Ben sinds mijn kinderjaren tot een jaar of 4 terug erg bekend geweest met urineweg infecties en heb slechts 2 maal in mijn leven een blaasontsteking gehad , waarvan 1 vorig jaar. Wie weet is het wel niks , maar liever een keer te vaak laten testen.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:14 schreef Bar_en_Mar het volgende:
wat ik nu begrijp heb je dus last van een blaasontsteking, daardoor zou je ook daar in je zij last van kunnen hebben.
hopelijk geen urinewegen infectie
Fijn dat de echo goed was!quote:Op maandag 31 juli 2006 12:04 schreef Catootje het volgende:
....ben net terug van de dokter en heb weer een echo gehad: volgens mij heb ik weer zo'n braaf kind..het eerste wat je ziet is een groot, kloppend hartje, alsof ie zeggen wil "komt goed mama, ik leef hoor" . Wel heb ik een enorme cultuuromslag moeten maken: ik moet mij vanmiddag aanmelden bij de verloskundige, de eerste keer bleef ik onder controle bij het ziekenhuis en nu mag ik dus naar de vlos. iiiieeee hoe werkt dat, wat moet ik vragen en hoe zat het ook alweer met kraamzorg, moet je daar zelf voor bellen en mag het iedere kraazorginstelling zijn?
*gaat nu even bijlezen, wil graag weten hie het met XXXkarinXXX gaat*
Gewoon wegdoen na een tijdje. Anders doe je er toch niks meer mee en gooi je ze alsnog weg over een paar jaar, maar dan staan ze nu wel in de weg.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:28 schreef ik80 het volgende:
Ik heb last van het schoonmaakvirus, ben de keuken aan het schoonmaken. Zelfs de kastjes van binnen. Werd ook wel weer eens tijd geloof ik. Wat een troep verzamelt een mens toch.
Krijg altijd van die leuke zelfgemaakte bekers van kinderen uit mijn klas. Eerst bewaar je ze een tijdje, maar ik wil geen allegaartje aan spullen. Ohh wat moet ik doen. Erg frustrerend.
Ik ook, moet er niet aan denken. Selectieve abortus noemen ze dat geloof ik...bahquote:Op maandag 31 juli 2006 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
Oh my, 9...
Die zullen dan hoogstwaarschijnlijk niet allemaal geboren gaan worden gok ik.
Ik vind dat altijd zo'n naar idee... het risico is voor alle 9 te groot, maar om er dan toch een paar van die embryo'tjes te stoppen, brrr.
Ah nee!quote:Op maandag 31 juli 2006 14:54 schreef pinquit het volgende:
de dochter van een collega van mijn moeder is zwanger.
bij de eerste controle hoorden ze niet 1 hartje, nee ze hoorden er 9.
![]()
Ja oke, ik wilde alleen even duidelijk maken wat ik bedoelde. Niet dat iemand zou denken dat ik dacht dat je zomaar zoveel kinderen ineens gezond kon krijgen enzo. M'n reputatie, je weet tochquote:Op maandag 31 juli 2006 15:22 schreef Igraine het volgende:
Nou, alles met meer dan 2 lijkt mij persoonlijk al vreselijk eigenlijk. Maar dit is nog een graadje erger omdat het ook gewoon fysiek gezien niet kan. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Dat niet helemaal... Die achtling die ik aanhaalde, daarvan was de zwaarste maar 476 gram. Een gewone baby (eenling) is bij die zwangerschapsduur rond de 1300, 1400 gram...quote:Op maandag 31 juli 2006 16:09 schreef Sannydance het volgende:
ja denk aan een buik met 1 kindje... en dat maal 9....
's Ochtends na het ontbijt even je tandenpoetsen en je mond afvegen wil mss wel helpen....quote:Op maandag 31 juli 2006 18:16 schreef PM-girl het volgende:
Heb trouwens al de hele dag een lichte pindakaasgeur in mijn neus, overal, thuis, op het werk, bij de tandarts. Wat is dat nu weer?
Eng he?quote:Op maandag 31 juli 2006 18:09 schreef chacama het volgende:
Maar na zes uur niets meer gevoeld te hebben sloeg mijn angst redelijk om in paniek. En aangezien ik de rest niet ongerust wilde maken, reageerde ik het af op Fleur, stormde de trap op en gign op bed liggen janken. Om vervolgens mezelf tot rust te dwingen en even me te concentreren op die buik. Heel zachtjes en heel in de verte voelde ik wat. Maar het is zo rustig en weinig in verglijking met de afgelopen dagen, dat ik nu wel vind dat Pukkie weer zichzelf moet worden, want anders gaat het snel achteruit met mijn humeur.
Bij je boterham met appelstroop wat sinaasappelsap drinken!quote:Op maandag 31 juli 2006 17:16 schreef PM-girl het volgende:
Xanthe,morgen dus pas echt duidelijkheid.
Tsja, waar de sterretjes vandaan komen, wrs wel van de lage ijzerwaarde. Ik drink bijv, heel veel melk en dat is niet goed bij de maaltijd, las ik net.
Heb ook Femnatal en Floradix gehaald, dus nu moet het dan minder worden. Maar de vk was wel op haar hoede en vroeg me direct te bellen als ik beroerder werd.
* nikky geeft even een troost knuffelquote:Op maandag 31 juli 2006 18:53 schreef chacama het volgende:
Ben bij de HA omdat wij hier geen VK hebben. Kan inderdaad HA bellen, en na sluitingstuid HAP. Ben door alle 'paniek' behoorlijk uitgeput en ga zo maar even rustig op bed liggen, want echt gezellig ben ik nu niet.
@Moonah, Ja ik weet het wel, maar toch, he.....je kan jezlef zo makkelijk gek maken....
Dat hebben wij ook te horen gekregen. De wet is er in december doorgejast, dus in januari was er opeens twee keer zoveel vraag naar echo's (normale termijnecho, plus de nieuw vergoede 20 weken echo) En hoewel onze vk praktijk er blij mee is, hebben ze het niet aangedurfd om van te voren al extra mensen in opleiding te laten gaan, met het risico dat Hoogervorst terug zou komen op de plannen. bovendien schijnt die opleiding een meerjarenplan te zijn.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:50 schreef nikky het volgende:
[..]
En ik hoor van mensen dat sinds die nieuwe wet over de nekplooimeting en 20 weken echo dat er weinig plekken beschikbaar zijn in de ziekenhuizen. Wie weet of dit correct is. Ik kon namelijk nog zat voor de 13e week een nekplooimeting krijgen in Groningen en deze afspraak werd in een tijdsbestek van twee weken gemaakt. Wie weet hier meer van?
Sweaty, mijn eerste bevalling was ook een keizersnee ivm stuitligging. Het was tevens de minst pijnlijke bevalling. Ik heb en had toen ook al flink overgewicht, maar ik heb geen enkel probleem gehad voor en na de keizersnee. Oke, ik heb het idee dat ze me wat te weinig verdoofd hadden tijdens de operatie (door mijn lengte en gewicht?) dus tijdens de operatie voelde ik wel pijn van het trekken en scheuren om de baby eruit te krijgen, maar toen Wouter eruit was voelde ik niks meer. Heb ook geen napijn gehad en niks van naweeën gevoeld. En het voordeel van een keizersnee is dat je geen pijn hebt bij het plassen en zo, want je bent van onderen nog helemaal heelquote:Op maandag 31 juli 2006 20:20 schreef sweaty het volgende:
Het is weer echt een zorgendagje. Bij de laatste 3d echo bleek dat mijn jochie in een stuit ligt. De echo daarvoor (5 weken) lag hij ook al zo en ik heb altijd alleen maar geplop/getrap gevoeld in mijn onderbuik dus volgens mij heeft hij nooit anders gelegen. Nu ben ik heel erg bang dat hij niet meer wil draaien (oke ben pas 26,5 week) en dat ik een keizersnede moet. Jullie zullen we denken waar maak je je druk om, maar ben echt panisch voor ziekenhuizen en een keizersnede is zoiezo al een flinke wond natuurlijk, maar ik heb ook nog eens flink overgewicht dus nog risicovoller. Misschien draait hij nog natuurlijk, maar omdat hij eigenlijk vanaf het begin af aan al zo ligt ben ik bang van niet.
Vandaar mijn vraag. Aangezien de 20 echo weken nog binnen de 24 weken ligt. En mijn verhaal hierboven. Mijn collega had dus geen 20 weken echo laten doen. En het kindje komt of zwáár gehandicapt ter wereld of het is niet eens levensvatbaar.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:07 schreef Tamea het volgende:
Een nekplooimeting moeten ze volgens mij wel op tijd kunnen inplannen omdat je naar aanleiding van de uitslag (die kost ook weer tijd) eventueel nog moet kunnen beslissen tot abortus. En abortus mag tot 24 weken.
Ja dat had ik dus ook gehoord wat jij nu zegt.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:01 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook te horen gekregen. De wet is er in december doorgejast, dus in januari was er opeens twee keer zoveel vraag naar echo's (normale termijnecho, plus de nieuw vergoede 20 weken echo) En hoewel onze vk praktijk er blij mee is, hebben ze het niet aangedurfd om van te voren al extra mensen in opleiding te laten gaan, met het risico dat Hoogervorst terug zou komen op de plannen. bovendien schijnt die opleiding een meerjarenplan te zijn.
Ons werd geadviseerd om de verzekering te bellen en hen te vragen met welke bureau's zij contracten hebben. Wij vonden het niet zo nodig en hebben de 20 weken echo laten zitten. Met 16 weken hebben we wel even kunnen loeren op de open dag van het ziekenhuis.
Ik heb toevallig pas nog gelezen dat een waterhoofdje op zich goed te opereren is.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:55 schreef nikky het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag. Aangezien de 20 echo weken nog binnen de 24 weken ligt. En mijn verhaal hierboven. Mijn collega had dus geen 20 weken echo laten doen. En het kindje komt of zwáár gehandicapt ter wereld of het is niet eens levensvatbaar.
Blijkbaar. Ik neem aan dat dat dan erkende bureaus zijn met medisch geschoold personeel, dus niet alleen voor de 'pret'. Als je vk echo's doet, kan het ook daar, dus het zkh is hoe dan ook geen vereiste.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:56 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus ook gehoord wat jij nu zegt.
Maar ik snap het vet gedrukte gedeelte niet. Betekend het dat je ook ipv een ziekenhuis het bij een bureau zou kunnen doen?
Jehebt verschillende varianten. En als men nu al twijfels heeft over de levensvatbaarheid... dan is het al in een vergevorderd stadium helaas.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:00 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb toevallig pas nog gelezen dat een waterhoofdje op zich goed te opereren is.
In de provincie Groningen zijn maar weinig plekken waar je de 20 weken echo kunt laten maken zoals hij bedoeld is. Bij veel verloskundigen krijg je hem dan ook niet standaard. Ik weet iig. dat het Delfzicht en het Sint Lucas ziekenhuis geen personeel hebben die hiervoor opgeleid zijn en de aparatuur zelfs te verouderd is om alles goed in kaart te kunnen brengen. Nu worden de mensen die dus meer risico lopen naar het UMCG gestuurd omdat daar de kennis en apparatuur wel in orde zijn.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:50 schreef nikky het volgende:
En ik hoor van mensen dat sinds die nieuwe wet over de nekplooimeting en 20 weken echo dat er weinig plekken beschikbaar zijn in de ziekenhuizen. Wie weet of dit correct is. Ik kon namelijk nog zat voor de 13e week een nekplooimeting krijgen in Groningen en deze afspraak werd in een tijdsbestek van twee weken gemaakt. Wie weet hier meer van?
Ik heb twee zoontjes...gelukkig kan ik in al mijn aantrekkelijkheid mijn man daarvoor aanwijzen als schuldigequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 07:41 schreef Xanthe het volgende:
[..]
...
Hoorde net op het nieuws (rtl4 , hun bron was de telegraaf) dat mooie ouders meer kans hebben op een dochter. Dit was het resultaat van een Engels onderzoek. Een aantrekkelijk ouderpaar had 74% kans op een meisje als eerste kind.![]()
Je bedoelt hijquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:03 schreef Xanthe het volgende:
Mwanatabu kan toch ook zijn dat je net bij die 26% van de aantrekkelijke mensen hoort die dan jongentjes krijgen? heb altijd mijn twijfels bij dit soort onderzoeken en wie beslist of iemand aantrekkelijk is?
uhm....volgens mij is yoghurt (want zuivel in het algemeen) ook niet goed voor de ijzeropname.... Je mag het wel nemen, maar niet in combinatie met de ijzerpil...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:26 schreef PM-girl het volgende:
Gelukkig kijkt hij verder Xanthe!
Ik zit hier lekker met mijn 'dieetje'. Geen melk (dus yoghurt bij de musli). Floradix, gatver de gatver wat is dat smerig zeg, zzelfs door de jus d'orange! Grote pil Femnatal en dan nog de hap tandpasta (antagel) naar binnen....pfff
Als tussendoortje neem ik vandaag maar yoghurt met rozijnen en gedroogde abrikozen mee.... mijn collega's zullen denken dat er iets mis is, ik ben normaal niet van het gezonde en verantwoorde, haha!
Ach, mijn collega beweerde dat ik een jongetje zou krijgen omdat ik zo stralend zwanger ben... Meisjes trekken de schoonheid uit de moeder. Maar de laatste tijd denken heel veel anderen dat ik een meisje krijg. Wat ik daar weer van moet denkenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:36 schreef dutchie het volgende:
Kozakken, visite werkt hier ook altijd erg goed. En tv natuurlijk. Voor jou zou het gewoon lekker zijn als je eindelijk bevallen bent. Sterkte nog even joh.
Mooie ouders en meisjes, nou weer een bevestiging. Zegt de mama van 2 bloedmooie jochies.
Owlet, hoe is het met je deze koele ochtend?
Bizar zegquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:56 schreef owlet het volgende:
De tip die ik vandaag heb gekregen van iemand op een ander forum: gewoon zeggen dat je vruchtwater lekt of dat je je niet goed voelt, dan wordt je vanzelf wel ingeleid, dat heb ik ook gedaan bij mijn eerste, toen ik het zo zat was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |