Heb ik daarvoor al die moeite gedaanquote:Op maandag 24 juli 2006 15:00 schreef reactiefractie het volgende:
edit
Heb je wel deels gelijk in. Maar de toenemende behouddrift is een wereldwijde tendens (zie het WK). Ik denk dat de Eredivisie in vergelijking met andere competities nog altijd erg aanvallend ingesteld is. AZ speelde attractief, Ten Cate wil dat weer gaan doen met Ajax en lijkt er ook het materiaal voor te hebben. Koeman heeft aangegeven dat PSV ook attractiefer moet gaan spelen.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:03 schreef MaxPower het volgende:
Mooi verhaal. Ben het alleen niet helemaal eens met je verhaal over het aantrekkelijke voetbal. De tendens is juist al jaren dat het voetbal in de eredivisie behoudender en efficienter wordt. En dus minder aantrekkelijk om naar te kijken. Het feit dat iedereen zo bewonderend sprak over het frisse voetbal van AZ zegt wat dat betreft al genoeg. PSV wordt al een aantal jaar met zeer veel efficientie kampioen. Geen stap teveel, gas terug zodra het 2-0 staat. Ajax heeft al een jaar of 8 geen aantrekkelijk voetbal meer gespeeld en Feyenoord al niet meer sinds Van Hanegem (als speler...). Ook de subtoppers als Heerenveen en Groningen moeten het niet meer van het leuke onbevangen spel hebben. Heerenveen heeft Europees gehaald vanwege wanprestaties van de concurrenten, en Groningen met name door teamgeest en hard werken (wat overigens niet vervelend is om naar te kijken, dat terzijde). Bij de overige clubs was het voornamelijk armoe troef.
Ik denk dat TS bedoelt dat er doordat er een bredere top is; niet meer de standaard Ajax Feyenoord PSV top; maar ook AZ (en Heerenveen) er meer uitdaging in de competitie zit en dat deze daardoor ook sterker wordt. Zit op zich wat in in ieder geval.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:09 schreef jojomen4 het volgende:
Het verhaal is leuk maar heeft volgens mij weinig te maken met het sterker worden van ons voetbal. Dat het attractief is en er meer toeschouwers gaan kijken wil niet zeggen dat het sterker is.
Klopt, maar ik geloof wel dat het sterker wordt (zie alinea 'Bredere top')quote:Op maandag 24 juli 2006 15:09 schreef jojomen4 het volgende:
Dat het attractief is en er meer toeschouwers gaan kijken wil niet zeggen dat het sterker is.
Klopt. De toename van luxe en comfortabele stadions, gecombineerd met grotere veiligheid in die stadions is de grootste factor in de toenemende toeschouwersaantallen.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:09 schreef jojomen4 het volgende:
Het verhaal is leuk maar heeft volgens mij weinig te maken met het sterker worden van ons voetbal. Dat het attractief is en er meer toeschouwers gaan kijken wil niet zeggen dat het sterker is.
Daar heb ik me ook mateloos aan geiiriteerd, het argument dat we ten onder zouden gaan als we niet met alle 'kleintjes' als Portugal, Schotland en Belgie samen een competitie zouden vormen.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik heb de smalende opmerkingen over de Mickey Mouse competitie altijd raar gevonden. Alsook de spookverhalen dat het Nederlandse voetbal in 20 jaar op Luxemburgs niveau zou zitten als we niet met half Europa in een competitie zouden gaan zitten.
ik ook niet, heb er echt ongelofelijk veel zin inquote:Op maandag 24 juli 2006 14:50 schreef koningdavid het volgende:
ik kan niet wachten op weer een jaartje Eredivisie, de leukste competitie ter wereld!
Playoffsquote:Op maandag 24 juli 2006 16:14 schreef MarkNMGN het volgende:
En waar laat je die tering-playoffs in dit verhaaltje?
Twente uit in 2002quote:Op maandag 24 juli 2006 15:03 schreef MaxPower het volgende:
Feyenoord al niet meer sinds Van Hanegem (als speler...).
Je moederquote:
Play-offs komen er in voor, zij het (te) kort.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:14 schreef MarkNMGN het volgende:
En waar laat je die tering-playoffs in dit verhaaltje?
Maar er zit, vooral in dat laatste, vooruitgang de afgelopen seizoenen. Dat moet jij toch ook kunnen zien?quote:Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef Rekkie het volgende:
Ik vind de eredivisie nog steeds ondermaats en de nederlandse clubs behoorlijk tekort komen in europees verband.
De toeschouwersaantallen vielen erg tegen...quote:Op maandag 24 juli 2006 16:28 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Play-offs komen er in voor, zij het (te) kort.
Ik zal een van de weinige zijn die de Play-Offs goed vind. Het viel mij op dat Nederlandse clubs altijd ZUIGEN in knockout-ronden. Het was vooral dramatisch om te zien hoe UEFA-cupgangers de mentale hardheid mistten om te overleven en er altijd uitvloegen tegen een of andere ploeg uit Moldavië ofzo.
Nederlandse clubs hebben altijd wel redelijk voetballend vermogen maar Europees missen we vaak de leepheid die vereist is om te overleven. Die hard/leepheid moeten clubs zich nu aanleren door de play-offs. Door de play-offs leren Nederlandse clubs alles op alles te zetten om te pieken in een paar wedstrijden en dat is nodig om Europees een vuist te maken!
Voor mij was het daarom duidelijk dat Ajax na de play-offs de meest geschikte kandidaat was om CL te gaan spelen. Het was eigenlijk niet eerlijk, tuurlijk.... maar Ajax heeft door de play-offs bewezen het meest geschikt te zijn voor de CL.
Moraal van het verhaal: play-offs brengen mentale hardheid wat weer ten goede komt aan de kwaliteit van de 'Europa-gangers'. Bovendien heb je ook een paar extra topwedstrijden wat positiieve gevolgen heeft voor toeschouwersaantallen en budgetten van clubs!
Goede zaak dus die play-offs(doodsbedreigingen mogen naar deef001@hotmail.com)
quote:
ZOu ik ook zeggen na vorig seizoenquote:Verders ben ik het oneens met dit stukje, de Eredivisie wordt/is met de invoering v/d playoffs het lachertje van Europa.
Uiteraard, maar de supporter moet genaaid worden, dus vragen ze er gewoon geld voor...quote:Op maandag 24 juli 2006 16:37 schreef ASroma het volgende:
volgens mij als de play-offs gewoon in de seizoenskaart worden inbegrepen zitten de stadions gewoon vol.
Klopt ook wel. Ik sta in grote lijnen wel achter mijn stukje, maar je moet het altijd net even iets extremer aandikken om een discussie op gang te brengen.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:01 schreef Hells_Angel het volgende:
En daarom vind ik jouw stukje ook helemaal geweldig. Niet dat alles klopt, want het is allemaal erg positief
En dat heb je goed gedaanquote:Op maandag 24 juli 2006 17:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Klopt ook wel. Ik sta in grote lijnen wel achter mijn stukje, maar je moet het altijd net even iets extremer aandikken om een discussie op gang te brengen.
God zegene de man die jou heeft leren rekenen, je hebt gelijk!quote:Op maandag 24 juli 2006 17:08 schreef Plastic_Power het volgende:
Is het niet 6 extra topwedstrijden omdat de klassieke top 3 uit en thuis tegen AZ speelt?
Ik vind de play-offs ook kut en ben geen Feyenoord-fan?quote:Op maandag 24 juli 2006 16:35 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
![]()
[..]
ZOu ik ook zeggen na vorig seizoen![]()
gelukkig hebben jullie de dvd nog
Zelf geschreven, ik studeer journalistiek ja, ik moet wel!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:01 schreef golfer het volgende:
Leuk verhaal in de OP.
Zelf geschreven of overgeschreven?
Jammer dat die weredtoppers (voetballers) er op een WK geen reet van terecht brengenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:55 schreef tong80 het volgende:
Mooie OP. Zo moesten er meer zijn.
Ik ben ook altijd verbaasd geweest over dat Mickey Mouse verhaal. Als je ziet hoeveel wereldtoppers Nederland heeft voortgebracht is het nonsens. Nu AZ aansluiting heeft gevonden is het er alleen maar leuker op geworden. Taktisch horen we zowiezo bij de wereldtop, kijk maar eens hoeveel Nederlandse coaches in de buitenlandse top werken.
Dat is weer een andere discussie, lijkt mij.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jammer dat die weredtoppers (voetballers) er op een WK geen reet van terecht brengen
Nah ik probeer er alleen maar aan te geven dat die wereldtoppers in het buitenland voetballen grotendeels en dat imo de Nederlandse competitie in vergelijking een B-niveau isquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat is weer een andere discussie, lijkt mij.
Klopt ook wel, maar dat maakt de competitie niet minder leuk. En ik geloof dat de Eredivisie, ook qua kwaliteit, in de lift zit!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:15 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nah ik probeer er alleen maar aan te geven dat die wereldtoppers in het buitenland voetballen grotendeels en dat imo de Nederlandse competitie in vergelijking een B-niveau is
Heb je gelijk in. De echte wereldtoppers als speler spelen nooit lang in Nederland.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jammer dat die weredtoppers (voetballers) er op een WK geen reet van terecht brengen
Als je het topic interessant vindt en je verwacht nog meer interessants, maar je hebt op dat moment niks te melden of geen tijd om iets te melden post je TVP.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:31 schreef koningdavid het volgende:
Ik loop hier nog niet zo lang mee, wat wordt er nou bedoeld met 'TVP'?![]()
(het rijmt)
Ook dat wordt steeds lastiger. Je ziet aan een aantal clubs dat ze ambities krijgen. Ook bij een Heerenveen is het niet meer een kwestie van "mogen" maar het moet.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef Riskowitz het volgende:
OT: Zolang Ajax zijn succes nog gewoon bij Heerenveen kan kopen vind ik niet dat er sprake is van een bredere top, feitelijk is alleen AZ er dan bij gekomen.
Met de bedoeling om dit topic dan makkelijk terug te vinden via de My active topics link boven en onderaan de paginaquote:
Ja, als je kijkt naar 10 jaar geleden, toen Ajax de wereld domineerde, zijn we wel gezakt ja. De acht jaar daarna waren een regelrecht vrije val kan. Maar ik heb het idee dat we de laatste jaren weer een beetje een stijgende lijn te pakken hebben.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:29 schreef reem het volgende:
Er is een organisatie die de "sterkte" van alle competities meet. Nederland is daar juist op gezakt de afgelopen tien jaar. Ik kan zo 1-2-3 niet op de url komen.
Stijn Vrevenquote:Op maandag 21 augustus 2006 06:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Internationals die vertrokken zijn sinds 31-8-2005
Landzaat
Majstorvic
De Jong
Pienaar
Galasek
Samaras
Kuyt
Geen international wel goede speler
Kalou
Maxwell
Waarschijnlijk:
VoH
Ooijer
Lijkt me dat er toch zeker niet zoveel internationals zijn terug gekomen
Ik vind van niet als die vertrekken wordt je competitie zwakkerquote:Op maandag 21 augustus 2006 15:44 schreef Erasmusch het volgende:
Raar om de NLse internationals mee te tellen.
Jij telt Majstorovic (niet eens in de WK-selectie), De Jong (idem) en Samaras ook mee...quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja echte namen. Allemaal vaste keuzes in hun nationale team
Ze konden vast overal tekenen maar kozen voor de sterke HCE
Dan kan je ook wel Schaars, Emanuelson en Jansen er bij optellen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vind van niet als die vertrekken wordt je competitie zwakker
Het is natuurlijk nog maar afwachten of dat zo blijft. RKC stond vorig seizoen na 5 wedstrijden ook bovenaan en die zakten ook in. Hoewel in Heerenveen en Groningen wat constanter inschat.quote:Op zondag 17 september 2006 16:37 schreef koningdavid het volgende:
Ik weet niet of de Eredivisie sterker is geworden, maar dat de concurrentie voor de TOP4 is toegenomen lijkt mij vrij duidelijk.
Groningen, Roda en Heerenveen manifesteren zich prima.
Dit zou wel eens een heel verassend seizoen kunnen worden.
Qua infrastructuur is er veel veranderd en de subtop is breder geworden denk ik. De competitie krijgt daardoor meer aanzien in het buitenland, maar of dat wil zeggen dat de competitie sterker is geworden?quote:Op zondag 5 november 2006 11:16 schreef koningdavid het volgende:
Ik heb nog steeds het gevoel dat de Eredivisie steeds sterker wordt. En Arveladze is het met me eens
"Als ik al die nieuwe stadions zie en de ambitites van andere clubs, dan zijn er wel meer clubs aan het groeien naar een topniveau. Daarmee kom je ook eindelijk eens af van het verhaal dat Nederland een 'easy league' zou zijn. Die tijden lijken echt te veranderen" - Shota Arvaldze in de nieuwe VI.
En waar baseer je dat op?quote:Op zondag 5 november 2006 19:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De kwaliteit wordt toch echt ieder jaar minder hoor
Resultaten in Europa vallen de laatste drie jaar best mee. Veldspel is subjectief.quote:Op zondag 5 november 2006 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op resultaten in Europa, veldspel. Spelers die aangekocht worden, spelers die vertrekken, speler prestaties
Resultaten in Europa zijn de laatste jaren juist prima. PSV kwalificeert zich 3 keer op rij voor de tweede ronde van de Champions League, Ajax deed dat vorig jaar ook nog. AZ behoort jaarlijks tot een van de beste ploegen van de UEFA cup.quote:Op zondag 5 november 2006 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op resultaten in Europa, veldspel. Spelers die aangekocht worden, spelers die vertrekken, speler prestaties
Manchester verloor ook van Kopenhagen.quote:Op zondag 5 november 2006 21:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax verliest van Kopenhagen, Twente van een stel Esten, Heerenveen van een stel semi-amateurs uit Denemarken.
Kijk naar de UEFA ranglijst. Nederland heeft nog nooit zo laag gestaanquote:Op zondag 5 november 2006 21:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Manchester verloor ook van Kopenhagen.
Zo nietszeggend is dit. Dat Nederlandse ploegen verliezen van nietszeggende clubs gebeurde 10 jaar geleden ook wel eens.
2002 > Feyenoord winnaar Uefa Cupquote:Op zondag 5 november 2006 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op resultaten in Europa, veldspel.
Je bent een beetje de draad kwijt denk ik.quote:Op zondag 5 november 2006 22:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus het ging wel.
Mendez en Salcido gaan liever naar:
Chelsea
Arsenal
MU
Liverpool
Spurs
Lyon
PSG
Marseille
Villarreal
Atletico
Barca
Real
Valencia
Deportivo
Zaragoza
Bayern
Stuttgart
Werder
HSV
Milan
Inter
AS Roma
Udinese
Sampdoria
Lazio Roma
Spartak
CSKA
Dynamo Kiev
Fenerbace
Galastaray
En waarschijnlijk ook naar bijvoorbeeld naar
Sociedad
Betis
Sevilla
Blackburn
Porto
Benfica
Sporting
Olympiakos
Panitinaikos
'Boro
'mouth
Villa
Fiorentina
Dortmund
Schalke
MGB
Farfan kon naar Porstmouth, maar wilde bij PSV blijven. Gabri kon naar West Ham, maar koos voor Ajax. Roger kon blijven bij Villareal, maar ging naar Ajax.quote:Op zondag 5 november 2006 23:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Valencia gaat naar Wigan en niet naar PSV en de buitenlanders van zeker de eerste groep zijn niet haalbaar voor PSV
Farfan had gewoon voor 'Mouth gekozen als hij nu moest gaan vanuit Peru, Ik weet niet of de interesse van West Ham serieus was, Roger kon niet blijvenquote:Op zondag 5 november 2006 23:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Farfan kon naar Porstmouth, maar wilde bij PSV blijven. Gabri kon naar West Ham, maar koos voor Ajax. Roger kon blijven bij Villareal, maar ging naar Ajax.
Jouw lijstjes zeggen niet alles. Op financieel gebied moet Nederland het afleggen tegen heel veel landen, maar gelukkig kiezen sommige spelers nog altijd voor het sportieve aspect.
Bovendien moet de Nederlandse competitie het niet hebben van gearriveerde topspelers. Onze kracht zit in onze eigen jeugd en gescout talent. Dat zal, gezien de geringe omvang van ons land, altijd zo blijven.
Manuel da Costa koos voor PSV, terwijl hij ook een aanbieding had van Internazionale.quote:Op zondag 5 november 2006 23:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat zijn buitenlanders in de laatste 4 jaar die voor het sportieve aspect gekozen hebben?
Ik zou ze niet bij naam kunnen noemen, maar ze zullen er ongetwijfeld zijn.quote:Op zondag 5 november 2006 23:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Farfan had gewoon voor 'Mouth gekozen als hij nu moest gaan vanuit Peru, Ik weet niet of de interesse van West Ham serieus was, Roger kon niet blijven
Wat zijn buitenlanders in de laatste 4 jaar die voor het sportieve aspect gekozen hebben?
De breedte zegt niet alles. Wij presteren veel beter in Europa dan Griekenland en Turkije bij elkaar. Alleen Portugal heeft ons de afgelopen jaren afgetroefd.quote:Op maandag 6 november 2006 00:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb nu geen zin om het uit te zoeken maar de kampioen van Nederland wordt gemiddeld met veel meer punten kampioen dan die van de grote 5 maar ook van bijvoorbeeld Griekenland, Portugal of Turkije
Dat is een teken dat de competitie in de breedte niet sterk is
De subtop vind ik wel sterker worden, het niveau daaronder is alleen nog steeds bedroevend. Die wedstrijd Nec-Willem2 was bijvoorbeeld om te huilen zo slecht.quote:Op maandag 6 november 2006 00:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De breedte zegt niet alles. Wij presteren veel beter in Europa dan Griekenland en Turkije bij elkaar. Alleen Portugal heeft ons de afgelopen jaren afgetroefd.
maar goed, eindeloze discussie zo. Ik vind de Eredivisie sterker en leuker geworden, jij niet. Duidelijk toch?
Dat is niet waar. Halverwege de jaren tachtig en ook nog een keer vlak voor de successen van Ajax rond 1995 stond Nederland lager dan nu.quote:Op zondag 5 november 2006 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kijk naar de UEFA ranglijst. Nederland heeft nog nooit zo laag gestaan
Maar dat heb je in iedere competitie. Atalanta-Reggina en Cottbus-Mainz zijn doorgaans ook niet om aan te zien.quote:Op maandag 6 november 2006 08:33 schreef Solstice het volgende:
[..]
De subtop vind ik wel sterker worden, het niveau daaronder is alleen nog steeds bedroevend. Die wedstrijd Nec-Willem2 was bijvoorbeeld om te huilen zo slecht.
Dat is ook zo, maar die clubs maken het de topclubs daar wel een stuk moeilijker dan de clubs onder de subtop hier.quote:Op maandag 6 november 2006 10:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar dat heb je in iedere competitie. Atalanta-Reggina en Cottbus-Mainz zijn doorgaans ook niet om aan te zien.
Dat had natuurlijk niets te maken met het fei dat je maar een beperkt aantal buitenlandse spelers op mocht stellen. Vrijwel meteen daarna is het al begonnen met de exodus van de Nlse spelers, en zeg nou zelf, als je kunt gaan voetballen bij een engelse laagvlieger waar je meer verdient dan hier bij een top drie/vier ploeg (die je vaak niet eens willen hebben overigens) dan verkas je toch lekker?quote:Op zondag 5 november 2006 22:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nederlanders gingen ten eerste niet naar het buitenland op een uitzondering na
ik kijk ook elke zondag weer uit naar studio sportquote:Op maandag 24 juli 2006 15:06 schreef MadMarine het volgende:
goed stuk
en ik ben het er helemaal mee eens
Klopt niet, anders hadden we nog 3 teams in de CLquote:Op maandag 6 november 2006 00:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De breedte zegt niet alles. Wij presteren veel beter in Europa dan Griekenland en Turkije bij elkaar. Alleen Portugal heeft ons de afgelopen jaren afgetroefd.
maar goed, eindeloze discussie zo. Ik vind de Eredivisie sterker en leuker geworden, jij niet. Duidelijk toch?
Waarom post je dat in dit wonderschone topic?quote:Op donderdag 9 november 2006 21:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een weekje thuis en heb NAC, Feyenoord en Ajax live in actie gezien en ik had beter wat anders kunnen gaan doen.
Kansloos figuur ben jij af en toe.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Om te laten zien dat de Eredivisie echt geen fuck voorstelt
Hebben de Friezen al in de gaten dat een team van Verbeek altijd op inzet verliest?quote:Op donderdag 9 november 2006 21:56 schreef MaxPower het volgende:
Zoveel scandi's staan er morgen niet in het veld.
Maar dat het een gepruts wordt kan ik je wel gelijk in geven helaas.
quote:Op donderdag 9 november 2006 21:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Feyenoord speelde inderdaad echt goed
Bundesliga is vermakelijk, top in de Premiership is altijd leuk, Serie A is zelden leuk, Primera division is altijd leuk zolang Valencia niet speeltquote:Op donderdag 9 november 2006 21:55 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Kansloos figuur ben jij af en toe.![]()
Anders ga je even 3e ronde bekerwedstrijden kijken en op basis daarvan dit soort conclusies trekken.
Ga nou maar al die vermakelijke topwedstrijden in de Serie A en Bundesliga kijken he?![]()
De NAC en RKC wedstrijden waren best vermakelijk trouwens.
quote:Op zondag 26 november 2006 14:52 schreef Radegast het volgende:
Na de afgelopen Europacupweek en dit competitieweekend, doe hier maar een slotje op.![]()
Nee, PSV is niet de Eredivisie.quote:Op zondag 26 november 2006 16:49 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je wil PSV afrekenen op de eerste verloren wedstrijd in europees verband.
Nee klopt...... maar maakt wel onderdeel daar van uit en houdt nog enigzins de eer een beetje omhoog.quote:
Vrij kortzichtig.quote:Op zondag 26 november 2006 14:52 schreef Radegast het volgende:
Na de afgelopen Europacupweek en dit competitieweekend, doe hier maar een slotje op.![]()
Een Vandamme bij Roda heeft mij nog niet echt kunnen bekoren. Een Belg vind ik dan nog niet zo erg, maar d'r zijn ook Nederlandse spelers die hetzelfde als hem kunnen.quote:Op maandag 27 november 2006 00:23 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
Wat zijn nu de spelers die dit seizoen de eredivisie binnengekomen zijn die een versterking zijn naar je mening?
Vandaag gaf inderdaad aan dat het verschil tussen de Eredivisie en de Primera Division nog steeds enorm groot is.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax heeft geen schijn van kans tegen het 2e van een Spaanse middenmotor en het is een incident
Tja.... dit zijn van die loze vergelijkingen, daar kan niemand iets mee.quote:Op donderdag 30 november 2006 23:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wordt alleen maar groter.
5 jaar geleden won Ajax nog van Espanyol
Want?quote:Op donderdag 30 november 2006 23:06 schreef koningdavid het volgende:
Ik blijf van mening dat de Eredivisie sterker wordt.
Lees de eerste post, en voor de rest heb ik geen zin in deze discussie met jou.quote:
Mwah.... Van Gaal slaat nog ietsje verder door dan ik hoor.quote:Op maandag 4 december 2006 23:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
King David = Louis von Gahl?
Dan heeft de tactiek gewerkt, maar dan doen de factor geluk en persoonlijke fouten je de das om.quote:Op woensdag 6 december 2006 17:09 schreef methodmich het volgende:
Beter spelen en toch verliezen, heeft de tactiek dan gewerkt of gefaald??
quote:Op woensdag 6 december 2006 17:09 schreef methodmich het volgende:
Beter spelen en toch verliezen, heeft de tactiek dan gewerkt of gefaald??
PSV won van Milan. Milan kwam verder vanwege de diepere selectie. Wat het gevolg is van een verschil in budgetquote:Op woensdag 6 december 2006 17:22 schreef methodmich het volgende:
Of de tactiek van de Italianen werkte nog beter, kan ook nog.
Dat gaat denk ik over de theorie dat in Nederland de defensief ingestelde spelers ook worden betrokken in de spelopbouw. Creatief zijn Nederlandse teams dan beter. Maar een defensieve tactiek kan dat eenvoudig weerleggen, dus waar blijf je dan ...quote:Op woensdag 6 december 2006 17:33 schreef methodmich het volgende:
Volgens Van Gaal zijn Nederlandse teams tactisch beter. Wat ik me afvraag.
Klopt, laten we hopen van niet.quote:Op donderdag 14 december 2006 18:13 schreef Dos37 het volgende:
Ja maar als die landen overwinteren komen ze vaak verder volgende ronde kan het zo met alles gebeurd zijn netzo als vorig jaar.
Voor de punten denk ik wel ja. En als PSV nog een ronde verder zou komen, hebben ze het gewoon goed gedaan.quote:Op donderdag 14 december 2006 18:33 schreef 9christensen het volgende:
Van AZ en Ajax moeten we het hebben denk ik in Europa.
'gewoon goed'? Ik zou dat zelfs uitstekend vindenquote:Op donderdag 14 december 2006 18:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Voor de punten denk ik wel ja. En als PSV nog een ronde verder zou komen, hebben ze het gewoon goed gedaan.
Maar het overall moet omhoog. Ook als je kijkt naar de inkomsten, dus misschien grotere stadions. Want excelsior heeft een stadion van 3500 man. Wat toch lachwekkend is eigenlijk. Moet gewoon een volgebouwd stadion zijn van 8000 man!quote:Op donderdag 14 december 2006 22:46 schreef koningdavid het volgende:
AZ en Heerenveen verslaan respectievelijk de Spaanse en Franse nummer 2.
Zo'n Mickey Mouse competitie zijn we dus toch niet.
Heb je Ajax - AZ gezien? Dat tempo lag enorm hoog.quote:Op vrijdag 15 december 2006 00:46 schreef Flashwin het volgende:
Nee man, het tempo ligt veel te laag, de zgn. topwedstrijden zijn doodsaai vergeleken met topwedstrijden in de grote competities en er lopen te veel beperkte voetballers rond.
De eredivisie is een lachertje.
Excelsior moet gewoon terug naar de Eerste Divisie, en dan de Graafschap er voor terug.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:53 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Maar het overall moet omhoog. Ook als je kijkt naar de inkomsten, dus misschien grotere stadions. Want excelsior heeft een stadion van 3500 man. Wat toch lachwekkend is eigenlijk. Moet gewoon een volgebouwd stadion zijn van 8000 man!
Staat Portugal nu bovenaan of onderaan?quote:de sterkte van de competitie's van Rusland, Oekraine, Portugal, Schotland, Frankrijk is denk ik zo:
Portugal
Frankrijk
Nederland
Rusland
Oekraine
Portugal
Onee, moet Schotland zijn denk ik danquote:Op vrijdag 15 december 2006 10:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Excelsior moet gewoon terug naar de Eerste Divisie, en dan de Graafschap er voor terug.
Overigens zeggen toeschouwersaantallen ook niet alles natuurlijk, in Italië zit er tegenwoordig ook geen kip meer op de tribunes, maar zelfs het jeugdelftal van Parma wordt poulewinnaar in de UEFA-cup.
[..]
Staat Portugal nu bovenaan of onderaan?
Schotland bovenaan?quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:24 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Onee, moet Schotland zijn denk ik dan
Dat heeft denk ik weinig zien, het is nu toch al vaak niet uitverkocht?quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:08 schreef Erasmusch het volgende:
Eigenlijk moet Excelsior idd het stadion uitbreiden naar 8k
quote:Stam: 'Inzaghi deed nooit mee met rondo'
19/12/2006 23:46
Jaap Stam is terug bij Nederland en bij Ajax zegt hij het goed naar zijn zin te hebben. 'Bij Milan speelde ik tachtig procent van de wedstrijden rechtsback omdat het van me werd gevraagd', vertelt Stam in de nieuwe Voetbal International.
'Toen was ik prof, nu ben ik daarnaast ook weer liefhebber. Als centrale verdediger kan ik links en rechts corrigeren, als ik een gat zie duik ik erin. Die drang om mee te voetballen, heb ik altijd gehad.'
Als er iets is waaraan Stam zich stoort, dan is dat de veronderstelling dat spelers in de Eredivisie een lager niveau hebben dan die van competities als bijvoorbeeld de Serie A. 'Er zijn in Italië spelers genoeg die niet de technische capaciteiten hebben van Nederlandse voetballers.'
'Bij AC Milan deden wij elke dag een rondo, maar Filippo Inzaghi deed vanuit zichzelf al niet mee. Want hij wist: dan sta ik toch alleen maar in het midden achter die bal aan te hollen. Hij kon niet mee in het snelle één keer raken.'
'De grote sterren voetballen in Italië, Spanje en Engeland omdat daar enorme bedragen worden betaald, niet omdat het voetbal er zo goed is. Ik ben ervan overtuigd dat ook ploegen als AZ en FC Twente redelijk kunnen meedraaien in de Serie A.'
Vandaag was inderdaad wel een mooie wedstrijddag.quote:
En een leuk weekend voor de boeg ook.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Vandaag was inderdaad wel een mooie wedstrijddag.![]()
quote:voetbalprimeur.nl
23 januari 2007, 18:43
De ArenA wordt mogelijk verbouwd en uitgebreid naar ruim 65.000 plaatsen. Het onderkomen van Ajax zou daarmee verreweg het grootste stadion van Nederland worden. Directeur Markerink van de ArenA bevestigt de onderzoeken in De Telegraaf.
"Duidelijk is al dat het een zeer ingewikkelde en kostbare operatie gaat worden. We praten dan over een investering van vele, vele tientallen miljoenen euro's. Er kleven nogal wat mitsen en maren aan, dat mag duidelijk zijn" aldus Markerink in de ochtendkrant.
Wil Nederland zich kandidaat kunnen stellen voor het WK 2018 moet de ArenA vergroot worden.
quote:DSB stadion word binnen enkele jaren uitgebreid
Thursday, 18 January 2007
AZ-preses Dirk Scheringa (56) wil dat zijn club blijft groeien. Zo wil hij een tweede ring op het pas halfjaar oude DSB Stadion laten bouwen en zijn er vergevorderde plannen voor de bouw van een nieuw jeugdcomplex.
De verf op het DSB Stadion is nog niet droog of AZ is volop bezig met plannen voor de bouw van een tweede ring. Daardoor zou de capaciteit van de nieuwe thuishaven groeien van zeventien- naar dertigduizend zitplaatsen.
Als het aan Scheringa ligt, wordt zo snel mogelijk met de uitbouw begonnen. Een architect heeft daarom al berekeningen voor AZ gemaakt, waarmee de gespaarde kosten in beeld zijn gebracht. Bovendien heeft de club een hele reeks onderzoeken door deskundigen in gang gezet, die nodig zijn om een bouwvergunning van de gemeente te krijgen. Scheringa: “Het wachten is op de uitkomsten.”
De voorzitter durft niet te zeggen wanneer met de bouw kan worden begonnen. “We wonen nou eenmaal in FC Nederland. Als je hier iets wilt, moet je eerst duizend procedures doorlopen. Daar proberen wij nu doorheen te breken.”
Als het aan Scheringa ligt, heeft zijn club binnen enkele jaren niet alleen een groter stadion, maar ook een complex van tien hectare met daarop een heuse voetbalschool. “Het moet het beste trainingscomplex van Noord-Holland worden en op termijn het beste van heel Nederland.”
Op dat complex zouden zes velden moeten komen, met daar omheen een appartementsgebouw en studie- en rustruimtes. Daardoor kunnen talenten tussen twee trainingen door, ‘op’ de club blijven. Spelertjes die niet uit de buurt komen, kunnen er zelfs komen wonen, onder toezicht van gastouders. “Wij willen in de toekomst steeds meer eigen spelers opleiden,” aldus Scheringa.
AZ hoopt dat het nieuwe jeugdcomplex over 2,5 jaar in gebruik kan worden genomen en dat over een jaar de eerste paal kan worden geslagen. Probleem is: waar? Het huidige trainingscomplex van de jeugd, ’t Lood, is te klein om de plannen op te verwezenlijken. Daarom is aan een aantal omringende gemeentes gevraagd of zij ergens ruimte hebben om het complex op te bouwen. Behalve met Alkmaar is AZ in gesprek met Heiloo, Heerhugowaard en Castricum.
“Maar ik sluit ook niet uit dat het Opmeer wordt,” lacht Scheringa. “Waarom? Daar woon ik.”
quote:Heerenveen wil stadion opnieuw uitbreiden
Telegraaf
HEERENVEEN - SC Heerenveen wil het Abe Lenstra Stadion opnieuw uitbreiden. De Friese voetbalarena is sinds de opening in 1994 nagenoeg continu verbouwd en uitgebreid. Het huidige aantal van 26.500 plaatsen voldoet al niet meer aan de vraag, zo stelde voorzitter Koos Formsma donderdag.
De huidige nummer zes van de eredivisie heeft namelijk een wachtlijst van 2000 voetballiefhebbers die een seizoenkaart willen. De club wil die mensen tegemoetkomen. Daarnaast mikt Formsma op het wereldkampioenschap voetbal in 2018. Nederland gaat zich mogelijk kandideren als gastheer voor die eindronde en Heerenveen moet dan speelstad zijn, zo vindt Formsma.
quote:Sparta gaat Kasteel uitbreiden
Door MIKOS GOUKA
ROTTERDAM - Sparta gaat zijn stadion uitbreiden. Dat heeft directeur Peter Bonthuis vanmiddag gezegd in zijn nieuwjaarsspeech.
De Rotterdamse club trekt in de eredivisie zoveel toeschouwers, gemiddeld zelfs 9500 per thuiswedstrijd, dat zij wel móet uitbreiden, aldus Bonthuis.
,,Het is sinds 1973 niet meer voor gekomen dat we zo veel toeschouwers trekken,’’ zei de directeur. Er liggen nog plannen voor een extra ring op het Kasteel, zoals sponsor Hans van Heelsbergen zich twee weken geleden al liet ontvallen. Maar de Rotterdamse club wil eerst een inhaalslag maken op commercieel gebied.
De voorzijde van het stadion ondergaat de komende maanden een metamorfose. Het voorste gedeelte, dat nu nog op palen staat, wordt fors uitgebreid. Bonthuis: ,,We willen twaalf tot achttien extra businessloges bouwen, er moeten 300 business-seats extra komen, op de derde verdieping van het hoofdgebouw komt een nieuw groot restaurant met uitzicht op het hoofdveld en de vloeroppervlakte van de huidige sponsorlounge wordt fors uitgebreid.’’
,,Binnen ons huidige stadion kunnen we bijna niet meer groeien. We mogen stellen dat we ons commercieel plafond hebben bereikt,’’ aldus Bonthuis. ,,De 34 businessloges zijn uitverkocht, de 640 businessseats in het hoofdgebouw zijn voor negentig procent uitverkocht, de 166 plaatsen bij de Kasteelloge zijn uitverkocht en de 175 beschikbare plekken voor de businessfriends zijn voor negentig procent verkocht.’’
Daarnaast verkocht de club in 2006 alle beschikbare reclameborden en werden er 25.000 clubartikelen via merchandising aan de man gebracht. ,,Sparta zal dus op commercieel gebied moeten uitbreiden,’’ zei Bonthuis. ,,En dan is er maar één oplossing. Uitbreiding van het stadion.’’
Over een opvolger voor de vertrekkende hoofdtrainer Wiljan Vloet en een nieuwe keeper werd in de speech niet gesproken. ,,Met het laatste ben ik druk bezig, met de trainer maken we minder haast,’’ vertelde Bonthuis.
quote:Telegraaf 22-01-07
Plannen voor grotere Kuip en ArenA
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Om kans te maken op het WK voetbal in 2018 moet ons land over twee kolossale stadions beschikken met een minimum capaciteit van 65.000 toeschouwers.
In Amsterdam en Rotterdam worden daarom nu al plannen gemaakt om de huidige stadions de Amsterdam ArenA en De Kuip uit te breiden of helemaal opnieuw te bouwen. Nederland wil namelijk dolgraag samen met België het op één na grootste sportevenement ter wereld in huis halen. ArenA-directeur Henk Markerink bevestigt de voorstudie die op dit moment wordt gedaan naar uitbreiding van de huidige capaciteit van 51.629 in de Amsterdamse voetbal/poptempel naar zo'n 65.000 bezoekers.
(...)
De Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB) en de Belgische voetbalbond overwegen zich opnieuw gezamenlijk kandidaat te stellen voor een groot toernooi. In 2000 organiseerden beide landen al met succes het Europees voetbalkampioenschap. Nu zijn de pijlen gericht op een WK.
Nieuwe Kuip
"Maar om daarvoor in aanmerking te komen moet je als organisatiecomité de beschikking hebben over zo'n drie stadions met een capaciteit van 65.000 bezoekers of meer", stelt Markerink. "Vandaar dat in zowel Amsterdam als Rotterdam plannen bestaan voor twee nóg grotere stadions dan er nu al staan. Wij denken dat te realiseren door de ArenA uit te breiden, in de Maasstad denken ze aan een heel nieuw stadion voor 70.000 bezoekers." De kosten voor een nieuwe Kuip in de havenstad worden geraamd op zo'n 300 miljoen euro.
(...)
België zou het derde stadion voor zijn rekening moeten nemen. Momenteel komt alleen het Boudewijnstadion in Brussel met 50.000 plaatsen een beetje in de buurt.
quote:Enschede - Uitbreiding Arke-stadion Twente
Op 10 mei 1998 nam FC Twente het Arke-stadion in gebruik tegen PSV. De Tukkers wonnen met 3-0, de Belgische middenvelder Chris De Witte scoorde het eerste doelpunt. Acht jaar later loopt de clubleiding met uitbreidingsplannen rond. De capaciteit moet van 13.250 naar 36.000 plaatsen.
In het seizoen 1999/2000 kreeg FC Twente gemiddeld 12.782 toeschouwers over de vloer. Vorig seizoen bedroeg dit 13.101. Er is een wachtlijst voor abonnees en de club heeft niet genoeg ruimte om nieuwe sponsors op te kunnen vangen.
De clubleiding is daarom koortsachtig bezig met de uitbreidingsplannen van het stadion. Het Emirates-stadion van Arsenal geldt als het grote voorbeeld. Met een capaciteit van 36.000 plaatsen zou het stadion dienst kunnen doen voor interlands en UEFA Cup finales.
Het Arke-stadion werd in sneltempo neergezet. 80% van de materialen zijn prefab-elementen. Het complex heeft een oppervlakte van 10.000 m2. Een vijfde daarvan is voor het bedrijvencentrum.
De hoofdtribune is verwarmd, net als de grasmat. Er ligt een treinstation pal voor de deur.
Een paar stadionuitbreidingen verder zijn we misschien wel Italië en Frankrijk voorbij.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:13 schreef Erasmusch het volgende:
Bijna evenveel toeschouwers als de Serie A joh
voor de volledigheid: (Stadions)Welke worden uitgebouwd en welke moeten uitgebouwdquote:Op maandag 29 januari 2007 10:55 schreef koningdavid het volgende:
Thanks voor de post.![]()
Er is ook een apart topic over stadions btw.![]()
Klopt, maar de doorstroom van jeugd is nu groter dan ooit. Elke Eredivisieclub heeft wel een paar potentiële Jong-Oranjeklanten lopen.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:42 schreef Zero2Nine het volgende:
Eigenlijk moeten we hopen dat het succes de eredivisie niet kapotmaakt. Meer stadioncapaciteit betekent natuurlijk ook veel meer inkomsten, duurdere spelers en toch ook wel het langer vasthouden van eigen topspelers (al zal de drang naar avontuur toch wel zegevieren). Dit kan de doorstroom van jeugd weer tegenwerken.
Precies.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:13 schreef Erasmusch het volgende:
Bijna evenveel toeschouwers als de Serie A joh
quote:Cziommer: ‘Eredivisie beter dan Bundesliga’
Naar aanloop van het UEFA Cup-kwartfinaleduel tussen AZ en Werder Bremen spreekt AZ-speler Simon Cziommer in De Volkskrant over de verschillen tussen Duitsland en Nederland, zijn trainer Louis van Gaal en de kansen die hij zijn ploeg vanavond toedicht.
De geboren Duitser is van mening dat er in Nederland beter wordt gevoetbald dan in Duitsland, al ziet hij ook in dat Nederlanders nog een hoop kunnen leren van de instelling en de werklust van zijn landgenoten.
”Ik erger me ontzettend aan landgenoten die doen alsof het clubvoetbal in Nederland niks voorstelt,” zo zegt hij. “De werkelijkheid is namelijk dat hier kwalitatief veel beter wordt gevoetbald dan in Duitsland.”
Op die bewering komt hij later in het gesprek echter wel iets terug. “Speltechnisch dan, want ik moet toegeven dat Duitsers wel weten wat winnen is. Het zijn echte kerels die graag het duel aangaan. Zo trainen ze ook; kracht en loopvermogen voorop.”
Volgens de 26-jarige middenvelder zal daar ook het grootste probleem komen te liggen voor AZ, wanneer de ploeg het opneemt tegen Werder Bremen. “Ze zijn onverzettelijk en blijven maar gaan. Daar komt nog eens bij dat Werder geen typische Duitse ploeg meer is,” aldus Cziommer, die doelt op het voetballend vermogen van de equipe van trainer Thomas Schaaf.
Naast de bespiegelingen over de aankomende duels van de Alkmaarders met de huidige nummer twee van de Bundesliga, praat Cziommer ook over de coach die hem aan het begin van dit seizoen naar AZ haalde, trainer Louis van Gaal.
”Als voetballer voel ik me in Nederland prettiger dan ik ooit in Duitsland zou kunnen. Ik heb bewust gekozen voor AZ, de ambities van de club en de kwaliteit van trainer Louis van Gaal. Werken met hem is een verademing en een verrijking voor iedere voetballer,” meent hij. “Van Gaal leert je vooral individueel en als ploeg slimmer te worden. Dat kunnen maar weinig trainers.”
Cziommer zit sinds lange tijd weer bij de selectie van de Alkmaarders, nadat hij lange tijd tobde met een slepende kuitblessure. Vanavond kan hij mogelijk weer schitteren tegen zijn landgenoten in het DSB-Stadion. De aftrap is om 20:45 uur.
Ka!quote:Op donderdag 5 april 2007 18:16 schreef Suijk het volgende:
Alsof wij nu een verdediger van de kwaliteit Frank de Boer hebben rondlopen...
En daarmee mis je dus het punt. Het gaat er niet om dat wij nu geen De Boer hebben. Wel dat Nederlandse verdedigers spelen zoals hij. Dus meer op tactisch inzicht dan op hangen en trekken, zoals Duitsers.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:16 schreef Suijk het volgende:
Alsof wij nu een verdediger van de kwaliteit Frank de Boer hebben rondlopen...
Als ik naar het niveau zie in Duitsland zie denk ik dat ik toch wel de Bundesliga beter vind. Het heeft allemaal leuke spelers, HSV zou in Nederland nooit zo ver kunnen afzakken.quote:
Ben je er weer?quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is hier?
komt door de berekening van de ranking, Roemenië doet met veel minder clubs mee dus goede resultaten gaan niet tte niet wordeng edaan door slechte resulaten van andere clubs. Als Nederland alleen AZ en PSV zou inzenden dan zouden we heel hoog staan.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:14 schreef Zero2Nine het volgende:
Dan is de Roemeense ook sterker volgens mij, Dat land staat ook boven NL als ik het goed heb. Maar het lijkt me toch echt geen betere competitie. Zeker niet als je nog meer meeneemt dan het resultaat van de clubs (kwaliteit stadions etc.)
Nee, die vliegen er na een jaar weer uit. Laat de nummer 2 tot 8 of zo maar bewijzen dat ze beter zijn dan de nummer 16 en 17quote:Op maandag 23 april 2007 17:14 schreef Damzkieee het volgende:
Die worden op den duur ook sterker omdat ze meer inkomsten krijgen. Nu is de kloof te groot.
Precies. Het gat tussen ere- en eerste divisie is gewoon groot, en ons land te klein voor heel veel eredivisieclubs met een grote en sterke achterban. Per ongeluk een keer 16 of 17 worden en gelijk degraderen vind ik een te zware straf, en zal bij veel clubs tot een (bijna) faillisement leiden.quote:Op maandag 23 april 2007 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die vliegen er na een jaar weer uit. Laat de nummer 2 tot 8 of zo maar bewijzen dat ze beter zijn dan de nummer 16 en 17
Leuke competitie als 10 ploegen in december al nergens meer voor spelen en 13-14 in febuariquote:Op donderdag 26 april 2007 20:45 schreef Solstice het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met damzkiee eens. Ik heb d'r meer vertrouwen in dat een ploeg als RBC die 2de eindigt in de jupiler league het goed doet in de eredivisie dan een club die 10de eindigt en via de play-offs uiteindelijk de eredivisie bereikt. Het was voor clubs trouwens ook altijd een probleem om aan spelers te komen, dankzij de nacompetitie, omdat ze pas laat wisten waar ze aan toe waren, dat zou je dan ook niet hebben.
Dankzij de play-offs heb je trouwens een grotere kans op kutploegen in de eredivisie dan zonder. Een club die aan het eind van de competitie 2de staat heeft de zaken over het algemeen beter voor mekaar als iemand die 10de eindigt maar via de play-offs hogerop komt. De nummer 16 of 17 kan nog steeds heel makkelijk degraderen trouwens, als je nu een keer een offday hebt kun je zo het komende jaar in de eerste divisie terechtkomen. Dat lijkt me zelfs oneerlijker. Nederland is vind ik trouwens ook te klein voor een competitie met achttien clubs, ik denk dat als je zoals in Portugal met 16 ploegen speelt het niveau gemiddeld hoger ligt. Heb je ook meer rust en tijd om automatismen in te slijpen, wat tot mooier voetbal leidt. Niemand in de eredivisie zit trouwens te wachten op clubs als Excelsior.
Uitbreiden betekent niet automatisch meer bezoekersquote:Op zaterdag 28 april 2007 12:12 schreef Devano het volgende:
Het zal alleen maar meer worden, aangezien een hoop clubs gaan uitbreiden.
Maar wel jammer dat het nieuwe stadion van ADO er volgend jaar niet bij is. Al is het natuurlijk maar de vraag of dat elke week vol had gezeten, ook in de Eredivisie.
Juve terug, Napoli misschien. Interessantere competitiequote:
De eerste divisie is eigenlijk ook veel te groot op het moment, en dat je niet kunt degraderen zorgt ervoor dat je als club maar wat aan kunt klooien zonder gevolgen. Zou dat ook een competitie van 16 worden met promotie/degradatie is die competitie al een stuk spannender. En dan stijgt de kwaliteit ook weer, clubs kunnen niet zomaar wat doen, maar moeten echt beleid gaan maken. Je hebt minder clubs waardoor je meer concurrentie krijgt, en de zwakkere clubs worden eindelijk een keer uit de competitie gesneden. Met een kleinere competitie heb je trouwens dat je tot het eind moet vechten om te promoveren/degraderen omdat je minder wedstrijden hebt om een groot verschil in punten op te bouwen.quote:Op donderdag 26 april 2007 23:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Leuke competitie als 10 ploegen in december al nergens meer voor spelen en 13-14 in febuari
quote:"Ook het voetbalniveau valt me mee. In de eerste maanden dacht ik: Dit is een slappe competitie, de topclubs PSV en Ajax rollen iedereen gemakkelijk op. Nu weet ik wel beter. De topkwalititeit is hier misschien minder dan in Engeland of Spanje, maar het gemiddelde niveau is hoog. FC Twente, SC Heerenveen en FC Groningen zijn technisch en tactisch goed geschoold. PSV en AZ hebben de kwartfinale van Europese toernooien gehaald. Daarnaast maken hier vier speelronden voor het einde nog vier clubs kans op de titel, dat zie je verder alleen in Spanje. In Engeland bijvoorbeeld gaat het alleen nog maar tussen Manchester United en Chelsea.
Ik heb begrepen dat er hier wel eens smalend wordt gesproken over de Mickey Mouse League, maar ik begrijp dat niet zo. Ik vind de Eredivisie een leuke en spannende competitie.
En wat wil je daarmee zeggen?quote:Op zondag 29 april 2007 11:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij heeft het over 6 ploegen die wat kunnen. Nu is ie misschien Roda, Utrecht en Feyenoord vergeten, maar dan zijn het er altijd nog maar 9
Jij weet er altijd wel wat uit te halen he.quote:Op zondag 29 april 2007 11:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij heeft het over 6 ploegen die wat kunnen. Nu is ie misschien Roda, Utrecht en Feyenoord vergeten, maar dan zijn het er altijd nog maar 9
Ok.quote:Op zondag 29 april 2007 11:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jij weet er altijd wel wat uit te halen he.![]()
Feit is dat Gabri de Eredivisie geen Mickey Mouse League vindt, en hij heeft gelijk.
Je hoeft alleen maar te kijken naar de groei van de begrotingen in de laatste 6 jaar in Nederland, Duitsland, Italie, Spanje, Frankrijk en Engeland en je zal zien waaromquote:Op zondag 29 april 2007 12:15 schreef hello_moto1992 het volgende:
Het is ook zo jammer dat spelers zo snel vertrekken. De meeste spelers blijven in Engeland of Spanje als ze daar spelen, In Nederland gaan ze blijkbaar liever snel naar het buitenland.
Dit is een gekleurde mening. Iemand die in de Primera Division niet mee kan komen maar wel in de Eredivisie. Ofwel: pluim in eigen kont.quote:Op zondag 29 april 2007 11:49 schreef koningdavid het volgende:
Feit is dat Gabri de Eredivisie geen Mickey Mouse League vindt, en hij heeft gelijk.
Als steeds je beste voetballers vertrekken is het dweilen met de kraan openquote:Op zondag 29 april 2007 12:48 schreef mcyodogg het volgende:
Tis maar hoe je er maar naar kijkt he. Elke competitie wordt steeds sterker, elke club krijgt op den duur betere faciliteiten, betere stadions, modernere voetballers. Dus ja, ook de Eredivisie wordt sterker. Ik vind alleen dat je het in relatie tot andere landen moet kijken.
Bremen, Spurs, Villa, Fiorentina, Zaragoza, Benfica, Rangersquote:
Stamquote:Op zondag 29 april 2007 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als steeds je beste voetballers vertrekken is het dweilen met de kraan open
Deze zomer gaan wsl weg: Grygera, Sneijder, Stam, Hansson, Kruiswijk, Alves, Touma bijvoorbeeld
Valt me nog mee, ik had betere clubs verwacht.quote:Op zondag 29 april 2007 12:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bremen, Spurs, Villa, Fiorentina, Zaragoza, Benfica, Rangers
Dat soort clubs
Ja, en je bent zeker ook dyslectischquote:Op zondag 29 april 2007 13:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Das een typo
Sneijder naar Zaragoza, Villa, Benfica of de Rangers. Geloof je het zelf?quote:Op zondag 29 april 2007 12:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bremen, Spurs, Villa, Fiorentina, Zaragoza, Benfica, Rangers
Dat soort clubs
Zaragoza is een pak sterker dan Ajax hoorquote:Op zondag 29 april 2007 13:06 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Sneijder naar Zaragoza, Villa, Benfica of de Rangers. Geloof je het zelf?![]()
Toch denk ik niet dat Sneijder echt warm zal worden van Zaragoza.quote:Op zondag 29 april 2007 13:08 schreef AminBen het volgende:
[..]
Zaragoza is een pak sterker dan Ajax hoor![]()
Klopt, maar ze denken nu al aan uitbreiding.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:19 schreef DeTolk het volgende:
Ehmm... AZ heeft een groter stadion dan vorig jaar? groningen sinds dit seizoen 17 thuiswedstrijden in het nieuwe stadion....
Veel succes dan met een nog een jaar met een teleurgestelde speler. Laat hem Raffie bellen die weet hoe het isquote:Op zondag 29 april 2007 13:06 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Sneijder naar Zaragoza, Villa, Benfica of de Rangers. Geloof je het zelf?![]()
Aldus Jaap Stam in Sportweek.quote:Het laat zich omschrijven als het kampioen van de onmacht.
"Misschien wel een beetje, ja. Maar de relatief kleine clubs in Nederland verdienen ook een groot compliment, omdat ze het de gevestigde orde dit seizoen erg moeilijk hebben gemaakt. De kwaliteit van de Eredivisie is er in het algemeen behoorlijk op vooruitgegaan. Ook dat is een conclusie die je kunt trekken."
denk niet dat Juve Huntelaar nog wil. ze hebben net Iaquinta gekocht.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij het gezegd heeft blijft hij zeker. Zelfs als Juve met een geldzak van 17,5 miljoen euro voor de deur staat
Voor hetzelfde geld komen met een beetje geluk Makaay, Van Bronckhorst, Motta, Boulahrouz en Zenden erbij.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Deze zomer (waarschijnlijk) weg
Alex
Alves
Huntelaar
Sneijder
Grygera
De Mul
Cocu (gestopt)
Dat bijvoorbeeld Ten Rouwelaar terug komt is wel redelijk positief te noemen, nu hopen dat hij ooit zijn voorspelde niveau kan halen
Alleen Makaay en Boula voegen wat toe en die laatste komt toch nietquote:Op donderdag 14 juni 2007 01:01 schreef Devano het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld komen met een beetje geluk Makaay, Van Bronckhorst, Motta, Boulahrouz en Zenden erbij.
volgens seizoen zal van Basten er wel al een aantal in zn selectie nemen. Dat is dan wel weer jammer voor Foppe.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:46 schreef Solstice het volgende:
Jup, nou hopen dat die jongens de kans krijgen om een aantal jaar in het eerste bij een goede club te spelen. Misschien hebben we d'r dan over een paar jaar weer wat goeie A-internationals bij.
Hopelijk in een dolle bui Makaay ook.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ten Rouwelaar, Van der Leegte kwamen terug. Gio en Hofland waarschijnlijk
quote:FC Utrecht ziet Foeke Booy enkele weken voor de start van de voorbereiding vertrekken. Althans, het Saudische Al-Nassr claimt de komst van de 43-jarige trainer.
FC Utrecht-voorzitter Jan-Willem van Dop bevestigt de toenadering van Al-Nassr, maar spreekt tegen dat er al sprake is van een akkoord. 'Officieel is hij niet weg', aldus de preses tegen VI.nl.
Al-Nassr, dat afgelopen seizoen niet verder kwam dan een negende plaats, zegt op zijn website dat er een overeenstemming met Booy is bereikt over een contract voor één seizoen.
In 2002 maakte Booy in De Galgenwaard promotie en trad hij bij FC Utrecht aan als hoofdtrainer. De 43-jarige coach zorgde voor de nodige successen. In 2003 en 2004 was de KNVB Beker een prooi voor FC Utrecht, dat in 2004 ook beslag legde op de Johan Cruijff Schaal.
Niks? Ik denk niet dat de Eredivisie zwakker wordt door het vertrek van Booy.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:27 schreef Beschouw het volgende:
Wat moeten we hiermee? Van de VI-site:
.
[..]
Die zou voor de onderkant van de eredivisie gewoon een versterking zijnquote:Op zondag 24 juni 2007 23:19 schreef Beschouw het volgende:
Nordin Wooter komt niet. Die wil naar Qatar. Gelukkig maar, want dan wordt het niveau in Nederland niet minder.
Goede oplossing voor zowel Booy als voor Utrechtquote:Op zondag 24 juni 2007 23:27 schreef Beschouw het volgende:
Wat moeten we hiermee? Van de VI-site:
Idd. De Graafschap bijvoorbeeld kan zo'n speler prima gebruiken.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die zou voor de onderkant van de eredivisie gewoon een versterking zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |