Dat heeft denk ik weinig zien, het is nu toch al vaak niet uitverkocht?quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:08 schreef Erasmusch het volgende:
Eigenlijk moet Excelsior idd het stadion uitbreiden naar 8k
quote:Stam: 'Inzaghi deed nooit mee met rondo'
19/12/2006 23:46
Jaap Stam is terug bij Nederland en bij Ajax zegt hij het goed naar zijn zin te hebben. 'Bij Milan speelde ik tachtig procent van de wedstrijden rechtsback omdat het van me werd gevraagd', vertelt Stam in de nieuwe Voetbal International.
'Toen was ik prof, nu ben ik daarnaast ook weer liefhebber. Als centrale verdediger kan ik links en rechts corrigeren, als ik een gat zie duik ik erin. Die drang om mee te voetballen, heb ik altijd gehad.'
Als er iets is waaraan Stam zich stoort, dan is dat de veronderstelling dat spelers in de Eredivisie een lager niveau hebben dan die van competities als bijvoorbeeld de Serie A. 'Er zijn in Italië spelers genoeg die niet de technische capaciteiten hebben van Nederlandse voetballers.'
'Bij AC Milan deden wij elke dag een rondo, maar Filippo Inzaghi deed vanuit zichzelf al niet mee. Want hij wist: dan sta ik toch alleen maar in het midden achter die bal aan te hollen. Hij kon niet mee in het snelle één keer raken.'
'De grote sterren voetballen in Italië, Spanje en Engeland omdat daar enorme bedragen worden betaald, niet omdat het voetbal er zo goed is. Ik ben ervan overtuigd dat ook ploegen als AZ en FC Twente redelijk kunnen meedraaien in de Serie A.'
Vandaag was inderdaad wel een mooie wedstrijddag.quote:
En een leuk weekend voor de boeg ook.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Vandaag was inderdaad wel een mooie wedstrijddag.![]()
quote:voetbalprimeur.nl
23 januari 2007, 18:43
De ArenA wordt mogelijk verbouwd en uitgebreid naar ruim 65.000 plaatsen. Het onderkomen van Ajax zou daarmee verreweg het grootste stadion van Nederland worden. Directeur Markerink van de ArenA bevestigt de onderzoeken in De Telegraaf.
"Duidelijk is al dat het een zeer ingewikkelde en kostbare operatie gaat worden. We praten dan over een investering van vele, vele tientallen miljoenen euro's. Er kleven nogal wat mitsen en maren aan, dat mag duidelijk zijn" aldus Markerink in de ochtendkrant.
Wil Nederland zich kandidaat kunnen stellen voor het WK 2018 moet de ArenA vergroot worden.
quote:DSB stadion word binnen enkele jaren uitgebreid
Thursday, 18 January 2007
AZ-preses Dirk Scheringa (56) wil dat zijn club blijft groeien. Zo wil hij een tweede ring op het pas halfjaar oude DSB Stadion laten bouwen en zijn er vergevorderde plannen voor de bouw van een nieuw jeugdcomplex.
De verf op het DSB Stadion is nog niet droog of AZ is volop bezig met plannen voor de bouw van een tweede ring. Daardoor zou de capaciteit van de nieuwe thuishaven groeien van zeventien- naar dertigduizend zitplaatsen.
Als het aan Scheringa ligt, wordt zo snel mogelijk met de uitbouw begonnen. Een architect heeft daarom al berekeningen voor AZ gemaakt, waarmee de gespaarde kosten in beeld zijn gebracht. Bovendien heeft de club een hele reeks onderzoeken door deskundigen in gang gezet, die nodig zijn om een bouwvergunning van de gemeente te krijgen. Scheringa: “Het wachten is op de uitkomsten.”
De voorzitter durft niet te zeggen wanneer met de bouw kan worden begonnen. “We wonen nou eenmaal in FC Nederland. Als je hier iets wilt, moet je eerst duizend procedures doorlopen. Daar proberen wij nu doorheen te breken.”
Als het aan Scheringa ligt, heeft zijn club binnen enkele jaren niet alleen een groter stadion, maar ook een complex van tien hectare met daarop een heuse voetbalschool. “Het moet het beste trainingscomplex van Noord-Holland worden en op termijn het beste van heel Nederland.”
Op dat complex zouden zes velden moeten komen, met daar omheen een appartementsgebouw en studie- en rustruimtes. Daardoor kunnen talenten tussen twee trainingen door, ‘op’ de club blijven. Spelertjes die niet uit de buurt komen, kunnen er zelfs komen wonen, onder toezicht van gastouders. “Wij willen in de toekomst steeds meer eigen spelers opleiden,” aldus Scheringa.
AZ hoopt dat het nieuwe jeugdcomplex over 2,5 jaar in gebruik kan worden genomen en dat over een jaar de eerste paal kan worden geslagen. Probleem is: waar? Het huidige trainingscomplex van de jeugd, ’t Lood, is te klein om de plannen op te verwezenlijken. Daarom is aan een aantal omringende gemeentes gevraagd of zij ergens ruimte hebben om het complex op te bouwen. Behalve met Alkmaar is AZ in gesprek met Heiloo, Heerhugowaard en Castricum.
“Maar ik sluit ook niet uit dat het Opmeer wordt,” lacht Scheringa. “Waarom? Daar woon ik.”
quote:Heerenveen wil stadion opnieuw uitbreiden
Telegraaf
HEERENVEEN - SC Heerenveen wil het Abe Lenstra Stadion opnieuw uitbreiden. De Friese voetbalarena is sinds de opening in 1994 nagenoeg continu verbouwd en uitgebreid. Het huidige aantal van 26.500 plaatsen voldoet al niet meer aan de vraag, zo stelde voorzitter Koos Formsma donderdag.
De huidige nummer zes van de eredivisie heeft namelijk een wachtlijst van 2000 voetballiefhebbers die een seizoenkaart willen. De club wil die mensen tegemoetkomen. Daarnaast mikt Formsma op het wereldkampioenschap voetbal in 2018. Nederland gaat zich mogelijk kandideren als gastheer voor die eindronde en Heerenveen moet dan speelstad zijn, zo vindt Formsma.
quote:Sparta gaat Kasteel uitbreiden
Door MIKOS GOUKA
ROTTERDAM - Sparta gaat zijn stadion uitbreiden. Dat heeft directeur Peter Bonthuis vanmiddag gezegd in zijn nieuwjaarsspeech.
De Rotterdamse club trekt in de eredivisie zoveel toeschouwers, gemiddeld zelfs 9500 per thuiswedstrijd, dat zij wel móet uitbreiden, aldus Bonthuis.
,,Het is sinds 1973 niet meer voor gekomen dat we zo veel toeschouwers trekken,’’ zei de directeur. Er liggen nog plannen voor een extra ring op het Kasteel, zoals sponsor Hans van Heelsbergen zich twee weken geleden al liet ontvallen. Maar de Rotterdamse club wil eerst een inhaalslag maken op commercieel gebied.
De voorzijde van het stadion ondergaat de komende maanden een metamorfose. Het voorste gedeelte, dat nu nog op palen staat, wordt fors uitgebreid. Bonthuis: ,,We willen twaalf tot achttien extra businessloges bouwen, er moeten 300 business-seats extra komen, op de derde verdieping van het hoofdgebouw komt een nieuw groot restaurant met uitzicht op het hoofdveld en de vloeroppervlakte van de huidige sponsorlounge wordt fors uitgebreid.’’
,,Binnen ons huidige stadion kunnen we bijna niet meer groeien. We mogen stellen dat we ons commercieel plafond hebben bereikt,’’ aldus Bonthuis. ,,De 34 businessloges zijn uitverkocht, de 640 businessseats in het hoofdgebouw zijn voor negentig procent uitverkocht, de 166 plaatsen bij de Kasteelloge zijn uitverkocht en de 175 beschikbare plekken voor de businessfriends zijn voor negentig procent verkocht.’’
Daarnaast verkocht de club in 2006 alle beschikbare reclameborden en werden er 25.000 clubartikelen via merchandising aan de man gebracht. ,,Sparta zal dus op commercieel gebied moeten uitbreiden,’’ zei Bonthuis. ,,En dan is er maar één oplossing. Uitbreiding van het stadion.’’
Over een opvolger voor de vertrekkende hoofdtrainer Wiljan Vloet en een nieuwe keeper werd in de speech niet gesproken. ,,Met het laatste ben ik druk bezig, met de trainer maken we minder haast,’’ vertelde Bonthuis.
quote:Telegraaf 22-01-07
Plannen voor grotere Kuip en ArenA
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Om kans te maken op het WK voetbal in 2018 moet ons land over twee kolossale stadions beschikken met een minimum capaciteit van 65.000 toeschouwers.
In Amsterdam en Rotterdam worden daarom nu al plannen gemaakt om de huidige stadions de Amsterdam ArenA en De Kuip uit te breiden of helemaal opnieuw te bouwen. Nederland wil namelijk dolgraag samen met België het op één na grootste sportevenement ter wereld in huis halen. ArenA-directeur Henk Markerink bevestigt de voorstudie die op dit moment wordt gedaan naar uitbreiding van de huidige capaciteit van 51.629 in de Amsterdamse voetbal/poptempel naar zo'n 65.000 bezoekers.
(...)
De Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB) en de Belgische voetbalbond overwegen zich opnieuw gezamenlijk kandidaat te stellen voor een groot toernooi. In 2000 organiseerden beide landen al met succes het Europees voetbalkampioenschap. Nu zijn de pijlen gericht op een WK.
Nieuwe Kuip
"Maar om daarvoor in aanmerking te komen moet je als organisatiecomité de beschikking hebben over zo'n drie stadions met een capaciteit van 65.000 bezoekers of meer", stelt Markerink. "Vandaar dat in zowel Amsterdam als Rotterdam plannen bestaan voor twee nóg grotere stadions dan er nu al staan. Wij denken dat te realiseren door de ArenA uit te breiden, in de Maasstad denken ze aan een heel nieuw stadion voor 70.000 bezoekers." De kosten voor een nieuwe Kuip in de havenstad worden geraamd op zo'n 300 miljoen euro.
(...)
België zou het derde stadion voor zijn rekening moeten nemen. Momenteel komt alleen het Boudewijnstadion in Brussel met 50.000 plaatsen een beetje in de buurt.
quote:Enschede - Uitbreiding Arke-stadion Twente
Op 10 mei 1998 nam FC Twente het Arke-stadion in gebruik tegen PSV. De Tukkers wonnen met 3-0, de Belgische middenvelder Chris De Witte scoorde het eerste doelpunt. Acht jaar later loopt de clubleiding met uitbreidingsplannen rond. De capaciteit moet van 13.250 naar 36.000 plaatsen.
In het seizoen 1999/2000 kreeg FC Twente gemiddeld 12.782 toeschouwers over de vloer. Vorig seizoen bedroeg dit 13.101. Er is een wachtlijst voor abonnees en de club heeft niet genoeg ruimte om nieuwe sponsors op te kunnen vangen.
De clubleiding is daarom koortsachtig bezig met de uitbreidingsplannen van het stadion. Het Emirates-stadion van Arsenal geldt als het grote voorbeeld. Met een capaciteit van 36.000 plaatsen zou het stadion dienst kunnen doen voor interlands en UEFA Cup finales.
Het Arke-stadion werd in sneltempo neergezet. 80% van de materialen zijn prefab-elementen. Het complex heeft een oppervlakte van 10.000 m2. Een vijfde daarvan is voor het bedrijvencentrum.
De hoofdtribune is verwarmd, net als de grasmat. Er ligt een treinstation pal voor de deur.
Een paar stadionuitbreidingen verder zijn we misschien wel Italië en Frankrijk voorbij.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:13 schreef Erasmusch het volgende:
Bijna evenveel toeschouwers als de Serie A joh
voor de volledigheid: (Stadions)Welke worden uitgebouwd en welke moeten uitgebouwdquote:Op maandag 29 januari 2007 10:55 schreef koningdavid het volgende:
Thanks voor de post.![]()
Er is ook een apart topic over stadions btw.![]()
Klopt, maar de doorstroom van jeugd is nu groter dan ooit. Elke Eredivisieclub heeft wel een paar potentiële Jong-Oranjeklanten lopen.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:42 schreef Zero2Nine het volgende:
Eigenlijk moeten we hopen dat het succes de eredivisie niet kapotmaakt. Meer stadioncapaciteit betekent natuurlijk ook veel meer inkomsten, duurdere spelers en toch ook wel het langer vasthouden van eigen topspelers (al zal de drang naar avontuur toch wel zegevieren). Dit kan de doorstroom van jeugd weer tegenwerken.
Precies.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:13 schreef Erasmusch het volgende:
Bijna evenveel toeschouwers als de Serie A joh
quote:Cziommer: ‘Eredivisie beter dan Bundesliga’
Naar aanloop van het UEFA Cup-kwartfinaleduel tussen AZ en Werder Bremen spreekt AZ-speler Simon Cziommer in De Volkskrant over de verschillen tussen Duitsland en Nederland, zijn trainer Louis van Gaal en de kansen die hij zijn ploeg vanavond toedicht.
De geboren Duitser is van mening dat er in Nederland beter wordt gevoetbald dan in Duitsland, al ziet hij ook in dat Nederlanders nog een hoop kunnen leren van de instelling en de werklust van zijn landgenoten.
”Ik erger me ontzettend aan landgenoten die doen alsof het clubvoetbal in Nederland niks voorstelt,” zo zegt hij. “De werkelijkheid is namelijk dat hier kwalitatief veel beter wordt gevoetbald dan in Duitsland.”
Op die bewering komt hij later in het gesprek echter wel iets terug. “Speltechnisch dan, want ik moet toegeven dat Duitsers wel weten wat winnen is. Het zijn echte kerels die graag het duel aangaan. Zo trainen ze ook; kracht en loopvermogen voorop.”
Volgens de 26-jarige middenvelder zal daar ook het grootste probleem komen te liggen voor AZ, wanneer de ploeg het opneemt tegen Werder Bremen. “Ze zijn onverzettelijk en blijven maar gaan. Daar komt nog eens bij dat Werder geen typische Duitse ploeg meer is,” aldus Cziommer, die doelt op het voetballend vermogen van de equipe van trainer Thomas Schaaf.
Naast de bespiegelingen over de aankomende duels van de Alkmaarders met de huidige nummer twee van de Bundesliga, praat Cziommer ook over de coach die hem aan het begin van dit seizoen naar AZ haalde, trainer Louis van Gaal.
”Als voetballer voel ik me in Nederland prettiger dan ik ooit in Duitsland zou kunnen. Ik heb bewust gekozen voor AZ, de ambities van de club en de kwaliteit van trainer Louis van Gaal. Werken met hem is een verademing en een verrijking voor iedere voetballer,” meent hij. “Van Gaal leert je vooral individueel en als ploeg slimmer te worden. Dat kunnen maar weinig trainers.”
Cziommer zit sinds lange tijd weer bij de selectie van de Alkmaarders, nadat hij lange tijd tobde met een slepende kuitblessure. Vanavond kan hij mogelijk weer schitteren tegen zijn landgenoten in het DSB-Stadion. De aftrap is om 20:45 uur.
Ka!quote:Op donderdag 5 april 2007 18:16 schreef Suijk het volgende:
Alsof wij nu een verdediger van de kwaliteit Frank de Boer hebben rondlopen...
En daarmee mis je dus het punt. Het gaat er niet om dat wij nu geen De Boer hebben. Wel dat Nederlandse verdedigers spelen zoals hij. Dus meer op tactisch inzicht dan op hangen en trekken, zoals Duitsers.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:16 schreef Suijk het volgende:
Alsof wij nu een verdediger van de kwaliteit Frank de Boer hebben rondlopen...
Als ik naar het niveau zie in Duitsland zie denk ik dat ik toch wel de Bundesliga beter vind. Het heeft allemaal leuke spelers, HSV zou in Nederland nooit zo ver kunnen afzakken.quote:
Ben je er weer?quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is hier?
komt door de berekening van de ranking, Roemenië doet met veel minder clubs mee dus goede resultaten gaan niet tte niet wordeng edaan door slechte resulaten van andere clubs. Als Nederland alleen AZ en PSV zou inzenden dan zouden we heel hoog staan.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:14 schreef Zero2Nine het volgende:
Dan is de Roemeense ook sterker volgens mij, Dat land staat ook boven NL als ik het goed heb. Maar het lijkt me toch echt geen betere competitie. Zeker niet als je nog meer meeneemt dan het resultaat van de clubs (kwaliteit stadions etc.)
Nee, die vliegen er na een jaar weer uit. Laat de nummer 2 tot 8 of zo maar bewijzen dat ze beter zijn dan de nummer 16 en 17quote:Op maandag 23 april 2007 17:14 schreef Damzkieee het volgende:
Die worden op den duur ook sterker omdat ze meer inkomsten krijgen. Nu is de kloof te groot.
Precies. Het gat tussen ere- en eerste divisie is gewoon groot, en ons land te klein voor heel veel eredivisieclubs met een grote en sterke achterban. Per ongeluk een keer 16 of 17 worden en gelijk degraderen vind ik een te zware straf, en zal bij veel clubs tot een (bijna) faillisement leiden.quote:Op maandag 23 april 2007 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die vliegen er na een jaar weer uit. Laat de nummer 2 tot 8 of zo maar bewijzen dat ze beter zijn dan de nummer 16 en 17
Leuke competitie als 10 ploegen in december al nergens meer voor spelen en 13-14 in febuariquote:Op donderdag 26 april 2007 20:45 schreef Solstice het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met damzkiee eens. Ik heb d'r meer vertrouwen in dat een ploeg als RBC die 2de eindigt in de jupiler league het goed doet in de eredivisie dan een club die 10de eindigt en via de play-offs uiteindelijk de eredivisie bereikt. Het was voor clubs trouwens ook altijd een probleem om aan spelers te komen, dankzij de nacompetitie, omdat ze pas laat wisten waar ze aan toe waren, dat zou je dan ook niet hebben.
Dankzij de play-offs heb je trouwens een grotere kans op kutploegen in de eredivisie dan zonder. Een club die aan het eind van de competitie 2de staat heeft de zaken over het algemeen beter voor mekaar als iemand die 10de eindigt maar via de play-offs hogerop komt. De nummer 16 of 17 kan nog steeds heel makkelijk degraderen trouwens, als je nu een keer een offday hebt kun je zo het komende jaar in de eerste divisie terechtkomen. Dat lijkt me zelfs oneerlijker. Nederland is vind ik trouwens ook te klein voor een competitie met achttien clubs, ik denk dat als je zoals in Portugal met 16 ploegen speelt het niveau gemiddeld hoger ligt. Heb je ook meer rust en tijd om automatismen in te slijpen, wat tot mooier voetbal leidt. Niemand in de eredivisie zit trouwens te wachten op clubs als Excelsior.
Uitbreiden betekent niet automatisch meer bezoekersquote:Op zaterdag 28 april 2007 12:12 schreef Devano het volgende:
Het zal alleen maar meer worden, aangezien een hoop clubs gaan uitbreiden.
Maar wel jammer dat het nieuwe stadion van ADO er volgend jaar niet bij is. Al is het natuurlijk maar de vraag of dat elke week vol had gezeten, ook in de Eredivisie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |