van dan wel het eten dan wel de 'sfeer'. Klootjesvolk.
![]()
quote:Op zondag 22 juli 2007 00:23 schreef Fillipe het volgende:
Gasten die foto's maken in het restaurant van dan wel het eten dan wel de 'ambiance'. Klootjesvolk.
![]()
Gelukkig hoef je daar geen kenner voor te zijn, knurft.quote:
anders reageer je toch nietquote:Op zondag 22 juli 2007 00:32 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Gelukkig hoef je daar geen kenner voor te zijn, knurft.
Onwijs burgelijk om van elk gerechtje en wijntje of elke fart de het bedienend personeel maakt een foto te maken.
Nee, je hebt helemaal gelijk.quote:
Och ik wil niet ontkennen dat jullie in leuke tenten hebben gegeten, zeker niet. Ging me meer om het algehele idee wat jullie hebben bij 'uit eten' gaan. Ik heb zelf dan toevallig ook gegeten bij o.a Librije en die tent in Haarlem, maar ik kan me niet bedenken dat de gasten aldaar het 'gezellig' vinden als het tafeltje naast hun foto's gaat maken van elke hapje en drankje.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, je hebt helemaal gelijk.![]()
alle 3 de delen van onze recensies al eens bekeken en doorgelezen, qua niets gewend zijn?
Ik vond er nét iets te veel sesamzaadjes overheen liggen, heb het eraf geschraapt om het vlees beter te kunnen proeven jaquote:Op zondag 22 juli 2007 16:04 schreef ColdFeet het volgende:
Jaaa, ik werd vanmorgen wakker met een buitengewoon blij gevoel: weer een nieuwe restaurantrecensie van Bluezz en Golfer
Sesamolie over de wagyu, is dat niet onwijs overheersend? Het lijkt mij ook echt een leuk restaurant, en ook een heel erg fijne prijs, zeg!
Mijn vader ging vroeger altijd familiefoto's maken in restaurantsen daardoor durf ik geen foto's meer te maken
Mooi geschreven en leuke foto's. Dank daarvoor ondanks dat het wel een beetje is afgekeken van die user ipsy.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:02 schreef golfer het volgende:
Recensie van het Australisch restaurant Southern Cross in Heemstede.
Website: http://www.southern-cross.nl/
Entourage
Het restaurant is gesitueerd in een soort huiskamerachtige pijpenlade.
Eenvoudige houten tafels en houten stoelen.
Aan de muur wat schilderijen met Aboriginal kunst en wat muurschilderingen.
De didgeridoo ontbreekt natuurlijk ook niet.
Met mooi weer (zoals vandaag) kan je ook in de tuin eten.
Binnen totaal plaats voor 30 couverts, buiten nog een stuk of 8 plekken.
[afbeelding]
Menu.
Er wordt een 3-gangen keuze menu geserveerd voor ¤ 29,00. Uiteraard kan je ook los bestellen uit de diverse gerechten op de menukaart.
Voorgerecht.
Bluezz en ik kozen allebei uit de voorgerechten voor de Wagyu beef sashimi with a baby cress salad and a warm sesame oil.
Een supermals soort carpaccio van dit speciale rund, met heerlijke dressing van een beetje soja en sesamzaadjes, vergezeld door wat waterkerssalade.
Het vlees smolt bijna in de mond, zo mals was het. Heerlijk!
[afbeelding]
Hoofdgerecht.
Bluezz had gekozen voor een filet van een Australische baarsachtige zoetwaterroofvis:
Marinated barramundi fishfillet on sweet and sour pickled vegetables with a fried sticky ricecake and a tumeric vinaigrette.
Een prima stukje visfilet met een zweem van kerrie. De gefrituurde kleefrijst erbij vond ze heel erg lekker en bijzonder. Volgens haar een prima combinatie van allerlei smaken, zonder al te machtig te zijn.
[afbeelding]
Ik had gekozen voor de rare roasted emu fillet on curried potatoes with eggplant and a spicey coconut sauce.
De emoe-biefstuk had een heerlijke geroosterde smaak en werd vergezeld door een saus met een soort Thaise currysmaak. (gelukkig was er weinig te proeven van de kokos in de suas, want daar ben ik niet zo’n liefhebber van). Het vlees deed mij in de verte denken aan een goede ossenhaas, maar had net een iets apartere smaak. Lekker rare gehouden, zonder dat het te rauw was.
De combinatie met de aubergine als groente erbij was prima gekozen.
[afbeelding]
Niets dan complimenten voor onze hoofdgerechten! (zie ook de lege bordjes, nog net niet afgelikt...)
[afbeelding]
Nagerecht.
Bluezz nam als nagerecht toffeed pineapple and coconut cream tart with sambucca ice cream.
Een met filodeeg omhult taartje met daarop een ijsbolletje met sambucasmaak.
Heel smakelijk weer.
[afbeelding]
Ik ging voor de dark chocolate brownie with white chocolate ice cream and a chocolate sauce.
Heerlijke brownie (wel een beetje machtig) prima ijs en een lekkere chocoladesaus erbij.
[afbeelding]
Wijn.
Bij binnenkomst hadden we gekozen voor een glas witte huiswijn: een Aldridge Estate Semillon/Chardonnay uit 2005.
Lekker droog.
Bij de rest van het menu kozen we voor een fles Yalumba, een Viognier uit Zuid Australië uit 2006.
Heerlijk fruitig met een lichte citrusafdronk.
We besloten dit keer de traditionele koffie’s met de glaasjes sambuca achterwege te laten.
Al met al waren we, inclusief de drankjes, samen ¤ 90 kwijt voor dit kleine feestje.
Oordeel.
De 2-vrouwsbediening houdt alle tafeltjes prima in de gaten en is attent.
Soms wel iets te snel met bijschenken vanuit de wijnfles.
Ook het tempo tussen de gerechten in zou iets langzamer mogen.
De kok heeft overduidelijk plezier in zijn werk en dat zie en proef je bij alle gerechten.
De prijs/kwaliteit-verhouding is zonder meer uitstekend en dit restaurant is wat ons betreft zeker een aanrader!
omg is dit je nieuwe nick i-spy/editor2/sanni ?quote:Op maandag 23 juli 2007 15:20 schreef milo07 het volgende:
[..]
Mooi geschreven en leuke foto's. Dank daarvoor ondanks dat het wel een beetje is afgekeken van die user ipsy.
Even gejat van Wagyufarm:quote:Op zondag 22 juli 2007 17:42 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb geen geaderd vlees gezien eerlijk gezeit.
Tis niet te hopen dat we zijn bedonderd
quote:Op maandag 23 juli 2007 15:20 schreef milo07 het volgende:
Mooi geschreven en leuke foto's. Dank daarvoor ondanks dat het wel een beetje is afgekeken van die user ipsy.
Hey weer wat geleerdquote:Op maandag 23 juli 2007 15:53 schreef reclamedoos het volgende:
[..]
Even gejat van Wagyufarm:
Wagyu fokkerij heeft 5 hoofd bloedlijnen:
Taijma of Tajiri - Runderen met een rustig karakter,smaller frame met lange rib eye en superieure marbling
Shimane of Fusiyoshi - Gemiddeld frame en goed vlees
Kedaka of Tottori - Grote dieren met sterke ruglijn en meer wisselende vlees kwaliteit
Okayama - Gemiddelde eigenschappen
Koeli of Kumamoto - Rode Wagyu's. Grote sterke dieren met weinig marbling
Niet al het vlees is dus gemarmerd.
De ridders van Brederoode.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:29 schreef borisz het volgende:
Golfert en bloes, Hoe heet dat ene restaurant in Bloemendaal. Het zit redelijk buiten het centrum, Het zit zegmaar bij de hockeyvelden in de buurt, ook aan die kant van de weg.
checkquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
De ridders van Brederoode.
Erg leuke mensen die het runnen, en zéér kindvriendelijk.
jekan het brood ook wat kruiden natuurlijkquote:Op zondag 29 juli 2007 23:41 schreef Bluezz het volgende:
Gezouten dan, met donker warm zelfgebakken brood erbij
quote:Op zondag 29 juli 2007 23:48 schreef beunkster het volgende:
Of brood met een goede olijfolie... dat vind ik dus helemaal het einde. Ik hou niet zo van boter (althans, niet op mijn brood...) maar een stukje brood dopen in een goede olijfolie... verrukkelijk![]()
Ongezouten, en dan ter plekke er wat Maldon zeezout overheen 'kruimelen'.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:41 schreef Bluezz het volgende:
Gezouten dan, met donker warm zelfgebakken brood erbij
Nou weet je... ik dacht dus ook dat ik niet van boter hield. Jarenlang margarine gegeten, totdat ik weer 'the real thing' ontdekte. Lekker hoor. Maar ik eet het dus pas sinds een half jaar ofzo weer.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:48 schreef beunkster het volgende:
Of brood met een goede olijfolie... dat vind ik dus helemaal het einde. Ik hou niet zo van boter (althans, niet op mijn brood...) maar een stukje brood dopen in een goede olijfolie... verrukkelijk![]()
Oh Bluezz, als je het ooit nog weg wilt doen, dan wil ik het wel van je overkopen. Ik heb al best veel, maar nog lang niet alles!quote:Op zondag 29 juli 2007 23:29 schreef Bluezz het volgende:
Ik hou er ook zo van, wij noemen dat hier thuis altijd 'de styling'.
Het liefst koop ik 20 serviezen of zo en 10 tafelkleden om er steeds wat anders van te maken.
We hebben laatst mijn moeder's complete 'boerenbont' servies gekregen met alles erop en eraan...dat is nou net níet echt mijn smaak, maar het kan wel leuk zijn voor een keer
We dwalen af... die botertjes verheug ik me altijd op, en het brood ook, het lijkt onbelangrijk, maar het is zo gezellig om met het eerste wijntje in een restaurant brood met boter of een dip te krijgen tijdens het uitzoeken van het menu![]()
Als ik het over boter heb bedoel ik ook boterquote:Op maandag 30 juli 2007 00:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou weet je... ik dacht dus ook dat ik niet van boter hield. Jarenlang margarine gegeten, totdat ik weer 'the real thing' ontdekte. Lekker hoor. Maar ik eet het dus pas sinds een half jaar ofzo weer.
Maar hee, een fijne olie vind ik inderdaad ook lekker. Probeer ook eens walnootolie (da's echt ongelooflijk gezond en zeer smakelijk) of druivenpitolie (fruitig met een klein beetje bitter, je koopt t bij de fair trade winkel)
Ja sorry hoor, dat soort dingen wek je in mij op met je restaurantrecensiesquote:Op maandag 30 juli 2007 09:41 schreef Bluezz het volgende:
Zullen we een topic openen over boter, dan houden we het hier schoon w.b. de recensies ?
sorryquote:Op maandag 30 juli 2007 09:41 schreef Bluezz het volgende:
Zullen we een topic openen over boter, dan houden we het hier schoon w.b. de recensies ?
Wow 22 gerechtenquote:Op zondag 5 augustus 2007 12:58 schreef Bluezz het volgende:
We zijn nu bezig, tis nogal een werk met 22 gerechten, nog even geduld![]()
Ja hoor, het was wel erg donker in het bos waar we doorheen moesten fietsen, maar 3 flessen wijn met 4 personen was nou weer niet dusdanig veel dat we daardoor slingerend over de weg gingen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:46 schreef SeaOfLove het volgende:
Wow gave en uitgebreide recensie![]()
Ziet er echt allemaal heel smakelijk uit, veel vis ook![]()
Bijzonder hoor!
Konden jullie nog wel recht naar huis fietsen na al die flessen wijn?![]()
Ohhh dat valt idd meequote:Op zondag 5 augustus 2007 15:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja hoor, het was wel erg donker in het bos waar we doorheen moesten fietsen, maar 3 flessen wijn met 4 personen was nou weer niet dusdanig veel dat we daardoor slingerend over de weg gingen.
quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:24 schreef RayMania het volgende:
Leuk verslagje. Jammer van de ganzenlever ().
Je eet een bolletje en het smaakt naar paling jaquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:41 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wtf, dat lijkt me een heel rare ervaring, al die compleet gestoorde gerechten
Ivm geforceerd voeden van Ganzen met trechters enzoquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:58 schreef SeaOfLove het volgende:
Waarom is ganzenlever zo fout eik?
Na 22 'kleine' hapjes heb je echt wel het gevoel gegeten te hebben hoor.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:24 schreef Euc- het volgende:
Hetzelfde met die schuimpjes, het is allemaal hardstikke tof, maar ik zou aan het einde van dit menu echt nog honger hebben, het zijn maar kleine hapjes iedere keer, waarvan het meeste nog lucht is ook!
Wij vonden het inderdaad wel lekker.quote:Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening, zolang jullie maar lekker gegeten hebben en plezier gehad hebben![]()
hoezo dat vraagteken aan het eind? ik was er ook blij mee.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:52 schreef golfer het volgende:
Kan die discussie verder elders gevoerd worden.
Wij waren juist zo blij dat ons recensie-topic over het algemeen niet vervuild werd met al die randverschijnselen?
Vooral dat bolletje explodeerde in je mondquote:Op zondag 5 augustus 2007 23:26 schreef kraaksandaal het volgende:
Die exploderende minipizza's dat lijkt me wel wat.![]()
Ik waag me er zelf niet zo snel aan maar die pics en de beschrijving maken me wel erg nieuwsgierig.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vooral dat bolletje explodeerde in je mondRaar gevoel.
Met veel meer dingen gebeurde dat trouwens.. moesten echt lachen om de gezichten van onze vrienden
Waarom? Omdat ik itt iedereen in dit topic iets niet helemaal geweldig vind? Ik geef gewoon mijn mening erover, dat die over dit restaurant niet zo goed is, maakt mij dat dan direct arrogant?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:04 schreef ColdFeet het volgende:
Enne, Euc- wat ben jij een hautain mannetje, pff
anders lees je even een klein stukje terug vosssquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:49 schreef vosss het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag he, maar kijken de andere mensen in het restaurant en de mensen van de bediening je niet heel vreemd aan als je telkens bij een nieuw bord er bovenop gaat hangen met een camera?!
Mij lijkt het nogal een komisch gezicht. Ooit reacties over gekregen?
quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:52 schreef golfer het volgende:
Kan die discussie verder elders gevoerd worden.
Wij waren juist zo blij dat ons recensie-topic over het algemeen niet vervuild werd met al die randverschijnselen?
Veel 'gebakken' lucht, maar het zijn wél 22 gerechtenquote:Op maandag 6 augustus 2007 17:59 schreef tong80 het volgende:
Ziet er allemal schitterend uit. Maar hebben jullie geen honger als je weer thhuis bent. De porties lijken me zo klein of verkijk ik me erop ?
Gewoon relaxed.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:20 schreef MadMaster het volgende:
Hoe is de entourage van dit restaurant?
Sommige gasten welquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:30 schreef golfer het volgende:
Bediening doet ook niet overdreven opgefokt of bekakt.
Dank voor de recensie (Bluezz!) en toelichting, ga daar binnenkort eens een kijkje nemen, denk ik.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:30 schreef golfer het volgende:
Gewoon relaxed.
Wij hebben daar, zoals wij altijd doen, in nette vrije-tijdskleding gezeten, niemand gezien die echt opgedirkt daar in kostuum zat.
Bediening doet ook niet overdreven opgefokt of bekakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |