abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2006 @ 10:14:45 #101
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40344829
Hoe kan zoiets nou helpen Vreeeeeemd... maar ja, proberen kan geen kwaad toch? Sterkte voor je collega, M@x. Heel irritant is het.

Xanthe: geen idee, sorry...
pi_40345050
volgens mij wel Xanthe, en al helemaal als je het erbij vermeld
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40345113
Zal voor de zekerheid de huisarts zo eens bellen. Heb nl. nogal pijn in mijn linker zij. Vroeger kreeg ik in hoge temperaturen al snel te maken met urineweg infecties en dan kreeg ik (als we er niet snel genoeg bij waren) ook volgens mij pijn rond deze plek. Heb het nu al sinds gisteren en hoopte eigenlijk dat het vandaag wat beter zou zijn , maar niet dus.
pi_40345214
Ligt je kleintje niet perongeluk ergens tegen je linkerzij.... op een gevoelige plek...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  maandag 31 juli 2006 @ 10:32:51 #105
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40345245
owlet? oooowwwwlllleeeettttttt!!!! Slaapje nog?
* Jelief wil niet te snel gaan puffen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40345397
Misschien wel Bar , ik heb geen flauw idee hoe dit kindje nou in mijn buik ligt.
VK belt me zo terug dus vraag het gewoon even na.
pi_40346367
VK zegt alleen een blaasontsteking te kunnen vaststellen omdat er dan nitriet in je urine zit.
Huisarts gebeld en daar moet ik straks een plasje heen brengen en dan testen zij ook eerst weer op een blaasontsteking en als deze negatief is word het op kweek gezet. Dan kunnen ze ook kijken of het dus een urineweg ontsteking zou kunnen zijn.
pi_40346460
wat ik nu begrijp heb je dus last van een blaasontsteking, daardoor zou je ook daar in je zij last van kunnen hebben.

hopelijk geen urinewegen infectie
  maandag 31 juli 2006 @ 11:16:53 #109
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40346545
M@x, laat je collega magnesium-pillen gaan halen, dat werkt écht! 2 of 3 pillen voor het slapengaan en ze zijn een stuk rustiger óf het is helemaal over zoals bij mij, ook tegen kramp werkt het heel erg goed.
(ik had trouwens ook een stuk zeep in mijn bed liggen, maar daarmee heb ik geen verschil gemerkt)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_40346780
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:14 schreef Bar_en_Mar het volgende:
wat ik nu begrijp heb je dus last van een blaasontsteking, daardoor zou je ook daar in je zij last van kunnen hebben.

hopelijk geen urinewegen infectie
Ben sinds mijn kinderjaren tot een jaar of 4 terug erg bekend geweest met urineweg infecties en heb slechts 2 maal in mijn leven een blaasontsteking gehad , waarvan 1 vorig jaar. Wie weet is het wel niks , maar liever een keer te vaak laten testen.
  maandag 31 juli 2006 @ 11:30:45 #111
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40347011
Owlet, ik heb bij 40 weken al een plan gemaakt met mijn verloskundige hoe we dingen zouden aanpakken als Jetske niet vanzelf zou komen. Met 41 weken zou ze me gaan strippen als ik al wat ontsluiting had. Bij 41+4 zou ze zeker gaan strippen, dit zou ze herhalen bij 41+6. Bij 41+5 zou ik een afspraak krijgen in het ziekenhuis voor een ctg, een echo en om te bespreken hoe het zou gaan als ik ingeleid zou gaan worden (ook in verband met pijnstilling). En bij 42 weken precies zou ik ingeleid worden.
Omdat Jetske zo groot was bij 38 weken hebben ze bij 40 weken nog een extra echo gedaan om te kijken of er voldoende vruchtwater was, dit was voornamelijk omdat ik me er zorgen over maakte, en ze zouden haar gaan meten (ook omdat ik me er zorgen over maakte) maar ze had toen maten die "out of range" waren.
Alles was dus voornamelijk op mijn initiatief, maar ik had ook wel een verloskundige die van duidelijkheid en structuur hield, ze had liever 6 plannen achter de hand
Enne, sterkte he owlet! Gelukkig is het wat koeler!

Xanthe, hopelijk heb je geen blaasontsteking, dat kan je er vast niet bij hebben.
PM, heb je al gebeld?

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 31-07-2006 12:27:11 ]
Lekker douchen!
  maandag 31 juli 2006 @ 11:42:41 #112
103793 kozakken
Living the life
pi_40347368
Hier dus ook een blaasontsteking. Weer aan de antibiotica en verder gewoon goed drinken. Normaal moet je urine langbrengen, wachten... wachten... en wachten op een telefoontje en dan voor afspraak langs bij dokter (ivm zwangerschap)
Maar ik dacht: 'k probeer 't wat anders vandaag. dus hing ik om 8 uur aan de telefoon om te vertellen dat ik langs wilde komen met urine voor de check, maar dat ik het allemaal niet trok om daarna thuis nog weer te wachten en 's middags nog weer evt. bij dokter langs te komen ivm m'n 39 weken.
Daar kon de assistente zich ook wel in vinden Dus om 8.40 afspraak bij de dokter en om 8.30 urine alvast afleveren. Kon der wel zoenen Ze zijn lang niet altijd zo meedenkend, maar dit keer gelukkig wel. Was er bijzonder blij mee. Maar een keer met Jonne slepen, een keer alle gedoe met het huis uit en dat soort zaken.
Uitslag was niet helemaal eenduidig. Dus wanneer ik niet zwanger was, had ik gewoon veel moeten gaan drinken. Maar ze wilde het risico van een nierbekkenonsteking niet lopen, dus toch antibiotica. Plus dat het gewoon voelde als alle andere 4 blaasontstekingen deze zwangerschap
Dus nu aan de amoxicilline/ en hopenlijk snel bevallen.
pi_40347586
Hold de pufsmileys, ik was de nachtelijke "plascapades" aan het inhalen
Tip tegen onrustige benen: inderdaad magnesium en venadorongel van Weleda.
Alle mensen met blaas- en/of andere ontstekingen: sterkte!
dit topic is bijna niet meer bij te houden als je er niet 24/7 bovenop zit, gelukkig wordt het weer een lange dag van afwachten dus plenty tijd om bij te lezen!
pi_40348027
....ben net terug van de dokter en heb weer een echo gehad: volgens mij heb ik weer zo'n braaf kind..het eerste wat je ziet is een groot, kloppend hartje, alsof ie zeggen wil "komt goed mama, ik leef hoor" . Wel heb ik een enorme cultuuromslag moeten maken: ik moet mij vanmiddag aanmelden bij de verloskundige, de eerste keer bleef ik onder controle bij het ziekenhuis en nu mag ik dus naar de vlos. iiiieeee hoe werkt dat, wat moet ik vragen en hoe zat het ook alweer met kraamzorg, moet je daar zelf voor bellen en mag het iedere kraazorginstelling zijn?

*gaat nu even bijlezen, wil graag weten hie het met XXXkarinXXX gaat*
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_40348422
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:04 schreef Catootje het volgende:
....ben net terug van de dokter en heb weer een echo gehad: volgens mij heb ik weer zo'n braaf kind..het eerste wat je ziet is een groot, kloppend hartje, alsof ie zeggen wil "komt goed mama, ik leef hoor" . Wel heb ik een enorme cultuuromslag moeten maken: ik moet mij vanmiddag aanmelden bij de verloskundige, de eerste keer bleef ik onder controle bij het ziekenhuis en nu mag ik dus naar de vlos. iiiieeee hoe werkt dat, wat moet ik vragen en hoe zat het ook alweer met kraamzorg, moet je daar zelf voor bellen en mag het iedere kraazorginstelling zijn?

*gaat nu even bijlezen, wil graag weten hie het met XXXkarinXXX gaat*
Fijn dat de echo goed was!
Kraamzorg moet je zelf regelen, tenzij je verzekeraar dat voor je wil/kan doen. Soms zitten daar voordelen aan zoals extra vergoeding als je het door hen laat regelen.
Bij de vlos wijst het zich vanzelf, dat zijn alleen maar saaie standaardcontroles. Er naar toe gaan is meer werk dan daar zijn

Ja, Karin, hoe is het?
pi_40348488
Catootje, gewoon de verloskundige bellen voor een afspraak. Meer is het niet.
En kraamzorg kan je regelen via je verzekeraar. Bij mij is het zo dat de verzekeraar het voor je kan regelen of je kiest zelf een kraamhulp uit en dan betaalt de verzekeraar het bedrag. En ik krijg ook een kraampakket van de verzekeraar.
Succes met regelen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 31 juli 2006 @ 12:28:02 #117
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_40348650
Ik heb last van het schoonmaakvirus, ben de keuken aan het schoonmaken. Zelfs de kastjes van binnen. Werd ook wel weer eens tijd geloof ik. Wat een troep verzamelt een mens toch.
Krijg altijd van die leuke zelfgemaakte bekers van kinderen uit mijn klas. Eerst bewaar je ze een tijdje, maar ik wil geen allegaartje aan spullen. Ohh wat moet ik doen. Erg frustrerend.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:32:53 #118
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40348792
Wat een voeten kozakken. Ik hoop voor je dat ze nu weer geslonken zijn. Ik vond die van mezelf al dik, maar vergeleken bij die van jou valt het nog mee.

Wat goed dat je naar de vk gaat Catootje. Controles stellen niet veel voor. Elke keer hetzelfde, bloeddruk, weegschaal, voelen en luisteren. En tijdens het maken van een nieuwe afspraak vragen ze bij ons of ik nog iets te vertellen of te vragen had. Maar goed ook eigenlijk, dan is er niks aan de hand. Bij mij heeft de verzekeraar de kraamzorg geregeld, maar ik kon wel een voorkeur voor een organisatie aangeven. Kreeg geen kraampakket, ben wel aanvullend verzekerd, maar ze hebben daar bedacht dat jongeren niet zwanger worden.

Ik houd me trouwens niet aan m'n meldplicht, maar dan hadden jullie al gemerkt (begon donderdag al). Vooral in het weekend en maandag niet. is dan ook thuis en dan zit ik niet zoveel achter de pc. Maar jullie horen het maximaal een week na de geboorte. Heb ook nog geen voorweeen oid, dus het zal nog wel even duren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 31 juli 2006 @ 12:34:16 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40348819
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:28 schreef ik80 het volgende:
Ik heb last van het schoonmaakvirus, ben de keuken aan het schoonmaken. Zelfs de kastjes van binnen. Werd ook wel weer eens tijd geloof ik. Wat een troep verzamelt een mens toch.
Krijg altijd van die leuke zelfgemaakte bekers van kinderen uit mijn klas. Eerst bewaar je ze een tijdje, maar ik wil geen allegaartje aan spullen. Ohh wat moet ik doen. Erg frustrerend.
Gewoon wegdoen na een tijdje. Anders doe je er toch niks meer mee en gooi je ze alsnog weg over een paar jaar, maar dan staan ze nu wel in de weg.
Ik heb de hele vloer van de woonkamer (laminaat) schoongemaakt met een sponsje vorige week. Nu ben ik aan het twijfelen of ik de rest van de flat ook ga doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 31 juli 2006 @ 12:46:33 #120
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40349174
Catootje, fijn dat alles ok was!! EN naar de vk, lijkt me toch heel anders dan de gyn (al zou ik het andersom moeten zeggen, gyn lijkt me anders dan de vk).

Yppy, dus als je je morgen niet meldt, ben je aan het bevallen? Heeft Sugar zich al gemeld trouwens?

Die tips tegen rusteloze benen (zeep en ijzer) ken ik tegen de kramp. Maar het is volgens mij niet zomaar ijzer maar een gebruikte ijzervijl. Dan zitten er namelijk magnetische krachten op die je atomen in je been dezelfde kant opzetten en dus rustiger maken.
Verder zou ik zeggen, lekker omhoog.

Ik heb vanmorgen de vk-praktijk gebeld, verzocht om terugbellen door vk, tot nu toe nog niet gebeld.
Mijn ijzer wat van de week geprikt is, was wel te laag, namelijk 6,7. Ben af en toe ook een beetje draaierig maar vandaag geen sterretjes. Hou geen vocht vast, plas me suf na de liter water vanmorgen. Ieniemienie laat af en toe zacht van zich horen.
tot zover.

Oja, ik moet nog even iemand bedenken die ik mijn 06 geef voor een smsje over enkele weken, want ik geloof niet dat vriendje zich hier gaat vertonen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 31 juli 2006 @ 13:00:24 #121
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40349575
Fijn dat je je beter voelt PM-girl en dat het vocht verdwijnt. Misschien ook wel doordat het minder warm is.

Nou ja, de komende weken verwacht ik nog niet te bevallen maar in de loop van de dag kom ik vast langs.
*OUD heilige*
  maandag 31 juli 2006 @ 13:04:01 #122
94046 PM-girl
pi_40349679
Yppy, ik hield geen vocht vast, maar gisteren vroeg er iemand naar dus ik dacht, ik zal nu even melden dat ik niets vasthoudt!

Ben iig wel erg blij dat het niet zo heet is.
*
  maandag 31 juli 2006 @ 14:20:01 #123
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40352056
tvp
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40352652
Vandaag is officieel m'n verlof in gegaan
Ik heb ook nog veel vakantie dagen staan (6 weken), dus als ik wil hoef ik dit hele jaar niet meer te werken

Eindelijk kom ik toe aan als die dingen die ik wilde doen (ben nl al druk bezig) misschien rustig aan doen en elke dag 1 klusje ofzo, anders ben ik straks nog klaar. En wat moet ik dan nog doen haha

owja kan m'n enkels en pezen op m'n voeten ook weer zien, ze zijn weer flink afgeslankt
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_40352793
lekker inky verlof!! geniet ervan ...
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_40352833
Verlofse Inky05
pi_40352886
Fijn Inky!
Hoewel....Ik 'mag' over 4 weken en ik ben er nog niet echt aan toe. Misschien dat ik tegen die tijd dat wel ben, maar mijn werk uit handen geven.... Ik vind het nog zo leuk!
Eva
  maandag 31 juli 2006 @ 14:54:37 #128
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40353105
de dochter van een collega van mijn moeder is zwanger.
bij de eerste controle hoorden ze niet 1 hartje, nee ze hoorden er 9.

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 31 juli 2006 @ 14:59:31 #129
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40353218
Wat?
pi_40353238
Hè, 9?

Bizar....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 31 juli 2006 @ 15:01:31 #131
94046 PM-girl
pi_40353275
Huh, 9 hartjes??

Net even door de vk gebeld, vroeg of ik langskwam. Bloeddruk gemeten, was ok. Het ijzer was wel laag maar niet te laag. Ze vroeg of ik even wilde plassen... lukte niet natuurlijk, punt 1 had ik net thuis geplast punt 2 is zo'n klein potje niet te doen, zeker als je niet om je buik heen kunt kijken!!
Maar uiteindelijk wat druppels uitgeperst, ook geen eiwit erin. Alles prima dus, hartje deed het goed.

Aangegeven dat ik me nu wel zorgen maak, mag voortaan elke week op controle. Volgende keer ook wel weer een plasje meenemen. Als ik hoofdpijn krijg, misselijk wordt of overgeef.moet ik bellen.

Inky, fijn dat je met verlof bent! Ik mag 14 augustus!
*
pi_40353309
9 ??? Mijn god.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:04:31 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40353356
Oh my, 9...
Die zullen dan hoogstwaarschijnlijk niet allemaal geboren gaan worden gok ik.
Ik vind dat altijd zo'n naar idee... het risico is voor alle 9 te groot, maar om er dan toch een paar van die embryo'tjes te stoppen, brrr.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:06:48 #134
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40353424
Hè? Hoe kan je nou 9 hartjes horen? Twee hartjes horen snap ik nog wel, maar met meer kan je ze toch niet uitelkaar houden? Dan weet je toch niet meer welke je gehad hebt? Of was het met een echo dat ze er 9 hebben gezien? (ik vraag het me gewoon af hoor, hoe dat nou precies zit) Een meerling lijkt me heel erg leuk, maar mèn 9!! Zouden ze dat allemaal wel redden?

[ Bericht 2% gewijzigd door Saffier op 31-07-2006 15:08:41 (verkeerde smiley) ]
Ylana
  maandag 31 juli 2006 @ 15:09:52 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40353490
Daar zit ook nog wel wat in Saffier. 2 of 3 door elkaar kan ik me idd nog voorstellen maar 9 door elkaar... daar kan je makkelijk eentje mis tellen.
Mss idd een echo?
  maandag 31 juli 2006 @ 15:09:59 #136
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40353495
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
Oh my, 9...
Die zullen dan hoogstwaarschijnlijk niet allemaal geboren gaan worden gok ik.
Ik vind dat altijd zo'n naar idee... het risico is voor alle 9 te groot, maar om er dan toch een paar van die embryo'tjes te stoppen, brrr.
Ik ook, moet er niet aan denken. Selectieve abortus noemen ze dat geloof ik...bah
Ylana
pi_40353511
Lijkt me ook gek, 9 hartjes horen. Die moet je toch gezien hebben?
Maar evengoed meot ik er niet aan denken zeg
  maandag 31 juli 2006 @ 15:10:48 #138
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40353512
Mij lijkt het echt een nachtmerrie hoor als zoiets je overkomt
pi_40353601
Ja natuurlijk is dat een nachtmerrie, dat kan je lichaam ook helemaal niet aan. En die babietjes ook niet trouwens.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:18:19 #140
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40353702
Ja oke, ik drukte me wat lomp uit misschien ik bedoelde eigenlijk net wat anders. Ik dacht alleen gewoon vooral na over dat je zoiets toch nooit verwacht van te voren. Je hoopt een hartje te zien of te horen en dan is het ineens zoiets als dit
pi_40353820
Nou, alles met meer dan 2 lijkt mij persoonlijk al vreselijk eigenlijk. Maar dit is nog een graadje erger omdat het ook gewoon fysiek gezien niet kan. Dat bedoelde ik eigenlijk.
pi_40353842
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:54 schreef pinquit het volgende:
de dochter van een collega van mijn moeder is zwanger.
bij de eerste controle hoorden ze niet 1 hartje, nee ze hoorden er 9.

Ah nee!

Volgens mij is er dan ook geen sprake meer van een positieve verrassing, maar gewoon puur ongeloof, schrik etc. Ik zou twee best leuk vinden, drie zou wennen en toch wel enigszins eng zijn maar overleefbaar... Maar NEGEN???

Paar jaar geleden was er toch zo'n vrouw ergens in Europa, die door middel van vruchtbaarheidsbehandelingen zwanger was van een achtling? Wilde er niks aan doen, is ze alle acht kwijt geraakt. Kreeg nogal een storm van kritieken over zich heen zeg. Plus dat de eerste (en volgens mij enige) achtling die ooit geboren is, het ook niet volledig heeft overleefd... Sowieso bizar dat de bevalling daar in delen is gebeurd: een kindje was 12 weken te vroeg, de rest tien weken, en allemaal tussen de 308 (!!!) en 476 gram...

't Lijkt me echt vreselijk, en je hebt alle kansen tegen je gekeerd staan...
  maandag 31 juli 2006 @ 15:25:47 #143
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40353925
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:22 schreef Igraine het volgende:
Nou, alles met meer dan 2 lijkt mij persoonlijk al vreselijk eigenlijk. Maar dit is nog een graadje erger omdat het ook gewoon fysiek gezien niet kan. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Ja oke, ik wilde alleen even duidelijk maken wat ik bedoelde. Niet dat iemand zou denken dat ik dacht dat je zomaar zoveel kinderen ineens gezond kon krijgen enzo. M'n reputatie, je weet toch
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 15:55:24 #144
43556 miss_dynastie
pi_40354769
Negen ...
  maandag 31 juli 2006 @ 16:04:34 #145
108648 cattie
lieve moeder
pi_40354997
Negen! Was ze met hormoonbehandeling zwanger geworden? Volgens mij is het fysiek onmogelijk om een 9ling uit te dragen. Wat een nachtmerrie zeg...
pi_40355120
ja denk aan een buik met 1 kindje... en dat maal 9....
Dance 'til ya drop!
  maandag 31 juli 2006 @ 16:27:25 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40355607
PM, wat fijn dat alles toch in orde is.
Maarja, waar komen die sterretjes dan vandaan? Goed dat je vanaf nu elke week kunt komen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_40355799
Geen blaasontsteking en nu is er een kweek gemaakt. Morgen ochtend moet ik even weer bellen en misschien moet ik dan nog even langs komen op het spreekuur.
pi_40355823
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:09 schreef Sannydance het volgende:
ja denk aan een buik met 1 kindje... en dat maal 9....
Dat niet helemaal... Die achtling die ik aanhaalde, daarvan was de zwaarste maar 476 gram. Een gewone baby (eenling) is bij die zwangerschapsduur rond de 1300, 1400 gram...
pi_40356418
editje: opgelost

[ Bericht 81% gewijzigd door Wolkje op 31-07-2006 18:09:28 ]
  maandag 31 juli 2006 @ 17:16:32 #151
94046 PM-girl
pi_40357070
Xanthe,morgen dus pas echt duidelijkheid.

Tsja, waar de sterretjes vandaan komen, wrs wel van de lage ijzerwaarde. Ik drink bijv, heel veel melk en dat is niet goed bij de maaltijd, las ik net.
Heb ook Femnatal en Floradix gehaald, dus nu moet het dan minder worden. Maar de vk was wel op haar hoede en vroeg me direct te bellen als ik beroerder werd.

Net ook nog naar de tandarts geweest, gelukkig alles ok zelfs bij de mondhygieniste, ook al heb ik weinig anders dan gewoon poetsen gedaan het laatste half jaar.
Ben het wel een beetje moe aan het worden, dan weer naar de vk, dan weer therapie, nu weer tandarts, voorheen de zkh-bezoeken. Pfff, het is nu al een dagtaak !
*
  maandag 31 juli 2006 @ 17:23:49 #152
103793 kozakken
Living the life
pi_40357257
Goed dat je gegaan bent PM-girl. Gewoon je gevoel blijven volgen. Want dat is toch echt een hele belangrijke indicatiefactor. Ook voor een vlos.
Ik ben ook duizelig(er) van de lage hb-waarde. Dus het zou op zich best kunnen kloppen. Ik moet er heel erg aan wennen om geen melk meer bij m'n eten te drinken. Vind dat wel lastig.
pi_40357338
Ja ho eens even.. Je weet toch hoe dat gaat? Dochter van een collega van de moeder van pinquit..
Dochter zegt tegen collega: het waren wel 3 hartjes
Collega zegt tegen moeder: het waren wel 5 hartjes
Moeder zegt tegen pinquit: het waren wel 7 hartjes
Pinquit zegt op fok: het waren wel 9 hartjes!

Wedduh?

Kom nou eens opheldering geven pinquit haha! We zijn zo nieuwsgieriggggggg
Doet me wel denken aan die film die laatst op tv was, over die vrouw die een 6-ling kreeg.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 31 juli 2006 @ 18:09:33 #154
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40358287
Vanochtend bij de HA was alles goed. Maar na zes uur niets meer gevoeld te hebben sloeg mijn angst redelijk om in paniek. En aangezien ik de rest niet ongerust wilde maken, reageerde ik het af op Fleur, stormde de trap op en gign op bed liggen janken. Om vervolgens mezelf tot rust te dwingen en even me te concentreren op die buik. Heel zachtjes en heel in de verte voelde ik wat. Maar het is zo rustig en weinig in verglijking met de afgelopen dagen, dat ik nu wel vind dat Pukkie weer zichzelf moet worden, want anders gaat het snel achteruit met mijn humeur.

bloeddruk was trouwens 110/65 dus erg netjes. Baarmoeder zit nu 1 vinger onder mijn navel en ligt dus ook op schema. Ben sinds aanvang zwangerschap nu 7 kilo aangekomen. Ook netjes volgens de HA.
  maandag 31 juli 2006 @ 18:16:36 #155
94046 PM-girl
pi_40358442
Klinkt goed, je ha-controle (ben je niet bij de vk?) Chacama. Maaar ik begrijp je ongerustheid maar al te goed. Kun je bij ongerustheid je ha ook bellen?

Heb trouwens al de hele dag een lichte pindakaasgeur in mijn neus, overal, thuis, op het werk, bij de tandarts. Wat is dat nu weer?
*
  maandag 31 juli 2006 @ 18:34:50 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40358912
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:16 schreef PM-girl het volgende:
Heb trouwens al de hele dag een lichte pindakaasgeur in mijn neus, overal, thuis, op het werk, bij de tandarts. Wat is dat nu weer?
's Ochtends na het ontbijt even je tandenpoetsen en je mond afvegen wil mss wel helpen....
  maandag 31 juli 2006 @ 18:36:51 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40358969
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:09 schreef chacama het volgende:
Maar na zes uur niets meer gevoeld te hebben sloeg mijn angst redelijk om in paniek. En aangezien ik de rest niet ongerust wilde maken, reageerde ik het af op Fleur, stormde de trap op en gign op bed liggen janken. Om vervolgens mezelf tot rust te dwingen en even me te concentreren op die buik. Heel zachtjes en heel in de verte voelde ik wat. Maar het is zo rustig en weinig in verglijking met de afgelopen dagen, dat ik nu wel vind dat Pukkie weer zichzelf moet worden, want anders gaat het snel achteruit met mijn humeur.
Eng he?
Maar je pukkie heeft nog zoooo veel ruimte om te zwemmen... Weet je zelf vast ook wel. Maar ik ken de ongerustheid. Heerlijk als hij zich dan weer laat voelen.
  maandag 31 juli 2006 @ 18:53:14 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40359467
Ben bij de HA omdat wij hier geen VK hebben. Kan inderdaad HA bellen, en na sluitingstuid HAP. Ben door alle 'paniek' behoorlijk uitgeput en ga zo maar even rustig op bed liggen, want echt gezellig ben ik nu niet.
@Moonah, Ja ik weet het wel, maar toch, he.....je kan jezlef zo makkelijk gek maken....
pi_40359839
quote:
Op maandag 31 juli 2006 17:16 schreef PM-girl het volgende:
Xanthe,morgen dus pas echt duidelijkheid.

Tsja, waar de sterretjes vandaan komen, wrs wel van de lage ijzerwaarde. Ik drink bijv, heel veel melk en dat is niet goed bij de maaltijd, las ik net.
Heb ook Femnatal en Floradix gehaald, dus nu moet het dan minder worden. Maar de vk was wel op haar hoede en vroeg me direct te bellen als ik beroerder werd.
Bij je boterham met appelstroop wat sinaasappelsap drinken! Dat werkt wel goed; vitamine C helpt om ijzer op te nemen, en melk houdt de ijzeropname tegen. Volgens mij kun je melk dan best op een ander moment wel drinken...

Ik neem tegenwoordig trouwens de vk-bezoek-dag vrij, want dan kan ik ook gelijk naar de chiropractor, en ook maar even naar de kapper, en dan ook boodschappen, en een vriendin op bezoek krijgen en en en
Eva
  maandag 31 juli 2006 @ 20:20:11 #160
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40362407
Het is weer echt een zorgendagje. Bij de laatste 3d echo bleek dat mijn jochie in een stuit ligt. De echo daarvoor (5 weken) lag hij ook al zo en ik heb altijd alleen maar geplop/getrap gevoeld in mijn onderbuik dus volgens mij heeft hij nooit anders gelegen. Nu ben ik heel erg bang dat hij niet meer wil draaien (oke ben pas 26,5 week) en dat ik een keizersnede moet. Jullie zullen we denken waar maak je je druk om, maar ben echt panisch voor ziekenhuizen en een keizersnede is zoiezo al een flinke wond natuurlijk, maar ik heb ook nog eens flink overgewicht dus nog risicovoller. Misschien draait hij nog natuurlijk, maar omdat hij eigenlijk vanaf het begin af aan al zo ligt ben ik bang van niet.

Maar goed, wilde even mijn onzekerheid kwijt en dat ben ik nu :-), verder met leuk nieuws van andere aanstaande mamatjes. Ik wil een verse baby lezen :-)
pi_40362585
sweaty, Finn heeft ook vanaf de pretecho bij 24 weken in stuit gelegen en pas bij ruim 35 weken lag ie ineens wel normaal met z'n koppie naar beneden. Je beebje heeft dus nog zeeën van tijd om te draaien.
  maandag 31 juli 2006 @ 20:30:23 #162
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40362766
Tamea, dat is erg fijn om te horen :-)
  Milf maandag 31 juli 2006 @ 20:50:13 #163
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_40363546
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:53 schreef chacama het volgende:
Ben bij de HA omdat wij hier geen VK hebben. Kan inderdaad HA bellen, en na sluitingstuid HAP. Ben door alle 'paniek' behoorlijk uitgeput en ga zo maar even rustig op bed liggen, want echt gezellig ben ik nu niet.
@Moonah, Ja ik weet het wel, maar toch, he.....je kan jezlef zo makkelijk gek maken....
* nikky geeft even een troost knuffel

We hebben niet zulk leuk nieuws gehoord op het werk. Het is namelijk zwangerbabyboom bij ons. Wat wel leuk is is dat een collega waar ik heel goed mee kan opschieten 5 dagen later is uitgerekend . Maar wat minder is is dat een collega die ook altijd bij ons in de hoek zit een kindje heeft met een waterhoofd. Zij is nu 5.5 maand ver en moest een echo laten maken omdat men de buik zo groot vond. En helaas. Niet goed. Men weet niet eens of het kindje wel levensvatbaar is. Dinsdag hoort zij meer en dan worden wij ook op de hoogte gesteld. Arme meid . Bah.

En ik hoor van mensen dat sinds die nieuwe wet over de nekplooimeting en 20 weken echo dat er weinig plekken beschikbaar zijn in de ziekenhuizen. Wie weet of dit correct is. Ik kon namelijk nog zat voor de 13e week een nekplooimeting krijgen in Groningen en deze afspraak werd in een tijdsbestek van twee weken gemaakt. Wie weet hier meer van?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 31 juli 2006 @ 20:58:15 #164
94046 PM-girl
pi_40363853
Getver Nikky, zulk nieuws komt wel anders aan als je zelf zwanger bent.

Voor de nt-meting kon ik binnen 2 dagen terecht in het streekzkh. De 20-weken echo was bij ons niet regulier, dus daarvan weet ik t niet.

Sweaty, kindjes draaien echt tot op t laatst, bij mij lag/ligt het goed, ik was daar blij mee maar de vk gaf aan dat het nog kan veranderen (32 weken).

Moonah,
*
pi_40363895
In het Diaconessenziekenhuis in Voorburg (vlakbij Den Haag) kon ik binnen een week een nekplooimeting krijgen en vandaag was mijn 20 weken echo afgezegd en we kunnen woensdag terecht. Overigens is daar maar 1 echoscopiste. De 20 weken echo wordt nu door een Gyn gedaan...
pi_40363971
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:50 schreef nikky het volgende:

[..]
En ik hoor van mensen dat sinds die nieuwe wet over de nekplooimeting en 20 weken echo dat er weinig plekken beschikbaar zijn in de ziekenhuizen. Wie weet of dit correct is. Ik kon namelijk nog zat voor de 13e week een nekplooimeting krijgen in Groningen en deze afspraak werd in een tijdsbestek van twee weken gemaakt. Wie weet hier meer van?
Dat hebben wij ook te horen gekregen. De wet is er in december doorgejast, dus in januari was er opeens twee keer zoveel vraag naar echo's (normale termijnecho, plus de nieuw vergoede 20 weken echo) En hoewel onze vk praktijk er blij mee is, hebben ze het niet aangedurfd om van te voren al extra mensen in opleiding te laten gaan, met het risico dat Hoogervorst terug zou komen op de plannen. bovendien schijnt die opleiding een meerjarenplan te zijn.
Ons werd geadviseerd om de verzekering te bellen en hen te vragen met welke bureau's zij contracten hebben. Wij vonden het niet zo nodig en hebben de 20 weken echo laten zitten. Met 16 weken hebben we wel even kunnen loeren op de open dag van het ziekenhuis.
Eva
pi_40364257
Een nekplooimeting moeten ze volgens mij wel op tijd kunnen inplannen omdat je naar aanleiding van de uitslag (die kost ook weer tijd) eventueel nog moet kunnen beslissen tot abortus. En abortus mag tot 24 weken.
  maandag 31 juli 2006 @ 21:14:40 #168
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_40364565
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:20 schreef sweaty het volgende:
Het is weer echt een zorgendagje. Bij de laatste 3d echo bleek dat mijn jochie in een stuit ligt. De echo daarvoor (5 weken) lag hij ook al zo en ik heb altijd alleen maar geplop/getrap gevoeld in mijn onderbuik dus volgens mij heeft hij nooit anders gelegen. Nu ben ik heel erg bang dat hij niet meer wil draaien (oke ben pas 26,5 week) en dat ik een keizersnede moet. Jullie zullen we denken waar maak je je druk om, maar ben echt panisch voor ziekenhuizen en een keizersnede is zoiezo al een flinke wond natuurlijk, maar ik heb ook nog eens flink overgewicht dus nog risicovoller. Misschien draait hij nog natuurlijk, maar omdat hij eigenlijk vanaf het begin af aan al zo ligt ben ik bang van niet.
Sweaty, mijn eerste bevalling was ook een keizersnee ivm stuitligging. Het was tevens de minst pijnlijke bevalling. Ik heb en had toen ook al flink overgewicht, maar ik heb geen enkel probleem gehad voor en na de keizersnee. Oke, ik heb het idee dat ze me wat te weinig verdoofd hadden tijdens de operatie (door mijn lengte en gewicht?) dus tijdens de operatie voelde ik wel pijn van het trekken en scheuren om de baby eruit te krijgen, maar toen Wouter eruit was voelde ik niks meer. Heb ook geen napijn gehad en niks van naweeën gevoeld. En het voordeel van een keizersnee is dat je geen pijn hebt bij het plassen en zo, want je bent van onderen nog helemaal heel Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat je je beter kunt richten op de voordelen van een situatie als je de situatie niet kunt veranderen. Hoe dan ook: succes!
  Milf maandag 31 juli 2006 @ 21:55:22 #169
16000 nikky
pi_40366016
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:07 schreef Tamea het volgende:
Een nekplooimeting moeten ze volgens mij wel op tijd kunnen inplannen omdat je naar aanleiding van de uitslag (die kost ook weer tijd) eventueel nog moet kunnen beslissen tot abortus. En abortus mag tot 24 weken.
Vandaar mijn vraag. Aangezien de 20 echo weken nog binnen de 24 weken ligt. En mijn verhaal hierboven. Mijn collega had dus geen 20 weken echo laten doen. En het kindje komt of zwáár gehandicapt ter wereld of het is niet eens levensvatbaar.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 31 juli 2006 @ 21:56:27 #170
16000 nikky
pi_40366053
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:01 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook te horen gekregen. De wet is er in december doorgejast, dus in januari was er opeens twee keer zoveel vraag naar echo's (normale termijnecho, plus de nieuw vergoede 20 weken echo) En hoewel onze vk praktijk er blij mee is, hebben ze het niet aangedurfd om van te voren al extra mensen in opleiding te laten gaan, met het risico dat Hoogervorst terug zou komen op de plannen. bovendien schijnt die opleiding een meerjarenplan te zijn.
Ons werd geadviseerd om de verzekering te bellen en hen te vragen met welke bureau's zij contracten hebben. Wij vonden het niet zo nodig en hebben de 20 weken echo laten zitten. Met 16 weken hebben we wel even kunnen loeren op de open dag van het ziekenhuis.
Ja dat had ik dus ook gehoord wat jij nu zegt.

Maar ik snap het vet gedrukte gedeelte niet. Betekend het dat je ook ipv een ziekenhuis het bij een bureau zou kunnen doen?
  maandag 31 juli 2006 @ 22:00:34 #171
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_40366212
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:55 schreef nikky het volgende:

[..]

Vandaar mijn vraag. Aangezien de 20 echo weken nog binnen de 24 weken ligt. En mijn verhaal hierboven. Mijn collega had dus geen 20 weken echo laten doen. En het kindje komt of zwáár gehandicapt ter wereld of het is niet eens levensvatbaar.
Ik heb toevallig pas nog gelezen dat een waterhoofdje op zich goed te opereren is.
pi_40367468
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:56 schreef nikky het volgende:

[..]

Ja dat had ik dus ook gehoord wat jij nu zegt.

Maar ik snap het vet gedrukte gedeelte niet. Betekend het dat je ook ipv een ziekenhuis het bij een bureau zou kunnen doen?
Blijkbaar. Ik neem aan dat dat dan erkende bureaus zijn met medisch geschoold personeel, dus niet alleen voor de 'pret'. Als je vk echo's doet, kan het ook daar, dus het zkh is hoe dan ook geen vereiste.

Maar ja, als het bij onze 20 weken echo niet goed zou zijn, hadden we daar toch niets mee gedaan (in de zin van: niet laten komen) dus vandaar dat we niet zo nodig hoefden. en het hielp dat we net de brief van de zkh open dag hadden waar we voor een tientje even 10 minuten konden kijken.
Ze konden daar trouwens wel mooi de blaas, het maagje en de longen zien in de gauwigheid.
Eva
  Milf maandag 31 juli 2006 @ 22:50:41 #173
16000 nikky
pi_40368249
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:00 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik heb toevallig pas nog gelezen dat een waterhoofdje op zich goed te opereren is.
Jehebt verschillende varianten. En als men nu al twijfels heeft over de levensvatbaarheid... dan is het al in een vergevorderd stadium helaas.
pi_40368778
Sweaty, kindje hier heeft ook nog heeeeel lang in stuit gelegen en ook Belana was erg ongerust door haar stuitertje meen ik me te herinneren. Gelukkig zijn beide beebjes op tijd gedraaid, net zoals de meeste kindjes doen.

Ik denk trouwens wel, en nou wil ik niet te veel als dr. Phil overkomen, dat het verstandig is om wel alvast bezig te gaan met het idee dat het sowieso wel eens een ziekenhuis bevalling of een keizersnede zou kunnen worden. Niet om in de stress te gaan schieten, maar om te zorgen dat je niet juist door die angst straks een nare ervaring hebt.
Misschien eens gaan kijken op een kraamafdeling, een gesprek met je verloskundige hierover hebben of ervaringen van andere vrouwen doorspreken.
Een bevalling waar je vol angst in gaat is niet leuk en kan ook juist door die angst nog veel minder leuk worden.
sterkte, ik duim dat je kindje nog lekker gaat draaien
  maandag 31 juli 2006 @ 23:30:28 #175
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40369959
Sowieso is het voor elke zwangere handig om eens naar een info avond in het ziekenhuis te gaan denk ik.
Hier doen ze dat maandelijks, en ook al ga je er van uit om thuis te bevallen, het is best handig en informatief om daar eens even te kijken. Kom je dan onverhoopt alsnog in het ZH terecht, is het allemaal niet meer zo heel vreemd .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:18:47 #176
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40371868
Toen ik eenmaal wistr datik in het ziekenhuis moest bevallen hebben we een afspraak gemaakt om te gaan kijken op de afdeling. De info avonden waren al geweest of te ver weg(in tijd).Het heeft vooral mij heel erg geholpen om rustig naar het ziekenhuis te kunnen gaan omdat ik wist in wat voor omgeving ik terecht zou komen. Al met al is het (mij) goed bevallen in het ziekenhuis.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40375976
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:50 schreef nikky het volgende:
In de provincie Groningen zijn maar weinig plekken waar je de 20 weken echo kunt laten maken zoals hij bedoeld is. Bij veel verloskundigen krijg je hem dan ook niet standaard. Ik weet iig. dat het Delfzicht en het Sint Lucas ziekenhuis geen personeel hebben die hiervoor opgeleid zijn en de aparatuur zelfs te verouderd is om alles goed in kaart te kunnen brengen. Nu worden de mensen die dus meer risico lopen naar het UMCG gestuurd omdat daar de kennis en apparatuur wel in orde zijn.

Hoorde net op het nieuws (rtl4 , hun bron was de telegraaf) dat mooie ouders meer kans hebben op een dochter. Dit was het resultaat van een Engels onderzoek. Een aantrekkelijk ouderpaar had 74% kans op een meisje als eerste kind.
pi_40375991
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 07:41 schreef Xanthe het volgende:

[..]

...

Hoorde net op het nieuws (rtl4 , hun bron was de telegraaf) dat mooie ouders meer kans hebben op een dochter. Dit was het resultaat van een Engels onderzoek. Een aantrekkelijk ouderpaar had 74% kans op een meisje als eerste kind.
Ik heb twee zoontjes...gelukkig kan ik in al mijn aantrekkelijkheid mijn man daarvoor aanwijzen als schuldige
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40376084
Mwanatabu kan toch ook zijn dat je net bij die 26% van de aantrekkelijke mensen hoort die dan jongentjes krijgen? heb altijd mijn twijfels bij dit soort onderzoeken en wie beslist of iemand aantrekkelijk is?
pi_40376124
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:03 schreef Xanthe het volgende:
Mwanatabu kan toch ook zijn dat je net bij die 26% van de aantrekkelijke mensen hoort die dan jongentjes krijgen? heb altijd mijn twijfels bij dit soort onderzoeken en wie beslist of iemand aantrekkelijk is?
Je bedoelt hij
Maar idd, iha heb ik een totaal andere definitie van "aantrekkelijk" dan de heersende esthetische moraal (symmetrisch, lelieblank en geen haargroei te bekennen beneden de nek )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40376158
Volgens mij geld het voor iedereen dat we iets anders aantrekkelijk vinden , anders zouden zoveel mensen niet eens een partner vinden toch?
En sorry ik bedoelde idd. hij.

Huisarts gebeld en ook de kweek is nog schoon , moet om half 11 langs komen kijken wat ie dan te zeggen heeft....
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:22:50 #182
103793 kozakken
Living the life
pi_40376215
Vannacht weer een lekkere nacht gehad. Weer minstens elk uur eruit. Moet naast blaasontsteking toch ook echt kindje zijn dat gezellig bovenop m'n blaas ligt.
Voorwerk en veel harde buiken dus.

En vandaag de hele dag met Jonne thuis die zoooo actief is door 't betere weer. Je kunt me vanavond wegdragen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:25:38 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_40376243
ow.... kozakken, sterkte meid!! lekker de tv aanzetten voor jonne af en toe, heb je ff rust! en gaan slapen als hij ook slaapt
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:26:25 #184
94046 PM-girl
pi_40376250
Gelukkig kijkt hij verder Xanthe!

Ik zit hier lekker met mijn 'dieetje'. Geen melk (dus yoghurt bij de musli). Floradix, gatver de gatver wat is dat smerig zeg, zzelfs door de jus d'orange! Grote pil Femnatal en dan nog de hap tandpasta (antagel) naar binnen....pfff
Als tussendoortje neem ik vandaag maar yoghurt met rozijnen en gedroogde abrikozen mee.... mijn collega's zullen denken dat er iets mis is, ik ben normaal niet van het gezonde en verantwoorde, haha!
*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:26:59 #185
94046 PM-girl
pi_40376257
Kozakken, idd, wat Belana zegt. Neem ook je rust he!
*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:28:13 #186
103793 kozakken
Living the life
pi_40376270
Je haalt me de woorden uit de mond Belana! tanx (Jij trouwens vandaag succes met je twee mannen thuis )
Dribbel, Bumba, Bob de Bouwer en een dvd met zingende kinderen: 'k heb van alles achter de hand. Plus dat ik vanmorgen nog ga koffie drinken bij m'n ouders.
Vanmiddag weer richting vk slepen.
Gewoon zometeen een goede bak koffie en dan zie ik het wel weer wat zonniger in. -hoop ik-
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:28:29 #187
94046 PM-girl
pi_40376271
En Owlet, en owlet waar ben je??
*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:31:13 #188
103793 kozakken
Living the life
pi_40376284
volgens mij is owlet niet zo van 't vroege
en suug? Volgens mij moet jij je helemaal naar boven slepen voor de computer toch?
En de rest? (MeNicole, Yppy en verder reikt mijn zwangerschapsdementiegeheugen even niet meer )
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:36:19 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40376329
Kozakken, visite werkt hier ook altijd erg goed. En tv natuurlijk. Voor jou zou het gewoon lekker zijn als je eindelijk bevallen bent. Sterkte nog even joh.

Mooie ouders en meisjes, nou weer een bevestiging. Zegt de mama van 2 bloedmooie jochies.

Owlet, hoe is het met je deze koele ochtend?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40376360
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:26 schreef PM-girl het volgende:
Gelukkig kijkt hij verder Xanthe!

Ik zit hier lekker met mijn 'dieetje'. Geen melk (dus yoghurt bij de musli). Floradix, gatver de gatver wat is dat smerig zeg, zzelfs door de jus d'orange! Grote pil Femnatal en dan nog de hap tandpasta (antagel) naar binnen....pfff
Als tussendoortje neem ik vandaag maar yoghurt met rozijnen en gedroogde abrikozen mee.... mijn collega's zullen denken dat er iets mis is, ik ben normaal niet van het gezonde en verantwoorde, haha!
uhm....volgens mij is yoghurt (want zuivel in het algemeen) ook niet goed voor de ijzeropname.... Je mag het wel nemen, maar niet in combinatie met de ijzerpil...
Eva
pi_40376380
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:36 schreef dutchie het volgende:
Kozakken, visite werkt hier ook altijd erg goed. En tv natuurlijk. Voor jou zou het gewoon lekker zijn als je eindelijk bevallen bent. Sterkte nog even joh.

Mooie ouders en meisjes, nou weer een bevestiging. Zegt de mama van 2 bloedmooie jochies.

Owlet, hoe is het met je deze koele ochtend?
Ach, mijn collega beweerde dat ik een jongetje zou krijgen omdat ik zo stralend zwanger ben... Meisjes trekken de schoonheid uit de moeder. Maar de laatste tijd denken heel veel anderen dat ik een meisje krijg. Wat ik daar weer van moet denken
Bakerpraatjes!
Eva
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:05:24 #192
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40376647
Ik zal vandaag wel effe kijken of het echt een lelijke knul wordt! Ik heb nl. vanmiddag de 3d echo!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_40377980
Neuk heel veel plezier en het wordt een super knap kereltje
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:14:39 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_40378050
wij zijn anders alle 2 heel knap en hebben ook nog eens 2 knappe knullen er zijn altijd uitzonderingen

Neuk, veel plezier! wat leuk, 3D!!
stormy waters...
sailin'
pi_40378540
9 hartjes zeg, wat verschrikkelijk. Zelfs al zijn het er ‘maar 4 of 5’ dan is het nog niet leuk.

Lekker dat je verlof hebt Inky. Ben je al een beetje gewend aan het idee? Ik vind het na een week nog gek dat ik niet hoef te werken en maar weinig ‘moet’.

Je gaat vanzelf naar je verlof toeleven Linda. Ik heb een solofunctie waarbij ‘de doelgroep’ in korte tijd al verschillende mensen heeft gezien en nu zou ik dan ook weer gaan. Daar maakte ik me best zorgen over. Maar ik heb mijn vervangster nog een beetje in kunnen werken en het los kunnen laten. Nu denk ik soms zelfs een hele dag niet aan mijn werk.

Mooi dat je elke week mag PM-girl.

Bij ons doen ze nu veel ‘s avonds nikky met dde 20 weken echo. Ik moest een bepaalde avond langskomen en aan de wachtkamer te zien was ik niet de enige die 20 weken zwanger was. Ws hebben ze extra diensten gepland om het op te vangen. Normaal kunnen wij ook naar een echobureau, maar die heeft nog geen contract met de meeste zorgverzekeraars voor de 20-weken. Alles moet dus naar het ziekenhuis.

Ik ben ook bezig met het idee dat het best eens ziekenhuis kan worden owlet. Al verklaard m’n omgeving me daarmee voor gek. Die vinden dat ik het positief moet bekijken. Als alles goed gaat en ik thuis kan blijven is dat leuk, maar ik weet dat de kans ook reeel is dat er iets mis gaat waardoor we toch naar het ziekenhuis moeten. De tassen staan daarom ook al klaar en ik heb J. geinstrueerd dat m’n (schoon)moeder de baby pas vast mag houden na mij (in het geval van een spoedkeizersnede) en dat ik geen bijvoeding wil. Het is voor mezelf wel geruststellend dat ik daar een beetje op voorbereid ben.

Nog even kozakken. Hoe meer voorwerk, hoe makkelijker het straks is. Zeggen ze.

Leuk die 3d echo! Wij hebben het filmpje al 6 keer bekeken.
*OUD heilige*
pi_40378972
Kozakken, sterkte. Het lijkt me dubbel zo moeilijk om nu ook nog een kleintje rond te hebben rennen...

Neuk veel pleziem geniet er van!

En nee, owlet is niet zo van het vroege! Ik probeer maar elk uurtje slaap te pakken, god weet hoe het straks zal zijn...
De tip die ik vandaag heb gekregen van iemand op een ander forum: gewoon zeggen dat je vruchtwater lekt of dat je je niet goed voelt, dan wordt je vanzelf wel ingeleid, dat heb ik ook gedaan bij mijn eerste, toen ik het zo zat was.
Los van het feit dat ze dan niet meteen gaan inleiden lijkt een ingeleide bevalling nou niet echt een prettig streven.
het lijkt wel alsof sommige mensen zich zo krampachtig vasthouden aan die uitgerekende datum dat alles wat er na komt niet meer normaal is. Terwijl het eigenlijk natuurlijk een uitgerekende periode van vijf weken is waarbinnen je gaat bevallen.
Niet dat ik niet heel erg nieuwsgierig en ongeduldig ben, maar ik ga toch echt mijn kind er niet uitdwingen alleen maar omdat ik het zelf zat ben.
Strippen en zo het welbekende extra zetje geven, oke. Maar liegen om zo ingeleid te worden... bah.
pi_40379054
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:56 schreef owlet het volgende:
De tip die ik vandaag heb gekregen van iemand op een ander forum: gewoon zeggen dat je vruchtwater lekt of dat je je niet goed voelt, dan wordt je vanzelf wel ingeleid, dat heb ik ook gedaan bij mijn eerste, toen ik het zo zat was.
Bizar zeg
En ze controleren echt wel eerst of je vruchtwater lekt hoor!
Ik lekte echt vruchtwater en dat hebben ze eerst gecontroleerd en 2 dagen later werd ik ingeleid. En dat viel achteraf trouwens erg mee
En tuurlijk is het wachten gewoon niet altijd leuk. Juistomdat je steeds nieuwsgieriger wordt naar je kindje. Ik hoop ook voor jou dat het snel gaat gebeuren. Sterkte
pi_40379174
Hier waarschijnlijk een geprikkelde dikke darm die zeer doet... Als het volgende week nog niet veranderd is dan moet ik terug komen. En wat ik niet had verwacht..... Ik heb het hartje van Uk nog even gehoord!
pi_40379345
au au au! Ik heb kramp in mijn benen, al sinds ik vanochtend opstond. Het voelt weer net zo als vroeger, toen ik zoveel groeikramp had.... Het zal het temperatuurverschil wel zijn. Iedereen op kantoor klaagt nu steen en been over * koud* en * truien* en * het vriest hier* (climatcontrol is niet zo best) maar ik vind het heerlijk! Maar vanavond ga ik uit eten met mijn schoonouders en en als mijn benen dan nog zo voelen, dan maar even een warm bad...

Ik hoop eigenlijk wel een beetje om in de 3 weken vóór de uitgerekende datum te zitten.. Maar aan de andere kant: ik moet dan ook nog zoveel doen/afspreken! Kortom, ik moet het maar over me heen laten komen, als het aan mij ligt, kan ik het toch niet goed plannen.

Leuk Xanthe!
Eva
pi_40379366
Soms is het lekken van vruchtwater niet na te gaan. Ik had bij Isis al een tijdje last dat ik soms spontaan een natte onderbroek had , dus vaak met een maandverbandje in gelopen. Maar ze konden het niet testen daarvoor was het telkens te weinig. Na een tijdje durfden ze me toch ook niet door te laten lopen omdat het hier een scheurtje hoog in het vlies zou kunnen betekenen. Dat is dus mede de reden geweest dat de gyn de slijmprop los zat te wroeten in de hoop dat het spontaan op gang zou komen en zo niet dan zou ik ingeleid worden. Dat werd dus uiteindelijk het inleiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')