abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39073988
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:36 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Dat probleem hebben wij ook een beetje denk ik....Hoeveel hoog zijn die klossen eigenlijk, dan kan ik het even uitmeten van te voren. Op zich vind ik het prima om dat ding omhoog te zetten, maar het moet wel kunnen natuurlijk. En op zich hebben we al een redelijk hoog bed, dus misschien vinden ze het zo wel oké. Ik was toch niet van plan om op ons logeerhokje te gaan liggen....Maar even vragen bij de intake. (mental note/invoeren in electronische agenda....Geheugen is een zeef tegenwoordig)
het bed moet op zo'n 70 tot 80 cm hoogte komen. Als het niet lukt om het op klossen te zetten (probeer het maar eens bij een waterbed dan is een matrasje op het bed ook een optie.
Als er maar mogelijkheid bestaat voor de verloskundige en kraamverzorgster om jou te kunnen verzorgen en controleren (en indien nodig het bed ook te verschonen) op een prettige werkhoogte. Dat zou desnoods een tafel kunnen zijn.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:01:35 #202
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_39074115
Mijn kraamzorg had het over 65 cm. Maar ik krijg de zorgmap en de benodigdhedenlijst nog toegestuurd, dus we zullen wel zien wat de vereisten zijn.

Ondertussen is het monstertje nieuwe wegen aan het uitproberen, links - rechts - links - rechts!
Net stak er even een heel deel naar voren, was een vrij bizar gevoel en het zag er ook wel raar uit....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_39074386
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:36 schreef cattie het volgende:
Sugar, dat was ook mijn idee. Mijn man maakt sowieso ons bed altijd al op. Maar bij de intake was de kraamzorg daar niet blij mee, ze vinden dat ik toch het bed moet verhogen, ivm controles ofzo. Daarom hebben we nu kratjes in huis en na de bevalling, als ik naar huis mag, gaan die dingen onder ons bed. En geen dag eerder, ik ga niet springen om in mijn bed te komen.
En wat als je alleen een waterbed hebt ?!
Extra matras lijkt me dan geen optie, en opmaken hoeft voor mij ook niet.
En ergens in een apart kamertje een bed neerzetten (als het al kan) maar dat lijkt me helemaal niet gezellig
(nog wel een bed/bank, maar die kan niet hoger gezet en is zeker niet comfi)
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_39074468
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:58 schreef owlet het volgende:

[..]

het bed moet op zo'n 70 tot 80 cm hoogte komen. Als het niet lukt om het op klossen te zetten (probeer het maar eens bij een waterbed dan is een matrasje op het bed ook een optie.
Als er maar mogelijkheid bestaat voor de verloskundige en kraamverzorgster om jou te kunnen verzorgen en controleren (en indien nodig het bed ook te verschonen) op een prettige werkhoogte. Dat zou desnoods een tafel kunnen zijn.
Eerst CM en man gefeliciteerd met Sara

Dutchie en man gefelicteerd met Cas (denk ze blauw)

Leon jij met je broertje.

Maar als je zelf niet zo groot bent en het bed moet zo'n eind de lucht in hoe verwachtend ze dan dat je normaal je bed in en uitkomt.
Moet je er dan met kratjes een trapje gaan bouwen.
pi_39074709
het is inderdaad vrij hoog, maar het went snel hoor. ik vond het beide keren weer heel raar toen 't bed uiteindelijk weer naar beneden ging.

op een waterbed wordt wel eens een plank gelegd, met daarop een extra matras.
pi_39074724
Hier moet het bed tussen de 80 en 90 cm. Mag er wel een duikplank bijnemen
En lees net in het boekje van de kraamhulp dat er geen hulp word verleend op een waterbed.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_39074771
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:58 schreef owlet het volgende:

Jamaar, jamaar....Ik moet ook nog op dat bed passen! Ik lig ook onder een schuin plafond, dus het bed kan niet ver omhoog. Maar misschien kom ik al wel bijna op 70 cm, ik ga wel eens meten
Eva
pi_39074847
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:08 schreef Inky05 het volgende:

[..]

En wat als je alleen een waterbed hebt ?!
Extra matras lijkt me dan geen optie, en opmaken hoeft voor mij ook niet.
En ergens in een apart kamertje een bed neerzetten (als het al kan) maar dat lijkt me helemaal niet gezellig
(nog wel een bed/bank, maar die kan niet hoger gezet en is zeker niet comfi)
In dat geval zou je eigenlijk, officieel, toch een extra matras ergens moeten hebben zodat je voor de eventuele controles hoog kan liggen. Dan kan je zelf lekker in je eigen bed blijven maar kunnen de controles wel "arboveilig" worden uitgevoerd.
Mocht het dan noodzakelijk zijn dat je echt op bed verpleegd wordt (de kans is heel klein, maar is er wel natuurlijk) dan zijn er altijd opties als het huren van een tijdelijk hoog-laag bed.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:21:17 #209
16245 CarOnline
met lange O
pi_39074888
MarMar, CM en Dutchie, van harte met jullie kroost(jes)!!
Screw them.
We're going home.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:26:21 #210
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_39075134
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:13 schreef Sugar het volgende:

[..]

En weet je? Ik voel me sinds 2 dagen hoog-, hoogzwanger! Niet zo prettig, om eerlijk te zijn.

Ik wil nu heel graag bezig zijn met getut en babydingetjes, maar heb eerst morgen nog mijn afstudeergesprek. Tegelijkertijd ben ik echt ineens helemaal kapot 's middags, ik moet dan echt slapen ofzo. Heel vreemd, dat heb ik nooit eerder gehad. Maria wil dingen doen met me en ik voel er de energie niet voor. Heel rot, want ik heb haar juist best gemist toen ik zo hard moest werken aan mijn afstuderen.
Ik zie er nu een beetje tegenop dat ik me misschien nog ruim 9 weken zo voel. Hoe doen moeders met 2 kinderen dat aan het eind van de zwangerschap?
Vandaag is ze naar het kdv, ik ga me hard voorbereiden op het gesprek en hopelijk is dat gewoon een stressding dat nu meespeelt en morgen van me af glijdt?
Ik weet nog niet hoe ik het gedaan heb ( en ik weet dat ik straks als de kinderen groter zijn en ik kijk even achterom naar "toen"dat ik weer niet weet hoe ik het allemaal gedaan heb, drie van die kleintjes in de hand houden ) Maar goed meis straks heb je weer wat minder stres, tis nogal niet wat een kindje, tweede op komt(en al een flinke buik ook!!!) en ook nog eens even afstuderen...respect
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_39075157
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:20 schreef owlet het volgende:

[..]
In dat geval zou je eigenlijk, officieel, toch een extra matras ergens moeten hebben zodat je voor de eventuele controles hoog kan liggen. Dan kan je zelf lekker in je eigen bed blijven maar kunnen de controles wel "arboveilig" worden uitgevoerd.
Mocht het dan noodzakelijk zijn dat je echt op bed verpleegd wordt (de kans is heel klein, maar is er wel natuurlijk) dan zijn er altijd opties als het huren van een tijdelijk hoog-laag bed.
Pff Ok dat kan wel denk ik. Ik heb ook nog een softside bed, dus een plank zag ik ook al niet zitten als je dan iets te dicht bij de rand komt flikkert die plank eraf. Maar ik mag dus wel ff opstaan als ze iets willen doen, matras of iets dergelijks erop en dan controle, en daarna al het overbodige spul er weer af en lekker in m'n waterbedje
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:16 schreef MeNicole het volgende:
En lees net in het boekje van de kraamhulp dat er geen hulp word verleend op een waterbed.
Dat is wel heel erg kort door de bocht zeg
Als ik al een nachtje op iets anders lig, kan ik soms al niet lekker slapen. Dus heb echt geen zin in een ander bed
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_39075446
Informeer wel even bij je thuiszorg of het hoog-laag bed te huur is. Hier niet namelijk. Ze hebben wel een kraambed , maar die dingen zijn (hier) niet echt fijn. Het bed word dubbel geklapt bezorgd/gehaald en als ik erop zat was ik altijd bang dat dat punt het niet zou houden (ook ivm. mijn overgewicht). Omdat ik nu dus apart moet gaan liggen voor de nachten gaat de huisarts straks een verzoek indienen dat we hier gezien onze situatie zo'n hoog-laag bed nodig hebben. Na aanvraag van een huisarts kun je hem vaak nl. alsnog wel krijgen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:42:56 #213
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39075817
Ik bedenk me net dat ons bed helemaal niet zooooooo hoog is. Wel hoog, maar volgens mij niet zo hoog. Dus ik heb tijdens de kraamtijd (en ervoor) op een matras extra gelegen. Dat klopt ook wel, want mijn eigen matras vond ik niet meer lekker liggen...hihi
pi_39075975
Verse babies, wat leuk!!!

Crazymoon & man van harte met jullie Sara

Dutch, Dutchman & Leon, van harte met jullie zoon/broertje Cas
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_39076080
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:26 schreef Inky05 het volgende:
Dat is wel heel erg kort door de bocht zeg
Als ik al een nachtje op iets anders lig, kan ik soms al niet lekker slapen. Dus heb echt geen zin in een ander bed
nee, dat is niet kort door de bocht. Er wordt óp het waterbed geen kraamzorg verleend. Het is niet zo dat er helemaal geen kraamzorg wordt verleend als er een waterbed aanwezig is, alleen zal er dan dus voor de medische controles een andere oplossing moeten komen.
Je kan dus gewoon op je eigen bed slapen, tenzij de medische situatie zó is dat je echt op bed verpleegd moet worden.
Het zou, in heel extreme gevallen wel zo kunnen zijn dat een kraambureau weigert om de totale zorg te doen als er echt niet tegemoed gekomen wordt aan de eis van een mogelijkheid tot een hoge controleplaats (nogmaals, dat zou ook een tafel kunnen zijn bij wijze van spreke). Simpelweg omdat er dan niet de zorg voor de veiligheid geleverd kan worden en het kraamcentrum niet de verantwoordelijkheid op zich wil nemen als er geen medische controles gedaan kunnen worden.

Maar goed, dat is een héél extreme situatie en ik denk niet dat dat snel voor zal komen.

Elke dag minstens twee keer moeten bukken, dag in dag uit, is niet gezond voor je rug en mag dus ook niet geëisd worden van een zorgverlener.
pi_39076147
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:33 schreef Xanthe het volgende:
Omdat ik nu dus apart moet gaan liggen voor de nachten gaat de huisarts straks een verzoek indienen dat we
Xanthe, waarom moet je apart liggen voor de nachten als ik vragen mag?
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:54:11 #217
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39076254
Oef ik zit een partij met een stijve nek, ruk en bekkenpijn....kan haast niet wachten tot morgen. Dan mag ik na 2 weken weer naar de chiropracter. Het heeft welgeteld 1 week en 2 dagen goed gezeten. Dat gaat dus lekker. Hopelijk wordt de tussentijd langer ipv korter naarmate de zwangerschap vordert.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:59:05 #218
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_39076449
Ons bed was ook zeer moeilijk op te hogen.
Een logeerbed opgehoogd, maar hier is geeneens gebruik van gemaakt.
De controle is op wel gedaan op het normale bed. En bed opmaken deden we zelf...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_39076621
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:49 schreef owlet het volgende:

[..]
nee, dat is niet kort door de bocht. Er wordt óp het waterbed geen kraamzorg verleend. Het is niet zo dat er helemaal geen kraamzorg wordt verleend als er een waterbed aanwezig is, alleen zal er dan dus voor de medische controles een andere oplossing moeten komen.
Je kan dus gewoon op je eigen bed slapen, tenzij de medische situatie zó is dat je echt op bed verpleegd moet worden.
Het zou, in heel extreme gevallen wel zo kunnen zijn dat een kraambureau weigert om de totale zorg te doen als er echt niet tegemoed gekomen wordt aan de eis van een mogelijkheid tot een hoge controleplaats (nogmaals, dat zou ook een tafel kunnen zijn bij wijze van spreke). Simpelweg omdat er dan niet de zorg voor de veiligheid geleverd kan worden en het kraamcentrum niet de verantwoordelijkheid op zich wil nemen als er geen medische controles gedaan kunnen worden.

Maar goed, dat is een héél extreme situatie en ik denk niet dat dat snel voor zal komen.

Elke dag minstens twee keer moeten bukken, dag in dag uit, is niet gezond voor je rug en mag dus ook niet geëisd worden van een zorgverlener.
Oh gelukkig, want ik wil wel zoveel mogelijk in m'n eigen bedje liggen.
Maar zoals anderen al aangaven, een ophoging van een waterbed wordt soms wel geaccepteerd, dus vond het daarom een beetje kort door de bocht. Dus het verschilt nogal, ik het zorg bij Icare (in Almere) gevraagd.

Ik ben trouwens nog helemaal niet op de hoogte wat er eigenlijk allemaal verzorgd moet gaan worden ?! (hechtingen indien nodig ofzo ?)
Mama van Ryan (04-09-06)
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:10:46 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39076875
Hechtingen deed bij mij de huisarts. Volgens mij controleert de Kraam alleen je temperatuur en bloeddruk en ze houdt je algehele gesteldheid in de gaten. Plas je voldoende, hoe is de stoelgang ect.
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:13:49 #221
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_39076984
Inky stelt allemaal niet zo veel voor hoor, stand van de baarmoeder, wondcontrole/controle hechtingen, temperaturen( maar dat doet de kraamvrouw toch zelf). Verder is het bij hulp bij de BV handig als het bed hoger is( al ging ik zelf liever gewoon op bed zitten bij de moeder)
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_39076993
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:04 schreef Inky05 het volgende:

Ik ben trouwens nog helemaal niet op de hoogte wat er eigenlijk allemaal verzorgd moet gaan worden ?! (hechtingen indien nodig ofzo ?)
Als er sprake is van hechtingen, ongehechte scheurtjes of grote kneuzingen aan de schaamlippen of het perineum dan zal dat inderdaad elke dag even bekeken worden, in het begin zelfs twee keer.
Verder wordt de hoogte van de baarmoeder gevoeld (net zoals de verloskundige nu bij controles doet) om te kijken of de baarmoeder goed zakt.
Je temperatuur wordt genomen en je polsslag gecontroleerd.
Er wordt gekeken naar het vloeipatroon (soms door de maandverbanden te bekijken, soms door het gewoon te bespreken).
Eventuele problemen met de borsten worden bekeken (harde plekken, kloven, etc.)
Hoe gaat het plassen, hoe gaat de ontlasting, etc.
En natuurlijk hoe de verse moeder zich voelt!

Het kan best zijn dat er al heel snel geen reden is om álle controles uit te voeren, maar in principe zijn dit de dingen die de kraamverzorgster voor de verloskundige observeert en opschrijft.

Deze zaken vinden in principe op bed plaats, maar mijn ervaring is dat in normale, gezonde situaties dat al heel snel niet meer dan twee keer een paar minuten is.
Hulp bij borstvoeding doen ze ook meestal op bed en in de begindagen deed ik het verschonen en badderen van de baby ook nog vaak op bed om te zorgen dat een kraamvrouw niet een tijd hoefde te staan of op een harde stoel hoefde te zitten.
pi_39077261
Jippieeeeeee weer een vers beebje!!

Dutch, Dutch-man en Léon gefeliciteerd met jullie zoon en broertje

Ons bed heeft ook op kratjes gestaan end at ging prima. Bij ons wastie 85 cm hoog
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:21:38 #224
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_39077281
Owlet , wat fijn die uitgebreide informatie, heb me vaak afgevraagd wat ze de nazorg voor je lichaam nu precies inhield

Ik heb echt last van een dipje, ik ben de laatste dagen een beetje van mijn roze wolkje afgekomen.. ik mopper weer meer enzo.. ik vind het allemaal zo spannend
pi_39077488
ow bibber...Ik vind het idee van de controles allemaal zo naar. Ook wel weer een fijn idee dat er goed op je gelet en voor je gezorgd wordt, maar ik heb mijn 'private parts' nog nooit hoeven laten checken. Vind het geen fijn idee dat dat straks wel moet (I know, het kan me dan niets meer schelen, maar nu wel! )
Eva
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:29:25 #226
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_39077602
Crazymoon en manlief, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Sara.
Dutchie en manlief, ook van harte met jullie tweede zoon Cas.
Geniet ervan, hoop dat de bevallingen een beetje "meegevallen" zijn.
Foto's willen we zien

Morgen heb ik mijn 20 weken echo, hoor ik eindelijk of het een jongen of een meisje wordt.
Ben ook heel erg zenuwachtig of alles wel goed is e.d. Afwachten maar.
pi_39077686
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:26 schreef linda856763 het volgende:
ow bibber...Ik vind het idee van de controles allemaal zo naar. Ook wel weer een fijn idee dat er goed op je gelet en voor je gezorgd wordt, maar ik heb mijn 'private parts' nog nooit hoeven laten checken. Vind het geen fijn idee dat dat straks wel moet (I know, het kan me dan niets meer schelen, maar nu wel! )
Dat zou ik dan zeker bespreken met je verloskundige en straks met de kraamverzorgster. Je bent zeker niet de enige die zich zo voelt en er zijn best wel dingen mogelijk.
Zoals bijvoorbeeld regelen dat de verloskundige de controles van je vagina doet, inplaats van de kraamverzorgster. Dan heb je maar één iemand die dat doet en hopelijk is dat dan iemand die op dat moment minder vreemd is en er zelfs met je naar toe kan werken.
Helaas (en dit staat hopelijk even los van jou) zijn er heel veel vrouwen met bijv. een incest danwel verkrachtingsverleden en dan zijn er ook vaak dingen die niet zo vanzelfsprekend gaan.
Zolang er over gesproken wordt is er een hoop mogelijk.
pi_39077697
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:51 schreef owlet het volgende:

[..]

Xanthe, waarom moet je apart liggen voor de nachten als ik vragen mag?
Omdat mijn man door omstandigheden zijn nachtrust moet hebben. Ik wil de baby graag bij me in de buurt hebben en dat gaat dan niet echt samen. Ook het meerdere malen per nacht op staan vanuit mijn eigen bed zou hem wakker maken. Dus was de keuze snel gemaakt dat Isis naar het kamertje naast onze slaapkamer zou gaan en ik samen met de baby naar een kamertje aan de andere kant van het huis.
Zo heeft hij gewoon zijn nachtrust en kan ik gewoon de baby verzorgen tot die de nachten een beetje door slaapt.
pi_39077747
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:31 schreef Xanthe het volgende:
Omdat mijn man door omstandigheden zijn nachtrust moet hebben. Ik wil de baby graag bij me in de buurt hebben en dat gaat dan niet echt samen. Ook het meerdere malen per nacht op staan vanuit mijn eigen bed zou hem wakker maken. Dus was de keuze snel gemaakt dat Isis naar het kamertje naast onze slaapkamer zou gaan en ik samen met de baby naar een kamertje aan de andere kant van het huis.
Zo heeft hij gewoon zijn nachtrust en kan ik gewoon de baby verzorgen tot die de nachten een beetje door slaapt.
Duidelijk!
pi_39077760
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:31 schreef owlet het volgende:

[..]

Dat zou ik dan zeker bespreken met je verloskundige en straks met de kraamverzorgster. Je bent zeker niet de enige die zich zo voelt en er zijn best wel dingen mogelijk.
Zoals bijvoorbeeld regelen dat de verloskundige de controles van je vagina doet, inplaats van de kraamverzorgster. Dan heb je maar één iemand die dat doet en hopelijk is dat dan iemand die op dat moment minder vreemd is en er zelfs met je naar toe kan werken.
Helaas (en dit staat hopelijk even los van jou) zijn er heel veel vrouwen met bijv. een incest danwel verkrachtingsverleden en dan zijn er ook vaak dingen die niet zo vanzelfsprekend gaan.
Zolang er over gesproken wordt is er een hoop mogelijk.
Ja, maar eigenlijk vind ik ook dat ik me daar gewoon maar even overheen moet zetten. Dr is niets vreemds aan, kv en vk zien dat allemaal dagelijks, en voor mij hoeven ze ook geen extra moeite te doen. Maar als ik het erg vervelend/stressvol vind, zal ik het wel aankaarten...
Eva
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:34:12 #231
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39077794
Ah, eindelijk zijn de langverwachte babietjes er!

Crazymoon, van harte met je dochter! Sara...

En Dutch, jij ook van harte met Cas!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_39077849
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:13 schreef owlet het volgende:

[..]

Als er sprake is van hechtingen, ongehechte scheurtjes of grote kneuzingen aan de schaamlippen of het perineum dan zal dat inderdaad elke dag even bekeken worden, in het begin zelfs twee keer.
Verder wordt de hoogte van de baarmoeder gevoeld (net zoals de verloskundige nu bij controles doet) om te kijken of de baarmoeder goed zakt.
Je temperatuur wordt genomen en je polsslag gecontroleerd.
Er wordt gekeken naar het vloeipatroon (soms door de maandverbanden te bekijken, soms door het gewoon te bespreken).
Eventuele problemen met de borsten worden bekeken (harde plekken, kloven, etc.)
Hoe gaat het plassen, hoe gaat de ontlasting, etc.
En natuurlijk hoe de verse moeder zich voelt!
Aha klink heel fijn allemaal, zou mijn beroep dus niet zijn

Maar ik kan me iig wel alvast voorbereiden dat je nog heeeeeeeeeel vaak met je broekje naar beneden moet, ben toch wel een beetje pruts denk ik. Ik weet zelf niets eens precies hoe het daar beneden er allemaal uitziet, en dan bedoel ik dat ik niet met een spiegel heb lopen kijken haha

En nu borst problemen toch ter sprake komen gooi ik nog ff wat in de groep. Ik heb bij m'n linker tepel al een tijdje last van een scheurtje en korstjes aan de onderkant. En als het kostje eraf is gaat het heel lastig dicht en blijft er wondvocht uitkomen.... Ik hoopte dat het vanzelf genas, of moet ik er wel iets aan laten doen ?!
Mama van Ryan (04-09-06)
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:42:18 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_39078109
chacama, loop je normaal gesproken ook bij een chiropractor? ik dus wel al een hele tijd en mijn rug is een stuk beter deze zwangerschap dan de vorige, ik denk dus omdat ik sowieso al "rechtgezet" ben zeg maar. Bekkenklachten doe je uiteindelijk niet heel veel aan denk ik, maar dat SI gewricht kunnen ze wel lekker op zijn plaats zetten en dat scheelt. Ik ging dit keer iedere 3/4 weken.

Nana, voor jou... tuurlijk is het spannend en daar kan je best even in een dipje van komen, maar nog maar ff meid, dan hou jij ook je kleine vast
stormy waters...
sailin'
pi_39078146
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:35 schreef Inky05 het volgende:
En nu borst problemen toch ter sprake komen gooi ik nog ff wat in de groep. Ik heb bij m'n linker tepel al een tijdje last van een scheurtje en korstjes aan de onderkant. En als het kostje eraf is gaat het heel lastig dicht en blijft er wondvocht uitkomen.... Ik hoopte dat het vanzelf genas, of moet ik er wel iets aan laten doen ?!
Ik had hier in het begin van de zwangerschap ook last van en wat bij mij heel goed hielp was ze insmeren met het "voorvocht" wat er uit mijn tepels kwam (soort kleverig goedje was dat) en dan aan de lucht te laten drogen.
Ik scrubde meestal onder de douche de velletjes er af, dat leek ook een beetje te helpen.
En anders misschien heel dun smeren met calendulazalf en aan de lucht laten drogen?
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:44:57 #235
24188 Belana
kloon van belana
pi_39078192
Krijg net een sms van Dutchie, Cas heeft een “dimpel” een extra gaatje boven zijn poepgaatje. Ze zijn nu een echo aan het maken om te kijken of het een bodem heeft of dat het in contact staat met zijn ruggewervel. Bij het 2e betekent het opereren. Het lijkt er op dat het het eerste is, want hij doet het goed verder. ze is erg geschrokken.

we denken aan je meid en duimen en hopen dat het goed is
stormy waters...
sailin'
pi_39078254
Oh Cas toch... dat is schrikken...
Hopelijk is het allemaal niet zo ernstig
pi_39078356
Dutchie we duimen voor Cas
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:49:33 #238
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39078376
Jeetje Belana wat een vervelend bericht van Dutchie. Wens d'r maar veel sterkte en we denken aan d'r en hopen heeeeeeel hard op het eerste....!!!

Ik loop normaal gesproken ook bij de chiropracter maar dat was al met tussenposes van een half jaar tot 3/4. Dat het nu weer zo kort op elkaar is, vind ik wel erg vervelend. Ik heb een getordeerd bekken en door het verweken komt dat nu dus weer lekker in de knel met alle rugwervelklachten vandien.
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:53:18 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_39078544
wat is getordeerd? ja, door het verweken heb je sowieso weer meer klachten natuurlijk, het schiet ook weer sneller verkeerd dan. Magoe, als het maar helpt dan, al is het maar voor 1,5/2 weken. misschien dat het verderop in de zwangerschap beter gaat, daar hopen we dan maar op voor je
stormy waters...
sailin'
pi_39078550
Van harte gefeliciteerd met Sara!!

Van harte gefeliciteerd met Cas!!
The waves you made will always be
pi_39078653
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:44 schreef Belana het volgende:
Krijg net een sms van Dutchie, Cas heeft een “dimpel” een extra gaatje boven zijn poepgaatje. Ze zijn nu een echo aan het maken om te kijken of het een bodem heeft of dat het in contact staat met zijn ruggewervel. Bij het 2e betekent het opereren. Het lijkt er op dat het het eerste is, want hij doet het goed verder. ze is erg geschrokken.

we denken aan je meid en duimen en hopen dat het goed is
oeh, das idd schrikken ja, ik duim ook mee dat het goed is
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:58:01 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39078698
@ Belanda. Dat betekent dat rechts zeg maar naar beneden draait en links naar boven. Dus wrikt het. Inmiddels zeurt mijn hele linkerkant van hoog in mijn nek tot in mijn enkel. Het staat dus goed scheef allemaal. Pff, hier wordt ik dus zoooooooo moe van. Vanavond weer vroeg naar bed en het voetbal vanuit bed kijken, want als ik lig voel ik het niet. Gelukkig. Ik kan me helaas niet meer herinneren hoe het tijdens de vorige zwangerschap was. Waarbij het waarschijnlijk toch niet uitmaakt, want toen had ik een zittend beroep en nu een staand. Dus de belasting is nu toch al anders.
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:59:51 #243
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_39078779
Kan een schimmel eigenlijk kwaad voor de BB?
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:01:14 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_39078837
mmm... klinkt niet alsof je lang zult kunnen doorwerken dan vervelend hoor! veel sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
pi_39078849
PV, kan geen kwaad. Ik heb een een schimmelinfectie gehad tijdens de zwangerschpa.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:01:51 #246
103793 kozakken
Living the life
pi_39078859
We duimen voor Cas alhier!!
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:02:11 #247
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_39078876
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:01 schreef Vicky het volgende:
PV, kan geen kwaad. Ik heb een een schimmelinfectie gehad tijdens de zwangerschpa.
En als het blijft doormodderen?
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:03:26 #248
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39078918
Schommelingen in de hormoonhuishouding
Het begin van een zwangerschap gaat samen met forse hormonale veranderingen, die kunnen leiden tot het ontstaan van vaginale candidose (schimmelinfectie); maar ook tijdens de periode die daarop volgt kunnen veranderende hormoonspiegels voor problemen zorgen. De klacht moet dan zeker behandeld worden, omdat de baby anders bij geboorte kans loopt op bijvoorbeeld spruw, een schimmelinfectie in de mond.
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:05:20 #249
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39078988
@ Belana. Dat zal toch wel moeten. We hebben een eigen bedrijf. En niet werken betekent geen centen. En die hebben we met die kleine op komst toch wel nodig..hihi. We komen er wel uit. Ik verzin wel iets.
pi_39079170
Ik duim heel hard dat het meevalt met Cas!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')