abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40379433
Ow en wat ik nog vergat te zeggen... Nergens werd gezegd dat jongentjes (en dat zijn toch ook nog 26%) van mooie ouders lelijk zijn. Of dat de dochters knap zijn...
Alleen dat je 75% kans zou hebben op een meisje als de ouders aantrekkelijk zijn.
pi_40379663
In mijn familie zijn eerste kinderen bijna altijd meisjes we hebben zeker een erfelijk goede hand van partners zoeken

Wat ik me herinner van Myrthe heb je bij een eerste bevalling, als je kiest voor een thuisbevalling, ca 50% kans toch nog in het ziekenhuis te eindigen (en dat hoeft niet eens aan je bevalling te liggen; bij mij gingen er nog meer vrouwen tegelijk bevallen zodat we naar het ziekenhuis moesten komen zodat de vk iedereen makkelijker kon helpen). Daar zou ik me dus wel op voorbereiden inderdaad.
pi_40379787
Das dan ook wel een domper lijkt me, zeker als je er niet op ingesteld bent.
Onze overburen hadden vorig jaar geluk , de vk is daar blijven slapen zodat als het nodig zou zijn ze in de buurt was. Dit omdat het in haar vorige bevalling op het laatst zeer snel ging en de vk een groot gebied beslaat zodat ze anders nog een behoorlijke tijd in de auto zou zitten.
pi_40379940
hier is het standaard om in het ziekenhuis te bevallen, Thuisbevallingen mogen niet in dit gedeelte van Zeeuws-vlaanderen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40379977
Dat heb ik ook gehoord poemojn. En 50% is best veel, het kan goed zijn dat je daar bij zit. De vk zit hier in de stad gelukkig, ik hoop alleen ontzettend dat de brug niet openstaat als ze er overheen moet. Het ziekenhuis is 5 minuten lopen, dat haal ik desnoods nog in een geleende rolstoel.

Is dat omdat jullie lang onderweg zijn naar het ziekenhuis Bar?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40380057
neuh, het ziekenhuis is hiet 7 km vandaan dus lijkt me niet ver weg.
De verloskundigen (als ik het goed heb met zijn 11en) zitten met zijn allen in het ziekenhuis, maar komen er niet uit.
Zelfs niet voor de nakontrole die doet dan weer de huisarts.
Ze hebben mij hier thuis gehouden tot ik 5 cm ontsluiting had en daarna mochten we blijven.
We zijn daardoor wel 3 keer voor naar het ziekenhuis moeten rijden.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_40380145
Dit is een oproep voor mevr. Suiker!
Mevr. Suiker, zou u zich willen melden alstublieft!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:47:06 #208
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40380212
Snoop, hihi. Ik kijk net!
Maar mijn flauwe opmerking van laatst was puur een manier om verkapt aan te geven dat ik die dag 37 weken was, joh. Ik wil echt niet dat jullie mij nu steeds speciaal gaan roepen, dat is veuls te veul eer.

Hier ben ik ! Baby in buik.

Owlet, knappe geduldige.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40380290
Ja nou ja, ik ben natuurlijk ook gewoon nieuwsgierig naar Wolfje
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:50:11 #210
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40380306
Ik ook
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:51:43 #211
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40380361
Ja, dat lijkt me een goed plan. Sugar.....je bent toch niet zonder te melden al begonnen...???? Topic gaat echt snel!!

Hier maakt Pukkie alles van gisteren weer goed. Denk dat ze na ons avondje uit van zondag gisteren maar een rustdag had ingelast. Jammer dat ze dat van te voren niet ff gemeld had .

En net als Bar woon ook ik in het Zeeuwse en mag dus geheel verplicht in het ziekenhuis bevallen. Ach, het was me vorige keer goed bevallen (in de ruimste zin van het woord) en het zal deze keer ook vast wel weer goed gaan.

Oh, en ik ben stiekum al aan het af tellen en dat terwijl het nog zo lang duurt.....moeten ook nog zoveel doen....geboortekaartjes...namen......babykamer Fleur-vrij maken...en nog zo van die kleine dingen.
pi_40380416
Dat is apart Bar. Wij hebben een 'gewone' vk praktijk, maar in het ziekenhuis zitten ook verloskundigen. Er zijn wel wat dorpjes in de buurt waar je niet thuis mag bevallen omdat het ziekenhuis te ver weg is. Niet zozeer hemelsbreed, maar de kans is te groot dat je te lang onderweg bent (files, smalle wegen enz).

Ik kan weer schoenen aan. Weliswaar winterschoenen die normaal te groot zijn en nu zonder sokken en ze knellen, maar ik hoef tenminste niet op m'n slippers boodschappen te gaan doen.

Jij hoeft je toch niet te melden Sugar? Je bevalt gewoon precies twee dagen na mij, ik wil nu niet meer ingehaald worden natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_40380603
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:34 schreef YPPY het volgende:
....
Lekker dat je verlof hebt Inky. Ben je al een beetje gewend aan het idee? Ik vind het na een week nog gek dat ik niet hoef te werken en maar weinig ‘moet’.

Je gaat vanzelf naar je verlof toeleven Linda. Ik heb een solofunctie waarbij ‘de doelgroep’ in korte tijd al verschillende mensen heeft gezien en nu zou ik dan ook weer gaan. Daar maakte ik me best zorgen over. Maar ik heb mijn vervangster nog een beetje in kunnen werken en het los kunnen laten. Nu denk ik soms zelfs een hele dag niet aan mijn werk.
.....
Ik ben er eigenlijk wel een beetje blij mee. Ik had nog helemaal geen vakantie gehad/genomen dit jaar, dus was er wel aan toe. Heb naar mijn idee alles goed en uitgebreid overgedragen.
Kan ook wel eens goed zijn dat als je er niet bent dan zien ze pas wat ze missen (net als "een man weet niet wat ie mist..." ) Zit namelijk al jaren op een bovengemiddelde beoordeling te wachten maar heb heb tot nu toe nog nooit gekregen (bijna altijd net niet...) terwijl andere collega bij een andere HR voor minder werk het wel kregen.

Misschien dat ik na 2 maanden wel iets heb dat het wel een tijdje geleden is dat ik op m'n werk was, maar misschien ook helemaal niet Donderdag hebben we nog een uitstapje georganiseerd, borrelen en uit eten met een groepje, dus dan zie ik ze weer. (was beter voor me op een vrije dag dan na een dag werken). En voor 1 sept verhuisd de afdeling ook nog, dus dan ga ik natuurlijk ff kijken of ik een beetje goede plek heb en m'n spullen in een kast zetten oid

Ik hou dus wel contact, anders vervreemd je echt. Had gister al de eerste vraag binnen in m'n mail dus gaat goed later nog een 2e dat ie het al had gevonden omdat ik het wel goed had overgedragen

Dus tot nu toe helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal geen problemen hier
Mama van Ryan (04-09-06)
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:01:28 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40380665
Inky dan heb je toch heel goed werk verricht en goed overgedragen. Bij deze van mij dan een dikke vette pluim!!!
pi_40380809
Super dat ie het toch nog gevonden heeft, hopen dat je baas dat ook hoort.

Ik verwacht niet gemaild te worden over een paar weken (er is nu vakantiesluiting), maar ze zullen vast bellen. Veel van mijn werk heeft nogal met personen te maken en dat durfde ik niet op papier te zetten. Iedereen loopt 'mijn hok' binnen en het is niet handig als ze dan wat over elkaar lezen.
*OUD heilige*
pi_40380829
Neuk, veel plezier bij de echo!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_40381046
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:01 schreef chacama het volgende:
Inky dan heb je toch heel goed werk verricht en goed overgedragen. Bij deze van mij dan een dikke vette pluim!!!
Thanx
Vond ik zelf ook wel

Een echt vervanger voor mij moest er eingenlijk ook komen. Maar die hebben ze (nog) niet
Ze hadden een oud collega gevraagd, waarvan ik wist dat ze wel wilde, maar niet 2 weken voordat ik weg ga natuurlijk, zij heeft nl een 2 maanden overdracht periode. Ofwel ze hebben het laten versloffen, want ze wisten het in Feb/Mrt al, en zijn nu dus te laat....

Dus nu komt het op de schouders van m'n andere collega's, dat vind ik wel sneu, maar zij zeggen ook trek het je niet aan komt door het management. En met jou overdracht komen we een heel eind
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_40381115
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:06 schreef YPPY het volgende:
Super dat ie het toch nog gevonden heeft, hopen dat je baas dat ook hoort.

Ik verwacht niet gemaild te worden over een paar weken (er is nu vakantiesluiting), maar ze zullen vast bellen. Veel van mijn werk heeft nogal met personen te maken en dat durfde ik niet op papier te zetten. Iedereen loopt 'mijn hok' binnen en het is niet handig als ze dan wat over elkaar lezen.
Jep, al dat soort "positieve" mail bewaar ik altijd als bewijs voor m'n beoordeling

En op zich is het toch ook niet zo erg, als ze van het werk nog wat willen vragen, voel je je tenminste niet vergeten
Mama van Ryan (04-09-06)
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:27:59 #219
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40381470
Ik wist het wel, mooie ouders krijgen dochters
Fijn dat iedereen hier weer wat aan het afkoelen is, dat jullie weer gewoon schoenen aankunnen en nu mogen jullie dus ook gewoon gaan bevallen, ja! Het is er goed weer voor!

Ik ben ook zo'n thuisbevalling die in het ziekenhuis terecht is gekomen, ik vond het aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant was het ook wel fijn. Dubbel. Zou ik weer zwanger worden mag ik niet meer thuis bevallen in verband met het vele bloedverlies (vertelde de VK) Jammer, wat het lijkt me thuis veel knusser.
Lekker douchen!
pi_40381859
Gewoon doorgaan voor een derde Sjak, die mag wel thuis als nummer twee goed gaat
pi_40381957
Chacama waar in je zeeuwsche zit je dan( Nieuwschierigheid) Hier in Sluiskil
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:53:35 #222
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40382267
Ik zit een paar eilanden boven jullie. Hier Burgh-Haamstede (schouwen-duiveland). En we hebben hier gewoon helemaal geen VK´s. Dus verplicht bevallen in Goes of in Dirksland. Maar, ja we willen natuurlijk wel een zeeuw, want zuid-holland. Tja, daar is mijn man nu juist uit gevlucht.....
En om nu niet alle zuid-hollanders op mijn nek te krijgen.....het maakt mij op zich niets uit, maar aangezien we in zeeland wonen toch maar liever een zeeuw. We mogen het al niet bij onze eigen gemeente aangeven...dus dan maar hetgeen dat het dichtste bij komt.
pi_40382440
Burgh-Haamstede daar kwam ik nog regelmatig op mijn scootertje
Oe maar Goes is toch nog wel een aardig eindje rijden voor jullie, of mis reken ik mij nu...

Hier Begrijp ik het ook niet helemaal, ant 11 in het ziekenhuis, en dan heb je nog een ziekenhuis in Oostburg
En ik begreep dat omgeving hulst wel weer gewoon thuis mogen bevallen.
Maar aan de andere kant, ach alles is bij de hand in een ziekenhuis, en had er echt niet aan moeten denken om nog met 8 cm ontsluiting ofzo naar een ziekenhuis te moeten racen omdat Thijs in het vruchtwater had gepoept...
Ben blij dat ik toen al lekker in het ziekenhuis was
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:13:10 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40382938
Dat is ook wat ik had. Mijn zus is 2x thuis begonnen en allbei de keren in het ziekenhuis beland. Dus ik had al zoiets van doe mij maar lekker ziekenhuis. Goes is trouwens 24 minuten rijden, mits er geen toeristen voor je zitten die 70 rijden (hadden we bij Fleur last van..augustus-kindje). Dus vandaar dat je hier ook niet thuis mag bevallen, je bent dan niet op tijd als er iets misgaat. Eerst 15 minuten wachten op de ambulance en dan nog een minimaal 20 minuten in de wagen......jaja, achtergesteld gebied.
pi_40383098
Oe, ik wil helemaal niet in het ziekenhuis....Al die mensen, het akelige tl-licht...MAar als het moet ben ik er in 5 minuten. Dus wij proberen gewoon thuis. Dat 50% verhaal die eindigt in het zkh leek me wat overdreven?
Eva
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:18:52 #226
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40383107
Ok, yoghurt is dus ook niet ok, ik vermoedde het al, maar de tip was om musli te eten, en om die nu droog te eten.... als ontbijt. Brood lust ik 's morgens niet zo graag.
En gedroogde vruchten, ook niet echt mijn ding, maar het is voor een goed doel. Straks maar eens appelstroop kopen, dat lust ik wel.
Is het eten van vlees nu ook nog van invloed, of maakt dat niets uit voor je ijzergehalte.

Neuk, leuk een 3d echo, ben benieuwd naar de plaatjes!!

Xanthe, wat leuk dat je het hartje gehoord hebt!!

Ik heb overigens besloten (vooralsnog) om in het zkh te bevallen. Vanaf het begin is dat stiekem al mijn gevoel, maar wat me tegenhield is dat je dan 'voor niets' je vk leert kennen. Maar inmiddels weet ik dus dat een verplaatste thuisbevalling hier kan en gewoon door je eigen vk gedaan wordt samen met kraamzorg.
En het mooie is nog dat de verzekering het volledige bedrag vergoed, dus ik heb mijn keus gemaakt! (maar zoals de vk laatst zei, je kunt ook nog kiezen als de weeën begonnen zijn).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40383133
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:27 schreef sjak het volgende:

knusser.
Ik weet er nog niet zo heel veel van vanuit de praktijk, maar knus is niet het eerste wat in me opkomt als ik aan een bevalling denk. Wel: bloed, pijn en mogelijke complicaties. Ik heb echt helemaal niks met dat romantische idee van een thuisbevalling. Liever gewoon het ziekenhuis in als de vliezen breken ofzo, bevallen, nachtje bijkomen en lekker naar huis. Geen gedoe, je hoeft je huis niet om te toveren tot Medisch Centrum Oost, klaar.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:24:10 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40383272
Ja, vlees bevat ook ijzer. En ook dan geld...geen toetje erna, want dan gaat je ijzer weer naar de maan
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:24:12 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40383273
jamaar jarno, sommge mensen vinden het fijner om al dat bloed en pijn en al dat gedoe in een vertrouwde omgeving te beleven.

net als na de bevalling bijkomen, lekker in je eigen bed, douchen, lekker in je eigen douche..

enne.. het schreeuwen wordt alleen door je buren misschien gehoord (oh jullie wonen op een flat, dus dat zijn 4× buren?) en niet door de hele afdeling van het ziekenhuis. (nu zijn die wel wat gewend.. maar toch)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40383403
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:24 schreef pinquit het volgende:
jamaar jarno, sommge mensen vinden het fijner om al dat bloed en pijn en al dat gedoe in een vertrouwde omgeving te beleven.

net als na de bevalling bijkomen, lekker in je eigen bed, douchen, lekker in je eigen douche..

enne.. het schreeuwen wordt alleen door je buren misschien gehoord (oh jullie wonen op een flat, dus dat zijn 4× buren?) en niet door de hele afdeling van het ziekenhuis. (nu zijn die wel wat gewend.. maar toch)
Het is natuurlijk jammer dat je gewoon de keuze niet hebt. Ja, als je er flink voor lapt, dan wel. Daarnaast vraag ik me af of, als de trend werkelijk richting +50% ziekenhuis gaat (en in de toekomst er wellicht overheen), thuisbevallen nog wel de standaard moet zijn. Het brengt een hoop rompslomp met zich mee die voorkomen kan worden (kraampakketten distributie, verloskundigen die reistijd kwijt zijn, etc).

Daarnaast lijkt geschreeuw in een ziekenhuis me niet echt heel vreemd, en het moet een klein kunstje zijn om geluidsdichte kamers te maken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_40383435
Schreeuwen?
Eva
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:31:03 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40383472
ik dacht ook dat ik het niet zou doen linda

maar dat gaat dan vanzelf
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:37:43 #233
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40383665
Niet iedereen schreeuwt bij de bevalling, in ieder geval is het een verspilling van energie zei de verloskundige bij mij. Bij mijn eerste bevalling raakte ik af en toe in paniek in het begin, omdat het zo'n pijn ging doen en het maar niet opschoot...ook zuchtte ik de weeën niet weg maar kreunde ik ofzo (ik had geen zwangerschapsgym gehad).
Ook bij het persen is schreeuwen geen goed idee, je kunt het beste proberen rustig adem te halen tussendoor. Als ik dat niet deed raakte ik vaak in paniek.

Jarno, ik heb een ziekenhuisbevalling en een thuisbevalling gehad, en heb 1000x liever een thuisbevalling!! veel relaxter, je hoeft de deur niet uit met heftige weeën én je bent gelijk lekker thuis met je kleintje en daar slaap je veeeeeel beter dan in het ziekenhuis...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:39:34 #234
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40383718
inderdaad jarno, denk ook eens aan je yppy
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:41:27 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40383758
bij mij was het schreeuwen een uiting van de wee.

bij het persen heb ik ook niet geschreeuwd, dat moet je inderdaad niet doen, verspilling van je kracht.

ik had het niet aangekund als de VK tegen me had gezegd dat ik niet mocht schreeuwen denk ik.
dat was de enige manier waardoor ik iets met die pijn kon
pi_40383800
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:39 schreef pinquit het volgende:
inderdaad jarno, denk ook eens aan je yppy
Wie zegt dat iedereen een thuisbevalling zo geweldig vindt? Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze? De hele bevallingsindustrie wordt gedomineerd door keuzes gebaseerd op emoties lijkt het. Je wordt zo zachtjes aan voor gek verklaard als je zachtjes oppert dat een ziekenhuisbevalling je eigenlijk wel prima lijkt.

En daarna gaan schermen met 'denk ook eens aan...' Nogmaals: alsof we een keuze hebben! Het is nu eenmaal een thuisbevalling, we hebben de hele apotheek in huis en ik zal d'r bij zijn, d'r helpen en niet teveel in de weg proberen te lopen, maar ik vind het een kermis zeg...

(misschien moeten mannen gewoon niet in dit topic komen )
pi_40383897
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze?
DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt. Je kunt er toch voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen? Dat je daar niet gelijk bij de eerste wee opgenomen wordt, heeft een mijns inziens goede reden: thuis komen de weeën veel beter op gang.
Maar iedereen kan hier kiezen, itt bijna alle andere landen om ons heen, waar je voor gek wordt versleten als je thuis wilt bevallen (Belgie: 5 dagen ziekenhuis las ik laatst) of in landen wat verder weg, waar een ziekenhuis helemaal geen optie is omdat die er niet zijn, of te ver weg zijn.

Ik vind dat wij weinig klagen hebben....
Eva
pi_40383958
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:46 schreef linda856763 het volgende:

[..]

DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt.
Moet je eens proberen, zonder je tot de nek toe te verzekeren. Nouja, ik ben het eigenlijk gewoon eens met Kluun, daar komt het op neer denk ik:
quote:
Kluun is niet voor of tegen pijnbestrijding bij bevallingen en niet voor of tegen natuurlijk bevallen. Wel of niet in het ziekenhuis, wel of geen ruggenprik, hij vindt het allemaal best. Hij is wél van mening dat niet de verloskundige, niet de huisarts, niet de gynaecoloog, maar onze vrouwen zélf moeten kunnen bepalen hoe, waar en wanneer ze bevallen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:49:58 #239
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40384013
ik verklaar niemand voor gek dat ie een ziekenhuisbevalling fijn lijkt hoor.

maar als je niet eens naar de voordelen van een thuisbevalling wil luisteren lezen

neehoor ik snap heus dat een ziekenhuisbevalling je fijner, veiliger, schoner ha enz lijkt.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:50:33 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40384027
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Moet je eens proberen, zonder je tot de nek toe te verzekeren. Nouja, ik ben het eigenlijk gewoon eens met Kluun, daar komt het op neer denk ik:
[..]
HOPPA!!
  † In Memoriam † dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:51:24 #241
43556 miss_dynastie
pi_40384050
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:46 schreef linda856763 het volgende:
DAt vind ik juist het mooie in NL, dat je de keuze hebt. Je kunt er toch voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen?
Kiezen? Vind je? Een ander bepaald wanneer jij naar het ziekenhuis kan. Dat ik me misschien vanaf wee nummer 1 veiliger voel in het ziekenhuis en de bevalling daardoor beter zal gaan, vraagt niemand. Dat ik graag een ruggenprik wil omdat ik pijn niet nodig vind, is mijn probleem. Noem ik toch niet echt kiezen... sowieso vraag ik me ineens af wat er gebeurd is met die 24/7 ruggenprik. Had de tweede kamer niet bepaald dat elk ziekenhuis budget moet maken daarvoor?
pi_40384069
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wie zegt dat iedereen een thuisbevalling zo geweldig vindt? Waarom laten we mensen niet gewoon zelf de keuze? De hele bevallingsindustrie wordt gedomineerd door keuzes gebaseerd op emoties lijkt het. Je wordt zo zachtjes aan voor gek verklaard als je zachtjes oppert dat een ziekenhuisbevalling je eigenlijk wel prima lijkt.

En daarna gaan schermen met 'denk ook eens aan...' Nogmaals: alsof we een keuze hebben! Het is nu eenmaal een thuisbevalling, we hebben de hele apotheek in huis en ik zal d'r bij zijn, d'r helpen en niet teveel in de weg proberen te lopen, maar ik vind het een kermis zeg...

(misschien moeten mannen gewoon niet in dit topic komen )
Maar waarom naar het ziekenhuis met iets wat eigenlijk in de meeste gevallen geen ziekenhuismateriaal is? Je gaat met een verstuikte enkel ook eerst naar de huisarts en als het dan ernstig blijkt alsnog naar het ziekenhuis.
Van mij mag iedereen bevallen waar het het prettigst lijkt maar dat er betaald moet worden voor een onterecht bezet gehouden ziekenhuisbed vind ik niet meer dan normaal.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:53:39 #243
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40384129
trouwens, het gaat er in dit topic teveel over thuis/ziekenhuisbevallingen.

ik vindddd dat Ronja maar eens tevoorschijn moet komen...
pi_40384131
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef owlet het volgende:

[..]

Maar waarom naar het ziekenhuis met iets wat eigenlijk in de meeste gevallen geen ziekenhuismateriaal is? Je gaat met een verstuikte enkel ook eerst naar de huisarts en als het dan ernstig blijkt alsnog naar het ziekenhuis.
Mja, die verstuikte enkel is volgende week ook nog wel verstuikt, een kind heeft een window van een paar uur (hooguit) om succesvol op de wereld te komen. Nogmaals, lees het stukje hierboven, ik ben niet voor of tegen wat dan ook, maar laat mensen ajb de keuze!!!
pi_40384156
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:53 schreef pinquit het volgende:

ik vindddd dat Ronja maar eens tevoorschijn moet komen...
Eens!
pi_40384204
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mja, die verstuikte enkel is volgende week ook nog wel verstuikt, een kind heeft een window van een paar uur (hooguit) om succesvol op de wereld te komen. Nogmaals, lees het stukje hierboven, ik ben niet voor of tegen wat dan ook, maar laat mensen ajb de keuze!!!
Ik begrijp wel dat het fijn is dat de keuze er is. En die is er ook. Wat ik niet begrijp is de moeite die sommige mensen hebben met het feit dat je moet betalen voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.
pi_40384230
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef owlet het volgende:

Van mij mag iedereen bevallen waar het het prettigst lijkt maar dat er betaald moet worden voor een onterecht bezet gehouden ziekenhuisbed vind ik niet meer dan normaal.
eensch!

Maar ook met
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat ik graag een ruggenprik wil omdat ik pijn niet nodig vind, is mijn probleem. Noem ik toch niet echt kiezen... sowieso vraag ik me ineens af wat er gebeurd is met die 24/7 ruggenprik. Had de tweede kamer niet bepaald dat elk ziekenhuis budget moet maken daarvoor?
Die ruggenprik, dat is een ander verhaal, daar doen we in NL wel erg spastisch over vind ik. Geen idee wat de status is van dat voorstel trouwens.
Eva
pi_40384329
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:55 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat het fijn is dat de keuze er is. En die is er ook. Wat ik niet begrijp is de moeite die sommige mensen hebben met het feit dat je moet betalen voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.
Ik denk dat er ook een hoop (verborgen) kosten zitten aan het thuisbevallen hoor. Zal uiteindelijk wel niet heel veel schelen onder de streep. Daarnaast, wij hebben samen de afgelopen jaren behoorlijk wat premie afgedragen zonder er gebruik van te maken (beide nooit ziek), mag ik er dan misschien een keer gebruik van maken wanneer het mij uitkomt?

Dit is trouwens wel een aardig artikel over het onderwerp. .
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:02:49 #249
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40384466
Je kunt toch altijd nog kiezen voor een kraamhotel? Dat is dan misschien iets voor jullie, Jarno (als je het kunt betalen). Want dat je daar extra voor moet betalen is toch ook niet meer dan logisch.
Het is dan een bevalling met begeleiding, vaak dichtbij een ziekenhuis, én de rommel wordt voor je opgeruimd. Best een goede optie vind ik persoonlijk, zeker als het thuis niet goed kan óf je wilt het niet thuis. Het lijkt mij toch nog wel een stuk prettiger dan in een ziekenhuis.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:04:41 #250
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40384492
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook een hoop (verborgen) kosten zitten aan het thuisbevallen hoor. Zal uiteindelijk wel niet heel veel schelen onder de streep. Daarnaast, wij hebben samen de afgelopen jaren behoorlijk wat premie afgedragen zonder er gebruik van te maken (beide nooit ziek), mag ik er dan misschien een keer gebruik van maken wanneer het mij uitkomt?
Ja, zo werkt een verzekering dus helemaal niet (maar dat zul jij ook wel weten). Daar heb ik me weleens druk over gemaakt, dat je verzekerd móet zijn, ook als je het niet nodig hebt, maar je zult het maar ineens nodig hebben en dan het geld niet hebben...
pi_40384550
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:04 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ja, zo werkt een verzekering dus helemaal niet
I know, maar zo voelt het natuurlijk wel (soms).
pi_40384572
Er zijn ook ziekenhuizen met kraamsuites. Op www.kindenziekenhuis.nl kun je er misschien eentje bij je in de buurt vinden.
pi_40384594
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:07 schreef poemojn het volgende:
Er zijn ook ziekenhuizen met kraamsuites. Op www.kindenziekenhuis.nl kun je er misschien eentje bij je in de buurt vinden.
Nee, het gaat niet om ons. Wij bevallen gewoon thuis (daar heb je het al, 'gewoon thuis' alsof de rest abnormaal is).
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:18:29 #254
94046 PM-girl
pi_40384868
Ik ben niet oververzekerd of wat dan ook, ben bij VGZ collectief en uitgebreid aan vullend. Dankzij dat laatste kan ik dus 'gratis' n het zkh bevallen. Dus zo'n superverzekering heb je niet nodig, ook zonder collectief pakket was dit zo.
*
pi_40384876
Hij is gewoon allergisch voor het feit dat er geen 'echte' keuze is. Je moet, zelfs als je in het ziekenhuis wil bevallen, wachten op een vk en maar hopen dat je 'mag' gaan.

Ik vind het vooral vervelend met pijnstilling. Ik hoop echt dat ik zonder kan bevallen en dat wil ik met alle liefde van de wereld proberen, maar stel dat ik het echt niet meer ziet zitten, dan moet ik eerst naar het ziekenhuis en dan maar hopen dat iemand pijnstilling wil/kan/mag geven. Gewoon het fijn dat je niet kan kiezen, zoals bij de tandarts zelfs kan als hij gaat boren, is vervelend.
*OUD heilige*
pi_40384915
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef YPPY het volgende:

Ik vind het vooral vervelend met pijnstilling.
Heb ik ook een linkje van. .

http://www.tekstnuitleg.nl/pijnmaffia.html
pi_40384916
Ik snap de hijsa even niet hoor. Wat voor bevalling ik ook van tevoren gekozen had, poliklinisch, thuis of in een kraamcentrum, het werd gewoon vergoed door de verzekering. Ik heb de goedkoopste verzekering van CZ.
Wat voor verzekering hebben jullie Jarno, als ik vragen mag, dat je voor een ziekenhuisbevalling 'flink zou moeten lappen'?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_40384953
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:18 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben niet oververzekerd of wat dan ook, ben bij VGZ collectief en uitgebreid aan vullend. Dankzij dat laatste kan ik dus 'gratis' n het zkh bevallen. Dus zo'n superverzekering heb je niet nodig, ook zonder collectief pakket was dit zo.
ik ben bij de cz aanvullend verzekerd en krijg het ook gewoon betaald.
ik mag wel zelf kiezen of ik thuis of ziekenhuis beval maar laat mij maar in het ziekenhuis hoor want ik woon een beetje te ver weg.
maar het is ieder voor zich.
mama van 3 kids!
pi_40385127
Volgens mij zou ik een eigen bijdrage moeten betalen voor de verloskamer (zo'n 100 euro ofzo?) That's all. Vind ik best meevallen eigenlijk...
Eva
pi_40385168
Ik heb overigens wel een uitgebreide aanvullende verzekering, die dekt bijna alles dat niet zwangerschapsgerelateerd is. Omzetten zou duurder zijn dan zelf betalen. En ik denk dat ik liever thuis beval als het goed gaat, dus dat zou niet nodig zijn ook.
*OUD heilige*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:31:35 #261
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40385330
Over die pijnstilling, bij mij in het ziekenhuis doen ze daar niet moeilijk over. toen ik aangaf dat ik het echt niet meer hield van de pijn had ik binneneen half uur een ruggeprik. De gyn zei bij het evaluatiegesprek ook dat dat het beleid is daar, niet moeilijk doen over pijnstilling.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40385414
Maar dan ben je al in het ziekenhuis en op veel plekken hebben ze nog steeds geen 24-uur anastesist (?). Ik ga gewoon zelf genoeg hormonen aanmaken om geen pijnstilling nodig te hebben.
*OUD heilige*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:37:16 #263
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40385510
uuhm ja dat dacht ik ook Yppy, ik kan het zelf wel, niet dus. En dat terwijl ik echt een hoge pijngrens heb. Ik wens je toe dat het jou wel lukt zonder pijnstilling.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40385706
Ik hoop het, maar het idee dat ik geen pijnstilling kan krijgen als ik dat volgens mezelf nodig zou hebben (zeker als ik nog thuis ben), vind ik wel vervelend. Maar om mezelf niet te veel zorgen te maken, ga ik er vanuit dat het lukt. Anders ga ik nu al panieken en daar heb ik ook niks aan.
*OUD heilige*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:00:25 #265
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_40386196
ik wil geeneens een ruggeprik. Ben veels te bang dat ze met mijn scoliose mis prikken. Ook als ik een keizersnede moet krijgen, dan maar algehele verdoving heb ik veel meer vertrouwen in.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:03:46 #266
24188 Belana
kloon van belana
pi_40386289
ik werd ook dit keer volkomen genegeerd toe ik pijnstilling wilde Nou was het achteraf ook niet nodig dit keer, het ging zo hard. Het was voornamelijk mijn angst die sprak
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:15:09 #267
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40386573
Zo'n ruggeprik lijkt me doodeng. Stel dat ze verkeerd prikken Wij denken er zelf over om poliklinisch te gaan bevallen. Mocht er dan iets extra's nodig zijn voor de kleine of voor mezelf, dan is dat binnen handbereik. Het komt nog best vaak voor dat een thuisbevalling uiteindelijk eindigt in het ziekenhuis en dan wil ik dat voor zijn door er vast te zijn. Tja, jammergenoeg kun je het niet helemaal plannen en we zien wel hoe het loopt. Het duurt nog wel even voordat wij aan de beurt zijn

Vanmiddag heb ik bloed laten prikken in het ziekenhuis en natuurlijk had ik weer een leerling die mijn aderen niet kon vinden. Gelukkig is het uiteindelijk met behulp van een collega gelukt. Verder heb ik meteen een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo op 5 september. Het lijkt me heerlijk om ons Slaapkindje weer te zien buitelen op het scherm
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:23:20 #268
24188 Belana
kloon van belana
pi_40386789
echt slaapmeisje, het blijft zo onwerkelijk he
stormy waters...
sailin'
pi_40387147
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot voor kort wel heel erg tegen de pijnmafia was, maar ik heb mij nu wat ingelezen, en ik moet zeggen dat ik de argumenten voor een 'natuurlijke' bevalling wel acceptabel en begrijpelijk vind. Maar binnen grenzen natuurlijk... Ik hoop dat ik alles zo los kan laten dat mijn lichaam het werk kan doen, en fijne endorfinen aan kan maken enzo...

Maar misschien mogen jullie me over 10 weken wel helemaal om de oren slaan met deze uitspraken omdat ik me volledig heb laten platspuiten

8-10 weken nog maar
Eva
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:38:05 #270
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40387184
YPPY, ook bij mij deden ze heel gemakkellijk over pijnbestrijding. Als ik wilde konden we beginnen met paracetamol en vanuit daar verder opvoeren. Ik heb de eerste paracetamol afgeslagen en tegen de tijd dat ik toe was aan pijnbestrijding was het te laat. Het heeft immers enige tijd nodig om te werken enne iets later was Fleur er al....hihi.

Enne slaapmeisje ook ik kan niet wachten. Wij krijgen eind augustus pretecho.

Over de plek van bevallen.....ik heb nog even over een kraamhotel gedacht. Ook omdat het makkelijk is met de zaak en alles. Alleen het idee dat ik Fleur een week niet om me heen kon hebben, vond ik verschrikkelijk. Dichtsbijzijnde kraamhotel is 45 minuten rijden. Dus dat is ook niet echt de makkelijkste keuze. Ik ga dus gewoon in het ziekenhuis.....en hoop net als bij Fleur dezefde dag nog thuis te zijn.....en anders blijven we gezellig een nachtje in Goes logeren...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:45:24 #271
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40387396
Bedankt voor jullie reacties. Ik wil zoiezo nog een keertje het ziekenhuis bezoeken om te kijken hoe het hier allemaal in zijn werk gaat, maar leuk vind ik niet. Ik heb echt wat tegen ziekenhuizen, die geur alleen al. Dat licht, dat groen, dat steriele (terwijl er nog al eens infecties ontstaan tijdens een bevalling) al die artsen die in en uit lopen..... Veiliger is het misshien wel, maar hoop toch stiekem dat ik het "lekker" thuis kan doen met hooguit 2 man om mij heen.

Maar goed, binnen 8 minuten zitten we in het ziekenhuis mocht het toch niet allemaal zo voorspoedig gaan. Als ik nou meer dan een half uur van het ziekenhuis vandaan woonde had ik het risico niet genomen en was voor een ziekenhuisbevalling gegaan.

Misschien een rare vraag, maar voor degenen die een borstvoedingcursus hebben gedaan, is het gebruikelijk dat je partner ook meegaat ? Mijn partner vindt het wel interessant zegt hij (ja, ja :-))
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:58:27 #272
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40387794
Sweaty, ik heb niets gemerkt van hele ziekenhuis gedoe, zoals jij het beschrijft. Ik zat, lag, hing op een kamer met alleen Fred om me heen. Oh.....en natuurlijk Sjeen.... Ik heb 1 verpleegster en 1 verloskundige om me heen gehad. Die liepen om en om elk uur even binnen en op het laatst stonden ze me allebei bij. En dat zijn ook de enige twee mensen die ik die tijd gezien heb. De verloskamers zijn hier op de begane grond. Je komt binnen loopt langs het restaurant en zo de verlosafdeling op. Oftewel, ik heb het als zeer prettig ervaren...

Borstvoedingscursus.....wat houdt dit in. Want bij mijn eerste is het giga fout gegaan. Te vroeg bijvoeden, tepelhoedjes ect.....oftewel niet aan de borst, maar 3 maanden gekolfde melk. En dat doe ik liever geen tweede keer.
pi_40387909
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:45 schreef sweaty het volgende:
Misschien een rare vraag, maar voor degenen die een borstvoedingcursus hebben gedaan, is het gebruikelijk dat je partner ook meegaat ? Mijn partner vindt het wel interessant zegt hij (ja, ja :-))
Ik denk dat je het even moet overleggen met de persoon die de cursus geeft. Het kan al een verschil maken of het echt een technisch geörienteerde cursus is, of meer een samenkomst van vrouwen met verschillende ervaringen in borstvoeden.
Sommige vrouwen ervaren het (helaas) als ongemakkelijk om openlijk over hun borsten te praten waar mannen bij zijn. Ga je naar een cursus (vast aantal cursusdagen, vast programma, etc.) dan lijkt het me geen probleem en juist heel goed als je partner mee gaat.
Als het echter een bestaande "moedergroep" is waar je in kan stromen dan zou het zo kunnen zijn dat het beter even in overleg kan.
Wel fijn, dat hij mee wil, ik denk dat dat heel veel steun kan geven bij het echte werk straks
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:17:18 #274
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40388411
Ze geven hier voorlichtingen aan iedereen die wil komen en wat meer wil weten over borstvoeding. (geen perverse mannetjes natuurlijk :-)). Ze hebben allerlei thema's zoals borstvoeding in de kraamtijd, of voorkomen en oplossen van borstvoedingsproblemen, of introduceren van andere voeding enz. Ik wil graag naar borstvoeding in de kraamtijd, en mijn man vond het ook wel interessant, maar ik kan me voorstellen dat er niet veel vrouwen op zitten te wachten. Kan het helaas niet aan de cursusleidster vragen die is nog op vakantie.

Ik moet morgen weer voor controle naar de vk dan vraag ik wel even hoe het gaat in het ziekenhuis en of dat idee dat ik heb dat er allerlei artsen in en uitlopen tijdens een bevalling of dat wel waar is.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:23:11 #275
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40388647
Bij mijn bevalling stonden er echt VEEL mensen bij, maar dat kwam ook omdat ik in een ziekenhuis beviel waar ze normaalgesproken geen bevallingen doen, alleen maar in 'noodgevallen', bijv. als een ander ziekenhuis vol zit. Dat was bij mij dus het geval. Het grappige was wel dat dat toevallig hetzelfde ziekenhuis werd als waar ik zelf ben geboren...dat vond ik wel bijzonder!

Maar ik was nogal 'bijzonder' ofzo in dat ziekenhuis, dus kwamen er veel kijken...uiteindelijk had ik een gynaecoloog, een arts-assistent, een paar verpleegsters en een stageloper die rond m'n bed stonden (plus mijn man). Maar ik trok me er echt niets van aan hoor, eigenlijk vond ik het pas achteraf genant ofzo.
En ik denk dat het normaal gesproken dus niet zo is dat er zoveel komen kijken! Lijkt me vreemd...
pi_40388693
Bij mijn bv-avond konden partners meekomen. Die van mij was mee omdat ik graag wilde dat hij ook precies weet wat voor 'problemen' het allemaal met zich mee kan brengen en wat de oplossingen! zijn. Vorige keer is het bij mij ook niet goed gegaan, vandaar dat ik nu naar zo'n avond wilde.
Mijn vriend leek eerst de enige te zijn en keek al moeilijk maar gelukkig kwam er later nog een man mee.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:26:20 #277
24188 Belana
kloon van belana
pi_40388770
bij mijn eerste bevalling stond ook de kamer vol, maar het ging toen ook niet echt lekker allemaal, denk dat het daaraan lag. Nu had ik mijn eigen vk en een verpleegkundige en de gyn heeft zich even voorsgesteld en zag dat alles goed ging en ging weer
ik heb het ziekenhuis niet als vervelend ervaren. ik wilde beide keren graag thuis bevallen, maar vond het niet erg dat ik naar het ziekenhuis moest. Een nachtje relatief rustig slapen vond ik ook wel even fijn namelijk, zeker de eerste keer.

sweaty, wat leuk dat je man zo geinteresseert is
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:27:54 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40388815
Dan ga ik toch maar eens informeren naar zoiets bij mij in de buurt. Lijkt me dan toch de moeite waard.
pi_40388863
Ik kreeg een adres van mijn vk Chacama. Misschien heeft die van jou dat ook?
En het ziekenhuis hier geeft ook bv-voorlichting.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:39:19 #280
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40389209
Ik zal mijn HA wel eens vragen of die iets weet en anders het kraambureau bellen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:45:10 #281
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40389386
Zo, ben net terug van een dagopname in het ziekenhuis. Godzijdank hoef ik er vooralsnog niet te blijven.
Ik heb 3x een uur aan de CTG gelegen omdat ik vannacht een aantal uren forse menstruatiepijnen met veel en heftige harde buiken had. Inmiddels is eea wat rustiger, ik heb geen ontsluiting, wél een verweekte baarmoedermond. Ik heb nu weeënremmers in de vorm van zetpillen (en nu voelt het de hele tijd alsof ik ze eruit moet poepen... ).
Als ik me ook maar enigszins ongerust maak moet ik accuut bellen/komen.

Oh ja, en ik moet het nóg rustiger aan doen. Hóe in hemelsnaam
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:50:40 #282
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40389574
Jeetje Moonah en je moet nog wel even. Ik hoop dat de Beeb zich vergiste en netjes binnenblijft. En rustig aan doen. Als het moet dan moet het. Ga in bed liggen en neem rust. Je kunt en wilt het risico niet nemen dat je een prematuurtje krijgt.
En wat die pillen betreft. Aanspannen en wachten tot ze opgelost zijn.....je doet het voor je beeb. Dus houd vol. Ik duim voor je dat het gaat werken en je de tijd gewoon vol kunt maken. Heel heel veel
pi_40389666
Moonah, dat is schrikken zeg! Hopelijk gaan die pillen helpen.
Gaan ze je nu elke dag controleren ofzo? Of hoe werkt dat?
Heel veel sterkte
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:02:55 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40389972
Moonah! Jeutje, je babietje moet nog wel even een paar weekjes blijven zitten hoor!
Nog meer rust? Gewoon helemaal niets meer doen! Zelfs heel rustig ademhalen enzo.
Nee, zonder dollen, rust houden is zo vreselijk moeilijk, daarom worden sommige vrouwen toch nog opgenomen. Zelfs een boterham halen in de keuken is soms eigenlijk al te veel.

Hopelijk heb je een beetje hulp om je heen!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:05:24 #285
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_40390060
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
Verder heb ik meteen een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo op 5 september. Het lijkt me heerlijk om ons Slaapkindje weer te zien buitelen op het scherm
Is dat ook de echo waarbij jullie het geslacht van de baby verteld wordt?
Ook al ken ik je niet eens, jullie krijgen een meisje ik weet het zeker
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_40390068
Moonah wat eng sterkte, rust houden is moeilijk idd maar hopelijk kun je een ziekenhuisopname voorkomen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:10:30 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_40390203
Oef Moonah, wat vervelend! Hopeijk blijft je baby nog braaf een tijd zitten en was het alleen maar vals alarm.

In het ziekenhuis hadden we een verpleegster, een arts-assistent en een co-assistent die ons begeleiden en op het laatst (toen het een beetje mis ging) ook de gynaecologe. Allemaal hele fijne mensen die me goed hebben geholpen, ik had helemaal niet het idee dat er te veel mensen waren ofzo, ik vond het wel relaxed (totdat het wel erg spannend werd). Ik heb het helemaal niet als naar ervaren dat ik in het ziekenhuis moest bevallen. En achteraf ben ik heel blij dat ik in het ziekenhuis moest, want thuis was het nooit gegaan en dan had ik met persweeen naar het zh gemoeten.

En wat betreft pijnstilling: ze boden het me zelfs aan! Terwijl het ziekenhuis waarin ik ben bevallen bekend staat als moeilijk op het gebied van pijnbestrijding. Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:21:56 #288
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40390562
Moonah, wat eng!! Hopelijk blijft alles nu gewoon goed gaan..

chacama, op vbn.borstvoeding.nl of lll.borstvoeding.nl kun je ook bv-cursussen vinden

Ik had een vooraf geplande zkh bevalling bij Saskia en had naast de 2 verpleegsters alleen mijn eigen vk bij m'n bed staan. Is me prima bevallen trouwens in het zkh. (mijn vk had 't trouwens over een nog hoger percentage van de thuisbevallers die alsnog in het zkh terecht komt).

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 01-08-2006 17:24:09 (.com moest .nl zijn) ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:28:17 #289
94046 PM-girl
pi_40390749
Moonah, wat een schrik!! Gelukkig nu alles rustig, fijn voor je. Neem echt je rust en laat je verwennen. Is er iemand die dat kan doen voor je?
Echt doen he!

Sweaty, bij onze vk praktijk hebben wij samen een info-avond over bv bezocht, gegeven door een lactatiekundige. Er waren meer mannen mee. Dit vonden ze positief, omdat mannen misschien net weer iets anders onthouden en dus weer een steun kunnen zijn als het niet lukt straks.

Linda, wil je niet zulke enge dingen zeggen, door jouw post besefte ik me dat ik over 10 weken sowieso moeder ben!!
*
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:34:28 #290
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40390935
Dank voor jullie medeleven. Da's lief.
Voel me nu nogal beroerd door bijwerking zetpil. Misselijk, rillerig, duizelig...
Ik hoef niet elke dag terug omdat er geen ontsluiting is en ze erop vertrouwen dat de zetpillen zorgen dat die nu ook nog niet komt. Maandag had ik al een afspraak staan met mijn eigen gyn, dus hopelijk is dat weer de eerste keer dat ik weer naar het zkh ga.
Bah, ik voelde me echt zoooo super en relaxed de afgelopen weken. Vol vertrouwen. En dan krijg je dit. Naja, vooralsnog niets ernstigs, maar wel even schrikken.
Pff, ik ga maar weer naar bed.
Zo dadelijk komt een vriendin koken, da's wel fijn.
Maar we hebben ook partnerles vanavond bij de yoga, die kan ik dus ws skippen. Mooi k*t.
Dag lieve dames.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:36:26 #291
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40390984
Moonah, oeh, sterkte! Hou vol en wees rustig.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40391319
Moonah Dat is schrikken joh!
Laat je voorlopig maar lekker verwennen, jij mag even helemaal niets doen
pi_40391971
Hier weer controle gehad bij de vlos. Nog steeds niet ingedaald dus hebben we even snel een echo gehad om te kijken of ie wel met zijn hoofdje na beneden ligt. Dat doet ie gelukkig wel. Verder was alles goed. Volgende week maar weer
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:21:44 #294
24188 Belana
kloon van belana
pi_40392081
lieve moonah, wat een schrik meid! laat je verwennen en doe niks meer idd. heel veel sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_40392476
Moonah sterkte met rustig aan doen en die kleine blijft gewoon nog heel lang zitten
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:38:33 #296
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40392487
Ik wacht effe het eind van dit topic af... Dan beginnen we het nieuwe met een heel leuke foto!

(ik weet niet of ik wel zo lang kan wachten hihi) p.s. ik heb al 3 bladzijden niet gelezen maar dat ga ik nu doen!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_40392611
Och het zijn nog maar 5 berichten Neuk en na dit bericht nog maar 4
pi_40392615
jeetje Moonah, dat is ff schrikken... ik hoop dat beebje gewoon nog even lekker blijft zitten!

Neuk, doe maar gewoon nu joh!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:44:46 #299
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40392623
Oh ik help je wel even op weg naar neukie neukie foto's

Moonah wat zul je gschrokken zijn zeg. Succes en sterkte de komende tijd!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:45:03 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40392625
Nou, dan zal ik ook maar even helpen Neuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')