abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40309540
Vervolg van Zwangerschap & Geboorte deel 223

As papa's en mama's :
25 juli 2006: owlet
26 juli 2006: rfvr (papa)
04 augustus 2006: MeNicole en ke2v2in
07 augustus 2006: Kozakken
13 augustus 2006: Misticle_lightning
*** 17 augustus 2006: Yppy en Jarno***
18 augustus 2006: Dylan Dog (papa)
19 augustus 2006: Sugar
22 augustus 2006: blupje77
25 augustus 2006: ManTra (papa)
10 september 2006: Inky05
14 september 2006: mjammetje
22 september 2006: linda856763
22 september 2006: Xanthe
26 september 2006: PM-girl
28 september 2006: PPL (papa)
30 september 2006: snoopy
08 oktober 2006: Bass-Miss
11 oktober 2006: Moonah
28 oktober 2006: ik80
3 november 2006: sweaty
9 november 2006: Neuk
9 november 2006: Mibos
9 november 2006: Baloetjuh en Eliminator20
17 november 2006: meimeltje en Morpheus_at_work
27 november 2006: Tajno
1 december 2006: chacama
5 december 2006: Mwanatabu
05 december 2006: Applemooz (papa)
09 december 2006: Stiekemurd
16 december 2006: Poemojn
17 december 2006: Suzanna
30 december 2006: oYo (papa)

2007

*** 8 januari 2007: E.T. en Swetsenegger ***
12 januari 2007: Andrea001
*** 19 januari 2007 Nikky en Tim ***
25 januari 2007: Slaapmeisje
25 januari 2007: Dominique00
31 januari 2007: beefcake en ShaoliN
2 februari 2007: Vivi
*** Half februari 2007: appelsap en Sandertje21***
23 februari 2007: Catootje
11 maart 2007: XXXKarinXXX

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
Eva
pi_40309570
Ik gooide hem dicht! (2e topic al vandaag, )

Ik zei dus:
Naja, ik zal idd maar een lijstje maken voor mensen die er naar vragen, en voor de rest het over me heen laten komen... Als mensen toch de neiging hebben om kleding in grotere maten te geven is dat best, want die hebben we toch nog niet veel.
Eva
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:22:31 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40309831
Beetje over je heen laten komen lijkt me het handigst idd Linda. Je zal zien dat de meeste mensen jullie smaak toch vaak wel benaderen.
En tegen die tijd vind je volgens mij alles leuk en lief en schattig.
pi_40309870
niet bij te houden dit topic
Dance 'til ya drop!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:27:58 #5
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40309987
Mijn ervaring is dat je veel in grotere maatjes krijgt. Wat dan maar weer net uit moet komen met zomer en winter enzo . Zelf vraag ik altijd wat mensen graag willen hebben, ik vind het zo zonde om iets te geven wat mensen niet leuk vinden/niet kunnen gebruiken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40310023
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:22 schreef Brighteyes het volgende:
Beetje over je heen laten komen lijkt me het handigst idd Linda. Je zal zien dat de meeste mensen jullie smaak toch vaak wel benaderen.
En tegen die tijd vind je volgens mij alles leuk en lief en schattig.
Ach ja, en anders maak ik er wel weer een ander blij mee na een poosje, zoals mijn schoonzus en nichtje nu bij mij doen: nooit gedragen pakjes, dingetjes nog in de verpakking....
Ik hoop trouwens op veel kinderboeken!

Ik vind het trouwens een raar gezicht, BE in zwart
Eva
pi_40310423
Linda, wij hadden ook een lijstje gemaakt wat we graag wilde hebben. Vonden kadobonnenv an bijv. de H&M wel heel praktisch. Kleertjes hadden we zo veel dat we die voorlopig niet nodig hadden van de week Ambers kast opgeruimd en daar kwamen heel veel kleertjes uit die ze nooit aangehad heeft .
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_40310855
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok, een heleboel gedoe om niks dus...

Ik vind het niet echt handig om zo'n smiley hier zomaar neer te kwakken.
Ik wilde nog het een en ander typen maar kwam er door de tranen niet meer door heen...

Werd sinds gisteravond hier dood gezwegen om niks , voelde me super onbegrepen omdat meneer vind dat hij in het weekend wel mag uitslapen omdat hij dat verdient heeft en de hele week al vroeg op staat. Ik kan smiddags nog een keertje slapen , wat ik dus ook echt nodig heb en daarmee was voor hem de de zaak klaar. Toen hij gisteravond ook nog eens een film wilde gaan kijken die tot 1 uur duurt was ik gewoon flauw omdat ik op het moment zeer slecht slaap als ik alleen in bed lig s'avonds , schrik dan om de haverklap wakker en als ik dan eindelijk in slaap val word je alsnog wakker van de deur (die een ontiegelijk lawaai maakt) en een vent die het bed in stapt , dan slaap ik dus niet lekker meer de rest van de nacht. Daarbij nog een dochter die wat lastiger is dan normaal vanwege doorkomende tanden en kiezen , mijn lijf die me aan alle kanten zeer doet , het weer wat veel te warm was... Gewoon een combi van alles wat voor de wel bekende druppel zorgt.
  zondag 30 juli 2006 @ 00:09:42 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40310922
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:07 schreef Xanthe het volgende:
Ik wilde nog het een en ander typen maar kwam er door de tranen niet meer door heen...
Dan nog vind ik het knap stom om dat zo te posten. Je kan op je vingers natellen dat men hier hele andere dingen gaan denken.

Nou ja goed, hopelijk gaat het thuis snel een beetje beter. Dit lijkt me nou niet de ideale situatie voor een jong gezin.
  zondag 30 juli 2006 @ 00:11:34 #10
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40310963
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:07 schreef Xanthe het volgende:

[..]

<knip> Gewoon een combi van alles wat voor de wel bekende druppel zorgt.
Doe je het wel een beetje rustig an, dame?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_40311220
Heb je geen eenpersoonsbed in een logeerkamer? Als je daarin gaat liggen op zo'n moment slaap je misschien beter omdat je ook niet meer onbewust ligt te wachten tot hij komt? En na een nachtje goede slaap kun je waarschijnlijk overal weer even beter tegen.
  zondag 30 juli 2006 @ 09:11:36 #12
103793 kozakken
Living the life
pi_40315615
-meldt-

om het van gisteren goed te maken: SUGAR, Doe 's melden!!!!
  zondag 30 juli 2006 @ 09:23:44 #13
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40315680
Jaaa Sugar, melden!!

En Yppy, en Owlet, en Nicole??
Xanthe, zo herkenbaar meid, hoop dat je je nu weer wat beter voelt. Mannen, al doen ze nog hun best (of niet) ze begrijpen gewoon niet hoe het is om zwanger te zijn.

Ik roep regelmatig in mijn hittehormonenbuien dat hij de zon uit de lucht moet schieten , zegt ie doodleuk: maar ik kan er niks aan doen dat het heet is.... (dat wil je dan niet horen)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 30 juli 2006 @ 09:38:10 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40315789
Hihihi, ik meld me!!!!
Thanks guys!

Maar owlet? Die moet zich pas écht melden!

Enne:
rfvr (papa), MeNicole en ke2v2in, Misticle_lightning, Yppy en Jarno en Dylan Dog (papa)?!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40315997
Xanthe, om eerlijk te zijn kan ik me niet zo goed voorstellen dat die dingen zo "gemeen" zijn, maar als jij je er rot onder voelt is het natuurlijk niet goed Het is ook die rothitte hè, iedereen is kribbig, prikkelbaar en moe...

Geen nieuws van het front, beebje heeft het best daar binnen dus ik ga maar weer een dag doorbrengen met een stapel pockets voor de ventilator.
  zondag 30 juli 2006 @ 10:10:11 #16
94046 PM-girl
pi_40316009
Jeetje Owlet, nog niks. Ik heb er bewondering voor hoe cool en geduldig je post hier de laatste dagen! Top!!

Is dat how now brown owl uit the Nanny toevallig?
*
pi_40316098
quote:
Op zondag 30 juli 2006 10:10 schreef PM-girl het volgende:
Is dat how now brown owl uit the Nanny toevallig?
Ieuw, uit the Nanny?? Hmz, misschien ga ik het dan maar veranderen. Ik ken het alleen uit een tekenfilmpje van een aantal jaren terug...
pi_40316124
Nog niets owlet.....
Het is iig weer koeler, dus beter bevalweer

Is rfvr hier nog weleens geweest? Misschien issie wel al papa.
pi_40316388
quote:
Op zondag 30 juli 2006 09:38 schreef Sugar het volgende:
Enne:
rfvr (papa), MeNicole en ke2v2in, Misticle_lightning, Yppy en Jarno en Dylan Dog (papa)?!

Wj doen niet aan melden
Maar alles zit hier nog op zijn plaats en daar blijft ie voorlopig ook nog wel ff. Komt nu eigenlijk niet zo heel goed uit met het overlijden van Kevins opa enzo. En ja ik weet dat dat stom klinkt maar zo voelt het op het moment gewoon ff

En de pendel zat er hier naast Jongentje klopt, datum niet
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_40316499
quote:
Op zondag 30 juli 2006 10:45 schreef MeNicole het volgende:
En ja ik weet dat dat stom klinkt maar zo voelt het op het moment gewoon ff
Dat klinkt toch niet stom maar heel logisch? Sowieso, als je mag hopen dat een baby snel komt mag je toch ook hopen dat het nog even duurt?
Nogmaals sterkte, het lijkt me niet niks om een sterfgeval mee te maken als je zwanger bent...
pi_40316557
quote:
Op zondag 30 juli 2006 10:55 schreef owlet het volgende:

[..]

Dat klinkt toch niet stom maar heel logisch? Sowieso, als je mag hopen dat een baby snel komt mag je toch ook hopen dat het nog even duurt?
Nogmaals sterkte, het lijkt me niet niks om een sterfgeval mee te maken als je zwanger bent...
Kijk als ie nu komt ook prima want ben het wel een heel klein beetje zat. Maar als ie nog zowiezo tot woensdag blijft zitten is het helemaal mooi. Zit nu telkens een beetje in angst dat het dinsdag begint en dat het woensdag goed doorzet en dat ik zal moeten bevallen tijdens de crematie. De kans is klein maar kan zo gebeuren.
Liefde
  zondag 30 juli 2006 @ 11:47:50 #22
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40317602
MeNicole, ik denk dat je lichaam onbewust daar ook wel mee bezig is. Een beebje wordt over het algemeen pas geboren als de tijd er rijp voor is en de mama dus ook alle rust heeft.

Ik wordt hier knettergek van al die vieze vliegen en kan niet wachten tot we zo weer het huis uitvluchten. Vandaag even een dagje en ik alleen. Fleur wordt liefdevol door de oppas opgevangen.
pi_40317666
Hier helaas geen logeerbed en geen logeerkamer. Als er iemand blijft slapen was het een luchtbed neer leggen in de (oude) slaapkamer van Isis en kwam Isis bij ons op de kamer.
Maar dat luchtbedje kan ik niet meer op en af komen , laat staan relaxt op liggen
Dat het gemeen over kwam was meer omdat ik had aangegeven van het weekend graag een keertje te willen uitslapen en dus de vraag dat wanneer dit me lukte hij voor Isis wilde opstaan. Ik sta normaal altijd op voor Isis , sterker nog ben meestal als eerste wakker hier in huis in het weekend. Isis is een uitslaper (zal ze het van dr vader hebben?) dus zie niet zo'n probleem om er dan eens om 9 uur uit te gaan voor haar, tis dan toch niet zo dat hij heel vroeg eruit moet , maar ja vergeleken met 11 uur is het natuurlijk wel eerder.
En dan in combi met de hormonen idd. Als ik iets aankaart over de zwangerschap is het meestal dat ik te horen krijg "je wilde het zelf" ook niet echt de opmerking waar je op zit te wachten...
Ach af en toe is ie gewoon egoïstisch (familie trekje en hij heeft hier nog het minste last van) en ziet hij echt de dingen niet , terwijl het andere moment hij weer ontzettend attent is en me behoorlijk wat dingen uit de handen neemt.
Vandaag voel ik me iig. een stuk relaxter en is de sfeer in huis ook weer gewoon gezellig.
  zondag 30 juli 2006 @ 11:54:51 #24
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40317824
Xanthe gelukkig maar. Want een 'te snijden' sfeer is echt niet lekker. Bij mij kriebelde het van de week ook heel erg, maar dat heb ik inmiddels ook weer in de juiste verhoudingen kunnen zien.

weet iemand of een orgasme schadelijk is voor de baby .....
  zondag 30 juli 2006 @ 12:00:52 #25
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40318055
Een orgasme is nooit schadelijk chacama!

Tjee, wat hebben er weer een boel "meldplicht" ook al doen ze er niet aan
Het lijkt wel veel sneller te gaan dan toen ik zwanger was...
Veel sterkte allemaal weer met de warmte, ik denk aan jullie!

Enne, heeft Sjoegie zich al gemeld
Lekker douchen!
  zondag 30 juli 2006 @ 12:02:26 #26
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40318102
Dank je Sjak....dan kan ik weer met een gerust hart gaan genieten.....
pi_40318105
MeNicole,heel veel sterkte in deze moeilijke tijd

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2006 @ 12:03:37 #28
81992 Githa
pi_40318141
neej hoor chacama, dat kan geen kwaad. bronnetje
  zondag 30 juli 2006 @ 12:04:42 #29
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40318175
Kijk dan knuffel ik mijn baby dus geregeld. Dat is dan toch een fijne gedachte
pi_40318211
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:54 schreef chacama het volgende:
Xanthe gelukkig maar. Want een 'te snijden' sfeer is echt niet lekker. Bij mij kriebelde het van de week ook heel erg, maar dat heb ik inmiddels ook weer in de juiste verhoudingen kunnen zien.

weet iemand of een orgasme schadelijk is voor de baby .....
Ligt hier denk ik ook voor een groot gedeelte aan de hormonen , je reageert toch anders dan anders (althans ik wel ) en dan hebben we nu ook nog 2 huizen en tuinen te onderhouden wat niet echt fijn is met dat warme weer en een uk die rond loopt. En mis ik mijn ouders verschrikkelijk (dat dat ooit nog eens uit mijn mond zou komen hahaha) die gewoon een maand op vakantie zijn en die ik dit weekend thuis verwachtte en die pas vrijdag terug komen.

En een orgasme kan volgens mij absoluut geen kwaad voor de baby.
  Milf zondag 30 juli 2006 @ 12:12:28 #31
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_40318430
Xanthe Rustig aan mop.

Na twee weken geen inet te hebben gehad ben ik blij dat ik er weer ben . We zijn dus bezig met de baby kamer en de computers moesten verplaatst worden. En dat betekende dat de UTP kabels te kort waren. We hebben nu maar ene noodoplossing en hopen dat vriendjelief van de week eens connectors gaat halen en de trekveer gaat gebruiken.

Het buikje groeit gestaag. Maar heb en last van de hitte en van de hormonen. O ja en van mannen die dat niet snappen .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_40318522
Xanthe het is zo herkenbaar wat je schrijft. Als mijn kerel even niet aanvoelt wat ik bedoel of hoe ik me voel ben ik direct verdrietig en voel me enorm in de steek gelaten. Ik heb zelf de hele nacht geen oog dichtgedaan en heb een soort opvliegers, enorm warm en het zweet breekt me uit en ik heb het gevoel dat ik nooit meer afkoel.
Mijn rug doet pijn, benen en voeten zijn pijnlijk, hoofdpijn kortom ik voel me echt onwijs klote en meneer slaapt gewoon de hele nacht door terwijl ik met kruiken in de weer ben.
Maar ja even later besef ik me weer dat het ook niet zijn schuld is en gelukkig is hij wakker een stuk attenter
Owlet ik heb echt respect voor je hoe koeltjes je er onder blijft.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_40318523
We hebben op i-net gevonden,dat mijn med.wel bij een zwangerschap mogen.Ik vond het al zo vreemd,wel iets geven,maar wat je eig.niet mag gebruiken Gisteren om 16u 1 ingenomen,om 17u schiet ook lekker op,als het 2 uur in moet werken Maar het hielp toch wel,want ik kon zowaar mee op verjaardag.
Vanmorgen echter weer mis,zat zelfs water te spugen,omdat mijn maag leeg is.Er dus maar weer wat ingestopt,zodat er straks ook weer wat uitkan Lekker logisch.........
Ik probeer de pilletjes zo weinig mogelijk te gebruiken,ik had er maar 15.Straks voor in de auto met vakantie wel handig.Zal volgende week vrijdag bij de gyn vragen,of ik er misschien wat extra mag en misschien andere,die sneller helpen.
Dat emesefane waar anderen het over hebben,hoe snel werkt dat en hoe lang?
Ik ga weer even plat,laptop naast me.Want geheid als ik ga zitten achter de laptop moet ik Mijn maag zit me gewoon in de weg dan.

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2006 @ 12:19:17 #34
81992 Githa
pi_40318670
Emesefane heb ik ook gekregen, wel in zetpil vorm want ja, anders had ik het pilletje er al uitgewerkt voor het kon gaan werken.
Het hielp me wel al ging het spugen niet helemaal over, maar het gaf zeker verlichting.
pi_40318752
Tis ook niet voor niets zo dat vrouwen zwanger zijn toch mjammetje? Anders kwamen er geen kindjes meer op de wereld hahaha. Als meneer hier hoofdpijn heeft hoor je dat de godganse dag ondersteunt met gepuf en gehijg :p

Trouwens die zwangerschaps dementie...Zijn er bij jullie in de omgeving nog mensen die denken dat je je daarachter verschuilt? Mijn vent dacht dat de vorige zwangerschap altijd , maar laatst had hij een blad over psychologie gekocht en daarin stond ook een stukje over de zwangerschap en hormonen. Er is een hormoon dat aangemaakt word tijdens de zwangerschap die ervoor zorgt dat je de kwaaltjes dus ook sneller weer vergeet. Dat zelfde hormoon zorgt er ook voor dat je de ergste pijnen van de bevalling weer erg snel vergeten bent (je weet dus wel dat je pijn hebt gehad maar niet meer exact hoe erg) , omdat anders de meeste vrouwen echt maar 1 kindje zouden krijgen Zwangerschapsdementie is dus zeker echt
  Milf zondag 30 juli 2006 @ 12:27:30 #36
16000 nikky
pi_40318918
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:21 schreef Xanthe het volgende:
Er is een hormoon dat aangemaakt word tijdens de zwangerschap die ervoor zorgt dat je de kwaaltjes dus ook sneller weer vergeet. Dat zelfde hormoon zorgt er ook voor dat je de ergste pijnen van de bevalling weer erg snel vergeten bent (je weet dus wel dat je pijn hebt gehad maar niet meer exact hoe erg) , omdat anders de meeste vrouwen echt maar 1 kindje zouden krijgen Zwangerschapsdementie is dus zeker echt
OMG
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_40319140
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:27 schreef nikky het volgende:

[..]

OMG
Laat je nou niet gek maken stukje zal ook wel door een man geschreven zijn en dat zijn mietjes... (Naja niet alle maar wel veel).
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2006 @ 12:38:39 #38
81992 Githa
pi_40319290
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:27 schreef nikky het volgende:

[..]

OMG
Hier viel de bevalling reuze mee, dus het hoeft zo erg allemaal niet te zijn hoor.
liever nóg een bevalling als naar de tandarts gaan
  Milf zondag 30 juli 2006 @ 12:39:39 #39
16000 nikky
pi_40319317
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:38 schreef Githa het volgende:

[..]

Hier viel de bevalling reuze mee, dus het hoeft zo erg allemaal niet te zijn hoor.
liever nóg een bevalling als naar de tandarst gaan
Ah kijk. Ik ben schijtsbenauwd voor de tandarts

Hoop doet leven
pi_40319970
Kaakchirurg moet ik nog een keer heen en dat wist ik al voordat ik zwanger was van Isis , maar die pijn vond ik vele malen erger dan de pijn van de weeën en de keizersnede en het herstel daarvan. Vond de bevalling dus uiteindelijk ook wel meevallen.
  Milf zondag 30 juli 2006 @ 13:03:34 #41
16000 nikky
pi_40320005
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:02 schreef Xanthe het volgende:
Kaakchirurg moet ik nog een keer heen en dat wist ik al voordat ik zwanger was van Isis , maar die pijn vond ik vele malen erger dan de pijn van de weeën en de keizersnede en het herstel daarvan. Vond de bevalling dus uiteindelijk ook wel meevallen.
Dat komt omdat je het vergeten bent.

pi_40320041
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:02 schreef chacama het volgende:
Dank je Sjak....dan kan ik weer met een gerust hart gaan genieten.....
En ook geen zorgen maken als je flinke harde buiken krijgt daarna, hoort er helemaal bij (helaas )
pi_40320140
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:03 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat komt omdat je het vergeten bent.

Sssssstttttt
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2006 @ 13:25:25 #44
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40320604
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:12 schreef nikky het volgende:
Na twee weken geen inet te hebben gehad ben ik blij dat ik er weer ben . We zijn dus bezig met de baby kamer ...
Welkom trug Nikky Zijn jullie nu al bezig met de babykamer Wij weten al welke kamer het wordt, maar verders nog niet. Inspiratie waar ben je?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_40320689
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:15 schreef mjammetje het volgende:

Owlet ik heb echt respect voor je hoe koeltjes je er onder blijft.

Ik ken het eigenlijk ook niet zo van mezelf. Het enige wat ik nu hoop is dat ze komt voordat er gyn-controles en een eventuele inleiding aan te pas zou komen. Gelukkig duurt dat nog een dikke week als het goed is.
Ik merk nu wel trouwens een duidelijk verschil tussen de twee VK praktijken hier. Een kennis is twee dagen voor mij uitgerekend en loopt bij de andere praktijk. Zij moet woensdag al voor controle naar de gyn terwijl er verder geen rare dingen op medisch gebied spelen.
Ik heb donderdag nog een controle bij de vlos en dan worden er verdere stappen besproken.
  Milf zondag 30 juli 2006 @ 13:30:30 #46
16000 nikky
pi_40320732
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:25 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Welkom trug Nikky Zijn jullie nu al bezig met de babykamer Wij weten al welke kamer het wordt, maar verders nog niet. Inspiratie waar ben je?
We zijn aan het bedenken hoe en wat het word qua kleur en indeling. Er moet eerst namelijk nog een wand worden geplaatst in de kamer. Hij kan in tweeën gedeeld worden.
Maar tja, wel alvast alles verplaast wat eruit moet. . Want ook onze slaapkamer zal een grondige metamorfose moeten krijgen. Die is namelijk zo groot dat die ook in tweeën wordt gedeeld. Daar staan nu nl de PC's ook.

En ik heb al allerlei dingetjes gekocht voor inrichting. De babykamer die is ook al gekocht maar is hier nog niet. Wandje moet eerst. Maar allerelei tierelantijntjes enzo.
  zondag 30 juli 2006 @ 13:37:11 #47
94046 PM-girl
pi_40320927
Leuk Nikky, dat je zo aan de slag gaat! Ben benieuwd naar de foto's!

Wat is eigenlijk de normale tijd dat je je kindje niet voelt schoppen, een uur, een paar uur? Ik kon me straks niet bedenken dat ik het voellde deze ochtend, pas na 3 kwartier porren en prikken voelde ik m heel lichtjes.
Nu weer luid en duidelijk. Gelukkig.
Maak me toch steeds meer zorgen, vooral denk ik omdat ik zelf 6 weken te vroeg ben geboren. Had van de week willen vragen of ik vanaf nu elke week bij de vk mag komen, maar durfde niet zo goed.
Ik zie ook telkens sterretjes, dus morgen wil even bellen daarover en meteen bespreken of ik toch niet eerder kan komen dan elke 2 weken.
*
pi_40321037
Hoevaak ga je nu heen dan PM-girl?
Hier zitten er nog steeds 3 weken tussen terwijl ik dacht dat ze zeiden (maar weet het dus niet 100% zeker) dat je vanaf 30 weken om de 2 weken zou komen.
pi_40321251
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:37 schreef PM-girl het volgende:
Ik zie ook telkens sterretjes, dus morgen wil even bellen daarover en meteen bespreken of ik toch niet eerder kan komen dan elke 2 weken.
Sterretjes zien is niet echt goed hoor PM Girl, heb je verder nog meer klachten? Vocht? Hoofdpijn?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_40321443
Heb ik nou je laatste zin gewoon niet gelezen of is die er pas later ingezet? Maar sterretjes zien in combi met hoofdpijn en vocht vasthouden is niet goed. Maar kan ook komen door een lage bloeddruk. Zeker iets om toch te laten controleren hoor PM-girl.
  zondag 30 juli 2006 @ 14:10:16 #51
94046 PM-girl
pi_40321734
Ik ga nu om de 2 weken, is de bedoeling.
Ik zie soms sterretjes,maar heb geen hoofdpijn of houd geen vocht vast.
Mijn bloeddruk was de laatste keer 120 over 65, dat was prima vond men. Ook is er geprikt voor ijzer(?) en ze hebben niet gebeld dat het niet goed was.
Ik wilde morgen dus even bellen voor de sterretjes, omdat ik ze heel soms ook heb als ik lig. Meestal na inspanning.
En dat icm het niet voelen van ieniemienie, maakte me bezorgd. Inmiddels schopt het weer volop dus geen twijfel. Maar vroeg me af, welke tijdsduur er normaal is dat ze stilliggen, ivm slaap bijv.
*
  zondag 30 juli 2006 @ 15:53:19 #52
103793 kozakken
Living the life
pi_40324204
Mijn vlos heeft me deze week nog verteld dat de ongerustheid van een moeder ALTIJD reden tot bellen is. Omdat as mama's op een of andere manier toch vaak heel goed weten wanneer iets nog kan en wanneer het om een soort onverklaarbare onrust gaat in je eigen lijf of hoofd.
Bellen dus!! -zou ik zeggen-
  zondag 30 juli 2006 @ 17:47:24 #53
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_40327349
Kwam even spieken of owlet nog niet was bevallen. Niet dus...

Hoop nu echt dat het snel op gang komt, het is in ieder geval minder warm om te bevallen deze week.
pi_40327676
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen op het gebied van overtijd zijn: Wanneer werden er andere stappen ondernomen?
Ik moet aanstaande donderdag weer voor controle, ben dan 41+2 en ik hoop eigenlijk wel dat als het nodig is baby nog wel de tijd krijgt tot 42 weken zonder al te veel ziekenhuis tussenkomst.

Is het normaal dat er voor die tijd al wat meer controle komt, bijvoorbeeld in de vorm van extra ctg/echo's, etc?

Een kennis van mij is evenver zwanger maar loopt bij de andere praktijk in de stad. Zij moet donderdag dus al naar de gyn. voor verder onderzoek...

Natuurlijk is het verschillend per persoon en per verloskunidge maar ik ben benieuwd hoe de ervaringen hier mee zijn
  zondag 30 juli 2006 @ 18:02:55 #55
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_40327744
Op je linkje staat dat je 40+5 bent owlet? Maar over je vraag: ik heb geen idee jammergenoeg. Mijn kinderen zijn steeds vóór de uitgerekende datum gehaald of geboren.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:05:05 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40327802
Volgens mij gebeurd het al wel dat er af en toe een ctg en een echo gemaakt word om het vruchtwater op te meten oa. Maar of dat nou per se vanaf 40 of 41 gedaan word weet ik eig. niet.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:09:51 #57
108648 cattie
lieve moeder
pi_40327924
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:00 schreef owlet het volgende:
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen op het gebied van overtijd zijn: Wanneer werden er andere stappen ondernomen?
Ik moet aanstaande donderdag weer voor controle, ben dan 41+2 en ik hoop eigenlijk wel dat als het nodig is baby nog wel de tijd krijgt tot 42 weken zonder al te veel ziekenhuis tussenkomst.

Is het normaal dat er voor die tijd al wat meer controle komt, bijvoorbeeld in de vorm van extra ctg/echo's, etc?

Een kennis van mij is evenver zwanger maar loopt bij de andere praktijk in de stad. Zij moet donderdag dus al naar de gyn. voor verder onderzoek...

Natuurlijk is het verschillend per persoon en per verloskunidge maar ik ben benieuwd hoe de ervaringen hier mee zijn
Ik liep al bij de gyn, dus dat is iets anders, maar de gyn zei dat er geen actie ondernomen werd voor 42 weken, aangezien de meeste kindjes toch wel voor de 42 weken grens vanzelf komen. Maar een heel klein percentage moet ingeleid worden na 42 weken. En wat betreft extra controle: toen ik met 39+2 bij haar kwam hebben we een nieuwe afspraak gemaakt voor 41+2 (die dag ben ik grappig genoeg ook bevallen), dus pas 2 weken later, omdat alles prima was. Maar dat is denk ik persoons afhankelijk. Als alles oke is, lijkt mij dat ze Ronja gewoon tot 42 weken geven om vanzelf te komen.
pi_40327947
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Op je linkje staat dat je 40+5 bent owlet?
Ja, klopt. En bij de volgende VK-controle (donderdag) ben ik 41+2. Of begrijp je ik vraag niet goed?
  zondag 30 juli 2006 @ 19:49:51 #59
103793 kozakken
Living the life
pi_40330558
Ik ben bij 40,5 doorgestuurd richting gyn. Maar er is 1,5 week alleen maar gekeken en een keer of drie moest ik terugkomen voor echo (vruchtwater check) en ctg (hartje) van een half uur. In het ziekenhuis in Deventer (en meerdere, begreep ik) laten ze tegenwoordig zelfs wel eens doorlopen tot 43 weken.
Ik zou worden ingeleid met 42 weken en 1 dag. (Maar dan vooral omdat ik een hormomama driftbui kreeg toen ze weeeer wilden rekken). Uiteindelijk braken toen m'n vliezen 's ochtends om kwart voor vier. Ik moest wel in het ziekenhuis bevallen omdat ik over de 42 weken liep.
Maar anders had ik gewoonweg wat extra controle in het ziekenhuis gehad en was ik thuis begonnen met bevallen.
Maar er is maar een heel klein percentage wat echt over de 42 weken heen loopt hoor. Daar hebben ze wel gelijk in.
-Wat is geduld hebben moeilijk he. en dat terwijl ik nog niet eens over tijd loop-
pi_40331102
Het getver, ik hoorde net dat mijn zus een aantal sollicitaties heeft lopen in Denemarken. Hoewel ze het eerst niet zag zitten wil ze toch wel graag die kant op om samen te gaan wonen met haar Deense vriend. Ik ben ontzettend blij voor haar maar moet even heel erg hard achter een andere oppas aan
Misschien dat mijn moeder twee dagen wil doen, inplaats van de geplande één. Misschien dat mijn andere zus vrij het wil doen.
En anders moet er toch gekeken worden naar een KDV of een gastouder. Maar ja, met een werkgever die daar niet aan mee wil betalen wordt het waarschijnlijk bijna duurder om die twee dagen te werken.
Bah.
Ik heb geen idee hoe ik uit kan gaan zoeken wat kinderopvang zou gaan kosten, zijn daar vaste tarieven voor?
  zondag 30 juli 2006 @ 20:11:29 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_40331154
1 januari is ie ws verplicht om mee te betalen owlet misschien is dat een zorg minder? er is een kinderopvangtopic, ik ga ff zoeken zo voor je.
stormy waters...
sailin'
pi_40331230
Owlet, bij mij is er niks aan extra controles gedaan tot ik echt 42 weken was. Ik moest gewoon nog steeds 1 keer per week naar de verloskundige en de laatste keer (bij 41+3) heeft ze me een briefje voor afspraak in het ziekenhuis meegegeven. Ik mocht zelf het ziekenhuis bellen en de afspraak maken voor de dag waarop ik echt 42 weken was. En pas in het ziekenhuis hebben ze dus ook een ctg en echo gemaakt.

En wat betreft de kinderopvang. Volgensmij hebben bijna alle kinderdagverblijven ongeveer hetzelfde tarief, dat tegen het maximum aanligt wat door de belasting voor vergoeding in aanmerking komt, nl. 5,72 euro/uur.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:17:23 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_40331324
Keuze: welke vorm van kinderopvang? hier kan je je vragen denk ik wel kwijt owlet
stormy waters...
sailin'
pi_40331358
Hier kan je zelf wat berekeningen maken Owlet http://www.toeslagen.nl/p(...)gtoeslag2006-13.html over wat je evt aan toeslag terug kan krijgen volgens mij.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_40331492
Belana en Igraine, bedankt!

edit: ik laat het maar heel even rusten. Eerst maar eens afwachten hoe het precies gaat zijn straks en wat mijn moeder danwel zus willen/kunnen doen. Ik merk dat ik me er nu al weer veels te druk over zit te maken, da's niet goed nu. Nu is voor een boek lezen, fok!-ken en afwachten

[ Bericht 65% gewijzigd door owlet op 30-07-2006 20:30:31 ]
  zondag 30 juli 2006 @ 20:52:09 #66
94046 PM-girl
pi_40332479
Kozakken, dankjewel voor je reactie. Morgen bel ik sowieso over mijn sterretjes, al vermoed ik dat het door de hitte kwam. En dan wil ik ook mijn gevoel neerleggen en overleggen over evt extra controles.

Owlet, snap dat je niet op dit nieuws zit te wachten, alleen al niet om je zus te moeten missen.

Heeft Yppy zich nu gemeld vandaag?
*
  zondag 30 juli 2006 @ 20:53:13 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_40332510
PM, ik heb niet zo heel veel tijd meer en lees nog wel eens over dingen heen daardoor. doe je voorzichtig meissie! Goed dat je ff gaat bellen
stormy waters...
sailin'
  zondag 30 juli 2006 @ 21:20:30 #68
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40333366
PM, voorzichtig hoor En zeker even bellen
(sterretjes kunnen ook komen door lage bloeddruk trouwens).

owlet, gewoon nu lekker in je schulpje zitten en afwachten tot het begint
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40333795
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:33 schreef Xanthe het volgende:
Omdat ik nu dus apart moet gaan liggen voor de nachten gaat de huisarts straks een verzoek indienen dat we hier gezien onze situatie zo'n hoog-laag bed nodig hebben. Na aanvraag van een huisarts kun je hem vaak nl. alsnog wel krijgen.
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:51 schreef owlet het volgende:

[..]

Xanthe, waarom moet je apart liggen voor de nachten als ik vragen mag?
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:31 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Omdat mijn man door omstandigheden zijn nachtrust moet hebben. Ik wil de baby graag bij me in de buurt hebben en dat gaat dan niet echt samen. Ook het meerdere malen per nacht op staan vanuit mijn eigen bed zou hem wakker maken. Dus was de keuze snel gemaakt dat Isis naar het kamertje naast onze slaapkamer zou gaan en ik samen met de baby naar een kamertje aan de andere kant van het huis.
Zo heeft hij gewoon zijn nachtrust en kan ik gewoon de baby verzorgen tot die de nachten een beetje door slaapt.
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:49 schreef Xanthe het volgende:
Hier helaas geen logeerbed en geen logeerkamer.
Geen aparte kamer, wel aparte kamer?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zondag 30 juli 2006 @ 21:46:22 #70
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40334168
Owlet, door jouw vraag over overtijd en hoe de vlos daarmee omgaat, heb ik net alle topics van mijn laatste 2 weken door zitten lezen. Wat een tijd was dat! Ik mis Fluf, MissTake, Piglet, Luchtbel, de hele sfeer en alles!

Maar ik kwam er in elk geval bij uit dat ik gewoon wekelijks op controle moest en dat er met 42 weken en een paar dagen dan een plan zou komen. Ik geloof dat ze me uiterlijk 43 weken zwanger wilden laten doorlopen. Uiteindelijk begon de bevalling spontaan met 42 weken en werd Maria geboren met 42 weken en 1 dag.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40334830
Was een bijzondere tijd toen he
pi_40336467
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:34 schreef easy-going het volgende:

Geen aparte kamer, wel aparte kamer?
De oude kamer van Isis word de baby-kamer , maar die is nog erg rommelig door het warme weer en we hebben nog geen extra bed. Dus geen extra kamer in de zin van logeer kamer en dus ook geen extra bed. nu duidelijk?
pi_40336934
Moet ze niet controleren, bij +40 wk, of je nog genoeg vruchtwater hebt en of de placenta nog voldoende "actief" is ?! Anders kan je kindje het toch knap lastig krijgen daar binnen ....
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_40337572
Ik moest wel extra goed in de gaten houden of ik m'n beebje nog wel vaak genoeg voelde, maar kreeg dus verder geen extra controles.
Boven de 40 weken is het niet ineens eng ofzo. Bevallen met 41 weken en 5 dagen is net zo gewoon als met 38 weken.
pi_40337807
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:46 schreef Sugar het volgende:
Owlet, door jouw vraag over overtijd en hoe de vlos daarmee omgaat, heb ik net alle topics van mijn laatste 2 weken door zitten lezen. Wat een tijd was dat! Ik mis Fluf, MissTake, Piglet, Luchtbel, de hele sfeer en alles!
Grappig ik zat vanmiddag ook oude topics van de zwangerschap en de bevalling en de geboorte door te kijken

Owlet sterkte meid
en alle andere meiden die een hug kunnen gebruiken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40338119
Heb ikpas ook wat gedaan

Suzanna, de foto staat in 't buikentopic Plaats er ook eens eentje van jou?
  zondag 30 juli 2006 @ 23:34:22 #77
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40338167
Ik vorige week
pi_40338799
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:18 schreef Tamea het volgende:
Ik moest wel extra goed in de gaten houden of ik m'n beebje nog wel vaak genoeg voelde, maar kreeg dus verder geen extra controles.
Boven de 40 weken is het niet ineens eng ofzo. Bevallen met 41 weken en 5 dagen is net zo gewoon als met 38 weken.
naja er wordt wel eens te lang gewacht terwijl het eigenlijk niet kon....
Een beetje controle lijkt me toch wel fijn

Ik zelf was 3 weken te laat is ook allemaal goed gekomen
En m'n vriend was 2 weken, dus als de uk net zo eigenwijs is al wij, dan kunnen we
waarschijnlijk wel langer wachten dan 6 weken (nu 34wk)
Mama van Ryan (04-09-06)
  maandag 31 juli 2006 @ 00:20:52 #79
144404 waterfly
van de wap
pi_40339573
dit topic gaat zo hard.. hou het niet bij.. Owlet: sterkte!!
  maandag 31 juli 2006 @ 07:48:47 #80
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40343102
op weg naar HA voor maandelijkse controle!
  maandag 31 juli 2006 @ 08:09:17 #81
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40343185
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:46 schreef Sugar het volgende:
Nou ik mis jou ook hoor . Ik heb laatst ook alle snotje-topics weer zitten doorkijken. Het lijkt wel of het gisteren was en wat was het toen gezellig!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 31 juli 2006 @ 08:12:13 #82
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40343201
Hihi, max, ik dacht nu net aan jou! Maar jij bent er ook nog wel best veel, dat scheelt een boel.
pi_40343218
En volgens mij waren we toen ook zo'n beetje allemaal over tijd

Morris kwam met 41 + 3 en ik heb helemaal geen extra controles gehad toen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 31 juli 2006 @ 08:31:02 #84
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40343324
Poemojn, ik maak helemaal geen foto's van m'n buik heb ik de vorige zwangerschappen ook alleen maar aan het einde gedaan. Ook foto's van de kids komen pas veel later (meestal) op het inet terecht overigens. Maarre... ik ga wel even naar jouw buikje kijken!

Ik kan me wel herinneren dat er toen veeeeeeel dikke-buiken dames waren die bijna tegelijk moesten bevallen. Voor mijn idee dan. Volgens mij was ik toen pas nét zwanger en kwam hier nog bijna nooit. Dus die namen van toen herinner ik me niet echt meer...
  maandag 31 juli 2006 @ 08:33:00 #85
3142 m@x
pi_40343332
Ik vind het zo gek dat al die meiden die toen zwanger waren van hun eerste en onzeker waren over allerlei kleine dingetjes zijn nu gewoon ervaren moeders en zwanger van de tweede. Gek maar wel heel leuk.
  maandag 31 juli 2006 @ 08:33:25 #86
3142 m@x
pi_40343337
quote:
Op maandag 31 juli 2006 08:14 schreef snoopy het volgende:
En volgens mij waren we toen ook zo'n beetje allemaal over tijd

Morris kwam met 41 + 3 en ik heb helemaal geen extra controles gehad toen.
Ik was precies op tijd.
pi_40343429

Het is afgekoeld! Heel goed nieuws voor de dikke-voeten-club
Ik heb heerljk geslapen.... Owlet hopelijk niet, want die lag natuurlijk te bevallen! ?

Sugar! Waar ben je?
Eva
  maandag 31 juli 2006 @ 09:05:10 #88
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40343649
Goeiemorgen
Ik heb een vraagje. Weet iemand wat die vervelende pijnsteekjes in mijn schaambot kunnen betekenen? Mijn moeder zei al dat dat ook verweekt en dat dat het misschien is. Doet echt pijn bij lopen!
Iedere golf van de zee,
  maandag 31 juli 2006 @ 09:06:34 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_40343666
verweking idd, het gaat allemaal losser zitten en daardoor wat tegen elkaar aan schuren zeg maar, kan erg pijnlijk zijn. Je doet er niks aan helaas. ik hoop dat het niet erger wordt neuk.
stormy waters...
sailin'
pi_40343976
Belde ze net voordat wij naar ziekenhuis op... echoscopiste is ziek vandaag. Afspraak is naar woensdag verplaatst. Echt een bummer, maar ja....
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 09:33:29 #91
81992 Githa
pi_40344040
stiekemurd, dat is balen ja!... gelukkig is het ook heel snel woensdag en laten ze je niet nog eens 2 weken wachten.
Hoe gaat het verder?
pi_40344088
2 weken wachten kan niet meer, ben al in de 22e week namelijk
Het gaat goed! Een vakantie is goed voor een mens. Vrijdag moet ikweer voor controle bij de VK afdeling van ziekenhuis. Ben heel benieuwd wat de bloeddruk gedaan heeft.
Probeer vanmiddag even een foto te posten van mijn enorme (ahum) buik.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 09:39:55 #93
81992 Githa
pi_40344153
JAAA een buiken foto.
Voel je je wel goed? ...want zelf voel je vaak ook wel wat je bloeddruk doet.
nou op naar woensdag dan.
  maandag 31 juli 2006 @ 09:50:52 #94
3142 m@x
pi_40344350
Even een vraagje namens een collega: Zijn er nog trucjes tegen onrustige benen?

Stiekemurd, jij gaat ook al zo hard! kom je ook weer een keer verhaaltjes en foto's van Benthe posten?
pi_40344439
Stiekemurd, jammer dat je nog iets langer geduld moet hebben. Kindje kijken is zo leuk

Zou Owlet nog aan het uitslapen zijn? Joehoe!
pi_40344506
Massage koelen met lauwarm water smeren met dat spul van Snoopy...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  maandag 31 juli 2006 @ 10:01:23 #97
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40344536
Zo, nieuwe dag nieuwe kansen.
Die van gisteren ga ik maar gauw vergeten.
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:50 schreef m@x het volgende:
Ehm, ooit is mij verteld een stuk zeep onder mijn bed te leggen. Heb het eigenlijk nooit uitgeprobeerd.
Maar restless legs voelen zooooo irritant...
Heb er nu tijdens mijn zwangerschap minder last van dan verwacht, maar áls ik er last van heb...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_40344601
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:50 schreef m@x het volgende:

Stiekemurd, jij gaat ook al zo hard! kom je ook weer een keer verhaaltjes en foto's van Benthe posten?
Groot stuk metaal onder je bed leggen. Raar, maar het werkt. Een bijl, zaag, koevoet, wat dan ook
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40344756
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Groot stuk metaal onder je bed leggen. Raar, maar het werkt. Een bijl, zaag, koevoet, wat dan ook
Meteen handig als er een inbreker komt!
pi_40344808
Vraag me eigenlijk af of een urineweg ontsteking ook door de vk gezien word als ze op blaasontsteking testen.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:14:45 #101
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40344829
Hoe kan zoiets nou helpen Vreeeeeemd... maar ja, proberen kan geen kwaad toch? Sterkte voor je collega, M@x. Heel irritant is het.

Xanthe: geen idee, sorry...
pi_40345050
volgens mij wel Xanthe, en al helemaal als je het erbij vermeld
pi_40345113
Zal voor de zekerheid de huisarts zo eens bellen. Heb nl. nogal pijn in mijn linker zij. Vroeger kreeg ik in hoge temperaturen al snel te maken met urineweg infecties en dan kreeg ik (als we er niet snel genoeg bij waren) ook volgens mij pijn rond deze plek. Heb het nu al sinds gisteren en hoopte eigenlijk dat het vandaag wat beter zou zijn , maar niet dus.
pi_40345214
Ligt je kleintje niet perongeluk ergens tegen je linkerzij.... op een gevoelige plek...
  maandag 31 juli 2006 @ 10:32:51 #105
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40345245
owlet? oooowwwwlllleeeettttttt!!!! Slaapje nog?
* Jelief wil niet te snel gaan puffen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40345397
Misschien wel Bar , ik heb geen flauw idee hoe dit kindje nou in mijn buik ligt.
VK belt me zo terug dus vraag het gewoon even na.
pi_40346367
VK zegt alleen een blaasontsteking te kunnen vaststellen omdat er dan nitriet in je urine zit.
Huisarts gebeld en daar moet ik straks een plasje heen brengen en dan testen zij ook eerst weer op een blaasontsteking en als deze negatief is word het op kweek gezet. Dan kunnen ze ook kijken of het dus een urineweg ontsteking zou kunnen zijn.
pi_40346460
wat ik nu begrijp heb je dus last van een blaasontsteking, daardoor zou je ook daar in je zij last van kunnen hebben.

hopelijk geen urinewegen infectie
  maandag 31 juli 2006 @ 11:16:53 #109
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40346545
M@x, laat je collega magnesium-pillen gaan halen, dat werkt écht! 2 of 3 pillen voor het slapengaan en ze zijn een stuk rustiger óf het is helemaal over zoals bij mij, ook tegen kramp werkt het heel erg goed.
(ik had trouwens ook een stuk zeep in mijn bed liggen, maar daarmee heb ik geen verschil gemerkt)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_40346780
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:14 schreef Bar_en_Mar het volgende:
wat ik nu begrijp heb je dus last van een blaasontsteking, daardoor zou je ook daar in je zij last van kunnen hebben.

hopelijk geen urinewegen infectie
Ben sinds mijn kinderjaren tot een jaar of 4 terug erg bekend geweest met urineweg infecties en heb slechts 2 maal in mijn leven een blaasontsteking gehad , waarvan 1 vorig jaar. Wie weet is het wel niks , maar liever een keer te vaak laten testen.
  maandag 31 juli 2006 @ 11:30:45 #111
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40347011
Owlet, ik heb bij 40 weken al een plan gemaakt met mijn verloskundige hoe we dingen zouden aanpakken als Jetske niet vanzelf zou komen. Met 41 weken zou ze me gaan strippen als ik al wat ontsluiting had. Bij 41+4 zou ze zeker gaan strippen, dit zou ze herhalen bij 41+6. Bij 41+5 zou ik een afspraak krijgen in het ziekenhuis voor een ctg, een echo en om te bespreken hoe het zou gaan als ik ingeleid zou gaan worden (ook in verband met pijnstilling). En bij 42 weken precies zou ik ingeleid worden.
Omdat Jetske zo groot was bij 38 weken hebben ze bij 40 weken nog een extra echo gedaan om te kijken of er voldoende vruchtwater was, dit was voornamelijk omdat ik me er zorgen over maakte, en ze zouden haar gaan meten (ook omdat ik me er zorgen over maakte) maar ze had toen maten die "out of range" waren.
Alles was dus voornamelijk op mijn initiatief, maar ik had ook wel een verloskundige die van duidelijkheid en structuur hield, ze had liever 6 plannen achter de hand
Enne, sterkte he owlet! Gelukkig is het wat koeler!

Xanthe, hopelijk heb je geen blaasontsteking, dat kan je er vast niet bij hebben.
PM, heb je al gebeld?

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 31-07-2006 12:27:11 ]
Lekker douchen!
  maandag 31 juli 2006 @ 11:42:41 #112
103793 kozakken
Living the life
pi_40347368
Hier dus ook een blaasontsteking. Weer aan de antibiotica en verder gewoon goed drinken. Normaal moet je urine langbrengen, wachten... wachten... en wachten op een telefoontje en dan voor afspraak langs bij dokter (ivm zwangerschap)
Maar ik dacht: 'k probeer 't wat anders vandaag. dus hing ik om 8 uur aan de telefoon om te vertellen dat ik langs wilde komen met urine voor de check, maar dat ik het allemaal niet trok om daarna thuis nog weer te wachten en 's middags nog weer evt. bij dokter langs te komen ivm m'n 39 weken.
Daar kon de assistente zich ook wel in vinden Dus om 8.40 afspraak bij de dokter en om 8.30 urine alvast afleveren. Kon der wel zoenen Ze zijn lang niet altijd zo meedenkend, maar dit keer gelukkig wel. Was er bijzonder blij mee. Maar een keer met Jonne slepen, een keer alle gedoe met het huis uit en dat soort zaken.
Uitslag was niet helemaal eenduidig. Dus wanneer ik niet zwanger was, had ik gewoon veel moeten gaan drinken. Maar ze wilde het risico van een nierbekkenonsteking niet lopen, dus toch antibiotica. Plus dat het gewoon voelde als alle andere 4 blaasontstekingen deze zwangerschap
Dus nu aan de amoxicilline/ en hopenlijk snel bevallen.
pi_40347586
Hold de pufsmileys, ik was de nachtelijke "plascapades" aan het inhalen
Tip tegen onrustige benen: inderdaad magnesium en venadorongel van Weleda.
Alle mensen met blaas- en/of andere ontstekingen: sterkte!
dit topic is bijna niet meer bij te houden als je er niet 24/7 bovenop zit, gelukkig wordt het weer een lange dag van afwachten dus plenty tijd om bij te lezen!
pi_40348027
....ben net terug van de dokter en heb weer een echo gehad: volgens mij heb ik weer zo'n braaf kind..het eerste wat je ziet is een groot, kloppend hartje, alsof ie zeggen wil "komt goed mama, ik leef hoor" . Wel heb ik een enorme cultuuromslag moeten maken: ik moet mij vanmiddag aanmelden bij de verloskundige, de eerste keer bleef ik onder controle bij het ziekenhuis en nu mag ik dus naar de vlos. iiiieeee hoe werkt dat, wat moet ik vragen en hoe zat het ook alweer met kraamzorg, moet je daar zelf voor bellen en mag het iedere kraazorginstelling zijn?

*gaat nu even bijlezen, wil graag weten hie het met XXXkarinXXX gaat*
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_40348422
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:04 schreef Catootje het volgende:
....ben net terug van de dokter en heb weer een echo gehad: volgens mij heb ik weer zo'n braaf kind..het eerste wat je ziet is een groot, kloppend hartje, alsof ie zeggen wil "komt goed mama, ik leef hoor" . Wel heb ik een enorme cultuuromslag moeten maken: ik moet mij vanmiddag aanmelden bij de verloskundige, de eerste keer bleef ik onder controle bij het ziekenhuis en nu mag ik dus naar de vlos. iiiieeee hoe werkt dat, wat moet ik vragen en hoe zat het ook alweer met kraamzorg, moet je daar zelf voor bellen en mag het iedere kraazorginstelling zijn?

*gaat nu even bijlezen, wil graag weten hie het met XXXkarinXXX gaat*
Fijn dat de echo goed was!
Kraamzorg moet je zelf regelen, tenzij je verzekeraar dat voor je wil/kan doen. Soms zitten daar voordelen aan zoals extra vergoeding als je het door hen laat regelen.
Bij de vlos wijst het zich vanzelf, dat zijn alleen maar saaie standaardcontroles. Er naar toe gaan is meer werk dan daar zijn

Ja, Karin, hoe is het?
pi_40348488
Catootje, gewoon de verloskundige bellen voor een afspraak. Meer is het niet.
En kraamzorg kan je regelen via je verzekeraar. Bij mij is het zo dat de verzekeraar het voor je kan regelen of je kiest zelf een kraamhulp uit en dan betaalt de verzekeraar het bedrag. En ik krijg ook een kraampakket van de verzekeraar.
Succes met regelen!
  maandag 31 juli 2006 @ 12:28:02 #117
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_40348650
Ik heb last van het schoonmaakvirus, ben de keuken aan het schoonmaken. Zelfs de kastjes van binnen. Werd ook wel weer eens tijd geloof ik. Wat een troep verzamelt een mens toch.
Krijg altijd van die leuke zelfgemaakte bekers van kinderen uit mijn klas. Eerst bewaar je ze een tijdje, maar ik wil geen allegaartje aan spullen. Ohh wat moet ik doen. Erg frustrerend.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:32:53 #118
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40348792
Wat een voeten kozakken. Ik hoop voor je dat ze nu weer geslonken zijn. Ik vond die van mezelf al dik, maar vergeleken bij die van jou valt het nog mee.

Wat goed dat je naar de vk gaat Catootje. Controles stellen niet veel voor. Elke keer hetzelfde, bloeddruk, weegschaal, voelen en luisteren. En tijdens het maken van een nieuwe afspraak vragen ze bij ons of ik nog iets te vertellen of te vragen had. Maar goed ook eigenlijk, dan is er niks aan de hand. Bij mij heeft de verzekeraar de kraamzorg geregeld, maar ik kon wel een voorkeur voor een organisatie aangeven. Kreeg geen kraampakket, ben wel aanvullend verzekerd, maar ze hebben daar bedacht dat jongeren niet zwanger worden.

Ik houd me trouwens niet aan m'n meldplicht, maar dan hadden jullie al gemerkt (begon donderdag al). Vooral in het weekend en maandag niet. is dan ook thuis en dan zit ik niet zoveel achter de pc. Maar jullie horen het maximaal een week na de geboorte. Heb ook nog geen voorweeen oid, dus het zal nog wel even duren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 31 juli 2006 @ 12:34:16 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40348819
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:28 schreef ik80 het volgende:
Ik heb last van het schoonmaakvirus, ben de keuken aan het schoonmaken. Zelfs de kastjes van binnen. Werd ook wel weer eens tijd geloof ik. Wat een troep verzamelt een mens toch.
Krijg altijd van die leuke zelfgemaakte bekers van kinderen uit mijn klas. Eerst bewaar je ze een tijdje, maar ik wil geen allegaartje aan spullen. Ohh wat moet ik doen. Erg frustrerend.
Gewoon wegdoen na een tijdje. Anders doe je er toch niks meer mee en gooi je ze alsnog weg over een paar jaar, maar dan staan ze nu wel in de weg.
Ik heb de hele vloer van de woonkamer (laminaat) schoongemaakt met een sponsje vorige week. Nu ben ik aan het twijfelen of ik de rest van de flat ook ga doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 31 juli 2006 @ 12:46:33 #120
94046 PM-girl
pi_40349174
Catootje, fijn dat alles ok was!! EN naar de vk, lijkt me toch heel anders dan de gyn (al zou ik het andersom moeten zeggen, gyn lijkt me anders dan de vk).

Yppy, dus als je je morgen niet meldt, ben je aan het bevallen? Heeft Sugar zich al gemeld trouwens?

Die tips tegen rusteloze benen (zeep en ijzer) ken ik tegen de kramp. Maar het is volgens mij niet zomaar ijzer maar een gebruikte ijzervijl. Dan zitten er namelijk magnetische krachten op die je atomen in je been dezelfde kant opzetten en dus rustiger maken.
Verder zou ik zeggen, lekker omhoog.

Ik heb vanmorgen de vk-praktijk gebeld, verzocht om terugbellen door vk, tot nu toe nog niet gebeld.
Mijn ijzer wat van de week geprikt is, was wel te laag, namelijk 6,7. Ben af en toe ook een beetje draaierig maar vandaag geen sterretjes. Hou geen vocht vast, plas me suf na de liter water vanmorgen. Ieniemienie laat af en toe zacht van zich horen.
tot zover.

Oja, ik moet nog even iemand bedenken die ik mijn 06 geef voor een smsje over enkele weken, want ik geloof niet dat vriendje zich hier gaat vertonen.
*
  maandag 31 juli 2006 @ 13:00:24 #121
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40349575
Fijn dat je je beter voelt PM-girl en dat het vocht verdwijnt. Misschien ook wel doordat het minder warm is.

Nou ja, de komende weken verwacht ik nog niet te bevallen maar in de loop van de dag kom ik vast langs.
*OUD heilige*
  maandag 31 juli 2006 @ 13:04:01 #122
94046 PM-girl
pi_40349679
Yppy, ik hield geen vocht vast, maar gisteren vroeg er iemand naar dus ik dacht, ik zal nu even melden dat ik niets vasthoudt!

Ben iig wel erg blij dat het niet zo heet is.
*
  maandag 31 juli 2006 @ 14:20:01 #123
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40352056
tvp
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40352652
Vandaag is officieel m'n verlof in gegaan
Ik heb ook nog veel vakantie dagen staan (6 weken), dus als ik wil hoef ik dit hele jaar niet meer te werken

Eindelijk kom ik toe aan als die dingen die ik wilde doen (ben nl al druk bezig) misschien rustig aan doen en elke dag 1 klusje ofzo, anders ben ik straks nog klaar. En wat moet ik dan nog doen haha

owja kan m'n enkels en pezen op m'n voeten ook weer zien, ze zijn weer flink afgeslankt
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_40352793
lekker inky verlof!! geniet ervan ...
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_40352833
Verlofse Inky05
pi_40352886
Fijn Inky!
Hoewel....Ik 'mag' over 4 weken en ik ben er nog niet echt aan toe. Misschien dat ik tegen die tijd dat wel ben, maar mijn werk uit handen geven.... Ik vind het nog zo leuk!
Eva
  maandag 31 juli 2006 @ 14:54:37 #128
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40353105
de dochter van een collega van mijn moeder is zwanger.
bij de eerste controle hoorden ze niet 1 hartje, nee ze hoorden er 9.

maandag 31 juli 2006 @ 14:59:31 #129
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40353218
Wat?
pi_40353238
Hè, 9?

Bizar....
  maandag 31 juli 2006 @ 15:01:31 #131
94046 PM-girl
pi_40353275
Huh, 9 hartjes??

Net even door de vk gebeld, vroeg of ik langskwam. Bloeddruk gemeten, was ok. Het ijzer was wel laag maar niet te laag. Ze vroeg of ik even wilde plassen... lukte niet natuurlijk, punt 1 had ik net thuis geplast punt 2 is zo'n klein potje niet te doen, zeker als je niet om je buik heen kunt kijken!!
Maar uiteindelijk wat druppels uitgeperst, ook geen eiwit erin. Alles prima dus, hartje deed het goed.

Aangegeven dat ik me nu wel zorgen maak, mag voortaan elke week op controle. Volgende keer ook wel weer een plasje meenemen. Als ik hoofdpijn krijg, misselijk wordt of overgeef.moet ik bellen.

Inky, fijn dat je met verlof bent! Ik mag 14 augustus!
*
pi_40353309
9 ??? Mijn god.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:04:31 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40353356
Oh my, 9...
Die zullen dan hoogstwaarschijnlijk niet allemaal geboren gaan worden gok ik.
Ik vind dat altijd zo'n naar idee... het risico is voor alle 9 te groot, maar om er dan toch een paar van die embryo'tjes te stoppen, brrr.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:06:48 #134
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40353424
Hè? Hoe kan je nou 9 hartjes horen? Twee hartjes horen snap ik nog wel, maar met meer kan je ze toch niet uitelkaar houden? Dan weet je toch niet meer welke je gehad hebt? Of was het met een echo dat ze er 9 hebben gezien? (ik vraag het me gewoon af hoor, hoe dat nou precies zit) Een meerling lijkt me heel erg leuk, maar mèn 9!! Zouden ze dat allemaal wel redden?

[ Bericht 2% gewijzigd door Saffier op 31-07-2006 15:08:41 (verkeerde smiley) ]
Ylana
  maandag 31 juli 2006 @ 15:09:52 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40353490
Daar zit ook nog wel wat in Saffier. 2 of 3 door elkaar kan ik me idd nog voorstellen maar 9 door elkaar... daar kan je makkelijk eentje mis tellen.
Mss idd een echo?
  maandag 31 juli 2006 @ 15:09:59 #136
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40353495
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
Oh my, 9...
Die zullen dan hoogstwaarschijnlijk niet allemaal geboren gaan worden gok ik.
Ik vind dat altijd zo'n naar idee... het risico is voor alle 9 te groot, maar om er dan toch een paar van die embryo'tjes te stoppen, brrr.
Ik ook, moet er niet aan denken. Selectieve abortus noemen ze dat geloof ik...bah
Ylana
pi_40353511
Lijkt me ook gek, 9 hartjes horen. Die moet je toch gezien hebben?
Maar evengoed meot ik er niet aan denken zeg
  maandag 31 juli 2006 @ 15:10:48 #138
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40353512
Mij lijkt het echt een nachtmerrie hoor als zoiets je overkomt
pi_40353601
Ja natuurlijk is dat een nachtmerrie, dat kan je lichaam ook helemaal niet aan. En die babietjes ook niet trouwens.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:18:19 #140
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40353702
Ja oke, ik drukte me wat lomp uit misschien ik bedoelde eigenlijk net wat anders. Ik dacht alleen gewoon vooral na over dat je zoiets toch nooit verwacht van te voren. Je hoopt een hartje te zien of te horen en dan is het ineens zoiets als dit
pi_40353820
Nou, alles met meer dan 2 lijkt mij persoonlijk al vreselijk eigenlijk. Maar dit is nog een graadje erger omdat het ook gewoon fysiek gezien niet kan. Dat bedoelde ik eigenlijk.
pi_40353842
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:54 schreef pinquit het volgende:
de dochter van een collega van mijn moeder is zwanger.
bij de eerste controle hoorden ze niet 1 hartje, nee ze hoorden er 9.

Ah nee!

Volgens mij is er dan ook geen sprake meer van een positieve verrassing, maar gewoon puur ongeloof, schrik etc. Ik zou twee best leuk vinden, drie zou wennen en toch wel enigszins eng zijn maar overleefbaar... Maar NEGEN???

Paar jaar geleden was er toch zo'n vrouw ergens in Europa, die door middel van vruchtbaarheidsbehandelingen zwanger was van een achtling? Wilde er niks aan doen, is ze alle acht kwijt geraakt. Kreeg nogal een storm van kritieken over zich heen zeg. Plus dat de eerste (en volgens mij enige) achtling die ooit geboren is, het ook niet volledig heeft overleefd... Sowieso bizar dat de bevalling daar in delen is gebeurd: een kindje was 12 weken te vroeg, de rest tien weken, en allemaal tussen de 308 (!!!) en 476 gram...

't Lijkt me echt vreselijk, en je hebt alle kansen tegen je gekeerd staan...
  maandag 31 juli 2006 @ 15:25:47 #143
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40353925
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:22 schreef Igraine het volgende:
Nou, alles met meer dan 2 lijkt mij persoonlijk al vreselijk eigenlijk. Maar dit is nog een graadje erger omdat het ook gewoon fysiek gezien niet kan. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Ja oke, ik wilde alleen even duidelijk maken wat ik bedoelde. Niet dat iemand zou denken dat ik dacht dat je zomaar zoveel kinderen ineens gezond kon krijgen enzo. M'n reputatie, je weet toch
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 15:55:24 #144
43556 miss_dynastie
pi_40354769
Negen ...
  maandag 31 juli 2006 @ 16:04:34 #145
108648 cattie
lieve moeder
pi_40354997
Negen! Was ze met hormoonbehandeling zwanger geworden? Volgens mij is het fysiek onmogelijk om een 9ling uit te dragen. Wat een nachtmerrie zeg...
pi_40355120
ja denk aan een buik met 1 kindje... en dat maal 9....
Dance 'til ya drop!
  maandag 31 juli 2006 @ 16:27:25 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40355607
PM, wat fijn dat alles toch in orde is.
Maarja, waar komen die sterretjes dan vandaan? Goed dat je vanaf nu elke week kunt komen.
pi_40355799
Geen blaasontsteking en nu is er een kweek gemaakt. Morgen ochtend moet ik even weer bellen en misschien moet ik dan nog even langs komen op het spreekuur.
pi_40355823
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:09 schreef Sannydance het volgende:
ja denk aan een buik met 1 kindje... en dat maal 9....
Dat niet helemaal... Die achtling die ik aanhaalde, daarvan was de zwaarste maar 476 gram. Een gewone baby (eenling) is bij die zwangerschapsduur rond de 1300, 1400 gram...
pi_40356418
editje: opgelost

[ Bericht 81% gewijzigd door Wolkje op 31-07-2006 18:09:28 ]
  maandag 31 juli 2006 @ 17:16:32 #151
94046 PM-girl
pi_40357070
Xanthe,morgen dus pas echt duidelijkheid.

Tsja, waar de sterretjes vandaan komen, wrs wel van de lage ijzerwaarde. Ik drink bijv, heel veel melk en dat is niet goed bij de maaltijd, las ik net.
Heb ook Femnatal en Floradix gehaald, dus nu moet het dan minder worden. Maar de vk was wel op haar hoede en vroeg me direct te bellen als ik beroerder werd.

Net ook nog naar de tandarts geweest, gelukkig alles ok zelfs bij de mondhygieniste, ook al heb ik weinig anders dan gewoon poetsen gedaan het laatste half jaar.
Ben het wel een beetje moe aan het worden, dan weer naar de vk, dan weer therapie, nu weer tandarts, voorheen de zkh-bezoeken. Pfff, het is nu al een dagtaak !
*
  maandag 31 juli 2006 @ 17:23:49 #152
103793 kozakken
Living the life
pi_40357257
Goed dat je gegaan bent PM-girl. Gewoon je gevoel blijven volgen. Want dat is toch echt een hele belangrijke indicatiefactor. Ook voor een vlos.
Ik ben ook duizelig(er) van de lage hb-waarde. Dus het zou op zich best kunnen kloppen. Ik moet er heel erg aan wennen om geen melk meer bij m'n eten te drinken. Vind dat wel lastig.
pi_40357338
Ja ho eens even.. Je weet toch hoe dat gaat? Dochter van een collega van de moeder van pinquit..
Dochter zegt tegen collega: het waren wel 3 hartjes
Collega zegt tegen moeder: het waren wel 5 hartjes
Moeder zegt tegen pinquit: het waren wel 7 hartjes
Pinquit zegt op fok: het waren wel 9 hartjes!

Wedduh?

Kom nou eens opheldering geven pinquit haha! We zijn zo nieuwsgieriggggggg
Doet me wel denken aan die film die laatst op tv was, over die vrouw die een 6-ling kreeg.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 31 juli 2006 @ 18:09:33 #154
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40358287
Vanochtend bij de HA was alles goed. Maar na zes uur niets meer gevoeld te hebben sloeg mijn angst redelijk om in paniek. En aangezien ik de rest niet ongerust wilde maken, reageerde ik het af op Fleur, stormde de trap op en gign op bed liggen janken. Om vervolgens mezelf tot rust te dwingen en even me te concentreren op die buik. Heel zachtjes en heel in de verte voelde ik wat. Maar het is zo rustig en weinig in verglijking met de afgelopen dagen, dat ik nu wel vind dat Pukkie weer zichzelf moet worden, want anders gaat het snel achteruit met mijn humeur.

bloeddruk was trouwens 110/65 dus erg netjes. Baarmoeder zit nu 1 vinger onder mijn navel en ligt dus ook op schema. Ben sinds aanvang zwangerschap nu 7 kilo aangekomen. Ook netjes volgens de HA.
  maandag 31 juli 2006 @ 18:16:36 #155
94046 PM-girl
pi_40358442
Klinkt goed, je ha-controle (ben je niet bij de vk?) Chacama. Maaar ik begrijp je ongerustheid maar al te goed. Kun je bij ongerustheid je ha ook bellen?

Heb trouwens al de hele dag een lichte pindakaasgeur in mijn neus, overal, thuis, op het werk, bij de tandarts. Wat is dat nu weer?
*
  maandag 31 juli 2006 @ 18:34:50 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40358912
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:16 schreef PM-girl het volgende:
Heb trouwens al de hele dag een lichte pindakaasgeur in mijn neus, overal, thuis, op het werk, bij de tandarts. Wat is dat nu weer?
's Ochtends na het ontbijt even je tandenpoetsen en je mond afvegen wil mss wel helpen....
  maandag 31 juli 2006 @ 18:36:51 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40358969
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:09 schreef chacama het volgende:
Maar na zes uur niets meer gevoeld te hebben sloeg mijn angst redelijk om in paniek. En aangezien ik de rest niet ongerust wilde maken, reageerde ik het af op Fleur, stormde de trap op en gign op bed liggen janken. Om vervolgens mezelf tot rust te dwingen en even me te concentreren op die buik. Heel zachtjes en heel in de verte voelde ik wat. Maar het is zo rustig en weinig in verglijking met de afgelopen dagen, dat ik nu wel vind dat Pukkie weer zichzelf moet worden, want anders gaat het snel achteruit met mijn humeur.
Eng he?
Maar je pukkie heeft nog zoooo veel ruimte om te zwemmen... Weet je zelf vast ook wel. Maar ik ken de ongerustheid. Heerlijk als hij zich dan weer laat voelen.
  maandag 31 juli 2006 @ 18:53:14 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40359467
Ben bij de HA omdat wij hier geen VK hebben. Kan inderdaad HA bellen, en na sluitingstuid HAP. Ben door alle 'paniek' behoorlijk uitgeput en ga zo maar even rustig op bed liggen, want echt gezellig ben ik nu niet.
@Moonah, Ja ik weet het wel, maar toch, he.....je kan jezlef zo makkelijk gek maken....
pi_40359839
quote:
Op maandag 31 juli 2006 17:16 schreef PM-girl het volgende:
Xanthe,morgen dus pas echt duidelijkheid.

Tsja, waar de sterretjes vandaan komen, wrs wel van de lage ijzerwaarde. Ik drink bijv, heel veel melk en dat is niet goed bij de maaltijd, las ik net.
Heb ook Femnatal en Floradix gehaald, dus nu moet het dan minder worden. Maar de vk was wel op haar hoede en vroeg me direct te bellen als ik beroerder werd.
Bij je boterham met appelstroop wat sinaasappelsap drinken! Dat werkt wel goed; vitamine C helpt om ijzer op te nemen, en melk houdt de ijzeropname tegen. Volgens mij kun je melk dan best op een ander moment wel drinken...

Ik neem tegenwoordig trouwens de vk-bezoek-dag vrij, want dan kan ik ook gelijk naar de chiropractor, en ook maar even naar de kapper, en dan ook boodschappen, en een vriendin op bezoek krijgen en en en
Eva
  maandag 31 juli 2006 @ 20:20:11 #160
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40362407
Het is weer echt een zorgendagje. Bij de laatste 3d echo bleek dat mijn jochie in een stuit ligt. De echo daarvoor (5 weken) lag hij ook al zo en ik heb altijd alleen maar geplop/getrap gevoeld in mijn onderbuik dus volgens mij heeft hij nooit anders gelegen. Nu ben ik heel erg bang dat hij niet meer wil draaien (oke ben pas 26,5 week) en dat ik een keizersnede moet. Jullie zullen we denken waar maak je je druk om, maar ben echt panisch voor ziekenhuizen en een keizersnede is zoiezo al een flinke wond natuurlijk, maar ik heb ook nog eens flink overgewicht dus nog risicovoller. Misschien draait hij nog natuurlijk, maar omdat hij eigenlijk vanaf het begin af aan al zo ligt ben ik bang van niet.

Maar goed, wilde even mijn onzekerheid kwijt en dat ben ik nu :-), verder met leuk nieuws van andere aanstaande mamatjes. Ik wil een verse baby lezen :-)
pi_40362585
sweaty, Finn heeft ook vanaf de pretecho bij 24 weken in stuit gelegen en pas bij ruim 35 weken lag ie ineens wel normaal met z'n koppie naar beneden. Je beebje heeft dus nog zeeën van tijd om te draaien.
  maandag 31 juli 2006 @ 20:30:23 #162
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40362766
Tamea, dat is erg fijn om te horen :-)
  Milf maandag 31 juli 2006 @ 20:50:13 #163
16000 nikky
pi_40363546
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:53 schreef chacama het volgende:
Ben bij de HA omdat wij hier geen VK hebben. Kan inderdaad HA bellen, en na sluitingstuid HAP. Ben door alle 'paniek' behoorlijk uitgeput en ga zo maar even rustig op bed liggen, want echt gezellig ben ik nu niet.
@Moonah, Ja ik weet het wel, maar toch, he.....je kan jezlef zo makkelijk gek maken....
* nikky geeft even een troost knuffel

We hebben niet zulk leuk nieuws gehoord op het werk. Het is namelijk zwangerbabyboom bij ons. Wat wel leuk is is dat een collega waar ik heel goed mee kan opschieten 5 dagen later is uitgerekend . Maar wat minder is is dat een collega die ook altijd bij ons in de hoek zit een kindje heeft met een waterhoofd. Zij is nu 5.5 maand ver en moest een echo laten maken omdat men de buik zo groot vond. En helaas. Niet goed. Men weet niet eens of het kindje wel levensvatbaar is. Dinsdag hoort zij meer en dan worden wij ook op de hoogte gesteld. Arme meid . Bah.

En ik hoor van mensen dat sinds die nieuwe wet over de nekplooimeting en 20 weken echo dat er weinig plekken beschikbaar zijn in de ziekenhuizen. Wie weet of dit correct is. Ik kon namelijk nog zat voor de 13e week een nekplooimeting krijgen in Groningen en deze afspraak werd in een tijdsbestek van twee weken gemaakt. Wie weet hier meer van?
  maandag 31 juli 2006 @ 20:58:15 #164
94046 PM-girl
pi_40363853
Getver Nikky, zulk nieuws komt wel anders aan als je zelf zwanger bent.

Voor de nt-meting kon ik binnen 2 dagen terecht in het streekzkh. De 20-weken echo was bij ons niet regulier, dus daarvan weet ik t niet.

Sweaty, kindjes draaien echt tot op t laatst, bij mij lag/ligt het goed, ik was daar blij mee maar de vk gaf aan dat het nog kan veranderen (32 weken).

Moonah,
*
pi_40363895
In het Diaconessenziekenhuis in Voorburg (vlakbij Den Haag) kon ik binnen een week een nekplooimeting krijgen en vandaag was mijn 20 weken echo afgezegd en we kunnen woensdag terecht. Overigens is daar maar 1 echoscopiste. De 20 weken echo wordt nu door een Gyn gedaan...
pi_40363971
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:50 schreef nikky het volgende:

[..]
En ik hoor van mensen dat sinds die nieuwe wet over de nekplooimeting en 20 weken echo dat er weinig plekken beschikbaar zijn in de ziekenhuizen. Wie weet of dit correct is. Ik kon namelijk nog zat voor de 13e week een nekplooimeting krijgen in Groningen en deze afspraak werd in een tijdsbestek van twee weken gemaakt. Wie weet hier meer van?
Dat hebben wij ook te horen gekregen. De wet is er in december doorgejast, dus in januari was er opeens twee keer zoveel vraag naar echo's (normale termijnecho, plus de nieuw vergoede 20 weken echo) En hoewel onze vk praktijk er blij mee is, hebben ze het niet aangedurfd om van te voren al extra mensen in opleiding te laten gaan, met het risico dat Hoogervorst terug zou komen op de plannen. bovendien schijnt die opleiding een meerjarenplan te zijn.
Ons werd geadviseerd om de verzekering te bellen en hen te vragen met welke bureau's zij contracten hebben. Wij vonden het niet zo nodig en hebben de 20 weken echo laten zitten. Met 16 weken hebben we wel even kunnen loeren op de open dag van het ziekenhuis.
Eva
pi_40364257
Een nekplooimeting moeten ze volgens mij wel op tijd kunnen inplannen omdat je naar aanleiding van de uitslag (die kost ook weer tijd) eventueel nog moet kunnen beslissen tot abortus. En abortus mag tot 24 weken.
  maandag 31 juli 2006 @ 21:14:40 #168
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_40364565
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:20 schreef sweaty het volgende:
Het is weer echt een zorgendagje. Bij de laatste 3d echo bleek dat mijn jochie in een stuit ligt. De echo daarvoor (5 weken) lag hij ook al zo en ik heb altijd alleen maar geplop/getrap gevoeld in mijn onderbuik dus volgens mij heeft hij nooit anders gelegen. Nu ben ik heel erg bang dat hij niet meer wil draaien (oke ben pas 26,5 week) en dat ik een keizersnede moet. Jullie zullen we denken waar maak je je druk om, maar ben echt panisch voor ziekenhuizen en een keizersnede is zoiezo al een flinke wond natuurlijk, maar ik heb ook nog eens flink overgewicht dus nog risicovoller. Misschien draait hij nog natuurlijk, maar omdat hij eigenlijk vanaf het begin af aan al zo ligt ben ik bang van niet.
Sweaty, mijn eerste bevalling was ook een keizersnee ivm stuitligging. Het was tevens de minst pijnlijke bevalling. Ik heb en had toen ook al flink overgewicht, maar ik heb geen enkel probleem gehad voor en na de keizersnee. Oke, ik heb het idee dat ze me wat te weinig verdoofd hadden tijdens de operatie (door mijn lengte en gewicht?) dus tijdens de operatie voelde ik wel pijn van het trekken en scheuren om de baby eruit te krijgen, maar toen Wouter eruit was voelde ik niks meer. Heb ook geen napijn gehad en niks van naweeën gevoeld. En het voordeel van een keizersnee is dat je geen pijn hebt bij het plassen en zo, want je bent van onderen nog helemaal heel Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat je je beter kunt richten op de voordelen van een situatie als je de situatie niet kunt veranderen. Hoe dan ook: succes!
  Milf maandag 31 juli 2006 @ 21:55:22 #169
16000 nikky
pi_40366016
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:07 schreef Tamea het volgende:
Een nekplooimeting moeten ze volgens mij wel op tijd kunnen inplannen omdat je naar aanleiding van de uitslag (die kost ook weer tijd) eventueel nog moet kunnen beslissen tot abortus. En abortus mag tot 24 weken.
Vandaar mijn vraag. Aangezien de 20 echo weken nog binnen de 24 weken ligt. En mijn verhaal hierboven. Mijn collega had dus geen 20 weken echo laten doen. En het kindje komt of zwáár gehandicapt ter wereld of het is niet eens levensvatbaar.
  Milf maandag 31 juli 2006 @ 21:56:27 #170
16000 nikky
pi_40366053
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:01 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook te horen gekregen. De wet is er in december doorgejast, dus in januari was er opeens twee keer zoveel vraag naar echo's (normale termijnecho, plus de nieuw vergoede 20 weken echo) En hoewel onze vk praktijk er blij mee is, hebben ze het niet aangedurfd om van te voren al extra mensen in opleiding te laten gaan, met het risico dat Hoogervorst terug zou komen op de plannen. bovendien schijnt die opleiding een meerjarenplan te zijn.
Ons werd geadviseerd om de verzekering te bellen en hen te vragen met welke bureau's zij contracten hebben. Wij vonden het niet zo nodig en hebben de 20 weken echo laten zitten. Met 16 weken hebben we wel even kunnen loeren op de open dag van het ziekenhuis.
Ja dat had ik dus ook gehoord wat jij nu zegt.

Maar ik snap het vet gedrukte gedeelte niet. Betekend het dat je ook ipv een ziekenhuis het bij een bureau zou kunnen doen?
  maandag 31 juli 2006 @ 22:00:34 #171
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_40366212
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:55 schreef nikky het volgende:

[..]

Vandaar mijn vraag. Aangezien de 20 echo weken nog binnen de 24 weken ligt. En mijn verhaal hierboven. Mijn collega had dus geen 20 weken echo laten doen. En het kindje komt of zwáár gehandicapt ter wereld of het is niet eens levensvatbaar.
Ik heb toevallig pas nog gelezen dat een waterhoofdje op zich goed te opereren is.
pi_40367468
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:56 schreef nikky het volgende:

[..]

Ja dat had ik dus ook gehoord wat jij nu zegt.

Maar ik snap het vet gedrukte gedeelte niet. Betekend het dat je ook ipv een ziekenhuis het bij een bureau zou kunnen doen?
Blijkbaar. Ik neem aan dat dat dan erkende bureaus zijn met medisch geschoold personeel, dus niet alleen voor de 'pret'. Als je vk echo's doet, kan het ook daar, dus het zkh is hoe dan ook geen vereiste.

Maar ja, als het bij onze 20 weken echo niet goed zou zijn, hadden we daar toch niets mee gedaan (in de zin van: niet laten komen) dus vandaar dat we niet zo nodig hoefden. en het hielp dat we net de brief van de zkh open dag hadden waar we voor een tientje even 10 minuten konden kijken.
Ze konden daar trouwens wel mooi de blaas, het maagje en de longen zien in de gauwigheid.
Eva
  Milf maandag 31 juli 2006 @ 22:50:41 #173
16000 nikky
pi_40368249
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:00 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik heb toevallig pas nog gelezen dat een waterhoofdje op zich goed te opereren is.
Jehebt verschillende varianten. En als men nu al twijfels heeft over de levensvatbaarheid... dan is het al in een vergevorderd stadium helaas.
pi_40368778
Sweaty, kindje hier heeft ook nog heeeeel lang in stuit gelegen en ook Belana was erg ongerust door haar stuitertje meen ik me te herinneren. Gelukkig zijn beide beebjes op tijd gedraaid, net zoals de meeste kindjes doen.

Ik denk trouwens wel, en nou wil ik niet te veel als dr. Phil overkomen, dat het verstandig is om wel alvast bezig te gaan met het idee dat het sowieso wel eens een ziekenhuis bevalling of een keizersnede zou kunnen worden. Niet om in de stress te gaan schieten, maar om te zorgen dat je niet juist door die angst straks een nare ervaring hebt.
Misschien eens gaan kijken op een kraamafdeling, een gesprek met je verloskundige hierover hebben of ervaringen van andere vrouwen doorspreken.
Een bevalling waar je vol angst in gaat is niet leuk en kan ook juist door die angst nog veel minder leuk worden.
sterkte, ik duim dat je kindje nog lekker gaat draaien
  maandag 31 juli 2006 @ 23:30:28 #175
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40369959
Sowieso is het voor elke zwangere handig om eens naar een info avond in het ziekenhuis te gaan denk ik.
Hier doen ze dat maandelijks, en ook al ga je er van uit om thuis te bevallen, het is best handig en informatief om daar eens even te kijken. Kom je dan onverhoopt alsnog in het ZH terecht, is het allemaal niet meer zo heel vreemd .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:18:47 #176
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40371868
Toen ik eenmaal wistr datik in het ziekenhuis moest bevallen hebben we een afspraak gemaakt om te gaan kijken op de afdeling. De info avonden waren al geweest of te ver weg(in tijd).Het heeft vooral mij heel erg geholpen om rustig naar het ziekenhuis te kunnen gaan omdat ik wist in wat voor omgeving ik terecht zou komen. Al met al is het (mij) goed bevallen in het ziekenhuis.
pi_40375976
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:50 schreef nikky het volgende:
In de provincie Groningen zijn maar weinig plekken waar je de 20 weken echo kunt laten maken zoals hij bedoeld is. Bij veel verloskundigen krijg je hem dan ook niet standaard. Ik weet iig. dat het Delfzicht en het Sint Lucas ziekenhuis geen personeel hebben die hiervoor opgeleid zijn en de aparatuur zelfs te verouderd is om alles goed in kaart te kunnen brengen. Nu worden de mensen die dus meer risico lopen naar het UMCG gestuurd omdat daar de kennis en apparatuur wel in orde zijn.

Hoorde net op het nieuws (rtl4 , hun bron was de telegraaf) dat mooie ouders meer kans hebben op een dochter. Dit was het resultaat van een Engels onderzoek. Een aantrekkelijk ouderpaar had 74% kans op een meisje als eerste kind.
pi_40375991
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 07:41 schreef Xanthe het volgende:

[..]

...

Hoorde net op het nieuws (rtl4 , hun bron was de telegraaf) dat mooie ouders meer kans hebben op een dochter. Dit was het resultaat van een Engels onderzoek. Een aantrekkelijk ouderpaar had 74% kans op een meisje als eerste kind.
Ik heb twee zoontjes...gelukkig kan ik in al mijn aantrekkelijkheid mijn man daarvoor aanwijzen als schuldige
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40376084
Mwanatabu kan toch ook zijn dat je net bij die 26% van de aantrekkelijke mensen hoort die dan jongentjes krijgen? heb altijd mijn twijfels bij dit soort onderzoeken en wie beslist of iemand aantrekkelijk is?
pi_40376124
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:03 schreef Xanthe het volgende:
Mwanatabu kan toch ook zijn dat je net bij die 26% van de aantrekkelijke mensen hoort die dan jongentjes krijgen? heb altijd mijn twijfels bij dit soort onderzoeken en wie beslist of iemand aantrekkelijk is?
Je bedoelt hij
Maar idd, iha heb ik een totaal andere definitie van "aantrekkelijk" dan de heersende esthetische moraal (symmetrisch, lelieblank en geen haargroei te bekennen beneden de nek )
pi_40376158
Volgens mij geld het voor iedereen dat we iets anders aantrekkelijk vinden , anders zouden zoveel mensen niet eens een partner vinden toch?
En sorry ik bedoelde idd. hij.

Huisarts gebeld en ook de kweek is nog schoon , moet om half 11 langs komen kijken wat ie dan te zeggen heeft....
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:22:50 #182
103793 kozakken
Living the life
pi_40376215
Vannacht weer een lekkere nacht gehad. Weer minstens elk uur eruit. Moet naast blaasontsteking toch ook echt kindje zijn dat gezellig bovenop m'n blaas ligt.
Voorwerk en veel harde buiken dus.

En vandaag de hele dag met Jonne thuis die zoooo actief is door 't betere weer. Je kunt me vanavond wegdragen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:25:38 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_40376243
ow.... kozakken, sterkte meid!! lekker de tv aanzetten voor jonne af en toe, heb je ff rust! en gaan slapen als hij ook slaapt
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:26:25 #184
94046 PM-girl
pi_40376250
Gelukkig kijkt hij verder Xanthe!

Ik zit hier lekker met mijn 'dieetje'. Geen melk (dus yoghurt bij de musli). Floradix, gatver de gatver wat is dat smerig zeg, zzelfs door de jus d'orange! Grote pil Femnatal en dan nog de hap tandpasta (antagel) naar binnen....pfff
Als tussendoortje neem ik vandaag maar yoghurt met rozijnen en gedroogde abrikozen mee.... mijn collega's zullen denken dat er iets mis is, ik ben normaal niet van het gezonde en verantwoorde, haha!
*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:26:59 #185
94046 PM-girl
pi_40376257
Kozakken, idd, wat Belana zegt. Neem ook je rust he!
*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:28:13 #186
103793 kozakken
Living the life
pi_40376270
Je haalt me de woorden uit de mond Belana! tanx (Jij trouwens vandaag succes met je twee mannen thuis )
Dribbel, Bumba, Bob de Bouwer en een dvd met zingende kinderen: 'k heb van alles achter de hand. Plus dat ik vanmorgen nog ga koffie drinken bij m'n ouders.
Vanmiddag weer richting vk slepen.
Gewoon zometeen een goede bak koffie en dan zie ik het wel weer wat zonniger in. -hoop ik-
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:28:29 #187
94046 PM-girl
pi_40376271
En Owlet, en owlet waar ben je??
*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:31:13 #188
103793 kozakken
Living the life
pi_40376284
volgens mij is owlet niet zo van 't vroege
en suug? Volgens mij moet jij je helemaal naar boven slepen voor de computer toch?
En de rest? (MeNicole, Yppy en verder reikt mijn zwangerschapsdementiegeheugen even niet meer )
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:36:19 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40376329
Kozakken, visite werkt hier ook altijd erg goed. En tv natuurlijk. Voor jou zou het gewoon lekker zijn als je eindelijk bevallen bent. Sterkte nog even joh.

Mooie ouders en meisjes, nou weer een bevestiging. Zegt de mama van 2 bloedmooie jochies.

Owlet, hoe is het met je deze koele ochtend?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40376360
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:26 schreef PM-girl het volgende:
Gelukkig kijkt hij verder Xanthe!

Ik zit hier lekker met mijn 'dieetje'. Geen melk (dus yoghurt bij de musli). Floradix, gatver de gatver wat is dat smerig zeg, zzelfs door de jus d'orange! Grote pil Femnatal en dan nog de hap tandpasta (antagel) naar binnen....pfff
Als tussendoortje neem ik vandaag maar yoghurt met rozijnen en gedroogde abrikozen mee.... mijn collega's zullen denken dat er iets mis is, ik ben normaal niet van het gezonde en verantwoorde, haha!
uhm....volgens mij is yoghurt (want zuivel in het algemeen) ook niet goed voor de ijzeropname.... Je mag het wel nemen, maar niet in combinatie met de ijzerpil...
Eva
pi_40376380
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:36 schreef dutchie het volgende:
Kozakken, visite werkt hier ook altijd erg goed. En tv natuurlijk. Voor jou zou het gewoon lekker zijn als je eindelijk bevallen bent. Sterkte nog even joh.

Mooie ouders en meisjes, nou weer een bevestiging. Zegt de mama van 2 bloedmooie jochies.

Owlet, hoe is het met je deze koele ochtend?
Ach, mijn collega beweerde dat ik een jongetje zou krijgen omdat ik zo stralend zwanger ben... Meisjes trekken de schoonheid uit de moeder. Maar de laatste tijd denken heel veel anderen dat ik een meisje krijg. Wat ik daar weer van moet denken
Bakerpraatjes!
Eva
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:05:24 #192
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40376647
Ik zal vandaag wel effe kijken of het echt een lelijke knul wordt! Ik heb nl. vanmiddag de 3d echo!
Iedere golf van de zee,
pi_40377980
Neuk heel veel plezier en het wordt een super knap kereltje
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:14:39 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_40378050
wij zijn anders alle 2 heel knap en hebben ook nog eens 2 knappe knullen er zijn altijd uitzonderingen

Neuk, veel plezier! wat leuk, 3D!!
stormy waters...
sailin'
pi_40378540
9 hartjes zeg, wat verschrikkelijk. Zelfs al zijn het er ‘maar 4 of 5’ dan is het nog niet leuk.

Lekker dat je verlof hebt Inky. Ben je al een beetje gewend aan het idee? Ik vind het na een week nog gek dat ik niet hoef te werken en maar weinig ‘moet’.

Je gaat vanzelf naar je verlof toeleven Linda. Ik heb een solofunctie waarbij ‘de doelgroep’ in korte tijd al verschillende mensen heeft gezien en nu zou ik dan ook weer gaan. Daar maakte ik me best zorgen over. Maar ik heb mijn vervangster nog een beetje in kunnen werken en het los kunnen laten. Nu denk ik soms zelfs een hele dag niet aan mijn werk.

Mooi dat je elke week mag PM-girl.

Bij ons doen ze nu veel ‘s avonds nikky met dde 20 weken echo. Ik moest een bepaalde avond langskomen en aan de wachtkamer te zien was ik niet de enige die 20 weken zwanger was. Ws hebben ze extra diensten gepland om het op te vangen. Normaal kunnen wij ook naar een echobureau, maar die heeft nog geen contract met de meeste zorgverzekeraars voor de 20-weken. Alles moet dus naar het ziekenhuis.

Ik ben ook bezig met het idee dat het best eens ziekenhuis kan worden owlet. Al verklaard m’n omgeving me daarmee voor gek. Die vinden dat ik het positief moet bekijken. Als alles goed gaat en ik thuis kan blijven is dat leuk, maar ik weet dat de kans ook reeel is dat er iets mis gaat waardoor we toch naar het ziekenhuis moeten. De tassen staan daarom ook al klaar en ik heb J. geinstrueerd dat m’n (schoon)moeder de baby pas vast mag houden na mij (in het geval van een spoedkeizersnede) en dat ik geen bijvoeding wil. Het is voor mezelf wel geruststellend dat ik daar een beetje op voorbereid ben.

Nog even kozakken. Hoe meer voorwerk, hoe makkelijker het straks is. Zeggen ze.

Leuk die 3d echo! Wij hebben het filmpje al 6 keer bekeken.
*OUD heilige*
pi_40378972
Kozakken, sterkte. Het lijkt me dubbel zo moeilijk om nu ook nog een kleintje rond te hebben rennen...

Neuk veel pleziem geniet er van!

En nee, owlet is niet zo van het vroege! Ik probeer maar elk uurtje slaap te pakken, god weet hoe het straks zal zijn...
De tip die ik vandaag heb gekregen van iemand op een ander forum: gewoon zeggen dat je vruchtwater lekt of dat je je niet goed voelt, dan wordt je vanzelf wel ingeleid, dat heb ik ook gedaan bij mijn eerste, toen ik het zo zat was.
Los van het feit dat ze dan niet meteen gaan inleiden lijkt een ingeleide bevalling nou niet echt een prettig streven.
het lijkt wel alsof sommige mensen zich zo krampachtig vasthouden aan die uitgerekende datum dat alles wat er na komt niet meer normaal is. Terwijl het eigenlijk natuurlijk een uitgerekende periode van vijf weken is waarbinnen je gaat bevallen.
Niet dat ik niet heel erg nieuwsgierig en ongeduldig ben, maar ik ga toch echt mijn kind er niet uitdwingen alleen maar omdat ik het zelf zat ben.
Strippen en zo het welbekende extra zetje geven, oke. Maar liegen om zo ingeleid te worden... bah.
pi_40379054
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:56 schreef owlet het volgende:
De tip die ik vandaag heb gekregen van iemand op een ander forum: gewoon zeggen dat je vruchtwater lekt of dat je je niet goed voelt, dan wordt je vanzelf wel ingeleid, dat heb ik ook gedaan bij mijn eerste, toen ik het zo zat was.
Bizar zeg
En ze controleren echt wel eerst of je vruchtwater lekt hoor!
Ik lekte echt vruchtwater en dat hebben ze eerst gecontroleerd en 2 dagen later werd ik ingeleid. En dat viel achteraf trouwens erg mee
En tuurlijk is het wachten gewoon niet altijd leuk. Juistomdat je steeds nieuwsgieriger wordt naar je kindje. Ik hoop ook voor jou dat het snel gaat gebeuren. Sterkte
pi_40379174
Hier waarschijnlijk een geprikkelde dikke darm die zeer doet... Als het volgende week nog niet veranderd is dan moet ik terug komen. En wat ik niet had verwacht..... Ik heb het hartje van Uk nog even gehoord!
pi_40379345
au au au! Ik heb kramp in mijn benen, al sinds ik vanochtend opstond. Het voelt weer net zo als vroeger, toen ik zoveel groeikramp had.... Het zal het temperatuurverschil wel zijn. Iedereen op kantoor klaagt nu steen en been over * koud* en * truien* en * het vriest hier* (climatcontrol is niet zo best) maar ik vind het heerlijk! Maar vanavond ga ik uit eten met mijn schoonouders en en als mijn benen dan nog zo voelen, dan maar even een warm bad...

Ik hoop eigenlijk wel een beetje om in de 3 weken vóór de uitgerekende datum te zitten.. Maar aan de andere kant: ik moet dan ook nog zoveel doen/afspreken! Kortom, ik moet het maar over me heen laten komen, als het aan mij ligt, kan ik het toch niet goed plannen.

Leuk Xanthe!
Eva
pi_40379366
Soms is het lekken van vruchtwater niet na te gaan. Ik had bij Isis al een tijdje last dat ik soms spontaan een natte onderbroek had , dus vaak met een maandverbandje in gelopen. Maar ze konden het niet testen daarvoor was het telkens te weinig. Na een tijdje durfden ze me toch ook niet door te laten lopen omdat het hier een scheurtje hoog in het vlies zou kunnen betekenen. Dat is dus mede de reden geweest dat de gyn de slijmprop los zat te wroeten in de hoop dat het spontaan op gang zou komen en zo niet dan zou ik ingeleid worden. Dat werd dus uiteindelijk het inleiden.
pi_40379433
Ow en wat ik nog vergat te zeggen... Nergens werd gezegd dat jongentjes (en dat zijn toch ook nog 26%) van mooie ouders lelijk zijn. Of dat de dochters knap zijn...
Alleen dat je 75% kans zou hebben op een meisje als de ouders aantrekkelijk zijn.
pi_40379663
In mijn familie zijn eerste kinderen bijna altijd meisjes we hebben zeker een erfelijk goede hand van partners zoeken

Wat ik me herinner van Myrthe heb je bij een eerste bevalling, als je kiest voor een thuisbevalling, ca 50% kans toch nog in het ziekenhuis te eindigen (en dat hoeft niet eens aan je bevalling te liggen; bij mij gingen er nog meer vrouwen tegelijk bevallen zodat we naar het ziekenhuis moesten komen zodat de vk iedereen makkelijker kon helpen). Daar zou ik me dus wel op voorbereiden inderdaad.
pi_40379787
Das dan ook wel een domper lijkt me, zeker als je er niet op ingesteld bent.
Onze overburen hadden vorig jaar geluk , de vk is daar blijven slapen zodat als het nodig zou zijn ze in de buurt was. Dit omdat het in haar vorige bevalling op het laatst zeer snel ging en de vk een groot gebied beslaat zodat ze anders nog een behoorlijke tijd in de auto zou zitten.
pi_40379940
hier is het standaard om in het ziekenhuis te bevallen, Thuisbevallingen mogen niet in dit gedeelte van Zeeuws-vlaanderen
pi_40379977
Dat heb ik ook gehoord poemojn. En 50% is best veel, het kan goed zijn dat je daar bij zit. De vk zit hier in de stad gelukkig, ik hoop alleen ontzettend dat de brug niet openstaat als ze er overheen moet. Het ziekenhuis is 5 minuten lopen, dat haal ik desnoods nog in een geleende rolstoel.

Is dat omdat jullie lang onderweg zijn naar het ziekenhuis Bar?
*OUD heilige*
pi_40380057
neuh, het ziekenhuis is hiet 7 km vandaan dus lijkt me niet ver weg.
De verloskundigen (als ik het goed heb met zijn 11en) zitten met zijn allen in het ziekenhuis, maar komen er niet uit.
Zelfs niet voor de nakontrole die doet dan weer de huisarts.
Ze hebben mij hier thuis gehouden tot ik 5 cm ontsluiting had en daarna mochten we blijven.
We zijn daardoor wel 3 keer voor naar het ziekenhuis moeten rijden.
pi_40380145
Dit is een oproep voor mevr. Suiker!
Mevr. Suiker, zou u zich willen melden alstublieft!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:47:06 #208
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40380212
Snoop, hihi. Ik kijk net!
Maar mijn flauwe opmerking van laatst was puur een manier om verkapt aan te geven dat ik die dag 37 weken was, joh. Ik wil echt niet dat jullie mij nu steeds speciaal gaan roepen, dat is veuls te veul eer.

Hier ben ik ! Baby in buik.

Owlet, knappe geduldige.
pi_40380290
Ja nou ja, ik ben natuurlijk ook gewoon nieuwsgierig naar Wolfje
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:50:11 #210
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40380306
Ik ook
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:51:43 #211
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40380361
Ja, dat lijkt me een goed plan. Sugar.....je bent toch niet zonder te melden al begonnen...???? Topic gaat echt snel!!

Hier maakt Pukkie alles van gisteren weer goed. Denk dat ze na ons avondje uit van zondag gisteren maar een rustdag had ingelast. Jammer dat ze dat van te voren niet ff gemeld had .

En net als Bar woon ook ik in het Zeeuwse en mag dus geheel verplicht in het ziekenhuis bevallen. Ach, het was me vorige keer goed bevallen (in de ruimste zin van het woord) en het zal deze keer ook vast wel weer goed gaan.

Oh, en ik ben stiekum al aan het af tellen en dat terwijl het nog zo lang duurt.....moeten ook nog zoveel doen....geboortekaartjes...namen......babykamer Fleur-vrij maken...en nog zo van die kleine dingen.
pi_40380416
Dat is apart Bar. Wij hebben een 'gewone' vk praktijk, maar in het ziekenhuis zitten ook verloskundigen. Er zijn wel wat dorpjes in de buurt waar je niet thuis mag bevallen omdat het ziekenhuis te ver weg is. Niet zozeer hemelsbreed, maar de kans is te groot dat je te lang onderweg bent (files, smalle wegen enz).

Ik kan weer schoenen aan. Weliswaar winterschoenen die normaal te groot zijn en nu zonder sokken en ze knellen, maar ik hoef tenminste niet op m'n slippers boodschappen te gaan doen.

Jij hoeft je toch niet te melden Sugar? Je bevalt gewoon precies twee dagen na mij, ik wil nu niet meer ingehaald worden natuurlijk.
*OUD heilige*
pi_40380603
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:34 schreef YPPY het volgende:
....
Lekker dat je verlof hebt Inky. Ben je al een beetje gewend aan het idee? Ik vind het na een week nog gek dat ik niet hoef te werken en maar weinig ‘moet’.

Je gaat vanzelf naar je verlof toeleven Linda. Ik heb een solofunctie waarbij ‘de doelgroep’ in korte tijd al verschillende mensen heeft gezien en nu zou ik dan ook weer gaan. Daar maakte ik me best zorgen over. Maar ik heb mijn vervangster nog een beetje in kunnen werken en het los kunnen laten. Nu denk ik soms zelfs een hele dag niet aan mijn werk.
.....
Ik ben er eigenlijk wel een beetje blij mee. Ik had nog helemaal geen vakantie gehad/genomen dit jaar, dus was er wel aan toe. Heb naar mijn idee alles goed en uitgebreid overgedragen.
Kan ook wel eens goed zijn dat als je er niet bent dan zien ze pas wat ze missen (net als "een man weet niet wat ie mist..." ) Zit namelijk al jaren op een bovengemiddelde beoordeling te wachten maar heb heb tot nu toe nog nooit gekregen (bijna altijd net niet...) terwijl andere collega bij een andere HR voor minder werk het wel kregen.

Misschien dat ik na 2 maanden wel iets heb dat het wel een tijdje geleden is dat ik op m'n werk was, maar misschien ook helemaal niet Donderdag hebben we nog een uitstapje georganiseerd, borrelen en uit eten met een groepje, dus dan zie ik ze weer. (was beter voor me op een vrije dag dan na een dag werken). En voor 1 sept verhuisd de afdeling ook nog, dus dan ga ik natuurlijk ff kijken of ik een beetje goede plek heb en m'n spullen in een kast zetten oid

Ik hou dus wel contact, anders vervreemd je echt. Had gister al de eerste vraag binnen in m'n mail dus gaat goed later nog een 2e dat ie het al had gevonden omdat ik het wel goed had overgedragen

Dus tot nu toe helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal geen problemen hier
Mama van Ryan (04-09-06)
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:01:28 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40380665
Inky dan heb je toch heel goed werk verricht en goed overgedragen. Bij deze van mij dan een dikke vette pluim!!!
pi_40380809
Super dat ie het toch nog gevonden heeft, hopen dat je baas dat ook hoort.

Ik verwacht niet gemaild te worden over een paar weken (er is nu vakantiesluiting), maar ze zullen vast bellen. Veel van mijn werk heeft nogal met personen te maken en dat durfde ik niet op papier te zetten. Iedereen loopt 'mijn hok' binnen en het is niet handig als ze dan wat over elkaar lezen.
*OUD heilige*
pi_40380829
Neuk, veel plezier bij de echo!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_40381046
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:01 schreef chacama het volgende:
Inky dan heb je toch heel goed werk verricht en goed overgedragen. Bij deze van mij dan een dikke vette pluim!!!
Thanx
Vond ik zelf ook wel

Een echt vervanger voor mij moest er eingenlijk ook komen. Maar die hebben ze (nog) niet
Ze hadden een oud collega gevraagd, waarvan ik wist dat ze wel wilde, maar niet 2 weken voordat ik weg ga natuurlijk, zij heeft nl een 2 maanden overdracht periode. Ofwel ze hebben het laten versloffen, want ze wisten het in Feb/Mrt al, en zijn nu dus te laat....

Dus nu komt het op de schouders van m'n andere collega's, dat vind ik wel sneu, maar zij zeggen ook trek het je niet aan komt door het management. En met jou overdracht komen we een heel eind
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_40381115
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:06 schreef YPPY het volgende:
Super dat ie het toch nog gevonden heeft, hopen dat je baas dat ook hoort.

Ik verwacht niet gemaild te worden over een paar weken (er is nu vakantiesluiting), maar ze zullen vast bellen. Veel van mijn werk heeft nogal met personen te maken en dat durfde ik niet op papier te zetten. Iedereen loopt 'mijn hok' binnen en het is niet handig als ze dan wat over elkaar lezen.
Jep, al dat soort "positieve" mail bewaar ik altijd als bewijs voor m'n beoordeling

En op zich is het toch ook niet zo erg, als ze van het werk nog wat willen vragen, voel je je tenminste niet vergeten
Mama van Ryan (04-09-06)
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:27:59 #219
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40381470
Ik wist het wel, mooie ouders krijgen dochters
Fijn dat iedereen hier weer wat aan het afkoelen is, dat jullie weer gewoon schoenen aankunnen en nu mogen jullie dus ook gewoon gaan bevallen, ja! Het is er goed weer voor!

Ik ben ook zo'n thuisbevalling die in het ziekenhuis terecht is gekomen, ik vond het aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant was het ook wel fijn. Dubbel. Zou ik weer zwanger worden mag ik niet meer thuis bevallen in verband met het vele bloedverlies (vertelde de VK) Jammer, wat het lijkt me thuis veel knusser.
Lekker douchen!
pi_40381859
Gewoon doorgaan voor een derde Sjak, die mag wel thuis als nummer twee goed gaat
pi_40381957
Chacama waar in je zeeuwsche zit je dan( Nieuwschierigheid) Hier in Sluiskil
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:53:35 #222
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40382267
Ik zit een paar eilanden boven jullie. Hier Burgh-Haamstede (schouwen-duiveland). En we hebben hier gewoon helemaal geen VK´s. Dus verplicht bevallen in Goes of in Dirksland. Maar, ja we willen natuurlijk wel een zeeuw, want zuid-holland. Tja, daar is mijn man nu juist uit gevlucht.....
En om nu niet alle zuid-hollanders op mijn nek te krijgen.....het maakt mij op zich niets uit, maar aangezien we in zeeland wonen toch maar liever een zeeuw. We mogen het al niet bij onze eigen gemeente aangeven...dus dan maar hetgeen dat het dichtste bij komt.
pi_40382440
Burgh-Haamstede daar kwam ik nog regelmatig op mijn scootertje
Oe maar Goes is toch nog wel een aardig eindje rijden voor jullie, of mis reken ik mij nu...

Hier Begrijp ik het ook niet helemaal, ant 11 in het ziekenhuis, en dan heb je nog een ziekenhuis in Oostburg
En ik begreep dat omgeving hulst wel weer gewoon thuis mogen bevallen.
Maar aan de andere kant, ach alles is bij de hand in een ziekenhuis, en had er echt niet aan moeten denken om nog met 8 cm ontsluiting ofzo naar een ziekenhuis te moeten racen omdat Thijs in het vruchtwater had gepoept...
Ben blij dat ik toen al lekker in het ziekenhuis was
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:13:10 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40382938
Dat is ook wat ik had. Mijn zus is 2x thuis begonnen en allbei de keren in het ziekenhuis beland. Dus ik had al zoiets van doe mij maar lekker ziekenhuis. Goes is trouwens 24 minuten rijden, mits er geen toeristen voor je zitten die 70 rijden (hadden we bij Fleur last van..augustus-kindje). Dus vandaar dat je hier ook niet thuis mag bevallen, je bent dan niet op tijd als er iets misgaat. Eerst 15 minuten wachten op de ambulance en dan nog een minimaal 20 minuten in de wagen......jaja, achtergesteld gebied.
pi_40383098
Oe, ik wil helemaal niet in het ziekenhuis....Al die mensen, het akelige tl-licht...MAar als het moet ben ik er in 5 minuten. Dus wij proberen gewoon thuis. Dat 50% verhaal die eindigt in het zkh leek me wat overdreven?
Eva
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:18:52 #226
94046 PM-girl
pi_40383107
Ok, yoghurt is dus ook niet ok, ik vermoedde het al, maar de tip was om musli te eten, en om die nu droog te eten.... als ontbijt. Brood lust ik 's morgens niet zo graag.
En gedroogde vruchten, ook niet echt mijn ding, maar het is voor een goed doel. Straks maar eens appelstroop kopen, dat lust ik wel.
Is het eten van vlees nu ook nog van invloed, of maakt dat niets uit voor je ijzergehalte.

Neuk, leuk een 3d echo, ben benieuwd naar de plaatjes!!

Xanthe, wat leuk dat je het hartje gehoord hebt!!

Ik heb overigens besloten (vooralsnog) om in het zkh te bevallen. Vanaf het begin is dat stiekem al mijn gevoel, maar wat me tegenhield is dat je dan 'voor niets' je vk leert kennen. Maar inmiddels weet ik dus dat een verplaatste thuisbevalling hier kan en gewoon door je eigen vk gedaan wordt samen met kraamzorg.
En het mooie is nog dat de verzekering het volledige bedrag vergoed, dus ik heb mijn keus gemaakt! (maar zoals de vk laatst zei, je kunt ook nog kiezen als de weeën begonnen zijn).
*
pi_40383133
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:27 schreef sjak het volgende:

knusser.
Ik weet er nog niet zo heel veel van vanuit de praktijk, maar knus is niet het eerste wat in me opkomt als ik aan een bevalling denk. Wel: bloed, pijn en mogelijke complicaties. Ik heb echt helemaal niks met dat romantische idee van een thuisbevalling. Liever gewoon het ziekenhuis in als de vliezen breken ofzo, bevallen, nachtje bijkomen en lekker naar huis. Geen gedoe, je hoeft je huis niet om te toveren tot Medisch Centrum Oost, klaar.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:24:10 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40383272
Ja, vlees bevat ook ijzer. En ook dan geld...geen toetje erna, want dan gaat je ijzer weer naar de maan
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:24:12 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40383273
jamaar jarno, sommge mensen vinden het fijner om al dat bloed en pijn en al dat gedoe in een vertrouwde omgeving te beleven.

net als na de bevalling bijkomen, lekker in je eigen bed, douchen, lekker in je eigen douche..

enne.. het schreeuwen wordt alleen door je buren misschien gehoord (oh jullie wonen op een flat, dus dat zijn 4× buren?) en niet door de hele afdeling van het ziekenhuis. (nu zijn die wel wat gewend.. maar toch)
pi_40383403
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:24 schreef pinquit het volgende:
jamaar jarno, sommge mensen vinden het fijner om al dat bloed en pijn en al dat gedoe in een vertrouwde omgeving te beleven.

net als na de bevalling bijkomen, lekker in je eigen bed, douchen, lekker in je eigen douche..

enne.. het schreeuwen wordt alleen door je buren misschien gehoord (oh jullie wonen op een flat, dus dat zijn 4× buren?) en niet door de hele afdeling van het ziekenhuis. (nu zijn die wel wat gewend.. maar toch)
Het is natuurlijk jammer dat je gewoon de keuze niet hebt. Ja, als je er flink voor lapt, dan wel. Daarnaast vraag ik me af of, als de trend werkelijk richting +50% ziekenhuis gaat (en in de toekomst er wellicht overheen), thuisbevallen nog wel de standaard moet zijn. Het brengt een hoop rompslomp met zich mee die voorkomen kan worden (kraampakketten distributie, verloskundigen die reistijd kwijt zijn, etc).

Daarnaast lijkt geschreeuw in een ziekenhuis me niet echt heel vreemd, en het moet een klein kunstje zijn om geluidsdichte kamers te maken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_40383435
Schreeuwen?
Eva
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:31:03 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40383472
ik dacht ook dat ik het niet zou doen linda

maar dat gaat dan vanzelf
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:37:43 #233
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40383665
Niet iedereen schreeuwt bij de bevalling, in ieder geval is het een verspilling van energie zei de verloskundige bij mij. Bij mijn eerste bevalling raakte ik af en toe in paniek in het begin, omdat het zo'n pijn ging doen en het maar niet opschoot...ook zuchtte ik de weeën niet weg maar kreunde ik ofzo (ik had geen zwangerschapsgym gehad).
Ook bij het persen is schreeuwen geen goed idee, je kunt het beste proberen rustig adem te halen tussendoor. Als ik dat niet deed raakte ik vaak in paniek.

Jarno, ik heb een ziekenhuisbevalling en een thuisbevalling gehad, en heb 1000x liever een thuisbevalling!! veel relaxter, je hoeft de deur niet uit met heftige weeën én je bent gelijk lekker thuis met je kleintje en daar slaap je veeeeeel beter dan in het ziekenhuis...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:39:34 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40383718
inderdaad jarno, denk ook eens aan je yppy
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:41:27 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40383758
bij mij was het schreeuwen een uiting van de wee.

bij het persen heb ik ook niet geschreeuwd, dat moet je inderdaad niet doen, verspilling van je kracht.

ik had het niet aangekund als de VK tegen me had gezegd dat ik niet mocht schreeuwen denk ik.
dat was de enige manier waardoor ik iets met die pijn kon
pi_40383800
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:39 schreef pinquit het volgende:
inderdaad jarno, denk ook eens aan je yppy
Wie zegt dat iedereen een thuisbevalling zo geweldig vindt? Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze? De hele bevallingsindustrie wordt gedomineerd door keuzes gebaseerd op emoties lijkt het. Je wordt zo zachtjes aan voor gek verklaard als je zachtjes oppert dat een ziekenhuisbevalling je eigenlijk wel prima lijkt.

En daarna gaan schermen met 'denk ook eens aan...' Nogmaals: alsof we een keuze hebben! Het is nu eenmaal een thuisbevalling, we hebben de hele apotheek in huis en ik zal d'r bij zijn, d'r helpen en niet teveel in de weg proberen te lopen, maar ik vind het een kermis zeg...

(misschien moeten mannen gewoon niet in dit topic komen )
pi_40383897
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze?
DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt. Je kunt er toch voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen? Dat je daar niet gelijk bij de eerste wee opgenomen wordt, heeft een mijns inziens goede reden: thuis komen de weeën veel beter op gang.
Maar iedereen kan hier kiezen, itt bijna alle andere landen om ons heen, waar je voor gek wordt versleten als je thuis wilt bevallen (Belgie: 5 dagen ziekenhuis las ik laatst) of in landen wat verder weg, waar een ziekenhuis helemaal geen optie is omdat die er niet zijn, of te ver weg zijn.

Ik vind dat wij weinig klagen hebben....
Eva
pi_40383958
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:46 schreef linda856763 het volgende:

[..]

DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt.
Moet je eens proberen, zonder je tot de nek toe te verzekeren. Nouja, ik ben het eigenlijk gewoon eens met Kluun, daar komt het op neer denk ik:
quote:
Kluun is niet voor of tegen pijnbestrijding bij bevallingen en niet voor of tegen natuurlijk bevallen. Wel of niet in het ziekenhuis, wel of geen ruggenprik, hij vindt het allemaal best. Hij is wél van mening dat niet de verloskundige, niet de huisarts, niet de gynaecoloog, maar onze vrouwen zélf moeten kunnen bepalen hoe, waar en wanneer ze bevallen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:49:58 #239
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40384013
ik verklaar niemand voor gek dat ie een ziekenhuisbevalling fijn lijkt hoor.

maar als je niet eens naar de voordelen van een thuisbevalling wil luisteren lezen

neehoor ik snap heus dat een ziekenhuisbevalling je fijner, veiliger, schoner ha enz lijkt.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:50:33 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40384027
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Moet je eens proberen, zonder je tot de nek toe te verzekeren. Nouja, ik ben het eigenlijk gewoon eens met Kluun, daar komt het op neer denk ik:
[..]
HOPPA!!
  † In Memoriam † dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:51:24 #241
43556 miss_dynastie
pi_40384050
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:46 schreef linda856763 het volgende:
DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt. Je kunt er toch voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen?
Kiezen? Vind je? Een ander bepaald wanneer jij naar het ziekenhuis kan. Dat ik me misschien vanaf wee nummer 1 veiliger voel in het ziekenhuis en de bevalling daardoor beter zal gaan, vraagt niemand. Dat ik graag een ruggenprik wil omdat ik pijn niet nodig vind, is mijn probleem. Noem ik toch niet echt kiezen... sowieso vraag ik me ineens af wat er gebeurd is met die 24/7 ruggenprik. Had de tweede kamer niet bepaald dat elk ziekenhuis budget moet maken daarvoor?
pi_40384069
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wie zegt dat iedereen een thuisbevalling zo geweldig vindt? Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze? De hele bevallingsindustrie wordt gedomineerd door keuzes gebaseerd op emoties lijkt het. Je wordt zo zachtjes aan voor gek verklaard als je zachtjes oppert dat een ziekenhuisbevalling je eigenlijk wel prima lijkt.

En daarna gaan schermen met 'denk ook eens aan...' Nogmaals: alsof we een keuze hebben! Het is nu eenmaal een thuisbevalling, we hebben de hele apotheek in huis en ik zal d'r bij zijn, d'r helpen en niet teveel in de weg proberen te lopen, maar ik vind het een kermis zeg...

(misschien moeten mannen gewoon niet in dit topic komen )
Maar waarom naar het ziekenhuis met iets wat eigenlijk in de meeste gevallen geen ziekenhuismateriaal is? Je gaat met een verstuikte enkel ook eerst naar de huisarts en als het dan ernstig blijkt alsnog naar het ziekenhuis.
Van mij mag iedereen bevallen waar het het prettigst lijkt maar dat er betaald moet worden voor een onterecht bezet gehouden ziekenhuisbed vind ik niet meer dan normaal.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:53:39 #243
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40384129
trouwens, het gaat er in dit topic teveel over thuis/ziekenhuisbevallingen.

ik vindddd dat Ronja maar eens tevoorschijn moet komen...
pi_40384131
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef owlet het volgende:

[..]

Maar waarom naar het ziekenhuis met iets wat eigenlijk in de meeste gevallen geen ziekenhuismateriaal is? Je gaat met een verstuikte enkel ook eerst naar de huisarts en als het dan ernstig blijkt alsnog naar het ziekenhuis.
Mja, die verstuikte enkel is volgende week ook nog wel verstuikt, een kind heeft een window van een paar uur (hooguit) om succesvol op de wereld te komen. Nogmaals, lees het stukje hierboven, ik ben niet voor of tegen wat dan ook, maar laat mensen ajb de keuze!!!
pi_40384156
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:53 schreef pinquit het volgende:

ik vindddd dat Ronja maar eens tevoorschijn moet komen...
Eens!
pi_40384204
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mja, die verstuikte enkel is volgende week ook nog wel verstuikt, een kind heeft een window van een paar uur (hooguit) om succesvol op de wereld te komen. Nogmaals, lees het stukje hierboven, ik ben niet voor of tegen wat dan ook, maar laat mensen ajb de keuze!!!
Ik begrijp wel dat het fijn is dat de keuze er is. En die is er ook. Wat ik niet begrijp is de moeite die sommige mensen hebben met het feit dat je moet betalen voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.
pi_40384230
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef owlet het volgende:

Van mij mag iedereen bevallen waar het het prettigst lijkt maar dat er betaald moet worden voor een onterecht bezet gehouden ziekenhuisbed vind ik niet meer dan normaal.
eensch!

Maar ook met
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat ik graag een ruggenprik wil omdat ik pijn niet nodig vind, is mijn probleem. Noem ik toch niet echt kiezen... sowieso vraag ik me ineens af wat er gebeurd is met die 24/7 ruggenprik. Had de tweede kamer niet bepaald dat elk ziekenhuis budget moet maken daarvoor?
Die ruggenprik, dat is een ander verhaal, daar doen we in NL wel erg spastisch over vind ik. Geen idee wat de status is van dat voorstel trouwens.
Eva
pi_40384329
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:55 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat het fijn is dat de keuze er is. En die is er ook. Wat ik niet begrijp is de moeite die sommige mensen hebben met het feit dat je moet betalen voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.
Ik denk dat er ook een hoop (verborgen) kosten zitten aan het thuisbevallen hoor. Zal uiteindelijk wel niet heel veel schelen onder de streep. Daarnaast, wij hebben samen de afgelopen jaren behoorlijk wat premie afgedragen zonder er gebruik van te maken (beide nooit ziek), mag ik er dan misschien een keer gebruik van maken wanneer het mij uitkomt?

Dit is trouwens wel een aardig artikel over het onderwerp. .
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:02:49 #249
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40384466
Je kunt toch altijd nog kiezen voor een kraamhotel? Dat is dan misschien iets voor jullie, Jarno (als je het kunt betalen). Want dat je daar extra voor moet betalen is toch ook niet meer dan logisch.
Het is dan een bevalling met begeleiding, vaak dichtbij een ziekenhuis, én de rommel wordt voor je opgeruimd. Best een goede optie vind ik persoonlijk, zeker als het thuis niet goed kan óf je wilt het niet thuis. Het lijkt mij toch nog wel een stuk prettiger dan in een ziekenhuis.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:04:41 #250
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40384492
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook een hoop (verborgen) kosten zitten aan het thuisbevallen hoor. Zal uiteindelijk wel niet heel veel schelen onder de streep. Daarnaast, wij hebben samen de afgelopen jaren behoorlijk wat premie afgedragen zonder er gebruik van te maken (beide nooit ziek), mag ik er dan misschien een keer gebruik van maken wanneer het mij uitkomt?
Ja, zo werkt een verzekering dus helemaal niet (maar dat zul jij ook wel weten). Daar heb ik me weleens druk over gemaakt, dat je verzekerd móet zijn, ook als je het niet nodig hebt, maar je zult het maar ineens nodig hebben en dan het geld niet hebben...
pi_40384550
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:04 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ja, zo werkt een verzekering dus helemaal niet
I know, maar zo voelt het natuurlijk wel (soms).
pi_40384572
Er zijn ook ziekenhuizen met kraamsuites. Op www.kindenziekenhuis.nl kun je er misschien eentje bij je in de buurt vinden.
pi_40384594
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:07 schreef poemojn het volgende:
Er zijn ook ziekenhuizen met kraamsuites. Op www.kindenziekenhuis.nl kun je er misschien eentje bij je in de buurt vinden.
Nee, het gaat niet om ons. Wij bevallen gewoon thuis (daar heb je het al, 'gewoon thuis' alsof de rest abnormaal is).
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:18:29 #254
94046 PM-girl
pi_40384868
Ik ben niet oververzekerd of wat dan ook, ben bij VGZ collectief en uitgebreid aan vullend. Dankzij dat laatste kan ik dus 'gratis' n het zkh bevallen. Dus zo'n superverzekering heb je niet nodig, ook zonder collectief pakket was dit zo.
*
pi_40384876
Hij is gewoon allergisch voor het feit dat er geen 'echte' keuze is. Je moet, zelfs als je in het ziekenhuis wil bevallen, wachten op een vk en maar hopen dat je 'mag' gaan.

Ik vind het vooral vervelend met pijnstilling. Ik hoop echt dat ik zonder kan bevallen en dat wil ik met alle liefde van de wereld proberen, maar stel dat ik het echt niet meer ziet zitten, dan moet ik eerst naar het ziekenhuis en dan maar hopen dat iemand pijnstilling wil/kan/mag geven. Gewoon het fijn dat je niet kan kiezen, zoals bij de tandarts zelfs kan als hij gaat boren, is vervelend.
*OUD heilige*
pi_40384915
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef YPPY het volgende:

Ik vind het vooral vervelend met pijnstilling.
Heb ik ook een linkje van. .

http://www.tekstnuitleg.nl/pijnmaffia.html
pi_40384916
Ik snap de hijsa even niet hoor. Wat voor bevalling ik ook van tevoren gekozen had, poliklinisch, thuis of in een kraamcentrum, het werd gewoon vergoed door de verzekering. Ik heb de goedkoopste verzekering van CZ.
Wat voor verzekering hebben jullie Jarno, als ik vragen mag, dat je voor een ziekenhuisbevalling 'flink zou moeten lappen'?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_40384953
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben niet oververzekerd of wat dan ook, ben bij VGZ collectief en uitgebreid aan vullend. Dankzij dat laatste kan ik dus 'gratis' n het zkh bevallen. Dus zo'n superverzekering heb je niet nodig, ook zonder collectief pakket was dit zo.
ik ben bij de cz aanvullend verzekerd en krijg het ook gewoon betaald.
ik mag wel zelf kiezen of ik thuis of ziekenhuis beval maar laat mij maar in het ziekenhuis hoor want ik woon een beetje te ver weg.
maar het is ieder voor zich.
mama van 3 kids!
pi_40385127
Volgens mij zou ik een eigen bijdrage moeten betalen voor de verloskamer (zo'n 100 euro ofzo?) That's all. Vind ik best meevallen eigenlijk...
Eva
pi_40385168
Ik heb overigens wel een uitgebreide aanvullende verzekering, die dekt bijna alles dat niet zwangerschapsgerelateerd is. Omzetten zou duurder zijn dan zelf betalen. En ik denk dat ik liever thuis beval als het goed gaat, dus dat zou niet nodig zijn ook.
*OUD heilige*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:31:35 #261
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40385330
Over die pijnstilling, bij mij in het ziekenhuis doen ze daar niet moeilijk over. toen ik aangaf dat ik het echt niet meer hield van de pijn had ik binneneen half uur een ruggeprik. De gyn zei bij het evaluatiegesprek ook dat dat het beleid is daar, niet moeilijk doen over pijnstilling.
pi_40385414
Maar dan ben je al in het ziekenhuis en op veel plekken hebben ze nog steeds geen 24-uur anastesist (?). Ik ga gewoon zelf genoeg hormonen aanmaken om geen pijnstilling nodig te hebben.
*OUD heilige*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:37:16 #263
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40385510
uuhm ja dat dacht ik ook Yppy, ik kan het zelf wel, niet dus. En dat terwijl ik echt een hoge pijngrens heb. Ik wens je toe dat het jou wel lukt zonder pijnstilling.
pi_40385706
Ik hoop het, maar het idee dat ik geen pijnstilling kan krijgen als ik dat volgens mezelf nodig zou hebben (zeker als ik nog thuis ben), vind ik wel vervelend. Maar om mezelf niet te veel zorgen te maken, ga ik er vanuit dat het lukt. Anders ga ik nu al panieken en daar heb ik ook niks aan.
*OUD heilige*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:00:25 #265
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_40386196
ik wil geeneens een ruggeprik. Ben veels te bang dat ze met mijn scoliose mis prikken. Ook als ik een keizersnede moet krijgen, dan maar algehele verdoving heb ik veel meer vertrouwen in.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:03:46 #266
24188 Belana
kloon van belana
pi_40386289
ik werd ook dit keer volkomen genegeerd toe ik pijnstilling wilde Nou was het achteraf ook niet nodig dit keer, het ging zo hard. Het was voornamelijk mijn angst die sprak
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:15:09 #267
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40386573
Zo'n ruggeprik lijkt me doodeng. Stel dat ze verkeerd prikken Wij denken er zelf over om poliklinisch te gaan bevallen. Mocht er dan iets extra's nodig zijn voor de kleine of voor mezelf, dan is dat binnen handbereik. Het komt nog best vaak voor dat een thuisbevalling uiteindelijk eindigt in het ziekenhuis en dan wil ik dat voor zijn door er vast te zijn. Tja, jammergenoeg kun je het niet helemaal plannen en we zien wel hoe het loopt. Het duurt nog wel even voordat wij aan de beurt zijn

Vanmiddag heb ik bloed laten prikken in het ziekenhuis en natuurlijk had ik weer een leerling die mijn aderen niet kon vinden. Gelukkig is het uiteindelijk met behulp van een collega gelukt. Verder heb ik meteen een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo op 5 september. Het lijkt me heerlijk om ons Slaapkindje weer te zien buitelen op het scherm
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:23:20 #268
24188 Belana
kloon van belana
pi_40386789
echt slaapmeisje, het blijft zo onwerkelijk he
stormy waters...
sailin'
pi_40387147
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot voor kort wel heel erg tegen de pijnmafia was, maar ik heb mij nu wat ingelezen, en ik moet zeggen dat ik de argumenten voor een 'natuurlijke' bevalling wel acceptabel en begrijpelijk vind. Maar binnen grenzen natuurlijk... Ik hoop dat ik alles zo los kan laten dat mijn lichaam het werk kan doen, en fijne endorfinen aan kan maken enzo...

Maar misschien mogen jullie me over 10 weken wel helemaal om de oren slaan met deze uitspraken omdat ik me volledig heb laten platspuiten

8-10 weken nog maar
Eva
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:38:05 #270
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40387184
YPPY, ook bij mij deden ze heel gemakkellijk over pijnbestrijding. Als ik wilde konden we beginnen met paracetamol en vanuit daar verder opvoeren. Ik heb de eerste paracetamol afgeslagen en tegen de tijd dat ik toe was aan pijnbestrijding was het te laat. Het heeft immers enige tijd nodig om te werken enne iets later was Fleur er al....hihi.

Enne slaapmeisje ook ik kan niet wachten. Wij krijgen eind augustus pretecho.

Over de plek van bevallen.....ik heb nog even over een kraamhotel gedacht. Ook omdat het makkelijk is met de zaak en alles. Alleen het idee dat ik Fleur een week niet om me heen kon hebben, vond ik verschrikkelijk. Dichtsbijzijnde kraamhotel is 45 minuten rijden. Dus dat is ook niet echt de makkelijkste keuze. Ik ga dus gewoon in het ziekenhuis.....en hoop net als bij Fleur dezefde dag nog thuis te zijn.....en anders blijven we gezellig een nachtje in Goes logeren...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:45:24 #271
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40387396
Bedankt voor jullie reacties. Ik wil zoiezo nog een keertje het ziekenhuis bezoeken om te kijken hoe het hier allemaal in zijn werk gaat, maar leuk vind ik niet. Ik heb echt wat tegen ziekenhuizen, die geur alleen al. Dat licht, dat groen, dat steriele (terwijl er nog al eens infecties ontstaan tijdens een bevalling) al die artsen die in en uit lopen..... Veiliger is het misshien wel, maar hoop toch stiekem dat ik het "lekker" thuis kan doen met hooguit 2 man om mij heen.

Maar goed, binnen 8 minuten zitten we in het ziekenhuis mocht het toch niet allemaal zo voorspoedig gaan. Als ik nou meer dan een half uur van het ziekenhuis vandaan woonde had ik het risico niet genomen en was voor een ziekenhuisbevalling gegaan.

Misschien een rare vraag, maar voor degenen die een borstvoedingcursus hebben gedaan, is het gebruikelijk dat je partner ook meegaat ? Mijn partner vindt het wel interessant zegt hij (ja, ja :-))
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:58:27 #272
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40387794
Sweaty, ik heb niets gemerkt van hele ziekenhuis gedoe, zoals jij het beschrijft. Ik zat, lag, hing op een kamer met alleen Fred om me heen. Oh.....en natuurlijk Sjeen.... Ik heb 1 verpleegster en 1 verloskundige om me heen gehad. Die liepen om en om elk uur even binnen en op het laatst stonden ze me allebei bij. En dat zijn ook de enige twee mensen die ik die tijd gezien heb. De verloskamers zijn hier op de begane grond. Je komt binnen loopt langs het restaurant en zo de verlosafdeling op. Oftewel, ik heb het als zeer prettig ervaren...

Borstvoedingscursus.....wat houdt dit in. Want bij mijn eerste is het giga fout gegaan. Te vroeg bijvoeden, tepelhoedjes ect.....oftewel niet aan de borst, maar 3 maanden gekolfde melk. En dat doe ik liever geen tweede keer.
pi_40387909
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:45 schreef sweaty het volgende:
Misschien een rare vraag, maar voor degenen die een borstvoedingcursus hebben gedaan, is het gebruikelijk dat je partner ook meegaat ? Mijn partner vindt het wel interessant zegt hij (ja, ja :-))
Ik denk dat je het even moet overleggen met de persoon die de cursus geeft. Het kan al een verschil maken of het echt een technisch geörienteerde cursus is, of meer een samenkomst van vrouwen met verschillende ervaringen in borstvoeden.
Sommige vrouwen ervaren het (helaas) als ongemakkelijk om openlijk over hun borsten te praten waar mannen bij zijn. Ga je naar een cursus (vast aantal cursusdagen, vast programma, etc.) dan lijkt het me geen probleem en juist heel goed als je partner mee gaat.
Als het echter een bestaande "moedergroep" is waar je in kan stromen dan zou het zo kunnen zijn dat het beter even in overleg kan.
Wel fijn, dat hij mee wil, ik denk dat dat heel veel steun kan geven bij het echte werk straks
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:17:18 #274
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40388411
Ze geven hier voorlichtingen aan iedereen die wil komen en wat meer wil weten over borstvoeding. (geen perverse mannetjes natuurlijk :-)). Ze hebben allerlei thema's zoals borstvoeding in de kraamtijd, of voorkomen en oplossen van borstvoedingsproblemen, of introduceren van andere voeding enz. Ik wil graag naar borstvoeding in de kraamtijd, en mijn man vond het ook wel interessant, maar ik kan me voorstellen dat er niet veel vrouwen op zitten te wachten. Kan het helaas niet aan de cursusleidster vragen die is nog op vakantie.

Ik moet morgen weer voor controle naar de vk dan vraag ik wel even hoe het gaat in het ziekenhuis en of dat idee dat ik heb dat er allerlei artsen in en uitlopen tijdens een bevalling of dat wel waar is.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:23:11 #275
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40388647
Bij mijn bevalling stonden er echt VEEL mensen bij, maar dat kwam ook omdat ik in een ziekenhuis beviel waar ze normaalgesproken geen bevallingen doen, alleen maar in 'noodgevallen', bijv. als een ander ziekenhuis vol zit. Dat was bij mij dus het geval. Het grappige was wel dat dat toevallig hetzelfde ziekenhuis werd als waar ik zelf ben geboren...dat vond ik wel bijzonder!

Maar ik was nogal 'bijzonder' ofzo in dat ziekenhuis, dus kwamen er veel kijken...uiteindelijk had ik een gynaecoloog, een arts-assistent, een paar verpleegsters en een stageloper die rond m'n bed stonden (plus mijn man). Maar ik trok me er echt niets van aan hoor, eigenlijk vond ik het pas achteraf genant ofzo.
En ik denk dat het normaal gesproken dus niet zo is dat er zoveel komen kijken! Lijkt me vreemd...
pi_40388693
Bij mijn bv-avond konden partners meekomen. Die van mij was mee omdat ik graag wilde dat hij ook precies weet wat voor 'problemen' het allemaal met zich mee kan brengen en wat de oplossingen! zijn. Vorige keer is het bij mij ook niet goed gegaan, vandaar dat ik nu naar zo'n avond wilde.
Mijn vriend leek eerst de enige te zijn en keek al moeilijk maar gelukkig kwam er later nog een man mee.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:26:20 #277
24188 Belana
kloon van belana
pi_40388770
bij mijn eerste bevalling stond ook de kamer vol, maar het ging toen ook niet echt lekker allemaal, denk dat het daaraan lag. Nu had ik mijn eigen vk en een verpleegkundige en de gyn heeft zich even voorsgesteld en zag dat alles goed ging en ging weer
ik heb het ziekenhuis niet als vervelend ervaren. ik wilde beide keren graag thuis bevallen, maar vond het niet erg dat ik naar het ziekenhuis moest. Een nachtje relatief rustig slapen vond ik ook wel even fijn namelijk, zeker de eerste keer.

sweaty, wat leuk dat je man zo geinteresseert is
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:27:54 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40388815
Dan ga ik toch maar eens informeren naar zoiets bij mij in de buurt. Lijkt me dan toch de moeite waard.
pi_40388863
Ik kreeg een adres van mijn vk Chacama. Misschien heeft die van jou dat ook?
En het ziekenhuis hier geeft ook bv-voorlichting.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:39:19 #280
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40389209
Ik zal mijn HA wel eens vragen of die iets weet en anders het kraambureau bellen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:45:10 #281
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40389386
Zo, ben net terug van een dagopname in het ziekenhuis. Godzijdank hoef ik er vooralsnog niet te blijven.
Ik heb 3x een uur aan de CTG gelegen omdat ik vannacht een aantal uren forse menstruatiepijnen met veel en heftige harde buiken had. Inmiddels is eea wat rustiger, ik heb geen ontsluiting, wél een verweekte baarmoedermond. Ik heb nu weeënremmers in de vorm van zetpillen (en nu voelt het de hele tijd alsof ik ze eruit moet poepen... ).
Als ik me ook maar enigszins ongerust maak moet ik accuut bellen/komen.

Oh ja, en ik moet het nóg rustiger aan doen. Hóe in hemelsnaam
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:50:40 #282
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40389574
Jeetje Moonah en je moet nog wel even. Ik hoop dat de Beeb zich vergiste en netjes binnenblijft. En rustig aan doen. Als het moet dan moet het. Ga in bed liggen en neem rust. Je kunt en wilt het risico niet nemen dat je een prematuurtje krijgt.
En wat die pillen betreft. Aanspannen en wachten tot ze opgelost zijn.....je doet het voor je beeb. Dus houd vol. Ik duim voor je dat het gaat werken en je de tijd gewoon vol kunt maken. Heel heel veel
pi_40389666
Moonah, dat is schrikken zeg! Hopelijk gaan die pillen helpen.
Gaan ze je nu elke dag controleren ofzo? Of hoe werkt dat?
Heel veel sterkte
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:02:55 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40389972
Moonah! Jeutje, je babietje moet nog wel even een paar weekjes blijven zitten hoor!
Nog meer rust? Gewoon helemaal niets meer doen! Zelfs heel rustig ademhalen enzo.
Nee, zonder dollen, rust houden is zo vreselijk moeilijk, daarom worden sommige vrouwen toch nog opgenomen. Zelfs een boterham halen in de keuken is soms eigenlijk al te veel.

Hopelijk heb je een beetje hulp om je heen!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:05:24 #285
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_40390060
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
Verder heb ik meteen een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo op 5 september. Het lijkt me heerlijk om ons Slaapkindje weer te zien buitelen op het scherm
Is dat ook de echo waarbij jullie het geslacht van de baby verteld wordt?
Ook al ken ik je niet eens, jullie krijgen een meisje ik weet het zeker
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_40390068
Moonah wat eng sterkte, rust houden is moeilijk idd maar hopelijk kun je een ziekenhuisopname voorkomen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:10:30 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_40390203
Oef Moonah, wat vervelend! Hopeijk blijft je baby nog braaf een tijd zitten en was het alleen maar vals alarm.

In het ziekenhuis hadden we een verpleegster, een arts-assistent en een co-assistent die ons begeleiden en op het laatst (toen het een beetje mis ging) ook de gynaecologe. Allemaal hele fijne mensen die me goed hebben geholpen, ik had helemaal niet het idee dat er te veel mensen waren ofzo, ik vond het wel relaxed (totdat het wel erg spannend werd). Ik heb het helemaal niet als naar ervaren dat ik in het ziekenhuis moest bevallen. En achteraf ben ik heel blij dat ik in het ziekenhuis moest, want thuis was het nooit gegaan en dan had ik met persweeen naar het zh gemoeten.

En wat betreft pijnstilling: ze boden het me zelfs aan! Terwijl het ziekenhuis waarin ik ben bevallen bekend staat als moeilijk op het gebied van pijnbestrijding. Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:21:56 #288
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40390562
Moonah, wat eng!! Hopelijk blijft alles nu gewoon goed gaan..

chacama, op vbn.borstvoeding.nl of lll.borstvoeding.nl kun je ook bv-cursussen vinden

Ik had een vooraf geplande zkh bevalling bij Saskia en had naast de 2 verpleegsters alleen mijn eigen vk bij m'n bed staan. Is me prima bevallen trouwens in het zkh. (mijn vk had 't trouwens over een nog hoger percentage van de thuisbevallers die alsnog in het zkh terecht komt).

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 01-08-2006 17:24:09 (.com moest .nl zijn) ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:28:17 #289
94046 PM-girl
pi_40390749
Moonah, wat een schrik!! Gelukkig nu alles rustig, fijn voor je. Neem echt je rust en laat je verwennen. Is er iemand die dat kan doen voor je?
Echt doen he!

Sweaty, bij onze vk praktijk hebben wij samen een info-avond over bv bezocht, gegeven door een lactatiekundige. Er waren meer mannen mee. Dit vonden ze positief, omdat mannen misschien net weer iets anders onthouden en dus weer een steun kunnen zijn als het niet lukt straks.

Linda, wil je niet zulke enge dingen zeggen, door jouw post besefte ik me dat ik over 10 weken sowieso moeder ben!!
*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:34:28 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40390935
Dank voor jullie medeleven. Da's lief.
Voel me nu nogal beroerd door bijwerking zetpil. Misselijk, rillerig, duizelig...
Ik hoef niet elke dag terug omdat er geen ontsluiting is en ze erop vertrouwen dat de zetpillen zorgen dat die nu ook nog niet komt. Maandag had ik al een afspraak staan met mijn eigen gyn, dus hopelijk is dat weer de eerste keer dat ik weer naar het zkh ga.
Bah, ik voelde me echt zoooo super en relaxed de afgelopen weken. Vol vertrouwen. En dan krijg je dit. Naja, vooralsnog niets ernstigs, maar wel even schrikken.
Pff, ik ga maar weer naar bed.
Zo dadelijk komt een vriendin koken, da's wel fijn.
Maar we hebben ook partnerles vanavond bij de yoga, die kan ik dus ws skippen. Mooi k*t.
Dag lieve dames.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:36:26 #291
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40390984
Moonah, oeh, sterkte! Hou vol en wees rustig.
pi_40391319
Moonah Dat is schrikken joh!
Laat je voorlopig maar lekker verwennen, jij mag even helemaal niets doen
pi_40391971
Hier weer controle gehad bij de vlos. Nog steeds niet ingedaald dus hebben we even snel een echo gehad om te kijken of ie wel met zijn hoofdje na beneden ligt. Dat doet ie gelukkig wel. Verder was alles goed. Volgende week maar weer
Liefde
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:21:44 #294
24188 Belana
kloon van belana
pi_40392081
lieve moonah, wat een schrik meid! laat je verwennen en doe niks meer idd. heel veel sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_40392476
Moonah sterkte met rustig aan doen en die kleine blijft gewoon nog heel lang zitten
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:38:33 #296
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40392487
Ik wacht effe het eind van dit topic af... Dan beginnen we het nieuwe met een heel leuke foto!

(ik weet niet of ik wel zo lang kan wachten hihi) p.s. ik heb al 3 bladzijden niet gelezen maar dat ga ik nu doen!
Iedere golf van de zee,
pi_40392611
Och het zijn nog maar 5 berichten Neuk en na dit bericht nog maar 4
pi_40392615
jeetje Moonah, dat is ff schrikken... ik hoop dat beebje gewoon nog even lekker blijft zitten!

Neuk, doe maar gewoon nu joh!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:44:46 #299
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40392623
Oh ik help je wel even op weg naar neukie neukie foto's

Moonah wat zul je gschrokken zijn zeg. Succes en sterkte de komende tijd!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:45:03 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40392625
Nou, dan zal ik ook maar even helpen Neuk!
pi_40392648
Volgens mij gaat ze 'm na deze plaatsen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')