abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43918336
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:52 schreef Radegast het volgende:
Na de afgelopen Europacupweek en dit competitieweekend, doe hier maar een slotje op.
Vrij kortzichtig.

Europacupweek:
PSV verliest van Liverpool, dat is teleurstellend maar geen grote verassing.
Ajax speelt dramatisch maar houdt met 10 man gemakkelijk stand tegen de Tsjechische koploper.
Feyenoord speelt veel beter dan Blackburn maar vergeet te scoren.
Heerenveen verliest van Parma, wat verre van verassend is.

Dit weekend:
Ik snap het niet helemaal. Er wordt vaak gezegd dat de Eredivisie niet sterk is omdat de grote clubs nooit verliezen van de laaggeklasseerde clubs. Nu winnen Sparta en NEC van respectievelijk Ajax en Feyenoord en is het opeens een teken van zwakte.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_43918591
Wat zijn nu de spelers die dit seizoen de eredivisie binnengekomen zijn die een versterking zijn naar je mening?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 27 november 2006 @ 02:18:34 #153
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_43919853
quote:
Op maandag 27 november 2006 00:23 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
Wat zijn nu de spelers die dit seizoen de eredivisie binnengekomen zijn die een versterking zijn naar je mening?
Een Vandamme bij Roda heeft mij nog niet echt kunnen bekoren. Een Belg vind ik dan nog niet zo erg, maar d'r zijn ook Nederlandse spelers die hetzelfde als hem kunnen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_43919979
Toulon 2006. De meeste spelers spelen toch wel standaard in de basis nu.

Les équipes 2006 - Pays-Bas Groupe B
N° Nom Prénom Surnom Position Club A Olympic U-21 U-20 U-19
CMU-20 CMU-17 EU-19 Date de naissance

01 Molenaar Beau * GK FC Omniworld 1 - - - 10.03.1985

02 Bulters Job * GK AZ 2 8 X - - 22.03.1986

03 Krul Tim * GK Newcastle (Eng) - X - 03.04.1988

04 Janse Jens * DF Willem II 1 3 - - - 01.07.1986

05 Mulder Dutsley * DF RKC Waalwijk 2 5 - - - 27.01.1985

06 Timisela Michael * DF Ajax 2 - - - 05.05.1986

07 Otten Mark * DF Excelsior 2 11 X - - 02.09.1985

08 Zuiverloon Gianni * DF RKC Waalwijk 1 2 4 X - - 30.12.1986

09 Schilder Robbert * DF Ajax 2 10 - - - 18.04.1986

10 Van der Struijk Frank * DF Willem II 1 1 1 X - - 28.03.1985

11 Snoyl Ferne * DF Aberdeen (Sco) 2 4 - - - 08.03.1985

12 Drente Royston * DF Feyenoord 5 - - - 08.04.1987

13 Agustien Kemy * MF Willem II 2 7 X - - 20.08.1986

14 Kruys Rick * MF FC Utrecht 2 2 5 X - - 09.05.1985

15 Medunjanin Haris * MF AZ 2 1 X - - 08.03.1985

16 Brama Wout * MF FC Twente 6 - - - 21.08.1986

17 Siahaija Joas * MF MVV 1 - - - 15.05.1985

18 Luycxs Kees * MF AZ 3 - - - 11.02.1986

19 Davids Lorenzo * MF Feyenoord - - - 04.09.1986

20 Nieuwendaal Steef * MF MVV 9 - - - 29.01.1986

21 Elia Ejero * FW ADO Den Haag 2 10 - - - 13.02.1987

22 Verhoek Wesley * FW ADO Den Haag 1 1 3 - - - 25.09.1986

23 Lens Jermaine * FW AZ 1 - - - 24.11.1987

24 Rajcomar Prince * FW FC Den Bosch 2 4 X - - 25.04.1985

25 Bakkal Oman * FW FC Den Bosch 2 1 - - - 27.02.1985

26 Janssen Tim * FW FC Eindhoven 9 - - - 06.03.1986

27 Overtoom Willy * FW FC Eindhoven 1 9 - - - 02.09.1986

28 Beerens Roy * FW PSV 5 - - - 22.12.1987
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43920473
Schilder en Drenthe staan er ook meestal in bij hun clubs.

Jong Oranje zat toen in Portugal trouwens, met een aantal jongere spelers die uit die Toulon-lichting zijn (Tiendalli), of nog jonger (Aissati). Dus die Toulon-selectie was uitgedund.
pi_44040030
Ajax 1 0 - Espanyol B 2
  donderdag 30 november 2006 @ 22:47:04 #157
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_44040458
Zo kun je hier wel na elk slecht resultaat de uitslag gaan posten. Of van elk goed resultaat om het tegendeel te bewijzen.

1 wedstrijd is een momentopname, kijk eens internationaal gezien naar het hele seizoen, en vergelijk het aan het einde van de rit met voorgaande jaren.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_44040607
Ajax heeft geen schijn van kans tegen het 2e van een Spaanse middenmotor en het is een incident
pi_44041088
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax heeft geen schijn van kans tegen het 2e van een Spaanse middenmotor en het is een incident
Vandaag gaf inderdaad aan dat het verschil tussen de Eredivisie en de Primera Division nog steeds enorm groot is.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_44041156
Wordt alleen maar groter.

5 jaar geleden won Ajax nog van Espanyol
pi_44041276
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wordt alleen maar groter.

5 jaar geleden won Ajax nog van Espanyol
Tja.... dit zijn van die loze vergelijkingen, daar kan niemand iets mee.

Ik blijf van mening dat de Eredivisie sterker wordt. Jij vindt de Eredivisie bagger en vond zelfs de Griekse competitie beter geloof ik, nou ja, geloof wat je wilt geloven, maar ik heb geen zin weer die discussie met je aan te gaan.
pi_44041311
Het team dat in 98 kampioen was had Espanyol opgerold
pi_44041333
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:06 schreef koningdavid het volgende:
Ik blijf van mening dat de Eredivisie sterker wordt.
Want?
pi_44041366
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Want?
Lees de eerste post, en voor de rest heb ik geen zin in deze discussie met jou.
pi_44150150
King David = Louis von Gahl?
pi_44151022
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
King David = Louis von Gahl?
Mwah.... Van Gaal slaat nog ietsje verder door dan ik hoor.
pi_44153263
Reus is back

AZ wordt er een stuk beter van

woensdag 6 december 2006 @ 11:09:45 #168
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_44187279
Volgens Van Gaal is de Eredivisie na de Primera Division dus de sterkste competitie van Europa. Ik zou hem dat best wel eens willen horen toelichten, want verstand van voetbal heeft hij natuurlijk wel.
pi_44187388
Van Gaal vond vooral dat wij tactisch beter waren dan de Italiaanse en Engelse competitie.
  woensdag 6 december 2006 @ 12:30:29 #170
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_44189460
Dat is misschien ook wel zo. Zeker ten opzichte van Engeland, dat sowieso qua niveau een zwaar overschatte competite heeft. Maar er komt wel meer bij kijken dan alleen tactiek natuurlijk!
pi_44196866
Precies. En sowieso is dat niet echt hard te maken, aangezien de Nederlandse teams vrijwel altijd verliezen van de Italianen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_44196983
Maar in die wedstrijden spelen de Nederlandse clubs wel bijna altijd beter, maar helaas telt het resultaat . PSV was beter dan Milan in 2005, Ajax in 2003, zelfs Roda JC in 2002. Wat Devano zegt, er komt meer bij kijken dan alleen tactiek; geslepenheid, ervaring etc.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_44197430
Zelfde met Ajax tegen Inter in 2003, Ajax was ook beter, thuis was er een zuiver doelpunt afgekeurd en gingen die stinkitalianen er met de winst vandoor. Ook waren we vorig jaar beter in de thuiswedstrijd, maarja 2-2
pi_44197834
Beter spelen en toch verliezen, heeft de tactiek dan gewerkt of gefaald??
www.thuisuiteten.nl
pi_44197891
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:09 schreef methodmich het volgende:
Dan heeft de tactiek gewerkt, maar dan doen de factor geluk en persoonlijke fouten je de das om.
pi_44198252
Of de tactiek van de Italianen werkte nog beter, kan ook nog.
www.thuisuiteten.nl
pi_44198545
Maar wat is beter spelen? In mijn optiek is dat zo min mogelijk fouten maken, zowel tactisch als technisch als instelling. Bij mij staat 'dominant en aanvallend voetbal' niet direct gelijk aan beter spelen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_44198627
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:09 schreef methodmich het volgende:
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:22 schreef methodmich het volgende:
Of de tactiek van de Italianen werkte nog beter, kan ook nog.
PSV won van Milan. Milan kwam verder vanwege de diepere selectie. Wat het gevolg is van een verschil in budget Tactiek lariekoek.
pi_44198688
Volgens Van Gaal zijn Nederlandse teams tactisch beter. Wat ik me afvraag.
www.thuisuiteten.nl
pi_44198780
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:33 schreef methodmich het volgende:
Volgens Van Gaal zijn Nederlandse teams tactisch beter. Wat ik me afvraag.
Dat gaat denk ik over de theorie dat in Nederland de defensief ingestelde spelers ook worden betrokken in de spelopbouw. Creatief zijn Nederlandse teams dan beter. Maar een defensieve tactiek kan dat eenvoudig weerleggen, dus waar blijf je dan ...
pi_44220704
Ik herhaal hier maar eens wat ik in een ander topic heb gezegd. Volgens mij zei Louis van Gaal 10 jaar geleden al dat het voetbal in de Nederlandse competitie tactisch van hoog niveau was. Toen had hij daar zeker gelijk in, al moet je daarvoor wel snappen wat hij bedoelt.

Bijvoorbeeld, destijds hanteerden de meeste Nederlandse ploegen al een zone-verdediging, waarbij op tactisch inzicht wordt gespeeld itt mandekking. Danny Blind en Frank de Boer waren destijds de ultieme zone-verdedigers en behoorden zeker tot Europa's beste. Het is ook niet voor niets dat destijds alleen de speltechnisch meest 'intelligente' en geavanceerde Italiaanse ploegen zoneverdediging aandurfden, namelijk AC Milan, Parma en Lazio.
Dat staat in schril contrast met bv. de primitieve mandekking die Duitse ploegen toen hanteerden. Niet voor niets zei oud-international van Duitsland Uli Stielike eens denigrerend over Duitse verdedigers dat ze voor een wedstrijd alleen maar het rugnummer van hun tegenstander in hun hoofd prentten en daar dan 90 minuten lang achteraan renden.

Verder speelden Nederlandse ploegen vaak 1-op-1 achterin, schoof de libero door naar het middenveld en werd er op de helft van de tegenstander gespeeld. Dat vereist ook durf en tactisch inzicht. In Duitsland bv. bleef de libero meestal gewoon 10 meter achter zijn verdediging hangen. Ook de meeste Italiaanse ploegen bleven gewoon standaard met 7 man achter de bal op hun eigen strafschopgebied hangen en lieten een paar rommelaars als Ruben Sosa dan het verschil maken. Laf, primitief en bovendien oersaai als kijkspel.

Tot slot waren Nederlandse backs niet alleen gewend om tegen vleugelspelers te spelen, wat ook een vak apart is, maar die backs kwamen vaak ook nog ouderwets op. Dat zag je verder in het buitenland nauwelijks meer - niet toevallig waren de uitzonderingen weer bovengenoemde ploegen als Milan (Tassotti, Panucci) en Parma (wie kent Antonio Benarrivo nog? ). En tijdens het WK '94 natuurlijk de Braziliaan Leonardo.... het grappige was dat iedereen het zo mooi vond dat hij zo ouderwets aanvallend speelde, terwijl in Nederland vrij veel backs toen zo speelden.

Dát bedoelde Van Gaal dus en toen had hij er in elk geval gelijk mee. Maar tegenwoordig is er (sinds het Bosman-arrest) heel veel veranderd. Het voetbal is geglobaliseerd, in elke competitie zijn ontzettend veel buitenlandse spelers en trainers. Daardoor heeft er een zekere egalisatie plaatsgevonden, ook in speelstijlen. 15 jaar geleden speelde een Italiaanse ploeg heel anders dan een Spaanse, dat verschil is er nu niet meer. Verder hebben Duitse en Engelse ploegen, die 15 jaar terug nog behoorlijk achterlijk voetbal speelden, zich ook ontwikkeld.

Lang verhaal maar al met al vind ik Van Gaals verhaal tegenwoordig niet echt meer opgaan.
pi_44221416
De Eredivisie is vergeleken met andere competities (dan heb ik het over laat de nr 1 NL tegen de nr 1 ITA en de nr 2 NL tegen de nr 2 ITA bijv) zwakker. Echter denk ik niet dat dit zozeer ligt aan de kwaliteit van onze spelers.
Het voetbal in Nederlands is volgens mij vaak in beweging en aan verandering onderhevig. Komt men er achter dat een bepaalde speelstijl niet meer lonend is zal er vanuit de jeugdopleidingen verandering plaatsvinden waardoor er spelers uit tevoorschijn komen met genoeg kwaliteit voor de nieuwe speelwijze. Zouden deze spelers dan ook nog eens langer in Nederland blijven hangen om dit nieuwe spel volledig uit te diepen dan denk ik dat het niveau van onze competitie al flink stijgt.
Vaak heb ik de indruk dat in Nederland de blauwdrukken liggen en vervolgens buitenlandse competities deze overnemen tegelijkertijd met bepalende spelers waardoor zij meteen weer bij zijn en zelfs verder omdat zij dan het neusje van de zalm weer binnen hebben.
pi_44431911
Toch al 4 clubs die Europees overwinteren. Dat kunnen alleen Engeland, Spanje, Italië en Frankrijk ons nazeggen. Duitsland haalt het waarschijnlijk slechts met 2 of 3 clubs.
  donderdag 14 december 2006 @ 18:13:30 #184
67174 Dos37
Come on Twente
pi_44432268
Ja maar als die landen overwinteren komen ze vaak verder volgende ronde kan het zo met alles gebeurd zijn netzo als vorig jaar.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_44432313
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:13 schreef Dos37 het volgende:
Ja maar als die landen overwinteren komen ze vaak verder volgende ronde kan het zo met alles gebeurd zijn netzo als vorig jaar.
Klopt, laten we hopen van niet.
  donderdag 14 december 2006 @ 18:33:28 #186
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_44432852
Van AZ en Ajax moeten we het hebben denk ik in Europa.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_44433360
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:33 schreef 9christensen het volgende:
Van AZ en Ajax moeten we het hebben denk ik in Europa.
Voor de punten denk ik wel ja. En als PSV nog een ronde verder zou komen, hebben ze het gewoon goed gedaan.
pi_44433407
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:51 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Voor de punten denk ik wel ja. En als PSV nog een ronde verder zou komen, hebben ze het gewoon goed gedaan.
'gewoon goed'? Ik zou dat zelfs uitstekend vinden
pi_44441655
AZ en Heerenveen verslaan respectievelijk de Spaanse en Franse nummer 2.

Zo'n Mickey Mouse competitie zijn we dus toch niet.
pi_44441822
Dat is kijken naar individuele wedstrijden, zo bepaal je niet de sterkte van de competitie. Zo verloor Heerenveen bijvoorbeeld van Odenske. Feit is dat de top 4 hier absoluut geen Mickey Mouse is, maar die andere ploegen laten het meestal afweten in Europa.
pi_44441903
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:46 schreef koningdavid het volgende:
AZ en Heerenveen verslaan respectievelijk de Spaanse en Franse nummer 2.

Zo'n Mickey Mouse competitie zijn we dus toch niet.
Maar het overall moet omhoog. Ook als je kijkt naar de inkomsten, dus misschien grotere stadions. Want excelsior heeft een stadion van 3500 man. Wat toch lachwekkend is eigenlijk. Moet gewoon een volgebouwd stadion zijn van 8000 man!

de sterkte van de competitie's van Rusland, Oekraine, Portugal, Schotland, Frankrijk is denk ik zo:

Portugal
Frankrijk
Nederland
Rusland
Oekraine
Portugal

Waarbij Frankrijk en portugal ook omgewisseld kunnen worden.

Verder hoop ik ook dat er weer een beetje 'glorietijden' komen, waarom niet? AZ een stadion van 30.000, Feyenoord van 70.000 . Dat zou echt te wreed zijn.

En natuurlijk wat spelers proberen terug te krijgen zoals Davids, Seedorf, Kanu etc.

En je moet ze niet te snel laten vertrekken naar buitenland. Meerdink, ga aub naar FC groningen. Paauwe, had naar Twente gegaan of zo. Melchiot, had naar Feyenoord gegaan. Sno, had ook bij Feyenoord gebleven. Zo blijft de competitie toch een stuk interessanter .

[ Bericht 16% gewijzigd door hello_moto1992 op 14-12-2006 23:00:10 ]
pi_44445179
Met 70.000 man krijg je als Feyenoord toch minder recette binnen dan bijvoorbeeld de top 10 van de PS die 30-40k man trekken om dan nog niet te spreken over de TV gelden en sponsor inkomsten.

Wat zijn de 10 grootste competities qua omzet?
pi_44445212
Van Gaal heb dus gewoon gelijk.
pi_44445250
Nee man, het tempo ligt veel te laag, de zgn. topwedstrijden zijn doodsaai vergeleken met topwedstrijden in de grote competities en er lopen te veel beperkte voetballers rond.

De eredivisie is een lachertje.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_44445283
ManU - Chelsea en Chelsea - Arsenal waren geweldige wedstrijden ja...

pi_44448664
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 00:46 schreef Flashwin het volgende:
Nee man, het tempo ligt veel te laag, de zgn. topwedstrijden zijn doodsaai vergeleken met topwedstrijden in de grote competities en er lopen te veel beperkte voetballers rond.

De eredivisie is een lachertje.
Heb je Ajax - AZ gezien? Dat tempo lag enorm hoog.

En als jij het 'tempo' als maatstaf gebruikt voor de competitie, hoe hoog waardeer jij dan de Serie A en Bundesliga?
  vrijdag 15 december 2006 @ 10:20:21 #197
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44449405
quote:
Op donderdag 14 december 2006 22:53 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Maar het overall moet omhoog. Ook als je kijkt naar de inkomsten, dus misschien grotere stadions. Want excelsior heeft een stadion van 3500 man. Wat toch lachwekkend is eigenlijk. Moet gewoon een volgebouwd stadion zijn van 8000 man!
Excelsior moet gewoon terug naar de Eerste Divisie, en dan de Graafschap er voor terug.
Overigens zeggen toeschouwersaantallen ook niet alles natuurlijk, in Italië zit er tegenwoordig ook geen kip meer op de tribunes, maar zelfs het jeugdelftal van Parma wordt poulewinnaar in de UEFA-cup.
quote:
de sterkte van de competitie's van Rusland, Oekraine, Portugal, Schotland, Frankrijk is denk ik zo:

Portugal
Frankrijk
Nederland
Rusland
Oekraine
Portugal
Staat Portugal nu bovenaan of onderaan?
pi_44452936
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 10:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Excelsior moet gewoon terug naar de Eerste Divisie, en dan de Graafschap er voor terug.
Overigens zeggen toeschouwersaantallen ook niet alles natuurlijk, in Italië zit er tegenwoordig ook geen kip meer op de tribunes, maar zelfs het jeugdelftal van Parma wordt poulewinnaar in de UEFA-cup.
[..]

Staat Portugal nu bovenaan of onderaan?
Onee, moet Schotland zijn denk ik dan
pi_44458499
En Griekenland, Roemenie of Tsjechie?
pi_44459674
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 12:24 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Onee, moet Schotland zijn denk ik dan
Schotland bovenaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')