t echtpaar Smeets.quote:Op donderdag 25 januari 2007 09:07 schreef Bluezz het volgende:
Wie zijn dat nou weer?
al zal Mart wat minder vaak thuis zijnquote:Op donderdag 25 januari 2007 01:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Tja..we lijken wat dat betreft op Mart en Karen.![]()
Maar wat heeft dat met uit eten te makenquote:Op donderdag 25 januari 2007 09:18 schreef Bjoro het volgende:
al zal Mart wat minder vaak thuis zijn
SCHuimpjequote:Op donderdag 25 januari 2007 11:34 schreef SCH het volgende:
Blijven jullie wel even ontopic anders moet ik ingrijpen
Leuk manquote:Op donderdag 25 januari 2007 11:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Eten is voor losers? Spinning is the word![]()
![]()
![]()
Eindelijk eens naar wat al zo lang op ons verlanglijstje stond, maar er elke keer door omstandigheden niet van kwam: http://www.southern-cross.nl/quote:Op maandag 25 juni 2007 00:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
waar gaat de reis heen dan 21 juli?
Heel vaakquote:Op maandag 25 juni 2007 00:22 schreef Schanulleke het volgende:
Ik hoorde laatst als tip een restaurantje dat Spektakel heet in Haarlem. Zijn jullie daar al eens geweest?
Is bijna onze eerste recensie geweest:quote:Op maandag 25 juni 2007 00:22 schreef Schanulleke het volgende:
Ik hoorde laatst als tip een restaurantje dat Spektakel heet in Haarlem. Zijn jullie daar al eens geweest?
Zit er dik in dat ik die kies, inderdaad, maar we hebben nog een paar weken om er rustig over na te denken.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:24 schreef Erosjuhhh het volgende:
ziet er goed uit, ga je voor de wag yu voorgerecht?
Hmm die horeca van tegenwoordig, degelijke uitrusting hoort er toch wel bij. Aftrekpuntje neem ik aanquote:Bij deze hoofdgerechten horen frietjes, maar de zekering knalt eruit zodat de friteuse niet meer werkt.
Ik ben gek op kreeft, dus vond de saus zeker niet overheersend. Had wat mij betreft nog wel een beetje meer saus mogen bij zitten.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:24 schreef Vanyel het volgende:
Ziet er allemaal lekker uit!
Was de saus bij de vis niet overheersend? Lijkt heel veel maar kan ook fotobedrog zijn
uitnodigingskaartje moet ik nog krijgenquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:57 schreef SCH het volgende:
Hoe laat moeten we er zijn?
ben benieuwd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:22 schreef golfer het volgende:
Na maandenlang elke keer te laat te zijn geweest met reserveren, gaat het er a.s. zaterdag dan eindelijk toch van komen.
We gaan in Heemstede eten bij het Australisch restaurant Southern Cross.
Uiteraard volgt daarna weer een recensie.
http://www.southern-cross.nl/
Mental-note maakt. : "SOL binnenkort hier uitnodigen en sambuca-ijs op het menu zetten, handdoekje op haar stoel klaarleggen "quote:Op zondag 22 juli 2007 00:10 schreef SeaOfLove het volgende:
En bij het lezen over sambuca-ijs kwam ik zowat klaar![]()
quote:Op zondag 22 juli 2007 00:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Mental-note maakt. : "SOL binnenkort hier uitnodigen en sambuca-ijs op het menu zetten, handdoekje op haar stoel klaarleggen "
quote:Op zondag 22 juli 2007 00:23 schreef Fillipe het volgende:
Gasten die foto's maken in het restaurant van dan wel het eten dan wel de 'sfeer'. Klootjesvolk.
![]()
quote:Op zondag 22 juli 2007 00:23 schreef Fillipe het volgende:
Gasten die foto's maken in het restaurant van dan wel het eten dan wel de 'ambiance'. Klootjesvolk.
![]()
Gelukkig hoef je daar geen kenner voor te zijn, knurft.quote:
anders reageer je toch nietquote:Op zondag 22 juli 2007 00:32 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Gelukkig hoef je daar geen kenner voor te zijn, knurft.
Onwijs burgelijk om van elk gerechtje en wijntje of elke fart de het bedienend personeel maakt een foto te maken.
Nee, je hebt helemaal gelijk.quote:
Och ik wil niet ontkennen dat jullie in leuke tenten hebben gegeten, zeker niet. Ging me meer om het algehele idee wat jullie hebben bij 'uit eten' gaan. Ik heb zelf dan toevallig ook gegeten bij o.a Librije en die tent in Haarlem, maar ik kan me niet bedenken dat de gasten aldaar het 'gezellig' vinden als het tafeltje naast hun foto's gaat maken van elke hapje en drankje.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, je hebt helemaal gelijk.![]()
alle 3 de delen van onze recensies al eens bekeken en doorgelezen, qua niets gewend zijn?
Ik vond er nét iets te veel sesamzaadjes overheen liggen, heb het eraf geschraapt om het vlees beter te kunnen proeven jaquote:Op zondag 22 juli 2007 16:04 schreef ColdFeet het volgende:
Jaaa, ik werd vanmorgen wakker met een buitengewoon blij gevoel: weer een nieuwe restaurantrecensie van Bluezz en Golfer
Sesamolie over de wagyu, is dat niet onwijs overheersend? Het lijkt mij ook echt een leuk restaurant, en ook een heel erg fijne prijs, zeg!
Mijn vader ging vroeger altijd familiefoto's maken in restaurantsen daardoor durf ik geen foto's meer te maken
Mooi geschreven en leuke foto's. Dank daarvoor ondanks dat het wel een beetje is afgekeken van die user ipsy.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:02 schreef golfer het volgende:
Recensie van het Australisch restaurant Southern Cross in Heemstede.
Website: http://www.southern-cross.nl/
Entourage
Het restaurant is gesitueerd in een soort huiskamerachtige pijpenlade.
Eenvoudige houten tafels en houten stoelen.
Aan de muur wat schilderijen met Aboriginal kunst en wat muurschilderingen.
De didgeridoo ontbreekt natuurlijk ook niet.
Met mooi weer (zoals vandaag) kan je ook in de tuin eten.
Binnen totaal plaats voor 30 couverts, buiten nog een stuk of 8 plekken.
[afbeelding]
Menu.
Er wordt een 3-gangen keuze menu geserveerd voor ¤ 29,00. Uiteraard kan je ook los bestellen uit de diverse gerechten op de menukaart.
Voorgerecht.
Bluezz en ik kozen allebei uit de voorgerechten voor de Wagyu beef sashimi with a baby cress salad and a warm sesame oil.
Een supermals soort carpaccio van dit speciale rund, met heerlijke dressing van een beetje soja en sesamzaadjes, vergezeld door wat waterkerssalade.
Het vlees smolt bijna in de mond, zo mals was het. Heerlijk!
[afbeelding]
Hoofdgerecht.
Bluezz had gekozen voor een filet van een Australische baarsachtige zoetwaterroofvis:
Marinated barramundi fishfillet on sweet and sour pickled vegetables with a fried sticky ricecake and a tumeric vinaigrette.
Een prima stukje visfilet met een zweem van kerrie. De gefrituurde kleefrijst erbij vond ze heel erg lekker en bijzonder. Volgens haar een prima combinatie van allerlei smaken, zonder al te machtig te zijn.
[afbeelding]
Ik had gekozen voor de rare roasted emu fillet on curried potatoes with eggplant and a spicey coconut sauce.
De emoe-biefstuk had een heerlijke geroosterde smaak en werd vergezeld door een saus met een soort Thaise currysmaak. (gelukkig was er weinig te proeven van de kokos in de suas, want daar ben ik niet zo’n liefhebber van). Het vlees deed mij in de verte denken aan een goede ossenhaas, maar had net een iets apartere smaak. Lekker rare gehouden, zonder dat het te rauw was.
De combinatie met de aubergine als groente erbij was prima gekozen.
[afbeelding]
Niets dan complimenten voor onze hoofdgerechten! (zie ook de lege bordjes, nog net niet afgelikt...)
[afbeelding]
Nagerecht.
Bluezz nam als nagerecht toffeed pineapple and coconut cream tart with sambucca ice cream.
Een met filodeeg omhult taartje met daarop een ijsbolletje met sambucasmaak.
Heel smakelijk weer.
[afbeelding]
Ik ging voor de dark chocolate brownie with white chocolate ice cream and a chocolate sauce.
Heerlijke brownie (wel een beetje machtig) prima ijs en een lekkere chocoladesaus erbij.
[afbeelding]
Wijn.
Bij binnenkomst hadden we gekozen voor een glas witte huiswijn: een Aldridge Estate Semillon/Chardonnay uit 2005.
Lekker droog.
Bij de rest van het menu kozen we voor een fles Yalumba, een Viognier uit Zuid Australië uit 2006.
Heerlijk fruitig met een lichte citrusafdronk.
We besloten dit keer de traditionele koffie’s met de glaasjes sambuca achterwege te laten.
Al met al waren we, inclusief de drankjes, samen ¤ 90 kwijt voor dit kleine feestje.
Oordeel.
De 2-vrouwsbediening houdt alle tafeltjes prima in de gaten en is attent.
Soms wel iets te snel met bijschenken vanuit de wijnfles.
Ook het tempo tussen de gerechten in zou iets langzamer mogen.
De kok heeft overduidelijk plezier in zijn werk en dat zie en proef je bij alle gerechten.
De prijs/kwaliteit-verhouding is zonder meer uitstekend en dit restaurant is wat ons betreft zeker een aanrader!
omg is dit je nieuwe nick i-spy/editor2/sanni ?quote:Op maandag 23 juli 2007 15:20 schreef milo07 het volgende:
[..]
Mooi geschreven en leuke foto's. Dank daarvoor ondanks dat het wel een beetje is afgekeken van die user ipsy.
Even gejat van Wagyufarm:quote:Op zondag 22 juli 2007 17:42 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb geen geaderd vlees gezien eerlijk gezeit.
Tis niet te hopen dat we zijn bedonderd
quote:Op maandag 23 juli 2007 15:20 schreef milo07 het volgende:
Mooi geschreven en leuke foto's. Dank daarvoor ondanks dat het wel een beetje is afgekeken van die user ipsy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |