abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2006 @ 14:10:16 #51
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40321734
Ik ga nu om de 2 weken, is de bedoeling.
Ik zie soms sterretjes,maar heb geen hoofdpijn of houd geen vocht vast.
Mijn bloeddruk was de laatste keer 120 over 65, dat was prima vond men. Ook is er geprikt voor ijzer(?) en ze hebben niet gebeld dat het niet goed was.
Ik wilde morgen dus even bellen voor de sterretjes, omdat ik ze heel soms ook heb als ik lig. Meestal na inspanning.
En dat icm het niet voelen van ieniemienie, maakte me bezorgd. Inmiddels schopt het weer volop dus geen twijfel. Maar vroeg me af, welke tijdsduur er normaal is dat ze stilliggen, ivm slaap bijv.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 30 juli 2006 @ 15:53:19 #52
103793 kozakken
Living the life
pi_40324204
Mijn vlos heeft me deze week nog verteld dat de ongerustheid van een moeder ALTIJD reden tot bellen is. Omdat as mama's op een of andere manier toch vaak heel goed weten wanneer iets nog kan en wanneer het om een soort onverklaarbare onrust gaat in je eigen lijf of hoofd.
Bellen dus!! -zou ik zeggen-
  zondag 30 juli 2006 @ 17:47:24 #53
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_40327349
Kwam even spieken of owlet nog niet was bevallen. Niet dus...

Hoop nu echt dat het snel op gang komt, het is in ieder geval minder warm om te bevallen deze week.
pi_40327676
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen op het gebied van overtijd zijn: Wanneer werden er andere stappen ondernomen?
Ik moet aanstaande donderdag weer voor controle, ben dan 41+2 en ik hoop eigenlijk wel dat als het nodig is baby nog wel de tijd krijgt tot 42 weken zonder al te veel ziekenhuis tussenkomst.

Is het normaal dat er voor die tijd al wat meer controle komt, bijvoorbeeld in de vorm van extra ctg/echo's, etc?

Een kennis van mij is evenver zwanger maar loopt bij de andere praktijk in de stad. Zij moet donderdag dus al naar de gyn. voor verder onderzoek...

Natuurlijk is het verschillend per persoon en per verloskunidge maar ik ben benieuwd hoe de ervaringen hier mee zijn
  zondag 30 juli 2006 @ 18:02:55 #55
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_40327744
Op je linkje staat dat je 40+5 bent owlet? Maar over je vraag: ik heb geen idee jammergenoeg. Mijn kinderen zijn steeds vóór de uitgerekende datum gehaald of geboren.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:05:05 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40327802
Volgens mij gebeurd het al wel dat er af en toe een ctg en een echo gemaakt word om het vruchtwater op te meten oa. Maar of dat nou per se vanaf 40 of 41 gedaan word weet ik eig. niet.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:09:51 #57
108648 cattie
lieve moeder
pi_40327924
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:00 schreef owlet het volgende:
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen op het gebied van overtijd zijn: Wanneer werden er andere stappen ondernomen?
Ik moet aanstaande donderdag weer voor controle, ben dan 41+2 en ik hoop eigenlijk wel dat als het nodig is baby nog wel de tijd krijgt tot 42 weken zonder al te veel ziekenhuis tussenkomst.

Is het normaal dat er voor die tijd al wat meer controle komt, bijvoorbeeld in de vorm van extra ctg/echo's, etc?

Een kennis van mij is evenver zwanger maar loopt bij de andere praktijk in de stad. Zij moet donderdag dus al naar de gyn. voor verder onderzoek...

Natuurlijk is het verschillend per persoon en per verloskunidge maar ik ben benieuwd hoe de ervaringen hier mee zijn
Ik liep al bij de gyn, dus dat is iets anders, maar de gyn zei dat er geen actie ondernomen werd voor 42 weken, aangezien de meeste kindjes toch wel voor de 42 weken grens vanzelf komen. Maar een heel klein percentage moet ingeleid worden na 42 weken. En wat betreft extra controle: toen ik met 39+2 bij haar kwam hebben we een nieuwe afspraak gemaakt voor 41+2 (die dag ben ik grappig genoeg ook bevallen), dus pas 2 weken later, omdat alles prima was. Maar dat is denk ik persoons afhankelijk. Als alles oke is, lijkt mij dat ze Ronja gewoon tot 42 weken geven om vanzelf te komen.
pi_40327947
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Op je linkje staat dat je 40+5 bent owlet?
Ja, klopt. En bij de volgende VK-controle (donderdag) ben ik 41+2. Of begrijp je ik vraag niet goed?
  zondag 30 juli 2006 @ 19:49:51 #59
103793 kozakken
Living the life
pi_40330558
Ik ben bij 40,5 doorgestuurd richting gyn. Maar er is 1,5 week alleen maar gekeken en een keer of drie moest ik terugkomen voor echo (vruchtwater check) en ctg (hartje) van een half uur. In het ziekenhuis in Deventer (en meerdere, begreep ik) laten ze tegenwoordig zelfs wel eens doorlopen tot 43 weken.
Ik zou worden ingeleid met 42 weken en 1 dag. (Maar dan vooral omdat ik een hormomama driftbui kreeg toen ze weeeer wilden rekken). Uiteindelijk braken toen m'n vliezen 's ochtends om kwart voor vier. Ik moest wel in het ziekenhuis bevallen omdat ik over de 42 weken liep.
Maar anders had ik gewoonweg wat extra controle in het ziekenhuis gehad en was ik thuis begonnen met bevallen.
Maar er is maar een heel klein percentage wat echt over de 42 weken heen loopt hoor. Daar hebben ze wel gelijk in.
-Wat is geduld hebben moeilijk he. en dat terwijl ik nog niet eens over tijd loop-
pi_40331102
Het getver, ik hoorde net dat mijn zus een aantal sollicitaties heeft lopen in Denemarken. Hoewel ze het eerst niet zag zitten wil ze toch wel graag die kant op om samen te gaan wonen met haar Deense vriend. Ik ben ontzettend blij voor haar maar moet even heel erg hard achter een andere oppas aan
Misschien dat mijn moeder twee dagen wil doen, inplaats van de geplande één. Misschien dat mijn andere zus vrij het wil doen.
En anders moet er toch gekeken worden naar een KDV of een gastouder. Maar ja, met een werkgever die daar niet aan mee wil betalen wordt het waarschijnlijk bijna duurder om die twee dagen te werken.
Bah.
Ik heb geen idee hoe ik uit kan gaan zoeken wat kinderopvang zou gaan kosten, zijn daar vaste tarieven voor?
  zondag 30 juli 2006 @ 20:11:29 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_40331154
1 januari is ie ws verplicht om mee te betalen owlet misschien is dat een zorg minder? er is een kinderopvangtopic, ik ga ff zoeken zo voor je.
stormy waters...
sailin'
pi_40331230
Owlet, bij mij is er niks aan extra controles gedaan tot ik echt 42 weken was. Ik moest gewoon nog steeds 1 keer per week naar de verloskundige en de laatste keer (bij 41+3) heeft ze me een briefje voor afspraak in het ziekenhuis meegegeven. Ik mocht zelf het ziekenhuis bellen en de afspraak maken voor de dag waarop ik echt 42 weken was. En pas in het ziekenhuis hebben ze dus ook een ctg en echo gemaakt.

En wat betreft de kinderopvang. Volgensmij hebben bijna alle kinderdagverblijven ongeveer hetzelfde tarief, dat tegen het maximum aanligt wat door de belasting voor vergoeding in aanmerking komt, nl. 5,72 euro/uur.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:17:23 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_40331324
Keuze: welke vorm van kinderopvang? hier kan je je vragen denk ik wel kwijt owlet
stormy waters...
sailin'
pi_40331358
Hier kan je zelf wat berekeningen maken Owlet http://www.toeslagen.nl/p(...)gtoeslag2006-13.html over wat je evt aan toeslag terug kan krijgen volgens mij.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_40331492
Belana en Igraine, bedankt!

edit: ik laat het maar heel even rusten. Eerst maar eens afwachten hoe het precies gaat zijn straks en wat mijn moeder danwel zus willen/kunnen doen. Ik merk dat ik me er nu al weer veels te druk over zit te maken, da's niet goed nu. Nu is voor een boek lezen, fok!-ken en afwachten

[ Bericht 65% gewijzigd door owlet op 30-07-2006 20:30:31 ]
  zondag 30 juli 2006 @ 20:52:09 #66
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40332479
Kozakken, dankjewel voor je reactie. Morgen bel ik sowieso over mijn sterretjes, al vermoed ik dat het door de hitte kwam. En dan wil ik ook mijn gevoel neerleggen en overleggen over evt extra controles.

Owlet, snap dat je niet op dit nieuws zit te wachten, alleen al niet om je zus te moeten missen.

Heeft Yppy zich nu gemeld vandaag?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 30 juli 2006 @ 20:53:13 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_40332510
PM, ik heb niet zo heel veel tijd meer en lees nog wel eens over dingen heen daardoor. doe je voorzichtig meissie! Goed dat je ff gaat bellen
stormy waters...
sailin'
  zondag 30 juli 2006 @ 21:20:30 #68
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40333366
PM, voorzichtig hoor En zeker even bellen
(sterretjes kunnen ook komen door lage bloeddruk trouwens).

owlet, gewoon nu lekker in je schulpje zitten en afwachten tot het begint
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40333795
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:33 schreef Xanthe het volgende:
Omdat ik nu dus apart moet gaan liggen voor de nachten gaat de huisarts straks een verzoek indienen dat we hier gezien onze situatie zo'n hoog-laag bed nodig hebben. Na aanvraag van een huisarts kun je hem vaak nl. alsnog wel krijgen.
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:51 schreef owlet het volgende:

[..]

Xanthe, waarom moet je apart liggen voor de nachten als ik vragen mag?
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:31 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Omdat mijn man door omstandigheden zijn nachtrust moet hebben. Ik wil de baby graag bij me in de buurt hebben en dat gaat dan niet echt samen. Ook het meerdere malen per nacht op staan vanuit mijn eigen bed zou hem wakker maken. Dus was de keuze snel gemaakt dat Isis naar het kamertje naast onze slaapkamer zou gaan en ik samen met de baby naar een kamertje aan de andere kant van het huis.
Zo heeft hij gewoon zijn nachtrust en kan ik gewoon de baby verzorgen tot die de nachten een beetje door slaapt.
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:49 schreef Xanthe het volgende:
Hier helaas geen logeerbed en geen logeerkamer.
Geen aparte kamer, wel aparte kamer?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zondag 30 juli 2006 @ 21:46:22 #70
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40334168
Owlet, door jouw vraag over overtijd en hoe de vlos daarmee omgaat, heb ik net alle topics van mijn laatste 2 weken door zitten lezen. Wat een tijd was dat! Ik mis Fluf, MissTake, Piglet, Luchtbel, de hele sfeer en alles!

Maar ik kwam er in elk geval bij uit dat ik gewoon wekelijks op controle moest en dat er met 42 weken en een paar dagen dan een plan zou komen. Ik geloof dat ze me uiterlijk 43 weken zwanger wilden laten doorlopen. Uiteindelijk begon de bevalling spontaan met 42 weken en werd Maria geboren met 42 weken en 1 dag.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40334830
Was een bijzondere tijd toen he
pi_40336467
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:34 schreef easy-going het volgende:

Geen aparte kamer, wel aparte kamer?
De oude kamer van Isis word de baby-kamer , maar die is nog erg rommelig door het warme weer en we hebben nog geen extra bed. Dus geen extra kamer in de zin van logeer kamer en dus ook geen extra bed. nu duidelijk?
pi_40336934
Moet ze niet controleren, bij +40 wk, of je nog genoeg vruchtwater hebt en of de placenta nog voldoende "actief" is ?! Anders kan je kindje het toch knap lastig krijgen daar binnen ....
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_40337572
Ik moest wel extra goed in de gaten houden of ik m'n beebje nog wel vaak genoeg voelde, maar kreeg dus verder geen extra controles.
Boven de 40 weken is het niet ineens eng ofzo. Bevallen met 41 weken en 5 dagen is net zo gewoon als met 38 weken.
pi_40337807
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:46 schreef Sugar het volgende:
Owlet, door jouw vraag over overtijd en hoe de vlos daarmee omgaat, heb ik net alle topics van mijn laatste 2 weken door zitten lezen. Wat een tijd was dat! Ik mis Fluf, MissTake, Piglet, Luchtbel, de hele sfeer en alles!
Grappig ik zat vanmiddag ook oude topics van de zwangerschap en de bevalling en de geboorte door te kijken

Owlet sterkte meid
en alle andere meiden die een hug kunnen gebruiken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40338119
Heb ikpas ook wat gedaan

Suzanna, de foto staat in 't buikentopic Plaats er ook eens eentje van jou?
  zondag 30 juli 2006 @ 23:34:22 #77
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40338167
Ik vorige week
pi_40338799
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:18 schreef Tamea het volgende:
Ik moest wel extra goed in de gaten houden of ik m'n beebje nog wel vaak genoeg voelde, maar kreeg dus verder geen extra controles.
Boven de 40 weken is het niet ineens eng ofzo. Bevallen met 41 weken en 5 dagen is net zo gewoon als met 38 weken.
naja er wordt wel eens te lang gewacht terwijl het eigenlijk niet kon....
Een beetje controle lijkt me toch wel fijn

Ik zelf was 3 weken te laat is ook allemaal goed gekomen
En m'n vriend was 2 weken, dus als de uk net zo eigenwijs is al wij, dan kunnen we
waarschijnlijk wel langer wachten dan 6 weken (nu 34wk)
Mama van Ryan (04-09-06)
  maandag 31 juli 2006 @ 00:20:52 #79
144404 waterfly
van de wap
pi_40339573
dit topic gaat zo hard.. hou het niet bij.. Owlet: sterkte!!
  maandag 31 juli 2006 @ 07:48:47 #80
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40343102
op weg naar HA voor maandelijkse controle!
  maandag 31 juli 2006 @ 08:09:17 #81
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40343185
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:46 schreef Sugar het volgende:
Nou ik mis jou ook hoor . Ik heb laatst ook alle snotje-topics weer zitten doorkijken. Het lijkt wel of het gisteren was en wat was het toen gezellig!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 31 juli 2006 @ 08:12:13 #82
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40343201
Hihi, max, ik dacht nu net aan jou! Maar jij bent er ook nog wel best veel, dat scheelt een boel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40343218
En volgens mij waren we toen ook zo'n beetje allemaal over tijd

Morris kwam met 41 + 3 en ik heb helemaal geen extra controles gehad toen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 31 juli 2006 @ 08:31:02 #84
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40343324
Poemojn, ik maak helemaal geen foto's van m'n buik heb ik de vorige zwangerschappen ook alleen maar aan het einde gedaan. Ook foto's van de kids komen pas veel later (meestal) op het inet terecht overigens. Maarre... ik ga wel even naar jouw buikje kijken!

Ik kan me wel herinneren dat er toen veeeeeeel dikke-buiken dames waren die bijna tegelijk moesten bevallen. Voor mijn idee dan. Volgens mij was ik toen pas nét zwanger en kwam hier nog bijna nooit. Dus die namen van toen herinner ik me niet echt meer...
  maandag 31 juli 2006 @ 08:33:00 #85
3142 m@x
pi_40343332
Ik vind het zo gek dat al die meiden die toen zwanger waren van hun eerste en onzeker waren over allerlei kleine dingetjes zijn nu gewoon ervaren moeders en zwanger van de tweede. Gek maar wel heel leuk.
  maandag 31 juli 2006 @ 08:33:25 #86
3142 m@x
pi_40343337
quote:
Op maandag 31 juli 2006 08:14 schreef snoopy het volgende:
En volgens mij waren we toen ook zo'n beetje allemaal over tijd

Morris kwam met 41 + 3 en ik heb helemaal geen extra controles gehad toen.
Ik was precies op tijd.
pi_40343429

Het is afgekoeld! Heel goed nieuws voor de dikke-voeten-club
Ik heb heerljk geslapen.... Owlet hopelijk niet, want die lag natuurlijk te bevallen! ?

Sugar! Waar ben je?
Eva
  maandag 31 juli 2006 @ 09:05:10 #88
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40343649
Goeiemorgen
Ik heb een vraagje. Weet iemand wat die vervelende pijnsteekjes in mijn schaambot kunnen betekenen? Mijn moeder zei al dat dat ook verweekt en dat dat het misschien is. Doet echt pijn bij lopen!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 31 juli 2006 @ 09:06:34 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_40343666
verweking idd, het gaat allemaal losser zitten en daardoor wat tegen elkaar aan schuren zeg maar, kan erg pijnlijk zijn. Je doet er niks aan helaas. ik hoop dat het niet erger wordt neuk.
stormy waters...
sailin'
pi_40343976
Belde ze net voordat wij naar ziekenhuis op... echoscopiste is ziek vandaag. Afspraak is naar woensdag verplaatst. Echt een bummer, maar ja....
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 09:33:29 #91
81992 Githa
pi_40344040
stiekemurd, dat is balen ja!... gelukkig is het ook heel snel woensdag en laten ze je niet nog eens 2 weken wachten.
Hoe gaat het verder?
pi_40344088
2 weken wachten kan niet meer, ben al in de 22e week namelijk
Het gaat goed! Een vakantie is goed voor een mens. Vrijdag moet ikweer voor controle bij de VK afdeling van ziekenhuis. Ben heel benieuwd wat de bloeddruk gedaan heeft.
Probeer vanmiddag even een foto te posten van mijn enorme (ahum) buik.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 09:39:55 #93
81992 Githa
pi_40344153
JAAA een buiken foto.
Voel je je wel goed? ...want zelf voel je vaak ook wel wat je bloeddruk doet.
nou op naar woensdag dan.
  maandag 31 juli 2006 @ 09:50:52 #94
3142 m@x
pi_40344350
Even een vraagje namens een collega: Zijn er nog trucjes tegen onrustige benen?

Stiekemurd, jij gaat ook al zo hard! kom je ook weer een keer verhaaltjes en foto's van Benthe posten?
pi_40344439
Stiekemurd, jammer dat je nog iets langer geduld moet hebben. Kindje kijken is zo leuk

Zou Owlet nog aan het uitslapen zijn? Joehoe!
pi_40344506
Massage koelen met lauwarm water smeren met dat spul van Snoopy...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 31 juli 2006 @ 10:01:23 #97
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40344536
Zo, nieuwe dag nieuwe kansen.
Die van gisteren ga ik maar gauw vergeten.
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:50 schreef m@x het volgende:
Ehm, ooit is mij verteld een stuk zeep onder mijn bed te leggen. Heb het eigenlijk nooit uitgeprobeerd.
Maar restless legs voelen zooooo irritant...
Heb er nu tijdens mijn zwangerschap minder last van dan verwacht, maar áls ik er last van heb...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_40344601
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:50 schreef m@x het volgende:

Stiekemurd, jij gaat ook al zo hard! kom je ook weer een keer verhaaltjes en foto's van Benthe posten?
Groot stuk metaal onder je bed leggen. Raar, maar het werkt. Een bijl, zaag, koevoet, wat dan ook
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40344756
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Groot stuk metaal onder je bed leggen. Raar, maar het werkt. Een bijl, zaag, koevoet, wat dan ook
Meteen handig als er een inbreker komt!
pi_40344808
Vraag me eigenlijk af of een urineweg ontsteking ook door de vk gezien word als ze op blaasontsteking testen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')