Ach ja, en anders maak ik er wel weer een ander blij mee na een poosje, zoals mijn schoonzus en nichtje nu bij mij doen: nooit gedragen pakjes, dingetjes nog in de verpakking....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:22 schreef Brighteyes het volgende:
Beetje over je heen laten komen lijkt me het handigst idd Linda. Je zal zien dat de meeste mensen jullie smaak toch vaak wel benaderen.
En tegen die tijd vind je volgens mij alles leuk en lief en schattig.
Ik wilde nog het een en ander typen maar kwam er door de tranen niet meer door heen...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok, een heleboel gedoe om niks dus...
Ik vind het niet echt handig om zo'n smiley hier zomaar neer te kwakken.
Dan nog vind ik het knap stom om dat zo te posten. Je kan op je vingers natellen dat men hier hele andere dingen gaan denken.quote:Op zondag 30 juli 2006 00:07 schreef Xanthe het volgende:
Ik wilde nog het een en ander typen maar kwam er door de tranen niet meer door heen...
Doe je het wel een beetje rustig an, dame?quote:Op zondag 30 juli 2006 00:07 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Ik wilde nog het een en ander typen maar kwam er door de tranen niet meer door heen...
<knip> Gewoon een combi van alles wat voor de wel bekende druppel zorgt.
Ieuw, uit the Nanny?? Hmz, misschien ga ik het dan maar veranderen. Ik ken het alleen uit een tekenfilmpje van een aantal jaren terug...quote:Op zondag 30 juli 2006 10:10 schreef PM-girl het volgende:
Is dat how now brown owl uit the Nanny toevallig?
Wj doen niet aan meldenquote:Op zondag 30 juli 2006 09:38 schreef Sugar het volgende:
Enne:
rfvr (papa), MeNicole en ke2v2in, Misticle_lightning, Yppy en Jarno en Dylan Dog (papa)?!![]()
![]()
![]()
Dat klinkt toch niet stom maar heel logisch? Sowieso, als je mag hopen dat een baby snel komt mag je toch ook hopen dat het nog even duurt?quote:Op zondag 30 juli 2006 10:45 schreef MeNicole het volgende:
En ja ik weet dat dat stom klinkt maar zo voelt het op het moment gewoon ff
Kijk als ie nu komt ook prima want ben het wel een heel klein beetje zat. Maar als ie nog zowiezo tot woensdag blijft zitten is het helemaal mooi. Zit nu telkens een beetje in angst dat het dinsdag begint en dat het woensdag goed doorzet en dat ik zal moeten bevallen tijdens de crematie. De kans is klein maar kan zo gebeuren.quote:Op zondag 30 juli 2006 10:55 schreef owlet het volgende:
[..]
Dat klinkt toch niet stom maar heel logisch? Sowieso, als je mag hopen dat een baby snel komt mag je toch ook hopen dat het nog even duurt?
Nogmaals sterkte, het lijkt me niet niks om een sterfgeval mee te maken als je zwanger bent...
Ligt hier denk ik ook voor een groot gedeelte aan de hormonen , je reageert toch anders dan anders (althans ik welquote:Op zondag 30 juli 2006 11:54 schreef chacama het volgende:
Xanthe gelukkig maar. Want een 'te snijden' sfeer is echt niet lekker. Bij mij kriebelde het van de week ook heel erg, maar dat heb ik inmiddels ook weer in de juiste verhoudingen kunnen zien.
weet iemand of een orgasme schadelijk is voor de baby.....
OMGquote:Op zondag 30 juli 2006 12:21 schreef Xanthe het volgende:
Er is een hormoon dat aangemaakt word tijdens de zwangerschap die ervoor zorgt dat je de kwaaltjes dus ook sneller weer vergeet. Dat zelfde hormoon zorgt er ook voor dat je de ergste pijnen van de bevalling weer erg snel vergeten bent (je weet dus wel dat je pijn hebt gehad maar niet meer exact hoe erg) , omdat anders de meeste vrouwen echt maar 1 kindje zouden krijgenZwangerschapsdementie is dus zeker echt
![]()
Laat je nou niet gek makenquote:
Hier viel de bevalling reuze mee, dus het hoeft zo erg allemaal niet te zijn hoor.quote:
Ah kijk. Ik ben schijtsbenauwd voor de tandartsquote:Op zondag 30 juli 2006 12:38 schreef Githa het volgende:
[..]
Hier viel de bevalling reuze mee, dus het hoeft zo erg allemaal niet te zijn hoor.
liever nóg een bevalling als naar de tandarst gaan![]()
Dat komt omdat je het vergeten bent.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:02 schreef Xanthe het volgende:
Kaakchirurg moet ik nog een keer heen en dat wist ik al voordat ik zwanger was van Isis , maar die pijn vond ik vele malen erger dan de pijn van de weeën en de keizersnede en het herstel daarvan. Vond de bevalling dus uiteindelijk ook wel meevallen.
En ook geen zorgen maken als je flinke harde buiken krijgt daarna, hoort er helemaal bij (helaasquote:Op zondag 30 juli 2006 12:02 schreef chacama het volgende:
Dank je Sjak....dan kan ik weer met een gerust hart gaan genieten.....
Welkom trug Nikkyquote:Op zondag 30 juli 2006 12:12 schreef nikky het volgende:
Na twee weken geen inet te hebben gehad ben ik blij dat ik er weer ben. We zijn dus bezig met de baby kamer ...
quote:Op zondag 30 juli 2006 12:15 schreef mjammetje het volgende:
Owlet ik heb echt respect voor je hoe koeltjes je er onder blijft.
We zijn aan het bedenken hoe en wat het word qua kleur en indeling. Er moet eerst namelijk nog een wand worden geplaatst in de kamer. Hij kan in tweeën gedeeld worden.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:25 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Welkom trug NikkyZijn jullie nu al bezig met de babykamer
Wij weten al welke kamer het wordt, maar verders nog niet. Inspiratie waar ben je?
Sterretjes zien is niet echt goed hoor PM Girl, heb je verder nog meer klachten? Vocht? Hoofdpijn?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:37 schreef PM-girl het volgende:
Ik zie ook telkens sterretjes, dus morgen wil even bellen daarover en meteen bespreken of ik toch niet eerder kan komen dan elke 2 weken.
Ik liep al bij de gyn, dus dat is iets anders, maar de gyn zei dat er geen actie ondernomen werd voor 42 weken, aangezien de meeste kindjes toch wel voor de 42 weken grens vanzelf komen. Maar een heel klein percentage moet ingeleid worden na 42 weken. En wat betreft extra controle: toen ik met 39+2 bij haar kwam hebben we een nieuwe afspraak gemaakt voor 41+2 (die dag ben ik grappig genoeg ook bevallen), dus pas 2 weken later, omdat alles prima was. Maar dat is denk ik persoons afhankelijk. Als alles oke is, lijkt mij dat ze Ronja gewoon tot 42 weken geven om vanzelf te komen.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:00 schreef owlet het volgende:
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen op het gebied van overtijd zijn: Wanneer werden er andere stappen ondernomen?
Ik moet aanstaande donderdag weer voor controle, ben dan 41+2 en ik hoop eigenlijk wel dat als het nodig is baby nog wel de tijd krijgt tot 42 weken zonder al te veel ziekenhuis tussenkomst.
Is het normaal dat er voor die tijd al wat meer controle komt, bijvoorbeeld in de vorm van extra ctg/echo's, etc?
Een kennis van mij is evenver zwanger maar loopt bij de andere praktijk in de stad. Zij moet donderdag dus al naar de gyn. voor verder onderzoek...
Natuurlijk is het verschillend per persoon en per verloskunidge maar ik ben benieuwd hoe de ervaringen hier mee zijn![]()
Ja, klopt. En bij de volgende VK-controle (donderdag) ben ik 41+2. Of begrijp je ik vraag niet goed?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Op je linkje staat dat je 40+5 bent owlet?
quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:33 schreef Xanthe het volgende:
Omdat ik nu dus apart moet gaan liggen voor de nachten gaat de huisarts straks een verzoek indienen dat we hier gezien onze situatie zo'n hoog-laag bed nodig hebben. Na aanvraag van een huisarts kun je hem vaak nl. alsnog wel krijgen.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:51 schreef owlet het volgende:
[..]
Xanthe, waarom moet je apart liggen voor de nachten als ik vragen mag?
quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:31 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Omdat mijn man door omstandigheden zijn nachtrust moet hebben. Ik wil de baby graag bij me in de buurt hebben en dat gaat dan niet echt samen. Ook het meerdere malen per nacht op staan vanuit mijn eigen bed zou hem wakker maken. Dus was de keuze snel gemaakt dat Isis naar het kamertje naast onze slaapkamer zou gaan en ik samen met de baby naar een kamertje aan de andere kant van het huis.
Zo heeft hij gewoon zijn nachtrust en kan ik gewoon de baby verzorgen tot die de nachten een beetje door slaapt.
Geen aparte kamer, wel aparte kamer?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:49 schreef Xanthe het volgende:
Hier helaas geen logeerbed en geen logeerkamer.
De oude kamer van Isis word de baby-kamer , maar die is nog erg rommelig door het warme weer en we hebben nog geen extra bed. Dus geen extra kamer in de zin van logeer kamer en dus ook geen extra bed. nu duidelijk?quote:
Grappig ik zat vanmiddag ook oude topics van de zwangerschap en de bevalling en de geboorte door te kijkenquote:Op zondag 30 juli 2006 21:46 schreef Sugar het volgende:
Owlet, door jouw vraag over overtijd en hoe de vlos daarmee omgaat, heb ik net alle topics van mijn laatste 2 weken door zitten lezen.![]()
Wat een tijd was dat! Ik mis Fluf, MissTake, Piglet, Luchtbel, de hele sfeer en alles!
![]()
naja er wordt wel eens te lang gewacht terwijl het eigenlijk niet kon....quote:Op zondag 30 juli 2006 23:18 schreef Tamea het volgende:
Ik moest wel extra goed in de gaten houden of ik m'n beebje nog wel vaak genoeg voelde, maar kreeg dus verder geen extra controles.
Boven de 40 weken is het niet ineens eng ofzo. Bevallen met 41 weken en 5 dagen is net zo gewoon als met 38 weken.
Nou ik mis jou ook hoorquote:Op zondag 30 juli 2006 21:46 schreef Sugar het volgende:
Owlet, door jouw vraag over overtijd en hoe de vlos daarmee omgaat, heb ik net alle topics van mijn laatste 2 weken door zitten lezen.![]()
Wat een tijd was dat! Ik mis Fluf, MissTake, Piglet, Luchtbel, de hele sfeer en alles!
![]()
quote:Op maandag 31 juli 2006 08:14 schreef snoopy het volgende:
En volgens mij waren we toen ook zo'n beetje allemaal over tijd
Morris kwam met 41 + 3 en ik heb helemaal geen extra controles gehad toen.
Ehm, ooit is mij verteld een stuk zeep onder mijn bed te leggen. Heb het eigenlijk nooit uitgeprobeerd.quote:Op maandag 31 juli 2006 09:50 schreef m@x het volgende:
Even een vraagje namens een collega: Zijn er nog trucjes tegen onrustige benen?
Groot stuk metaal onder je bed leggen. Raar, maar het werkt. Een bijl, zaag, koevoet, wat dan ookquote:Op maandag 31 juli 2006 09:50 schreef m@x het volgende:
Even een vraagje namens een collega: Zijn er nog trucjes tegen onrustige benen?
Stiekemurd, jij gaat ook al zo hard! kom je ook weer een keer verhaaltjes en foto's van Benthe posten?
Meteen handig als er een inbreker komt!quote:Op maandag 31 juli 2006 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Groot stuk metaal onder je bed leggen. Raar, maar het werkt. Een bijl, zaag, koevoet, wat dan ook
Ben sinds mijn kinderjaren tot een jaar of 4 terug erg bekend geweest met urineweg infecties en heb slechts 2 maal in mijn leven een blaasontsteking gehad , waarvan 1 vorig jaar. Wie weet is het wel niks , maar liever een keer te vaak laten testen.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:14 schreef Bar_en_Mar het volgende:
wat ik nu begrijp heb je dus last van een blaasontsteking, daardoor zou je ook daar in je zij last van kunnen hebben.
hopelijk geen urinewegen infectie
Fijn dat de echo goed was!quote:Op maandag 31 juli 2006 12:04 schreef Catootje het volgende:
....ben net terug van de dokter en heb weer een echo gehad: volgens mij heb ik weer zo'n braaf kind..het eerste wat je ziet is een groot, kloppend hartje, alsof ie zeggen wil "komt goed mama, ik leef hoor" . Wel heb ik een enorme cultuuromslag moeten maken: ik moet mij vanmiddag aanmelden bij de verloskundige, de eerste keer bleef ik onder controle bij het ziekenhuis en nu mag ik dus naar de vlos. iiiieeee hoe werkt dat, wat moet ik vragen en hoe zat het ook alweer met kraamzorg, moet je daar zelf voor bellen en mag het iedere kraazorginstelling zijn?
*gaat nu even bijlezen, wil graag weten hie het met XXXkarinXXX gaat*
Gewoon wegdoen na een tijdje. Anders doe je er toch niks meer mee en gooi je ze alsnog weg over een paar jaar, maar dan staan ze nu wel in de weg.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:28 schreef ik80 het volgende:
Ik heb last van het schoonmaakvirus, ben de keuken aan het schoonmaken. Zelfs de kastjes van binnen. Werd ook wel weer eens tijd geloof ik. Wat een troep verzamelt een mens toch.
Krijg altijd van die leuke zelfgemaakte bekers van kinderen uit mijn klas. Eerst bewaar je ze een tijdje, maar ik wil geen allegaartje aan spullen. Ohh wat moet ik doen. Erg frustrerend.
Ik ook, moet er niet aan denken. Selectieve abortus noemen ze dat geloof ik...bahquote:Op maandag 31 juli 2006 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
Oh my, 9...
Die zullen dan hoogstwaarschijnlijk niet allemaal geboren gaan worden gok ik.
Ik vind dat altijd zo'n naar idee... het risico is voor alle 9 te groot, maar om er dan toch een paar van die embryo'tjes te stoppen, brrr.
Ah nee!quote:Op maandag 31 juli 2006 14:54 schreef pinquit het volgende:
de dochter van een collega van mijn moeder is zwanger.
bij de eerste controle hoorden ze niet 1 hartje, nee ze hoorden er 9.
![]()
Ja oke, ik wilde alleen even duidelijk maken wat ik bedoelde. Niet dat iemand zou denken dat ik dacht dat je zomaar zoveel kinderen ineens gezond kon krijgen enzo. M'n reputatie, je weet tochquote:Op maandag 31 juli 2006 15:22 schreef Igraine het volgende:
Nou, alles met meer dan 2 lijkt mij persoonlijk al vreselijk eigenlijk. Maar dit is nog een graadje erger omdat het ook gewoon fysiek gezien niet kan. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Dat niet helemaal... Die achtling die ik aanhaalde, daarvan was de zwaarste maar 476 gram. Een gewone baby (eenling) is bij die zwangerschapsduur rond de 1300, 1400 gram...quote:Op maandag 31 juli 2006 16:09 schreef Sannydance het volgende:
ja denk aan een buik met 1 kindje... en dat maal 9....
's Ochtends na het ontbijt even je tandenpoetsen en je mond afvegen wil mss wel helpen....quote:Op maandag 31 juli 2006 18:16 schreef PM-girl het volgende:
Heb trouwens al de hele dag een lichte pindakaasgeur in mijn neus, overal, thuis, op het werk, bij de tandarts. Wat is dat nu weer?
Eng he?quote:Op maandag 31 juli 2006 18:09 schreef chacama het volgende:
Maar na zes uur niets meer gevoeld te hebben sloeg mijn angst redelijk om in paniek. En aangezien ik de rest niet ongerust wilde maken, reageerde ik het af op Fleur, stormde de trap op en gign op bed liggen janken. Om vervolgens mezelf tot rust te dwingen en even me te concentreren op die buik. Heel zachtjes en heel in de verte voelde ik wat. Maar het is zo rustig en weinig in verglijking met de afgelopen dagen, dat ik nu wel vind dat Pukkie weer zichzelf moet worden, want anders gaat het snel achteruit met mijn humeur.
Bij je boterham met appelstroop wat sinaasappelsap drinken!quote:Op maandag 31 juli 2006 17:16 schreef PM-girl het volgende:
Xanthe,morgen dus pas echt duidelijkheid.
Tsja, waar de sterretjes vandaan komen, wrs wel van de lage ijzerwaarde. Ik drink bijv, heel veel melk en dat is niet goed bij de maaltijd, las ik net.
Heb ook Femnatal en Floradix gehaald, dus nu moet het dan minder worden. Maar de vk was wel op haar hoede en vroeg me direct te bellen als ik beroerder werd.
* nikky geeft even een troost knuffelquote:Op maandag 31 juli 2006 18:53 schreef chacama het volgende:
Ben bij de HA omdat wij hier geen VK hebben. Kan inderdaad HA bellen, en na sluitingstuid HAP. Ben door alle 'paniek' behoorlijk uitgeput en ga zo maar even rustig op bed liggen, want echt gezellig ben ik nu niet.
@Moonah, Ja ik weet het wel, maar toch, he.....je kan jezlef zo makkelijk gek maken....
Dat hebben wij ook te horen gekregen. De wet is er in december doorgejast, dus in januari was er opeens twee keer zoveel vraag naar echo's (normale termijnecho, plus de nieuw vergoede 20 weken echo) En hoewel onze vk praktijk er blij mee is, hebben ze het niet aangedurfd om van te voren al extra mensen in opleiding te laten gaan, met het risico dat Hoogervorst terug zou komen op de plannen. bovendien schijnt die opleiding een meerjarenplan te zijn.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:50 schreef nikky het volgende:
[..]
En ik hoor van mensen dat sinds die nieuwe wet over de nekplooimeting en 20 weken echo dat er weinig plekken beschikbaar zijn in de ziekenhuizen. Wie weet of dit correct is. Ik kon namelijk nog zat voor de 13e week een nekplooimeting krijgen in Groningen en deze afspraak werd in een tijdsbestek van twee weken gemaakt. Wie weet hier meer van?
Sweaty, mijn eerste bevalling was ook een keizersnee ivm stuitligging. Het was tevens de minst pijnlijke bevalling. Ik heb en had toen ook al flink overgewicht, maar ik heb geen enkel probleem gehad voor en na de keizersnee. Oke, ik heb het idee dat ze me wat te weinig verdoofd hadden tijdens de operatie (door mijn lengte en gewicht?) dus tijdens de operatie voelde ik wel pijn van het trekken en scheuren om de baby eruit te krijgen, maar toen Wouter eruit was voelde ik niks meer. Heb ook geen napijn gehad en niks van naweeën gevoeld. En het voordeel van een keizersnee is dat je geen pijn hebt bij het plassen en zo, want je bent van onderen nog helemaal heelquote:Op maandag 31 juli 2006 20:20 schreef sweaty het volgende:
Het is weer echt een zorgendagje. Bij de laatste 3d echo bleek dat mijn jochie in een stuit ligt. De echo daarvoor (5 weken) lag hij ook al zo en ik heb altijd alleen maar geplop/getrap gevoeld in mijn onderbuik dus volgens mij heeft hij nooit anders gelegen. Nu ben ik heel erg bang dat hij niet meer wil draaien (oke ben pas 26,5 week) en dat ik een keizersnede moet. Jullie zullen we denken waar maak je je druk om, maar ben echt panisch voor ziekenhuizen en een keizersnede is zoiezo al een flinke wond natuurlijk, maar ik heb ook nog eens flink overgewicht dus nog risicovoller. Misschien draait hij nog natuurlijk, maar omdat hij eigenlijk vanaf het begin af aan al zo ligt ben ik bang van niet.
Vandaar mijn vraag. Aangezien de 20 echo weken nog binnen de 24 weken ligt. En mijn verhaal hierboven. Mijn collega had dus geen 20 weken echo laten doen. En het kindje komt of zwáár gehandicapt ter wereld of het is niet eens levensvatbaar.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:07 schreef Tamea het volgende:
Een nekplooimeting moeten ze volgens mij wel op tijd kunnen inplannen omdat je naar aanleiding van de uitslag (die kost ook weer tijd) eventueel nog moet kunnen beslissen tot abortus. En abortus mag tot 24 weken.
Ja dat had ik dus ook gehoord wat jij nu zegt.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:01 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook te horen gekregen. De wet is er in december doorgejast, dus in januari was er opeens twee keer zoveel vraag naar echo's (normale termijnecho, plus de nieuw vergoede 20 weken echo) En hoewel onze vk praktijk er blij mee is, hebben ze het niet aangedurfd om van te voren al extra mensen in opleiding te laten gaan, met het risico dat Hoogervorst terug zou komen op de plannen. bovendien schijnt die opleiding een meerjarenplan te zijn.
Ons werd geadviseerd om de verzekering te bellen en hen te vragen met welke bureau's zij contracten hebben. Wij vonden het niet zo nodig en hebben de 20 weken echo laten zitten. Met 16 weken hebben we wel even kunnen loeren op de open dag van het ziekenhuis.
Ik heb toevallig pas nog gelezen dat een waterhoofdje op zich goed te opereren is.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:55 schreef nikky het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag. Aangezien de 20 echo weken nog binnen de 24 weken ligt. En mijn verhaal hierboven. Mijn collega had dus geen 20 weken echo laten doen. En het kindje komt of zwáár gehandicapt ter wereld of het is niet eens levensvatbaar.
Blijkbaar. Ik neem aan dat dat dan erkende bureaus zijn met medisch geschoold personeel, dus niet alleen voor de 'pret'. Als je vk echo's doet, kan het ook daar, dus het zkh is hoe dan ook geen vereiste.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:56 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus ook gehoord wat jij nu zegt.
Maar ik snap het vet gedrukte gedeelte niet. Betekend het dat je ook ipv een ziekenhuis het bij een bureau zou kunnen doen?
Jehebt verschillende varianten. En als men nu al twijfels heeft over de levensvatbaarheid... dan is het al in een vergevorderd stadium helaas.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:00 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb toevallig pas nog gelezen dat een waterhoofdje op zich goed te opereren is.
In de provincie Groningen zijn maar weinig plekken waar je de 20 weken echo kunt laten maken zoals hij bedoeld is. Bij veel verloskundigen krijg je hem dan ook niet standaard. Ik weet iig. dat het Delfzicht en het Sint Lucas ziekenhuis geen personeel hebben die hiervoor opgeleid zijn en de aparatuur zelfs te verouderd is om alles goed in kaart te kunnen brengen. Nu worden de mensen die dus meer risico lopen naar het UMCG gestuurd omdat daar de kennis en apparatuur wel in orde zijn.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:50 schreef nikky het volgende:
En ik hoor van mensen dat sinds die nieuwe wet over de nekplooimeting en 20 weken echo dat er weinig plekken beschikbaar zijn in de ziekenhuizen. Wie weet of dit correct is. Ik kon namelijk nog zat voor de 13e week een nekplooimeting krijgen in Groningen en deze afspraak werd in een tijdsbestek van twee weken gemaakt. Wie weet hier meer van?
Ik heb twee zoontjes...gelukkig kan ik in al mijn aantrekkelijkheid mijn man daarvoor aanwijzen als schuldigequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 07:41 schreef Xanthe het volgende:
[..]
...
Hoorde net op het nieuws (rtl4 , hun bron was de telegraaf) dat mooie ouders meer kans hebben op een dochter. Dit was het resultaat van een Engels onderzoek. Een aantrekkelijk ouderpaar had 74% kans op een meisje als eerste kind.![]()
Je bedoelt hijquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:03 schreef Xanthe het volgende:
Mwanatabu kan toch ook zijn dat je net bij die 26% van de aantrekkelijke mensen hoort die dan jongentjes krijgen? heb altijd mijn twijfels bij dit soort onderzoeken en wie beslist of iemand aantrekkelijk is?
uhm....volgens mij is yoghurt (want zuivel in het algemeen) ook niet goed voor de ijzeropname.... Je mag het wel nemen, maar niet in combinatie met de ijzerpil...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:26 schreef PM-girl het volgende:
Gelukkig kijkt hij verder Xanthe!
Ik zit hier lekker met mijn 'dieetje'. Geen melk (dus yoghurt bij de musli). Floradix, gatver de gatver wat is dat smerig zeg, zzelfs door de jus d'orange! Grote pil Femnatal en dan nog de hap tandpasta (antagel) naar binnen....pfff
Als tussendoortje neem ik vandaag maar yoghurt met rozijnen en gedroogde abrikozen mee.... mijn collega's zullen denken dat er iets mis is, ik ben normaal niet van het gezonde en verantwoorde, haha!
Ach, mijn collega beweerde dat ik een jongetje zou krijgen omdat ik zo stralend zwanger ben... Meisjes trekken de schoonheid uit de moeder. Maar de laatste tijd denken heel veel anderen dat ik een meisje krijg. Wat ik daar weer van moet denkenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:36 schreef dutchie het volgende:
Kozakken, visite werkt hier ook altijd erg goed. En tv natuurlijk. Voor jou zou het gewoon lekker zijn als je eindelijk bevallen bent. Sterkte nog even joh.
Mooie ouders en meisjes, nou weer een bevestiging. Zegt de mama van 2 bloedmooie jochies.
Owlet, hoe is het met je deze koele ochtend?
Bizar zegquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:56 schreef owlet het volgende:
De tip die ik vandaag heb gekregen van iemand op een ander forum: gewoon zeggen dat je vruchtwater lekt of dat je je niet goed voelt, dan wordt je vanzelf wel ingeleid, dat heb ik ook gedaan bij mijn eerste, toen ik het zo zat was.
Ik ben er eigenlijk wel een beetje blij mee. Ik had nog helemaal geen vakantie gehad/genomen dit jaar, dus was er wel aan toe. Heb naar mijn idee alles goed en uitgebreid overgedragen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:34 schreef YPPY het volgende:
....
Lekker dat je verlof hebt Inky. Ben je al een beetje gewend aan het idee? Ik vind het na een week nog gek dat ik niet hoef te werken en maar weinig ‘moet’.
Je gaat vanzelf naar je verlof toeleven Linda. Ik heb een solofunctie waarbij ‘de doelgroep’ in korte tijd al verschillende mensen heeft gezien en nu zou ik dan ook weer gaan. Daar maakte ik me best zorgen over. Maar ik heb mijn vervangster nog een beetje in kunnen werken en het los kunnen laten. Nu denk ik soms zelfs een hele dag niet aan mijn werk.
.....
Thanxquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:01 schreef chacama het volgende:
Inky dan heb je toch heel goed werk verricht en goed overgedragen. Bij deze van mij dan een dikke vette pluim!!!
Jep, al dat soort "positieve" mail bewaar ik altijd als bewijs voor m'n beoordelingquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:06 schreef YPPY het volgende:
Super dat ie het toch nog gevonden heeft, hopen dat je baas dat ook hoort.
Ik verwacht niet gemaild te worden over een paar weken (er is nu vakantiesluiting), maar ze zullen vast bellen. Veel van mijn werk heeft nogal met personen te maken en dat durfde ik niet op papier te zetten. Iedereen loopt 'mijn hok' binnen en het is niet handig als ze dan wat over elkaar lezen.
Ik weet er nog niet zo heel veel van vanuit de praktijk, maar knus is niet het eerste wat in me opkomt als ik aan een bevalling denk. Wel: bloed, pijn en mogelijke complicaties. Ik heb echt helemaal niks met dat romantische idee van een thuisbevalling. Liever gewoon het ziekenhuis in als de vliezen breken ofzo, bevallen, nachtje bijkomen en lekker naar huis. Geen gedoe, je hoeft je huis niet om te toveren tot Medisch Centrum Oost, klaar.quote:
Het is natuurlijk jammer dat je gewoon de keuze niet hebt. Ja, als je er flink voor lapt, dan wel. Daarnaast vraag ik me af of, als de trend werkelijk richting +50% ziekenhuis gaat (en in de toekomst er wellicht overheen), thuisbevallen nog wel de standaard moet zijn. Het brengt een hoop rompslomp met zich mee die voorkomen kan worden (kraampakketten distributie, verloskundigen die reistijd kwijt zijn, etc).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:24 schreef pinquit het volgende:
jamaar jarno, sommge mensen vinden het fijner om al dat bloed en pijn en al dat gedoe in een vertrouwde omgeving te beleven.![]()
net als na de bevalling bijkomen, lekker in je eigen bed, douchen, lekker in je eigen douche..![]()
enne.. het schreeuwen wordt alleen door je buren misschien gehoord (oh jullie wonen op een flat, dus dat zijn 4× buren?) en niet door de hele afdeling van het ziekenhuis. (nu zijn die wel wat gewend.. maar toch)
Wie zegt dat iedereen een thuisbevalling zo geweldig vindt? Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze? De hele bevallingsindustrie wordt gedomineerd door keuzes gebaseerd op emoties lijkt het. Je wordt zo zachtjes aan voor gek verklaard als je zachtjes oppert dat een ziekenhuisbevalling je eigenlijk wel prima lijkt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:39 schreef pinquit het volgende:
inderdaad jarno, denk ook eens aan je yppy![]()
DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt. Je kunt er toch voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen? Dat je daar niet gelijk bij de eerste wee opgenomen wordt, heeft een mijns inziens goede reden: thuis komen de weeën veel beter op gang.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze?
Moet je eens proberen, zonder je tot de nek toe te verzekeren. Nouja, ik ben het eigenlijk gewoon eens met Kluun, daar komt het op neer denk ik:quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:46 schreef linda856763 het volgende:
[..]
DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt.
quote:Kluun is niet voor of tegen pijnbestrijding bij bevallingen en niet voor of tegen natuurlijk bevallen. Wel of niet in het ziekenhuis, wel of geen ruggenprik, hij vindt het allemaal best. Hij is wél van mening dat niet de verloskundige, niet de huisarts, niet de gynaecoloog, maar onze vrouwen zélf moeten kunnen bepalen hoe, waar en wanneer ze bevallen.
HOPPA!!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Moet je eens proberen, zonder je tot de nek toe te verzekeren. Nouja, ik ben het eigenlijk gewoon eens met Kluun, daar komt het op neer denk ik:
[..]
Kiezen? Vind je? Een ander bepaald wanneer jij naar het ziekenhuis kan. Dat ik me misschien vanaf wee nummer 1 veiliger voel in het ziekenhuis en de bevalling daardoor beter zal gaan, vraagt niemand. Dat ik graag een ruggenprik wil omdat ik pijn niet nodig vind, is mijn probleem. Noem ik toch niet echt kiezen... sowieso vraag ik me ineens af wat er gebeurd is met die 24/7 ruggenprik. Had de tweede kamer niet bepaald dat elk ziekenhuis budget moet maken daarvoor?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:46 schreef linda856763 het volgende:
DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt. Je kunt er toch voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen?
Maar waarom naar het ziekenhuis met iets wat eigenlijk in de meeste gevallen geen ziekenhuismateriaal is? Je gaat met een verstuikte enkel ook eerst naar de huisarts en als het dan ernstig blijkt alsnog naar het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wie zegt dat iedereen een thuisbevalling zo geweldig vindt? Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze? De hele bevallingsindustrie wordt gedomineerd door keuzes gebaseerd op emoties lijkt het. Je wordt zo zachtjes aan voor gek verklaard als je zachtjes oppert dat een ziekenhuisbevalling je eigenlijk wel prima lijkt.
En daarna gaan schermen met 'denk ook eens aan...' Nogmaals: alsof we een keuze hebben! Het is nu eenmaal een thuisbevalling, we hebben de hele apotheek in huis en ik zal d'r bij zijn, d'r helpen en niet teveel in de weg proberen te lopen, maar ik vind het een kermis zeg...
(misschien moeten mannen gewoon niet in dit topic komen)
Mja, die verstuikte enkel is volgende week ook nog wel verstuikt, een kind heeft een window van een paar uur (hooguit) om succesvol op de wereld te komen. Nogmaals, lees het stukje hierboven, ik ben niet voor of tegen wat dan ook, maar laat mensen ajb de keuze!!!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar waarom naar het ziekenhuis met iets wat eigenlijk in de meeste gevallen geen ziekenhuismateriaal is? Je gaat met een verstuikte enkel ook eerst naar de huisarts en als het dan ernstig blijkt alsnog naar het ziekenhuis.
Eens!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:53 schreef pinquit het volgende:
ik vindddd dat Ronja maar eens tevoorschijn moet komen...
Ik begrijp wel dat het fijn is dat de keuze er is. En die is er ook. Wat ik niet begrijp is de moeite die sommige mensen hebben met het feit dat je moet betalen voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja, die verstuikte enkel is volgende week ook nog wel verstuikt, een kind heeft een window van een paar uur (hooguit) om succesvol op de wereld te komen. Nogmaals, lees het stukje hierboven, ik ben niet voor of tegen wat dan ook, maar laat mensen ajb de keuze!!!
eensch!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef owlet het volgende:
Van mij mag iedereen bevallen waar het het prettigst lijkt maar dat er betaald moet worden voor een onterecht bezet gehouden ziekenhuisbed vind ik niet meer dan normaal.
Die ruggenprik, dat is een ander verhaal, daar doen we in NL wel erg spastisch over vind ik. Geen idee wat de status is van dat voorstel trouwens.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat ik graag een ruggenprik wil omdat ik pijn niet nodig vind, is mijn probleem. Noem ik toch niet echt kiezen... sowieso vraag ik me ineens af wat er gebeurd is met die 24/7 ruggenprik. Had de tweede kamer niet bepaald dat elk ziekenhuis budget moet maken daarvoor?
Ik denk dat er ook een hoop (verborgen) kosten zitten aan het thuisbevallen hoor. Zal uiteindelijk wel niet heel veel schelen onder de streep. Daarnaast, wij hebben samen de afgelopen jaren behoorlijk wat premie afgedragen zonder er gebruik van te maken (beide nooit ziek), mag ik er dan misschien een keer gebruik van maken wanneer het mij uitkomt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:55 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat het fijn is dat de keuze er is. En die is er ook. Wat ik niet begrijp is de moeite die sommige mensen hebben met het feit dat je moet betalen voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.
Ja, zo werkt een verzekering dus helemaal niet (maar dat zul jij ook wel weten). Daar heb ik me weleens druk over gemaakt, dat je verzekerd móet zijn, ook als je het niet nodig hebt, maar je zult het maar ineens nodig hebben en dan het geld niet hebben...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook een hoop (verborgen) kosten zitten aan het thuisbevallen hoor. Zal uiteindelijk wel niet heel veel schelen onder de streep. Daarnaast, wij hebben samen de afgelopen jaren behoorlijk wat premie afgedragen zonder er gebruik van te maken (beide nooit ziek), mag ik er dan misschien een keer gebruik van maken wanneer het mij uitkomt?
I know, maar zo voelt het natuurlijk wel (soms).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:04 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ja, zo werkt een verzekering dus helemaal niet
Nee, het gaat niet om ons. Wij bevallen gewoon thuis (daar heb je het al, 'gewoon thuis' alsof de rest abnormaal is).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:07 schreef poemojn het volgende:
Er zijn ook ziekenhuizen met kraamsuites. Op www.kindenziekenhuis.nl kun je er misschien eentje bij je in de buurt vinden.
Heb ik ook een linkje van.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef YPPY het volgende:
Ik vind het vooral vervelend met pijnstilling.
ik ben bij de cz aanvullend verzekerd en krijg het ook gewoon betaald.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben niet oververzekerd of wat dan ook, ben bij VGZ collectief en uitgebreid aan vullend. Dankzij dat laatste kan ik dus 'gratis' n het zkh bevallen. Dus zo'n superverzekering heb je niet nodig, ook zonder collectief pakket was dit zo.
Ik denk dat je het even moet overleggen met de persoon die de cursus geeft. Het kan al een verschil maken of het echt een technisch geörienteerde cursus is, of meer een samenkomst van vrouwen met verschillende ervaringen in borstvoeden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:45 schreef sweaty het volgende:
Misschien een rare vraag, maar voor degenen die een borstvoedingcursus hebben gedaan, is het gebruikelijk dat je partner ook meegaat ? Mijn partner vindt het wel interessant zegt hij (ja, ja :-))
Is dat ook de echo waarbij jullie het geslacht van de baby verteld wordt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
Verder heb ik meteen een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo op 5 september. Het lijkt me heerlijk om ons Slaapkindje weer te zien buitelen op het scherm![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |