abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40134133
Waar jarenlang werd gesproken over een teloorgang van onze Eredivisie, door sommigen zelfs Micky Mouse competitie genoemd, verschijnen er nu voor het eerst weer positievere verhalen. Ook ik heb het idee dat onze Eredivisie in de lift zit. Uitverkochte stadions, toenemende budgetten, attractief voetbal, veel jonge onbevangen spelers die doorbreken terwijl oude ervaren wereldtoppers terugkomen.
Kortom: de Eredivisie heeft de supporter weer genoeg te bieden.

Stadions
Waar veel landen te kampen hebben met een teruggang in supportersaantallen, is er in Nederland sprake van een ware toestroom van supporters. Getuige daarvan de vele verbouwingen van stadions van de Eredivisieclubs. Heerenveen gaat komend seizoen in met een stadioncapaciteit van 26.000 en nu wordt alweer voorzichtig gespeculeerd over verdere uitbreidingen. We moeten er niet verbaasd van opkijken als Heerenveen over vijf jaar over een stadion beschikt dat zich qua capaciteit kan meten met het Philips stadion. AZ, dat volgende maand het nieuwe stadion 'ontmaagd', is qua capaciteit meer dan verdubbeld maar drijgt nu wederom enkele duizenden supporters teleur te moeten stellen. Scheringa is de moeilijkste niet en staat te trappelen om er volgend jaar nog een ringetje bovenop te bouwen. FC Twente, de eeuwige subtopper, leeft ook al jaren op veel te kleine voet aangezien het Arke stadion elke wedstrijd uitpuilt. Vandaar dat er plannen klaarliggen voor het bouwen van een tweede ring waarmee Twente plaats moet kunnen bieden aan 28.000 toeschouwers.
De sensatie van afgelopen seizoen, FC Groningen, ging er qua capaciteit ook aanzienlijk op vooruit toen het dit jaar de prachtige Euroborg betrok, maar ook daar is er inmiddels al vraag naar meer.
Het meest duidelijke voorbeeld is misschien nog wel WIllem II. Ondanks dat de club een dramatisch seizoen kende, kan men opmerkelijk genoeg vaststellen dat de club in Tilburg en omstreken steeds meer begint te leven.

Attractief
Een duidelijk aanwijsbare reden voor de toestroom van nieuwe supporters is er niet direct te vinden. Maar een gegeven is dat de competitie nog steeds enorm attractief is. De Nederlands voetbalcultuur ademt lef en onbevangenheid uit, dat is nou juist hetgeen waar supporters op zitten te wachten. Vergelijk het spel in onze competitie met omringende landen en ontdek het verschil aan wedstrijdmentaliteit. De Eredivisie is één van de weinige (sub)topcompetitie ter wereld waar clubs vooral aanvallend willen spelen en waar een 4-3-3 systeem nog gewoon is.
De onbevangenheid die onze competitie uitstraalt danken we ook aan de vele jonge talenten die in de Eredivisie de kans krijgen om zich te bewijzen. Wij klagen vaak over het feit dat de sterspelers van de topclubs niet te behouden zijn voor Nederland en dat ze te snel naar het buitenland verkassen. Hoewel dit natuurlijk wel eens jammer is, draagt dit wel bij aan een constante gezonde doorstroom van nieuw jong talent in Nederland. Dit zijn impulsen, die de topcompetities vreemd zijn, maar die de Eredivisie telkens weer interessant maken.

AZ
AZ is de afgelopen jaren opgestaan. Velen denken dat het tijdelijke roem is en dat AZ binnen een paar jaar weer een bescheiden subtopper is, maar ik waag dat te betwijfelen. Dit AZ is niet als het Heerenveen en Willem II dat een aantal jaren terug in een oprisping the Champions League haalden. Het verschil zit hem in de organisatie. Hoewel AZ zich qua allure nog niet tot de topclubs kan rekenen, trekt het zich daar niks van aan. AZ, met Scheringa voorop, vind zichzelf een topclub en daar schuilt nu juist het geheim in. Door de lat hoog te leggen weet AZ een stabiele organisatie neer te leggen die niet onder doet voor een topclub. Co Adriaanse, die het kunstje eerder flikte bij Willem II, kan als geen ander een club naar de top brengen. Louis van Gaal is juist een trainer die heeft bewezen met een club aan de top te kunnen blijven. Met het uitstekende jonge spelersmateriaal wat er nu in Alkmaar rondloopt, kan Van Gaal als geen ander overweg. Technisch directeur Marcel Brands heeft bij RKC bewezen een uitstekende neus voor onbekend talent te hebben en zal AZ ook de komende seizoenen voorzien van goede spelers.

Bredere Top
Doordat AZ zich in de 'top 4' heeft weten te nestelen en zich daar ook zal handhaven, heeft het een geweldige impuls gegeven aan de Eredivsie. De Eredivisie kent nu immers meer topwedstrijden! De wedstrijden tussen Ajax, PSV en Feyenoord zullen terecht altijd als 'toppers' aangeduidt worden. Maar de competitie kent anno 2006 zes extra topwedstrijden doordat AZ kwalitatief absoluut niet onderdoet in de krachtmetingen met de voormalige 'top 3'.
Ook ploegen als FC Groningen en SC Heerenveen zullen de topclubs tegenwoordig meer angst aanjagen dan voorheen het geval was. Beide clubs bezitten over stadions waar de tegenstander niet graag komt, maar ook qua kwaliteit zullen de ploegen zich beter kunnen meten met de top van de competitie.
Doordat de top van de Eredivisie breder lijkt te worden krijgt de kwaliteit van de competitie een geweldige impuls. Een ploeg moet van erg goede huize komen wil het dit seizoen goed presteren. Als het al lukt om tijdens de competitie redelijk stand te houden tegen de topclubs en de gevaarlijke subtoppers dan wachten ook nog de zware play-offs waar er verwacht wordt dat je nog eens een paar wedstrijden scherp blijft. De lat wordt hoger gelegd, en dat heeft vaak tot gevolg dat de kwaliteit ook beter wordt.
Zou het toeval zijn dat PSV, Ajax (Champions League) en AZ (UEFA cup) de laatste twee jaar hebben laten zien dat Nederland ook Europees niet uit te vlakken is?

Vragen
Waar de Serie A momenteel een corrupt wrak is en de Premiere League aan de voeten ligt van Ambramovich is er voor mij maar één competitie waar ik enorm naar uitkijk: onze eigen Eredvisie. Als Ajacied ben ik natuurlijk benieuwd of onze held Huntelaar definitief een wereldspits wordt en of Stam en Gabri kunnen laten zien waarom ze naar Nederland wilden komen. Maar ook ben ik benieuwd of Van Gaal met het frisse AZ in het nieuwe stadion de jongelingen weer kan laten schitteren. En staat het altijd degelijke PSV met de geweldige Afellay en Aissati ook dit jaar er gewoon weer? Kan Feyenoord zich herpakken? Gaan Groningen en Heerenveen het de top weer lastiger maken? Welke talenten gaan er dit jaar defenitief opstaan? Jenner? Babel? Drenthe?

Zoveel vragen.... ik kan niet wachten op weer een jaartje Eredivisie, de leukste competitie ter wereld!

[ Bericht 0% gewijzigd door koningdavid op 24-07-2006 17:11:44 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_40134426
dat doe je maar in onz .

[ Bericht 75% gewijzigd door Da_Sandman op 24-07-2006 16:00:24 ]
pi_40134450
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:00 schreef reactiefractie het volgende:
edit
Heb ik daarvoor al die moeite gedaan

[ Bericht 7% gewijzigd door Da_Sandman op 24-07-2006 16:00:36 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_40134486
Mooi verhaal. Ben het alleen niet helemaal eens met je verhaal over het aantrekkelijke voetbal. De tendens is juist al jaren dat het voetbal in de eredivisie behoudender en efficienter wordt. En dus minder aantrekkelijk om naar te kijken. Het feit dat iedereen zo bewonderend sprak over het frisse voetbal van AZ zegt wat dat betreft al genoeg. PSV wordt al een aantal jaar met zeer veel efficientie kampioen. Geen stap teveel, gas terug zodra het 2-0 staat. Ajax heeft al een jaar of 8 geen aantrekkelijk voetbal meer gespeeld en Feyenoord al niet meer sinds Van Hanegem (als speler...). Ook de subtoppers als Heerenveen en Groningen moeten het niet meer van het leuke onbevangen spel hebben. Heerenveen heeft Europees gehaald vanwege wanprestaties van de concurrenten, en Groningen met name door teamgeest en hard werken (wat overigens niet vervelend is om naar te kijken, dat terzijde). Bij de overige clubs was het voornamelijk armoe troef.
pi_40134603
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:03 schreef MaxPower het volgende:
Mooi verhaal. Ben het alleen niet helemaal eens met je verhaal over het aantrekkelijke voetbal. De tendens is juist al jaren dat het voetbal in de eredivisie behoudender en efficienter wordt. En dus minder aantrekkelijk om naar te kijken. Het feit dat iedereen zo bewonderend sprak over het frisse voetbal van AZ zegt wat dat betreft al genoeg. PSV wordt al een aantal jaar met zeer veel efficientie kampioen. Geen stap teveel, gas terug zodra het 2-0 staat. Ajax heeft al een jaar of 8 geen aantrekkelijk voetbal meer gespeeld en Feyenoord al niet meer sinds Van Hanegem (als speler...). Ook de subtoppers als Heerenveen en Groningen moeten het niet meer van het leuke onbevangen spel hebben. Heerenveen heeft Europees gehaald vanwege wanprestaties van de concurrenten, en Groningen met name door teamgeest en hard werken (wat overigens niet vervelend is om naar te kijken, dat terzijde). Bij de overige clubs was het voornamelijk armoe troef.
Heb je wel deels gelijk in. Maar de toenemende behouddrift is een wereldwijde tendens (zie het WK). Ik denk dat de Eredivisie in vergelijking met andere competities nog altijd erg aanvallend ingesteld is. AZ speelde attractief, Ten Cate wil dat weer gaan doen met Ajax en lijkt er ook het materiaal voor te hebben. Koeman heeft aangegeven dat PSV ook attractiefer moet gaan spelen.

Dit zijn voornemens die je bij andere Europese topclubs niet snel zal horen, dit is iets typisch Nederlands als je het mij vraagt.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:06:39 #6
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_40134604
goed stuk
en ik ben het er helemaal mee eens
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  maandag 24 juli 2006 @ 15:07:04 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40134616
ben 't natuurlijk eens met je verhaal, en in tegenstelling tot reactiefractie heb ik 't wel helemaal gelezen

[ Bericht 37% gewijzigd door Da_Sandman op 24-07-2006 16:00:55 ]
Huilen dan.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:09:19 #8
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40134683
Het verhaal is leuk maar heeft volgens mij weinig te maken met het sterker worden van ons voetbal. Dat het attractief is en er meer toeschouwers gaan kijken wil niet zeggen dat het sterker is.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 24 juli 2006 @ 15:11:40 #9
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_40134754
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:09 schreef jojomen4 het volgende:
Het verhaal is leuk maar heeft volgens mij weinig te maken met het sterker worden van ons voetbal. Dat het attractief is en er meer toeschouwers gaan kijken wil niet zeggen dat het sterker is.
Ik denk dat TS bedoelt dat er doordat er een bredere top is; niet meer de standaard Ajax Feyenoord PSV top; maar ook AZ (en Heerenveen) er meer uitdaging in de competitie zit en dat deze daardoor ook sterker wordt. Zit op zich wat in in ieder geval.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_40134771
quote:
Dat het attractief is en er meer toeschouwers gaan kijken wil niet zeggen dat het sterker is.
Klopt, maar ik geloof wel dat het sterker wordt (zie alinea 'Bredere top')
pi_40134795
quote:
Klopt. De toename van luxe en comfortabele stadions, gecombineerd met grotere veiligheid in die stadions is de grootste factor in de toenemende toeschouwersaantallen.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:19:37 #12
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40134980
Ik heb de smalende opmerkingen over de Mickey Mouse competitie altijd raar gevonden. Alsook de spookverhalen dat het Nederlandse voetbal in 20 jaar op Luxemburgs niveau zou zitten als we niet met half Europa in een competitie zouden gaan zitten.
Ook nu ben ik nog altijd niet negatief over de Eredivisie. Het is inderdaad een hele leuke ontwikkeling dat AZ aan de deur aan het kloppen is. En het is leuk dat Groningen is opgekomen afgelopen seizoen. Maar bij de opkomst van AZ hoort misschien ook wel de neergang van Feijenoord. En tegenover de opkomst van Groningen staat bijv. de neergang van Willem II en NAC.

Conclusie: er verandert niet zo heel veel. Het blijft een redelijk leuke competitie.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:20:06 #13
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_40134994
Goed stuk! helemaal mee eensch....go huntelaar!
pi_40135384
Er zat wel een gat van tien punten vorig jaar tussen PSV en de nummer twee en een gat van elf punten tussen de nummer 3 en de nummer 4. Ik weet niet of de competitie breder is geworden, als je het mij vraagt had psv het wel vrij makkelijk en sukkelde ajax een beetje. Ik ben wel benieuwd hoe het dit jaar gaat worden. Wordt ten cate met stam e.d. en niet ingeloste belofte of belooft het toch wat meer?
pi_40135418
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik heb de smalende opmerkingen over de Mickey Mouse competitie altijd raar gevonden. Alsook de spookverhalen dat het Nederlandse voetbal in 20 jaar op Luxemburgs niveau zou zitten als we niet met half Europa in een competitie zouden gaan zitten.
Daar heb ik me ook mateloos aan geiiriteerd, het argument dat we ten onder zouden gaan als we niet met alle 'kleintjes' als Portugal, Schotland en Belgie samen een competitie zouden vormen.

Gelukkig heb ik er weinig van gehoord na het succes van FC Porto. Waar een wil is, is een weg.

OT: Zolang Ajax zijn succes nog gewoon bij Heerenveen kan kopen vind ik niet dat er sprake is van een bredere top, feitelijk is alleen AZ er dan bij gekomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Riskowitz op 24-07-2006 15:43:09 ]
pi_40136118
Leuk verhaal, ik kan ook niet wachten.
Door dit verhaal zie ik het ineens positiever in.
Dank je.
History became legend, legend became myth.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:14:33 #17
97934 ASroma
Flamboyant
pi_40136578
denk dat we na de (proef) periode van de play-offs kunnen zeggen of de eredivisie in de lift zit of niet.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:14:46 #18
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_40136586
En waar laat je die tering-playoffs in dit verhaaltje?
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:17:01 #19
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_40136647
Het is spannender geworden, en daardoor zeker interessanter om te volgen. Vraag is alleen of dat komt doordat de subtop beter is geworden, of dat de top minder is geworden .....
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 24 juli 2006 @ 16:20:15 #20
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40136755
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:50 schreef koningdavid het volgende:
ik kan niet wachten op weer een jaartje Eredivisie, de leukste competitie ter wereld!
ik ook niet, heb er echt ongelofelijk veel zin in

Goed stuk btw
pi_40136857
Nee sorry ben het totaal niet eens met dit stukje...
Ik vind de eredivisie nog steeds ondermaats en de nederlandse clubs behoorlijk tekort komen in europees verband.

Ik betreur het wel...
  maandag 24 juli 2006 @ 16:24:25 #22
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40136871
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:14 schreef MarkNMGN het volgende:
Playoffs
pi_40136920
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:03 schreef MaxPower het volgende:
Feyenoord al niet meer sinds Van Hanegem (als speler...).
Twente uit in 2002
  maandag 24 juli 2006 @ 16:27:34 #24
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_40136951
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:24 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Playoffs
Je moeder

Verders ben ik het oneens met dit stukje, de Eredivisie wordt/is met de invoering v/d playoffs het lachertje van Europa.
kankelul.
pi_40136967
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:14 schreef MarkNMGN het volgende:
Play-offs komen er in voor, zij het (te) kort.

Ik zal een van de weinige zijn die de Play-Offs goed vind. Het viel mij op dat Nederlandse clubs altijd ZUIGEN in knockout-ronden. Het was vooral dramatisch om te zien hoe UEFA-cupgangers de mentale hardheid mistten om te overleven en er altijd uitvloegen tegen een of andere ploeg uit Moldavië ofzo.
Nederlandse clubs hebben altijd wel redelijk voetballend vermogen maar Europees missen we vaak de leepheid die vereist is om te overleven. Die hard/leepheid moeten clubs zich nu aanleren door de play-offs. Door de play-offs leren Nederlandse clubs alles op alles te zetten om te pieken in een paar wedstrijden en dat is nodig om Europees een vuist te maken!
Voor mij was het daarom duidelijk dat Ajax na de play-offs de meest geschikte kandidaat was om CL te gaan spelen. Het was eigenlijk niet eerlijk, tuurlijk.... maar Ajax heeft door de play-offs bewezen het meest geschikt te zijn voor de CL.

Moraal van het verhaal: play-offs brengen mentale hardheid wat weer ten goede komt aan de kwaliteit van de 'Europa-gangers'. Bovendien heb je ook een paar extra topwedstrijden wat positiieve gevolgen heeft voor toeschouwersaantallen en budgetten van clubs!

Goede zaak dus die play-offs (doodsbedreigingen mogen naar deef001@hotmail.com)
pi_40137037
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef Rekkie het volgende:
Ik vind de eredivisie nog steeds ondermaats en de nederlandse clubs behoorlijk tekort komen in europees verband.
Maar er zit, vooral in dat laatste, vooruitgang de afgelopen seizoenen. Dat moet jij toch ook kunnen zien?

Misschien is het niet structureel dat zou kunnen...
  maandag 24 juli 2006 @ 16:30:44 #27
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_40137050
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:28 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Play-offs komen er in voor, zij het (te) kort.

Ik zal een van de weinige zijn die de Play-Offs goed vind. Het viel mij op dat Nederlandse clubs altijd ZUIGEN in knockout-ronden. Het was vooral dramatisch om te zien hoe UEFA-cupgangers de mentale hardheid mistten om te overleven en er altijd uitvloegen tegen een of andere ploeg uit Moldavië ofzo.
Nederlandse clubs hebben altijd wel redelijk voetballend vermogen maar Europees missen we vaak de leepheid die vereist is om te overleven. Die hard/leepheid moeten clubs zich nu aanleren door de play-offs. Door de play-offs leren Nederlandse clubs alles op alles te zetten om te pieken in een paar wedstrijden en dat is nodig om Europees een vuist te maken!
Voor mij was het daarom duidelijk dat Ajax na de play-offs de meest geschikte kandidaat was om CL te gaan spelen. Het was eigenlijk niet eerlijk, tuurlijk.... maar Ajax heeft door de play-offs bewezen het meest geschikt te zijn voor de CL.

Moraal van het verhaal: play-offs brengen mentale hardheid wat weer ten goede komt aan de kwaliteit van de 'Europa-gangers'. Bovendien heb je ook een paar extra topwedstrijden wat positiieve gevolgen heeft voor toeschouwersaantallen en budgetten van clubs!

Goede zaak dus die play-offs (doodsbedreigingen mogen naar deef001@hotmail.com)
De toeschouwersaantallen vielen erg tegen...
En het hoeft niet ten goede te komen aan de kwalitieit v/d Europa-gangers, aangezien het ook maar zo kan gebeuren dat een club als Utrecht of Willem II in de CL mag uitkomen, iets wat dit jaar bijna was gebeurt met Groningen.
kankelul.
pi_40137121
PO's zijn een fiasco. Alleen Talpa wil mag dat niet toegeven.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:35:19 #29
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40137166
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:27 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Je moeder
quote:
Verders ben ik het oneens met dit stukje, de Eredivisie wordt/is met de invoering v/d playoffs het lachertje van Europa.
ZOu ik ook zeggen na vorig seizoen

gelukkig hebben jullie de dvd nog
  maandag 24 juli 2006 @ 16:37:20 #30
97934 ASroma
Flamboyant
pi_40137214
volgens mij als de play-offs gewoon in de seizoenskaart worden inbegrepen zitten de stadions gewoon vol.
pi_40137216
Dat werd vooraf ook al gezegd.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:39:36 #32
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_40137273
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:37 schreef ASroma het volgende:
volgens mij als de play-offs gewoon in de seizoenskaart worden inbegrepen zitten de stadions gewoon vol.
Uiteraard, maar de supporter moet genaaid worden, dus vragen ze er gewoon geld voor...
Daarom hebben ze die hele playoffs ingevoerd, geld
kankelul.
  maandag 24 juli 2006 @ 17:01:08 #33
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_40137865
Ik kan ook sinds een week of 2 niet meer wachten tot de Eredivisie weer begint. Eerst moest ik het WK verwerken en dan ineens schiet de Eredivisie vreugde er bij mij in.
En daarom vind ik jouw stukje ook helemaal geweldig. Niet dat alles klopt, want het is allemaal erg positief, met een beetje gebrek aan kritiek, maar dan nog vind ik het helemaal geweldig hoe je het zo neerzet.
En ook ik ben ajacied en kijk zo naar al die andere teams, zoals voetballiefhebbers dat horen te doen, in plaats van elk ander team maar hersenloos te haten enzo. Toppie!
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_40137914
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:01 schreef Hells_Angel het volgende:

En daarom vind ik jouw stukje ook helemaal geweldig. Niet dat alles klopt, want het is allemaal erg positief
Klopt ook wel. Ik sta in grote lijnen wel achter mijn stukje, maar je moet het altijd net even iets extremer aandikken om een discussie op gang te brengen.
  maandag 24 juli 2006 @ 17:04:50 #35
36884 Hells_Angel
pi_40137969
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:02 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Klopt ook wel. Ik sta in grote lijnen wel achter mijn stukje, maar je moet het altijd net even iets extremer aandikken om een discussie op gang te brengen.
En dat heb je goed gedaan Ik ben ook gek van Boulah, dus qua voetbal zou ik uren met je kunnen praten volges mij
Lost in the 4400
Know thyself
  maandag 24 juli 2006 @ 17:08:29 #36
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_40138078
Is het niet 6 extra topwedstrijden omdat de klassieke top 3 uit en thuis tegen AZ speelt?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_40138144
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:08 schreef Plastic_Power het volgende:
Is het niet 6 extra topwedstrijden omdat de klassieke top 3 uit en thuis tegen AZ speelt?
God zegene de man die jou heeft leren rekenen, je hebt gelijk!
  maandag 24 juli 2006 @ 17:15:48 #38
36884 Hells_Angel
pi_40138251
haha dat dacht ik ook toen ik het las over die 3 topwedstrijden erbij, maar het leek me overbodig dat te melden
Lost in the 4400
Know thyself
pi_40148522
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:35 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

[..]

ZOu ik ook zeggen na vorig seizoen

gelukkig hebben jullie de dvd nog
Ik vind de play-offs ook kut en ben geen Feyenoord-fan?

Heb je dan ook zo'n zielig antwoord voor mij?
pi_40149246
Leuk stuk tekst !!
lollig
  maandag 24 juli 2006 @ 23:20:55 #41
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_40149421
Mooi verhaald

Play-offs nog even een kans geven dit jaar, volgend jaar. Leuk experiment. Dat soort dingen kan in nederland wél in tegenstelling tot landen als Duitsland, Frankrijk etc. Een offspring van de play-offs is m.i. dat subtoppers een reden hebben om een bredere, betere selectie te creeren, hetgeen de hele competitie beter en leuker maakt.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:01:21 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40153025
Leuk verhaal in de OP.
Zelf geschreven of overgeschreven?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_40153081
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:01 schreef golfer het volgende:
Leuk verhaal in de OP.
Zelf geschreven of overgeschreven?
Zelf geschreven, ik studeer journalistiek ja, ik moet wel!

Maar het is niet echt supergoed geschreven, beetje snel gedaan. Ik dacht hier opeens aan onder de douche en ik dacht, laat ik eens iets erover schrijven.
pi_40155622
Goed stuk.

Hoe zit het eigenlijk met de populariteit van de Nederlandse competitie in het buitenland?
Zijn er bv. landen die wedstrijden uit de NL competitie live uitzenden of (ruime) samenvattingen uitzenden? Stijgt de vraag uit het buitenland en hoeveel betalen ze voor deze rechten?

Ik weet niet precies hoe dat gaat hoor, maar de NL competitie heeft als speerpunt dat het attractief voetbal behelst, met (veel) jeugdig talent en met , naar mijn weten, goed gevulde, steeds groter wordende, stadions. Wat dus voor genoeg sfeer op de tribunes zorgt. Al met al genoeg ingredienten, dacht ik zo, om ook in het buitenland door menigeen bekeken te worden.

De terugkeer van sterren als Stam en Cocu is natuurlijk ook weer een pre.

De play-offs zijn ook een aanwinst wat mij betreft. Al was het alleen maar om te lachen als een subtopper een topclub er uit knikkert.

De volgende stap die de Eredivisie zou moeten nemen is nou echt even zorgen voor een adequate arbitrage. Of het nou is met 3 scheidsrechters op het veld of gebruik maken van videobeelden bij beslissingen of een combinatie van dergelijke noviteiten. Waarom zou je Milan tegen Juve kijken als je de scheids verdenkt van omkoperij terwijl je ook de topper tussen Vitesse en FC Twente kan kijken waarvan je weet dat het voetballend vermogen, en niets anders, van beide teams voor de eindstand gaat zorgen?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:47:14 #45
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_40159746
koningdavid, ik weet niet of je het eens met mij bent, maar de Eredivisie schijnt een absolute spanning te hebben. Volgens een artikel in VI.nl is de Eredivisie de competitie waar het meest wordt gescoord in de blessuretijd in tegenstelling tot Spanje en Italië.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juli 2006 @ 11:55:06 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_40161910
Mooie OP. Zo moesten er meer zijn.

Ik ben ook altijd verbaasd geweest over dat Mickey Mouse verhaal. Als je ziet hoeveel wereldtoppers Nederland heeft voortgebracht is het nonsens. Nu AZ aansluiting heeft gevonden is het er alleen maar leuker op geworden. Taktisch horen we zowiezo bij de wereldtop, kijk maar eens hoeveel Nederlandse coaches in de buitenlandse top werken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_40162227
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:55 schreef tong80 het volgende:
Mooie OP. Zo moesten er meer zijn.

Ik ben ook altijd verbaasd geweest over dat Mickey Mouse verhaal. Als je ziet hoeveel wereldtoppers Nederland heeft voortgebracht is het nonsens. Nu AZ aansluiting heeft gevonden is het er alleen maar leuker op geworden. Taktisch horen we zowiezo bij de wereldtop, kijk maar eens hoeveel Nederlandse coaches in de buitenlandse top werken.

Jammer dat die weredtoppers (voetballers) er op een WK geen reet van terecht brengen
pi_40162540
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:04 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jammer dat die weredtoppers (voetballers) er op een WK geen reet van terecht brengen
Dat is weer een andere discussie, lijkt mij.
pi_40162601
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:13 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat is weer een andere discussie, lijkt mij.
Nah ik probeer er alleen maar aan te geven dat die wereldtoppers in het buitenland voetballen grotendeels en dat imo de Nederlandse competitie in vergelijking een B-niveau is
pi_40162957
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:15 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nah ik probeer er alleen maar aan te geven dat die wereldtoppers in het buitenland voetballen grotendeels en dat imo de Nederlandse competitie in vergelijking een B-niveau is
Klopt ook wel, maar dat maakt de competitie niet minder leuk. En ik geloof dat de Eredivisie, ook qua kwaliteit, in de lift zit!
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juli 2006 @ 12:39:36 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_40163434
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:04 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. De echte wereldtoppers als speler spelen nooit lang in Nederland.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:13:33 #52
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_40164516
TVP, ik lees dit later wel even door.
pi_40167149
Ik loop hier nog niet zo lang mee, wat wordt er nou bedoeld met 'TVP'?

(het rijmt )
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juli 2006 @ 14:40:18 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_40167393
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 14:31 schreef koningdavid het volgende:
Ik loop hier nog niet zo lang mee, wat wordt er nou bedoeld met 'TVP'?

(het rijmt )
Als je het topic interessant vindt en je verwacht nog meer interessants, maar je hebt op dat moment niks te melden of geen tijd om iets te melden post je TVP.

Terug Vind Post

pi_40167580
aha, thx voor de uitleg!

TVP
pi_40167639
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef Riskowitz het volgende:

OT: Zolang Ajax zijn succes nog gewoon bij Heerenveen kan kopen vind ik niet dat er sprake is van een bredere top, feitelijk is alleen AZ er dan bij gekomen.
Ook dat wordt steeds lastiger. Je ziet aan een aantal clubs dat ze ambities krijgen. Ook bij een Heerenveen is het niet meer een kwestie van "mogen" maar het moet.
Gezien die clubs hun begroting ook alleen maar groeit staan ze steeds sterker in de schoenen.
Een Huntelaar hoefde echt niet weg.
Tuurlijk heeft een club als Ajax meer naam, maar ik heb niet meer het idee dat men lukraak kan kopen van de subtoppers.

Ik ben het eigenlijks wel eens met de stelling dat onze competitie zo slecht niet is. Kijk eens wat een talent er op de velden omloopt en er zelfs hele aardige spelers vanuit het buitenland komen.
Ook europees gaat het de laatste jaren zeer goed met de Nederlandse clubs.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 14:59:30 #57
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_40167962
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 14:46 schreef koningdavid het volgende:
aha, thx voor de uitleg!

TVP
Met de bedoeling om dit topic dan makkelijk terug te vinden via de My active topics link boven en onderaan de pagina

(voor de duidelijkheid)
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  dinsdag 25 juli 2006 @ 15:01:56 #58
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_40168034
Nou, Farfan blijft nu hier. Paar jaar terug was elke engelse ploeg al beter dan de nederlandse competitie. Da's al heel wat natuurlijk
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  Trouwste user 2022 woensdag 26 juli 2006 @ 12:17:39 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_40197549
Da's idd een vooruitgang.

pi_40224069
Nou en of.
pi_40228201
Tot op heden valt het mee met de uitstroom van talent(sinds begin vorig seizoen)

Landzaat
Vreeven
Leiwabessy
Majstorvic
De Jong
Pienaar
Bruggink
Maxwell
Galasek
Samaras
Sergio
Escude
Kalou

Nieuw:

Gabri
Roger
Olguaru
Juncker
Didiluca
Gudjohnson
Salgido

En waarschijnlijk nog wel wat grote namen die ik vergeten ben

[ Bericht 3% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 27-07-2006 09:05:06 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:02:32 #62
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_40228408
Ik ben het wel en niet met je eens.
Qua voetbal in de eredivisie heb je wel gelijk, het zijn geen saaie wedstrijden, maar helaas wat in Nederland geldt, geldt niet in de rest van europa.
Daar vind ik het Nederlands voetbal nogal naiëf, ze lopen iedere keer weer in de valkuil. Daarom vind ik de eredivisie niet sterker, wel leuker.

Maar leuk stukje ik hoop dat het wel uit gaat komen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_40234176
DiegoArmanadoMaradonna:
Nu valt het idd mee met de uitloop van talenten/toppers. Het is nu een redelijk rustig jaar. Ajax, Feyenoord en PSV hebben alle spelers die ze echt wilden behouden, gewoon behouden. Dat is ook wel eens leuk om mee te maken, nadeel is wel dat er bij de topclubs nu minder ruimte over blijft voor talenten om door te stromen. Gelukkig maakt AZ dat ruimschoots goed

Appelsientje, klopt helemaal wat je zegt. Veel Nederlandse clubs waren Europees te naief, denk aan PSV die 8 jaar achter elkaar niet de tweede ronde doorkwam (het meest tekenend was nog die wedstrijd tegen Arsenal 4-1). En Ajax ging telkens tegen Italiaanse ploegen naief de boot in.
Maar hetzelfde PSV dat naief was is onder Hiddink een stuk slimmer geworden, daar kunnen andere Nederlandse ploegen nog wat van leren. Hopenlijk kunnen PSV en Ajax leuk aanvallend voetbal, wat ze beiden willen spelen, Europees combineren met degelijkheid zodat we verder kunnen komen.
Ik heb wel het gevoel dat de competitie in Nederland sterker wordt, in die zin dat je in Nederland ook niet altijd meer naief kunt spelen. Veel subtoppers bijten sterker van zich af dan voorheen, en in de play-off zou het naieve spel zomaar in een keer afgestraft kunnen worden.
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:29:29 #64
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_40235925
Er is een organisatie die de "sterkte" van alle competities meet. Nederland is daar juist op gezakt de afgelopen tien jaar. Ik kan zo 1-2-3 niet op de url komen.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_40236132
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:29 schreef reem het volgende:
Er is een organisatie die de "sterkte" van alle competities meet. Nederland is daar juist op gezakt de afgelopen tien jaar. Ik kan zo 1-2-3 niet op de url komen.
Ja, als je kijkt naar 10 jaar geleden, toen Ajax de wereld domineerde, zijn we wel gezakt ja. De acht jaar daarna waren een regelrecht vrije val kan. Maar ik heb het idee dat we de laatste jaren weer een beetje een stijgende lijn te pakken hebben.
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:54:47 #66
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_40236700
Ik heb niet echt het idee dat de competitie sterker is geworden, maar dat de speelstijl in het algemeen de laatste jaren aan het veranderen is.
Voetbal in het algemeen lijkt steeds meer op schaken, je zag het in de CL en je zag het op het WK.
Doordat je het voetbal omtovert in een soort van veredelt schaak spelletje krijgen kleinere teams natuurlijk meer kans om te winnen van de grotere teams (zie PSV).
Ik weet alleen niet of we blij moeten zijn met deze ontwikkeling.
pi_40245377
PSV verliest de laatste 6 jaar nauwelijks punten tegen de onderste helft van de competitie. Lijkt me niet echt een teken van een sterke competitie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40613336
Ik ben benieuwd of mensen, na enkele weken voorbereiding, nog van mening zijn veranderd.
pi_41020714
Internationals die vertrokken zijn sinds 31-8-2005

Landzaat
Majstorvic
De Jong
Pienaar
Galasek
Samaras
Kuyt

Geen international wel goede speler

Kalou
Maxwell

Waarschijnlijk:

VoH
Ooijer

Lijkt me dat er toch zeker niet zoveel internationals zijn terug gekomen
pi_41032334
Raar om de NLse internationals mee te tellen.
pi_41039754
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 06:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Internationals die vertrokken zijn sinds 31-8-2005

Landzaat
Majstorvic
De Jong
Pienaar
Galasek
Samaras
Kuyt

Geen international wel goede speler

Kalou
Maxwell

Waarschijnlijk:

VoH
Ooijer

Lijkt me dat er toch zeker niet zoveel internationals zijn terug gekomen
Stijn Vreven
Gabri
George Ogararu
Joey Didulica
Joey Gudjónsson
Khalid Sinouh
Rob Friend
Carlos Salcido
Edison Méndez
Luke Wilkshire
Anders Due
Mads Junker
Ibrahim Kargbo
Tristan Peersman

Dat zijn er veel meer! Twee keer zoveel zelfs!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41040560
Ja echte namen. Allemaal vaste keuzes in hun nationale team

Ze konden vast overal tekenen maar kozen voor de sterke HCE
pi_41040621
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:44 schreef Erasmusch het volgende:
Raar om de NLse internationals mee te tellen.
Ik vind van niet als die vertrekken wordt je competitie zwakker
pi_41040658
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja echte namen. Allemaal vaste keuzes in hun nationale team

Ze konden vast overal tekenen maar kozen voor de sterke HCE
Jij telt Majstorovic (niet eens in de WK-selectie), De Jong (idem) en Samaras ook mee...
www.thuisuiteten.nl
pi_41040725
De Jong basisspeler bij HSV, Samaras basisspeler bij City, Majstro basispeler(?) bij Basel(?)

Van welke 4e rangs clubjes kwamen de nieuwe internationals?
pi_41040789
Phillipe Leonard is ook international maar daar wordt Feyenoord echt niet sterker van
pi_41047612
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik vind van niet als die vertrekken wordt je competitie zwakker
Dan kan je ook wel Schaars, Emanuelson en Jansen er bij optellen.
pi_41047706
Maar de doorstroming is in Nederland niet goed genoeg dat je het vertrek van zoveel goede spelers kan opvangen. Maar dat blijkt ook wel uit de aankopen
pi_41353576
Ik vind het nog steeds niks, maar ik moet eigenlijk vandaag nog afwachten
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:20:09 #80
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_41354371
Sterker is niet het woord, populairder wellicht wel gezien de groeiende toeschouwersaantallen en de vele nieuwe stadions waarvan enkele (Heerenveen, Twente en Groningen) al snel te klein bleken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_41892335
Ik weet niet of de Eredivisie sterker is geworden, maar dat de concurrentie voor de TOP4 is toegenomen lijkt mij vrij duidelijk.

Groningen, Roda en Heerenveen manifesteren zich prima.

Dit zou wel eens een heel verassend seizoen kunnen worden.
pi_41892479
nou goed groningen en heerenveen zijn natuurlijk wel potentiele (vaste sub) topclubs. Als er maar geldtoevoer blijft.
pi_41892539
Het is wel duidelijk dat de "Top 3 en ver daaronder de rest"-tijden over zijn.

Op zich leuk en spannend voor de competitie, maar niet voor Ajax.
pi_41892634
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:37 schreef koningdavid het volgende:
Ik weet niet of de Eredivisie sterker is geworden, maar dat de concurrentie voor de TOP4 is toegenomen lijkt mij vrij duidelijk.

Groningen, Roda en Heerenveen manifesteren zich prima.

Dit zou wel eens een heel verassend seizoen kunnen worden.
Het is natuurlijk nog maar afwachten of dat zo blijft. RKC stond vorig seizoen na 5 wedstrijden ook bovenaan en die zakten ook in. Hoewel in Heerenveen en Groningen wat constanter inschat.
pi_43254281
Ik heb nog steeds het gevoel dat de Eredivisie steeds sterker wordt. En Arveladze is het met me eens

"Als ik al die nieuwe stadions zie en de ambitites van andere clubs, dan zijn er wel meer clubs aan het groeien naar een topniveau. Daarmee kom je ook eindelijk eens af van het verhaal dat Nederland een 'easy league' zou zijn. Die tijden lijken echt te veranderen" - Shota Arvaldze in de nieuwe VI.
  zondag 5 november 2006 @ 11:33:27 #86
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43254582
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:16 schreef koningdavid het volgende:
Ik heb nog steeds het gevoel dat de Eredivisie steeds sterker wordt. En Arveladze is het met me eens

"Als ik al die nieuwe stadions zie en de ambitites van andere clubs, dan zijn er wel meer clubs aan het groeien naar een topniveau. Daarmee kom je ook eindelijk eens af van het verhaal dat Nederland een 'easy league' zou zijn. Die tijden lijken echt te veranderen" - Shota Arvaldze in de nieuwe VI.
Qua infrastructuur is er veel veranderd en de subtop is breder geworden denk ik. De competitie krijgt daardoor meer aanzien in het buitenland, maar of dat wil zeggen dat de competitie sterker is geworden?
  zondag 5 november 2006 @ 12:33:22 #87
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_43255962
De (sub)top is inderdaad breder geworden. Ik had ook graag 4 echte topploegen willen zien dit seizoen, jammer dat Feyenoord in een dip zit op dit moment. Ik had stiekem gehoopt op een echt spannende titelrace dit seizoen, maar dat kan alsnog tussen PSV en Ajax, en wellicht AZ.

De groei van de stadions is inderdaad ook positief, en over het niveau ben ik over het algemeen wel te spreken. Alleen ADO blijft als grote stad nog een beetje achter. Er komt een nieuw stadion, maar voor hetzelfde geld spelen ze daar straks in tegen Eerste Divisie ploegen. Dat zou toch jammer zijn.

Laten we ook niet vergeten dat de Jupiler League een open competitie gaat worden (Met degradatie uit en promotie naar). Dit zal uiteindelijk ook van positieve invloed zijn op het niveau van de Eerste Divisie, en dat zal dan ook weer langzaam doorwerken naar het sterker zijn van de clubs die promoveren naar de Eredivisie, waardoor het onderin ook spannender (En kwalitatief beter) wordt.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_43268459
De kwaliteit wordt toch echt ieder jaar minder hoor
  zondag 5 november 2006 @ 19:41:00 #89
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43268513
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De kwaliteit wordt toch echt ieder jaar minder hoor
En waar baseer je dat op?
pi_43269828
Op resultaten in Europa, veldspel. Spelers die aangekocht worden, spelers die vertrekken, speler prestaties
  zondag 5 november 2006 @ 20:21:42 #91
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43269989
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op resultaten in Europa, veldspel. Spelers die aangekocht worden, spelers die vertrekken, speler prestaties
Resultaten in Europa vallen de laatste drie jaar best mee. Veldspel is subjectief.
pi_43270974
quote:
Resultaten in Europa zijn de laatste jaren juist prima. PSV kwalificeert zich 3 keer op rij voor de tweede ronde van de Champions League, Ajax deed dat vorig jaar ook nog. AZ behoort jaarlijks tot een van de beste ploegen van de UEFA cup.
De rest van jouw 'redenen' zou je echt wat beter moeten beargumenteren.
pi_43272377
Ajax verliest van Kopenhagen, Twente van een stel Esten, Heerenveen van een stel semi-amateurs uit Denemarken.
pi_43272509
quote:
Op zondag 5 november 2006 21:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax verliest van Kopenhagen, Twente van een stel Esten, Heerenveen van een stel semi-amateurs uit Denemarken.
Manchester verloor ook van Kopenhagen.
Zo nietszeggend is dit. Dat Nederlandse ploegen verliezen van nietszeggende clubs gebeurde 10 jaar geleden ook wel eens.
pi_43272818
PSV: Salcido van een Mexicaanse subtopclub, Kromkamp van de bank van Liverpool, Kluivert van de tribune van Valencia. Mendez van een obscuur clubje uit Equador, Tardelli van de bank in Sao Paulo en mislukte al eerder bij Betis.

Ajax: Gabri van de tribune in Barcelona, Roger van de bank van Villarreal, Stam van de basis van Milan maar echt rouwig waren ze ook niet. Ogararu van een clubje uit Roemenie.

Feyenoord: Kolkka van ADO, Buijs van Groningen, Huijsegems en Timmer van de bank van AZ, Lucius van de bank van PSV, Tiendali van Utrecht, Leonard van de tribune van Standard.

AZ: Didiluca van Austria, Luirink van Groningen, Donk van RKC, Sciommer van Roda, Martens van RKC, Gudjohnson uit de Championship en Koevermans van Sparta.

De rest koopt helemaal 3e rangs spelers alleen zit er afentoe een groeibriljant tussen zoals Suarez, Alves of Pranjic
pi_43272868
quote:
Op zondag 5 november 2006 21:22 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Manchester verloor ook van Kopenhagen.
Zo nietszeggend is dit. Dat Nederlandse ploegen verliezen van nietszeggende clubs gebeurde 10 jaar geleden ook wel eens.
Kijk naar de UEFA ranglijst. Nederland heeft nog nooit zo laag gestaan
pi_43275060
Diego, hoe oud ben je eigenlijk? Je loopt namelijk vreselijke onzin te verkondigen. Europese prestaties zijn prima. In de jaren 80 en 90 waren ze op een enkele uitschieter na veel slechter. Waar vroeger per land maar 1 ploeg in de ECI speelde zijn dat er uit de toplanden nu 3 of 4. Het is nu dus nog moeilijker ver te komen. Dat er geen grote namen worden gekocht is altijd al zo geweest. Nederland is altijd goed geweest in het opsporen van onbekende talenten en daar moet je trots op zijn in plaats van het af te zeiken. Bovendien, noem eens wat wereldtoppers die vroeger wel naar Nederland kwamen?
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_43275359
Nederlanders gingen ten eerste niet naar het buitenland op een uitzondering na
pi_43276126
Daar tegenover staat dat PSV kon ook niet toppers als Alex, Gomes, Farfan, Mendez en Salcido tegelijkertijd kon opstellen...
pi_43276197
Lerby, Nielsen, Heintze, Gerets, Romario
pi_43276240
En Mendez en Salcido zijn geen toppers, die zijn niet zomaar bij PSV terecht gekomen
pi_43276329
quote:
Op resultaten in Europa, veldspel.
2002 > Feyenoord winnaar Uefa Cup
2003 > Ajax mist op een haar na de halve finale van de CL
2004 > Psv kwart finale Uefa Cup
2005 > Psv had in de finale van de CL moeten staan, AZ in die van de Uefa Cup
2006 > Ajax en Psv halen beiden de achtste finale van de CL
2007> Na 4 wedstrijden is Psv al zeker van een plek bij de laatste acht.

Valt wel mee allemaal.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_43276361
Lerby etc. waren 'voetbalnederlander' en mochten daarom samen spelen. Romario is in dat rijtje de enige wereldtopper trouwens, die anderen waren top op nationaal niveau en maakten vooral samen een geweldig team.
pi_43276602
Dus het ging wel.

Mendez en Salcido gaan liever naar:

Chelsea
Arsenal
MU
Liverpool
Spurs
Lyon
PSG
Marseille
Villarreal
Atletico
Barca
Real
Valencia
Deportivo
Zaragoza
Bayern
Stuttgart
Werder
HSV
Milan
Inter
AS Roma
Udinese
Sampdoria
Lazio Roma
Spartak
CSKA
Dynamo Kiev
Fenerbace
Galastaray

En waarschijnlijk ook naar bijvoorbeeld naar

Sociedad
Betis
Sevilla
Blackburn
Porto
Benfica
Sporting
Olympiakos
Panitinaikos
'Boro
'mouth
Villa
Fiorentina
Dortmund
Schalke
MGB

[ Bericht 6% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 05-11-2006 23:24:28 ]
pi_43276825
De lijstjes van Diego
pi_43278472
quote:
Op zondag 5 november 2006 22:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus het ging wel.

Mendez en Salcido gaan liever naar:

Chelsea
Arsenal
MU
Liverpool
Spurs
Lyon
PSG
Marseille
Villarreal
Atletico
Barca
Real
Valencia
Deportivo
Zaragoza
Bayern
Stuttgart
Werder
HSV
Milan
Inter
AS Roma
Udinese
Sampdoria
Lazio Roma
Spartak
CSKA
Dynamo Kiev
Fenerbace
Galastaray

En waarschijnlijk ook naar bijvoorbeeld naar

Sociedad
Betis
Sevilla
Blackburn
Porto
Benfica
Sporting
Olympiakos
Panitinaikos
'Boro
'mouth
Villa
Fiorentina
Dortmund
Schalke
MGB
Je bent een beetje de draad kwijt denk ik.
pi_43278568
Valencia gaat naar Wigan en niet naar PSV, Ooyer naar Blackburn, Bouma naar Villa en de buitenlanders van zeker de eerste groep zijn niet haalbaar voor PSV
pi_43278679
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Valencia gaat naar Wigan en niet naar PSV en de buitenlanders van zeker de eerste groep zijn niet haalbaar voor PSV
Farfan kon naar Porstmouth, maar wilde bij PSV blijven. Gabri kon naar West Ham, maar koos voor Ajax. Roger kon blijven bij Villareal, maar ging naar Ajax.

Jouw lijstjes zeggen niet alles. Op financieel gebied moet Nederland het afleggen tegen heel veel landen, maar gelukkig kiezen sommige spelers nog altijd voor het sportieve aspect.

Bovendien moet de Nederlandse competitie het niet hebben van gearriveerde topspelers. Onze kracht zit in onze eigen jeugd en gescout talent. Dat zal, gezien de geringe omvang van ons land, altijd zo blijven.
pi_43278749
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:49 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Farfan kon naar Porstmouth, maar wilde bij PSV blijven. Gabri kon naar West Ham, maar koos voor Ajax. Roger kon blijven bij Villareal, maar ging naar Ajax.

Jouw lijstjes zeggen niet alles. Op financieel gebied moet Nederland het afleggen tegen heel veel landen, maar gelukkig kiezen sommige spelers nog altijd voor het sportieve aspect.

Bovendien moet de Nederlandse competitie het niet hebben van gearriveerde topspelers. Onze kracht zit in onze eigen jeugd en gescout talent. Dat zal, gezien de geringe omvang van ons land, altijd zo blijven.
Farfan had gewoon voor 'Mouth gekozen als hij nu moest gaan vanuit Peru, Ik weet niet of de interesse van West Ham serieus was, Roger kon niet blijven

Wat zijn buitenlanders in de laatste 4 jaar die voor het sportieve aspect gekozen hebben?

pi_43278803
Mouth is geen afkorting van Portsmouth
pi_43278822
Ok dank je
pi_43278859
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat zijn buitenlanders in de laatste 4 jaar die voor het sportieve aspect gekozen hebben?
Manuel da Costa koos voor PSV, terwijl hij ook een aanbieding had van Internazionale.
pi_43278886
Om in het 5e te gaan spelen waarschijnlijk

Coe ging ook van Inter 5 naar PSV
pi_43278957
quote:
Op zondag 5 november 2006 23:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Farfan had gewoon voor 'Mouth gekozen als hij nu moest gaan vanuit Peru, Ik weet niet of de interesse van West Ham serieus was, Roger kon niet blijven

Ik zou ze niet bij naam kunnen noemen, maar ze zullen er ongetwijfeld zijn.

Kijk, het gaat er in dit topic om hoe sterk en leuk onze competitie is. Buiten dat het een aantrekkelijke competitie is, blijf ik achter mijn stelling staan dat de competitie steeds sterker en professioneler wordt. Jij ziet het duidelijk totaal anders, dat is je goed recht, ik ben het alleen totaal niet met je eens.

Jij ziet geen ontwikkeling in de competitie de afgelopen jaren?
pi_43279076
AZ is er bij gekomen, Feyenoord is diep gevallen.

Groningen speelt leuk voetbal met een goede coach, Heerenveen is net zo kleurloos als altijd.

Weinig niveau in deze competitie hoor

Ga maar eens kijken hoe vaak PSV verliest van de onderste 10 ploegen in de laatste 6 jaar. Dat zijn er hooguit een stuk of 4
pi_43279239
Ik ben het denk ik toch eens met Diego. De Eredivisie is niet sterker geworden de afgelopen jaren, maar ook niet slechter vind ik.
pi_43279350
Ik heb nu geen zin om het uit te zoeken maar de kampioen van Nederland wordt gemiddeld met veel meer punten kampioen dan die van de grote 5 maar ook van bijvoorbeeld Griekenland, Portugal of Turkije

Dat is een teken dat de competitie in de breedte niet sterk is
pi_43279426
quote:
Op maandag 6 november 2006 00:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb nu geen zin om het uit te zoeken maar de kampioen van Nederland wordt gemiddeld met veel meer punten kampioen dan die van de grote 5 maar ook van bijvoorbeeld Griekenland, Portugal of Turkije

Dat is een teken dat de competitie in de breedte niet sterk is
De breedte zegt niet alles. Wij presteren veel beter in Europa dan Griekenland en Turkije bij elkaar. Alleen Portugal heeft ons de afgelopen jaren afgetroefd.

maar goed, eindeloze discussie zo. Ik vind de Eredivisie sterker en leuker geworden, jij niet. Duidelijk toch?
pi_43282992
quote:
Op maandag 6 november 2006 00:18 schreef koningdavid het volgende:

[..]

De breedte zegt niet alles. Wij presteren veel beter in Europa dan Griekenland en Turkije bij elkaar. Alleen Portugal heeft ons de afgelopen jaren afgetroefd.

maar goed, eindeloze discussie zo. Ik vind de Eredivisie sterker en leuker geworden, jij niet. Duidelijk toch?
De subtop vind ik wel sterker worden, het niveau daaronder is alleen nog steeds bedroevend. Die wedstrijd Nec-Willem2 was bijvoorbeeld om te huilen zo slecht.
  maandag 6 november 2006 @ 10:29:09 #120
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43284731
quote:
Op zondag 5 november 2006 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kijk naar de UEFA ranglijst. Nederland heeft nog nooit zo laag gestaan
Dat is niet waar. Halverwege de jaren tachtig en ook nog een keer vlak voor de successen van Ajax rond 1995 stond Nederland lager dan nu.
  maandag 6 november 2006 @ 10:29:59 #121
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43284755
quote:
Op maandag 6 november 2006 08:33 schreef Solstice het volgende:

[..]

De subtop vind ik wel sterker worden, het niveau daaronder is alleen nog steeds bedroevend. Die wedstrijd Nec-Willem2 was bijvoorbeeld om te huilen zo slecht.
Maar dat heb je in iedere competitie. Atalanta-Reggina en Cottbus-Mainz zijn doorgaans ook niet om aan te zien.
pi_43303685
quote:
Op maandag 6 november 2006 10:29 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Maar dat heb je in iedere competitie. Atalanta-Reggina en Cottbus-Mainz zijn doorgaans ook niet om aan te zien.
Dat is ook zo, maar die clubs maken het de topclubs daar wel een stuk moeilijker dan de clubs onder de subtop hier.
  maandag 6 november 2006 @ 20:50:14 #123
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_43303905
De teams uit het rechterrijtje spelen slechts sporadisch gelijk tegen de toppers, over winnen maar niet te spreken. Ook het voetbal dat zij laten zien tegen de top3 is niet je van het (enorm verdedigend). Het verschil tussen de top en de lagere regionen is nog veel te groot om een goede competitie te zijn.

Wat Plato zegt, de suptop wordt wel steeds sterker, maar wat daaronder zit is nog te laag van niveau.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_43304316
quote:
Op zondag 5 november 2006 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nederlanders gingen ten eerste niet naar het buitenland op een uitzondering na
Dat had natuurlijk niets te maken met het fei dat je maar een beperkt aantal buitenlandse spelers op mocht stellen. Vrijwel meteen daarna is het al begonnen met de exodus van de Nlse spelers, en zeg nou zelf, als je kunt gaan voetballen bij een engelse laagvlieger waar je meer verdient dan hier bij een top drie/vier ploeg (die je vaak niet eens willen hebben overigens) dan verkas je toch lekker?
  maandag 6 november 2006 @ 21:30:18 #125
157361 jors
stripheld
pi_43305810
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:06 schreef MadMarine het volgende:
goed stuk
en ik ben het er helemaal mee eens
ik kijk ook elke zondag weer uit naar studio sport
(of de wedstrijden heet dat tegenwoordig )
off the wall
pi_43307918
quote:
Op maandag 6 november 2006 00:18 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Klopt niet, anders hadden we nog 3 teams in de CL
pi_43411391
Een weekje thuis en heb NAC, Feyenoord en Ajax live in actie gezien en ik had beter wat anders kunnen gaan doen.
pi_43411425
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een weekje thuis en heb NAC, Feyenoord en Ajax live in actie gezien en ik had beter wat anders kunnen gaan doen.
Waarom post je dat in dit wonderschone topic?
pi_43411478
Om te laten zien dat de Eredivisie echt geen fuck voorstelt

Morgen kan je weer naar een stel prutsende Scandi's gaan kijken
pi_43411578
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Om te laten zien dat de Eredivisie echt geen fuck voorstelt
Kansloos figuur ben jij af en toe.

Anders ga je even 3e ronde bekerwedstrijden kijken en op basis daarvan dit soort conclusies trekken.

Ga nou maar al die vermakelijke topwedstrijden in de Serie A en Bundesliga kijken he?

De NAC en RKC wedstrijden waren best vermakelijk trouwens.
pi_43411598
Zoveel scandi's staan er morgen niet in het veld.

Maar dat het een gepruts wordt kan ik je wel gelijk in geven helaas.
pi_43411635
Feyenoord speelde inderdaad echt goed
pi_43411666
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:56 schreef MaxPower het volgende:
Zoveel scandi's staan er morgen niet in het veld.

Maar dat het een gepruts wordt kan ik je wel gelijk in geven helaas.
Hebben de Friezen al in de gaten dat een team van Verbeek altijd op inzet verliest?
pi_43411679
Ja.
pi_43411682
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Feyenoord speelde inderdaad echt goed

Ga ergens anders spammen ofzo.
pi_43411750
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:55 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Kansloos figuur ben jij af en toe.

Anders ga je even 3e ronde bekerwedstrijden kijken en op basis daarvan dit soort conclusies trekken.

Ga nou maar al die vermakelijke topwedstrijden in de Serie A en Bundesliga kijken he?

De NAC en RKC wedstrijden waren best vermakelijk trouwens.
Bundesliga is vermakelijk, top in de Premiership is altijd leuk, Serie A is zelden leuk, Primera division is altijd leuk zolang Valencia niet speelt
  vrijdag 10 november 2006 @ 01:19:09 #137
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_43417578
Ik vind de NL'se competitie wel vooruit gegaan, maar ik bekijk het dan vanuit een gekleurde PSV-bril (PSV doet het laatste jaren goed in CL).

Maar je kan niet ontkennen dat er veel clubs mooie ambities hebben. En ik moet ook concluderen dat het vooral de buitenlandse spelers zijn die echt goed zijn, bij de kleinere clubs spelen vooral de 'matige' Nederlanders.
pi_43905115
Na de afgelopen Europacupweek en dit competitieweekend, doe hier maar een slotje op.
pi_43905750
Nou, je kan zeggen dat het onderling in de competitie sterker wordt ...
  zondag 26 november 2006 @ 15:18:00 #140
67174 Dos37
Come on Twente
pi_43905880
Er wordt maar 1 team sterker de rest komt juist dichter bij elkaar.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_43908411
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:52 schreef Radegast het volgende:
Na de afgelopen Europacupweek en dit competitieweekend, doe hier maar een slotje op.

Je wil PSV afrekenen op de eerste verloren wedstrijd in europees verband.

Horizon..................................................muur,zicht?
pi_43908588
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:49 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Je wil PSV afrekenen op de eerste verloren wedstrijd in europees verband.
Nee, PSV is niet de Eredivisie.
pi_43908655
quote:
Op zondag 26 november 2006 16:55 schreef Radegast het volgende:

[..]

Nee, PSV is niet de Eredivisie.
Nee klopt...... maar maakt wel onderdeel daar van uit en houdt nog enigzins de eer een beetje omhoog.
Daar komt bij dat AZ een goede kans maakt europees en Ajax en Feyenoord ook nog niet zijn uitgeschakeld.
pi_43914511
Wat vinden jullie de versterkingen tot nu toe?
  zondag 26 november 2006 @ 20:59:23 #145
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_43914946
Als ik de eredivisie met pak em beet 10 jaar geleden vergelijk dan mis ik bij de traditionele top-3 de echte toppers.

De Romario's en Ronaldo's speelden dan misschien niet op de toppen van hun carriere in de eredivisie, maar kwamen hier wel tot bloei.
Nederlandse subtoppers die bij de betere ploegen van Nederland zonder twijfel een basisplaats hebben spelen nu vanwege het geld bij Engelse middenmoters.
De Nederlandse top-3 clubs hebben bredere selecties, en onttrekken daarmee een deel van de kwaliteit van het speelveld naar de reservebanken.

Het is niet te doen om ploegen van 10 jaar met die van nu te vergelijken, maar voor mij heeft het de schijn dat de topploegen in Nederland topkwaliteit hebben ingeleverd en doordat de laag eronder daarna doorschuift de kwaliteit omlaag is gegaan.
pi_43915053
Seizoensgids 95-96

De Goey
Zwijnenberg - Koeman - Van Gobbel - Witschege
Iwan - Trustfull - Bosz - Van Bronkhorst
Taument - Vidmar

Sar
Reiziger - Blind - Frank de Boer - Marcio Santos ( )
Ronald de Boer - Litmanen - Davids
Finidi - Kluivert - Overmars

Reus
Chrisje - Valckx - Jonk - Tuur
Pahlplats ( ) - Wouters - Cocu - Zenden
Ronaldo - Nilis
  zondag 26 november 2006 @ 21:20:18 #147
73305 Stpan
pi_43915260
Spelers als Pahlplatz waren in verhouding slecht. De vraag is waar ze zouden spelen en hoe we ze zouden waarderen als ze nu hun carriere hadden gehad.

Maar Ronaldo/Nilis vs. Farfan/Koné?
De Boer / Litmanen / Davids vs. Gabri/Sneijder/Maduro of Emanuelson?
Iwan/Trustful/Bosz/Van Bronkhorst vs. Buijs/Lucius/Hofs/De Guzmann?

Marcio Santos was wereldkampioen geworden, nu komen spelers uit de selectie van Trinidad & Tobago niet eens naar Nederland.
pi_43915442
Echte versterkingen

Bruins
Slory
Suarez
Salcido
Mendez
Da Costa
Stam
Engelaar

Verder nog wat spelers?
pi_43915705
Charisteas
pi_43915867
Die zit al langer in Nederland
pi_43918336
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:52 schreef Radegast het volgende:
Vrij kortzichtig.

Europacupweek:
PSV verliest van Liverpool, dat is teleurstellend maar geen grote verassing.
Ajax speelt dramatisch maar houdt met 10 man gemakkelijk stand tegen de Tsjechische koploper.
Feyenoord speelt veel beter dan Blackburn maar vergeet te scoren.
Heerenveen verliest van Parma, wat verre van verassend is.

Dit weekend:
Ik snap het niet helemaal. Er wordt vaak gezegd dat de Eredivisie niet sterk is omdat de grote clubs nooit verliezen van de laaggeklasseerde clubs. Nu winnen Sparta en NEC van respectievelijk Ajax en Feyenoord en is het opeens een teken van zwakte.
pi_43918591
Wat zijn nu de spelers die dit seizoen de eredivisie binnengekomen zijn die een versterking zijn naar je mening?
  maandag 27 november 2006 @ 02:18:34 #153
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_43919853
quote:
Op maandag 27 november 2006 00:23 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
Wat zijn nu de spelers die dit seizoen de eredivisie binnengekomen zijn die een versterking zijn naar je mening?
Een Vandamme bij Roda heeft mij nog niet echt kunnen bekoren. Een Belg vind ik dan nog niet zo erg, maar d'r zijn ook Nederlandse spelers die hetzelfde als hem kunnen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_43919979
Toulon 2006. De meeste spelers spelen toch wel standaard in de basis nu.

Les équipes 2006 - Pays-Bas Groupe B
N° Nom Prénom Surnom Position Club A Olympic U-21 U-20 U-19
CMU-20 CMU-17 EU-19 Date de naissance

01 Molenaar Beau * GK FC Omniworld 1 - - - 10.03.1985

02 Bulters Job * GK AZ 2 8 X - - 22.03.1986

03 Krul Tim * GK Newcastle (Eng) - X - 03.04.1988

04 Janse Jens * DF Willem II 1 3 - - - 01.07.1986

05 Mulder Dutsley * DF RKC Waalwijk 2 5 - - - 27.01.1985

06 Timisela Michael * DF Ajax 2 - - - 05.05.1986

07 Otten Mark * DF Excelsior 2 11 X - - 02.09.1985

08 Zuiverloon Gianni * DF RKC Waalwijk 1 2 4 X - - 30.12.1986

09 Schilder Robbert * DF Ajax 2 10 - - - 18.04.1986

10 Van der Struijk Frank * DF Willem II 1 1 1 X - - 28.03.1985

11 Snoyl Ferne * DF Aberdeen (Sco) 2 4 - - - 08.03.1985

12 Drente Royston * DF Feyenoord 5 - - - 08.04.1987

13 Agustien Kemy * MF Willem II 2 7 X - - 20.08.1986

14 Kruys Rick * MF FC Utrecht 2 2 5 X - - 09.05.1985

15 Medunjanin Haris * MF AZ 2 1 X - - 08.03.1985

16 Brama Wout * MF FC Twente 6 - - - 21.08.1986

17 Siahaija Joas * MF MVV 1 - - - 15.05.1985

18 Luycxs Kees * MF AZ 3 - - - 11.02.1986

19 Davids Lorenzo * MF Feyenoord - - - 04.09.1986

20 Nieuwendaal Steef * MF MVV 9 - - - 29.01.1986

21 Elia Ejero * FW ADO Den Haag 2 10 - - - 13.02.1987

22 Verhoek Wesley * FW ADO Den Haag 1 1 3 - - - 25.09.1986

23 Lens Jermaine * FW AZ 1 - - - 24.11.1987

24 Rajcomar Prince * FW FC Den Bosch 2 4 X - - 25.04.1985

25 Bakkal Oman * FW FC Den Bosch 2 1 - - - 27.02.1985

26 Janssen Tim * FW FC Eindhoven 9 - - - 06.03.1986

27 Overtoom Willy * FW FC Eindhoven 1 9 - - - 02.09.1986

28 Beerens Roy * FW PSV 5 - - - 22.12.1987
pi_43920473
Schilder en Drenthe staan er ook meestal in bij hun clubs.

Jong Oranje zat toen in Portugal trouwens, met een aantal jongere spelers die uit die Toulon-lichting zijn (Tiendalli), of nog jonger (Aissati). Dus die Toulon-selectie was uitgedund.
pi_44040030
Ajax 1 0 - Espanyol B 2
  donderdag 30 november 2006 @ 22:47:04 #157
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_44040458
Zo kun je hier wel na elk slecht resultaat de uitslag gaan posten. Of van elk goed resultaat om het tegendeel te bewijzen.

1 wedstrijd is een momentopname, kijk eens internationaal gezien naar het hele seizoen, en vergelijk het aan het einde van de rit met voorgaande jaren.
pi_44040607
Ajax heeft geen schijn van kans tegen het 2e van een Spaanse middenmotor en het is een incident
pi_44041088
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax heeft geen schijn van kans tegen het 2e van een Spaanse middenmotor en het is een incident
Vandaag gaf inderdaad aan dat het verschil tussen de Eredivisie en de Primera Division nog steeds enorm groot is.
pi_44041156
Wordt alleen maar groter.

5 jaar geleden won Ajax nog van Espanyol
pi_44041276
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wordt alleen maar groter.

5 jaar geleden won Ajax nog van Espanyol
Tja.... dit zijn van die loze vergelijkingen, daar kan niemand iets mee.

Ik blijf van mening dat de Eredivisie sterker wordt. Jij vindt de Eredivisie bagger en vond zelfs de Griekse competitie beter geloof ik, nou ja, geloof wat je wilt geloven, maar ik heb geen zin weer die discussie met je aan te gaan.
pi_44041311
Het team dat in 98 kampioen was had Espanyol opgerold
pi_44041333
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:06 schreef koningdavid het volgende:
Ik blijf van mening dat de Eredivisie sterker wordt.
Want?
pi_44041366
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Want?
Lees de eerste post, en voor de rest heb ik geen zin in deze discussie met jou.
pi_44150150
King David = Louis von Gahl?
pi_44151022
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
King David = Louis von Gahl?
Mwah.... Van Gaal slaat nog ietsje verder door dan ik hoor.
pi_44153263
Reus is back

AZ wordt er een stuk beter van

woensdag 6 december 2006 @ 11:09:45 #168
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_44187279
Volgens Van Gaal is de Eredivisie na de Primera Division dus de sterkste competitie van Europa. Ik zou hem dat best wel eens willen horen toelichten, want verstand van voetbal heeft hij natuurlijk wel.
pi_44187388
Van Gaal vond vooral dat wij tactisch beter waren dan de Italiaanse en Engelse competitie.
  woensdag 6 december 2006 @ 12:30:29 #170
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_44189460
Dat is misschien ook wel zo. Zeker ten opzichte van Engeland, dat sowieso qua niveau een zwaar overschatte competite heeft. Maar er komt wel meer bij kijken dan alleen tactiek natuurlijk!
pi_44196866
Precies. En sowieso is dat niet echt hard te maken, aangezien de Nederlandse teams vrijwel altijd verliezen van de Italianen.
www.thuisuiteten.nl
pi_44196983
Maar in die wedstrijden spelen de Nederlandse clubs wel bijna altijd beter, maar helaas telt het resultaat . PSV was beter dan Milan in 2005, Ajax in 2003, zelfs Roda JC in 2002. Wat Devano zegt, er komt meer bij kijken dan alleen tactiek; geslepenheid, ervaring etc.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_44197430
Zelfde met Ajax tegen Inter in 2003, Ajax was ook beter, thuis was er een zuiver doelpunt afgekeurd en gingen die stinkitalianen er met de winst vandoor. Ook waren we vorig jaar beter in de thuiswedstrijd, maarja 2-2
pi_44197834
Beter spelen en toch verliezen, heeft de tactiek dan gewerkt of gefaald??
www.thuisuiteten.nl
pi_44197891
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:09 schreef methodmich het volgende:
Dan heeft de tactiek gewerkt, maar dan doen de factor geluk en persoonlijke fouten je de das om.
pi_44198252
Of de tactiek van de Italianen werkte nog beter, kan ook nog.
www.thuisuiteten.nl
pi_44198545
Maar wat is beter spelen? In mijn optiek is dat zo min mogelijk fouten maken, zowel tactisch als technisch als instelling. Bij mij staat 'dominant en aanvallend voetbal' niet direct gelijk aan beter spelen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_44198627
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:09 schreef methodmich het volgende:
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:22 schreef methodmich het volgende:
Of de tactiek van de Italianen werkte nog beter, kan ook nog.
PSV won van Milan. Milan kwam verder vanwege de diepere selectie. Wat het gevolg is van een verschil in budget Tactiek lariekoek.
pi_44198688
Volgens Van Gaal zijn Nederlandse teams tactisch beter. Wat ik me afvraag.
www.thuisuiteten.nl
pi_44198780
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:33 schreef methodmich het volgende:
Volgens Van Gaal zijn Nederlandse teams tactisch beter. Wat ik me afvraag.
Dat gaat denk ik over de theorie dat in Nederland de defensief ingestelde spelers ook worden betrokken in de spelopbouw. Creatief zijn Nederlandse teams dan beter. Maar een defensieve tactiek kan dat eenvoudig weerleggen, dus waar blijf je dan ...
pi_44220704
Ik herhaal hier maar eens wat ik in een ander topic heb gezegd. Volgens mij zei Louis van Gaal 10 jaar geleden al dat het voetbal in de Nederlandse competitie tactisch van hoog niveau was. Toen had hij daar zeker gelijk in, al moet je daarvoor wel snappen wat hij bedoelt.

Bijvoorbeeld, destijds hanteerden de meeste Nederlandse ploegen al een zone-verdediging, waarbij op tactisch inzicht wordt gespeeld itt mandekking. Danny Blind en Frank de Boer waren destijds de ultieme zone-verdedigers en behoorden zeker tot Europa's beste. Het is ook niet voor niets dat destijds alleen de speltechnisch meest 'intelligente' en geavanceerde Italiaanse ploegen zoneverdediging aandurfden, namelijk AC Milan, Parma en Lazio.
Dat staat in schril contrast met bv. de primitieve mandekking die Duitse ploegen toen hanteerden. Niet voor niets zei oud-international van Duitsland Uli Stielike eens denigrerend over Duitse verdedigers dat ze voor een wedstrijd alleen maar het rugnummer van hun tegenstander in hun hoofd prentten en daar dan 90 minuten lang achteraan renden.

Verder speelden Nederlandse ploegen vaak 1-op-1 achterin, schoof de libero door naar het middenveld en werd er op de helft van de tegenstander gespeeld. Dat vereist ook durf en tactisch inzicht. In Duitsland bv. bleef de libero meestal gewoon 10 meter achter zijn verdediging hangen. Ook de meeste Italiaanse ploegen bleven gewoon standaard met 7 man achter de bal op hun eigen strafschopgebied hangen en lieten een paar rommelaars als Ruben Sosa dan het verschil maken. Laf, primitief en bovendien oersaai als kijkspel.

Tot slot waren Nederlandse backs niet alleen gewend om tegen vleugelspelers te spelen, wat ook een vak apart is, maar die backs kwamen vaak ook nog ouderwets op. Dat zag je verder in het buitenland nauwelijks meer - niet toevallig waren de uitzonderingen weer bovengenoemde ploegen als Milan (Tassotti, Panucci) en Parma (wie kent Antonio Benarrivo nog? ). En tijdens het WK '94 natuurlijk de Braziliaan Leonardo.... het grappige was dat iedereen het zo mooi vond dat hij zo ouderwets aanvallend speelde, terwijl in Nederland vrij veel backs toen zo speelden.

Dát bedoelde Van Gaal dus en toen had hij er in elk geval gelijk mee. Maar tegenwoordig is er (sinds het Bosman-arrest) heel veel veranderd. Het voetbal is geglobaliseerd, in elke competitie zijn ontzettend veel buitenlandse spelers en trainers. Daardoor heeft er een zekere egalisatie plaatsgevonden, ook in speelstijlen. 15 jaar geleden speelde een Italiaanse ploeg heel anders dan een Spaanse, dat verschil is er nu niet meer. Verder hebben Duitse en Engelse ploegen, die 15 jaar terug nog behoorlijk achterlijk voetbal speelden, zich ook ontwikkeld.

Lang verhaal maar al met al vind ik Van Gaals verhaal tegenwoordig niet echt meer opgaan.
pi_44221416
De Eredivisie is vergeleken met andere competities (dan heb ik het over laat de nr 1 NL tegen de nr 1 ITA en de nr 2 NL tegen de nr 2 ITA bijv) zwakker. Echter denk ik niet dat dit zozeer ligt aan de kwaliteit van onze spelers.
Het voetbal in Nederlands is volgens mij vaak in beweging en aan verandering onderhevig. Komt men er achter dat een bepaalde speelstijl niet meer lonend is zal er vanuit de jeugdopleidingen verandering plaatsvinden waardoor er spelers uit tevoorschijn komen met genoeg kwaliteit voor de nieuwe speelwijze. Zouden deze spelers dan ook nog eens langer in Nederland blijven hangen om dit nieuwe spel volledig uit te diepen dan denk ik dat het niveau van onze competitie al flink stijgt.
Vaak heb ik de indruk dat in Nederland de blauwdrukken liggen en vervolgens buitenlandse competities deze overnemen tegelijkertijd met bepalende spelers waardoor zij meteen weer bij zijn en zelfs verder omdat zij dan het neusje van de zalm weer binnen hebben.
pi_44431911
Toch al 4 clubs die Europees overwinteren. Dat kunnen alleen Engeland, Spanje, Italië en Frankrijk ons nazeggen. Duitsland haalt het waarschijnlijk slechts met 2 of 3 clubs.
  donderdag 14 december 2006 @ 18:13:30 #184
67174 Dos37
Come on Twente
pi_44432268
Ja maar als die landen overwinteren komen ze vaak verder volgende ronde kan het zo met alles gebeurd zijn netzo als vorig jaar.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_44432313
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:13 schreef Dos37 het volgende:
Ja maar als die landen overwinteren komen ze vaak verder volgende ronde kan het zo met alles gebeurd zijn netzo als vorig jaar.
Klopt, laten we hopen van niet.
  donderdag 14 december 2006 @ 18:33:28 #186
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_44432852
Van AZ en Ajax moeten we het hebben denk ik in Europa.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_44433360
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:33 schreef 9christensen het volgende:
Van AZ en Ajax moeten we het hebben denk ik in Europa.
Voor de punten denk ik wel ja. En als PSV nog een ronde verder zou komen, hebben ze het gewoon goed gedaan.
pi_44433407
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:51 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Voor de punten denk ik wel ja. En als PSV nog een ronde verder zou komen, hebben ze het gewoon goed gedaan.
'gewoon goed'? Ik zou dat zelfs uitstekend vinden
pi_44441655
AZ en Heerenveen verslaan respectievelijk de Spaanse en Franse nummer 2.

Zo'n Mickey Mouse competitie zijn we dus toch niet.
pi_44441822
Dat is kijken naar individuele wedstrijden, zo bepaal je niet de sterkte van de competitie. Zo verloor Heerenveen bijvoorbeeld van Odenske. Feit is dat de top 4 hier absoluut geen Mickey Mouse is, maar die andere ploegen laten het meestal afweten in Europa.
pi_44441903
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:46 schreef koningdavid het volgende:
AZ en Heerenveen verslaan respectievelijk de Spaanse en Franse nummer 2.

Zo'n Mickey Mouse competitie zijn we dus toch niet.
Maar het overall moet omhoog. Ook als je kijkt naar de inkomsten, dus misschien grotere stadions. Want excelsior heeft een stadion van 3500 man. Wat toch lachwekkend is eigenlijk. Moet gewoon een volgebouwd stadion zijn van 8000 man!

de sterkte van de competitie's van Rusland, Oekraine, Portugal, Schotland, Frankrijk is denk ik zo:

Portugal
Frankrijk
Nederland
Rusland
Oekraine
Portugal

Waarbij Frankrijk en portugal ook omgewisseld kunnen worden.

Verder hoop ik ook dat er weer een beetje 'glorietijden' komen, waarom niet? AZ een stadion van 30.000, Feyenoord van 70.000 . Dat zou echt te wreed zijn.

En natuurlijk wat spelers proberen terug te krijgen zoals Davids, Seedorf, Kanu etc.

En je moet ze niet te snel laten vertrekken naar buitenland. Meerdink, ga aub naar FC groningen. Paauwe, had naar Twente gegaan of zo. Melchiot, had naar Feyenoord gegaan. Sno, had ook bij Feyenoord gebleven. Zo blijft de competitie toch een stuk interessanter .

[ Bericht 16% gewijzigd door hello_moto1992 op 14-12-2006 23:00:10 ]
pi_44445179
Met 70.000 man krijg je als Feyenoord toch minder recette binnen dan bijvoorbeeld de top 10 van de PS die 30-40k man trekken om dan nog niet te spreken over de TV gelden en sponsor inkomsten.

Wat zijn de 10 grootste competities qua omzet?
pi_44445212
Van Gaal heb dus gewoon gelijk.
pi_44445250
Nee man, het tempo ligt veel te laag, de zgn. topwedstrijden zijn doodsaai vergeleken met topwedstrijden in de grote competities en er lopen te veel beperkte voetballers rond.

De eredivisie is een lachertje.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_44445283
ManU - Chelsea en Chelsea - Arsenal waren geweldige wedstrijden ja...

pi_44448664
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 00:46 schreef Flashwin het volgende:
Nee man, het tempo ligt veel te laag, de zgn. topwedstrijden zijn doodsaai vergeleken met topwedstrijden in de grote competities en er lopen te veel beperkte voetballers rond.

De eredivisie is een lachertje.
Heb je Ajax - AZ gezien? Dat tempo lag enorm hoog.

En als jij het 'tempo' als maatstaf gebruikt voor de competitie, hoe hoog waardeer jij dan de Serie A en Bundesliga?
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:20:21 #197
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44449405
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:53 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Maar het overall moet omhoog. Ook als je kijkt naar de inkomsten, dus misschien grotere stadions. Want excelsior heeft een stadion van 3500 man. Wat toch lachwekkend is eigenlijk. Moet gewoon een volgebouwd stadion zijn van 8000 man!
Excelsior moet gewoon terug naar de Eerste Divisie, en dan de Graafschap er voor terug.
Overigens zeggen toeschouwersaantallen ook niet alles natuurlijk, in Italië zit er tegenwoordig ook geen kip meer op de tribunes, maar zelfs het jeugdelftal van Parma wordt poulewinnaar in de UEFA-cup.
quote:
de sterkte van de competitie's van Rusland, Oekraine, Portugal, Schotland, Frankrijk is denk ik zo:

Portugal
Frankrijk
Nederland
Rusland
Oekraine
Portugal
Staat Portugal nu bovenaan of onderaan?
pi_44452936
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Excelsior moet gewoon terug naar de Eerste Divisie, en dan de Graafschap er voor terug.
Overigens zeggen toeschouwersaantallen ook niet alles natuurlijk, in Italië zit er tegenwoordig ook geen kip meer op de tribunes, maar zelfs het jeugdelftal van Parma wordt poulewinnaar in de UEFA-cup.
[..]

Staat Portugal nu bovenaan of onderaan?
Onee, moet Schotland zijn denk ik dan
pi_44458499
En Griekenland, Roemenie of Tsjechie?
pi_44459674
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 12:24 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Onee, moet Schotland zijn denk ik dan
Schotland bovenaan?
pi_44460227
Eigenlijk moet Excelsior idd het stadion uitbreiden naar 8k
pi_44460318
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:08 schreef Erasmusch het volgende:
Eigenlijk moet Excelsior idd het stadion uitbreiden naar 8k
Dat heeft denk ik weinig zien, het is nu toch al vaak niet uitverkocht?

Ze treffen het gewoon dat ze contacten met Feyenoord hebben en over een goede jeugdopleiding beschikken.

Qua supporters zijn Den Bosch, De Graafschap en Zwolle een stuk groter.
pi_44460402
Zwolle? Liever Cambuur, MVV of GAE dan
pi_44591566
Interessant stukje van Stam.
quote:
Stam: 'Inzaghi deed nooit mee met rondo'

19/12/2006 23:46
Jaap Stam is terug bij Nederland en bij Ajax zegt hij het goed naar zijn zin te hebben. 'Bij Milan speelde ik tachtig procent van de wedstrijden rechtsback omdat het van me werd gevraagd', vertelt Stam in de nieuwe Voetbal International.
'Toen was ik prof, nu ben ik daarnaast ook weer liefhebber. Als centrale verdediger kan ik links en rechts corrigeren, als ik een gat zie duik ik erin. Die drang om mee te voetballen, heb ik altijd gehad.'
Als er iets is waaraan Stam zich stoort, dan is dat de veronderstelling dat spelers in de Eredivisie een lager niveau hebben dan die van competities als bijvoorbeeld de Serie A. 'Er zijn in Italië spelers genoeg die niet de technische capaciteiten hebben van Nederlandse voetballers.'

'Bij AC Milan deden wij elke dag een rondo, maar Filippo Inzaghi deed vanuit zichzelf al niet mee. Want hij wist: dan sta ik toch alleen maar in het midden achter die bal aan te hollen. Hij kon niet mee in het snelle één keer raken.'

'De grote sterren voetballen in Italië, Spanje en Engeland omdat daar enorme bedragen worden betaald, niet omdat het voetbal er zo goed is. Ik ben ervan overtuigd dat ook ploegen als AZ en FC Twente redelijk kunnen meedraaien in de Serie A.'
pi_44592801
Ja maar hij schiet er wel 150 in de serie A
pi_45772742
Eredivisie

Heerlijke competitie.
  zondag 28 januari 2007 @ 21:54:05 #207
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_45772787
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:53 schreef koningdavid het volgende:
Eredivisie

Heerlijke competitie.
Vandaag was inderdaad wel een mooie wedstrijddag.
pi_45772847
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:54 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Vandaag was inderdaad wel een mooie wedstrijddag.
En een leuk weekend voor de boeg ook.
pi_45773644
Amsterdam - Rotterdam
Den Haag - Utrecht
Arnhem - Nijmegen
Groningen - Heerenveen
Eindhoven - Alkmaar
Breda - Waalwijk

Leuke slagvelden
  zondag 28 januari 2007 @ 22:39:42 #210
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_45774941
Eindhoven - Alkmaar
breda - waalwijk
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  Trouwste user 2022 maandag 29 januari 2007 @ 02:04:01 #211
7889 tong80
Spleenheup
pi_45779777
Weet niet of het sterker wordt.Maar om Jan Mulder te citeren vanavond.

'Weg met de serie - A geef ons de eredivisie. Vandaag was weer geweldig.

maandag 29 januari 2007 @ 09:20:25 #212
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45781981
Ik heb eens wat recente krantenartikelen bij elkaar gesprokkeld over de uitbreiding van bestaande of bouw van nieuwe voetbalstadions in Nederland. Het laat zien dat het voetbal in ons landje leeft. De stadions zitten momenteel tjokvol en het gemiddelde toeschouwersaantal ligt op 18.000 Zie: http://www.european-footb(...)n/current/avened.htm

Met het oog op de kansen voor het organiseren van het WK in 2018 is dit natuurlijk goed en al helemaal goed voor de Eredivisie.
quote:
voetbalprimeur.nl
23 januari 2007, 18:43

De ArenA wordt mogelijk verbouwd en uitgebreid naar ruim 65.000 plaatsen. Het onderkomen van Ajax zou daarmee verreweg het grootste stadion van Nederland worden. Directeur Markerink van de ArenA bevestigt de onderzoeken in De Telegraaf.

"Duidelijk is al dat het een zeer ingewikkelde en kostbare operatie gaat worden. We praten dan over een investering van vele, vele tientallen miljoenen euro's. Er kleven nogal wat mitsen en maren aan, dat mag duidelijk zijn" aldus Markerink in de ochtendkrant.

Wil Nederland zich kandidaat kunnen stellen voor het WK 2018 moet de ArenA vergroot worden.
quote:
DSB stadion word binnen enkele jaren uitgebreid
Thursday, 18 January 2007

AZ-preses Dirk Scheringa (56) wil dat zijn club blijft groeien. Zo wil hij een tweede ring op het pas halfjaar oude DSB Stadion laten bouwen en zijn er vergevorderde plannen voor de bouw van een nieuw jeugdcomplex.

De verf op het DSB Stadion is nog niet droog of AZ is volop bezig met plannen voor de bouw van een tweede ring. Daardoor zou de capaciteit van de nieuwe thuishaven groeien van zeventien- naar dertigduizend zitplaatsen.

Als het aan Scheringa ligt, wordt zo snel mogelijk met de uitbouw begonnen. Een architect heeft daarom al berekeningen voor AZ gemaakt, waarmee de gespaarde kosten in beeld zijn gebracht. Bovendien heeft de club een hele reeks onderzoeken door deskundigen in gang gezet, die nodig zijn om een bouwvergunning van de gemeente te krijgen. Scheringa: “Het wachten is op de uitkomsten.”

De voorzitter durft niet te zeggen wanneer met de bouw kan worden begonnen. “We wonen nou eenmaal in FC Nederland. Als je hier iets wilt, moet je eerst duizend procedures doorlopen. Daar proberen wij nu doorheen te breken.”

Als het aan Scheringa ligt, heeft zijn club binnen enkele jaren niet alleen een groter stadion, maar ook een complex van tien hectare met daarop een heuse voetbalschool. “Het moet het beste trainingscomplex van Noord-Holland worden en op termijn het beste van heel Nederland.”

Op dat complex zouden zes velden moeten komen, met daar omheen een appartementsgebouw en studie- en rustruimtes. Daardoor kunnen talenten tussen twee trainingen door, ‘op’ de club blijven. Spelertjes die niet uit de buurt komen, kunnen er zelfs komen wonen, onder toezicht van gastouders. “Wij willen in de toekomst steeds meer eigen spelers opleiden,” aldus Scheringa.

AZ hoopt dat het nieuwe jeugdcomplex over 2,5 jaar in gebruik kan worden genomen en dat over een jaar de eerste paal kan worden geslagen. Probleem is: waar? Het huidige trainingscomplex van de jeugd, ’t Lood, is te klein om de plannen op te verwezenlijken. Daarom is aan een aantal omringende gemeentes gevraagd of zij ergens ruimte hebben om het complex op te bouwen. Behalve met Alkmaar is AZ in gesprek met Heiloo, Heerhugowaard en Castricum.

“Maar ik sluit ook niet uit dat het Opmeer wordt,” lacht Scheringa. “Waarom? Daar woon ik.”
quote:
Heerenveen wil stadion opnieuw uitbreiden
Telegraaf

HEERENVEEN - SC Heerenveen wil het Abe Lenstra Stadion opnieuw uitbreiden. De Friese voetbalarena is sinds de opening in 1994 nagenoeg continu verbouwd en uitgebreid. Het huidige aantal van 26.500 plaatsen voldoet al niet meer aan de vraag, zo stelde voorzitter Koos Formsma donderdag.

De huidige nummer zes van de eredivisie heeft namelijk een wachtlijst van 2000 voetballiefhebbers die een seizoenkaart willen. De club wil die mensen tegemoetkomen. Daarnaast mikt Formsma op het wereldkampioenschap voetbal in 2018. Nederland gaat zich mogelijk kandideren als gastheer voor die eindronde en Heerenveen moet dan speelstad zijn, zo vindt Formsma.
quote:
Sparta gaat Kasteel uitbreiden
Door MIKOS GOUKA

ROTTERDAM - Sparta gaat zijn stadion uitbreiden. Dat heeft directeur Peter Bonthuis vanmiddag gezegd in zijn nieuwjaarsspeech.

De Rotterdamse club trekt in de eredivisie zoveel toeschouwers, gemiddeld zelfs 9500 per thuiswedstrijd, dat zij wel móet uitbreiden, aldus Bonthuis.

,,Het is sinds 1973 niet meer voor gekomen dat we zo veel toeschouwers trekken,’’ zei de directeur. Er liggen nog plannen voor een extra ring op het Kasteel, zoals sponsor Hans van Heelsbergen zich twee weken geleden al liet ontvallen. Maar de Rotterdamse club wil eerst een inhaalslag maken op commercieel gebied.
De voorzijde van het stadion ondergaat de komende maanden een metamorfose. Het voorste gedeelte, dat nu nog op palen staat, wordt fors uitgebreid. Bonthuis: ,,We willen twaalf tot achttien extra businessloges bouwen, er moeten 300 business-seats extra komen, op de derde verdieping van het hoofdgebouw komt een nieuw groot restaurant met uitzicht op het hoofdveld en de vloeroppervlakte van de huidige sponsorlounge wordt fors uitgebreid.’’
,,Binnen ons huidige stadion kunnen we bijna niet meer groeien. We mogen stellen dat we ons commercieel plafond hebben bereikt,’’ aldus Bonthuis. ,,De 34 businessloges zijn uitverkocht, de 640 businessseats in het hoofdgebouw zijn voor negentig procent uitverkocht, de 166 plaatsen bij de Kasteelloge zijn uitverkocht en de 175 beschikbare plekken voor de businessfriends zijn voor negentig procent verkocht.’’
Daarnaast verkocht de club in 2006 alle beschikbare reclameborden en werden er 25.000 clubartikelen via merchandising aan de man gebracht. ,,Sparta zal dus op commercieel gebied moeten uitbreiden,’’ zei Bonthuis. ,,En dan is er maar één oplossing. Uitbreiding van het stadion.’’
Over een opvolger voor de vertrekkende hoofdtrainer Wiljan Vloet en een nieuwe keeper werd in de speech niet gesproken. ,,Met het laatste ben ik druk bezig, met de trainer maken we minder haast,’’ vertelde Bonthuis.
quote:
Telegraaf 22-01-07

Plannen voor grotere Kuip en ArenA
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Om kans te maken op het WK voetbal in 2018 moet ons land over twee kolossale stadions beschikken met een minimum capaciteit van 65.000 toeschouwers.

In Amsterdam en Rotterdam worden daarom nu al plannen gemaakt om de huidige stadions de Amsterdam ArenA en De Kuip uit te breiden of helemaal opnieuw te bouwen. Nederland wil namelijk dolgraag samen met België het op één na grootste sportevenement ter wereld in huis halen. ArenA-directeur Henk Markerink bevestigt de voorstudie die op dit moment wordt gedaan naar uitbreiding van de huidige capaciteit van 51.629 in de Amsterdamse voetbal/poptempel naar zo'n 65.000 bezoekers.

(...)

De Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB) en de Belgische voetbalbond overwegen zich opnieuw gezamenlijk kandidaat te stellen voor een groot toernooi. In 2000 organiseerden beide landen al met succes het Europees voetbalkampioenschap. Nu zijn de pijlen gericht op een WK.

Nieuwe Kuip

"Maar om daarvoor in aanmerking te komen moet je als organisatiecomité de beschikking hebben over zo'n drie stadions met een capaciteit van 65.000 bezoekers of meer", stelt Markerink. "Vandaar dat in zowel Amsterdam als Rotterdam plannen bestaan voor twee nóg grotere stadions dan er nu al staan. Wij denken dat te realiseren door de ArenA uit te breiden, in de Maasstad denken ze aan een heel nieuw stadion voor 70.000 bezoekers." De kosten voor een nieuwe Kuip in de havenstad worden geraamd op zo'n 300 miljoen euro.

(...)

België zou het derde stadion voor zijn rekening moeten nemen. Momenteel komt alleen het Boudewijnstadion in Brussel met 50.000 plaatsen een beetje in de buurt.
quote:
Enschede - Uitbreiding Arke-stadion Twente

Op 10 mei 1998 nam FC Twente het Arke-stadion in gebruik tegen PSV. De Tukkers wonnen met 3-0, de Belgische middenvelder Chris De Witte scoorde het eerste doelpunt. Acht jaar later loopt de clubleiding met uitbreidingsplannen rond. De capaciteit moet van 13.250 naar 36.000 plaatsen.

In het seizoen 1999/2000 kreeg FC Twente gemiddeld 12.782 toeschouwers over de vloer. Vorig seizoen bedroeg dit 13.101. Er is een wachtlijst voor abonnees en de club heeft niet genoeg ruimte om nieuwe sponsors op te kunnen vangen.

De clubleiding is daarom koortsachtig bezig met de uitbreidingsplannen van het stadion. Het Emirates-stadion van Arsenal geldt als het grote voorbeeld. Met een capaciteit van 36.000 plaatsen zou het stadion dienst kunnen doen voor interlands en UEFA Cup finales.

Het Arke-stadion werd in sneltempo neergezet. 80% van de materialen zijn prefab-elementen. Het complex heeft een oppervlakte van 10.000 m2. Een vijfde daarvan is voor het bedrijvencentrum.

De hoofdtribune is verwarmd, net als de grasmat. Er ligt een treinstation pal voor de deur.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_45783591
Thanks voor de post.

Er is ook een apart topic over stadions btw.
pi_45785699
Bijna evenveel toeschouwers als de Serie A joh
pi_45785822
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:13 schreef Erasmusch het volgende:
Een paar stadionuitbreidingen verder zijn we misschien wel Italië en Frankrijk voorbij.
pi_45786187
Mwa, als Juve en Napoli terug zijn en bij ons clubjes als RKC en Excelsior erin blijven zie ik dat niet zo snel gebeuren
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 januari 2007 @ 12:37:19 #217
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_45786322
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:55 schreef koningdavid het volgende:
Thanks voor de post.

Er is ook een apart topic over stadions btw.
voor de volledigheid: (Stadions)Welke worden uitgebouwd en welke moeten uitgebouwd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 29 januari 2007 @ 12:42:53 #218
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45786478
Eigenlijk moeten we hopen dat het succes de eredivisie niet kapotmaakt. Meer stadioncapaciteit betekent natuurlijk ook veel meer inkomsten, duurdere spelers en toch ook wel het langer vasthouden van eigen topspelers (al zal de drang naar avontuur toch wel zegevieren). Dit kan de doorstroom van jeugd weer tegenwerken.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_45786554
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:42 schreef Zero2Nine het volgende:
Eigenlijk moeten we hopen dat het succes de eredivisie niet kapotmaakt. Meer stadioncapaciteit betekent natuurlijk ook veel meer inkomsten, duurdere spelers en toch ook wel het langer vasthouden van eigen topspelers (al zal de drang naar avontuur toch wel zegevieren). Dit kan de doorstroom van jeugd weer tegenwerken.
Klopt, maar de doorstroom van jeugd is nu groter dan ooit. Elke Eredivisieclub heeft wel een paar potentiële Jong-Oranjeklanten lopen.
Foppe de Haan zei dat de coach van Jong Oranje vroeger spelers uit de Eerste Divisie en jeugdteams moest plukken. Nu zijn er tientallen die in een basisplaats hebben in de Eredivisie.
  maandag 29 januari 2007 @ 14:54:38 #220
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45790450
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:13 schreef Erasmusch het volgende:
Precies.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  donderdag 5 april 2007 @ 12:58:23 #221
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_48039113
quote:
Cziommer: ‘Eredivisie beter dan Bundesliga’

Naar aanloop van het UEFA Cup-kwartfinaleduel tussen AZ en Werder Bremen spreekt AZ-speler Simon Cziommer in De Volkskrant over de verschillen tussen Duitsland en Nederland, zijn trainer Louis van Gaal en de kansen die hij zijn ploeg vanavond toedicht.

De geboren Duitser is van mening dat er in Nederland beter wordt gevoetbald dan in Duitsland, al ziet hij ook in dat Nederlanders nog een hoop kunnen leren van de instelling en de werklust van zijn landgenoten.

”Ik erger me ontzettend aan landgenoten die doen alsof het clubvoetbal in Nederland niks voorstelt,” zo zegt hij. “De werkelijkheid is namelijk dat hier kwalitatief veel beter wordt gevoetbald dan in Duitsland.”

Op die bewering komt hij later in het gesprek echter wel iets terug. “Speltechnisch dan, want ik moet toegeven dat Duitsers wel weten wat winnen is. Het zijn echte kerels die graag het duel aangaan. Zo trainen ze ook; kracht en loopvermogen voorop.”

Volgens de 26-jarige middenvelder zal daar ook het grootste probleem komen te liggen voor AZ, wanneer de ploeg het opneemt tegen Werder Bremen. “Ze zijn onverzettelijk en blijven maar gaan. Daar komt nog eens bij dat Werder geen typische Duitse ploeg meer is,” aldus Cziommer, die doelt op het voetballend vermogen van de equipe van trainer Thomas Schaaf.

Naast de bespiegelingen over de aankomende duels van de Alkmaarders met de huidige nummer twee van de Bundesliga, praat Cziommer ook over de coach die hem aan het begin van dit seizoen naar AZ haalde, trainer Louis van Gaal.

”Als voetballer voel ik me in Nederland prettiger dan ik ooit in Duitsland zou kunnen. Ik heb bewust gekozen voor AZ, de ambities van de club en de kwaliteit van trainer Louis van Gaal. Werken met hem is een verademing en een verrijking voor iedere voetballer,” meent hij. “Van Gaal leert je vooral individueel en als ploeg slimmer te worden. Dat kunnen maar weinig trainers.”

Cziommer zit sinds lange tijd weer bij de selectie van de Alkmaarders, nadat hij lange tijd tobde met een slepende kuitblessure. Vanavond kan hij mogelijk weer schitteren tegen zijn landgenoten in het DSB-Stadion. De aftrap is om 20:45 uur.
pi_48050853
Duitsers voetballen al sinds de jaren '80 heel erg dom. Oud-international Uli Stielike zei eens dat Duitse verdedigers alleen het rugnummer van hun directe tegenstander in hun geheugen prenten om daar tijdens de wedstrijd 90 minuten lang achteraan te rennen. 'Slimme' verdedigers zoals Frank de Boer, die op tactisch inzicht speelt, zijn in Duitsland heel erg dun gezaaid, dat is al jaren zo.
pi_48050928
Alsof wij nu een verdediger van de kwaliteit Frank de Boer hebben rondlopen...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 18:24:20 #224
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48051146
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:16 schreef Suijk het volgende:
Ka!
pi_48051818
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:16 schreef Suijk het volgende:
En daarmee mis je dus het punt. Het gaat er niet om dat wij nu geen De Boer hebben. Wel dat Nederlandse verdedigers spelen zoals hij. Dus meer op tactisch inzicht dan op hangen en trekken, zoals Duitsers.

Daarmee zijn Nederlandse verdedigers niet beter/effectiever dan Duitsers (want soms is hangen en wurgen gewoon effectiever dan bv. op buitenspel spelen en veel Duitsers zijn natuurlijk heel goed in hangen en wurgen, net als Italianen), maar Nederlanders spelen in ieder geval intelligenter en hebben meer spelinzicht. Hoewel het bij de Duitsers wel iets verbeterd is in de laatste 10 jaar.
pi_48051884
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:58 schreef Devano het volgende:

[..]

Als ik naar het niveau zie in Duitsland zie denk ik dat ik toch wel de Bundesliga beter vind. Het heeft allemaal leuke spelers, HSV zou in Nederland nooit zo ver kunnen afzakken.

Maar als ik naar het voetbal van Excelsior, ADO, zie etc. vind ik het wel een beetje ondermaats.
pi_48052903
Tuurlijk is de BL sterker, maar het is hier wel flink vooruitgegaan vergelijk met 10jaar geleden.
pi_48418373
Waar is hier?
pi_48418408
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is hier?
Ben je er weer?

Vind je de Portugese, Turkse en Griekse competitie nog steeds sterker dan de Eredivisie?

[ Bericht 2% gewijzigd door koningdavid op 17-04-2007 14:43:07 ]
pi_48418482
Portuguze ken ik niet en de Turkse en Griekse kan ik alleen beoordelen aan de stand van de UEFA
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:14:40 #231
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48420326
Dan is de Roemeense ook sterker volgens mij, Dat land staat ook boven NL als ik het goed heb. Maar het lijkt me toch echt geen betere competitie. Zeker niet als je nog meer meeneemt dan het resultaat van de clubs (kwaliteit stadions etc.)
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 april 2007 @ 15:19:19 #232
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48420572
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:14 schreef Zero2Nine het volgende:
Dan is de Roemeense ook sterker volgens mij, Dat land staat ook boven NL als ik het goed heb. Maar het lijkt me toch echt geen betere competitie. Zeker niet als je nog meer meeneemt dan het resultaat van de clubs (kwaliteit stadions etc.)
komt door de berekening van de ranking, Roemenië doet met veel minder clubs mee dus goede resultaten gaan niet tte niet wordeng edaan door slechte resulaten van andere clubs. Als Nederland alleen AZ en PSV zou inzenden dan zouden we heel hoog staan.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_48626586
Leukste competitie ter wereld.
pi_48638462
De play-offs is in elk geval innovatief.
  maandag 23 april 2007 @ 17:09:53 #235
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_48638623
Ik zou toch graag zien dat de laatste 2 of 3 direct degraderen.
Bevordert de doorstroming naar mijn mening.
29.10 Novastar HMH
pi_48638664
Pff, dan krijg je dadelijk kutploegen als Emmen, Volendam, Telstar en zo in de eredivisie
  maandag 23 april 2007 @ 17:14:30 #237
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_48638780
Die worden op den duur ook sterker omdat ze meer inkomsten krijgen. Nu is de kloof te groot.
29.10 Novastar HMH
  maandag 23 april 2007 @ 17:14:51 #238
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48638819
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:14 schreef Damzkieee het volgende:
Die worden op den duur ook sterker omdat ze meer inkomsten krijgen. Nu is de kloof te groot.
Nee, die vliegen er na een jaar weer uit. Laat de nummer 2 tot 8 of zo maar bewijzen dat ze beter zijn dan de nummer 16 en 17
  maandag 23 april 2007 @ 17:23:55 #240
73305 Stpan
pi_48639105
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die vliegen er na een jaar weer uit. Laat de nummer 2 tot 8 of zo maar bewijzen dat ze beter zijn dan de nummer 16 en 17
Precies. Het gat tussen ere- en eerste divisie is gewoon groot, en ons land te klein voor heel veel eredivisieclubs met een grote en sterke achterban. Per ongeluk een keer 16 of 17 worden en gelijk degraderen vind ik een te zware straf, en zal bij veel clubs tot een (bijna) faillisement leiden.
pi_48751613
Ik ben het eigenlijk wel met damzkiee eens. Ik heb d'r meer vertrouwen in dat een ploeg als RBC die 2de eindigt in de jupiler league het goed doet in de eredivisie dan een club die 10de eindigt en via de play-offs uiteindelijk de eredivisie bereikt. Het was voor clubs trouwens ook altijd een probleem om aan spelers te komen, dankzij de nacompetitie, omdat ze pas laat wisten waar ze aan toe waren, dat zou je dan ook niet hebben.

Dankzij de play-offs heb je trouwens een grotere kans op kutploegen in de eredivisie dan zonder. Een club die aan het eind van de competitie 2de staat heeft de zaken over het algemeen beter voor mekaar als iemand die 10de eindigt maar via de play-offs hogerop komt. De nummer 16 of 17 kan nog steeds heel makkelijk degraderen trouwens, als je nu een keer een offday hebt kun je zo het komende jaar in de eerste divisie terechtkomen. Dat lijkt me zelfs oneerlijker. Nederland is vind ik trouwens ook te klein voor een competitie met achttien clubs, ik denk dat als je zoals in Portugal met 16 ploegen speelt het niveau gemiddeld hoger ligt. Heb je ook meer rust en tijd om automatismen in te slijpen, wat tot mooier voetbal leidt. Niemand in de eredivisie zit trouwens te wachten op clubs als Excelsior.
pi_48754540
Heerenveen promoveerde als nummer 16 (in 1990 ofzo), en kwam het jaar daarop slechts 1 doelpunt te kort voor handhaving.
pi_48757987
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:45 schreef Solstice het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met damzkiee eens. Ik heb d'r meer vertrouwen in dat een ploeg als RBC die 2de eindigt in de jupiler league het goed doet in de eredivisie dan een club die 10de eindigt en via de play-offs uiteindelijk de eredivisie bereikt. Het was voor clubs trouwens ook altijd een probleem om aan spelers te komen, dankzij de nacompetitie, omdat ze pas laat wisten waar ze aan toe waren, dat zou je dan ook niet hebben.

Dankzij de play-offs heb je trouwens een grotere kans op kutploegen in de eredivisie dan zonder. Een club die aan het eind van de competitie 2de staat heeft de zaken over het algemeen beter voor mekaar als iemand die 10de eindigt maar via de play-offs hogerop komt. De nummer 16 of 17 kan nog steeds heel makkelijk degraderen trouwens, als je nu een keer een offday hebt kun je zo het komende jaar in de eerste divisie terechtkomen. Dat lijkt me zelfs oneerlijker. Nederland is vind ik trouwens ook te klein voor een competitie met achttien clubs, ik denk dat als je zoals in Portugal met 16 ploegen speelt het niveau gemiddeld hoger ligt. Heb je ook meer rust en tijd om automatismen in te slijpen, wat tot mooier voetbal leidt. Niemand in de eredivisie zit trouwens te wachten op clubs als Excelsior.
Leuke competitie als 10 ploegen in december al nergens meer voor spelen en 13-14 in febuari
pi_48758331
Nog eventjes, en spelers willen bij Barcelona gaan spelen, om zo in de kijkert te lopen bij de Nederlandse topclubs.
pi_48799097
Bezoekersrecord voor de Eredivisie
De Eredivisie trekt dit jaar meer bezoekers dan normaal. Eén wedstrijd voor het einde van de reguliere competitie is het bezoekersaantal van vorig seizoen al overschreden. Er zaten ruim 150.000 supporters meer in de stadions.

Nog nooit was het bezoekersaantal zo hoog als dit jaar. Vorig seizoen stokte de teller op 5.137.468 bewonderaars, dit seizoen zijn er al 5.373.955 mensen gespot op de tribunes. Gemiddeld zitten er 18.094 personen per wedstrijd in het stadion.

Bron

Zozo Dat is zelfs meer als dat er in italie de wedstrijden worden bezocht
Op dit moment geen signature
pi_48799101
Das eenmalig
  zaterdag 28 april 2007 @ 12:12:49 #247
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_48802976
Het zal alleen maar meer worden, aangezien een hoop clubs gaan uitbreiden.

Maar wel jammer dat het nieuwe stadion van ADO er volgend jaar niet bij is. Al is het natuurlijk maar de vraag of dat elke week vol had gezeten, ook in de Eredivisie.
pi_48803012
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:12 schreef Devano het volgende:
Het zal alleen maar meer worden, aangezien een hoop clubs gaan uitbreiden.

Maar wel jammer dat het nieuwe stadion van ADO er volgend jaar niet bij is. Al is het natuurlijk maar de vraag of dat elke week vol had gezeten, ook in de Eredivisie.
Uitbreiden betekent niet automatisch meer bezoekers
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:13:24 #249
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48811698
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

Want?
Verbod op fans?
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:19:04 #251
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_48811811
Ehmm... AZ heeft een groter stadion dan vorig jaar? groningen sinds dit seizoen 17 thuiswedstrijden in het nieuwe stadion....
pi_48821175
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

Want?
Juve terug, Napoli misschien. Interessantere competitie
pi_48825542
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Leuke competitie als 10 ploegen in december al nergens meer voor spelen en 13-14 in febuari
De eerste divisie is eigenlijk ook veel te groot op het moment, en dat je niet kunt degraderen zorgt ervoor dat je als club maar wat aan kunt klooien zonder gevolgen. Zou dat ook een competitie van 16 worden met promotie/degradatie is die competitie al een stuk spannender. En dan stijgt de kwaliteit ook weer, clubs kunnen niet zomaar wat doen, maar moeten echt beleid gaan maken. Je hebt minder clubs waardoor je meer concurrentie krijgt, en de zwakkere clubs worden eindelijk een keer uit de competitie gesneden. Met een kleinere competitie heb je trouwens dat je tot het eind moet vechten om te promoveren/degraderen omdat je minder wedstrijden hebt om een groot verschil in punten op te bouwen.
pi_48826940
Nu gaat Kruiswijk weer naar Hannover. Nu is Kruiswijk geen wereldvoetballer maar wel een die een versterking is voor Groningen.

Groningen zal nu wel ergens een 2e rangs verdediger vandaan toveren
pi_48828050
Gabri over de Eredivisie:
quote:
"Ook het voetbalniveau valt me mee. In de eerste maanden dacht ik: Dit is een slappe competitie, de topclubs PSV en Ajax rollen iedereen gemakkelijk op. Nu weet ik wel beter. De topkwalititeit is hier misschien minder dan in Engeland of Spanje, maar het gemiddelde niveau is hoog. FC Twente, SC Heerenveen en FC Groningen zijn technisch en tactisch goed geschoold. PSV en AZ hebben de kwartfinale van Europese toernooien gehaald. Daarnaast maken hier vier speelronden voor het einde nog vier clubs kans op de titel, dat zie je verder alleen in Spanje. In Engeland bijvoorbeeld gaat het alleen nog maar tussen Manchester United en Chelsea.
Ik heb begrepen dat er hier wel eens smalend wordt gesproken over de Mickey Mouse League, maar ik begrijp dat niet zo. Ik vind de Eredivisie een leuke en spannende competitie.
pi_48828086
Hij heeft het over 6 ploegen die wat kunnen. Nu is ie misschien Roda, Utrecht en Feyenoord vergeten, maar dan zijn het er altijd nog maar 9
  zondag 29 april 2007 @ 11:47:27 #257
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48828148
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij heeft het over 6 ploegen die wat kunnen. Nu is ie misschien Roda, Utrecht en Feyenoord vergeten, maar dan zijn het er altijd nog maar 9
En wat wil je daarmee zeggen?
pi_48828196
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij weet er altijd wel wat uit te halen he.

Feit is dat Gabri de Eredivisie geen Mickey Mouse League vindt, en hij heeft gelijk.
pi_48828226
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:49 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Jij weet er altijd wel wat uit te halen he.

Feit is dat Gabri de Eredivisie geen Mickey Mouse League vindt, en hij heeft gelijk.
Ok.
pi_48828834
Het is ook zo jammer dat spelers zo snel vertrekken. De meeste spelers blijven in Engeland of Spanje als ze daar spelen, In Nederland gaan ze blijkbaar liever snel naar het buitenland.
pi_48828931
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:15 schreef hello_moto1992 het volgende:
Het is ook zo jammer dat spelers zo snel vertrekken. De meeste spelers blijven in Engeland of Spanje als ze daar spelen, In Nederland gaan ze blijkbaar liever snel naar het buitenland.
Je hoeft alleen maar te kijken naar de groei van de begrotingen in de laatste 6 jaar in Nederland, Duitsland, Italie, Spanje, Frankrijk en Engeland en je zal zien waarom
  zondag 29 april 2007 @ 12:28:44 #262
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_48829159
Ik ben het oneens met de stelling. De Nederlandse clubs presteren de afgelopen tien jaar zo'n beetje even goed (slecht) in Europa.
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:49 schreef koningdavid het volgende:
Dit is een gekleurde mening. Iemand die in de Primera Division niet mee kan komen maar wel in de Eredivisie. Ofwel: pluim in eigen kont.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_48829698
Tis maar hoe je er maar naar kijkt he. Elke competitie wordt steeds sterker, elke club krijgt op den duur betere faciliteiten, betere stadions, modernere voetballers. Dus ja, ook de Eredivisie wordt sterker. Ik vind alleen dat je het in relatie tot andere landen moet kijken.
  zondag 29 april 2007 @ 12:50:55 #264
159022 AminBen
El Maestro
pi_48829776
Ven benieuwd of AZ nog wat gaat doen in de CL ook
pi_48829826
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:48 schreef mcyodogg het volgende:
Tis maar hoe je er maar naar kijkt he. Elke competitie wordt steeds sterker, elke club krijgt op den duur betere faciliteiten, betere stadions, modernere voetballers. Dus ja, ook de Eredivisie wordt sterker. Ik vind alleen dat je het in relatie tot andere landen moet kijken.
Als steeds je beste voetballers vertrekken is het dweilen met de kraan open

Deze zomer gaan wsl weg: Grygera, Sneijder, Stam, Hansson, Kruiswijk, Alves, Touma bijvoorbeeld
  zondag 29 april 2007 @ 12:57:03 #266
159022 AminBen
El Maestro
pi_48829949
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Sneijder
Welke 'topclub' trapt erin ?
pi_48830009
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:57 schreef AminBen het volgende:

[..]

Welke 'topclub' trapt erin ?
Bremen, Spurs, Villa, Fiorentina, Zaragoza, Benfica, Rangers

Dat soort clubs
pi_48830041
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als steeds je beste voetballers vertrekken is het dweilen met de kraan open

Deze zomer gaan wsl weg: Grygera, Sneijder, Stam, Hansson, Kruiswijk, Alves, Touma bijvoorbeeld
Stam
pi_48830074
Das een typo
pi_48830150
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat soort clubs
Valt me nog mee, ik had betere clubs verwacht.
Ik support gevallen topclubs!
pi_48830194
Een speler die nauwelijks kan mee voetballen, alleen een zeer goed schot heeft, een kut karakter en geen zelfkritiek gaat de top niet bereiken
pi_48830197
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Das een typo
Ja, en je bent zeker ook dyslectisch !
Ik support gevallen topclubs!
pi_48830214
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat soort clubs
Sneijder naar Zaragoza, Villa, Benfica of de Rangers. Geloof je het zelf?
  zondag 29 april 2007 @ 13:08:52 #274
159022 AminBen
El Maestro
pi_48830283
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:06 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zaragoza is een pak sterker dan Ajax hoor
pi_48830516
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:08 schreef AminBen het volgende:

[..]

Zaragoza is een pak sterker dan Ajax hoor
Toch denk ik niet dat Sneijder echt warm zal worden van Zaragoza.
  zondag 29 april 2007 @ 13:28:15 #276
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_48830839
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:19 schreef DeTolk het volgende:
Ehmm... AZ heeft een groter stadion dan vorig jaar? groningen sinds dit seizoen 17 thuiswedstrijden in het nieuwe stadion....
Klopt, maar ze denken nu al aan uitbreiding.

En met de stelling dat uitbreiding niet automatisch meer toeschouwers betekent ben ik het ook niet eens. Ik heb het zelden gezien. Okay, misschien is het niet automatisch uitverkocht, maar meestal is het toch een extra reden voor mensen om bijvoorbeeld een seizoenskaart te kopen.
pi_48849538
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:06 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Veel succes dan met een nog een jaar met een teleurgestelde speler. Laat hem Raffie bellen die weet hoe het is
pi_48849561
6 titels in 8 jaar.

In Scotland kunnen er tenminste nog 2 ploegen kampioen worden
pi_49430032
quote:
Het laat zich omschrijven als het kampioen van de onmacht.
"Misschien wel een beetje, ja. Maar de relatief kleine clubs in Nederland verdienen ook een groot compliment, omdat ze het de gevestigde orde dit seizoen erg moeilijk hebben gemaakt. De kwaliteit van de Eredivisie is er in het algemeen behoorlijk op vooruitgegaan. Ook dat is een conclusie die je kunt trekken."
Aldus Jaap Stam in Sportweek.
pi_50423688
Deze zomer (waarschijnlijk) weg

Alex
Alves
Huntelaar
Sneijder
Grygera
De Mul
Cocu (gestopt)

Dat bijvoorbeeld Ten Rouwelaar terug komt is wel redelijk positief te noemen, nu hopen dat hij ooit zijn voorspelde niveau kan halen
pi_50423739
Huntelaar blijft zeker. Dat heeft ie zelf gezegd.
Ik zie Sneijder ook nog niet weg gaan zolang Ajax hem aan zn contract houdt.
pi_50423834
Als hij het gezegd heeft blijft hij zeker. Zelfs als Juve met een geldzak van 17,5 miljoen euro voor de deur staat
pi_50423915
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij het gezegd heeft blijft hij zeker. Zelfs als Juve met een geldzak van 17,5 miljoen euro voor de deur staat
denk niet dat Juve Huntelaar nog wil. ze hebben net Iaquinta gekocht.
  donderdag 14 juni 2007 @ 01:01:13 #284
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_50435650
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Deze zomer (waarschijnlijk) weg

Alex
Alves
Huntelaar
Sneijder
Grygera
De Mul
Cocu (gestopt)

Dat bijvoorbeeld Ten Rouwelaar terug komt is wel redelijk positief te noemen, nu hopen dat hij ooit zijn voorspelde niveau kan halen
Voor hetzelfde geld komen met een beetje geluk Makaay, Van Bronckhorst, Motta, Boulahrouz en Zenden erbij.
pi_50435723
Bovendien heeft de Eredivisie het nooit moeten hebben van het aankopen van grote sterren maar van het creëeren van nieuwe sterren.
pi_50437529
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 01:01 schreef Devano het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld komen met een beetje geluk Makaay, Van Bronckhorst, Motta, Boulahrouz en Zenden erbij.
Alleen Makaay en Boula voegen wat toe en die laatste komt toch niet
pi_50785787
De goede prestaties van Nederland en België op het EK-21 bewijzen toch maar weer de kracht van deze competitie. Enorm veel talent...
pi_50787197
Jup, nou hopen dat die jongens de kans krijgen om een aantal jaar in het eerste bij een goede club te spelen. Misschien hebben we d'r dan over een paar jaar weer wat goeie A-internationals bij.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 24 juni 2007 @ 15:01:50 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50787672
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:46 schreef Solstice het volgende:
Jup, nou hopen dat die jongens de kans krijgen om een aantal jaar in het eerste bij een goede club te spelen. Misschien hebben we d'r dan over een paar jaar weer wat goeie A-internationals bij.
volgens seizoen zal van Basten er wel al een aantal in zn selectie nemen. Dat is dan wel weer jammer voor Foppe.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_50788831
Laten we iig hopen dat een jongen als De Ridder snel terug komt naar Nederland .
pi_50793024
Ten Rouwelaar, Van der Leegte kwamen terug. Gio en Hofland waarschijnlijk
pi_50803686
Nordin Wooter komt niet. Die wil naar Qatar. Gelukkig maar, want dan wordt het niveau in Nederland niet minder.
  zondag 24 juni 2007 @ 23:26:04 #293
176521 Grulez
rasgroninger
pi_50803910
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ten Rouwelaar, Van der Leegte kwamen terug. Gio en Hofland waarschijnlijk
Hopelijk in een dolle bui Makaay ook.
pi_50803951
Wat moeten we hiermee? Van de VI-site:
.
quote:
FC Utrecht ziet Foeke Booy enkele weken voor de start van de voorbereiding vertrekken. Althans, het Saudische Al-Nassr claimt de komst van de 43-jarige trainer.
FC Utrecht-voorzitter Jan-Willem van Dop bevestigt de toenadering van Al-Nassr, maar spreekt tegen dat er al sprake is van een akkoord. 'Officieel is hij niet weg', aldus de preses tegen VI.nl.

Al-Nassr, dat afgelopen seizoen niet verder kwam dan een negende plaats, zegt op zijn website dat er een overeenstemming met Booy is bereikt over een contract voor één seizoen.

In 2002 maakte Booy in De Galgenwaard promotie en trad hij bij FC Utrecht aan als hoofdtrainer. De 43-jarige coach zorgde voor de nodige successen. In 2003 en 2004 was de KNVB Beker een prooi voor FC Utrecht, dat in 2004 ook beslag legde op de Johan Cruijff Schaal.
pi_50803991
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:27 schreef Beschouw het volgende:
.
[..]
Niks? Ik denk niet dat de Eredivisie zwakker wordt door het vertrek van Booy.
pi_50803996
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:19 schreef Beschouw het volgende:
Nordin Wooter komt niet. Die wil naar Qatar. Gelukkig maar, want dan wordt het niveau in Nederland niet minder.
Die zou voor de onderkant van de eredivisie gewoon een versterking zijn
pi_50804018
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:27 schreef Beschouw het volgende:
Goede oplossing voor zowel Booy als voor Utrecht
  zondag 24 juni 2007 @ 23:31:06 #298
176521 Grulez
rasgroninger
pi_50804052
Zo'n goede trainer is Booy toch niet? Of wordt de eredivisie juist beter door zijn vertrek?
  zondag 24 juni 2007 @ 23:32:04 #299
176521 Grulez
rasgroninger
pi_50804090
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die zou voor de onderkant van de eredivisie gewoon een versterking zijn
Idd. De Graafschap bijvoorbeeld kan zo'n speler prima gebruiken.
pi_50905315
Van Bronckhorst terug bij feyenoord. Hofland en Makaay nog in de picture.

De eredivisie wordt wéér sterker.
pi_50905659
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')