abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40134133
Waar jarenlang werd gesproken over een teloorgang van onze Eredivisie, door sommigen zelfs Micky Mouse competitie genoemd, verschijnen er nu voor het eerst weer positievere verhalen. Ook ik heb het idee dat onze Eredivisie in de lift zit. Uitverkochte stadions, toenemende budgetten, attractief voetbal, veel jonge onbevangen spelers die doorbreken terwijl oude ervaren wereldtoppers terugkomen.
Kortom: de Eredivisie heeft de supporter weer genoeg te bieden.

Stadions
Waar veel landen te kampen hebben met een teruggang in supportersaantallen, is er in Nederland sprake van een ware toestroom van supporters. Getuige daarvan de vele verbouwingen van stadions van de Eredivisieclubs. Heerenveen gaat komend seizoen in met een stadioncapaciteit van 26.000 en nu wordt alweer voorzichtig gespeculeerd over verdere uitbreidingen. We moeten er niet verbaasd van opkijken als Heerenveen over vijf jaar over een stadion beschikt dat zich qua capaciteit kan meten met het Philips stadion. AZ, dat volgende maand het nieuwe stadion 'ontmaagd', is qua capaciteit meer dan verdubbeld maar drijgt nu wederom enkele duizenden supporters teleur te moeten stellen. Scheringa is de moeilijkste niet en staat te trappelen om er volgend jaar nog een ringetje bovenop te bouwen. FC Twente, de eeuwige subtopper, leeft ook al jaren op veel te kleine voet aangezien het Arke stadion elke wedstrijd uitpuilt. Vandaar dat er plannen klaarliggen voor het bouwen van een tweede ring waarmee Twente plaats moet kunnen bieden aan 28.000 toeschouwers.
De sensatie van afgelopen seizoen, FC Groningen, ging er qua capaciteit ook aanzienlijk op vooruit toen het dit jaar de prachtige Euroborg betrok, maar ook daar is er inmiddels al vraag naar meer.
Het meest duidelijke voorbeeld is misschien nog wel WIllem II. Ondanks dat de club een dramatisch seizoen kende, kan men opmerkelijk genoeg vaststellen dat de club in Tilburg en omstreken steeds meer begint te leven.

Attractief
Een duidelijk aanwijsbare reden voor de toestroom van nieuwe supporters is er niet direct te vinden. Maar een gegeven is dat de competitie nog steeds enorm attractief is. De Nederlands voetbalcultuur ademt lef en onbevangenheid uit, dat is nou juist hetgeen waar supporters op zitten te wachten. Vergelijk het spel in onze competitie met omringende landen en ontdek het verschil aan wedstrijdmentaliteit. De Eredivisie is één van de weinige (sub)topcompetitie ter wereld waar clubs vooral aanvallend willen spelen en waar een 4-3-3 systeem nog gewoon is.
De onbevangenheid die onze competitie uitstraalt danken we ook aan de vele jonge talenten die in de Eredivisie de kans krijgen om zich te bewijzen. Wij klagen vaak over het feit dat de sterspelers van de topclubs niet te behouden zijn voor Nederland en dat ze te snel naar het buitenland verkassen. Hoewel dit natuurlijk wel eens jammer is, draagt dit wel bij aan een constante gezonde doorstroom van nieuw jong talent in Nederland. Dit zijn impulsen, die de topcompetities vreemd zijn, maar die de Eredivisie telkens weer interessant maken.

AZ
AZ is de afgelopen jaren opgestaan. Velen denken dat het tijdelijke roem is en dat AZ binnen een paar jaar weer een bescheiden subtopper is, maar ik waag dat te betwijfelen. Dit AZ is niet als het Heerenveen en Willem II dat een aantal jaren terug in een oprisping the Champions League haalden. Het verschil zit hem in de organisatie. Hoewel AZ zich qua allure nog niet tot de topclubs kan rekenen, trekt het zich daar niks van aan. AZ, met Scheringa voorop, vind zichzelf een topclub en daar schuilt nu juist het geheim in. Door de lat hoog te leggen weet AZ een stabiele organisatie neer te leggen die niet onder doet voor een topclub. Co Adriaanse, die het kunstje eerder flikte bij Willem II, kan als geen ander een club naar de top brengen. Louis van Gaal is juist een trainer die heeft bewezen met een club aan de top te kunnen blijven. Met het uitstekende jonge spelersmateriaal wat er nu in Alkmaar rondloopt, kan Van Gaal als geen ander overweg. Technisch directeur Marcel Brands heeft bij RKC bewezen een uitstekende neus voor onbekend talent te hebben en zal AZ ook de komende seizoenen voorzien van goede spelers.

Bredere Top
Doordat AZ zich in de 'top 4' heeft weten te nestelen en zich daar ook zal handhaven, heeft het een geweldige impuls gegeven aan de Eredivsie. De Eredivisie kent nu immers meer topwedstrijden! De wedstrijden tussen Ajax, PSV en Feyenoord zullen terecht altijd als 'toppers' aangeduidt worden. Maar de competitie kent anno 2006 zes extra topwedstrijden doordat AZ kwalitatief absoluut niet onderdoet in de krachtmetingen met de voormalige 'top 3'.
Ook ploegen als FC Groningen en SC Heerenveen zullen de topclubs tegenwoordig meer angst aanjagen dan voorheen het geval was. Beide clubs bezitten over stadions waar de tegenstander niet graag komt, maar ook qua kwaliteit zullen de ploegen zich beter kunnen meten met de top van de competitie.
Doordat de top van de Eredivisie breder lijkt te worden krijgt de kwaliteit van de competitie een geweldige impuls. Een ploeg moet van erg goede huize komen wil het dit seizoen goed presteren. Als het al lukt om tijdens de competitie redelijk stand te houden tegen de topclubs en de gevaarlijke subtoppers dan wachten ook nog de zware play-offs waar er verwacht wordt dat je nog eens een paar wedstrijden scherp blijft. De lat wordt hoger gelegd, en dat heeft vaak tot gevolg dat de kwaliteit ook beter wordt.
Zou het toeval zijn dat PSV, Ajax (Champions League) en AZ (UEFA cup) de laatste twee jaar hebben laten zien dat Nederland ook Europees niet uit te vlakken is?

Vragen
Waar de Serie A momenteel een corrupt wrak is en de Premiere League aan de voeten ligt van Ambramovich is er voor mij maar één competitie waar ik enorm naar uitkijk: onze eigen Eredvisie. Als Ajacied ben ik natuurlijk benieuwd of onze held Huntelaar definitief een wereldspits wordt en of Stam en Gabri kunnen laten zien waarom ze naar Nederland wilden komen. Maar ook ben ik benieuwd of Van Gaal met het frisse AZ in het nieuwe stadion de jongelingen weer kan laten schitteren. En staat het altijd degelijke PSV met de geweldige Afellay en Aissati ook dit jaar er gewoon weer? Kan Feyenoord zich herpakken? Gaan Groningen en Heerenveen het de top weer lastiger maken? Welke talenten gaan er dit jaar defenitief opstaan? Jenner? Babel? Drenthe?

Zoveel vragen.... ik kan niet wachten op weer een jaartje Eredivisie, de leukste competitie ter wereld!

[ Bericht 0% gewijzigd door koningdavid op 24-07-2006 17:11:44 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_40134426
dat doe je maar in onz .

[ Bericht 75% gewijzigd door Da_Sandman op 24-07-2006 16:00:24 ]
pi_40134450
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:00 schreef reactiefractie het volgende:
edit
Heb ik daarvoor al die moeite gedaan

[ Bericht 7% gewijzigd door Da_Sandman op 24-07-2006 16:00:36 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_40134486
Mooi verhaal. Ben het alleen niet helemaal eens met je verhaal over het aantrekkelijke voetbal. De tendens is juist al jaren dat het voetbal in de eredivisie behoudender en efficienter wordt. En dus minder aantrekkelijk om naar te kijken. Het feit dat iedereen zo bewonderend sprak over het frisse voetbal van AZ zegt wat dat betreft al genoeg. PSV wordt al een aantal jaar met zeer veel efficientie kampioen. Geen stap teveel, gas terug zodra het 2-0 staat. Ajax heeft al een jaar of 8 geen aantrekkelijk voetbal meer gespeeld en Feyenoord al niet meer sinds Van Hanegem (als speler...). Ook de subtoppers als Heerenveen en Groningen moeten het niet meer van het leuke onbevangen spel hebben. Heerenveen heeft Europees gehaald vanwege wanprestaties van de concurrenten, en Groningen met name door teamgeest en hard werken (wat overigens niet vervelend is om naar te kijken, dat terzijde). Bij de overige clubs was het voornamelijk armoe troef.
pi_40134603
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:03 schreef MaxPower het volgende:
Mooi verhaal. Ben het alleen niet helemaal eens met je verhaal over het aantrekkelijke voetbal. De tendens is juist al jaren dat het voetbal in de eredivisie behoudender en efficienter wordt. En dus minder aantrekkelijk om naar te kijken. Het feit dat iedereen zo bewonderend sprak over het frisse voetbal van AZ zegt wat dat betreft al genoeg. PSV wordt al een aantal jaar met zeer veel efficientie kampioen. Geen stap teveel, gas terug zodra het 2-0 staat. Ajax heeft al een jaar of 8 geen aantrekkelijk voetbal meer gespeeld en Feyenoord al niet meer sinds Van Hanegem (als speler...). Ook de subtoppers als Heerenveen en Groningen moeten het niet meer van het leuke onbevangen spel hebben. Heerenveen heeft Europees gehaald vanwege wanprestaties van de concurrenten, en Groningen met name door teamgeest en hard werken (wat overigens niet vervelend is om naar te kijken, dat terzijde). Bij de overige clubs was het voornamelijk armoe troef.
Heb je wel deels gelijk in. Maar de toenemende behouddrift is een wereldwijde tendens (zie het WK). Ik denk dat de Eredivisie in vergelijking met andere competities nog altijd erg aanvallend ingesteld is. AZ speelde attractief, Ten Cate wil dat weer gaan doen met Ajax en lijkt er ook het materiaal voor te hebben. Koeman heeft aangegeven dat PSV ook attractiefer moet gaan spelen.

Dit zijn voornemens die je bij andere Europese topclubs niet snel zal horen, dit is iets typisch Nederlands als je het mij vraagt.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:06:39 #6
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_40134604
goed stuk
en ik ben het er helemaal mee eens
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  maandag 24 juli 2006 @ 15:07:04 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40134616
ben 't natuurlijk eens met je verhaal, en in tegenstelling tot reactiefractie heb ik 't wel helemaal gelezen

[ Bericht 37% gewijzigd door Da_Sandman op 24-07-2006 16:00:55 ]
Huilen dan.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:09:19 #8
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40134683
Het verhaal is leuk maar heeft volgens mij weinig te maken met het sterker worden van ons voetbal. Dat het attractief is en er meer toeschouwers gaan kijken wil niet zeggen dat het sterker is.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 24 juli 2006 @ 15:11:40 #9
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_40134754
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:09 schreef jojomen4 het volgende:
Het verhaal is leuk maar heeft volgens mij weinig te maken met het sterker worden van ons voetbal. Dat het attractief is en er meer toeschouwers gaan kijken wil niet zeggen dat het sterker is.
Ik denk dat TS bedoelt dat er doordat er een bredere top is; niet meer de standaard Ajax Feyenoord PSV top; maar ook AZ (en Heerenveen) er meer uitdaging in de competitie zit en dat deze daardoor ook sterker wordt. Zit op zich wat in in ieder geval.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_40134771
quote:
Dat het attractief is en er meer toeschouwers gaan kijken wil niet zeggen dat het sterker is.
Klopt, maar ik geloof wel dat het sterker wordt (zie alinea 'Bredere top')
pi_40134795
quote:
Klopt. De toename van luxe en comfortabele stadions, gecombineerd met grotere veiligheid in die stadions is de grootste factor in de toenemende toeschouwersaantallen.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:19:37 #12
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40134980
Ik heb de smalende opmerkingen over de Mickey Mouse competitie altijd raar gevonden. Alsook de spookverhalen dat het Nederlandse voetbal in 20 jaar op Luxemburgs niveau zou zitten als we niet met half Europa in een competitie zouden gaan zitten.
Ook nu ben ik nog altijd niet negatief over de Eredivisie. Het is inderdaad een hele leuke ontwikkeling dat AZ aan de deur aan het kloppen is. En het is leuk dat Groningen is opgekomen afgelopen seizoen. Maar bij de opkomst van AZ hoort misschien ook wel de neergang van Feijenoord. En tegenover de opkomst van Groningen staat bijv. de neergang van Willem II en NAC.

Conclusie: er verandert niet zo heel veel. Het blijft een redelijk leuke competitie.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:20:06 #13
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_40134994
Goed stuk! helemaal mee eensch....go huntelaar!
pi_40135384
Er zat wel een gat van tien punten vorig jaar tussen PSV en de nummer twee en een gat van elf punten tussen de nummer 3 en de nummer 4. Ik weet niet of de competitie breder is geworden, als je het mij vraagt had psv het wel vrij makkelijk en sukkelde ajax een beetje. Ik ben wel benieuwd hoe het dit jaar gaat worden. Wordt ten cate met stam e.d. en niet ingeloste belofte of belooft het toch wat meer?
pi_40135418
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik heb de smalende opmerkingen over de Mickey Mouse competitie altijd raar gevonden. Alsook de spookverhalen dat het Nederlandse voetbal in 20 jaar op Luxemburgs niveau zou zitten als we niet met half Europa in een competitie zouden gaan zitten.
Daar heb ik me ook mateloos aan geiiriteerd, het argument dat we ten onder zouden gaan als we niet met alle 'kleintjes' als Portugal, Schotland en Belgie samen een competitie zouden vormen.

Gelukkig heb ik er weinig van gehoord na het succes van FC Porto. Waar een wil is, is een weg.

OT: Zolang Ajax zijn succes nog gewoon bij Heerenveen kan kopen vind ik niet dat er sprake is van een bredere top, feitelijk is alleen AZ er dan bij gekomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Riskowitz op 24-07-2006 15:43:09 ]
pi_40136118
Leuk verhaal, ik kan ook niet wachten.
Door dit verhaal zie ik het ineens positiever in.
Dank je.
History became legend, legend became myth.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:14:33 #17
97934 ASroma
Flamboyant
pi_40136578
denk dat we na de (proef) periode van de play-offs kunnen zeggen of de eredivisie in de lift zit of niet.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:14:46 #18
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_40136586
En waar laat je die tering-playoffs in dit verhaaltje?
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:17:01 #19
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_40136647
Het is spannender geworden, en daardoor zeker interessanter om te volgen. Vraag is alleen of dat komt doordat de subtop beter is geworden, of dat de top minder is geworden .....
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 24 juli 2006 @ 16:20:15 #20
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40136755
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:50 schreef koningdavid het volgende:
ik kan niet wachten op weer een jaartje Eredivisie, de leukste competitie ter wereld!
ik ook niet, heb er echt ongelofelijk veel zin in

Goed stuk btw
pi_40136857
Nee sorry ben het totaal niet eens met dit stukje...
Ik vind de eredivisie nog steeds ondermaats en de nederlandse clubs behoorlijk tekort komen in europees verband.

Ik betreur het wel...
  maandag 24 juli 2006 @ 16:24:25 #22
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40136871
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:14 schreef MarkNMGN het volgende:
Playoffs
pi_40136920
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:03 schreef MaxPower het volgende:
Feyenoord al niet meer sinds Van Hanegem (als speler...).
Twente uit in 2002
  maandag 24 juli 2006 @ 16:27:34 #24
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_40136951
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:24 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Playoffs
Je moeder

Verders ben ik het oneens met dit stukje, de Eredivisie wordt/is met de invoering v/d playoffs het lachertje van Europa.
kankelul.
pi_40136967
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:14 schreef MarkNMGN het volgende:
Play-offs komen er in voor, zij het (te) kort.

Ik zal een van de weinige zijn die de Play-Offs goed vind. Het viel mij op dat Nederlandse clubs altijd ZUIGEN in knockout-ronden. Het was vooral dramatisch om te zien hoe UEFA-cupgangers de mentale hardheid mistten om te overleven en er altijd uitvloegen tegen een of andere ploeg uit Moldavië ofzo.
Nederlandse clubs hebben altijd wel redelijk voetballend vermogen maar Europees missen we vaak de leepheid die vereist is om te overleven. Die hard/leepheid moeten clubs zich nu aanleren door de play-offs. Door de play-offs leren Nederlandse clubs alles op alles te zetten om te pieken in een paar wedstrijden en dat is nodig om Europees een vuist te maken!
Voor mij was het daarom duidelijk dat Ajax na de play-offs de meest geschikte kandidaat was om CL te gaan spelen. Het was eigenlijk niet eerlijk, tuurlijk.... maar Ajax heeft door de play-offs bewezen het meest geschikt te zijn voor de CL.

Moraal van het verhaal: play-offs brengen mentale hardheid wat weer ten goede komt aan de kwaliteit van de 'Europa-gangers'. Bovendien heb je ook een paar extra topwedstrijden wat positiieve gevolgen heeft voor toeschouwersaantallen en budgetten van clubs!

Goede zaak dus die play-offs (doodsbedreigingen mogen naar deef001@hotmail.com)
pi_40137037
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef Rekkie het volgende:
Ik vind de eredivisie nog steeds ondermaats en de nederlandse clubs behoorlijk tekort komen in europees verband.
Maar er zit, vooral in dat laatste, vooruitgang de afgelopen seizoenen. Dat moet jij toch ook kunnen zien?

Misschien is het niet structureel dat zou kunnen...
  maandag 24 juli 2006 @ 16:30:44 #27
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_40137050
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:28 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Play-offs komen er in voor, zij het (te) kort.

Ik zal een van de weinige zijn die de Play-Offs goed vind. Het viel mij op dat Nederlandse clubs altijd ZUIGEN in knockout-ronden. Het was vooral dramatisch om te zien hoe UEFA-cupgangers de mentale hardheid mistten om te overleven en er altijd uitvloegen tegen een of andere ploeg uit Moldavië ofzo.
Nederlandse clubs hebben altijd wel redelijk voetballend vermogen maar Europees missen we vaak de leepheid die vereist is om te overleven. Die hard/leepheid moeten clubs zich nu aanleren door de play-offs. Door de play-offs leren Nederlandse clubs alles op alles te zetten om te pieken in een paar wedstrijden en dat is nodig om Europees een vuist te maken!
Voor mij was het daarom duidelijk dat Ajax na de play-offs de meest geschikte kandidaat was om CL te gaan spelen. Het was eigenlijk niet eerlijk, tuurlijk.... maar Ajax heeft door de play-offs bewezen het meest geschikt te zijn voor de CL.

Moraal van het verhaal: play-offs brengen mentale hardheid wat weer ten goede komt aan de kwaliteit van de 'Europa-gangers'. Bovendien heb je ook een paar extra topwedstrijden wat positiieve gevolgen heeft voor toeschouwersaantallen en budgetten van clubs!

Goede zaak dus die play-offs (doodsbedreigingen mogen naar deef001@hotmail.com)
De toeschouwersaantallen vielen erg tegen...
En het hoeft niet ten goede te komen aan de kwalitieit v/d Europa-gangers, aangezien het ook maar zo kan gebeuren dat een club als Utrecht of Willem II in de CL mag uitkomen, iets wat dit jaar bijna was gebeurt met Groningen.
kankelul.
pi_40137121
PO's zijn een fiasco. Alleen Talpa wil mag dat niet toegeven.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:35:19 #29
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40137166
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:27 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Je moeder
quote:
Verders ben ik het oneens met dit stukje, de Eredivisie wordt/is met de invoering v/d playoffs het lachertje van Europa.
ZOu ik ook zeggen na vorig seizoen

gelukkig hebben jullie de dvd nog
  maandag 24 juli 2006 @ 16:37:20 #30
97934 ASroma
Flamboyant
pi_40137214
volgens mij als de play-offs gewoon in de seizoenskaart worden inbegrepen zitten de stadions gewoon vol.
pi_40137216
Dat werd vooraf ook al gezegd.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:39:36 #32
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_40137273
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:37 schreef ASroma het volgende:
volgens mij als de play-offs gewoon in de seizoenskaart worden inbegrepen zitten de stadions gewoon vol.
Uiteraard, maar de supporter moet genaaid worden, dus vragen ze er gewoon geld voor...
Daarom hebben ze die hele playoffs ingevoerd, geld
kankelul.
  maandag 24 juli 2006 @ 17:01:08 #33
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_40137865
Ik kan ook sinds een week of 2 niet meer wachten tot de Eredivisie weer begint. Eerst moest ik het WK verwerken en dan ineens schiet de Eredivisie vreugde er bij mij in.
En daarom vind ik jouw stukje ook helemaal geweldig. Niet dat alles klopt, want het is allemaal erg positief, met een beetje gebrek aan kritiek, maar dan nog vind ik het helemaal geweldig hoe je het zo neerzet.
En ook ik ben ajacied en kijk zo naar al die andere teams, zoals voetballiefhebbers dat horen te doen, in plaats van elk ander team maar hersenloos te haten enzo. Toppie!
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_40137914
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:01 schreef Hells_Angel het volgende:

En daarom vind ik jouw stukje ook helemaal geweldig. Niet dat alles klopt, want het is allemaal erg positief
Klopt ook wel. Ik sta in grote lijnen wel achter mijn stukje, maar je moet het altijd net even iets extremer aandikken om een discussie op gang te brengen.
  maandag 24 juli 2006 @ 17:04:50 #35
36884 Hells_Angel
pi_40137969
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:02 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Klopt ook wel. Ik sta in grote lijnen wel achter mijn stukje, maar je moet het altijd net even iets extremer aandikken om een discussie op gang te brengen.
En dat heb je goed gedaan Ik ben ook gek van Boulah, dus qua voetbal zou ik uren met je kunnen praten volges mij
Lost in the 4400
Know thyself
  maandag 24 juli 2006 @ 17:08:29 #36
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_40138078
Is het niet 6 extra topwedstrijden omdat de klassieke top 3 uit en thuis tegen AZ speelt?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_40138144
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:08 schreef Plastic_Power het volgende:
Is het niet 6 extra topwedstrijden omdat de klassieke top 3 uit en thuis tegen AZ speelt?
God zegene de man die jou heeft leren rekenen, je hebt gelijk!
  maandag 24 juli 2006 @ 17:15:48 #38
36884 Hells_Angel
pi_40138251
haha dat dacht ik ook toen ik het las over die 3 topwedstrijden erbij, maar het leek me overbodig dat te melden
Lost in the 4400
Know thyself
pi_40148522
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:35 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

[..]

ZOu ik ook zeggen na vorig seizoen

gelukkig hebben jullie de dvd nog
Ik vind de play-offs ook kut en ben geen Feyenoord-fan?

Heb je dan ook zo'n zielig antwoord voor mij?
pi_40149246
Leuk stuk tekst !!
lollig
  maandag 24 juli 2006 @ 23:20:55 #41
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_40149421
Mooi verhaald

Play-offs nog even een kans geven dit jaar, volgend jaar. Leuk experiment. Dat soort dingen kan in nederland wél in tegenstelling tot landen als Duitsland, Frankrijk etc. Een offspring van de play-offs is m.i. dat subtoppers een reden hebben om een bredere, betere selectie te creeren, hetgeen de hele competitie beter en leuker maakt.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:01:21 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40153025
Leuk verhaal in de OP.
Zelf geschreven of overgeschreven?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_40153081
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:01 schreef golfer het volgende:
Leuk verhaal in de OP.
Zelf geschreven of overgeschreven?
Zelf geschreven, ik studeer journalistiek ja, ik moet wel!

Maar het is niet echt supergoed geschreven, beetje snel gedaan. Ik dacht hier opeens aan onder de douche en ik dacht, laat ik eens iets erover schrijven.
pi_40155622
Goed stuk.

Hoe zit het eigenlijk met de populariteit van de Nederlandse competitie in het buitenland?
Zijn er bv. landen die wedstrijden uit de NL competitie live uitzenden of (ruime) samenvattingen uitzenden? Stijgt de vraag uit het buitenland en hoeveel betalen ze voor deze rechten?

Ik weet niet precies hoe dat gaat hoor, maar de NL competitie heeft als speerpunt dat het attractief voetbal behelst, met (veel) jeugdig talent en met , naar mijn weten, goed gevulde, steeds groter wordende, stadions. Wat dus voor genoeg sfeer op de tribunes zorgt. Al met al genoeg ingredienten, dacht ik zo, om ook in het buitenland door menigeen bekeken te worden.

De terugkeer van sterren als Stam en Cocu is natuurlijk ook weer een pre.

De play-offs zijn ook een aanwinst wat mij betreft. Al was het alleen maar om te lachen als een subtopper een topclub er uit knikkert.

De volgende stap die de Eredivisie zou moeten nemen is nou echt even zorgen voor een adequate arbitrage. Of het nou is met 3 scheidsrechters op het veld of gebruik maken van videobeelden bij beslissingen of een combinatie van dergelijke noviteiten. Waarom zou je Milan tegen Juve kijken als je de scheids verdenkt van omkoperij terwijl je ook de topper tussen Vitesse en FC Twente kan kijken waarvan je weet dat het voetballend vermogen, en niets anders, van beide teams voor de eindstand gaat zorgen?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:47:14 #45
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_40159746
koningdavid, ik weet niet of je het eens met mij bent, maar de Eredivisie schijnt een absolute spanning te hebben. Volgens een artikel in VI.nl is de Eredivisie de competitie waar het meest wordt gescoord in de blessuretijd in tegenstelling tot Spanje en Italië.
  Trouwste user 2022 dinsdag 25 juli 2006 @ 11:55:06 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_40161910
Mooie OP. Zo moesten er meer zijn.

Ik ben ook altijd verbaasd geweest over dat Mickey Mouse verhaal. Als je ziet hoeveel wereldtoppers Nederland heeft voortgebracht is het nonsens. Nu AZ aansluiting heeft gevonden is het er alleen maar leuker op geworden. Taktisch horen we zowiezo bij de wereldtop, kijk maar eens hoeveel Nederlandse coaches in de buitenlandse top werken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_40162227
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:55 schreef tong80 het volgende:
Mooie OP. Zo moesten er meer zijn.

Ik ben ook altijd verbaasd geweest over dat Mickey Mouse verhaal. Als je ziet hoeveel wereldtoppers Nederland heeft voortgebracht is het nonsens. Nu AZ aansluiting heeft gevonden is het er alleen maar leuker op geworden. Taktisch horen we zowiezo bij de wereldtop, kijk maar eens hoeveel Nederlandse coaches in de buitenlandse top werken.

Jammer dat die weredtoppers (voetballers) er op een WK geen reet van terecht brengen
pi_40162540
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:04 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jammer dat die weredtoppers (voetballers) er op een WK geen reet van terecht brengen
Dat is weer een andere discussie, lijkt mij.
pi_40162601
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:13 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat is weer een andere discussie, lijkt mij.
Nah ik probeer er alleen maar aan te geven dat die wereldtoppers in het buitenland voetballen grotendeels en dat imo de Nederlandse competitie in vergelijking een B-niveau is
pi_40162957
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:15 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nah ik probeer er alleen maar aan te geven dat die wereldtoppers in het buitenland voetballen grotendeels en dat imo de Nederlandse competitie in vergelijking een B-niveau is
Klopt ook wel, maar dat maakt de competitie niet minder leuk. En ik geloof dat de Eredivisie, ook qua kwaliteit, in de lift zit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')