abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2006 @ 10:14:45 #101
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40344829
Hoe kan zoiets nou helpen Vreeeeeemd... maar ja, proberen kan geen kwaad toch? Sterkte voor je collega, M@x. Heel irritant is het.

Xanthe: geen idee, sorry...
pi_40345050
volgens mij wel Xanthe, en al helemaal als je het erbij vermeld
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40345113
Zal voor de zekerheid de huisarts zo eens bellen. Heb nl. nogal pijn in mijn linker zij. Vroeger kreeg ik in hoge temperaturen al snel te maken met urineweg infecties en dan kreeg ik (als we er niet snel genoeg bij waren) ook volgens mij pijn rond deze plek. Heb het nu al sinds gisteren en hoopte eigenlijk dat het vandaag wat beter zou zijn , maar niet dus.
pi_40345214
Ligt je kleintje niet perongeluk ergens tegen je linkerzij.... op een gevoelige plek...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  maandag 31 juli 2006 @ 10:32:51 #105
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40345245
owlet? oooowwwwlllleeeettttttt!!!! Slaapje nog?
* Jelief wil niet te snel gaan puffen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40345397
Misschien wel Bar , ik heb geen flauw idee hoe dit kindje nou in mijn buik ligt.
VK belt me zo terug dus vraag het gewoon even na.
pi_40346367
VK zegt alleen een blaasontsteking te kunnen vaststellen omdat er dan nitriet in je urine zit.
Huisarts gebeld en daar moet ik straks een plasje heen brengen en dan testen zij ook eerst weer op een blaasontsteking en als deze negatief is word het op kweek gezet. Dan kunnen ze ook kijken of het dus een urineweg ontsteking zou kunnen zijn.
pi_40346460
wat ik nu begrijp heb je dus last van een blaasontsteking, daardoor zou je ook daar in je zij last van kunnen hebben.

hopelijk geen urinewegen infectie
  maandag 31 juli 2006 @ 11:16:53 #109
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40346545
M@x, laat je collega magnesium-pillen gaan halen, dat werkt écht! 2 of 3 pillen voor het slapengaan en ze zijn een stuk rustiger óf het is helemaal over zoals bij mij, ook tegen kramp werkt het heel erg goed.
(ik had trouwens ook een stuk zeep in mijn bed liggen, maar daarmee heb ik geen verschil gemerkt)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_40346780
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:14 schreef Bar_en_Mar het volgende:
wat ik nu begrijp heb je dus last van een blaasontsteking, daardoor zou je ook daar in je zij last van kunnen hebben.

hopelijk geen urinewegen infectie
Ben sinds mijn kinderjaren tot een jaar of 4 terug erg bekend geweest met urineweg infecties en heb slechts 2 maal in mijn leven een blaasontsteking gehad , waarvan 1 vorig jaar. Wie weet is het wel niks , maar liever een keer te vaak laten testen.
  maandag 31 juli 2006 @ 11:30:45 #111
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40347011
Owlet, ik heb bij 40 weken al een plan gemaakt met mijn verloskundige hoe we dingen zouden aanpakken als Jetske niet vanzelf zou komen. Met 41 weken zou ze me gaan strippen als ik al wat ontsluiting had. Bij 41+4 zou ze zeker gaan strippen, dit zou ze herhalen bij 41+6. Bij 41+5 zou ik een afspraak krijgen in het ziekenhuis voor een ctg, een echo en om te bespreken hoe het zou gaan als ik ingeleid zou gaan worden (ook in verband met pijnstilling). En bij 42 weken precies zou ik ingeleid worden.
Omdat Jetske zo groot was bij 38 weken hebben ze bij 40 weken nog een extra echo gedaan om te kijken of er voldoende vruchtwater was, dit was voornamelijk omdat ik me er zorgen over maakte, en ze zouden haar gaan meten (ook omdat ik me er zorgen over maakte) maar ze had toen maten die "out of range" waren.
Alles was dus voornamelijk op mijn initiatief, maar ik had ook wel een verloskundige die van duidelijkheid en structuur hield, ze had liever 6 plannen achter de hand
Enne, sterkte he owlet! Gelukkig is het wat koeler!

Xanthe, hopelijk heb je geen blaasontsteking, dat kan je er vast niet bij hebben.
PM, heb je al gebeld?

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 31-07-2006 12:27:11 ]
Lekker douchen!
  maandag 31 juli 2006 @ 11:42:41 #112
103793 kozakken
Living the life
pi_40347368
Hier dus ook een blaasontsteking. Weer aan de antibiotica en verder gewoon goed drinken. Normaal moet je urine langbrengen, wachten... wachten... en wachten op een telefoontje en dan voor afspraak langs bij dokter (ivm zwangerschap)
Maar ik dacht: 'k probeer 't wat anders vandaag. dus hing ik om 8 uur aan de telefoon om te vertellen dat ik langs wilde komen met urine voor de check, maar dat ik het allemaal niet trok om daarna thuis nog weer te wachten en 's middags nog weer evt. bij dokter langs te komen ivm m'n 39 weken.
Daar kon de assistente zich ook wel in vinden Dus om 8.40 afspraak bij de dokter en om 8.30 urine alvast afleveren. Kon der wel zoenen Ze zijn lang niet altijd zo meedenkend, maar dit keer gelukkig wel. Was er bijzonder blij mee. Maar een keer met Jonne slepen, een keer alle gedoe met het huis uit en dat soort zaken.
Uitslag was niet helemaal eenduidig. Dus wanneer ik niet zwanger was, had ik gewoon veel moeten gaan drinken. Maar ze wilde het risico van een nierbekkenonsteking niet lopen, dus toch antibiotica. Plus dat het gewoon voelde als alle andere 4 blaasontstekingen deze zwangerschap
Dus nu aan de amoxicilline/ en hopenlijk snel bevallen.
pi_40347586
Hold de pufsmileys, ik was de nachtelijke "plascapades" aan het inhalen
Tip tegen onrustige benen: inderdaad magnesium en venadorongel van Weleda.
Alle mensen met blaas- en/of andere ontstekingen: sterkte!
dit topic is bijna niet meer bij te houden als je er niet 24/7 bovenop zit, gelukkig wordt het weer een lange dag van afwachten dus plenty tijd om bij te lezen!
pi_40348027
....ben net terug van de dokter en heb weer een echo gehad: volgens mij heb ik weer zo'n braaf kind..het eerste wat je ziet is een groot, kloppend hartje, alsof ie zeggen wil "komt goed mama, ik leef hoor" . Wel heb ik een enorme cultuuromslag moeten maken: ik moet mij vanmiddag aanmelden bij de verloskundige, de eerste keer bleef ik onder controle bij het ziekenhuis en nu mag ik dus naar de vlos. iiiieeee hoe werkt dat, wat moet ik vragen en hoe zat het ook alweer met kraamzorg, moet je daar zelf voor bellen en mag het iedere kraazorginstelling zijn?

*gaat nu even bijlezen, wil graag weten hie het met XXXkarinXXX gaat*
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_40348422
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:04 schreef Catootje het volgende:
....ben net terug van de dokter en heb weer een echo gehad: volgens mij heb ik weer zo'n braaf kind..het eerste wat je ziet is een groot, kloppend hartje, alsof ie zeggen wil "komt goed mama, ik leef hoor" . Wel heb ik een enorme cultuuromslag moeten maken: ik moet mij vanmiddag aanmelden bij de verloskundige, de eerste keer bleef ik onder controle bij het ziekenhuis en nu mag ik dus naar de vlos. iiiieeee hoe werkt dat, wat moet ik vragen en hoe zat het ook alweer met kraamzorg, moet je daar zelf voor bellen en mag het iedere kraazorginstelling zijn?

*gaat nu even bijlezen, wil graag weten hie het met XXXkarinXXX gaat*
Fijn dat de echo goed was!
Kraamzorg moet je zelf regelen, tenzij je verzekeraar dat voor je wil/kan doen. Soms zitten daar voordelen aan zoals extra vergoeding als je het door hen laat regelen.
Bij de vlos wijst het zich vanzelf, dat zijn alleen maar saaie standaardcontroles. Er naar toe gaan is meer werk dan daar zijn

Ja, Karin, hoe is het?
pi_40348488
Catootje, gewoon de verloskundige bellen voor een afspraak. Meer is het niet.
En kraamzorg kan je regelen via je verzekeraar. Bij mij is het zo dat de verzekeraar het voor je kan regelen of je kiest zelf een kraamhulp uit en dan betaalt de verzekeraar het bedrag. En ik krijg ook een kraampakket van de verzekeraar.
Succes met regelen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 31 juli 2006 @ 12:28:02 #117
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_40348650
Ik heb last van het schoonmaakvirus, ben de keuken aan het schoonmaken. Zelfs de kastjes van binnen. Werd ook wel weer eens tijd geloof ik. Wat een troep verzamelt een mens toch.
Krijg altijd van die leuke zelfgemaakte bekers van kinderen uit mijn klas. Eerst bewaar je ze een tijdje, maar ik wil geen allegaartje aan spullen. Ohh wat moet ik doen. Erg frustrerend.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:32:53 #118
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40348792
Wat een voeten kozakken. Ik hoop voor je dat ze nu weer geslonken zijn. Ik vond die van mezelf al dik, maar vergeleken bij die van jou valt het nog mee.

Wat goed dat je naar de vk gaat Catootje. Controles stellen niet veel voor. Elke keer hetzelfde, bloeddruk, weegschaal, voelen en luisteren. En tijdens het maken van een nieuwe afspraak vragen ze bij ons of ik nog iets te vertellen of te vragen had. Maar goed ook eigenlijk, dan is er niks aan de hand. Bij mij heeft de verzekeraar de kraamzorg geregeld, maar ik kon wel een voorkeur voor een organisatie aangeven. Kreeg geen kraampakket, ben wel aanvullend verzekerd, maar ze hebben daar bedacht dat jongeren niet zwanger worden.

Ik houd me trouwens niet aan m'n meldplicht, maar dan hadden jullie al gemerkt (begon donderdag al). Vooral in het weekend en maandag niet. is dan ook thuis en dan zit ik niet zoveel achter de pc. Maar jullie horen het maximaal een week na de geboorte. Heb ook nog geen voorweeen oid, dus het zal nog wel even duren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 31 juli 2006 @ 12:34:16 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40348819
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:28 schreef ik80 het volgende:
Ik heb last van het schoonmaakvirus, ben de keuken aan het schoonmaken. Zelfs de kastjes van binnen. Werd ook wel weer eens tijd geloof ik. Wat een troep verzamelt een mens toch.
Krijg altijd van die leuke zelfgemaakte bekers van kinderen uit mijn klas. Eerst bewaar je ze een tijdje, maar ik wil geen allegaartje aan spullen. Ohh wat moet ik doen. Erg frustrerend.
Gewoon wegdoen na een tijdje. Anders doe je er toch niks meer mee en gooi je ze alsnog weg over een paar jaar, maar dan staan ze nu wel in de weg.
Ik heb de hele vloer van de woonkamer (laminaat) schoongemaakt met een sponsje vorige week. Nu ben ik aan het twijfelen of ik de rest van de flat ook ga doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 31 juli 2006 @ 12:46:33 #120
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40349174
Catootje, fijn dat alles ok was!! EN naar de vk, lijkt me toch heel anders dan de gyn (al zou ik het andersom moeten zeggen, gyn lijkt me anders dan de vk).

Yppy, dus als je je morgen niet meldt, ben je aan het bevallen? Heeft Sugar zich al gemeld trouwens?

Die tips tegen rusteloze benen (zeep en ijzer) ken ik tegen de kramp. Maar het is volgens mij niet zomaar ijzer maar een gebruikte ijzervijl. Dan zitten er namelijk magnetische krachten op die je atomen in je been dezelfde kant opzetten en dus rustiger maken.
Verder zou ik zeggen, lekker omhoog.

Ik heb vanmorgen de vk-praktijk gebeld, verzocht om terugbellen door vk, tot nu toe nog niet gebeld.
Mijn ijzer wat van de week geprikt is, was wel te laag, namelijk 6,7. Ben af en toe ook een beetje draaierig maar vandaag geen sterretjes. Hou geen vocht vast, plas me suf na de liter water vanmorgen. Ieniemienie laat af en toe zacht van zich horen.
tot zover.

Oja, ik moet nog even iemand bedenken die ik mijn 06 geef voor een smsje over enkele weken, want ik geloof niet dat vriendje zich hier gaat vertonen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 31 juli 2006 @ 13:00:24 #121
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40349575
Fijn dat je je beter voelt PM-girl en dat het vocht verdwijnt. Misschien ook wel doordat het minder warm is.

Nou ja, de komende weken verwacht ik nog niet te bevallen maar in de loop van de dag kom ik vast langs.
*OUD heilige*
  maandag 31 juli 2006 @ 13:04:01 #122
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40349679
Yppy, ik hield geen vocht vast, maar gisteren vroeg er iemand naar dus ik dacht, ik zal nu even melden dat ik niets vasthoudt!

Ben iig wel erg blij dat het niet zo heet is.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 31 juli 2006 @ 14:20:01 #123
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40352056
tvp
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40352652
Vandaag is officieel m'n verlof in gegaan
Ik heb ook nog veel vakantie dagen staan (6 weken), dus als ik wil hoef ik dit hele jaar niet meer te werken

Eindelijk kom ik toe aan als die dingen die ik wilde doen (ben nl al druk bezig) misschien rustig aan doen en elke dag 1 klusje ofzo, anders ben ik straks nog klaar. En wat moet ik dan nog doen haha

owja kan m'n enkels en pezen op m'n voeten ook weer zien, ze zijn weer flink afgeslankt
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_40352793
lekker inky verlof!! geniet ervan ...
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')