abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 september 2006 @ 17:21:03 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_41622305
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 17:20 schreef Nilasha het volgende:
Hebben jullie nou die zalm al opgegeten? Mag toch hopen van wel..
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_41622556
En? Lekker?
If gymnastics were easy, it would be called football!
  vrijdag 8 september 2006 @ 17:30:56 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_41622595
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 17:29 schreef Nilasha het volgende:
En? Lekker?
Ja hoor. Prima stukje zalm.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_41644366
De recensie valt me wat tegen
Misschien troffen jullie het even niet
Zieke kok ofzo?
Pieuwww zal ik nog gaan of toch maar naar Stille water.?
  zaterdag 9 september 2006 @ 14:02:06 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41646546
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:24 schreef kabouter.muts het volgende:
Zieke kok ofzo?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 9 september 2006 @ 16:33:21 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_41649978
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:24 schreef kabouter.muts het volgende:
Zieke kok ofzo?
Het kan natuurlijk een eenmalige niet zo beste ervaring zijn geweest die dag, maar voor ons voldoende aanleiding om er niet meer naar terug te gaan.
Stille Water staat bij ons nog op het todo-lijstje.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 september 2006 @ 01:07:07 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42036558
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 16:33 schreef golfer het volgende:

Im het kader van de daad bij het woord voegen ...zonet maar eens per mail geprobeerd om er voor a.s. zaterdag te reserveren.
Als dat lukt is dat dus de volgende recensie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_42041389
Ik ben benieuwd
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_42043553
Ja lekker!!
Ik moet er ook snel weer eens heen.
pi_42054758
Ik ben ook zeer benieuwd. Hopelijk is die reservering snel bevestigd!
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:58:58 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42062007
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 19:30 schreef QTPi het volgende:
Ik ben ook zeer benieuwd. Hopelijk is die reservering snel bevestigd!
Niet dus.
We zoeken wel een alternatiefje.
Poef.....gone! ©golfer
pi_42071773
even een tip: ik had het al eerder geschreven, maar klokspijs in de amsterdamse pijp is echt een aanrader. zag ook dat johannes van dam het een 10- heeft gegeven, ook gelet op prijs/kwaliteit.
pi_42078198
Recensie van Klokspijs van Van Dam gelezen en verder ook nog de over het algemeen prima recensies op Iens.
Komt zeker een keer aan de beurt binnenkort.

We gaan vanavond gewoon eens proberen op de bonnefooi Haarlem-Centrum in te gaan en dan eens kijken waar we terecht kunnen.

[ Bericht 40% gewijzigd door golfer op 23-09-2006 16:32:02 (toevoeging) ]
Poef.....gone! ©golfer
pi_42084902
Verslagje Restaurant Applause te Haarlem
http://www.restaurantapplause.nl/
recensie Iens
recensie Dinnersite

Over de naam :
Chef-kok en eigenaar Arjen Nieuwenhuis koos de naam als een hommage aan zijn grootvader, die in zijn tijd een bekende tulpenkweker was in Lisse. Hij heeft aardig wat tulpen op zijn naam staan, waaronder "Applause". Veel van deze tulpen zijn zelfs nu nog te bewonderen in de Keukenhof.

We hadden niet gereserveerd, maar er was plaats genoeg in het kleine restaurantje aan de Grote Markt in Haarlem.
Bij binnenkomst werden we gewaarschuwd dat tussen alle gerechten een half uur wachttijd zit, omdat alles vers bereid wordt, en dus niet van te voren klaargemaakt en opgewarmd is.
Lijkt ons alleen maar waard om op te wachten.
En het klopte bijna tot op de minuut, dat half uurtje. Er gingen ook mensen weg die niet genoeg tijd hadden. Goed dat ze het dus van tevoren vermelden.

Aan de kanten lange zachte banken met kussens kleine houten tafeltjes met genoeg ruimte ertussen, en (helaas) harde houten keukenstoelen.
Gezellige beetje oud-Italiaanse sfeer aan de muren.
Aan de muur boven de keuken hangen alle flessen wijn met erbij geschreven de naam en de prijs, ziet er leuk uit.

Vriendelijke bediening, attent, chef kok Arjen Nieuwenhuis staat in zijn eentje in de keuken, maakt alles dus vers ter plekke klaar.

Bij binnenkomst kregen we een gratis welkomstdrankje, sangria-achtig op wijnbasis, ijs en vruchten. (de mijne ging om toen we van plek ruilden ) en een schaaltje met 2 soorten olijven.

Uit de menukaart, waar erg veel – zelfgemaakte- pasta’s staan kozen wij het volgende :

Voorgerechten
Golfer : Vitello tonnato
Dunne plakjes rosé gebraden kalfsentrecôte met tonijnmayonaise

Was erg lekker, zag er goed uit, mooi dun gesneden kalfsvlees en een heerlijke frisse mayonaise.
Een 8 waard!

Bluezz : De dagsoep
Venkelsoep met zalmsnippers.

Smaakte prima, zachte venkelsmaak met goeie zalm, jammer dat de soep zo dik was dat het net puree leek.
Daarom een 7tje.

Erbij een bordje prima vers witbrood.

De hoofdgerechten
Golfer : Costolette di agnello al miele e timo
Lamsrib uit de oven, ingesmeerd met mosterd en bruine suiker,
geserveerd met een lichtzoete honingtijmsaus

Perfect in de oven gegaarde lamsribjes, 7 stuks.
Doordat het vlees was ingesmeerd met mosterd en bruine suiker, was de combinatie met de honingtijmsaus een beetje aan de zoete kant waardoor het wat machtig werd.
Wel prima, knapperige groentes erbij.

Een 7,5

Bluezz : Scaloppine farcite
Kalfsoester gevuld met pijnboompitten, kappers, knoflook en schapenkaas, opgediend met tomaat, ui en salie.

Erg lekkere rosé gebakken gevulde kalfsoester, met bijzondere vulling die goed smaakte. Het vlees lag op (erg veel, waardoor té machtig) zelfgemaakte tagliatelle, met een lekkere saus. Geheel smaakte prima, vooral de vulling smaakte goed en origineel.

Een 8tje.

Bij de voor- en hoofdgerechten dronken we natuurlijk een goeie fles wijn :
Leone d'Almerita igt 2005
quote:
Wijnhuis: Azienda Agricola Regaleali
Regio: Sicilia
Druiven: Catarratto Bianco, Sauvignon, Chardonnay.
Smaak: Uitgesproken mild en zacht, toegankelijk, mooi vol, even een bitter, maar zonder harde zuren,stro,met een hint van kruidigheid
We namen geen nagerecht, maar onze gebruikelijke koffie mét een sambuca.

Golfer heeft bij het afrekenen nog even een praatje met Arjen Nieuwenhuis gemaakt, die vertelde dat zijn voorliefde voor de pure, eenvoudige Italiaanse keuken 14 jaar geleden was ontstaan toen hij in een Siciliaanse keuken een deel van zijn opleiding had genoten.
In totaal waren we, inclusief alle drankjes, ¤ 98 euro kwijt.

Overall cijfer: 7,7
Prijs-kwaliteitsverhouding: Zeker de moeite waard, dit restaurant!
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 september 2006 @ 08:30:49 #66
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_42087298
leuk verslag, lijkt me wel een leuke tent om is te gaan eten
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 24 september 2006 @ 11:47:39 #67
158542 Hutch
Passionate about Taste!
pi_42089265
idd leuk verslag krijg er ook meteen honger van
pi_42089717
Leuk verslag, klinkt goed! Moet ik ook maar eens heen.
There is nothing left to prove
No use deny this simple truth
Can’t find the reason to keep holding on
Now that the love is gone
pi_42091681
Toch nog goed terechtgekomen jullie 2, na het doorlezen van het verslag.
Heel attent dat ze melden dat er een half uur wachttijd tussen de gangen zit, ik vind dat persoonlijk niet lang. Zeker niet als het vers bereid wordt
Leuk verslag!
pi_42177284
als liefhebber van eten en koken is dit topic echt verplichte kost...leuke en eerlijke recensies, mooie beschrijvingen van de gerechten, daar waar nodig een kritische toon...mijn complimenten!
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_42179350
quote:
Op woensdag 27 september 2006 19:38 schreef David Letterman het volgende:
als liefhebber van eten en koken is dit topic echt verplichte kost...leuke en eerlijke recensies, mooie beschrijvingen van de gerechten, daar waar nodig een kritische toon...mijn complimenten!
Dankjewel voor het compliment.
Poef.....gone! ©golfer
pi_42302626
Zelfs als niet- liefhebber(wel van eten, maar niet echt van uit eten) vind ik het altijd wel leuk om te lezen
  donderdag 19 oktober 2006 @ 15:18:14 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42806051
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 16:33 schreef golfer het volgende:

Het gaat er dan eindelijk toch van komen.
Zaterdag a.s. gaan we Het Stille Water is Spaarndam met een bezoekje en een recensie vereren.
Poef.....gone! ©golfer
pi_42807258
Ik ben een keer flink ziek geworden van het eten daar.
Maar dat was slechts 1 keer lang geleden voor de rest altijd goed gegeten
pi_42807930
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 15:51 schreef Godlike02 het volgende:
Ik ben een keer flink ziek geworden van het eten daar.
Maar dat was slechts 1 keer lang geleden voor de rest altijd goed gegeten
We sturen eerst Rob er wel ff langs
pi_42807963
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 16:10 schreef Bluezz het volgende:

[..]

We sturen eerst Rob er wel ff langs
Was hele vette paling geloof ik.
Heerlijk!
Maar was die dag waarschijnlijk iets te vet voor me.
pi_42816742
* QTPi zit al met grote verwachting uit te kijken naar de recensie!!
pi_42827977
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 15:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Het gaat er dan eindelijk toch van komen.
Zaterdag a.s. gaan we Het Stille Water is Spaarndam met een bezoekje en een recensie vereren.
Oooh leuk ben heel benieuwd of jullie er ook zo lekker eten!!
pi_42828253
Ik heb honger
pi_42873883
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 21:01 schreef QTPi het volgende:
* QTPi zit al met grote verwachting uit te kijken naar de recensie!!
Hoe zullen ze het hebben???
pi_42874321
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:49 schreef QTPi het volgende:

[..]

Hoe zullen ze het hebben???
Vast heerlijk
pi_42874641
Thuis.
En bezig met recensie en foto's, dus nog ff geduld
*burp*
  zondag 22 oktober 2006 @ 00:03:47 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42875794
Recensie van Restaurant ’t Stille Water, Oostkolk 19, Spaandam.
Website: www.stillewater.nl
Beoordeling bij Iens
Beoordeling bij Dinnersite.

[disclaimer]:
De bij deze recensie geplaatste foto’s zijn misschien wat donker en vaag, maar we hadden geen zin de andere gasten steeds af te leiden met een flits en hebben de foto’s daarom zonder te flitsen genomen.

Entourage en bediening
Gelegen in het zeer pittoreske Spaarndam was het voor ons nog even zoeken naar het restaurant, aangezien er aan de doorgaande weg niet echt reclame voor wordt gemaakt. Het restaurant is gelegen aan een soort binnenhaventje nabij een sluisje, naast gewoon wat idyllische woonhuisjes aan het Kolkje van Spaarndam.

In de zomer kan je lekker op het terras aan het water zitten. Nu waren we uiteraard aangewezen tot het binnengedeelte. Een soort pijpenlade-achtige huiskamer, waar de temperatuur al vrij snel stijgt en er, in onze ogen, te weinig ventilatie was.

De inrichting is sober: mooie stevige 4 persoons houten tafels, van te voren ingedekt voor 4 of 2 personen met een linnen lopertje en eenvoudig, maar mooi tafelservies en bestek.
Totaal plek voor maximaal 48 couverts.

1 chef-kok (Mark Beekman) en een hulpkok en spoelhulp in een half open keuken.
Claudia Beekman en een meisje in de bediening, die alles met z’n 2-en prima in de gaten hielden en vriendelijk, maar zeker niet opdringerig attent aanwezig waren.

De kaart bestaat uit een aantal a la carte gerechten. Niet al te veel keuze qua verschillende voor- en hoofdgerechten.
Daarnaast serveren ze een 3 gangen “het Kolk menu” ( 33 euro pp) , een gewoon 3 gangenmenu (35 euro pp) of een wisselend 4 gangen specialiteitenmenu (42 euro per persoon).
Wij beiden kozen voor dat laatste menu, waarbij de gerechten je vooraf aan tafel worden opgenoemd.

Als amuse kregen we kort na binnenkomst een glaasje met pomodori-tomatensoep met room vergezeld door een brochette met een mousse van gevogeltelever.
Lekker als tongstrelertje.

Daarna kwam er zelfgebakken wit en bruin brood met boter op tafel.

Voorgerecht
Het voorgerecht bestond uit een van verse krab gemaakt taartje met guacamole.
Uitstekend bereid, heerlijk qua krab- en guacamole-smaak.
Omringd door een lichte vinegraite.

Cijfer voorgerecht: een 9.

Tussengerecht
Het tussengerecht was gegrilde coquilles op een brandade van kabeljauw omringt door een schaaldierensaus. Vergezeld door stukjes olijf en tomaat.

Alweer niets op aan te merken.
Gewoon zo als het moet.

Cijfer: 8,5

Hoofdgerecht
Het hoofdgerecht was een filet van hertenrug met eekhoorntjesbroodsaus.

De filet vonden wij allebei wat aan de flauwe kant en de saus van eekhoorntjesbrood bestond helaas slechts uit de braadjus met daarin wat piepkleine stukjes eekhoorntjesbrood.
Verder was het geheel opgeleukt met cranberry’s en wat boontjes en doperwtjes, almede wat poffertjes van aardappelpuree. En (al helemaal niet erbij passend, qua smaak) stukjes uitgebakken bacon.
Als fris bijgerecht een koude gestoofde perencompote.
Jammer. Het hoofdgerecht moet natuurlijk ook lekker zijn.

Helaas kunnen we voor dit hoofdgerecht niet meer dan een 6,5 als cijfer geven.

Nagerecht
Het bij het speciale menu behorende nagerecht was een bordje met daarop een prima, zelfgemaakte, chocolademousse vergezeld door wat slagroom en wat vanille-ijs.
Golfer nam dit nagerecht en het smaakte prima.

Bluezz had van te voren aangegeven dit nagerecht te vervangen door een kaasbordje, want Het Stille Water koopt zijn kazen in bij de lekkerste kaasspeciaalzaak van Nederland: Betty’s Amuse uit Santpoort.
Uit de aanwezige kazen nam Bluezz een 4-tal verschillende soorten: een rauwmelkse gewassen in bier, een pittige Engelse, een roomachtige op brie gelijkende en een blauwgeaderde.
Bluezz vond ze heerlijk.

Cijfer nagerechten: 8.

Tenslotte sloten we af met een kopje gewone koffie voor golfer en een speciale thee voor Bluezz: een gerookt geurende Chinese thee luisterend naar de naam Lapsang Souchong.
Daarbij kregen we nog een schaaltje vol lekkere zoetigheden.

Bij binnenkomst hadden we een glas witte droge huiswijn genuttigd, die wij iets aan de zure kant vonden. Daarna zijn we overgeschakeld naar een fles Franse vin de Pays, Le Grès. Gemaakt van een combinatie van chardonnay- en voignierdruiven.
Heerlijke geurige droge witte wijn.

In totaal waren we na 3 uur tafelen voor alles bij elkaar 118 euro kwijt.

Eind-oordeel
Jammer van het hoofdgerecht. Verder een prima zaak.
Zeker in de zomer, als het terras met uitzicht over het water open is de moeite van nog een bezoek waard.

Ons eindcijfer komt aardig overeen met de gemiddelden op Dinnersite en Iens: een 8!
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 22 oktober 2006 @ 00:08:44 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42875894
wat een prachtige prijs/kwaliteit. ik ga snel reserveren. jammer van het hoofdgerecht.
pi_42877034
Het water is me in de mond gelopen, alle gerechten lijken me heerlijk .Inderdaad jammer van het hoofdgerecht, maar over-all toch een goed cijfer! De prijs valt me ook erg mee.
  zondag 22 oktober 2006 @ 01:07:36 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42877094
op naar klokspijs.
  zondag 22 oktober 2006 @ 01:15:09 #87
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_42877208
Jammer van het hoofdgerecht. De rest ziet er goed uit!
Die kazen klinken gewoon té lekker.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 22 oktober 2006 @ 01:21:16 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42877318
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 01:15 schreef Sanne het volgende:

Die kazen klinken gewoon té lekker.
Sanne en andere liefhebbers van lekkere kazen (waar ik dus niet toe behoor) kijk de site van Betty's zaak maar eens door: http://www.lamuse.nl
Bluezz begint alleen al bij het lezen daar natte plekken te vertonen.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 22 oktober 2006 @ 02:09:58 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42878076
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 01:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Sanne en andere liefhebbers van lekkere kazen (waar ik dus niet toe behoor) kijk de site van Betty's zaak maar eens door: http://www.lamuse.nl
Bluezz begint alleen al bij het lezen daar natte plekken te vertonen.
je hebt net als een franse wijngids, waar je een leuke tocht mee kan maken met veel proeven, ook een franse kaasgids. die is echt belachelijk lekker. heerlijk om met de wijn uit die streek te combineren.
pi_42880664
Ja ziet er weer goed uit.
Jammer van t hoofdgerecht dat zou toch ook lekker moeten zijn.
Ik woon daar om de hoek, zo fijn daar.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 oktober 2006 @ 11:23:10 #91
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_42880678
leuk verslag

ik was gister uit eten bij de kop van de haven, was lekker

maarre bloes en golfert hebben jullie ook leuke tips in IJmuiden? Onze favo tent was Brasserie de tuin, vooral hun zelfgemaakte rode wijn saus . Helaas ging partycentrum de planeet iets anders doen met die tent dus moesten ze weg

[ Bericht 26% gewijzigd door borisz op 22-10-2006 11:34:51 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_42883940
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 11:23 schreef borisz het volgende:
leuk verslag

ik was gister uit eten bij de kop van de haven, was lekker

maarre bloes en golfert hebben jullie ook leuke tips in IJmuiden? Onze favo tent was Brasserie de tuin, vooral hun zelfgemaakte rode wijn saus . Helaas ging partycentrum de planeet iets anders doen met die tent dus moesten ze weg
Boven Waasdorp zit een japanner Staat ook nog op ons lijstje, verder zou ik het niet weten qua tips.

Kaboutermuts, dan woon je mooi
  woensdag 29 november 2006 @ 15:05:18 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43992494
Het wordt weer eens tijd.

Zaterdag a.s. gaan we naar Restaurant Wensen in Haarlem.

Een restaurant zonder menukaart, waar aan de hand van je voor- of afkeuren op maat een menu voor je wordt samengesteld.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 29 november 2006 @ 15:22:17 #94
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_43992951
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:05 schreef golfer het volgende:
Het wordt weer eens tijd.

Zaterdag a.s. gaan we naar Restaurant Wensen in Haarlem.

Een restaurant zonder menukaart, waar aan de hand van je voor- of afkeuren op maat een menu voor je wordt samengesteld.
ff een hollands vraagje....wat betaal je voor een gemiddeld diner ? moet namelijk nog iemand mee uit eten nemen en dit idee lijkt me best leuk
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  woensdag 29 november 2006 @ 15:28:15 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43993146
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:22 schreef Bjoro het volgende:

ff een hollands vraagje....wat betaal je voor een gemiddeld diner ? moet namelijk nog iemand mee uit eten nemen en dit idee lijkt me best leuk
staat op de site, onder het kopje menu
Poef.....gone! ©golfer
pi_43993220
opnieuw weer een prima recensie!
dank maar weer!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  woensdag 29 november 2006 @ 15:34:22 #97
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_43993319
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:28 schreef golfer het volgende:

[..]

staat op de site, onder het kopje menu
deed het net niet .....maar is best te doen trouwens !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_44041647
quote:
wow! goede tip wensen. ik ga ook snel. mooie prijs ook idd.
pi_44092494
golfer typt as we speak....
  zondag 3 december 2006 @ 00:01:58 #101
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44093136
De recensie van Restaurant Wensen

www.restaurantwensen.nl
Lange Veerstraat 11-13 te Haarlem.
Recensie van Iens en de recensie van Dinnersite

Het restaurant bestaat uit 2 ruimtes met in totaal ca. 30 couverts, in het midden gescheiden door een soort bar met daarachter een semi-halfopen keuken, waarin de 2 koks Barry Teeuwen en zijn Deense vriend Jens Bilde Hansen de scepter zwaaien.

De inrichting is sober. Eenvoudige zwart houten tafels en stoelen. Kleuren in het restaurant zijn zwart en rood.
Bediening bestaat uit 2 deskundige en attente vrouwen die keurig in het zwart/wit gekleed zijn.

De kenmerkende opzet van Restaurant Wensen is dat ze geen menukaart hebben en vooraf vragen wat je perse niet lust. Voor de rest bepalen de koks, aan de hand van seizoensingredienten wat je voorgeschoteld krijgt. Er is keuze uit een 3- gangen (29,50), 4-gangen (34,50) of 5-gangendiner (39,50).

Bluezz en ik kozen allebei voor het 5 gangendiner.
Vooraf dronken we een glaasje droge witte wijn, een Chardonnay/Sauvignon van het huis Intense. Daarbij kregen we wat warm bruinbrood met een paprika-aioli.

1e gang
Het eerste gerecht bestond uit een stukje sashimigesneden rauwe kabeljauw met dragon met daarbij een beetje sla, een beetje crème freche en een gebakken coquille.
Beetje vreemd om rauwe kabeljauw te eten, maar de combinatie op zich was met die coquille prima te doen.

2e gang
We kregen allebei een half kwarteltje in een morilles-saus op een bedje van wortelpuree met daarbij gecaramelliseerde zilveruitjes en een zongedroogd tomaatje.
Jammer dat het kwarteltje een beetje aan de erg lauwe kant was (bijna koud), voor de rest wel prima te eten.

3e gang
Dat was een lekker gegrilde gamba, vergezeld door een stukje filet van leng (soort kabeljauw-achtige vis) op een bedje van gekookte spinazie met een sausje van Hollandse garnalen.
Bijzonder smakelijk hapje, vonden wij allebei.

4e gang
In feite het hoofdgerecht.
Bestond uit een prima gebraden hertenbiefstukje in een chocolade/bramensaus, vergezeld door gebakken champignons, een stoofpeertje, wat spruiten en een puree van aardappels vermengd met knolselderij.
Goed te eten, maar niet echt bijzonder. Jammer dat de spruitjes net even te kort waren geblancheerd, ze waren bijna rauw en gewoon te hard.

5egang
Het dessert.
De keuze was tussen zoet of kaas, waarbij netjes vermeld werd dat het kaasplateautje 3 euro extra zou gaan kosten.
Bluezz ging uiteraard, als kaasliefhebster, voor het kaasplateau dat bestond uit 5 verschillende stukjes, waarvan ze vooral de superoude kaas met kruidnagel erg lekker vond.

Ik ging voor het zoete nagerecht dat bestond uit een klein bakje crème brulee, wat chocolademousse, een glaasje met panna cotta met een sausje van granberry en een kletskop gevuld met stukjes ananas met daar bovenop wat frisse limoenijs.
Alweer erg lekker.

De desserts lieten we vergezellen door een glaasje Fonseca Tawnyport.

Bij onze maaltijd dronken we een flesje Spaanse wijn: Chamelin, Rueda Verdejo. Een lekkere frisse, droge witte wijn met een bloemig en fruitig aroma.

Ons oordeel
Het concept is leuk bedacht. De uitvoering verdient een ruime voldoende, zonder ons echter ook maar 1 keer echt te verrassen met gewaagde combinaties of smaken. Gewoon goed, degelijk kookwerk met attente en ter zake kundige bediening.
Inclusief alle drankjes kwam de totaalrekening op 125 euro.

We kunnen ons vinden in de gemiddelde cijfers van Iens en Dinnersite.
Ook wij geven dit restaurant een 7,8 als eindcijfer.
Poef.....gone! ©golfer
pi_44093398
Hoe smaakt chocolade/bramensaus?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')