Ik ben er eigenlijk wel een beetje blij mee. Ik had nog helemaal geen vakantie gehad/genomen dit jaar, dus was er wel aan toe. Heb naar mijn idee alles goed en uitgebreid overgedragen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:34 schreef YPPY het volgende:
....
Lekker dat je verlof hebt Inky. Ben je al een beetje gewend aan het idee? Ik vind het na een week nog gek dat ik niet hoef te werken en maar weinig ‘moet’.
Je gaat vanzelf naar je verlof toeleven Linda. Ik heb een solofunctie waarbij ‘de doelgroep’ in korte tijd al verschillende mensen heeft gezien en nu zou ik dan ook weer gaan. Daar maakte ik me best zorgen over. Maar ik heb mijn vervangster nog een beetje in kunnen werken en het los kunnen laten. Nu denk ik soms zelfs een hele dag niet aan mijn werk.
.....
Thanxquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:01 schreef chacama het volgende:
Inky dan heb je toch heel goed werk verricht en goed overgedragen. Bij deze van mij dan een dikke vette pluim!!!
Jep, al dat soort "positieve" mail bewaar ik altijd als bewijs voor m'n beoordelingquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:06 schreef YPPY het volgende:
Super dat ie het toch nog gevonden heeft, hopen dat je baas dat ook hoort.
Ik verwacht niet gemaild te worden over een paar weken (er is nu vakantiesluiting), maar ze zullen vast bellen. Veel van mijn werk heeft nogal met personen te maken en dat durfde ik niet op papier te zetten. Iedereen loopt 'mijn hok' binnen en het is niet handig als ze dan wat over elkaar lezen.
Ik weet er nog niet zo heel veel van vanuit de praktijk, maar knus is niet het eerste wat in me opkomt als ik aan een bevalling denk. Wel: bloed, pijn en mogelijke complicaties. Ik heb echt helemaal niks met dat romantische idee van een thuisbevalling. Liever gewoon het ziekenhuis in als de vliezen breken ofzo, bevallen, nachtje bijkomen en lekker naar huis. Geen gedoe, je hoeft je huis niet om te toveren tot Medisch Centrum Oost, klaar.quote:
Het is natuurlijk jammer dat je gewoon de keuze niet hebt. Ja, als je er flink voor lapt, dan wel. Daarnaast vraag ik me af of, als de trend werkelijk richting +50% ziekenhuis gaat (en in de toekomst er wellicht overheen), thuisbevallen nog wel de standaard moet zijn. Het brengt een hoop rompslomp met zich mee die voorkomen kan worden (kraampakketten distributie, verloskundigen die reistijd kwijt zijn, etc).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:24 schreef pinquit het volgende:
jamaar jarno, sommge mensen vinden het fijner om al dat bloed en pijn en al dat gedoe in een vertrouwde omgeving te beleven.![]()
net als na de bevalling bijkomen, lekker in je eigen bed, douchen, lekker in je eigen douche..![]()
enne.. het schreeuwen wordt alleen door je buren misschien gehoord (oh jullie wonen op een flat, dus dat zijn 4× buren?) en niet door de hele afdeling van het ziekenhuis. (nu zijn die wel wat gewend.. maar toch)
Wie zegt dat iedereen een thuisbevalling zo geweldig vindt? Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze? De hele bevallingsindustrie wordt gedomineerd door keuzes gebaseerd op emoties lijkt het. Je wordt zo zachtjes aan voor gek verklaard als je zachtjes oppert dat een ziekenhuisbevalling je eigenlijk wel prima lijkt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:39 schreef pinquit het volgende:
inderdaad jarno, denk ook eens aan je yppy![]()
DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt. Je kunt er toch voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen? Dat je daar niet gelijk bij de eerste wee opgenomen wordt, heeft een mijns inziens goede reden: thuis komen de weeën veel beter op gang.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze?
Moet je eens proberen, zonder je tot de nek toe te verzekeren. Nouja, ik ben het eigenlijk gewoon eens met Kluun, daar komt het op neer denk ik:quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:46 schreef linda856763 het volgende:
[..]
DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt.
quote:Kluun is niet voor of tegen pijnbestrijding bij bevallingen en niet voor of tegen natuurlijk bevallen. Wel of niet in het ziekenhuis, wel of geen ruggenprik, hij vindt het allemaal best. Hij is wél van mening dat niet de verloskundige, niet de huisarts, niet de gynaecoloog, maar onze vrouwen zélf moeten kunnen bepalen hoe, waar en wanneer ze bevallen.
HOPPA!!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Moet je eens proberen, zonder je tot de nek toe te verzekeren. Nouja, ik ben het eigenlijk gewoon eens met Kluun, daar komt het op neer denk ik:
[..]
Kiezen? Vind je? Een ander bepaald wanneer jij naar het ziekenhuis kan. Dat ik me misschien vanaf wee nummer 1 veiliger voel in het ziekenhuis en de bevalling daardoor beter zal gaan, vraagt niemand. Dat ik graag een ruggenprik wil omdat ik pijn niet nodig vind, is mijn probleem. Noem ik toch niet echt kiezen... sowieso vraag ik me ineens af wat er gebeurd is met die 24/7 ruggenprik. Had de tweede kamer niet bepaald dat elk ziekenhuis budget moet maken daarvoor?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:46 schreef linda856763 het volgende:
DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt. Je kunt er toch voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen?
Maar waarom naar het ziekenhuis met iets wat eigenlijk in de meeste gevallen geen ziekenhuismateriaal is? Je gaat met een verstuikte enkel ook eerst naar de huisarts en als het dan ernstig blijkt alsnog naar het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wie zegt dat iedereen een thuisbevalling zo geweldig vindt? Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze? De hele bevallingsindustrie wordt gedomineerd door keuzes gebaseerd op emoties lijkt het. Je wordt zo zachtjes aan voor gek verklaard als je zachtjes oppert dat een ziekenhuisbevalling je eigenlijk wel prima lijkt.
En daarna gaan schermen met 'denk ook eens aan...' Nogmaals: alsof we een keuze hebben! Het is nu eenmaal een thuisbevalling, we hebben de hele apotheek in huis en ik zal d'r bij zijn, d'r helpen en niet teveel in de weg proberen te lopen, maar ik vind het een kermis zeg...
(misschien moeten mannen gewoon niet in dit topic komen)
Mja, die verstuikte enkel is volgende week ook nog wel verstuikt, een kind heeft een window van een paar uur (hooguit) om succesvol op de wereld te komen. Nogmaals, lees het stukje hierboven, ik ben niet voor of tegen wat dan ook, maar laat mensen ajb de keuze!!!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar waarom naar het ziekenhuis met iets wat eigenlijk in de meeste gevallen geen ziekenhuismateriaal is? Je gaat met een verstuikte enkel ook eerst naar de huisarts en als het dan ernstig blijkt alsnog naar het ziekenhuis.
Eens!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:53 schreef pinquit het volgende:
ik vindddd dat Ronja maar eens tevoorschijn moet komen...
Ik begrijp wel dat het fijn is dat de keuze er is. En die is er ook. Wat ik niet begrijp is de moeite die sommige mensen hebben met het feit dat je moet betalen voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja, die verstuikte enkel is volgende week ook nog wel verstuikt, een kind heeft een window van een paar uur (hooguit) om succesvol op de wereld te komen. Nogmaals, lees het stukje hierboven, ik ben niet voor of tegen wat dan ook, maar laat mensen ajb de keuze!!!
eensch!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef owlet het volgende:
Van mij mag iedereen bevallen waar het het prettigst lijkt maar dat er betaald moet worden voor een onterecht bezet gehouden ziekenhuisbed vind ik niet meer dan normaal.
Die ruggenprik, dat is een ander verhaal, daar doen we in NL wel erg spastisch over vind ik. Geen idee wat de status is van dat voorstel trouwens.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat ik graag een ruggenprik wil omdat ik pijn niet nodig vind, is mijn probleem. Noem ik toch niet echt kiezen... sowieso vraag ik me ineens af wat er gebeurd is met die 24/7 ruggenprik. Had de tweede kamer niet bepaald dat elk ziekenhuis budget moet maken daarvoor?
Ik denk dat er ook een hoop (verborgen) kosten zitten aan het thuisbevallen hoor. Zal uiteindelijk wel niet heel veel schelen onder de streep. Daarnaast, wij hebben samen de afgelopen jaren behoorlijk wat premie afgedragen zonder er gebruik van te maken (beide nooit ziek), mag ik er dan misschien een keer gebruik van maken wanneer het mij uitkomt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:55 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat het fijn is dat de keuze er is. En die is er ook. Wat ik niet begrijp is de moeite die sommige mensen hebben met het feit dat je moet betalen voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.
Ja, zo werkt een verzekering dus helemaal niet (maar dat zul jij ook wel weten). Daar heb ik me weleens druk over gemaakt, dat je verzekerd móet zijn, ook als je het niet nodig hebt, maar je zult het maar ineens nodig hebben en dan het geld niet hebben...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook een hoop (verborgen) kosten zitten aan het thuisbevallen hoor. Zal uiteindelijk wel niet heel veel schelen onder de streep. Daarnaast, wij hebben samen de afgelopen jaren behoorlijk wat premie afgedragen zonder er gebruik van te maken (beide nooit ziek), mag ik er dan misschien een keer gebruik van maken wanneer het mij uitkomt?
I know, maar zo voelt het natuurlijk wel (soms).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:04 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ja, zo werkt een verzekering dus helemaal niet
Nee, het gaat niet om ons. Wij bevallen gewoon thuis (daar heb je het al, 'gewoon thuis' alsof de rest abnormaal is).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:07 schreef poemojn het volgende:
Er zijn ook ziekenhuizen met kraamsuites. Op www.kindenziekenhuis.nl kun je er misschien eentje bij je in de buurt vinden.
Heb ik ook een linkje van.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef YPPY het volgende:
Ik vind het vooral vervelend met pijnstilling.
ik ben bij de cz aanvullend verzekerd en krijg het ook gewoon betaald.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben niet oververzekerd of wat dan ook, ben bij VGZ collectief en uitgebreid aan vullend. Dankzij dat laatste kan ik dus 'gratis' n het zkh bevallen. Dus zo'n superverzekering heb je niet nodig, ook zonder collectief pakket was dit zo.
Ik denk dat je het even moet overleggen met de persoon die de cursus geeft. Het kan al een verschil maken of het echt een technisch geörienteerde cursus is, of meer een samenkomst van vrouwen met verschillende ervaringen in borstvoeden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:45 schreef sweaty het volgende:
Misschien een rare vraag, maar voor degenen die een borstvoedingcursus hebben gedaan, is het gebruikelijk dat je partner ook meegaat ? Mijn partner vindt het wel interessant zegt hij (ja, ja :-))
Is dat ook de echo waarbij jullie het geslacht van de baby verteld wordt?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
Verder heb ik meteen een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo op 5 september. Het lijkt me heerlijk om ons Slaapkindje weer te zien buitelen op het scherm![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |